vissza a cimoldalra
2021-11-28
részletes keresés    Café Momus on Facebook
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Kiemelt fórumaink
Élő közvetítések - HAANDEL emléktopik (8659)
Kedvenc felvételek (318)
Kedvenc előadók (2875)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (5230)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7607)
Opernglas, avagy operai távcső... (21153)
Társművészetek (2505)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62755)
Milyen zenét hallgatsz most? (25098)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2387)
Momus társalgó (6360)
Haladjunk tovább... (230)

Olvasói levelek (11816)
A csapos közbeszól (98)
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2945)
Jules Massenet ! Ki ismeri ? (316)
Pantheon (2995)
Eiffel Műhelyház (611)
Házy Erzsébet művészete és pályája (5277)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4932)
Erkel Ferenc (1097)
Edita Gruberova (3165)
Momus-játék (6111)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2307)
Lisztről emelkedetten (1160)
Mi újság a Magyar Állami Operaház Énekkarában? (550)
Franz Schmidt (4041)
Gaetano Donizetti (992)
Kimernya? (4357)
Ilosfalvy Róbert (979)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43
számlaszám:
11711003 20016193

apróhirdetés feladása:

5145   Edmond Dantes • előzmény5144 2021-10-31 09:14:51

Nagyjából ugyanazt mondjuk, nemde? Ld. "Talán jó lenne..." stb. itt lejjebb.

5144   takatsa • előzmény5142 2021-10-31 08:20:50

Ez kicsinyhitűség. :) Nem maradunk le semmiről és senkiről. Csak meg kell teremteni a feltételeket és meg kell fizetni. Gardelli sem volt akárki, világszerte elismert karmester volt. Ha az Opera valóban előre akar lépni, és a világ - vagy lehalább Európa - egyik vezető opera-fellegvárává akar válni, akkor itt kell elkezdeni: jó szemmel megtalálni, kiválasztani, megfelelő körülményeket teremteni és megfizetni egy elismert és a világ krémjéhez tartozó karmestert. Ez az alapja a fejlődésnek. Amit Permben meg lehetett csinálni, azt Budapesten nem lehet?

5142   Edmond Dantes • előzmény5141 2021-10-31 08:05:05

Sokszor írtam már: az idő (szinte) mindent és mindenkit megszépít. "Bezzeg régen, bezzeg azok a régiek!" Gardelli anno fényt hozott a Failoni, Klemperer nélkül maradt magyar operai éjszakába estékbe a 60-as évek elején, benne (később Patanéban is) sokan remélték az új Tango és Failoni eljövetelét. Gardelli és Patané vezénylései, ittlétei elegendők voltak ahhoz, hogy néhány olasz opera- (és koncert)produkcióval maradandó nyomot hagyjanak az emlékezetben. Egyetlen koncert nem mérhető össze az ő tartósabb itteni jelenlétükkel. Talán jó lenne egy, a felsoroltakéhoz hasonló állandóbb kapcsolat kiépítése (magyarul: valamilyen szerződtetés-féleség) egy nívós olasz karmesterrel. Sagripantiról talán már "lemaradtunk" (?), mivel mint látom, elsőrangú házakban vezényel. Montanaróval lehetne pl. próbálkozni, megérné ...

5141   takatsa • előzmény5140 2021-10-30 22:00:38

Persze, arra gondolok, de nemcsak arra, hanem Gardellire is, aki magyar énekesekkel valósított meg a mostaninál sokkal jobb Requiemeket. Itt van pl. egy Gardelli-féle Requiem, nem is kellett keresgélni, és ez csak egy a több közül, amit a Mester itthon dirigált. Hallgassatok bele a Lacrimosa tételbe, és akkor hallhatjátok, hogyan kell hittel, együtt énekelni. Hol van ettől a két nappal ezelőtti koncert?

5140   Edmond Dantes • előzmény5138 2021-10-30 20:25:16

Ha a Scalas-Erkeles-Abbados Requiemre gondolsz, akkor minden, NFZ és Énekkar iránti tiszteletem mellett meg kell jegyeznem, hogy a Scala együtteseihez, pláne egy echte olasz darabban, nem hasonlíthatjuk a magyar kollégákat, nem is beszélve a szólistákról: három világklasszis énekelt és egy hozzájuk felnőni képes Kelen Péter.

5138   takatsa 2021-10-30 18:09:57

Persze, jó volt a karmester, meg a zenekar, meg a kórus, de azért nem egetrengetően, de jobban voltak, mint az elmúlt évek Verdi Requiemjei. (De azért emlékezünk még Abbadora is, és ha nem megyünk ilyen nagyon messzire az időben, akkor Gardelli felejthetetlen Requiemjeire.) A szólistákkal viszont - szerintem - komoly gond volt. Közülük - természetesen - Kolonits kiemelkedett, bár hallottam már őt is jobban énekelni, viszont Szántó Andrea egyértelmű csalódás, Fekete próbált kevésbé ordítani, mint ahogyan szokott, időnként sikerült is neki, Cser Krisztián hangja pedig nagyon-nagyon kevés volt. Hogy a szakralitás mennyire volt jelen ebben az előadásban, azzal lehet vitatkozni, bár a Müpában ennek a megvalósítása nehéz. Jut eszembe, én felvettem ezt, ha valaki nem látta, és esetleg érdekli, akkor keresen privátban és küldöm neki a letöltési linket.

Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Eiffel Műhelyház, Bánffy Miklós terem

Claudio Monteverdi – Bella Máté: Poppea megkoronázása

16:00 : Budapest
BMC, Koncertterem

Radnóti Róza (zongora)
Wunderlich József (színművész)
"Melodrámák Minifesztivál - R. Strauss"
Richard Strauss: Enoch Arden
(A. Tennyson szövegére / fordította: Jánosi Gusztáv)

17:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Elisabeth Leonskaja (zongora)
Keller Quartet: Keller András, Környei Zsófia (hegedű), Homoky Gábor (brácsa), Fenyő László (cselló)
Szomor-Mekis Janka (brácsa), Perényi Miklós (cselló)
"Hallgassunk Brahmsot! - III."
Brahms: B-dúr szextett, op. 18
Brahms: f-moll zongoraötös, op. 34

18:00 : Budapest
BMC, Koncertterem

Ránki Fülöp (zongora)
Dino Benjamin (színművész)
"Melodrámák Minifesztivál - Liszt"
Liszt Ferenc: Des toten Dichters Liebe / Jókai Mór szövegére
Felix Draeseke-Liszt Ferenc: Helges Treue / M. G. Strachwitz szövegére / fordította: Márton László
Liszt Ferenc: Lenore / G. A. Bürger szövegére / fordította: Reviczky Gyula
Liszt Ferenc: Der traurige Mönch / N. Lenau szövegére / fordította: Vajda János Lenau után
Liszt Ferenc: Der blinde Sänger / A. K. Tolsztoj szövegére / fordította: Vörös István

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti Kamaraterem

"Doktorandusz koncertek 2."
Kodály: Duó hegedűre és csellóra, op. 7
Varga Oszkár (hegedű), Matuska Flóra (cselló)
Alexej Gerassimez: Cosoni
Simon Bence (ütőhangszerek)
Ravel: Seherezádé
Bódi Zsófia (ének), Kéry Tamás (zongora)
Enescu: Koncertdarab
Bor Péter (brácsa), Várallyay Kinga (zongora)
Schumann: 1. (a-moll) hegedű-zongora szonáta, op. 105
Langer Ágnes (hegedű), Kovács Gergely (zongora)
Schönberg: Négy dal, op. 2
Kronauer-Vida Anikó (ének), Hotzi Panni (zongora)
Copland: Klarinétverseny
Egyed Hunor (klarinét), Souhei Yamagami (zongora)

19:00 : Budapest
Eiffel Műhelyház, Bánffy Miklós terem

Kenessey Jenő: Az arany meg az asszony
Örkény István – Tóth Péter: Tóték

19:30 : Budapest
Müpa, Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Tabajdi Ádám (orgona)
Tenebrae Kórus
Vezényel: Nigel Short
"Adventi koncert"


20:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Baráti Kristóf (hegedű)
Concerto Budapest
Vezényel: Keller András
"Hallgassunk Brahmsot! - IV."
Brahms: D-dúr hegedűverseny, op. 77
Brahms–Schönberg: 1. (g-moll) zongoranégyes, op. 25 (zenekari átirat)

20:00 : Budapest
BMC, Koncertterem

Dani Imre (zongora)
Horváth Csenge (színművész)
"Melodrámák minifesztivál - Grieg, Schumann, Arensky"
Edvard Grieg: Bergliot / B. Bjørnson szövegére / fordította: Domsa Zsófia
Robert Schumann: Zwei Balladen / C. F. Hebbel szövegére / fordították: Kálnoky László, Petőfi Sándor
Robert Schumann: Schön Hedwig / C. F. Hebbel szövegére / fordította: Márton László
Anton Arenszkij: 3 Deklamáció / I. Sz. Turgenyev szövegeire / fordította: Áprily Lajos
A mai nap
született:
1632 • Jean-Baptiste Lully (Giovanni Battista Lulli), zeneszerző († 1687)
1829 • Anton Grigorjevics Rubinstein, zongorista, zeneszerző, karmester († 1894)