vissza a cimoldalra
2022-09-27
részletes keresés    Café Momus on Facebook
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Kiemelt fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (5695)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (63718)
Kedvenc felvételek (699)
Kedvenc előadók (2933)
Opernglas, avagy operai távcső... (21498)
Társművészetek (2575)
Milyen zenét hallgatsz most? (25125)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7717)
Momus társalgó (6406)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2407)
Haladjunk tovább... (237)
Élő közvetítések - HAANDEL emléktopik (8723)
Digitális kerekasztal (128)

Olvasói levelek (11891)
A csapos közbeszól (99)
Legfrissebb fórumaink
Házy Erzsébet művészete és pályája (5395)
Ilosfalvy Róbert (1004)
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (3177)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (5218)
Pantheon (3145)
Kedvenc magyar operaelőadók (1247)
Jonas Kaufmann (2527)
Bánk bán (3031)
Kolonits Klára (1224)
Operett, mint színpadi műfaj (5228)
Végveszélyben a komolyzene a Magyar Rádióban? (482)
A Zeneakadémián uralkodó áldatlan állapotokról... (715)
Erkel Színház (11300)
A nap képe (2337)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1567)
Marton Éva (863)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43
számlaszám:
11711003 20016193

apróhirdetés feladása:

684   Fabricius • előzmény682 2015-07-03 11:21:52
A Goldmark opera rendezését nem találtam túl avantgardnak, szerintem jó volt.
A szólistákat is ebben hallottam a legjobbnak, különösen a külföldi szopránt és a tenort. Ők nagyon tehetségesek.
Az operett mix felért egy katasztrófával, és abban is ez a tenor és a szoprán énekelt jól, és még egy fiatal hölgy volt elfogadható.
A Giuditta előadója most jobb benyomást tett rám,mint legutoljára, csak a hangja vibrátózik folytonosan. Nem lehetne ezen segíteni?
A tanárkérdésben egyetértek. Szerintem majdnem mindet ki kellene rakni.
682   telramund 2015-07-03 09:10:26
Szerdán este ellátogattam az Operaházba a Zeneakadémia operatanszak-énektanszak növendékeinek vizsgájára.Véleményem nevek nélkül írom esetenként, már amit érdemes megemlíteni az énekelt műsorszámmal fogom csak jelezni,aki ott volt az tudja kiről van szó.
Az ,hogy az operajátszás Magyarországon válságban van nem kétséges.a rendezői „borzalom-operajátszás” inkább elriasztja a közönséget.Aztán csábító hangok vonatkozásában is nagy szegénység mutatkozik és a jővő,legalább is jelenleg semmi jót nem előlegez.A vastaps,a standing ovation ma már nem a minőséget jelenti.A közönség tömérdek pénzért kapja ,amit kap műsorban, szereposztásokban stb ,így nem akar csalódni,mert sok pénzért csak jót kaphat az ember elvileg!?
Először talán arról írnék,milyen felelősség terheli azokat ,akik egyetemi szinten oktatják a növendékeket.Nem tudni ki taníthat?Mitől kerül valaki tanári pozicióba?
Van bizonyára felvételi.Ott azért már hallható,hogy valakit érdemes felvenni vagy sem.Az ,hogy valaki eljut az operatanszakig néhány év.Ezalatt ki kell derülnie,hogy alkalmas e a jelölt a pályára vagy sem.Itt fiatal emberekről van szó,akik reménnyel tanulnak,hiszik,hogy jó kezekben vannak.Láttunk már egy, két hangtemető tanárt az elmúlt évtizedekben.De a szerdai
vizsga a legrosszabb képet mutatta valamennyi vizsga közül!
Az ,hogy az egész estén 2 szoprán és 1 majdnem megfelelő tenor a felhozatal igen szomorú és a tanítás csődje.A legjobb lenne az énektanszak tanárait lecserélni,mert eredményt fel kellene mutatni!
Eleve a program kiválasztás már bajos volt.Ez opera-énektanszak.Ezért is nem értem-bár nagyon kedvelem-de mit keres az operett egy ilyen jellegű vizsgán?Operettre-musicelre ott a másik egyetem.És főleg olyan operett előadásra,ahol a rendező meggyalázza magát a műfajt és ötleteivel megöli a zenét.Amikor a Mosoly országa duettben röhög a közönség ott a világ vége.És pont a műsor ezen részében jöttek elő a növendékek hiányosságai.Csupán a Vilja dalt megszólaltató és a Frasquita című operett előadója mondható igazán reménységnek,nem is kicsinek.Soha nem értem meg ,hogy egy olyan érzéki dalt,mint a „Giuditta”,hogy lehet ilyen érzéketlenül,abszolút nőietlenül előadni,darabosan és keménye hangok kiabálásával..Talán ajánlhatom a múltból Házy Erzsébetet,miként is kell ezt a dalt énekelni.A férfi mezőnyt a külföldi tenor képviselte elfogadható szinten.De pici hang!A többi produkcióról talán nem írnék(nem véletlen).
Az elő rész Goldmark Téli regéjének összevont változata.Szintén nem vizsgára való.Egyszer györnyörű a csak zenekari anyag,de énekelnivaló nem igazán fülbemászó.Német nyelven énekelni meg tudjuk külön művészet.Na ebből is született rendezői szörny,benne a ma elengedhetetln opera sablonokkal, vetkőzés ,sex imitálás,morbid beállítások.
Hangok:Leontes király,Hermione és Florizel herceg megszólaltatója igazán szép produkciót nyújtott!Kár,hogy önálló kis ária van csak a darabban,.legató éneklésre szinte semmi mód.
A zenekari vezető nagyon tehetséges karmester.Néha kissé hangosabb volt a zenekar.Ez mondjuk a nyitányban elment,de a fináléban nem ,ahol olyan hangerővel szólt,hogy szinte az szólístákból semmi sem hallatszott!
Itt a vége és szomorúan futottam kifelé!Nem a növendékek miatt,hanem a reménytelenség miatt.Hol van egy mezzo, egy bariton, egy basszus?És hol van egy tanár?

Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:30 : Budapest
Müpa, Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Ránki Dezső (zongora)
Schubert: a-moll szonáta, D. 537
Schubert: Négy impromptu, D. 899
Debussy: Gyermekkuckó
Debussy: Metszetek
A mai nap
történt:
1884 • A budapesti Operaház megnyitása
1984 • A felújított, 100 éves budapesti Operaház megnyitása
elhunyt:
1921 • Engelbert Humperdinck, zeneszerző (sz. 1854)