A Bartók Rádió ma esti
operaközvetítése (19.00 – 21.52)
Négyfelvonásos opera
Szövegét - Pierre Augustin
Beaumarchais nyomán - Lorenzo da Ponte írta
Vez.: Max Rudolf
Km.: Metropolitan Operaház Ének- és Zenekara
Szereposztás:
Figaro - Cesare Siepi (basszus)
Rosina grófné - Victoria de los Ángeles (szoprán)
Susanna - Nadine Conner (szoprán)
Almaviva gróf - Frank Guarrera (basszus)
Cherubino - Mildred Miller (mezzoszoprán)
Bartolo - Fernando Corena (basszus)
Marcellina - Sandra Warfield (szoprán)
Basilio - Alessio De Paolis (tenor)
Don Curzio - Carelli Gábor (tenor)
Barbarina - Emilia Cundari (szoprán)
Antonio - Lawrence Davidson (basszus)
Földművesek - Maria Leone (szoprán), Rosalind Elias (mezzoszoprán)
(New York, Metropolitan
Operaház, 1956. április 7.)
Elmúlt szombaton este sugározta a Bartók Rádió
Kétfelvonásos opera
Don Giovanni - Timothy
Murray (basszbariton)
Kormányzó - James
Platt (basszus)
Donna Anna - Baráth Emőke
(szoprán)
Don Ottavio - Eric
Ferring (tenor)
Donna Elvira - Chiara
Skerath (szoprán)
Leporello - Vladiszlav
Bujalszkij (basszus)
Masetto - Sergio
Villegas Galvain (basszus)
Zerlina - Marie Lys
(szoprán)
Az adás visszahallgatható: itt.
Bartók Rádió ma esti operaközvetítése (19.00 – 22.00)
Wolfgang Amadeus Mozart: Idomeneo
Háromfelvonásos opera
Szövegét Giambattista Varesco
írta
Vez.:
Manfred Honeck
Ea.: Metropolitan Operaház Ének- (karig.: Donald Palumbo) és
Zenekara
Km.: Kari Jane Docter
(gordonka), Dmitri Dover (fortepiano)
Szereposztás:
Idomeneo, Kréta királya -
Michael Spyres (tenor)
Idamante, a fia - Kate Lindsey
(mezzoszoprán)
Ilia, trójai királylány - Ying
Fang (szoprán)
Elektra, argoszi királylány -
Federica Lombardi (szoprán)
Arbace - Paolo Fanale (tenor)
Neptunus főpapja - Issachah
Savage (tenor)
Neptunus hangja - Scott Conner
(basszus)
Krétai nők - Amani Cole-Felder
(szoprán), Cierra Byrd (mezzoszoprán)
Trójai férfiak - Manase Latu
(tenor), Vladiszlav Bujalszkij (basszus)
(New York, Metropolitan
Operaház, 2022. október 20.)
A Bartók
Rádió ma esti operaközvetítése
19.00 -19.30
Prológ
A mikrofonnál: László Ferenc
19.35 – 22.55: Wolfgang Amadeus Mozart: Idomeneo
Háromfelvonásos
opera, szövegét - Antoine Danchet (1671-1748) műve nyomán - Giambattista Varesco
(1735-1806) írta
Vezényel: Nikolaus Harnoncourt
Km. a Zürichi Operaház Ének- és Zenekara
Szereposztás:
Idomeneo, Kréta királya - Werner Hollweg (tenor)
Idamante, a
fia - Trudeliese Schmidt (mezzoszoprán)
Ilia, trójai
királylány - Rachel Yakar (szoprán)
Elektra,
argoszi királylány - Felicity Palmer (mezzoszoprán)
Arbace
- Kurt Equiluz (tenor)
Neptunus
főpapja - Robert Tear (tenor)
Égi hang
- Simon Estes (basszbariton)
(Stúdiófelvétel, 4 LPs Teldec 6.35547 GX - 1980)
|
A Bartók Rádió ma esti operaközvetítése (19.00 – 21.31):
W. A. Mozart: A varázsfuvola
- kétfelvonásos opera
Szövegét Emmanuel Schikaneder írta.
Vezényel: Claudio Abbado.
Km. Arnold Schönberg Kórus (karig. Erwin Ortner),
Gustav Mahler Kamarazenekar.
A szereposztásból:
Sarastro - René Pape
AZ ÉJ KIRÁLYNŐJE - MIKLÓSA ERIKA
Pamina - Dorothea Röschmann
Tamino - Christoph Strehl
Papagena - Julia Kleiter
Papageno - Hanno Müller-Brachmann
Monostatos - Kurt Azesberger
Beszélő: Georg Zeppenfeld
A felvétel ideje és helyszíne: 2005. szeptember 12. - Teatro Comunale, Modena
1551
A Bartók Rádió sugározza ma este (19.30 – 23.00)
Salzburgi Fesztivál
2021. július 26-i előadása – Großes Festspielhaus
Don Giovanni - Davide Luciano
Il Commendatore - Mika Kares
Donna Anna - Nadezhda Pavlova
Don Ottavio - Michael Spyres
Donna Elvira - Federica Lombardi
Leporello - Vito Priante
Masetto - David Steffens
Zerlina - Anna Lucia Richter
Zenei irányítás: Teodor Currentzis
Színreállítás: Roméo Castellucci
Kórus és Zenekar MusicAeterna
A Bartók Rádió ma esti operaközvetítése, 19:00 – 22.00 A New York-i Metropolitan Operaház archívumából Mozart: Don Giovanni Kétfelvonásos opera Szövegét Lorenzo Da Ponte írta Vez.: Andrew Davis Km.: New York-i Metropolitan Operaház Ének- és Zenekara (karig.: Donald Palumbo) Mandolin szóló: Joyce Rasmussen Balint Rendező: Michael Grandage Szereposztás: Don Giovanni - Gerald Finley (bariton),
|
2020. 12.29 19:00 - 19:30 Bartók Rádió
Prológ |
|
Wolfgang Amadeus Mozart: Zaide A mikrofonnál: László Ferenc Szerk.: Bánkövi Gyula |
2020.12.29 19:35 - 21:41 Bartók Rádió
Wolfgang Amadeus Mozart: Zaide
Kétfelvonásos opera
Szövegét Johann Andreas Schachtner és Italo Calvino írta
Vezényel: Daniele Gatti
Km.: a Római Operaház Ének- és Zenekara
Rendező: Graham Vick
Szereposztás:
Zaide - Chen Reiss (szoprán),
Gomatz - Juan Francisco Gatell (tenor),
Allazim - Markus Werba (basszus),
Szulejmán szultán - Paul Nilon (tenor),
Osmin - Davide Giangregorio (basszus),
Rabszolgák: Raffaele Feo, Luca Cervoni, Domingo Pellicola, Rodrigo Ortiz (tenor),
Zaram (Calvino verseinek előadója) - Remo Girone (próza)
(Róma, Teatro dell'Opera, 2020. október 18.)
2020.04.10 12:35 - 13:28 Bartók Rádió
Wolfgang Amadeus Mozart: c-moll mise K. 427
Kertesi Ingrid (szoprán),
Stella Dufexis (mezzoszoprán),
Mukk József (tenor),
Szvétek László (basszus),
Magyar Rádió Énekkara (karig.: Strausz Kálmán),
Liszt Ferenc Kamarazenekar (hangversenymester: Rolla János)
Vez.: Helmuth Rilling
(Zeneakadémia, Nagyterem, 1998. március 23.)
Bartók Rádió mai műsorán szerepel:
12:36 – 13.48 Hangversenykülönlegességek
Wolfgang Amadeus Mozart: c-moll mise K. 427.
Ea.: Irmgard Seefried, Annelies Kupper, Lorenz Fehenberger, Kim Borg (ének),
Bajor Rádió Énekkara és Szimfonikus Zenekara
Vez.: Eugen Jochum
(Würzburg, Stephanskirche, 1956. június 20.)
Most sugározza a Bartók Rádió
2018.12.25 19:35 - 21:52
Wolfgang Amadeus Mozart: A varázsfuvola
Kétfelvonásos opera
Szövegét Johann Emanuel Schikaneder írta
Vez.: Otto Klemperer
Km.: Philharmonia Énekkar (karig.: Wilhelm Pitz),
Philharmonia Zenekar
Szereposztás:
Pamina - Gundula Janowitz (szoprán)
Tamino - Nicolai Gedda (tenor),
Papagena - Ruth-margaret Pütz (szoprán),
Papageno - Walter Berry (baszbariton),
Éj királynője - Lucia Popp (koloratúrszoprán),
Sarastro - Gottlog Frick (basszus),
Monostatos - Gerhard Unger (tenor),
Első hölgy -- Elisabeth Schwarzkopf (szoprán),
Második hölgy - Christa Ludwid (mezzoszoprán),
Harmadik hölgy - Marga Höffgen (mezzoszoprán),
I. őrt álló - Karl Liebl (tenor),
II. őrt álló - Franz Crass (bassus),
Első pap - Gerhard Unger (tenor),
Második pap - Franz Crass (basszus),
Első fiú - Agnes Giebel (szoprán),
Második fiú - Anna Reynolds (alt),
Harmadik fiú - Josephine Veasey (mezzoszoprán)
Prózai szerep - Franz Crass
227 éve, ezen a napon hunyt el Wolfgang Amadeus MOZART (1756-1791)
"... Mozartot, mint csodagyermeket, mint természeti ritkaságot, afféle „mutatványt” megcsodálták, ünnepelték, de a szárnyát kibontó zseniális alkotóművészt nem méltányolták érdeme szerint. A legnagyobb kitüntetés, amit a felnőtt Mozart hazájától kapott, az «udvari kamarazenész» cím volt, évi 800 forint jövedelemmel. De már Gluck halála után nem ő, hanem az akkoriban nagyhírű Kozeluch* kapta az «udvari főzeneigazgató» címet, évi 2000 forint járadékkal együtt.
Az utókor felháborítónak tarthatja, hogy egy ma már névtelen zenészt előnyben részesítettek Mozarttal szemben. Tudnunk kell, hogy Mozart kortársai nem ismerték el fenntartás nélkül zeneszerzői érdemeit.
Egy korabeli újságban például ezt a kritikát olvashatjuk:
„Kozeluch munkái maradandók, és mindenütt megállják a helyüket, míg Mozart művei általában nem tetszenek annyira. Sajnos, Mozart abbeli igyekezetében, hogy egészen újat alkosson, túl messzire megy, azonban az érzelem és a szív keveset nyer ezzel. Nem vitás, hogy Haydnnak ajánlott vonósnégyesei túlságosan fűszeresek – és melyik íny bírja tartósan a fűszert?”
Ha a bécsi táncos-kedvű, könnyed stílust kedvelő közönség nem is értette meg Mozart legfejlettebb alkotásait, azért akadt, akinek az „ínye” kitűnően bírta zenéjének fűszerességét. Ez pedig éppenséggel Haydn volt!
„A nagy Mozart mellé nemigen lehet valakit is állítani – mondta. – Bárcsak minden zenebaráttal, kivált a nagyokkal, megértethetném és éreztethetném Mozart példátlan nagyságát!”
Ha Haydn vágya teljesedik, akkor bizonyára nem Kozeluch, hanem Mozart ült volna Gluck örökébe."
*
Mozart késői operái iránt a prágai közönség tanúsította a legnagyobb megértést. A zeneköltő boldogan írja 1787-ben Prágából egy bál után:
„Nagy örömmel láttam, hogy az emberek mind a Figaróm zenéjére ugráltak őszinte élvezettel, amelyet csupa kontratánccá és német tánccá alakítottak át. Mert itt nem beszélnek másról, mint a Figaróról. Ez minden bizonnyal nagy megtiszteltetés számomra. ...”
Péterffy Ida: „Kis történetek nagy zeneszerzőkről.” 1959.
* Leopold Koželuch (1747-1818), cseh zeneszerző, zenetanár. Az utóbbi években (2013-2018 között) a Grand Piano lemezcég kiadta: CD-n, Koželuch, Leopold COMPLETE KEYBOARD 1-12.(Megj., A.)
A mai Varázsfuvolára (Erkel Színház, este 7) ingyen átadó egy jegy a kakasülőre, a 12-ire meg féláron (7200 helyett 3600) a fszt. 4. sorba.
A kórus remek volt, mint mindig, Vashegyi tűrhető volt, a női főszereplők jók, Cser Krisztián óriási hang, Vargas nagy csalódás, ez nem neki való szólam, inkább valami romantikusat énekeljen, Berchtold meg még nagyobb csalódás, róla inkább nem is írok semmit.
[url] http://operavilag.net/kiemelt/emberkiserlet-salzburgi-modra/; Emberkísérlet salzburgi módra [/url] Operavilag.net, 2016. szeptember 5. Wolfgang Amadeus Mozart: Così fan tutte – KONDOR KATA írása a Salzburgi Ünnepi Játékok július 31-i előadásáról
Budapest Tavaszi Fesztivál [url] https://www.mupa.hu/program/mozart-idomeneo-2016-04-10_18-00-bbnh; Mozart: Idomeneo – Ramon Vargas [/url] Müpa Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem 2016.04.10. 18.00 Április 10-én Mozart Idomeneo című operáját adja elő az Orfeo Zenekar és a Purcell Kórus, Vashegyi György vezényletével. Mozart egész életében büszkeséggel emlegette a München számára huszonnégy évesen komponált Idomeneót, egyik legnagyobb zeneszerzői teljesítményének tekintette. A két sztárénekes, a mexikói Ramón Vargas és az orosz Margarita Gricskova vendégjátéka magasztos operai pillanatokkal kecsegtet. Az opera erős drámai és zenei színekkel megrajzolt alakját, Elektrát a leghíresebb operaházakban főszerepeket éneklő, a Luciano Pavarotti Énekversenyt megnyerő Serena Farnocchia alakítja. Ilia szerepében Baráth Emőkét, a nemzetközi operaéletben sikert sikerre halmozó fiatal magyar szopránt hallhatjuk. A kortársak közül a legtöbben elragadtatással beszéltek Mozart operájáról, „az öröm és gyönyörűség könnyei futották el a szemeket”, a premier zenekari muzsikusai pedig egyként állították, hogy „a legszebb zene, amit valaha hallottak, új és különös”. Szereposztás: Ramón Vargas - Idomeneo, Kréta királya Margarita Gricskova - Idamante, a fia Serena Farnocchia - Elektra, Agamemnon lánya Baráth Emőke - Ilia, Priamos lánya Bernhard Berchtold - Arbace, Idomeneo bizalmasa Megyesi Zoltán - Főpap Cser Krisztián - Égi hang
Lapozzunk vissza 2014 december 30-ra. Smügér vagyok, hogy nem figyeltem a dátumot.
[url] http://www.lokal.hu/2016-01-mozart-ma-lenne-260-eves/; „Mozart ma lenne 260 éves” [/url] Lokal.hu, MTI, 2016. 01. 27. 08:00 Született: 1756. január 27., Salzburg, Ausztria Meghalt: 1791. december 5., Bécs, Ausztria
Ma este a Bartók Rádióban hallgathatjuk meg 19.35 - 22,27 Mozart: Figaro házassága Négyfelvonásos opera Szövegét - Pierre-Augustin Beaumarchais nyomán - Lorenzo da Ponte írta Vez. Claudio Abbado Km. a Bécsi Állami Operaház Énekkara (karig. Dietrich Gerpheide) és a Bécsi Filharmonikus Zenekar Szereposztás: Almaviva gróf - Boje Skovhus (bariton), Almaviva grófné - Cheryl Studer (szoprán), Figaro, inas - Lucio Gallo (bariton), Suzanne, komorna - Sylvia McNair (szoprán), Bartolo, orvos - Ildebrando D´Arcangelo (basszus), Cherubino, apród - Cecilia Bartoli (mezzoszoprán), Marzellina, házvezetőnő - Anna Caterina Antonacci (alt), Don Basilio, énekmester - Carlo Allemano (tenor), Don Curzio, bíró - Peter Jelosits (tenor), Antonio, kertész - Gáti István (basszus) Barbarina, a kertész lánya - Rost Andrea (szoprán)
A Figaro kontratáncá átalakított zenéje annyit tett, hogy a Figaro dallamaiból írtak a prágaiakat tánczenét. A 19. században is divat volt ismert operák dallamainak zongoradarabokká való átalakítása. Erkel a saját operáinak dallamaira is írt zongoradarabokat és szerintem mindenki előtt ismertek Liszt Verdi-operaparafrázisai zongorára. Az álruhás kertészlány eredeti partitúráját pedig maga Mozart is átírta 1780-ban Johannes Böhm utazó operatársulata számára. A librettót németre fordíttatta, a recitativókat prózai dialógusokkal helyettesítette, illetve a zenét is átdolgozta a társulat igényeinek megfelelően. Úgy tudom, ha egyáltalán elővették ezt az operát, sokáig ezt a német verziót játszották, nem az eredeti, olasz művet. Persze ez esetben mindkét mű Mozart darabja. Egyébként én szeretem a Giardiniera zenéjét is - még nem az igazi, nagy Mozart, de van benne valami ellenállhatatlan báj. Persze színpadon nem láttam még, úgyhogy nem tudom mennyire színpadképes, dramaturgiailag azért vannak vele gondok - nagy gondok. Sokkal nagyobbak, mint szegény Erkel operáival.
Mozart korában eleve nem volt akkora fontossága a kottához való ragaszkodásnak. Ő is dolgozta át régebbi szerzők (Handel, J. C. Bach) műveit és az övét is adták elő jócskáőn átalakított változtaban még az életében is (az más kérdés, hogy egyes átalakításoknak mennyire örült). Sőt, ő írja egy levelében, mekkora dicsőségnek tartja, hogy a prágai közönség a Figaro kontratánccá alakított zenéjére táncol!
Nekem mindkét könyv megvan, bátran ajánlhatom mindenkinek, akit érdekelnek mozart operái (Cairns) vagy élete (Solomon).
[url]http://shopline.hu/product/home!execute.action?_v=David_Cairns_Mozart_es_operai&id=70137&type=22;A Mozart és operái kötet is 55% kedvezménnyel kapható![/url]
[url]http://shopline.hu/product/home!execute.action?_v=Maynard_Solomon_Mozart&id=52974&type=22;Maynard Solomon könyv Mozartról most 74% kedvezménnyel kapható a bookline-on. Még néhány napig![/url]
Lásd a TV Zenés Színháza bemutatóját is: [url] http://www.momus.hu/forum.php?act=new&forumcat=438&msgcount=356; Mirandolina [/url] A szövegkönyv Goldoni komédiája nyomán készült, zene a 19 esztendős Mozart La finta giardiniera c. szerzeménye Magyar szöveg: Hevesi Sándor
Idézet a Caruso-blogból: "Az 1910-es években gróf Bánffy Miklós és hevesi Sándor indított egy Mozart ciklust, ennek utolsó állomása volt az Álruhás kertészlány átdolgozása Goldini Mirandolinájának cselekményére. Tehát előbb „írtak” egy új Mozart operát és csak utána mutatták be az abszolút nem aktuálisnak tartott Cosi fan tuttét." - vagyis a nagy Mozart sem kerülte el az átírásokat, átdolgozásokat. Ugyanis az operák átdolgozása és más színpadi művek átírása nem egyedi jelenség, ami csak az Erkel operákra igaz és sokáig természetes és magától értetődő része volt a színházművészetnek! A prózai színházban ma is az - gondoljunk csak Zsótért borzalmas Shakespeare rendezéseire. Az átdolgozásokat pedig még a legnagyobb szerzők művei sem kerülhették el. És még valami: A Cosi fan tutte "magyarországi bemutatóra Lorenzo da Ponte szövegét Lányi Viktor fordította, a díszleteket és a jelmezeket az előadás rendezője, Márkus László tervezte. Már ekkor táncokkal dúsították a hatszereplős vígoperát, melynek koreográfusa Brada Ede, karmestere Rékai Nándor volt." Vagyis ez se mostani találmány. Forrás szintén a Caruso-blog.
Egy zenemű - több előadás Mozart: A varázsfuvola - kétfelvonásos opera Mácsai Jánossal beszélget Papp Márta Ma délután: Bartók Rádió, 15:05 – 17.00 Stúdióbeszélgetés gazdag zenei illusztrációkkal Egy-egy zenemű különböző előadásainak összehasonlítása egy meghívott vendég és a műsorvezető beszélgetése közben. A műsor végén a legjobbnak ítélt előadásban hangzik el a teljes zenemű vagy annak terjedelmesebb részlete. Adás: kéthetente szombat 15:05-17:00, Bartók
Ma este a Duna Televízióban Mozart-est- korabeli hangszereken a Művészetek Palotájában Müpart Classic 23:35 – 01:40 c-moll mise, K. 427; Requiem, K. 626 (Richard Maunder rekonstrukciói). Művészetek Palotája, 2011. október 20. Közreműködik: Vashegyi György, Orfeo Zenekar, Purcell kórus, Csereklyei Andrea, Halmai Katalin, Németh Judit, Megyesi Zoltán, Kovács István. „Wolfgang Amadeus Mozart két legnépszerűbb és legnagyobb szabású egyházi műve, a c-moll mise (K. 427) és a Requiem (K. 626) ritkán hangzik el egy műsor keretében, pedig számtalan zenetörténeti és stilisztikai szál – elsősorban a barokk zene óriásai, Händel és Bach Mozartra gyakorolt hatása – köti őket egymáshoz a szerző életművében. Mindkét mű – különféle módon és különféle okok miatt – torzó maradt. Teljes előadásuk csak idegen kéz modern vagy korabeli kiegészítésének felhasználásával lehetséges. A kiváló angol zenetudós, Richard Maunder – Mozart zeneszerzői stílusának és módszereinek egyik legkiemelkedőbb mai ismerője –mindkét műhöz rekonstrukciót készített, melyek véleményem szerint a legsikerültebbek a modern kori kiegészítések közül. Mindkét rekonstrukciót (külön-külön koncert keretében) a Purcell Kórus és Orfeo Zenekar szólaltatta meg első ízben itthon: mai előadásunkban korabeli hangszereken tudomásunk szerint először szólal meg a két remekmű egymás mellett Magyarországon.” (Vashegyi György)” (120 perc)
Ezek szerint kihagytad tegnap este a Bazilikában Mozart Requiemjét.
De az az én Bazilikám is !!! És mekkora jó koncerteket lehetne ott csapni !!! És nem, mégse !!!!
Süketek gyülevész hada...
Zenei sziliciumvölgy...aha.
Tudod, csakis azért jegyzem meg mindig, ha szóba kerül, mert ez az áldatlan helyzet viszonylag egyszerűen megoldható lenne, és mégse. Emellett nem tudok szó nélkül elmenni. Már rutinból csaholok, de ez már így marad... Annyira HERVASZTÓÓÓÓ!!!! A magyar komolyzenei valóság. Mottó: "... olyan hülyék az emberek.... a homokba' fekszenek..."
Kedves zalbarna! Eredeti kérdésedre csak azt válaszolhatom: a Szent István Bazilikában - igen ritka kivételektől eltekintve - mindig az általad is jelzett ponton - a kupola alatt - lesznek az előadók. És előttük foglal helyet a közönség. Az akusztikai viszonyokat mindnyájan ismerjük. Vannak szerencsések, akik olyan helyen ülnek (még a kupola alatt), hogy zavartalanul élvezhetik a koncertet. De ültem már olyan helyen is, ahová egyszerűen nem érkezett el a hang. Oldalsó hajók. Akkor már inkább maradok a boltozaton kívüli - visszhangos – központi térben, ahol azért még hallok valamit. Engem a Dohány utcai Zsinagóga akusztikája sem zavar: legutóbb a Mózes koncertszerű előadásán, az emeleten foglaltam helyet. Ott tökéletes volt a hangzás. A Bazilikában, erre a magaslati elhelyezkedésre, sajnos, nincs lehetősége a néző-hallgatónak.
Szabatosabban: Akik a kupola alatt vannak, egy tökéletesen másik akusztikai közegben vannak, mint azok, akik nem a kupola alatt vannak. Azok a hallgatók, akik még beférnek a kupola alá, élvezik a koncertet, ám a többiekről olvasd el pl a Hozzászólások topic 4378-4391 ig. Itt már vagy ötödször van szó róla ...
És ha a kupola alatt lesznek, hát nagyon nem tudják, hol a helyük. Akusztikai közhely.
Az a baj, úgy tudják, hogy a kupola alatt a helyük... és rosszul tudják...azért hajráztam, mert már a károgást unom...:)
Nem kell "hajrázni" senkit: Mozart volt, van és lesz. És ez igaz zenéjének mindenkori interpretálóira is: az előadókat nem kell biztatni, buzdítani. Tudják azt, amit tudnak...és az is, hol a helyük!
Melyik kupolára gondolsz? Több is van ott... Az egyik alatt biztosan lesz Mozart-Requiem!
Szerinted a kupola alatt lesznek az előadók ? Szerintem igen. Hajrá Magyarország, hajrá magyarok.
Ma este nyolc órakor a Szent István Bazilikában elhangzik: Mozart: Requiem Balassa Bálint Kórus Esztergomi Szimfonikus Zenekar Dunai Éva Heim Mercédes Pálmai Árpád Cser Péter Vezényel: Reményi Károly
valóban! Köszi, hogy eszembe juttatad! Kiválóság!
ARTE 08. September 23:55 W.A. Mozart - La Finta Giardiniera Colin Balzer (Il Podestà) Layla Claire (Sandrina) Julian Prégardien (Il Contino Belfiore) Ana Maria Labin (Arminda) Julie Robard-Gendre (Don Ramiro) Sabine Devieilhe (Serpetta) John Chest (Nardo)
[url]http://www.youtube.com/watch?v=6zQV4kVlVis;MOZART: "Serenata notturna in D major" - The Academy of Ancient Music[/url]
csak egy gyorsjelentés / bejelentkezés: Anett Fritsch igen imponáló ma este Fordiligi szerepében. Thomas Rösner valahogy meg nem amolya Kózisan dirrrrriál, e q..va jól viszi a zenekart!