vissza a cimoldalra
2021-04-19
részletes keresés    Café Momus on Facebook
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11618)
A csapos közbeszól (95)

Régizene (6991)
Opernglas, avagy operai távcső... (20852)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4577)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4962)
A nap képe (2269)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7458)
Társművészetek (2380)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2185)
film és zene (207)
W.A.Mozart (1550)
Franz Schmidt (3813)
Operett, mint színpadi műfaj (4720)
Házy Erzsébet művészete és pályája (5123)
Pantheon (2882)
Kedvenc magyar operaelőadók (1217)
Lisztről emelkedetten (1116)

Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43
számlaszám:
11711003 20016193

apróhirdetés feladása:

7414   ladislav kozlok • előzmény7413 2021-02-25 20:09:07

Azért jol volna franciául meg olaszul érteni.

7413   Klára • előzmény7412 2021-02-25 19:32:24

Valamikor az ötfelvonásos változatot is gyakran játszották számos helyen, több felvétel van a Tubuson ebből a változatból. A salzburgi bemutatón valóban Kaufmann énekelte,  de az egész jelenet egy remek kórussal és hasonlóan remek szopránnal komplett. Mint ismeretes, jelentősége abban áll, hogy ad némi magyarázatot arra, miért is szerelmes ez a boldogtalan a saját nevelőanyjába, és hogyan lett az infáns menyasszonyából a király felesége.Persze, ha a rendezés ezt nem kezeli valahogy - és a hozzásszólásokból kiderül, hogy nem kezelte, sőt a jelenetet még meg is kurtította, akkor csak hosszabb lesz az előadás!   Köszönet a linkért, és a jó magyar szövegért!

 

 

7412   Héterő • előzmény7406 2021-02-25 16:16:10

Az ötfelvonásos változatból ez a - később kihagyott - Fontainebleau-jelenet a gálák egyik kedvenc tenorszáma lett.
                                        Jonas Kaufmann előadásában főleg...

7406   lujza 2021-02-24 22:46:57

Én Búbánattal értek egyet ebben, nekem a fontainebleaui jelenet nagyon fontos ebben az operában. Mivel gyerekkoromtól kezdve sokáig csak enélkül láttam a Don Carlost, igazi reveláció volt, amikor egy felvételen már ez is szerepelt.

Egyébként csak ismételni tudom Zéta meglátásait, bár számomra pont a sok "apróság" miatt a végeredmény erősen közepes lett. A rendezéstől nem voltam elragadtatva, a viszolygást és a paródiát, amit Zéta említett, egyaránt osztom. Nekem túl sok volt a megfélemlítés, és kevés a barátság és a hősiesség. A lépcsősor nem lenne rossz ötlet, de sajnáltam a szereplőket, akiknek éneklés közben ott kellett le-fel rohangálniuk. A szólisták jelmezei közül néhány nagyon előnytelen volt, például Erzsébeté, akinek a frizurája és a maszkja is szerencsétlenre sikeredett. Pedig a külső bizony meg tudja határozni a belsőt is, Fülöp már a megjelenésében is elegáns volt. A hangokkal kapcsolatban teljesen egyetértek, és két szereplő helyett jó lenne azonnal mást  találni!

Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
született:
1892 • Germaine Tailleferre, zeneszerző, a "Hatok" tagja († 1983)
1965 • Natalie Dessay, énekes