vissza a cimoldalra
2022-12-04
részletes keresés    Café Momus on Facebook
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Kiemelt fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (5769)
Társművészetek (2584)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (63946)
Opernglas, avagy operai távcső... (21628)
Momus társalgó (6413)
Kedvenc felvételek (740)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7780)
Élő közvetítések - HAANDEL emléktopik (8730)
Milyen zenét hallgatsz most? (25131)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2410)
Digitális kerekasztal (129)
Kedvenc előadók (2933)
Haladjunk tovább... (237)

Olvasói levelek (11896)
A csapos közbeszól (99)
Legfrissebb fórumaink
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1599)
Birgit Nilsson (60)
Momus-játék (6359)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (3319)
Pantheon (3198)
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (3188)
Kimernya? (4696)
Mi újság a debreceni Csokonai Színházban? (141)
Házy Erzsébet művészete és pályája (5405)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (5230)
Gaetano Donizetti (1012)
Csajkovszkij, Pjotr Iljics (208)
A díjakról általában (1179)
Balett-, és Táncművészet (6150)
A nap képe (2349)
Operett, mint színpadi műfaj (5258)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43
számlaszám:
11711003 20016193

apróhirdetés feladása:

11867   Klára • előzmény11866 2022-07-29 13:45:41

Nekem a középiskolában két, a Kodály-módszeren nevelkedett, kiváló énektanárnőm, illetve énekkari karvezetőm volt, mindkettő Kodály tanítvány. Hogy utólag a "módszer" elnevezés miért lett vitatott, ezt nem tudom.  Egy biztos: megtanultunk énekelni, szolmizálni, horriblile dictu, még kottát olvasni is! Nem mellesleg, csepp önfegyelmet és odafigyelést is. Mikor Kodály Tanár úr meglátogatta a kóruspróbát, és meg volt velünk elégedve, nem csak a tanárnőkkel, de a kórustagokkal is madarat lehetett volna fogatni.

11866   Nagy Katalin • előzmény11864 2022-07-29 11:18:45

Ha más nem számomra nem volt hiábavaló a bejegyzése. Én például a mai napig szilárdan meg voltam győződve a módszer létezéséről (amit persze nem ismertem a gyakorlatban, de ez nem vetett fel bennem semmilyen kérdést, hiszen soha nem tanultam semmilyen pedagógiát.)

A könyvre visszatérve: a szerző talán azért használta a Kodály-módszer elnevezést, mert a nem zenepedagógusok ill. zenészek körében nem ismertek ezek az aspektusok.Szerintem Kodály népnevelői koncepciója és egy esetleges módszer között a kívülállók számára nem nyilvánvaló a különbség, külföldön pedig még annyira sem. Számunkra Kodály nagysága a kánon része, de tartok attól, hogy a világon ez azért nem evidencia. Még annak is örülni kell, hogy Kodály neve mondott annyit, hogy a meghirdetett tanfolyamokra volt érdeklődés.

11864   eszbe • előzmény11863 2022-07-29 10:38:28

Apró, de fontos kiegészítés, és bevallom, kicsit értetlenül állok, hogy miért kell még 2022-ben is elismételni, ráadásul egy vastagon szakmabeli által írt könyv okán, nincs olyan a tanításban, hogy Kodály-módszer!

Kodály nem volt pedagógus abban az értelemben, hogy nem tanított napi szinten elemi/általános iskolában. Ebből következően módszere sem lehetett, nem is volt. Neki nemzetnevelő koncepciója volt, amely koncepció módszertani részének kidolgozását őmaga bízta Ádám Jenőre, mint az általa legjobbnak tartott szakemberre.

A Kecskeméti Kodály Intézet például soha nem is ejti ki ezt a kifejezést, mindig kodályi koncepcióról beszélnek.

Ezt B. Horváth Andreának is tudnia kéne. 

11863   Nagy Katalin 2022-07-28 15:10:13

Kedves Fórumtársak!
Egy rádióműsorban hallottam az alábbi könyvről:

B. Horváth Andrea: Rómától Rómáig – 38 év története a Kodály módszer jegyében

Szeretném megszerezni, de az internetből még azt sem tudtam kivarázsolni, hogy egyáltalán megjelent-e már vagy még csak kiadás alatt van. Szeptember elején Pesten leszek, el tudnék menni könyvesboltba is. Nagyon hálás lennék bármilyen információért.

Köszönettel és fórumtársi üdvözlettel: Nagy Katalin

Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Magyar Állami Operaház

Wayne Eagling / Solymosi Tamás / Pjotr Iljics Csajkovszkij: A diótörő

18:00 : Budapest
Magyar Állami Operaház

Wayne Eagling / Solymosi Tamás / Pjotr Iljics Csajkovszkij: A diótörő

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti Kamaraterem

"A Zeneakadémia Műhelyei - Ének Tanszék"
zenei vezető: Sándor Szabolcs
Felkészítő tanárok: Dallos Erika, Varga Bence, Almási Tóth András, Alszászy Gábor, Virág Emese, Halmai Katalin, Kertesi Ingrid, Termes Rita, Sándor Szabolcs
Műsorvezető: Meláth Andrea (tanszékvezető)
Mozart: „Ah, guarda, sorella” – Fiordiligi és Dorabella kettőse a Così fan tutte című opera első felvonásából
Szabó Alexandra, Ortan Vivienne (ének), Alszászy Gábor (zongora)
Evening Rise
Dolhai Luca, Hunyadi Donatella, Fodor Ilka, Szekér Anna, Döbörhegyi Mihály, Havalda Balázs (ének)
Dallos Erika (zongora)
Monteverdi: Lamento della ninfa
Szőke Diána, Havas-Horváth László, Papp Zoltán, Bán Balázs, Gyárfás Balázs, Rátkay Áron (ének), Dallos Erika (csembaló)
Mozart: „Bald prangt, den Morgen zu verkünden” – a három fiú és Pamina jelenete A varázsfuvola című opera második felvonásából
Híves Boglárka, Garics Laura, Szikora Adél, Fodor Ilka (ének), Dallos Erika (zongora)
Brahms: Neue Liebeslieder, op. 65 – 1. Verzicht, o Herz, auf Rettung, 2. Finstere Schatten der Nacht, 7. Vom Gebirge Well auf Well
Mráz Nikolett, Finszter Eszter, Papp Balázs, Czinke László, Király Ádám, Mikulik Márton (ének), Dallos Erika (zongora)
Rossini: La regata veneziana – 1. Anzoleta avanti la regata, 2. Anzoleta co passa la regata
Ortan Vivienne (ének), Alszászy Gábor (zongora)
Kulisszatitkok – Betekintés a BA III. éves hallgatók nevetségesen misztikus pillanataiba…: Hogy készül egy csapat a produkcióra? Hogyan lesz a semmiből valami? Mit jelent a csoportdinamika? Van rossz ötlet? Nyilvános óra, avagy egy rendezőmentes próba 15 percben
Alkotók: Czinke László, El-sayed Jázmin, Hunyadi Donatella, Kovács Júlia, Mészáros Gréta, Szőke Diána, Termes Rita, Varga Bence
Fauré: Három dal, op. 23 – 2. Notre amour
Fauré: Öt velencei dal, op. 58 – 5. C’est l’extase
Fauré: Három dal, op. 7 – 2. Hymne
Mráz Nikolette (ének), Virág Emese (zongora)
Rahmanyinov: Szirenj (Orgona), op. 21/5
Rahmanyinov: Margaritki (Margaréták), op. 38/3
Szabó Alexa (ének), Alszászy Gábor (zongora)
Az MA opera szak bemutatkozása Almási-Tóth András vezetésével: Orfeusz – a zenei mítosz Monteverdi, Haydn, Gluck, Offenbach lábnyomán
Tuznik Natália, Kapi Zsuzsanna, Amy van Walsum, Beéry Benjamin, Fenyvesi Gabriella, Híves Boglárka, Papp Balázs, Szeleczki Artúr, Jóhansson Áron Ottó, Lei Jiang (ének)

19:00 : Budapest
BMC, Koncertterem

Han Chi Ho (zongora)
Grégoire Rolland: Vonal és kör, zongoraprelűd
Franz Schubert – Liszt Ferenc: Der Wanderer
Franz Schubert: C-dúr fantázia („Wanderer”), op. 15
Isang Yun: Interlúdium A zongorára
Liszt Ferenc: h-moll szonáta

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Liza Ferschtman (hegedű), Pablo Barragán (klarinét)
Liszt Ferenc Kamarazenekar (művészeti vezető: Várdai István, koncertmester: Tfirst Péter)
Prokofjev: 1. (D-dúr) szimfónia, op. 25 („Klasszikus”)
Hartmann: Kamara-concerto klarinétra, vonósnégyesre és vonószenekarra
Beethoven: D-dúr hegedűverseny, op. 61
A mai nap
elhunyt:
1976 • Benjamin Britten, zeneszerző (sz. 1913)
1993 • Frank Zappa, zeneszerző (sz. 1940)