T. Szerk.!
Elolvastam az énektanítási kérdőívet. Abszolút jóindulatból mondom, nem bántásból, hogy ebből nem sokkal lesz okosabb az illető. Sok kérdés úgy van feltéve, hogy eleve nem lehet rá helyesen válaszolni, vagy nem értelmezhető a kérdés. Csak egy példa: az Ön mely iskolában tanít tartalmú kérdésre adható válaszok között egy kalap alá vonja az emelt szintet. Pedig az már emelt szintnek számít, ahol a karéneket is beleértve heti legalább 4 órában van énekóra, ez a gyakorlatban közelebb áll a normál tagozatnak nevezett formához, ahol heti 1-2 óra + karének az előírás, mint a régi értelemben vett zenetagozathoz, ahol a 4-5 órához jön még 1 vagy 2 valóban kötelező kóruspróba. (Ez utóbbiból nem sok van, de van. Azok az iskolák, melyek kórusai sorban nyerik a nemzetközi versenyeket.)
A végzettséget is a bolognai szisztéma szerint értékeli, pedig a korábban (és mostantól újra van osztatlan képzés!) kiadott diplomák nem értelmezhetők ebben a rendszerben, s ha már statisztika, miért nem szerepel a DLA? A tankönyv sem egyszerű kérdés, mert erőteljesen változott az elmúlt években a választható tankönyvek listája. És így tovább. Azt ajánlanám, hogy a kérdező bővítse ki az adható válaszok listáját, természetesen csak ott, ahol nincs, egy szabad válasz opcióval, sokat lendítene a használhatóságán! Üdvözlettel
|