vissza a cimoldalra
2021-01-17
részletes keresés    Café Momus on Facebook
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11567)
A csapos közbeszól (95)

És te mit láttál a youtube-on? (431)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2139)
Házy Erzsébet művészete és pályája (5047)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4345)
Régizene (5876)
Verdi-felvételek (596)
A MET felvételei (1352)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62488)
Eiffel Műhelyház (519)
Társművészetek (2224)
A nap képe (2262)
Franz Schmidt (3764)
Opera, operett, dalciklus, librettók, szövegkönyvek, versek (632)
Lisztről emelkedetten (1032)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1470)
Balett-, és Táncművészet (6051)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: joska141
Leírás:
Honlap:
   


joska141 (899 hozzászólás)
 
Társművészetek • 22142021-01-17 08:43:05

Tisztelt Héterő! Önnek tökéletesen igaza van, a közölt példákon túl is, a SZFE képzési rendszerére ráfér a megújítás. Lett, légyen a bírálat bármely irányból érkező, realitását nem lehet kétségbe vonni.



Talán nem is a megújítás szükségességével, inkább annak módszerével van probléma.



Karinthy Frigyes: Szeretem az állatot című groteszkjében leírt magatartásformán (idézem):



„…megfogom, és megragadom a füleit, és felkapom a levegőbe, és megforgatom, és a falhoz vágom, és szétloccsantom a fejét, azt az ostoba, makacs, szamár fejét, amivel nem akarja megérteni, hogy csak meg akarom simogatni.”



azt hiszem, 2021-re már talán egy kicsit túlléptünk.


Társművészetek • 22112021-01-16 21:49:09

Tisztelt Edmond Dantes!



Köszönet, hogy ezen a Fórumon is ismertetni tetszett a most közzétett néhány, új SZFE oktató nevét. Egy apró kiegészítés: Koltay Gábor nevét elírták, a következők szerint:



„Nem lesz viszont az egyetem oktatója Koltay Gábor, a Honfoglalás rendezője: forrásaink szerint az ő neve csak azért került a listára, mert az Excel-tábla tele volt hibákkal és elírásokkal, valójában az eddig is az egyetemen oktató Koltai M. Gáborról van szó.” (Forrás: HVG)



Még egy kiegészítés, ami gondolom Önt is és mindannyiunkat örömmel tölthet el. Kiss B. Attila meghívta az Operettszínházba Vidnyánszky Attilát, hogy újítsa meg a magyar operettet a Csárdáskirálynő új rendezésével, ami óriási sikerrel meg is történt.



Most Vidnyánszky Attila hívta meg Kiss B. Attilát, hogy működjön közre oktatóként az SZFE megújításában, amit – gondolom szintén óriási sikerrel – meg fog történni.



A teljes névsor a HVG internetes oldalán tanulmányozható. Az ott felsoroltak, eddigi művészi teljesítményük jó alapot teremtenek az SZFE – sokak által várt, régóta esedékes – megújításához.



Szokásos Mozart idézetemmel fejezem be most is: „Akinek ennyi jó kevés, azt érje gáncs és megvetés”.


Balett-, és Táncművészet • 60432021-01-16 21:24:40

Tisztelt Edmond Dantes! Köszönöm, hogy megosztotta a Mandiner mai (???), 11 óra 9 perckor kikerült cikkét. Talán a tisztelt „Játszótéri filozófus” nevű szerző valamivel korábban írhatta és úgy látszik most valahonnan az archívumból előkerült.



Nem igazán értem például a következő, idézett, mondatot:



„Az idei (!!!) Diótörő-szezonban 600 milliós árbevételt könyvelhetett el az intézmény. Idén rekordszámú előadáson ejtettek ámulatba kicsiket és nagyokat a Nemzeti Balett és Balettintézet művészei, és kikerült a teltház.” Most 2021.év van, most van „idén”, eddig még nem volt Diótörő, tavaly 2020-ban sem volt az ismert járványügyi intézkedések miatt. Akkor az „idei” szó melyik évre vonatkozik?



A nevezett szerző cikkének további részében a Keresztény Évadra hivatkozik a következő mondattal:



„Elég egy pillantást vetnünk a Keresztény Évad repertoárjára ahhoz, hogy részt vehessünk az értékőrzésben.”



Nem igazán tudom, mit jelent „részt venni az értékőrzésben”, de biztos lehet ilyet tenni.



A Keresztény Évad tervezett balettprodukciói a Fidelio beszámolója alapján a következők:



„A balettek közül Michael Messerer átdolgozásában kerül színpadra Chabukiani Laurenciája és visszatér a repertoárra Ashton A rosszul őrzött lány és Eifman Karamazov testvérek című koreográfiája is. Ezek mellett olyan kortárs darabok lesznek láthatók Magyarországon először, mint Wayne McGregor a The White Stripes rockegyüttes zenéjére készített munkája, a Chroma vagy Alexander Ekman alkotása, az Episode 31.



Venekei Marianna Tűzmadarak címmel jelentkezik új koreográfiával Stravinsky zenéjére, majd a keresztény évad tematikájához a Kreol, kreál című kísérleti est kapcsolódik három egyfelvonásossal, melyek az amerikai kontinens latin és afrikai gyökerű keresztény közösségeinek hitélményéből táplálkoznak.”



A felsoroltak közül a keresztény érték őrzésében melyik vesz részt? A rosszul őrzött lány? A Tűzmadarak? A Laurencia? A Karamazov testvérek?



Jobban tisztelem a kereszténységet annál, mint hogy egy adott évad produkciói és egy adott vallás között párhuzamot keressek.


TOP 10 - Kedvenc énekesek • 2752021-01-11 11:52:00

Tökéletesen tetszik emlékezni.



Mlnes az akkor elhunyt Carelli Gábor emlékére ajánlotta az előadást a függöny előtt. Hanggal is jól győzte, színészileg is jó volt.



Felejthetetlen az a mozdulata, amikor Toscára gondol és végigsimítja a nadrágja elejét...


Operett, mint színpadi műfaj • 45982021-01-10 17:17:22

Tisztelt „Edmond Dantes”! Megtisztelő számomra, hogy ezen Fórum 4594.számú hozzászólásomban részletezett, elérési helyre mutató, Apáti Bence interjú ismertetésemhez új szempontokat vetett fel.



Ön sokkal jobban tudja összehangolni a kultúra és politika kapcsolatát, amit én legalábbi megpróbáltam szétválasztani.


Operett, mint színpadi műfaj • 45942021-01-08 21:17:43

Apáti Bence az Operettszínház balettigazgatója új internetes helyen – Origo – fogja a jövőben megjelentetni a publicisztikai írásait. Ebből az alkalomból készült vele az alábbi interjú:



https://www.origo.hu/kultura/20210106-apati-bence-szerint-az-szfeugy-nem-lesz-hatassal-a-valasztasokra.html?utm_source=hirkereso&utm_medium=referral&utm_campaign=hiraggregator



Az első Origo-interjú és publicisztika első részében Apáti Bence nagyon elismerően ír az Operettszínház pandémia alatti, sikeres működéséről. Arról, hogy ilyen nehézségek között is sikerült a balettigazgatói poszthoz fűződő előzetes elvárásait maradéktalanul megvalósítani, a színház működését Kiss B. Attila főigazgatóval együtt, egy új pályára állítani, amit természetesen a társulat már nagyon várt és örömmel fogadott.



Az interjúban keverednek a szakmai és politikai megnyilvánulások, amit Apáti Bence természetesen megengedhet magának. Én próbálom tartani magam a Fórum politikamentes voltához, ezért nem minősítem az interjú egyik részét sem.



Mindenkinek figyelmébe ajánlom, a megfelelő tanulságok levonására.


Operett, mint színpadi műfaj • 45832020-12-08 07:42:25

Mai cikk az internetről, a magyar operettet megújító Vidnyánszky rendezésű Csárdáskirálynő újabb diadalmenetéről:



https://www.origo.hu/itthon/20201207-hatalmas-siker-volt-az-operett-online-elso-adasa-szombaton-megismetlik-a-csardaskiralynot.html?utm_source=hirkereso&utm_medium=referral&utm_campaign=hiraggregator



Ahogy a cikk írja:



„Nincsenek szavak! Vastaps!" - írták a nézők Brassótól New Yorkig, Kanadától Németországig. December 5-én tartotta meg a Budapesti Operettszínház A Csárdáskirálynő online premierjét. A közvetítés után özönlöttek a hálás, örömteli üzenetek.



Különösen figyelemre méltó, szívmelengető, hogy – szintén a cikk szerint – „a Budapesti Operettszínház kollégái egész hétvégén az érdeklődő levelekre válaszoltak.”



Ezek után nem is lehet mást tenni: December 12-én az egész produkciót megismétlik, remélhetőleg még hatalmasabb sikerrel, ha ezt egyáltalán lehet még fokozni.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 624852020-12-08 06:00:23

Mai cikk az internetről:



https://metropol.hu/aktualis/a-szinpad-helyett-a-mentoknel-onkenteskedik-a-magyar-enekes-127402/?utm_source=hirkereso&utm_medium=cikklista&utm_campaign=hirkereso



A cikkben – többek között – a következők olvashatóak:



„Diszpécsernek állt Bernáth Éva, a Magyar Állami Operaház fiatal magánénekese. Az Országos Mentőszolgálatnál telefonon keresi azokat az embereket, akik Covid-19 tesztre várnak. Bernáth Éva kollégája, Rezsnyák Róbert is jelentkezett önkéntes diszpécsernek, ám ő még nem került sorra.



Évát őszinte büszkeséggel tölti el, hogy a tánckar, a zenekar, az énekkar, a színpadi háttértárak, a játékmesterek, a műszakosok, és a titkárság munkatársai közül is annyi a jelentkező, hogy egymás elől kapkodják el az időpontokat.”



A legteljesebb tisztelet és elismerés illeti meg a cikkben felsorolt embereket, mind egy szálig. Ez az igazi jótékonyság, amivel példát mutatnak mások számára is.



Persze lehet a járvány kapcsán (lásd: Eiffel Műhelyház 513.számú hozzászólásban idézett Tatjána levél) a „velük élő” néhai Gáspár Sándorra hivatkozni.



Ez is egy cselekvési forma, ki-ki eldöntheti, hogy melyik a szimpatikusabb.


Eiffel Műhelyház • 5142020-11-27 21:58:05

Tisztelt Búbánat!



Köszönöm az idézett főigazgatói „levélrészletet”! Most ne foglalkozzunk azzal, hogy Főigazgató úr szemérmesen nem említi, hogy a Magyar Narancs a cikk megírása előtt kereste őket, de ők – valamilyen korábbi elvi okból – a Magyar Narancs kérdéseire nem válaszolnak. Ez nem olyan lényeges.



De már nagyon figyelemre méltó, hogy a mai koronavírus járvány alatt, a megfelelő védekezési módok kialakítása közben, a jelenlegi, ebből a szempontból több, mint tragikus világhelyzetben mi az indoka a néhai Gáspár Sándor SZOT (Szakszervezetek Országos Tanácsa) elnök neve említésének?



Amikor a járvány elején, még márciusban „Soros György – migráns – koronavírus” összefüggést említették, érteni véltem, hiszen élő személyekről és aktuális helyzetről volt szó.



De most Kádár János és Gáspár Sándor?



Lehetne Főigazgató úr ilyen jellegű érvelését minősíteni, de azt hiszem az erre használható szavak nem ütnék meg ennek a Fórumnak a tiszteletre méltó szellemi színvonalát.


Eiffel Műhelyház • 5122020-11-26 12:06:56

Mai cikk címe, a Magyar Narancs internetes honlapjáról:



„A próbák azonnal leállítását követelik a Napkirályt játszó főigazgatótól az Operaházban”



Semmilyen kompetenciám nincs egy-egy operai próbafolyamat megítéléséhez, az azért mégis figyelemre méltó, hogy egy jövő év február 21-i balett próbáit ezekben a hetekben bonyolítják le…De hát azért vannak a megfelelő intézményi vezetők, hogy ezt felelősséggel meg tudják szervezni.



 


Házy Erzsébet művészete és pályája • 49792020-11-17 02:01:53

Tisztelt Búbánat! Köszönettel a plakát ismertetéséért. Rákattintva az Ön által belinkelt helyre:



"Dokumentum megtekintése előfizetést igényel "



Természetesen vannak intézmények, írják, ahonnan ingyenes az elérés, de az én számítógépem nem ezek közé tartozik.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 624812020-11-12 01:24:10

A cikk címében már benne van a tartalma:



https://www.blikk.hu/sztarvilag/kultura/magyar-allami-operahaz-bezar-iden-mar-nem-nyit-ki/nsee3tc?utm_source=hirkereso&utm_medium=hirkereso&utm_campaign=hirkereso



Figyelembe véve a tavalyi-idei zenei-operai állapotokat, tapasztalatokat, hogy ez a hír jó vagy rossz, mindenki a saját ízlése szerint döntse el.


Pantheon • 27532020-11-06 23:35:11

November 5-én elhunyt Lajhó Géza nagybőgőművész, a Budapesti Fesztiválzenekar alapító tagja


Erkel Színház • 107342020-11-06 20:03:14

Néhány perccel ezelőtt kaptam meg a Jegy.hu következő hónapokra vonatkozó színházi előadás ajánlatait. Az ajánlatok között szerepel az Erkel Színház, az erre vonatkozó részt szó szerint idézem:



 
















Traviata Erkel Színház











DEC 13. VASÁRNAP



11:00




Fülledt hangulatú, mámoros estélyek, fényűző, féktelen élet, gyöngyöző pezsgő – és egy lassan ölő betegség. Ezek jellemzik a kaméliás hölgy életét, amíg váratlanul be nem köszönt életébe az igazi szerelem.

La traviata – A bukott nő. A téma a művészetben igazi szenzációként söpört végig a XIX. századon, így vált egy igéző szépségű párizsi kurtizán Violetta Valéry néven az egyik leghíresebb Verdi-opera főszereplőjévé.

Anger Ferenc rendezésében Miklósa Erikát és Pasztircsák Polinát láthatják a címszerepben.



Egy előadáson belül 2 címszereplő!!! Kiváncsi vagyok, hogyan osztják fel egymás között az egyes felvonásokat.



Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 48122020-11-02 14:34:42

Tisztelt Edmond Dantes! Elképzelhető, hogy az Ön kedvéért, de ma délelőtt a Kormányzat pontosította az éttermi maszkviselés előző héten alkotott szabályát.



Eszerint: "a gyakorlatban azt jelenti, hogy például egy étteremben addig maszkot kell viselni, amíg az asztalhoz ér vagy onnan felállva mosdóba megy a vendég, de levehető a maszk az asztalnál ülve." Tehét két fogás között nem kell feltenni a maszkot!!!!Ezzel az élet és a koronavírus elleni védekezés nagy problémája megoldódott.


Pantheon • 27462020-10-30 21:09:56

Sajnos koronavírus...(Dán Nemzeti Színház közleménye) R.I.P.


Operett, mint színpadi műfaj • 45672020-10-27 22:35:57

Megdöbbentő, az elmúlt évek során ilyet még nem láttam.



A Marica grófnő, holnapi, október 28-i, szerda esti előadására a jegyek mintegy csak 30 azaz Harminc százaléka kelt el eddig. (Forrás: Ma este szinház).



Koronavírus ide, koronavírus oda, azért ez valamilyen jelzés...



Méghozzá nem is pozitív jelzés


Társművészetek • 21942020-10-26 16:07:02

A 2187.szám ú hozzászólásomban írtam, hogy Demeter Szilárd elfogadott kitűntetést egy olyan szervezettől, amit intézménye a Petőfi Irodalmi Múzeum pénzzel támogatott. Akkor úgy gondoltam, hogy ennél nem lehet lejjebb. Ma kiderült, hogy igen, van még lejjebb:



https://444.hu/2020/10/26/demeter-szilard-zenekara-is-fellep-a-rendezvenyen-amit-a-sajat-intezmenye-tamogat?utm_source=hirkereso&utm_medium=cpc&utm_campaign=demeter-szilard-zenekara-is-fellep-a-rendezvenyen-amit-a-sajat-intezmenye-tamogat



A cikk szerint:



A Telex írta meg, hogy a Petőfi Irodalmi Múzeum (PIM) és a Nemzeti Kulturális Alap (NKA) is támogatja azt a zenei rendezvényt, ahol többek között Demeter Szilárd zenekara is fellép, ami azért érdekes, mert ő a PIM főigazgatója és az NKA egyik bizottsági tagja is.



Gyomorforgató...


Eiffel Műhelyház • 4472020-10-22 07:57:07

Tisztelt „O/A”



Köszönöm, hogy Ruszó Alexandra énekművészete kapcsán volt olyan kedves és hivatkozott rám.



Visszakerestem nevezett művészről írt soraimat, melyek a következők voltak (2020.október 4, 357.számú hozzászólás)



A Youtube oldalán már fent van Ruszó Alexandra Santuzza produkciója. Néha sértette a fülemet a hang, de ez ízlés kérdése.



Csak azt nem értem: ha van egy terem, amit kifejezetten a zene számára alakítottak ki, egyetlen szál zongora kíséri a fellépőt, akkor miért kell az arcára ragasztani ízléstelen leukoplaszttal még külön mikrofont is??? Nem elég egy énekes hangja, hogy ilyen körülmények között betöltsön egy adott helységet?



Hozzászólásom, ismételt átolvasás után is, a következőket tartalmazta:




  1. Ténymegállapítás, minden minősítés nélkül a Youtube-ról.

  2. Saját ízlésem ismertetése, mely a művésznőt semmilyen módon nem minősíti.

  3. Ténymegállapítás, mely legfeljebb a maszkmestert minősíti, az ízléstelen leukoplaszt miatt.

  4. Kérdés, mely a rendezőkhöz szól, a mikroport használati lehetőségről.

  5. Kérdés, általánosságban a terem tervezőihez, a hangvetés módszereiről.



Igen-igen nagy tisztelettel kérdem: van ezekben a részekben valami olyan, mely az Ön által említett művésznőt bármilyen értelemben is negatívan minősítette volna?



Tekintettel a leírtakra, kérem Önt, hogy a rám vonatkozó gyalázkodó jelzőit visszavonni szíveskedjen. Gondolom, a többi, Ön által megszólított a maga módján szintén reagálni fog. Arra természetesen nem kérem, nem kérhetem, hogy egy-egy hozzászólást annak tartalma szerint értékeljen, vitatkozzon vele.


Erkel Színház • 107222020-10-20 15:21:31

Bőven találni az operairodalomban 2-3 szereplős operákat, mind a klasszikusok, mind a modernek között. Operaházunk természetesen ilyeneket nem mutat be. Mi „tökös gyerekek” vagyunk: ha csak 1 (illetőleg a felvétellel 3) előadásban, de bemutatjuk az óriási apparátust igénylő Salome-t, költsük már az adófizetők pénzét, járvány idején.



Azonban, ha már a Miniszterelnök Úr megnézte/meghallgatta Kurtág György magyar zeneszerző operáját a Scala-ban, esetleg a Magyar Állami Operaház is megpróbálkozhatna vele. Igaz, négyszereplős, de a szereplők fizikailag olyan távol vannak az előadás alatt egymástól, hogy a „szociális távolságtartás” megvalósulhat.


Társművészetek • 21912020-10-19 20:25:41

Tisztelt Edmond Dantes! Köszönöm, hogy felhívta a figyelmemet Demeter Szilárd Úr újabb megnyilatkozására. Véletlen, de nevezett ma este az M5 csatornán hazudozik, állítólagos átélt élményeiről.



Ő, mármint DSZ, nézi az Uránia MET közvetítéseit és ámul, hogy minden ellenére a nézők estélyi ruhában, szmokingban vannak.



Ezzel csak 2 probléma van, ami nem állja meg a valóságbizonyítást:




  1. Az Urániában jelenleg nincsenek MET közvetítések, mert az egész évad elmarad.

  2. Amikor voltak az Urániában (is) MET közvetítések, azok ottani idő szerint délelőtti előadások voltak. A közönséget mindig hosszan mutatták és nagyítóval sem lehetett felfedezni köztük estélyi ruhás, szmokingos embereket. Rendes utcai ruhákat viseltek, néhányan kabátot is hoztak.



Valószínűleg DSZ hatalma már odáig terjed, hogy New York-i embereket öltöztet be, MET előadásokat szervez, európai közvetítést bonyolíttat le kizárólag az Uránia részére. Nem kis teljesítmény az egyéb elfoglaltságai mellett.


Társművészetek • 21872020-10-13 14:07:57

Azt hiszem, erre már nincsenek megfelelő szavak:



https://hvg.hu/elet/20201013_A_PIM_altal_tamogatott_zenei_rendezvenyen_dijat_nyert_a_PIM_igazgatoja?s=hk



„Idén is átadta a Hangszeresek Országos Szövetsége az Öröm a Zene díjakat tíz kategóriában, elsősorban zeneipari háttérembereknek. A fődíjat a Kontraszt kapta, az év különdíjasa pedig Demeter Szilárd miniszteri biztos, – a döntőt támogató – Petőfi Irodalmi Múzeum (PIM) főigazgatója lett. Demeter megígérte, hogy ha öt év múlva nem lesz jobb a magyar könnyűzenének, akkor a díjat visszaadja.”


Eiffel Műhelyház • 4402020-10-11 18:49:41

Vissza az egész! Vissza az egész! A legutóbbi 415, 420, 427 számú hozzászólásomban meglehetősen hevesen bíráltam azt a gyakorlatot, hogy az Eiffel Műhelyház további közpénzt kap 1.931 e Ft összegben. Sajnos egy internetes cikkre hivatkoztam, mely cikket azóta helyesbítettek is.



A tény, hogy nem kap további pénzt, hanem ennyit más területre csoportosítanak át. Az eredeti Népszava cikk helyesbítése így történt:



"Cikkünk korábbi verziójában azt írtuk, azonnali kiadásként 1 931 710 000 forintot kap a Magyar Állami Operaház az Eiffel Műhelyház és Próbacentrum működéséhez. A tévedésért elnézést kérünk."



Sajnos magam is észrevehettem volna a tényt, ha figyelmesebben olvasom el "Búbánat" fórumtársunk 417 számú hozzászólásában, teljes terjedelemben belinkelt MK határozatot. Ez tartalmazza:



Operaház terhére 1 931 710 000 forint egyszeri átcsoportosítását rendeli el, a  Kvtv. 1.  melléklet XX. Emberi Erőforrások Minisztériuma fejezet, 12. Művészeti intézmények cím javára,



Restellem a dolgot, a felsorolt hozzászólásokat ilyen értelemben legyenek szívesek olvasni. A tervezési hiányosságokra vonatkozó véleményemet természetesen maradéktalanul fenntartom.


Eiffel Műhelyház • 4272020-10-11 07:27:49

Tisztelt „Momo”! A hivatkozott MK „Eiffel Műhelyház és Próbacentrum” elnevezést használja.



Önnek teljesen igaza van, ez nem csak a közönségforgalmi területeket jelenti. Mentségemre legyen, én és velem együtt sok más odalátogató döntően a közönségforgalmi területekkel találkozik. Ezért vettem az eszközhasonlatot is innen. Természetesen írhattam volna, hogy időközben „rájöttek”, hogy a szabászatra kell még 2 db varrógép és hasonlók.



Nem a különböző létesítmények száma teszi indokolttá az ilyen „átcsoportosításokat”, hanem a megfelelő, előzetes tervek hiánya. Ha ezek lettek volna, akkor nem lennének külön MK határozatok.



Az egész felújítás kísértetiesen hasonlít a városligeti Biodom esetére, ahol a napokban derült ki, hogy erre sem volt előzetesen terv, arra sem.



Belevágtak, félkész állapotra hozták, aztán majd csak lesz egy „Róbert bácsi”, akik végső soron mi vagyunk, az adófizetők, akik majd kipótolják a hiányt. Eszemben sincs arra gondolni, hogy bárki is lopott volna bármit. Csak, amikor elkezdték – Eiffel Műhelyház és Biodom – az arra illetékeseknek halvány fogalmuk se volt, hogy mit akarnak és mennyiért. Csak építsünk valami nagyot és látványosat.



Felháborító mind a két eset!!!


Eiffel Műhelyház • 4202020-10-10 18:19:33

Tisztelt Búbánat! Köszönöm, hogy volt olyan kedves és idézte az egész Magyar Közlöny határozatot, az összegek átcsoportosításáról. Természetesen az Ön által kiemelt rész érthető úgy, hogy itt nincs semmi költségnövekedés, csak egyik jogcímről a másikra teszünk/csoportosítunk át összeget.



Azonban a hivatkozott MK határozat – az átcsoportosítás indokaként – tartalmazza a következőket:



„Eiffel Műhelyház és Próbacentrum működéséhez szükséges eszközbeszerzések finanszírozása érdekében”



Ebből kiderül, nem arról van szó, hogy 1 zongorát, amit az Andrássy útra terveztek venni, azt most a Kőbányai útra vesznek, vagy hirtelen megnőtt a használandó triangulumok egységára.



Nem! A tervezett és sokszorosan átadott Eiffel Műhelyház működéséhez még újabb és újabb eszközök kellenek, nem tudom, például piknikkosarak, plédek a következő évi JK szabadtéri koncerthez, és hasonló meglepetésszerű eszközök.



Szerintem zenés előadásokra szolgáló épületet vagy meglevő épület erre történő átalakítását már terveztek a világban. Jó lett volna legalább 1 azaz Egy olyan embert bevonni a tervezés folyamatába, aki már végzett ilyen munkát és le tudja írni előre az utolsó ajtószögig, hogy mi mindenre van szükség.



Ezt beárazzuk, megszorozzuk 2-vel (Miniszterelnök Úr mondja mostanában), az összeget félrerakjuk és kész.



Ez a felháborító, hogy évek óta csak toldozgatjuk/foltozgatjuk és még ma sem tudjuk, hogy itt van-e a vége. Most kizárólag csak az Eiffel Műhelyházat említem.



A 418.számú hozzászólásban említett Állami Számvevőszék úgysem nézi. El vannak foglalva jelenleg az SZFE évtizede folyó, eddigi ellenőrzések elől elrejtett, tévesen jónak minősített, de alapvetően szabálytalan gazdálkodásának feltárásával.


A MET felvételei • 12962020-10-10 14:40:00

Tiszetl "Klára"! Nagyon figyelemre méltó, amit a MET-Ring-ről tetszik írni.



Még most is, évtizedek távlatából is fülembe csengenek a boldog emlékezetű Kroó György (egyáltalán emlékszünk még erre a nagytudású emberre?) szavai a szintén jó emlékű, akkori rádióbeli Új Zenei Újság hasábjain erről a Rajna kincse előadásról. Lelkendezett, hogy milyen lehetőségek voltak benne, a különböző formájú mozgatásokkal. Ismertetése nagyban hozzájárult Wagner iránti kedvem növekedéséhez. Köszönöm, hogy jelen sorai ezt az akkori élményt visszaidézték.


musical • 1972020-10-10 14:18:40

Tisztelt „Búbánat”! Köszönöm, hogy felhívta a figyelmünket a Budapesti Operettszínház aktuális, lezajlott „Elfújta a szél” produkciójára.



Talán a bevezető mondatában a „kritika” szót egy másik szóra kellett volna felcserélni.



A belinkelt cikkben „a szereplők összességében meggyőző alakításai” mondatrész jelent tényleges, az adott helyszínre vonatkoztatott konkrétumot. Szerintem ez az egyetlen mondatrészt még nagy jóakarattal sem lehet „kritika”-nak nevezni.


Eiffel Műhelyház • 4152020-10-09 22:56:24

Újabb, mai hír a koronavírusjárvány második hullámának x-ik napján:



Azonnali kiadásként 1 931 710 000 forintot kap a Magyar Állami Operaház az Eiffel Műhelyház és Próbacentrum működéséhez - derül ki a Magyar Közlönyből.



A rendelet szerint eszközbeszerzések finanszírozására kell a többlettámogatás.



Az biztos, hogy nem az az első tőkeinjekció, amit az intézmény kap az idei évben:



2020 szeptemberében 11 és fél milliárd,



2020 márciusban pedig 4 milliárd 565 millió forintos



támogatást utalt ki a kormány.  



 


Társművészetek • 21532020-10-09 19:04:43

Nehogy már mi mondjuk meg másoknak, hogy nekik mit kellene csinálniuk, nekik, hogy lesz jó. Pontosan ezek az olyan rendszer jellemzői, amikor nem diszkussziókon, gondolatcserék után alakul ki valamilyen közös álláspont. A legkönnyebb azt mondani, hogy én győztem, az én törvényem, mindenki alkalmazkodjon ehhez. Ebből lesz az, ami már egyszer volt.



Minden művészeti egyetemen, amely alapítványi lett, előtte hosszú hónapokon át egyeztettek, ismertették; vitatták. Itt senki nem szólt senkihez, csak kineveztek, kineveztek és kész.



Azt szokták mondani munkahelyeken, ahol tényleg alá-és fölérendeltségi viszonyok vannak: ha már meg kell nézni, mint tartalmaz a munkaszerződésem, akkor már régen rossz.


Társművészetek • 21502020-10-09 17:42:36

De, de: "vigyék túlzásba a kukorékolást".!!!



Pont ezzel, a kritikus hangokkal leszünk gazdagabbak mindannyian.



Pont azzal a másféle - nem pártideológiás - szemlélettel, annak "kukorékolásával" megy előre az ország. "Érted haragszom, nem ellened". Ez az egyetemi, a művészeti, a szellemi tevékenység alapvető lényege.


Társművészetek • 21392020-10-09 13:22:58

Tisztetl "Hangyász"! Bármennyire is furcsa, de igen, ez a demokrácia. A kisebbségnek jogai vannak, pontosan azért, mert a többség is lehet valamikor kisebbség. Nem lehet csak azt írni, hogy "Tilos a dohányzás!", hanem - és ez a demokrácia - ott van mellette, hogy itt és itt szabad dohányozni. Kinevezhetünk egy egyszínű kuratóriumot, de számolni kell azzal, hogy egy esetleges változás után ugyanolyan egyszínű lesz, csak más irányultságú. Igen: a kisebbségnek relatíve, még kiterjedtebb jogai vannak, mint a többségnek. Egyébként ha nem így lenne, akkor minden fórum csak biodíszlet lenne.


Régizene • 45602020-10-08 18:29:46

Azt hiszem egy "e" betűvel több van benne: "The Leaves be greene" YT beadása esetén több felvételt is mutat.


Társművészetek • 21262020-10-08 14:56:37

Egy igazi demokrácia pedig "személyesen fordult volna" a sztrájkolókhoz, nem pedig különféle üzeneteket küldözget. Igazi demokráciában mindig a hatalmon levők tesznek gesztusokat a kisebbség felé.Ettől demokrácia.


Társművészetek • 21232020-10-08 11:12:07

Tisztelt "Búbánat"! Csak egy mondat idézése az Ön által belinkelt, több internetes helyen is olvasható Közleményből:



"Ezzel kapcsolatban hamarosan személyesen is megszólítjuk az Egyetem valamennyi polgárát."



A különbéle szervezeti egységekbe kinevezetteknek már az elmúlt hónapok alatt is számtalanszor lett volna módjuk "személyesen is megszólítani az Egyetem valamennyi polgárát." Ebben - mármint a társadalmi érintkezés vonatkozásában - tökéletesen mindegy, hogy kinek mibon volt/van igaza, mennyiben jogszerű vagy nem, amit bárki is tesz.


Eiffel Műhelyház • 3852020-10-05 15:28:38

Idézem: " Domingo ha felkérték mondjuk a Parsifalra"....akkor nem fanyalgott, hogy  " de kérem, nem vagyok én Wagner-tenor, mit képzelnek ". Pedig ezt kellett volna mondania.


Eiffel Műhelyház • 3622020-10-05 08:26:17

Önnek tökéletesen igaza van: az énekesek – mint bárki más is – érzékeny, emberi lények. Vannak olyan szavak, kifejezések, amiket a produkciójuk hallatán nem biztos, hogy ezen a fórumon le kellett volna írni. De…idézek az Ön soraiból:



„Ők mind-mind valószínűleg pozitív visszajelzéseket tesznek, mert különben az ifjú énekes nem folytatná.”



Talán ez a sok pozitív visszajelzés, amit nem mindig kellene adni. Talán, ha az a tanár, korrepetitor, zeneigazgató megmondaná, hogy…



Jelen esetekben nem a „Florence – A tökéletlen hang” című megható amerikai film magyar változatáról van szó, olyan énekesekről, akik nálunk, bizonyos önkritika nélkül előadnak valamit.


Eiffel Műhelyház • 3572020-10-04 23:17:51

A Youtube oldalán már fent van Ruszó Alexandra Santuzza produkciója. Néha sértette a fülemet a hang, de ez ízlés kérdése.



Csak azt nem értem: ha van egy terem, amit kifejezetten a zene számára alakítottak ki, egyetlen szál zongora kíséri a fellépőt, akkor miért kell az arcára ragasztani ízléstelen leukoplaszttal még külön mikrofont is??? Nem elég egy énekes hangja, hogy ilyen körülmények között betöltsön egy adott helységet?


A MET felvételei • 12302020-10-01 20:04:33

Tisztelt Klára! Van a Youtube-on egy réges-régi Gobbi/Scarpia felvétel, kizárólag a Te Deum jelenetről.



https://www.youtube.com/watch?v=p3McP88FGHo



Érdemes végig nézni/hallgatni: az elején az átalakulás, hogy lesz valakiből külsőleg Scarpia, aztán a színre lépés előtt a szívélyes jókívánságok, majd a jelenet.



Felhívom a figyelmet Gobbi szemére, amikor a „Tosca, mi fai dimenticare Iddio! (Tosca, teérted feledtem az Istent!) frázist énekli, mintegy 4 perc 50 másodperctől. Döbbenetes!



Aki egy néhány perccel ezelőtti civil szívélyességtől így eljutott egy szerep szerinti, valódi megriadáshoz... Ilyen ember csak nagy művész lehetett.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 624622020-09-30 16:39:09

Mai hír az interneten:



A Magyar Állami Operaház két olyan, korábban elhalasztott októberi premier megtartásáról döntött, amik nem igényelnek nagy előadói apparátust, így próbáik a megfelelő óvintézkedések mellett, szűk körben, a csoportos művészeti tárak elhalasztott összpróbáitól függetlenül is megtarthatók.





Két, korábban elhalasztott októberi premier megtartásáról döntött a Magyar Állami Operaház. Ezek egyike sem igényel nagy előadói apparátust, a próbáik a megfelelő óvintézkedések mellett, szűk körben is megtarthatók. Az egyik ilyen előadás a Keszei Bori címszereplésével, Bella Máté új hangszerelésével Monteverdi Poppea megkoronázása című operája, amelyet október 10-é mutatnak be. A másik pedig egy nappal később Kovács András Péter „karanténslágerére”, illetve az Animal Cannibals zenéjére készült két táncmű, amelyeket a Magyar Nemzeti Balett ad elő. Vetési Adrienn Itthon maradok és a Sarkissova Karina Joyful! című koreográfiái október 11-től láthatók. A műsorban fellép Kovács András Péter, Kozma Orsi, Jónás Gabriella és Tibes is. Mindegyik bemutató helyszíne az Eiffel Műhelyház Bánffy Miklós terme lesz.



Bízunk benne, hogy ezeket meg tudják tartani - talán javul a járványhelyzet...Szívből kívánok minden közreműködőnek jó egészséget.



Társművészetek • 21092020-09-29 19:31:13

„Oh! Az én próféta lelkem….”



A mai kancellári kinevezés kapcsán a saját 2020.szeptember 27-i, 2088.számú hozzászólásomból idézek:



„Tudom: kiemelten fontos az ország biztonsága, védelmi képességének megőrzése szempontjából az SZFE, de azért mégsem minősülnek hadititkoknak, államtitkoknak az ezzel kapcsolatos jövőbeni tervek…”



És, lám, lám…



Persze lehet, hogy Vidnyánszky Attila olvassa a Momus-t és innen vette a kinevezési ötletet….


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 624552020-09-29 12:29:36

Ókovács Szilveszter Főigazgató Úr szokásos, következő 152. „Tatjána levelében” reagált a K.B. interjúban foglaltakra.



Isaac Asimov Alapítvány trilógiájában ír egy számítógépes programról, amely egy adott szövegből kigyomlálja a töltelékszavakat, a téma szempontjából lényegtelen információkat, a szokásos szólamokat, hogy az emberek továbbiakban csak a tényleges mondanivalóval foglalkozhassanak.



Meggyőződésem, ha ezt az elképzelt programot alkalmazzuk a hivatkozott „levélre”, akkor nem maradna szinte semmi sem.



Tényleg nem értem: az Operaház vezetője nagyműveltségű ember, énekesként még a szakmához is ért, ezt senki nem vonhatja kétségbe.



Akkor miért kell egy régebbi sportminiszterről, Hitlerről, Sztálinról, Udvaros Dorottyáról írnia?



Miért nem lehet a tényleg szűken vett szakmáról, az Operaházról írni? Miért nem lehet szakmailag, nem pártideológia alapján, elmagyarázni, indokolni a jelenlegi operai működést?



Tényleg nem értem.


Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) • 41122020-09-29 09:42:38

Tisztelt „Búbánat”! Mindig nagy érdeklődéssel olvasom az Ön részletes ismertetéseit a Dankó rádió „Az a szép” című operettműsorairól.



Különösen figyelemre méltó, hogy Ön a közreműködők nevén kívül az elhangzott szám címét és bevezető sorát is külön-külön feltünteti. Örömet okoz ezzel azoknak, akik az egyes zenés darabokban elhangzó számok címei, sorai alapján keresnek felvételeket.



Azonban megfontolandó, hogy ilyen célokra érdemes-e – mint az az Ön 4109.számú ismertetésében olvasható – egy számról 10 azaz Tíz (!!!) soros részletes szövegleírást közölni? Aki ezt a nálunk viszonylag ritkán játszott művet – Offenbach: Párizsi élet – ismeri, annak semmit újat sem mond, aki nem ismeri, nem valószínű, hogy ebből fogja a művet megszeretni.



Tisztelettel kérem, legyen olyan szíves és térjen vissza ahhoz a gyakorlatához, hogy egy-egy zeneszámost csak 1-1 sornyi szöveggel részletez. Előre is köszönöm.


Társművészetek • 20882020-09-27 09:44:46

Tisztelt „david28”! Idézek egy mondatrészt, az Ön nagyon figyelemre méltó, gondolatgazdag, sok mindenben egyetérthető hozzászólásából:



„Valaki meghallgatta egyszer is Vidnyánszky-t arról, hogy mit és hogy gondol csinálni az SZFE-n”?



Kérem, fogadja el, én nagyon szívesen meghallgatnám Vidnyánszky-t erről.



Azonban a júliusi kinevezése óta részéről csak a jelenlegi oktatási forma és oktatói gárda – nem mindig szalonképes – becsmérlése hangzott el, valamint panaszáradat, hogy nem tárgyal vele senki, pedig Ő aztán…



Igaz: minden nyilatkozatában elmondja, hogy „mást” kívánnak csinálni, „egészen mást”, „teljesen mást”, különféle jelzőkkel kiegészítve a „mást”.



De arról, hogy ez a „más” konkrétan mit jelent, hogyan kívánja megvalósítani, bevezetni, arról hónapok óta egyetlen szó sem esik.



Ma 2020.szeptember 27-e van, néhány nap van hátra a jelenlegi vezetés munkájából.



Jelenlegi kuratóriumi nyilatkozat: valahol, valakikkel, valamilyen oktatás elindul. Hol? Kikkel? Milyen?



Erről egy szó nincs.



Tudom: kiemelten fontos az ország biztonsága, védelmi képességének megőrzése szempontjából az SZFE, de azért mégsem minősülnek hadititkoknak, államtitkoknak az ezzel kapcsolatos jövőbeni tervek…


Pantheon • 27282020-09-23 21:11:31

Juliette Gréco (93)


Erkel Színház • 107112020-09-20 11:39:01

Tisztelt ED! Köszönettel vettem a Puskás-musical egy más formátumú ismertető írását. Tanultam belőle.



Fel nem foghatom, hogy ha egy írásban valakiket elismeréssel említünk – Pl.: Puskás Öcsi, Szente Vajk stb. – akkor ugyanabban a bekezdésben miért kell másokba – Pl.: Moldova György, néhai Berendi Tibor – képletesen belerúgnunk? Mi köze egy adott témájú darabhoz, hogy arról a témáról mások ilyen van olyan okból nem írtak?



Az meg szimpla bunkóság, ha egy már elhunyt, nem közszereplő személyt csak családi nevén említünk, lásd: „Berendi”.



Ahogy említettem: tanultam az idézett írásból, illetőleg annak szerzőjéről. Tipikus példája annak az embernek, aki – a mondás szerint – felfelé nyal, lefelé rúg. És ilyen ember lehet „nagykövet” nálunk.


Társművészetek • 20542020-09-19 14:27:32

Minden tiszteletem – és ezt most irónia nélkül írom – Vidnyánszky Attiláé, aki ebben a számára valószínűleg érzékeny időben, mozgósított magában annyi energiát, hogy megrendezhesse a következő színjátékot és utána élvezhesse a méltán learatott sikert:



https://www.origo.hu/kultura/20200919-szazhalombattan-mutattak-be-a-deryne-ifjasszonyt.html?utm_source=hirkereso



A cikk főcíme: Óriási sikerrel mutatták be Vidnyánszky Attila új rendezését.



Az idézett cikk szerint: „Herczeg Ferenc Déryné ifjasszony című vígjátéka után a közönség hosszan ünnepelte a színészeket és az alkotókat. A darabot Vidnyánszky Attila rendezésében mutatták be szeptember 18-án, a százhalombattai Barátság Kulturális Központban. A produkció fővárosi bemutatójára 2020. október 8-án a Nemzeti Színházban kerül sor.”


Társművészetek • 20522020-09-18 15:52:03

Bízunk benne, amennyiben Papp Dániel nem SZFE diák, nem azonos az MTVA hírhamisító (jogerős bírósági ítélet van róla)vezérigazgató Papp Dániellel.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 624292020-09-17 10:40:54

Opera vagy Erkel Színház, de a mai bejelentés:



https://infostart.hu/kultura/2020/09/17/operahaz-rendkivuli-bejelentes-a-majdnem-teljes-leallasrol-oktoberig



Egész pontosan október 17-ig. Sajnos és mielőbbi gyógyulást mindent érintettnek.


Erkel Színház • 106592020-09-16 20:42:26

Tisztelt Klára! Előre is elnézését kérem, egyáltalán nem Önre irányulnak következő szavaim, de ezt a „magas labdát” tényleg nem lehet kihagyni.



Idézem az Ön mondatát: Mivel ezen a palénétán élek, ismerem Vörös Győző nevét és munkásságának egy részét



Nem tudtam, hogy ezen a planétán (palénétán) létezés és Vörös Győző nevének ismerete automatikusan összekapcsolt, egymásból következő kategóriák.



Vörös Győző büszke lehetne rá, hogy a mai napon 7.811.610.000 ember ismeri a nevét!!!



Még egyszer elnézését kérem, nem akartam Ön semmiképpen sem megbántani.


Erkel Színház • 106532020-09-16 12:55:06

Tisztelt Klára! Vörös Győző nevét igazából Ókovács Szilveszter Főigazgató Úr „dobta be” az operalátogatók és hallgatók részére a következők szerint.



Beszámoló az ókorkutatásról:



https://pecsiegyhazmegye.hu/hirarchivum/2767-magyar-siker-a-biblikus-okorkutatasban-voros-gyozo-eloadasa-pecsen



A belinkelt cikkeben szerepel: „Makovecz Imre írta alá a Magyar Művészeti Akadémia részéről azt a koncessziós szerződést, amely lehetővé teszi 20 évre, 2029-ig a Vörös Győző által vezetett régészcsoport számára, hogy befejezze a korábban elkezdett ásatásokat a Machaeruson. Mi magyarok több mint 30 pályázó közül lettünk kiválasztva, így Jordániában idén 11 éve folynak ásatások a Holt-tenger keleti partján található evangéliumi jelentőséggel bíró hegyen.”



Operai évad indítása:



https://szinhaz.org/zenes-szinhaz/opera-zenes-szinhaz/2019/01/05/eucharisztikus-vilagkongresszus-operahaz/



A belinkelt cikk szerepel: „Ókovács Szilveszter közölte: az évadot Richard Strauss Salome című operájával indítják majd el. A mű magyar jelentősége, hogy Vörös Győző régész egyiptológus tárta fel Machareus várát, a helyet, ahol Heródes Antipas udvarában megtörtént “az a bizonyos születésnapi borzalom”, hogy Keresztelő Szent Jánost lefejezték. Ezt a rekonstruált palotai környezetet a világon először mutatják majd meg az opera díszleteként – tette hozzá a főigazgató.”



Vörös Győző tudományos munkásságát elég részletesen ismerteti a következő cikk:



https://magyarnarancs.hu/belpol/a_voros_gyozo-ugy_es_az_mta_a_mumiak_bosszuja-61650



Óvakodok, hogy politikai, régészeti, operarendezési és számos más témában kellő szakmai ismeretek nélkül állást foglaljak, most sem teszem. Azt azonban megjegyzem, hogy az idézett cikkekben szereplő, kompetenciával bíró személyek valamennyien a Magyar Művészeti Akadémia tagjai, beleértve egy korábbi hozzászólásban említett Rátóti Zoltán rendezőt is. Ennek alapján az embernek olyan benyomása támad, mint ha a Magyar Állami Operaház a Magyar Művészeti Akadémia fiókintézménye lenne….


Operett, mint színpadi műfaj • 45462020-09-15 15:10:54

A félretájékoztatás tipikus példája a következő cikk:



https://www.origo.hu/kultura/20200915-la-mancha-lovagja-budapesti-operettszinhazban.html?utm_source=hirkereso



Az idézett cikk nagy betűkkel, vastagítottan kiemelt címe:



„Nagy siker volt a La Mancha lovagja premierje az Operettszínházban”



A cikkben mindenről írnak, úgy mint:




  • a musical keletkezéstörténetéről,

  • a musical tartalmáról,

  • a rendező koncepciójáról,

  • a karmester műelemzéséről,

  • a jelmezés díszlettervező elképzeléséről.



Egyről viszont egyetlen szó sem olvasható: hogyan fogadta a musical bemutatóját a közönség???!!!


Társművészetek • 20342020-09-12 18:20:49

Tisztelt ED! Köszönöm a megszólítást.



Abban maximálisan egyetértek Klára fórumtársunkkal, hogy tartsuk tiszteletben egymás véleményét.



Az is egy védhető álláspont, amit Ő képvisel, hogy aki embereket, több embert akar megszólítani, beszéljen érthetően. Ez már az ókortól létező elvárás, lásd Démoszthenész. De ha szinte napjainkból akarunk erre példát, ott van A király beszéde című film. Meggyőződésem, hogy VI.György hadüzenetet hirdető szavait akkor is elfogadták volna, ha közben dadog. És mégis.



Szóval ez is egy álláspont, erre is lehet példákat hozni, még ha nem is értek vele egyet. De attól még létező, kettően megindokolt elvárás, amit tiszteletben tarthatunk.


Társművészetek • 20262020-09-12 12:32:06

Tisztelt Klára! Köszönöm hozzászólásomra küldött, gyors reagálását, ami szintén tartalmaz megszívlelendő, gondolatébresztő, vitára késztető mondatokat. Ahogy tetszett tapasztalni, teljes mértékben politikamentes volt hozzászólásom, igyekszem most is ilyen lenni, Önhöz hasonlóan.



Ismét idézem Önt: „Nekem - és gondolom rajtam kívül pár ezer embernek - tökéletesen mindegy, ki minek a szakértője, professzora, ha katedrára áll, vagy mikrofon elé ül, beszéljen helyesen és érthetően!



Nem tudom, hogy a véleményem mennyire egyezik további pár ezer ember véleményével, de szerintem szegényebb lett volna a világ tudományos élete, ha például Stephen Hawking-st nem engedik katedrára és mikrofon elé, tekintettel a korlátozott beszédkészségére.



Ellenkezőleg: az emberi szellemet kellene csodálnunk és tisztelnünk, hogy emberek, pontosan annak ellenére és tudatában, hogy valamiben korlátozottak, mégis mindent megtesznek, hogy a bennük felhalmozott tudást átadják másoknak, katedrán vagy mikrofonon keresztül.



Az Ön gondolatmenetéből elég sok minden következik. Ha már zenei fórumon vagyunk: néhány idős karmestert úgy kell a pódiumra támogatni, van, aki már alig lát is és mégis…Akkor ők vonuljanak el?


Társművészetek • 20212020-09-12 10:45:33

Tisztelt Klára! Gondolatébresztő, vitára serkentő hozzászólásának csak egyetlen bekezdésére szeretnék reagálni. Idézem:



"Ha jól értettem az első hozzászóló - hozzámakogó - nevet, Karsai György úr, ő úgy tudni, tanár volt az SZFE-n. Ha a hallgatókat ilyen oktatók tanítják, régen rossz! Ezért nem tudnak normálisan megszólalni!"



Karsai György – a Wikipédia szerint – „1996-tól a Színház- és Filmművészeti Főiskola antik színháztörténet tanára” Miért baj, ha az antik színháztörténetről szóló előadásokon nem igazán a legszebb bemondói beszéd hallható az előadótól? Az ilyen tárgyak előadóinál inkább a leadott ismeretek mélysége számít, nem az anyag leadási módja. Nem ők a beszédtechnika tanárai.



Hivatkozom Hegedűs Gézára, aki – a Wikipédia szerint – „1945–1973 között a Színház- és Filmművészeti Főiskola művészetelméleti tanszékvezetője” volt. Néhai Hegedűs Géza híresen raccsoló, beszédét alig érthető előadó volt, de amit az adott témából Ő nem tudott, azt már nem is volt érdemes tudni. Ő sem a beszédtechnika tanára volt, mégis színész generációk nőttek fel az Ő előadásai hallgatásával.


musical • 1952020-09-11 12:19:47

Minden közreműködőnek és a leendő nézőknek jó egészséget és sikeres előadásokat kívánok.



Örülök, hogy a La Mancha lovagja bemutatójával elkezdődik a – vezetőség szavaival – „mosoly évada”.



Én még nagyon régen a Darvas Iván féle előadást láttam az Operettszínházban. Amennyire emlékszem a nézőtéren tényleg eluralkodott a „mosoly” az előadás egyes jelenteinél, különösen Dulcinea nyíltszíni, többszörös megerőszakolásánál, Don Quijote megrendítő halálánál.



Az egész előadást keretbe foglalta a vidám rabokon kívül a mosolygós spanyol inkvizíció autodafé világítása.



Igaz akkor még nem hívták „mosoly évad”-nak az adott évadot.


Franz Schmidt • 36812020-09-10 21:00:07

Kedvcsinálónak a DG mai napon megjelent Franz Schmidt: Complete Symphonies című CD-jéről:



https://www.isrbx.net/3137821707-frankfurt-radio-symphony-amp-paavo-jarvi-franz-schmidt-complete-symphonies-2020.html



Az ismertető szöveg alatt egy 14 perces Youtube video játszható le.



 



 


Eiffel Műhelyház • 2702020-09-10 08:46:30

Mai hír az interneten:



https://privatbankar.hu/cikkek/makro/repkednek-a-tizmilliardok-a-kormany-felrugta-a-penzesvodrot.html?utm_source=rss&utm_medium=referral



A mai pénzosztásból/pénzátcsoportosításból jutott:



„7,6 milliárd az Eiffel Műhelyház és Próbacentrum beruházására, valamint a Magyar Állami Operaház Andrássy úti épületének beruházására”



Azt hiszem, ez most már követhetetlen és ma már senki nem tudja, hogy




  • az egész komplex felújítás/beruházás milyen tartalommal és mikor fejeződik be, valamint

  • összességében mennyibe fog kerülni



Azért egy ilyen jellegű felújítást/beruházást egy kicsit körültekintőbben kellett volna előkészíteni….


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 624052020-09-10 08:45:34

Mai hír az interneten:



https://privatbankar.hu/cikkek/makro/repkednek-a-tizmilliardok-a-kormany-felrugta-a-penzesvodrot.html?utm_source=rss&utm_medium=referral



A mai pénzosztásból/pénzátcsoportosításból jutott:



„7,6 milliárd az Eiffel Műhelyház és Próbacentrum beruházására, valamint a Magyar Állami Operaház Andrássy úti épületének beruházására”



Azt hiszem, ez most már követhetetlen és ma már senki nem tudja, hogy




  • az egész komplex felújítás/beruházás milyen tartalommal és mikor fejeződik be, valamint

  • összességében mennyibe fog kerülni



Azért egy ilyen jellegű felújítást/beruházást egy kicsit körültekintőbben kellett volna előkészíteni….


Társművészetek • 19782020-09-07 15:05:04

Tisztelt „david28”! Két idézet az Ön rendkívül gondolatébresztő és nagyon sok vonatkozásában megszívlelendő hozzászólásából, kizárólag csak VA magatartásáról:



„elmondta, hogy le akart ülni az SZFE vezetésével tárgyalni”. Valóban, szinte minden nyilatkozatában elmondta a július 31-i nyilvánosságra került kinevezése óta. De ki akadályozta meg, hogy egy teljes hónapon keresztül ne kezdeményezzen találkozást, odamenjen a Vas utcába? Ő az új vezető, neki kellett volna mennie. Egyik nyilatkozata szerint az ITM szervez tárgyalást részére. Már elnézést, de VA felnőtt ember, nem kell senkinek a háta mögé bújnia, ha valakivel találkozni szeretne. Utolsó, ATV-ben tett nyilatkozata szerint: levelet írt, mert úgy hivatalos. Kis ország vagyunk, mindenki ismer mindenkit, telefonszámok ismertek, miért nem lehetett felhívni a másikat? Ennyit VA tényleges tárgyalási szándékairól.



„odamegy újként s az addig tekintélyes szakmát fogja ….autoriterként lefokozza meg fittyet hány az ott tanítók és a korábbi vezetők véleményére.” Tény, hogy amikor kinevezték a Nemzeti Színház élére, odament újként és az összes addigi produkciót levette a színház további műsoráról. Ennyit arról, hogy mennyire számít részére a „korábbi vezetők véleménye”


Vincenzo Bellini • 4922020-09-05 14:04:58

Flavio: Adam Diegel (tenor). Ő az az ember, aki nálunk Szegeden, talán egy évtizeddel ezelőtt operaversenyt nyert és a Tosca Cavaradossiát énekelte, még egy előadásban, közkívánatra?


Társművészetek • 19202020-09-02 13:41:36

Idézet VA mondatai közül: „a diákok pedig pusztán ultimátumokat adtak



VA és munkatársai figyelmében ajánlom ezt a mostanában, televíziós csatornákon gyakran látható reklámfilmet:



Az anya fürdeni hívja kislányát, aki – ultimátumot adva – többször kijelenti, hogy „nem”. Aztán az anya mégis megtalálja a közös hangot a gyerekkel, mind a ketten nevetnek, a gyerek boldogan fürdik.



Azt hiszem a párhuzamot még egy olyan tapasztalt, nagytehetségű színházi rendező, mint VA is le tudja vonni.


Társművészetek • 19172020-09-02 13:03:54

Tisztelt „Búbánat”! Elnézést, hogy közvetlenül szólítom meg Önt. Ön mindig rendkívül higgadtan, tárgyilagosan nyilatkozik meg minden témában, döntően a hírekre, az eseményekre hívja fel a figyelmünket, amiért nem lehetünk eléggé hálásak.



Az Ön 1916.számú hozzászólásának első mondata elejéről és végéről azonban elmaradt az idézőjel. Az ominózus mondat, benne a „botrány” szó, nem az Ön habitusát jellemzi, hanem az Ön által később említett és idézett Origo internetes újság címadási gyakorlatát.



Tisztelettel kérem, hogy a jövőben a saját vélemény és a valahonnan történő idézés szétválasztása jobban látható legyen. Köszönettel.


Minden, ami nem opera... • 4512020-09-01 23:36:58

A Régikönyvek Antikvárium már május óta, több részletben árulja….



Itt egy fénykép néhai Ungvári Tamás könyvtáráról (Gondolom, ez csak egy rész…)



https://www.facebook.com/Regikonyvek.hu/photos/a.364844913599983/3017231188361329



Ungvári Tamás rendszeresen szerepelt különféle MAZSIHSZ vagy EMIH rendezvényeken, ilyen jellegű kutatásokat végzett. A szervezeteket a hagyaték már nem érdekli.



De Hidegkúti Nándor hagyatékát is a napokban árverezik…



Hidegkúti Nándorról stadiont neveztünk el, de a nevét viselő stadiont használókat a hagyaték már nem érdekli.



És így tovább…Így múlik…


Társművészetek • 19062020-09-01 21:51:19

Néhány perccel ezelőtt ért véget a megújult M5 csatornán a SZFE átalakításáról tartott „Ez itt a kérdés” című, négyfős 1 órásra hirdetett vitaműsor (Az 1 óra tulajdonképpen 50 perc, a többi a porckorong gyógyszerelés, a Planktur 39 ősz hajra használata és hasonló M5 csatornának fontos témákat tartalmazott)



A négy, azaz 2-2 fő Szigethy Gábor és Apáti Bence valamint Fáy Miklós és Kukorelly Endre volt.



A helyenként éles szóváltás alatt, az SZFE átalakítása kapcsán megtudhattam, hogy




  • a költő és műfordító Devecseri Gábor katonai egyenruhát húzott 1945 után,

  • Apáti Bence barátnőjének édesanyja a Miskolci Színház egyik munkatársa,

  • Apáti Bence 2007 március 15-én a rendőrökkel harcolt, miközben Vass Lajos az Operában pezsgőzött,

  • Gyurcsány Ferencet a Keresztény Értelmiségi Kör is elitéli,

  • Apáti Bence külön kihangsúlyozta, hogy Ő nem említi Székely Gábor 1975-ben Brezsnyev előtt elmondott beszédét,

  • Apáti Bence elmondta, hogy a Mohácsi testvéreknek valamilyen rendőrségi ügye volt/van Kaposváron, valakivel összeverekedtek,

  • Valami nagyon fontos dolog volt 1974-ben, amire Apáti Bence nem emlékezhetett,

  • Apáti Bencének rosszul esik, hogy számtalan írása nem kap megfelelő tetszésnyilvánítást, csak suttogva, rejtve köszönik meg neki a bátor kiállást,

  • Apáti Bence korábban hallotta Borbély Alexandrát, aki megjegyzést tett valamelyik filmbéli partner játszási módjára.

  • Szigethy Gábort egyszer lefasisztázták a felesége, Gábor Júlia füle hallatára, de most ha Vidnyánszky Attila hívná, boldogan tanítani újra az SZFEn.



Ennyit jegyeztem meg az SZFE átalakításáról tartott vitaműsorból.


Társművészetek • 18992020-08-31 21:40:02

VA reagált az SZFE vezetőségének (felemás) lemondására. Érdekes nyilatkozat volt az M5 csatornán.



Egy-két mondat a nyilatkozatból, szigorúan csak idézetek:



„Végig azt hittem, tudunk együtt dolgozni” – Ült VA egy szobában és „hitt”? Semmilyen kommunikációs eszköze sem volt, hogy az eddigi vezetőséggel felvegye a kapcsolatot és a hitét bizonyossággá váltsa?



„Én attól félek, hogy ezt a döntést ők már jóval korábban meghozták” – Miért „félt”? Valaki valamivel megbántotta, megtámadta, fizikailag vagy erkölcsileg inzultálta az eddigi vezetőségből?



„főként az intézmény szervezeti és működési szabályzatával (szmsz) kapcsolatos viták vezettek” a lemondásokhoz – Most akkor volt vagy nem volt párbeszéd a kuratórium és az eddigi vezetőség között?



„Bennem különösképpen megvolt a szándék arra, hogy próbáljunk meg együtt gondolkodni, együtt dolgozni” – Azt hiszem, erre szokták mondani, hogy a pokolba vezető út is….



És egyáltalán: a szokás az, hogy ha valahova kineveznek egy új vezetőt (gyár, vállalat, szervezet, stb.), akkor az új vezető megy az adott, fizikai helyre és nem elé járulnak valahova.



Az talán Mátyás király idején volt, hogy az új királynak az alattvalók ajándékokat, szüzeket, stb. vittek…


Társművészetek • 18962020-08-31 19:14:26

Azért itt szépen megmutatkozik a NER egysége:



Én rendezek, Te szerepelsz benne.



Én igazgatok, Te rendezel nálam....



És így tovább, és így tovább...


Társművészetek • 18892020-08-31 15:34:28

Elnézést, "mondunak" helyett "mondanak"...Bocsánat az elgépelésért.


Társművészetek • 18882020-08-31 15:33:21

Mai délutáni hír az interneten:



https://www.szeretlekmagyarorszag.hu/lemond-a-szinmuveszeti-teljes-vezetese-es-a-szenatus-is/



A cikkben szerepel:



" Kérdésre válaszolva kiderült, hogy Vidnyánszky Attila eddig még nem szólt bele semmibe.", valamint, az hogy:



"Az egyetem vezetői továbbra is megtartják az oktatói pozíciójukat"



Úgy mondunak le, hogy közben maradnak...Hm...


Társművészetek • 18872020-08-30 18:03:50

Azt hiszem ez az egész SZFE konfliktus kicsiben leképezi Magyarország belső helyzetét. VA nevét be lehet helyettesíteni és az SZFE megosztott tanári kara és hallgatósága pedig megfelel a magyarországi ellenzék hasonló megosztottságának.



A magatartásformák teljesen azonosak, senki nem is titkol semmit. VA oldalán ugyanaz a hatalmi gőg, pökhendiség, jogállam látszólagos betartása, és így tovább.



Az SZFE részéről kivárás: hátha lesz valahogy, tanárok részéről: nem hagyjuk cserben az osztályt, hallgatók részéről: nem hagyom veszni a befizetett pénzt és így tovább. Összefogás a tanárok és hallgatók részéről gyakorlatilag semmi.



És ami a leglényegesebb azonosság a magyarországi ellenzék és a jelenlegi SZFE között: mindannyian a másik – SZFE esetén VA – ellenében fogalmazzák meg magukat. Semmi önálló, előre mutató gondolat, javaslat, csak az, hogy VA (behelyettesíthető bárki hasonlóval) miért nem jó nekünk. De azon kívül semmi.



Így elég nehéz nagyobb tömegek maguk mellé állítását remélni. Ez is hasonló az országos helyzethez.



Sajnos…


Társművészetek • 18802020-08-27 21:34:02

Ma esti hír az interneten, valamennyi idézett bekezdése, változtatás nélküli idézet



„Az SZFE kuratóriuma egyeztetett a minisztériummal”



„A Színház- és Filmművészetért Alapítvány képviselői csütörtökön részt vettek az Innovációs és Technológiai Minisztérium által a Színház- és Filmművészeti Egyetem modellváltásáról kezdeményezett egyeztetésen - olvasható az alapítvány MTI-hez küldött közleményben.”



„Az egyeztetésen a kuratórium biztosította az egyetem képviseletében megjelent vezetőt, hogy az alapítvány minden segítséget megad az átállás sikeres lefolytatásához.”



„A kuratórium a folyamatos párbeszéd jegyében az egyetem vezetésével szeptember 1-jén - a fenntartói jogok átvételének napján - egyeztetést kezdeményezett - áll a közleményben.”



Tehát:



Eddig a kinevezett kuratórium egyeztetett a kinevezőjével, majd biztosították az egyetemet, hogy átveszik az egyetemet, majd az átvétel napján egyeztetnek az egyetemmel az átvételről, ami aznap le is zajlik. (A „folyamatos párbeszéd jegyében”)



Azt hiszem ehhez nem kell semmiféle külön kommentár.



(Legfeljebb csak a magyar helyesírás nem-ismeretét lehetne a kinevezett kuratóriumnak felróni: igeidők, ragok és hasonlók témájában. („szeptember 1-jén… egyeztetést kezdeményezett”))


Társművészetek • 18772020-08-26 20:07:20

A véletlenek véletlene, a mai napról:



Az interneten megjelent a következő cikk:



https://hirklikk.hu/kozelet/kinossa-valhatott-orban-szamara-a-kapcsolata-bannonnal/368690/



A cikk egyik – mely a kormányunkkal jó kapcsolatot ápoló, jelenleg Amerikában letartóztatott Steve Bannon pályafutását ismerteti – mondatát idézem:



„Meglepetéssel láttam, hogy Bannon még Szapáry György neves belga-magyar közgazdászt, Magyarország volt washingtoni nagykövetét is be tudta csapni.”



Szapáry György lett a SZFE Felügyelő Bizottság egyik tagja..


Bánk bán • 30022020-08-23 15:17:43

Sajnálom, hogy - a cikkíróval ellentétben - kedvesemtől nem kaptam jegyet, így - nem válhattam - szintén a cikkíró szavaival - "a teremtésben győztessé".



https://demokrata.hu/blog/bravo-molnar-vivat-vidnyanszky-282183/



Mindenkinek figyelmében ajánlom a belinkelt - nem tudom, hogy nevezzem pontosan - írást. Tökéletesen illusztrálja, hogy NER 10 évében, a Nemzeti Összetartozás 2020.évében, milyen jelzőrendszert kell használni egy operaelőadás ismertetésekor...


Társművészetek • 18562020-08-23 14:51:31

Tisztelt "eccerű"! Elnézést, hogy csak most reagálok kérdésére, mely szerint:"...az állásfoglalás az operai zaklazásokra vonatkozik..."?



Nem vonatkozhat arra, hiszen azokért az állítólagos zaklatásokért az ottani szakszervezet a felelős. Lásd a Magyar Narancs friss számában megjelent írást:



https://magyarnarancs.hu/bun/az-operahaz-a-szakszervezetekre-haritja-a-felelosseget-a-szexualis-zaklatasi-botrany-miatt-132521



Őszintén szólva, én sem tudtam volna más felelőst elképzelni...


Bánk bán • 29962020-08-21 09:49:08

Lujza fórumtársunk "Eiffel Műhelyház" 174.számú hozzászólásából a jelenlegi fórumrészre aktuálizálva/plagizálva:



"Érdekes. Tegnap ott volt több, mint kétezer ember ennek a topicnak a (margitszigeti) helyszínén,(augusztus 19-én) de úgy látszik, közülük senki se szokott írni a momusra".


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 622732020-08-19 22:19:17

Mai hír az internetről:



"Varga Judit lesz az Operaház következő évadának fővédnöke



Az igazságügyi miniszter asszony a francia kultúra nagy rajongója. Örömmel vállalta el a Magyar Állami Operaház 2020/21-es évadában, „A Francia Múzsa Szezonjának” fővédnöki szerepét:"


Bánk bán • 29882020-08-19 17:01:40

A „nagyon komoly nemzetközi háttérhatalom és hálózat szervezkedése” (Vidnyánszky Attila saját szavai) ellenére Vidnyánszky Attila tegnap még egy hosszabb interjút tudott adni a mai napon bemutatandó Bánk bán produkcióról. Az interjú elérhető:



https://www.origo.hu/kultura/20200818-vidnyanszky-attila-interju.html?utm_source=hirkereso



A hivatkozott tegnapi interjú főcíme: „Ez egy krimibe illő, száguldó szenvedélytörténet”, ami némileg eltér a mai előzetes – szintén Vidnyánszky Attilának tulajdonított - sorok Trianon értelmezéstől.



A darab előadásához sok sikert kívánok.


Operett, mint színpadi műfaj • 45372020-08-18 20:25:12

Tisztelt Búbánat! Köszönöm a tájékoztatást. Kedvcsinálónak egy spot Stephen Medcalf korábbi - 2019/2020 évi - Mosoly országa rendezéséből a Landestheater Niederbayern (Landshut, Passau, Straubing) színészeinek előadásában:



https://www.youtube.com/watch?v=DdVbnbcc7B8


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 622162020-08-18 13:52:05

Idézet a Magyar Állami Operaház 2020/2021.évi Műsorkalendárium 2.oldaláról:



….Csikós Attila, Márk Tivadar és Vágó Nelly tervezők lábnyomán lépdelünk – és most már Tolnay Pál és Borsa Miklós főmérnök-műszaki igazgatókén is…



Figyelemre méltó megfogalmazás…


Bánk bán • 29822020-08-16 21:38:30

Tisztelt Amalgám! Köszönöm részletes reagálását a Bánk bán ismételt bemutatóját illető soraimra. Megtisztelő számomra, hogy soraimnak olyan értelmet is tanúsít, amit én egyáltalán nem írtam – még csak nem is gondoltam – bele. Természetesen nem tudom olyan mélységben elemezni a darabot és a szereplőket, mint Ön, mindössze az interneten olvastam nyilatkozataikat és abból reagáltam 2 azaz Kettő témára.



Engedjen meg egy-két tiszteletteljes észrevételt az Ön soraihoz:




  • Nem tudom, mit jelent az „adott helyzet” ebben az esetben. Van egy bemutató, a bemutató szereplői, alkotói közötti családi kapcsolatok közismertek, senki nem titkolja. (Zárójel: Gigli több alkalommal lépett fel, szerelmespárt alakítva a saját lányával, Rinával.)

  • Semmilyen „hibakereső igyekezet” nem volt benne Mester Viktória szerepfelfogásáról. Egyetlen szóval nem bíráltam. A saját életkorára az interjú kiemelése hívta fel a figyelmet, mint ahogy Ő maga említette Gertrúd életkorát. Ennyit erről.

  • Molnár Levente, mint Bánk megformálója hozzászólásomban semmilyen értelemben sem szerepelt, nem említettem.

  • Szintén semmilyen értelemben nem írtam, még csak nem is érzékeltettem, hogy a szereposztás érintett tagjai nem méltán vannak a helyükön, a saját jogukon.

  • Sajnálom, hogy nem tudtam megfelelően megírni, hogy elsődlegesen Vidnyánszky Attila alapfelfogásával van problémám, amit az Ön egyébként nagyon értékes észrevételei sem tudtak eloszlatni.


Bánk bán • 29802020-08-16 14:18:23

Tisztelt Búbánat! Köszönöm, hogy felhívta a figyelmet a közelgő újabb „Bánk bán” bemutatóra, a szereplőkkel készített, előzetes interjúkra.



Megnyugtató, hogy a háttérhatalom által folyamatosan üldözött, elnyomott (Vidnyánszky Attila saját szavai) rendező ismét színpadra állíthatja ezt a nemzeti (jelen szereposztásban még családi jellegű is) operánkat. Érdekes a rendező mondata, hogy a Bánk bán „Shakespeare mércével mérve is kiállja a próbát”.



Miért kell hasonlítani, miért kell más mércéjét próbaként alkalmazni, miért nem lehet a saját mércét alkalmazni? Talán ez az igazodás, valamilyen ponthoz való viszonyítás jellemzi a legjobban a rendező világlátását, más vonatkozásban is.



 



Érdekes Mester Viktória néhány mondata is, mely szerint „megtudhatjuk, hogy (Gertrúd) mindössze 28 évesen gyilkolták meg! Nagyon szép, fiatal, játékos nő volt, aki élvezte és habzsolta az életet.” És utána:



„Most vagyok abban az időszakban, amikor már van jogom megformálni ezt a szerepet”, Wikipédia szerint most 43 éves…



 



 



 



 


Operett, mint színpadi műfaj • 45322020-08-16 12:06:11

Tisztelt Edmond Dantes! Köszönöm, hogy felhívta a figyelmet a Dolhai Attila interjúra. Elolvastam, mint ahogy az előadássorozat többi, beharangozó írását is, Kiss B. Attila főigazgató úrral kezdődően. Tényleg a műfaj megújítása, hogy néhány énekes, szabad téren kiáll és néhány dalt énekel a színház műsoron levő darabjaiból.



És így – Dolhai Attila szavai szerint – érezni lehet a közönség szeretetét. Hasonlóan, mint Búbánat fórumtársunk által 4507.számon beillesztett 1953.évi kritikához, (idézem): „mutatja közönségünk szeretetteljes érdeklődését”



Ahogy a Prédikátorok Könyve tartalmazza: „Ami volt, ugyanaz lesz majd, és ami történt, ugyanaz fog történni, mert nincs semmi új a nap alatt


Társművészetek • 18362020-08-16 11:50:43

Tisztelt Búbánat! Köszönöm, hogy felhívta a figyelmet erre a – több internetes helyen idézett, hivatkozott – háttérhatalmak, nemzetközi összeesküvés által elnyomott, Vidnyánszky által adott interjúra.



Nagyon figyelemre méltó az Ön megvastagított kiemelése, mely szerint „a józanság hangjának kell eljönnie”.



Nem ironizálok, de az interjút adó szerint is, eddigi megnyilvánulásai alapján a „józanság hangja” a kinevezett kuratórium máig rejtőzködő, 6.tagja, aki még mindig nem jött elő.



Ezt a véleményemet az interjút adó szavaiból szűröm le, aki az interjúban nemes egyszerűséggel „bagázs”-nak nevezte azokat az oktatókat, akik például a fiának is diplomát adtak, nyújtott teljesítménye alapján.



Magam a hivatkozott interjú egy másik mondatára hívom fel a figyelmet: nevezetesen arra, hogy Vidnyánszky Attila tudomása szerint az ITM találkozót szervez a kuratórium és az egyetem vezetőség között.



A SZFE környékén lakom, számtalanszor elmegyek az intézet előtt, csak az nem mehet be, aki nem akar. Tisztelettel kérdem: ki akadályozta meg Vidnyánszky Attilát, hogy kinevezése után, bármikor besétáljon oda, akár az utcáról és beszélgessen ottani emberekkel, minden előzetes bejelentkezés nélkül is???



Ha ilyen, harmadik fél által szervezetten kell találkoznia emberekkel, az nem a bizalom légkörét erősíti…


Operett, mint színpadi műfaj • 45302020-08-16 08:29:03

Tisztelt Búbánat! Köszönöm, hogy irigylésre méltó tájékozottságát megosztotta az Operettszínház(ak) és a román operett kapcsolatát illetően. Érdekes, hogy ugyanazt az előadást mennyire másként értékeli egy akkori kritikus és az akkori színigazgató. A kritikus „minden jegy elkelt” táblákról ír, a színigazgató pedig: „nem lesz nagy siker. Így is történt”. Már abban az időben is…Még egyszer köszönöm.


Berlioz újratemetése • 1572020-08-15 21:48:49

Rendező: Terry Gilliam (Monty Python)!!!


Társművészetek • 18302020-08-13 19:33:04

Elnézést, hogy csak most válaszolok, de a támadás érintettje ma reggel nyilatkozott a közszolgálati rádióban. Idézem:



Vidnyánszky Attila kitért arra is, hogy nagyon sok embertől, köztük a keresztény értelmiségiek körétől kapott támogatást, segítséget, kiállást, bátorítást abban, hogy ezt most végig kell csinálnia.



Az eszmének minden korban, minden rendszerben voltak prófétái, akiknek tevékenységét csak az utókor tudta megítélni...lásd...


Operett, mint színpadi műfaj • 45192020-08-13 16:27:50

Tisztelt "Búbánat"! Köszönöm, hogy idézte e Hegyen-völgyön lakodalom kritikáját, érdekes kordokumentum. Nincs ismerete arról, hogy "a közönség szeretteljes érdeklődése" kielégítésére a "két operettszínházunk valamelyike" bemutatta-e a cikkben említett "Ana Lugojana" című operettet?


A MET felvételei • 10162020-08-12 21:30:47

Tisztelt "david28". Csak ismételni tudom az Ön sorait:



"Márpedig ez a Kékszakáll(ú herceg vára) fantasztikusan jó volt! Merem állítani, hogy a darabban önmagában nem volt ennyi, mint amennyit Székely (Mihály) kihozott belőle."


Operett, mint színpadi műfaj • 44882020-08-12 08:08:53

Mindig csodálkozva olvastam/olvasom azt a szófordulatot, hogy „a nagy sikerre való tekintettel meghosszabbítjuk…”



Ilyen volt például most a nemzeti konzultáció, melynek beadási határidejét „a nagy sikerre való tekintettel” meghosszabbították.



Ilyen ma az Operettszínház hírlevele, melyben arról értesítenek, hogy „a nagy sikerre való tekintettel” kedvezményes jegyeket kínálnak az augusztus 15-16-i budapesti Vármegye Udvar előadásokra.



Eddig úgy hittem, „a nagy siker” azt jelenti, hogy már a meghirdetés első napjaiban minden jegy elkel, minden konzultációs ívet visszaküldenek és így tovább.



Úgy látszik, ma már ez a szófordulat – mint sok más szófordulat is – mást jelent, mint évtizedekkel ezelőtt.


Erkel Színház • 105992020-08-11 13:35:53

Kiegészítve az Ön ténybeli, helyes információját a "168 óra" idevonatkozó cikkéből:



"A darabot Galambos Attila és Szente Vajk írta, a zeneszerző Juhász Levente, a díszletet Rákay Tamás, a jelmezeket Kovács Yvette Alda tervezte, a koreográfus Túri Lajos Péter, a zenei vezető Károly Katalin."



Természetesen - mint ahogy Puskás idején - pártunk és kormányunk prominensei is szerepelnek a darab bemutatója körül, neveik felsorolását mellőzöm.


Operett, mint színpadi műfaj • 44572020-08-11 12:27:20

Nem erre a fórumra tartozik, de jegyeladás. Eiffel nyitó gála: a 2020 helyből még 537 szabad!!! Pedig Jonas Kaufmann is és egységesen 5.000 Ft. Félnek az emberek a szabadtéri elhelyezkedésektől. (A 2 Sevillai borbély látogatottságát ne is említsük)


Operett, mint színpadi műfaj • 44302020-08-10 07:20:28

Tisztelt „Búbánat”! Sajnálom, hogy nem jutott be a koncert utáni fogadásra és így csak ezen a fórumon keresztül küldi szerencsekívánatait az ifjú párnak. Természetesen én is minden jót és szépet kívánok számukra a közös életük során.



Szintén sajnálom, hogy nem tudtam jól kifejezni magam előző hozzászólásomban. Igazából azt a bravúros újságírói teljesítményt szerettem volna érzékeltetni, amivel egy ünnepi, abszolút magánjellegű társasági eseménytől el lehet jutni Vidnyánszky Attiláig…



Ahogy mondani szokták: azért, ez nem semmi.


Operett, mint színpadi műfaj • 44282020-08-09 23:00:06

Mindenütt előfordulnak ilyen romantikus lánykérések, mint amilyen a Budavári Palotakoncert alatt történt. Laki Péter kérte meg – megfelelő előkészületek szervezése után – kedvese kezét. Az eseményről az Origo.hu részletesen beszámolt az alábbi cikkben:



https://www.origo.hu/kultura/20200809-lanykeres-volt-a-budavari-palotakoncerten.html?utm_source=hirkereso



Azért, hogy az idevágó információ teljes legyen, szó szerint idézem a cikk utolsó mondatait:



Mint többször megírtuk: a színház minden tekintetben megújult, amikor tavaly Kiss-B. Atilla főigazgató, Apáti Bence balettigazgató és Pfeiffer Gyula főzeneigazgató átvette az Operettszínház vezetését. Laki Péter az első, óriási sikerű bemutató főszereplője volt, Bóni grófot játszotta a Csárdáskirálynőben. Az előadást Vidnyánszky Attila rendezte, a koreográfus pedig Bozsik Yvette volt.”


Társművészetek • 18272020-08-08 17:23:26

Azt gondolom, a Keresztény Értelmiségiek Szövetsége támadásnak vette az ezen a fórumon (is) leírtakat. A mai napon a következő közleményt adták ki:



„Egy Európa-szerte ünnepelt, Kossuth-díjas művész lett most a támadás célpontja, mert a romboló és minden erkölcsöt mellőző szennyáradattal szemben, a keresztény nemzeti kultúrát képviseli. Felháborító, hogy a demokrácia álszent féltői önkényuralmi módszerekkel, gyűlölködve akarnak maguknak ismét teret nyerni”



A leírtakat a jövőre nézve, illik megfogadni...


Operett, mint színpadi műfaj • 44202020-08-08 17:19:36

Még van 12 db jegy (Ma este színház) 10.000-18.750 Ft közötti féláron.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 621912020-08-07 10:12:32

Mai hír az interneten...Már szinte megszokott...Sajnos...



„Szexuális tartalmú zaklatások miatt tartottak vizsgálatot az Operaház egyik vezetőjével szemben



A zaklatásokat több női munkatárs is szóvá tette., de nem volt felelősségre vonás.



Belső vizsgálatot folytattak le a Magyar Állami Operaházban az intézmény vezető beosztású férfi dolgozójával szemben, akinek szexuális tartalmú zaklatásait a dalszínház több női munkatársa szóvá tette – értesült a narancs.hu. Az Operaház megkeresésünkre elismerte a vizsgálatot, amelyet a rendelkezésre álló információk alapján felelősségre vonás nélkül zárt le. Lapunk úgy tudja, a zaklatást elszenvedők féltek, a vizsgálat során nem merték névvel vállalni az intézményi vezetők előtt a történteket.”



A "végeredmény" is hasonlló...Sajnos...



 


Operett, mint színpadi műfaj • 44162020-08-04 18:00:30

Az előző, operettszínházi, hozzászólást kiegészítve, szintén egy mai, szintén hölgyekkel kapcsolatos, szintén vizsgálat lezárulásával foglalkozó hír:



„Megszüntették a nyomozást Hosszú Katinkáék ügyében. Sem a hűtlen kezelés, sem a közérdekű adattal való visszaélés bűnténye nem valósult meg” - zárta rövidre az ügyet a hatóság, dacára annak, hogy a szóban forgó 2017-es időszakra – az állami cég állítása szerint – a Bp2017 Kft. nevű állami cég és Hosszú Katinkáék vállalkozása között az uszoda használatára vonatkozó szerződés nem létezik. Hosszú Katinkáék szerződés és ellenérték fizetése nélkül, kizárólagos joggal használhatták a Duna Arénát.”



Természetesen a két ügy csak annyiban közös, hogy hölgyekről és vizsgálatok lezárásáról van benne szó.


Operett, mint színpadi műfaj • 44142020-08-04 17:13:11

Nincs itt semmi látnivaló, lehet továbbmenni...



"Lezárult az Operettszínházban folytatott minisztériumi vizsgálat, amely megállapította, hogy nem történt zaklatás az intézményben - áll az Emberi Erőforrások Minisztériumának (EMMI) szerdai közleményében."



"megállapítható, hogy az Operettszínház főigazgatója felé szóbeli jelzéssel élő munkatárs meghallgatását követően a főigazgató az elvárható gondossággal járt el. Így többek között megtette a szükséges intézkedéseket"



Más alkalommal már idézten a Szöktetés a szerájból - Operettszínház még nem mutatta be - záró szavait: "Akinek ennyi jó kevés, azt érje gáncs és megvetés"


Társművészetek • 18162020-07-31 17:59:01

Azt hiszem, a mai napon Vidnyánszky Attila, eddig is értékes munkássága, tovább teljesedhet ki, a következők szerint:



"Az Innovációs és technológiai Minisztérium közleményében azt írta: a közelmúltban megszületett döntés értelmében a Színház- és Filmművészeti Egyetemet fenntartó alapítvány kuratóriumának elnöke Vidnyánszy Attila rendező, a Nemzeti Színház főigazgatója, egyetemi tanár lesz. A kuratórium tagjai: Bacsa György, a Mol stratégiai ügyvezető igazgatója, Lajos Tamás operatőr-producer, Rátóti Zoltán színész-rendező és Világi Oszkár, a Slovnaft Igazgatóságának elnöke, vezérigazgatója. "



Talán még a Magyar Államii Operaház vezetése hiányzik a palettáról, de ....


Pantheon • 27032020-07-28 19:34:20

Hetvenkilenc éves korában elhunyt Fodor Antal táncművész, koreográfus, a Magyar Táncművészeti Egyetem professor emeritusa, a Magyar Állami Operaház egykori balettigazgatója - tudatta az egyetem kedden az MTI-vel. R.I.P.


Opernglas, avagy operai távcső... • 205542020-07-28 17:07:23

A Várnai Péter féle Operalexikon a második világháború utáni legnagyobb sikerként aposztrofálta az idézett előadáson Domingo felléptét.(Zárójelben: mint ahogy szegény Tucci Violettáját ugyanezen időszak legnagyobb bukásaként) Kár, hogy nem volt teltház, nem igazán volt ismert még nálunk a neve. Emlékszem az első mondata a sekrestyéshez olasz helyett magyar volt: "Mit csinálsz?"


  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
született:
1734 • François-Joseph Gossec, zeneszerző († 1829)
1828 • Reményi (Hoffmann) Ede, hegedűs († 1898)
elhunyt:
1751 • Tomaso Albinoni, zeneszerző (sz. 1671)
1994 • Cziffra György, zongoraművész (sz. 1921)