vissza a cimoldalra
2022-12-09
részletes keresés    Café Momus on Facebook
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Kiemelt fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (5779)
Opernglas, avagy operai távcső... (21629)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (63972)
Társművészetek (2585)
Momus társalgó (6413)
Kedvenc felvételek (740)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7780)
Élő közvetítések - HAANDEL emléktopik (8730)
Milyen zenét hallgatsz most? (25131)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2410)
Digitális kerekasztal (129)
Kedvenc előadók (2933)
Haladjunk tovább... (237)

Olvasói levelek (11896)
A csapos közbeszól (99)
Legfrissebb fórumaink
Balett-, és Táncművészet (6159)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (3325)
Operett, mint színpadi műfaj (5259)
Pantheon (3201)
Momus-játék (6361)
A díjakról általában (1180)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1599)
Birgit Nilsson (60)
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (3188)
Kimernya? (4696)
Mi újság a debreceni Csokonai Színházban? (141)
Házy Erzsébet művészete és pályája (5405)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (5230)
Gaetano Donizetti (1012)
Csajkovszkij, Pjotr Iljics (208)
A nap képe (2349)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43
számlaszám:
11711003 20016193

apróhirdetés feladása:

Név: Orfeo
Leírás:
Honlap:
   


Orfeo (45 hozzászólás)
 
 
Kedvenc felvételek • 6812022-08-03 16:49:01

Britten írt jó néhány operát, eddig csak annyit írtál róla, hogy igazi ritkaság, ebből nehéz lenne kitalálni. Viszont, ha a librettók nehézségéből indulok ki, mert te nyilván innen közelítesz, akkor a Gloriana lenne a tippem. Az alapmű (Elizabeth and Essex) nehéz olvasmány.



Mindenesetre, én már most megelőlegezem, hogy a feliratod fel fog érni a mű színvonalához!


Kedvenc felvételek • 6792022-08-03 12:30:59

talán még a Britten kedvelőknek is meglepetés lesz



Hűha, már alig várom, nyilván a Britten kedvelők is Általad fogják megismerni az operát. Erős a gyanúm, ha ismerték eddig, maximum csak felületesen, amatőr módon. Nagyon sokat fog segíteni a Te komplex feliratod!



Köszönjük Néked Takatsa fórumtárs!


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 55552022-08-01 09:01:49

5555


Olvasói levelek • 118742022-08-01 08:59:28

Valóban jól mutatja a mai kort- és embereket jellemző felszínességgel való ellentétét. Kemény Egon kétszeres Erkel Ferenc-díjas zeneszerző munkásságát a felszínesség ellentéte jellemzi. Munkássága nem idézőjeles, rengeteg kisebb-nagyobb mű gazdagítja, a kis dalocskától az egész estés nagyoperettig.


Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) • 51922022-07-24 08:13:02

Ha jól érzékelem a helyzetet, a Szerkesztőség nem csak Takatsa fórumtárssal szemben "tehetetlen"!



Ebben teljesen igazad van, hű fegyverhordozójával - aki legalább olyan kártékony - szemben is az.



Egyébként mi is a baj Vele?



Szerinted nyilván semmi, miután ha belerúg valakibe, te nagy izgalommal átitatott örömödben beírod hogy "Touché!".



ahol a szocialista korszak egyk jeles alkotójának művei szerepeltek



A művet kell értékelni, és nem pálcát törni felette amiatt, hogy milyen korszakban volt kénytelen élni. Ez természetesen vonatkozik az előadókra is. Prokofjev fantasztikus alkotásai önmagukban értékelendőek, ahogyan Furtwängler nagyszerű interpretációi is.



De most az Operett a magyar rádióban fórumban is K.E. fog szerepelni orrvérzésig?



Tudod, van akinek az operett orrvérzésig, és van akinek az opera. Aki képes vég nélkül operát nézni, nem hiszem, hogy olyan sokra értékelné a műfajt, miután gyakorlatilag szappanoperává silányítja a mennyiséggel.



Persze, át lehet pörgetni, de akkor is!



Amennyiben téged egyáltalán nem érdekel az operett, márpedig a műfaj iránti megvetésedet sugallod, miért kellene bármit is átpörgetni? Ahogyan eddig sem látogattad a Kemény Egon témát, továbbra sem kell a jelen fórumot.



Egyébként, nekem van zenei képzettségem, én Kemény Egont nem említeném meg Kodály  Zoltánnal, Bárdos Lajossal, vagy Sugár Rezsővel egyazon mondatban!



Meg lehet kérdezni, hogy milyen releváns zenei képzettséged van? Amit ezek szerint útmutatónak kellene elfogadni az általad említett zeneszerzők megítélését illetően.


Olvasói levelek • 118522022-05-29 00:34:58

Kedves Szerkesztők,



Takatsa fórumtársnak többször leírtam, hogy üdvözlöm az operákkal kapcsolatos tevékenységét, jószándékkal, jótanácsként írtam neki soraimat, mert nagyon örülnék, ha értékes zenéről több szó esne az oldalon, és az ő tevékenysége erre jó alap lehetne.



Amit válaszul kaptam, megdöbbentett, el vagyok képedve, hogy itt ilyennel kell szembesülnöm.



A döntés joga nyilván a Ti kezetekben van, és nem kívánom, hogy kizárjátok őt, vagy retorzióban részesítsétek, csak annyit javasolnék, hogy házigazdaként próbáljátok meg a fórumozók közötti viszonyt egészséges mederbe terelni.



Azért írom ezt nyilvánosan, mert úgy gondolom, a Café Momus tagságának közügye.



A magam részéről a nemtelen helyzetből kivonulok, és a takatsa fórumtárssal való levelezést bejezem.



Amíg fennáll ez az állapot, maradok csendes olvasó.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 54672022-05-28 23:17:00

Kedves takatsa, nem állítottam, hogy nyelvi kérdésekben járatos vagyok, és ezt a méltatlan, alaptalan fröcsögést visszautasítom.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 54642022-05-28 21:21:59

Kedves Klára, nehéz helyzetbe hozol. Nehezen tudom értelmezni a soraidat.



Nem pengeváltásról van szó, és nem kevertelek bele, csak meg lettél említve egyetlen reagálóként, illetve üdvözöltem azt a tevékenységet, aminek kitartó kommentátora vagy.



Ami a leveled további tartalmát illeti, nem mondtam azzal ellenkezőt, csak egyezőt.



Az egyetlen, amit értelmezni tudok, az az, hogy kikérted magadnak a "nagy té kettőspont" fórumtárs Klárája kifejezést, amit tudomásul vettem.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 54542022-05-28 00:15:47

Kedves takatsa, sajnálom, ha megsértődtél, szándékomon kívül történt.



A magam részéről üdvözlöm a tevékenységedet, ami neked egy jó hobbi - hiszen másképpen nem csinálnád -, a közösségnek sok szép ajándék. Azzal sincs gondom, hogy Klára asszony reagál a feltöltéseidre, hiszen addig is zenéről van szó, a sok giccs helyett, ami elárasztotta a honlapot oldalak százain-ezrein át.



Az hogy elhiszed-e vagy sem, rajtad múlik: jó tanácsként mondtam, hogy meg kellene próbálni elhagyni a lekezelő, vitahelyzetekben pedig igen gyakran tanúsított, ellentmondást nem tűrő attitűdöt.



Az, hogy ki ért jobban a zenéhez, irreleváns, nem gondolom azt, hogy én vagyok itt a leghozzáértőbb, de tisztelnünk kell a másik megnyilvánulásait, és ezzel együtt egymást. Az a sejtésem - persze lehet, hogy tévedek -, ha nem az lenne az alapállásod, hogy mindenki más csak felületes kontár lehet, sokkal több visszajelzést kapnál, és akkor sokkal több hozzászólás szólhatna az értékes zenéről, az operettek, és színházi- közéleti spekulációk helyett.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 54522022-05-27 22:36:52

Kedves takatsa, bennem nincs és nem is volt méreg, csak megdöbbentem, hogy képes voltál az egész életműre vonatkozó, a másik irányában lekezelő attitűddel kinyilatkoztatást tenni úgy, hogy a szerzőtől egy művet ismertél, a diskurzus tárgyát képző Lírikus szimfóniát pedig még csak hallommásból sem.



"Én nem tartom magamat zenei orákulumnak"



Sajnos mégis úgy viselkedsz.



Eddig háromszor kerültem veled levélváltásba 1-1 mű vagy szerző kapcsán. Mindhárom esetben rendkívül meglepett, hogy alapjáraton felszínes zöldfülű kívülállóként kezeled a másik felet. Kínos.



A Rachmaninov opera kapcsán is gondolkodtam, hogy beírjak-e, mert örültem, hogy előrekült, de mégis úgy éreztem, felesleges lenne, hiszen a tőled megszokott lekezelő stílus lett volna borítékolható, miközben fogalmad sem lehet arról, hogy a másik fél mióta, és milyen mélységben ismeri a konkrét művet, illetve a szerző életművét.



Azért írom meg ezeket nyilvánosan, mert érezni, mennyire rosszul esik neked az, hogy szó nélkül maradnak - hű Klárád kivételével - a feltöltéseid. Én örülök, ha zenéről esik szó ezen az oldalon, és örülök a munkásságodnak is, de erős a gyanúm, hogy nagyon sokakat a fentebb tárgyalt magatartásod riaszt el ettől. Most is írhattad volna, hogy bocs, elhamarkodottan nyilatkoztam, és sokkal jobban jöttél volna ki az egészből.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 54452022-05-27 06:58:52

Kedves takatsa, az alábbiakat írod:



"Én eddig csak a Törpét ismertem, de ez a szimfóniája is nagyszerű, egyenrangú Mahler és Richard Strauss legjobb szimfónikus műveivel."



Korábban a Törpe kapcsán ezt írtam:



"A Lírikus szimfóniát nagyon szeretem, nem gondoltam volna, hogy az eggyel korábbi opusz egy ilyen színvonalú remekmű.



Zemlinsky-t magamban mindig Mahlerhez párosítottam, egészen pontosan gyengébb kiadású Mahlerként gondoltam rá, de a Lírikus szimfónia úgy érzem, megütötte a mahleri színvonalat."



Amire te a következőt válaszoltad:



"Szerintem Mahler más utakon járt. olyan grandiozus zenét Zemlinsky sohasem szerzett, de meg sem próbált írni."



A fórumos magatartásodat megismerve, nagyon jellemző rád, hogy hajlamos vagy mások hozzáértését, kompetenciáját megkérdőjelezni. Azért, mert foglalkoztál a Törpével, úgy gondoltad, sokkal jobban értesz a szerző munkásságához, mint más - de egy mezei fórumos beírónál mindenképpen, hiszen ő nem fordította a Törpét, mit érthet hozzá. Akkor ezeket a - számomra - lekezelőnek ható sorokat válasz nélkül hagytam, de a fent idézett sorodat - szigorúan csak saját magam számára - a tévedésed belátásaként könyvelem el.


Kedvenc felvételek • 6142022-05-27 00:05:57

Kedves Klára, nem akarok T. nevében nyilatkozni, de Te megunhatatlan vagy (bocs!).


Pantheon • 30582022-03-20 01:12:24

Ó... Szegény Edit... :-( Egy időben fórumozott is itt, Kanteletar néven.



Milyen sokan elmentek már a régi fórumozók közül... :-(((


Kedvenc felvételek • 3132021-11-25 00:27:56

Kedves takatsa,



Nagyon köszönöm, hogy felhívtad a figyelmet erre az operára, külön köszönet a jó minőségű felvételért (a Los Angeles-i felvételt töltöttem le).



A Lírikus szimfóniát nagyon szeretem, nem gondoltam volna, hogy az eggyel korábbi opusz egy ilyen színvonalú remekmű.



Zemlinsky-t magamban mindig Mahlerhez párosítottam, egészen pontosan gyengébb kiadású Mahlerként gondoltam rá, de a Lírikus szimfónia úgy érzem, megütötte a mahleri színvonalat.


Edita Gruberova • 31352021-10-21 20:54:28

Itt van: https://ifaktor.hu/impresszum


Edita Gruberova • 31332021-10-21 04:43:11

Először azt hittem, ez valami ízléstelen vicc, de végiglapozva a szövegeket, az egész oldal ilyen. Ami leginkább megdöbbentett, hogy a készítők a nevüket adják ehhez, és meg van nevezve felelős szerkesztő is.


Wagner • 26752021-10-01 23:04:25

Rejtő - Piszkos Fred közbelép


Olvasói levelek • 117732021-08-15 22:15:47

Kedves Klára,



Örülök, hogy mégis maradsz. Poharak kikészítve, kannás bor az asztalon.



A 11763. sz. bejegyzést a takatsa fórumtárs iránti hűség jegyében elkövetett érzelmi kitörésként értelmezzük.

Olvasói levelek • 117642021-08-14 21:03:16

Kedves Klára,



Az alapítók/szerkesztők a kezdetektől hangoztatják, hogy milyen céllal- és szellemiségben hozták létre a Café Momus internetes felületet. A "kocsma" kifejezést végig konzekvensen emlegették. "A csapos közbeszól" topik címe elég beszédes, bár lehet Te az operaházi mellékhelyiségben őrt álló csaposra gondoltál, aki az olyan úriasszonyoknak nyitja meg folyó- és egyéb ügyeik után a csapot, mint amilyen nagyságod is.



Mindenesetre, örülök hogy felébredtél csipkerózsika álmodból, és eldöntheted, hogy maradsz-e a kocsmában, vagy távozol, ha ez rangodon aluli.


Olvasói levelek • 117292021-08-09 00:49:58

Nyilván véletlen, hogy csak pont azon álnevek esetén vannak ilyen egybeesések (pusztán a fantasztikus szókincs és elegáns stílus - Bélabácsi, Ernőke, retkes lábak etc - nyomán), melyek egymást támogatva, pontosan ugyanazon a véleményen vannak, és még az őket jellemző attitűd is megkülönböztethetetlen.



Ráadásul, váltottam veled néhány privát levelet, majd a nyilvános fórumon az "andy" nick nekem címzett hozzászólásában konkrétan az ott elhangzottakra reagált. Ezt nem lehet kimagyarázni.



Részemről az ügy lezárva.


Olvasói levelek • 117272021-08-09 00:05:23

A szavak ellen nincs kifogása senkinek. A stílus maga az ember, erről van szó, de ezt te is tudod, hiába próbálsz csúsztatni.



A stílus annyira jellemző egy emberre, mint az ujjlenyomat. Lehetetlen elfedni, ezért itt-ott törvényszerűen lebuktatja magát.


Franz Schmidt • 39562021-08-06 23:49:13

Kedves andy,



Nyilván mindenhez jogod van, amit a szerkesztőség megenged neked. Úgy tűnik viselkedhetsz gyerekesen és agresszíven is.


Franz Schmidt • 39542021-08-06 22:55:05

Kedves andy,



Nem tiltottam meg, hogy kifejezd magad ezen vagy más fórumon. Pusztán jeleztem, hogy túlzásba estél, smaragdot molesztálod meglehetősen vehemensen.



Hiányoznak azok a régi szép idők, amikor még izgalmas eszmecserék folytak a Café Momus és a Fidelio fórumain. Utóbbit évekkel ezelőtt szétverték, előbbit pedig elhagyták azok az értékes emberek, akik a színvonalát tényleg emelték. Többek között a hozzád hasonló mentalitású beírók miatt.



Smaragd láthatóan tekintélyfetisiszta, és nem Schmidt specialista, nyilván nem fogsz tőle elemzéseket kapni. Az a szomorú az egészben, hogy ezzel te is tisztában vagy, mégis folytatod a hadjáratot, ami nettó gonoszság szerintem.



Régen voltak itt specialisták, a hozzászolásaikra mindig érdemes volt odafigyelni, mert nagy tudás és tapasztalat volt mögöttük. Voltak itt olyan kifejezetten jó fülű fórumtagok is, akik bármiről mondtak véleményt, mindig viszonyítási pontként lehetett támaszkodni rájuk.



Sőt, annak idején még neves- karmesterek, hangszeres művészek, énekesek is rendszeresen írtak a Café Momus fórumaiba.



Ezzel szemben mi van ma? A Dankó rádió műsorának végeláthatatlan másolásáradata, és értelmetlen, sehová nem vezető szócséplés, blöffök ütköztetése.


Franz Schmidt • 39522021-08-06 22:32:02

Kedves takatsa,



Amennyiben tévedtem, elnézésedet kérem.


Franz Schmidt • 39382021-08-06 08:50:50

Kedves takatsa/andy (igen, több ponton is elszóltad magad),



Szerintem ennyi elég volt. Én csak azért "szálltam be", hogy elvegyem a hadjáratod élét. Most már túlzásba estél, és gyerekesen viselkedsz.



Smaragd majd eldönti, hogy folytatja-e a topikot, amennyiben igen, nem kötelező olvasnod, ahogyan másnak sem. Ártalmatlan a tevékenysége. Amíg a szerkesztőket nem zavarja, és smaragd is örömét leli benne, miért ne? Nem ront és nem emel a Café Momus színvonalán. Bár utóbbi átgondolandó, mert ez a jobb sorsra érdemes magazin ma már minden, csak színvonalas komolyzenei fórum nem. Smaragd legalább a topik tárgyával foglalkozik, mégha önismétlő és ésszerűtlen módon teszi is.


Franz Schmidt • 39352021-08-06 05:53:33

Kedves smaragd,



Bartók Béla műveinek nehézsége nem éri el prof. dr. Franz Schmidt műveinek nehézségét. Ennél fogva nevének említése csak a hivatkozott ismerettségre kell szorítkozzon. Ezen felül más fórumban van a helye.



A német nyelv is követi a korábban általam idézett szabályt, elvet. Amennyiben nem kiemelt helyről van szó, a nagybetűs hofrat szót kisbetűvel kell a prof. előtagnak követnie. Megjegyzem, hogy a linkelt felvétel esetén - mint a képaláírásnál - címként is felfogható a bekezdés, így ebben az esetben lehetőség van nagybetűk használatára, de nem kötelezően.


Franz Schmidt • 39332021-08-06 03:38:42

Kedves andy,



Prof. dr. Franz Schmidt ünnepelt zeneszerző volt, hatalmas sikereiről a fórum bejegyzéseit böngészve hiteles dokumentumok alapján tájékozódhatsz.



A fórum számos bejegyzése tartalmaz hangzó anyagot is. Az alábbi YouTube felvételen a világhírű Paavo Järvi vezényel.



Hofrat prof. dr. Franz Schmidt: Intermezzo aus der Oper "Notre Dame"



Bartók Béla nem írt olyan nehézségű műveket, mint Franz Schmidt, és neve említésének nem ebben a fórumban van helye.


Franz Schmidt • 39302021-08-05 23:26:00

Kedves andy,



Prof. dr. Franz Schmidt nem csak kolosszális zeneszerző, cselló- és zongoraművész, kamarazenész, pedagógus, a Bécsi Zeneakadémia (Akademie für Musik und darstellende Kunst in Wien) igazgatója volt, de udvari tanácsos is. Gondolom, minden zeneszerző topikjában annyi hozzászólás van, amennyit megérdemel. Lehetségesnek tartom az 5000 hozzászólás elérését is.



Ez a fórum egyszemélyes topik helyett felfogható blogként is, amelyben a kedves smaragd fórumtárs emléket állít a neves névadónak hiteles dokumentumok, cikkek és fotók alapján.



A prof. dr. Franz Schmidt forma a névadó hivatalos alakja, nincs ebben kifogásolható. Sőt, elképzelhetőnek tartom, hogy kérés alapján a T. Szerkesztőség átnevezi a topikot a következőre:



Prof. dr. Franz Schmidt zeneszerző (Pozsony, 1874 - Perchtoldsdorf, 1939)


Franz Schmidt • 39132021-08-04 23:06:14

Kedves andy,



Meg kell védenem prof. dr. Franz Schmidt urat. Ahogyan kedves smaragd is elmondta, világhírű karmesterek is vezényelték a műveit, és a IV. szimfónia ezeken felül nehéz is előadói szempontból. Tehát mit neki Mahler, az olyan könnyű, hogy játsszák is oda meg vissza mindenfelé.


Franz Schmidt • 38622021-07-03 23:36:56

Kedves smaragd,



Meglehetősen egyedi megoldás a részedről, hogy magyar nyelvű szövegben bizonyos részekre másik nyelv helyesírási szabályait alkalmazod. Megjegyzem, hogy ezesetben sincs megfelelően alátámasztva az érvelésed, miután a mai német nyelv is követi a korábban idézett szabályt.



Továbbá megjegyzem azt is, hogy érvelésed mentén az ékezetek nélkül író fórumtársak is hivatkozhatnak a továbbiakban a megfeddő posztjaid kapcsán arra, hogy az inkriminált szövegeikre ők az angolszász nyelv szabályait tartják alkalmazandónak.


Milyen zenét hallgatsz most? • 250802021-07-03 23:23:21

Inkább tisztelgés Haydn előtt. Egy Brahms kaliberű szerzőnél a téma nagyjából mindegy.


Franz Schmidt • 38522021-06-24 21:43:05

Kedves smaragd,



Idézet Tőled: "Prof. Dr. Franz Schmidt udvari tanácsos, zeneszerző".



Meglepve tapasztaltam, hogy Te, aki oly érzékeny vagy a helyesírásra, ilyen durva helyesírási hibát vétettél - ráadásul többször is, miután jelen bejegyzés (3847. számú) mellett még legalább kettő (3844. és 3774. számú), de összességében ki tudja hány érintett.



A 11. akadémiai helyesírási szabályzat 153. szabálypontja:



A családnevek előtti doktor, idősb, ifjabb, özvegy stb. szót, illetve rövidítésüket csak kiemelt helyzetben (aláírásban, levélcímzésben stb.) és mondat elején kezdjük nagybetűvel.



Tehát ennél fogva a Prof. dr. Franz Schmidt a helyes forma.



Javaslom, kérd meg a T. Szerkesztőséget, hogy segítsenek felkutatni korábbi bejegyzéseidben az inkriminált helyeket, és szíveskedjenek javítani.


Kocsis Zoltán • 6952021-03-19 20:22:43

Elcsodálkoztam, hogy milyen szintre süllyedtél napról napra a C. fórumtárssal folytatott évődés során. Azt gondoltam, kizárólag az említett fórumtárs zöldségeinek szól a szarkazmust alulról súroló stílusod.



A lentiek tükrében úgy tűnik, valami súlyosan megmérgezte a lelkedet. Talán túlvállaltad magad a sok ügyelettel. A fiad is biztosan szégyenkezik most az apja miatt.



Sajnállak.


Lisztről emelkedetten • 10942021-02-17 23:53:49

Ilyenről sem hallottam még. Ezidáig úgy tudtam - hittem -, hogy az endorfinok miatt hallgatunk zenét.


Lisztről emelkedetten • 10922021-02-17 23:40:29

Egyetértek. Viszont, a Mazeppa mellett azért vannak kevésbé mély darabok is a ciklusban.


Lisztről emelkedetten • 10902021-02-17 23:16:17

Pedig a transzcendentális a technikai - értsd: ujjgyakorlat - részre utal, nem feltétlenül a darabok mélységére.


Lisztről emelkedetten • 10892021-02-17 23:15:06

Majdnem mindenben.



Zenét ne illendőségből hallgass, hanem élvezetből.


Lisztről emelkedetten • 10882021-02-17 23:13:38

Lázár már az ujjgyakorlat - értsd: technikai - résznél elbukott. Ahol nem bírja, ott indokolatlanul gyorsít.



Trifonov ezen a felvételen még valóban túl fiatal minden mélység feltárásához, de sokkal nagyobb volumenű zongorista, mint Bergman.


Lisztről emelkedetten • 10832021-02-17 22:50:45

Danyiil Trifonov messze lepipálja Lázárt.


Dmitrij Dmitrijevics Sosztakovics • 952020-06-16 03:14:08

Nem lehetne kisebb betűkkel? Kifut a szöveg a képernyőről és tekergetni kell jobbra-balra hogy el tudja az ember olvasni.



"A Bostoni Szimfonikus Zenekar jelenlegi sikerét óriási részt a 2001-ben hozzájuk került szólamvezető oboistának, John Ferrillonak köszönheti."



Szerintem meg inkább Andris Nelsons fantasztikus képességeinek. Az eddig megjelent Sosztakovics felvételei a legjobbak az elmúlt 20-30 év termésében.


Kimernya? • 35462020-04-12 20:57:04

Jól. Az első négy szimfóniáját megtagadta, és a mai ötödiktől kezdte a számozást. Régi kottákban az e-moll szimfónia gyakran még V. sorszámmal szerepel.


La Voix humaine - avagy az énekhang varázsa • 1602020-03-26 20:54:51

Egyetértek, kedves IVA. A "Pavarotti-copy" előadásmódról nem szólva. A szándék viszont nemes.


   
Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti Kamaraterem

"Doktorandusz koncertek3."
Debussy: 1. rapszódia
Poulenc: Klarinét-zongora szonáta
Egyed Hunor (klarinét), Hirling Bettina (zongora)
Beethoven: 17. (d-moll) zongoraszonáta, op. 31/2 („Vihar”)
Schubert: B-dúr impromptu, D. 935/3
Szőcs Kristóf (zongora)
J. S. Bach: 3. (C-dúr) csellószvit, BWV 1009
Tomasz Máté (cselló)
J. S. Bach: 2. (d-moll) hegedűpartita, BWV 1004 – 5. Chaconne
Ysaÿe: 6. (E-dúr) hegedűszonáta, op. 27/6
Vörösváry Márton (hegedű)
Dvořák: 3. (f-moll) zongoratrió, op. 65
Kóbor Éva (hegedű), Kiss Lucia (cselló), Balogh Ádám (zongora)

19:00 : Budapest
Magyar Állami Operaház

Giacomo Puccini: Bohémélet

19:00 : Budapest
Óbudai Társaskör

Érdi Tamás (zongora)
Liszt Ferenc:
Erdőzsongás
Desz-dúr Consolation
A Villa d’este szökőkútjai
1. Mefisztó-keringő
Sposalizio
6. Magyar rapszódia
Bartók: Improvizációk magyar népdalokra, Op. 20
Debussy: Suite Bergamasque
Kodály: Marosszéki táncok

19:00 : Budapest
Nádor Terem

"Vendégségben az Animánál -Animato /2."
Kállai Ernő és az Anima Musicae

19:00 : Budapest
Magyar Rádió 6-os stúdiója

Simon Dávid (fuvola), Fülöp Levente (brácsa), Bábel Klára (hárfa), Szepesi János (klarinét), Háry Péter (gordonka), Seleljo Irén (zongora), Fejérvári János (brácsa), Fejérvári Zoltán (zongora)
"Variációk kamarazenére"
Rohozinski: Suite bréve
Brahms: a-moll trió, op. 114
Sosztakovics: Szonáta brácsára és zongorára, op. 147

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Barbara Kozelj (mezzoszoprán), Tomaž Sevšek (orgona)
J. S. Bach–Liszt: Bevezetés és fúga az Ich hatte viel Bekümmernis című kantátából
Wolf–Reger: Mörike-dalok – 28. Gebet
Wolf–Reger: Spanisches Liederbuch – I. Geistliche Lieder: 3. Nun wandre, Maria, 4. Die ihr schwebet um diese Palmen
J. S. Bach–Liszt: Adagio a 4. (c-moll) hegedű-csembaló szonátából
Wolf–Reger: Spanisches Liederbuch – I. Geistliche Lieder: 5. Führ mich, Kind, nach Bethlehem!
Wolf–Reger: Mörike-dalok – 25. Schlafendes Jesuskind
Reger: Korálfantázia a „Szép fényes hajnalcsillag” kezdetű korálra, op. 40/1
Wagner – Tomaž Sevšek: Wesendonck-dalok – 3. Im Treibhaus, 4. Schmerzen, 2. Stehe still!
Arnič: Koncertprelúdium orgonára, op. 9
Reger – Tomaž Sevšek: A reményhez, op. 124

19:30 : Budapest
Müpa, Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Sung-Won Yang (cselló), Rab Gyula (tenor), Balla Sándor (bariton)
A Magyar Rádió Énekkara (karigazgató: Pad Zoltán)
Pannon Filharmonikusok
Vezényel: Eötvös Péter
"Tiszta forrásból"
Eötvös Péter: Sirens' Song
Eötvös Péter: Cello Concerto Grosso
Bartók: Négy zenekari darab, op. 12, Sz. 51, BB 64
Bartók: Cantata profana, Sz. 94, BB 100
A mai nap
történt:
1905 • A Salome bemutatója (Drezda)
született:
1915 • Elisabeth Schwarzkopf, énekes († 2006)
1934 • Kun Zsuzsa, balettművész
1967 • Joshua Bell, hegedűs