vissza a cimoldalra
2021-01-16
részletes keresés    Café Momus on Facebook
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11567)
A csapos közbeszól (95)

Régizene (5860)
Gioacchino Rossini (1042)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4341)
Társművészetek (2211)
Balett-, és Táncművészet (6043)
És te mit láttál a youtube-on? (429)
Házy Erzsébet művészete és pályája (5046)
Marilyn Horne (488)
Lisztről emelkedetten (1031)
Kortárs zene (108)
Pantheon (2808)
TOP 10 - Kedvenc énekesek (294)
Franz Schmidt (3760)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2137)
musical (199)
A Magyar Zenekarok helyzetéről (104)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Cherubino
Leírás:
Honlap:
   


Cherubino (14 hozzászólás)
 
 
A MET felvételei • 11042020-08-26 05:24:03

Tényleg Kocan a legjobb a tegnapi Rigolettoban. Lukic rendben volt, Beczala a hangját erőltette, Damrau pedig - számomra túlzóan - a játékot. "Tudom, hogy nem vagyok Gilda, de azértis az leszek" Csak hallgatva tudom elviselni..A kvartett nagyon szépen szólt


A MET felvételei • 9662020-08-10 22:03:22

És akkor még nem beszéltetek Elvira riasztó mimikájáról! Sajnos az is belejátszik az élménybe! A két nő hangilag rendben volt, de nem semmit érzelmet nem képsek kiváltani. A tenor nekem is kiemelkedett ebből a harmatos előadásból.


A MET felvételei • 9652020-08-10 22:03:19

És akkor még nem beszéltetek Elvira riasztó mimikájáról! Sajnos az is belejátszik az élménybe! A két nő hangilag rendben volt, de nem semmit érzelmet nem képsek kiváltani. A tenor nekem is kiemelkedett ebből a harmatos előadásból.


A MET felvételei • 7702020-07-21 22:13:00

Remek a mai Sevillai borbély a MET-ből.  Minden mozdulat a zenéből fakad, minden pillanat él, semmi sincs elejtve. méltóan a darabhoz.Pedig az énekesek nem különösebben szép hangok birtokosai, időnként mint elefántok a porcelánboltban, taposnak rá Rossini gyöngyöző futamaira. De sebaj, így is nagy élmény, mint zenés színház. Rosinát elnézném napestig. 


A MET felvételei • 5982020-07-03 22:20:53

Csodás Carmen- elóadás!Zene és színpad teljes egységben. (kivéve a baletosított közjátékot a harmadik felvonás elején. Anita  a legvalóságosabb Carmen, akinek mindent elhiszek. Akkor is, ha néma, mint a Virágáriában.. Ebben az előadásban itt érti meg, hogy José megölheti.Tökéletes és egységes hang, semmi művi sötétítés, a hangjától a lába ujjáig erotika.José is remek.Ilyen előadásokat látván: lehet, hogy a ma igazi színháza az opera?


Opernglas, avagy operai távcső... • 205142020-06-28 18:49:29

Furcsa szerkesztése a leadott előadásoknak: saját másik Don Carlos előadását járatja le a most közvetített kiváló Staatsoper-produkció: Pape, Tézier remek formában, Harteros maga a földreszállt csoda, még éppen annyi vibratoval, amennyi törékennyé, sebezhetővé teszi. A szegényházi, fantáziátlan rendezés most sokkal kevésbé zavart.


Opernglas, avagy operai távcső... • 205132020-06-28 18:49:28

Furcsa szerkesztése a leadott előadásoknak: saját másik Don Carlos előadását járatja le a most közvetített kiváló Staatsoper-produkció: Pape, Tézier remek formában, Harteros maga a földreszállt csoda, még éppen annyi vibratoval, amennyi törékennyé, sebezhetővé teszi. A szegényházi, fantáziátlan rendezés most sokkal kevésbé zavart.


Opernglas, avagy operai távcső... • 205052020-06-24 12:19:39

Bocs, nem akartam kétszer közölni, annyira nem jó bejegyzés.


Opernglas, avagy operai távcső... • 205042020-06-24 12:18:55

Siralmas volt a tegnapi Bécsből közvetített nyugdíjas Don Carlos. Remegő fejű, búbánatos Rodrigo (Domingo nem tud visszavonulni?), Erzsébet ténsasszony, sunyin pislogó Carlos. Két enyhítő körülmény: a Fülöp-Főinkvizítor kettős és Eboli figurája, aki viszont teljesen idegenkét létezik a színpadon.


Opernglas, avagy operai távcső... • 205032020-06-24 12:18:54

Siralmas volt a tegnapi Bécsből közvetített nyugdíjas Don Carlos. Remegő fejű, búbánatos Rodrigo (Domingo nem tud visszavonulni?), Erzsébet ténsasszony, sunyin pislogó Carlos. Két enyhítő körülmény: a Fülöp-Főinkvizítor kettős és Eboli figurája, aki viszont teljesen idegenkét létezik a színpadon.


A MET felvételei • 2242020-04-25 23:50:37

Mindig ez a rangsorolás! melyik jobb, Anna vagy Nathalie ? Mindkettő csodás volt. Dessay érdeme, hogy beállt egy már meglevő, Netrebkot a világsikerbe röptető produkcióba, és nem maradt le mögötte. Elképesztő lassításokat engedett meg ez az előadás, pl. a  Violetta-Germont duettban. A rendezés, a színpadkép semmit sem vesztett  az érvényességéből.



Ha mégis össze akarnám hasonlítani, akkor Netrebko  a lehengerlő fiatalság és erotika volt a szerepben, Nathalie pedig magával ragad a tragikus mélységekbe. Nem kell rangsorolni!


Élő közvetítések • 84612020-03-28 07:29:48

El vagyunk kényeztetve jobbnál jobb operaközvetítésekkel  a járvány idején. De mai élményem kiábrándító kivétel: Berlinből  a Carmen. Semmilyen világot nem teremtő, érzéketlen rendezés, amely már az elején elbukik  a szememben: ha azt nem játsszák el, hogy Carmen azért veszi észre Josét, mert ő az egyetlen, aki nem csorgatja a nyálát felé, akkor minek fogtak bele! Micaela, mint kiskosztümös titkárnő a rendezés áldozata, José és Escamillo figurái a szinészi szerencsétlenkedés termékei. Anitát de jó lenne egy tisztességes előadásban Carmennek látni, nem rajta múlott a dolog!


Olvasói levelek • 114762020-03-27 20:52:13

El vagyunk kényeztetve jobbnál jobb operaközvetítésekkel  a járvány idején. De mai élményem kiábrándító kivétel: Berlinből  a Carmen. Semmilyen világot nem teremtő, érzéketlen rendezés, amely már az elején elbukik  a szememben: ha azt nem játsszák el, hogy Carmen azért veszi észre Josét, mert ő az egyetlen, aki nem csorgatja a nyálát felé, akkor minek fogtak bele! Micaela, mint kiskosztümös titkárnő a rendezés áldozata, José és Escamillo figurái a szinészi szerencsétlenkedés termékei. Anitát de jó lenne egy tisztességes előadásban Carmennek látni, nem rajta múlott a dolog!


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 29782019-12-09 07:09:51

Netrebko Toscája fenséges. Már az első belépése mindent elárul: kemény, erőszakos asszony. Scarpia jól melléfogott, ha azt hitte, megszerezheti magának. A Vissi d arte sem volt megható, egy nagy színésznő hatáskeltő produkciója, de annak lenyűgöző. Ez a Tosca hiteti el előszőr velem, miért Scarpiát emlegeti utolsó szavával: akár az égben, akár a pokolban, üldözni fogja a gazembert!


   
Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
született:
1728 • Niccolo Piccinni, zeneszerző († 1800)
1928 • Pilar Lorengar, énekes († 1996)
1934 • Marilyn Horne, énekes
1946 • Katia Ricciarelli, énekes
elhunyt:
1886 • Amilcare Ponchielli, zeneszerző (sz. 1834)
1891 • Léo Delibes, zeneszerző (sz. 1836)
1957 • Arturo Toscanini, karmester (sz. 1867)