vissza a cimoldalra
2022-08-08
részletes keresés    Café Momus on Facebook
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Kiemelt fórumaink
Haladjunk tovább... (236)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (5582)
Társművészetek (2550)
Opernglas, avagy operai távcső... (21470)
Momus társalgó (6396)
Kedvenc felvételek (683)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (63543)
Élő közvetítések - HAANDEL emléktopik (8723)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7675)
Kedvenc előadók (2930)
Digitális kerekasztal (128)
Milyen zenét hallgatsz most? (25110)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2387)

Olvasói levelek (11890)
A csapos közbeszól (99)
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (3256)
Házy Erzsébet művészete és pályája (5389)
Operett, mint színpadi műfaj (5192)
Radnai György művészete (67)
Callas (476)
Kolonits Klára (1223)
Pantheon (3113)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (5208)
Edita Gruberova (3172)
A nap képe (2319)
Rost Andrea (2113)
Kimernya? (4574)
Momus-játék (6308)
Wagner (2701)
Jonas Kaufmann (2526)
Bende Zsolt (178)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43
számlaszám:
11711003 20016193

apróhirdetés feladása:

Név: Cherubino
Leírás:
Honlap:
   


Cherubino (28 hozzászólás)
 
 
Eiffel Műhelyház • 7222022-05-29 16:13:58

Nem láttam még visszhangot a János vitézke előadásról. Unokáimat vittem ma, és a 6-10 éves korosztálynak jó szívvel ajánlom. Szívet melengető, ügyesen megrendezett, vicces és megható előadás. A szereplő gyerekek mindent és mindenki eljátszanak, elmozognak szórakoztatóan. A vetítések is az ügy érdekében, és ezúttal nem tolakodnak a látvány elé. A kiindulás a Petőfi-költemény, de a Kacsóh-daljáték zenei anyagának felhasználásával, dramaturgiailag ügyesen ööszeillesztveve. Örömszínház, színvonalasan! 


Wagner • 26692021-10-01 05:49:18

Jaj! A "helyes hozzállás" ? a kérdéstől föláll a szőr a hátamon. Szeresd vagy ne szersd Wagnert! A te dolgod. Ne várj mástól csoportvéleményt, pártdirektívát. Abból már elég volt.



 


Wagner • 26432021-09-28 10:45:22

Kedves E. Dantes!



Mélységesen történetietlen a  "Heil Sachs!"-t Heil Hitlernek érteni. Sachs a maga érdemeiért kivívott tekintéllyel rendelkezik a nürnbergi mesterek körében. "Kultuszához" semmi köze semmiféle politikai manipulációnak.



Ha megnézzük a záró szózatot, az a német nyelvet ( és nem birodalmat, még kevésbé a fajt) élteti.


Wagner • 26372021-09-28 05:30:42

Az idecitált Wagner-könyv mellé, kiegészítésképpen, ellensúlyozandó a leegyszerűsítéseket, javaslom elolvasni Magee: Wagner világképe c. könyvét. Én most olvastam, és pl. W. antiszemitizmusáról jól eligazított. Wagner rettenetes dolgokat írt le a zsidókról, ez igaz, de a zenéjét ez nem hatotta át. Arról meg nem tehet, hogy Hitler szerette a Mesterdalnokokat, (igaz, a Parsifalt meg betiltotta), és a német felsőbbrendűséget látta bele. Pedig Wagner a középkori önkormányzó, autonóm város kultúrateremtő erejét komponálta meg. 


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 51062021-09-12 06:01:16

Senki nem írt a BFZ Poppea -előadásáról? Nekem nagy élmény volt, Zene és színház együtt és egymást erősítette. Hidegből melegbe márt és vissza, groteszk és fenséges egymást követő pillanatokban. Mindezt akár a jelek szintjén, mint a hol halált, hol kéjt hozó fürdőkád, amiből aztán hajó is lesz. A szereplőgárda olyan felkészült és átütő, hogy a világhírű címszereplő csak egy a sok jó között. Meg ahogy a zenekart elhelyezi és belemozgatja a cselekménybe. A legelső és máig legmodernebb opera...


Olvasói levelek • 117982021-09-12 05:58:58

Senki nem írt a BFZ Poppea -előadásáról? Nekem nagy élmény volt, Zene és színház együtt és egymást erősítette. Hidegből melegbe márt és vissza, groteszk és fenséges egymást követő pillanatokban. Mindez akár a jelek szintjén, mint a hol halált, hol kéjt hozó fürdőkád, amiből aztán hajó is lesz. A szereplőgárda olyan felkészült és átütő, hogy a világhírű címszereplő csak egy a sok jó között. Meg ahogy a zenekart elhelyezi és belemozgatja a cselekménybe. Az előadás meggyőz arról, hogy a Poppea a  legelső és máig legmodernebb opera...


Mozartról magasabban • 7422021-08-12 20:54:38

https://www.arte.tv/de/videos/104634-001-A/don-giovanni-von-w-a-mozart/



Látványban, rendezésben feminista, barokk operává alakította Castellucci a Don Giovannit idén, Salzburgban.  A látvány, az eszközök időtlen, mitologikus világot idéznek. A teret egy nagy létszámú női statisztéria formálja a hatalmas üres, elhagyott palotára vagy templomra emlékeztető színpadon. A nők mintha a végzetet is hordoznák jelenlétükkel. A látvány pazar, néhol lélegzetelállító.



A zenei megformálás magas színvonalú, bár időnként felszisszenünk a partitúrától idegen  rátétektől,  ékítésektől. A temetőjelenet elé egyenesen idegen anyagot tettek. A stíluskavalkád jegyében néhol verdis hangütésbe csúszik az énekesek szenvedélye, akik egyébként jók.



A nők az erősebbek, érdekesebbek. Ottavio megjelenései nevetségesek, valamiféle mesebeli hatalmat parodizál kellékeivel. Csoda, hogy  két gyönyörű áriája mégis érvényesen hangzik el, de  - ami szinte sosem fordul elő - igazán csak a második ária gyors része következik hitelesen a figurából.



Don Giovanni  és Leporello szinte ikrek,felcserélhetők.  Véletlen, hogy a szörnyű fehér halál melyiküket éri el. De végül a zárójelentben úgyis mindenki elpusztul, és a mumifikálódott tetemek látványára megy le a függöny.  



Még nézhető az Artén.


Eiffel Műhelyház • 5492021-08-05 18:38:37

Tudja valaki, miért viszonylag olcsók a jegyek augusztus 21-re, a Petitbon koncertre? És miért nem fogynak a helyek? Csak a szokásos COVID-félelem?


Opernglas, avagy operai távcső... • 208572021-04-19 22:26:05

Nekem is tetszett a bécsi Parsifal. Igaz, hogy lehozta a szellemvilágból a földre a művet, de azt nem a zene ellenében tette.Elfogadtatta velem Parsifal megkettőződését is: Kauffmann időskorában visszanéz a gyermeki ártatlanságra.Lehet persze, hogy Kauffmann nem örült annyira ennek a megoldásnak, hiszen egysíkúbbá tette a szerepet számára.


Opernglas, avagy operai távcső... • 207762021-03-22 06:36:53

Nagyon jó volt a zürichi Don Giovanni. Polgár remek, nem tudtam, hogy színésznek is ilyen jó volt. Bartoli nekem mindig a határokat feszegeti, erős a vibrátója, inkább egyes hangokat énekel, nem dallamokat. Azért ez is Elvira, megértjük, hogy a Don miért hagyta ott...Zerlina sem igazán tetszett.  Inkább Elvira hatott rá, mint Don Giovanni. Masetto visszacsábítása is inkább erőszakos volt, mint erotikus. Jó a zárókórushoz a kis piros partitúra mindenki kezében, csak akkor már pont együtt kellett volna lapozniuk...Na de ne keressünk a kákán is csomót, remek előadás.


Élő közvetítések - HAANDEL emléktopik • 85882021-02-20 14:44:24

Én Verdi zenéjét hallgatva csak azt HALLOM, hogy  Radames a kényszerek közé szorított ember. 


Élő közvetítések - HAANDEL emléktopik • 85862021-02-20 12:38:18

Ha a bábuk jogosultságát nézzük, az Aida szerintem arról szól, hogy Radames a legkiszolgáltatottabb, aki csak rosszul dönthet a kényszerek között. Ilyen alapon neki kellene bábalakban megjelenni. Elég az hozzá, hogy ezt az elképzelést a darab ledobja magáról, szerintem


Élő közvetítések - HAANDEL emléktopik • 85822021-02-20 07:26:40

Még mindig a párizsi Aidáról: érdekes, amit Takatsa ír a bábok szuggesztív jelenségéről, de egy ötlet árán az egész előadást föláldozni? Ráadásul olvasható az alkotók nyilatkozata: azért csak az etiópok bábok, mert a gyarmati elnyomást akarják "jóvátenni" Mit hoz még magával az indoktrináció.


Élő közvetítések - HAANDEL emléktopik • 85782021-02-19 21:32:42

A párizsi Aida: ezt a rendezést se kiköpni, se lenyelni nem tudom. Voltak érdekes megoldásai, főleg a történelmi tablósorozatként előadott tánckép a bevonuláskor: ezt a részt alig bírom már egyébként, annyira elcsépelt a zene. Most oda lehetett rá figyelni. Jól működött a múzeumi  fogadás az esküjelenet helyett. bár a zene itt annyira mást mond !A bábötlet egy nagy fiaskó: Még tetézték is a szereplők azzal, hogy egymással nem, csak a bábokkal léptek kapcsolatba. Az ellenpélda: milyen erős tudott lenni Amneris és Radames kettőse, mert nem kellett szerencsétlenkedniük a bábokkal. 


A MET felvételei • 11042020-08-26 05:24:03

Tényleg Kocan a legjobb a tegnapi Rigolettoban. Lukic rendben volt, Beczala a hangját erőltette, Damrau pedig - számomra túlzóan - a játékot. "Tudom, hogy nem vagyok Gilda, de azértis az leszek" Csak hallgatva tudom elviselni..A kvartett nagyon szépen szólt


A MET felvételei • 9662020-08-10 22:03:22

És akkor még nem beszéltetek Elvira riasztó mimikájáról! Sajnos az is belejátszik az élménybe! A két nő hangilag rendben volt, de nem semmit érzelmet nem képsek kiváltani. A tenor nekem is kiemelkedett ebből a harmatos előadásból.


A MET felvételei • 9652020-08-10 22:03:19

És akkor még nem beszéltetek Elvira riasztó mimikájáról! Sajnos az is belejátszik az élménybe! A két nő hangilag rendben volt, de nem semmit érzelmet nem képsek kiváltani. A tenor nekem is kiemelkedett ebből a harmatos előadásból.


A MET felvételei • 7702020-07-21 22:13:00

Remek a mai Sevillai borbély a MET-ből.  Minden mozdulat a zenéből fakad, minden pillanat él, semmi sincs elejtve. méltóan a darabhoz.Pedig az énekesek nem különösebben szép hangok birtokosai, időnként mint elefántok a porcelánboltban, taposnak rá Rossini gyöngyöző futamaira. De sebaj, így is nagy élmény, mint zenés színház. Rosinát elnézném napestig. 


A MET felvételei • 5982020-07-03 22:20:53

Csodás Carmen- elóadás!Zene és színpad teljes egységben. (kivéve a baletosított közjátékot a harmadik felvonás elején. Anita  a legvalóságosabb Carmen, akinek mindent elhiszek. Akkor is, ha néma, mint a Virágáriában.. Ebben az előadásban itt érti meg, hogy José megölheti.Tökéletes és egységes hang, semmi művi sötétítés, a hangjától a lába ujjáig erotika.José is remek.Ilyen előadásokat látván: lehet, hogy a ma igazi színháza az opera?


Opernglas, avagy operai távcső... • 205142020-06-28 18:49:29

Furcsa szerkesztése a leadott előadásoknak: saját másik Don Carlos előadását járatja le a most közvetített kiváló Staatsoper-produkció: Pape, Tézier remek formában, Harteros maga a földreszállt csoda, még éppen annyi vibratoval, amennyi törékennyé, sebezhetővé teszi. A szegényházi, fantáziátlan rendezés most sokkal kevésbé zavart.


Opernglas, avagy operai távcső... • 205132020-06-28 18:49:28

Furcsa szerkesztése a leadott előadásoknak: saját másik Don Carlos előadását járatja le a most közvetített kiváló Staatsoper-produkció: Pape, Tézier remek formában, Harteros maga a földreszállt csoda, még éppen annyi vibratoval, amennyi törékennyé, sebezhetővé teszi. A szegényházi, fantáziátlan rendezés most sokkal kevésbé zavart.


Opernglas, avagy operai távcső... • 205052020-06-24 12:19:39

Bocs, nem akartam kétszer közölni, annyira nem jó bejegyzés.


Opernglas, avagy operai távcső... • 205042020-06-24 12:18:55

Siralmas volt a tegnapi Bécsből közvetített nyugdíjas Don Carlos. Remegő fejű, búbánatos Rodrigo (Domingo nem tud visszavonulni?), Erzsébet ténsasszony, sunyin pislogó Carlos. Két enyhítő körülmény: a Fülöp-Főinkvizítor kettős és Eboli figurája, aki viszont teljesen idegenkét létezik a színpadon.


Opernglas, avagy operai távcső... • 205032020-06-24 12:18:54

Siralmas volt a tegnapi Bécsből közvetített nyugdíjas Don Carlos. Remegő fejű, búbánatos Rodrigo (Domingo nem tud visszavonulni?), Erzsébet ténsasszony, sunyin pislogó Carlos. Két enyhítő körülmény: a Fülöp-Főinkvizítor kettős és Eboli figurája, aki viszont teljesen idegenkét létezik a színpadon.


A MET felvételei • 2242020-04-25 23:50:37

Mindig ez a rangsorolás! melyik jobb, Anna vagy Nathalie ? Mindkettő csodás volt. Dessay érdeme, hogy beállt egy már meglevő, Netrebkot a világsikerbe röptető produkcióba, és nem maradt le mögötte. Elképesztő lassításokat engedett meg ez az előadás, pl. a  Violetta-Germont duettban. A rendezés, a színpadkép semmit sem vesztett  az érvényességéből.



Ha mégis össze akarnám hasonlítani, akkor Netrebko  a lehengerlő fiatalság és erotika volt a szerepben, Nathalie pedig magával ragad a tragikus mélységekbe. Nem kell rangsorolni!


Élő közvetítések - HAANDEL emléktopik • 84612020-03-28 07:29:48

El vagyunk kényeztetve jobbnál jobb operaközvetítésekkel  a járvány idején. De mai élményem kiábrándító kivétel: Berlinből  a Carmen. Semmilyen világot nem teremtő, érzéketlen rendezés, amely már az elején elbukik  a szememben: ha azt nem játsszák el, hogy Carmen azért veszi észre Josét, mert ő az egyetlen, aki nem csorgatja a nyálát felé, akkor minek fogtak bele! Micaela, mint kiskosztümös titkárnő a rendezés áldozata, José és Escamillo figurái a szinészi szerencsétlenkedés termékei. Anitát de jó lenne egy tisztességes előadásban Carmennek látni, nem rajta múlott a dolog!


Olvasói levelek • 114762020-03-27 20:52:13

El vagyunk kényeztetve jobbnál jobb operaközvetítésekkel  a járvány idején. De mai élményem kiábrándító kivétel: Berlinből  a Carmen. Semmilyen világot nem teremtő, érzéketlen rendezés, amely már az elején elbukik  a szememben: ha azt nem játsszák el, hogy Carmen azért veszi észre Josét, mert ő az egyetlen, aki nem csorgatja a nyálát felé, akkor minek fogtak bele! Micaela, mint kiskosztümös titkárnő a rendezés áldozata, José és Escamillo figurái a szinészi szerencsétlenkedés termékei. Anitát de jó lenne egy tisztességes előadásban Carmennek látni, nem rajta múlott a dolog!


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 29782019-12-09 07:09:51

Netrebko Toscája fenséges. Már az első belépése mindent elárul: kemény, erőszakos asszony. Scarpia jól melléfogott, ha azt hitte, megszerezheti magának. A Vissi d arte sem volt megható, egy nagy színésznő hatáskeltő produkciója, de annak lenyűgöző. Ez a Tosca hiteti el előszőr velem, miért Scarpiát emlegeti utolsó szavával: akár az égben, akár a pokolban, üldözni fogja a gazembert!


   
Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
született:
1940 • Gregor József, énekes († 2006)
1953 • Bándi János, énekművész