vissza a cimoldalra
2021-01-16
részletes keresés    Café Momus on Facebook
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11567)
A csapos közbeszól (95)

Régizene (5853)
musical (199)
A Magyar Zenekarok helyzetéről (104)
Média, zene, ízlés (117)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4928)
Társművészetek (2210)
Lehár Ferenc (740)
La Voix humaine - avagy az énekhang varázsa (185)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4340)
Kimernya? (3919)
Momus-játék (5985)
A MET felvételei (1351)
TOP 10 - Kedvenc énekesek (293)
Kocsis Zoltán (675)
Kedvenc magyar operaelőadók (1197)
Pantheon (2807)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: david28
Leírás:
Honlap:
   


david28 (403 hozzászólás)
 
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 48922020-11-11 23:17:39

Az Operaház adatbázisa szerint Marton Évára a mellőzött jelző azért kicsit túlzás, azt tekintve, hogy milyen szerepeket énekelt.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 48852020-11-10 23:46:51

Hát köszi, én inkább cserélnék...


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 48832020-11-10 23:12:43

Az.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 48822020-11-10 23:12:28

A mai bejelentésekkel meg szabályozásokkal a kormánypárt küzd az ellenzékkel jelenleg erősen, hogy melyik éri el a mocsár legalját ebben az évben, a harc pedig óriási. Vissza a Habsburgokat, azonnal.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 48802020-11-10 20:06:46

1. Szeretném megkérni, hogy olvassa vissza, ki kezdte a témát. Nem én, én csak nem értettem egyet az itt felszólalók álláspontjával a kérdésben, ráadásul pont Kocsis Zoltánhoz szóltam hozzá legelőször. Azt nem olvastam sehol a fórumszabályzatban, hogy csak azt lehet írni adott témával kapcsolatban, ami a többség véleménye.



2. Gődény nem vírustagadó, hanem egy marketing-szakember, a legtöbb celeborvoshoz hasonlóan egy egocentrikus szélhámos.



3. Én sem vagyok vírustagadó, egy percig sem mondtam, hogy ne létezne az aktuálisan felhype-olt vírus, évtizedek óta ismertek különböző fajtái.



4. Maga a téma sem idevaló, egy bizonyos fórumozó, más véleményt nem tűrve, a saját magáét kinyilatkoztatva (ami nem áll távol a vállalt politikai beállítottságától sem), sorozatosan felhozza ezt és követendő igeként hirdeti a saját cselekedeteit, nekem pedig ezzel lett tele a Halloween-kor kifaragandó zöldségem.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 48772020-11-10 12:11:41

Mai Muppet-show pipa.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 48702020-11-10 00:14:08

Eleve nem volt, de nem én kezdtem. Itt mindenki bőszen egyetért abban, hogy a Föld alá kéne költöznünk valami bunkerbe, gondoltam megjegyzem, hogy én nem vagyok hajlandó ezt megtenni, senki kedvéért sem, de szívesen segítek annak, aki szeretné. :) Amúgy ez alapján hol vannak a brutálisan magas halálozási adatok?. https://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_evkozi/e_wnh001.html


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 48692020-11-10 00:10:36

Aki szerint a jogsértő, eltipró intézkedések jelenleg megérik, ill. a vírus meg a köré rendezett hisztéria, annak valódi mértékéhez és jelentőségéhez mérten jó vagy akár csak elégséges, annak kéne a szemét felnyitni, de sürgősen és tájékozódni - nem csak az egyik, neki tetsző oldalról. Ne amikor már késő lesz. Ez nem évek meg tapasztalat kérdése, ez egyértelműen kiderült az elmúlt fél évben.



Az meg hogy a világ milyen... ahogy idősödöm, folyamatosan csak az tűnik fel, hogy a világunk önmagában dekadens, haldokló, a benne lévő emberek pedig csak komoly manipuláció árán képesek eljátszani, hogy jók. Amikor ez nincs, meg se próbálják. Vannak zeneszerzők pl., akik ezt tökéletesen fogalmazzák meg a műveikben úgy az elmúlt száz évben (s volt aki előtte is) - ezért is szeretem a modern/kortárs zenét (is), de lehetne hozni képzőművészeti, irodalmi példákat is szép számmal. Ezért nem szeretik sokan a kortárs/modern műveket, mert megmutatják, hogy miben élünk, milyen undorító az emberi természet, s jobb homokba dugni a fejünket, elfordulni és arra hivatkozni, hogy zavaró, s választani helyette a hazug és üres "szépséget". Hát pont attól lesz művészet, hogy zavaró - zavaró, mert mély és igaz. :)


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 48652020-11-09 20:22:00

Nagyon sajnálom, ha a hozzászólásaimból nem az sejlik ki, hogy mélységes mélyen hiszek abban, hogy a jelenlegi intézkedések A ROSSZAK és embertelenek és attól kell megvédeni az emberiséget. A tisztán logikával lekövethető gazdasági indokokból létrehozott járványhisztéria a rémhírekkel, a manipulációval, az álhazguságokkal, dönt nyomorba mindenkit. Csak úgy, mint anno egy nem létező Isten nevében a vallások nagy része, most pedig a Covid nevében csinálják ugyanezt. 



Aki nem látja ezt, elvileg sok évtizeddel a háta mögött, az egyszerűen szellemileg nem érett meg arra, hogy globálisan átlássa a világ hierarchiáinak működését. Vagy ha igen, akkor meg őt is meg tudták hülyíteni a félelemmel. Mert a félelemnél nincsen butítóbb parazita. Én nem félek. Te/ti igen, s minden gondolatotokat, cselekedeteteket elsősorban ez irányítja (mert mindenki MAGÁT félti, minden más csak álszent hazugság), sajnállak benneteket.



Ez később sem fog elmúlni, csak szólok, de akkor remélem nem várjátok/várják el az egészséges, élni akaró, fiatalabb generációktól, hogy kövessék a félelmeteket... Aki meg fiatal, életerős embernek tartja magát, és úgy fél egy vacak vírustól (mert nekik tényleg maximum ennyi, ahogy a LEGTÖBB ÖREGNEK is), annak meg pszichés okai vannak.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 48632020-11-09 19:56:01

Olaszország, ugyan már :D Olyan adatokkal, amelyekről azóta kiderült, hogy a felét elcsalták, lévén boncolások stb. hiánya? Nem beszélve az ottani magas átlagéletkorról, higiéniai különbségekről, erről is volt részletes tudományos magyarázat (s nem a Covid halálossága). Én persze nem akarok meggyőzni senkit, főleg nem egy bizonyos kor fölött élőket, lévén -mint írtam- nekik tök mindegy, ha a hátralévő részben otthon kell-e maradni vagy sem (tisztelet annak a kivételnek, aki nem így akarja élni az életét).


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 48612020-11-09 17:59:07

Ez a 10.000 vagy 100.000-ből egy. Extrém esetek mindig vannak. Az influenza-szezonokban (teljesen mindegy mik a tünetek, a számok a lényegesek) mindig halálra ítéltünk, te is, én is többezer gyenge, beteg, öreg embert cserébe, hogy mi élhessünk. Ez egy járulékos veszteség, ami nem csakhogy elfogadható, de szükséges feltétel az életben maradáshoz. Most mindenki meg akar menteni mindenkit. Közlöm előre, hogy a halálozási adatok egy hónap múlva vagy ugyanazok lesznek, mint egyébként lennének, vagy kevesebb (ami nem jó, mert megvan, hogy kb. minden nap hány embernek kéne meghalnia). Megakadályozzuk a természetet abban, hogy elvégezze a dolgát. Lesz még ennek böjtje. De teljesen feleslegesen magyarázok olyanoknak, akiket az elemi rettegésbe manipuláltak. S igen, te is meghalsz egyszer, én is, egy bizonyos kor fölött és egészségi állapot alatt pedig ez egyszerre jog és kötelesség. Lehet engem ezért fasisztának, érzéketlennek stb. bélyegezni, pont nem érdekel. Racionális és logikus, amit írok, még ha sok hiperérzékeny empatának nem is tetszik.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 48592020-11-09 16:24:02

Koronahakni.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 48542020-11-09 13:25:13

Földalatti bunkerek négyéves ellenőrzéssel?? (esetleg maradhatnának Covid-utánra is...)


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 48522020-11-09 12:51:16

Biden ideszolt, hogy ez igy nem fog menni. :) Egyertelmu, volt hogy ez lesz. Remelem a megelhetesi bunozok elsokent azokhoz fognak ejjel ellatogatni, aki ennek orul es tamogatja ezeket a keptelen, emberellenes intezkedeseket. Sok sikert hozzajuk! :) Aki csak a piacra jar, annak a velemenyet en nem tekintem mervadonak tovabbra sem.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 48432020-11-09 03:41:57

Jelek azért az évek múlásával lesznek, aztán majd mérlegre teszem, hogy érdemes-e kivárni.:)


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 48422020-11-09 03:40:07

Ezért írtam, hogy azt a 75-öt nagyon fölé lőttem. Bármelyik hónapból lehetne több, társadalomban hasznos ember halálával példálozni, az elmúlt 2000 esztendőből, az élet mégis megy, ment tovább, mert mennie KELL. Ezirányú és a tudatos, érzelmeket kihasználó, rémhír, -és pánikkeltő manipulációkkal kapcsolatos véleményem ettől nem változik.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 48392020-11-08 23:13:40

De igen, a környezetemben is volt, van (kiében nincs?). Ahogy influenzás is. Különbséget nem láttam. Rossz, dögrováson van az ember, de ez minden évben van, ahogy minden évben kapunk híreket az adott járványban elhunytakról is. A mennyiség, a minőség, a negatívumok drasztikus kiemelése, így serkentett manipulációk, túlzások és hazugságok nélkül - ez a különbség a most és akkor között.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 48382020-11-08 23:13:39

De igen, a környezetemben is volt, van (kiében nincs?). Ahogy influenzás is. Különbséget nem láttam. Rossz, dögrováson van az ember, de ez minden évben van, ahogy minden évben kapunk híreket az adott járványban elhunytakról is. A mennyiség, a minőség, a negatívumok drasztikus kiemelése, így serkentett manipulációk, túlzások és hazugságok nélkül - ez a különbség a most és akkor között.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 48372020-11-08 23:11:22

"Nyugger" nem akarok lenni. Életvidám, vitális idős ember maximum, akinek nem kell rettegnie egy vírustól, hogy elviszi. Másképp szerencsésebb leszek, ha nem érem meg. :)


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 48332020-11-08 21:52:10

Naponta 3-400 ember meghal Magyarországon. Ez egy normális szám, a körforgás, a világ működése szempontjából szükséges is, ha mondjuk megötdszöröződne, akkor lenne érdemes elkezdeni gondolkodni bármin is. Az, hogy ez Covid miatt van-e vagy sem, lényegében irreleváns, arról nem is beszélve, hogy ma 75 év felett ha meghal valaki, - annál felesleges a magyar átlag: életkor, életszínvonal, életmód stb. alapján - különösebb okot keresni. 75 éves elmúlt, de sztem sajnos 65-re is lemehetünk. A kormány jelenleg kifejezetten jól csinálja, a nyugati hisztéria nyomása és a nem elbagatellizálás közti covid-politikát (én ugye teljes egészében Svédországot csinálnék :)), sajnos azonban attól félek, hogy túl nagy lesz a nyomás nyugatról, hogy keményítsenek be, s hozzák meg az ottani országokhoz hasonló irracionális, nevetséges és felháborítóan gusztustalanul jogsértő szabályaikat. A halálozások meg úgyis maradnak, ahogy a kórház is tele lesz köhögő pánikrohamosokkal. A nyugdíjasoknak persze mindent lehet, otthon maradni is maszkban arra a pár évre még, de hadd ne az ő kívánságuk határozza meg a világ működését. :)



 



amúgy már megint nagyon OFF, de ahogy látom, minden topicban előkerül ez...


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 48262020-11-08 06:40:09

Lehet ijesztgetni ezekkel az érzelmi ráhatású, már egyesekbe betáplált negatív szlogenekkel, de M.o.-n átlagosan naponta 400 ember hal meg kb. A koronavírusnak tulajdonított esetek nagy része egyszerű várható, természetes halál. Én bemennék szívesen segédkezni, ha nem kéne maszk. :) 


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 48222020-11-06 15:18:14

Aki nem megy sehova, mert retteg ettől a hisztériától, annak nem tök mindegy, hogy két fogás között felveszik-e a maszkot vagy nem? (ami teljesen nonszensz, kivitelezhetetlen és még annál is nevetségesebb, amekkorára ezt a víruslufit felfújták). Szegény Kocsis Zoltánt és a művészeket nagyon sajnálom, azok akik jegyet vettek a koncertre, nyilvánvalóan tisztában vannak azzal, hogy elkaphatnak egy náthát, egy hasmenős vírust vagy bármi mást, ahogy eddig is a világtörténelem összes koncertjén. Kizárt, hogy ne tudták volna megvalósítani valamilyen formában a rendezvényt.


A díjakról általában • 11092020-11-05 15:35:31

Örülök, hogy Ránki végre kapott.


Eiffel Műhelyház • 4902020-10-23 22:53:54

Garanca aztán minden, csak nem vadítóan szexi. Egy jó hanganyag, de Delilától oly messze van mint ide a MET, viszont sokkal inkább agyas, technikás énekes, semmint tüzesen szenvedélyes. Atala a Háziasszony szerepében viszont rendkívül expresszív IS volt és bőven látom benne azt a királynői jelenséget, amivel meg tudná formálni Delilát... Charlotte, ugyan már... Az Mester Vikinek való, Atalára csak ráragadt ez a lírai mezzo-jelző, ami fiatalon volt, már rég nem az. Klütaimnésztra, Wagner-szerepek, modern zene, francia démonok, ez lenne már az ő világa...Nem kimondottan olaszos alkat, de én pl. Azucenának vagy Ulricának is szívesen meghallgatnám.


Eiffel Műhelyház • 4892020-10-23 22:51:06

A 21. század jól éneklő embereket sem kér, csak csupa ágensek által megcsinált féltehetség sztárt, aki pont az olyan felületes közönséget szolgálja ki, amit a hozzászólásodban levászolsz.


Eiffel Műhelyház • 4652020-10-22 23:05:24

Abban a videóban nekem is az a kedvenc részem, mikor a mezzo szerepekről kérdezik és hosszas gondolkodás után A végzet hatalma Leonórája jutott eszébe. :)))



"Csak egy maradhat"? Ezt vajon ki gondolhatja, igazi altunk annyi van mint égen a csillag, főleg ilyen... :D Gál Erika, Komlósi, Wiedemann nagyon jó mezzok, de mezzok, ilyen zengő mélységű, sötét tónusa egyiküknek sincs (Komlósi ráadásul azért már karrierje alkonyán) és ez bizony hiánycikk, nincs már Takáts Tamara, Jablonkay Éva... Kovács Annamária volt még pár éve, de ő is eltűnt. Atalának csodálatos szerepek lehetnének az alt/mély mezzo repertoárban s hallhatóan az utóbbi pár évben ért meg a matéria ezekre a szerepekre, azon kívül pedig remek színpadi jelenlét, kiváló színészi játék és egy szép, dívás alkat is társul hozzá... hogy miért nem a szakmai szempontok a mérvadóak, s miért éppen a múltkor Tannhäusert mészárló Szántó Andrea lesz ezeknek a fachoknak az új üdvöskéje, szerintem fedje lírai homály... Ezért megint gyűlölni fognak meg jönnek a férjek, szeretők, ágensek, mittudoménkik kommentjei, nem érdekel - én a művészetet és a valódi művészeket szeretem hallgatni, élvezni, ha pedig keveset kapok belőlük, mérges vagyok. S művészek vannak, mert vannak, még ha nehezebb is megtalálni ma a korpa közt őket.


Eiffel Műhelyház • 4622020-10-22 21:25:02

Természetesen a tegnapi Kodály nyomán jutott ő eszembe, a Háziasszony szerepével így Komlóssyt hallottam utoljára eggyé válni.


Eiffel Műhelyház • 4612020-10-22 21:23:28

Tul sok szot vesztegettunk olyanra, akire nem erdemes, helyette inkabb szeretnem kiemelni Schöck Atalat, akinek vegre oriasi profizmusahoz es kiveteles tehetsegehez melto szerepeket kene kapnia itthon is.Orommel lattam, hogy A karmelitakban o lesz de Croissy, ill.Az ezred lanyaban Berkenfield markine. Azonban ez a tipusu althang nagyon ritka, en pedig fel karomat odaadnam egy ilyen hangu Delilaert. Hogy csak egy peldat mondjak...


Eiffel Műhelyház • 4502020-10-22 10:27:57

Magának meg zenei hallást, összehasonlítási képességet, kritikai érzéket kívánok, ezek sokkal többet érnek, mint a szocializmusból magával hozott semmit nem érő és ostoba tekintélytisztelete. 


Eiffel Műhelyház • 4492020-10-22 10:26:03

Ha valami sz.r, az sz.r. Lehet kozmetikázni, rokonoknak, barátoknak mindig, mindent lehet. A művész szótól messze van a kisasszony, s ezt akkor is le fogjuk írni, ha magának, neked ez nem tetszik. Jó lenne elfogadni végre, hogy aki kiáll a színpadra, nem csak a tömjénezést kapja, mint élőben a sok álszent, hazug embertől. Ott vagy taps és siker van, vagy paradicsomdobálás. Ez lenne a normális, nem az hogy hanyatt esünk mindenkitől, aki egy áriában eltalálta a hangok 60-70%-át. 


A MET felvételei • 12912020-10-09 14:07:56

Minden idők egyik legigényesebb Ringje megy, Levine ugyan nem tartozik a kedvenc Wagner-dirigenseim közé, s az új változatra rengetegett érett is az, ahhoz a művekhez hozzányúlt, az új változatban viszont alig volt értékelhető énekes, szemben az itteni csodákkal: James Morris, Christa Ludwig, Hildegard Behrens, Siegfried Jerusalem, Jessye Norman, Matti Salminen, Kurt Moll, Birgitta Svenden, s feltűnik Tatiana Troyanos is.... óriási.


Társművészetek • 21292020-10-09 00:10:27

Mazochista.


Eiffel Műhelyház • 3982020-10-05 22:49:52

Ha en komolyabb helyre kerulok, feltetlen, pl. Marilyn Horne-nal kapcsolatban varok egy jo palyakepet ;)


Eiffel Műhelyház • 3972020-10-05 22:30:38

Ajjaj, valaki mérges lett. :) Igyál egy finom teát, nyugtató hatású, különösen este. :)


Eiffel Műhelyház • 3942020-10-05 20:02:57

Én is így gondolom, aztán néha mégis meglepődök :D (Marton Éva a tanára... többek között).


Eiffel Műhelyház • 3922020-10-05 18:37:46

Köszönöm.


A MET felvételei • 12892020-10-05 16:57:30

Hát én erről is lemaradtam eddig, de most már elkezdett érdekelni, köszi! :)


Eiffel Műhelyház • 3902020-10-05 16:53:05

Pontosan tudom - ezt kivételesen :P -, hogy mennyire nehéz egy hangfajt megállapítani - egyeseknél. Van, akinél viszont kitűnően meg lehet, azt  pedig sok esetben sokkal nagyobb biztonsággal, hogy mi az, ami nem. Az illető hölgy magát drámai mezzonak gondolja, annak a hangfajnak azonban meg vannak az attribútumai, amelyek közül a hölgy egyikkel sem rendelkezik (legalábbis egyelőre, de pár éve sem rendelkezett) és/vagy a technikája se éppen segíti ezt a félreklasszifikálást.


Eiffel Műhelyház • 3892020-10-05 16:39:08

Akkor nem kell azokkal foglalkozni és ennyi, bár hozzáteszem az nem papír, -és szakmafüggő kinek van zenei hallása, illetve kritikai érzéke a művészetekhez, az íráskészség meg manapság végképp nem ettől függ. :) Nem értem, hogy ezt az egyszerű tanácsot, miért nem lehet okosan megfogadni. Továbbgörgetés, letiltás, ikszelés és kész. Máris szebb napod lesz.



(Annyit csöndben hozzátennék, hogy jött már felkérés felém, hogy írjak esetleg komolyabb hangvételű helyekre, egyelőre visszautasítottam... ahhoz még tanulnom, érnem kell, ez azonban nem azt jelenti, hogy nincsen véleményem - az pedig, hogy ide leírom-e, annak semmilyen tétje nincs, kéretik úgy kezelni. Hogy igazam van-e? Ebben az esetben naná, de ezt egyelőre úgyse ismerik el sokan - majd. Ne legyünk türelmetlenek. :))


Eiffel Műhelyház • 3832020-10-05 15:12:20

A legkevésbé sem érdekel, hogy az énekes mennyire érzékeny. Ha annyira, hogy nem bírja a kritikát, akkor nem alkalmas erre a pályára. Ennyi. Ha valaki kiáll a színpadra, akkor vállalja hogy éltetni fogják, de azt is hogy megdobálják paradicsommal. Az én főnökömet sem érdeklik a teljesítményem szempontjából a magánéleti problémáim, vagy az hogy mennyire sértődtem meg a kritikáján.



És de, igenis borzasztó látni, hogy ha egy általam kedvelt művészi alkotást a korábbi magas színvonalon teljesített elődök után egy nemhogy középszerű, hanem borzasztó verzióban látok, hallok. S igen, ahogy lentebb is írták, miért nincs tanár, kolléga, külső fül, aki szól, hogy ezt nem kéne? Vagy miért nincsen önkritika? Ha kíméletből, akkor viszont magára vessen az adott művész és a környezete is, hogy utána meg megkapja a magáét. Ez így a normális mindenhol. Vannak rossz napok, gikszerek - ezekkel semmi baj sincs. De ha valaki egy egész előadásban hosszú órákig rettenetes, nem hallatszik, érezhetően köze nincs se hangilag, se színészileg ahhoz amit játszik/énekel, akkor ott nem csak egy "rossz nap"-ról van szó.


Eiffel Műhelyház • 3822020-10-05 15:04:25

Ruszó Alexandra a lírai szoprán hangjával ne énekeljen Carment, de Santuzzát se! Manapság mindenki maga választ hangfajt? Az a hang max Paminára lenne alkalmas, persze tisztán intonálni ahhoz is meg kéne tanulni.


A MET felvételei • 12782020-10-04 15:47:49

Ezeket az anomáliákat pontosan tudom, de az biztos, hogy ez esetben Garanca nagyon szívesen vállalta el Amnerist. Oké, nem írom le, meglátjuk, megnézem majd. Ő még egy olyan énekes, akiért hajlandó vagyok bemenni vagy megnézni egy mai operaelőadást vagy közvetítést.


Eiffel Műhelyház • 3532020-10-04 15:42:57

Én Megyesiről sem gondoltam volna, hogy ennyien megvédik, Sáfár az ő szopránverziója nálam. :) De tudom, "biztosan Marton Éváról is írtak ilyeneket, hát attól még lehet zseniális" :DDDDDDDDDDDDDD


Eiffel Műhelyház • 3522020-10-04 15:41:49

A koloratúr-magasságok már nem a régiek, de egyébként igen, ehhez biztosan hozzátartozik a sportolói izomzat, amivel rendelkezik, jó a genetikája. De azért ami régen ment erőből, ma már kevésbé. Nekem is sokkal jobban tetszett ettől függetlenül most is és múltkor is, mint szokott.


Eiffel Műhelyház • 3482020-10-04 14:41:36

Húha, mit fogsz te ezért kapni a fanoktól :D


Eiffel Műhelyház • 3462020-10-04 13:17:53

Főleg, hogy egy forum hozzaszolast meg veletlen se neveznek kritikanak.


A MET felvételei • 12742020-10-04 13:15:58

Én alapvetően szeretem Garancát, de nekem ezekhez a szerepekhez nagyon kevés. Én látamm az Eboliját és a Deliláját is, mindkettőben több volt a forszírozott mache sötétítés. Eboli félig szoprán szerep, ott a magasságokkal elvitte a show-t, de a Delilánál inkább a kifejezőereje volt nagy, az meg szinte teljesen alt lágé, érezhetően mély volt neki. Amnerisben is a fele lesz meg a dolognak, de mivel profi,valoszinuleg megoldja ugy, hogy a nagyobb kozonsegnek tetszen. Nekem ezzel a hanggal nem, de ez en vagyok.


Eiffel Műhelyház • 3452020-10-04 13:03:31

Kozszereplove? Na, ez egy orbitalis hulyeseg. Hazudni nem hazudtam sosem. A kritikan meg mint latod, jokat vigyorgok. :) Ezt kene neked meg Lúcianak is.


Eiffel Műhelyház • 3432020-10-04 12:43:24

Nem tunok el sehova, de ebbol a beszelgetesbol kiszalltam, mert tobbet nevettem, mint amennyit gondolkodtam, az meg nalam jelzes arra, hogy fel kell allni :)


Eiffel Műhelyház • 3422020-10-04 12:41:28

Naaa, ne legyunk komolytalanok ez megiscsak egy KOMOLYzenei forum ;) 


Miklósa Erika • 12572020-10-03 22:35:40

Egyetértek 100%-ig mindennel.


Miklósa Erika • 12542020-10-03 21:10:11

+



Lusine Sahakyan: Bizet - Carmen: Habanera


Eiffel Műhelyház • 3382020-10-03 20:45:49

 Nem tudom, hogy jutottunk el Sass Sylvia és Megyesi Schwartz Lúcia egy mondatban emlegetéséhez, de ez az a pont, ahol már annyira komolytalannak érzem az egészet, hogy kiszállok :D


A MET felvételei • 12702020-10-03 19:11:29

Sajna szerintem nincs meg hozzá, egy világos, erősen szoprán színezetű karcsú hang Garanca, amelyik hogyha ezeket a megszélesített pozícióval énekelendő, erős mellregisztert és nagy volument igénylő Verdi-szerepeket énekli, akkor egy Knödel-hangú erőlködés lesz belőle. Bár valószínűleg a teteje meglesz neki, (tekintve hogy nagyon stabil be-i, h-i is vannak) egy mezzonal a közepe és az alja talán fontosabb,ami ilyen esetben egy parodisztikus huhogast fog eredményezni, mint ahogy lírai szopránokkal is ez történik, ha nagyon drámaiak akarnak lenni. ld. Netrebko és társai.


Eiffel Műhelyház • 3352020-10-03 19:06:35

Igen, elvárnám, ahogy egy magára valamit adó énekes, sztár ill. annak rajongói, legyint egy ilyenre hogy "hülye, azt kész". Ez lenne az okos. így lehetne túlélni.:) Nem is az adott előadásra reagáltam egyébként, hanem hogy elkezdték az énekesnőt agyba-főbe dicsérni, én meg leírtam, hogy fogalmam sincs, mit dicsérnek benne. De most már esküszöm olyan kíváncsi lettem arra az előadásra is, hogy ha lesz, elmegyek és megnézem. Sőt innentől stalkerelni fogom Lúciánkat és megnézem mindenben, előítéletek nélkül, aztán referálok. :D (jó ezt azért nem...)


Eiffel Műhelyház • 3342020-10-03 19:04:15

Véletlenek természetesen nincsenek. :) Én pedig a rossz éneklés ellen emelem fel a hangom, ami véleményem szerint fontosabb ügy, minthogy valaki pukkasztja a népet azzal hogy a rosszra nem azt mondja, hogy "némileg korlátozottan fogyasztható" (röhej, hogy ezzel pukkasztani lehet, de hát ha lehet, akkor PUKK :))


A MET felvételei • 12622020-10-03 15:56:43

Nem fogja, ebben biztos lehetsz. Amnerisre mar ki volt irva Parizsban, csak elhalasztottak. Elvileg decemberben debutal benne, ha nem csusztatjak tovabb. Nekem ezekben a szerepekben totalis keptelenseg, foleg a csodalatos Sextusai, Hamupipokeje, Charlotte-ja, Adalgisaja, Rozsalovagja utan.


A MET felvételei • 12592020-10-03 12:53:01

Don Carlos franciául, nem kérem. Az annyira olasz hogy nagyon, a szobaképet végig se bírtam még hallgatni franciául szerintem. De Wagner olaszul az különösen fájdalmas nekem, máig kevés rosszabbat hallottam Gui olasz Parsifaljánál Rómából... igen ahol Callas volt Kundry és rémes volt. Mondjuk nekem magyarul sem tetszik sok opera, de amit úgy hallottam először (mint pl. a Carment, azt imádom magyarul mai napig, de ott az orosz Obraztsovás is toplistás.)


A MET felvételei • 12582020-10-03 12:47:43

A szegény és szerencsétlen folyamatos ismételgetése nélkül is egyet tudok érteni. Mint írtam, van egy csomó darab és főleg énekes az olasz területről, akiket nagyon szeretek, sőt akár rajongok, csak nem az a stílus nekem a non plus ultra. Biztos másnak is van ilyen. Egy csomóan nem tudnak végigülni egy Wagner-operát én meg nem értem mit lehet abban unalmasnak találni, mikor minden hangjában és szavában (egyik sem kevésbé fontos a másiknál) el lehet mélyülni, és minden hallgatásnál valami új színt felfedezni, nemcsak auditíve, hanem filozofiájában is. Megdolgoztat rendesen, de olyan mint egy jó edzés, csak az agynak és a léleknek, melyek attól izmosodnak.


Eiffel Műhelyház • 3272020-10-03 12:21:12

Pontosan tudja, kiről van szó, ha nem, kérdezze meg a hölgytől. :)


Eiffel Műhelyház • 3262020-10-03 12:19:37

Ez nem vagdalkozás, hanem vélemény-nyilvánítás, ami ilyen marad a jövőben is, ha tetszik ez kegyednek, ha nem. :)



Azt a felesleges emberkínzó eszközt feledni nem lehet, az más kérdés, hogy mi a véleményem róla.


A MET felvételei • 12552020-10-03 12:15:57

Mármint aki kritika nélkül elhiszi azt a prognózist, annak ijesztő. :) 


A MET felvételei • 12522020-10-03 10:39:13

Az én lelkemről Kafka írt regényeket és Bergman csinált filmeket, a zenét pedig Wagner, Strauss, Debussy, Mahler, Glass és Berg adták hozzá. :) Így talán megérti miért áll tőlem az olasz világ távol, s miért tartom sokszor kevésnek és irreálisnak, amit ott látok. Egyébként a vérmérsékletem alapján lehetnék akár olasz is, az nem éppen németes hidegvérű (pedig a származásom is germán). :D


Eiffel Műhelyház • 3182020-10-03 08:11:16

Aki erre nem alkalmas és pszichésen nem bírja el, illetve nem bírja a kritikát, az alkalmatlan a pályára. Az, hogy én nem állok folyamatosan ennek kereszttüzében pl. annak pontosan ez az oka (ez nem azt jelenti, hogy nem volt részem ezekben a dolgokban, ha nem is annyiszor, olyan mértékben és olyan folyamatosan, legyen elég annyi, hogy pontosan tudom én is, milyen "vásárra vinni a bőrömet" s azt is, hogy ezt hogyan használják ki mások arra, hogy a frusztrációikat azon éljék ki, aki ezt megteszi). :)



Viszont az, hogy valakit tehetségesnek tartok-e vagy nem ill. hogy miért, annak ehhez nem sok köze van, az a kritikai érzékemtől és a hallásomtól függ. Lehet, azt gondolni, hogy mindkettő csapnivaló, engem ez abszolút hidegen hagy, mivel tudom, hogy nincs így, ez igen sokszor kiderült már életem során, nem én találtam ki. Ez nem jelenti azt, hogy bármihez is ÉRTENÉK. Nem, csak van véleményem. Lehet, hogy nem kozmetikázom körbe, ezt a sznob urizálást mindig is rühelltem: ha valami szar, akkor szar.



Megyesi Schwartz Lúcia pályájáról teljes képem nincs, de azon benyomások alapján, amit eddig akár élőben, akár felvételen hallottam tőle, nem győzött meg arról, hogy jobban kéne értékelni őt művészként (merőben távol áll nálam jelenleg attól). De mondom: ez még megváltozhat, volt már ilyen is.



Egyébként: még egyszer megkérdem, hogy miért nem mindegy, hogy egy random fórumozó miker írogat? :) 


Eiffel Műhelyház • 3172020-10-03 07:59:21

Kedves tiramisu! Megköszönném, ha leszállna rólam és továbbgörgetne, ha nem tetszik, amit írok, ahogy egy korábbi hozzászólásomban tanácsoltam. A stílusom olyan, amilyen - őszinte. Sokan a művészvilágban megszokták a hazug körbenyalogatást és nem bírják elviselni, ha valaki a szemükbe mondja, amit gondol. Én se a nevemet, se az arcomat nem szégyellem a véleményemhez, ellentétben sokakkal. Nem tudom milyen hangnemre gondol egyébként, a másik helyen a posztjaim nagy része, ami művészettel kapcsolatos, a kedvenceimről szólt eddig is. Maximum egy-két csípősebb hozzászólást ejtettem meg borzasztóan sikerült előadások kapcsán, amit az adott fórumon nem csak én tettem meg. Én inkább Önnek javasolnék egy kis futást a Margitszigeten, hogy ne ennyire a negatív dolgokkal legyen elfoglalva.


A MET felvételei • 12472020-10-03 07:47:16

Igen, pontosan ezért nem rajongtam az olasz operáért úgy en bloc sosem. :) Vannak művek meg darabok, amiket nagyon szeretek, de igazi azonosulást sosem éreztem az olasz zenével, a leg"olaszosabb" szerző, akinek a teljes életművét kedvelem, az Mozart, de azt is rengeteg időbe tellett megszeretni. Ahogy észrevettem ezzel alapvetően kevés operarajongó van így, talán csak pár wagneriánus, akik mást nem is hallgatnak, de én nagyon sok mindent hallgatok a klasszikus zenén belül is, nem csak Wagnert és szinte mindenkit jobban szeretek az olaszoknál. Még a nyelv sem tetszik, egyre több olasz művet hallgatok németül, s úgy egészen más, intellektuálisabb színezetet kap a sokszor negédes és túlzó érzelmektől túlcsorduló zenei világuk.


A MET felvételei • 12452020-10-02 21:15:40

Én ahogy lassan középkorúvá érek, egyre kevésbé érdekelnek a szép hangok, sőt a szép kifejezés maga is idegesít. Gobbi nem volt szép hang, de mégis mennyivel többet ad, pont azok miatt a dolgok miatt, amiket leírtál. Én valahogy egy szép hangot el tudok unni egy idő után, Gobbié pont a nyersségében, ördögiességében jó, s valahogy pont ettől válik nem széppé, hanem gyönyörűvé az egész hangjelenség is számomra. Atipikus, alternatív, néha kicsit stílustörő is, amolyan operai punk - kiváló kortárs énekes lenne ma, nagyon megnézném a The exterminating Angel - Alberto Rocjaként, a The tempest - Prosperojaként vagy az Emmeline- Mr. Maguire-jaként. Nehéz ezt megmagyarázni, asszem Abody jobban megtudta. :D 


Eiffel Műhelyház • 3092020-10-02 21:04:15

Írtam egy tök hosszú hozzászólást arról, miért is tök mindegy hogy én mikor mit írok és mi a különbség a szubjektív véleményem és az objektív tények között, illetve, hogy ezek mennyire érintik az énekesnővel kapcsolatos vélekedésemet, aztán eszembe jutott az, amit már sok-sok éve megfogadtam, hogy rokonokkal, barátokkal nem fogok vitatkozni senkiről, elkezdeni sem érdemes. :) Szóval oké, ez a Te véleményed, az enyém marad az, ami. Majd ha meggyőz az ellenkezőjéről, le fogom írni azt is.


A MET felvételei • 12292020-10-01 19:35:20

Gobbi nekem mindenben az, amihez hozzanyult. De valoban, ha en bariton lennek, az eletben nem vallalnam el Scarpia szerepet, miutan lattam Gobbit. (jo azert ott van Bastianini, Capuccilli es Agache is)


Opernglas, avagy operai távcső... • 206682020-10-01 19:06:13

Beczala Parsifal is lesz Bayreuthban a következő évadban.


Eiffel Műhelyház • 3052020-10-01 18:04:16

Nem akarom megnevezni azt a neves dirigens-zeneszerzőt, aki eltanácsolta az illetőt a pályától, mert nem lenne elegáns.



Isteni tökös-fahéjas tekercset tudok sütni egyébként (ez az amcsi Pumpkin rolled cake), legtöbbször karácsonykor állok neki. :))))


Eiffel Műhelyház • 3042020-10-01 17:52:22

A Háryban egyetértek, Carmenként nem láttam, de nem is akarom.


Eiffel Műhelyház • 3032020-10-01 17:51:54

Nem, nem lehetne. :) Ez a véleményem, amihez jogom van, ha nem tetszik, tovább lehet görgetni és nem kell elolvasni, amit írok. Mi értelme kozmetikázni valamit? Engem felháborít és sért, ha valaki az általam nagyra tartott művészetet, stílust, művet interpretálja féltehetséges vagy tehetségtelen módon. Esetében legtöbbször ez történt.


Eiffel Műhelyház • 2992020-10-01 16:00:07

Jól van, jól van. Nyugalom. :) Pont nem érdekel, ki figyel oda rám vagy ki nem, elég baj az, hogy kuriózumnak számít, ha valaki fel meri emelni a szavát az olyan operai mészárlások ellen, amiket az említett hölgy elkövetett. Kioktatásból pedig nem kérek, ha nem tetszik a stílusom, akkor meglátja a nevem és Megyesi Schwartz Lúciát hangosan hallgatva továbbgörget. További szép napot.


A MET felvételei • 12262020-10-01 15:57:01

Nekem ezekben a drámai antihős szerepekben maga a dögunalom. A Boccanegrát nem láttam vele, abban még akár jó is lehet, de ott az operát sem szeretem sajnos.


A MET felvételei • 12182020-10-01 03:22:26

Ez olyan volt mint az okos lány, hozott is meg nem is. Két nagyszerű nadrágszereplő, ami az egyiknél megvolt: a tökéletes profizmus (Garanca), a másiknál azt pótolta a hihetetlenül átélt előadásmód (Lindsey). Sajnos a címszereplő óbégatásba torkolló éneklése engem rettentően idegesített, Mozart drámai koloratúra szerepeire pedig egyszerűen mostanában úgy érzem, nincsen énekesnő... se Donna Anna, se Fiordiligi, se Konstanza, se Elettra, se Vitellia és Königin is elvétve akad. Lírai szopránok ritkán jók ezekben a szerepekben, különösen ebben, ami véleményem szerint egy koloratúr mezzonak még lehet könnyebb is lenne, mint egy szopránnak. Frittolin is inkább a küzdést éreztem, főleg ami a koloráló részeket és a rettentő szűken szóló középregisztert illeti, a teteje meg az alja fogjuk rá, hogy megvolt... Emiatt aztán felemásra sikerült a produkciója, de legalább munka volt benne, az hallatszott. Bicket néhol lehetett volna energikusabb, Colin Davistől azért ez picit jobban szólt, de ez még egy olyan előadás, amit érdemes megnézni. Maga az opera se túl népszerű, pedig igazi archaikus darab, szerintem egyedülálló Mozart művészetében. Várom a vasárnapi Idomeneo-t, ott Elza van den Heever lesz a főszereplő, akit jóval közelebb érzek hangilag ehhez a szerepkörhöz, mint Frittolit.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 624652020-09-30 18:01:36

Nekem ez a normális. Hajlamos vagyok túlreagálni dolgokat, ez is egy ilyen volt.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 624642020-09-30 18:00:52

Azt nem mondtam, hogy nem fogok többet egyébként kommentelni. :P


A MET felvételei • 12172020-09-30 15:17:48

A mai Cosi volt az, amelyiknél csak Dorabella tudott tisztán énekelni. Nem kérem. Holnap viszont a mostohán kezelt Tito, ami véleményem szerint Mozart legnagyobb műve (én jobban szeretem a Don Giovanninál is), s ezt az előadást még nem hallottam. Alig várom az éjfélt. :)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 624602020-09-30 15:15:44

Rendben, akkor elnézést mindenkitől, visszavonulót fújok. Nekem az a véleményem, hogy egy fórum elsősorban (nem kizárólag) vitára, beszélgetésre, eszmecserére való, persze ahhoz kell, hogy valaki földobjon témákat, melynek vonalára felülnek a többiek. Én sajnálom, hogy ez csak a politikai témáknál van tartósan így. 


Társművészetek • 21062020-09-29 13:27:39

Én speciel úgy vagyok vele, hogy lehessen kiadni a Mein Kampfot is, úgyis az veszi meg, aki akarja. A kiadvány teljesen felesleges egyébként, de Dúró asszonyság most jó reklámot csinált neki, a kutya nem tudná, hogy ez létezik egyébként.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 624562020-09-29 13:23:14

Nem mindenkit, csak azt a ket embert, akiknek az attitudje zavar. Es nem csak engem, hanem sokakat, csak eddig nem akartakmertek szolni nekik. Ketlem, hogy ettol barmi is valtozni fog, de nekem jol esett leirni, ha masok nem tettek meg.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 624532020-09-28 20:58:24

Azért az fantasztikus, hogy ED és Búbánat oldalas cikkei meg közvetítései miatt egy normális beszélgetést nem lehet lefolytatni. Nem lehetne olyan topikot csinálni, hogy Búbánat koncertjei meg ED cikkei? Borzalmasan irritáló már, főleg emlékszem, hogy amikor még csak olvastam a fórumot jó pár éve, milyen jó kis viták, beszélgetések zajlottak itt. Most meg minden topik szét van barmolva ezzel a sok hülyeséggel.


Társművészetek • 21022020-09-28 19:33:14

Az ominozus remekmu maris az eladasi toplistak elere kerult.Most tenyleg: mi a problema? :D


A MET felvételei • 12162020-09-28 13:47:33

Stemme katasztrófa volt, nála szerintem is jobb volt Goerke. De nagyon messze volt a Guleghina s pláne a Marton vagy Dimitrova szinttől. A  Toscát nem láttam, Yonchevánál unalmasabb szoprán és Lucicnál unalmasabb, mattabb bariton nekem kevés van, szóval próbát se tettem vele.


Társművészetek • 20962020-09-28 12:55:22

Azért azt hozzátenném, hogy ebbe a szexualitás dologba gyerekeket belevonni egyszerűen erőltetett. Hogy miért? Mert a gyerek alapvetően nyitott és elfogadó egyrészt, másrészt meg NEM ÉRDEKLI a szexualitás. Innentől ezt beleerőszakolni a világképébe baromság. Elég ezzel 13-14 éves korától bombázni, amikor keresi az identitását és igen, akkor már kell beszélni homo, bi, transszexualitásról is, de addig minek bármilyen szexualitásról beszélni? Lehet, persze, csak felesleges, mivel vállrándítással elintézi az egészet és a dolgok kiskamasz korában úgyis más megvilágításba kerülnek majd, legkevésbé sem fog attól elfogadóbb lenni, hogy 7 éves korában olvasott két szerelmes királyfiról, valószínűleg el is fogja felejteni. Szóval egyszerűen erőltetett és kész. Dúró meg a férje meg mindig is színtiszta szélsőjobb volt nem tudom mit kell ezen kiakadni. Az a csoda, hogy nem az írónő kocsiját fújták be szivárványos sprayvel vagy nem őt darálták le. Imádom ezeket a műbalhékat.


A MET felvételei • 12132020-09-28 00:12:36

Kár egy ilyen remek operát, mint a Turandot olyanokra pocsékolni, mint Nézet-Seguin. Ugyanaz, mint eddig. Durrog-puffog, nincs íve, nincs benne érzelem, mache az egész. Attól még, hogy a mű alapvetően teátrális, pont hogy nem úgy kéne dirigálni, épp hogy a finomságait kéne kidomborítani, de erre Nézet-Seguin képtelen. Érzésem szerint nála vannak begyakorolt kitörési pontok (amit ő annak árez), a többit meg csak úgy másodlagosan elkalimpálja. A két főszereplő küzdött meg szenvedett mint a kutya, feleslegesen, egyikük sem birtokolta a szólamot, kettejük közül mégis Goerke jött ki jobban (az In questa reggia "climax" részében Eyvazovot hallani sem lehetett), de talán ebben a hangi állapotban már nem kéne Turandotot énekelni. (Eyvazovnál meg ugye eleve az adottságok se jók). Volt egy nagyon gyenge Pang és Pong, egy fokkal jobb Ping. Buratto nekem szintén kevés volt, hiába volt szép az első felvonás áriája, a végét nem bírta, úgy meg nincsen Liú. Morris nagyságát viszont még úgy is érezni, hogy már rég önmaga árnyéka. Vélemények?


Társművészetek • 20952020-09-28 00:11:52

Ez rossz helyre ment, pardon.


Társművészetek • 20942020-09-28 00:11:29

Kár egy ilyen remek operát, mint a Turandot olyanokra pocsékolni, mint Nézet-Seguin. Ugyanaz, mint eddig. Durrog-puffog, nincs íve, nincs benne érzelem, mache az egész. Attól még, hogy a mű alapvetően teátrális, pont hogy nem úgy kéne dirigálni, épp hogy a finomságait kéne kidomborítani, de erre Nézet-Seguin képtelen. Érzésem szerint nála vannak begyakorolt kitörési pontok (amit ő annak árez), a többit meg csak úgy másodlagosan elkalimpálja. A két főszereplő küzdött meg szenvedett mint a kutya, feleslegesen, egyikük sem birtokolta a szólamot, kettejük közül mégis Goerke jött ki jobban (az In questa reggia "climax" részében Eyvazovot hallani sem lehetett), de talán ebben a hangi állapotban már nem kéne Turandotot énekelni. (Eyvazovnál meg ugye eleve az adottságok se jók). Volt egy nagyon gyenge Pang és Pong, egy fokkal jobb Ping. Buratto nekem szintén kevés volt, hiába volt szép az első felvonás áriája, a végét nem bírta, úgy meg nincsen Liú. Morris nagyságát viszont még úgy is érezni, hogy már rég önmaga árnyéka.


Társművészetek • 20932020-09-27 18:07:38

Most oszinten: megis kit erdekel, mit csinal Duro Dora? A Mi Hazank nepszerusege csucsokat donget, jelenleg az 5%-ot se eri el.


Társművészetek • 20812020-09-26 14:56:57

Honnan tudod, hogy nem hánytorgatta volna föl ezt senki? Csak azért mert az ideológiai alapon történő színházvezetésben csak a Wass Albert könyvek dömpingje meg a Turul-legenda 5 nyelven való elsajátítása lehet benne? Mert a DK meg a sleppje ezt mondta? Valaki meghallgatta egyszer is Vidnyánszky-t arról hogy mit és hogy gondol csinálni az SZFE-n, vagy csak mert az a divat, mi is megyünk őrt állni (ráadásul szabadtéren abban a takonytartó maszkban, csodásan néznek ki), mert FREESZFE meg METOO meg hashtag együtt a .... miért is??? 


Eiffel Műhelyház • 2922020-09-26 14:33:13

En viszont minden alkalommal egy izlestelen ripacsnak hallottamlattam az emlitett holgyet. Eletemben olyan rossz Rosinat nem eltem meg mint o, Maria Lujzakent meg egyenesen nezhetetlen volt. Volt valami dalestje multkor a Bartokon az is 10 perc utan az elkapcsolasi faktor volt nalam.


A MET felvételei • 12092020-09-19 16:07:53

Lise Davidsen nagyszerű Tannhauser Erzsébet volt Salzburgban - ő még akár jó is lehet.


Erkel Színház • 107032020-09-19 02:30:43

Nem hallottam az előadást, az elvet viszont fent tartom. Ettől még persze, lehet h rosszul volt dirigálva is az egész. 


Eiffel Műhelyház • 2832020-09-19 00:56:10

Engem is érdekelt volna, de én meg maszkban nem fogok ücsörögni egy színházban. :) Van egy ismerősöm viszont, aki szereti a kortárs muzsikát, ő el volt bűvölve, Meláth Andrea teljesítményét pedig külön kiemelte.


Erkel Színház • 106892020-09-18 03:00:16

Persze, csináljunk Strauss zenéjéből barokk muzsikát hogy a törpehangú operaéneklésre alkalmatlan hangok hallatszódjanak. Aha, inkább tiltsák be a Salomét.


Erkel Színház • 106732020-09-17 13:34:29

Akkor az énekes énekeljen olyat, amiben hallatszik. Ha nem olyat választ, akkor meg egye meg amit főzött. Ön meg tegye a megfelelő helyre: ez sz.r volt.


Erkel Színház • 106652020-09-17 06:41:15

Kedves Viola!



Aki nem tudja áténekelni a Strauss-i . köztudottan óriási - zenekart, az ne énekeljen Strauss-t. Nem a zenekar vagy a karmester hibája, ha valakinek nincsen hangja.


Társművészetek • 20472020-09-16 11:19:58

Teljesen igaza van, én az elejétől fogva ugyanezen aggályaimat és ellenérzéseimet fogalmaztam meg az egésszel kapcsolatban, ez egy korábbi hozzászólásomban meg is található. annak ellenére, hogy az általa felsorolt háromból kettő még véletlen sem igaz rám :DDD


A MET felvételei • 12012020-09-16 10:40:06

Az a Norma egy tragedia,Radvanovsky kulonosen elviselhetetlen benne


  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
született:
1728 • Niccolo Piccinni, zeneszerző († 1800)
1928 • Pilar Lorengar, énekes († 1996)
1934 • Marilyn Horne, énekes
1946 • Katia Ricciarelli, énekes
elhunyt:
1886 • Amilcare Ponchielli, zeneszerző (sz. 1834)
1891 • Léo Delibes, zeneszerző (sz. 1836)
1957 • Arturo Toscanini, karmester (sz. 1867)