vissza a cimoldalra
2021-05-09
részletes keresés    Café Momus on Facebook
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11631)
A csapos közbeszól (95)

Lehár Ferenc (754)
Zenei témájú könyvek (103)
Operett, mint színpadi műfaj (4727)
Lisztről emelkedetten (1129)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4621)
Régizene (7185)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (882)
Pantheon (2895)
Momus-játék (6040)
Társművészetek (2388)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2195)
Franz Schmidt (3819)
Eiffel Műhelyház (547)
Palcsó Sándor (346)
Házy Erzsébet művészete és pályája (5134)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2871)

Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43
számlaszám:
11711003 20016193

apróhirdetés feladása:

Név: Klára
Leírás:
Honlap:
   


Klára (1528 hozzászólás)
 
Eiffel Műhelyház • 5362021-05-05 18:18:32

Nem lehet elég korán elkezdeni!


Kedvenc magyar operaelőadók • 12192021-04-28 09:54:11

Köszönet linkért! Az eredeti adásról lemaradtam, így ez nagyon hasznos volt!


Opernglas, avagy operai távcső... • 208682021-04-24 16:00:00

"hangsúlyt kívánnak fektetni a nem nyugati, nem európai zeneszerzők műveinek a bemutatására"  Például?


Opernglas, avagy operai távcső... • 208642021-04-24 12:12:25

Ha egy üzlet beindul!


Régizene • 70602021-04-24 09:29:23

Kossuth díja annak van, akinek adják! Zeneakadémiai tanár az lesz, akit azzá kineveznek! Énekelni pedig az tud, akinek megvannak az adottságai hozzá, és megtanulta használni azokat. .. Simándi egy korszak kegyeltje volt, és pont. Akik ma lelkesednek érte, azoknak jó része sose látta - hallotta színpadon, csak követik a trendet!


Wagner: Parsifal (2005.03.25) 2 jegy eladó az Operába • 132021-04-21 19:38:47

https://www.youtube.com/watch?v=tGy0ZDoVIR0



Callas, Corelli, Ch. Ludwig, vez. Tullio Serafin



Megfelel?


Wagner: Parsifal (2005.03.25) 2 jegy eladó az Operába • 52021-04-20 17:11:30

Ez sajnos többnyire igaz!


Opernglas, avagy operai távcső... • 208592021-04-20 09:43:21

Szerebrennyikov magánéleti problémái, az általa megtapasztalt börtön-élmény nyilván olyan megközelítési módot teremtett számára, amit egy átlagember nem él meg. Azt se felejtsük el, hogy honnan jött volna, ha jöhet!  Igen,  komoly érték, hogy benne maradt a partiturában, nincs kiábrándítóbb, mint a cselekmény, az énekelt szöveg és a szinpadkép eltérései, szinte meghamisítása. Nyilván volt segítsége, aki a helyszínen instruálta szereplőket, a szinpadi mozgásokat,  de az egész darab egyben van, nem csak a fószereplők, hanem a börtönjelenetek is.


A MET felvételei • 13962021-04-19 18:17:33

Mindkettő nagyon jó! De a Nilsson - Corelli párosítás se lehett rossz!



 


Opernglas, avagy operai távcső... • 208532021-04-19 09:31:26

Welser-Möst nem volt "dögunalmas " viszont megbízható, és voltak elképzelései a szereplőválogatás tekintetében is!



Ami Dudamelt illeti, amilyen rendezői terror manapság megnyilvánul - lásd éppen a párizsi Aida előadást - ezen nincs mit csodálkozni!


Opernglas, avagy operai távcső... • 208522021-04-19 07:22:25

Nagyon köszönöm!


Opernglas, avagy operai távcső... • 208432021-04-18 08:40:02

Egyetértek! Mideneképpen megér egy meghallgatást!



Tegnap este 22:00-órától az ORF 2 " Der Fall Parsifal" címen kb 2 órás műsort sugárzott . Nem találkozott vele véletlenül valaki? Érdekelne.Elméletileg  7 napig visszanézhető, de csak a szokásos szöveg (aus rechtlichen Gründen etc.) jelenik meg, csak Ausztriában sugározható.


Opernglas, avagy operai távcső... • 208352021-04-17 19:09:11

Remek beszámoló, a megszokott "otello szinvonal"! Bocs! Tényleg, mintha ott ülnék és nézném, hallgatnám! Kár, hogy nincs róla hangos dokumentum! Kunde is a kortalan tenorok közé tartozik, nagyon jó előadásokat láttunk-hallottunk tőle, nemrég igen jó Aidát Bécsból.



Ami Dudamelt illeti - nem minden jó zenekari karmester jó egyúttal opera-karmesternek, és fordítva! Erről profi énekesek tudnak köteteket mesélni!


Pantheon • 28782021-04-16 09:40:40

Egyetértek! R.I.P.


Opernglas, avagy operai távcső... • 208302021-04-15 19:26:24

Elsőrangú produkció, igazi MET színvonal! Rendezés, jelmezek, énekesek!  Mindenképpen meg kell nézni! És ez még nem bolondokházában játszódik!



 


Opernglas, avagy operai távcső... • 208132021-04-15 13:46:12

Mit ne mondjak, szomorú lenne, ha ide jutnánk! Képzeljük el pl az Aida, a Don Carlos, vagy bármely más kedvelt opera előadását úgy, hogy pár főszereplő lézeng a színen, és valahonnan hallatszik a kórus! Még viccnek is rossz!



Egyébként szép dolog és nekünk, közönségnek kifejezetten hasznos amit most a vezető operaházak csinálnak,  hogy előadják a darabokat közönség nélkül, felveszik és lejátsszák - a semminél több, de jobb lenne az élő! Nem beszélve arról, hogy az énekeseknek is hiányzik a közönség jelenléte és reakciója - és nem csak a végén elmaradó taps miatt!


Opernglas, avagy operai távcső... • 208082021-04-14 17:46:19

Nekem jó a Tézier is, ha a fináléra nem támad fel és nem lövik le egymást a Toscával! (bár, ez a rendező profilja!


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 49592021-04-11 09:37:32

Igen,  sajnos ez a helyzet!



Viszont a Müpa videotár továbbra is hozzáférhető, érdemes böngészni!


Régizene • 69212021-04-07 09:17:54

Meg fogom nézni ezt is! Köszönöm!



 


Opernglas, avagy operai távcső... • 207882021-03-25 12:59:36

Köszönöm!


Társművészetek • 23722021-03-23 09:17:43

Különleges képességű ember lehet! Ennyi elfoglaltság, hivatal egyszerre! A nap nekik hány órából áll?


Opernglas, avagy operai távcső... • 207852021-03-22 16:08:47

Sok szerepben láttam Polgár Lászlót itthon, és vadászom a zürichi felvételeit. Ezt a felvételt eddig nem ismertem, ezer köszönet érte!


Opernglas, avagy operai távcső... • 207782021-03-22 08:25:47

Kb. a második felvonás végéig láttam, aztán elszállt az internet, onnantól az okostelefon lépett előtérbe, de annak a képenyője bolhacirkusz méretű. Most kerestem meg a neten,  szerencsére még fent van! Nem az megszokott rendezés, a Marschalln neglizséje, az ezüsthintó a szinpadon (a szobában), az öreg félpucér hol kocsis, hol angyal. Volt pár meglepi! Nekem az Ochs sem nagyon tetszett - fele ennyi handabandázás elég lett volna! A szereplők közül csak Marlis Petersen nevét ismertem, őt már láttam-hallottam, és ha jól emlékszem, Osch megszemélyesítőjét a müncheni Lohenginben. Remélem ma sikerül végignézni nem csak hallgatni!


Opernglas, avagy operai távcső... • 207772021-03-22 07:19:50

A Zürichi Operának, illetve a több évig ott intendáns Pereirának valahogy sikerült fix társulatot kialakítania, sok fiatal, igéretes énekest szerződtetnie, akiket szépen fokozatosan kineveltek és kellő időben szárnyra bocsátottak. Persze, volt mellettük egy stabil gárda idősebbekből, jó zenekar, karmester.



Cecilia Bartoli, Emily Magee, Jonas Kaufmann, Thomas Hampson, Michael Volle, és még jó pár "nagy név" kezdett valamikor ott. Harnoncourt, Franz Welser-Möst, hogy a karmesterek se maradjanak ki.


Opernglas, avagy operai távcső... • 207712021-03-21 19:55:58

Mondtam már, hogy imádlak? Én tegnap néztem, mert Lujza megírta privátban, nagyon jó előadás volt. Nem lehet mindenki világklasszis, és vannak rosszabbak is! Máig nem értem, miért nem volt Polgár László jó nekünk annak idején, miközben nem egy helyen énekelt, és a Pereira kapva kapott rajta - ez valahol arra rímel, amit a Kocsis Zoltán topicban feszegettünk, hogy középszer és posvány!


Kocsis Zoltán • 7162021-03-21 08:55:09

De mennyivel kellemesebb, ha más adományozza a sírhelyet és állja a cehhet! Bármennyire sajnálom a gyászoló özvegyet és a gyerekeket, ez a történet nem a gyászról és a megemlékezésről, hanem a pénzről szól!


ajjaj • 282021-03-19 07:38:39

Beleolvastam az alattuk lévő  kommentekbe, amit ugye az ottani emberek  irtak. Ajánlom a németül olvasni tudóknak!



Nem minden kommentelő asszociált az "élni akarásra és az énekszó gondűző erejére"! Sőt!


Kocsis Zoltán • 6842021-03-18 15:26:42

"A család elképzelése volt továbbá az is, hogy épüljön a kertben, a föld alatt egy 350 fős koncertterem is, ami valóságos művészeti központtá tette volna az emlékházat."



Két kérdés:mennyiben teszik lehetővé az épület műszaki paraméterei a kissé nagyralátó 350 fős koncertterem megépítését? Melyhez természetesen megfelelő kiszolgáló helyiségek csatlakoznának.



Mit szólnának a szomszédok, ha a koncertterem működésének/működtetésének megfelelő forgalomnövekedés jelentkezne, és akkor a próbákkal kapcsolatos zajhatásról még nem is beszéltünk!



Nincs ez az egész a család részéről egy kissé túlhabosítva? Természetes, hogy minden szülőnek a saját gyermeke a legszebb, legokosabb, legjobb, de mit tett le az asztalra a fiú eddig, azon kívül, hogy Kocsis Zoltán fia? Egyebekben, ha az állam állja a finanszírozás költségeit, akkor a döntési mechanizmusban is kell valami szerephez jutnia!



 


Társművészetek • 23582021-03-17 18:24:39

Tempora mutantur.......


Kocsis Zoltán • 6782021-03-17 16:24:18

Elég szemét húzás, akár elvált feleség, akár özvegy! (bocs!) Nincs már eddig is elég művészünk, akik a magyar állam pénzén tanultak, pénzt, paripát, fegyvert megkaptak, hogy tehetségüket kibontakoztathassák, aztán vígan élnek külföldön és keltik rossz hírünket? Tisztelet a kevés kivételnek.



Arra mi a biztosítéka a hölgynek, hogy külföldön "a férje végakarata és szellemisége" fog megvalósulni? Mi vezérli őt erre a lépésre? (a külföldön remélt magasabb összegtől eltekintve?)


Társművészetek • 23412021-03-16 11:38:45

Könyörgöm, hova akarják vinni? A vurstliba? A mozdonyszínbe? És mi az, hogy "komfortzóna"? Kb 5-6 éves lehettem, mikor először vittek az Operába, matiné balett előadásra, mert akkortájt vasárnap délelőtt matiné-elöadások voltak. Még fel sem ment a fügöny, de már el voltam bűvölve, a hangulat, a zsongás, a miliő, a bordó függöny, bársonyszékek, szépen felöltözött emberek és gyerekek - megvolt az alaphangulat. Ahogyan később a színházlátogatások alkalmával is! Ami a felnőttkorig elkíslért, és elkísér mindenkit, akár bevallja, akár nem! Aki ezt nem ismeri el, az hazudik. Aki pedig ebbe belerondít, akár csak függöny nélküli, nyitott színpaddal, az egyéb aljasságokra is képes!


Bánk bán • 30092021-03-16 09:33:36

Bocs, lehet hogy tájékozatlan vagyok, vagy csak maradi: Elérhető ez a műsor valahol facebook nélkül? Mert bárminnyire hihetetlen, nem mindenki éli ott az életét!


Társművészetek • 23352021-03-15 10:28:48

Azt hiszem, ez mindig íg volt, így van és így is lesz! Kurzustól és pártpolitikai nézetektől tökéletesen függetlenül!


Erkel Színház • 108352021-03-14 12:12:41

Első rész a komplett opera, kétségbeejtő képminőséggel. Utána darabokban az eredeti felvételbő részletek, nyilván valami összekutyulódott. Az egész úgy felejtős, ahogy van!


Erkel Színház • 108342021-03-14 12:11:01

Kedves Laci, jól tippeltél! Az az a bizonyos felvétel - én már többször megnéztem, hallgattam. Sürgősen töltsd le, és élvezd!



 


Hibajelenségek - fejlesztési napló • 452021-03-12 11:54:47

Miért nem tudok beírni? Kétszer is megpróbáltam, nem ment  át!


Társművészetek • 23272021-03-12 11:08:17

Én még emlékszem azokra az időkre, amikor mindent rádión hallgattunk, már akinek több adó vételére alkalmas rádiókészüléke volt! Ez nem a Noé bárkája korszak, hanem az ötvenes évek második fele, majd a hatvanas évek eleje!  Meg kell mondanom, több színházi és hangverseny közvetítés volt, mint manapság a 100-nemtudomhány tv csatorna kínálatában!



Akkori első komolyabb készülékünket megleltem a Postamúzeum web oldalán! https://hu.museum-digital.org/index.php?t=objekt&oges=522084



 


Opernglas, avagy operai távcső... • 207642021-03-10 16:20:39

Még nem szántam rá magam, hogy megnézzem, elég sok dolog jött közbe. Viszont olvastam az interneten egy osztrák kritikát - nem jegyeztem meg a forrást.  A lényeg az volt, hogy amennyiben így halad tovább a rendezői kibontakozás, akkor a STOP gépjármű-garázst nyithat, melyben a gépkocsik (Carmen) mellett a Traviata traktorja is helyet kaphat.


Opernglas, avagy operai távcső... • 207572021-03-09 19:43:08

Kedves Laci, köszönet az ötletért. Nagyon jó előadás, remek Carmen, és remek Micaela,  közepes Escamillo. Én ebben a felállásban Josét választottam volna! Belenéztem a wikipédiába -szegény Larin nagyon korán meghalt.


Társművészetek • 23142021-03-09 08:17:37

Lehet, hogy kissé alulinformált vagyok, de eddig úgy tudtam, hogy a Bartók és Liszt "márka" - én inkább életműnek vagy nemzetközi elismertségnek nevezném - már eléggé "fel van építve"! Hogy itthon hogyan kezelték, az már más kérdés. Lehet, hogy ezentúl az is nemzeti lesz, mint a dohánybolt?



A "Gyuri bácsi" megfogalmazás pedig minősíti azt, aki ezt a használta. Én K.Cs. nevét nem említeném egy napon Kurtág György nevével!


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 74502021-03-08 17:33:51

Micsoda előadásokat produkált ez a szereposztás!


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 74462021-03-07 19:44:26

Kedves Hanka!



Végtelenül kedves Tőled, hogy mély gyászodban arra is kiterjedt a figyelmed, hogy név szerint mondj köszönetet megemlékező sorainkért. Sokat köszönhetek Laconak, nem csak a csodás tippeket, hogy mit hol érdemes megnézni, meghallgatni, de privátban is élveztem segítségét. Sokszor jártam Kassán, sok barátom van arrafelé,  magyarok és szlovákok is. Remélem, a pandémia elmúltával eljutok még oda,  és Rá is emlékezni fogok!


Verdi-felvételek • 5992021-03-07 10:05:29

Ha valaki figyeli a STOP stream műsorát!



Tegnapi közvetítés: Verdi Aida, még nézhető. Nem az előzetesben megadott szereposztással adják! Radames Jorge de Leon, Aida Sondra Ranvanovsky, stb!


Opernglas, avagy operai távcső... • 207552021-03-07 10:04:21

Ha valaki figyeli a STOP stream műsorát!



Tegnapi közvetítés: Verdi Aida, még nézhető. Nem az előzetesben megadott szereposztással adják! Radames Jorge de Leon, Aida Sondra Ranvanovsky, stb!


Opernglas, avagy operai távcső... • 207542021-03-07 08:56:34

Valóban csodálatos előadás, minden zavaró körülmény nélkül! Ha valakit komolyan érdekel: https://www.youtube.com/watch?v=b6ZitJyAKAM


Opernglas, avagy operai távcső... • 207512021-03-06 15:17:07

Kösz! Ezt láttam annak idején, érdemes lesz ismét időt szánni rá!


Balett-, és Táncművészet • 60632021-03-05 15:42:13

Mikor tinédzser koromban kezdtem operába járni, én is feltettem a kérdést a felmenőági rokonoknak, hogy miért mondják, hogy Don Giovanni, mikor a bérletben Don Juan szerepel, elég nehezen tudták megmagyarázni.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 74332021-03-03 08:01:43

"Ott van leírva, analfabéták kíméljenek." Ezt azért nem kellene! A vitapartnert nem fikázni kell, hanem meggyőzni! Persze,ez nem mindig könnyű, de éppen ez benne a szép. Igaz, ehhez érvek kellenek.


A MET felvételei • 13902021-03-01 14:22:14

Bocs, azt hittem, hogy a  közismert "ha már lúd, legyen kövér" közmondás Ön előtt is ismert. Ennek Honthy művésznő alkatához semmi köze! Ezek szerint tévedtem.


A MET felvételei • 13862021-03-01 10:37:26

Valamint Jeleckij áriáját is! Ha már H H -bocsánat - lúd, legyen kövér?


Társművészetek • 22762021-02-28 08:59:07

Sajnos ez nagyon igaz! A zeneiskolák  ha egyáltalán elvétve vannak,  igen rossz körülmények között sínylődnek. Ezen a Műhelyház nem segít! Megfelelő minőségű és, tekintettel a zeneiskolások különböző korosztályára, megfelelő  megközelíthetőségű , állandó próbaterem kell. Olyan próbaterem ahol -  horribile dictu - egy zongora és az éppen hazavinni nem szándékozott, nem olcsó hangszerek is biztonságosan tárolhatóak.



Láttam az interneten azt a videofelvételt, mely 100 tagú Cigányzenekar eddig használt épületéből való kiköltözéséről, a hangszerek elszállításáról készült. Ha egy "felelős"polgármester és önkormányzati testület tevékenységét ez fémjelzi, akkor mit is lehetne mondani?



 



 


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 74232021-02-27 13:35:21

 A "Trailer" általában előzetes tájékoztató, kedvcsináló szokott lenni! Hát, ha ezt annak szánták.....


A MET felvételei • 13672021-02-27 08:53:54

Valóban. Gondolom, volt alkalma "családon belül" gyakorolni.


A MET felvételei • 13652021-02-26 15:39:06

Köszönöm, figyelemre méltó felvétel. Igen, lehet szépen megöregedni és még mindig énekelni, csak tudni kell, hogy mit!



Egyébként ez is hasonló lehet, most fedeztem fel.  



Pique Dame Mödl Atlantov Freni Kasarova Chernov Vienna LIVE 1992 https://www.youtube.com/watch?v=Gao1hpqkxCE


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 74132021-02-25 19:32:24

Valamikor az ötfelvonásos változatot is gyakran játszották számos helyen, több felvétel van a Tubuson ebből a változatból. A salzburgi bemutatón valóban Kaufmann énekelte,  de az egész jelenet egy remek kórussal és hasonlóan remek szopránnal komplett. Mint ismeretes, jelentősége abban áll, hogy ad némi magyarázatot arra, miért is szerelmes ez a boldogtalan a saját nevelőanyjába, és hogyan lett az infáns menyasszonyából a király felesége.Persze, ha a rendezés ezt nem kezeli valahogy - és a hozzásszólásokból kiderül, hogy nem kezelte, sőt a jelenetet még meg is kurtította, akkor csak hosszabb lesz az előadás!   Köszönet a linkért, és a jó magyar szövegért!



 



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 625442021-02-25 12:42:19

Bocs, ezen az alapon bármelyik Nyugat-európai operaház számon kérhetné azt a  felléptetni kívánt énekest, vagy karmestert aki történetesen 1990 előtt fellépett Budapesten, vagy a megfelelő évszám behelyettesítésével akár a Szovjetúnióban is?


A MET felvételei • 13612021-02-25 11:50:45

Köszönet a megjelölt elérhetőségért! Néha nem árt böngészni a tubuson, valódi kincseket lehet találni! Egyelőre csak a vonatkozó részt hallgattam meg, de végig fogom nézni az egész felvételt! Így igaz, ha valaki idős szerepet alakít, annak azért megfelelő színvolanúnak kell lennie.



Számomra kellemes meglepetés volt a londoni 2015-ös Andrea Chénier előadásban Elena Zilio, aki 70 évesen ragyogó Madelon-t énekelt, és a BSO előadásain is ezt e szerepet énekelte.


A MET felvételei • 13582021-02-24 18:14:34

Igen, a MET-hez méltó előadás, klasszikus rendezés, díszletek, jelmezek, semmi ízetlen modernizálás (akkortájt még nem jött divatba!). Csodálatos hangok, alakítások. Egy halk megjegyzés: Domingónak úgy 60 felé már nem kellett volna ezt a szerepet elénekelnie!


Végveszélyben a komolyzene a Magyar Rádióban? • 4762021-02-21 11:33:53

Isten mentsen!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 625312021-02-20 16:08:00

Hasonló esetet éltem át pár éve a STOP egy operaközvetítésével. Bár évek óta regisztrált nézőjük vagyok, az adott előadásra külön be kellett jelentkezni,  amit  visszaigazoltak. Ennek ellenére a közvetítést nem tudtam fogni. Másnap névreszóló e-mail üzenetet kaptam, melyben sajnálattal tájékoztattak, hogy a nem várt nagy számú bejelentkezőt a rendszerük nem tudta kezelni, amiért elnézést kérnek, stb. De ekkor  és ekkor ismét sugározzák a regisztrált nézők számára, most 24 órás időintervallumban, hiszen nem várható el, hogy egy általuk meghatározott este minden érintettnek alkalmas! És lőn! Lehet, hogy Európa tényleg a Lajtán túl kezdődik?


Élő közvetítések • 85842021-02-20 10:13:09

A gyarmati elnyomás "jóvátétele" indoknak is marhaság! Bocs! Én speciel arra gondoltam, hogy a bábuk azt fejezik ki, hogy mind Aida, mind Amonasro áldozat, nem urai önmaguknak,  tevékenységüket, életüket mások irányítják, mozgatják, mint a marionett figurákat! Ez sokkal érthetőbb és logikusabb magyarázat lenne.



Az, hogy az évszázadokkal ezelőtt élt elődők által elkövetett bűnöket, borzalmakat a jelenben élők iparkodnak "jóvá tenni" netto marhaság. Akkor más idők, más szokások voltak, az volt a mindennapi élet. Ez nem mentesíti az akkoriban elkövetett borzalmakat, de  olyan ellentéteket gerjeszt  a ma élők között, melyek beláthatatlan következményeket vonhatnak maguk után!  Egyébként az  Amerikai Egyesült Államok létrehozói, a Függetlenségi Nyilatozat megszövegezői, az ALAPÍTÓ ATYÁK valamennyien rabszolgatartók voltak, egyikük sem szabadította fel életében a rabszolgáit, max a végrendeletükben.



 


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 74042021-02-20 09:22:46

Megrendített, lesújtott a hír! Hiszen még annyira fiatal volt (hozzám képest legalábbis!) Szerettem, tiszteltem - ismeretlenül is - bölcs gondoltaiért, és azért a nagylelkű gesztusért, amivel kinyitott előttünk egy képzeletbeli zenei rádióújságot. Hiszen evvel megadta a kiválasztás lehetőségét olyan műsorokból, melyeknek a létezéséről enélkül nem tudtam volna. Váltottunk levelt privátban is, önzetlen segítségének mindig hasznát vettem.



Ha mód van rá, valaki tolmácsolja őszinte részvétnyilvánításomat Hanka Asszonynak. Hiányozni fog!


Élő közvetítések • 85762021-02-19 18:16:16

Manapság már mindenhez hozzá lehet nyúlni! Sajnos! Turandot - őrültek háza. Lohengrin - transzformátor állomás, Nyugat lánya - beton csatornagyűrűben tanyázó homeless-ek, stb. Miért az Aida lenne kivétel?



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 625162021-02-19 10:23:49

Ez puszta demagógia! Egyáltalán nem biztos, hog egy prózai előadás csupán háromszereplős, stb. Egyébként pedig 3 szereplővel is közvetíthet annyi mondanivalót és értéket, mint egy akár  518 szereplős. Ami a Don Carlost illeti, éppen a sok résztvevő és a kapcsolatos költségek miatt pénzpocsékolás! És egy halk megjegyzés: mi a biztosíték, hogy ezek közül mindenki rendelkezésre  áll X  idő múlva?


Élő közvetítések • 85712021-02-19 08:34:02

Mondhatnám, hogy a Don Carlos Párizsban bemutatott francia verziójának  szinpadképei (ló, ketrec, stb) után már  rosszabbra nem számítottam, de képesek voltak felül - helyesebben szólva - alulmúlni az előzőt. Radvanovsky remekül énekelt, szerintem egyre jobb és jobb ! Kaufmann felülmúlhatatlan, Tézier is nagyon jó, számomra a nagy meglepetés Ksenia Dudnikova - eddig nem hallottam őt énekelni. (vagy csak nem figyeltem fel rá?) Alapjában véve sajnálom a remek énekeseket ezért az egész förmedvényért.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 625052021-02-18 19:16:49

Persze, hogy nem!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 625042021-02-18 19:16:08

Ezekkel a feltételekkel - egyszeri megnézés, nincs ismétlés, stb  - horrorisztikusan, mondhatni pofátlanul magas! És  mi lesz vajon, ha az Opera egyszer mégis  megnyílik? Valamikor az Erkel megnyitása előtt volt egy tv riport a Főzeneig. úrral, amikoris kijelentette, hogy a jövőben az Erkel fogja ellátni a hazai nézőket, az Opera pedig az idegenforgalommal karöltve a külföldi nézőket!  A mi adóforintjainkon természetesen. Aki egyszer látott már totál bekómázott külföldit valahol a városban, amint arról panaszkodik, hogy előző este valami operába,  vagy mi a fenére vitte őket az idegenvezető egy "jó kis pub" helyett, az egy életre kikaranténozná az ilyen ötletadókat Mert nekem volt ilyen személyes élményem, nem is egy alkalommal!


Lisztről emelkedetten • 10742021-02-17 19:43:02

Én "csak" megköszönöm, és nagyon örülök a lehetőségnek.


Lisztről emelkedetten • 10732021-02-17 19:39:23

Kétségkívül nagy zongorista volt!  És most én is lebuktam?



 


Opernglas, avagy operai távcső... • 207212021-02-17 10:34:26

Én láttam annak idején Párizsból a francia verziót, nagyon jó volt, eltekintve a förmedvényes rendezéstől. Konwitschny ahhoz képest felüdülés volt, bár a liliputi emberekre mért ajtókat nem nagyon tudtam értelmezni!  Kaufmann gyakorlatilag 4 nyelven mindenevő és mindenéneklő. Számomra kellemes meglepetés volt a két nagyon jó női főszereplö, és kétségtelenül remekelt Golovatenko is.


Opernglas, avagy operai távcső... • 207202021-02-17 10:23:55

Remek előadás lenne, és kérlek Kedves Laci, írd meg annak idején,  lesz-e stream. (aztán már csak az a kérdés, hogy tudjuk fogni vagy nem) Volt már olyan Otello közvetítés, amit csak és kizárólag Dalibor Jenis miatt néztem végig!


Bartók Rádió • 7852021-02-16 09:19:27

2021.02.16.-án 19:35-kor



Camille Saint-Saëns: Sámson és Delila  Háromfelvonásos opera



Szereposztás:Delila - Waltraud Meier (mezzoszoprán),Sámson - Plácido Domingo (tenor),Dagon főpapja - Alain Fondary (bariton),Abimelech - Jean-Philippe Courtis (bariton),Öreg zsidó - Samuel Ramey (basszus),Filiszteus hírnök - Christian Papis (tenor),I. filiszteus - Daniel Galvez-Vallejo (bariton),II. filiszteus - Francois Harismendy (basszus) 


Erkel Színház • 107642021-02-13 15:45:32

És mi történik azokkal, akik nem tudnak, vagy egyszerűen nem akarnak  ennyi idő után új jegyet venni? Pl. egyszerűen bizalomvesztés miatt? Miért nem lehet a MÜPA példáját követni, ahonnan belátható időn belül minden belépő jegy árát visszatérítik? Sőt, az egyszer visszatérítésre bejelentett bérletem távobbi elmaradt előadásainak  jegyeit már automatikusan térítik vissza!


Élő közvetítések • 85672021-02-13 13:59:42

Én is ! Köszönöm!


Régizene • 62872021-02-13 13:57:28

Szintén köszönöm!


Élő közvetítések • 85642021-02-12 14:36:31

Ez a 18.-i előadás stream lesz - aki tudja, az nyilván nézheti.



De február 21.-én 13:10-kor az Arte TV közvetíti. Akinek van Arte csatornája, nézze meg, és gondoljon azokra, akiknek nincs!:)


Balett-, és Táncművészet • 60572021-02-09 11:28:46

Privátban


Régizene • 62292021-02-08 11:10:26

Bocs, én megköszöntem "Laci barátom" észrevételét, és a kultúrált hangnemet nálad hiányolom nem kevés ideje!


Régizene • 62252021-02-08 09:53:55

Köszönöm! A fórum azért fórum, hogy mindenki beírhassa a véleményét, ami ugyebár különböző! A másik véleményét pedig illik tiszteletben tartani, és kultúrált hangnemben válaszolni.


Régizene • 62242021-02-08 09:50:31

Savanyú a szőlő? Hány operát (dalocskát?) fordítottál már le? Egyébként szíves engedelmeddel Gershwin! És miből gondolod, hogy a feketék "bűnöző életmódot folytatnak" ? Így, en bloc mind?



 


Antonin Dvorak • 2062021-02-07 20:02:38

A három gyermek elvesztése, annak fájdalma és az ezek által kiváltott Stabat Mater számomra teljesen érthető volt. Erről beszélt is a filmben!


Antonin Dvorak • 2042021-02-07 13:33:06

Köszönöm! Érdekes volt. Egy apróság felkeltette az érdeklődésemet és  utána néztem a wiki-n: a kissé egzaltált "kottamásoló" és hegedűs fiatalember, aki a tinédzser leánykát imádta, Jozef Suk, a későbbi nagy hegedűművész, zeneszerző,  a Prágai Konzervatórium tanára, majd rektora, ami valóban Dvoŕak leányát vette feleségül.


Élő közvetítések • 85562021-02-01 17:09:02

Köszönöm! Jelenleg éppen a tegnap esti Toscát nézem, kiváncsi vagyok, mit hoz ki Joseph Calleja Cavaradossiból? És Byrn Terfel mint Scarpia? Láttam pár éve egy londoni Toscában, arra inkább nem emlékszem, hátha ez valamivel jobb lesz.     .... na, ez is megvolt - akii nem látta, nem vesztett túl sokat!


Élő közvetítések • 85542021-01-31 16:53:39

Egyetértek.Nagyon jó előadás!                                                                        Mikor a MET sorozatban ment, akkor volt pár magvas vélemény, a rendezésre és a szereplőkre is.  Igazság szerint bennem abból csak Stefán Kocán maradt meg, miatta néztem meg a MET sorozatban másodszor.



Ez a Semperoper Rigoletto-rendezés modernsége ellenére nekem tetszik, sokkal jobban, mint a MET. Pár évvel korábban vették fel, Zujic még jobban a hangjánál volt, és Damrau sem annyira "akarta" Gildát játszani, hanem tényleg Gilda volt. Florez nekem sokkal jobban tetszett, mint Beczala. Három nagyon jó hang! Ezer köszönet Lacinak!



 


Élő közvetítések • 85522021-01-31 10:37:59

Nagyon köszönöm, mindenképpen megnézem!



Sajnos, ma egyre több a modern rendezés,ami önmagában nem lenne baj, de többnyire eszement is, ami engem már nagyon zavar.


Élő közvetítések • 85472021-01-30 21:25:51

Sajnos nem!


Charles Gounod • 2382021-01-30 18:43:06

Január 27.-én ment a MET sorozatban! Ott látni is lehetett.


Plácido Domingo • 9432021-01-30 15:55:03

Privátban


Plácido Domingo • 9402021-01-24 18:18:16

Igen, már magam is észrevettem! De köszönöm a helyesbítést. 


Plácido Domingo • 9382021-01-24 17:40:09

Köszönöm, azt az előadást ismerem. Monastyrska valóban nagyon jó énekesnő. Igazság szerint Domingora mellett a Vörös Eszterre is kíváncsi lettem volna - a Les Troyens-ben nagyon tetszett. De kibírom nélkülük.


Plácido Domingo • 9352021-01-24 12:51:06

Domingo 80. születésnapja alkalmából az ma ORF III közvetíti a STOP Nabucco előadását, Domingoval a címszerepben.  Belenéztem a mai programba, a szokások sajnos nem változtak! Ez az adás is csak Auszria területén lesz fogható.


Balett-, és Táncművészet • 60492021-01-17 11:37:25

Nem hiszem, hogy épeszű és ép ízlésű néző pasikat szeretne látni  tütüben, női szerepeket táncolva! Erre nincs igény, illetve azoknak van rá "igényük" akik ezt a sok baromságot kitalálják és véleményterror keretében rákényszerítik a csendes többségre.


Társművészetek • 22172021-01-17 11:32:59

Röviden: katasztrofális, szégyen!



Bővebben: talán kevés volt az egy év gyakorlás. Nem kellene két úton elindulni és ilyen szégyenletesen dö-dö-dö-döcögni! Elég lenne egy úton elindulni és szépen egyenesen végigmenni. (Mikrofon elé kerülés előtt pedig a mondanivalót átgondolni, és ha szükséges, leirni! Inkább, mint ez a nyilvános nyökögés. De aki egy ilyen "műsort" adásba enged, annak is ajánlanék más foglalkozást.)


TOP 10 - Kedvenc énekesek • 2822021-01-14 09:04:17

Gyurkovics Mária művésznő hazánkfia - bocs, hazánk leánya - tehát valóban figyelemre méltó. De tudomásom szerint Montserrat Caballé is hölgy, vagyis női énekes! (abban a boldogabb korban még nem létezett a "nemváltás" - hála Istennek)


Bartók Rádió • 7832021-01-12 18:27:46

Egy kis felüdülés a STOP és a MET stream előadásai után!


Opernglas, avagy operai távcső... • 207102021-01-11 16:52:04

A 2020. december 10.-i STOP Werther előadást tegnap közvetítette az ORF III: Természetesen a szokásos "jogi okból csak Ausztria területén...." stb. Sajnos ezt az adót nem tudm fogni, tehát ismét lemaradtam róla. Nem futott bele valaki véletlenül? Érdekelne egy elfogulatlan vélemény!


Élő közvetítések • 85362021-01-10 19:15:42

Köszönöm!


Édes anyanyelvünk - avagy az új homokozó • 26152021-01-09 12:08:57

Megnéztem az első Libretto műsort  (2609) és meghallgattam a bevágott 6:29 perces másik beszélgetést is. Lesújtó, elkeserítő, felháborító - kinek kinek szókincse és ízlése szerint! Sose volt nagy véleményem az egyes kereskedelmi adók által foglalkoztatott "riporternek tűnő" lényekről, de ez azért mindent alulmúlt! E, ö, szóvégi "a", tényleg, mint aki éppen azon gondolkodik, mit is kellene mondania. Ezek nem élő műsorok, legalább utólag át kellene fésülni, mielőtt adásba megy. Boldogult középiskolás tanár koromban nem tudom, mit tettem volna avval, aki így akart volna felelni.



A tegnapi Ez itt a kérdés  adást elkezdtem nézni, témája a "Keresztényüldözés a világban". Azért említem meg itt, mert ugyanazon az adón fut a műsor, mint a Libretto. Érdekelt a téma, ezért kezdtem el nézni. Az, hogy a műsorvezető  riporter és az első hozzászóló is gyöngysorként fűzte össze szavait ö.ö.ö és egyéb hangokkal, még elment volna. Pedig mielőtt elkezdődik a beszélgetés, tudnia kell, mit akar kérdezni! Amiért kb 20 perc után kikapcsoltam, annak az oka technikai eredetű: a felvezetéskor, az egyes jelenlévők bemutatásánál és a totál képeknél rendben volt minden. De amikor az elsőhozzászóló, az államtitkár úr beszélni kezdett, és a kamera premier planban volt hivatva őt mutatni, a képernyőn láttam a kék és bordó hátteret, a csatorna logóját és az államtitkár jobb fülét, mást nem. Kameraváltásnál az ablakon a hátteret, a külső épületeket,  szobrot. Közben természetesen ment a szöveg.  A következő hozzászóló egy hölgy volt, az ő esetében ugyanaz volt a helyzet, látszott a csillogó fülbevalója, és a fét arca. Mivel alig tudtam arra koncentrálni, amiről a műsor szólt, abbahagytam. Technikai feltételek? Figyelmetlenség? Rossz beállítás? Ma visszanéztem a médiatárban az ismétlést, ebben rendben van minden. Talán, ha valaki felelős személyiség nézi az adást, egy ilyen anomáliát azonnal meg kellene szüntetni!


A MET felvételei • 13502021-01-08 12:03:49

Kwiecenért az én szívem is fáj néha, főleg egy szép előadás megtekintésekor. Az orvostudomány sok mindenre képes, de sajnos nem mindenható. A gerincprobléma egy előadóművésznél, aki sokat, adott esetben több órát áll, okozhat megodhatatlan problémát, persze ennek pszichés okai is lehetnek.



Franz Welser-Möst, aki nem akárki a karmester-palettán, ígéretes hegedűs volt, és egy autóbeleset okozta sérülés miatt kellett váltania.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 73922021-01-05 16:02:26

Szép és méltó megemlékezés egy nagy művészről. Sokszor, sokat láttuk - hallottuk  hazai színpadon.  Tudtam, hogy Bayreuthban gyakori vendég-énekes volt, láttam őt különböző közvetítések során. De a 238 előadás nagyon meglepett! Annyi mindennel, mindenkivel példálózunk, percemberkéket magasztalunk fel. Nem inkább az ilyen és ehhez hasonló teljesítményt produkáló igazi művészeket kellene piedesztálra állítani? Ilyenkor jó lenne egy, az életműek legalább egy részét bemutató emlékműsor valamelyik tv csatornán!


  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
született:
1909 • Hámory Imre, énekes († 1967)
1914 • Carlo Maria Giulini, karmester († 2005)
1955 • Anne-Sofie von Otter, énekes
elhunyt:
1707 • Dieterich Buxtehude, zeneszerző (sz. vlsz. 1637)
1957 • Ezio Pinza, énekes (sz. 1892)