vissza a cimoldalra
2021-07-25
részletes keresés    Café Momus on Facebook
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11690)
A csapos közbeszól (95)

Help me! (1156)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (5018)
Giuseppe Verdi (1407)
Kimernya? (4184)
Operett, mint színpadi műfaj (4860)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62684)
Házy Erzsébet művészete és pályája (5184)
Ilosfalvy Róbert (969)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4777)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2250)
Sport (196)
Társművészetek (2432)
Franz Schmidt (3884)
Zenetörténet (313)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (887)
Rost Andrea (2061)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43
számlaszám:
11711003 20016193

apróhirdetés feladása:

Név: lujza
Leírás:
Honlap:
   


lujza (1654 hozzászólás)
 
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 50162021-07-09 00:12:56

Köszönöm! És tartok tőle, ez még nem is a teljes névsor, ami egy ilyen kis népnél mégiscsak meglepő.


Opernglas, avagy operai távcső... • 210122021-07-08 01:23:59

Valószínűleg Gobbi ugyanekkor énekelt Scarpiát is az Erkelben, amin ott voltam. Nagyon tisztelem Abodyt, de ebben a szövegben erős költői túlzás is van. Tele a yt Gobbival, hallgasd meg magad, hogy volt-e hangja. És igen, A Scarpia is ő volt.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 50102021-07-08 01:17:25

Szerintem Lettország bőven kétmilliós, de a Rigai Opera nem ám akármilyen. Sajnos én csak kívülről láttam, de valamit tudnak a lettek, vagy a génjeikben van valami, mert nem csak ez a 3 híresség jött onnan. Kapásból nem jut eszembe, de biztos van, aki még sorolni tudná azok neveit, akik onnan származnak.



És elnézést kérek, nem tudtam, hogy Bieito Carmen rendezése már 1999-ben készült, így ő ihlette meg ezt a rendezőt is.


Opernglas, avagy operai távcső... • 209972021-07-07 01:12:57

Köszönöm! Itt bizony nincsenek a földön, hanem Scarpia, ahogy Schrottról is írták, elvonul a háttérbe és italt tölt magának. Úgy látszik, a madridi előadást a rendező vagy az asszisztense még tovább instruálta. Mindenesetre Radvanovsky helyében a földön csúszáshoz nem engedtem volna, hogy a ruhám hasig ki legyen vágva, ahogy a barcelonai szopránnak se volt.


Opernglas, avagy operai távcső... • 209962021-07-07 01:08:21

Én nem vagyok álszent. Nyilván még megválogathatom, hogy mire viszem el őket. Ezért nem vittem el például a Don Pasquale Erkel színházbeli előadására sem őket, pedig a mű már igazán élvezhető lett volna nekik, és a yt-n láttak is részleteket belőle. De a hazai rendezés kritikán aluli.



Egy 16 évest már nem biztos, hogy én fogok vinni, mindenesetre igyekszem az ízlésüket és a véleményüket a világról minél inkább befolyásolni addig, és felkészíteni őket, amire csak képes vagyok.


Opernglas, avagy operai távcső... • 209922021-07-06 23:34:10

Én semmilyen Toscára se invitálnám az általános iskolás unokáimat, mert nem nekik való.


Opernglas, avagy operai távcső... • 209912021-07-06 23:30:34

Én nem bánnám, ha Otello is hozzászólna, de nekem az volt az érzésem, hogy már az ima előtt is volt egy kis dulakodás Scarpia és Tosca között, így kerültek mindketten a földre. De csak aki látta, az tudná megírni, hogy miért is vannak a földön ők.


Opernglas, avagy operai távcső... • 209902021-07-06 23:27:02

Amilyen mázlim volt, hallottam Gobbit Scarpiaként. Tanusíthatom, hogy volt hangja, nem is akármilyen.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 50062021-07-06 23:22:38

Nem csak vélhetően, hanem valóban 2007-es produkció, Garanca és Opolais, de a többiek is nagyon fiatalok. Nekem Opolais csalódás itt, nagyon nem tetszett. Ehhez képest tíz évvel később egész jó Manonokat énekelt. Silins-t nagyon szeretem a Wagner napok óta, de itt, ebben a másfajta szerepben is egész jó. A tenor inkább csak elment szerintem, Garanca viszont frenetikus Carment alakított, és a hangja is szépen szólt. És a rendezéshez még egy tanulság: Bieito se annyira eredeti.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 50042021-07-06 04:19:31

Az elmaradt Carmen helyett itt van egy nagyon régi:



https://www.youtube.com/watch?v=TdCkMi-_ILQ



Sajnos nem mindegyik szereplőjéért kezeskednék.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 50022021-07-05 00:40:26

Mivel Zéta nem volt ott, találtam egy másik kritikát, lehet vitatkozni vele:



https://operavilag.net/kiemelt/sok-kerdes-keves-elvezet/#more-29501



 


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 50012021-07-05 00:39:08

Sok sikert kívánok neki hozzá! És a hallgatóságnak is. De ha mégis jönne a Müpába, jól kiénekelt hangja lesz.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 49962021-07-04 00:28:38

Éntőlem Tetelman is jöhetne, akkor tényleg kiderülne, hogy mit tud.



De azért mielőtt Eyvazov menybe menne, a következő évadban se Bécsben se Münchenben nem lesz Annácska partnere. Teziert pedig a Covid elfújta a Müpából.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 49892021-07-03 00:43:03

De hogy jön ide Tezier? (De bárcsak jönne! :)))


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 49882021-07-03 00:40:35

Sajnos könnyen lehet, hogy fején találtad a szöget! A Müpa Carmen már több mint egy éve meg volt hirdetve, jegyem is volt rá. De netán közbeszólt a magasabb érdek... Egyébként fogsz írni az estéről?


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 49832021-07-01 22:29:07

Sajnos egyikünk se lát be a Müpa lelkébe. Korán lemondták az egész évadot, és a jegyek, bérletek árát derekasan visszafizették. Nyilván később derült ki, hogy ki tudnak nyitni, mint az is, hogy Garanca nem mondta le a turné többi részét. Talán már nem tudták vagy akarták megszervezni az előzőleg hirdetett koncertszerű Carment, amit én is nagyon sajnálok. De különösen meglepett, amikor felbukkant a két magyar férfi énekes, szerintem teljesen feleslegesen. Pasztircsák Polina szereplése még indokolható volt, és én is szívesen hallottam volna vele és Tetelmannal a Bohémélet kettőst is. De szerintem nem Garancának volt több szüksége pihenésre vagy arra, hogy az olasz dalokból tercett legyen, érzésem szerint a magyarokat akarták minden áron szerepeltetni.



A súlyosabb szoprán sztárt pedig augusztus végén valóban hallhatod a férjével és az általa választott baritonnal együtt a Müpában.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 49742021-07-01 02:00:32

Nekem is egyértelműen a második rész tetszett jobban. Polina Mimije tényleg nagyon szép volt, már Puccini inkább való neki, mint a nagyon lírai Micaela. Tetelmann is jobban tetszett a második részben. De ki találhatta ki ezt a sok szereplős koncertet? Miért kellett az olasz dalokat hármójuknak énekelni? És ez a program eléggé nyárra volt tervezve.


A MET felvételei • 15122021-06-16 23:33:42

Én ugyan már rég elengedtem volna ezt a témát, (és az adósságodat is), de mivel ismét megszólítottál engem is, hát válaszolok, bár, ha elolvastad, amit takátsa belinkelt, már tudhatod, hogy semmi újat se írtál. Katolikus vagyok és némi teológiát is tanultam, de amit leírtál, azt mindazok, akik nem csak ovis hittanra jártak, tudják. Nem újdonság. De hogy továbbiakat is írjak, Jézus ezt a témát még több oldalról is megközelíti. Máté evangéliuma 5,23-24-ben a következőket mondja: „Ha tehát ajándékodat az oltárhoz viszed és ott eszedbe jut, hogy felebarátodnak valami panasza van ellened, hagyd ajándékodat az oltár előtt, menj, békülj ki előbb felebarátoddal, aztán térj vissza és ajánld föl ajándékodat.” (Békés-Dalos fordítás). Bár más szavakkal, de tulajdonképpen itt is a megbocsátás az, amiről szó van.



De, amit leginkább írnék, az, hogy az imádság elsősorban nem szavakból áll. Lehet, hogy ezt nem érted, és semmiről se tudlak meggyőzni, de szerintem már meddő vita, ami itt, a MET topicban folyik.


Olvasói levelek • 116852021-06-16 02:23:42

Kedves Szerkesztők! Nézzetek rá időnként a Müpa honlapjára is! Ma a "Wagner varázslat 2" -t közvetítik, hátha ez is jó lesz, mint az 1. volt.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 49712021-06-14 03:19:49

Itt jobboldalt most nincs ajánlat, pedig a Müpában a Wagner napok keretében Michael Volle dalestje lesz. Helmuth Deutsch zongorakíséretével Wagner és Liszt dalokat fog énekelni, ami ingyenes közvetítés lesz a Müpa honlapján.



És szép volt a "Wagner varázs", ami szintén élő közvetítés volt vasárnap este.


Erkel Színház • 108492021-06-11 02:15:57

Nem láttam az előadást, csak általánosságban jutott eszembe arról, hogy utálod a Hugó regényt. Nagyon megváltozott mára a befogadó készség. Nem lehet a gyerekekkel egy Jókai regényt elolvastatni. Az Egri csillagok, ami kötelező, kínszenvedés nekik. Gyerekként engem elvarázsolt a Jancsi és Juliska Humperdicktől. Ma nem merném az unokámat elvinni rá. Egy száz éves operát, ha nem tartozik a nagy klasszikusok közé, csak módjával lehetne előadni, szcenírozva, nagyon jó rendezésben és alaposan betanulva, kiváló szereplőkkel. Az a gyanúm, hogy ez így inkább kínszenvedés lehetett, ami értelmetlen.



Biztos díjazni lehet a zeneszerző szándékát, de előadni a művét csak különlegesen lehetne.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 74812021-06-09 23:42:01

Én nem fogalmaztam elég pontosan, csak a BBC adásán keresztül hallottam a londoni Fideliot, mint ahogy Münchenből is csak livestream volt. Covidos időben amúgy se nagyon röpködhetünk, de London messze is van, úgyhogy nyugodtan elmúlhat az a sárgaság!


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 74652021-06-09 01:19:45

Én ezt nem értem, mostanában miért kell minden ellenvéleményre azonnal beindítani a nehéztüzérséget? Mintha politikai élet-halál harc folyna itt is, mint ebben a jobb sorsra érdemes szegény hazában. Takátsa megosztotta velünk ingyen és bérmentve Davidsen mindkét lemezének anyagát, és mellesleg elmondta a saját szubjektív véleményét. Én persze egyszer megkaptam már, hogy ajnározom őt, és félek, hogy most kapok egy újabb sorozatot, jobb, ha már előre behúzom a nyakamat.



Van némi sejtésem, hogy mire gondolhatott, bár tévedhetek. Egyébként szerintem egy tisztességes általános iskolában az énektanár már az alsó tagozatban megtanítja a különbséget szoprán és mezzo között, ilyesmivel sértegetni valakit csak feszültséglevezetés lehet.



Davidsent hallottam a londoni Fidelioban és nemrég a müncheni Walkür 1. felvonásában. Ezek alapján én nem jósolnék rövid karriert neki, ellenkezőleg. Amilyen hatalmas nő ő, olyan hatalmas a hangja is. Bár Leonóraként még nem így hallottam, de a múltkor arra gondoltam, hogy inkább Brünnhildét énekeljen mint Sieglindét. De azon túl, hogy mekkora a hangja, és milyen a technikája, nekem hiányzott a valódi átélés nála. Meiert felhozni szerintem azért helyénvaló, mert az csoda, amit ő a színpadon adni tudott még akkor is, amikor már a hangja igencsak megkopott. Aki látta őt legalább a Müpában, az tudja, mire gondolok. és átélés terén DiDonato is hasonló tud lenni.



Davidsen hideg északi énekes. Ezért nem való neki Verdi, pláne Puccini, bár nagyon fiatal még, és változhat is. De nem hinném, hogy Nilssont utolérhetné, akiben viszont melegség bőven volt.



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 626502021-06-08 00:29:59

Hányszor írjam még le, hogy lesz lift? Gondolom, már legalább a helye meg is van. Nem ez lesz a gond, hanem a jegyárak.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 626452021-06-05 23:09:42

A kakasülővel csak az lesz a baj, hogy sokkal kevesebb ülés lesz ott, mint eddig, és még az állóhelyekhez se lesz olyan könnyű hozzájutni. Most üt vissza, hogy ez az épület sokkal kisebb mint a bécsi.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 626442021-06-05 23:04:09

Az interjúban, amit egy hete belinkeltem, van szó a liftről is, amit egészen természetesen beépítenek, de némi körültekintés kell hozzá, mert a nézőtérre nem juthat be a rezgés, amit okozni fog.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 626322021-06-05 02:15:44

Ti mit gondoltok, én kíváncsi voltam az Opera jövő évi helyáraira, de valamit nem értek. Egy első kategóriás páholy alapára 67.000Ft. Ezért vajon az egész páholyt megkapjuk, mert akkor igen jutányos, vagy csak egy jegyet?


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 49652021-06-05 02:11:15

Ezeken a Wagner alkalmakon kívül a teljes Ring régebbi felvételét is levetítik majd ingyen, azokon a napokon, amikor egyébként játszották volna, vagyis június 17 és 20 között.


Opernglas, avagy operai távcső... • 209532021-06-04 00:22:33

A Bécsi Staatsoper új évadja nem is lesz rossz:



https://www.wiener-staatsoper.at/saison-202122/



Csak az az átkozott covid közbe ne szóljon!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 626302021-06-04 00:05:37

Cilikém, én mint civil pontosan ezt írtam. De helyesebb lett volna az eredeti válaszodat nem Klárának, haném Corvette-nek címezni, aki ugyan nem civil, de érdekes dolgokat tud állítani.


Társművészetek • 23952021-06-03 23:59:39

Én egyéb műfajokról nem tudok, csak a koncerteket figyeltem a Müpa honlapján. Káel Csaba neve nekem mindig azt jelzi, hogy lesz pénz, és ez is valami. De azért nem bocsátom meg, hogy szétverte a Tavaszi Fesztivált.



Hogy volt-e siker, nem tudom, az itteni hallgatásból nem sok jó derül ki.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 626202021-06-03 00:12:25

"Az előadás a közönségről szól" - írta bölcsen Momo. Talán nem kéne sokat filozofálni, mentséget keresni. Valamirevaló karmesternek van asszisztense, akit hátraküld az utolsó sorba, majd fel az erkély tetejére, hogy ellenőrizze a hangzást. A hangerő igenis beállítható, feltéve, hogy profik, akik zenélnek.


Társművészetek • 23932021-06-03 00:07:46

Szerintem ez inkább a Nemzeti Hangversenyterem és más helyszínek topicba illene. A nagy siker a sok pénznek volt köszönhető. Tenyleg kiváló együttesek és karmesterek koncertjeit lehetett hallani az eredeti helyszínekről, nekünk ingyen. Hogy hányan hallgatták, nem tudom. Engem is érdekelt volna mások véleménye azokról is amiket hallottam, és azokról is, amiket nem.


Opernglas, avagy operai távcső... • 209462021-05-30 21:56:29

Legutóbb a Devereux kapcsán Gruberovát emlegettem, mint idolt. Akkor hirtelen nem jutott eszembe, hogy a MET-nek is van egy remek felvétele ebből az operából Radvanovskyval, aki szintén fantasztikus ebben a szerepben. És igaz, már túl lehetne ezen a repertoáron, de még így is abszolút meggyőző.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 626012021-05-30 21:12:49

Én azért nem vetemednék arra, hogy anélkül mondjak véleményt valamiről, hogy meghallgattam volna. Ez most tipikus tévedés volt, netán prekoncepció. Már a beszélgető partner se akárki, Zubreczki Dávid a kérdező. És itt egészen másról beszél Zoboki, mint abban a bizonyos "Operaláz" tv műsorban. Elsősorban Ybl nagyságáról, hogy a tehetségével mennyivel meghaladta a korát, milyen zseniális megoldásokat alkalmazott, és csak ez után térnek át arra, hogy a mai kor milyen problémákat vet fel, és hogy próbálják most megoldani azokat.


Pantheon • 29102021-05-30 21:04:14

Én ugyan nem ismertem Spangel urat, de régebben sokszor olvastam a bejegyzéseit, bár egy ideje már mintha eltűnt volna innen. Nagyon sajnálom, hogy azok a régiek, akik idejében még érdekes szakmai beszélgetéseket lehetett itt rendszeresen olvasni, így vagy úgy, de sorra eltünedeznek. :((



RIP!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 625942021-05-30 01:28:00

Itt van egy érdekes beszélgetés Zoboki Gáborral az Operaház felújításáról. Ez picit magyarázza, hogy miért húzódik el ennyire:



https://open.spotify.com/show/5CyhS3EzJClRCH0FRAqdMm



 


A MET felvételei • 14292021-05-21 21:28:11

Kedves Héterő, azt hiszem, valamit nagyon elnéztél! Én ugyanis csak akkor tettem megjegyzést a takátsa irányába indított - hát, nincs kedvem igazán néven nevezni, hogy minek – mondjuk nyelvvédő harcodnak, amikor a Miatyánk is szóba került. Visszanézheted, én az 1416-ban neveztem kekeckedésnek, amikor még a Miatyánk fordításába is belekötöttél, addig csak csendben csodálkoztam a kifogásaidon. Én ugyan tudom a Salve Reginát latinul és magyarul is, de engem sosem érdekelt, hogy szó szerinti fordítást mondok-e vagy sem, mert számomra nem ez a lényeg. Lehet, hogy számodra az imádság pusztán nyelvi kérdés, nekem viszont egyáltalán nem az! Úgyhogy kikérem magamnak a nemtelenség vádját épp úgy, mint az inszinuációt, ha valaki itt jelenleg inszinuál, az egyedül Te vagy! Gratulálok, hogy még a csodafegyvert, az ő-zést is bevetetted hozzá!



Takátsa-t pedig itt senki se ajnározza, ahogy sajnos nem tettük ezt anno Haandellel sem. Pusztán hálásak vagyunk, és bárkinek, még Neked is azok vagyunk (gondolom, ezt most nemcsak Klára, de bárki más nevében is mondhatnám), minden olyan megosztásért vagy segítségért, amit kérésre vagy ingyen kapunk. Neked is az voltam, már nem is egyszer korábban. De azért nem ártana, ha elfogadnád, néha másnak is lehet igaza, és ezen a világon sokfélék vagyunk, sokféle véleménnyel.


A MET felvételei • 14242021-05-21 00:40:56

Azt hiszem, mikor nálunk bemutatták, akkor zajlott ez a vita a darab címéről. Én akkor is kicsit szőrszál hasogatásnak éreztem.



De amit az imáról írtál, az olyan szép, mint egy ima, nagyon köszönöm!


Karmesterekről, karmesterségről-"úgy általában" • 6522021-05-21 00:32:10

Az idétlen címe ellenére ez egy remek interjú. Madaras Gergely nagyon rokonszenves, de az se mindegy, ki a kérdező: druszája, Fazekas Gergely.


A MET felvételei • 14172021-05-20 00:07:08

Hálás is vagyok, hogy feltöltötted! Ez tényleg zseniális előadás. Már a mi operai produkciónkat is szerettem, ott ismertem meg a művet, de amikor két éve a moziban láttam ezt az előadást, nehéz volt utána szabadulni tőle. Mostanában a Classica többször játszotta éjszaka, de ott nincs szöveg semmilyen nyelven se. Nagy munkát végeztél a kedvünkért! Egyébként most jut eszembe, anno arról szólt a vita, hogy mi a mű címe helyesen...


A MET felvételei • 14162021-05-19 23:59:18

Mikor jelenik meg egy fordításban pontosan ugyanaz? Szerintem soha. Bármenyik operába megyünk, bármilyen nyelven, valószínűleg sosem szó szerinti a fordítás. És nemcsak technikai okokból. De ha egy dráma vagy vers műfordítását nézzük, ott aztán végképp nem ugyanaz van. Ahány fordító, annyi szöveg,  Tulajdonképpen nem értem, mi a probléma? És mi ez a kekeckedés a Miatyánkkal?.


Opernglas, avagy operai távcső... • 209132021-05-17 04:23:56

Poplavskayával Kaufmann csak egy Faustot énekelt. De énekelt még sok másik énekesnővel is, még Netrebkoval is.


Jonas Kaufmann • 25052021-05-15 22:40:31

Olyan, mintha senki se látta volna! Tényleg már csak politizálunk? Próbáltam valamit írni erről a rendkívüli előadásról, de közben valahogy kiléptettem magamat, és nem írom újra. Helyette itt van egy kritika:



https://bachtrack.com/review-video-walkure-davidsen-kaufmann-zeppenfeld-fisch-bayerische-staatsoper-may-2021?fbclid=IwAR2eaD81uu38n9TnWV8B8oWaztHpY6Mpxn9d8vszXLBni2exejrGOn_7tr0



Ha netán mégis érdekelne valakit, a BSO oldalán egy hónapig 9,90 Euróért még megnézhető. Nagyon szép!


Opernglas, avagy operai távcső... • 208982021-05-15 01:03:10

Kedves Laci, épp ez volt a bajom, hogy én ezt az operát Gruberovával ismertem, énekelte ő nálunk is az Operában, és többször láttam a BSO előadását is. Vele pedig nehéz konkurálni.


Opernglas, avagy operai távcső... • 208932021-05-14 00:10:51

Kedves Laci, nagy örömmel látlak újra! De azt be kell vallanom, én nem voltam elragadtatva attól az előadástól. Persze én nem vagyok mérvadó, mert nem  értek a belcantohoz, de engem nem fogott meg igazán.


Opernglas, avagy operai távcső... • 208922021-05-14 00:07:43

Sajnos egyetértek, az SI faktor!


Opernglas, avagy operai távcső... • 208862021-05-13 04:09:04

https://papageno.hu/blogok/bartok-plusz/2021/05/a-csucson-abba-kell-hagyni-kesselyak-gergely-nyilt-levele/?utm_source=related&utm_medium=papageno.hu&utm_campaign=widget-1935389



Talán csak az volt a pechjük, hogy ők már használták Bartók nevét. Mindenesetre Kesselyák Gergely szépen búcsúzott el.


Eiffel Műhelyház • 5372021-05-06 00:08:03

Pénz, pénz, pénz. Várom, hogy az Opera a Zeneakadémia 2-t is beindítsa.



De egyelőre legalább az Erkel Színházat kinyithatná.


Balett-, és Táncművészet • 60712021-04-28 00:49:57

Nem kellene mindig epésnek lenni, végre egy igazán hiteles kuratórium!



Én inkább azt csodálom, a Zeneakadémia és a Képzőművészeti Egyetem hogyhogy kimaradt?


Társművészetek • 23832021-04-25 01:20:26

Amikor én is morogtam a Pázmányon oktató barátnőmnek amiatt, hogy csak úgy bekebelezik a Rádió épületeit, és mi lesz a stúdiókkal, azt felelte, hogy média szak is indulni fog náluk, és ott fognak oktatni. Vagyis jobb körülményeik lesznek, mint a Szinművészeti hallgatóinak.


Olvasói levelek • 116252021-04-21 23:36:18

Nagyon kérlek, gyógyulj meg és gyere vissza!


Opernglas, avagy operai távcső... • 208582021-04-20 02:01:20

Igen, az látszik, hogy a partiturából rendezett, és mindezt úgy tette, hogy nem hagyhatta el Oroszország területét, és csak a neten kersztül tudta instruálni, és milyen jól a művészeket. Ráadásul ezeknek a filmeknek az elkészítése se lehetett kis munka, nem irigyelném tőle, bármennyi pénzt kapott is ezért a rendezésért.



Mit szóltatok a gyönyörű romos templomhoz? A rendező azt mondta egy interjúban, ott jelen volt Isten.


Opernglas, avagy operai távcső... • 208512021-04-18 20:31:16

Ezer köszönet!


Opernglas, avagy operai távcső... • 208502021-04-18 20:27:04

Hát, nem biztos, hogy Welser-Möst dögunalmas, viszont megbízható. Bécs nagyot vesztett vele, csak most sikerült végre pótolniuk.



De a pletyka szerint Párizsba Dudamel volt az egyetlen jelentkező.


Opernglas, avagy operai távcső... • 208492021-04-18 20:24:01

Így igaz, az a modern rendezés a madridi Otelló volt. Azt hiszem, ott is Alvarezzel, Desdemonára nem is emlékszem, mert főleg Kunde ragadott meg.


Opernglas, avagy operai távcső... • 208402021-04-18 00:00:51

Kunde tartja a színvonalát. Mielőtt a németek eladták a Classica tv csatornát, rendszeresen voltak ott minőségi operaközvetítések. Akkoriban két Otellót is láttam Kundéval, az egyik szintén Barcelonából volt, egy egészen modern rendezésben, a másik talán a velencei dozse palotában játszódott. Mindkettőben egészen kiváló volt a címszerepben.


Opernglas, avagy operai távcső... • 208392021-04-17 23:54:05

Nézni csak óvatosan, azoknak, akik nem vetik meg a formabontó rendezéseket! :)) Másoknak inkább a hallgatást ajánlanám, azt hiszem, az oe1-en egy hétig még visszahallgatható. És érdemes!


Opernglas, avagy operai távcső... • 208362021-04-17 19:37:51

Jordan épp most hagyja ott Párizst, és szerencsénkre Bécsbe jön, ahol nagyon jól járnak vele. Pont most kezdődik a www.oe1.orf.at rádióadón az új Parsifal közvetítése, meg lehet hallgatni, micsoda karmester!


Opernglas, avagy operai távcső... • 208092021-04-14 23:29:15

Én inkább Harterossal kérem Netrebko helyett! (Remélem, valaki fel is veszi. :)))


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 49582021-04-11 01:15:42

A Müpa az évad végéig zárva lesz, valamennyi megváltott jegy és bérlet árát visszafizetik.



Sajnos elmarad májusban a Bécsi Filharmonikusok koncertje, júniusban a Wagner napok, és a Carmen koncertszerű előadása Garancával.


Társművészetek • 23752021-04-07 01:38:45

Nemsokára online, ingyenes Tavaszi Fesztivál:



https://fidelio.hu/vizual/legendas-eloadasok-online-a-budapesti-tavaszi-fesztival-kinalataban-162667.html



 


Opernglas, avagy operai távcső... • 207892021-03-30 01:28:44

Ha esetleg valaki még nem látta volna:



https://vimeo.com/channels/1180275/486947342?fbclid=IwAR0UU4mhA3f0_JWI0DQrjgOraEL1TbzX_CyH906D-uG84zP88LkCyhwY7JQ



Halott város, München 2019.


Élő közvetítések • 86042021-03-27 20:18:39

Ma 20:30-kor kezdődik a Stephansdómból egy János passió. Az elérhetőségei itt:



https://www.wiener-staatsoper.at/die-staatsoper/medien/detail/news/livestream-konzert-aus-dem-stephansdom/


Opernglas, avagy operai távcső... • 207862021-03-24 00:29:23

Reménykedjünk!



https://www.roh.org.uk/news/the-royal-opera-house-reveals-highlights-of-its-first-full-season-since-2019?fbclid=IwAR0o58Xn4QuzusT2nBThsuSkOI57v82u8pUkUJ_RkzB1e-Km0Hf7UdAn-hE



 


Társművészetek • 23702021-03-23 00:32:42

Egy dolog kimaradt, az, hogy nem mellesleg az SZFA kuratóriumának is a tagja Rátóti Zoltán.


Opernglas, avagy operai távcső... • 207752021-03-22 03:52:29

A BSO Rózsalovag bemutatóját látta valaki? Ha igen, hogy tetszett? Nem olyan volt, mint amit megszoktunk.


Opernglas, avagy operai távcső... • 207742021-03-22 03:46:30

Milyen jó, hogy más is ennyire szereti a Don Giovannit! :)) És tán pont azért jó a zürichi opera, mert bebizonyítja, hogy nemcsak világsztárokkal lehet jó előadásokat csinálni, ráadásul nem is a díszleten múlik az előadás élvezhetősége, az viszont nem árt, ha meg is rendezi valaki.



Egyetlen dologban érzek másképp, nekem Bartoli valahogy nem tetszett, számomra nem ilyen dühödt vehemenciával kellene énekelni Elvirát, túl sok volt belőle, főleg az elején, nekem ez így nem Mozart volt.


Opernglas, avagy operai távcső... • 207692021-03-21 05:06:37

Ha érdekel valakit, most a zürichi opera is megnyitotta az archívumát. Hétvégeken teszi fel egy-egy régi előadását, ami ingyen nézhető. Kezdetnek, e hét végén a Don Giovannit, Harnoncourt vezényletével és Polgár Lászlóval, mint Leporello. Vasárnap éjfélig nézhető.



https://www.opernhaus.ch/digital/corona-spielplan/don-giovanni/


Kocsis Zoltán • 7132021-03-20 21:08:26

Szerintem Kocsis egy öntörvényű zseni volt, és mint ilyen biztosan megosztó személyiség is. A zongoraművészi kvalitásait nem lehet elvitatni, de az se, hogy gatyába rázta a Nemzeti Filharmonikusokat. Nyilván némileg diktatórikusan tette ezt, de minőségi változás történt ott az ő vezetése alatt. Csinált egy Bartók összkiadást, az se sikerült rosszul. Hogy milyen zeneszerző volt, azt nem tudom, nem értek hozzá.



A házával kapcsolatos történet más tészta. Itt már nehéz megkülönböztetni a tisztes szándékot a fellengzős nyerészkedéstől. És mindenesetre, ha én lennék az özvegye, nem várnék senkire, hanem csináltatnék síremléket neki, kerül, amibe kerül.


Társművészetek • 23612021-03-18 04:02:38

Ez ugyan nem művészet, de nagyon jó hír: Lovász László Ábel díjat kapott! Ha Nobelnek nem lett volna gondja a matematikusokkal, akkor most lenne még egy Nobel díjasunk! :))


Társművészetek • 23602021-03-18 03:33:42

Kezdek nagyon undorodni az egésztől! Már más sincs, mint emberek gyalázása, és nagyhatalmú urak, akik rátelepednek egy-két-három művészeti ágazatra, és fellengzős terveket szőnek.



Nem írnátok inkább arról, hogy mit láttatok-hallottatok mostanában on-line? Színház, mozi, kiállítás, netán egy jó könyv, valami lelkesítőt! :))


A díjakról általában • 11272021-03-15 19:03:48

Lehet, hogy nagyon tájékozatlan vagyok, de még nem fordult elő, hogy ennyi, számomra ismeretlen nevet lássak a kitüntetettek között.



Szerencsére az itt nem szereplő Széchenyi díjasok közül ismerem Karikó Katalint és Merkely Bélát is, akiknek örömmel gratulálok!


Richard Strauss • 7552021-03-14 00:14:23

A Bayerische Staatsoper új Rózsalovagot mutat be március 21-én, ingyenes livestream formájában. Ehhez tartanak most vasárnap 11-től egy bevezető matiné beszélgetést az alkotókkal:



https://www.staatsoper.de/stueckinfo/online-matinee-zu-der-rosenkavalier/2021-03-14-11-00.html



 


Társművészetek • 23292021-03-13 02:24:32

Nálunk pedig a magyar tv mellett a besztercebányai adót is tudtuk fogni, édesapám nagy örömére, mert ott remek jéghoki közvetítések voltak.


Társművészetek • 23222021-03-12 03:01:19

Mondja valaki, hogy nem jó hely a Momus! Találhat az ember ilyet másutt?



Hálás köszönet!


Társművészetek • 23192021-03-11 02:05:47

Azért nem is nagyon mondtál ellent annak, hogy egy figyelemre méltó előadás született, amit majd szívesen megnéznék a színházban is. Valóban hosszú, de én Wagnereken edződtem, és mivel az előadás végig feszes volt, inkább a színészeket sajnáljuk emiatt, mert nem nagyon kímélhették magukat. Fantasztikus volt ez a fiatal négyes, mindnyájan érettek, hitelesek voltak, nekem üdítően. De a legnagyobb meglepetés a számomra ismeretlen rendező, aki az interjúban meglehetősen nyeglén beszél, de a munkája egyáltalán nem volt nyegle.Maga a darab tényleg elég kacskaringós, ezért szeretnék most egy Schiller kötetet, de sajnos nem futhatok a könyvtárba.


Társművészetek • 23162021-03-10 00:47:52

Káel közepes tehetség, de eddig meg voltam győződve feltétlen jóindulatáról és igyekezetéről. De úgy látszik, a hatalom és pénz elmosta a lelkiismereti aggályait, és simán nekiállt szétverni egy negyven éves, jól bejáratott márkát. Ennek érdekében lett Bartók és Liszt nevéből "csak áruvédjegy".


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 74512021-03-09 02:38:08

Dear Hanka,



So kind of you to write us about Ladislas, our dear Haandel. I think we all are symphatising with you to loose him. It is a big deficit for us Momus members too. I was also very sad  to loose him. But our lost friend will always present in our memory. We will remember him as a young fellow. I hope we will touch with you here in the virtual platform and with him in the heavenly region.



Sincerely yours



Lujza


Társművészetek • 23122021-03-07 00:36:02

Nagyon sajnálom, hogy nincs egy Schiller drámakötet itthon! Most láttam a Radnótiból egy megrendítő Don Carlos előadást. Színházban már nagyon régen láttam ezt a darabot utoljára, inkább az operát néztem meg nagyon sokszor. De most ebből a hosszú műből egy olyan feszes, drámai és megrázó előadás született, amilyet nem túl sűrűn látni színházban. Nyilván a színészek most pihentebbek, és bőven volt idejük próbálni is, mert egytől egyig kiválóak voltak. A négy fiatal tényleg fiatal volt, én a Carlost és Posát játszó művészeket nem is ismertem. Ugyanígy ismeretlen volt nekem a rendező, Nagy Péter István, aki számomra egy kicsit túl sok effektet használt, és ezáltal homályosabbá tette az előadást, de egyébként ügyesen megoldotta azt a nehézséget, amit a Radnóti jelenleg nagyon is szűk színpada jelent. És a végén az inkvizitor, M. Kecskés András igazán hátborzongató volt.



A drámában nincs fontaneblaui jelenet, enélkül is kb. 3 óra, Carlos és Posa találkozásával kezdődik a darab, és nincs V. Károly se. Egyébként az opera hű a dráma cselekményéhez, a szöveg néha szó szerint ismerős volt.



Tudom ajánlani, ha valakit érdekelne, hétfő hajnalig még megtekinthető az előadás 4500Ft-ért az eszinház honlapján.


Társművészetek • 23022021-03-05 00:11:53

Vidnyánszky Attila mióta professzor?


Társművészetek • 22972021-03-04 00:29:20

Csakhogy nem a Tavaszi Fesztivál vált nevet, nem árt, ha egy újság pontosan fogalmaz! Inkább elindítják, sok pénzért, a konkurenciáját. Idén mi nézők és hallgatók jól járunk, mert válogathatunk az ingyenes közvetítésekben, de hogy ez az egész nagyon nem volt sportszerű, az finom fogalmazás.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 74322021-03-03 00:55:03

Kedves Cilike, én köszönöm, hogy időt szántál rá, és próbáltad magyarázni a korábban bedobott mondatodat. Természetesen nem kötelességed ide írni, de ha csak úgy bedobsz egy mondatot, azt azért nem árt megmagyaráznod.



Említed, hogy dolgozol. Jó Neked! De azt én is tudom, hogy amiért az ember megkínlódik, azt nagyon fogja szeretni. Ezért jogodban áll akár elfogultnak is lenni vele, senki se fogja felróni Neked. Mi viszont "csak" nézők voltunk, ráadásul az online forma miatt erős handicappel. És nem olyannak láttuk az előadást, ahogy szerettétek volna. De a sok év alatt, mióta Zéta kritikáit olvasni szoktam, sosem éreztem azokat szakmaiatlannak, hozzá nem értőnek vagy rosszindulatúnak.



Zéta egyáltalán nem ír csupán rosszat a rendezőről, legfeljebb nem mindenben ért vele egyet, ahogy megvallom, én sem. Kérdezted, hol itt a szabadság? Hát lett volna rá mód ábrázolni. Szerintem Posa alakja itt félre van értve vagy rosszul ábrázolva. Ő az egész lényével a szabadságot képviselné az operában, az életével és a halálával egyaránt. Ehelyett itt csak egy fura figurát látunk. Ha valakit csak az elnyomás foglalkoztat, akkor az azt fogja ábrázolni.  De lenne még sok más apróság is, ami elsikkadt. A rendezőnek voltak jó ötletei, és bizony, másolatai. Az elmúlt években elég sok Carlost láttam, hogy felismerhessem egyik-másik ötletét. De ami sajátja volt, az se mindig remek.Például az a retikül! Borzalmas volt az első megjelenésétől kezdve, és szükségtelen. Erzsébet ládikáról beszél, nem lehetett volna azt megtartani?



Én nagyon szerettem a régi Don Carlost az operában, nyilván a kiváló énekesek mellett a gyönyörű díszletek és jelmezek miatt is. De amikor először megláttam a fontaneblaui jelenetet, végre helyére került a történet a fejemben. Szerintem anélkül nem is szabadna játszani ezt az operát. De itt az is csonkolva volt, mint ahogy a MET produkciójában. Ezért én is úgy jártam, hogy a reklámok után semmi karmester bejövetel, hanem egyszer csak nini, hát már énekel Carlos. Riverót már hallottam itthon élőben, nem is egyszer. Nekem ennél sokkal jobb emlékem volt róla, ebben az előadásban nem volt a helyén sem hangilag, sem alakításban. Megnézheted, a revizoronline kritikája sokakat dicsér, de őt nagyon nem.



Én nagyon szeretem ezt az operát, lehet, hogy túlzott elvárásokkal ültem le megnézni, de ettől még nem utálkozom, amikor azt mondom, hogy nem éppen ezt vártam.


Erkel Színház • 108022021-03-01 01:51:11

És ezzel mit kezdjük?



http://radnotiszinhaz.hu/hirek/jon-a-don-carlos/


Társművészetek • 22742021-02-27 23:29:15

A magyar zeneiskolák mai helyzete általában nem túl rózsás, ez valóban nemcsak a Molnár Antalra vonatkozik. Ha van is önálló épületük, nem biztos, hogy elég nagy, és van benne megfelelő méretű előadóterem. Vagyis az ötlet nem rossz, éppenséggel fel lehetne ajánlani a Műhelyházat arra, hogy amelyik zeneiskola igényli, tarthassa ott egyes vizsgakoncertjeit, persze időben előre egyeztetve. Viszont arra semmi szükség, hogy az Opera a későbbiekben a zeneiskoláknak egyfajta konkurenciaként önálló képzésbe fogjon, á lá balettintézet, mert ez csak újabb pofon lenne a sanyarú helyzetű és megbecsültségű zeneiskoláknak.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 74242021-02-27 23:20:34

Ez nem derült ki. Cilike szokása újabban, hogy beír valami otrombát, majd eltűnik. De nehéz lenne Zétát szakmaiatlansággal vádolni, nem hinném, hogy neki szólt volna.


Élő közvetítések • 85932021-02-27 01:24:46

Találtam egy Aida kritikát:



https://operavilag.net/kiemelt/napoleon-a-pinceben/#more-29048



 


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 74202021-02-27 01:15:19

Köszönöm szépen!


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 74162021-02-26 01:28:54

Ha Te láttad az általad említett darabokat, én örömmel olvasnék róluk, hogy milyenek voltak. Sajnos én csak ezt az egyetlen előadást láttam eddig.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 74082021-02-24 22:55:17

Így már értem! De nekem ez a rendezés amúgy se sokra válaszolt. és ha már a filmeknél tartunk, a nemtudomhány fahrenheit is előkerült, mint előzmény.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 74062021-02-24 22:46:57

Én Búbánattal értek egyet ebben, nekem a fontainebleaui jelenet nagyon fontos ebben az operában. Mivel gyerekkoromtól kezdve sokáig csak enélkül láttam a Don Carlost, igazi reveláció volt, amikor egy felvételen már ez is szerepelt.



Egyébként csak ismételni tudom Zéta meglátásait, bár számomra pont a sok "apróság" miatt a végeredmény erősen közepes lett. A rendezéstől nem voltam elragadtatva, a viszolygást és a paródiát, amit Zéta említett, egyaránt osztom. Nekem túl sok volt a megfélemlítés, és kevés a barátság és a hősiesség. A lépcsősor nem lenne rossz ötlet, de sajnáltam a szereplőket, akiknek éneklés közben ott kellett le-fel rohangálniuk. A szólisták jelmezei közül néhány nagyon előnytelen volt, például Erzsébeté, akinek a frizurája és a maszkja is szerencsétlenre sikeredett. Pedig a külső bizony meg tudja határozni a belsőt is, Fülöp már a megjelenésében is elegáns volt. A hangokkal kapcsolatban teljesen egyetértek, és két szereplő helyett jó lenne azonnal mást  találni!


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 49472021-02-23 03:33:28

https://fidelio.hu/klasszikus/a-fovaros-erteket-lat-a-budapesti-tavaszi-fesztivalban-es-meg-fogja-menteni-161815.html



Ez nagyon kulturáltan hangzik, de hol tud a főváros konkurálni ezzel a rengeteg pénzzel? És újra kérdem, honnan tudja Káel Csaba, hogy áprilisra itt már minden nyitva lesz, és hogyan és mire akar ilyen rövid idő alatt (és ilyen vészhelyzetben) elkölteni több mint egy milliárdot?


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 49412021-02-22 00:52:06

Ez igen remek! Káel Csaba honnan tudja, hogy áprilisban már nyitva lesznek a koncerttermek, színházak, múzeumok, stb? De ha nyitva lesznek is, egy fesztivált már minimum egy évvel hamarabb csaknem teljesen készre kéne szervezni. Ő már tavaly ezzel foglalkozott? Valaha már október-novemberben meg kellett venni a jegyeket a legkurrensebb tavaszi fesztiváli rendezvényekre, mert karácsonyig garantáltan el is fogytak azok. Ügyes, hogy pont a karantén idején jelentik ezt be, amikor nem olyan feltűnő.



Másik topicban már említették Kiss Imre nevét. Én szeretném még leírni Zimányi Zsófiáét is, aki amikor Kiss Imrét a Müpa élére nevezték ki, zökkenőmentesen át tudta venni Kisstől a Tavaszi Fesztivál szervezését. Mióta megszabadultak tőle, zuhant is a színvonal erősen.



De az egész nekem olyan, mint amikor a szülők válnak, és a cuccokon veszekednek. Ez a fővárosé, az az országé, ezt elviszem, azzal vacakolj te tovább, a szegény gyerekek meg csak nézik. És ha lenne is pénze a fővárosnak, és meg is akarná tartani a BTF-et, akkor egy időben két rendezvény zajlana? (Egyébként már eddig is volt, nem is kevés vidéki helyszín és rendezvény tavasszal.) A Café Budapestnek pedig lőttek, vagy gazdálkodja ki azt is a főváros, és természetesen mindebből hagyja ki a Müpát, mint az egyik legjobb rendezvényhelyszínt?


Élő közvetítések • 85912021-02-22 00:42:02

Visszatérve még az Aida bábukra, én azt gyanítom, hogy az énekesek arcfestését akarták ilymódon elkerülni. Aidát vagy Otellót ma már nem divat feketére mázolni, nem PC a bőrszín hangsúlyozása. Viszont a bábok arcformája kifejezetten etióp jelleget mutatott.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 625352021-02-22 00:36:29

Senki nem látta a Don Carlos közvetítést? Nekem megérte ötezerért megnézni. Most már tudom, hogy erre az előadásra biztos, hogy nem megyek el többet. És állítólag világhírű rendező rendezte, legalábbis ez hangzott el az Opera Caféban.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 74012021-02-20 03:25:46

Kedves Zéta én mindig örülök az írásaidnak, de most az egyszer nagyon elszomorítottál! Nem tudom, hogy halálhír mikor rendített meg utoljára ennyire, pedig sajnos mostanában elég sok volt belőle itt is és a környezetemben is.



Haandelt személyes ismerősömnek tekintettem, mert néha leveleztünk privátban is, és sokat segített nekem is. Nem ismertem, lassan jöttem rá, hogy férfi lehet, aki nem Magyarországon él, sőt a magyar mintha nem is egészen az anyanyelve lenne, a csodás szókincse és kifejezésmódja ellenére se. Nagy szív és nagy lélek volt, tele finomsággal, érzékeny humorral és iróniával.



Egyszer már eltűnt kis időre, amikor túl nagy veszekedések voltak itt. Akkor írtam neki, hogy mennyire hiányzik, gondolom, nem én egyedül, mert újra visszajött. Tavaly mintha akkor tűnt volna el, amikor a karantén kitört, és nem voltak élő közvetítések, én magamban ezzel magyaráztam a távolmaradását. És lehet, hogy mire igazán hiányolni kezdtem, talán már nem is volt az élők sorában. Nem tudom, hogy lehetne betölteni az űrt, amit maga után hagyott? Itt gyakran jönnek-mennek emberek, én se voltam mindig itt, és nem is leszek, de az ő munkája a saját topicjában (majdnem rovatát írtam) pótolhatatlan! Jó lenne valahol, valahogy egy jelet hagyni Róla, ahogy most egy ideig nézhetjük a fényképét, amíg újabb beírások át nem veszik a helyét.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 625252021-02-20 02:51:22

Kedves Cilike, régóta fennálló momusos ismeretségünk után remélem, nem kell magázódásra váltanunk! Szerintem nem a Te dolgod megvédeni az Opera vezetőségének munkáját. Arra ott vannak ők maguk. Így a legjobb szándékod ellenére is csak azt érted el, hogy még sokkal hosszabban foglalkozunk a témával, például én is próbálom megmagyarázni, hogy miért nincs igazad.



A jegyvisszaváltással kapcsolatban nekem elég sokfelé volt jegyem, még Bécsbe, sőt a Bayerische Staatsoperbe is, nem beszélve az itthoni színházakról és koncertekről. Mindenütt azonnal és zokszó nélkül felajánlották a visszafizetés lehetőségét, bár egyes magyar színházak és a BFZ kétségtelenül azt is megemlítette, hogy a jegy árával támogathatom is őket. A szükséghelyzet mindenütt ugyanaz volt, nemcsak az Operát érintette. A BFZ egyébként megtartja a meghirdetett koncertjeit, amire bárki jegyet is vehet, de nem kerül 5000-be. De ha jegyed volt rá, ingyen küldik a linket, amin keresztül nézheted, újabban már akkor is, ha visszakérted a jegyed árát.



A Vígszínház élőben közvetítette a Padlás 999.-ik előadását. Korlátozni kellett a megvásárolható stream jegyeket, én a hatalmas igény miatt már nem kaptam. (De nem volt ötezer) A fiaméknak volt jegyük, de gond volt a streammel, pont a sok egyszerre csatlakozó miatt. Ezt a személyzet érzékelte, és mivel rögzítették az előadást, másnap kaptak egy linket, amivel később meg tudták nézni. Így is lehet. És ezért jobb, ha adnak 48 órát az egyszeri megnézésre, mert akkor nem mindenki egyszerre kezdi el.



Az ingyenes Parsifal nagypénteken teljes tévedés. Aki keresztény, ilyenkor nem az operába megy. Én, mióta Ferencsik elővette a darabot, és játszották, minden évben megnéztem, de sosem nagypénteken.



Felesleges volt felsorolnod, hogy hányan vesznek-vettek részt a mai Don Carlos bemutató előállításában, mert enélkül is tudjuk, hogy ez egy költséges produkció. És mikor tűzi majd legközelebb műsorára az Opera? A szereplők közül hányan lesznek ugyanazok, és akik ugyanazok lesznek, hányan fognak kapásból, pontosan emlékezni a szerepükre? És gondolod, hogy nem tudjuk, mióta megy a Bohémélet? És netán azt is csak évente egyszer adták elő mindig? Szerintem rossz érveket találtál, de újra mondom, nem is a Te dolgod lenne ez. Viszont, ha lehetséges, kérlek, ne sértegess másokat!


Végveszélyben a komolyzene a Magyar Rádióban? • 4712021-02-20 02:39:28

Pedig a Rádiózenekar (és Kórus) nem is akármilyen színvonalú együttes! Például nem is tudnám másokkal elképzelni a Müpa Wagner napjait. Vagy készüljek rá, hogy azt is beszüntetik?



A Pázmány Péter Tudományegyetem igencsak előnyös cserét csinált, amikor a piliscsabai alkalmatlan és kihasználhatatlan campusáért cserébe ingyen és bérmentve megkapta a Magyar Rádió egykori valamennyi épületét, egy hatalmas épülettömböt, az összes próbatermével és kiválóan kialakított stúdiójával együtt.


Élő közvetítések • 85812021-02-20 02:32:24

Talán ezek után kevésbé kéne szidni Gothár Péter Aida rendezését.


Élő közvetítések • 85692021-02-19 01:21:55

Már megint sikerült Párizsban egy nézhetetlen rendezést elővezetni. :((


  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Deák téri evangélikus templom

Dóbisz Áron (orgona), Samodai Bence János (trombita)
Purcell: Rondo
Bach: Chaconne BWV 1004
Vivaldi – Bach: D-dúr Concerto BWV 972
Karg-Elert: Toccata – Herr Jesu Christ dich zu uns wend
Bach: Nun komm der Heiden Heiland BWV 659
Karg-Elert: Nun danket alle Gott
Nagy István: Változatok egy magyar népdalra (Ősbemutató)
Karg-Elert: Fantasia – Ein feste Burg
Martini: Toccata

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

"Fesztivál Akadémia 2021"
Brahms: Brácsadalok, op. 91
Horti Lilla (szoprán), Maxim Rysanov (brácsa), Balog József (zongora)
Enescu: C-dúr vonósoktett, op. 7
Kokas Katalin, Alissa Margulis, Langer Ágnes, Jonian Ilias Kadesha (hegedű), Maxim Rysanov, Kelemen Barnabás (brácsa), Várdai István, Kokas Dóra (cselló)
Rahmanyinov: 1. (g-moll) zongoratrió („Elégikus”)
Kelemen Barnabás (hegedű), Fenyő László (cselló), José Gallardo (zongora)
Wagner: Siegfried-idill
A Fesztivál Akadémia Budapest művészei
Vezényel: Maxim Rysanov
A mai nap
született:
1903 • Vaszy Viktor, karmester († 1979)
elhunyt:
1948 • Sergio Failoni, karmester (sz. 1890)
2014 • Carlo Bergonzi, énekes (sz. 1924)