vissza a cimoldalra
2021-04-11
részletes keresés    Café Momus on Facebook
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11582)
A csapos közbeszól (95)

Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4562)
Pantheon (2871)
Régizene (6943)
Karmesterekről, karmesterségről-"úgy általában" (651)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4960)
Opernglas, avagy operai távcső... (20796)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2183)
Milyen zenét hallgatsz most? (25075)
Lehár Ferenc (747)
Házy Erzsébet művészete és pályája (5121)
Gaetano Donizetti (986)
Franco Corelli (112)
Kelemen Zoltán, operaénekes (116)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (879)
Franz Schmidt (3811)
Kórusok, kórusművek, karéneklés (117)

Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: lujza
Leírás:
Honlap:
   


lujza (1594 hozzászólás)
 
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 49582021-04-11 01:15:42

A Müpa az évad végéig zárva lesz, valamennyi megváltott jegy és bérlet árát visszafizetik.



Sajnos elmarad májusban a Bécsi Filharmonikusok koncertje, júniusban a Wagner napok, és a Carmen koncertszerű előadása Garancával.


Társművészetek • 23752021-04-07 01:38:45

Nemsokára online, ingyenes Tavaszi Fesztivál:



https://fidelio.hu/vizual/legendas-eloadasok-online-a-budapesti-tavaszi-fesztival-kinalataban-162667.html



 


Opernglas, avagy operai távcső... • 207892021-03-30 01:28:44

Ha esetleg valaki még nem látta volna:



https://vimeo.com/channels/1180275/486947342?fbclid=IwAR0UU4mhA3f0_JWI0DQrjgOraEL1TbzX_CyH906D-uG84zP88LkCyhwY7JQ



Halott város, München 2019.


Élő közvetítések • 86042021-03-27 20:18:39

Ma 20:30-kor kezdődik a Stephansdómból egy János passió. Az elérhetőségei itt:



https://www.wiener-staatsoper.at/die-staatsoper/medien/detail/news/livestream-konzert-aus-dem-stephansdom/


Opernglas, avagy operai távcső... • 207862021-03-24 00:29:23

Reménykedjünk!



https://www.roh.org.uk/news/the-royal-opera-house-reveals-highlights-of-its-first-full-season-since-2019?fbclid=IwAR0o58Xn4QuzusT2nBThsuSkOI57v82u8pUkUJ_RkzB1e-Km0Hf7UdAn-hE



 


Társművészetek • 23702021-03-23 00:32:42

Egy dolog kimaradt, az, hogy nem mellesleg az SZFA kuratóriumának is a tagja Rátóti Zoltán.


Opernglas, avagy operai távcső... • 207752021-03-22 03:52:29

A BSO Rózsalovag bemutatóját látta valaki? Ha igen, hogy tetszett? Nem olyan volt, mint amit megszoktunk.


Opernglas, avagy operai távcső... • 207742021-03-22 03:46:30

Milyen jó, hogy más is ennyire szereti a Don Giovannit! :)) És tán pont azért jó a zürichi opera, mert bebizonyítja, hogy nemcsak világsztárokkal lehet jó előadásokat csinálni, ráadásul nem is a díszleten múlik az előadás élvezhetősége, az viszont nem árt, ha meg is rendezi valaki.



Egyetlen dologban érzek másképp, nekem Bartoli valahogy nem tetszett, számomra nem ilyen dühödt vehemenciával kellene énekelni Elvirát, túl sok volt belőle, főleg az elején, nekem ez így nem Mozart volt.


Opernglas, avagy operai távcső... • 207692021-03-21 05:06:37

Ha érdekel valakit, most a zürichi opera is megnyitotta az archívumát. Hétvégeken teszi fel egy-egy régi előadását, ami ingyen nézhető. Kezdetnek, e hét végén a Don Giovannit, Harnoncourt vezényletével és Polgár Lászlóval, mint Leporello. Vasárnap éjfélig nézhető.



https://www.opernhaus.ch/digital/corona-spielplan/don-giovanni/


Kocsis Zoltán • 7132021-03-20 21:08:26

Szerintem Kocsis egy öntörvényű zseni volt, és mint ilyen biztosan megosztó személyiség is. A zongoraművészi kvalitásait nem lehet elvitatni, de az se, hogy gatyába rázta a Nemzeti Filharmonikusokat. Nyilván némileg diktatórikusan tette ezt, de minőségi változás történt ott az ő vezetése alatt. Csinált egy Bartók összkiadást, az se sikerült rosszul. Hogy milyen zeneszerző volt, azt nem tudom, nem értek hozzá.



A házával kapcsolatos történet más tészta. Itt már nehéz megkülönböztetni a tisztes szándékot a fellengzős nyerészkedéstől. És mindenesetre, ha én lennék az özvegye, nem várnék senkire, hanem csináltatnék síremléket neki, kerül, amibe kerül.


Társművészetek • 23612021-03-18 04:02:38

Ez ugyan nem művészet, de nagyon jó hír: Lovász László Ábel díjat kapott! Ha Nobelnek nem lett volna gondja a matematikusokkal, akkor most lenne még egy Nobel díjasunk! :))


Társművészetek • 23602021-03-18 03:33:42

Kezdek nagyon undorodni az egésztől! Már más sincs, mint emberek gyalázása, és nagyhatalmú urak, akik rátelepednek egy-két-három művészeti ágazatra, és fellengzős terveket szőnek.



Nem írnátok inkább arról, hogy mit láttatok-hallottatok mostanában on-line? Színház, mozi, kiállítás, netán egy jó könyv, valami lelkesítőt! :))


A díjakról általában • 11272021-03-15 19:03:48

Lehet, hogy nagyon tájékozatlan vagyok, de még nem fordult elő, hogy ennyi, számomra ismeretlen nevet lássak a kitüntetettek között.



Szerencsére az itt nem szereplő Széchenyi díjasok közül ismerem Karikó Katalint és Merkely Bélát is, akiknek örömmel gratulálok!


Richard Strauss • 7552021-03-14 00:14:23

A Bayerische Staatsoper új Rózsalovagot mutat be március 21-én, ingyenes livestream formájában. Ehhez tartanak most vasárnap 11-től egy bevezető matiné beszélgetést az alkotókkal:



https://www.staatsoper.de/stueckinfo/online-matinee-zu-der-rosenkavalier/2021-03-14-11-00.html



 


Társművészetek • 23292021-03-13 02:24:32

Nálunk pedig a magyar tv mellett a besztercebányai adót is tudtuk fogni, édesapám nagy örömére, mert ott remek jéghoki közvetítések voltak.


Társművészetek • 23222021-03-12 03:01:19

Mondja valaki, hogy nem jó hely a Momus! Találhat az ember ilyet másutt?



Hálás köszönet!


Társművészetek • 23192021-03-11 02:05:47

Azért nem is nagyon mondtál ellent annak, hogy egy figyelemre méltó előadás született, amit majd szívesen megnéznék a színházban is. Valóban hosszú, de én Wagnereken edződtem, és mivel az előadás végig feszes volt, inkább a színészeket sajnáljuk emiatt, mert nem nagyon kímélhették magukat. Fantasztikus volt ez a fiatal négyes, mindnyájan érettek, hitelesek voltak, nekem üdítően. De a legnagyobb meglepetés a számomra ismeretlen rendező, aki az interjúban meglehetősen nyeglén beszél, de a munkája egyáltalán nem volt nyegle.Maga a darab tényleg elég kacskaringós, ezért szeretnék most egy Schiller kötetet, de sajnos nem futhatok a könyvtárba.


Társművészetek • 23162021-03-10 00:47:52

Káel közepes tehetség, de eddig meg voltam győződve feltétlen jóindulatáról és igyekezetéről. De úgy látszik, a hatalom és pénz elmosta a lelkiismereti aggályait, és simán nekiállt szétverni egy negyven éves, jól bejáratott márkát. Ennek érdekében lett Bartók és Liszt nevéből "csak áruvédjegy".


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 74512021-03-09 02:38:08

Dear Hanka,



So kind of you to write us about Ladislas, our dear Haandel. I think we all are symphatising with you to loose him. It is a big deficit for us Momus members too. I was also very sad  to loose him. But our lost friend will always present in our memory. We will remember him as a young fellow. I hope we will touch with you here in the virtual platform and with him in the heavenly region.



Sincerely yours



Lujza


Társművészetek • 23122021-03-07 00:36:02

Nagyon sajnálom, hogy nincs egy Schiller drámakötet itthon! Most láttam a Radnótiból egy megrendítő Don Carlos előadást. Színházban már nagyon régen láttam ezt a darabot utoljára, inkább az operát néztem meg nagyon sokszor. De most ebből a hosszú műből egy olyan feszes, drámai és megrázó előadás született, amilyet nem túl sűrűn látni színházban. Nyilván a színészek most pihentebbek, és bőven volt idejük próbálni is, mert egytől egyig kiválóak voltak. A négy fiatal tényleg fiatal volt, én a Carlost és Posát játszó művészeket nem is ismertem. Ugyanígy ismeretlen volt nekem a rendező, Nagy Péter István, aki számomra egy kicsit túl sok effektet használt, és ezáltal homályosabbá tette az előadást, de egyébként ügyesen megoldotta azt a nehézséget, amit a Radnóti jelenleg nagyon is szűk színpada jelent. És a végén az inkvizitor, M. Kecskés András igazán hátborzongató volt.



A drámában nincs fontaneblaui jelenet, enélkül is kb. 3 óra, Carlos és Posa találkozásával kezdődik a darab, és nincs V. Károly se. Egyébként az opera hű a dráma cselekményéhez, a szöveg néha szó szerint ismerős volt.



Tudom ajánlani, ha valakit érdekelne, hétfő hajnalig még megtekinthető az előadás 4500Ft-ért az eszinház honlapján.


Társművészetek • 23022021-03-05 00:11:53

Vidnyánszky Attila mióta professzor?


Társművészetek • 22972021-03-04 00:29:20

Csakhogy nem a Tavaszi Fesztivál vált nevet, nem árt, ha egy újság pontosan fogalmaz! Inkább elindítják, sok pénzért, a konkurenciáját. Idén mi nézők és hallgatók jól járunk, mert válogathatunk az ingyenes közvetítésekben, de hogy ez az egész nagyon nem volt sportszerű, az finom fogalmazás.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 74322021-03-03 00:55:03

Kedves Cilike, én köszönöm, hogy időt szántál rá, és próbáltad magyarázni a korábban bedobott mondatodat. Természetesen nem kötelességed ide írni, de ha csak úgy bedobsz egy mondatot, azt azért nem árt megmagyaráznod.



Említed, hogy dolgozol. Jó Neked! De azt én is tudom, hogy amiért az ember megkínlódik, azt nagyon fogja szeretni. Ezért jogodban áll akár elfogultnak is lenni vele, senki se fogja felróni Neked. Mi viszont "csak" nézők voltunk, ráadásul az online forma miatt erős handicappel. És nem olyannak láttuk az előadást, ahogy szerettétek volna. De a sok év alatt, mióta Zéta kritikáit olvasni szoktam, sosem éreztem azokat szakmaiatlannak, hozzá nem értőnek vagy rosszindulatúnak.



Zéta egyáltalán nem ír csupán rosszat a rendezőről, legfeljebb nem mindenben ért vele egyet, ahogy megvallom, én sem. Kérdezted, hol itt a szabadság? Hát lett volna rá mód ábrázolni. Szerintem Posa alakja itt félre van értve vagy rosszul ábrázolva. Ő az egész lényével a szabadságot képviselné az operában, az életével és a halálával egyaránt. Ehelyett itt csak egy fura figurát látunk. Ha valakit csak az elnyomás foglalkoztat, akkor az azt fogja ábrázolni.  De lenne még sok más apróság is, ami elsikkadt. A rendezőnek voltak jó ötletei, és bizony, másolatai. Az elmúlt években elég sok Carlost láttam, hogy felismerhessem egyik-másik ötletét. De ami sajátja volt, az se mindig remek.Például az a retikül! Borzalmas volt az első megjelenésétől kezdve, és szükségtelen. Erzsébet ládikáról beszél, nem lehetett volna azt megtartani?



Én nagyon szerettem a régi Don Carlost az operában, nyilván a kiváló énekesek mellett a gyönyörű díszletek és jelmezek miatt is. De amikor először megláttam a fontaneblaui jelenetet, végre helyére került a történet a fejemben. Szerintem anélkül nem is szabadna játszani ezt az operát. De itt az is csonkolva volt, mint ahogy a MET produkciójában. Ezért én is úgy jártam, hogy a reklámok után semmi karmester bejövetel, hanem egyszer csak nini, hát már énekel Carlos. Riverót már hallottam itthon élőben, nem is egyszer. Nekem ennél sokkal jobb emlékem volt róla, ebben az előadásban nem volt a helyén sem hangilag, sem alakításban. Megnézheted, a revizoronline kritikája sokakat dicsér, de őt nagyon nem.



Én nagyon szeretem ezt az operát, lehet, hogy túlzott elvárásokkal ültem le megnézni, de ettől még nem utálkozom, amikor azt mondom, hogy nem éppen ezt vártam.


Erkel Színház • 108022021-03-01 01:51:11

És ezzel mit kezdjük?



http://radnotiszinhaz.hu/hirek/jon-a-don-carlos/


Társművészetek • 22742021-02-27 23:29:15

A magyar zeneiskolák mai helyzete általában nem túl rózsás, ez valóban nemcsak a Molnár Antalra vonatkozik. Ha van is önálló épületük, nem biztos, hogy elég nagy, és van benne megfelelő méretű előadóterem. Vagyis az ötlet nem rossz, éppenséggel fel lehetne ajánlani a Műhelyházat arra, hogy amelyik zeneiskola igényli, tarthassa ott egyes vizsgakoncertjeit, persze időben előre egyeztetve. Viszont arra semmi szükség, hogy az Opera a későbbiekben a zeneiskoláknak egyfajta konkurenciaként önálló képzésbe fogjon, á lá balettintézet, mert ez csak újabb pofon lenne a sanyarú helyzetű és megbecsültségű zeneiskoláknak.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 74242021-02-27 23:20:34

Ez nem derült ki. Cilike szokása újabban, hogy beír valami otrombát, majd eltűnik. De nehéz lenne Zétát szakmaiatlansággal vádolni, nem hinném, hogy neki szólt volna.


Élő közvetítések • 85932021-02-27 01:24:46

Találtam egy Aida kritikát:



https://operavilag.net/kiemelt/napoleon-a-pinceben/#more-29048



 


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 74202021-02-27 01:15:19

Köszönöm szépen!


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 74162021-02-26 01:28:54

Ha Te láttad az általad említett darabokat, én örömmel olvasnék róluk, hogy milyenek voltak. Sajnos én csak ezt az egyetlen előadást láttam eddig.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 74082021-02-24 22:55:17

Így már értem! De nekem ez a rendezés amúgy se sokra válaszolt. és ha már a filmeknél tartunk, a nemtudomhány fahrenheit is előkerült, mint előzmény.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 74062021-02-24 22:46:57

Én Búbánattal értek egyet ebben, nekem a fontainebleaui jelenet nagyon fontos ebben az operában. Mivel gyerekkoromtól kezdve sokáig csak enélkül láttam a Don Carlost, igazi reveláció volt, amikor egy felvételen már ez is szerepelt.



Egyébként csak ismételni tudom Zéta meglátásait, bár számomra pont a sok "apróság" miatt a végeredmény erősen közepes lett. A rendezéstől nem voltam elragadtatva, a viszolygást és a paródiát, amit Zéta említett, egyaránt osztom. Nekem túl sok volt a megfélemlítés, és kevés a barátság és a hősiesség. A lépcsősor nem lenne rossz ötlet, de sajnáltam a szereplőket, akiknek éneklés közben ott kellett le-fel rohangálniuk. A szólisták jelmezei közül néhány nagyon előnytelen volt, például Erzsébeté, akinek a frizurája és a maszkja is szerencsétlenre sikeredett. Pedig a külső bizony meg tudja határozni a belsőt is, Fülöp már a megjelenésében is elegáns volt. A hangokkal kapcsolatban teljesen egyetértek, és két szereplő helyett jó lenne azonnal mást  találni!


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 49472021-02-23 03:33:28

https://fidelio.hu/klasszikus/a-fovaros-erteket-lat-a-budapesti-tavaszi-fesztivalban-es-meg-fogja-menteni-161815.html



Ez nagyon kulturáltan hangzik, de hol tud a főváros konkurálni ezzel a rengeteg pénzzel? És újra kérdem, honnan tudja Káel Csaba, hogy áprilisra itt már minden nyitva lesz, és hogyan és mire akar ilyen rövid idő alatt (és ilyen vészhelyzetben) elkölteni több mint egy milliárdot?


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 49412021-02-22 00:52:06

Ez igen remek! Káel Csaba honnan tudja, hogy áprilisban már nyitva lesznek a koncerttermek, színházak, múzeumok, stb? De ha nyitva lesznek is, egy fesztivált már minimum egy évvel hamarabb csaknem teljesen készre kéne szervezni. Ő már tavaly ezzel foglalkozott? Valaha már október-novemberben meg kellett venni a jegyeket a legkurrensebb tavaszi fesztiváli rendezvényekre, mert karácsonyig garantáltan el is fogytak azok. Ügyes, hogy pont a karantén idején jelentik ezt be, amikor nem olyan feltűnő.



Másik topicban már említették Kiss Imre nevét. Én szeretném még leírni Zimányi Zsófiáét is, aki amikor Kiss Imrét a Müpa élére nevezték ki, zökkenőmentesen át tudta venni Kisstől a Tavaszi Fesztivál szervezését. Mióta megszabadultak tőle, zuhant is a színvonal erősen.



De az egész nekem olyan, mint amikor a szülők válnak, és a cuccokon veszekednek. Ez a fővárosé, az az országé, ezt elviszem, azzal vacakolj te tovább, a szegény gyerekek meg csak nézik. És ha lenne is pénze a fővárosnak, és meg is akarná tartani a BTF-et, akkor egy időben két rendezvény zajlana? (Egyébként már eddig is volt, nem is kevés vidéki helyszín és rendezvény tavasszal.) A Café Budapestnek pedig lőttek, vagy gazdálkodja ki azt is a főváros, és természetesen mindebből hagyja ki a Müpát, mint az egyik legjobb rendezvényhelyszínt?


Élő közvetítések • 85912021-02-22 00:42:02

Visszatérve még az Aida bábukra, én azt gyanítom, hogy az énekesek arcfestését akarták ilymódon elkerülni. Aidát vagy Otellót ma már nem divat feketére mázolni, nem PC a bőrszín hangsúlyozása. Viszont a bábok arcformája kifejezetten etióp jelleget mutatott.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 625352021-02-22 00:36:29

Senki nem látta a Don Carlos közvetítést? Nekem megérte ötezerért megnézni. Most már tudom, hogy erre az előadásra biztos, hogy nem megyek el többet. És állítólag világhírű rendező rendezte, legalábbis ez hangzott el az Opera Caféban.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 74012021-02-20 03:25:46

Kedves Zéta én mindig örülök az írásaidnak, de most az egyszer nagyon elszomorítottál! Nem tudom, hogy halálhír mikor rendített meg utoljára ennyire, pedig sajnos mostanában elég sok volt belőle itt is és a környezetemben is.



Haandelt személyes ismerősömnek tekintettem, mert néha leveleztünk privátban is, és sokat segített nekem is. Nem ismertem, lassan jöttem rá, hogy férfi lehet, aki nem Magyarországon él, sőt a magyar mintha nem is egészen az anyanyelve lenne, a csodás szókincse és kifejezésmódja ellenére se. Nagy szív és nagy lélek volt, tele finomsággal, érzékeny humorral és iróniával.



Egyszer már eltűnt kis időre, amikor túl nagy veszekedések voltak itt. Akkor írtam neki, hogy mennyire hiányzik, gondolom, nem én egyedül, mert újra visszajött. Tavaly mintha akkor tűnt volna el, amikor a karantén kitört, és nem voltak élő közvetítések, én magamban ezzel magyaráztam a távolmaradását. És lehet, hogy mire igazán hiányolni kezdtem, talán már nem is volt az élők sorában. Nem tudom, hogy lehetne betölteni az űrt, amit maga után hagyott? Itt gyakran jönnek-mennek emberek, én se voltam mindig itt, és nem is leszek, de az ő munkája a saját topicjában (majdnem rovatát írtam) pótolhatatlan! Jó lenne valahol, valahogy egy jelet hagyni Róla, ahogy most egy ideig nézhetjük a fényképét, amíg újabb beírások át nem veszik a helyét.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 625252021-02-20 02:51:22

Kedves Cilike, régóta fennálló momusos ismeretségünk után remélem, nem kell magázódásra váltanunk! Szerintem nem a Te dolgod megvédeni az Opera vezetőségének munkáját. Arra ott vannak ők maguk. Így a legjobb szándékod ellenére is csak azt érted el, hogy még sokkal hosszabban foglalkozunk a témával, például én is próbálom megmagyarázni, hogy miért nincs igazad.



A jegyvisszaváltással kapcsolatban nekem elég sokfelé volt jegyem, még Bécsbe, sőt a Bayerische Staatsoperbe is, nem beszélve az itthoni színházakról és koncertekről. Mindenütt azonnal és zokszó nélkül felajánlották a visszafizetés lehetőségét, bár egyes magyar színházak és a BFZ kétségtelenül azt is megemlítette, hogy a jegy árával támogathatom is őket. A szükséghelyzet mindenütt ugyanaz volt, nemcsak az Operát érintette. A BFZ egyébként megtartja a meghirdetett koncertjeit, amire bárki jegyet is vehet, de nem kerül 5000-be. De ha jegyed volt rá, ingyen küldik a linket, amin keresztül nézheted, újabban már akkor is, ha visszakérted a jegyed árát.



A Vígszínház élőben közvetítette a Padlás 999.-ik előadását. Korlátozni kellett a megvásárolható stream jegyeket, én a hatalmas igény miatt már nem kaptam. (De nem volt ötezer) A fiaméknak volt jegyük, de gond volt a streammel, pont a sok egyszerre csatlakozó miatt. Ezt a személyzet érzékelte, és mivel rögzítették az előadást, másnap kaptak egy linket, amivel később meg tudták nézni. Így is lehet. És ezért jobb, ha adnak 48 órát az egyszeri megnézésre, mert akkor nem mindenki egyszerre kezdi el.



Az ingyenes Parsifal nagypénteken teljes tévedés. Aki keresztény, ilyenkor nem az operába megy. Én, mióta Ferencsik elővette a darabot, és játszották, minden évben megnéztem, de sosem nagypénteken.



Felesleges volt felsorolnod, hogy hányan vesznek-vettek részt a mai Don Carlos bemutató előállításában, mert enélkül is tudjuk, hogy ez egy költséges produkció. És mikor tűzi majd legközelebb műsorára az Opera? A szereplők közül hányan lesznek ugyanazok, és akik ugyanazok lesznek, hányan fognak kapásból, pontosan emlékezni a szerepükre? És gondolod, hogy nem tudjuk, mióta megy a Bohémélet? És netán azt is csak évente egyszer adták elő mindig? Szerintem rossz érveket találtál, de újra mondom, nem is a Te dolgod lenne ez. Viszont, ha lehetséges, kérlek, ne sértegess másokat!


Végveszélyben a komolyzene a Magyar Rádióban? • 4712021-02-20 02:39:28

Pedig a Rádiózenekar (és Kórus) nem is akármilyen színvonalú együttes! Például nem is tudnám másokkal elképzelni a Müpa Wagner napjait. Vagy készüljek rá, hogy azt is beszüntetik?



A Pázmány Péter Tudományegyetem igencsak előnyös cserét csinált, amikor a piliscsabai alkalmatlan és kihasználhatatlan campusáért cserébe ingyen és bérmentve megkapta a Magyar Rádió egykori valamennyi épületét, egy hatalmas épülettömböt, az összes próbatermével és kiválóan kialakított stúdiójával együtt.


Élő közvetítések • 85812021-02-20 02:32:24

Talán ezek után kevésbé kéne szidni Gothár Péter Aida rendezését.


Élő közvetítések • 85692021-02-19 01:21:55

Már megint sikerült Párizsban egy nézhetetlen rendezést elővezetni. :((


Opernglas, avagy operai távcső... • 207232021-02-19 01:15:26

Nagyjából egyetértek, bár nekem Erzsébetről inkább Laciéhoz hasonló a véleményem. Az alacsony ajtókról nekem az jutott eszembe, itt mindenkinek fejet kell hajtania, még a királynak is.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 625122021-02-19 01:11:52

Ez bizony tévedés! En rendszeresen nézek színházi előadásokat, ezek 1500-4500 között mozognak, de inkább olcsóbbak, pedig ezek nem támogatott színházak. És általában adnak 24-48 órát arra, hogy akkor indítsam el, amikor nekem a legkedvezőbb. Nyilván még így is megéri nekik.



Ezzel együtt én vettem jegyet a Don Carlosra is, de mégis úgy gondolom, óriási pénzpocsékolás egyetlen előadásért új bemutatókat tartani, díszlettel, jelmezzel, külföldi előadóval. Ha fél - netán egy év múlva újra előveszik, mi marad abból?


Opernglas, avagy operai távcső... • 207172021-02-17 01:38:24

De ehhez szeretni kell 1. a francia változatot; 2. Konwitschny meghökkentő rendezését. Nekem ez az utóbbi ment könnyebben, pláne a párizsi, szintén francia változat nagyon idióta rendezéséhez képest. Szerintem az Ebolit éneklő fiatal svájci énekesnő is figyelemre méltó volt.


Opernglas, avagy operai távcső... • 207162021-02-17 01:32:47

Ha lesz online stream, akkor tényleg érdemes beszállni. De élőben szerintem Csehország se fog még ott tartani, rólunk nem is beszélve.


Balett-, és Táncművészet • 60552021-02-09 01:29:54

Sajnos én se láttam, pedig érdekelt volna. Nem lehet utólag megnézni valahogy? Furcsa lenne, hogy hosszan készülnek egy bemutatóra, időt és pénzt nem kímélve, majd eltűnik az egész a semmiben.


Társművészetek • 22652021-02-03 00:28:10

Jó film lehet, de egyszerűen nem merném megnézni. Mundruczó Kornél nem szokta selyempapírba csomagolni a mondanivalóit.


Élő közvetítések • 85482021-01-31 02:56:12

Prágában nincs zárlat?


Társművészetek • 22582021-01-21 02:29:42

Arról a jó kézről is lehetne beszélni. Hirtelen mondjuk Gergiev jut az eszembe. Hogy abból a pilinckázásból bárki is megértene valamit, azt erősen kétleném, és mégis remek karmester valahogy.


Társművészetek • 22442021-01-19 01:52:41

Nem gondoltam volna, hogy hozzászólnék ehhez a méltatlan vitához, meghallgatni pedig végképp nem volt kedvem a feltett hangfelvételt, pont azért, mert utálom a nyökögést, ami mostanában sajnos nagyon divatba jött. Szégyellem bevallani, de nem ismerem az illető hölgyet, mert nem járok Pintér Béla társulatának előadásaira.



De amit most hallottam, mégis kibírható volt, mert aki beszélt, őszinte volt. Nem takargatta kifejezési nehézségeit, nem kozmetikázott, nem mondott előre betanult szöveget. Úgy látszik, ő nem a szavak embere. Vannak, akiken ha megnyomunk egy gombot, de kéretlenül is, hibátlanul és folyékonyan tudnak szóáradatot zúdítani az emberre anélkül, hogy akár bármit is mondanának, vagy netán folyamatosan hazudnak. Aztán vannak, akik hallgatnak, és nem tudni, mit gondolnak. Ez a nő megpróbálta kifejezni magát, és így sikerült neki. Ez a formai része a mondanivalójának, aminek nem sok köze van a tartalmához. Abban se próbálta dicsérni önmagát.



Valóban, Hegedűs Géza beszédét is nyugodtan lehetett volna elrettentő példaként felhozni. Ettől még pótolhatatlan. Egyébként tényleg vannak olyan ugrások a beszéd közben, nyilván a felvétel okozta, aminek alapján azt lehetne hinni, hogy össze van vágva.



De az összes eddig felhozott rémisztő példa mégsem tudja túlharsogni azt az ijesztő hallgatást, amit az Egyetem új vezetősége produkált. Kezdettől fogva nem beszéltek a diákokkal és a régi oktatókkal. Az oktatók túlélik ezt, ki elmegy önszántából, ki ott marad, de mi lesz a hallgatókkal? Hogy fognak az új tanáraik szemébe nézni, hinni nekik, együttműködni velük? És hogy csak egy példát mondjak, hány Sáfár ér fel egy Fullajtárral?


Édes anyanyelvünk - avagy az új homokozó • 26122021-01-09 05:39:57

Kedves Héterő, jaj, ezt ne kelljen végighallgatnom! Valahogy az az érzésem, a beszélők mintha ezzel jeleznék, hogy közben jár az agyuk, gondolkodnak, mert olyan okosak. Sajnos ma már mindenütt, minden csatornán hallani, nagyon divatba jött mostanában. De azt se nagyon kedvelem, amikor valaki minden mondatába belefűzi, hogy "azt gondolom", legfeljebb ez akusztikusan kevésbé zavaró, de mégis idegesít. Talán nem mondaná, ha nem gondolja. :)) Modorosság mindkettő, csak az utóbbi elviselhetőbb.



Mégis valahogy Sára Balázstól többet vártam volna, tartalmilag is. Nem ismerem őt, de az volt az érzésem, nyomába se jöhet az édesapjának.


Édes anyanyelvünk - avagy az új homokozó • 26092021-01-08 03:44:49

Kedves Héterő! Sajnos én nem tudok csak egy részletet belinkelni az M5 csatorna Libretto című műsorából, de a 40-50 perc között hallható egy beszélgetés Sára Balázzsal, az SZFE Filmintézetének új igazgatójával. Szerinted itt minden rendben van? Nekem kicsit olyan, mintha ő a magyart, mint idegen nyelvet beszélné. Persze a műsorvezetőn is lenne mit kritizálni (pl. "teknika"). Ez főleg azért jutott eszembe, mert Sára arról is beszélt, hogy több súlyt akar  helyezni a beszédtechnika oktatására, különösen a nyelvtanilag helyes beszédre. Az jutott eszembe, tán ő is beiratkozhatna...



https://mediaklikk.hu/video/libretto-2021-01-05-i-adas/?fbclid=IwAR0yKv-r3jji18Ru-a2T7ohcepAKunGUGuXRZkrd2ZtI9KFwTgAwP9e90gY


Élő közvetítések • 85332021-01-08 03:18:23

Azt hiszem, valamennyien így érzünk! Senki nem tud róla semmit?


A MET felvételei • 13482021-01-08 03:16:51

Újranézve a Gyönyhalászt, még jobban fáj a szívem Kwiecen-ért. Vajon tényleg csak a gerince miatt hagyta abba az éneklést? Hát milyen az orvostudomány, hogy nem tudott segíteni rajta?


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 73932021-01-05 23:05:32

Csak egyetérteni tudok, legszívesebben "lájkolnám" ezt a hozzászólást! Nagy művész volt, nem övezte hírverés őt, de jó volt hallgatni.


Erkel Színház • 107582021-01-05 23:00:26

Így van, mert én biztos nem szilveszterkor láttam. Melis Falkét énekelte, és a báli jelenetben bejött ősz parókában, bottal, remegő lábakkal. Leült a lépcső aljára és kappanhangon énekelt. Felejthetetlen volt!



Lehet, hogy volt még betét, de én csak rá és a balettre emlékszem. (Akkoriban még nem siettek, 3 felvonásban, két szünettel játszottak minden előadást.)


Erkel Színház • 107472021-01-05 03:20:31

Hasonlókat gondoltam én is, tulajdonképpen egyik produkciótól se voltam elragadtatva. Ezek után a másnapi bécsit már meg se néztem.



Valamikor, talán még a 60-as évek végén volt az Erkelben egy másik Denevér, szintén Szinetár rendezésben, de az mintha modernebb lett volna. És abban volt balett a báli jelenetben, a Császárkeringőre készített Seregi László nagyon attraktív koreográfiát. Nem beszélve Melis Györgyről, aki fantasztikus bájjal énekelte el azt, hogy "Szívem szevet".


Édes anyanyelvünk - avagy az új homokozó • 26072021-01-04 01:42:30

Jobb az optimizmus, nekem elég lesz májusban temetni a Wagner napokat. A tavalyiról már úgyis lemaradtunk. De a legnagyobb baj, hogy arra már jóval előbb el kell kezdeni próbálni.


Édes anyanyelvünk - avagy az új homokozó • 26032021-01-03 03:21:08

A BSO nagyon őrzi az előadásait, kevesen tudnak csak hozzáférni. Ráadásul csak hétfőnként ingyenesek ezek, később már fizetni kell értük.



Azt hiszem, mindnyájunkra ráfér a jókívánságod! Próbálok reménykedni a februárban, de az az érzésem, hogy ez hiú remény. De előbb-utóbb csak megtörik a jég!


Erkel Színház • 107442021-01-03 03:14:11

Nem tudom, én valahogy a bécsi Denevértől se voltam elragadtatva, sőt. Ezek után kíváncsi lennék, ha ED is megnézi, ő mit gondol.


Opernglas, avagy operai távcső... • 207062021-01-02 03:48:55

Kedves Otello, mindig nagy élvezettel olvasom a beszámolóidat, kicsit irigykedem is, de alapvetően nagyon köszönöm!


Édes anyanyelvünk - avagy az új homokozó • 26012021-01-02 03:46:04

Kedves Klára, az a tavalyi január volt, akkor valóban énekelték ott együtt, méghozzá egy elég szörnyű rendezésben, de fogalmam sincs, hogy.



Idén januárban a BSO még zárva tart, csak a hétfői koncertek lesznek, holnap éppen balett. Reménykednek a februári nyitásban, egy Freischütz premierrel.



Bocsánat, eléggé messzire keveredtünk a topic témájától!


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 48682020-11-09 23:19:46

Úgy látszik, nincs értelme érvelni, vitatkozni, kaptunk egy valódi trollt!


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 48412020-11-09 01:42:15

Talán, ha a neved utáni szám a fordítottja lenne, másképpen gondolkoznál! No, nem azért, mert akkor már te is mehetnél a Taigetoszra, hanem mert talán addigra benőne a fejed lágya, és leszállnál arról a magas lóról!



Lajhó Géza, Kátai Zoltán, Szőcs Géza, Nyíri János. Csak az utolsó négy név az ehavi veszteséglistánkról, kizárólag művész körökből. Szerinted melyikük volt az a kivénhedt, halálos beteg nyugger, akiért nem volt kár, aki csak a terhére volt a társadalomnak, és már amúgy is a halálán volt előzőleg?



De nem muszáj válaszolnod, a helyedben én már rég másutt hirdetném az igét ezekkel az oltári baromságokkal!



Tisztelt Szerkesztők, elnézést kérek a tőlem nem szokásos keménységért, de vannak helyzetek, amikor bűn csendben maradni!


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 14562020-11-09 01:29:05

Először meglepett, hogy előtte bemondták, az előadást 16 éven aluliaknak nem ajánlják. Aztán elkezdtem nézni, jött Haja Zsolt, mint Petúr, majd Szemere Zita, mint Melinda, és azt gondoltam, én ezt 16 éven felülieknek se ajánlanám. Én szeretem Haját, a hangjának megfelelő szerepben, de hirtelen az jutott eszembe, ha már Bánk bariton, akkor Petúrt akár Fekete Attila is énekelhetné, legalább a figurát hozni tudná! :)) :(( Ki osztja a szerepeket, miért csapnak be embereket, miért hitetik el velük, hogy Erkel műve mindössze ennyi? Aztán, hogy tovább milyen volt az előadás, nem tudom, mert átpártoltam Alain Delonhoz.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 48242020-11-07 00:24:48

A Délpesti Kórházban keresnek is most segédápolót, ki lehet próbálni! Napi száz halott mellett én nem írnék ilyen cinikus marhaságokat! Akik jegyet vettek a Kocsis emlékkoncertre, nyilván már régebben tették, és nem ilyen vészterhes időben. De ha telt ház  volt, a kormány azonnali rendelkezése lehetetlen helyzet elé állította a szervezőket, mert hogy és kiket engedjenek be ezek után a minden harmadik helyre? Az egyetlen lehetőség tényleg az összes jegy lemondása volt, viszont az NFZ-nak, hacsak nem betegek ők is, illett volna játszani. Kocsis az övék volt, nekik kellett volna elsősorban megemlékezni róla.


Opernglas, avagy operai távcső... • 206872020-11-06 02:06:52

A Bécsi Staatsoper most a MET konkurenciája lesz, ők is minden nap fognak adni valamit. Most épp egy egész jó Parasztbecsület után egy borzasztó Bajazzókat.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 48202020-11-06 02:03:17

Kivételesen nem értek velük egyet! Ezt a koncertet, ha nem a résztvevő művészek mondták le, mindenképpen meg kellett volna tartani, pont üres nézőtér előtt, csak a neten közvetítve. Kocsisnak ennyivel tartoztak volna!


Pantheon • 27512020-11-06 02:00:35

Borzalmas, ahogy a vírus arat!


Társművészetek • 21932020-10-20 01:43:27

Én most hallgattam meg ezt a műsort. A végén DSZ azt mondta, ami most van, az egy konzum idiotizmus. Olyan darabokat nézünk, amelyek a világon bárhol eladhatóak, és nem olyanokat, amelyek rólunk szólnak. Pedig rólunk kéne szólnia a művészetnek, de a végén nagylelkűen megengedte, hogy az operáknál ez nem valósítható meg maradéktalanul. Nem szó szerint idéztem, de a lényege ez volt.


Bartók Béla szellemisége • 2932020-10-12 02:17:02

Egyáltalán nem volt olyan rossz az a dupla Kékszakállú! Én is örültem, hogy kétszer is hallhattam egymás után, talán először a herceg, másodszor pedig Judit szempontjából megrendezve. De én úgy emlékszem, az ötlet Schörghofertől származott, ő javasolta Fischernek a sikeres Ring rendezése után. És semmi rendkívüli, vagy "polgárpukkasztó"  se volt a rendezésekben, kivéve, hogy mai ruhákban és egy piros kanapé körül játszódott.



Szerintem Boros Attila sosem volt egy nagy lumen. Főleg, ha a mostanában emlegetett Kroó Györgyhöz hasonlítjuk.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 624732020-10-09 01:19:35

Az nagyon jó előadás volt a Müpában, noha koncertszerű, ohne rendezés, ráadásul nem az a verzió amit általában játszani szoktak.



De boldogult ifjúkoromban is láttam az Operában, és egyáltalán nem unatkoztam alatta.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 624692020-10-08 01:44:31

Ha-ha-ha!

Azért a helyében én nem cipeltettem volna be egy ekkora fotelt a műhelyház közepére. (Igaz, nem is vagyok operaigazgató. :)))


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 73782020-10-05 22:56:07

Kedves Zéta, nekem nem lett volna bátorságom leírni, hogy a Katona Poppeája jó, pedig én is így éreztem. Bár én még a premier környékén láttam, a zárlat előtt, amikor még Nagy Ervin volt Otho, de ő is tetszett, sőt nekem akkor Cseh Antal is. Félnék is most megnézni az Opera produkcióját, szerencsére a vírus jelenleg amúgy is távol tart az ilyen kirándulásoktól.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 47512020-10-02 01:06:23

Az M5 is közvetítette este 9-től. Jó koncert volt, de ilyet még nem láttam: a fúvósokat plexifal választotta el egymástól. (Maszk a vonósokon már a BFZ legutóbbi koncertjén is volt.)


Opernglas, avagy operai távcső... • 206632020-10-01 02:42:44

Én is nagyon köszönöm a beszámolót is és a linkeket is! Csak azt nem értem, ezek után a MET miért mondott le arról, hogy ezt az estet közvetítse?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 624542020-09-29 02:30:11

Kedves Dávid, talán kicsit lassabban az agyarakkal! Idejössz, kiosztasz mindenkit, ezek után mit gondolsz, kinek lesz kedve beszélgetni, vitázni veled?


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 73702020-09-24 02:16:28

Pedig elhiheted, hogy egy nagy tévedés volt ez a Salome! Bár én nem is láttam végig, mert menekülőre fogtam, de ahhoz eleget láttam és hallottam, hogy ezt megállapíthassam. Szerintem azért is írnak már másodszor róla, mert sajnos nincs más előadás, és ki tudja mikor lesz? Én ráadásul az írás végével még inkább egyetértenék: miért kellett egy jó produkciót lecserélni egy gyengébbre?



Egyébként a földszinten hátul volt egy kamera, az előadást rögzítették. Sőt, ki tudja, hogy nézők nélkül nem vették-e föl mégis valamikor?


Erkel Színház • 107022020-09-19 02:02:04

Kedves Dávid, Te biztos nagyon értesz hozzá, de remélem, nem hallottad az előadást! Mert ha ott lettél volna, felteszem, nem írsz le ilyen csacskaságot.


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 30682020-09-18 02:51:28

"Hello friends, I want to share with you that I have tested positive for COVID-19 and am currently in the hospital for medical treatment. I am doing well but also have COVID-related pneumonia, so I need medical supervision. I knew of course there was always going to be a risk that I might get infected. But I don’t regret going back to performing because I strongly believe that we need culture, now as ever. I am expected to make a full recovery thanks to the wonderful care I’m receiving. We are very, very grateful that Yusif and Tiago have tested negative for the virus. Yusif has tested positive for antibodies so he is clear to perform, which makes me very happy. Thank you all for the well wishes and continued support."


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 624382020-09-18 02:32:25

Hiába, az újságírok csodálatosan tudják szinezni a valóságot: "Az elmúlt napok nagysikerű bemutatói"; "a közönség távolmaradásával jelzi a helyzet romlását"; " 16 nagyszabású előadás 15 ezer nézővel".



Ha nem lenne valóban nehéz és szomorú a helyzet, amiben vagyunk, még nevetni is tudnék az ilyen költői kifejezéseken.



Egyébként jobbulást kívánok az érintett dolgozóknak, és szeretnék reménykedni a mielőbbi újranyitásban, amennyiben majd kevesebb hasonlóan "nagysikerű" produkciót láthatunk majd!


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 73662020-09-18 02:23:30

Kedves Zéta, már megint csak egyet tudok érteni veled! És megnyugtattál, hogy semmit se vesztettem azzal, hogy hazamentem.


Erkel Színház • 106882020-09-18 02:20:18

Kedves Viola, egyetértek, de különösen azzal is, amit a karmesterről írtál: "nem mutatott alázatot se a mű, se az énekesek iránt". Persze, nehéz áténekelni Strauss zenéjét, de a karmester mégis sokat tehetett volna egy jobb előadás érdekében.


A MET felvételei • 12052020-09-17 00:53:43

Nem tudom, nekem tetszett ez a Norma. De majd most megnézem újra, hogy halljam a tragédiát (nem a színpadit) benne.


Erkel Színház • 106382020-09-16 01:05:17

Kellett némi mazochizmus, hogy valaki végignézze ezt az előadást. Én nagy önfegyelemmel kb. negyed óráig bírtam. Amint megszólalt Gösch a színpadon, legszívesebben azonnal menekültem volna. De bíztattam magam, hogy legyek türelmes, és hallgassam meg a többi szereplőt is. De egyre csak az járt a fejemben, hát köteles vagyok én ezt a csirkehangú nőt hallgatni, mikor hallottam már jobbnál jobb Salomékat? Legutóbb Mattila bűvölt el a MET előadásában, de előtte Marlis Petersen is fantasztikus volt a BSO-ban. Itthon az Operában utoljára Rálik Szilviát hallottam, aki kiváló volt ebben a szerepben, és a partnerei között akkor pont az említett Gerhard Siegel és Komlósi Ildikó is ott voltak. Remek előadás volt!



Most végül nem volt türelmem a tetracha párt kivárni, de ahogy olvasom, nem sokat vesztettem velük. Azért azt meg tudtam állapítani, hogy Szemerédy Károlynak elég hangja van a szerephez, és Pataky Dánielnek szintén. A zenekar hangos volt, de nem hallottam a Strauss zene szépségét, a rendezés, amíg láttam, abból állt, hogy az énekeseket, amikor sorra kerültek, udvariasan a színpad előterébe, a közönséggel szembe terelte. (Különösen jó, mikor Narraboth úgy énekel Salome szépségéről, arca színéről, hogy közben rá se néz.) A díszlet az szép volt, de nekem az előző is megfelelt. Lehet, hogy kevésbé volt autentikus, de működött. Sok pénzbe kerülhetett ez a három előadás!


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 47102020-09-01 00:32:25

Igen, olvasom. Én mindig azt állítottam, hogy a Müpa egy közönségbarát intézmény. De tudtommal, ha nem tévedek, az Opera is csak a szeptemberi, és nem túl sok előadásának jegyeit árulja.


Média, zene, ízlés • 1072020-09-01 00:25:18

Ez a visszatérés elég kiábrándítóra sikeredett. Csak menet közben kapcsolódtam be, így nem tudom, a műsorvezető mit mondott az elején, miért nem volt vitapartner egy vitaműsorban. Jelen volt két, amúgy szimpatikus hölgy, akik egymással nagyon jól egyetértettek. Az idősebb "neveléskutató" az Apor Vilmos Főiskolán, a fiatalabb valamilyen civil szervezetet képviselt. Amiket mondtak, annak se füle se farka, de a műsorvezetővel igen egyetértettek benne.



Holnap a SZFE átalakításáról várható vita, kíváncsi vagyok, ki kivel fog vitatkozni.


Eiffel Műhelyház • 1772020-08-21 14:07:44

Az öt percenként igen erős túlzás, vagy másutt voltál. Most szerencsére nem jár annyi gép.



A mélypontokkal egyetértünk, bár én Szemere Zitától se voltam elragadtatva. Viszont nekem Fodor Bernadett is tetszett.



Kérlek, mondj egy jobb Cavaradossit manapság Kaufmannál!


Eiffel Műhelyház • 1742020-08-21 01:41:07

Érdekes. Tegnap ott volt több, mint kétezer ember ennek a topicnak a helyszínén, de úgy látszik, közülük senki se szokott írni a momusra.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 623222020-08-21 01:37:17

A kultúráért felelős államtitkárt tudtommal jelenleg Fekete Péternek hívják.


A MET felvételei • 9912020-08-12 00:13:27

Engem egészen lenyűgözött az a Salome, amit nemrégiben láthattunk a MET-ből Mattilával. Pedig talán még öregebb volt, mint ebben a Manonban, amiben viszont borzalmas. De a közönség biztos mégis boldogan nézte ezt a habos-babos produkciót, ilyen nagy nevekkel. Eszembe jut Neuenfels müncheni minimalista Manon produkciója, amit szintén nemrég láthattunk. Nekem ez utóbbi, művészi színvonalát tekintve ezerszer jobban tetszett, bár sokan kárhoztatták. (Egyébként szerintem Giordani se olyan jó most itt.)



Viszont a MET egyértelműen üzleti vállalkozás és nem jótékonysági intézmény. Semmilyen állami támogatást se kap, a magán befektetők pénzére pedig vigyáznia kell. Igyekszik "sztárokat", húzó neveket szerepeltetni, akikre a közönség bejön akkor is, ha nem megfelelő szerepkörben látja őket. A lényeg, hogy minél drágábban adhassák el a jegyeket, ez fontosabb, mint a művészi szempontok. És mégis, mennyi csodálatos előadást is köszönhetünk nekik!


A MET felvételei • 9902020-08-11 23:42:01

Tekintve, hogy a 60-as évek eleje óta rendszeresen jártam operába, mindig volt bérletünk, olykor több is, volt némi tapasztalatom itthon is gyenge előadásokról, unalmas produkciókról, hamis énekesekről. Azért itthon se volt minden mindig fenékig tejfel, csak éppen ezekről az előadásokról nem készült semmilyen felvétel, nem lehet utólag szidni őket, szörnyűlködni és szégyenkezni miattuk.


A MET felvételei • 9892020-08-11 23:36:38

A világ lehet a nemek harca, de egy ilyen topicban azzal érvelni, hogy Hampsont a nők védik, ezt igenis színvonaltalannak érzem. Mint ahogy minden vagdalkozást azokkal szemben, akik más véleményen vannak. Az egyik így gondolja, a másik úgy. Na és?


A MET felvételei • 9682020-08-11 00:57:40

Mielőtt még a vélemény különbséget pusztán a nemek harcára züllesztenénk, szeretném leszögezni, hogy nekem ugyan Hampson nem a kedvencem. De ettől még nem tartom őt egy tenor szekundnak, és bizony voltak szerepek, amiben tetszett, például a Thais, vagy Amfortas egy Baden badeni Parsifalban. Kevés vagyok én ahhoz, hogy a hangfaját pontosan megállapítsam, de talán a világ összes impresszáriója mégsem hülye. Egyetértek, a Hoffmann intrikusa nem az ő szerepköre, nem beszélve arról, hogy már rég túl van a valahai fénykorán. De az az előadás amúgy se sokat ért úgy egészben véve.



De a tragédia mégis ez a Don Giovanni volt Keenlyside-dal. Ez már Mozart megcsúfolása volt.


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 14372020-08-09 22:53:10

És még az ifjú Kovács János maestrót is láthattuk!


A MET felvételei • 9532020-08-09 22:51:22

De az operában nem nagyon fordul elő önmagában "hang, mint fizikai jelenség". Azokat bizony emberek hordozzák, ahogy tudják. És Hampson  jól tudta hordozni azt, ami neki jutott. Nem csoda, hogy szerették, szeretik. Van kiállása, sármja, el tudta hitetni a figurát, amit énekelt, ezért sokkal többet megbocsátottak neki, mint egy lefúrt lábú, ámbár megfelelő hangú énekesnek.



Lehet fanyalogni, de én inkább Macskás fórumtárssal értek egyet!


Eiffel Műhelyház • 1562020-08-09 22:42:20

De aki megengedheti magának, az érkezhet 6x6 taxival is, azokat be is engedik a helyszínre. Érdemes elolvasni a parkfoglaló házirendjét is!


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 73642020-08-09 22:39:42

Létezik olyan statisztika, hogy egyes hónapokban (pl. júliusban) magasabb a születések száma?


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 73622020-08-09 01:14:07

Kedves Zéta, ezen a júliuson már én is tűnődtem korábban. De, hogy legyen még munkád, itt vannak a karmesterek is. Ma például ketten is születtek. :))


Eiffel Műhelyház • 1522020-08-09 01:10:29

Nekem úgy tűnt, hogy normális körülmények között lenne autóparkoló, de most az egész szabad teret el fogja foglalni a sok szektor, lazán elhelyezett kétezer székkel, vagyis biztos nem engednek be oda autót. Másutt a környéken nem tudom, meg lehet-e állni. Vagyis villamos és busz előnyben, mert azok tényleg pont ott állnak meg, de a sportosak mehetnek biciklivel is, annak mégis lesz helye. A metró gyalog elég messze van onnan, de pl. a Blaháig lehet azzal menni, hogy metró is legyen benne, de onnan nem árt villamosra ülni! :))


A MET felvételei • 8742020-08-04 00:16:13

Néha tudnék én is "nagymamázni", de rájöttem, hogy semmi értelme. Ráadásul utálom a sopánkodást. És valóban, inkább az énekesek teljesítményéről kéne írni, mint a külsejéről. Engem például nem zavartak a Trisztán "hegyomlásai", mert jó volt az előadás. Sőt, Bothának is elfelejtettem a külsejét, ha szépen énekelt.



És vígasztalásul: 7-én a Parsifal jön, Jerusalemmel, Meierrel és MOLLAL!


  
legújabb:
Kelemen Zoltán - 2021-04-08
Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
született:
1916 • Alberto Ginastera, zeneszerző († 1983)
1965 • Tóth Péter, zeneszerző