vissza a cimoldalra
2022-01-24
részletes keresés    Café Momus on Facebook
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Kiemelt fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (5269)
Kedvenc előadók (2897)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62847)
Társművészetek (2517)
Opernglas, avagy operai távcső... (21195)
Kedvenc felvételek (451)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7625)
Haladjunk tovább... (231)
Milyen zenét hallgatsz most? (25104)
Élő közvetítések - HAANDEL emléktopik (8682)
Digitális kerekasztal (12)
Momus társalgó (6361)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2387)

Olvasói levelek (11830)
A csapos közbeszól (98)
Legfrissebb fórumaink
Momus-játék (6155)
Lehár Ferenc (792)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (5024)
Média, zene, ízlés (130)
Erkel Színház (11232)
Házy Erzsébet művészete és pályája (5309)
Operett, mint színpadi műfaj (5016)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1507)
Richard Strauss (780)
Franz Schmidt (4073)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2327)
Pantheon (3031)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (3007)
Gaetano Donizetti (997)
musical (218)
Plácido Domingo (946)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43
számlaszám:
11711003 20016193

apróhirdetés feladása:

Név: lujza
Leírás:
Honlap:
   


lujza (1836 hozzászólás)
 
Média, zene, ízlés • 1282022-01-24 00:23:58

Pont azért, mert a Duna TV fontos kapocs a határon túli magyarokkal, egyáltalán nem mindegy, hogy milyen színvonalúak a műsorai. Sajnos már messze nem olyanok, mint anno Sára Sándor idejében voltak. Én elég sokat nézem - jobb híján - ahhoz, hogy ezt megítélhessem. És lehet engem sznobnak nevezni, de jobban el tudnék fogadni egy olyan vezérigazgatót, akinek komoly kulturális múltja volna.


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 15062022-01-24 00:16:26

Ilyen förtelmes Blondét én még életemben nem hallottam, a többiek azért nem voltak annyira borzasztóak.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 52642022-01-24 00:13:19

Ezt, hogy "csak azokat Kocsis vezényelte", én se értem. A Müpának megvannak ezek a felvételek, és tavaly, amikor zárva volt, a Daphnét egész biztosan vetítették, de talán mást is. De egyszerűen a R. Strauss életmű olyan hatalmas, hogy nyilván csak szemelvények fértek bele egy napba.


Média, zene, ízlés • 1202022-01-23 02:16:30

Mindig öröm látni, ha ilyen képzett emberek szolgálják a kultúrát és a magyar nyelv ápolását! :((


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 52472022-01-22 02:05:00

És akinek ennyi jó kevés, a Fesztiválzenekar honlapján is közvetítik az egész napot. Érdemes mindenütt próbálkozni, mert sajnos előfordulhatnak tachnikai hibák is a közvetítésben, ez nem a MET vagy a bécsi Staatsoper.


Erkel Színház • 112092022-01-22 02:00:37

Kedves Cilike, az eléggé köztudott, hogy nemsokára végre sikerül újra megnyitni a hőn szeretett Operaházunkat is. De én, mint őskövület még pontosan emlékszem, hogy régebben heti hat napon át mindkét színház folyamatosan tudott játszani.


Kedvenc előadók • 28912022-01-22 01:54:30

Nyilván ez nagyjából így is van, bár coverként ő is beugrott már főszerepbe. De ez csak azt jelenti, hogy Bécs a legjobb, leghíresebb művészekből válogathat, vagyis ha neki sikerül más, kisebb helyeken keresztül híressé válnia, akkor mondjuk 5-10 év múlva meg fogják hívni főszerepekre őt  is. És így nem is teszik idő előtt tönkre a hangját.


Kedvenc előadók • 28822022-01-20 03:15:30

Köszönöm, nagyon érdekes interjú, és még tovább is lehet lépni belőle.


Kedvenc előadók • 28782022-01-19 02:38:47

https://www.theaterhagen.de/ueber-uns/schauspielermitarbeiter/?tx_theatre_actor[action]=show&tx_theatre_actor[actor]=2135&cHash=c64dd4920bb5b6bde03167b838447c10&fbclid=IwAR3FIFsl8cV6jji0wWXudTQcPHYqNmwYBNwqLPOlY7M7uwg3IBP1boUbgxc



A Magyar Állami Operaház előadásaiban miért nem szerepel ő rendszeresen?


Kedvenc felvételek • 4492022-01-19 02:25:29

Épp most kapta meg a müncheni Halott város az International Classical Music Awards ez évi legjobb videó felvétel díját:



-ICMA-International Classical Music Awards 2022 Video performance "Erich Wolfgang Korngold: Die tote Stadt"


"In this sensational production from Munich, the Bayerische Staatsoper was right to cast Jonas Kaufmann in the tenor role. His brilliant performance is the major highlight of this album. Kirill Petrenko’s commitment to the Bayerische Staatsorchester is evident, and the vital breath of his conducting is always in harmony with the sensual score. The chorus and children’s choir are equally central to this recording which brilliantly marks the birth of a new label"

Kedvenc felvételek • 4432022-01-17 23:25:47

Hű, de izgalmas! Remek operát választottál, ahol bizony nagyon fontos a szöveg ismerete is, igazi dráma zajlik a színpadon. És érdekes összehasonlítani ezeket a részleteket is. Számomra a harmadik felejtős, Nylundnak még a színfalak mögül is jobban szól a hangja mint Vogté elöl. Ez a szerep nem neki való, mint sok minden más sem, amit énekel. Ráadásul Flóriánunk képtelen leszokni erről a bájgúnnár szem meregetésről. A másik két előadásnál nem árt figyelembe venni, hogy csaknem 20 év telt el a két előadás között. Az első sokkal inkább pszicho-horror, a második közelebb van a valósághoz, de mindkettő kiváló a maga nemében. Érdekes, hogy a müncheni részlet kb. fél perccel rövidebb, Petrenko mester igencsak meghajtja a zenekart.



De van egy apró tévesztés: Simon Stone a rendezője volt a müncheni előadásnak, Marie/Mariettát Marlis Petersen énekelte, elképesztően jól, érdemes odafigyelni a nevére! Kíváncsian várom a végeredményt! :)))


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 628422022-01-16 00:27:43

Bocsánat, én igen szeretném jövő időben is leírni a mondatot, vagyis takátsa fórumtárs még rengeteg csodaszép operát fog feltölteni nekünk az okulásunkra! :)))


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 628352022-01-15 01:28:04

Én ezt nem egészen értem. Takátsa fórumtárs olyan sokat adott mindnyájunknak, annyit dolgozott, hogy mi, akik nem nagyon tudunk megbírkózni egy-egy opera szövegével, és sok értékes művet nem is ismerünk, hogyan téveszthető össze a főigazgató úrral? Képes lenne ő ilyesmire?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 628342022-01-15 01:15:53

És Te láttad Ókovácsot a kerekasztalnál? Mert Rajtad kívül senki se látta a fürtjeit ott. Pedig leginkább ez az, amit a szemére vethetünk, hogy nem hajlandó tárgyalni, együttműködni, másokat is meghallgatni. Miért a Hír tv-ben jelenik meg ő, aki állítása szerint a nap 24 órájában az Operaházért dolgozik? Vagy neki 30 órás napjai vannak, esetleg van egy altaregója, aki nem Te vagy, én ebben biztos vagyok. De hogy miért őt "támadjuk"? Mert ő áll ki állandóan a középpontba, szerepel, kinyilatkoztat, stb. Mikor látta valaki mondjuk Lukács Miklóst szerepelni, pedig abban az időben egész jól működött az Opera és az Erkel? Ezzel szemben én elég gyakran láttam őt esténként az igazgatói páholyban meghúzódva. Nem szólt, nem szerepelt, csak csendben figyelte az előadásokat. Manapság ez a páholy többnyire üres.



A nyilatkozatok pedig nagyon ellentmondásosak. És az ember inkább hajlandó az elhinni ilyenkor, amit többen is állítanak.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 628082022-01-14 02:32:22

El kéne olvasni a hajózási szabályzatot. Ha mindig a nagyhajónak lenne előnye, akkor nem ülne a dunai szállodahajót vezető ukrán kapitány most börtönben. De megint  látszik, hogy az üléspont határozza meg az álláspontot. Egyébként tudtommal vidéken is Nemzeti Színházak vannak, épp azért, hogy ne pusztán egy vidéki önkormányzatnak kelljen kigazdálkodnia a költségeket.



De az interjú utolsó bekezdésével már maximálisan egyetértek.


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 31122022-01-13 01:31:28

A két hölgy valóban csodás, de a fiúk - közte férj uram - felejtősek.



És, ha valakit netán érdekelne: https://www.youtube.com/watch?v=cBiUFZUacaQ



De csak erős idegzetűeknek!


Erkel Színház • 111682022-01-11 01:42:16

Kedves Cilike, Te ott dolgozol, mi pedig a közönség vagyunk. Sajnos vagy nem, de már 60 éve rendszeresen megfordulok az Operában és az Erkelben. Dehogy állítom, hogy régen minden jobb volt, akkor is voltak pocsék előadások és bukások. De lehet bármilyen átgondolt is a műsorterv most, valahogy mégsem elég vonzó a kínálat nekem. Ősszel is, most is volt egy nagylelkű ajánlat, a szabad bérlet. Érdemes volt összeválogatni 6 előadást ahhoz, hogy féláron kapjuk a jegyeket, ámde nekem ez egyáltalán nem ment könnyen. Igaz, mostanában eléggé hátat fordítottam a balettnek, a musicalt meg nem szeretem, de mindkétszer alig találtam 6-6 olyan opera előadást, ami igazán csábított volna.


Eiffel Műhelyház • 6442022-01-11 01:33:20

Ez érthető, de ezt jó előre, már az előadás előtt tudatni kellett volna a közönséggel.


Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 29982022-01-11 01:15:26

Kedves Takátsa, ezt a kérdést bizony nagyon rosszul látod, azt hiszem, borzasztó tájékozatlan vagy ebben az ügyben! Amiről Te írsz, azt monopóliumnak hívják. Ez még a gazdaságban se minden esetben megengedett, hát még  a művészetben, amely nem a piacról él, hanem az adófizetők pénzéből. Az egész ország befizetett adójából, nem pusztán a budapestiekéből, és végképp nem a külföldiekéből. Te szó szerint leírnád a vidéki lakosokat? Nekik nincs éppen akkora joguk hozzájutni színvonalas kultúrához, mint azoknak, akik Pesten élnek? Ők csak hallgassanak szólóesteket? Ez igen csak megtagadása lenne az elmúlt században kialakult magyar operakultúrának, és annak, hogy az ország nemcsak a fővárosból áll. És azt írni, hogy a vidéki házakat tartsa fenn a város vagy a megye, több mint naivitás. Szerintem úgy mondtál véleményt, hogy nem gondoltad végig, vagy nem is követted igazából az eseményeket. Biztos ismered az "ősi" magyar mondást: nemakarásnak nyögés a vége. Lehet úgy szerződtetni énekeseket, és kiírni a próbáikat, hogy amellett semmi mást se csinálhassanak, nem egyeztetni, együttműködni, mások szempontjait is figyelembe venni. Már rég feltalálták a vin-vin szituációt, lehet úgy is nyerni, hogy a másiknak is jó legyen. Ha egy fiatal énekes olyasmit is elénekelhet vidéken, amihez Pesten még nem jutna hozzá, avval nemcsak ő lesz több, de talán a pesti opera is. Szó sincs ronggyá énekeltetésről, ilyesmit a MÁO házon belül szokott csinálni, mert ott kevésbé figyelnek az énekesek terhelhetőségére. És ha Magyarországon csak a fővárosban lehetne opera előadásokat látni, az bizony nagy szégyen lenne.


Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 29902022-01-10 01:36:09

Most hallgatom Dinyést. Elképesztő, hogy miből fog állni az Ókovács által összehívott "Opera fórum"! Gyakorlatilag ott nem fognak a problémákról beszélni, pláne nem megoldani azokat.


Polgár László • 2752022-01-10 01:29:55

Csak Maár Gyula idétlen rendezését tudnám feledni!


Opernglas, avagy operai távcső... • 211792022-01-07 04:31:58

https://www.gramophone.co.uk/features/article/top-10-operas-updated-2022?fbclid=IwAR3rBRHoJQhC-LrXDQlHa9LEhY2zd-v2RkAZ8LQw7dykjmOgp2knQWsmqs8


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 628062022-01-07 03:35:31

https://fidelio.hu/zenes-szinhaz/szabo-mate-a-videki-operajatszas-bajban-van-168220.html


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 52392021-12-31 00:29:37

Nem tudom, hogy járt-e valaki ezen a 26-i Titokkoncerten? Éjfélig itt még meghallgatható: https://www.youtube.com/watch?v=8pS-5SuJGFU



Én nem voltam ott, az érdekelne, hogy tényleg annyival jobb volt a hangzás így, ahogy Fischer Iván állította? Azt elhiszem, hogy a BKK általános hangzásához képest igen, de mondjuk jobb, mint a Müpáé?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 627972021-12-30 00:22:15

https://fidelio.hu/zenes-szinhaz/parbeszedet-surgetnek-a-videki-zeneigazgatok-okovacs-szilveszterrel-168070.html


Kedvenc felvételek • 3992021-12-30 00:21:03

Nagyon köszönöm ezt a régi Bohéméletet! Ez tényleg olyan, különösen a magyar felírattal együtt, amit unokáknak is lehet mutogatni. Én ugyan sosem voltam Villazon rajongó, viszont Netrebko itt még tényleg az a csoda, aki az egész világot ámulatba ejtette.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 627952021-12-28 23:39:59

Csak ne sületlenkedjetek! Én például kifejezetten örülök a délelőtti Isteneknek, mert sokkal olcsóbban lehet jegyet kapni rá! De lehet sok öreg, netán vidéki Wagner rajongó, akik egy esti előadás után haza se tudnának menni.



Egyébként igazad van, kellenének jó és színvonalas délelőtti gyerekelőadások is, mert azzal, hogy most lenyomnak húszezer Diótörőt egyfolytában, nem szabadna kipipálni a gyerekeket!


Opernglas, avagy operai távcső... • 211652021-12-19 22:42:34

Kedves Laci, vigyázz magadra, és gyógyulj meg gyorsan!


Kedvenc felvételek • 3912021-12-19 22:41:04

Most elolvasva, nagyon sajnálom, hogy nem voltam ott akkor! (Ráadásul még eggyel többen is lettünk volna.) De ha egyáltalán valahol, akkor a Szent Ferencet is inkább a Müpában tudnám koncert szerűen elképzelni.


Erkel Színház • 111352021-12-19 01:08:46

Nem volt könnyű észrevenni, hogy ezt nekem válaszoltad. Látom, ragaszkodsz az állításaidhoz. Szeretném, ha akkor konkrét tapasztalatokról is beszámolnál, melyik országban, melyik operában, milyen darab előadásán történt az, amit állítasz? Egyáltalán, Magyarországon kívül hol osztanak még operajegyeket ingyen? Mert akkor megyek oda! De előadás közben mobilozni én még csak a topic címében szereplő Erkel Színházban láttam.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 627762021-12-16 01:50:35

Kedves Zéta, én általában egyet szoktam érteni Veled! :)))


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 627672021-12-15 02:20:59

Én már az alaphelyzetet sem értem: Miért az Opera díjazza azokat, akik írnak róla?


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 76142021-12-14 00:43:41

Biztos nagyon jó füle volt az illetőnek, aki ezt tette! :(((


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 76122021-12-12 22:09:42

Kedves Zéta, köszönöm a Hofmann kritikáidat, azt hiszem, nagyon reálisak! Ebből az alkalomból újraolvastam azt is, amit a Katona Poppeájáról írtál, és csak megerősíteni tudom, hogy Bányai Kelemen Barna énekhangja valóban operai szintű, az állam leesett tőle.


Kedvenc felvételek • 3762021-12-12 03:10:04

Most megjelent a milánói Macbeth videóval is, ha valakit még érdekelne:



https://www.youtube.com/watch?v=jZ8HUD7iSoI


Élő közvetítések - HAANDEL emléktopik • 86792021-12-12 02:33:05

Tudtommal ma este élő közvetítés lesz: https://www.mupa.hu/program/komolyzene-opera-szinhaz/karacsonyi-oratorium-i-2021-12-12_19-30-bbnh


Erkel Színház • 111182021-12-12 02:28:57

Talán a közönség egyre nagyobb része egyáltalán nem fütyül, hanem tapsol, mert edukálták már annyira, hogy meg tudja különböztetni az értékest az értéktelentől. Ki kéne próbálni! Diákok is járnak ott operába, számukra mindenütt vannak olcsóbb jegyek, de arra nincs sehol szükség, hogy ingyen közönséggel töltsék meg a nézőteret.


Jonas Kaufmann • 25132021-12-11 02:22:54

https://www.theguardian.com/music/2021/dec/10/jonas-kaufmann-if-this-goes-on-much-further-we-will-soon-have-to-close-theatres?CMP=Share_iOSApp_Other&fbclid=IwAR3Lwgdv7Xf5Ih2IcOZ6LdFe-BU9yzRWmV2JzDsv8kfy2Ro7fjyRhMLedzM


Élő közvetítések - HAANDEL emléktopik • 86782021-12-11 01:13:48

https://www.operlive.de/?fbclid=IwAR06Bc1Chtr0L39G8cfy7UlW36dObRDrD7Bv9CxkWhHnrqOYjcaYQg6CHl8


A nap képe • 22982021-12-11 01:10:20

:))


Erkel Színház • 111142021-12-11 01:09:31

Fáy igen ballábbal kelt aznap, nem értek egyet vele!


Erkel Színház • 111132021-12-11 01:08:29

Ha a rendezői színház lenne a baj, akkor a müncheni, bécsi, stb. operák is panganának. Itt más baj van. (Persze, vannak ókonzervatívok is, akik sikítanak mindentől, pedig inkább az értékest és az értéktelent kellene megkülönböztetni tudni, lásd Schlingensief.)


A nap képe • 22962021-12-10 02:51:17

Kedves Szerkesztők! Nem lehetne egy Takács Paula képet találni mára?


Erkel Színház • 111042021-12-10 02:49:36

Jó hír, hogy a csütörtök esti Hoffmann meséi előadást több kamerával rögzítették az Erkelben. Rossz hír, hogy a kitűnő előadás nagy jóindulattal csak félház előtt ment le, de valószínűleg még annyian se voltak. Persze, Covid van és ronda idő, de egy népszerű operának, jó énekesekkel, melyet összesen öt alkalommal adnak elő, sokkal több nézőt kéne vonzania. Nagy baj van, ha nem így van! Szerintem nem ártana, ha a főigazgató mégiscsak szóba állna a többi hazai színház operatagozatának vezetőivel, hátha közösen mégiscsak könnyebb lenne orvosolni azt a pangó érdeklődést, ami mostanában Budapesten van.


Kedvenc felvételek • 3712021-12-10 02:33:28

Én nagyon szita-agyú vagyok, mert én láttam az Erkelben ezt az operát. Azt hittem, még a 90-es években, annyira nem emlékszem már a szereplőkre, csak arra, hogy tetszett az előadás, és kifejezetten érdekesnek tartottam a művet. Kár, hogy olyan hamar levették a műsorról! De a Peter Grimes is jó opera. Igazad van, az itthoni előadása nekem se tetszett anno, de annál inkább, amit tavaly láthattunk a MET-ben, és remélem, a januári bécsi is jó lesz, és meglesz tartva!


Erkel Színház • 110982021-12-09 00:17:18

Kétségtelenül tett Olympia egy-két kissé obszcénabb mozdulatot, de nem is tudom, hogy jutott eszébe valakinek ettől még közösülést látni. A párizsi Bastille Opera ennél hagyományosabb rendezésében ugyanakkor Olympia az áriája közben gyakorlatilag megerőszakolta Hoffmannt.


Erkel Színház • 110972021-12-09 00:08:21

Kedves Cilike, ahogy írod, én is a múlt század közepén szocializálódtam, de ennek ellenére én nem vetem meg a mai, modern rendezéseket, ha van bennük spiritusz. Székely Kriszta Hoffmann rendezése nekem tetszik, szemben az elmúlt években az Erkel Színházban látott egynéhány "érdekes" rendezéssel.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 76092021-12-09 00:03:02

Tavaly közvetítették is ennek a zürichi Boccanegrának a premierjét. Volt mégegy bravúr: a zenekar másutt játszott, nem az Opera épületében, úgy ment az előadás, és mégse estek szét! Jó előadás volt.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 627592021-12-08 23:56:22

Természetesen álnaív volt a kérdésem. Még azt is hozzátehetjük, hogy a Nemzeti Kulturális Tanácsban ő képviseli az operajátszást és ő készít koncepciót arra, hogy a jövőben majd hogy osszák el a pénzeket.



Jó hosszú, de tanulságos beszélgetés és igen elszomorító a vidék helyzetét illetően.


Kedvenc felvételek • 3662021-12-08 23:49:09

Te jó ég, mennyi furcsaság Netrebko első áriájában! Rondán csúszkál. Pedig úgy emlékszem, pár éve a MET-ben nekem tetszett Lady-ként. És ilyet se hallottam még, hogy búú is kövesse ezt az áriát, mikor ő énekel! De a férfiak jók.


Kedvenc előadók • 28772021-12-08 23:45:34

Egy jó hír:



https://fidelio.hu/zenes-szinhaz/kissjudit-anna-ugrik-be-elna-garana-helyett-berlinben-167644.html



 


Kedvenc felvételek • 3652021-12-08 23:43:15

Most elérhető a teljes hangfelvétel is itt:



https://www.youtube.com/watch?v=Wo1C03iVLcQ


Erkel Színház • 110862021-12-08 01:37:19

Töredelmesen bevallom, hogy én lennék a következő, akinek egyáltalán nem hiányzott Franz kupléja.



Az Operavilág kritikája meglehetősen lehúzza a rendezést. De én abból indultam ki, hogy az utóbbi években láthattam ópiumszívó Améliát és festő Renét, majd vízben tapicskáló Giocondát és a többieket, és legutóbb Sziszifuszként könyveket lépcsőn felfelé görgető öreg Károlyt - ezek jutottak kapásból most az eszembe, de nyilván lennének még egyéb furcsaságok is. Ehhez képest az, hogy a színhely egy francia (!) pályaudvar, és ott játszódik a történet, és mi tulajdonképpen csak Hoffmann elbeszélését, és nem a valóságot látjuk, hiszen egy színházi előadás ideje alatt történik az egész, én azt nem érzem zavarónak.


Erkel Színház • 110852021-12-08 01:28:03

Nagyon köszönöm!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 627572021-12-08 01:25:58

Köszönöm a linket, biztos meghallgatom! De miért is lett volna ott Ókovács ezen a beszélgetésen, amikor ő az ország első intézményének a főigazgatója, és  nem csak egy "prézli vidéki operadirektor"....


Kedvenc felvételek • 3602021-12-08 01:21:52

Kedves Laci, ahhoz látnom is kellett volna az előadást, de nemcsak nincs Arte csatornám, de nem is kapcsoltam be a gépet időben hozzá. És amit nem láttam, arról nem írhatok, de remélem, elő fog még kerülni valahonnan.


Kórusok, kórusművek, karéneklés • 1202021-12-07 00:33:26

Nehéz volt eldöntenem, hová illene ez a riport, ami a Dinyés család egy másik tagjával készült, de talán ide: https://fidelio.hu/klasszikus/fontos-hogy-ismet-kozel-keruljunk-a-kozonseghez-beszelgetes-dinyes-somaval-167545.html



Elég borús jövőképet fest!


Élő közvetítések - HAANDEL emléktopik • 86672021-12-07 00:24:53

Szerintem is jó előadás volt, Bécs nagyon jól járt Jordannal. És még ma is sikerült elcsípni újra, pedig hivatalosan már a Szerelmi bájitalt adják.


Erkel Színház • 110342021-12-06 00:53:50

Kedves Búbánat, ha láttad volna, hogy a párizsi Bastille Operában mit kellett Olympiának az áriája közben Hoffmannal művelnie, akkor nem írnád az itteni produkcióját vulgárisnak!



Egyébként egyetértek ED-del, ez egy nagyon visszafogott, ámde koncepciózus rendezés volt, amely egyáltalán nem érdemelte meg a búúkat.


Erkel Színház • 110332021-12-06 00:47:35

Én is úgy emlékszem, hogy eredetileg csak László Boldizsár volt kiírva, ami megint a szokásos rablógazdálkodás lett volna. Azt se értem, hogy lehet egy napon két előadásra, ráadásul premierre, egy ilyen hosszú szerepre kiírni valakit??? Mindenesetre azért derekasan megcsinálta, és én az erkélyen azért hallottam is őt. De még vehetsz jegyet az első szereposztásra is, már csak Kolonits Kláráért is érdemes!


Erkel Színház • 110182021-12-04 00:39:32

A Hoffmann meséi premierje elé, ha valaki még nem olvasta volna:



https://fidelio.hu/zenes-szinhaz/regi-uj-mesek-beszelgetes-szekely-krisztaval-167527.html


Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 29852021-12-03 23:17:49

Talán jobb lenne, ha előbb elolvasnád a cikket, és csak aztán reagálnál rá! Nincsenek kötelező modellek, a szerző egy általa jónak talált verziót írt csak le. Engem anno a Kádár rendszerben nem vettek azonnal fel az egyetemre, csak két évvel később kezdhettem tanulni. És az a két év, amíg dolgoztam, nagyon hasznos volt, rengeteg olyan tapasztalatot szereztem, amivel az azonnal bejutó, pelyhes állú társaim nem rendelkeztek még a diploma megszerzése után se. Dinyés arról írt, hogy az opera bonyolult műfaj, és a nézőtérről nem lehet igazán megismerni, hogyan kell közreműködni benne. Ilyen tapasztalatot lehetne pl. a kórusban szerezni, ami persze lehetne még az egyetem előtt is, mintha Mészöly Katalin és Kincses Veronika valahogy így kezdte volna. De ha egyetem után kerülne oda valaki, az se jelenti azt, hogy felborítaná egy 30 tagú kórus rendjét.



Változott a Mezzo szokása? Mikor én Mezzo néző voltam, még csak francia felírata volt az operáknak. Abban az időben jelentősen javult a francia tudásom, mivel kényszeresen olvastam azt is, ahelyett, hogy jobban figyeltem volna az előadásra.


Élő közvetítések - HAANDEL emléktopik • 86642021-12-03 23:06:21

Kosky különös Varázsfuvoláját a berlini Komische Oper előadásában mi is megnézhettük néhány éve az Erkel színházban. Érdekes volt, ezt a részletet találtam belőle: https://www.youtube.com/watch?v=MRz5GZ15_LA&t=17s



És Bayreuthban Mesterdalnokokat rendezett, amit szintén láthattunk a neten.


Kedvenc felvételek • 3402021-12-03 23:01:53

Windgassent anno én is hallottam, mint Lohengrint, akkor nagyon tetszett. Gondolom, Slezakot közülünk már senki, csak az aranyos sztoriját ismerem a könyvéből a beugrós Lohengrinről. És szerintem Kaufmann müncheni Lohengrinjének is ott van a helye a legjobbak között.


Kedvenc felvételek • 3352021-12-03 02:17:47

Peter Hofmann csodálatos Lohengrin volt, én biztos betenném az első tízbe, ha van ilyen.


Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 29792021-12-03 02:08:44

Nekem még szoknom kell az egyetem szót itt. Valaha a Zeneakadémiát nem hívták így. És abban se vagyok biztos, hogy valamennyi felsorolt énekes elvégezte. Sokféle úton lehetett valaki kiváló magánénekes, többen egész más pályáról csöppentek be ide, nem is egészen fiatalon, ami erősíti Dinyés teoriáját. Nekem tetszik az a mondata, hogy "Sok mindent tud az ember siettetni, de a biológiát nem." És még mielőtt a cikket elolvastam volna, én is ugyanarra gondoltam, hogy miért ajánlja kezdésnek a kórust. Szerintem igen nagy baj, hogy több ilyen korán felkapott, majd elkoptatott és félredobott énekes is van vagy volt.


Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 29702021-11-30 01:30:55

Bocs, de szerintem nem kéne túlzásokba esned, és  sarkítani minden mondatot! Eszembe se jutna, hogy a MÁO álljon vissza a magyar nyelvű éneklésre, de Szegeden miért ne tehetnék meg ezt, ha jónak látják? Ha az operának közönséget akarnak kinevelni, lehet, hogy célszerűbb lenne. Én nem hallottam az általad említett Turandotot, de annál inkább hallottam többször is magyarul Takács Paulával és Déry Gabriellával is, tudom is a szövegeiket. Szeretnék ma is ilyen Turandotokat hallgatni itthon, bánom is én, milyen nyelven, csak tudjon az énekes úgy énekelni, mint ők. És amit még emlegetsz, a cukorkától a csámcsogásig, kiegészítve az okostelefon böngészésével, azt inkább manapság "élveztem". De ha a nagyon kitágult világot emlegeted, akkor ezzel azt is mondod, hogy mi a csudának menjünk el itthon egy közepes előadásra, bármilyen nyelven énekelik is, amikor hozzájuthatunk a legnagyobb élő és holt művészekhez bármikor otthon is.


Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 29622021-11-29 00:59:06

Az volt az érzésem, nagyon rosszkedvű lehettél, amikor az előzményeket írtad, és sok mindenben nem is volt igazad. Gyerekkoromban jártunk operába, és akkor még mindent magyarul énekeltek. Sok ária szövegét még a mai napig is tudom, így nem is kell a feliratot néznem. És akkoriban azok az énekesek, akiket meghívtak külföldre, pl. Ilosfalvy, meg tudták tanulni olaszul is a szöveget. Egy fiatal énekestől miért ne várhatnánk el ugyanezt? Én már az unokáimra gondolok, és szívesebben vinném el őket egy magyarul énekelt Bájitalra, Pasqualéra, stb. Nem elég nekem azt megmagyarázni, hogy miért áriázik olyan hosszan az a néni vagy bácsi, még azt is meg kelljen, hogy ráadásul miért énekel idegen nyelven? És bizony felnőttek is vannak így ezzel!



Ezenkívül régen voltak jó operatársulatok vidéken, és nem mindenki vágyott külföldre, sőt Budapestre sem onnan. Elég mondjuk Gregort Szegedről vagy Tréfást Debrecenből említenem. És itt a példa, én nem hagynám a fiatalokat kiszolgáltatni annak a rablógazdálkodásnak, ami manapság a MÁO-ban dívik. És nem mindenki akar külföldön boldogulni. Viszont vannak, akik el is mennek innen, mikor fogjuk mondjuk Vörös Szilviát megint hallani? Sőt, Te csodálkoztál Láng Dorottyán. Ő időben elmenekült innen, mert boldogul nyugaton is.



Mindig is jó volt, ha jöttek vendégművészek, de erre nem lehet társulatot építeni. A focival példálóztál, nekem nevetséges, amikor mondjuk a Fradiban már csak mutatóban vannak magyar játékosok. Hát ezt akarjuk? Miért lennénk képtelenek kellő számú és minőségű, olyan magyar énekest kinevelni, aki szükség esetén még az anyanyelvén is képes egy szerepet elénekelni?


Kedvenc előadók • 28742021-11-27 01:13:10

Ez egy igazán jó hír: https://fidelio.hu/zenes-szinhaz/voros-szilvia-kekszakallu-felvetelet-grammy-dijra-jeloltek-167338.html



De nagyon erős a mezőny, az Akhnaten és a Kármeliták is esélyes lehet.


Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 29422021-11-27 01:09:16

Ez ide illik leginkább, lehet vitatkozni vele:



https://papageno.hu/blogok/szegedi-nemzeti-szinhaz/2021/11/videki-operajatszasrol-ii-az-elmeleti-sik-folytatas/


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 75982021-11-23 23:26:41

Érdekesek ezek a különböző vélemények a Lucreziáról. Persze ez így van jól. De azért örülök, hogy nem vettem jegyet rá.


Opernglas, avagy operai távcső... • 211452021-11-22 23:22:53

Köszönet a figyelemfelhívásért, bár mindegyik előadást adták már korábban, de azért így tisztességes, hogy ellátják a híveket néznivalóval.


Kedvenc felvételek • 3092021-11-22 00:17:45

Köszönöm szépen, ez izgalmas lesz! Én már találkoztam ezzel az operával, de nem állítanám, hogy ismerem. És külön köszönöm a librettót is.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 627552021-11-18 02:05:20

Azért én akkora fagylaltot nem tudnék megenni, de én is a húsvét utáni héten a délelőtti Parsifalt választottam, így megengedhettem magamnak a földszinti jegy luxusát. Igaz, hasonló módon vettem a Műhelyházba jegyet a Pelleasra, na, azt már megehetném fagyiban is.


Eiffel Műhelyház • 6032021-11-17 00:27:27

Erről jut eszembe, eltátottam a számat, amikor a Bánffy terem előtt, előadás kezdéskor megszólalt a hangszóró, hogy: beszállás! Pontosan nem tudom idézni, de roppant szellemesnek gondolt szöveg szólt, hogy járat indul, stb, és még sípoltak is hozzá. Biztos, hogy ezt így kéne?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 627512021-11-17 00:22:21

Nemcsak a Mefistofele húzós, azok az esti árak. III. em 4. sor 12500Ft lenne. Ezért érdemes összeszedni 6 jegyet, vagy délelőtti előadásokra menni, azokat talán féláron adják. És elképesztő, hogy az "igen olcsó" páholyoknál csak egyben lehet a 4 széket megvenni, "baráti társaságok" számára szánják őket, és a szünetben ételt-italt is lehet a páholyokba rendelni. Remek!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 627442021-11-16 01:55:41

Keden kezdik árulni  jegyeket az 2022-es év első félévére, így a márciusban megnyíló Operaházba is. Az őszihez hasonlóan szabad bérleteket lehet összeállítani, és ahogy több előadásra veszünk jegyet, egyre több kedvezményt kapunk. A maximum 50%, ha legalább 6 különböző előadásra veszünk jegyet. De az operai jegyárak egészen borsosak lesznek.


Opernglas, avagy operai távcső... • 211432021-11-16 01:49:24

Talán egyszer még sor kerülhet rá! :))


Edita Gruberova • 31592021-11-15 03:13:18

Nagyon köszönöm a beszámolót! Én is biztos vagyok benne, hogy Ő is ott volt.


Opernglas, avagy operai távcső... • 211412021-11-15 03:11:12

Kedves Laci, és mire hívnál meg minket?



Persze, hogy Kaufmann nem a régi, már én se vagyok az! De azért tud még dalokat énekelni.


Kedvenc felvételek • 2792021-11-15 03:08:36

Köszönet mind a háromért! :))


Társművészetek • 24952021-11-14 01:49:17

Az általad felsorolt 3 film a hitről tényleg jó, bár kicsit giccs gyanúsak. De közvetve pl. Tarkovszkij filmjei is nagyrészt erről szólnak, sőt Bergman is beszél a hitről, illetve annak hiányáról. Persze ezek valóban rendezők, de úgy látszik manapság nálunk egyes színészek is azt hiszik, hogy csak úgy lehet filmet rendezni. És persze pénzt is kapnak hozzá.


Opernglas, avagy operai távcső... • 211362021-11-14 01:42:56

Köszönöm szépen, hogy ilyen találékony vagy!


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 52002021-11-13 03:01:27

Köszönöm szépen, úgyis szerettem volna meghallgatni, hogy így milyen, hát egy kicsit más. Másképp hallatszik, mint élőben. Biztos benne van az előadás varázsa is, de Cura ott sokkal jobban tetszett. Nem hallottam annyi tremolót és bizonytalanságot a hangjában, de mindenki döntse el maga, hogy van-e még hangja. Szerintem van, bár nem olyan, mint húsz éve, nyilván megkopott, más a színe és sokkal jobban meg kell dolgoznia éneklés közben, de van vivőereje, és persze erős a színpadi jelenléte is. Azzal, hogy ő énekelte a Prológot, eleve dinamikusan indított, mindenkit bevont a játékba, zenészeket, felnőtt és gyerekkórust, és minket is. Nekivaló szerep Canio, biztos sokat énekelte. A végére azért elfáradhatott szerintem. Nekem kicsit furcsa most a hangzás így a hangszóróból. Egyedül neki nem a fején volt a microport, hanem az ingébe tűzve, és olyan, mintha kicsit torzítana.



Pasztircsák Polina tényleg csodálatos volt. Az elején kicsit elfogódottabban énekelt, és teljesen talán csak a Silvióval való gyönyörű kettősükben oldódott fel. Itt van egy gyönyörű hangú, kiforrott énekesnő (ő se csúnya), és alig énekel az operáinkban. Tele vannak az előadások nála sokkal gyengébb szopránokkal, én hirtelen csak a Melisande-ra emlékszem, ami ő lesz jövőre. De egészen jó volt Haja Zsolt is, nem véletlenül tetszett annyira az a kettős nekem. És manapság, amikor a sztárok néha képesek egész ízléstelen ruhákban megjelenni, Polina mindkét ruhája ízléses, szép, a szerepéhez illő volt, és nagyon jól állt neki.



Természetesen jó volt Kelemen Zoltán, és a Beppét éneklő Alagi János is. Eredetileg nem ő volt kiírva, azt hiszem ő a Rádióénekkar szólistája lehet. Nem éreztem, hogy gyenge pont lett volna az előadásban, viszont igazi színházi produkció volt. A „félig szcenírozott” erős túlzás, mindössze két széket használtak fel a játékban, mégis tökéletes élményt nyújtva. És végül a Wagner napok óta azt eddig is tudtuk, hogy a Rádiózenekar egy jó karmesterrel kiváló operazenekar is. A jó karmester pedig adott volt most is az örökifjú Kovács János személyében.


Társművészetek • 24862021-11-13 02:54:39

Köszönöm, ettől legalább megkíméltél! Még a 90-es években egyszer Eperjes előadást tartott Szűz Máriáról, elég meglepő nézetei voltak, melyek nem egyeztek a katolikus egyház tanításával, de ez nem zavarta. Színes ember, azt hiszem, könnyen elereszti a fantáziáját.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 51952021-11-12 02:06:46

Mintha a vírus hatalmas pusztítást vitt volna véghez a Momuson. Koncertekre már senkise jár? Látom, a Joncseva koncerten legalább ketten voltak, Macujeven ott volt még  Zéta, és a keddi Bajazzókon pedig rajtam kívül már senki. Pedig nem volt annyira jelentéktelen esemény. :((


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 627392021-11-12 02:01:28

Azon kívül, hogy ez nem a Bécsi Opera topicja, nincs értelme gépi fordításokat ide másolni. Egyszerűen röhejesek ezek így. Ha akarod, használd magadnak, de az eredeti szövegnek, amit ED beírt, legalább van értelme.


Erkel Színház • 109822021-11-09 01:12:37

A hétvégi Opera Café-ban szerepeltek mindketten az István a király próbáján.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 51932021-11-09 01:11:23

köszönöm szépen, már kinyomoztam azóta! (Persze tudhattam volna. :(()


Erkel Színház • 109772021-11-08 01:37:20

Valahogy úgy emlékszem, Molnár Levente nagy dérrel dúrral távozott az Operából, mondván, hogy ott nem tejlesítették, amit ígértek neki. Ehhez képest most Koppányt fog énekelni. De ami még jobban meglep, hogy Nyáry Zoltán lesz István. Ezt a jobb sorsra érdemes tenort más szerepben miért nem hallhattuk?


Edita Gruberova • 31512021-11-05 23:51:58

Most találtam, hogy még Fáy is milyen szépen írt Róla:



https://faymiklos.hu/2021/10/19/edita_gruberova


Edita Gruberova • 31502021-11-05 23:49:55

És még ez is: https://www.youtube.com/watch?v=NbQTK5MPPdI (A Puritánok)


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 51902021-11-05 22:24:22

A Macujev koncerten volt valaki? Érdekelne, mi volt az első ráadás?


Élő közvetítések - HAANDEL emléktopik • 86522021-11-05 01:16:53

Ezek szerint Te Bécsben jártál?


Erkel Színház • 109712021-11-04 02:41:27

Állítólag létezik kórus maszk, legalábbis az unokám énektanára mondott ilyet. Engem zavart, ami a kereszten történt, és nagyon a szemembe is világított. Ráadásul ízléstelen volt az egész, és nem tudtam kikapcsolni.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 627322021-11-04 02:36:16

Inkább ilyen a fordító program.


Erkel Színház • 109692021-11-03 03:03:21

Téged nem zavart a vetítés? Eleve nem értettem, hogy miért van látványtervező feltűntetve. Az rendben volt, hogy a Covid magyar áldozatai emlékének ajánlották az estét, de ez bőven elég is lett volna. De az énekkar elé, középre belógatott kereszt alakú vetítővászon, amin időnként villogtak a képek, engem zavart. És a füst is teljesen felesleges volt. Tán nem bíznak a zene erejében? A Főigazgató megtanulhatná egyszer, hogy a kevesebb mindig több!


Erkel Színház • 109682021-11-03 02:56:12

Miközben a Müpában november 1-től kötelező a maszk, meglepetésemre az Erkelben nem az. A telt házban talán ha a nézők kétharmada viselte, a többiek bíztak az immunitásban. A zenekar vonós szekciójában is csak hellyel-közzel láttam maszkot, mert ott sem kötelező. És ha már morgok, a Müpában koncert után kijövet a jegyszedő fiatalok elköszönnek, míg itt (szintén maszk nélkül) egymással csevegnek. Mikor kijöttem, pont egy koreai filmsorozatot emlegettek. :((


Élő közvetítések - HAANDEL emléktopik • 86502021-10-30 03:22:11

A Wiener Staatsoper is felébredt Csipkerózsika álmából, és tegnap megtartotta első élő közvetítését, Cilea Adriana Lecouvreur operáját. Az előadást Asher Fisch vezényelte, a főbb szerepekben Ermonela Jaho, Elina Garanca, Brian Jagde és Nicola Alaimo voltak. Az előadás 72 óráig díjmentesen visszanézhető.



https://play.wiener-staatsoper.at/



 


Edita Gruberova • 31462021-10-30 01:28:07

https://operavilag.net/kiemelt/elment-a-prima-donna-assoluta/#more-29836


  
legújabb:
Kelemen Zoltán - 2022-01-23
Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Tommaso Benciolini (fuvola), Filipp Kopacsevszkij (zongora)
Szolnoki Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Yunsung Chang
Mozart: D-dúr fuvolaverseny, K. 314
Alexey Shor: Travel Notebook – zongoraverseny
Dvořák: 9. (e-moll) szimfónia, op. 95 („Az Újvilágból”)

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti Kamaraterem

Mondok Yvette (szoprán), Oláh Vilmos (hegedű), Lajkó István (zongora)
Medtner: Sonate-Vocalise mit einem Motto ‘Geweihter Platz’ von Goethe, op. 41/1
Medtner: Sonata-Ballada, op. 27
Medtner: 2. (G-dúr) hegedű-zongora szonáta, op. 44
A mai nap
született:
1705 • Farinelli (Carlo Broschi), énekes († 1782)
1937 • Baranyi Ferenc, költő, műfordító, operai író
1951 • Szenthelyi Miklós, hegedűs
elhunyt:
1883 • Friedrich von Flotow, zeneszerző (sz. 1812)
1960 • Edwin Fischer, zongorista (sz. 1886)
2007 • Palánkay Klára, énekes (sz. 1924)