vissza a cimoldalra
2021-10-17
részletes keresés    Café Momus on Facebook
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Kiemelt fórumaink
Élő közvetítések - HAANDEL emléktopik (8647)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7576)
Kedvenc felvételek (213)
Opernglas, avagy operai távcső... (21102)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (5134)
Társművészetek (2468)
Milyen zenét hallgatsz most? (25096)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62718)
Kedvenc előadók (2872)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2387)
Momus társalgó (6360)
Haladjunk tovább... (230)

Olvasói levelek (11816)
A csapos közbeszól (98)
Legfrissebb fórumaink
Eiffel Műhelyház (595)
Pantheon (2964)
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (3091)
Kimernya? (4311)
Simándy József - az örök tenor (697)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4908)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2290)
Kolonits Klára (1188)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2906)
Franz Schmidt (4024)
Momus-játék (6099)
A nap képe (2293)
Lisztről emelkedetten (1148)
Házy Erzsébet művészete és pályája (5253)
Kórusok, kórusművek, karéneklés (120)
musical (211)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43
számlaszám:
11711003 20016193

apróhirdetés feladása:

Név: lujza
Leírás:
Honlap:
   


lujza (1726 hozzászólás)
 
Kedvenc felvételek • 2042021-10-13 02:25:18

Azért csak sikerült megnéznem ezt a Salomét. Hihetellenül jó, köszönöm! Persze hozzá kell tenni, hogy a másik két Salome előadással szemben ez operafilm, vagyis sokkal több lehetősége volt Götz Friedrichnek a színreállításban, és az énekeseknek is. Számomra nagyon hiteles előadás, a Vörös Győző féle díszletek nélkül is. Az énekesek a maximumot nyújtják, a fiatal Weikl gyönyörűen énekli Jochanaán szólamát, Varnay olyan ellenszenves, amilyennek lennie kell, de Heródes is nagyon jó, a többiekkel együtt. Stratas is nagyot alakít, gyönyörű, hiteles mint egy 15 éves egzaltált lány, aki a tánca után, mire a próféta fejét megkapja, szemlátomást megöregszik. Nagyon szeretem őt, gyönyörű a hangja, és mégis, számomra nem igazi Salome hang, bár nem tudom megmondani, miért.


Kedvenc felvételek • 2032021-10-13 02:14:21

Úgy látszik, lassú a gépem, mert nekem tovább tart letölteni. :)) De nem ez a baj, hanem hogy én is lassú vagyok. Irigylem a munkabírásodat és az elszántságodat. És remélem, nem veszíted el a kedved akkor se, ha mi nem tudjuk követni a tempódat. Tudod, nem elég akármilyen két óra egy operához, főleg, ha azt várnád, hogy visszajelzést is kapjál. Ahhoz emészteni is kell.


Kedvenc felvételek • 2012021-10-12 01:08:20

Hát én képtelen vagyok lépést tartani ezzel a tempóval! De azért köszönöm.


Kedvenc felvételek • 1982021-10-11 00:28:41

Én ugyan csak lapítani tudok, mert még mindig nem láttam az Utast se, de köszönöm ezt a két Elektra felvételt is, és nem utolsó sorban ezt a részletes, találó elemzését a szerepeknek és szereplőknek!


Eiffel Műhelyház • 5822021-10-10 01:39:48

Az ilyesmi különösen tetszik: " A Bánffy termet az emeleti kijáraton keresztül hagyjuk el, a Fülöp Zoltán üveghídon átkelve vethetünk egy újabb pillantást, ezúttal felülről a Mozdonycsarnokra." Minden bükkfának nevet adtak, nem tudom, hogy ez-e a valódi tisztelete a múlt művészeinek.


Eiffel Műhelyház • 5812021-10-10 01:34:55

Ha olvastad a beszámolót az épületről, szerintem abban túl sok a rongyrázás. Honnan ez a rengeteg pénz épületekre, még továbbiakra is, mindenféle iskolákra, miközben nincsenek rendes előadások az Erkelben? Aki sokat markol, keveset fog. Én nem tudtam egy 6 előadásos bérletet összeállítani magamnak csak úgy, hogy az  előadások felére az Eiffelbe megyek. Hogy milyen lesz onnan hazafelé a közlekedés, majd akkor látom meg. És hogy az Opera mióta van zárva, és ha megnyílik se lesz sok köszönetünk benne, arról ne is beszéljek!


Pantheon • 29602021-10-10 01:26:11

És még csak 60 éves volt. :(((


Eiffel Műhelyház • 5772021-10-09 01:27:30

https://fidelio.hu/klasszikus/bejartuk-az-eiffel-muhelyhazat-166300.html



Ezt olvasva ámulok-bámulok. Mintha egy nagyon gazdag országban élnék. Nem lehetett két fillér ezt így létrehozni! Tán az Opera felújításából csíptek le pénzeket? Ezért készül az ilyen lassan? És tán ezért nem baj, hogy az Erkel csak félházakkal játszik, mivel nem a jegybevételből élnek.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 51332021-10-08 02:59:08

Én is tudom ajánlani a jobboldalt szereplő koncertet. A csütörtöki egész jó volt, a fiatal zongoristanő remekül bírta szusszal ezt a nehéz darabot, és Madaras Gergely beugrása a megbetegedett Kitajenko helyett nem okozott csalódást. A péntekin kívül még szombat délután is előadják, akit érdekel, meg tudja hallgatni.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 51312021-10-04 23:33:43

Csak megerősíthetem amiket írtál az ifjúság szemszögéből is. Az alsós kislányok is nagyon élvezték ezt a Ruszalka előadást. Tényleg előadhatnák egy kis idő múlva még.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 51302021-10-04 23:29:36

Malina János is nagyon egyetértett Veled:



https://revizoronline.com/hu/cikk/9243/handel-partenope-mupa/


Wagner • 26682021-10-01 00:50:53

Jó kérdés, én is csatlakozom hozzá!???


Kedvenc felvételek • 1692021-09-29 01:35:07

Nagyon-nagyon köszönöm! Itt a bizonyíték, hogy nem csak kitaláltam ezt az előadást. Arra is emlékeztem, hogy Kocsis Zoltán vezényelt, és meggyőződésem, hogy készült felvétel róla.



Régi szép idők, amikor még ilyen volt a BTF. Azt az Idomeneót is hallottam. Vargas hangja ebben a szerepben még tényleg szépen szólt.


Kedvenc felvételek • 1652021-09-28 01:49:47

Köszönöm, meg fogom hallgatni! De az Alako se rossz, ha jól adják elő. A Müpának biztos megvan az a felvétel, és biztos vannak itt, akik nálam jobban is emlékeznek rá.


Kedvenc felvételek • 1642021-09-28 01:26:28

Én mégis maradnék a MET előadásnál Mattilával, ami nem Grigorian hibája. Természetesen lenyűgöző a színpadi produkciója, nem az ő teljesítményével van bajom, hanem ezzel az előadással. Én, aki híve vagyok a modern rendezéseknek, amikor nyújtanak is valamit, ezért lenyakaznám azt a drága Castelluccit! Nekem ez így borzalmas, nézhetetlen, és kénytelen voltam arra gondolni, hogy azért, amit művelniük kell, biztos sokat fizetnek a szereplőknek. Szabadon asszociál, fura dolgokra. Hogy Salome már nagylány, azt csak a ruháján lévő vörös folttal lehet jelezni? De ami sokkal rosszabb, amikor a fehér ruhájához a koronát is feltette a fátyollal, olyan volt, mint a Fatimai Szűz szobra. És nem ez volt az egyetlen blaszfémia. Jochanaán mint King Kong, majd mint egy ló ? Nem is folytatom. Nekem szerencsém volt amikor közvetítették, mert pont az előadás közben valami tönkrement a gépemben, és miután Jochannaán megjelent a fekete korongban, az egész képernyőm vörös lett. Először azt hittem, ez is az előadás része. És onnantól kezdve már csak hallgatnom kellett az előadást.



Azt hittem, Grigorian sokkal fiatalabb, ezért végig a hangját féltettem ettől a gyilkos szereptől. De látom, hogy idén már 40 éves, és Wagnert is szokott énekelni, hát ő tudja. Én nem bánom, ha Salome idősebb. Ahogy Mattila, úgy nekem Marlis Petersen is nagyon tetszett, amikor Münchenben énekelte Salomét, szintén ötvenen túl. De jó lenne azt a szintén kiváló (Petrenko vezényelte) Salome előadást is megszerezni valahogy!



Egyébként Bretz jó volt, de nekem Uusitalo azért jobban tetszett, viszont a tetrarcha házaspár nem különösebben. Vagyis megcsodálva Grigoriant, maradok Mattilánál (és ha meglenne, Petersennél).



 


Wagner • 26352021-09-27 23:22:27

Tudod, ilyen könyveket én se olvasok, mert nem érdekelnek. Wagnerről, mint emberről pocsék véleményem van, de ennek semmi köze a zenéjéhez. Ennyi.


Olvasói levelek • 118132021-09-27 23:19:06

Én azt hittem, hogy már megint nyugalom van. Tévednék? Mindenesetre az a szobabicikli engem is érdekelne. :))


Kedvenc felvételek • 1622021-09-27 23:10:57

Tudom, hogy a műveltségem hiányos, de el nem tudtam képzelni, hogy Rachmaninovnak van még operája. Ugyan hogy találtad meg? Nagyon köszönöm, kíváncsi vagyok rá!



Pár éve a Müpában hallottam az Alekót, nagyon jó orosz szereplőkkel, kifejezetten tetszett az előadás. Az is rövid opera, talán befejezetlen is. Nálam jobb memóriájuak tán megírják, hogy kik is adták elő akkor.


Társművészetek • 24662021-09-26 02:13:21

Aki szereti Enyedi Ildikó filmjeit, annak tudom ajánlani a Feleségem történeté-t. Persze más, mint a Füst Milán könyv, ő képekkel próbálja elmondani, amit Füst szavakkal olyan csodálatosan tudott. Hosszú a film, de nem rossz, remek szereplőkkel, jól eltalált helyszínekkel.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 75602021-09-24 04:14:28

Ezek után örülök, hogy a tavalyi kirohanásom után idén mégis mertem jegyet venni a Saloméra. Kíváncsi vagyok erre a holland nőre. De Siegelen csodálkozom. Elvesztette a hangját? Az Operában, Rálikkal már énekelt Heródest, és akkor jó volt. Nem beszélve arról, hogy ő a kedvenc Mimém.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 75592021-09-24 04:10:07

Akkor Te nem a Gardelli féle Carmen felújítást hallottad, mert ott az első szereposztásban Ilosfalvy, a másodikban Simándy volt José.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 75562021-09-23 02:36:02

Ha láttad Komlóssyt, hogy írhatod azt, hogy sosem láttál igazán jó Carmen előadást? Gimnazistaként nekem óriási élmény volt a Gardelli vezényelte produkció, Komlóssy, Simándy, Melis, László szereposztással. És a rendezésre se lehetett panasz.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 75432021-09-22 03:12:51

Zétával én többnyire egyet szoktam érteni, így most is. Nem a rendezés hanem a szereposztás tartott most vissza attól, hogy megnézzem ezt az előadást.



De arra kíváncsi lennék, kinek adná a címszerepet!


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 51192021-09-22 03:09:09

Szomorú vagyok, hogy senkit se érdekelt a BFZ Poppeája. Mindenesetre találtam egy kritikát róla:



https://revizoronline.com/hu/cikk/9216/monteverdi-poppea-megkoronazasa/


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 51122021-09-15 01:10:16

Most, hogy láttam az előadást, én is kíváncsi lennék nálam hozzáértőbbek véleményére. A szereplőgárda valóban kiváló volt, és ugyanúgy a zenészek és a rendezés is. De én, aki kevésbé vagyok járatos a régi zenében, időnként húztam volna az anyagból egy kicsit. (Ne öljetek meg érte! :)))


Erkel Színház • 108902021-09-15 01:05:07

Számomra elképzelhetetlen, hogy drága pénzért megvegyenek egy olyan rendezést, ami tudván tudva nem fér el a színpadon! A Carmennél kevés népszerűbb opera van, ezt a Műhelyházban játszani akkora melléfogás, amire csak egy ilyen teljesen alkalmatlan vezetőség képes.


Erkel Színház • 108792021-09-13 23:32:45

A közönségszervezés nem felesleges, csak érteni kell hozzá. Persze nem arra a régi, gyárakba kijárós változatra gondolok, de pl. engem még egyszer se kerestek meg emailben valamilyen ajánlattal, pedig tudják a címemet, és biztos néha be lehetne ugratni erre-arra. Van néhány munkatárs a Hajós utcában, kedvesek, segítőkészek, de mintha nem kapnának jutalékot, meg se próbálnak rábeszélni semmire.



Én nem háromezres telt házakra gondolok, főleg, mert már nincs is annyi hely az Erkelben, de az mégiscsak furcsa, hogy a Carment a Műhelyházban, maximum 300 fő előtt tudják csak előadni. És az nem lehet kifogás, hogy Bieto modern rendezése, ezt játszották Bécsben is, telt házakkal. Igaz, ott Rachvelisvili, Beczala, Schrott volt a szereposztás, de nálunk már ennyire nincsenek énekesek?


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 51092021-09-12 23:26:41

Hatalmas köszönet! A gondolatomat is kitaláltad ezzel a feltöltéssel, amit mindenkinek tudok ajánlani!


Erkel Színház • 108732021-09-12 23:16:16

Engem megdöbbent, ha valaki egy komolyzenei magazinban arról ír, hogy az operára jelenleg nincs igény, legyen inkább musical. Tudom, ezt nem Te írtad, csak Te vetetted fel ezt a nagyon is elgondolkoztató témát. Lehet, hogy tévedek, de nekem az a gyanúm, hogy a jelenlegi vezetés szeret nagy szavakkal és nagy számokkal dobálózni, de rossz a műsorpolitikája, és nincs megfelelő közönségszervező hálózata se. Igen, az Erkel túl nagy, de az, hogy már egy ideje ahhoz minimum Netrebkonak kellene ott énekelnie, hogy a nézőtér megteljen, szerintem óriási dilettantizmusra utal. Pár éve még rendszeresen vittem oda az unokáimat teltházas előadásokra. Igen, a jegyek olcsók voltak, de gyerek akadt bőven, és nem iskolákat vezényeltek ki. Gyerekek és nagymamák ma is vannak, de szinte nincs mit mutatni a kicsiknek. És nekem furcsa, hogy a bemutatandó Hoffmann meséi előadások nézőterei is meglehetősen foghíjasok. Hát nincs, aki az emberek figyelmét felhívja, kedvet csináljon, stb? A balettről azért nem beszélnék, mert az utóbbi években nekem főleg rossz tapasztalataim voltak technikailag megfelelő, de lélektelen előadásokat láttam csak. És mivel az Opera igencsak drága lesz, oda jámbor magyar földi halandó, aki szereti az operát, csak ritkán teheti majd be a lábát. Mégiscsak fel kéne éleszteni Csipkerózsika álmából azt a hajdani Népoperát, ahol megfizethető árú, de mégis színvonalas előadások voltak, akár külföldi vendégszereplőkkel is. Csak ehhez más műsorpolitika és másik szervezés kéne...


A MET felvételei • 15922021-09-12 00:49:58

Igen, talán ez még jobb produkció volt, a Mezzon is többször ment.


A MET felvételei • 15912021-09-12 00:38:02

Ugye Te is tudod, hogy nem ugyanazt írtad le kétszer, tegezve ill. magázva? Bár ez is csak egy apró különbség.


Erkel Színház • 108652021-09-11 01:53:20

Remélem, ez a cikk csak az uborkaszezonnak köszönhető! :((


Marton Éva • 8282021-09-11 01:52:04

Köszönöm szépen! Nekem a Casta diva, amit szintén feltettél, még jobban tetszik vele.


A MET felvételei • 15812021-09-08 02:16:47

Sok Hoffmannt láttam már, fiatal koromban is, mostanában is, bár pont ezt az előadást nem néztem meg, mert engem eddig még Offenbach nem vett le a lábamról. Ha francia opera, akkor elsősorban Gounod, aztán Massenet, Bizet, csak utána jönnek a többiek. De meg fogom ezt is nézni, aztán az Erkelben is Kolonits Klárával, a biztonság kedvéért kétszer is, ha netán elsőre nem érteném Székely Kriszta rendezését. Meglátom, mi lesz. És még egyszer köszi!


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 75382021-09-08 02:07:32

Szerintem is sérült a tisztánlátása és az értékrendje, sajnos. A Tosca határeset, Turandotot nem lett volna szabad énekelnie, tényleg tönkreteszi vele a hangját, ami mégsem olyan már, mint fiatal korában, amikor annyira szerettem. Ugyanakkor többször énekelte a Trubadúr Leonóráját is, szépen. A máski Leonóra a Forzából nekem már kevésbé tetszett vele, bár ez lehet szubjektív vélemény is. Sőt, a MET-ben lady Machbetet is énekelt, nem is rosszul. Még nem győztél meg arról, hogy az ötven évesnek ugyanazt a szerepkört kell énekelnie, mint harmincéves korában.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 51052021-09-08 01:53:18

Nekem megáll az eszem! Véletlenül pont az előbb olvastam el magyar nyelven (!) Ferenc Pápa eperjesi látogatására a beengedés biztonsági szabályait a szlovák honlapon. Ott a biztonsági vizsgálatnál annyit kérnek, hogy a magunkkal vitt palackba a biztonságiak szeme láttára bele kell inni. Ez is időrabló hercehurca, de legalább nem akarják, hogy a látogató szomjan haljon utána. Nálam mindig van egy apró műanyag palack, már csak azért is, ha köhögnöm kellene, tudjak egy kortyot inni. Én ugyan ezt oda nem adtam volna, inkább sarkon fordulok, és otthagyom az egészet. Mit képzelnek ezek? Soha nem fogok a szünetekben a büfében italért verekedni.



Egyébként amikor pár éve Barenboim a Dohány  utcai zsinagógában adott jótékonysági koncertet, ott nem volt ekkora cirkusz, csak a fémkereső kapun kellett átmenni.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 75302021-09-06 22:59:10

Nekem illene a legkavésbé beszélni, mert nem voltam ott ezen az előadáson, ráadásul nem is vagyok szakember. És bár több dologban nem értek egyet ppp-vel, de Netrebko jelenlegi hangfaját ő pontosan meghatározta: lirico spinto. Nem drámai szoprán és sosem lesz az, de már nem az a tisztán lírai hang, ahogy egykor indult. És a Toscát nemcsak drámai szopránok énekelhetik, sőt!



Én nem igazán példálóznék Fleminggel, mert egy idő után az ő lírai hangja nem volt intakt, és a kései sikereit inkább a nimbuszának köszönhette. Netrebko hangja igenis változott, de a technikája annyira üzembiztos, hogy semmiféle kopás nem észlelhető ettől még rajta. És hát igen, nemcsak díva ő, de celeb is, a nevét tán még azok is ismerik, akik sosem hallották őt. És a viselkedését erősen meghatározza a származása, az ország, ahonnan jött.


A MET felvételei • 15722021-09-06 22:42:27

Köszönöm, én letöltöm, és meg fogom hallgatni, ha nem is rögtön. Most épp azon tűnődöm, hogy mennyire szeretem én ezt az operát. Annyira biztos nem, hogy valakinek ezt ajánljam elsőként, szerintem hosszú és némileg zavaros is, ráadásul ez a sok nő az egyszem fiú mellett - nem ideális opera szüzsé.


Marton Éva • 8192021-09-06 03:06:44

https://zeneakademia.hu/hirek/szerb-szopran-nyerte-a-iv-marton-eva-nemzetkozi-enekversenyt-122754?fbclid=IwAR2kCjLt1WVg_7Bv83DWv2ye6GTfloo321PQajNUZbigtmELB_LthQ7XHiU



 


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 75242021-09-06 01:45:31

Mondhatnám, 110%-ban egyetértek az utolsó mondatoddal: " Egy nagyívű pályához - a tehetségen, és céltudatosságon kívül - nem árt a szerénység, mértékletesség és szakmai alázat." Jó lenne, ha evvel minden énekes tisztában lenne!



De az előzőkkel már nem teljesen. Nem vagyunk egyformák, se hangban, se súlyban. (Ha valaki mondjuk száz kiló 20 évesen, nem fogyhat le később? Vagy a 40 kilós nem hízhat még? Stb. :))) Így az énekesek között is nagy különbségek vannak. Drámai szopránnak se feltétlenül születik valaki, hanem azzá válik. Netrebko persze nem lesz drámai szoprán, de ötvenévesen már távolról se énekelhetné azt a szerepkört, ami harminc évesen olyan gyönyörűen ment neki. Gruberova maga egy csoda volt, olyanok ritkán születnek. És eszembe jutott Nathalie Dessay, aki  kénytelen volt abbahagyni az éneklést, mert a hangja nem változott drámai irányba, a líraihoz pedig már megöregedett.


Élő közvetítések - HAANDEL emléktopik • 86202021-09-06 01:31:52

Legszívesebben egy szívvel lájkolnám Hanka beírását, ha lehetne itt ilyet tenni. Egyébként tényleg nagyon jó lenne, ha akadna valaki, aki fel tudná vállalni ezt a nem kis munkát, hogy naponta (vagy legalábbis rendszeresen) friss ajánlatokat találjon. Én különösebben azt se bánnám, ha olykor az nem is élő lenne.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 75162021-09-03 23:04:53

ppp azt írja, hogy Netrebkó lirico spinto lett mára, és ebben igaza van. De nem drámai szoprán ő, mint Radvanovsky, hiába próbálkozik azzal a szerepkörrel is. Nekem is Radvanovsky jutott az eszembe, meg még mások is, de eszembe sincs megnevezni senkit, nehogy kikezdjék őket. Netrebko tényleg díva, egyedülálló a hangja, és úgy is viselkedik, sokat megenged magának. (Pl. amint egy ORF riportban látszik, Salzburgban az éppen nyilatkozó Armilliato háta mögött grimaszol, stb,)



Szerintem Netrebko nem fog Alvarezzel fellépni, mint ahogy ezt a Müpa koncertet se fogjuk látni, nem hinném, hogy őnagysága engedélyezte volna, hogy felvegyék.


Eiffel Műhelyház • 5592021-09-03 22:51:12

Én ezt nem látom ilyen sötéten, a gyenge magyarokat homály fedi, de volt egy-két jó is, viszont Brownlee és Petibon kedvéért én szívesen meghallgattam volna ezt a koncertet, ha itthon vagyok. Az kevéssé valószínű, hogy Brownlee majd az Operában is fellépjen, és hallhassam őt élőben, hacsak a jobb kondiciókkal rendelkező Müpa meg nem hívja őt.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 75102021-09-03 00:26:20

Sóhajom gyorsan teljesült, én írtam, hogy örülnék ppp írásának erről a Toscáról. Nagyon jó, telitalálat a címe, sok mindent elmond már előre. De azért nem minden sorával értek egyet az írásnak. Máris előre bocsátom, hogy nem voltam ott. Bár a dívát nagyon szerettem volna hallani, de engem annyira felháborít az eljárása, Eyvazovot elég volt egyszer hallanom a Chenierben, többször nem szeretném. Persze nem is mindenütt énekelnek együtt, legfeljebb nekem nincs módom Bécsbe vagy New Yorkba kiszaladni, amikor épp normálisabb partnere van.



Lehet, hogy én optimista vagyok, de azért azt nem hinném, hogy soha többet nem lesz már ekkora énekesnő, legfeljebb nem mostanában. Callasról is mondtak ilyet, de azért utána is jöttek egy páran, akiket igazán érdemes volt hallgatni. És persze most is vannak még néhányan, akiket szívesen hallgatok.



Nem értettem azt a mondatot, hogy Salzburgban se volt jobb partnere. Ludovic Tezier volt Scarpia, őt hogy lehet egy napon említeni Azizovval? Nem nagyon hiszem, hogy lenne nála ma jobb Scarpia, a hangja, az alakítása egyaránt messze felülmúlhatja ezt az azerit. És vele Netrebkonak is jobban meg kellhetett küzdenie épp ezért.



Én csak a milánói Toscára emlékszem, ott a díva figurája tökéletesen sikerült, hiszen önmagát alakíthatta Netrebko, de a szerelmes nő már kevésbé volt tökéletes, talán mert nem a férje volt a partnere. Erre mégiscsak jó lehet Eyvazov. Értik és érzik egymást. De azt nem tudhatjuk, hogy Annácska milyennek hallja a férje hangját. Tudja-e, hogy minek teszi ki a közönségét? Mert ha igen, az merő cinizmus és hideg üzleti számítás.


A MET felvételei • 15702021-09-03 00:06:58

Szerintem az opera címét legfeljebb annál lehetne reklamálni, aki először fordította magyarra. A Pillangókisasszony címének megváltoztatása se járt sikerrel, pedig az sincs rendben, de mi már így szoktuk meg. Épp úgy, mint a címben a névelők gyakori elhagyását, stb.


Eiffel Műhelyház • 5572021-09-02 00:57:29

Találtam valamit magyarul is az augusztusi koncertről:



https://operavilag.net/kiemelt/a-csillagos-eg-alatt/#more-29691



De azért fura, hogy itt senki semmit se írt róla.


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 30792021-09-01 00:37:26

https://www.facebook.com/annanetrebko


Jonas Kaufmann • 25102021-09-01 00:25:50

Itt ugyan nem sok szó esett erről az előadásról, de van, ahol igen:



https://operavilag.net/kiemelt/nema-te-deum-avagy-grazi-markirt-ultem-vegig/?fbclid=IwAR3it_UwLnpSiuv5nwE_nHZA0ITndePOS6mV-0KujJxjND7eM4o3PoGEZFA



 


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 50722021-08-30 23:55:57

Köszönöm ezt a részletes és alapos beszámolót! Mint most is írtad, az Operaház zenekara jó karmesterrel nagyon jól tud játszani. Csak az a kár, hogy gyakran vezénylik őket közepes karmesterek.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 50692021-08-30 23:29:05

Kedves Búbánat, engem már az előzőleg bemásolt eiffeles szöveg is zavart, ez a mostani pedig még inkább! Én ugyan nem voltam ott ezen a Toscán, de nagyon vártam, várom a híreket róla, lehetőleg minél több oldalról, hogy valamilyen képet tudjak kialakítani magamban az előadásról. Egy ilyen hosszú, egyáltalán nem idevaló beírás nagyon kizökkent, sokkal nehezebb valamennyi hozzászólást nyomonkövetni így. És akit majd egyszer később pont az érdekel, hogy mi hangozott el most az operabarát délutánon, az úgysem itt fogja keresni.


A MET felvételei • 15622021-08-30 23:17:20

Nagy köszönet a felvételekért, már önmagában az is érdekes, hogy ugyanabban az előadásban találkozunk két különböző előadó gárdával, és a legalább olyan fontos különböző karmesterekkel. A magyar nyelvű szöveg pedig a hab a tortán.(Nekem még a grazi Tosca felvétel alá írt német szöveg is segítség volt legutóbb.)



De mivel mindkettő élő adás volt, szerintem a hangmérnökök nem nyúlhattak annyira bele, mint egy hangfelvételnél szoktak, szerintem sokkal inkább a karmesteren múlhatott, hogy a zene mennyire volt csak aláfestő. Majd figyelek erre is.



De Westbroek csakugyan ronda hangú lenne? Én nem gondolom. Hogy ne csak Eyvazovról beszéljek, például Konieczny valóban ronda hangú, és mégis egy kiváló bariton, mert jól tudja hasznosítani azt a matériát, ami adatott neki, én eddig minden szerepében élveztem őt.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 50462021-08-30 03:54:39

Az nem lehet, hogy Eyvazovnak nem a magyar közönség tapsolt olyan lelkesen, hanem van egy orosz rajongói kör, amelyik követi a házaspárt és tapsol nekik mindenütt?


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 50452021-08-30 03:24:51

Köszönöm a beszámolót! Már azt hittem, itt is csak az Eiffel műhelyház fontos eseményéről lesz szó, és nagyon vártam, hogy valaki Netrebkóról is írjon. Én nem voltam ott, megsértődtem rá a férje miatt, pedig Annácskát még szívesen hallanám. Igaza van ED-nek, kár, hogy az Angelica nővért nem énekli. Nekem az a gyanúm, hogy a Chenierben is Azizov volt a bariton, és Bignamini a karmester, bár lehet, hogy tévedek.


Opernglas, avagy operai távcső... • 210652021-08-29 00:57:43

Menotti: A telefon. Ez igazán neki való lenne.


Opernglas, avagy operai távcső... • 210582021-08-28 03:52:57

És jut eszembe, az Eiffel koncerten nem volt senki?


Opernglas, avagy operai távcső... • 210572021-08-28 03:03:17

Engem is érdekelne, sőt, ha mást is látott idén Salzburgban, arról is írhatna!


Opernglas, avagy operai távcső... • 210562021-08-28 03:01:34

Eyvazov még fejlődhetett is a Chenier óta, ráadásul ahhoz a szerephez tényleg semmi köze se volt, de ha valakinek ennyire randa hangja van, azon a világ legjobb énektanára se segíthet. Engem is felháborít, hogy a feleségét csak vele csomagban lehet hallgatni.



De azt én se bánnám, ha ppp, már ha egyáltalán elmegy erre az előadásra, utána megírná a véleményét.


Jonas Kaufmann • 25092021-08-28 02:54:02

Kedves Mária, sajnos nem sok szó esett róla az opernglas oldalon, itt nem szokott túl sok szó esni Kaufmannról, sőt, sajnos operáról se annyi, mint régebben.



Mondhatnám, irigylem, hogy ott voltál  (ugye, tegezhetlek?), főleg, miután kiderült, hogy Tezier volt Scarpia. Így, az interneten keresztül hallva nem volt rossz előadás, bár én nem voltam elragadtatva Opolaistól, nekem a Manon Lescautban jobban tetszett. De Kaufmannak ez parádés szerepe, bár a hangja már nem ugyanolyan, mint tíz éve, mégis Cavaradossi neki való. És Tezier is kiváló volt, sokkal jobb, mint Terfel lett volna. Nekem a karmester is tetszett, és a kisebb szereplők is, játék meg pont annyi volt benne, amennyi kell, és semmi felesleges rendezői ötlet.



De érdekelne a Te véleményed is! És, ha valaki esetleg még kíváncsi rá, talán egy ideig még itt elérheti: https://www.youtube.com/watch?v=PY0dZQuYRLw



 


Opernglas, avagy operai távcső... • 210472021-08-26 22:33:56

A Süddeutsche kritikát elég nehéz volt megtalálni, de azért sikerült. Köszönöm!



Viszont micsoda különbség lesz Salzburghoz képest. No, nem a rendezést hiányolom, hanem Tezier Scarpiáját. Ha ő is jött volna, biztos veszek rá jegyet. (Nem tudom, látta-e valaki a grazi Toscát, ott nagyot nyertek, hogy Terfel lemondta az utolsó pillanatban.)  De Annácska férjét még mindig nincs kedvem hallgatni.


Társművészetek • 24432021-08-16 02:28:07

Hát nem tudom. Mindenesetre Enyedi Ildikó és Tarr Béla a FreeSZFE  csapatát gazdagítja. Ki maradt a régi SZFE-n, hogy tartsa a színvonalat?


Olvasói levelek • 117752021-08-16 02:24:08

Én itt csak ámulok és bámulok, de semmit se értek. Nekem a Café Momus egy kávéház, eddig ebben a hitben jártam ide. Igaz, néha már átéltem itt személyeskedéseket, teljesen felesleges félékenykedést, csörtéket egyesek között, de ilyesmi előfordulhat. Most azonban még a szerkesztők is kocsmának minősítették ezt az oldalt, de ha az, akkor lehet akár verekedés, késdobálás is benne. De miért kell egy kocsmából kitiltani valakit, aki nem részeg?



De a kocsma jelleget erősíti ez a fajta eldurvult hangnem, a "Te szidtad az anyámat?" stílus. Lehet, hogy figyelmetlen voltam, de nem találom azt, ahol Klára fórumtárs akasztást emlegetett.


Mozartról magasabban • 7432021-08-14 01:52:02

Köszönöm, hogy felhívtad rá a figyelmemet, én biztos megnézem, már csak Currentzis miatt is!


A nap képe • 22822021-08-09 00:16:42

Biztos, hogy nem Radnay György van, mint Rigolettó a képen?


Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 28992021-08-09 00:15:13

De, feltűnt a járvány, és az is, hogy mostanában mégis elég sok előadás van, pl. Zéta is írt beszámolót Szegedről. És minden intézmény tervezi a folytatást, aztán meglátjuk, mi lesz. Mindenesetre valószínűleg én kevésbé zárkóztam be, és jegyeket is merek vásárolni, mert minden elmaradt előadás árát visszakaptam eddig.


A nap képe • 22802021-08-08 00:15:25

1960-ban közvetítette a tv? Vajon hogy oldották meg a hangosítást? Egyébként én szoktam tűnődni, hogy emlékezetem szerint valaha a Margitszigeten nem volt semmiféle hangosítás, igaz, még fel se találták a microportot, és mégis hallottuk, sőt gyakran élveztük is az előadásokat.


Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 28972021-08-08 00:04:02

Nincs mese, valószínűleg le kéne menni Szegedre, ha hallani akarjuk azt a Stuart Máriát. Már Zéta Szöktetés esszéjét is irigyen olvastam. Csak az a dilemma mindkét operánál, hogy kettős szereposztással megy, de nem derül ki, mikor ki énekel.



Egyébként valaha, a boldogabb momusos időkben még egyesek közös vidéki kiruccanásokat is szerveztek.


Eiffel Műhelyház • 5502021-08-06 00:39:13

Én az opera topicba azt írtam, hogy szerintem rossz az időpont. Ki az ördög ül Pesten ezen a hosszú, nyárvégi hétvégén?


Chat • 402021-08-06 00:37:00

Kedves Corvette én is pont erre várnék! Írni ugyan nem tudnék, de nagyon szeretnék zenéről érdekfeszítő írásokat olvasni itt, a sok-sok személyeskedés és szócséplés helyett. Talán még egyes vágányaimat is sikerülne átállítani ezek által.


Társművészetek • 24372021-08-04 23:47:18

Nem is tudtam, hogy L. Simonnak múzeológusi végzettsége is van.


Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 28912021-08-04 23:45:42

A Stuart Mária esetében ez a helyszín több mint "zseniális " lenne. A Bánffy terembe befér vagy háromszáz ember, ezt hogy képzelik?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 627072021-08-04 23:42:32

Szerintem egyszerűen rossz volt az időpont megválasztása. Az augusztus 20-i hosszú hétvégén mindenki nyaral vagy elutazik valahová. Így vagyok én is, ha nem akkor lenne, szívesen meghallgatnám őket.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 626942021-07-29 02:41:08

Ez érthető és világos. És örülök, hogy legalább majd a Rádiózenekar helyzete is meg fog oldódni valamikor. Csak azt nem értem, a költözéshez miért kell még az Emberi Erőforrások Minisztériumának külön pénzt biztosítania? Az Operaház költségvetésének tervezésekor,vagy  az Eiffel Műhelyház kialakítása pénzügyi tervezésekor erre senki se gondolt? Majd minden egyes újabb tennivalóhoz újabb pénzeket fognak kérni? Nincs önálló gazdálkodása az intézménynek?



És ugyanígy nem értem, hogy a Pázmány új campusának kialakítását miért a BFK pénzeli? A Pázmány nem egy magánegyetem? Nincsenek állami egyetemek a fővárosban, melyeket nem ártana rendbehozni, fejleszteni?


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 50162021-07-09 00:12:56

Köszönöm! És tartok tőle, ez még nem is a teljes névsor, ami egy ilyen kis népnél mégiscsak meglepő.


Opernglas, avagy operai távcső... • 210122021-07-08 01:23:59

Valószínűleg Gobbi ugyanekkor énekelt Scarpiát is az Erkelben, amin ott voltam. Nagyon tisztelem Abodyt, de ebben a szövegben erős költői túlzás is van. Tele a yt Gobbival, hallgasd meg magad, hogy volt-e hangja. És igen, A Scarpia is ő volt.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 50102021-07-08 01:17:25

Szerintem Lettország bőven kétmilliós, de a Rigai Opera nem ám akármilyen. Sajnos én csak kívülről láttam, de valamit tudnak a lettek, vagy a génjeikben van valami, mert nem csak ez a 3 híresség jött onnan. Kapásból nem jut eszembe, de biztos van, aki még sorolni tudná azok neveit, akik onnan származnak.



És elnézést kérek, nem tudtam, hogy Bieito Carmen rendezése már 1999-ben készült, így ő ihlette meg ezt a rendezőt is.


Opernglas, avagy operai távcső... • 209972021-07-07 01:12:57

Köszönöm! Itt bizony nincsenek a földön, hanem Scarpia, ahogy Schrottról is írták, elvonul a háttérbe és italt tölt magának. Úgy látszik, a madridi előadást a rendező vagy az asszisztense még tovább instruálta. Mindenesetre Radvanovsky helyében a földön csúszáshoz nem engedtem volna, hogy a ruhám hasig ki legyen vágva, ahogy a barcelonai szopránnak se volt.


Opernglas, avagy operai távcső... • 209962021-07-07 01:08:21

Én nem vagyok álszent. Nyilván még megválogathatom, hogy mire viszem el őket. Ezért nem vittem el például a Don Pasquale Erkel színházbeli előadására sem őket, pedig a mű már igazán élvezhető lett volna nekik, és a yt-n láttak is részleteket belőle. De a hazai rendezés kritikán aluli.



Egy 16 évest már nem biztos, hogy én fogok vinni, mindenesetre igyekszem az ízlésüket és a véleményüket a világról minél inkább befolyásolni addig, és felkészíteni őket, amire csak képes vagyok.


Opernglas, avagy operai távcső... • 209922021-07-06 23:34:10

Én semmilyen Toscára se invitálnám az általános iskolás unokáimat, mert nem nekik való.


Opernglas, avagy operai távcső... • 209912021-07-06 23:30:34

Én nem bánnám, ha Otello is hozzászólna, de nekem az volt az érzésem, hogy már az ima előtt is volt egy kis dulakodás Scarpia és Tosca között, így kerültek mindketten a földre. De csak aki látta, az tudná megírni, hogy miért is vannak a földön ők.


Opernglas, avagy operai távcső... • 209902021-07-06 23:27:02

Amilyen mázlim volt, hallottam Gobbit Scarpiaként. Tanusíthatom, hogy volt hangja, nem is akármilyen.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 50062021-07-06 23:22:38

Nem csak vélhetően, hanem valóban 2007-es produkció, Garanca és Opolais, de a többiek is nagyon fiatalok. Nekem Opolais csalódás itt, nagyon nem tetszett. Ehhez képest tíz évvel később egész jó Manonokat énekelt. Silins-t nagyon szeretem a Wagner napok óta, de itt, ebben a másfajta szerepben is egész jó. A tenor inkább csak elment szerintem, Garanca viszont frenetikus Carment alakított, és a hangja is szépen szólt. És a rendezéshez még egy tanulság: Bieito se annyira eredeti.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 50042021-07-06 04:19:31

Az elmaradt Carmen helyett itt van egy nagyon régi:



https://www.youtube.com/watch?v=TdCkMi-_ILQ



Sajnos nem mindegyik szereplőjéért kezeskednék.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 50022021-07-05 00:40:26

Mivel Zéta nem volt ott, találtam egy másik kritikát, lehet vitatkozni vele:



https://operavilag.net/kiemelt/sok-kerdes-keves-elvezet/#more-29501



 


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 50012021-07-05 00:39:08

Sok sikert kívánok neki hozzá! És a hallgatóságnak is. De ha mégis jönne a Müpába, jól kiénekelt hangja lesz.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 49962021-07-04 00:28:38

Éntőlem Tetelman is jöhetne, akkor tényleg kiderülne, hogy mit tud.



De azért mielőtt Eyvazov menybe menne, a következő évadban se Bécsben se Münchenben nem lesz Annácska partnere. Teziert pedig a Covid elfújta a Müpából.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 49892021-07-03 00:43:03

De hogy jön ide Tezier? (De bárcsak jönne! :)))


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 49882021-07-03 00:40:35

Sajnos könnyen lehet, hogy fején találtad a szöget! A Müpa Carmen már több mint egy éve meg volt hirdetve, jegyem is volt rá. De netán közbeszólt a magasabb érdek... Egyébként fogsz írni az estéről?


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 49832021-07-01 22:29:07

Sajnos egyikünk se lát be a Müpa lelkébe. Korán lemondták az egész évadot, és a jegyek, bérletek árát derekasan visszafizették. Nyilván később derült ki, hogy ki tudnak nyitni, mint az is, hogy Garanca nem mondta le a turné többi részét. Talán már nem tudták vagy akarták megszervezni az előzőleg hirdetett koncertszerű Carment, amit én is nagyon sajnálok. De különösen meglepett, amikor felbukkant a két magyar férfi énekes, szerintem teljesen feleslegesen. Pasztircsák Polina szereplése még indokolható volt, és én is szívesen hallottam volna vele és Tetelmannal a Bohémélet kettőst is. De szerintem nem Garancának volt több szüksége pihenésre vagy arra, hogy az olasz dalokból tercett legyen, érzésem szerint a magyarokat akarták minden áron szerepeltetni.



A súlyosabb szoprán sztárt pedig augusztus végén valóban hallhatod a férjével és az általa választott baritonnal együtt a Müpában.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 49742021-07-01 02:00:32

Nekem is egyértelműen a második rész tetszett jobban. Polina Mimije tényleg nagyon szép volt, már Puccini inkább való neki, mint a nagyon lírai Micaela. Tetelmann is jobban tetszett a második részben. De ki találhatta ki ezt a sok szereplős koncertet? Miért kellett az olasz dalokat hármójuknak énekelni? És ez a program eléggé nyárra volt tervezve.


A MET felvételei • 15122021-06-16 23:33:42

Én ugyan már rég elengedtem volna ezt a témát, (és az adósságodat is), de mivel ismét megszólítottál engem is, hát válaszolok, bár, ha elolvastad, amit takátsa belinkelt, már tudhatod, hogy semmi újat se írtál. Katolikus vagyok és némi teológiát is tanultam, de amit leírtál, azt mindazok, akik nem csak ovis hittanra jártak, tudják. Nem újdonság. De hogy továbbiakat is írjak, Jézus ezt a témát még több oldalról is megközelíti. Máté evangéliuma 5,23-24-ben a következőket mondja: „Ha tehát ajándékodat az oltárhoz viszed és ott eszedbe jut, hogy felebarátodnak valami panasza van ellened, hagyd ajándékodat az oltár előtt, menj, békülj ki előbb felebarátoddal, aztán térj vissza és ajánld föl ajándékodat.” (Békés-Dalos fordítás). Bár más szavakkal, de tulajdonképpen itt is a megbocsátás az, amiről szó van.



De, amit leginkább írnék, az, hogy az imádság elsősorban nem szavakból áll. Lehet, hogy ezt nem érted, és semmiről se tudlak meggyőzni, de szerintem már meddő vita, ami itt, a MET topicban folyik.


Olvasói levelek • 116852021-06-16 02:23:42

Kedves Szerkesztők! Nézzetek rá időnként a Müpa honlapjára is! Ma a "Wagner varázslat 2" -t közvetítik, hátha ez is jó lesz, mint az 1. volt.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 49712021-06-14 03:19:49

Itt jobboldalt most nincs ajánlat, pedig a Müpában a Wagner napok keretében Michael Volle dalestje lesz. Helmuth Deutsch zongorakíséretével Wagner és Liszt dalokat fog énekelni, ami ingyenes közvetítés lesz a Müpa honlapján.



És szép volt a "Wagner varázs", ami szintén élő közvetítés volt vasárnap este.


Erkel Színház • 108492021-06-11 02:15:57

Nem láttam az előadást, csak általánosságban jutott eszembe arról, hogy utálod a Hugó regényt. Nagyon megváltozott mára a befogadó készség. Nem lehet a gyerekekkel egy Jókai regényt elolvastatni. Az Egri csillagok, ami kötelező, kínszenvedés nekik. Gyerekként engem elvarázsolt a Jancsi és Juliska Humperdicktől. Ma nem merném az unokámat elvinni rá. Egy száz éves operát, ha nem tartozik a nagy klasszikusok közé, csak módjával lehetne előadni, szcenírozva, nagyon jó rendezésben és alaposan betanulva, kiváló szereplőkkel. Az a gyanúm, hogy ez így inkább kínszenvedés lehetett, ami értelmetlen.



Biztos díjazni lehet a zeneszerző szándékát, de előadni a művét csak különlegesen lehetne.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 74812021-06-09 23:42:01

Én nem fogalmaztam elég pontosan, csak a BBC adásán keresztül hallottam a londoni Fideliot, mint ahogy Münchenből is csak livestream volt. Covidos időben amúgy se nagyon röpködhetünk, de London messze is van, úgyhogy nyugodtan elmúlhat az a sárgaság!


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 74652021-06-09 01:19:45

Én ezt nem értem, mostanában miért kell minden ellenvéleményre azonnal beindítani a nehéztüzérséget? Mintha politikai élet-halál harc folyna itt is, mint ebben a jobb sorsra érdemes szegény hazában. Takátsa megosztotta velünk ingyen és bérmentve Davidsen mindkét lemezének anyagát, és mellesleg elmondta a saját szubjektív véleményét. Én persze egyszer megkaptam már, hogy ajnározom őt, és félek, hogy most kapok egy újabb sorozatot, jobb, ha már előre behúzom a nyakamat.



Van némi sejtésem, hogy mire gondolhatott, bár tévedhetek. Egyébként szerintem egy tisztességes általános iskolában az énektanár már az alsó tagozatban megtanítja a különbséget szoprán és mezzo között, ilyesmivel sértegetni valakit csak feszültséglevezetés lehet.



Davidsent hallottam a londoni Fidelioban és nemrég a müncheni Walkür 1. felvonásában. Ezek alapján én nem jósolnék rövid karriert neki, ellenkezőleg. Amilyen hatalmas nő ő, olyan hatalmas a hangja is. Bár Leonóraként még nem így hallottam, de a múltkor arra gondoltam, hogy inkább Brünnhildét énekeljen mint Sieglindét. De azon túl, hogy mekkora a hangja, és milyen a technikája, nekem hiányzott a valódi átélés nála. Meiert felhozni szerintem azért helyénvaló, mert az csoda, amit ő a színpadon adni tudott még akkor is, amikor már a hangja igencsak megkopott. Aki látta őt legalább a Müpában, az tudja, mire gondolok. és átélés terén DiDonato is hasonló tud lenni.



Davidsen hideg északi énekes. Ezért nem való neki Verdi, pláne Puccini, bár nagyon fiatal még, és változhat is. De nem hinném, hogy Nilssont utolérhetné, akiben viszont melegség bőven volt.



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 626502021-06-08 00:29:59

Hányszor írjam még le, hogy lesz lift? Gondolom, már legalább a helye meg is van. Nem ez lesz a gond, hanem a jegyárak.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 626452021-06-05 23:09:42

A kakasülővel csak az lesz a baj, hogy sokkal kevesebb ülés lesz ott, mint eddig, és még az állóhelyekhez se lesz olyan könnyű hozzájutni. Most üt vissza, hogy ez az épület sokkal kisebb mint a bécsi.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 626442021-06-05 23:04:09

Az interjúban, amit egy hete belinkeltem, van szó a liftről is, amit egészen természetesen beépítenek, de némi körültekintés kell hozzá, mert a nézőtérre nem juthat be a rezgés, amit okozni fog.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 626322021-06-05 02:15:44

Ti mit gondoltok, én kíváncsi voltam az Opera jövő évi helyáraira, de valamit nem értek. Egy első kategóriás páholy alapára 67.000Ft. Ezért vajon az egész páholyt megkapjuk, mert akkor igen jutányos, vagy csak egy jegyet?


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 49652021-06-05 02:11:15

Ezeken a Wagner alkalmakon kívül a teljes Ring régebbi felvételét is levetítik majd ingyen, azokon a napokon, amikor egyébként játszották volna, vagyis június 17 és 20 között.


  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Erkel színház

Vaszilij Vajnonen / Michael Messerer / Borisz Aszafjev
Párizs lángjai

11:00 : Budapest
Eiffel Műhelyház, Bánffy Miklós terem

"Miklósa30+"
koncert

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti Kamaraterem

Alexander Melnyikov (zongora)
"A fekete-fehér színei"
Debussy: Prelűdök, 2. kötet
Berlioz–Liszt: Fantasztikus szimfónia, op. 14
21:00 "Kóda"

19:00 : Budapest
Eiffel Műhelyház, Bánffy Miklós terem

Gyöngyösi Levente: A Mester és Margarita

19:00 : Budapest
Erkel színház

Carl Orff: Carmina Burana
Szcenikus kantáta eredeti nyelveken, magyar és angol felirattal

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Jevgenyij Koroljov (zongora)
Keller András (hegedű), Homoky Gábor (brácsa), Fenyő László (cselló), Buza Vilmos (nagybőgő)
Concerto Budapest
Beethoven–Mahler: 11. (f-moll) vonósnégyes, op. 95 („Serioso”)
J. S. Bach: 1. (d-moll) zongoraverseny, BWV 1052
Schubert: A-dúr („A pisztráng”) zongoraötös, D. 667
A mai nap
elhunyt:
1837 • Johann Nepomuk Hummel, zeneszerző (sz. 1778)
1849 • Frédéric Chopin, zeneszerző (sz. 1810)