vissza a cimoldalra
2022-01-24
részletes keresés    Café Momus on Facebook
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Kiemelt fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (5269)
Kedvenc előadók (2897)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62847)
Társművészetek (2517)
Opernglas, avagy operai távcső... (21195)
Kedvenc felvételek (451)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7625)
Haladjunk tovább... (231)
Milyen zenét hallgatsz most? (25104)
Élő közvetítések - HAANDEL emléktopik (8682)
Digitális kerekasztal (12)
Momus társalgó (6361)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2387)

Olvasói levelek (11830)
A csapos közbeszól (98)
Legfrissebb fórumaink
Momus-játék (6155)
Lehár Ferenc (792)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (5024)
Média, zene, ízlés (130)
Erkel Színház (11232)
Házy Erzsébet művészete és pályája (5309)
Operett, mint színpadi műfaj (5016)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1507)
Richard Strauss (780)
Franz Schmidt (4073)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2327)
Pantheon (3031)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (3007)
Gaetano Donizetti (997)
musical (218)
Plácido Domingo (946)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43
számlaszám:
11711003 20016193

apróhirdetés feladása:

Név: Momo
Leírás:
Honlap:
   


Momo (6682 hozzászólás)
 
Erkel Színház • 109522021-10-01 18:26:34

Az előző hozzászólásom vonatkozik erre is. Amit írsz, annak egy része nem igaz, más része vagdalkozás.

Ha hiszed, ha nem van, aki nem szeret így beszélgetni. Hidd el nem azokkal van a baj, akik inkább itt hagyják a fórumot, mintsem állandó konfliktusban legyenek veled.

(Másoknak se tetszik ám, amit csinálsz. Előbb-utóbb mindenkivel összeakadsz itt, aki önállóan mer gondolkodni.)



(A további sértegető szövegeidre nem válaszolok. Te talán élvezed, de nekem egyszerűen nem pálya így beszélgetni.)


Erkel Színház • 109502021-10-01 11:43:45

Na látod, pontosan erről van szó. Ír az ember egy hozzászólást, erre jössz, és betámadod. (Beszólsz, kötözködsz, félremagyarázol.)



Lehetetlen normálisan beszélgetni bármiről, ha te épp érintve érzed magadat. Lényegében kiszekálod a fórumból, aki nem tetszik neked.



Mivel a moderátorok ezt hagyják, én befejeztem itt a fórumozást. 



Muszáj néha engedni... :-)



(Az, hogy nem napi 5-10, hanem max havi néhány bejegyzést teszek, hogy nem "csevegek", csak konkrét témákhoz szólok hozza, pont ezt jelenti. De látom téged még ez is zavar. :-)


Erkel Színház • 109442021-09-30 19:46:27

Szinetár tanár úr mondása jut eszembe rólad: „Aki sokat keveri a sz.rt, azt előbb-utóbb behúzza a kanál.”



Te komoly veszélyben vagy… :-)


Erkel Színház • 108682021-09-12 14:38:34

1. Az Erkel egy kezelhetetlen, hodály méretű csődtömeg. Hatalmas nézőtérrel, lehetetlen kiszolgáló terekkel. Eredetileg több mint 3000, jelenleg is több mint 2000 fős nézőtérrel, (amibe most csak 1800 szék van berakva. Azaz nem a tér lett kisebb, csak kevesebb benne a szék.) Önálló színházként mindig életképtelen volt. Le kellene bontani, és építeni helyette egy praktikus színházépületet. (Ha kell egyáltalán még egy színház.)



2. Az elmúlt 70 évben úgy oldották meg az Erkel fenntartását, hogy integrálták az Opera szervezetébe. Ez stabilan működött. De az, hogy az Erkelt integrálták az Opera szervezetébe, nem azt jelenti, hogy minden gondja megoldódott, és automatikusan tele lett a nézőtere. Csak a fenntartása van így megoldva.

Valóban nem muszáj ennek így lennie. Lehet befogadó színház. Az Operának nem minden produkciója tölt meg 1800 széket.



3. Ami a Madách telt házait illeti: A nézőtere 800 fő. Ez az Erkelben kevesebb, mint fél ház. Madáchos telt házak az Erkelben is rendszeresen vannak, csak ezekről úgy jön ki a néző, hogy „már megint üres volt a nézőtér”. (Nem beszélve arról, amikor az Erkelben is többen vannak.)

De meg lehet próbálni, hogy a Madách az Erkelben játszik ezután, az Opera, meg a Madáchban. Kinek lesz több telt háza. 



(Azt akarom mondani, hogy ez egy lehetetlen összehasonlítás a nézőterek különböző mérete miatt. Plusz alapvetően más műfajról van szó. A musical napjainkban nagyon népszerű, míg az opera egyre inkább visszaszorulóban van. A Madách és az Operett összehasonlítására például sokkal több az alap.)


Erkel Színház • 108632021-09-10 21:45:10

Az Opera nélkül csak egy „nagy játszóhely” lenne az Erkel Színház



"Információink szerint komolyan felvetődött a lehetősége annak, hogy önálló intézménnyé váljon az Erkel Színház. Az 1911 óta működő zenés színház, éppúgy, mint a 2020-ban átadott Eiffel Műhelyház a Magyar Állami Operaházhoz tartozik. Amennyiben valóra válna a terv, alapvetően könnyedebb műfajú zenés előadások helye lenne a független Erkel. Az Operaház főigazgatója cáfolja a híreket."



(index)


A nap képe • 22882021-09-09 17:59:40

Ezen a képen az Osztrák-Magyar Haydn Zenekar látható. Ez egy régi fotó, még a névváltoztatás előttről.  


Olvasói levelek • 117842021-08-31 21:21:10

18 éve olvasom Búbánat hozzászólásait különböző fórumokon. Engem sose zavart, amikor tetszeni mert neki egy előadás, amit aztán mások elborult egóval savaztak. Tetszett benne a jó értelemben vett civil, „a közönség” hangja. (Nekik érdemes ugyanis játszani, nem annak a pár tucat szerencsétlennek, aki a rettentő kritikájával tulajdonképpen az egóját fényezi csak ezeken a fórumokon.)



Az sem zavart sosem, hogy Búbánat előadásokról, műsorokról tudósított itt. Más is megtette ezt, és a szerkesztőket sosem zavarta az ilyesmi. (Ha pedig szerintük belefér, akkor ugyan miről beszélünk...?) Ha nem érdekel, átgörgetem.



Megvan ennek az az előnye is, hogy ezek az információk így egyrészt téma szerint csoportosítva vannak, másrészt az interneten kereshetővé válnak. Nem mindenkinek van Arcanum előfizetése ugyanis. Volt rá példa hogy Búbánat bejegyzései között kerestem egy információt, és hálás voltam érte, hogy beírta ezeket.



Úgyhogy szerintem, hajrá!


Pantheon • 29412021-08-24 21:15:59

Charlie Watts Quintet - Blackbird - White Chicks



Peter King - sax

Gerard Presencer - trumpet

Brian Lemon - piano

David Green - bass

Charlie Watts - drums



Recorded at Lansdowne Studios, London 26th / 27th February 1991


Franz Schmidt • 39822021-08-15 00:25:44

Ha nem haragszol, nem válaszolok, erre a kötözködés, beszólás és inszinuáció halmazra. :-)



Franz Schmidt kapcsán:



1. Szerintem nem itt kell újra meg újra megnyerni a II. Világháborút. Ez nem az a felület.

2. Nem kell, hogy mindig igaza legyen az embernek. (Pláne, ha nem is biztos, hogy mindenben igaza van.) És nem kell, mindenáron földbe dögölni a másikat az igazságunk nevében. Az a szép, amikor el tudjuk viselni, hogy másnak más a véleménye.



(Ha válaszolsz, számolj vele, hogy lehet, hogy csak 4-5 nap múlva olvasom. Vagy, ha nagyon vissza kéne keresni, akkor soha.)


Franz Schmidt • 39802021-08-14 16:03:46

Be kéne ezt fejezni, és békén hagyni Smaragdot. Írja a dolgait a topicjaiba, és kész. Leben und leben lassen, hogy sítlusos legyek. 



(Dantes, te semmivel nem vagy ám jobb, mint akiket elküldtek most két hétre pihenni. Ugyanúgy elveted a sulykot. Akkor is, ha utána aztán udvarolsz a nap képe topicban a szerkesztőknek.)


A nap képe • 22812021-08-08 01:19:03

Hát, konkrétan nem tudom, hogyan csinálták, de már korábban is volt ilyen tévé közvetítés a Margitszigetről.

Ami az előadások hangosítását illeti, az sokáig nem volt, igen. 


A nap képe • 22792021-08-07 23:38:53

Igen. :-)



Mindig bosszantott, amikor láttam ezt a képet a neten úgy, hogy "nem lehet tudni" (nincs nevestve), mi látható rajta. 


A nap képe • 22772021-08-07 22:40:50

A képen a Mikó András rendezte Tannhäuser előadás II. felvonásának színpadképe, a wartburgi vár udvara. Fülöp Zoltán díszlete.

A produkció bemutatója 1960. július 3-án volt a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon. 

Az július 7-i előadást a Magyar Televízió is közvetítette. 




Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 626952021-07-29 03:50:23

Ami a Rádió egykori épületeit illeti, úgy állnak, ahogy kivonultak belőlük. A zenei együttesek ott próbálnak, de ezen kívül hosszú évek óta nem folyik bennük érdemi munka. (Bérelni lehetett a helyiségeket.) Ezek a rádiós funkcióra kialakított, utólag is sokat toldozott-foldozott épületek. Nagy részükhöz se kívül, se belül nem nyúltak érdemben évtizedek óta. Komoly átépítésekre lesz szükség. Szerintem nem véletlen hangsúlyozzák a közleményekben az Esterházy és Károlyi paloták műemléki értékeinek megóvását, mert egyébként jó eséllyel kő kövön nem marad.




Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 626932021-07-28 23:53:05

Ez nem ilyen egyszerű. :-)



Az Eiffel nem készült el egyszerre. Átadója azoknak a részeknek volt, ami a közönséget érinti: a színházteremnek, a mozdonycsarnoknak, és a parknak. De ennél sokkal több minden épül (épült) ott szabászműhelyektől raktárakon és próbatermeken keresztül a hangstúdióig, ami folyamatosan készül el. Nem lehetett minden funkciót egyszerre odavinni.

Az Operaház akkor tud lemondani a Jókai utcai próbatermeiről (ez a volt MSZP székház mellett, az Ó utca és a Jókai utca sarkán van), amikor az Eiffel eléggé elkészült.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 626882021-07-28 12:58:52

Nem kell túlgondolni ezt a kiköltözést. Annyi történt, hogy mivel megépült Kőbányán az Eiffel-műhelyház, az Opera leadja a Jókai utcai ingatlanát. Az eddig itt tartott próbák pedig Kőbányára kerülnek. A Rádió együttesei viszont, mivel kiszorulnak a Bródy Sándor utcából, megkapják az Opera Jókai utcai próbatermeit.


Erkel Színház • 108412021-06-10 01:04:24

"...a végére még beledobnak a kondérba egy méretes szart is. Ez a zenei szar, mindennek az alja, pedig - félek kimondani - az úgynevezett magyaros motívumok, a verbunkos- és magyar nóta töredékek."



A verbunkos motívumok leghangsúlyosabban a zenekari intermezzóban jelennek meg a Notre Dame zenéjében.

Ahogy a Magyar Kurír írja: "Ausztrián kívül, szélesebb körben sokáig csak a Notre Dame négyperces „magyaros” intermezzója miatt ismerték, amelyet Goldmark Károly úgy emlegetett: „a legszebb cigányzene”. Schmidt Ferenc ezt a használta fel a Victor Hugo-regény Esmeraldájának jellemzésére, térségünkből kölcsönözve hozzá a Nyugaton egzotikusnak ható hangvételt."



Ezt kell tudni róla.

Szerintem igaza van Goldmarknak. Ha nem is a "legszebb cigányzene", de szép, ihletett darab.

Az kár, hogy külföldi előadók általában képtelenek rendesen előadni. Nem értik/érzik a magyar zenét, és valami jellegtelen, nyúlós masszát "varázsolnak" a finom, áttetsző, lassú verbunkosból. Így van ez a hangfelvételeken is. 

Dénes István pálcája alatt, azonban megszólaltak a magyar dallamok. Valószínűleg ezért is vetted észre, hogy egyáltalán ott vannak.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 626142021-06-02 14:11:55

Persze, hogy lehet hangos a zenekar.



Csak a harsona szólam önmagában képes lefújni bárkit a színpadról énekkarostól, szólistástól. Nemhogy egy egész zenekar.  



Ami az Erkel akusztikáját illeti. Nem Bayreuth és nem a MüPa:



1. Az Erkel színházterme – az elcseszett tervezésnek köszönhetően – nagyon rossz akusztikájú volt eredetileg (Kevés volt a hangerő, viszont zavaróan visszhangos volt, még tele nézőtérrel is.) Ezt javították fel utólag „trükkök százait” alkalmazva. (Hangvető a színpadnyílás körül, visszhang elnyelő bordázat a nézőtér falain, bársonyszékek a nézőtéren, az erkély mennyezetének beszűkítése.) Jó munkát végeztek. Megnőtt a hangerő, jelentősen csökkent a visszhang, de mindent nem tudtak megoldani:



2. Nem egységes a hangerő eloszlása az Erkelben. Az énekesek hanga a színpadtól távolodva (teljesen természetesen) egyre halkabb. Ugyanakkor a zenekari árok fölötti hangvető a zenekar hangját a nézőtér hátsó harmadába veri vissza. Vagyis a zenekar hátrébb erősebben szól, mint az énekesek.

A karmester beállít egy arányt ahhoz képest, amit a zenekari árok szélén hall, és ez a földszint hátsó részén már nem igaz.



Tudom, hogy ez mindent nem magyaráz meg , mert valóban hajlamosak bömböltetni a karmesterek a zenekart.



Ami a hangerőt illeti általában: Az előadás a közönségről szól. Nem érdekes, hogy mit tudtak a hangszerek Mozart korában, és nem érdekes mekkora hangja volt az énekeseknek 60-80-100 évvel ezelőtt. Most kell olyan arányokat beállítani, amelyben minden megfelelően hallatszik.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 625812021-05-15 16:18:24

Volt már róla szó, de elmondom ismét: Az Operaház akkor tud hivatalos sajtóközleményt kiadni egy-egy művészének elhunyta kapcsán, ha valamilyen érdemi értesítést kap a családtól. Ha ez egy hetet késik, akkor egy héttel később lesz sajtóközlemény. Ha kollégáktól jön a hír pár nappal később, és aztán az Opera keresgéli a család elérhetőségét a sajtóközleményhez szükséges pontosabb információ miatt, akkor azután.

Azt kell megérteni, hogy az Operában (esetleg évtizedekkel korábban) fellépett művészek nincsenek 0-24-ben bekötve a Házhoz, és a gyászoló családnak legtöbbször nem az a legfőbb gondja, hogy azonnal értesítse a (volt) munkahelyet.

Tessék elhinni, hogy amint érdemi információ van egy-egy ilyen sajnálatos esetről, az ezzel foglakozó kollégák azonnal rajta vannak a dolgon.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 625772021-05-12 01:57:25

Jó, rajtad meg ott a jobboldali szemellenző... az legalább olyan rémes, mint a balos. Ezek miatt nem lehet ugyanis érdemben beszélni dolgokról. (Egyébként téged ennél többre tartottalak.)



További jó szekértáborozást... :-(


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 625752021-05-11 23:02:16

1. Ez nem egy politikai hozzászólás volt részemről. Nem kell automatikusan bevédeni a kormányt. Demokrácia van: Nagyon zavar valami, és szóvá teszem.



2. Mivel ezt a fajta adatkezelést az elmúlt hetekben fedeztem fel előbb a HírTV-nél, most pedig az Origo-nál, nyilván a kormánymédia az, ami épp bevezeti. Nem nevezhetem ellenzékinek. (E miatt az adatkezelés miatt nem használom a Microsoft Edge böngészőjét sem jó ideje. Ők pl. nem a kormány médiája.)



3. Már elnézést, de van különbség a között, hogy illegálisan gyűjtenek információt egyes cégek, vagy én magam beleegyezem a dologba, aztán szabad a vásár.



4. És, hogy hogy jön ide, hogy a Facebook kitiltotta Trumpot, végképp nem értem. Azért mert Amerikában hülyék, nálunk hozzá lehessen férni minden információhoz…? Mi ebben a logika…? :-D


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 625732021-05-11 20:55:41

Hogy mért nem olvasom el Főigazgató úr cikkét? Mert a kormánymédia az utóbbi időben mohó adatgyűjtésbe kezdett. Lényegében minden adatot gyűjtenek az olvasóikról, és a különböző forrásból származó adatokat össze is kapcsolják. (Persze ugyanezt csinálja pl. a Microsoft Edge böngésző is.) Márpedig mi van, ha én nem szeretném, ha a böngészési előzmények, a telefonomon tárolt fájlok, a tévémen megnézett műsorok, a napközben megtett kilométerek, a helyadatok, a készülékeim által rögzített kép és hang, a fényképeimből kiolvasható információk (és a többi) különböző külföldi adatelemző cégeknél kötne ki egy-egy Origo cikk elolvasása után…? (A HírTv oldalai ugyanilyen feltételekkel olvashatók.)

Ha már a jóérzés nem gátolja őket ebben, legalább azért ne csinálják, mert nemzetiek, és nem szolgáltatják ki a szerencsétlen magyar olvasóikat arctalan külföldi cégeknek!

Mindenkinek ajánlom, hogy figyeljen oda.



Részletek a feltételekből. Ezeknek a személytelennek és technikai jellegűnek tűnő mondatoknak (meg a többinek) az elfogadásával járulunk hozzá, hogy minden elérhető információt összegyűjtsenek rólunk, és tovább adják elemző cégek felé.

A kikapcsolhatatlan „opciók”:



Offline adatforrások egyeztetése és összevonása



Az offline adatforrásokból származó adatok összevonhatók az Ön online tevékenységével, egy vagy több cél támogatása érdekében.

Összevonhatják az offline és az interneten összegyűjtött adatokat egy vagy több célra, illetve különleges célok érdekében.



Különböző eszközök összekapcsolása



Megállapítható a különböző eszközökről, hogy azok Önhöz vagy a háztartásához tartoznak-e, és azokat egy vagy több cél érdekében használják-e.



Az automatikusan elküldött eszközjellemzők fogadása és felhasználása az azonosításhoz



Az eszközét az automatikusan elküldött információk alapján különböztethetik meg a többi eszköztől, például az IP-cím vagy a böngésző típusa alapján.





Mikor fogjuk már fel, hogy az információ nem csak a hatékony reklámozást szolgálja, hanem elképesztő hatalom is egyben...?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 625692021-04-06 20:57:05

Olvasgatni való a témában. Szépen összefoglalja a szerző.



Vörös zóna a zenekari árokban – Betarthatatlan járványügyi szabályok a zeneiparban



(papageno, blog)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 625532021-04-01 21:45:49

Nem kell ezt túlgondolni. Az Operaház vezetése többször hangsúlyozta, hogy a Kormány döntéseivel összhangban rendeli el a munkavégzést. Biztos nem akarnak szándékosan megfertőztetni senkit. (Az egy más kérdés, hogy a munka jellegéből adódóan intenzív a levegő ki- és beáramlás, valamint zárt térben való fizikai közelség jellemzi a munkakörök egy részét (énekesek, táncosok, zenekari fúvósok).



Itt vannak táblázatosan az adatok, amiből az újságcikk dolgozik.



(Én annyit tennék hozzá, hogy ezek az igazolt esetek. A látencia - mint országosan - itt is nyilván jelentős.)


Kocsis Zoltán • 7082021-03-20 15:39:06

ejnye... azt hiszed lovon ülsz, pedig csak szamár az... 


Pantheon • 28332021-03-07 16:36:49

Pillangókisasszony


Pantheon • 28322021-03-07 16:28:44

Tordai Éva (1937.10.25. - 2021.03.06) 


Társművészetek • 23012021-03-04 22:47:53

Én bizony múzeumot raktam volna bele. Egy izgalmas, modern felfogású opera / színház / előadóművészettörténeti múzeumot. Alkalmi játszóhellyel.

Szép épület, szemben az Operaházzal, a közelben egy rakás színház. Kár odaadni szállodának, amikor lehetne középület.


Erkel Színház • 108272021-03-03 22:11:36

Én értem, mit akarsz mondani, de ha így fogalmazol, az méltatlan, és bántó.

Nem ér ennyit az egész. Szerintem nem kell, hogy mindenáron igaza legyen az embernek. 


Eiffel Műhelyház • 4412020-10-14 20:18:20

(csak az tájékoztatás végett) idézek a főigazgató szakszervezetekhez írott leveléből:



"... az 1.9 mrd Ft [...] az Eiffel Műhelyház eszközbeszerzésének forrása. Ebből lesz az asztalosok, lakatosok gépparkja, a lemezstúdió technikája, az épület látogatóközpontjának informatikai kiépítése, szemléltető eszközeinek beszerzése stb."


Eiffel Műhelyház • 4242020-10-11 00:06:41

Az Eiffel Műhelyháznak minden tekintetben csak egy kisebb része a közönségforgalmi tér: a Mozdonycsarnok és a Bánffy-terem.

Van (lesz) itt ezen kívül hangstúdiótól a szabászműhelyen keresztül a díszletraktárig számtalan más funkció, melyeknek egy jó része még nem készült el. Ezeket finanszírozza részletekben a költségvetés. 



(Aki meg minden mögött automatikusan tolvajlást sejt, azt emlékeztetném az ősi mondásra: „A tolvaj Buddhából is csak a zsebét látja…” :-)


Pantheon • 27342020-10-07 17:46:20

Eddie Van Halen (1955 – 2020) – amerikai rockzenész, gitáros



"It comes with great sadness to hear about Eddie Van Halen’s passing on. I always regarded Eddie as someone who completely revolutionized a way of playing in a whole new style that inspired a generation of guitar players. With what he offered to the world in music terms thus he became a legend! I was fortunate to have met with him on several occasions. A friend just reminded me that Eddie came to see the Guitar Trio of myself, Paco de Lucia and John McLauglin at the Hollywood Bowl in 1981. He and I met backstage. So long ago I almost forgot! I always admired him from a far and could never figure out even if I tried how he did what he did so brilliantly! Rest In Peace Dear Eddie!"




Al Di Meola



(Nem vagyok egy Eddie Van Halen rajongó (tekintve, hogy szívesebben hallgatok másfajta zenéket), de kitűnő gitáros volt. Úttörő azok között, akik meghonosították a rockzenében a technikai korlátok nélküli gitárjátékot. Al Di Meola méltató szavai önmagukért beszélnek.)


Eiffel Műhelyház • 2552020-09-09 01:14:05

Ahonnan Ókovács Szilveszter a műsorokat konferálja, az a 327-es mozdony szerkocsija.



(A gőzmozdonyok működéséhez szükséges [...] tüzelőanyagot és vizet egy különleges vasúti kocsin az úgynevezett szerkocsin helyezték el. A szerkocsit közvetlenül a mozdonyhoz kapcsolják, leggyakrabban a mozdony tűzszekrény/állókazán felőli végén és azt a mozdony menet közben általában maga után húzza.



Wikipédia: Szerkocsi)


Eiffel Műhelyház • 2242020-08-26 23:41:50

Korona-gála



Eiffel Műhelyház – Mozdonycsarnok

2020. szeptember 7.



"A részvétel ingyenes, ám regisztrációhoz kötött."


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 622142020-08-18 13:05:57

Igazán szívesen. :-)



Láttam, hogy félreértés van, és így hiába van kint az anyag, egyszerűen nem nézi meg senki. (Reggel aztán az Opera Facebook oldalára is kiposztolták.)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 622032020-08-18 01:06:20

Ne, viccelj már Retép!



Itt van a jövő évadról az összes létező információ. Ahogy elnézem, épp csak a társulat tagjainak cipőmérete nincs benne megadva. 



:-)


Pantheon • 25962020-04-28 23:29:37

Kottából készülni kell - az Opera Magazin és a Fidelio cikke az Operaház kottatáráról



(Fidelio.hu, 2017)


Pantheon • 25952020-04-28 23:10:24

Zech Dóra (1976-2020), az Operaház kottatárának vezetője. 



:-(


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 621102020-04-23 19:09:39

Az Opera Magazin 2020 tavaszi számában lehet olvasni a könyvlopás hátteréről. (62. oldal)


Erkel Színház • 104012019-12-31 20:02:57

Ami az Népopera / Városi Színház / Erkel akusztikáját illeti:



Az eredendően rossz tervezés miatt 1949-ig egészen pocsék volt az akusztika. Bármit csináltak vele, (a hatalmas sima falfelületektől) visszhangos volt a terem, és kicsi volt a hangerő, ami az árokból / színpadról kijött.

1949 őszén komoly akusztikai tervezés (Tarnóczy Tamás) után teremtették meg a mostani viszonyokat, a bordázott falakkal (a visszhang ellen), és a színpadnyílás körül tölcsérszerűen táguló faborítással (a hangerő miatt). A hangminőség akkor vált teljessé, amikor 1961 nyarán kicserélték a nézőtér ötvenéves fa széksorait, és a maihoz hasonló párnázott székeket raktak be.

Tökéletes, teljesen kiegyenlített nem lett az akusztika (ahhoz nyilván egy új épületet kellett volna felhúzni), de sokkal jobb lett, mint előtte. Azóta beszélhetünk jó akusztikáról az Erkelben.



Azt érdemes tudni, hogy nem mindenütt egyforma a hangerő az Erkel nézőterén. Az énekesek hangja a színpadtól egyenes vonalban terjed, így a nézőtér hátsó része felé egyre halkul. A zenekar hangja viszont az árokból felverődik a mennyezetre, és a nézőtér hátsó felében csapódik vissza. Ezért a nézőtér hátsó részén erősebben hallani a zenekart és gyengébben az énekes szólistákat. Ha az embernek baja van az arányokkal, akkor ezt is érdemes figyelembe venni. (Az is tervezési hiba, hogy ilyen hosszú a nézőtér. Hasonló a régi Népstadionhoz, a hátsó sorok 50-60 méterre is vannak a színpadtól.)

Azt persze értelemszerűen tudomásul kell venni, hogy a karmester nem tudja a terem furcsaságait megoldani, és többféle arányt beállítani. Ő saját fülére (a zenekari árok széle, ugye) és az asszisztensére hagyatkozik, aki a nézőtéren fülel.


Olvasói levelek • 114492019-11-14 22:23:36

Nem tudom, erre gondolsz-e, de Joyce DiDonato énekelt kerekesszékben (törött lábbal) a Covent Gardenben 2009-ben Rosinát:

Joyce DiDonato on performing with a broken leg in Il barbiere di Siviglia (The Royal Opera)


A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 23302019-09-28 21:00:28

Én ezt úgy általában raktam ide, mert fel-felmerül a téma. És szerintem érdekes, hogy alapvetően nem egy új elképzelés.


OperaDigiTár • 292019-09-28 10:30:30

Kedves Héterő!



Téged - és mindenki mást is - kérlek, hogy a digitar@opera.hu e-mail címre írjátok meg az észrevételeiteket. 

A szerkesztők szívesen fogadják az ilyen visszajelzéseket. Teljesen természetes ugyanis, hogy hat év alatt, több millió kézzel bevitt karakternyi szövegben van elgépelés, elírás. A cél pedig az, hogy minél jobb legyen az adatbázis.

Itt a fórumban a hozzászólások között viszont elvesznek az ilyen bejegyzések. És hát senki nem is követi az ide írottakat napi rendszerességgel.



M.


A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 23282019-09-28 02:58:51

Ami a mindennapos énekórát illeti, ez nem egy új ötlet (és úgy tűnik, nem is ördögtől való gondolat). Kodály így ír erről 1961 márciusában:



"Az elvetett mag mégis kikelt: egyre-másra támadtak „éneklő iskolák” mindennapos énekórával, és értek el csodálatos eredményt nemcsak zenében, de minden tárgyban. Igazi népművelés akkor lesz, ha majd minden iskola ilyenné alakul. Egyelőre mintegy 100 működik a Művelődési Minisztérium jóvoltából."



(333 olvasógyakorlat, utószó, kiemelés tőlem)


OperaDigiTár • 182019-09-26 17:30:43

Kedves Lajos, igazán nincs mit! Használd egészséggel! :-)



(Vagy nem is tudom, mit illik kívánni egy ilyen alkalomra. :-)


OperaDigiTár • 172019-09-26 17:26:31

Amit még tudni érdemes az Opera DigiTárról, hogy ugyanaz a szoftver működteti, mint pl. az OszMI Színházi Adattárát, és az országban jó néhány múzeumi adatbázist. A DigiTár ennek az Operában kialakított változata.


OperaDigiTár • 152019-09-26 15:43:15

Kedves fórumozók! 



Az Operaház digitális archívuma, az Opera DigiTár mától hivatalosan is elérhető.

Az adatbázis jelenleg a Ház 1884-es megnyitójától eltelt 130 év előadásainak adatait tartalmazza. Az utóbbi öt évben megtartott előadások feltöltése folyamatban van.



Az adatbázis használata: A fejlécben lévő menüpontokra kattintva megjelenő szövegbeviteli mezőbe beírható a keresett előadó, , szerep, vagy napi dátum. A legördülő találati listából ezután kattintással lehet kiválasztani a megfelelő tartalmat.



Jó szórakozást!



M.


Olvasói levelek • 113442019-04-18 17:10:42

Bocs, nem reagálok. Nem érdekel a szöveged.



(Pár naponta idenézek, írt-e valaki privátban. Ilyenkor néha beleolvasok a fórumba. IVA írásai érdekelnek, de téged mindig átugralak. Nem kell ez nekem. :-)


Olvasói levelek • 113402019-04-18 13:20:32

Nem kell ezt ragozni. IVÁ-nak teljesen igaza van. És leszögezem: Én biztosan miattad nem írok ide. Erre nincs más orvosság. Vagy helyre tesznek a szerkesztők, vagy kerülni kell a helyet: Nem írok, nem olvasom, nem bosszant.



:-))


Erkel Színház • 95922019-01-15 21:02:15

Na jó, most törlöm az eddigieket. Tévedés volt. Bocs. 



:-)


Erkel Színház • 95902019-01-15 20:37:48
Erkel Színház • 95892019-01-15 20:36:54
Erkel Színház • 95882019-01-15 20:31:03
Olvasói levelek • 112652018-04-21 17:09:11

Kedves olvasók és szerkesztők! 15 év után befejezem a Café Momus fórumának (és így az oldalnak is) a látogatását. Nekem ez az Edmond Dantes féle szövegelés nem jön be. Tévében, rádióban sem hallgatok ilyen elfogult politikai dumákat (semelyik oldalról), itt sem vagyok rá vevő. További jó szórakozást. (Ne írjatok privátban. Nem fogok bejelentkezni, így nem látom.)



Minden jót!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 607452018-04-20 15:37:20

Mondjuk ez kb. nem válasz semmire, de legalább írtál valamit. 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 607392018-04-20 02:09:35

Egyébként ez a kereszt ügy szerintem itt egy lényegi dolog. Orientációs pont a történetet illetően.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 607382018-04-20 02:06:56

Igen. Ugye „hangos liberálisok” leginkább a nyugati kultúrában vannak. Őket zavarják rettentően a saját keresztény gyökereik. Ezért aztán igazából attól akarnak megszabadulni. Az összes többi dolog nem zavarja őket ennyire. 

Ahogy a „szabadságukért küzdő” (a világon a legszabadabban élő) nyugati nők a saját nyugati férfiaik ellen harcolnak, miközben eszükbe se jut hadakozni a világszerte élő, sokkal durvábban viselkedő (pl. arab) férfiakkal. Pedig ott sokkal többet lehetne tenni.



Egyébként sztem eljön még annak az ideje, amit írtál... :-)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 607362018-04-20 00:48:41

Ugye a hagyományos lexikonok szócikkeit egy-egy terület szakértői írták. Ismerték a témát, amiről írtak, súlyozni és szűrni tudták az információt.

A Wikipédián 90%-ban az adott témához nem értő (önmegvalósító) amatőrök írnak szócikkeket, sok forrásból összeollózott információ alapján. Tekintve, hogy nem a terület szakértői, sokszor nem tudnak válogatni a fontos és kevésbé fontos információ között. (Így akár egészen alapvető dolgok is kimaradhatnak. Vagy bődületes baromságok kapnak helyet.) Aztán sok a szereptévesztés: Néha döbbenten olvasom, hogy minősítik a tárgyat (pl. egy film bemutatásakor közli a szócikk, hogy hatalmas giccs.) Máskor bonyolult tankönyvi szakszöveget olvasok, ahelyett, hogy érthető leírást kapnék. De sokszor még a szócikkek strukturálása is gondot okoz.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 607342018-04-20 00:25:50

Igen. Egy barátommal beszélgettem épp arról nemrég, hogy mi még csak elvagyunk valahogy, mert rendesen megírt információn nevelkedtünk, de az a nemzedék, amelynek a Wikipédia színvonala lesz az evidencia…


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 607322018-04-20 00:16:00

Ó, hát ezek ilyenek. :-) Érdemi dolgokban évek óta nem javítok bele, ugyanis általában jön valaki, aki elszántan védelmezni kezdi a hülyeséget.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 607302018-04-19 21:12:56

Azt mondja a Wikipédia: 



"A mű mai, világnézetileg semleges előadásai többnyire sajnálatosan kerülik a második felvonás azon szerzői utasításának követését, hogy Parsifal Klingsor lándzsájával keresztet rajzol. Így értelmetlenné válnak Parsifal e szavai: "Íme e jellel vége a varázsnak.""


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 607292018-04-19 21:06:10

Én érteni vélem, a kérdést, amennyiben arra utal, hogy nem pontos a megfogalmazás: "keresztény mű..." 



Mert ugye, mihez képest...



Viszont, ha olyasmit állítok, hogy "a Parsifal muzulmán darab..." "a Parsifal zsidó mű", "a Parsifal buddhista opera..."



Akkor kiderül, hogy leginkább mégiscsak keresztény... :-)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 607202018-04-18 08:56:34

Készül az Eiffel Műhelyház - Indóház Online



"Télen az építkezés első fázisában lebontották az épület első harmadának tetejét, korrózióvédelemmel látták el a vasoszlopokat, valamint kialakították a zenekari árkot, ezt követte a betonozás, a nagy szerkezeti egységek megépítése."



"Körülbelül 17 ezer négyzetméternyi üzemi területet alakítanak ki. Az öthajós csarnokot, a két merőleges oldalcsarnokot, a komplett vágánymezőt és a kéményt megtartották, ezen az „Opera” felirat forog majd."



(iho.hu)


Olvasói levelek • 112632018-04-12 19:54:07

Lajos az illegalitást választotta...


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 65392018-04-06 08:21:27

Gúnyos színnevek (színtan.hu)



(Érdekes, bár nem mindenben van igaza sztem.)


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 65382018-04-06 08:19:07

Grétsy László - Hupikék és jajvörös (Szabad Föld)


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 65372018-04-06 08:15:39

jajvörös


Erkel Színház • 91262018-04-03 12:50:07

Az ilyen off topic bejegyzéseket kérjük mellőzni... :-)))


Erkel Színház • 90942018-04-01 01:53:34

Nekem az lenne a kérdésem, hogy az Operaház vezetése nem tudná-e elérni valamilyen módon, hogy az Erkel Színház művészbüféjének személyzete ne hallgasson (hangulatától függően akár) naphosszat primitív tuc-tuc zenét…???

Az ember elkezd egy Parsifal előadást, aztán amikor kijön a színpadról, akkor pihenés helyett 20 perc tuc-tuc cibálja az idegeit… aztán leharcoltan visszamegy Wagnert játszani/énekelni.

Ez a dolog nyilván csak a zenészeket, énekeseket zavarja, mert ők előadás alatt egészen más zenével vannak (lennének) elfoglalva, de őket nagyon.

Én még a büfé személyzetét is megértem, mert ők meg jól akarják érezni magukat a pult mögött, de az elmúlt 30 évben még nem láttam olyat se az Operában, se az Erkelben, hogy a művészbüfében próba/előadás közben tánczene szólt…


Erkel Színház • 90782018-03-29 11:06:12

Az Erkel eredeti változata 1911-es. Azóta jó pár alkalommal, sok helyen hozzányúltak.

1917-ben alapos ráncfelvarrás volt. (Belülről nagyon megváltozott a kinézete. Ennek az átépítésnek máig ható eredménye a kijjebb hozott színpadnyílás, a többi lényegében eltűnt.)

1949-51 között teljesen átépítették az auditóriumot. Ez a rész akkor lett olyan, mint ma. (Bordázott falak, a színpadnyílás körül hatalmas fa hangvető.)

Tíz évvel később, 1959-61 között jött a következő nagy átépítés: Új homlokzat, a nagybüfével, lépcsőházakkal. Amit ma ott látunk, az akkori.

A Bernáth-képek 1973-ban kerültek az addig üres falakra.



Az 50-es években megépült hátul a díszletraktár. A 80-as évek elején ráhúztak még egy emeletet az üzemi traktusra.



Ezek a nagyobb munkák.


Erkel Színház • 90502018-03-27 15:15:39

Az Erkelben a bezárás után nem „zajlott zavartalanul az élet”. A színpadon voltak próbák. A vasfüggöny le volt engedve, a közönségforgalmi rész nem volt használatban. (Életveszélyessé a nézőtér fölötti tetőrészt nyilvánították. Ez teljesen külön van a színpadtól és a kiszolgáló résztől.)



Ami a jelentős előadásszám és repertoár csökkenést illeti: Ez alapvetően az Erkel bezárása miatt történt, és együtt járt a társulat csökkentésével is. Mindez nem Fischer és Kovalik kompetenciája volt, hanem a fenntartó döntése, melyhez végrehajtónak Vass Lajos korábbi kulturális államtitkárt küldték az Operaház élére. (Ezzel párhuzamosan zajlott a Rádió együtteseinek kinyírása is.) Fischer Ádámot és Kovalik Balázst jó érzékkel választották ki arra, hogy egy leépülő időszakban nevüket és arcukat adják az Operaház működéséhez. Fontos ugyanakkor megjegyezni, hogy ez nem jelentett számukra korlátlan lehetőségeket: (bár lett volna szándék), lényegi változásokat nem tudtak elérni. A játékszabályokat Vassék diktálták.

Született néhány nagyszerű produkció, melyek azóta nincsenek már műsoron.


Erkel Színház • 89422018-03-11 11:06:04

Igen, hát tulajdonképpen vicces, hogy egy helyen, ahol pénzért szolgáltatást nyújtanak, ilyen marhaságokkal kelljen küzdeni. Mert ugye ez nem egy megoldhatatlan dolog.


A nap képe • 20392018-03-10 02:47:34

Kimaradt a linkből a zárójel a végéről. Azért mondja, hogy olyan szócikk nincs.


Opernglas, avagy operai távcső... • 199612018-03-08 15:56:44

Johann Strauss Wohnung Museum - Praterstraße 54, Bécs



Öffnungszeiten:

DI – SO & Feiertag,

10:00 bis 13:00 Uhr und 14:00 bis 18:00 Uhr,

24.12. & 31.12. 10:00 bis 13:00 Uhr

1.1., 1.5., 25.12. und alle Feiertage, die auf einen Montag fallen: geschlossen


Olvasói levelek • 112322018-03-08 11:05:16

Ami a trollokat illeti. Egy dolgot tehet az ember... nem reagál rájuk. Oszt jónapot...


A Porgy és Bess Magyarországon • 3112018-03-07 19:35:53

(De nincs ebben ennyi, csak azért írtam, hogy ne legyen félreértés.)


A Porgy és Bess Magyarországon • 3102018-03-07 19:34:03

Nem fogalmaznak pontosan.



Fischer itt már több mint egy éve nem volt közalkalmazott (a túl sok kötelezettség miatt), ezért hivatalosan főzeneigazgató sem. Olyan, hogy vezető karmester, nincs. Első karmester van. Az Kovács János volt abban az időben.



(A művészeti igazgató pedig Kovalik Balázs. Egészen 2010 közepéig, amikor a lejáró szerződését nem újította meg az új kormány új minisztere.)


A Porgy és Bess Magyarországon • 3072018-03-07 18:57:51

Na, látod... mindjárt nem főzeneigazgató... 



(Azt nem tudom, hogy a Művészeti Tanácsadó Testület nevű sóhivatal mikor ért véget, de 2010 októberében már GyRGy a főzeneigazgató.)


A Porgy és Bess Magyarországon • 3052018-03-07 18:13:34

Hülyeséget ír az (angol nyelvő) Wikipédia és a Guardian is. Fischer már 2009 júliusától nem volt főzeneigazgató az Operaházban.

(Tekintve, hogy nem tudott, és nem is akart annyi időt itthon tölteni, amennyit a főzeneigazgatói feladat megkívánt volna.) Hogy mégis adja a nevét a dologhoz valamilyen formában a "művészeti tanácsadó testület" vezetője lett... és lényegében eltűnt az Operaházból.



(A magyar Wikipédián a helyes infó szerepel.)


Erkel Színház • 89132018-03-06 21:22:31
Erkel Színház • 89062018-03-06 17:58:22

Tegnap (hétfőn) voltam fent, délután 3 előtt nem sokkal (tehát az esti előadásra már elvileg előkészített mosdóban). Enyhe hugyszag, foltos padló. 



Ez csak egyet jelent: Nem takarítanak alaposan. Egyszerűen nem lehet ilyen. Egy frissen felújított mosdó akkor hugyszagú, ha nincs rendesen takarítva.



Linkek a takarítók, és nincsenek rendesen ellenőrizve.


Csengery Kristóf fan klub • 1872018-02-27 16:55:49

Hát igen... ez az öncélúság szerintem is marhaság. (Az ugyanis engem is nagyon zavarna.) Nem minden felvételét szeretem Cziffrának, de, ami tetszik, az szerintem zseniális.

Hát Csengerynek nem ez jött le.


A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei • 6252018-02-23 21:38:46

Látom, nagyon van kedved hadakozni... (azzal együtt, hogy többször jeleztem, nem velem van vitád ezügyben, nekem jó így is...)



Nos, azt senki nem mondta, hogy ne is idézz egy cikkből, amit bemásolsz... ezt rendszeresen csináljuk. A link mellé idézünk részeket kedvcsinálónak, információnak. A Caruso posztjából is idéztem pár bekezdést, a cikk nagy részét pedig nem.



De mondom, felőlem csináld, ahogy akarod. Csak azért írom le újra, hátha felfogod, és leállsz… :-)


A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei • 6232018-02-23 20:17:43

Jó, én most itt nem a floodolás miatt szólítottalak meg. Nekem nem kell ragoznod.



(Ettől függetlenül, hogy képben legyél: Itt a fórumon valóban szerkesztői elvárás volt, hogy a hozzászólásokban ne bemásoljuk, hanem linkeljük az érintett cikkeket. Tehát, amikor a kedves fórumtárs kifogásolta ezt, emiatt tette.)



Ami azt illeti, azért zavaró a sok hosszú bemásolt szöveg (egyszer már leírtam), mert követhetetlenné és áttekinthetetlenné válik a topicban folyó beszélgetés. Pár hozzászólás is végtelenné nyújtja a topicot, állandóan görgetni kell. A topicok elvileg nem erre valók!!!



De nem kell velem hadakoznod, felőlem csináld.


A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei • 6212018-02-23 14:14:04

Nem velem volt vitád a floodolás miatt, hanem Héterővel. Tulajdonképpen igaza is van: Hosszú szövegek bemásolása egy-egy topicba nem praktikus, mert követhetetlenné válik a beszélgetés. Az ilyen topicok alapvetően különböző témákról való beszélgetésre vannak. Ezek a hosszú, szöveges posztok, amiket te csinálsz, egy ennek szentelt blogon, blogbejegyzés formájában szerencsésebbek lennének. (Ettől függetlenül nem szóltam hozzá, amikor Héterővel vitáztál, mert azt gondolom, virágozzék, minden virág. Ha ezt szeretnéd, legyen.)



Ugyanezt gondolom arról is, amikor a fórumtárs idetette néhány klasszikus kuplé linkjét is. Ez is információ, szerintem nem kell ezt megpróbálni leállítani.

(A sértődésed ("kilépek a fórumból") meg egy rossz reakció szerintem. Itt mindenki egyenlő, hozzászólunk a dolgokhoz, megvitatjuk. Ennyi.)


A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei • 6192018-02-23 12:35:47

Szerintem, ha te nem szereted, hogy fegyelmeznek (amiért szétfloodolod a topicokat), akkor neked sem igazán áll jól, ha fegyelmezel másokat. :-)

Még akkor se, ha véletlenül Zámbó Jimmyt oszt meg valaki (annak is lehet oka és értelme). Ez alapvetően egy zenei fórum, ahol zenéről beszélgetnek az emberek. (Hacsak valaki beléjük nem akarja fojtani a szót.)



Ha a szerkesztőket komolyan zavarja, úgyis szólnak érte.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 604792018-02-16 13:06:04

Hogy teljes legyen a kép, múlt hét így nézett ki az Opera Énekkarának:



kedd: Boccanegra (Budapest)

szerda: Hunyadi (Ungvár)

csütörtök: Hunyadi (Kassa)

péntek: Boccanegra (Budapest)

szombat: Hunyadi (Pozsony)



Sajnos az a helyzet, hogy ha az előadó a körülményekkel küzd akkor kevesebb energiája marad a közönségre.

De nem szeretnék panaszdélutánt rendezni. Maradjunk abban, hogy semmi baj nem lenne, ha -zéta- nem veszi észre... ;-)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 604722018-02-15 17:24:38

Azt írja -zéta- a február 9-i Boccanegra előadásról szóló beszámolója végén: "Kocsár Balázstól hallottam már ihletettebb vezénylést is, ahogy a Zenekarnál és az Énekkarnál is egyfajta permanens fáradtság volt érezhető."



Talán azért volt érezhető az előadáson "permanens fáradtság", mert akkor már harmadik napja utazgatott fel-alá a Kárpát-medencében az Operaház Énekkara. Szerda reggel 8-kor elindultak Ungvárra, délután próba, este Hunyadi előadás, utána szálloda. Másnap utazás Kassára, délután próba, este Hunyadi. Harmadnap haza Budapestre, és Boccanegra... ez napi 12-16 órás igénybevétel. Természetesen érződik az előadások minőségén.



Legyen elnézőbb a Tisztelt Kritikus, ha a pénzéért fáradtságot is kap cserébe. Sajnos az emberi fiziológia egy létező dolog: ami el tud fáradni, az el is fárad. Ezzel együtt mindenki igyekszik a legjobbat nyújtani.


Ki írhat kritikát? • 14392018-02-09 11:19:30

Azért az gáz, hogy rendszeresen nem mennek át a hozzászólások...


Olvasói levelek • 112252018-02-06 13:08:31

Munkában a Fésűsfonó énekkara...




Ki írhat kritikát? • 14362018-02-04 14:44:10

Csapkondnak a villámok... :-)




Ki írhat kritikát? • 14352018-02-04 14:42:52

Igen. Már a Turandot beszámolójából is azt éreztem, hogy a Főigazgató korábbi cikkeire reagál. Picit megbántódott.

(Viszont a Momus (névtelen) szerzőjét mindketten pofozzák: Ókovács lenímandozza, Fáy kis wannabe kritikus verébnek nevezi.)




Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 604532018-02-04 14:08:16

Molotov-koktélt dobtak a kárpátaljai magyarok kulturális központjára Ungváron



"Ismeretlenek vasárnap hajnalban Molotov-koktélt dobtak a Kárpátaljai Magyar Kulturális Szövetség (KMKSZ) központi irodájának épületére Ungvár belvárosában."



(index)



Remélem, nem az Operaházat várják egyesek ilyen lángoló lelkesedéssel Ungváron. Szerdán ott lesz a Kárpát-Haza turné első előadása. (A műszak már kint van.)


Ki írhat kritikát? • 14332018-02-04 00:55:41

Cicaharc, avagy Fáy Miklós visszaszól...



„Elmegyek az Erkelbe, nem kezdődik az előadás, ő viszont beszél. Túlbeszél. Aztán ő jön a függöny elé, egyszer-kétszer, sokszor. Írja a bőbeszédű leveleit a nénikéjének az Origón, ágyúval lövi a kis wannabe kritikus verebet, nyilván nem a veréb miatt…”







(Hizlalja a jószágot - faymiklos.hu, 2018. február 2.)



Az előzmények:

Ókovács szerint az opera - 2/52. levélária (Origo, 2017. december 12.)

Ókovács szerint az opera - 2/55. levélária (Origo, 2018. január 4.)

 


Bartók Béla szellemisége • 2662018-02-03 23:20:00

a nagyszentmiklósi kincs...


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 39072018-02-01 16:03:17

Ó, ez rendszeres... tegnap este 10-kor még énekeltünk, ma reggel fél 10-kor már a Boccanegrát próbáltuk az Erkelben... 10-től jelmezes zenekari próba... hanggal... péntek-szombat-vasárnap 5 előadás. Ma este és holnap délelőtt Hunyadi próba a 7-én induló turnéra...



Ezen a héten 1 szabadnap volt, a kedd.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 39042018-02-01 14:48:21

Köszönjük a méltatást!



:-)


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 38992018-01-30 17:15:03

Igen, elképesztő a pasas.


A Porgy és Bess Magyarországon • 2762018-01-30 16:59:52

(Ettől függetlenül, én hagytam volna a fenébe az egészet. Ha tiltás van, akkor tiltás van, és kész.)


A Porgy és Bess Magyarországon • 2752018-01-30 16:58:10

Mért lenne "tipikusan fekete zene" a Porgy...?



Gershwin használ benne olyan elemeket, melyek a feketék zenéjéből valók, mert egy ilyen közeget mutat be. Hát, amennyire a fehér (brooklyni orosz zsidó) zeneszerző bele tud bújni a feketék bőrébe a zenéjével, annyira bele tudnak bújni a fehér énekesek is...



Azért kész szerencse, hogy Bernstein nem írta elő, hogy csak Puerto Ricóiak léphetnek fel a West Side Story kérdéses szerepeiben…


  
legújabb:
Kelemen Zoltán - 2022-01-23
Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Tommaso Benciolini (fuvola), Filipp Kopacsevszkij (zongora)
Szolnoki Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Yunsung Chang
Mozart: D-dúr fuvolaverseny, K. 314
Alexey Shor: Travel Notebook – zongoraverseny
Dvořák: 9. (e-moll) szimfónia, op. 95 („Az Újvilágból”)

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti Kamaraterem

Mondok Yvette (szoprán), Oláh Vilmos (hegedű), Lajkó István (zongora)
Medtner: Sonate-Vocalise mit einem Motto ‘Geweihter Platz’ von Goethe, op. 41/1
Medtner: Sonata-Ballada, op. 27
Medtner: 2. (G-dúr) hegedű-zongora szonáta, op. 44
A mai nap
született:
1705 • Farinelli (Carlo Broschi), énekes († 1782)
1937 • Baranyi Ferenc, költő, műfordító, operai író
1951 • Szenthelyi Miklós, hegedűs
elhunyt:
1883 • Friedrich von Flotow, zeneszerző (sz. 1812)
1960 • Edwin Fischer, zongorista (sz. 1886)
2007 • Palánkay Klára, énekes (sz. 1924)