vissza a cimoldalra
2021-09-21
részletes keresés    Café Momus on Facebook
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Kiemelt fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (5118)
Társművészetek (2460)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2384)
Opernglas, avagy operai távcső... (21077)
Kedvenc felvételek (152)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7543)
Élő közvetítések - HAANDEL emléktopik (8621)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62716)
Kedvenc előadók (2871)
Momus társalgó (6360)
Milyen zenét hallgatsz most? (25095)
Haladjunk tovább... (230)

Olvasói levelek (11809)
A csapos közbeszól (98)
Legfrissebb fórumaink
Erkel Színház (10917)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1496)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4894)
Franz Schmidt (4013)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2281)
A MET felvételei (1602)
Pantheon (2952)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2905)
Operett, mint színpadi műfaj (4934)
Jacques Offenbach (491)
Marton Éva (840)
Házy Erzsébet művészete és pályája (5243)
José Cura (585)
Simándy József - az örök tenor (696)
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (3089)
Lehár Ferenc (773)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43
számlaszám:
11711003 20016193

apróhirdetés feladása:

Név: Cilike
Leírás:
Honlap:
   


Cilike (5277 hozzászólás)
 
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 75062021-07-31 20:12:01

Karnagy úrral részben értek egyett, a legnagyobb tiszteletet megőrizve. A Szigeten egy Aida zenekari próbáján láttam-hallottam először Giacominit, pont úgy volt, ahogy Karnagy úr írja, egy skótsapkás, szemüveges  ember bóklászott a színpadon, azt hittem, valami világosító vagy díszítő. Mígcsak meg nem szólalt a "Se quel guerrier io fossi", akkor majd leestem a székről. Döbbenetes hang volt minden értelemben, a színe, szépsége, a volumene, a technikai problémátlanság, a hangterjedelem...hibátlan frazírozás... És mégis, a hangi élményt nem nézve érdektelen volt.  Már számomra. Aki bele tud veszni a nagy hangok zuhatagába, mint én is, annak színtiszta, fizikai gyönyörűség volt hallgatni...de nem művészi élmény. Bocsánat, én így láttam.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 626912021-07-28 18:48:56

Még használjuk a Jókai utcai próbatermet, így érthető? Eztán kell majd végleg elhagyni. Egy ekkora költözés nem megy egyik napról a másikra. Erre adtak ki rendeletet.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 626692021-07-14 21:33:34

Ez nem így volt. Hazugság.



 


Erkel Színház • 108512021-06-11 09:33:47

Jókai mindig is egyik kedvencem volt. Hugo nekem túlságosan sötét, komor, akárcsak Balzac. Zenei értelemben megtanulni nekem szinte élvezetes volt, mert volt benne kihívás. Énekelni nem könnyű a kórusszólamot, de van nehezebb is ennél. Az a baj, hogy a szólórészek uncsik, szerintem legalábbis. A zenekari közjátékok még élvezhetőbbek. A szerző nyilván a német opera vonalát követte, csak nem tudott felérni Wagner vagy Strauss közelébe se. (Ezeket a hatásokat éreztem rajta, plusz Mahlert.)


Erkel Színház • 108482021-06-10 22:43:28

Az én véleményem, mint szenvedő félé, a következő:. Érezni a szakmai tudást a kompozícióban. Vannak egészen fantasztikus hangszerelési és szerkesztési lelemények benne. Amiért mégis borzasztó unalmas, az a darab formája, amennyiben nem áriák és duettek vannak, hanem hosszadalmas monológok, nem reflektálnak egymásra, hanem elbeszélnek egymás mellett. Hozzátartozik, hogy az Hugo regényt eleve utálom, szóval nem volt még a témában sem számomra élvezhető. De tény, hogy amit zeneszerzésről meg lehet tanulni, azt a szerző alighanem megtanulta...hogy ötlete nem volt dallamok szerzéséhez, az más téma.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 74822021-06-09 23:55:09

Ez a nő fantasztikus. Nekem szerelem volt első látásra. Nyilván inkább  a német fachban, de Lisának a Pique dame-ban is tökéletes volt. 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 626292021-06-03 22:27:02

Tehát megismétlem: zenekari próbán a vezénylő karmester mindig az asszisztensét, vagy a vezető betanítót kéri meg, hogy a hangzást ellenőrizze.  Ennyi.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 626242021-06-03 13:31:13

Ez a baj a civilekkel, okoskodnak és nem értenek hozzá. Minden karmester az asszisztensét kéri segítségnek ilyen szituációban. Ugyanis megbízik benne. A veristáknál általában óvatosan kéne bánni a zenekarral, sokkal több fúvós van ezekben a művekben. Beláthatjuk, hogy egy énekesnek sincs esélye egy rézfúvós szekcióval szemben.


Pantheon • 29062021-05-30 11:55:21

Elhunyt fórumtarsunk, Spangel Péter.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 625632021-04-04 21:25:28

Miből gondolja, kedves Zenebarát kisasszony, hogy a covid kövtkeztében maradandó károsodást szenvedünk? Kollégáim közül tudtommal hárman voltak kórházban, hála Istennek ők is jól vannak már. Magam is átestem a betegségen, minimális tünettel, mondjuk kicsit fáradékonyabb vagyok máig, de azért nem vert földhöz. Szólisták közül is szerencsére sokan szépen meggyógyultak. Meg kéne érteni, hogy a lehetőségeket kerestük, hogy valamilyen módon tudjunk működni, mikor a helyzet romlott, akkor leálltunk. Én sem a színházban kaptam el, és ki tudja, hányan voltak így. Persze, be lehet két évre zárni a színházat, de az nem csak gazdaságilag, szakmailag is végzetes.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 625602021-04-04 17:46:47

Nos, a szakszervezet állításai. Már nem először dobnak ki, épp a Mancsban ilyen hazugságoktól hemzsegő  propaganda-írást.  A szakszervezet elnökének személyes problémája lehet a főigazgatóval, legalábbis erre mutat az általa írt levelek személyeskedő stílusa. Jó páran kiléptek ebből a szakszervezetből, már akik rájöttek, hogy egy vasutas eszközként akarja használni a tagságot a magán bosszú-hadjáratában.



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 625592021-04-04 17:35:31

Sorolja már fel azt a tízet, legyen szíves.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 625512021-04-01 17:41:07

Ez hazugság.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 625502021-04-01 17:41:04

Ez hazugság.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 74302021-03-02 20:29:18

 Nem szavakat, kifejezéseket ragadtam ki, hanem a kritika sarokpontjait. Nem csak a rendezést nem értette, a szereplőket is fikázta. Ott van leírva, analfabéták kíméljenek. 



 


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 74272021-03-02 12:30:56

Az általános meg nem értésre akkor reagálnék. Megmondom őszintén, nem tekintem napi feladatomnak az itteni tevékenységet, már csak azért sem, mert a közhiedelemmel ellentétben keményen dolgozunk. Ami a kritikát illeti, lehet persze bárkinek véleménye, egészen addig a pontig, amíg az ember nem azt érzi, hogy kifejezetten elfogult, rosszindulatú.  Erre mondom én, hogy szakmaiatlan.



    Igyekszem a leírtak időrendjében haladni.  Miért kell a fontainebleau-i kép?  Szerintem is hosszú az opera amúgy is, de ebben a koncepcióban számomra végül igazolta magát ennek a szükségessége. Azáltal, hogy megcsillantotta a sors a két fiatal előtt a boldogság esélyét, aztán rögtön el is vette, és ezt mi látjuk, a későbbi két kettősük is teljesen már jelentőséget kap. ami természetesen LÁTHATÓAN más, mint például az előző rendezésben volt. Magam sose láttam még ennyire világosan, hogy közük van egymáshoz, noha igazából  egy soha be nem teljesedett kapcsolat fűzi őket össze. Talán épp ez a lényeg. Mert Erzsébetnek kinyilvánítottan, megrendezetten Fülöppel intim a viszonya, hiszen ők házasok. Ami mégis Carloshoz húzza, az éppen a meg nem történtség.



  A kritika írója szerint nem izgatta Hilbrichet a szabadság, csak az elnyomás. Miért, van benne valaki, aki szabad? Épphogy nincs. Még Fülöp sem, aogy láthatjuk.  Az elnyomás, ami megjelenik a színpadon, maga a szabadság hiánya. 



  Azt írja, hogy a rendező nem ért a tömegmozgatáshoz. Na ezen hangosan kacagtam, mint olyan, aki részt vett a próbákon, ahol a 90 énekkari tagot, a szólistákat, statisztákat  beállította. Aránylag kevés rendezővel találkoztam, aki ennyire TUDJA kezelni a színpadon jelenlévő tömeget. Más kérdés, hogy nem menetelést és vonuló sorokat rendezett, mint Mohácsi az Aidában -ó be szép is volt, ugye? EZ volt a cél, amit a kritika írója őskáosznak nevez. ami azért, ha megfigyelte volna, a kellő pillanatokban varázsütésre rendeződni tud, nyilván véletlenül, ugye? Nem azért, mert ki lett gyakorolva?



   Az, hogy Erzsébetből csak annyi maradt meg az úrnak, hogy ügyetlenül hurcilássza a retikuljét, elég furcsa, mert a retikülnek egyrészt szerepe van, ki is derül, másrészt  a Carlossal való első duett végén el is tűnik, és csak Lerma kezében látjuk viszont, ugye? Ezzel szemben ennél az énekesnő sokkal többet tesz. Eljátszik egy nagyon fiatal, két férfi között őrlődő nőt, aki szembe is mer szállni a királlyal -a férjével -, aztán mégis tőle kér védelmet, hiszen akárhogy is megsértette azzal, hogy a bizalmasát csúful elkergette, mégiscsak ő az egyetlen, akihez valódi kapcsolat fűzi. Élő ez a viszonyrendszer , a maga bonyolultságában, mindenkinek mindenkihez zavaros és ambivalens a kapcsolata. Észre lehet ám venni, ha az ember nem úgy ül oda, hogy eleve utálja az egészet. Olvastam olyat, akinek sikerült, pedig szintén csak a streamet látta. 



   Felrója a szerző  Eboli széttört tükrét. Mintha arról szólna az ária szövege, hogy a szépség mennyi bajt hozott a hölgyre. ennek TÜKRÉBEN talán nem is logikátlan a tükörtörés. Az "Ágnes asszonyság" inkább annak a látvánnyá konvertálása, hogy a száműzetésbe küldött udvarhölgyet már nem kötik a látszat-magatartási szabályok. (Szerintem.) 



  Ami Eisenstein és Bergman felemlegetését illeti, ha akarom, bármely rendezésben ki tudom mutatni, honnan inspirálódott a rendező. Aligha lehet újat kitalálni, minden eszközt ismerünk már. Ezt is kifejezetten rosszindulatú megjegyzésnek kellett tekintenem.



   Azt írja a kritika szerzője:Carlosról nem jön át rendezői olvasat. Ó, dehgynem. Azért nem vette észre, mert mást várt. Egy hőst, aki csalódott szerelmében és emiatt az elnyomott nép megmentését teszi élete vezérlő csillagának. Ezzel szemben ennek a Carlosnak a háta közepére se kell a flamandok szabadságharca. Tesz ő magasról az egészre.  Posa rángatja bele, aki puszta jószándékból sikeresen tönkreteszi barátja életét. (És mellékesen a megszemélyesítője nagyon szépen és árnyaltan el is játssza ezt a figurát, aki igyekszik egyensúlyozni és mindenkivel korrekt viszonyban maradni,egy tökéletesen elvarázsolt alak, aki egyszerűen nem veszi tudomásul a körülötte levő realitást. )    A kinézetét bírálni meg elég ciki, mert én ugyan imádtam Kelent, de elég viccesen nézett ki ebben a szerepben. Azu, hogy Riveronak g fölött elfogyna a hangja, az szakmailag egyszerűen értelmehetetlen.  Fogalmazzunk úgy, nem igaz. Tökéletesen szólt, és én élőben hallottam. Nem volt ott semmiféle kevert fejhang, hacsak nem a pianokra gondol, na olyanok voltak, ez tény. Nem üvöltötte végig a szerepet, tényleg felháborító.



    Szóval, megismétlem:szakmaiatlan és hozzá nem értő. Azt kihagytam, hogy kifejezetten rosszindulatú. 


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 74182021-02-26 19:48:08

Ilyen szakmaiatlan és hozzá nem értő kritikát nem is tudom, mikor olvastam.


Élő közvetítések - HAANDEL emléktopik • 85802021-02-19 23:23:37

Maga szerint.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 625242021-02-19 19:05:31

Aha. Fuldoklanak. Ehgez képest az Operaház meg csaknem 2000 rmbert foglalkoztat és a kényszerű leállás alatt sem bocsátotrak el senkit. Egészen januárig csak, mondom CSAK ingyenes közvetítések voltak. Amúgy a Katona mitől is fuldoklik, hadd  tudjam már meg? Nem Budapest vette szárnyai alá? És elismétlem: sehol nem működik egy streamben akkora apparátus, mint egy operaelőadásban. Igen, a milliárdok. Tudja - mert nem emlékszem, hogy tegeződnénk - ezek nagy része a BERUHÁZÁSOKRA van diszponálva. Másra nem költhető. Aztán vannak működési költségekre fordítandó összegek, valamint bérköltségre fordítható összegek. Ezek nem felcserélhetők, nem lehet egyikből a másikba átrakosgatni. Az Opera Facebook oldalán most adtak hírt, ha jól láttam, hogy hogyan lehet a megvett jegyeket átváltani. Feltételezem, senkinek nincsenek százezrei befektetve operajegybe, bár tévedhetek, és ez a helyzet vis maior, az Operaház saját hibáján kívül nem tudja teljesíteni sz előadásokat, jól mondom?



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 625212021-02-19 15:23:14

Katona József színház, Ahogy tetszeik, 4200 Ft.



Latinovits színház,  Figaro Házassága 4500 Ft



 Egyasszony (Benne van a nevében, monodráma, egy emberrel)  3900 Ft



Centrál színház: New Yorki komédia 4200 Ft



Operettszínház: CSárdáskirálynő:  3900-10000 Ft.



Vígszínház:  Kinek az ég alatt már senkije sincsen  3900-5900 Ft.



  Tetszik már érteni, miről beszélek?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 625202021-02-19 14:59:19

A kökltségvonzatára utaltam, hölgyem. Ha tetszik érteni. Itt lényegesen több ember mun káját kell megfizetni.  Mit nem ért azon, hogy ha elkészül egy rendezés, akkor az később is játszható? Ez elég régen így van. Példánmak felhozhatopm a Nádasdy-féle Bohéméletet, az se egy előadásra készült, ugye?  Nem, nem pénzpocsékolás, mert most volt idő végigpróbálni a darabot, volt kapacitás elkészíteni a díszletet és jelmezeket. Maga egyszeren a kákán is csomót keres.  Arra is utalnék, hogy a Nádasdy-féle Bohéméletet se az eredeti szereposztásban játsszák már pár éve.  Létezik olyan, hogy beáll egy új szereplő. Néha egyszerre több. néha egy teljes garnitúra. Tudom, ez önnek új, de nálunk ez a szokás.



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 625192021-02-19 14:55:33

  Tényleg. Ezek valós dolgok, bár ha valóban szakadozna a közvetítés, akkor alighanem lehetővé tennék, hogy megnézzék egyben, rendesen. CSak azt felejti el, hogy rendkívüli időket élünk. Ez élő produkció, amennyiben előadásszerűen megy le, úgy rögzítik. Ennél élőbb most sehol sincs. Azokra gondolnak, akiknek hiányzik a színház. Én például szívesen néztem közvetítéseket. Nem igazán vagyok tisztában a jogi és műszaki háttérrel, de ez nem felvételnek készül. Az énekesek és közreműködők szerződése is eszerint él, gondolom.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 625152021-02-19 09:44:50

Higy mi marad? A produkció.  Készen.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 625142021-02-19 09:44:06

Megegyezhetünk abban, hogy kicsi más egy háromszereplős prózai előadás egy ügyelővel, mint egy Don Carlos 80 énekkari taggal, 100 tagú zenekarral, 30 statisztával, 10 szólistával, plusz egy óriási műszaki apparárussal?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 625112021-02-18 23:58:11

Minden stream ennyibe kerül. Befizettemt a lánaomnak A dzsungel könyve jubileumi előadást, de ennyi volt az operettszínzházi István a király is. Nem beeszélve arról, mnnyi ingyenes közvetítést ad az Opera.


Eiffel Műhelyház • 2112020-08-24 16:23:27

Hunyadi László NEM azonos V. Lászlóval. L.B. Hunyadi áriáját énekelte. (Ó, szállj hozzám, ég angyala).


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 620512020-01-22 22:38:10

http://www.opera.hu/tarsulat-opera


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 620492020-01-22 19:05:56

Tényleg azt hiszi? Azt hiszi, hogy előadásokra szerződtetik a zenekart, énekkart, balettet? Vagy csak a szólisták léteznek az ön számára? Társulatnak számítanak ezek a csoportos együttesek.


Erkel Színház • 101512019-05-29 22:34:03

Hiába célozgat rá, hogy le van tiltva azoperai dolgozóknak a fórumozás,ez nem igaz.Legtöbbünk azért hagyta el a Momust,  mert értelmetlenné váltszámunkra.-Amatőrök mondják a tutit,  indulatból nyilatkoznak -ez számunkra vállalhatatlan. Gondolom,jól elvannak magukban a gyűlölködésükkel.  


Erkel Színház • 95852019-01-15 18:30:19

Most az egyszer kivételesen megszegem a némasági fogadalmamat, mert nem hagyom szó nélkül ezt a valótlan állítást.  Soha, senki nem mondta, hogy ne írjak a Momusre. Én kínosan ügyeltem arra, hogy -mivel a szólisták is tudják, kit rejt a nicknevem -soha, senkiről rosszat ne írjak. Amiért elmentem erről a fórumról, annak elsősorban az volt az oka, hogy közeledett a válaszás és itt  túlnyomó többségben ellenzéki érzelmű beírók vannak. Nincs szükségem az állandó konfrontációra. Mérhetetlenül elromlott a hangulat és a hangnem itt is. Elolvasom, hogy látják az előadásokat, de nem írok. Ezentúl SE fogok.  De ez a SAJÁT döntésem és tudtommal kollégáim is így vannak ezzel. Van egy szint, ahol az ember már nem vitatkozik laikusokkal, amatőrökkel, hozzá nem értőkkel,elfogultakkal, okoskodókkal.  További jó szórakozást.


Erkel Színház • 87122018-01-10 11:11:53

A hozzászólóédesanyját nem anyázásként említettem, hanemúgy, hogy ő maga hozta szóba, hogy az anyukája szerint melyek a gyerekeeknek valódarabok. Szó szerinti értelemben, nem a szitokszóként alkalmazott módon. Niylvános fórum, igen. CSakhogy vannak olyan hozzászólók, akik teleteszik a topicokat oda nem illő anyagokkal és oda nem illő, meglehetősen alacsony színvonalú hozzászólásokkal. Nyilván én vagyok a hibás, hogy ettől lila köd száll a szememre, mikor valaki a Hugggenottákat azzal vádolja, hogy nem egy pörgős történet, nyilván sztoikus nyugalommal kéne ezeket olvasnom, de sajnos tényleg eléggé irritál ez a kinyilatkoztatás olyan témában, amihez az illető feltűnően nem ért. De értettem a kritiká tés nem fogok hozzászólni.Amúgy is eléggé rossz ízűvé vált ez a fórum az utóbbi időben, nem kell nagy önfegyelmet gyakorolnom, hogy kiiktassam.


Erkel Színház • 87082018-01-10 10:23:25

Szóval: Akármit linkelgetnek be, akkor sem gyerekeknek való. Értem itt a KISgyerekeket. Jó út megutáltatni velük a műfajt. Nézzük például az apa és az anya jelenetét. Halálra unják magukat a gyerekek. Vannak benne persze nagyon kedves kis gyerkedal-szerű részek és szép dallamok, nagyszerű zene, csak nem gyerekopera.Hasonlítsuk össze mondjuk a Pomádéval, ami konkrétan gyerekeknek készült.  Meseszerűen kellett volna megrendezni? Lehetett volna úgy is, de a rendező úgy döntött, hogy a mesének a témáját veszi alapul, az pedig az, hogy a család olyan szegény volt, hogy ezért elküldték a gyerekeket a háztól, hogy nélkülük életben maradhassanak. Nagyon jó kis mese, szép történet, ugye?  Amúgy meg vagyok győzve: a gyerekek tényleg azt akarják látni, hogy a vasorrú bába meg akarja enni a testvéreket .A gyerekek rajonganak az ilyesmiért.   A Hugenották (egy g-vel) már csak iylen régimódi történet, Meyerbeer úrnál lehetne reklamálni. Tudja, kedves, az operák nem akciófilmek.  Mindenesetre döbbentes, hogy maga milyen magabiztossággal nyilatkozik olyan dolgokról, amikről halvány fogalma sincs. Ja és még valami a mamájának: azért, mert a Hoffmann meséi címében mesék vannak, ez nem mesedarab.  


Erkel Színház • 87022018-01-10 07:48:50

Tiszteltetem az anyukáját. A Jancsi és Juliskát vagy húsz éve nem is játszották.A Hoffmann meséi kategorikusan nem gyerekeknek való darab. Ami nem azt jelenti, hogy gyerekek nem nézhetik meg, hanem, hogy a témája, sem a hosszúsága nem predesztinálja erre. Az meg csodálatos,hogy maga, mint szakértő belenézett az előadásba és megállapította, hogy pocséka rendezés.Sok ilyen hozzáértő, megalapozott bírálatra lenne szükség.


Erkel Színház • 86972018-01-09 21:57:10

CSeppet sem gyerekeknek való, a zenéje se, mert kifejezetten wagneriánus,és hiába mese,nem valami gyerekbarát darab. Én a magam részéről inkább vígoperákra vittem el a gyerekeimet, Szerelmi bájital, a Varázsfuvolát is szerették, Háry,János vitéz, Pomádé -ezek valók gyerekeknek, nem a Jancsi és Juliska.


Erkel Színház • 86852018-01-07 19:17:54

Az az érdekes, hogy én láttam, de nem hallottam a hangosítást.Tényleg nagyon finoman oldották meg.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 603312018-01-06 19:13:18

Azért én Szimonovot elfogadom,mint döntésképes embert orosz kiejtés ügyében, megjegyzem,mikor mi egy nagyobb létszámú utólagos tanulókaron tanultuk a Pikk dámát, állandó vérre menő harc volt, mert mindenki máshogy tanulta annak idején, ezért aztán hatalmi szóval meg lett mondva, hogy így kellés nem volt apelláta. Ráadásul a Pikk dáma idején még az Operában dolgozott Irina, mint korrepetítor, ő is igyekezett instruktorként segíteni a munkát.


Erkel Színház • 86782018-01-05 22:23:28

Róla feltételezem, hogy meg tudja érteni a rendezést, annak ellenére, hogy nincs erdő és cuki fonott copf.


Erkel Színház • 86762018-01-05 20:43:56

És például a Jancsi és Juliskárók se írt senki, pedig reménykedtem Zétában.


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28922018-01-05 15:37:31

Egyet elmondhatok: az énekkaron belül akivel csak beszéltem az előadásról, mindenkinek tetszett. Mindenki el volt ragadtatva Annától. Mindenki azt mondta, hogy Eyvazov teljesen korrekt volt. Mindenki szerette a karmestert. Ezek mind zenészek, énekesek, többségükben zeneakadémiai vagy azzal azonos értékű végzettséggel. A korrektség kedvéért.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 603112018-01-04 22:27:50

Viszont, ha cirill betűvel írtam be,akkor úgymondta, ahogy írtad. Szóval, ha oroszszöveget keresek,akkor nem ismeri fel, ha latin betűket használok,illetve,ront a kiejtésén. :-)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 603102018-01-04 22:22:53

 Hááát, én meghallgattam a Gugli fordítban,ott is Mogyesztnek ejtik,én azért gondoltam volna,mert "je" van a d után és az elvileg ugye lágyítja. Nem vagyok nagy orosz tudós,de van kolléganőm Kárpátaljáról,aki perfekt, megkérdezem, ő hogy ejti.


Balett-, és Táncművészet • 54352018-01-04 10:44:00

 Lehet,hogy szándékosan, de félreértesz. Természetesnek találom, hogy vannak homoszexuálisok.Ezzel nincs is problémám. Azzal van bajom, egyrészt, ha úgy állítják be a különböző eltérőnemi viselkedéseket,mintha az kifejezetten előny lenne,mintha azt "ki kéne próbálni", olvastam ilyet, és nem hiszem el, hogy valakinek nemet kellene változtatnia.Azt meg végképp nem hiszem el, hogy ilyen számban vannak férfi testbe zárt női lelkek és fordítva.Ezt sajnos azzal gerjesztik, hogy egyre több olyan jelenséget mutatnak be, ami ezt ábrázolja. Volt ugye a  Madárfészek című film,én is viccesnek találtam, aztán volt ez a szakállasférfi-nő,és egyre több ehhez hasonlót nyomnak a médiában. Arról nem beszélve, hogy nem értek ugyan hozzá, de feltételezem, hogy komoly orvosi beavatkozásoknak vetik alá ezeket a gyerekeket, nem találom ezt indokoltnakés nagyon rossz tendencia szerintem.NEM a homoszexualitás, nem mintha azt potzitívan diszkriminálnám szívem szerint, de az egy érthető és létező dolog. Ellentétben a sok transz és egyéb neművel.


Balett-, és Táncművészet • 54292018-01-04 07:49:23

Én nem csak a cikk címét olvastam el. A hozzászólásomban benne van a válasz arra,mit itt fejtegetsz. Ne haragudj, de a gender-probléma számomra nagyon is valóságos, egyáltalán nem gondolom,hogy elterelés lenne.Szerintem nem normális, hogy szülők pár éves gyerekeket ellenkező neműre változtatnak. Nem természetes, hogy a kamaszoknak hormon-blokkolót adnak.Nem hiszem el, hogy ennyi más testbe született ember lenne korunkban.Hiszem viszont, hogy az a mérhetetlen nagy reklám, amit ennek a témának csinálnak, befolyásolja az amúgy is média-mérgezett gyerekeket. Ami meg a "fiam"-ozást illeti,ez nagyon gyenge, nagyon ócska beszólás, méltatlan. Ahhoz képest, hogy a gyerekek úgy nőjenek fel, hogy nem lehet a nemi szerepeket hangsúlyozni -én még tanultam pszichológiából elég sokat erről, például az anya nélkülfelnőtt majmokról,amelyek nem tudták gondozni a kölykeiket, szóval gyenge volt ez a példád.



  ApátiBence pedig, a saját véleményét írja. Ismeremőt, ismerem a cikkeit, biztos lehetsz benne, hogy amit írt, azt ő gondoja úgy.


Balett-, és Táncművészet • 54282018-01-04 07:43:03

Tehát ön csak olyanról nyilatkozik,amit a saját szemével látott,illetve megtapasztalt. Értem.Amúgy VAN egy barátnőm,aki Svédországban él,és ő például azt mondta,hogy mikor nyugdíjba mennek a férjével, hazajönnek, mert ami ott folyik,azt mi el se tudjuk képzelni.


Erkel Színház • 86642018-01-03 23:00:22

Ne haragudj, de az A csitári miért dráma? Én felvételin énekeltem.


Balett-, és Táncművészet • 54222018-01-03 22:48:05

Akkor nem érted.Ez nem magyar probléma. Ez világjelenség.Mint,hogy a svéd óvodában nem lehet kisfiúknak és kislányoknak szólítani a gyerkekeket. Semmi köze az itthoni politikai helyzethez,hiszen nem tudjuk izolálni magunkat,sajnos az elmebaj minősített esetei beszivárognak hozzánk is, ha nincs is törvényes és kormányzati támogatás hozzájuk. A normális felfogású embereknek,mint például Apáti Bence, joguk van a véleményüket leírni. 


Balett-, és Táncművészet • 54212018-01-03 22:44:34

Érdekes, hogy épp te, aki nem bírsz elviselni semmilyen aktualizáló,modern rendezést, ezt szó nélkül elfogadod és tehetséges munkának tartod. Érdekes,hogy nekem meg épp ellenkező a véleményem. Igaz,csak belepörgettem,mert meglehetősen irritál, de milyen jogon használják ehhez Csajkovszkij zenéjét?


Opernglas, avagy operai távcső... • 199062018-01-03 11:25:46

Világért se bántanám meg a két művésznőt,de a világkarriertől ők nagyon,nagyon messze voltak.


Erkel Színház • 86542018-01-01 16:09:32

Hát őket nem öli és nyomorba se dönti. 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 602672017-12-30 18:20:43

Jajj, nem erről beszéltem, hanem a Callas-ügyről.



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 602652017-12-30 17:04:03

Legalább kiderült egyrészt, hogy összekevertem valamit az emlékeimben, én se fiatalodok, másrészt az, hogy igenis képes vagyok belátni, ha tévedtem. Legalábbis néha. Ha nagyon kényszerítenek és nincs mód kimagyarázni. Tessék, most boldogok vagytok, hogy porig aláztatok? (Felemelt orral, világfájdalommal balra el.)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 602602017-12-30 12:50:13

Nem értem, hogy jön ide Levine? Ő sose volt igazgató, legfeljebb zenei igazgató. Ókovács meg nem molesztált fiúkat. Bing más eset, bár tudtommal érte se rajongott mindenki, például nem tudta felléptetni Callast.


Erkel Színház • 86432017-12-30 00:10:32

Va bene. Buona notte.


Erkel Színház • 86412017-12-30 00:07:00

Perche mai?


Erkel Színház • 86392017-12-29 23:22:50

 La nostra morte e iltrionfo dell'amor. Erre gondoltak.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 602462017-12-29 22:06:18

Én belátom. Nincs szláv basszusunk. Nem is volt. Azért működött a Hovanscsina Begányival, és Kováts Kolossal. Egyik sem volt igazi basszista. Én, ha szerepet osztanék, biztos külföldön ketesnék, bár ott is hiányszakma.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 602412017-12-29 10:09:00

Illetve az is lehet, hogy vendégművészeket hívnak, bár tudom, az is baj lesz. Tény, hogy sok éve nem ment se a Borisz, se a Hovanscsina, két árva orosz darab és a Jenufa képviselte a szláv operákat. Évek óta napirenden van, hogy ezeket előveszik, nekünk még Fischer mondta, az meg jórégen volt, ugye?


A Porgy és Bess Magyarországon • 1742017-12-28 23:06:57

Láttam olyan előadást régen is,ami csapnivaló szereposztással ment.



 


Rost Andrea • 19632017-12-25 17:00:34

Amúgy nem akarok kötöködni, de többször is rosszul írták a művésznő nevét: Polina, egy l-lel. http://polinapasztircsak.com/


Élő közvetítések - HAANDEL emléktopik • 67762017-12-23 22:42:32

Ez az Angelica nekem inkábbGilda-hangú volt.Az alsó kvintje teljesen hiányzott a szerepehez és bizony a végén azt hittem, nem fogja győzni. Puccinihoz TÖBB hang kell, ennyi a probléma. Wetbroek meg kihagyta az első c-t, ez meg mi volt?!  Attól eltekintve nem énekelt rosszul,ott a bariton volt kissé jellegtelen nekem.A rendezés meg, már bocs, de tök értelmetlen volt nekem.



 


Erkel Színház • 86222017-12-19 20:08:03

És mi nem tetszett konkrétan?



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 602232017-12-17 14:42:12

És erre a legmegfelelőbb szerinted egy tévéműsor. Értem.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 602202017-12-17 12:57:01

Ez nem irreális elvárás? Melyikvezetőolyan hülye, hogy a rossz dolgokra hívja fel a figyelmet, ha nem muszáj?


Erkel Színház • 86162017-12-16 21:37:27

Nem az elemekkel küzdenek, hanem a szegénységgel és a saját szüleikkel. Kicsit más, mint ahogy te mondod. A mese pszichológiai elemzése úgy szól, hogy a probléma a mohóság legyőzése körül forog. Tehát, mivel éheznek, a szülők azért küldik el őket, mert akkor nekik több marad, legalábbis a mostohaanya az eredeti Grimmben így érvel. Aztán ők maguk nem tudnak ellenállni a kísértésnek, beleesznek a mézeskalács házba, ezért kerülnek bajba, de a boszorkány még náluk is rosszabb,ő a gyerekeket akarja megenni,és ezért  jár pórul. A Piroska teljesen más témáról szól, a szexuális kalandok veszélyességéről és azok elkerülésére int.  A Hófehérke pedig arról, mikor a serdülőlány és az édesanyja között egyfajta rivalizálás miatt feszültség támad. 


Erkel Színház • 86142017-12-16 10:23:09

Nézd, én nem akarok vitatkozni, nincs értelme. Az én ízlésemnek nem valószínű, hogy megfelelt volna -látványban -Gyurkovics Mária Juliskának. Ami a szép is copfos parókát illeti, az a baj ezzel a látvánnyal, a szép kis házikóval egyetemben, hogy nem látszik rajta a nyomor, ami pedig a történet alapja. Ugyanis ha a látvány mást sugall, akkor nem jut el az érzelmeinkig. Itt szerintem keményen eljut,és ez a cél. Ami az erdőt illet -ne is haragudj, de Bambi?! Persze, hogy olvastam, de itt nem őzekról van szó, hanem gyerekekről. Ebben a témában kedvencem Stephen Kingnek a Tom Gordon, segíis! című könyve, amiben egy 11 éves kislány téved el az erdőben és arról az egy hétről szól a történet, amit egyedül ott tölt és ahogy megpróbál kijutni. Nem egy szívvidító mese. Pedig még nincs is boszorkány.


Erkel Színház • 86092017-12-15 12:59:26

 Végülis mindenki no name-ként kezdi. Ez a szerep kifejezetten kellemetlen, mert elég magas fekvésű, viszont  relaiív hangos zenekart kell áténekelni. Ráadásul nem árt nagyjából kislánynak látszani. Én tnácstalan lennék, ha nekem kéne kiosztani. Más szerepet viszont esetleg másra osztottam volna, de nem akarom részletezni.


Erkel Színház • 86062017-12-15 08:31:05

Eleve nem Anikó, hanem Ducza Nóra. Ha már. És ha már belementél egy szociológiai elemzésbe,akkor nézzük.Egyrészt, nem derül ki, hogy hajléktalan lenne a család, bár egy kritikában én is olvastam, az, hogy bevásárló kocsival kukáznak a gyerekek, nem bizonyíték erre. Hiszen a szülők dolgoznak, ha nyilván nem is túl magasan kvalifikált emberek. Elég jó kis képet kapunk arról is, hogy nem véletlen a rossz helyzetük: az apa teljesen infantilis,felelőtlen figura, ehhez képest még mindig neki jutnak eszébe a gyerekek,már ha csak a sörös doboz kinyitása után is. Az anya még rosszabb, mert még hazudik is, és mivel a gyerekek láthatóan tartanak tőle, nyilván nem egy kiegyensúlyozott személyiség. Mindig bírom az olyan rendezéseket, mikor a rendkívül szegény család, akik éheznek, takaros kis házban laknak, csinos kis ruhácskában ugrándozik a két gyerek, miközben arról dalolnak, hogy milyen éhesek, és a mamának szép, berakott parókája van, műszempillával, elvégre ez dukál. Ha nem láttál még hajléktalan nőt festett hajjal, nézz körül jobban.  Az erdő, na az nagyon védelmező környezet, főleg éjjel és főleg gyerekeknek, akik eltévedtek és éhesek. Itt arról van szó, hogy a két gyerek elmenekült kvázi a bántalmazás elől. A gyerekek figurái és a kapcsolatuk is nagyon alaposan ki van dolgozva. Mint fiú és lánygyermekek édesanyja, mondhatom, elég életszerű a színpadi testvérpár. Érthető volt az az utalás is - legalábbis számomra -, hogy vannak, akik úgy törnének ki a rossz társadalmi helyzetből, hogy tehetségkutatókban reménykednek, a könnyű siker vonzza őket, ami persze teljes önáltatás. Számomra az egyik legszebb pillanat az volt, mikor a (gyerek?)munkások éjjel szünetre kijőve a gyárból -á la Carmen cigarettakórus - az egyik megáll az alvó gyerekek mellett és a felriadó Jancsinak átnyújt némán egy cukorkát.  Aztán itt van még az is, hogy milyen cukorkákat gyárthatnak, ahol maszkban kell dolgozni? Ez is egy tartalmi elem, ha jobban belegondolunk. A boszorkány megjelenítése is milyen aktualizált, hiszen állandóan felröppennek hírek, hogy gyerekeket és felnőtteket rabolnak el és szerveket vesznek ki belőlük -itt éppenséggel kísérletezésre használja fel őket a gonoszt megjelenítő banya.  Szóval, lehet pozitívan is felfogni, ha az embernek az a szándéka, hogy megérti, és nem úgy ül be, hogy ezt most utálni fogom és juszt se akarom érteni, mi történik, szép kislánykákat és szép kisfiúkat akarok csinos házban sé szép mesebeli erdőben.Ez is egy hozzáállás, de ezért kár még félárat is kiadni. Az én 12 éves gyerekem előrehajolva nézte az egész előadást, annyira figyelt. Nem fogok hazudni, egy kolléganőm is ott volt az egy évvel idősebb kislányával, ennek a lánykának nem tetszett a rendezés. Van ilyen is, olyan is. Szerintem tehetséges munka, a szereplők láthatóan nagy élvezettel játszanak mindannyian. Becsszó elmennék megnézni a másik szereposzást is, ha ráérek.


Erkel Színház • 85992017-12-14 21:34:53

Na hát akkor, megjöttem a Jancsi és Juliskáról.  Az énekes teljesítményekről nem fogok nyilatkozni, volt, aki tetszett és volt, aki kevésbé. A színrevitelt teljesen tudtam élvezni. Természetesen cseppet sem a hagyományos mese történik meg, nincs erdő, nincs boszorkány sem. Amit legnagyobb problémának tudnék felhozni, az a szöveg és a történés össze  nem egyeztetése. Viszont, mivel az aktualizálást elvetem, inkább elvonatkoztattam. Legnagyobb pozitívumként elmondhatom, hogy ilyen részletesen, remekül kidolgozott karaktereket nem is tudom, mikor láttam. A figurák csodásan élők lettek és minden művész nagyszerűen játszik. Ha jól értettem a szándékot, a boszorkány itt valamiféle kísérleti labort működtet és gyerekeken kísérletezik, kábítószert kever a cukrokba. Ilyenformán persze a kemence se olyan kemence, a gyerekek -akiket már Jancsiék előtt megsütött -itt kísérleti egérkék.  Valódi és mai problémák, nyomorgó család, kukázó gyerekek,  felelőtlen és infantilis apa, önző és indulatos anya, minden tökéletesen felismerhető. Persze, aki egy idealizált mese-látványt várt, az vegye elő a Grimm kötetet és tűnődjön el kissé a mesén.A


Erkel Színház • 85942017-12-14 17:24:55

Az Andersen mesék nem is számítanak mesének. A Disney változatok meg éppen azt tették tönkre minden mesében, ami a lényeg volt.


Erkel Színház • 85922017-12-14 16:00:46

 A meséknek van egy olyanoldaluk is, hogy a gyerekek pszichikai és szociális fejlődését támogatják. Nagyon érdekes Bruno Bettelheim könyve erről a témáról. A gyerekek általában jól érzékelték a jelképeket, amiket a mesék tartalmaztak.


Erkel Színház • 85872017-12-14 13:43:11

Pedig elég világos. Először is: most nincs két ház, csak egy. Aztán: még abban se nagyon hiszek, hogy el lehet vezetni a nézőket mondjuk a Toscától az Árnyék nélküli asszonyig. Van a közönségnek egy rétege, és ez a legszélesebb, amelyik csakis a népszerűbb, ismert darabokra hajlandó bemenni. Vannak aztán azok, akik bizonyos stílusból vagy stílusoknól, de szélesebb spektrumot értékelnek.  És vannak a szakértők, a modern zene rajongói, a különlegeseségek kedvelői, de ők nagyon kevesen. Ami meg a kulturális missziót jelenti: időről időre be kell mutatni olyan darabokat, amikről pontosan lehet tudni, hogy nem lesznek teltházasok, ilyen volt tavaly jó pár darab a magyar évadban, de mégis, egy nemzeti Operaháznak kötelessége ezeket néha elővenni és bemutatni. Létezik persze olyan színházi struktúra, amelyik csakis a nézőszámra megy, de az nem egy költségvetési intézmény, nem egy nemzeti kulturális központ.


Erkel Színház • 85832017-12-14 08:30:34

Ez a "két színház helyett egy legyen tele"-elv pont úgy nem működik, mint a politikában az "egyesítsük az ellenzéki pártokat". Mert sem itt, sem ott nem 4 a 2X2. Nem lehet összeadni. És már mondtam, hiába "rég nem játszott meseopera" a Jancsi és Juliska, nincs benne a köztudatban. A János vitéz tuti telt házzal menne -mondjuk nem is értem, miért nem veszik műsorra. Nem lehet egy évadot  úgy tervezni, hogy csak a biztos telt házat vonzó népszerű daraboka játsszuk, mert vannak kulturális szempontok is. A jegybevétel amúgy is csak kis része a működés finanszírozásának,abból sose élne meg a Ház. Abban meg szeintem megegyezhetünk, hogy előzetesen senki sem tudta, milyen rendezés lesz, és én még nem vagyok benne biztos, hogy tényleg olyan rossz. Ma este megnézem a lánykámmal és a kettőnk véleményét majd megírom.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 64412017-12-13 20:14:41

Az az igazság, hogy tudjátok rólam elég magas a toleranciaszintem a modern rendezésekkel kapcsolatban, nem mondható ez el a szövegekkel kapcsolatban.Nem akarok erős szavakat használni, de gyűlölöm az ilyenfajta "aktualizálását", mert a köznyelvben is utálom, hogy egyre sorvasztják, sms-nyelv, email-nyelv, hangulatjelek szavak helyett...  Minden erőmmel teszek ellene, legalábbis a saját családomban.


Erkel Színház • 85682017-12-12 21:31:43

Én csütörtökön fogom megnézni,addig nem mondanék semmit,de a rendező nyilatkozata alapján egy cukorkagyárban játszódik és az égvilágon semmi koncentrációs tábor-utalás nincs benne. A  mese maga is a nyomorról szól,a szülők olyan szegények,hogy azért küldik el a gyerekeket. Én különben mindig utáltam ezt a mesét,a zenéje viszont jó és a boszorkány szerepe remek.


Erkel Színház • 85622017-12-12 16:05:39

Régen se volt teltházas soha. Ez nem ismert és népszerű darab. A Jancsi és Juliska mint mese is eéég megosztó. Nem sok szülőt ismerek, aki mesélte a gyerekének.


Erkel Színház • 85602017-12-12 12:12:20

Tehát azt állítod, hogy a nézők már előre tudták, hogy ez milyen rendezés lesz. Aha. Végülis valószínű.


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 11382017-12-12 07:12:13

Ezt nem hiszem el, hogy így gondolod. Csak valamiért utálod Bretzet. Én inkább hallgatok egy kisebb hangot kulturáltan mint egy ordító amatőrt. Nehezen tudom elhinni, hofy nem így érzel, mikor mindennek elmondtad pl Eyvazovot.


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 11342017-12-11 18:17:37

Megnyugtatlak, az első szereposztást vették fel. Szóval nem tudnak mást leadni.


Élő közvetítések - HAANDEL emléktopik • 67392017-12-10 13:44:29

Ezt a művet nem ismerem. A Ring ötödik darabja?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 602042017-12-10 13:42:16

Ezért mondom, hogy kár olyanról véleményt modani, amibek nem ismerik a hátterét. 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 602012017-12-10 11:15:49

Milyen szerencse, hogy vannak, akik ilyen hozzáértők és érdemben meg tudják ítélni az énekkar munkáját.


Élő közvetítések - HAANDEL emléktopik • 67232017-12-08 14:45:56

Nem tudom, maga mit mire ért, de olvassa már vissza a saját hozzászólását!  Az meg nem kioktatás és megmondás, hogy a verismo más stílus, másfajta hang kell hozzá, ezt bárki megmondhatja, aki ért hozzá. Na nem maga, az világos.


Élő közvetítések - HAANDEL emléktopik • 67202017-12-08 08:32:35

 Már ne haragudjon, de maga azt írta, KEVESEBBET kellene vállalnia.Ez a tegnapi állapot nem amiatt van, mert sokat vállal, hanem azért, mert ez a szerep nem neki való. Erre reagáltam. De ha maga utólag megváltoztatja a saját hozzászólását, azzal nem tudok mit kezdeni. Nem lép fel SOKAT, csak éépen a verista darabokhoz nem megfelelő az ő hangja.


Élő közvetítések - HAANDEL emléktopik • 67162017-12-07 23:28:51

Nem vállalás kérdése. A verismo más műfaj, másfajta hang kell hozzá. Ez a szerep mély is Annának és olyan vészjeleket véltem hallani, mintha kezdene eltörni a hang. Verdinél kellene maradni, az nem árt a hangjának. Se Puccinit, se egyéb veristát nem kéne énekelnie!


Simándy József - az örök tenor • 4962017-12-05 17:31:59

Nem védeni akarom László Boldizsárt, de ez nem összehasonlításként mondta. Simándy talán tényleg nem a színészi tehetségéről volt közismert. Saíjnos, nem tudok azzal egyetérteni, hogy x méterről mindegy. Nekem, mint nézőnek, nagyon nem mindegy az se, ki hogy játszik. Az opera komplex műfaj, ebben van a szépsége, aki csak egy szegmensét tudja adni, az nem lesz teljes értékű.


Simándy József - az örök tenor • 4912017-12-05 08:09:46

Amúgy Boldinak igaza van abban, hogy nagyon megváltozott az énekesekkel szembeni elvárás és az egész miliője az operai világnak. Sok régi,akkori nagy énekesről én is úgy gondolom, hogy ma nem lenne akkora sztár. Ez nem őket minősíti, hanem arról szól, hogy megváltozott a világ és nekünk ebben a megváltozott világban kell élnünk. Hiába szeretnének egyesek az ötvenes, hatvanas években ragadni.


Momus társalgó • 62792017-12-04 16:11:51

Levine-ról köztudott volt, egyrészt hogy homoszexuális, másrészt, hogy pedofil.  Hogy miért nem perelték be? Ki tudja. Strauss-Kahn-ról viszont tudtommal bebizonyosodott a vád, sőt, nála nem is csak egy esetről volt szó. Amúgy sajnos, valóban nagyon könnyű valakit megvádolni és szinte lehetetlen védekezni az ilyen vádakkal szemben.



 


Opernglas, avagy operai távcső... • 198752017-12-04 08:07:39

Ez is például teljesen köztudott volt. Csak enyit arról, hogy itthon miért nem leplezik le a zaklatókat. És ott miért nem?



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601922017-12-01 15:53:29

Nyilván így van. Ugye az a baj, hogy az operaénekeseknek nagyon kevés a lehetőség itthon, hiszen igazából az Operaház az, amelyik folyamatosan játszik, a vidéki tagozatok egyrészt kisebb közönséghet érnek el, másrészt sokkal alacsonyabb az előadásszámuk is.  Viszont azzal nem lehet vitatkozni, hogy vannak döntéshozók, mint minden területen és nekik kell eldönteni a szereposztásokat. Azt hiszem, megegyezhetünk abban, hogy nem lehet népszavazást tartani minden darab szereposztásáról.  (Elmesélem, hogy én is lázadtam már, mikor kihagytak valamiből és a legtöbbször semmit sem értem el azzal, hogy felelősségre vontam a feljebbvalómat ez ügyben.)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601882017-12-01 07:07:07

Ezért megy el az ember kedve ettől a fórumtól. Mást se olvasok,mint egymás lebarmolását.  Akkor megmondom a véleményemet én is. Mindig minden vezetésnek voltak preferált művészei és voltak, akiket indokolatlanul háttérbe  szorítottak.  Mindig volt protekció és szubjektivitás.  Nem mondom, hogy ez jó, de kiküszöbölhetetlen,mivel emberek hozzák a döntéseket és nem szentek, azonkívül a művészetben nincs elfogulatlan ítélet. Elárulhatom, hogy nálunk az énekkarban is felmerül ugyanez a probléma, hogy kit hagynak ki egyes darabokból, ki dolgozik alig és ki az, aki mindenben benne van, és ez szakmailag indokolt-e. Szóval még azt is tudom, mit éreznek a mellőzött művészek. Csakhogy szembe kell nézni azzal, hogy ez ellen nem tehetünk semmit. És elárulom, ha hangosan ordibálva szidják azt, aki a döntéseket hozza, az éppen kontraproduktív.Már sokszor figyelmeztettem erre azokat, akik rendszeresen ezen lovagolnak. 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601832017-11-30 20:33:23

Én ilyen pontos információkkal nem rendelkezem, hiszen csak operai dolgozó vagyok. Mindenesetre egyszerre két helyen nem lehetett, ebben talán megegyezhetünk.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601802017-11-30 06:52:11

Kovács János Japánban turnézott az Operával.



 


Pantheon • 21402017-11-22 09:11:16

JAJJ!!! Ezt nem mondod komolyan!!


Kolonits Klára • 10022017-11-17 16:55:29

CSak ez a beírás nem erre vonatkozott eredetileg. Nem a szereposztásokról volt szó. Legalábbis úgy rémlik, hanem a Filharmóniai társaság megszüntetésének lehetőségéről. Ehhez semmi köze annak, hogy ki énekli Violettát.


Kolonits Klára • 10002017-11-17 07:51:11

Nyilán pusztán anyagi szempontok miatt nyitották újra az Erkelt is, a művészeti szempontok mellőzésével...ezért futott két ház egyszerre, ezért vettek fel egy csomó embert, hogy működtessék...


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601272017-11-16 23:17:35

De azért megnézted azt a nézőteret és a színházat? Kbakkora,mint a Pesti Színház.


Mi újság a Magyar Állami Operaház Énekkarában? • 5322017-11-15 19:37:54

Áááá...ez de jólesik...Engem is zavar ez az újabb amerikanomán vagy hogy mondják az ilyet, mánia.  Tegnapelőtt kiskarácsonyi bevásárlókörúton minimum négy boltban köszöntek így el. Miért, miért, MIÉÉÉRT???


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601192017-11-15 14:51:30

Erre most mondhatnám, hogy x esetben az 1000 Ft-os jegyárral is fél- sőt negyedház volt nem egyszer...  Nem tudom, mi alapján képzik a jegyárakat, de egy biztos, nem értelmezhető,mint jelent az, hogy "van zsé"? Nincs. Ha lenne, akkor sok minden nem okozna problémát. Az, hogy egy gigaberuházásra többletfinanszírozást ad a kormány, nem azt jelenti, hogy arra "van zsé", hogy olcsóért adják a jegyeket. He lenne "zsé", akkor ne lenne a fizetésünk nagyon sok éve csaknem változatlan, kivéve a most újra kinevezett igazgató által bevezetett spielgeldet.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601162017-11-15 11:46:49

A  Hugenottákon is szépházak voltak, ahhozképest, hogy úgy látszott,nem fogynak a jegyek.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601132017-11-15 08:45:23

Mert a Szerelmi bájital és a Parázsfuvolácska nem érdekelt senkit.



 


  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
történt:
1892 • A Bajazzók bemutatója (Milánó)
született:
1874 • Gustav Holst, zeneszerző († 1934)
1955 • Andrej Gavrilov, zongorista
elhunyt:
1960 • Koréh Endre, énekes (sz. 1906)
1987 • Jaco Pastorius, jazz-muzsikus, zeneszerző (sz. 1951)