vissza a cimoldalra
2019-12-09
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11455)
A csapos közbeszól (95)

Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (2978)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62003)
Kolonits Klára (1147)
Opernglas, avagy operai távcső... (20364)
Franz Schmidt (3472)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1819)
Társművészetek (1519)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4623)
Cziffra György (110)
Eiffel Műhelyház – Bánffy terem (118)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3530)
Lisztről emelkedetten (980)
Verdi-felvételek (552)
Élő közvetítések (8271)
Palcsó Sándor (274)
Pitti Katalin (828)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Alexandru Agache, a bariton (-zéta-, 2014-09-22 18:25:24)

   
84   telramund • előzmény83 2015-03-02 10:59:19
Ezzel teljes mértékben egyetértek!
83   ferocissimoato 2015-03-01 23:01:22
Tisztelt Òkovács Igazgató úr! Kérem engedje meg, hogy ezúton köszönetet mondjak, hogy egy ilyen fantasztikus énekest, mint Alexandru Agache olyan sokszor és oly sok különbözö szerepben hallhatunk az Ön által vezetett Operaházban. Ezért nagyon hálás vagyok önnek, s remélem, hogy jövöre is ilyen gyakran fog Agache müvész úr fellépni. Mint ön is hallotta, a Nabucco sorozatban fenomenális sikere volt, kérem ezt a darabot is tüzze vele jövöre is a müsorra az ön közönségének örömére! Hálás köszönettel és üdvözlettel - Ferocissimoato.
82   tiramisu • előzmény75 2015-02-20 22:16:31
:-)
81   Fabricius 2015-02-20 21:49:22
Nagy kár, hogy nem énekel több Nabuccót, mert isteni a szerepben.
80   Búbánat • előzmény79 2015-02-20 21:02:02
Talán egyszer megérjük, hogy mint magyar állampolgár (is), "Agache Alexandru"-nak szólíthatjuk?...
79   Búbánat 2015-02-20 20:59:35
Itt is jó helye van:

„Most Budapesten vagyok igazán otthon” – Alexandru Agache

Café Momus, - zéta -, 2013-10-30 [ Interjúk ]
78   ferocissimoato • előzmény76 2015-02-14 20:20:43
Mindenben egyetértek kicsi Liuval. Agache minden eddigi Nabuccomat kenterbe verte tegnap, beleértve Leo Nuccit is, akihez Zürichben volt szerencsém. Alexandru Agache minden magasra tett várakozásomat messze felül múlta, egy korlátlan művész, aki igazán lázba hoz. Nem tudom elképzelni, hogy ezt a szerepet valaki jobban elénekelné, számomra világcsúcs, felülmúlhatatlan. VIVAT NABUCCO !!!!!!!!
77   Ariadne 2015-02-14 10:55:54
Agache-t én a színpadon hallottam már fiatalon a Simone Boccanegrában,már akkor óriási énekes volt..csodálatos hang,nagyszerü színész,tökéletes technika,mindent tud,és egy csodálatosan szép meleg hangja van,igazi Verdi bariton,akkor is ha a Bolygó Hollandiban is tökéletes volt,amit külön ki kell hangsúlyozzak,mindegy milyen nyelven énekel,minden szavát lehet érteni,nagyra becsülöm és boldog vagyok hogy énekel nekem,nekünk,és mindenkinek aki szereti öt!!!!
76   Kicsi Liú 2015-02-14 09:59:02
Életemben Nabucco áriáját olyan csodálatosan nem hallottam, mint tegnap este az ő előadásában. Még most is a hatása alatt vagyok, de akkor levegő után kapkodtam. Aki ezt nem látta, nem hallotta, az elképzelni se tudja, hogy így lehet énekelni. Egyetlen szó jár érte, hatalmas főhajtással: KÖSZÖNÖM.
75   telramund 2015-02-14 09:49:44
Ebbe a topicba is beleillik:

Nabucco Verdi operája,hol előkerül,hol eltűnik a világ operaszínpadain.Elővenni akkor kell,ha erre megfelelő erők állnak rendelkezésre.Sajnos azon operák közé tartozik,amibe a rendezők tücsköt ,bogarat belerendeznek( Hamburg,Wien,Berlin)pedig az alapképlet rém egyszerű.
Az Erkel Színházban új Nabucco született.Kesselyák Gergely karmester jegyezete a rendezést.!Számomra Mikó András rendezése volt több évtizedik látható,a nevetséges,állandóan poros függönyeivel,amik természetes mindig lezuhantak a magasból nem kis porfelhőt okozva,amit az énekesek gondolom nagyon szerettek?!Viszont nem volt énekesellenes a rendezés..Nem véletlen volt ,hogy valamikor képzett operarendezők vitték színre a műveket.ma pedig ,ha valaki akar rendez.Énekes, prózai rendező, opera karmester.
Utóbbi történt tegnap is.Nekem kicsit harsányra sikeredett,több dolgot nem is értettem,de lényegtelen.Az viszont ,hogy egy karmester ennyire énekesellenesen vigye színe a művet nagyon nem tetszik.Nem kell kihasználni minden zegét ,zugát a színháznak.Rögtön az első képben kihozza a kórust a nézőtérre,amivel az egyébként kitűnő kórus homogenitása teljesen megszűnt.(bár a színpadon maradt férfiak nem álltak hangzásban a helyzet magaslatán).Aztán az együttesek!Olyat ,hogy Nabucco a színpadon csak a második felvonásban jelenik meg addig legalább is számomra egy fantomkép(jó ,hogy szavazni nem kellett mint a VV-ben)volt
A közönség meg izegjen ,mozogjon honnan jön a hang.Nabuccot feltették az erkélyre.Ennek következtében a része nem látta,sőt akusztikailag nem is hallotta helyenként-pedig Alexandru
Agache nem kis ,hanem hang- nagybirtokos.Ezzel az első nagy együttes el volt intézve.Jött a következő a második felvonásban.ott forgószínpadra állították a szereplőket és a lelkifolymatot az együttesben az fejezte ki,hogy egy időre eltűnt valamelyik énekes csak a hangja hallatszott (nem mindenkié).Az,hogy Zakariást hátra helyezték a finálében,”hallhatatlanra” és előbb Nabucco, majd a haldokló Abigail egy lyukból kászálódik elő(nem is értem Nabucco alatt megsüllyedt a föld?) már csupán hab volt a tortán.
Teljesen feleslegesnek tartom a Szabadság kórus megismétlését, legfeljebb a maga helyén ,ha akkora az ováció.Tegnap nem volt olyan nagy,pedig tényleg gyönyörű volt!Így a közönség bevonásával tapsrendben megísmételni-erőszaknak éreztem.
Énekesek:Hát itt volt Agache és a többiek.Két külön világ.Agacheről nem kell leírni,hogy Verdi bariton.Nemcsak az ,hanem kisujjában van az egész szerep és elképesztő szépségű megoldásokat produkált.Áriájának lírai indítása, maga az ária és a végi Ász leírhatatlan szépségű volt!Emellett jelenség a színpadon.
Gál Erika Fenenája megfelelőre sikeredett!Elmondható ez a kicsit kiabáló Horváth Istvánra
is!Nagy baja az előadásnak ,hogy palerdi András Zakariása igen középeszerű.A hang nem elég súlyos ,a személyiség nem jön le a színpadról.Nem beszélve a zenei pontatlanságokról.
A rendező jól kitolt vele,mert Zakariás zárja az operát.De az ,akit lehet hallani.Nos a színpad hátulsó részére rendezett Zakariást nem lehetett hallani!
Abigailt sajnos nem lehet megkerülnöm.Rálik Szilvia mindent énekel,de ez a hang számomra még német operákban elmegy,de Verdiben nem:Abigail számomra más.Van lírai oldala,ami teljesen kimaradt.Nem írok többet ,mert nem kívánok vihart kavarni.De számomra NO!
A zenekart hallottam jobban is játszani.Kovács János elvezényelte becsülettel a művet!
Amiért érdemes volt elmenni ,hogy halljak egy hangfenomént.Mivel köztudott,hogy a hangokért –a kifejző, szép hangokért járok operába ez teljesült!
Jó lenne egy Guleghina- Agache páros.a művésznő bizonyára szívesen vendégszerepelne ismét Budapesten
74   Livingstone 2015-02-14 09:11:01
Szenzációs volt a művész úr a Nabucco premieren tegnap! Nem hallottam soha még férfi énekest ilyen gyönyörü hangon énekelni, de játékban és kinézetben is tökéletesen jelenítette meg az erős hadvezért. Ez az alakítás abszolút világszínvonalt hozott az Erkel színházba!
73   Brunnhilde72 • előzmény70 2015-02-10 15:01:53
Ehhez én is csatlakozom.
72   Heiner Lajos • előzmény70 2015-02-10 13:18:31
Én is!
71   martuni 2015-02-10 13:05:04
Viva Nabucco! Pénteken premier, a világ egyik legnagyobb baritonjával a címszerepben!
70   tollnok 2015-02-10 12:51:00
Ha már itt van nekünk Agache és Lukács Gyöngyi és a jövő évad Shakespeare évad lesz, akkor van a Háznak egy nem olyan régi Macbeth előadása, amit igazán elővehetnének újfent és nem két előadás erejéig. Az Agache-Lukács párossal szívesen megnézném-hallgatnám újra a darabot.
69   Livingstone • előzmény68 2015-02-09 12:26:34
És milyen jó, hogy ide jöttek! Agache egyik előadásán gondoltam, hogy milyen szerencsések vagyunk, hogy élőben hallhatjuk.
68   parampampoli 2015-02-08 20:53:17
http://nol.hu/kultura/en-is-jottem-te-is-jottel-1510983

"Csodálatos baritonokat kaptunk a kulturális bevándorlás nyomán, fogalmaz Fáy Miklós, lapunk kritikusa.

Az utóbbi évtizedek talán legjelentősebb és magyarul vitán felül a legszebben beszélő operaénekese, Melis György ugyan Szarvason született, de szlovák családba, csak ötéves korában kezdte beszélni a magyar nyelvet. A kilencvenes évek elején néhány azelőtt szovjetnek mondott énekes Budapestet használta ugródeszkának egy esetleges nemzetközi karrierhez. A legtöbben ennek megfelelően tovább is léptek, de Anatolij Fokanov velünk maradt, és azóta is külön kategória a dalszínházban, de ami az éneklést illeti: bár ne volna az. Bár volna még három hozzá fogható énekesünk.

Agache világsztárként jött

A román Alexandru Agache már világsztárként, érzelmi okokból választotta Budapestet is lakhelyéül. Már évtizedek óta a világ legjelentősebb Verdi-énekesei között tartják számon.
67   Búbánat • előzmény61 2015-02-05 22:12:41
Igen, ott volt a linkben mint "további közreműködő" - a másolásból valóban kimaradt.

Jerusalemre már nem mint Asszád hangjára gondolok, hanem a Lehár Ferenc műveit körüljáró, magyar-osztrák koprodukcióban megvalósult televíziós operettfilm egyik szereplőjére emlékszem szívesen vissza („Lehár Expressz – Lehar Express” - zenés utazás- Budapestről Bécsbe – 1984), aki bonvivánként is nagyon tetszett: jól énekelt - és jól mutatott - mások mellett Sass Sylvia primadonna -díva oldalán…
66   telramund • előzmény65 2015-02-05 11:40:17
Remélhetőleg utóbbi nem történik meg:)
65   parampampoli • előzmény64 2015-02-05 11:00:57
Fekete Attila még Trisztán előtt ? -:)
64   telramund 2015-02-05 10:54:25
A Sába egy nagyon unalmas opera.Csak monumentalis díszletek és hatalmas statisztéria dobhatja fel.
A felvételen egyébként Takács Klára nem tetszik ,igaz sohasem szerettem a szenvelgő hangját.Kincses Veronika Szulamitja és Asztarot szerepében Kalmár Magda volt jó. És Jerusalem,de már Trisztánon túl.
63   parampampoli • előzmény62 2015-02-05 09:36:50
Mint figura, valóban. De Salamon király nem igazán jelentős szerep a darabban, és egy Verdi baritonnak Verdit kéne énekelnie elsősorban, nem?? Vagy minimum olasz repertoárt. Kíváncsi leszek, ott milyen feladatokat kap majd.
62   Livingstone 2015-02-05 08:48:41
Salamon király szerepére telitalálat Agache, már csak
erős, tekintélyt parancsoló megjelenése miatt is.
61   parampampoli • előzmény60 2015-02-04 22:25:28
Csak a sztártenor maradt le. Asszád: Siegfried Jerusalem.
60   Búbánat • előzmény59 2015-02-04 22:02:31
Persze, a Hungaroton kitűnő Sába királynője felvétele (1980) is az emlékeimben él!

Közreműködők
Honvéd Művészegyüttes Férfikara (Honvéd Male Voice Choir) / Jeunesses Musicales / Magyar Állami Operaház Énekkara / Magyar Állami Operaház Zenekara / Fischer Ádám /

Gregor József / Kalmár Magda / Kincses Veronika/ Miller Lajos / Polgár László / Sólyom-Nagy Sándor / Takács Klára
59   Búbánat • előzmény47 2015-02-04 21:57:11
Ezt a két Sába királynőjét "ismerem"; az egyiknek a rádióból csak a "hírét", a másik koncertelőadás volt, amin ott voltam a Dohány utcai zsinagógában. Az utóbbi jelentette számomra az igazi, "élő" élményt!... De a rádióban elhangzott opera hangfelvételét is szívesen meghallgatnám újra a régi nagy legendás énekeseinkkel!

Goldmark: Sába királynője - 1957. Magyar Állami Operaház

Vezényel: Komor Vilmos

Salamon király: Tóth Lajos
Asszád: Király Sándor
A főpap: Bódy József
Szulamit: Czanik Zsófia
Baál Haszán: Klug Ferenc
Sába királynője: Rigó Magda
Asztarót: Gencsy Sári

2000. augusztus 29. Dohány utcai Zsinagóga

Goldmark Károly – Sába királynője

Az opera koncertszerű előadása a zeneszerző születésének 170. évfordulóján

Km.. a Szegedi Szimfonikus Zenekar és Oratóriuménekkar (karigazgató: Gyüdi Sándor)

Karmester: Oberfrank Péter

Rendező: Koltay Gábor

Az előadás a Zsidó Nyári Fesztivál és a Szabad Tér Színház koprodukciójában jött létre a Magyar Millennium Emlékbizottság támogatásával

Szereposztás:

Sába királynője – Szilfai Márta
Szulamith: Kincses Veronika
Salamon király – Massányi Viktor
Asszad – Molnár András
Főpap – Gregor József
Astarot – Kertesi Ingrid
Baal-Hannan – Bátki Fazekas Zoltán
58   parampampoli • előzmény56 2015-02-04 19:34:09
Kedves Joska, ez a dolgot még tovább bonyolítja szerintem. Mert ez nekem nem azt jelenti, hogy Toscát is, Ebolit is jól el tudja énekelni, sokkal inkább azt, hogy egyiket se. Uria-Monzon és N. Michael nem Verrett és nem Bumbry, sajnos.
57   IVA • előzmény40 2015-02-04 18:59:51
Nem én vagyok hivatott válaszolni, de a hozzászólásban – a recenzens vélt testi hibáira utaló személyeskedés mellett – korrumpálhatóságra (és egyúttal jövedelemelhallgatásra) célzó rágalmazás is szerepel. Egyikünk sem örülne annak, ha így magyaráznák a leírt véleményét, bármennyire nem tetszik is az.
56   joska141 • előzmény55 2015-02-04 18:56:33
Tisztelt "Parampampoli"!

B. Uria-Monzon ebben a hónapban a bécsi Staatsoper Don Carlo ciklusában újra Eboli-t fog énekelni.
Hátha...
55   parampampoli 2015-02-04 17:52:17
B. Uria-Monzon éveken keresztül énekelt Ebolit meg Carment, majd felment szopránba. Mint Nadja Michael. Egyikük rosszabb az új szerepkörben, mint a másik. Bán Teodóra minek alapján, kinek a tanácsára szerződtet ilyen énekesnőt a címszerepre? Monsalve ellenben jó választás, ha még most is úgy énekel, mint pár évvel ezelőtt. Agachénél jobbat meg a világon nem találtak volna. Ceterum censeo: elég ambivalens egy szereposztás.
54   Héterő • előzmény53 2015-02-04 15:16:04
Lehet, hogy a versenyen Lénszkijjel nyert?
:-)
53   chenier • előzmény52 2015-02-04 15:13:47
Tiszta tenor, de hát ezt már meg kell szokni!
A Sekrestyés meg basszus szerep.
Nem mindegy?
52   Héterő • előzmény51 2015-02-04 15:09:51
Alexandru - sekrestyés
Oneghin aria Alexandru Aghenie, semifinal Eva Marton copetition 2014 Hungary, property of Liszt Academy Budapest
51   telramund 2015-02-04 15:00:23
"A margitszigeti előadásokban bemutatkozik az I. Nemzetközi Marton Éva Énekverseny győztese, Alexadru Aghenie román bariton is......."

Most akkor ki énekli Scarpiát?Nem mindegy ,hogy idd ki vagy vidd ki!
50   Héterő • előzmény48 2015-02-04 14:59:35
Íme a vizuális kultúra - nyilván a "fiatalok érdeklődését felkelteni kívánó" - friss remekműve.
Így hirdetik manapság a Tosca c. operát.
49   telramund • előzmény47 2015-02-04 14:55:11
Ezt a Sába királynőjét komolyan gondolják?Világ unalom!Asszád pedig Fekete Attila vége.Na és Gál Erika ,mint Sába királynője?Jó lett volna ,ha a szervezők mielőtt kitűzik meghallgatják a művet.
48   tollnok • előzmény47 2015-02-04 14:37:44
Forrás.
47   tollnok 2015-02-04 14:36:09
Agache nyáron új szerepben fog bemutatkozni a Margit-szigeten.

Salamon király: Alexandru Agache
Főpap: Fried Péter
Szulamit, a lánya: Sümegi Eszter
Asszád, Salamon kegyence és Szulamit jegyese: Fekete Attila
Baal-Hanan, palotafelügyelő: Rezsnyák Róbert
Sába királynője: Gál Erika
Asztarót, a királynő rabszolgája: Zavaros Eszter
Templomőr: Cserhalmi Ferenc

Továbbá: Salamon feleségei, Szulamit társnői, papok, leviták, a király testőrei, rabszolgák, nép

Közreműködik: a Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekara – az Opera együttese, a Magyar Állami Operaház Énekkara, Magyar Nemzeti Balett



Zeneszerző: Goldmark Károly
Szövegíró: Salomon Hermann Mosenthal

Díszlettervező: Szendrényi Éva
Karmester: Héja Domonkos

Rendező: Káel Csaba

Forrás.

A produkció átkerült az Operába is. Ezenkívül a nyári, szabadtéri Toscában is szerepelni fog - sajnos Lukács Gyöngyi nélkül.

Floria Tosca: Béatrice Uria-Monzon
Mario Cavaradossi: Giancarlo Monsalve
Scarpia: Alexandru Agache
Cesare Angelotti: Gábor Géza
Sekrestyés: Alexadru Aghenie
Spoletta: Csiki Gábor
Sciarrone: Busa Tamás
Börtönőr: Bakó Antal

Közreműködik: a Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekara – az Opera együttese, a Magyar Állami Operaház Énekkara és Gyermekkara

Zeneszerző: Giacomo Puccini
Szövegíró: Giuseppe Giacosa, Luigi Illica
Magyar nyelvű feliratok: Romhányi Ágnes
Angol nyelvű feliratok: Arthur Roger Crane
Díszlettervező: Vayer Tamás
Jelmeztervező: Vágó Nelly
Karigazgató: Strausz Kálmán
A gyermekkar vezetője: Gupcsó Gyöngyvér

Karmester: Kesselyák Gergely
Rendező: Nagy Viktor

Gondolom ez lesz a Nagy Viktor rendezte előadás búcsúja. Az Aida is a Margit-szigeten búcsúzott.
46   martuni • előzmény44 2015-02-04 14:29:58
Hát nem, szegények!
De a nívó, az nívó, és óriási különbségek tátonghatnak közöttük.
Káldi Kiss is megemlítve, mint aki énekelte már a címszerepet, -( hol, mikor, és ki adta neki Istenem?)
Melis és Miller pedig nem merték élesben vállalni!
Szegények. Nekik túl nehéz volt.
45   márta 2015-02-04 14:11:11
Az nem tűnt föl senkinek, hogy a cikk DICSÉRI Agachét?
44   Héterő • előzmény41 2015-02-04 13:54:41
Hogy is jut eszedbe ilyesmi!?
Hiszen az általad felsoroltak nem is szegediek!
:-)
43   Livingstone 2015-02-04 13:11:45
Olvasom a Nabucco premier előzeteseit a portálokon ahol kiemelik, hogy hol énekelte Agache művész úr a címszerepet...Chicago, London, Arena di Verona, Met, Houston, Berlin meg a többi nagy hely! Nagyszerű, hogy a pesti közönség is hallhatja!
42   telramund • előzmény40 2015-02-04 11:13:07
Baromi egyszerű!Lehet személyekedésnek gondolta a moderáló.Jobb lett volna nem az olasz elnevezés,hanem az eredeti Andre.Azaz válasz Andre(Andrea)Cheniernek.
41   martuni 2015-02-04 09:12:27
Szerepgondolatok- Milyen hangon énekeljük a Rigolettót?
Élvezetes mű és előadás elemzés, kétség nem fér hozzá. Elég műismerettel is rendelkezik a szerző.
Az ember fia olvassa és csak bólogatni tud, hogy igen de jó, ez így van. Aztán mint ahogyan az a legjobb énekesekkel is megeshet, hirtelen becsúszik egy rút gikszer, és nem érteni, hogy honnan a fenéből került oda!
Ha például "szereptulajdonostól" idézek a művel kapcsolatban miközben Agachét kritizálom, akkor minimum egy Svédtől vagy Gobbitól vagy Cappuccillitől teszem!
40   parampampoli • előzmény39 2015-02-04 09:05:15
Miért kellett kitörölni Ferocissimoato bejegyzését??? Választ kérek a Csapos rovatában! Vagy itt. Köszönöm.
38   chenier • előzmény37 2015-02-03 19:08:34
Valamit kell írni. Bár sehogy sem értem, hogy aki ilyen homogén és kiegyenlített színű hanggal, tökéletes legatókkal énekel, hogy lehet azt darabosnak hallani!
Mit mondjak, fel tudnék sorolni egy pár darabos hangú énekest, csak az illusztráció kedvéért, de nem teszem.
37   Kicsi Liú 2015-02-03 17:14:13
Szerintem Agache hangja egyáltalán nem darabos. Erőteljes és puha egyszerre.
36   Momo 2015-02-03 15:48:06
Hát, azt hiszem nincs nagy baj, ha ez a legnagyobb "baj".

:-)
35   Werbőczy 2015-02-03 15:28:20
A "legpikánsabb fűszer, a kisebbrendűség?"
Mi??? Azért mert az udvaroncok alacsonyak?
Tehát a Cortigiani csak porbafingós baritonoknak való, illetve a szálfatermetűek mellé tessék a rendezőnek a kosárlabda csapatból udvaroncokat verbuválni!
Micsoda badarság! A nyuszi, a sapka, no meg a kákacsomó!
34   Livingstone 2015-02-03 12:09:18
Agache szombati előadását láttam, nem azt amiről a kritikus írt. Érdekes, hogy engem nem zavart, hogy a művész úr magas és férfias kiállású. Jól néz ki, ezzel együtt figurában is hiteles Rigoletto. Remélhetőleg jövőre is ő énekli!
33   Brunnhilde72 2014-10-30 06:45:28
Szerepgondolatok címmel igencsak rosszindulatú kritikát olvashatunk Agacheról. Feltűnő, ahogy a szerző (név nélkül!! ) sematikusan, ugyanakkor súlyos szavakkal kritizálja ennek a nagy formátumú énekesnek a kiváló teljesítményét. Én, aki nem igazán kedveltem eddig ezt az operát, most Agachet látva hallva úgy éreztem, hogy a Falstaff a kedvenceim közé kerülhet. Ilyet még az általam nagyra becsült Melis György esetében sem éreztem.
32   Héterő • előzmény29 2014-10-29 23:24:19
Szép dolog az őszinte rajongás, de ez - így - kissé pikáns...
Vagy erre gondoltál: Fthà ?
31   yatu92 • előzmény27 2014-10-29 07:11:56
Lesz Rigoletto is, abból még lemezfelvételt is találtam vele.
30   Alajos 2014-10-28 15:18:35
A héten két Toscában is fellép, és még játszák a Falstaffot. A rendezés vitatható, de nekem ő is és a többi énekes is nagyon tetszett.
29   kothner 2014-10-28 15:06:34
Immenso Fa...Agache!!!
28   Livingstone • előzmény26 2014-10-28 12:19:33
A hölgyek körében különösen...
27   Werbőczy • előzmény24 2014-10-28 10:40:45
Kerestem, de sehol nem látok vitát.
Valaki valamit írt, akinek valamiért szúrja a szemét. Az ő baja!
Egyébként Agache művész úr megjelenése az Operában sokaknak öröm, elsősorban nekünk a közönségnek, másoknak talán bánat. Művészete új színt és magas profizmust hozott a házba.
És nem Mucsajröcsögéről érkezett hozzánk, hanem hozta a nagy színpadok atmoszféráját.
Lesz vele Nabucco is, amit úgy tudom, hogy a világ összes nagy operaházában énekelt.
26   Fabricius 2014-10-28 09:16:53
A ppp kritika sokrétübb és sokkal közelebb áll a valósághoz és senkivel sem bántó. Agache az Agache! Hatalmas egyedi hanggal, amivel millió színt és árnyalatot, óriási dinamikai efektusokat varázsol elő. Színésznek is kitűnő, és mint azt innen, onnan hallani, nem csak a közönség szereti, de kollégái körében is igen népszerű.
25   parampampoli • előzmény24 2014-10-28 09:09:37
Nem rajongóként írtam és semmi távolságtartás.
24   márta 2014-10-28 08:58:45
Agache kapcsán jó kis vita bontakozott ki arról, hogy is kell énekelni-játszani Verdi Falstaffját. -Ppp-, mint a bariton rajongója írt, ám az ő szavaiban is érződik némi távolságtartás.
23   Alajos 2014-10-22 10:02:34
Megyek és ma megnézem. A többi új beállóra is kiváncsi vagyok.
22   Livingstone 2014-10-20 14:29:03
Barátaim mondták, hogy óriásit alakított, és én nem látok a méregtől, hogy megint nem jutok el a Falstsffra, ahogy tavaly sem láttam!
21   Cilike 2014-10-19 21:11:54
Nagyon cukker volt. Én anno Melissel "tanultam" a darabot, hasonlítható az ő színes alakításához. Azon is nagyon jól szórakoztam akkor.
20   márta 2014-10-19 20:00:50
Én nem a technikáját emelném ki, nem is a nagyzengésű hangot, hanem azt, hogy mindig közölni akar valamit az éneklésével. Ezt kell eltanulni tőle a fiataloknak.
19   chenier • előzmény18 2014-10-19 19:02:14
Világviszonylatban is kevés az olyan énekes, aki a színpadon félelmetesen drámai is tud lenni, ha a szerep úgy kívánja, és ilyen fenomenális humorérzékkel is elő tud állni, mint ő a Falstaffban. A közönség dőlt a nevetéstől.
18   yatu92 2014-10-19 18:46:33
Életemben ma láttam másodszor a Falstaffot, először Gregor Józseffel 12 éve. Nem ismerem nagyon jól a művet. De Agache Falstaff szerepében állatira tetszett. Ugyanúgy, mint Alfio és Tonio szerepében is. Az is, ahogy énekel, az is, ahogy játszik. Egyszer olvastam valakiről, nem tudom kiről azt a szót, hogy énekesszínész. Ha valakire ez illik, rá igen. Senkire annyira, mint akiket életemben eddig láttam.
17   Fabricius • előzmény16 2014-10-18 10:50:14
Ne haragudj, de nem hinném , hogy szerencsétlen, aki nem látta az előadást! Agache természetesen kiváló, Kelemen Zoli jó Ford szerepében, és körülbelül ennyi.
16   ferocissimoato • előzmény15 2014-10-18 10:25:17
Egy kicsit részletesebben is beszámolhatnál a tegnapi Fastaffról azoknak a szerencsétlen boldogtalanoknak, akik erröl lemaradtak. Köszi!
15   Fabricius 2014-10-18 08:24:33
Hatalmas sikerrel énekelte a Falstaff címszerepét Alexandru Agache, és még egy profi színésznek is becsületére válna színészi teljesítménye. Jó előadás volt tegnap.
14   Fabricius 2014-09-26 14:05:05
A mexikói bariton helyett követelem vissza Alexandru Agachét Alfio ès Tonio/ Taddeo szerepébe! Ilyen mértékű színvonalesést még nem tapasztaltam az operaházban két szereposztás között!
13   Brunnhilde72 2014-09-25 17:27:39
Agache a nemzetközi élvonalba tartozó, világjáró művész.Ebben az évadban 29 előadása van nálunk. Ő már a miénk. Nagy nyeresége az Operaháznak, no meg nekünk, akik hallgatjuk.
12   chenier • előzmény11 2014-09-24 19:59:42
Szerintem, ha kekeckedhetek, nem az ő érdeme, hogy Agache nálunk énekel. Elsőként Bátor Tamás hívta a Müpába, előtte, amikor még nem is élt Budapesten, a miskolci fesztiválon énekelt 2 alkalommal is, majd 2009- ben Fischer Ádám szerződtette a május ünnepi Rigoletto előadásokra. Győriványi Ráth György is szívesen dolgozott vele, és most Ókovács Szilveszter nemkülönben. Tehát nem a párja érdeme, hogy hallhatjuk, hanem elsősorban az övé, mert igen jól énekel, és a vezetőké, akik foglalkoztatják.
11   rotor • előzmény6 2014-09-24 11:32:50
Lukács Gyöngyi írta egy régebbi blogjában valahol elsőként kb.5-6-éve külföldi Macbeth produkció kacsán róla, hogy lenyűgözi a "Nagy Bariton".
Azt hiszem áttételesen Lukács Gy. "érdeme", hogy itt van Agache, és hogy minket is lenyűgözhet.
10   Alajos • előzmény8 2014-09-23 20:48:50
Nagy Zoltán helyben van, nem? Ahhoz, hogy úgy énekeljen egy énekes, mint Agache, olyan hang is kell.
9   zalbarna • előzmény8 2014-09-23 18:47:22
Bartók nem volt tagja a Magyar Zenei Tanácsnak...
8   parampampoli • előzmény7 2014-09-23 17:35:03
Na, ez az! Miért nem ül benn Agache összes előadásán az összes magyar bariton, de tulajdonképpen basszus és tenor is? Többet mondok: miért nem tanít pl. Zeneművészeti Egyetem énekszakán? Amit ő tud a férfi éneklésről, azt itthon senki nem tudja. Ki fogja megtanítani a jövő baritonjait és basszusait -- ha vannak olyanok most egyáltalán? Meláth, Halmai, Nádor, Pászthy, Kertesi? Aligha.
7   martuni 2014-09-23 08:13:27
Ömlengés nélkül; fiatal és már nem annyira fiatal bariton énekeseknek ajánlott figyelni Agache énektechnikájára. Van mit tanulni tőle.
6   ferocissimoato • előzmény1 2014-09-22 23:14:39
Köszönöm szépen, hogy megnyitottad ezt a topikot. Alexandru Agache hatalmas énekes, aki engem teljesen lázba hoz, egyszerüen lenyügöz minden egyes alkalommal ez a hangfenomén. A legnagyobbak között van az én listámon, egészen elöl. Macbethben láttam elöször, hát mit mondjak, kifeküdtem és elájultam; majd lesetem az operaház nyikorgó székéröl! Tosca következett, majd most a Parasztbecsület-Bajazzók! Minden alkalommal egy igazi drámai szopránnal-Lukács Gyöngyivel! Örüljünk mi magyarok igaz szívböl, büszkén, hogy ez a páros a miénk!
5   chenier • előzmény4 2014-09-22 23:09:47
"férfias is tud lenni" No mifene!
4   Ariadne • előzmény3 2014-09-22 23:01:52
Nagyszerü,már hallottam öt Simone Boccanegrában,csodálatos volt,egy bársonyos hang mégis telt,férias is tud lenni,szóval nagyon örülök hogy van itt egy hozzászólási lehetöség a facebook-on kívül a müvészetéhez!
3   Livingstone 2014-09-22 20:58:20
Kijárt neki a topic. Óriási énekes!
2   parampampoli 2014-09-22 19:57:19
A topic létrehozásának nagyon örülök. Agache csodálatos énekes, nagy művész, az operaházi előadások igazi csillaga. Aki nem "villogtat", csak úgy csillog egyszerűen, magától. Művészi alázattal minden este a világ nagy színpadain elvárt maximumot nyújtja. Amihez harmincéves pályáján hozzászokott. Mindenkit, aki szereti a műfajt, arra biztatok, hogy ha a nevét olvassa a plakáton, vegyen jegyet feltétlen, nem fogja megbánni. A régi idők nagy énekeseitől kapott igazi operai élményéhez hasonlóban lesz része. (Az idei évadban Falstaff, Scarpia, Tiborc, Rigoletto, Nabucco, Hollandi. És holnap még egyszer Alfio/Tonio.) Én egyetlen előadását se hagynám ki!!
1   -zéta- 2014-09-22 18:26:35
Ferocissimoato Fórumtárs kérésére nyitom örömmel ezt az új topicot...
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Pro Musica Leánykar (karigazgató: Szabó Dénes)
Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara
A Bartók Béla Zeneművészeti Szakgimnázium növendékei
Vezényel: Antal Mátyás
Műsorvezető: Becze Szilvia
"Magyar Karácsony" - Szokolay Sándor művei
A Szokolay InspirArt – SZIA 2019 zeneszerzőverseny díjnyertes művei
SZOKOLAY: Magyar Karácsony – magyar karácsonyi énekek és népi betlehemesek
SZOKOLAY: Mohácsi Betlehemes – népdalkantáta nőikarra és zenekarra

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Balogh Eszter (mezzoszoprán), Varga Oszkár, Osztrosits Eszter (hegedű), Kurgyis András (brácsa), Matuska Flóra (cselló), Radnóti Róza (zongora)
"A tehetség kötelez"
Mendelssohn-est
MENDELSSOHN: Három dal, op. 84 – 2. Herbstlied
MENDELSSOHN: Hat dal, op. 71 - 5. Auf der Wanderschaft, 6. Nachtlied
MENDELSSOHN: 1. (d-moll) zongoratrió, op. 49
MENDELSSOHN: Hat dal, op.57 - 5. Venetianisches Gondellied
MENDELSSOHN: Hat dal, op. 86 – 5. Der Mond
MENDELSSOHN: Hat dal, op. 34 – 6. Reiselied
MENDELSSOHN: 6. (f-moll) vonósnégyes, op. 80
21:00 "Kóda" Beszélgetés az előadókkal

19:35 : Budapest
Erkel Színház

Komlósi 35
Jubileumi gálaest
19:00 : Debrecen
Csokonai Színház

MOZART: Szöktetés a szerájból
A mai nap
történt:
1905 • A Salome bemutatója (Drezda)
született:
1915 • Elisabeth Schwarzkopf, énekes († 2006)
1934 • Kun Zsuzsa, balettművész
1967 • Joshua Bell, hegedűs