vissza a cimoldalra
2020-08-03
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11544)
A csapos közbeszól (95)

Kimernya? (3732)
A MET felvételei (873)
A nap képe (2222)
Régizene (3510)
Momus-játék (5870)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2809)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4022)
Pantheon (2711)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4881)
Operett, mint színpadi műfaj (4414)
Pitti Katalin (841)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2007)
Franz Schmidt (3650)
Kolonits Klára (1177)
Lisztről emelkedetten (1006)
Társművészetek (1826)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Jonas Kaufmann (johanna, 2013-06-18 20:07:28)

   
2485   Búbánat 2020-07-31 22:43:57

Parkfoglaló gála Jonas Kaufmann-nal és 20 magyar magánénekessel az Opera Eiffel Műhelyházában

A műsor első két részében a nemzetközi és magyar operairodalom népszerű részletei csendülnek fel Donizettitől Puccinin és Wagneren át Ránki Györgyig, de a könnyedebb műfaj képviselteti magát az operai igénnyel megírt Porgy és BessWest Side Story és A denevér című darabokkal. A Parkfoglaló gálán az Opera szólistái – Balga Gabriella, Bátori Éva, Boncsér Gergely, Fodor Bernadett, Fried Péter, Haja Zsolt, Kálmándy Mihály, Keszei Bori, Kovácsházi István, László Boldizsár, Meláth Andrea, Palerdi András, Rálik Szilvia, Schöck Atala, Szabóki Tünde, Szántó Andrea, Szegedi Csaba, Szemere Zita, Szvétek László és Wiedemann Bernadett – lépnek fél év után újra közönség elé, a harmadik harmadban pedig Jonas Kaufmann válogat legkedvesebb áriáiból. Közreműködik a Magyar Állami Operaház Énekkara (karigazgató: Csiki Gábor). Az Opera Zenekart a magyar művészek programjában Kocsár Balázs főzeneigazgató, Medveczky Ádám korábbi főzeneigazgató és Rajna Martin ifjú karmester irányítja, utóbbi művésznek ez az este operai debütálást is jelent. Jonas Kaufmann műsorát Jochen Rieder karmester vezényli. Az est rendezője Almási-Tóth András, az Opera művészeti igazgatója, az óriáskivetítőn látható balettetűdöket Solymosi Tamás balettigazgató válogatta. A gálaest háziasszonya Gyüdi Melitta, az Opera Café c. televíziós magazin műsorvezetője.

A gálaest 2020. augusztus 19-én 18 órakor kezdődik, és előreláthatólag 22 óráig tart, A későn érkezők helyüket csak a szünetekben foglalhatják el. 

2484   perempe 2020-05-20 12:49:05

fellépett Nelsons első bostoni koncertjén

2483   Klára • előzmény2482 2020-05-08 08:38:09

Köszönöm!

MET közvetítés május 11.-én Massenet:Werther Jonas  Kaufmann, Sophie Koch, Lisette Oropesa, stb. 2014. máricus 15 felv.

2482   lujza 2020-05-08 04:29:39

http://operavilag.net/kiemelt/a-mesterdalnok/

 

2481   Klára • előzmény2479 2020-04-27 16:49:17

Köszönöm!

2480   ladislav kozlok 2020-04-27 10:41:25

A hetfoi Bajor Állami Operaház online-kozvetítések keretében Jonas Kaufmann és Helmut Deutsch  is fellép.

2479   smaragd 2020-04-23 13:02:31

Jókívánság :-) https://youtu.be/aaNANa87rkU

2478   Klára • előzmény2477 2020-02-29 18:11:12

Köszönettel olvasnám, de nem vagyok fent a facebook-on.

2477   vasmacs100 2020-02-29 08:40:28

Ha esetleg valakit érdekel: a 27-én a "The Times"-ban megjelent Kaufmann interjú teljes szövege kinn van a "vasmacs"-on. 

2476   Haandel • előzmény2459 2020-01-26 16:39:38

Als Gala-Einlage in die Silvester-"Fledermaus" der Wiener Staatsoper
7 Tage Ö1 (26.01.2020)

Johann Strauss:: "Lagunenwalzer" des Caramello aus der Operette "Eine Nacht in Venedig" / 3.Akt 
Jonas Kaufmann /Caramello
Orchester der Wiener Staatsoper
Leitung: Nicholas Carter
Label: MS STOP 31.12.2019

Franz Lehár: Duett Danilo - Hanna aus der Operette "Die lustige Witwe" / 3.Akt 
Jonas Kaufmann /Danilo
Laura Aikin /Hanna Glawari
Orchester der Wiener Staatsoper
Leitung: Nicholas Carter
Label: MS STOP 31.12.2019

2475   Búbánat 2020-01-25 17:07:03

Mein Wien – Jonas Kaufmann bécsi estje a Müpában. BÓKA GÁBOR kritikája a január 10-i koncertről

"Az én 20. századom"

Opera-vilag.net - 2020. január 20.

"Kaufmann-koncertről írni hálás dolog: kattintásvadász korunkban egy olyan név, amelyre az átlagosnál jóval többen kíváncsiak, áldás szerzőre és szerkesztőre egyaránt. Ám erről a Kaufmann-koncertről írni – nehezen megoldható problémákkal szembesíti az operakritikust."

2474   bermuda 2020-01-12 22:26:13

A youtube-on fent van a lemez anyaga,amiket énekelt... hát nem igazán az a szárnyaló, fényes hang, amivel ezeket szeretem....

2473   Kati • előzmény2472 2020-01-12 22:01:39

Erőlködve, de erősítéssel biztos jobban ment. San Remóban okay lesz.

2472   Klára • előzmény2471 2020-01-12 17:51:57

Ott általában mikroporttal énekelnek! Egyébként az első részben is hallatszott!

2471   Kati • előzmény2461 2020-01-12 17:44:18

A második részben mikrofonnal, írja Fáy, és ettől megnyugodott a művész. Addig érezhette, hogy nem hallatszik. Legközelebb indulhat egy táncdalfesztiválon. San Remo? Mikrofonnal?

2470   Edmond Dantes • előzmény2468 2020-01-12 14:38:49

Nos, ha már Münchent említette, közzéteszek egy ottani Mein Wien-kritikát ld. itt.

2469   telramund • előzmény2464 2020-01-12 12:31:56

Ment prívát!

2468   Klára 2020-01-12 11:17:11

Ja, és a NET-en látható fényképek alapján Kaufmann a január 7-i müncheni koncerten is átöltözött, de kétlem, hogy az ottani közönség vagy a kritikusok az egész előadásból éppen ez a tényt tartották volna említésre méltónak!

2467   Klára • előzmény2466 2020-01-12 08:45:03

Privátban

2466   lujza • előzmény2464 2020-01-12 01:02:46

És a Tiéd?

2465   lujza • előzmény2463 2020-01-12 00:55:40

Az nem csoda, hogy Kaufmann visszafogottan kezdett, hiszen észrevehetően hurutos volt, többször is köszörülnie kellett a torkát éneklés közben. Az kétségtelen, hogy a második részben mindketten már felszabadultabbak voltak, tán még a memória kihagyás is ezzel függhetett össze. De mindkét énekesnek igazi operai hangja van, hangerőben, magasságokban egyáltalán nem szűkölködtünk, és játékos, közvetlen gesztusokban sem.

Hogy mikrofont használtak volna? Én nem hallottam  az erősítést, csak amikor fütyült a végén a ráadásban. Azokkal a mikrofonokkal, amik ódivatú külsejükkel díszletként is szolgálhattak, remélem, a Müpa felvette az előadást.

A zenekar valóban hangos volt, ja kérem, ez nem a Bécsi Filharmonikusok, és a karmester se Fischer Ádám, mint a CD-n.

2464   Edmond Dantes • előzmény2462 2020-01-11 22:00:58

Ugy ertettem, hogy "tolunk" azaz a forumrol nem volt-e senki. Klara beirasat erdeklodve es koszonettel olvastam es kituntetetten erdekelne az on velemenye.

2463   Klára • előzmény2461 2020-01-11 21:07:08

Ismét - nem először -  meg kell állapítanom, hogy egy  kritika elkövetője és én valószínűleg két különböző programon vettünk részt. A Müpa tele volt, és nagy siker is volt, több ráadással. Kezdeti bágyadtságot nem érzékeltem az első áriánál, inkább visszafogottságot, mert a  „Sei mir gegrüßt, du holdes Venezia" nem a "Fel torreádor",  nem egy bravó-dal, hanem egy halk vallomás egy város iránti szeretetről, amit nem kell világgá kürtölni. Hogy Kaufmann egy dalnál elmulasztotta a belépést, nos, ettől nem állt meg a világ, maximum rájöhettek, akik eddig nem tudták, hogy a művész is ember, nem automata. Ezért járunk hangversenyre, és nem lemezt hallgatunk otthon! Egy egész estét betöltő program pedig teljesítmény. Ennél nagyobb baj ne érje a világot, nem ment le a színpadról és nem hagyta félbe a koncertet, mint az egyszeri tenor a Scala szinpadáról.

A zenekar - bár kétségkívül nem a Bécsi Filharmonikusok - jó volt, nekem néha túl hangos. Az, hogy a Tik-Tak polka alatt tiktakkoltak, szintén nem volt rossz. Tán röfögniük kellett volna?

Igen, Kaufmann a második részre átöltözött, ahogyan Rachel Willis- Sorensen is, akit a cikk szerzője valószínűleg nem hallott, és aki szintén kiválóan énekelt. (egyébként nem ritka, hogy a szünet után a fellépő énekesnö/énekes más öltözékben jelenik meg.) Megjegyzem, mind az első, mind a második részben mindkét szólista mikrofonba énekelt, mert hangosítás volt (én inkább azt kérdeztem volna meg, miért kellett?), és valószínűleg hangfelvétel készült.  És mindketten gesztikuláltak, játszottak a szöveggel, sőt - horribile dictu - alkalmas pillanatban táncra is perdültek!

Nem vagyok zenekritikus, sem fanyalgó, de nekem a koncert tetszett. Volt már rosszabb is, és valószínűleg lesz is.

2462   telramund • előzmény2461 2020-01-11 19:17:51

Persze,hogy voltak tűt nem lehetett leejteni,de ebben a topicban nem szívesen írnak Kaufmannról.én legelább is nem.nagy szakértői lehúzásokra nincs szükségem.

2461   Edmond Dantes 2020-01-11 19:04:09

Senki nem volt vagy nincs híre a tegnap esti MüPa-operettkoncertjéről? Látom, Fáy írt róla itt.

2460   gl 2020-01-09 07:38:10

Betegség miatt van egy eladó jegyem a holnapi kocertre, földszint 22. sorba. Ha valakit érdekel, privátban dobjon egy üzenetet.

2459   Haandel 2019-12-30 17:13:01

OperaWire:
Jonas Kaufmann Set for Vienna State Opera’s New Year’s Eve ‘Die Fledermaus’
...
The famed tenor will be among the “surprise guests” that appear during the second Act of “Die Fledermaus” at Prince Orlovsky’s part.
...

Livestram

2458   Heiner Lajos 2019-12-27 12:33:49

Jonas Kaufmann Product Image

 

 New, Jonas Kaufmann

 
  • Author: Cerletti, Christine
  • Author: Voigt, Thomas
  • ISBN: 9783903269750 (3903269751)
  • Edition Type: Hardback
  • Publisher: Verlag für moderne Kunst
  • Language: German/English
  • Pages: 448
  • Date Published: 17th Dec 2019
2457   Haandel • előzmény2456 2019-12-22 19:17:28

'Wien, Wien' und 'Wiener Blut',
natürlich alles war nahezu gut.

Aber vielleicht nicht für mich,
die echte Operetten Muttermilch:

'Zwei Märchenaugen'
und 'Lippen schweigen'...

2456   Haandel 2019-12-22 07:51:49

Jonas Kaufmann – Mein Wien
22.12.2019 | 17:20 | Arte / Arte Concert

  • Jonas Kaufmann (Tenor)
  • Rachel Willis-Sørensen (Sopran)
     
  • Prague Philharmonia
  • Dririgent: Jochen Rieder

Herzstück der Sendung ist ein Konzert mit weltbekannten Melodien aus der Hauptstadt von Walzer und Operette .

2455   joska141 • előzmény2454 2019-10-26 19:27:12

Anno...amikor még Anna Netrebo Erwin Schrott élettársa volt, hárman együtt léptek fel a legnagyobb német arénákban. Mi Bécsben a Stadthalle-ban hallottuk őket. Az "év koncert"-jeként hírdették, annak megfelelő árakkal. (Zárójel: azért emlékszem rá, mert olyan vegyes felvágott volt - mexikói népdaltól, operetten át, Verdiig - hogy a nem teljesen Kaufmann rajongó feleségem elaludt közben)

2454   Klára • előzmény2451 2019-10-26 18:57:14

Hogy az Arénában énekelne-e, azt valóban nem tudjuk, talán megérne egy próbát!  Persze, benne van a kockázat,hogy tényleg vállalja.  Én nem jártam Berlinben a Waldbühne környékén, de ott is volt fellépése, egyszer háromszemélyes koncertje a Netrebko - Schrott párral, egyszer pedig önálló estje, amin vedégművészként fellépett Anita Rachverishvili. Azonkívül rendszeresen fellép a Regensburgi Schlossfestspiele programjában is.

Carrerast én is szívesen meghallgatnám, de nyilván zárt hagversenyteremben. Ugyan nincs körülötte akkora felhajtás, mint hasonló korú pályatársa körül, viszont még "a hangjánál van",

2453   szenszansz 2019-10-26 13:57:48

Ez a valóság a Katona József Színház jegyeivel kapcsolatban: létezik egy elég széles körű pártolói tagság ( vannak még színházba járó értelmiségiek is bőven) és csak jó színészek vannak együtt egy kiforrott társulatban -  ezért minden jegy hamar elfogy, emlékeim szerint kb 20 éve CSAK pártolóként tudunk időben és jó ülőhelyre jegyet venni.Szóval nem üzérkedőkként veszik itt a jegyeket!

2452   Edmond Dantes • előzmény2451 2019-10-26 10:13:42

Aréna: nem tudom, fölmerült-e az ötlet, hogy Kaufmann az Arénában énekeljen. Flóreznek pl. megfelelt (volna), más kérdés, hogy kellő érdeklődés hiányában át kellett tenni koncertjét az Erkelbe. Kaufmannét nem kellett volna...és ismerjük a régi mondást: van az a pénz, amiért...

Nem én "szedem" a feláras sztorit, feltételes módba tettem: "... ha az így megszerzett jegyeket a mecénások a feketepiacon árusítanák (tovább) felárral." Állítás formájában az általad belinkelt cikkben olvasható a The Telegraph-ban. Hasonló pesti gyanúról említést sem tettem.

Fogalmam sincs, hová kerülnek Katonában a jegyek, csak azt tudom, hogy sok előadásra -többnyire a Kamra, olykor a még kisebb Sufni esetében- már az online pénztárnyitáskor "minden jegy elfogyott". Nem állíto(tta)m, hogy az előjogosok üzérkednek vele. Lehet, hogy -mint írod- ismerősöknek adják tovább szívességből, "listaáron" vagy üzleti partnereknek ajándékozzák. Egyik sem (lenne) egészen kóser, de jogilag (valszeg) nem kifogásolható. 

2451   lujza • előzmény2449 2019-10-26 01:28:25

Nem vagyok meggyőződve róla, hogy Kaufmann hajlandó lenne az Arénában énekelni, ez nem a veronai aréna. Sajnos Carrerasnak se kellett volna ebbe belemennie. Én még mindig szívesen meghallgatnám őt, de nem egy arénában.

Ti honnan szeditek azt, hogy bárki is (nem a jegyüzér, hanem a patrónus) felárral árulja tovább a jegyeit? Van személyes tapasztalatotok róla? Én csak azt tudom, hogy aki megteheti, az ilyenkor keres valakit, akinek elővételi joga van, és a segítségét kéri.

Árultak talán például a Katonában patrónusok felárral jegyeket?

2450   Klára • előzmény2448 2019-10-25 10:15:49

Sajnos gyakran továbbárusítják!

2449   Edmond Dantes • előzmény2448 2019-10-25 09:48:56

Előző beírásom után olvastam Búbánat bejegyzését Opernglasban a 2020-as miskolci Carreras-koncertről. Változtatás nélkül ide másolom, amit arra reflektáltam ott.

Nos, ezt kellene csinálni Pesten (is): Kaufmann-gálát az Arénába. És biztosabb vagyok egy teltházas pesti Arénás-Kaufmannban mint egy teltházas miskolci Jégcsarnokos-Carrerasban. Nem tudom, hány néző befogadására alkalmas az ottani Jégcsarnok, de nem vagyok 100% biztos abban, hogy a kiérdemesült szeladon meg fogja tölteni, éspedig teljes árú jegyek eladásával, vattázás vagy szektorlezárás nélkül...

2448   Edmond Dantes • előzmény2446 2019-10-25 09:31:37

Nincs új a Nap alatt. Ha valamiből hiány van, beindul a "piac". Azelőtt közönségszervezők, pénztárosok jártak jól a kurrens jegyek félretételéért kapott jatt jóvoltából.Az volt a szocialista "piac". Ma a (vad)kapitalista piacon a szponzorok élveznek előjogokat mecenatúrájukért cserébe. Ugyanazt tudom mondani, amit 2447 Lujzának: akkor válik mindez visszássá, ha az így megszerzett jegyeket a mecénások a feketepiacon árusítanák (tovább) felárral. Az büntetőjogi kategória (lenne?), jeggyel való üzérkedés. Csak ismételni tudom, amit pár napja írtam: tetszettünk volna az Arénába szervezni a koncertet. Fidelio fura lenne ott és valszeg nem is fogynának el rá a jegyek, de ez az operettgála tutira csurig töltené az Arénát.

2447   Edmond Dantes • előzmény2445 2019-10-25 09:17:15

Ugyan miért "lehetne ezen még jobban felháborodni"? ROH befogadóképessége véges, mindenki akkor sem jutna be, ha minden jegyet szabad a gazda-alapon árusítanának. Az elsőbbséget élvezők konkrét, ROH-nak adott adományai arányosan jócskán meghaladják az adófizető operarajongók áttételesen -valszeg jövedelemadójukból- ROH-ra jutó "támogatását". Ami valóban dühítő, sőt valószínűleg jogszerűtlen, az az, hogy a kiváltságosok a feketepiacon árusítják tovább a megszerzett jegyüket, így a felárral ténylegesen visszakapják az előjoguk megszerzéséért beáldozott tagsági díjat vagy annak egy részét. De azt gondolom, az előjogosok többsége nem ezt teszi, hanem megnézi az előadást.

2446   Klára • előzmény2445 2019-10-25 07:45:39

És mindaddig, amíg egy ilyan "buli" le nem lepleződik, senki nem tud róla a bennfenteseken  kívül. (egyébként nálunk sem tudja soha senki, hogy egy színházi vagy operaházi stb. előadásra hány jegyet tesznek a nagyközönség számára elérhetővé, és hány talál gazdára egyéb csatornákon keresztül.)

2445   lujza 2019-10-25 01:35:17

Talán ezen még jobban fel lehetne háborodni, de ilyen is van:

https://www.telegraph.co.uk/news/2019/10/23/royal-opera-house-ticket-row-every-single-seat-next-years-must/?fbclid=IwAR3vW8cvaFZmr8iBA7NNWXooMAMweHzCV3KGgTu7bIUL95x8J8VfSZ-lb34

 

2444   vasmacs100 2019-10-22 20:12:39

Jonas Kaufmann on-line oktatási anyagának a beharangozója (németül) + magyar fordítás írásban.

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=528160967971806&id=283767802411125&__tn__=K-R

2443   Haandel 2019-10-22 17:49:55

„Ich mag dieses G’stanzlhafte gern“

2442   Klára • előzmény2436 2019-10-22 09:11:57

Ahogyan a Domingo koncertet is az M5 csatornán vasárnap, okt. 20.-án abszolut emberbarát időben, 22:15-kor kezdték sugározni! 

2441   Edmond Dantes • előzmény2433 2019-10-22 09:11:42

Ezesetben -ha a közreműködők beleegyeznek és/de miért ne tennék?- lehetőség van arra, hogy a magyar köztévé átvegye az ORF-felvételt és -függetlenül a pesti koncerttől- egy későbbi időpontban, sokak örömére leadja. 

2440   Edmond Dantes • előzmény2436 2019-10-22 09:05:31

Köszönöm, biztos voltam benne, hogy jó helyen kopogtatok :-) A tévésugárzás már csak hab lenne a tortán ... na de hol van a torta? Hol vannak a nagy-neves operaelőadások? Mint pl. Schrott Don Giovannija, nagy szerencsémre bejutottam, de azt hiszem, az egy beugrás volt, másvalakit hirdettek ... soha rosszabb cserét. MüPa még csak-csak rendez félig szcenírozott előadásokat 1-1 nagy névvel. Arra nem emlékszem már, mekkora sajtóesemény volt a két tenor anno, de az egy másik világ volt, egy (másfél) tévécsatornával, internet nélkül, vasfüggönnyel, hírszegényebb, pontosabban "hírmegszűrt" közegben. Kaufmann (vagy Netrebko) neve is szerintem ismerős az ínyencek szűkebb körén kívül, de mivel szétkapkodák a jegyeket, nyilván nem szükséges hónapokkal korábban beharangozni az előadást.

2439   Edmond Dantes • előzmény2438 2019-10-22 08:49:00

Az az este "operai életem" -kijelentem- legmeghatározóbb eseménye volt, a két évvel korábbi Gedda-Alfredoval együtt. Még éppen tinédzser voltam és azilyen fiatalkori élmények erősen bevésődnek az emlékezetbe. Én csak nem túl erős félházra emlékszem, az olcsónak mondható erkély oldalpáholyból jól látható (volt) az egész nézőtér -igaz, bérletszüneti előadás volt- és azt sem felejtem el, hogy a Vittoria! után a közönség viharos közbetapsolása miatt rövid időre félbeszakadt az előadás. Sajnos a másik két főszereplőre és teljesítményűkre is jól emlékszem...s mindez pár nappal Rysanek pesti Toscája előtt: választanom kellett, melyikre költöm meglévő zsebpénzemet. 

2438   joska141 • előzmény2437 2019-10-22 04:43:20

Ha felidézem azt az "aranykor"-t, amikor Domingo 1973-as Tosca-beli fellépésére úgy vettem a 2 jegyet, hogy előtte valamelyik nap besétáltam a tiszta üres jegypénztárba és válogattam a jegyek között. Jó háromnegyed ház volt, semmi előztes beharangozás, még a nevét is egyes helyeken "Domingue"-nak írták. A többi már történelem.

2437   IVA • előzmény2433 2019-10-22 04:27:44

Ha felidézem azt az 1987. februári vagy márciusi napot, amikor a 11 órai pénztárnyitás előestéjén 17–18 óra körül kezdtünk álldogálni, hozott kerti székeken üldögélni az Erkel Színház bejáratánál (amely akkor még a lépcső fölött volt), télies hidegben, élelemmel, termoszba töltött teával felszerelkezve, viták közt tartva a helyét annak, aki elment a dolgát végezni valahol… Reggelre teljesen ellepte a 2000-nél is több ember nyüzsgő tömege a színház előtti térséget, elterelték a gépjárműforgalmat, ugyanakkor egy ember 2, esetleg 3 jegyet vehetett, többet nem, erre a pénztáros mögött álló rendész ügyelt. Nekem szabadságot is kellett áldoznom rá, hiszen egész éjszakai ácsorgás után fél napot sem tudtam volna dolgozni… Szóval nem lett volna éppen demokratikus, ha ugyanakkor a rászorulóknak futárral küldenek jegyet. (Nyilván akadt ilyen is, hiszen a fontos emberek nem ácsorogtak a tömegben.)
Az egyenlő esélyeket az internetes jegyvásárlás sem biztosítja teljesen: nem mindenki ülhet bizonyos nap bizonyos délelőtti órájában a számítógép előtt.

2436   IVA • előzmény2427 2019-10-22 03:47:45

Ama Aida időpontjaira egyfelől azért emlékszem jobban, mert van feljegyzésem, amely szerint az előadás 1987. április 20-án, húsvét hétfőjén volt, a tv-felvételt 25-én, szombaton adták le a TV2-n, amely akkor a köztelevízió 2-es csatornájának (később lenyúlt) neve volt. Másfelől az előadást és a közvetítést is láttam, ami egyidőbn nem történhetett volna. (Harmadik „érvem”, hogy ezeket az alkalmakat életem legfontosabb személyes eseményéhez kötötte a sors.)
Biztos, hogy ma egy vendégfellépéssel fémjelzett teljes operaelőadás felvételét csak éjszakába hajló időpontban adnák le egy kulturális csatornán, míg a Müpa-beli operettgálának talán olyan kedvező sávot biztosítanának, mint a Budavári Palotakoncertnek.
Ugyanakkor, tapasztalatom szerint, Pavarotti és Domingo látogatásának eseménye azt megelőzően, hetekig általános téma volt különböző lapokban, rádióban, tévében, míg manapság, Kaufmann estjéről mintha csak ilyen helyeken esnék szó, mint pl. a Café Momus.

2435   IVA • előzmény2423 2019-10-22 03:06:15

1. Hogy üzleti szempontból mérlegelhető ennek az estnek a közvetítése, felvétele, azt nem vitattam.
2. A Mein Wien jelentőségét nem a manapság sugárzott „nem egy és nem kettő” műsoréval vetettem össze, hanem a két 1980-as évekbeli előadással.

2434   lujza 2019-10-22 02:54:13

https://www.youtube.com/watch?v=Fa4P73-939A&list=OLAK5uy_nqoL9d0zxgNtVOabxgcE2gdOVnQI_vvTU&index=1

 

2433   lujza 2019-10-22 01:13:53

A felesleges ábrándozások elkerülése érdekében jelezném, hogy az október 14-i bécsi Mein Wien koncertet az osztrák tv teljes egészében rögzítette, és decemberben az ORF3 és az Arte is le fogja játszani. Ezek után nem valószínű, hogy még egy tv felvételt engedélyeznének.

A CD-n egyébként Fischer Ádám a Bécsi Filharmonikusokat vezényelte. Micsoda különbség!

Egyébként nekem a 80-as években se pénzem, se tv-m se volt, így lemaradtam Pavarotti és Domingo fellépéseiről. (Még igazibb demokrácia  lett volna, ha küldenek jegyet vagy tv-t a rászorultaknak. :-) :-))

2432   joska141 • előzmény2431 2019-10-21 23:09:57

Ezt az "affinitásT" igazolja, hogy a MET 2013/2014-es évadjában 14 (!!!) Denevér előadást vezényet, beleértve a december 31-i szilveszterit is.

2431   Búbánat • előzmény2430 2019-10-21 22:48:34

Fischer Ádám valóban "nem ebben a műfajban szokokott mozogni", de van affinitása hozzá. Igazolja ezt egy több mint negyven éves operettfelvétele a rádióban:

,Jacques Offenbach – magyar szöveg Fischer Sándor: A férj kopogtat (1977. április 9, Kossuth Rádió 20.45 – 21.34) 

Fischer Ádám – Csengery Adrienn, Lehoczky Éva, Gregor József, Rozsos István, az MRT Szimfonikus Zenekara.

Zenei rendező: Erkel Tibor. Rendező: Varga Géza

2430   Edmond Dantes • előzmény2429 2019-10-21 14:42:41

1. Nem tudtam, hogy ez a lemez létezik. Turnéhoz időzítve és Fischer Ádám a karmester, ő nem ebben a műfajban szokott mozogni. 1/1 énekes-produkció, a turné műsora zenekari számokkal "kevert". Lemezhallgatás/letöltés nem azonos élmény egy élő adással még tévén át sem, pláne a helyszínen.

2. A világon -és talán azon túl is- minden áru, beleértve magát az embert, az emberi munkaerőt és mindennek, ami áru, annak ára van, bár a létező szocializmus idején mást vertek a vétlen áldozatok -értsd: tanulók, hallgatók- fejébe.A kultúra ráadásul meglehetősen szubjektív -ismét közgazdasági kifejezéssel élve- termék, következésképp nehéz (lehetetlen?) esetről-esetre objektív mércével eldönteni, mi "érdemel" támogatást, mi tartsa el magát. Ebből szinte egyenes út vezet -nálunk legalábbis- a kultúra erős átpolitizáltságához, ami mindig is megvolt, meglesz. Ékes példa erre, teszem azt, a nemrég elhunyt egykori színigazgató, rendező elhíresült mondása: "Eddig ti voltatok, most mi jövünk!" Visszatérve Kaufmannra: ha szavazni lehetne arról, mit támogasson inkább az állam: egy Aréna- netán Népstadion Puskás Ferenc-stadionbeli Kaufmann-operettgálát vagy egy akárhol előadandó Parsifalt, nagy tétben fogadok, hogy a döntő többség az operettgálára szavazna. Más kérdés, hogy MÁO-nak eszébe sem jut igazán rangos operaénekest szerepre fölkérni, mondjuk Kaufmannt a Parsifalra ... de MüPa sem a saját -és éppen Fischer Ádám- európai színvonalú Parsifaljára kérte fel a művészt, hanem a "Mein Wien" hakni-turné többi helyszínéhez csatlakozott. Biztosra mentek.

2429   joska141 • előzmény2428 2019-10-21 11:10:05
  1. Kaufmann „könnyűzenei” felvételeit a Sony különféle hordozókon folyamatosan megjelentette. Így a 2014-es „You mean the World to Me” című Richard Tauber emlékének szánt lemezét, a 2016-os „Dolce Vita” olasz dalok lemezét, majd most a 2019-es „Wien” című lemezét is. A „Wien” lemez nagyjából megegyezik a majd előadandó programjával. Egyébként bármelyiket le lehet tölteni, csekély regisztrálási díjért. A „Wien” letöltési helye:

https://www.isrbx.net/3137746087-jonas-kaufmann-wien-2019-hi-res.html

  1. Anélkül, hogy bármilyen oktatás-egészségügy finanszírozási témákban elmerülnénk, le kell szögezni, hogy a kultúra igenis áru. Egyik fórumtársunk a nagyon találó „méricskélés” szót használta. Igenis kell „méricskélés”, hogy melyik az a produkció, amelyik eltartja magát és még hasznot is hajt, és melyik az amelyiket támogatni kell, relatív kedvezményes jegyárakkal. Csak a mostani kínálatból: A Celtic Woman, Lindsay Stirling, Andrea Bocelli, Il Divo produkciók el kell, hogy tartsák magukat, ezekhez állami támogatás egy fillér sem kell, sem nálunk, sem máshol Európában. Bármennyire is különös, de ide kellene, hogy tartozzon Jonas Kaufmann mostani előadása. Azt már komoly összeggel szükséges lenne támogatni, ha vállalna egy jövő húsvéti Parsifal-t, Kovácsházi Istvánnal felváltva. (naptára szerint a 2020.04.13-a szabad!!!)
2428   Edmond Dantes • előzmény2424 2019-10-21 10:16:21

2425-höz: szerintem -engedéllyel- rögzítik több helyen, ha másért nem, "archiválási céllal", ahogyan teszi azt szokásosan MüPa is. Nem tudom, ebben az esetben kaptak-e ilyen címen engedélyt rögzítésre. A fotók közt nyilván azért kívánnak szemezgetni, hogy a nekik tetszők lehessenek publikálhatók. Az említett kereskedelmi tényezőn túl hasonló oka lehet a felvételi-előadói jogok korlátozásának, elkerülendő, hogy kevésbé sikerült számokat is felvegyenek, le- ill.kiadjanak. A saját gyártásban kiadott DVD-ket szerkesztik és csak a kifogástalanul sikerült számok kerülhetnek be a válogatásba.

2427   Edmond Dantes • előzmény2422 2019-10-21 10:05:58

Arra a Bohéméletre sikerült jegyet vennem, arra az Aidára meg nem sikerült, tévében néztem meg, de mintha az utóbbi élő közvetítés lett volna, nem? Te biztosan jobban emlékszel vagy talán feljegyzésed is van róla, nekem sajnos nincs. Amiben nem értek egyet, az az, hogy szerintem egy Mein Wien-szerű produkcióra, az egyszerűség kedvéért nevezzük operettgálának, tehát ilyesmire sokkal, de sokkal szélesebb tévés közönségérdeklődés van/lenne mint egy komplett operaelőadásra, lett légyen akár az Aida vagy a Bohémélet. Amiben meg messzemenően egyetértek: vendégművészek teljes operaelőadásokra történő szerződtetését, meghallgatásukat "szerepben" magam is sokkal többre becsülök mint egy operett- sőt operagálát, ezt már többször leírtam bejegyzéseimben. Pontosabban becsülnék: nálunk szinte már csak A fehér holló című operára :-) szerződtetnek rangos külföldi énekest...

2426   Edmond Dantes • előzmény2417 2019-10-21 09:55:18

ld. 2425

2425   Edmond Dantes • előzmény2418 2019-10-21 09:46:29

off A hasonlat talán nem szerencsés. Az egészségügy és (bizonyos életkorig) az oktatás nálunk ingyenes -kellene, hogy legyen- ezzel szemben gombamód szaporodnak a fizetős oktatási és egészségügyi intézmények és az államnak szemmelláthatólag ez nincs ellenére, ellenkezőleg. A kultúra ellenben sosem volt ingyenes, még elvben és a szocializmusban sem. Az USA bonyolult egészségbiztosítási rendszerébe ne menjünk bele, mert nem értünk hozzá. Annyit azért tudunk, hogy az előző elnök idején kidolgozott és bevezetett, a neve után Obamacare-nek nevezett törvény(csomag) minden eddiginél demokratikusabb és szélesebb módon-körben igyekszik szabályozni e nehéz kérdést, értsd: eü. ernyőt biztosítani minden rászorulónak, részletek itt ... az az Obamacare, aminek a jelenlegi vezetés a megsemmisítésén, szétverésén gőzerővel dolgozik. Lehet, hogy a "demokrácia hazájában emberek haltak meg a kórház küszöbén", de az Obamacare éppen eme állapot erőteljes javítását célozta meg, a mostani pedig a "régi szép idők" ("kórház küszöbén...") visszaállítását.

on Nagy tétben fogadok, hogy a Kaufmann-Mein Wien koncertről készül(nek) felvétel(ek) és DVD-n és/vagy más módon ki és le is fogják adni. Következésképpen az élő adás egyelőre nem áll(hatot)t Kaufmann és a stáb érdekében.

2424   -zéta- • előzmény2423 2019-10-21 08:13:29

Nem akarom megakasztani a vitát, de szerintem ez szimplán előadói jog kérdése és borítékolom, hogy Kaufmann menedzsmentje - ahogy máskor is - az egész turné során csak kivételes esetekben engedélyezi a rögzítést.

Analóg példa: amikor pár éve Damrauval járták Európát, a koncertről szóló tudósításban is csak az általuk jóváhagyott fotókat lehetett publikálni. (Persze voltak, akik már akkor is nyakaskodtak...) 

2423   Klára • előzmény2422 2019-10-21 08:02:43

1.Lehet, hogy a Mein Wien c. est "nem egy színháztörténeti esemény", de egy olyan művész koncertje, aki joggal kelti fel a közönség egy elég nagy részének érdeklődést, tehát megérné leadni, - függetlenül a demokrácia iránti érzékenységtől.

2. Nem kívánok példákat felsorakoztatni, de nem egy sőt nem két olyan műsor (?) adás fut különféle csatornákon, ami szintén nem színháztörténetu esemény, és a TV nyilván nem ingyen jutott hozzá, mégis fut. Egyébként akár a közszolgálati, akár az M5 programjába beleférhetne.

2422   IVA • előzmény2418 2019-10-21 02:44:57

A tv-felvételről és a demokráciáról jut eszembe.
1986. február 24-én (Erkel Színház, Bohémélet, Pavarotti) és 1987. április 20-án (Erkel Színház, Aida, Domingo) az egyetlen Magyar Televízió felvette az előadásokat. Ha jól emlékszem, a Bohémélet I. felvonását, némi spéttel, még aznap este sugározta, később az egészet; az Aidát egy héttel az előadás után. Kicsit azért is, hogy azok a zeneszeretők is részesülhessenek az élményből, akik nem tudták megfizetni az 5-6-szoros helyárakat, azok is, akik nem jutnak el könnyen a fővárosba, és főleg azért, hogy az a kétezren túli tábor, akinek nem jutott hely az Erkelben, ugyancsak ne maradjon ki egészen az eseményekből. Bárkik döntöttek is erről, bármennyivel többet áldozott is ezért a kulturális költségvetés, szavak nélkül is tudtuk, hogy ez demokratikus intézkedés, a demokrácia gesztusa. Ma ezt tagadni illenék, noha az akkori demokráciának még nyomatékosító jelzője is volt: népi. Feltétlen megkülönböztetésül az ókori görög demokráciától abban, hogy áldásai nemcsak a szabadokra (ma értsd: gazdagok) terjedtek ki, hanem a rabszolgákra is.
Eszmefuttatásom mellett megjegyzem (és nem azért, mert Pavarotti és Domingo inkább voltak az eseteim, mint Kaufmann; mert egy teljes operaelőadást többre becsülök, mint egy operettegyveleget), hogy szerintem a Müpa Mein Wien című estje nem olyan színháztörténeti esemény, amelynek ürügyén egy televíziónak latba kellene vetnie a demokrácia iránti érzékenységét.

2421   lujza • előzmény2419 2019-10-21 01:53:46

Nagyon megértem Jónást, hogy nem akart az emberek közé menni! :-))

2420   lujza • előzmény2418 2019-10-21 01:51:50

De hiszen ez a kölcsönös érdekközösség! Lehet, hogy ha ott leszek a koncerten, engem támogatnak, cserébe ezer más helyen, ahol nem leszek ott, az én adómból támogatnak másokat.

Szerintem abba kellene hagyni ezt a méricskélést, mely szerint valaki mindig a rövidebbet húzza és más helyett fizet. Azt is észre kéne venni, amikor mi kapunk a másokéból.

Viszont egy tv felvétel - ha egyáltalán hozzájárulnának - horribilis összegbe kerülne, nem hinném, hogy ez beleférne a büdzsébe.

2419   Haandel 2019-10-20 18:53:31

''Monda az Úr Jónásnak: „Kelj fel és menj Ninivébe, kiálts a Város ellen!
...
Mi közöm nékem a világ bünéhez? Az én lelkem csak nyugodalmat éhez.''

(;-)

2418   Klára • előzmény2415 2019-10-20 16:39:40

" Nálunk meg egyrészt fizetnek a nézők, amennyit fizetnek, a hiányzó többi EUR-t meg pótolja az állam, az Ön és az én adómból. Paradox módon tehát azok is fizetnek, akik el sem mennek a koncertre." Ezért is tartom sajnálatosnak, hogy nem készül felvétel és a TV sem közvetíti, éppen azok miatt, akik nem jutnak el a koncertre.

Egyébként bizonyos szegmenseket, mint kultúra, egyészségügy, oktatás, stb. nem lehet teljesen piaci alapra helyezni. Bár a hálapénz, és az  egyes oktatási intézményekben bevezetett tandíj erősen er re hajaz. Hála Istennek még nem értük el aztaz állapotot, ami az USÁ-ban, a demokrácia hezájéban már megjelent, hogy ember ek halnak meg a kórház küszöbén, mert nincs, vagy nem mindenre kiterjedő az eészségbiztosításuk!

2417   lujza • előzmény2415 2019-10-19 23:34:38

Szerintem - szerencsére - nem funkcionál a kultúra árucikként, mert akkor kevesen tudnák megfizetni. De ugyanez vonatkozik az egészségügyre, oktatásra, sportra, stb. Amióta feltalálták az államot, mint az emberi közösségek képviselőjét, valamint az adózást, mely az állam financiális hátterét biztosítja, az emberek gyakran azt gondolják, hogy ami nekik nem fontos, azt felesleges támogatni, bezzeg ami nekik fontos, az részesüljön előnyben.

2416   Edmond Dantes • előzmény2415 2019-10-19 10:59:36

Turnéhelyszíneket tegnap még beírás előtt átfutottam, ottani jegyárakat nem. Szerintem nincs egységes gázsi, Kaufmannál sem, másnál sem. Kaufmann pesti gázsiját nem/sem ismerem, de azt pl. tudjuk, hogy Japán általánosságban  jobban fizet, MET általánosságban kevese(bbe)t fizet, utóbbinál a gázsin kívül sok művésznek az is "hoz", hogy beírhatják CV-jükbe, hogy felléptek a MET-ben stbstb.A jegyárak valószínűleg sehol sem fedezik a gázsik és egyéb költségek teljes összegét. Mindenhol van/nak szponzor/ok, akik ilyen-olyan felületeken  megjelenítik logójukat stb. A szponzor is a profitjából áldoz kulturális szponzorációra, esetenként és sok országban (mindenhol?)  a kultúrára fordított szponzorköltséget leírhatja az adójából. Azaz valójában a nem-állami ill. nem-közpénzből történő szponzorálás sem pusztán jótékonykodó mecenatúra, csak ott közvetve = a mecénás cég termékeinek árába beépítve kapja vissza a befektetett reklámköltséget, hiszen azért hirdet. Régi igazság: nincs ingyen ebéd. Az eltérés annyi, hogy a rendező cég vagy intézmény az államnál (állami intézménynél, önkormányzatnál stb.) vagy (magán)cégnél netán mindkettőnél "kalapoz". Biztos vagyok benne, hogy Bocelli koncertjén is volt szponzorálás. Bizonyos eseményeknél pedig elengedhetetlen. Innentől válik a dolog kuszává és szubjektívvé: milyen eseményeket, intézményeket támogasson (akar/nem akar támogatni) közpénzből az állam ... de ez már túlmutat Kaufmannon és koncertjén.

2415   joska141 • előzmény2414 2019-10-19 07:10:59

A kérdés összetettebb, mint hogy leszűkítsük a jegyvásárlás témájára. Nálunk a kultúra egyes szegmensei sajnos még mindig nem teljes egészében árucikként funkcionálnak.

Jonas Kaufmann ezzel a Wien produkcióval most és a következő hónapokban végig haknizza gyakorlatilag egész Európát Bécstől Hamburgon és Budapesten át Brüsszelig. Budapest kivételével valamennyi városban 250 EUR a jegyek felső határa (sok helyen már el is kelt). Nincs semmi okunk feltételezni, hogy a stáb fellépti díja nálunk alacsonyabb legyen, mint a környező városokban. Ott valószínűleg azért állapítottak meg ilyen összegű jegyárakat, hogy kifizessék a fellépőket és valami haszon legyen a rendező cégnek.

Nálunk meg egyrészt fizetnek a nézők, amennyit fizetnek, a hiányzó többi EUR-t meg pótolja az állam, az Ön és az én adómból. Paradox módon tehát azok is fizetnek, akik el sem mennek a koncertre.

Ezért írom, hogy a kultúra egyes részei még mindig nem árucikkek, hanem valamilyen mesterségesen kialakított áron kelnek el.

Pedig bátran lehetne ilyen produkcióknál a valós piaci árakat alkalmazni. Lásd Andrea Bocelli Aréna-beli koncertjeit, ahol a befogadóképesség sokszorosa a Müpának, de a jegyárak még magasabbak, 40 e Ft-ot is elérnek. A viszonylag magas jegyár ellenére is minden jegy elkelt.

Szubjektív megjegyzés: Domingo 2002-ben adta ki Wien my Dream című CD-jét, megközelítőleg azonos tartalommal, mint a mostani Kaufmann Wien CD. (Nem is lehetett volna más számokat, ha a téma azonos). Kaufmann felvétele fényévekre van lefelé Domingótól mind stílusában, mind előadásmódjában.

2414   Edmond Dantes 2019-10-18 10:45:29

Kaufmann koncertjét -persze nem a MüPa- bátran szervezhették volna az Arénába, feltéve, hogy vállalja az ottani fellépést. Ha operaénekesre megtelik megtelt volna az Aréna, az éppen ő (és Netrebko). És a műsor -mondjuk így: könnyed-  karaktere is bőven "belefért" volna a közegbe. Talán legközelebb.

2413   IVA • előzmény2408 2019-10-17 03:55:20

A Müpa is olvassa a fórumunkat: átírták Alfrédot Eisensteinre. Az Óra-duttet viszont egybeírták, ami arra látszik utalni, hogy két óra énekli (Macskaduett). Ha a Lagúna-keringő és a Vilja-dal kötőjeles, az Óra-duett is. 

2412   joska141 2019-10-11 10:36:53

A napokban jelent meg a Müpa műsorhoz hasonló, nem teljesen azonos, tartalommal Kaufmann "Wien" című albuma a Sony kiadásában. A felvételen a szoprán azonos a Müpa előadásra kiírt hölggyel, a zenekar azonban a Wiener Philharmoniker. Magyar vonatkozása is van a felvételnek, mert a karmester: Fischer Ádám!

2411   IVA • előzmény2410 2019-10-11 03:21:08

Ez a bejegyzés legalább annyit ér nekem. Köszönöm!

2410   bermuda • előzmény2408 2019-10-10 19:48:01

Kár h itt nem lehet "lájkolni".

2409   miketyson • előzmény2408 2019-10-10 07:48:45

A legvégéről is lespóroltak egy n betűt

2408   IVA • előzmény2407 2019-10-10 01:14:36

Mivel a bál ideje alatt Alfréd a börtönben dalolászik, Rosalinda az Óra-duettet Eisensteinnel kénytelen énekelni. Kötőjellel.

2407   Búbánat 2019-10-08 21:42:04

Kaufmann bécsi operettestje a Müpaban januárban

2020. január 10. péntek19:30 — 22:00

Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

  •  Strauss: Egy éj Velencében - Nyitány
  • J. Strauss: Egy éj Velencében - „Komm in die Gondel” (Gondola-dal)
  • J. Strauss: Egy éj Velencében - „Ach wie so herrlich zu schau'n” (Lagúna-keringő)
  • J. Strauss: Déli rózsák - keringő, op. 388
  • J. Strauss: A denevér - Rosalinda és Alfréd duettje (Óra duett)
  • J. Strauss: Tik-Tak Polka, op. 365
  • J. Strauss: Fanny Elssler táncosnő - „Draußen in Sievering”
  • J. Strauss: Könnyű vér - gyorspolka, op. 319
  • J. Strauss: Bécsi vér (operett) - „Wiener Blut, Wiener Blut!” (duett)
  •  
  • Stolz: Üdvözlet Bécsből - induló, op. 898
  • Kálmán: Cirkuszhercegnő - „Zwei Märchenaugen”
  • Stolz: Wiener Café - keringő
  • Stolz: Im Prater blüh'n wieder die Bäume
  • Stolz: Wien wird schön erst bei Nacht
  • Lehár: A víg özvegy - Vilja-dal
  • Lehár: A víg özvegy - Ajk az ajkon
  • Komzák: Bad'ner Mad'ln - koncertkeringő, op. 257
  • Sieczyński: Wien, Wien nur du allein

Az operaénekes nemzetközi rangú partnerekkel érkezik: duettekben és szólószámokban egyaránt színpadra lép az est során a hozzá hasonlóan széles repertoárral rendelkező, fiatal amerikai szoprán, Rachel Willis-Sørensen, a Prágai Kamarafilharmonikusok kiváló zenekarát pedig Kaufmann honfitársa és gyakori partnere, a vele egy generációba tartozó Jochen Rieder vezényli.

2406   Klára • előzmény2405 2019-08-30 14:06:18

Köszönet a lehetőségért, egyébként az eredeti változat a zenei betétekkel valóban szenzációs!

2405   vasmacs100 2019-08-30 07:17:03

Az abc.net.au 2019.augusztus 27-i nagy interjúja Jonas Kaufmann-nal - magyarul 

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=489894738465096&id=283767802411125&__tn__=K-R

2404   Edmond Dantes • előzmény2403 2019-08-10 12:02:27

...min längtans mål, min sol mitt allt :-)

2403   Heiner Lajos 2019-08-10 10:47:46

SVT2, ma 21,55 - 23: Jonas Kaufmann - Du ár min hela várld. Km. a Rundfunk-Sinfonieorchester Berlin, vez. Jochen Rieder.

2402   vasmacs100 2019-08-09 12:00:29

A mai ausztrál Limelight magazinban megjelent kritika a tegnapi Andréa Chénier előadásról - magyarul (és az angol linkkel).

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=477652869689283&id=283767802411125&__tn__=K-R

2401   Klára • előzmény2400 2019-08-02 14:43:04

Köszönet!

2400   vasmacs100 2019-07-31 21:23:29

Az Austral Opera weblapján megjelent Kaufmann interjú teljes szövege magyarul. 

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=472476110206959&id=283767802411125&__tn__=K-R

2399   vasmacs100 2019-07-30 20:39:33

Készült egy angol nyelvű interjú Jonas Kaufmann-nal abból az alkalomból, hogy augusztusban Melbourne-ben énekli az Andréa Chénier-t. A cikk teljes (angol) szövege megtalálható a vasmacs FB-oldalon  https://www.facebook.com/Vasmacs-283767802411125 (holnap remélhetőleg már ott lesz a magyar változat is).  

2398   Búbánat • előzmény2369 2019-07-13 10:26:21

Bartók Rádió operaküzvetítése, ma 19:00 - 22.0

London, Royal Opera House, 2019. április 5.

Giuseppe Verdi: A végzet hatalma

Négyfelvonásos opera
Szövegét Francesco Maria Piave írta

Vez: Antonio Pappano

Km: a Londoni Covent Garden Operaház Ének- és Zenekara
(Karig: William Spaulding) 

Szereposztás:

Calatrava márki - Robert Lloyd (basszus),
Leonora, a leánya - Anna Nyetrebko (szoprán),
Carlos, a fia - Ludovic Tézier (bariton),
Don Alvaro - Jonas Kaufmann (tenor),
Preziosilla, cigánylány - Veronica Simeoni (mezzoszoprán), 
Gvárdián - Ferruccio Furlanetto (basszus),
Melitone - Alessandro Corbelli (bariton),
Trabuco - Carlo Bosi (tenor),
Községi bíró - Michael Mofidian, bass-baritone (basszus),
Curra, Leonora szolgálója - Roberta Alexander (szoprán), 
Felcser - Jonathan Fisher (basszus)

2397   Haandel 2019-07-10 19:40:53

Happy Birthday, Jonas Kaufmann
11.07.2019 | 14:05 | Ö1 / 7 Tage Ö1

2396   vasmacs100 2019-07-10 12:59:45

Születésnapi köszöntő és az osztrák TV-s  interjú.

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=459650331489537&id=283767802411125&__tn__=K-R

2395   lujza 2019-07-09 03:06:37

https://www.youtube.com/watch?v=fKOV9HRpE98

 

2394   Klára 2019-07-08 07:12:41

Talált, süllyedt! Bejött tegnap este a PC-n az ORF3 adása, de a Kaufmann - műsor "zur Verfügung in Österreich" lábjegyzettel jelent - pontosabban szólva nem jelent meg. Kár!

2393   Klára • előzmény2392 2019-07-07 08:54:09

Köszönet az ötletért, de ez a csatorna, amit én nem tudok fogni. Illetve a csatorna a számítógépen bejön, de egyes műsorok csak Ausztria, Némerország és Svájc területén foghatóak. Irígy banda!

2392   Haandel 2019-07-07 08:25:43

Jonas Kaufmann: Ein Jahrhundert-Tenor
7.7.2019 | 9.07 |  ORF2 / ORF TVTHEK

Die 'matinee' gratuliert dem Jahrhundert-Tenor Jonas Kaufmann zum 50. Geburtstag mit einem Porträt.

2391   Haandel 2019-07-05 17:51:19

Neues Jonas Kaufmann Album!

Das neue Album des Startenors Jonas Kaufmann mit dem Titel "Wien" erscheint am 11. Oktober und ist eine ganz persönliche Hommage an die weltbekannten Melodien der Hauptstadt von Walzer und Operette.

Kein anderes Orchester käme für diese ausgewählte Aufnahme in Frage als die Wiener Philharmoniker, Ádám Fischer dirigiert das abwechslungsreiche Programm. Als Duett-Partnerin konnte Rachel Willis-Sørensen gewonnen werden.

2390   Heiner Lajos 2019-06-21 19:47:07

https://www.medici.tv/en/concerts/placido-domingo-and-gustavo-dudamel-conduct-rolex-ambassadors-gala/ 

2389   Klára • előzmény2388 2019-06-16 13:31:50

Én is ezt az infot kaptam a Müpa-tól. de ez nem jelemti azt hogy nem fognak vele foglalkozn, csak kivárnak.  Nem hiszem, hogy Kaufmann blamálná magát egy álhírrel, hiszen az ő honlapját ezrek-tízezrek lesik világszerte. Majd a jegyek java elmegy per NET a külföldi piacon, és a maradékból csurran-cseppen nekünk is. Eddig ahány Kaufmann-koncerten voltam, a nézők "java" mindig külföldi volt.

2388   joska141 • előzmény2387 2019-06-16 13:06:37

Köszönöm az információt.

A Müpa szerint: „Egyelőre nem rendelkezünk elegendő információval arról, hogy a program megvalósulna.” Bármennyire is nem értek egyet a Müpa ködös megfogalmazásával, lehet benne valami igazság.

A környező napok koncertjeire – München, Stuttgart, Berlin, stb. – a művész honlapjára kattintás után lehet jegyeket vásárolni, míg a Müpa napjára hirdetett koncert esetén ez a lehetőség nincs meg.

2387   Haandel • előzmény2380 2019-06-15 19:53:46

Concert: Mein Wien
10.01.2020 | MüPa Budapest 

2386   Haandel 2019-06-02 19:37:22

"La Force du destin" de Verdi à la Royal Opera House
2 juin 2019 | 20h | France Musique

  
legújabb:
Pál Tamás - 2020-07-28
Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
történt:
1829 • A Tell Vilmos bemutatója (Párizs)
elhunyt:
1998 • Alfred Schnittke, zeneszerző (sz. 1934)
2006 • Elisabeth Schwarzkopf, énekes (sz. 1915)