vissza a cimoldalra
2017-10-21
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Társművészetek (1213)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (59900)
Kedvenc előadók (2813)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3847)
Haladjunk tovább... (205)
Momus társalgó (6052)
Milyen zenét hallgatsz most? (24975)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2273)
Kedvenc művek (141)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11180)
A csapos közbeszól (94)

Erkel Színház (8367)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1122)
Udvardy Tibor (167)
Bartók Béla szellemisége (214)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (300)
Élő közvetítések (6644)
Lisztről emelkedetten (849)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2364)
Franz Schmidt (2923)
Edita Gruberova (3020)
Wagner-felvételek (257)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1115)
Balett-, és Táncművészet (5406)
Lehár Ferenc (578)
Jonas Kaufmann (2132)
Pantheon (2104)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - MET-es operaelőadások moziban (-zéta-, 2009-10-12 11:33:07)

   
620   telramund • előzmény619 2017-10-12 19:31:01

Nem vagy drámai hangokhoz szokva a Normában!:):)

619   Beatrice 2017-10-12 12:22:45

A DiDonatóról leírt negatív véleményekkel nem igazán értek egyet. Én bizony azért váltok jegyet a Met-mozikra, hogy őt halljam és lássam, semelyik másik énekes nem érdekel ennyire a Met kínálatából. Azóta vagyok rajongója, hogy 7 éve Salzburgban hallottam élőben - Adalgisaként. A mostani közvetítésben (amit az Uránia moziban láttam) egy kis hangkopást én is felfedeztem (persze lehet, hogy csak egy kicsit fáradt volt), de csúnya tremolókat nem hallottam. Tény, hogy az első duettben elkerülte a magas hangot (a másodikban nem vettem észre ilyet). De ezen felül csak jót tudok róla mondani. Minden hang, minden szótag jól át van gondolva és a kifejezés szolgálatába állítva. Tiszta dikció (ellentétben Radvanovskyval, aki rengeteg mássalhangzót lenyelt). Hanganyaga önmagában nem lenne olyan jelentős, de amit ezzel a hanggal megcsinál (nagyszerű technikája segítségével), azt tanítani kéne. (Egyébként tanítói vénája is van, mesterkurzusait is érdemes videón megnézni.)
Radvanovsky Casta Divája csalódás volt, dögunalom, azon kezdtem gondolkodni, hogy hogy fogom ezt a nőt a végéig kibírni, de aztán fokozatosan jobb lett. Mindazonáltal sose lesz a kedvenc Normám (bevallom, én ebben a szerepben jobban szeretem a drámai koloratúrszopránokat). Tényleg volt némi aránytalanság az ő hangi súlya és a többieké között, de ne feledjük, hogy ez a szereposztás eredetileg Netrebkóra lett kitalálva. 
Calleja hangját lehet szeretni vagy nem szeretni, én jól viselem, szerintem elég jó Pollione volt, ha leszámítjuk, hogy első jelenetének végén csúnyán elrontotta a magas hangot - viszont előtte a C-t nagyon szépen megcsinálta. 
Azt viszont nem tudom, hogy a comprimario-szintű Matthew Rose mit keresett ebben a társaságban Orovesóként. A legjelentéktelenebb Oroveso volt, akit valaha hallottam.

618   Bambu • előzmény614 2017-10-11 20:52:21

Szerencsére így volt ez egy hete Brüsszelben is! : )

617   Edmond Dantes • előzmény616 2017-10-11 15:28:53

A kép csak illusztráció :-)

616   Búbánat • előzmény615 2017-10-11 13:22:37

Csakis Joyce DiDonató hangja és művészete kedvelőinek figyelmébe ajánlom a ma esti operaelőadás felvételének a sugárzását a Classica csatornáról (20.00 - 22.50)

(Azért a többi énekes-partner és a komponista darabjának rajongói sem maradnak - és hagynak - cserben...)

Rossini: Hamupipőke

 (Gran Teatre del Liceu)

Joyce DiDonató, Juan Diego Flórez, David Menéndez, Bruno de Simone, Itxaro Mentxaca, Cristina Obregón.  Vezényel: Patrick Summer

615   Edmond Dantes • előzmény607 2017-10-11 12:55:06

Pontosan erre céloztam, amikor azt írtam lejjebb: "Joyce DiDonato a hivatalos kánon és a skatulya szerint lírai koloratúr alt/mezzoszoprán". A kritikus tutiban utazott: DiDonatot valószínűleg már az előadás előtt kicsit leértékelte-"beárazta" mint Adalgisát. Az pedig szerintem szinte természetes, hogy egy szoprán-mezzo duettben pláne egy szoprán-mezzo-tenor tercettben a magasabb hangfekvésű szólam(ok) többnyire jobban hallható(ak) mint a mezzo, amikor unisono énekelnek...feltéve persze, hogy hasonló kvalitású énekesek...mint pl. ebben a Normában. DiDonato külseje, sminktelen arca, szinte fiús szőke frizurája és az, hogy parókát sem kapott,  engem is meglepett, mint szintén írtam már, Kiri Te Kanawát juttatta elsőre az eszembe. Lehet, hogy ez a sápadt-szőke-fiús Adalgisa is az egyébként nem túl combos rendezői koncepció része...vagy inkább szimplán csak meghagyták őt olyannak, amilyen...mint amikor egy nehéz előadás utáni nap reggelén felébred és még nem sminkelt :-)

614   IVA • előzmény603 2017-10-10 23:51:48

Hájpolás ide vagy oda, Fleming mellett szól, hogy – még ha nem előnyös is összehasonlítása pár évvel korábbi teljesítényeivel – ma (2017. január) is nagyon szép a hangja, és énekelni is nagyon tud.

613   IVA • előzmény602 2017-10-10 23:41:25

A „kivételesen jól” eléneklőkhöz (Giulietta Simionato, Ebe Stignani, Christa Ludwig, Fiorenza Cossotto) hozzátenném Ercse Margitot és Takács Klárát is. Ercsének – pécsi Amnerise és pesti Ortrudja sorában – egyik legjobb, Takács Klárának szerintem a legjobb szerepe volt Adalgisa.

612   Momo 2017-10-10 23:07:30

Egyébként van helye és értelme a kritikának. A művészek pl. a napi munkában (aminek a 80%-a felkészülés) lényegében folyamatosan kritikának vannak kitéve, és ezen túl is vagy magukat, vagy másokat kritizálnak. (Amikor Cilike énekesnőként leírja a véleményét DiDonatoról, akkor azt is megfogalmazza egyben, szerinte mit kéne máshogy csinálni, mert erre jár az agya. És én se vagyok vele másképpen, ha hallok, vagy látok valamit. Erre vagyunk kondicionálva.) Minden momentum érdekes lehet, mindenen lehet javítani, ha van rá erő és energia, és ha a körülmények engedik. Szóval, ami a kritikát illeti, aki nem kívülálló, az tudja, hogy egy színházban van belőle elég. (Sokkal több, mint itt a fórumon.) És azzal is szembe kell néznünk, hogy az elérhetetlen etalon, és a való élet sokszor milyen messze esik egymástól, és mennyi minden függvénye, ami sokszor nem is rajtunk múlik. Megtesszük, amit lehet, és hálásak vagyunk a közönségnek, amely beül az előadásokra és lelkesen tapsol, mert szereti azt, ami neki készült, érte van, és az övé…

És tessék elhinni, hogy (alkotók és előadók egyaránt) nyitott szívvel, lelkesen állunk oda egy-egy premierre másfél-két hónap felkészülés után, és azért csináljuk, hogy örömet szerezzünk az embereknek. A többségnek szerencsére sikerül is...

611   Momo • előzmény601 2017-10-10 22:18:21

Mintha csak azért lehetne egymáshoz szólni, mert vitatkozni akarunk... :-)

 

Azért írtam, mert most a saját bőrödön tapasztalhattad, milyen az, amikor valaki mezei nézőként egyszerűen csak elmegy, és élvez egy előadást. Aztán kiderül, hogy amit szupernek tartott, az lényegében élvezhetetlen volt.

Erről a különbségről beszéltem. Az "intelligensebbek" megfejtése, hogy azért, mert Ókovácstól kapom a fizetésemet. (Nyilván te meg a MüPától, vagy a Met-től.)

Még intelligensebb emberek, meg tudnak mások fejével gondolkodni, sőt: el tudják képzelni, hogy más nézőpont is létezik, mint az övék.

 

(A gyengébbek kedvéért (nem rád gondolok): Soha, sehol nem mondtam, hogy bármelyik MÁO produkció tetszik nekem. Ilyet nem tetszik olvasni tőlem. Arról beszéltem, hogy létezik másik nézőpont is, mint a kimaxolt kritika. És, hogy a boldogan tapsoló, mezei nézőnek is igaza van, aki beül, és élvez egy-egy előadást. És ők bizony ott vannak, és tapsolnak. Ők tartják fenn a színházakat…)

610   telramund • előzmény609 2017-10-10 20:29:04

Nekem  élő előadásban Lukács Gyöngyi Normája mindent vitt.Egyébként véleményeddel egyetértek!

609   ladislav kozlok • előzmény605 2017-10-10 20:22:06

Az ideális Norma - drámai szoprán koloratúr készsségel.

608   ladislav kozlok • előzmény607 2017-10-10 20:19:02

pardon, 26.9.2017

607   ladislav kozlok 2017-10-10 20:14:48

Tessék kérem elolvasni Anthony Tomassini kritikáját a New York Times-ban

26.10.17.  

606   Cilike 2017-10-10 16:30:31

Nem jelenik meg a hsz-om.

605   telramund • előzmény603 2017-10-10 15:55:02
Teljes mértékben egyetértek a véleményeddel.A kontraszt talán kisebb lett volna ,ha koloratúr énekesnő Norma,de Radvanovsky drámai szoprán és manapság nagyszerűen énekel.Hogy miként tüntette el hangjából a lebegést jó volna tudni.Az első felvonásvégi tercettben sem DiDonátot,sem Calleját nem lehetett mellette hallani.Persze ez csak egy laikus véleménye,aki rontani akarja a tömegek élvezetét.
604   Edmond Dantes • előzmény603 2017-10-10 15:52:32

Szerintem nincs köztünk igazi ellentmondás. Egy profi énekes kottával vagy kotta nélkül meghall(hat)ja azokat a nüanszokat, amiket egy mezei néző nem okvetlenül hall meg + az alakítás egésze felülírja az itt-ott esetleg hallott problémás momentumokat. De még mint mezei néző is ki merem jelenteni, hogy DiDonato hozta a saját maximumát vagy, eddigi szerepköréhez képest, talán többet is.

PS Amikor megláttam DiDonatót, külső megjelenéséről Kiri Te Kanawa jutott eszembe, utóbbiról pedig az, hogy szerintem ő (is?) túl volt hájpolva...mint oly sokan mások.

603   Cilike • előzmény597 2017-10-10 15:06:46

 Ja és annyit, hogy a "kánon" szerint DiDonato inkább preklasszikusokra és Mozartra predesztinált hang.  Véleményem szerint messze túlhype-olt énekesnő. Szoprán párja Fleming. Ők véleményem szerint (!) messze a hangi adottságaikat meghaladó karriert futottak. Persze ízlés kérdése.

602   Cilike 2017-10-10 14:26:04

Én csak hallgattam, nem néztem. Nem vagyok elfogult. Nem kell fognom a kottát, mert ismerem az operát. Adalgisa szoprán szerep, noha valamiért az utóbbi 100 évben mezzókat gyötörnek vele. Voltak, akik egészen kivételesen jól el tudták énekelni, mint pl Troyanos, vagy nálunk Pánczél Éva. DiDonato nem győzi a fekvést és ráadásul csúnyán tremolós, élvezhetetlen szintig.

601   Edmond Dantes • előzmény600 2017-10-10 13:30:14

Nem egészen értelek: nem emlékszem, hogy az ellenkezőjét állítottam volna annak, amit írtál...

...de azért talán nem csupán "Nézőpont kérdése", hogy milyen az az előadás, amit "a közönség lát és élvez" vagy lát és nem élvez vagy lát és elviseli. Figyelem! Nem MET általános színvonalát várja el a közönség MÁO-tól, de nem ugyanaz, ha valakinek a lebutított? magas hangjai nem tetszenek egyeseknek vagy egy komplett produkció vált ki elég egyöntetű -hogy enyhén fogalmazzak- nemtetszést. 

PS Az eddigi hírek alapján attól tartok, hogy az "ördög ügyvédje" tipikus esete forog fenn, ha és aki az Erkel Színház újdonságát dicséri...és/de ez még nem szétkritizálás ;-)

600   Momo • előzmény599 2017-10-10 12:48:34

Na lázod, most már érted, miről beszélek, amikor azt mondom, hogy a közönség nagy része egyszerűen csak azért ül be egy-egy előadásra, hogy élvezze amit lát (akárcsak te, a Met vetítést). És lám élvezi. Annak ellenére is, hogy más akár darabokra szedi ugyanazt az előadást. Nézőpont kérdése. Az egy más kérdés, hogy egyesek abban találnak gyönyörűséget, attól érzik magukat (kívülálló létükre) szakértőnek, hogy rendre szét kritizálnak mindent, amit láttak. Hát van ilyen. De azt azért tudni kell, hogy a színház azoknak játszik, akik azért mennek oda, hogy jól érezzék magukat.

Cipőt, a cipőboltból. Ez egy ilyen fura közmegegyezés. :-)

599   Edmond Dantes • előzmény598 2017-10-10 11:10:21

Ha -manapság divatos kifejezéssel- azt mondják valakire: "néz ki a fejéből", márpedig mondják, akkor miért is ne hallgathatna valaki ki(felé) a fülébőlButa/lebutított szójáték :-)

598   miketyson • előzmény597 2017-10-10 10:40:44

Mondjuk ez is egy lehetslges magyarázat.. Nekem inkább az volt abajom, hogy DiDonato, hogy úgy mondjam, hangban nem volt jelen. Közben végigdolgozta, végigjátszotta az előadást, és mégsem éreztem a súlyát. 

Hogyan lehet kifelé hallgatni? 

597   Edmond Dantes 2017-10-10 09:40:55

Az történhetett, hogy Joyce DiDonato a hivatalos kánon és a skatulya szerint lírai koloratúr alt/mezzoszoprán, Adalgisa szerepe pedig a hivatalos kánon és a skatulya szerint drámai mezzoszoprán vagy szoprán (!) és esetleg vannak, akik nem azt a teljesítményt értékelik, amit az énekes nyújtott, hanem a papírformát veszik alapul, márpedig ezesetben: "DiDonato nem lehet(ett) jó Adalgisa". Esetleg a kottában bekarikázzák azokat a helyeket, ahol valamit az énekes nem 100% úgy énekelt, ahogyan a kottában áll. (Nem tudom, énekelt-e valamit másképpen -pl. lebutítva- DiDonato.)

A "buta" avagy stílszerűen "lebutított" közönség azonban nem kottával a kezében ül be a nézőtérre, hanem csak néz kifelé a "buta" fejéből és hallgat kifelé a "buta" füléből és tetszik neki, amit-akit látott és hallott. És ez nemcsak DiDonatora vonatkozik!

596   miketyson • előzmény595 2017-10-10 09:03:45

Attól tartok, igazad van. de nem értem, mi történhetett. 

595   Cilike 2017-10-09 15:05:00

DiDonato pocsék volt, ahogy én hallottam. Tremolós, lebutította a magas részeket.

594   joska141 • előzmény593 2017-10-09 14:17:24

Említésre érdemes, hogy a Flaviot éneklő Adam Diegel nálunk, a 2008-as szegedi Armel operaversenyen tűnt fel.

593   Búbánat • előzmény592 2017-10-09 13:03:33

Edmond Dantes fórumtársunk, írását a Nemzeti Hangversenyterem – és más helyszínek topikjába tette be (3834. sorszám); ennek legyen meg itt is a nyoma.

Bellini: Norma - Metropolitan Opera, New York/MüPa Fesztivál Színház, 2017. október 7.

592   Edmond Dantes 2017-09-25 16:10:24
Felhívom T. érdeklődő fórumtársaim figyelmét, hogy néhány jegy jelenleg ismét kapható a MET okt. 7-ei Norma-előadásának élő közvetítésére a MüPa Fesztivál Színházban.
591   Búbánat 2017-04-27 22:08:23
The Met: Live in HD 2017-18

Tiz operaelőadást láthatunk majd élőben a műholdas közvetítés során:

Norma (October 7)

Die Zauberflöte (October 14),

The Exterminating Angel (November 18),

Tosca (January 27),

L’Elisir d’Amore (February 10),

La Bohème (February 24),

Semiramide (March 10),

Così fan tutte (March 31),

Luisa Miller (April 14)

Cendrillon (April 28).

A Müpa május 11-től (bérletes) ill. május 18-tól árusítja a jegyeket.
590   Búbánat • előzmény589 2017-03-16 09:48:17
Kedves "cviki57"! Köszönöm ezeket az információkat!
589   cviki57 • előzmény588 2017-03-15 18:53:28
A Várkert Bazárban az All'Opera közvetítéseit lehet megnézni:
Ez van hátra: az utolsó három opera műsora és szereplői
Jegyvásárlás, április 18-án A tolvaj szarka, május 07-én Don Carlos, június 19-én Szöktetés
588   Búbánat 2017-03-15 13:32:53
Nemcsak MET-es operaelőadásokat láthatunk a "moziban"


Operaközvetítések a Várkert Bazárban

Operavilag.net.,2017. március 13.

Az új operamozi-helyszín Olaszország vezető dalszínházainak előadásait kínálja a nézőknek

Új helyszínnel bővül a már eddig is gazdag
budapesti operamozi-kínálat: a Várkert Bazár Olaszország vezető dalszínházainak előadásait kínálja az érdeklődő nézőknek. A legközelebbi alkalommal a torinói Teatro Regióból közvetítik Puccini első világsikert aratott művét, a Manon Lescaut-t.

Az előadásnak minden bizonnyal különleges ízt ad, hogy az opera ősbemutatója is ebben a színházban volt 1893-ban. Ezúttal az intézmény főzeneigazgatója, Gianandrea Noseda vezényli a produkciót, a rendező Vittorio Borrelli lesz. A címszerepet María José Siri alakítja, Des Grieux-t Gregory Kunde énekli, Lescat-t Dalibor Jenis, Géronte-ot Carlo Lepore személyesíti meg.

A vetítésre 20%-os kedvezménnyel válthatók jegyek a Várkert Bazár honlapján.

587   Búbánat 2017-01-07 09:40:27
Ma este egy MET-es operaelőadás a moziban - a Bartók Rádió is élőben közvetíti:

Verdi: Nabucco

Négyfelvonásos opera

Szövegét - a Biblia nyomán - Temistocle Solera írta

Vez. James Levine

Km. a New York-i metropolitan Operaház Ének- és Zenekara (karig.: Donald Palumbo)

Szereposztás:

Nabucco - Plácido Domingo (bariton)
Abigél - Ludmilla Monasztyirszka (szoprán)
Fenena - Jamie Barton (mezzoszoprán)
Izmael - Russell Thomas (tenor)
Zakariás - Dmitrij Bjeloselszkij (basszus)
Anna - Danielle Talamantes (szoprán)
Abdallo - Eduardo Valdes (tenor)
Baal főpapja - Sava Vemic (basszus)

Rendezte: Elijah Moshinsky
586   Búbánat 2017-01-07 09:40:23
Ma este egy MET-es operaelőadás a moziban - a Bartók Rádió is élőben közvetíti:

Verdi: Nabucco

Négyfelvonásos opera

Szövegét - a Biblia nyomán - Temistocle Solera írta

Vez. James Levine

Km. a New York-i metropolitan Operaház Ének- és Zenekara (karig.: Donald Palumbo)

Szereposztás:

Nabucco - Plácido Domingo (bariton)
Abigél - Ludmilla Monasztyirszka (szoprán)
Fenena - Jamie Barton (mezzoszoprán)
Izmael - Russell Thomas (tenor)
Zakariás - Dmitrij Bjeloselszkij (basszus)
Anna - Danielle Talamantes (szoprán)
Abdallo - Eduardo Valdes (tenor)
Baal főpapja - Sava Vemic (basszus)

Rendezte: Elijah Moshinsky
585   ladislav kozlok 2016-10-09 11:21:46
Nina Stemme excelált Izolda szerepében.A ktitikusok Birgitt Nilson mélto orokosének tartják,meg jo magam is.
584   lujza • előzmény582 2016-02-21 01:26:59
Hát ez nem túl vonzó! És a Trisztánt az az őrült lengyel rendezi, aki tavaly a Kékszakállút.
583   Edmond Dantes • előzmény575 2016-02-18 14:41:46
MÁO első évtizedeiben a francia repertoár ismeretesen felülreprezentált volt a műsorrendben. A hanyatlás egyik oka az 1. vh. és annak "utóélete" lehetett, másrészt több francia mű akkoriban valóban kiment a divatból. Divatok jönnek-mennek, még az opera relatíve zárt világában is. Egy ideje viszont a jelek szerint ismét "hullámhegyen" van a francia opera, több fronton (grand opéra, opéra lirique) is.

Érdekesség: nekem Szófiában jutott egy Gyöngyhalászok 1980-ban és láss csodát, kis kereséssel az utolsó bekezdésben (kis) nyomára bukkantam az előadásnak:

http://www.europost.bg/article?id=13719

1927 és 1980 után tehát tavaly Szófiában harmadszor is elővették a darabot.
582   Búbánat 2016-02-18 10:02:58
Évadot hirdetett a Metropolitan Opera

Operavilag.net, 2016. február 18.

Huszonhat produkció és tíz mozis közvetítés lesz látható a 2016-2017-es szezonban
581   telramund • előzmény579 2016-01-19 17:54:51
Brrrrrrrrrrr!
580   parampampoli • előzmény579 2016-01-19 16:39:07
Lajos.
579   parampampoli • előzmény578 2016-01-19 16:38:50
1993-ban a Budai Parkszínpadon a debreceni operatársulat játszotta Gyöngyhalászokat, Nadir: Éliás Tibor, Leila: Hegyes Gabriella, Zurga: Miller lajos szereposztásban, az azóta fiatalon elhunyt Jármai Gyula vezényletével.
578   Búbánat • előzmény577 2016-01-18 18:12:27
Igen, az 1888/89. évadban játszotta az Operaház a Gyöngyhalászokat - mindössze öt alkalommal!
577   Kaliban • előzmény576 2016-01-18 15:21:29
Utoljára ha jól emlékszem a megnyitás évében vagy nem sokkal utána adták a Gyöngyhalászokat a MÁO-ban. Azóta se. Pedig gyönyörű opera és elég hozzá négy jó énekes. Azért lett volna olyan időszak, mikor lett volna mind a négy szólószerepre ideális jelölt a MÁO-ban szerintem, de hát....
576   Búbánat • előzmény575 2016-01-18 11:40:20
Valóban, és a Carmen mellett A gyöngyhalászok is sikerre számíthatna nálunk is, az Operában.
575   telramund 2016-01-18 11:19:02
Valóban zeneileg csodálatos előadás volt.3 nagyszerű énekes paradéja Bizet szépséges muzsikájával.
Számomra a francia opera méltatlanul kirekesztődött.A Carmenen és a Fauston kívűl léteznek nagyszerű zenék.
Valószínű sohasem pótolhatom kedvenc operám a Lakmé élő előadását,aztán Massenet több csodás művét sem fogom csak lemezről hallani.A francia operazenét általában édeskésnek nevezik .Hát ez az édesség számomra nagyon hiányzik!
Ezt részben pótolta most a Gyöngyhalászok szívhez szóló dallamaival ,csodás megvalósításával.
574   Búbánat 2016-01-18 10:59:26
Keleti bódulat

Operavilag.net, 2016. január 18.

Georges Bizet: Gyöngyhalászok – HD-közvetítés a Metropolitan Operából, 2016. január 16. KONDOR KATA írása

„Az operaszerető közönség csak az elmúlt években kezdte felfedezni, hogy Bizet életművében a Carmen mellett még egy remekmű található: a Gyöngyhalászok sorra hódítja meg az európai és az Európán kívüli színpadokat.”

„Gyönyörű előadást hallgathattunk a Metropolitan Operából, amelynek szünetében ezúttal is elhangzott a felhívás: semmi nem pótolhatja az élő előadást, úgyhogy keressük fel a saját operaházunkat. Vajon mikor tekinthetjük meg Budapesten a Gyöngyhalászokat?”
573   Haandel • előzmény572 2015-11-02 19:22:56

Pontosítás:

Wikipedia: első élő MOZI közvetítés (zártkörű TV lánc)
vs
ABC: első élő TV közvetítés
572   Haandel • előzmény567 2015-11-02 18:01:11
Amíg élek, addig érdekelnek az Élő közvetítések,
ezért utánanéztem s látom, hogy a Wiki-n vannak TéVe_dések.

Wikipedia
The Met's first live closed-circuit television transmission was Carmen with Rise Stevens, sent to 31 movie theaters in 27 US cities on December 11, 1952.

But

ABC
American Broadcasting Company ran this paper advertisement, taken from a 1948 magazine, which features their broadcast, sponsored by the Texas Company, of the opening night performance of Otello at the Metropolitan Opera House. Ad explains the technical aspects of broadcasting the show and is dated December 20, 1948.
571   Edmond Dantes 2015-11-02 17:34:45
Az eltérő "első" MET-rádióadás időpontok abból adódhatnak, mi számít igazi rádióadásnak. Az első két kisérleti adás már 1910 januárjában (!) megvolt, az első vezetékes teles MET-opera rádióadás 1931. dec.25. Jancsi és Juliska, rendszeres komplett rádiós operaközvetítések 1933. március 11-étől (Trisztán).
570   Edmond Dantes • előzmény568 2015-11-02 17:26:28
Az "csak" rádió (és nem tévé) közv. volt 1940. dec. 14. Panizza/Milanov/Björling/Svéd..
569   Edmond Dantes • előzmény567 2015-11-02 17:23:35
Valóban, az 1948. nov. 29-ei opening night is adásba ment: Busch/Vinay/Albanese/Warren...de az 1952 elég jó közelítés volt :-)
568   parampampoli • előzmény565 2015-11-02 16:24:34
És akkor a 1940-as Ballo Svéddel mi volt? Az is rádióközvetítés, nem?
567   Heiner Lajos • előzmény566 2015-11-02 16:06:51
Otello, 1948.
Forrás: Ken Wlaschin:Opera on Screen
566   Edmond Dantes • előzmény552 2015-11-02 14:33:37
Egy másik forrás szerint pedig a Bohémélet, 1977. március 15-én, Levine/Pavarotti/Scotto/Niska/Wixell/Monk/Plishka/Tajo
565   Edmond Dantes • előzmény552 2015-11-02 14:28:09
Beindult a café momus játék 2.0? :-)
Helyes megfejtés: Bizet/Carmen, 1952. dec.11.
Reiner/Stevens/Tucker/Merrill/Conner
564   márta 2015-11-02 11:34:22
Simándy mondta, hogy aki jól elénekli az f-moll áriát ÉS a Strettát is, azelőtt fejet hajtok. (Nem egészen így mondta, de nem kell mindent szó szerint leírni...) Ő mind a kettőt nagyon jól énekelte, és a Strettát C-dúrban, jó cékkel. Viszont a deszt ő se énekelte.
Az elérhető élő felvételein egyébként a legendás Laczó István is B-dúrban strettázik, bár akkor már nem volt fiatal. Az egyik legnagyobb Manrico, Corelli az általam ismert összes felvételén énekli a Deszt, és mindig óriásit szól! Viszont H-dúrban nyomja a Strettát. Életrajzírója, R. Sehgers szerint egyszer egy olaszországi előadásra, amely közel volt a szülővárosához, begyakorolta C-ben, de nincs róla felvétel, lehet, hogy csak legenda.
563   joska141 • előzmény562 2015-11-02 08:45:54
Igazad lehet. Ennyi évtized után már egy kicsit összemosódnak az emlékek. Azt hiszem Simionatot kevertem össze Cossottoval. Abban lehetett Melis. Még egyszer köszönöm.
562   parampampoli • előzmény561 2015-11-01 22:34:03
Szerintem rosszul emlékszel, mert Simionatóval mindkétszer Svéd Sándor volt Luna gróf. Ha jól tudom, Melis csak a 1969-es felújításban debütált a szerepben. Leonóra egyszer Takács Paula, egyszer Dunszt Mária.
561   joska141 • előzmény553 2015-11-01 22:32:14
Emlékszem egy Simándy-Melis félr Trubadúrra ahol Simionato volt Azucena az Erkelben, anno....Érdekes, Leonóra alakítójának neve nem ugrik be.
560   parampampoli • előzmény558 2015-11-01 22:03:48
Pillanat!
A desz az első felvonás tercettjének a végén van, nem az f-moll áriában. Privátban majd küldök neked egyet, meg egy Strettát is, C-vel egyet, meg H-val egyet. -:)
559   -zéta- • előzmény552 2015-11-01 21:52:23
Végzet valamikor a 80-as évek elején, Giacomini, Leontyne Price (egyik utolsó Met-fellépése)???

Nekem mindenesetre ez volt a legelső...:-)
558   bermuda • előzmény557 2015-11-01 21:13:12
Köszönöm.... Manrico nekem sem volt a legkedvesebb Ilos szerepem, igaz én keveset is láttam, mert 82 után már nem...Az Ő igazi Verdije Alvaro volt... azt tökéletesen neki írta .
Nos keresek f-moll áriákat hátha kifogok egy punktirozatlan deszt....és egy igazi strettát...))))
557   parampampoli • előzmény556 2015-11-01 20:52:44
Punktírozás azt jelenti, hogy a hangot oktávval lejjebb énekli, nem a magas variációt. A Trubadúrban egyébként az a desz nincs is írva a kottában, és a tenorok közül csak nagyon kevesen merik megkockáztatni, még ha a szoprán bevállalja is. Abody gyerekkorában Laczó Istvánnal hallotta, és neki bizony az a desz az egyik adu ásza volt. -:)

Abody Ilos egész Manricojától nem volt elragadtatva, ez tény. Mikor hazajött 82-ben, énekelte elég sokszor, szerintem csodálatosan, bár akkor is desz nélkül, és a Strettát is H-kkal. De milyenekkel!
556   bermuda • előzmény555 2015-11-01 19:50:11
Melis azér nem biztos, csak ő szokott lenni, ha stár szereposztás van.
Én Rainára itt emlékszem, a Manonban és a Carlosban tuti nem láttam...
Meg volt egy Marcella pobbe is.. de miben???
Jah,, mi korosabbak vagy emlékszünk, vagy felejtünk. A trubadurt láttam Ilossal de nem sokat énekelte itthon... Abodi felrótt egy "punktirozott deszt... mi az??? Akkor megharagudtam Abodyra ))))) azóta sem tudom mit jelent...
555   parampampoli • előzmény553 2015-11-01 19:01:58
Ilos volt vele, az biztos, de Melist nem említette Abody a kritikájában.

Kabaivanska volt Pesten a Don Carlosban és a Manon Lescaut-ban biztos, a Trubadúrra nem emlékszem. De majd Telramund igen. -:)
554   bermuda • előzmény553 2015-11-01 18:32:42
Felicia Weathers..Leonóra...
553   bermuda 2015-11-01 18:31:27
Most sikerült rávennem magam, h. megnézzem a MET-es Trubadurt a MEZZON.
Kb 40 éve láttam , akkor Melis volt szuper Luna, Felicia Leonóra, s tán Ilosfalvy Manrico.
Ezt az emléket nem überelte a mai...
Még rémlik , Kabajvanszka is..de nem biztos. Tudja valaki??
552   Heiner Lajos 2015-09-29 17:48:34
Melyik opera volt a Met első ÉLŐ televíziós közvetítése, mely évben?
551   Haandel • előzmény548 2015-09-29 16:43:19
+
Urania Cinema, Eger
Ld.
Find Cinemas Near
550   Búbánat • előzmény548 2015-09-28 21:18:05
A kecskeméti Malom mozi is vetíti a MET-közvetítéseket.
549   Kaliban • előzmény548 2015-09-28 20:20:29
Szegeden a Belvárosimoziban biztosan.
548   Fidelio 2015-09-28 20:14:48
Valaki nem tudja véletlenül, hogy vidéken közvetítenek-e operákat, s ha igen hol?
Előre is köszi
547   Diva Plavalaguna 2015-08-04 12:10:26


[b]Metropolitan-operaközvetítések a Müpában[b]

Ha az embert utánozzák, az annak jele, hogy valamit jól csinált


"... A következő szezon 2015. októberében A trubadúrral indul, ezt követi egy másik Verdi-mű, az Otello, majd Wagner Tannhäusere következik James Levine vezényletével. A program Alban Berg operájával, a Luluval folytatódik, utána Bizet Gyöngyhalászok, Puccini Turandot, Manon Lescaut, illetve Pillangókisasszony című műve kerül műsorra, végül a szezont jövő áprilisban Donizetti ritkán játszott operája, a Roberto Devereux, és Richard Strauss Elektrája zárja. ... a legnépszerűbb előadásokból ismétlések is láthatók..."
546   telramund • előzmény543 2015-04-03 15:35:59
Nálam ez csak Flórezre vonatkozik.Osborn ragyogó Bellini operáiban is.Aztán a Luciaban tartott d-vel! Na igen az sem semmi!
545   telramund • előzmény542 2015-04-03 15:33:11
Azon a felvételen Osborn a legjobb.Bartoli iszonyatos pocsék Normája csak őmiatta viselhető.Brrrr
544   Búbánat 2015-04-03 14:16:20
A conversation with John Osborn, Almaviva in THE BARBER OF SEVILLE
543   Búbánat • előzmény540 2015-04-03 14:15:21
Osborn nekem - akárcsak Diegó-Flórez - elsősorban mint Rossini-tenor jön be:

John Osborn Asile héréditaire Guillaume Tell 2013
542   Beatrice • előzmény541 2015-04-03 12:13:40
Felvételről nekem is Ilosfalvy tetszik a legjobban. Élőben pedig pont egy tucat különböző tenorral hallottam, és ezek közül Roberto Aronica tetszett a legjobban.
Egyetértek, drámai tenor szerep, de az énekesnek a belcanto finomságokra is képesnek kell lennie. Ebben hasonlít a Norma Pollionéjához. (Osborn az utóbbit is énekelte, Bartolival.)
541   telramund • előzmény540 2015-04-03 09:26:54
A Roberto drámai tenor szerep.Számomra egyetlen egy énekes volt megfelelő ebben: Ilosfalvy Róbert(Ő is sajnos csak lemezen énekelte).
Az ária végét szinte senki nem bírja a lírai ,főként nagyszerű coloratuákkal bíró tenorok pláne nem!
Viszont hallgasd meg Osbornt Mosuc mellett a Lammermmoori Luciában!(gondolom a you tubon még fenn van).Egyébként nagyszerű énekes nálam jobb helyen van ,ha lehet ilyet mondani,mint Flórez!
540   Beatrice • előzmény537 2015-04-02 21:14:37
Osbornt csak egyetlenegyszer láttam élőben, az említett Roberto Devereux-ben. Lehet, hogy épp nem volt formában. A viszonylag kis színházban is kicsinek hangzott a hangja, a színészi játéka meg afféle "civil a pályán" jellegű volt. (Lehet, hogy nem volt elég próba, talán új volt neki a szerep, talán beteg volt stb. stb.) A zürichi tapasztalatom után kellemes meglepetés volt a MET-es A tó asszonya. A volument egy közvetítés alapján pedig nehéz megítélni.
539   miketyson • előzmény537 2015-04-02 12:41:50
Osborn élőben is szuper.
538   Búbánat • előzmény537 2015-04-02 11:12:33
Armida, ugye, a MET-ben került színre vele, Renée Fleming oldalán énekelt Rossini operájában.
537   Búbánat • előzmény533 2015-04-02 11:09:30
Kedves Beatrice! Ha volt módodban többször megfordulni Zürichben, akkor John Osborn tenor hangbéli képességeit - az említetteken kívül - még más operákban is megismerhetted, hiszen fellépett ott Rossini Otellójában is, szintén Zürichben énekelte Halevy Clara című operájának tenor főszerepét. Osborn alakította egy másik Rossini-operának, az Armidának is az egyik fontos tenor szerepét. Ezek az énekelni valók mind bővelkednek egy tenorhangot (is) próbára tevő, nem csak üres virtuozitást kifejező koloratúrákban. Kevés tenor hangfenomén van, aki bír ezekkel a tulajdonságokkal, hogy éneklés közben még hiteles karaktert is felépítsen a színpadon a két-három órás játszási idő alatt. Ezem kivételes hangi adottságokkal rendelkező énekesek egyike John Osborn.
Említett szerepeit DVD-filmekből meg a MET élő rádiós illetve „mozis” közvetítéseiből ismerem, úgyhogy nem kétlem, a hangmérnökök is teszik a dolgukat. A tó asszonyában nyújtott parádés teljesítménye is sokáig megmarad emlékezetemben.
536   Búbánat 2015-03-15 14:40:46
A vadonban

Operavilág.net, 2015. március 6.

Pjotr Iljics Csajkovszkij: Jolanta és Bartók Béla: A kékszakállú herceg vára – közvetítés a Metropolitan Operából. KONDOR KATA írása

"A New York-i Metropolitan Opera nem is olyan régen még konzervatív színreviteleiről volt híres. Bár A kékszakállú herceg vára nem tartozik azon művek közé, amelyeket a realista rendezői iskola eszköztárával színpadra lehet állítani, az intézmény Mariusz Treliński produkciójának bemutatásával ezzel együtt is újabb nagy lépést tett afelé, hogy előadásai ne csak a sztárok és a kimagasló zenei színvonal miatt legyenek híresek, hanem a nívós színpadi megvalósítás és az intellektuális igényesség okán is."
535   Beatrice • előzmény534 2015-03-15 13:34:52
Nem vállalkozom arra, hogy "általános érvényű" értékítéletet alkossak, hogy melyik a jobb mű. A mi magyar szívünknek nyilván a Hunyadi a kedvesebb. Mivel én magam azokat az operákat kedvelem, amelyekben jó koloratúrszopránoknak való szerepek vannak, így nyilvánvalóan ezért is a Hunyadit szeretem jobban, hiszen itt két ilyen szerep is van (és a pénteki előadásban az egyiknek az alakítója világklasszis volt).
Továbbá jobban szeretek ott ülni a színházban és egy levegőt szívni az énekesekkel. Vannak az élő előadásoknak olyan aspektusai, amiket a jelenlegi, mégoly fejlett technika se tud átvinni. Nyilván nincs lehetőségem arra, hogy rendszeresen másik kontinensekre röpködjek előadások kedvéért (ez egyetlenegyszer adatott meg nekem, és óriási élmény volt), így néha beülök a moziba (ha engem érdeklő énekes énekel - kevés ilyen van). De számomra ez nem pótol egy "igazi" előadást.
534   telramund 2015-03-15 12:49:00
Ehhez a műhöz jó idegek kellenek na meg ,hogy valaki vakon szeresse Rossinit.Ismertem, hallottam anno a scalás előadást az sem fogott meg.Így elhiszem ,hogy a Hunyadi jobban tetszett.
533   Beatrice 2015-03-15 01:55:19
Nekem tetszett a szombati A tó asszonya, amit az Urániában néztem meg. Parádés volt a szereposztás. Tisztességes volt a rendezés, ízlésficamok nélkül, logikusan és részletesen kidolgozott szerepekkel. Ebben az operában két rendkívül igényes tenorszerep is van, a címszereplő kegyeiért versenyeznek, a végén mégis a hölgyek "lesznek egymáséi" - az egyik nadrágszerepben. Utóbbit Daniela Barcellona alakította, akit korábbi felvételek alapján jellegtelennek tartottam, de most megállapítottam, hogy egész jó énekessé nőtte ki magát. A megjelenése azonban kevéssé volt illúziókeltő. John Osborn (Rodrigo) hangja a közvetítésben nagynak tűnt, holott 2012-ben, amikor a Roberto Devereux címszerepében láttam Zürichben, elég kicsike hang volt, bár akkor is korrektül és jó technikával énekelt. Azóta vagy megnőtt a hangja, vagy a hangtechnikusok csináltak valamit. Igazából a királyt alakító Flórez hangja se olyan nagyon nagy élőben (eddig ötször volt szerencsém hozzá), de remekül terjed. Persze most is brillírozott. A papát alakító Oren Gradust is hallottam már élőben, egy koncertszerű Boleyn Annában ő volt a Henrik, tisztességes énekléssel, de inkább egy kedves mackó volt, mint egy félelmetes feleséggyilkos. A mostani közvetítésben a rendező jól hasznosította a "mackóságot", egy némileg faragatlan, darabos, de becsületes atyát formálva az énekesből. A címszerepben Joyce DiDonato is megfelelt minden elvárásnak. Remek előadás volt.

...Nekem személyesen azonban mégis az előző este az Erkel Színházban látott Hunyadi László volt a nagyobb élmény. (No nem a rendezés miatt, hanem inkább annak ellenére.)
532   Búbánat • előzmény530 2015-02-23 00:46:07
A MET következő évadjának tervezett operaelőadásairól részletes leírások itt találhatóak.
531   Búbánat • előzmény530 2015-02-23 00:34:28
"Marlis Petersen"
530   Búbánat 2015-02-23 00:32:27
Meghirdette a MET a 2015/2016 évad programját!

Itt sorolom, ami az élő HD-közvetítéseket illeti:

Live in HD: October 3, 2015
Verdi: A trubadúr / Anna Netrebko, Dmitrij Hvorosztovszkij/

Live in HD: October 17, 2015
Verdi: Otello / Yannick Nézet-Séguin - Aleksandrs Antonenko, Sonya Yoncheva, Željko Lučić/

Live in HD: October 31, 2015
Wagner Tannhäuser /Johan Botha, Eva-Maria Westbroek, Peter Mattei /

Live in HD: November 21, 2015
Berg: Lulu /James Levine - Marlis Petersennel/

Live in HD: January 16, 2016
Bizet: A gyöngyhalászok / Gianandrea Noseda - Diana Damrau, Matthew Polenzani, Mariusz Kwiecien/

Live in HD: January 30, 2016
Puccini: Turandot /Nina Stemme, Marco Berti /

Live in HD: March 5, 2016
Puccini: Manon Lescaut / Fabio Luisi - Kristine Opolais, Jonas Kaufmann/

Live in HD: April 02, 2016
Puccini: Pillangókisasszony /Kristine Opolais, Roberto Alagna/

Live in HD: April 16, 2016
Donizetti: Roberto Devereux / Maurizio Benini - Sondra Radvanovsky, Matthew Polenzani, Elīna Garanča, Mariusz Kwiecien /

Live in HD: April 30, 2016
R. Strauss: Elektra / Esa-Pekka Salonen - Nina Stemme, Waltraud Meier, Adrianne Pieczonka /
529   Búbánat 2015-01-12 12:21:07
A Müpa honlapján olvasható:

Lehár: A víg özvegy – New Yorkban

A Met új produkciója

Élő közvetítések HD minőségben

A New York-i Broadway egyik ismert rendezője és koreográfusa, Susan Stroman három rendezéséért is megkapta a musical Oscar-díját, a Tony-díjat. Ezúttal ő állítja színpadra Lehár Ferenc örökzöld operettjét, A víg özvegyet. Az amerikai rendező ezzel a pazar kiállítású, angol fordításban elhangzó előadással debütál a Metropolitanben. Az előadást a brit Andrew Davis vezényli, aki három kontinensen tölt be művészeti vezetői tisztséget.
A produkció mindenképpen kiemelkedik a New York-i dalszínház 131. évadjának műsorából, hiszen a prima donna assoluta, Renée Fleming alakítja a párizsi milliomos özvegyet, Hannát. Ha nem tudnánk, hogy ez huszonkettedik (!) főszerepe a New York-i operaházban, azt hihetnénk a varázslatos lírai szopránról, hogy erre a szerepre született. Hanna szeretőjét, Danilót a People magazin által a legvonzóbb férfiak listáján említett amerikai bariton, Nathan Gunn kelti életre. A francia attasét, Camille de Rosillont a Metben a 2012/13-as évadban debütált Alek Shrader alakítja, Zéta Mirkó báró nagykövetként a világhírű brit baritont, Thomas Allent láthatjuk és hallhatjuk, míg a Broadway kedvelt ifjú szopránja, a modell alkatú és ragyogó színészi tehetséggel megáldott Kelli O'Hara először áll a Met színpadára, a báró kacér feleségeként.

MüPA
2015. január 17. szombat,18:55- Fesztiválszínház; Előadóterem

2015. január 18. vasárnap, 18:00 – Előadóterem

Az Uránia Filmszínház
Vetítési időpontok:

2015. 01. 17. Szombat 19:00
2015. 01. 18. Vasárnap 19:00
528   joska141 • előzmény527 2015-01-07 15:28:36
Uránia Filmszínház is közvetíti ugyanezt, ugyanebben az időpontban. Jelenleg még 18 db jegyük van, 4.100 Ft/db.
Elérhetőség: http://www.urania-nf.hu/met-live-in-hd-2014-15/pjotr-iljics-csajkovszkij-jolanta-es-bartok-bela-a-kekszakallu-herceg-vara-
527   lenszkij 2015-01-07 13:01:12
Ha valakinek akadna egy db fölösleges jegye a 0214-i Jolanta/Kékszakállú közvetítésre, kérem, jelezzen nekem.
Köszönöm.
matraijeno gmail
526   Haandel • előzmény525 2014-10-22 20:33:06
...
James Jorden, who is most famous - or should I say infamous - for his alter ego La Cieca on the e-zine Parterre.com.
...
525   Haandel • előzmény521 2014-10-22 20:31:13

...
James Jorden, who is most famous - or should I say infamous - for his alter ego La Cieca on the e-zine Parterre.com.
...
524   Haandel • előzmény519 2014-10-22 20:17:40
Medicine & Opera
… In summary, this was a fist rate performance of one of opera greatest masterpieces…

Written by Neil Kurtzman
523   Haandel • előzmény519 2014-10-22 20:16:20
Renate Wagner
Die Met im Kino: LE NOZZE DI FIGARO
522   Héterő • előzmény521 2014-10-22 15:50:35
Összefoglalva:
It was an understudy’s performance, which is not something that belongs on the Met’s stage on opening night. :-)
521   parampampoli • előzmény519 2014-10-22 07:52:55
Ezt találtam egyedül, de nem tudok angolul. Remélem, neked azért érdekes lesz. -:)
http://observer.com/2014/09/james-levines-figaro-and-the-mets-opening-night-make-for-a-bad-marriage/
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
10:00 : Budapest
BMC Koncertterem

Concerto Budapest
Művészeti vezetők:
Keller András (programigazgató)
Rácz Zoltán
"A Hallgatás Napja | A Concerto Budapest és a BMC egész napos kortárs zenei fesztiválja"
Részletes program a hallgatasnapja.hu oldalon

11:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia

Gulyás István (zongora)
"Liszt Születésnap"
Liszt:Zarándokévek - II. kötet („Itália”)

11:00 : Budapest
MűPa, Üvegterem

Nikola Parov (kaval), Orczy Géza (tambura), Gera Gábor (harmonika)
"Zenél a világ! - "Páratlan" zenék a Balkánról"

13:00 : Budapest
BMC Koncertterem

Keller Kvartett, Szent Efrém Férfikar
"A hallgatás napja"
ALBAN BERG: Wozzeck – töredékek
ARVO PÄRT: Seven Magnificat Antiphons

15:00 : Budapest
BMC Koncertterem

Kaczander Orsolya (fuvola), Keller András (hegedű), Balog József (zongora)
Concerto Budapest
vez.: Rácz Zoltán
"A hallgatás napja"
HENRYK GÓRECKI: Zongoraverseny
SOFIA GUBAIDULINA: Impromptu
HENRYK GÓRECKI: Kleines Requiem für eine Polka

15:00 : Budapest
Magyar Rádió 6-os stúdiója

Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara
Vezényel: Farkas Róbert
Műsorvezető: Péteri Lóránt
"Zenebeszéd"
MOZART: g-moll szimfónia K.550

15:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Emanuel Ax (zongora)
Budapesti Fesztiválzenekar
vez.: Fischer Iván
J.S. BACH: III. (D-dúr) szvit, BWV 1068
MOZART: d-moll zongoraverseny, K.466
CSAJKOVSZKIJ: IV. (f-moll) szimfónia, Op.36

16:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia

Yohei Wakioka (zongora)
"Liszt Születésnap"
LISZT: 10. Magyar rapszódia
LISZT: 104. Petrarca szonett
LISZT: Zarándokévek II. kötet („Itália”) - Mária eljegyzése
LISZT: Bölcsődal
WAGNER-LISZT: Izolda szerelmi halála
LISZT: Spanyol rapszódia

17:00 : Budapest
FUGA Budapesti Építészeti Központ

"CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál"
SZŐLLŐSY András és a magyar film / 2.
Tízezer nap (1967, rendezõ: Kósa Ferenc)

17:00 : Budapest
BMC Koncertterem

Nora Fischer (ének)
Concerto Budapest
vez.: Keller András, Rácz Zoltán
"A Hallgatás napja"
LOUIS ANDRIESSEN: M is for Man, Music, Mozart
LOUIS ANDRIESSEN: The nine symphonies of Beethoven

19:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia

Jandó Jenő (zongora)
"Liszt Születésnap"
BEETHOVEN: 23. (f-moll) szonáta, Op.57 („Appassionata”)
LISZT: Két legenda
BARTÓK: Szvit zongorára, Op.14 (BB 70)
Válogatás Liszt Ferenc kései műveiből

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti terem

Vörös Elma Dóra (zongora), Nagy Judit (fuvola), Papp Tímea (hárfa), Szűcs Péter (klarinét), Borsos Kata, Tálas Anna (hegedű), Kiss Alexandra Enikő (brácsa), Onczay Zoltán (gordonka)
"Doktorandusz koncertek 1."
„Francia kamaraest fuvolával és hárfával”
IBERT: Piéce
DEBUSSY: Six épigraphes antiques
RAVEL: Introduction et allegro
JONGEN: Deux Pieces en Trio, Op.80
TOURNIER: Szvit, Op.34

19:00 : Budapest
BMC Koncertterem

Balog József (zongora)
Concerto Budapest
vez.: Keller András
"A Hallgatás napja"
GEORGE BENJAMIN: Canon and Fugue
LUCIANO BERIO: Contrapunctus XIX ("Die Kunst der Fuge")
BERND ALOIS ZIMMERMANN: Stille und Umkehr Orchesterskizzen
BERND ALOIS ZIMMERMANN: Musique pour les soupers du Roi Ubu

19:00 : Budapest
Marczibányi Téri Művelődési Ház

Tőkés Emese (zongora)
BEETHOVEN: 32 variacio WoO 80.
CHOPIN: Asz dur polonaise Op.53.
LISZT: Csárdás obstiné
LISZT: Funérailles
LISZT: Après une lecture du Dante-Fantazia quasi Sonata
LISZT: Sposalizio

19:30 : Budapest
FUGA Budapesti Építészeti Központ

"CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál"
SZŐLLŐSY András és a magyar film / 3.
Magasiskola (1970) / GAÁL István (rend.)

20:00 : Budapest
Duna Palota

Duna Szimfonikus Zenekar
a Budapesti Operettszínház Balettkara és szólistái
vez.: Deák András
"Budapest Gálakoncert"

20:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Virágh András Gábor (orgona), Szentpáli Roland (szerpent, tuba)
Magyar Rádió Énekkara (karigazgató: Pad Zoltán)
"Studio5 - nyolc másodperc"
Bemutatók vegyeskarra és orgonára
SOLTI ÁRPÁD: Last Statements
BELLA MÁTÉ: Béke
VIRÁGH ANDRÁS GÁBOR: Seven Choralmeditations
VARGA JUDIT: Pocket Requiem
KUTRIK BENCE: In paradisum

21:00 : Budapest
BMC Koncertterem

Concerto Budapest
vez.: Rácz Zoltán, Keller András
"A Hallgatás napja"
SZŐLLŐSY ANDRÁS: Addio - Georgii Kroó in memoriam
KURTÁG GYÖRGY: Jelenetek egy regényből Op.19, 15 dal Dalos R. versei
VIDOVSZKY LÁSZLÓ: Le piano & Ses doubles
KURTÁG GYÖRGY: Esterházy Péter emlékére
A mai nap
történt:
1937 • Sosztakovics V. szimfóniájának bemutatója (Leningrád)
született:
1912 • Solti György, karmester († 1997)
1917 • Dizzy Gillespie, jazz-muzsikus († 1993)
1921 • Malcolm Arnold, zeneszerző († 2006)