vissza a cimoldalra
2019-08-17
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11422)
A csapos közbeszól (95)

Plácido Domingo (764)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1739)
Franz Schmidt (3407)
Palcsó Sándor (251)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4535)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3388)
Társművészetek (1336)
Pantheon (2376)
Élő közvetítések (8078)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7211)
Fanyalgások és Nyavalygások… avagy virtuális siránkozó elégedetleneknek (179)
Kedvenc magyar operaelőadók (1138)
Milyen zenét hallgatsz most? (25030)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (820)
Operamúzeum (915)
Mozartról magasabban (693)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Bruckner (Szilgyo, 2003-04-26 10:34:50)

   
652   Búbánat 2015-11-19 09:21:22
A Bartók Rádió ma esti műsorán szerepel:

20.27-22.00 A BBC Filharmonikus Zenekarának hangversenye

(London, Royal Albert Hall, 2015. augusztus 1.)

Vezényel: Juanjo Mena

1. Schubert: IV. (Tragikus) szimfónia

2. Bruckner: f-moll mise

Luba Orgonásová (szoprán)
Jennifer Johnston (mezzoszoprán)
Robert Dean Smith (tenor)
Derek Welton (basszbariton) és az
Orfeon Pamplones Együttes
651   Hangyász • előzmény650 2015-03-17 16:34:49
Mármint a holnapi hangversenyre - MüPa, NFZ, Mozart mellett a jelen fórum tárgya.
650   Hangyász 2015-03-17 16:33:06
T. Hölgyek/Urak!
1, azaz egy darab átadó, "szakmai" jegyem van mezei zenerajongóként. Az idő rövidsége miatt jelentkezés a sogyula@gmail.com e-mailcímen, vagy a 20/428-2253-as telefonszámon.
649   Hangyász 2015-03-17 16:32:46
T. Hölgyek/Urak!
1, azaz egy darab átadó, "szakmai" jegyem van mezei zenerajongóként. Az idő rövidsége miatt jelentkezés a sogyula@gmail.com e-mailcímen, vagy a 20/428-2253-as telefonszámon.
648   Hangyász 2015-03-17 16:32:27
T. Hölgyek/Urak!
1, azaz egy darab átadó, "szakmai" jegyem van mezei zenerajongóként. Az idő rövidsége miatt jelentkezés a sogyula@gmail.com e-mailcímen, vagy a 20/428-2253-as telefonszámon.
647   Búbánat 2014-10-29 20:44:00
Anton Bruckner: Requiem

2014. október 31. 19:00

Helyszín: Szent Ferenc Sebei templom
Budapest, I. ker. Fő u. 43.

Közreműködnek:

Szoprán: Szabóki Tünde, Liszt-díjas művész
Alt: Kunsági Lilla, a Szent Lázár lovagrend dámája
Tenor: Kálmán László
Basszus: Cser Péter

Eötvös Loránd Tudományegyetem Bartók Béla Énekkara és Egyetemi Koncertzenekara

Karmester: Kovács László, Liszt-díjas, érdemes művész


646   Hangyász 2014-04-28 12:11:13
A Mester tántoríthatatlan és rettenthetetlen híveihez: MA ESTE AZ OPERÁBAN!!! Aki lemarad, Bp-en 10 évig várhat, mire ismét előadják a Művek Művét.
645   Búbánat • előzmény641 2013-12-09 11:19:58
A Bruckner-est hangfelvétele ma délben meghallgatható a Bartók Rádióban. (12.05 - 13.32)
644   frushena • előzmény643 2013-12-05 21:15:26
tök érdekes amit írtál, köszi információt!
643   Hangyász 2013-12-04 11:13:29
A mo.-i előadási gyakorlat ismeretében kétségesnek tartom, előadják-e valaha a rekonstruált 4. tételt. Akinek megvan, érdemes meghallgatnia Harnoncourt ezzel kapcsolatos előadását, amelynek keretében mindent előadnak, amit a MESTER a tételből leírt. Rattle és a berliniek előadásában pedig a rekonstruált finálé roppant izgalmas, noha a kegyeletes befejezők nyilván tudatosan nem törekedtek arra, hogy a IV., V., VII. és VIII. szimfóniák fő motívumait is belevegyék a kódába, ahogyan azt a Szent Szerző a VIII. végén kisebb mértékben (Brucknerrel ismerkedők számára a VIII. előző főtémáival) megtette.
642   Hangyász • előzmény637 2013-12-04 11:07:07
Hát ha Dubrovay átvitt értelemben kiáll e fórum tárgya ellen... (Pár hete kifejezetten tetszett talán a 2. hegedűversenye, igaz, autóban vezetve hallgattam.)
641   Búbánat 2013-12-04 00:21:25
Ma este a Müpában

Nemzeti Filharmonikusok koncertje

2013. december 4. 19:30 - 22:00
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Bruckner: IX. szimfónia
Bruckner: Te Deum

Közreműködik: Bátori Éva - szoprán, Gál Erika - alt, Balczó Péter - tenor, Gábor Géza - basszus, Nemzeti Énekkar (karigazgató: Antal Mátyás)

Vezényel: Hubert Soudant



640   frushena 2013-12-03 23:13:46
Anton BRUCKNER: "Symphony No.8 in C minor" - BBC Symphony Orchestra, Royal Albert Hall.
I. Allegro moderato; II. Scherzo. Allegro moderato; III. Adagio. Feierlich langsam, doch nicht schleppend; IV. Finale. Feierlich, nicht schnell.)
639   Búbánat • előzmény621 2013-10-27 22:39:02
A Duna Tv-ben korábban sugárzott Bruckner-estet ismétli a televízió, ezúttal az M1 csatornán az éjjel: 1.20-tól

Te Deum (2011. november 17.)

VII. (E-dúr) szimfónia (2012. március 10.)
638   macskás • előzmény635 2013-06-30 23:57:39
Majd Jeszenyin rekeszti őket el:)))
637   macskás • előzmény636 2013-06-30 20:31:36
Csak nem párbaj lesz?:)
636   Hangyász 2013-06-30 19:53:02
A jövő évadban a IX.-et mind az NFZ, mind a BFZ műsorára tűzi. Magyarországi viszonylatban ez is nagy szó. (Hogy a rekonstruált 4. tételt is halljam, feltehetően dőre ábránd szerénységem részéről.)
SŐT!!! Az Operában GYRGY vezényletével a VIII. dörög majd! (Dubrovay Csellóversenyének hozzáillését ne most vitassuk meg, előbb meg is kell hallgatni.)
635   Hangyász • előzmény626 2013-06-30 19:45:19
Az ügyeletes orosz ifjú titánokkal lassan már a Jenyiszejt el lehetne rekeszteni.
Viszont Brucknert ÍGY kell jáccani! (Kémeim jelentése szerint tegnap is remek volt, pár melléfújás megengedhető, pláne egy ilyen terjedelmű és nehézségű darabban.)
634   Hangyász • előzmény625 2013-06-30 19:42:49
Gethsemane - ahogyan Peeperkorn mondaná a Varázshegyen.
633   Hangyász • előzmény628 2013-06-30 19:41:02
Mi az, hogy???
632   Hangyász • előzmény623 2013-06-30 19:40:29
Én.
631   frushena • előzmény630 2013-06-30 11:49:58
ezt csak gondolják! :)
630   macskás • előzmény629 2013-06-30 11:48:36
Azért elég nagy ugrás a barokk operáktól:)
629   frushena • előzmény628 2013-06-30 11:30:03
hogyne szeretném, hiszen zenéje inkább az osztrák barokk egyházi műveknek, mint Wagner stílusának nyomát viseli. Mondumentális szimfoniái, Te deuma, Miséi, Requemje ... Mind, mind óriási zeneművek. Kidolgozások terén pedig Bruckner lángész!
628   macskás • előzmény627 2013-06-30 09:06:31
Szereted Brucknert?
627   frushena • előzmény626 2013-06-30 00:33:17
dehogy hagyjuk. Mi az, hogy a "zenét hagyjuk" ... Macskás: elfoigadhatatlan!
626   macskás • előzmény625 2013-06-29 18:40:16
Jó.
A Bruckner előadása (a zenét most hagyjuk). Az (asszem) orosz csávó nem jött be nekem, pláne a ráadásai...
625   frushena • előzmény624 2013-06-29 17:49:40
dől belőled az info! Milyen volt?
624   macskás • előzmény623 2013-06-29 17:01:28
én
623   macskás • előzmény622 2013-06-29 17:01:16
igen
622   frushena 2013-06-29 14:48:57
ezen volt valaki?
621   Búbánat 2013-06-13 12:59:07
Ma éjjel a Duna TV-ben

23.40 – 1.15: MüpArt classic - Bruckner-est

Művészetek Palotája - Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

- Te Deum (2011. november 17.)

Közreműködik:

Fodor Beatrix (szoprán), Meláth Andrea (mezzoszoprán), Brickner Szabolcs (tenor), Szüle Tamás (basszus)

Nemzeti Filharmonikus Zenekar

Nemzeti Énekkar

Vezényel: Antal Mátyás


- VII. (E-dúr) szimfónia (2012. március 10.)

Budapesti Fesztiválzenekar

Vezényel: Fischer Iván

„Egyházi műveiben Palestrina, szimfonikus zenéjében Brahms, dallamkezelésében Wagner nyomdokain haladt Anton Bruckner, a 19. század végének nagy romantikusa, a linzi dóm orgonistája és karnagya.

A MüpArt Classic ezt a hagyományőrző Brucknert mutatja be közönségének két jellegzetes kompozícióján keresztül. Az 1881 és 1884 között keletkezett, saját maga által a legjobbnak tartott darabban Bruckner Palestrina örökségén kívül a barokk egyházi zene strukturáltságát is felhasználta. Ugyanebben az időszakban írta a Wagner emlékének hódoló VII. szimfóniáját, megjelenítve benne a Nibelung-tetralógia kardmotívumát, Wagner elvesztése felett érzett fájdalmát. A Nemzeti Filharmonikusok együtteseit, illetve a Budapesti Fesztiválzenekart Antal Mátyás és Fischer Iván vezényli."

(95 perc)


620   frushena 2013-06-11 23:19:05
Anton BRUCKNER: "Symphony No. 8 in C minor" Scottish Symphony Orchestra

BBC Scottish Symphony Orchestra, Donald Runnicles conductor

Royal Albert Hall
619   Búbánat 2013-03-31 13:22:24
A Berlini Szimfonikus Zenekar Bruckner-hangversenye

Bartók Rádió, ma 19.35 – 20.55

Budapest Kongresszusi Központ, 2001. március 26

Vezényel: Eliahu Inbal

Közreműködik:

Korondi Anna – szoprán
Ursula Hesse – alt
Daniel Kirch – tenor
Manfred Hemm – basszus

A MR Énekkara (karig.: Strausz Kálmán)

1. IX. szimfónia

2. Te Deum (Korondi, Hesse, Kirch, Hemm, énekkar)

Ism:. jövő péntek: 12.05

618   Andris • előzmény616 2010-12-30 14:16:14
Hmmm... Érdekes. Hogy hol az a két hely, nem tudom (meg tuti, hogy nem mindenkinek ugyanaz a véleménye arról a 2 helyről, azaz nem is mindenki venné észre). Van valami abban, amit a cikkíró ír, de ha így állunk hozzá, akkor más szerzőknél is találhatnánk ilyen részeket. Pl. jómagam a Beethoven 9-et nem a 4. tételéért szeretem...
617   zalbarna • előzmény616 2010-12-29 17:16:44
Nem mindenki gondolja így, a helyszínen egy kis időt eltöltve ki is derül...
616   Pivo 2010-12-29 13:05:32
A december 6-i Bruckner kritikában irja az elemző:
"... odafércelt otromba közjátékokat, melyek azonnal agyoncsapják a korábbi nemes percek erényeit; ilyen pl. a hatalmas Nyolcadik szimfóniában két helyen is előfordul"
Minden provakatív él nélkül, kizárólag kiváncsiságból és okulás képpen kérdezném, pontosan hol van ez a két hely? A többiek is így gondolják?

>> Az előadó is alkot (Bruckneri terjedelmű elmélkedés a Concerto Budapest és Jevgenyij Koroljov hangversenyének apropóján
615   pszí 2010-12-14 20:11:58
Anton Bruckner (1824 - 1896)

IV. szimfónia, Esz-dúr (Haas verzió)

London Symphony Ochestra, Kertész István

BBC Legends CD | ADD Stereo | Rec.: 1964. III. 13 | Live

Nagyszerű előadás, lenyűgöző.
614   Haandel • előzmény613 2010-12-06 19:24:17
Koszönöm!
613   pszí • előzmény612 2010-12-06 19:17:45
Kedves Haandel, igen, tapasztalataim döntő többségükben kétrétegű összehasonlításból erednek.
612   Haandel • előzmény611 2010-12-06 15:47:41
Koszönöm kedves pszí!

Bocsánat, csak most látom, hogy a kérdésem túl általános volt.
Mint tudjuk a Hybrid SACD esetében a lemezen ugyanaz a felvétel két hangformátumban található: CD és SACD formátumban. A hybrid lemezt vagy egy részét, először pl. mint CD-t utána pedig mint SACD-t lehet hallgatni. Így viszonylag könnyen lehet összehasonlítani a két hangformátumot ugyanazon a berendezésen. Lehet, hogy Te vagy valamelyik kedves fórumtársunk is végzet ilyesféle összehasonlítást.

Ezért tisztázni szeretném, hogy a hozzászólásodban ilyesféle CD:SACD összehasonlítástra gondoltál vagy valami másra.
611   pszí 2010-12-05 17:21:03
Kedves Haandel, elolvastam az említett bejegyzést és Sipi cikkét is. Technikai és matematikai részébe a dolognak nem mennék bele, mert egyrészt amit egy fórum keretei között ellehet mondani azt már nagyjából elmondták és Sipi cikke is ott van. Ezért tapasztalati véleményt mondanék inkább.

A SACD kompromisszumos megoldás, valamiért valamit, ezért nem törekszem minden esetben SACD-t vásárolni; hogy mikor előnyösebb az függ a zeneműtől elsősorban, és másodsorban (de legalább olyan mértékben) a rögzítés körülményeitől, a hangmérnökök munkájától és magától a lejátszó készüléktől. Nekem van olyan Rachmaninov II. szimfóniám SACD-n (e mű kifejezetten alkalmas rá), amely messze elmarad egy átlagos CD-től, de van olyan is, amely valósággal (kicsit túlzóan) új dimenziókat nyit meg a műben. MAHLER esetében viszont egyértelműen kerülendő, sőt, monumentális szimfóniáinak az analóg formátum kedvez igazán.

Szóval, összegezve nem tudok egyértelmű állást foglalni SACD ügyben, túl sok változó bonyolult összefüggése a végeredmény (zenemű, felvételi körülmények, hangmérnök, lejátszó készülék stb.), amely lehet valóban rendkívüli és kerülendő is.
610   Haandel • előzmény609 2010-12-04 08:54:44
Köszi!
(Átviszem a High Fidelity topikba.)
609   Sipi • előzmény608 2010-12-03 20:39:24
Ezzel kapcsolatban én lefordítottam egy érdekes cikket, itt található. (A forrás is meg van jelölve, ha az eredeti angolt szeretnéd.)
608   Haandel • előzmény606 2010-12-03 18:06:06
Kedves pszí!
A Historikus előadás c. topikban kobzos55 szóba hozta a SACD-t (lásd 591).
Ha szabad megkérdeznem, Neked mi a véleményed a SACD-ről?
Előre is köszi.
607   Heiner Lajos • előzmény605 2010-12-01 23:38:53
Ezért szok ká uncsi lenni.
606   pszí 2010-12-01 23:26:07
Anton Bruckner (1824 - 1896)

VIII. szimfónia, c-moll (Ed. R. Haas)

Royal Concertgebouw Orchestra, Bernard Haitink

RCO SACD | DSD Stereo | Rec.: 2005. II. 18, 20 | Live
605   pszí 2010-12-01 17:36:29
Anton Bruckner (1824 - 1896)

VII. szimfónia, E-dúr (Ed. L. Nowak)

Royal Concertgebouw Orchestra, Bernard Haitink

DECCA CD | ADD Stereo | Rec.: 1966. XI. | Studio

Haitink csodálatos karmester, egyedülálló az az alázat és feltétlen tisztelet a művek iránt, amely úgy szólaltatja meg azokat, hogy azok mentesek mindenféle karmesteri öncélúságtól, önmegvalósítástól (lásd pl. Furtwängler); csak és kizárólag a mű, a zeneszerző szólal meg, a maga teljességében.
604   pszí • előzmény602 2010-11-22 17:58:09
Nem, csak néha mást is kell hallgatni... :-) Egyébként, a Bajor Rádiózenekar még mindig az egyik legjobb zenekar. Nagyon szeretem a hangzásvilágukat, tónusaikat, formai jellegzetességeiket.
603   Haandel • előzmény601 2010-10-27 18:26:30
... Und mit Brahms sind wir dem Kern der "Sache Strauß" ganz nahe. Gerade der "Walzerkönig" war einer von dessen intimsten Freunden. Und Anton Bruckner bescherte mit seiner 7. Symphonie Strauß "das größte musikalische Erlebnis" - so teilte dieser es dem erfreuten Symphoniker in einem spontanen Telegramm nach der österreichischen Erstaufführung mit.
* * * * *

[i]Josef Anton Bruckner (* 4. September 1824 in Ansfelden, Oberösterreich; † 11. Oktober 1896 in Wien)

Johann Strauss (Sohn) (* 25. Oktober 1825 in St. Ulrich bei Wien, heute ein Teil von Wien-Neubau; † 3. Juni 1899 in Wien)

Die 7. Sinfonie in E-Dur (WAB 107) wurde von Anton Bruckner in den Jahren 1881 bis 1883 geschrieben. Uraufgeführt wurde das Werk am 30. Dezember 1884 im Leipziger Stadttheater vom Gewandhausorchester Leipzig unter Arthur Nikisch.

Der Zigeunerbaron - Die Uraufführung fand am 24. Oktober 1885 im Theater an der Wien in Wien statt.

(Wikipedia)[/i]
602   macskás • előzmény601 2010-10-26 20:37:00
Kedvespszím elpártolt a Nagy Ő-től?
:)))
601   pszí 2010-10-26 20:22:03
Anton Bruckner (1824 - 1896)

VII. szimfónia, E-dúr (Ed. L. Nowak)

A Bajor Rádió Szimfonikus Zenekara, Mariss Jansons

BR SACD | DSD Stereo | Rec.: 2007. XI. 4 | Live

Csodaszép előadás, főleg az Adagio, nagyon szép, érzékeny, lélegző előadás, finom rezdülésekkel.
600   pszí 2010-09-29 23:49:21
Anton Bruckner (1824 - 1896)

IV. szimfónia, Esz-dúr (Haas verzió)

Müncheni Filharmonikus Zenekar, Günter Wand

Profil CD | DDD Stereo | Rec.: 2001. IX. 13-15 | Live

Nagyszerű interpretáció, nem véletlenül brávózik annyira a közönség a felvétel végén. Azt is érdemes megjegyezni, hogy a felvétel idején a Maestro 89 esztendős, és mindössze 4 hónappal később töltötte be a 90. életévét.
599   Andris • előzmény598 2010-08-30 13:10:11
Voltam már fönt azóta párszor, de te akkor pont nem. Esténként általában ráérek, majd felmegyek. Max. felhívlak.
598   Posan 2010-08-27 22:12:45
Kolbi, mikor küldöd át msn-en a nyolcadik elemzését?
597   pszí • előzmény594 2010-08-19 18:54:02
Ez esetben egyáltalán nem jogos, sőt.
596   pszí 2010-08-19 18:53:40
Anton Bruckner (1824 - 1896)

VIII. szimfónia, c-moll (Haas verzió)

Gürzenich Orchester Köln, Günter Wand

Scribendum CD | ADD Stereo | Rec.: 1971. X. 3 | Live
595   macskás • előzmény594 2010-08-19 17:10:33
:)
Nem csak olyankor:)
594   Steff • előzmény593 2010-08-19 12:36:13
Norringtont általában el szokták küldeni a fenébe, amikor ilyesmit vezényel.
593   pszí 2010-08-18 18:21:24
Anton Bruckner (1824 - 1896)

IV. szimfónia, Esz-dúr (1. verzió, 1874)

Radio-Sinofieorchester Stuttgart des SWR, Sir Roger Norrington

Hänssler CD | DDD Stereo | Rec.: 2007. IV. 26-27 | Live
592   pszí 2010-07-23 23:03:36
Anton Bruckner (1824 - 1896)

IX. szimfónia, d-moll

BBC Symphony Orchestra, Jascha Horenstein

BBC CD | ADD Stereo | Rec.: 1970. XII. 2 | Live
591   Sipi • előzmény590 2010-07-13 14:45:18
Tudom, én is ezt akartam írni, csak félreérthető lett.
590   Heiner Lajos • előzmény588 2010-07-13 12:51:20
Hátabaj.
És nem ugyanazt a zenekart vezették. Az egyik az USA-ban, a másik a SZU-ban.
589   tarnhelm2 • előzmény586 2010-07-13 12:51:09
Nem. Jók. És Jochuméi meg pláne.
588   Sipi • előzmény587 2010-07-13 11:17:59
Ők is soká vezették ugyanazt a zenekart, de az ő művészetükről nem tudok annyit, hogy véleményt mondhassak. Eddig nem keltették fel az érdeklődésemet.
587   Heiner Lajos • előzmény582 2010-07-13 10:57:58
Na és Ormándy? Meg Mravinszkij?
586   Steff 2010-07-13 08:44:26
Knappertsbusch Brucknerjei rosszak?
585   Sipi • előzmény583 2010-07-12 20:33:17
"Beszélni, beszélni, beszélni. Ez volt Mengelberg." - Arturo Toscanini (ha jól tudom)
584   tarnhelm2 • előzmény582 2010-07-12 20:27:54
Brucki topicból nem nehéz! (Jó, Mengelberget csak idecitáltam)
583   Steff • előzmény581 2010-07-12 20:05:01
Otto Strasser is írja a memoárjában, hogy Mengelberg fosta a szót. De asszem, nem ezt a kifejezést használta.
582   Sipi • előzmény581 2010-07-12 19:44:58
Hát ja. Úgy látom, minden topikból lehet Furtwängler-Mengelberg topikot csinálni. :-)

Különben Gregor Pjatigorszkij a könyvében Furtwänglert vérbeli karmesternek nevezi, aki jobbá tudja tenni a zenekart, mint amilyen. És az még érdekesebb, hogy három korszakában egymástól annyira elütő előadásokat vezényelt (a negyedik a stúdió, ahol megint valami mást csinált).
Mengelberg 50 éven keresztül vezette a Concertgebouw-t (elég ritka, hogy valaki 50 éven keresztül ugyanazt a zenekart vezényli), a végére gondolom már mindenki automatikusan tudta, mikor mit is akar. És nála a zenekar mindig tökéletesen pontos (talán a háború vége felé már nem, de akkorra ugye eléggé megbomlott már a zenekar egysége).
581   tarnhelm2 • előzmény579 2010-07-12 19:19:36
"és tény, a Berlini Filharmonikusok valóban képes volt arra, hogy azt tegye, amit Furtwängler akart. Rejtélyes."

És az még rejtélyesebb, hogy a bécsiek, a londoniak, a stockholmiak stb. is tudták követni... :)))
Nem jó betanító karmester volt tehát, hanem szuggesztív egyéniség, aki a bizonytalannak ható, köröző mozdulataival is képes volt átadni a zenekarnak, amit a zenéről gondolt.
Mengelberg pl. pontosan ütött, ám ha megnézzük a vezénylését, katasztrofálisan szimpla párhuzamos kézmozdulatokkal dirigált. És mégis micsoda szines muzsika jön ki a keze alól. Ő azonban alig vezényelt más zenekart mint a Concertgebouwt, és baromi sokat próbált, ahol hosszasan fejtegette, hogy mit akar viszonthallani.


580   Momo von Hofmannsthal • előzmény579 2010-07-12 14:32:34
Mert igazából nem a mozdulat a lényeges, hanem a belső összeszedettség.
Az igazán összeszedett, koncentrált karmesternek sokszor intenie sem kell. Mégis megtörténnek a dolgok. Más meg akárhogy kalimpál, követhetetlen.
Belül döl el.
579   Sipi • előzmény578 2010-07-12 13:48:17
Igen, az írásaiból nekem is úgy tűnt, hogy ő meg van róla győződve, hogy a mozdulatai jól követhetőek és tény, a Berlini Filharmonikusok valóban képes volt arra, hogy azt tegye, amit Furtwängler akart. Rejtélyes.
578   Steff • előzmény577 2010-07-12 13:36:54
Egyik írásában nyilatkozik a témáról. Ha olyan zavarosak volnának a mozdulatai, akkor hogyan maradna mégis együtt a zenekar, kérdezi.
577   Sipi • előzmény576 2010-07-12 12:29:27
Hát az biztos, hogy vannak a vezényléséről szép anekdoták. Azt nem tudom, hogy róla olvastam-e, hogy olyan bizonytalanok voltak a mozdulatai, hogy a zenekar mindig megpróbált neki "segíteni".
576   Steff • előzmény575 2010-07-12 10:42:59
Úgy tudom, a bizonytalanságban tartás a módszeréhez tartozott.
575   Steff • előzmény574 2010-07-12 10:31:22
Mondjuk Furtwängler mozdulatait követni...
574   Sipi 2010-07-12 10:13:22
Így van. Vegyük például pont Furtwänglert. Hallani néha, hogy nem pontosak a belépések, vagy néha gikszert (bár ez utóbbi elég ritka), mégis az előadás annyira szuggesszív, magával ragadó, hogy inkább választom ezt, mint tökéletes zenekari játékkal egy unalmas előadást. De ott van például Richter is, akinek a felvételein hallható időnként tévesztés, de mégis olyan előadó volt, hogy ezt elnézik. Pont erről írt egy múltkori Gramofonban Kocsis és Ránki, ha jól emlékszem.
573   Steff • előzmény572 2010-07-12 08:48:09
Ha helyenként rosszul játszanak, de az előadásnak mégis van „gerince”, ereje. Gondolom, erre céloz.
572   macskás • előzmény567 2010-07-11 20:19:22
Hú, ezt hogy érted?
"bizonyos határig nem zavar a gyengébb zenekari játék"

Rosszul játszanak, de mégis jól?
:)
571   pszí • előzmény569 2010-07-11 18:53:36
Nagyon jól szólnak, és nem igazán van manipulálva a hang, élő atmoszférája van a felvételeknek.
570   Steff 2010-07-06 15:46:00
Crotchet
Audite-cédék 20% kedvezménnyel, ha legalább 2-t veszel.
569   Steff 2010-07-06 13:52:29
BöhmHetedik
Nekem még sose volt szerencsém Audite-CD-hez... )-:
Bezzeg Pszí tudna mesélni.
568   macskás • előzmény564 2010-07-04 15:32:17
Csak az nem mindegy, ki írja:)
567   Sipi • előzmény566 2010-07-04 12:25:10
Hát van, hogy egyezik az értékelésem az övékkel, de például olyan Klemperer-felvételek kaptak tőlük 10 pontot a művészi értékre, amiket én alig bírok végighallgatni. Engem különben egy bizonyos határig nem zavar a gyengébb zenekari játék (vagy a szólista tévesztése), ha maga az előadás különben tetszik.
566   Steff • előzmény564 2010-07-04 08:37:02
Például Furtwänglerről párszor leszedik a szenteltvizet a „CT-vizsgálaton”, mert az amerikaiak kevésbé értékelik ha nem olyan precíz a zenekar, mint Széll Györgynél.
565   Andris • előzmény560 2010-07-03 22:40:21
Amit hallottam belőle, az nem tetszett.
564   Sipi • előzmény563 2010-07-03 15:32:58
Ez így van. Én különben szeretem elolvasni a kritikákat, mert ha legalább leírja, hogy mi és miért tetszett vagy nem tetszett neki, akkor tudok belőle következtetni.
563   Steff • előzmény562 2010-07-03 14:01:13
Ilyen mindig előfordul. Hol van kritika, amivel mindenki egyetért?
562   Sipi • előzmény561 2010-07-03 12:32:49
A ClassicsToday-en én már láttam olyan értékelést, amikor egy szerintem rossz előadásra 9-et adtak, egy szerintem jóra meg 3-at... Persze előfordult, hogy egyezett az értékelés az enyémmel.
561   Steff 2010-07-03 12:11:54
Csak mert...
560   Steff 2010-07-03 11:48:06
És mi a helyzet ezzel:

Skrowaczewski?
559   Andris • előzmény558 2010-07-02 09:58:21
Azt viszont nem értem, hogy úgy általában miért kerülik a karmesterek és miért tartják gyenge szimfóniának a 6.-at. Szerintem a 4. tétel lóg ki kicsit, az nem sikerült igazán. Viszont az első 3 kiváló. A lassú tétel pedig talán a 2. legszebb Bruckner-Adagio (az elsőt nem nehézkitalálni :) ). Gondolkoztam azon, hogy esetleg rangsorolhatnánk a szimfóniákat. Vagy úgy, hogy sorrendben melyiket tartjuk a jobbnak, vagy melyik tetszik jobban. Vagy a kettőt kombináljuk. Szerintetek? :)
558   pszí • előzmény557 2010-07-02 00:11:16
Nem az miatt nyilvánvaló elsősorban, hogy csak egyszer vette lemezre, hanem hallható, elég jól - legalábbis abból kiindulva, ahogyan a IV., VII., vagy akár a IX. szimfóniában "Brucknerhez áll". Viszont, mélyebben valóban nem érdemes ezt a kérdést boncolgatni.
557   Andris • előzmény556 2010-07-01 23:55:21
Hogy érdekelte-e, vagy nem, az engem nem érdekel :) . Na jó, persze ez nem igaz. Én ezt nem éreztem rajta, de elég nyilvánvaló, mivel csak egyszer rögzítette. Ettől függetlenül nekem bejött.
556   pszí • előzmény555 2010-07-01 23:48:08
Igen, tényleg nem lassít, pedig kellene, a mű megszenvedi.

Karajant ez a mű tényleg nem érdekelte, nagyon érezhető.
555   Andris • előzmény554 2010-07-01 23:10:20
Az első tétel vége kicsit gyors, de nekem bejön, hogy a kottába beírtak ellenére nem lassít a legvégén.
Egy ismerősöm mondta, hogy ő hallott egy felvételt a 6.-ból Karajannal, és a lassú tétel szétesett. Nos, az abruckner.com szerint Karajan csak egyszer vette fel a 6.-at, szóval ennek a felvételnek kellett lennie, én azonban semmi hibát nem fedeztem fel benne. Nyilván ez nem jelent semmit :) (de lehet, hogy az ismerős emlékezett rosszul...).
554   pszí 2010-06-30 18:34:38
Anton Bruckner (1824 - 1896)

VI. szimfónia, A-dúr

Berlini Filharmonikus Zenekar, Herbert von Karajan

DG CD | ADD Stereo | Rec.: 1979. IX. | Studio
553   pszí 2010-06-30 16:11:12
Anton Bruckner (1824 - 1896)

IX. szimfónia, d-moll

Bécsi Filharmonikus Zenekar, Carl Schuricht

EMI CD | ADD Stereo | Rec.: 1961. XI. 20-22 | Studio

Ez is nagyszerű előadás. Kár, hogy Bruckner már nem tudta befejezni a művet, a korábbi szimfóniák erényeit szépen ötvözi a mester, de ami még fontosabb: nagyot lép előre a szerző utolsó alkotásában. Rendkívül hatásos zene.
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:00 : Budapest
Belvárosi Szent Mihály Templom

"Organ & Choir"

20:00 : Budapest
Pesti Vigadó

Duna Szimfonikus Zenekar
"Budapest Gálakoncert"
17:00 : Tolcsva
Oremus-szalon

Balogh József (zongora)
WOLF PÉTER: Invokáció
J. S. BACH: c-moll preludium
WOLF PÉTER: Patak
J. S. BACH: cisz-moll preludium
WOLF PÉTER: Ostinato
J. S. BACH: esz-moll preludium
WOLF PÉTER: Köd
J. S. BACH: f-moll preludium
WOLF PÉTER: Fanyar Tangó
J. S. BACH: fisz-moll preludium
WOLF PÉTER: Ódon kastély; Fergeteg

17:00 : Tolcsva
Oremus borászat

Theater Brass Miskolc:
Veres Tamás (tuba), Kakuk Zoltan (harsona), Horváth Sándor (vadászkürt), Várkoly Imre (trombita), Gál Péter (trombita)
Reneszánsz és barokk táncok, madrigálok, ünnepi zenék
Gastoldi, Morley, Praetorius, Bach és Händel műveiből

19:30 : Szeged
Szent Rókus templom

Kovács Ágnes, Balogh Eszter, Megyesi Zoltán, Najbauer Lóránt, Melkovics Zoltán (ének)
Határon Túli Magyar Zenészek Szimfonikus Zenekara
Purcell Kórus
vez.: Vashegyi György
MENDELSSOHN: Paulus; Op.36

20:00 : Tolcsva
Látogatóközpont, Szabadtéri Színpad

Lackfi János (költő, előadóművész)
Fugato Orchestra
Hibrid dalok Lackfi Jánossal

20:00 : Tokaj
Fesztiválkatlan

Budapesti Akadémiai Kórustársaság
Karigazgató: Tőri Csaba
Budafoki Dohnányi Zenekar
Vezényel: Hollerung Gábor
"FILMharmonikusok"
A mai nap
történt:
1876 • Az istenek alkonya bemutatója (Bayreuth)
született:
1936 • Róna Viktor, balettművész († 1994)