vissza a cimoldalra
2019-05-25
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11348)
A csapos közbeszól (95)

Kimernya? (3067)
Erkel Színház (10116)
Élő közvetítések (7874)
Elena Mosuc-drámai koloratúra (901)
Jonas Kaufmann (2385)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3252)
Birgit Nilsson (41)
Operett, mint színpadi műfaj (3917)
Bende Zsolt (153)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61688)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1665)
Lisztről emelkedetten (951)
Franz Schmidt (3336)
Carl Maria von Weber (130)
Opera, operett, dalciklus, librettók, szövegkönyvek, versek (598)
Edita Gruberova (3081)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Kedvenc előadók (karnagy, 2003-04-24 13:27:30)

- nem csak énekesek, hanem karmesterek, zongoristák és tekerőlantosok is -
 
2633   zalbarna 2013-11-24 14:05:52
Igaz, hogy vashegedűk, meg régi stílus, de az énekszólót hallás után hibátlanul le lehet írni, az összes díszítéssel, a hang pedig muzikálisabb és több, mint a trombita.
2632   Búbánat 2013-11-24 13:22:33
Bartók Rádió, ma délután

16.00 – 18.30 Lemezelő - nem csak gyűjtőknek

I. Muzsikus legendák: Victoria de los Angeles

1. Ravel: Négy dal - a) Spanyol dal, b) Francia dal, c) Olasz dal, d) Héber dal (zg. km. Gonzalo Soriano)

2. Operaszerepekben –
a) Puccini: Bohémélet - Mimi áriája, I. felv. (km. RCA Szimfonikus Zenekara, vez. Thomas Beecham)
b) Mascagni: Parasztbecsület - Santuzza áriája, (km. Corinna Vozza - alt, Római Operaház Zenekara, vez. Gabriele Santini)
c) Catalany: La Wally - Wally áriája, I. felv. (km. Római Operaház Zenekara, vez. Giuseppe Morelli)

3. Federico Garcia Lorca spanyol népdalfeldolgozásaiból: a) Fel a táncra, b) A négy öszvérhajcsár, c) A monleóni legények, d) A chinitai kávéház, e) Zorongo gitano (zg. km. Miguel Zanetti)

4. Chausson: A szerelem és a tenger költeménye - Maurice Bouchor verseire - a) A vizek virága, b) Közjáték, c) A szerelem halála (km. Lamoureux Zeneka, vez. Jean-Pierre Jacquillat)

II. Kincskereső: Halász Péter, a Magyar Állami Operaház megbízott főzeneigazgatójának legkedvesebb felvételei
III. "A titokzatos labirintus" - zenés utazás a középkortól a reneszánszig. Kalauz: a Huelgas Ensemble, vez. Paul van Nevel. Ötödik állomás: Alexander Agricola chansonjai - a) Je nay dueil (Bergerette), b) Se mieuls ne vient d´amours (Rondeau), c) Fortuta desperata (Canzona)

A mikrofonnál: Madarász Zsolt

Szerkesztő: Bánkövi Gyula
2631   Búbánat • előzmény2630 2013-11-24 00:05:13
Reveláció!
2630   IVA • előzmény2529 2013-11-22 21:53:14
Holnap este tér vissza a Metropolitanbe Rolando Villazón Lenszkij szerepében, amelyet
még négy további alkalommal énekel.
2629   macskás • előzmény2628 2013-11-16 23:40:50
:))
2628   johanna • előzmény2627 2013-11-16 22:31:03
Szereti a jelzőket...
2627   macskás • előzmény2625 2013-11-16 13:58:10
Lehet tudni valamit Rákai Zsuzsannáról?
2626   macskás 2013-11-16 13:56:38
2626
2625   Szilgyo • előzmény2616 2013-11-16 13:38:06
Na ez úgy ahogy van mehet a legnagyobb képzavar topicba.
2624   tiramisu • előzmény2620 2013-11-15 15:51:16
Sok mindent nem tudsz. Gondolom a hangszeredről igen?
2623   tiramisu • előzmény2620 2013-11-15 02:13:32
Alkalomadtán majd megmutatom...:-)
2622   lujza 2013-11-15 01:57:08
Én tisztességesnek érzem zéta kritikáját. Jót-rosszat árnyalva írja le a véleményét, és előre figyelmeztet rá, hogy nem dicshimnusz lesz. De indokol és nem sárba döngöl, és hagy vitatkozni. Pl. én úgy gondolom, hogy öt koncertet 9 nap alatt csak úgy lehet abszolválni, ha az hajszálpontosan meg van koreografálva, és csak a pillanatnyi hibák, indiszpoziciók adják az egyediséget. A hatásvadászat engem pl. Bartolinál sokkal jobban zavart, ott gyakran be kellett húnyni a szememet. De senki se hibátlan, azt kell eldöntenünk, miből van több benne a jó és rossz közül. És DiDonatoban szerintem sokkal több volt a jó, a varázslat.
2621   macskás • előzmény2619 2013-11-14 22:15:13
Malina a legritkább esetben ír negatívan valakiről. Ezt valamit sejtet.
2620   oberon 2013-11-14 21:53:13
Pl. ilyen orbitális butaságot, amit zéta ír: "mélyebb hangjait kissé természetellenesen szorított gégével képzi" életemben nem hallottam, még elképzelni sem tudom. Kíváncsi lennék, hogyan szorítja össze a gégéjét valaki?!
2619   oberon • előzmény2618 2013-11-14 21:49:14
Pedig leírhatnál néhány nevet, tényleg örömmel értesülnék arról, ha valóban van aki a világ élvonalában énekel.
Elviselem, ha mást gondolnak, én még senkit nem minősítettem, pedig már többektől megkaptam, hogy nem jó a fülem és nincs humorérzékem, stb. Most is csak azért szálltam be a ringbe - amiben már hosszú ideje nem vettem részt - mert aránytalannak érzem ezeket a kritikákat. Azért azt aki a Grammy díjat megkapta és a Gramophone az év énekesének választotta, talán nem Magyarországról kellene kioktatni énektechnikai kérdésekben, ahogyan azt pl. Malina János teszi egy másik site-on.
2618   Cilike • előzmény2617 2013-11-14 21:17:07
Hát ezzel messzemenően nem értek egyet.Miért lenne beteges, belterjes az énekesgárdánk? Jó, az igaz, hogy hajlamosak egyesek világsztárnak kikiáltani olyan magyar énekeseket, akik Frankfurt külső 400 személyes operaházában felléptek. Én ezt mindig elmondtam, hogy ne keverjük Gizikét a gőzekével. De szó sincs erről, hogy a mi utóbbi 25, akár 30 évben működő énekeseinkhez hasonlítanák a világsztárokat, sokkal inkább az 50-es, 60-as évek nemzetközi világsztárjaihoz. Valljuk be, elképzelhető lett volna 30 , akár 15 éve, hogy egy világsztár mikroporttal énekeljen a Metropolitanben? Nem. Változik a világ és vannak, akik ezt jól el tudják fogadni, vannak, akik nem képesek és nem is akarják. Megjegyzem, hogy vannak magyar énekesek az élvonalban, most is, és voltak a közelmúltban is, juszt se írom le a nevüket. Én pl. rajongok Kaufmannért, azzal együtt, hogy elfogadom egyes korlátait, mert bőven kárpótol érte mással. Viszont meg kéne hagyni mindenkinek a jogot, hogy véleményt alkothasson. Te sem bírod elviselni, hogy valaki mást gondol, mint te.
2617   oberon • előzmény2615 2013-11-14 21:04:29
Bár nem tőlem kérdezted...
Hosszú gondolkodás után megfogalmazódott bennem, hogy egy szindróma áldozatai lettünk. Ami korábban ppp Kaufmann kritikájában és most zéta írásában kulminálódott. Mégpedig a következő: az elmúlt negyed évszázadban belesavanyodtunk a saját, a világtól valamiért fokozatosan lemaradt, belterjes, azért beteges énekesgárdánk, és az általuk törvényszerűen már betegesre nevelt új generáció produkcióiba. Világszínvonalnak kiáltva ki sokszor középszerű, vagy sajnos még azt sem elérő teljesítményeket, közben folyton sajnálkozva, hogy minket elkerülnek a mai nagy nevek, az aktuális élvonal. Azután, amikor végre eljöttek, lerángatjuk őket is a mi szintünkre - már ami a kritikákat illeti - mert nehogy már ez legyen a jó! Csak azt nem értem, hogy akkor miért nem a mi énekeseink turnéznak Európa és a világ nagyvárosaiban áriaestekkel, miért nem velük veszik fel lemezre ezeket az áriákat, vagy bármilyen más programot? Miért, ha ők a világszínvonal és Kaufmann-ék pedig felfújt lufik?
2616   Búbánat 2013-11-14 20:39:36

Itt egy másik kritika is.

Rendesen előadni

• 2013. november 13. -
• Rákai Zsuzsanna -
• Fidelio -

„[…] Az este valódi sztárja azonban magától értetődően DiDonato volt. Kifogástalan technikája, koloratúráinak könnyedsége, trilláinak gyöngyöző gömbölyűsége, impozánsan bemutatott hangterjedelme, orgánumának teltsége önmagában is elegendő lett volna ahhoz, hogy a Bartók-terem hallgatóságát elbűvölje, énekének valódi vonzereje mégsem ezekben a pozitívumokban rejlett, hanem előadásának különösen szuggesztív drámaiságában, amelynek hatalma a túlfűtött szenvedélyesség helyett elsősorban megindító egyszerűségében mutatkozott meg. Noha az énekesnő láthatóan mélyen átérezte és átélte az éppen megformált ária érzelmi tartalmát, interpretációjának lenyűgöző ereje ennek ellenére nem a látható gesztusokból fakadt elsősorban, sokkal inkább a zenei megvalósítás csodálatos részleteiben nyilvánult meg: a semmiből elindított hangok meleg fényű kiteljesedésében vagy éppen a frázisok magányosan elvékonyodó, elhaló végének tökéletesen uralt és irányított szépségében, a zokogó hangsúlyokban, abban a lélegzetelállító természetességben, amely az egy levegővel megvalósított íveket összefogta, úgy kötve össze magasságukban, színükben, ragyogásukban, testességükben egyaránt nagyon eltérő hangokat, hogy azok lényegileg mégis azonosak maradtak egymással és az imporvizatív díszítésekben, amelyek nem egyszerűen ékesítették a visszatéréseket, de feltárták az adott hangnem szerkezeti összefüggéseit, megmutatva a disszonanciák minden fenyegetését és édességét - mindezt ráadásul a bonyolultság, az erőfeszítés legcsekélyebb jele nélkül
Joyce DiDonato egy alkalommal azt nyilatkozta, hogy az opera élővé, elevenné tételéhez, a hallgatóság meghódításához nincs szükség semmi másra, csak arra, hogy az ember rendesen előadja azt, amit énekel. Őt hallgatva úgy tűnik, csakugyan ennyi a titok.”
2615   zalbarna • előzmény2614 2013-11-14 19:38:29
Neked tetszett?
2614   miketyson 2013-11-14 18:35:05
Azért ez a zéta írás így enyhén szólva méltánytalan. Feltételezni, hogy ez szólt Amsterdamban, és azért nem jó ez most nekünk, hát egy kicsit ingatag alapokon álló gondolat. És DiDonato körülbelül annyira tehenészlány, amennyire zéta szürkemarha.
2613   chenier • előzmény2612 2013-11-14 10:51:18
Sajnos nem hallottam még élőben énekelni a hölgyet. A tubuson megnéztem pár felvételét, azokban tetszik. Csengő tiszta hangú énekesnő, szép küllem, arisztokratikus testtartás és hála Istennek mellőzi a Bartolis cirkuszt.
2612   oberon • előzmény2607 2013-11-13 22:09:55
Sok minden összegyűlt, amióta nem voltam gép közelben...
Először zalbarna felvetésére:
lehet, hogy voltak hamis hangok, de nem volt jellemző. A környezetemben helyet foglaló énekesnők igazolhatják ezt. Egyébként bizonyára kéjes örömmel nyugtáztak volna minden kirívó hamisságot, ehelyett felállva tapsoltak a koncert végén.
Ez az utolsó érv az ítészektől: "egyébként hamis volt", mindig elgondolkodtat.
Aki megpróbált már elénekelni akár csak egy áriát, de esetleg egy ilyen másfél órás koncertprogramot, gondolom egyetért abban, hogy óhatatlanul becsúszik egy-két nem teljesen kristálytiszta hang.
Nem vagyunk gépek. Pl. Johanna is elismeri, hogy a kísérő együttes kiváló volt. Pedig az orosz koncertmester is fogott hamis hangokat a Vivaldi versenyműben, de ez nem volt lényeges. Ott miért nem említi? Vagy azt nem hallotta?
A fülemről: sosem állítottam, hogy tévedhetetlen vagyok. De szerintem más sem az.
A sztárságról: sok esetben a sztár és az igazi művész fogalma nem fedi egymást. De Bartoli, Kaufmann vagy DiDonato esetében igen. Ez baj?
2611   chenier • előzmény2610 2013-11-13 21:29:21
Régebben is voltak operasztárok, de maga a sztárság manapság nekem egyet jelent a kreálással. És eltakarja az igazi művészetet, ami lehet, hogy meg is van az illetőben, de mivel a kreáció van kiemelve, felnagyítva, fontosabbnak mutatva, a lényeg pedig elsikkad. Vagy ami még rosszabb,csak a csinálmány létezik igazi művészet nélkül.
Mert Franco Corelli sztár volt a maga idejében, -/éppen most hallgattam Don Joséként, a könnyem kicsordult a gyönyörűségtől/ de nem az volt a fontos, vagy legalább is nem a legfontosabb, hogy milyen szép volt, magas, jóképű, a nők bálványa. Hanem a hang, amilyen talán nem is születik többé. És ez a lényege az operának, a hang, és az azzal való bánás!
2610   johanna • előzmény2609 2013-11-13 19:39:06
Számomra az a nagy különbség a sztár és a művész között, hogy a művésznek van saját mondanivalója a műről (nem csak saját magáról), és meg tud hatni.
A sztárnak rendszerint megmondják, mit tegyen és hogyan. Lehet nagyon virtuóz, lehet nagyon lenyűgöző, de nem tud meghatni. Mert amit csinál, az nem igazán a sajátja. Nem belülről, őszintén fakad...
De megesik néha, hogy valaki egyszerre sztár és művész is. De ez nem az az eset, szerintem...
2609   tiramisu • előzmény2605 2013-11-13 17:21:16
Nanana!

És az sem biztos, hogy jó a füled, 30 év ide 30 év oda!
Kíváncsi lennék a Te technikai perfekciódra példának okáért, vagy a hozzáértésedre!
A művész az művész, a sztárt -legtöbbször- csinálják, de attól még lehet jó művész!
2608   Búbánat 2013-11-13 16:50:35
Csak úgy általában fogalmaztam meg magamnak a következő gondolatokat, annak apropóján, hogy – olvastam - Joyce DiDonato teltházas koncertjének a végén felállva ovációzott a publikum, ám egyeseknek ez nem jelent semmit. Akadnak, akik „hideg fejjel” teszik mérlegre az ott látottakat-hallottakat, és leírják, ami nem tetszett nekik, amivel elégedetlenek voltak – meg sem említve az általános elragadtatást, melyet tapasztalniuk kellett. Bizonyosan van abban igazságuk, mert talán benne vannak a szakmában, és elméleti-gyakorlati tapasztalatokkal rendelkeznek, van alapja mondandójuknak, és ebbéli ismeretekkel felvértezve próbálnak rámutatni, rávilágítani a tényekre, az esetleges árnyoldalakra, melyek felett talán elsiklik a jelenlévők többségének a figyelme.
Azonban mit szóljunk akkor, ha olyan kiemelkedő művészi teljesítmények születnek, melyeknek – érezzük- rosszindulatból vagy előítéletből kiindulva, akár „dacból” is, megkérdőjelezik értékét, nagyszerűségét, művészi szépségét; valami megfellebbezhetetlen, negatív töltetű kritikában elparentálni, „kiosztani” vagy legalábbis lehűteni a felhevült kedélyű rajongókat – akik utóbb visszaolvassák ezeket az írásokat - , nem igen tudom mire vélni. Főleg nem, ha csak apróságokba köt bele a magát „felkészültnek” tartó kritikus, mert nyilván nehéz beismernie, hogy ő is hatása alá került a közreműködők művészetének, de valamiért mégis szabadulni akar belőle; így lehetnek ezzel a véleményt nyilvánító kommentezők is: sokszor olvasok tőlük teljesen mást, mint amit a helyszínen megtapasztaltam, ami benyomásom volt, azzal ellentéteset, nem foglalkozva azzal, hogy – velem együtt – a sokaság tetszésnyilvánítása mögött sok egyéb más, pozitív érzelmeket nyújtó „valami” csoda rejlik, mely általános, felemelő hatással van rám, ránk, akik a nézőtéren helyet foglaltak. Általában nem értem azokat a kritikusokat, akik „szembe menve az árral” beszámolójukban örökké csak fanyalognak, kétkednek, értetlenkednek, elutasítanak, kifogást keresnek, és azt a "buta", szegény, hozzá nem értő közönséget lenézve kioktatják, hogyan is kellett volna „viselkedniük”, de azok „nem okulnak”, továbbra is gyönyörködnek, olvadoznak, elvarázsolódnak, meghatódnak, és urambocsá’, még tapsolni, brávózni, ünnepelni is merészelnek - akiknek az emlékezetébe örökké be fog vésődni az a zenei, vokális élmény, melyben az adott előadáson-koncerten részesültek. Tehát, ha ilyeneket olvasok az „ítészektől”, nem tudom hova tenni ezeket a szerintem „”előítéletes írásforgatókat, véleménymegmondó személyeket, akik már eleve úgy mennek el és ülnek be egy produkciót megtekinteni-meghallgatni, hogy „úgyis nekem lesz igazam”, „ biztosan nem fog tetszeni” - és nagyítóval keresnek és biztosan találnak is valami hibát, hogy kipécézhessék, és másnap a kritikájukban megírhassák a konklúziót: "na, ugye, előre megmondtam… kár volt elmennem … csalódott vagyok miatta… nem érte meg a kifizetett drága belépőjegy árát… soha többé" stb., - és ezzel a közönség többségének értékítéletét kétségbe vonhassák, megkérdőjelezhessék, és eközben teljesen meg vannak győződve saját tudásuk felől: hitükben, szemléletükben, megrendíthetetlenül és megkérdőjelezhetetlenül véleményt formálnak, bírálnak – és lehet, hogy tényleg nekik van igazuk. Többjük mindent racionálisan közelít meg, kevésbé érzelmi oldalról. Ugyanakkor az az egyszerű, zenebarát nem méricskél. Ő csak szórakozni, kikapcsolódni akar, és ha tetszik neki valami, őszintén, azon nyomban kifejezi érzéseit tapsával. (Ritkábban hangot ad nem tetszésének is,) Nem baj, ha a zenében jártasabb „írástudó” szakemberek megpróbálják meggyőzni őket, hogy nem egészen úgy van, ahogy mindez bennük „lecsapódott”, mert ami nekik jó volt, tetszett, az bizony lehetséges, hogy rossz, csapnivaló. Ezt lehet okos szóval, „tanítóbácsis” módszerrel is eljuttatni az olvasótáborhoz, de sajnos, inkább azok vannak többségbe, akik azonnal lehurrognak valamit, és néhány dörgedelme szóval elintézettnek tekintik, Na, itt van az a pont, ami engem mérhetetlenül zavar. Miért veszik el a kedvét az ilyen lelombozó írásművekkel annak a nézőnek-hallgatónak, aki addig abban a meggyőződésben élt, hogy valami fantasztikus szépet, jót, emlékezetest kapott, abban részesült, és most lám, az egész nem igaz, nem úgy van, ezek szerint őt becsapták és most úgy érzi, akkor benne van a hiba és/vagy félrevezették az érzelmei. Ezért azt mondom: a kimondott vagy leírt szavaknak óriási felelősségük van. Nem szabadna mintegy rákényszeríteni a senki által bírálhatatlan véleményt a másikára, a tőlük ellentétes – akár többségi - véleményt megformálókra, még akkor sem, ha különben igazuk lenne, és ha ehhez támogatói is vannak bizonyos körökből. Sokszor úgy érzem, mintha valami ismeretlen érdekekből íródnának ezek a mindent megkérdőjelező, nem a pozitívumokat kidomborító cikkek, inkább azt hangsúlyozzák, ami nem volt, jó, nem tetszett nekik, közben meg sem említik, hogy mekkora sikernek lettek szem- és fültanúi. Következménye: nem fogják elolvasni a szerzőnek ezeket az írásait, mert megtapasztalták, és előre tudják, mit fog tartalmazni a „szöveg”. Keresztül fognak siklani felette. Ez alól, tudom, én sem vagyok kivétel… De önkritikát mindenkinek jogában áll gyakorolnia, ezt sem lehet megtiltani. Ideig-óráig mindenki hízeleghet önmagának, de van, amikor „odakozmálunk”…Szép szavakkal inkább célt lehet érni, és rávezetni az olvasót, hogy korábbi zenei, művészi élménye ellenére, a látszat sokszor csal. Ha viszont továbbra is csak a maga - akár tényszerű, akár vélt - igazát hajtogatja, lehet, hogy ellenkező hatást fog vele elérni, és csak tovább lapoznak…A tartalom milyensége kétirányú fegyver: nem mindegy, hogy kinek a fejében fogalmazódik meg, kinek a kezébe kerül, kinek a plajbászával, klaviatúráján jut el a potenciális címzettekhez, és melyik irányba sül el a dolog. Veszélyes lehet ezért is, mert esetleg bumerángként csapódhat vissza,,,
2607   zalbarna • előzmény2606 2013-11-13 16:40:59
t
2606   zalbarna • előzmény2605 2013-11-13 15:26:09
És Te nem hallotad, hogy hamis?
2605   oberon • előzmény2602 2013-11-13 15:20:43
Azért a sorrend nem lényegtelen. Nem a cikkek miatt énekel DiDonato ott és azokkal, hanem amiért ott és azokkal énekel, azért foglalkozik vele ennyit a sajtó. Én is zenész vagyok, közel három évtizede a szakmában, sőt a műfajhoz is van némi közöm. A felsorolt magyar hölgyek tehetsége, adottsága elvitathatatlan, de azt a szakmai perfekciót, amit szombaton a MÜPÁ-ban hallottam, egyiküknél sem tapasztaltam. Pedig hallottam őket már sokszor. Azzal kapcsolatban pedig, hogy milyen módszereket engednek meg maguknak a karrier érdekében, ne legyenek illúzióid. Sajnos.
Kolonits Klárát már a Semmelweis utcai főiskolai diplomakoncertjén is hallottam, kb. húsz éve, amikor nagyon tetszett. De akkor egy tehetséges kezdő volt, most azonban már befutottként - az Opera kamaraénekese, esténként milliós gázsival - más a véleményem, mert technikailag a perfekciótól igen messze van. Baráth Emőke pedig még most kezdő, őt egy nemzetközi sztárral összevetni bármilyen alapon is, szerintem nem vezet helyes eredményre
2604   Búbánat • előzmény2603 2013-11-13 15:13:24
Jogos.
2603   miketyson • előzmény2600 2013-11-13 15:04:19
mezzoszoprán
2602   zalbarna • előzmény2601 2013-11-13 14:48:32
Hát éppen ez az. Ha ilyen módszereket megengednének maguknak. De nem engedik meg. Megjegyzem, Johanna szerint nem nagy szám Di Do. Johanna zenész. Nem " csak egy vélemény ". Kolonits Klári viszont nagy szám sztem. Ha neked nem az, hát egészségedre váljék. Hallottál már a prostitúcióról? Én nem mondom, hogy itt arról beszélünk, de a fogalom meghatározását nem árt azért néha elvégezni. Mondom, ez itt nem az, csak rögtön az jött le, ahogy olvastalak, hogy " ha megfizeted az árát, te is lehetsz király "
Nem látod egyébként, hogy a gondolatmenetedben a pénz jön ki, mint domináns tényező? Meg a reklám, ( ami pénzbe kerül) Miért nem a tudás, a tiszta éneklés?? Szeretném, ha más értékmérőt használnánk.
De az igazi vitához az kéne, hogy a legközelebbi koncertre befizessetek, addig már nem hasadok tovább.
2601   oberon • előzmény2595 2013-11-13 14:16:16
Szerintem a felsoroltak nem bánnák ezt a sajtót, ha azzal együtt járna az is, hogy ott és azokkal léphetnének fel, ahol és akikkel DiDonato. Az, hogy van a cikkekben túlzó, bulvár felhang, az bizonyosan egyesek ízlésével nem találkozik, de a koncert szombaton azt igazolta, hogy a hölgy remek, valóban a nemzetközi sztárcímet kiérdemlő énekes. Ennek okán nem értem a felsorolást, milyen tekintetben, melyiküket lehet összehasonlítani DiDonatoval?
2600   Búbánat 2013-11-13 14:09:45
Johanna ott volt, Zalbarna nem, Joyce DiDonato budapesti koncertjén. Olvasom itt az alábbi hozzászólásaikat, és úgy találom, DiDonato megítélésében, minősítésében Johanna és Zalbarna egyetért (utóbbi részben a sajtóban olvasottakra is alapozva, mintegy előítélettel viseltetve iránta) , ugyanakkor csak Johanna fogalmazott meg a szopránt bíráló kritikát, kifejtve véleményét a koncerten elhangzottakról. Johanna személyes véleményét tiszteletben tartva, nem lehet elsiklani amellett, hogy hozzá hasonlóan biztosan voltak, akik csalódottan távoztak. Vélhetően sok barokkzene-rajongó kifejezetten azért látogatott ki a koncertpalotába, hogy - túl az amerikai szoprán iránti kíváncsiságán – a ritkán hallható, szépséges barokk-operák áriáit élőben meghallgassa – csak hab a tortán, olyas valakitől, akit a kritikák az egekbe magasztalnak… - és élvezhesse ezt a fajta stílusvilágot, zenét-éneket. Ezért nem sajnáltak – akik megfizethették – drága belépőjegyre pénzt áldozni. És tény, a híradások alapján, hatalmas rajongótábora van a szopránnak, amiben lehet, hogy „bűnös” ő maga is, és az „elkötelezett” sajtója is. De miért baj az? Szerintem, az összes világsztárnak régtől fogva kialakult sajtója van, minden egyes fellépésüket médiakampány övezi. Ez már így szokás. Ezen nem érdemes – nincs mit - fennakadni. DiDonato a Müpában is bizonyosan újabb híveket szerzett magának – akár függően, akár függetlenül is az előzetes hírveréstől. A művészete nem lebecsülhető. Én végül azért nem mentem el az áriaestjére, mert annyira nem vagyok oda a barokk zenéért (leszámítva, amikor én énekelek a kórusban ilyen műveket). Csak pár éve hallottam róla, először Rossini operáiban figyeltem fel értékes mezzoszopránjára. Azóta követem figyelemmel, hol, miben lép fel, és mikor, hol van alkalmam kifogni egy élő közvetítést vele, vagy próbálom egy DVD-jét beszerezni. Kedvelem az amerikai szopránt: láthattam a MET élő közvetítésének filmvetítésekor az Ory grófjában, DVD-n a Hamupipőkében, A sevillai borbélyban. Tehát, a kora romantikus operákban kész vagyok bármikor lelkesen "elviselni" hangját és színpadi alakítását - függetlenül a sajtókritikáktól, más véleményektől, melyek amúgy sem tudnak-tudnának befolyásolni kialakult nézeteimen.
Remélem, sikerül a művésznőt visszahívni, esetleg az Operába meghívni egy teljes előadásra. Azon bizonyosan magam is ott leszek akkor.
2599   zalbarna • előzmény2598 2013-11-13 13:09:13
Szíved joga.
2598   Ametiszt • előzmény2597 2013-11-13 12:32:25
Én nem látok különbséget a "szemét sajtó" meg "ez a fajta sajtó között". Mindkettő egyformán káros, mégha elsőre nem is tűnik annak. Valóban, az alany közreműködésében sem hiszek.
2597   zalbarna • előzmény2596 2013-11-13 12:09:09
Tudtam, hogy ez még hátravan, éreztem....azért írtam a 2586-2587 -et. Olvasd el lécci.

Mégegyszer: Itt nem egy általános , hülye szemét , tolakodó, tökbunkó és szenzációhajhász sajtóról beszélek. Ez egy speciális fajta célzott művelet, megvan a forgatókönyve, és kell hozzá az alany együttműködése. . Ha nem látod, te bajod.


2596   Ametiszt • előzmény2595 2013-11-13 11:40:35
Te a mai világban,a földön élsz? Beleegyezni, amit a sajtó ír? A művész nem is tud róla, csak utólag, ha egyáltalán. De még ha ő nyilatkozik is saját magáról, akkor is hányszor előfordult már, hogy nem az és nem úgy jelent meg a cikkben ahogy a művész mondta. Nem beszélve az innen-onnan összeollózott, rosszul fordított, szenzációhajhász és az jól ismert semmitmondó klisék ismételgetését szajkózó "beharangozókat". Helyreigazítás, sajtóper, ja az már nem jut az olvasóközönség tudomására, ha egyáltalán valaki bajlódik vele. A lényeg: nem a sajtóból kell megtudni ki milyen művész.
2595   zalbarna • előzmény2593 2013-11-13 08:41:55
Van abban valami, amit írsz, hogy igazán nem is akarom meghallgatni azt, akinek ilyen a sajtója. De azért adnék neki egy esélyt mindenképpen. Nem vagyok csalhatatlan, és naon sokaknak tetszik. Mit nyilatkoztattam ki? Hogy van emberi méltóság, és az nem engedi ezt a fajta gusztustalan sajtónyomulást, mert ez az igazán nagyokhoz nem méltó? Amerika az Amerika, legyen Neked, Európa meg Európa, Óh maradjon még velem. Az viszont rémisztő, hogy egyedül vagyok a véleményemmel, ha hiszed, ha nem , néha azt gondolom : " Segítség, mindenki eszi ezt a sz..rt, a vége az lesz, hogy nekem is meg kell ennem? "

De én nem akarom. Olvasd már el ezeket a nyálakat mégegyszer, hát nem látod, mire megy ki az egész?

Megint a sajtóról beszélek és arról, hogy DiDonato cinkos ebben. Még mindig nem értem, mi ebben a kinyilatkoztatás. Szerintem így van. Képzeld el ezt a sajtót Kolonits Klárival, vagy Sümegi Eszterrel, vagy Bernadettel, de akár Baráth Emőkével !!!

Ők és ez a taroló-kampány, nem látsz benne semmi oda nem illőt? És szted ezek a hölgyek beleegyeznének ebbe? És ( ide kell Johanna kritikája) mennyivel rosszabbak, vagy kevesebbek DIDonatonál?

Szóval semmi kinyilatkoztatás, csak egy vélemény, de határozott.
2594   johanna • előzmény2593 2013-11-13 08:20:05
Igen, becsuktam...:-)
De akkor meg kénytelen voltam jobban megfigyelni az éneklését. És észrevettem, hogy a mély hangjai nem szépek, hogy egyre többször hamis. A ráadásban pl ugyanott volt hamis, ahol az első elénekléskor is. És lassan már ösztönösen csak a zenekart figyeltem, mert ők viszont tényleg világszínvonalon játszottak. Szerintem...
2593   lujza • előzmény2592 2013-11-13 01:44:25
Tudod, én lelkifurdaltam, amikor azt írtad, hogy nincs pénzed a koncertre, hiszen én még meg tudtam fizetni. De ez most elmúlt, mert olyan, mintha Te nem is akartad volna meghallgatni, viszont most kinyilatkoztatsz. Méltóság? Azt hiszed, a magyar bulvárlapok számítanak? És a többi? Ahogy Gruberova vagy Kaufmann se fog rosszul aludni attól, hogy valaki nálunk jól lehúzta, talán DiDonato se a róla magyarul leírtakkal foglalkozik, inkább azzal, hogy a közönség ünnepelte, és szívesen visszajön talán. Ajánlom, hogy hallgasd meg akkor!
Johanna, köszönöm a véleményed, de azt gondolom, hogy talán be kellett volna csukni a szemed. Amerika ilyen (is).
2592   zalbarna • előzmény2591 2013-11-12 21:24:30
Nem róla beszélek, hanem a sajtóról. Róla egyenlőre csak feltevéseim vannak, úgynevezett ( sajna ) előítéleteim. Ami nem helyes, tudom is, mégis rendben vagyok ezzel, mert tudom, hogy előítélet, a művészete felülírhatja ezt nálam bármikor. Nem mondtam, hogy ő irányítja a sajtót, hanem azt mondtam, hogy ehhez a beleegyezése is kell, a közreműködése. Melyik valóban nagy énekesről tudod elképzelni, hogy eltűri ezt a fajta médiát? Méltóság, Méltóság. Azt jelenti, hogy a nagyságra méltó. Ebben itt semmi méltóság, sőt...
2591   Bambu • előzmény2586 2013-11-12 21:10:24
Irigylem az önbizalmad. Újságcikkek alapján minősíted valaki művészi értékét, döntöd el ki az igazán jó. Más ezt közvetlen (például koncerten szerzett) benyomásai alapján teszi. Az összeesküvés elméleted - mely szerint DiDonato irányítja a róla szóló sajtót - pedig igen szórakoztató.
2590   Héterő • előzmény2584 2013-11-12 15:24:11
Egy k-val kevesebb/PÁNIK/Győzike = :-) / :-) / :-)
2589   zalbarna • előzmény2588 2013-11-12 15:05:28
Hja, azér nem jár pénz...
2588   zalbarna • előzmény2587 2013-11-12 14:55:53
Merazér méltóság is van , kérem !!

2587   zalbarna • előzmény2586 2013-11-12 14:55:00
Nem általában a szemét sajtó, hanem Ez a fajta szemét sajtó. Ebbe bele kell egyezni.
2586   zalbarna • előzmény2576 2013-11-12 14:53:21
Ide tartozik még, hogy aki hagyja, hogy a sajtó mindig ezen az igen alacsony színvonalon magasztalja az egekbe és tárgyaljon róla, nos azt egy kissé lenézem. Mert ez a fajta sajtó az igazán jókkal SOSEM TÖRTÉNIK.
2585   zalbarna • előzmény2576 2013-11-12 14:48:46
A figyelemről csak annyit, h mikor láttam, h Johanna csak egy mondatot ír, RÖGTÖN TUDTAM, hogy tőle, mint a momus szerkesztőjétől ez NEM VÉLETLEN . Nem is kezdtem cikizni emiatt mint annnyian mások, óh és minden.. Fegyeljetek és megadatik néktek óh az ég kegye, na megye...k.
2584   Heiner Lajos • előzmény2582 2013-11-12 14:41:34
És hol marad Győzike?
2583   Héterő • előzmény2579 2013-11-12 14:06:25
A cikk bizonyság arra, hogy zalbarna fanyalgása mennyire indokolt. JdD a My Fair Lady legnegatívabb alakjából készült föl Magyarországra... Nem szegény díva hibája, hogy ez így jelenhetett meg. A cikkből csak az maradt ki, hogy szereti Lagzi Lajcsit és Fradi-szurkoló.
2582   Héterő • előzmény2579 2013-11-12 14:06:21
A cikk bizonyság arra, hogy zalbarna fanyalgása mennyire indokolt. JdD a My Fair Lady legnegatívabb alakjából készült föl Magyarországra... Nem szegény díva hibája, hogy ez így jelenhetett meg. A cikkből csak az maradt ki, hogy szereti Lagzi Lajcsit és Fradi-szurkoló.
2581   Heiner Lajos • előzmény2568 2013-11-12 13:35:46
A legjobb mégis, anno, az a főcím volt, hogy

ÓRIÁSI PÁNIK A TŐZSDÉN!

Csak a második szóban összecserélték a magánhangzókat.
2580   Heiner Lajos • előzmény2579 2013-11-12 13:34:29
Egy k-val kevesebb, ez így nagyon cikkkkki.
2579   Heiner Lajos • előzmény2578 2013-11-12 13:33:55
Hogy még jobb legyen a napod, olvasd el a legutóbbi Vasárnapi Hírek vonatkozó cikkkét!
2578   johanna • előzmény2572 2013-11-12 11:35:36
Bocsánat, de én nem gyilkolásztam... Egyetlen szóval sem. De ha már ennyire a szívére vette mindenki, hogy merészelek nem rajongani, akkor legyen.
Nekem lényegében egyetlen lényeges bajom volt az énekesnővel. Hogy nem tudtam hinni neki, mert minden mozdulata, gesztusa megcsinált volt. Hangsúlyoznám, szerintem!!! Ez nem egy igazság, csak egy magánvélemény. Ami elvileg szabad, ha jól tudom. És nem kéne senkinek megsértődnie rajta, mert senkit nem akar megsérteni.
2577   Ametiszt • előzmény2575 2013-11-12 11:34:08
Az "énekes sajtóját" a sajtó írja, jól tudható milyen bombasztikával, ismert bulvár elemekkel és "szakmai igényességgel". Az énekesnek vagy művésznek nem sok köze van hozzá. Kivétel azt a ritka esetet, mikor egy művész saját maga által összeállított sajtóanyagot publikál a sajtó számára (pl. a honlapján) és a sajtó azt használja és veszi át.
2576   Bambu • előzmény2575 2013-11-12 11:31:31
A figyelemről csak ennyit: azt írtam, hogy egy kivétellel. Ez szerintem nyilvánvalóan Johannára utal.A csak megjegyzéseket tevők a sajtóban megjelenteket kivetítve a művészre egyértelműen lenézően nyilatkoztak magáról az énekesről, és nem a sajtóról. Ismerjük a sajtót, az adott művészt szerintem hiba a róla írtak ( valóban sokszor csacsiságok )alapján megítélni. Ezt próbáltam érzékeltetni a hozzászólásommal.
2575   zalbarna • előzmény2573 2013-11-12 10:43:23
Van itt két dolog, amire oda kéne figyelni, mielőtt beszólsz.

1. Johanna ott volt a koncerten.

2. Egy szót sem írtam arról, milyen énekes is valójában DiDonato. Hiszen nem is hallottam soha. A sajtóról írtam végig, kár, hogy nem esik le.
És, hogy akinek ilyen alantas a sajtója, azt valszeg nem is érdemes meghallgatni. Comprende?

2574   Búbánat 2013-11-12 10:39:42
Mese az elkopott jelzőkről

Opera Világ.hu, 2013. november 12.

Joyce DiDonato a Művészetek Palotájában – NÉMETH ZSOMBOR kritikája a november 9-i koncertről

„Az, hogy DiDonato az olasz barokk operarepertoárhoz nyúl, szinte természetes: hangja predesztinálja erre. A hangja, amely egyrészt könnyed, mégis van elegendő tartása, tónusa, drámaisága. A flexibilitás szintén erőssége DiDonatónak: nem okoz problémát sem a magasság, sem a mélység; sem a hosszú, kitartott hang, sem a gyors futamok. A ráadásként kétszer is elénekelt Orlandini-ária improvizált kadenciája volt a legfőbb bizonyíték arra, hogy DiDonato bármit csinálhat, pontosabban bármit meg tud csinálni a hangjával, határt csak a fantáziája szabhat.”

„Napestig lehetne sorolni a koncert erényeit. Nagy öröm, hogy ellentétben Mark Padmore pár héttel ezelőtti fellépésével, a koncertterem egészen megtelt, ráadásul a közönség a harmadik ráadás után egy emberként felállva tapsolt.”
2573   Bambu • előzmény2572 2013-11-12 09:08:42
Igazad van. Érdekes, hogy a pikírt, ledegradáló megjegyzések egy kivételtől eltekintve olyan személyektől származnak akik bevallottan nem hallották a koncertet. Az az egy pedig "egy szóval gyilkol". Én sem járok olyan művészeket megnézni-meghallgatni akiket nem kedvelek, de nem is pocskondiázom őket. DiDonato nagy művész, ezt bebizonyította amikor a Magyarországon kevésbé népszerű barokk összeállítással olyan hatást váltott ki a közönségből, hogy - ahogy azt az egyik belinkelt írás is tartalmazza - úgy éreztük angyal szállt el felettünk. Tizenkét éves éves fiam két napja folyamatosan a koncertről áradozik, azt hiszem ez is tanúsítja, tényleg megtörtént szombat este a ritka csoda.
2572   lujza • előzmény2553 2013-11-12 00:07:18
Én örülnék, ha Johanna felsorolná azokat a bajokat! Jobban szeretem ismerni mások véleményét, és nem szeretem az egy szóval gyilkolászást.
Nem vagyok járatos a barokk zenében, de egy-egy kiemelkedő előadóját (Bartoli, Il Giardino, stb.) azért szívesen meghallgatom. Engem magával ragadott DiDonato, bár nagyrészt számomra ismeretlen áriákat énekelt. Számomra nem az övé a legszebb mezzo hang, de ahogy énekelt vele, az lenyűgözött, és nem csak engem. A teremben időnként a légypisszenést is hallani lehetett volna, és ami hihetetlen, elfelejtettek még köhögni is. Hatni tud a közönségre, és nem kellenek ehhez olyan eszközök neki, mint pl. Terfelnek.
2571   Búbánat • előzmény2567 2013-11-11 21:38:00
Értem a humorodat, és célzásod… Mint tudjuk, DiDonatonéhány éve Londonban egy Sevillai borbély-előadásán eltörte a lábát, de mankóval, majd később kerekes székben folytatta az előadás-sorozatot! Óriási sikere volt. De gondolj bele, egy pályakezdőt bedobnak a mély vízbe, és lám, fennmarad: fiatalon "ugrándoztatták", hol a Figaro házasságába, hol a Saloméba, hol pedig a Marica grófnőbe. Három teljesen különböző zenei- és stílusvilág! Viccesen azt mondom: akkor és ott, ezekkel az erőn felüli „gyakorlatokkal” szerezte meg azokat a képességeit, melyek megedzették testét-lelkét, és az említett vészhelyzetben képessé tették, hogy sérülten is folytatni tudja fellépéseit. Nem kell messzire mennünk: Balczó Péter szinte "lekopírozta” nagyhírű pályatársnőjét, amikor a Falstaff főpróbáján eltörte lábát, de hősiesen folytatta, és gipszbe tett lábbal is remek Fenton-sorozatot produkált! Talán tőle „lopta” az ötletet, ő volt a minta? Lám törött láb szükségeltetik ahhoz, hogy valaki „befusson”?! A párhuzam alapján, így megérhetjük még Balczó Péter világkarrierjét is... Humorizálva azt is mondhatnám, a fiatal énekeseknek – bármi áron - előbb el kell töretni lábukat e cél érdekében, és aztán már semmi nem menti meg őket a villámkarrier áldásaitól vagy átkaitól… Nincs elvesztegetni való idő, ha tovább akarnak lépni, „ugrándozniuk kell”, hogy alaposan felkészüljenek a két énekművész példájából a hasonló rendkívüli esetek és helyzetek kezelésére. Aztán nincs megállás, jöhet a nagy mutatvány: még törött lábbal is lehet valaki két lábon járó énekes-csoda...
2570   oberon • előzmény2568 2013-11-11 21:23:30
OK, ez mind remek, csak megint a lényeg sikkad el. Az, hogy a hölgy egy kiváló koncertet adott szombat este a MÜPÁ-ban. Kimagasló színvonalon énekelt, és a kísérők is minden tekintetben kiválót nyújtottak. Sajnos az elmúlt húsz esztendőben nem sok hasonló alkalmat tudok felsorolni. A műfajban pedig főképp nem. Gardiner koncertszerű Poppeája jutott eszembe, amit 1993 őszén Bécsben hallhattam. Akkor éltem át hasonló, megalkuvás nélküli élményt.
2569   tiramisu • előzmény2568 2013-11-11 20:58:20
:-))
2568   zalbarna • előzmény2566 2013-11-11 20:48:34
Egek ereje !

Biszekszuális hangja is van neki!

A sajtó közelít a néhai Estihirlap színvonalhoz, bár sztem az utolérhetetlen. Emlékszem, egyszer egy ilyen főcím volt benne:

KALÓZOK A LUCERNÁSBAN !

És utána jött a cikk és tényleg összehozta , apám.

De az utólérhetetlen sztem. Az a régi ugyanis teljesen érdek nélkül hülyítette az embereket. Ott nem kellet a példányszámra hajtani, nem volt versenytárs, se prémium. Egyszerúen és érdek nélkül volt teljesen hülye. Ez ahhoz képest játék, méghozzá önös érdekből.
2567   macskás • előzmény2564 2013-11-11 20:04:07
Akkor tört el a lába?
:))
2566   Bambu • előzmény2560 2013-11-11 19:57:01
Egy másik - teljesen jogosan - elragadtatott beszámoló:

http://figaro.postr.hu/joyce-didonato

2565   zalbarna • előzmény2564 2013-11-11 17:24:37
Émmeg a múlt héten játszottam egy keresztelőn, de nem írt róla a sajtó, azt mondták , belőlem nem lehet pénzt csinálni...:)
2564   Búbánat 2013-11-11 13:56:19
Nem hiszem, hogy annyira közismert: DiDonato a pálya elején Marica grófnőt énekelt beugrásként a Santa Fe Operában...
2563   zalbarna • előzmény2562 2013-11-11 11:53:06
Johanna csak egy mondatot írt, de az többet mondott...(mint ez a végtelen ömlengés itt írásban és szóban...)
2562   zalbarna • előzmény2559 2013-11-11 11:47:53
Itt is minden leg... Ááááá nemáááá......
2561   zalbarna • előzmény2560 2013-11-11 11:45:21
A szüleim arra tanítottak, hogy a "legjobb" - nak az a tragédiája, hogy valahol van egy még jobb...
2560   Beatrice • előzmény2557 2013-11-11 11:20:08
Beszámoló egy blogon: Nomen est omen - Joyce DiDonato a MÜPÁ-ban
2559   Beatrice 2013-11-11 11:16:59
JDD a Tények estében
Az interjú még a koncert előtt készült.
2558   macskás • előzmény2556 2013-11-10 22:48:29
és humbug volt?
2557   parampampoli 2013-11-10 22:34:00
Lehetne bővebben...?
2556   johanna • előzmény2555 2013-11-10 11:06:20
Igen
2555   macskás • előzmény2553 2013-11-10 10:28:44
Ott voltál?
2554   zalbarna • előzmény2553 2013-11-10 00:06:07
Ajjaj....
2553   johanna • előzmény2552 2013-11-09 23:20:58
Ha hallottad volna, más bajod is lenne...
2552   zalbarna • előzmény2551 2013-11-09 15:41:55
Az a bajom, hogy nem történik említés a cikkekben arról, hogy kiválóan ért az antik bútorok restaurálásához is, pisztollyal, késsel egyformán jól bánik, és a dél-jemeni mellé most tanulja a szuahéli nyelvet, és szabadidejében eredményes oroszlánvadász is...ja, és holnaptól közlekedési igazságügyi szakértő is ( bár ez nem tartozik szorosan az operához...)
2551   Búbánat • előzmény2550 2013-11-09 09:42:14
A MÜPA Magazin legfrissebb száma címoldalán szerepel a fotója és az újságban többoldalas, színes képekkel illusztrált cikk foglalkozik munkásságával, pályájával, civil életével.
2550   zalbarna • előzmény2549 2013-11-08 16:37:58
Segítség.

( Azt nem írták, hogy megnyerte tavaly a házi-marathont Kansasban és remek sütiket is csinál. Aaaaannnnnyira cuki ! )
2549   Búbánat 2013-11-08 15:49:25
DiDonato Budapesten

MNO, 2013. november 8., péntek 13:55, frissítve: péntek 13:44 , szerző: Vig György, Kiss Eszter Veronika

„Nincs még egy énekes, aki megközelítené azt, amit ez a szőke kansasi bombázó tud, a koloratúrát a madárcsicsergés békés tisztaságával és a szívmegállító szépség kifejezőképességével párosítva. Menj, hallgasd, és csodálkozz!” – írja a The Independent. És valóban, DiDonatóról szinte minden kritikus úgy vélekedik: szó szerint elvarázsolja a közönséget, s nem is nagyon lehet róla rossz értékelést olvasni. Pedig a megnyerően bájos szőke énekesnő az egyetemen csak azért kezdte képezni a hangját, hogy több ösztöndíjat kaphasson, aztán hamar operafőszerepekben találta magát. Igazi karrierje bő egy évtizede kezdődött, tavaly pedig Grammy-díjat nyert Diva Divo című lemezével, amely tulajdonképpen a holnap felhangzó Drámakirálynők műsorát tartalmazza.

DiDonatót imádja a közönség, s nemrég azt írták róla: nem lehet ésszerű indokot felsorakoztatni, hogy valaki miért ne szeretné. Rajongóival személyesen tartja a kapcsolatot interneten, fergeteges humorú mesterkurzusokat tart, ugyanakkor hús-vér ember, aki imád süteményezni, jógázni, fotózni, szereti a finom borokat és kick-boxol. Bátor nyilatkozataiban gyakran emeli fel a szavát a zeneoktatás fontossága és a közélet visszásságai ellen. Közvetlenségével és érdekesen összeállított műsoraival sokat tesz az opera műfajának népszerűsítéséért.”
2548   Búbánat • előzmény2544 2013-11-08 00:53:28
A maradék 25% veheti/veszi igénybe különböző jogcímeken a kedvezményes árú (vagy ingyenes) belépőket. Ez mindig is így volt. Ebbe még besegíthet előadásnapján való "ébredés"...
2547   Beatrice • előzmény2538 2013-11-07 22:17:30
Úgy vélem, ez a koncert a MüPa-évad egyik legfontosabb zenei eseményének ígérkezik.
Majd mondjátok meg, hogy igazam volt-e, mert sajnos én pont kihagyom - egyetlen olyan énekes van a világon, akiért még DiDonatóról is lemondok, és eme egyetlen énekes koncertjére fogok elmenni szombaton.
DiDonatót egyszer hallottam élőben, 3 éve, Salzburgban, a Norma koncertszerű előadásán (ő volt Adalgisa), és azonnal megfogott. Remek énektechnikáján és szép hangján túlmenően fantasztikusan "bele is tudja tenni magát" az ábrázolt figurába.
A korábbi "Drama Queens" koncertturné egyik előadását hallottam rádión - izgalmas, nagyszerű és szórakoztató volt. (Pedig általában nem vagyok nagy barokk-rajongó.)
A hölgy egyébként is igen szimpatikus személyiség - érdemes blogbejegyzéseit, tweetjeit elolvasni, interjúit megnézni, meghallgatni. Nem egy "média-csinálmány". A hírnév nem jött neki korán és könnyen.
Sajnos Magyarországon nem igazán ismerik.
2546   zalbarna • előzmény2545 2013-11-07 22:04:54
Eme topic 2538-as beszólás ( Búbánat ) katt a vastagbetűs Joyce DiDonatora.
2545   macskás • előzmény2543 2013-11-07 21:14:50
Nem találom.
2544   Licht Alberich • előzmény2538 2013-11-07 20:11:05
" Ugyanakkor biztosan lesznek annyian (akik a földszintre szóló, ennél háromszor magasabb helyárú jegyeket is meg tudják vásárolni), hogy tele lesz a nagyterem. " A jegytérképet nézve jó, ha kb. 75%-os ház lesz...
2543   zalbarna • előzmény2542 2013-11-07 18:58:09
Nemtod mija bulldogharapás? 2538-ban katt a linkre és meglátod....( alsó fogsor előbbre áll, mint felső.. Általában az erős személyiség jegye.)
2542   macskás • előzmény2541 2013-11-07 18:38:12
?
2541   zalbarna • előzmény2540 2013-11-07 14:51:30
( bár a bulldogharapása naon pozitív...:)
2540   zalbarna • előzmény2539 2013-11-07 14:02:42
Ez némileg segít elviselni a hiányt...
2539   macskás • előzmény2537 2013-11-07 13:24:22
Én most hallgattam a legújabb dupla lemezét (ReJoice, így szerényen), összeollózott, és érdekes, de annyira azért nem.
2538   Búbánat • előzmény2537 2013-11-07 13:23:14
Megértelek, a felemelt helyár oda, „fel a magasba” is elég sok ahhoz (4.900 Ft), hogy alaposan végig gondoljuk: megér-e ennyit kiadni Joyce DiDonatoért és a Complesso Barocco műsoráért. Sokan ezt nem (sem) engedhetik meg maguknak. Úgyhogy visszavonom azt a kitételemet: „megfizethető ár”. (Vannak, akiknek semmi sem - eléggé - drága... Engem is nagyon vonzana oda a koncertre a híresség személye, és vele a program, de még nagyon tépelődöm rajta az ára miatt. Ugyanakkor biztosan lesznek annyian (akik a földszintre szóló, ennél háromszor magasabb helyárú jegyeket is meg tudják vásárolni), hogy tele lesz a nagyterem.
És nem mindenki tud hozzájutni olcsóbb, szakmai jegyekhez…
2537   zalbarna • előzmény2535 2013-11-07 11:57:38
Mennyi az a megfizethető kb ? :)
2536   Búbánat • előzmény2535 2013-11-07 11:50:45
"Neked való volna"
2535   Búbánat • előzmény2534 2013-11-07 11:50:26
Pedig ez a koncert igazán Neked volna! Barokk; régi zene... Fent a harmadik emeletre, még megfizethető a jegy.
2534   zalbarna • előzmény2533 2013-11-07 10:57:03
Kicsit gyanús ez nekem. Jó bornak nem kell ekkora cégér. Viszont valszeg ( az ára miatt ) sosem fogom élőben hallani, úgyhogy a kritikámat megússza. Így könnyű... :)

" Előre megmondjuk a nagyérdeműnek, mit fog hallani és tényleg, ez bejön. Csakhogy így hiányzik majd a valódi meglepődés. " ...És mind a valódiságok eltakarva .. " A mindent elborító reklám itt éppen a műtől és művésztől veszi el az egyik fontos eszközüket.. "

" A reklámnak mindig célja van, és mindig ugyanaz a célja. " .. Na mi?

Ilyenkor mindig a fülembe cseng az a mondat, amit az egyik nagymenő zeneiskola nyári tábor szervezőjétől hallottam így egy az egyben, egy kövér 10-11 éves kislánynak mondta, aki odajárt a tulajdon zeneiskolájukba és ő is tanította minden nap: " - Te csak hozd a pénzt és meglátod, egy életre szóló élményben lesz részed..." És ezt a mondatot még aznap legalább tizenötször hallottam tőle...Jól meg is jegyeztem és hiszitek vagy nem, nagyon gyakran csak úgy magától megszólal a fejemben.

( ..részlet az Életem sztárok nélkül című folytatásos pamfletből..)
 
Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Erkel Színház

PUCCINI: Manon Lescaut

11:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Liszt Múzeum

Xuesha Hu (zongora)
LISZT: 11. magyar rapszódia, S. 244/11
LISZT: Spanyol rapszódia, S. 254
LISZT: Obermann völgye, Zarándokévek I., Svájc, S. 160
LISZT: Dante szonáta, Zarándokévek II., Itália, S. 161

14:00 : Budapest
Olasz Kultúrintézet

Katayama Dozan (Shakuhachi)
Koto-Shakuhachi együttes
Anima Musicae Kamarazenekar
vez.: Antal Mátyás
DOZAN KATAYAMA: Sakura Quartet
DOZAN KATAYAMA: Kokiriko no Kaze
DOHNÁNYI - SITKOVETSKY: Szerenád
MICHIO MIYAGI: - Haru No Umi (Spring Sea)
MINORU MIKI: Lotus Concert
DOPPLER:Hungarian Pastorale Fantasie op.26

17:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Juniki Anna (szoprán), Katona Ágnes Ariadné (fuvola), Boldog-Nagy Zsófia (csembaló)
Bartha Lóránd (próza)
"Hangulatkoncert"
Pengető billentyűk - Vibe a 17-18. századból
J.S. BACH: D-dúr toccata, BWV 912
A. SCARLATTI: Ardo e' ver per te d'amore
SIRET: Második szvit
STORACE: Passacaglia
TAKEMITSU: Rain Dreaming

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, XXIII. terem

"Házimuzsika a Zeneakadémián"
Mező Péter tanítványai
Kamarahangversenyek 2018/2019 tavasz
HAYDN: 59. (g-moll) vonósnégyes, Hob. III:74 („Lovas”)
Meier Eveline, Agárdi Anette (hegedű), Lakatos Vivien (brácsa), Nagy Róbert (cselló)
MOZART: 19. (C-dúr) vonósnégyes, K. 465 („Disszonancia”)
Eveline Meier, Hoang Ho Khanh Van (hegedű), Li Ke (brácsa), Kristina Vocetková (cselló)
RACHMANINOV: 2. (d-moll) zongoratrió, op. 9 („Elégikus”)
Matous Peruska (hegedű), Kristina Vocetkova (cselló), Jan Vojtek (zongora)

18:00 : Budapest
Nádor Terem

Ittzés Gergely (fuvola), Monostori Gábor (zongora), Zétényi Tamás (cselló)
A darabról bevezető előadást tart: Sándor László
SÁNDOR LÁSZLÓ: Korálfantázia virágokkal

18:00 : Budapest
Szent Imre Gimnázium Díszterme

A Budapesti Vonósok és a Weiner Leó Konzervatórium ifjú szólistáinak közös koncertje
Műsor:
MARCELLO: d-moll Concerto II-I. tétel
Holes Éva – oboa
MOZART: A-dúr hegedűverseny K. 219, I.tétel
Réthy Lilla – hegedű
CASTELNUOVO TEDESCO: D-dúr Cocerto op.99, III. tétel
Csíki Janka – gitár
HIDAS FRIGYES: Florida Concerto I-II. tétel, Versenymű két harsonára
Ruzsányi István és Nok Roland – harsona
HAYDN: C-dúr oboaverseny Hob.VIIg:C1 I. tétel
Ozsváth Dorottya – oboa
PONCE: Concerto del Sur III. tétel
Riesz Péter - gitár
WIENIAWSKI: D - dúr Polonéz op. 4, I. tétel
Szabó Gergely – hegedű
TELEMANN: D-dúr szonáta -koncert
Pusztaszegi Ákos, Huszti Boldizsár – trombita
Felkészítő tanárok: Kerényi Judit, Fejérváriné Németh Zsuzsa, Kató Árpád, Foltyn Péter, Monoki Attila, Kis András

19:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia

Ando Yuki (ének)
Gaján Evelin (oboa), Kitatani Mariko (hegedű), Holló Mariann (zongora, orgona)
Ando Yuki ének diplomakoncertje
J.S. BACH: Magnificat, BWV 243 – Quia respexit
GRIEG: A szív melódiái, op. 5 – 3. Ich liebe dich
GRIEG: Hat dal, op. 48 – 3. Lauf der Welt, 6. Ein Traum
LISZT: Kling leise, mein Lied
LISZT: Oh, quand je dors
LISZT: Benedetto sia'l giorno (47. Petrarca-szonett)
R. STRAUSS: Nyolc költemény Hermann von Gilm verseire az Utolsó levelekből, op. 10 – 3. Die Nacht
R. STRAUSS: Öt kis dal, op. 69 – 5. Schlechtes Wetter
R. STRAUSS: Das Rosenband
R. STRAUSS: Négy dal, op. 27 – 4. Morgen
R. STRAUSS: Hat dal, op. 17 – 2. Ständchen
ELGAR: „The sun goeth down” – ária A királyság című oratóriumból

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Veronika Eberle (hegedű), Tabea Zimmermann (brácsa), Christoph Richter (cselló), Zempléni Szabolcs (kürt), Simon Izabella, Várjon Dénes (zongora)
"Összkiadás élőben"
Schumann zongorás kamarazenéja/5
SCHUMANN: Meseképek, op. 113
SCHUMANN: 3. (a-moll) hegedű-zongora szonáta, WoO27
SCHUMANN: Adagio és Allegro, op. 70
SCHUMANN: Esz-dúr zongoranégyes, op. 47

19:00 : Budapest
Erkel Színház

PUCCINI: Pillangókisasszony

19:00 : Budapest
Óbudai Társaskör

Frankó Tünde, Kun Ágnes Anna, Gulyásik Attila (ének)
Kassai Franciska előadóművész
Neumark Zoltán (zongora)
Szerkesztő, műsorvezető: Baranyi Ferenc
"Mediterrán május"
Olasz, francia, spanyol áriák, operettdalok, mindenféle énekek

19:00 : Budapest
Belvárosi Szent Mihály Templom

"Organ & Choir"

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Agata Szymczewska (hegedű)
Liszt Ferenc Kamarazenekar (koncertmester: Tfirst Péter)
WEINER: Pasztorál, fantázia és fúga
GÓRECKI: Concerto - Notturno hegedűre és vonószenekarra
LISZT: 2. magyar rapszódia
DEBUSSY: Vonósnégyes – vonószenekari változat
18:00 : Pécs
Kodály Központ

Nika Gorič (szoprán)
Pannon Filharmonikusok
Vezényel: Bogányi Tibor
VILLA-LOBOS: I. Sinfonietta(A memória de Mozart)
MOZART: “Pupilleamate“ - Cecilius áriája (Lucio Silla)„Schon lacht der holde Frühling“– koncertária, K.580
VILLA-LOBOS: Bachianas brasileiras No.5
STRAVINSKY: Tűzmadár-szvit (1919)
A mai nap
született:
1928 • Hidas Frigyes, zeneszerző († 2007)
1929 • Beverly Sills, énekes († 2007)
elhunyt:
1934 • Gustav Holst, zeneszerző (sz. 1874)