vissza a cimoldalra
2020-09-29
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11553)
A csapos közbeszól (95)

Franz Schmidt (3693)
Társművészetek (2110)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2062)
A Magyar Zenekarok helyzetéről (99)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62459)
Kolonits Klára (1183)
Eiffel Műhelyház (294)
Joan Sutherland - La Stupenda (121)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4114)
Zenetörténet (295)
Régizene (4463)
A MET felvételei (1216)
Operett, mint színpadi műfaj (4557)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4937)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4747)
Mi újság a ZAK-on és a hazai koncerttermekben? (309)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Gárday Gábor (Momo, 2008-03-01 14:20:24)

     
32   Búbánat 2013-11-03 15:39:50
Ezen a héten minden nap délelőtt Gárday Gábor volt a vendég a Dankó Rádió stúdiójában, ahol az operettműsor t vezető Nagy Ibolyával beszélgetett. Gárday Gábor érdekes gondolatokat osztott meg a rádióhallgatókkal. A zenei bejátszások között az ő felvételei közül is hallhattunk néhányat, például a János vitéz daljátékból, és Lehár Cigányszerelméből szép részleteket.

A ma délelőtti adás ismétlését délután öt órától ismét meghallgathatjuk, ami az interneten is, a www.dankoradio.hu oldalon online szintén elérhető.
31   virius • előzmény29 2008-03-05 17:32:40
Nettó 25, de bruttó 37 év... 13 évig az Operettszínház tagja volt.
30   tukán • előzmény27 2008-03-04 18:38:16
A 2x mondta ....2x mondta...csak véletlen volt....
29   Eri 2008-03-04 18:35:16
Schön herr Grundtner. Ön bebizonyította, hogy minden seggnek egyforma az íze! Ehhez kellett az elmúlt 25 év?!
28   Momo von Hofmannsthal • előzmény22 2008-03-04 16:54:50
milyen igazad van...
27   sphynx • előzmény26 2008-03-04 16:06:35
Kis türelmetlen...
26   tukán • előzmény24 2008-03-04 16:01:38
Ez igaz!
25   tukán • előzmény24 2008-03-04 16:01:22
Ez igaz!
24   sphynx • előzmény23 2008-03-04 15:57:39
Az a jelenség, hogy ügyeskedéssel érdemen felüli pozícióba lehet jutni? Ezen tényleg érdemes ennyit nyavalyogni, hiszen nagyon ritka dologról van szó.
23   tukán • előzmény22 2008-03-04 15:52:52
A jelenség nem jelentéktelen , az alany igen.
22   sphynx 2008-03-04 15:46:01
Minél jelentéktelenebb egy téma annál nagyob hülye, aki túl sok időt fecsérel rá.
21   Momo von Hofmannsthal • előzmény20 2008-03-04 15:00:12
Annyira ismerem, amennyire sokan mások is. Majd\' 20 éve a kollégám, és ezalatt beszélgettünk néhányszor.
Nem kell a rokonának, vagy barátjának lenni ahhoz, hogy ne ilyen negatívan lássa az ember. Nálad azt tűnt fel, hogy 3x is visszatértél a témára. Bár a véleményt elég elmondani egyszer is. Nagyon zavarhat…
20   fatrombita • előzmény17 2008-03-04 14:35:26
Namost, a véleményem elmondása nem számít csesztetésnek, az pedig hogy nem a szemébe mondom, semmit sem von le annak igazságtartalmából. Sőt! Ha odamennék hozzá megmondani, az lenne a cseszetés...:)

\"Mert valóban előbb kéne odamenni személyesen, ha már ennyire zavar, és ismerjük egymást.\" - Ez mit jelent? Ha jól emlékszem már írtam, hogy nem ismerem személyesen. Azt meg rég az orromra kötötted, hogy neked ismerősöd (de ha nem tetted volna, mostanra biztosan leesett volna:)) Ha így lenne, biztosan elég lenne ha csúnyán néznék rá a nekem nem tetsző produkcióknál...
19   tukán • előzmény18 2008-03-04 11:24:05
Most már \"nagyénekes\" GG., mert írt róla a MN ?
A memóriája nagyon rossz a művész úrnak!
És szelektív.
A Zeneakadémia-i énekvizsgáján, amely nyilvános volt és a ZAK Kistermében zajlott anno, Lukács Miklós tanszékvezető ott mindenki előtt tanácsolta el GG.-t a szakmából, majdnem sírt is, úgy hogy sajnáltuk!
Erre velem együtt sok ÉLŐ tanu van, tehát nem kell előadni azt ami nem igaz!
Aztán ment a Színművészeti musical-tanszakára....stb.
Mire föl adott volna neki Mikó A. szerepeket? A Leopoldot igen, hogy a kirúgás miatt ne nagyon szomorkodjon!
Meg ott nem kell énekelni!


Senki nem bántja GG.-t, de nem lesz nagyobb ( ? ) művész, ha valótlant állít,és nem az igazat!!!
18   Búbánat 2008-03-04 01:23:54
A hétfői Magyar Nemzetben egy cikk jelent meg Gárday Gáborról, aki péntek este ünnepelte operaházi tagságának negyedszázados jubileumát.

A cikk szerzője, Kiss Eszter Veronika biztosan olvassa a Momus-t, mert tudtommal itt a fórumon lett leírva, hogy Gárday első szerepe néma szerep volt, Leopold a Rózsalovagban, s pont ezzel az információval vezeti fel a jubiláns művész pályájának ismertetését - hozzáteszi: de hogy ez a néma szerep mennyire semmit nem jelent, bizonyítja azoknak a főszerepeknek a sora, amelyekkel bizonyosan beleírta magát a magyar operajátszás történetébe.
A kiváló bariton énekes jóval régebben kötődik az Ybl-palotához, ahol már 1970-ben a kórus tagja volt.

A meginterjúvolt Gárday az újságírónak a következőket mondja:

- Az opera totális műfaj, minden művészeti ág benne van: az építészet, a festészet, a jó librettó, a zene, a jó színészi játék, jól és érthetően éneklő énekesek. Így, amikor elkezdtem ezt a pályát, azt gondoltam, hogy nem elég csak muzsikusnak lenni és szép hangon énekelni az operaszínpadon, hanem ugyanolyan drámaiságot vagy éppen kedélyességet kell megteremteni, mintha egy igazi színházban lennénk – magyarázza Gárday Gábor, hogy miért is jelentkezett érettségi után először a Színművészeti Főiskolára és nem a Zeneakadémiára. – A harmadik rostán kiestem, többedmagammal. Akkor Both Béla volt a Nemzeti Színház igazgatója, ő hívott minket a Nemzeti akkor induló stúdiójába – meséli, hogyan került a neves teátrumba pályakezdőként. – Bánsági Ildikó, Hámori Ildikó, Martin Márta, Lukács Sándor, Szacsvay László, Knébl Antal – sorolja osztályukat a jubiláló művész, aki ennek köszönhetően olyan nagy színészekkel játszhatott egy színpadon, mint Sinkovits Imre, Gáti József vagy Mezey Mária.
A stúdió két éve után a Zeneakadémiára ment, az éneklés mellett elvégezte hát a Színművészeti Főiskolát is, ahol viszont operával diplomázott, Puccini Köpenyének Marcel szerepével, Nádasdy Kálmán és Versényi Ida rendezésében. Az Operaház akkori főrendezője, Mikó András nem kecsegtette szerepekkel, ezért engedett a csábításnak,és Vámos László hívására az Operettszínházhoz szerződött. Közben az Operában is több szerepet énekelt, végül visszament az Ybl-palotába, s most is a társulat tagja.

Gárday Gábort a kritika is gyakran méltatja kiváló színészként, remek karakterszereplőként, aki sohasem pusztán énekel, hanem mindig játszik.

-Fontos, hogy az opera színházszerű legyen, de az is, hogy ne nyomja el a zenét. A színház és a zene egyensúlyban kell legyen – utal azokra az általa csak „maszatolóként” jellemzett rendezőkre, akik leginkább önmaguk fontosságát szeretnék kiemelni. A kiváló operaénekes a rendezések közül Vámos László Denevérjét és János vitézét, valamint Kovalik Balázs Peter Grimesát, szerepei közül pedig Gianni Scicchit és általában a karakter buffószerepeket említi, s Don Giovannit is nagyon szereti.

- Zenekultúránk és zeneszerzőink köteleznek minket. Sajnos, mostanában beszűkült a tér, egy színházunk lett, a társulat létszáma is csökkent. Fontos lenne, hogy ne csak a hangokat vegyük észre, hanem a hangok közötti csendet is. Amikor egy vajúdó anya felsikolt, és utána csönd lesz, abban a csöndben történik minden. Két hang között – legyen akár próza, akár zene – dől el élet vagy halál – zárja gondolatait Gárday Gábor.
17   Momo von Hofmannsthal • előzmény16 2008-03-02 15:56:35
Namost, én veled szemben nem fikázok itt senkit név szerint, újra meg újra. Mert valóban előbb kéne odamenni személyesen, ha már ennyire zavar, és ismerjük egymást. Amit idézel, azt is példának hoztam fel, hogy bizony lenne kit a Házban előbb csesztetni, mint Gárdayt.

Te másik jellemóriás. :-))
16   fatrombita • előzmény13 2008-03-02 15:45:12
Látom, te sem tudsz leállni...

\"A sok karót nyelt, unalmas, szürke, fatökű (és sokszor kellően rémes hangi állapotú) szólista között (hadd ne soroljam)...\" Idézet Momo von Hoffmannsthal-tól

Melyikhez mentél oda valaha, hogy megmondd neki? Csak kíváncsi vagyok... :-)Te jellemóriás...

Egyébként haszna sem lenne a dolognak, úgysem szállna magába. Nem az én, de nem is a te dolgod ez, annak a felelőssége aki a színpadra küldi.
15   tukán • előzmény13 2008-03-02 10:58:17
Képzeld megtörtént, pedig ez a szereposztók privilégiuma!

A kritikus pedig tollára sem méltatja...

Ne menjünk el Freudig, nem érdemes, végülis ez esetben a kritikusnak van igaza!

Ne küldj cáfolatot, mert nem érdekel!
14   Momo von Hofmannsthal 2008-03-02 09:11:21
(Nem védeni akarom, mert se kutyám, se macskám, csak érdekel, mért ül le valaki másodszor, harmadszor is a számítógép elé, hogy rosszat írjon valakiről, akivel hetente (naponta?) találkozik, és olyankor valószínűleg kedvesen mosolyogva köszön neki...)
13   Momo von Hofmannsthal 2008-03-02 09:10:38
Látom, csak nem tudtok leállni. :-)

Mindenképpen kell még egyet rúgni rajta, kell valami rosszat mondani róla.
Fatrombita, Tukán, Eri, melyikőtök ment már oda, hogy szemtől szembe megmondja Gárdaynak, ami nem tetszik...?
Ha már ennyire nem tetszik.

Csak kíváncsi vagyok… :-)

(mert asszem, ha ez megvolna, mindjárt nem lesz olyan fontos itt név nélkül lenyomni őt a víz alá)

Bátorság... tegeződtök, találkoztok, nem is a főnökötök, hogy törlesszen. :-)
12   fatrombita • előzmény10 2008-03-02 08:25:27
Felelősnek érzem magamat a dologban, de ezek évek óta nyomták a bögyömet...:) Sajnos ez egy általános jelenség a világban: légy harsány, nyomd előre magad, erőlködj, izzadj, és az emberek azt fogják hinni, tényleg valami komoly, értékes dolgot teszel. A külcsín, belbecs nélkül is eladható. Lásd, Kiszel Tünci, Győzike, Anettka, stb...zabálják őket az emberek. Elfér hát az operaszínpadon is egy G.G.. Szegénységi bizonyítvány.:(
11   Sesto • előzmény10 2008-03-01 22:24:20
è vero!... :-(
10   tukán • előzmény9 2008-03-01 21:04:52
Híres énekeseknek nincs fórumuk !



HÍRESSÉ TETTÜK GG.-t!


ÉLJEN A SZTÁR!


:-(((
9   tukán 2008-03-01 21:03:39
Híres énekeseinknek nincs fórumuk4

HÍRESSÉ TETTÜK GG: !
Éljen a sztár!

:)))
8   virius • előzmény0 2008-03-01 15:03:23
Aha! Tehát 70-tõl 77-ig 7 év kórustagság, 90-tõl magánénekes, 7+18=25! Vagyis nettó értendõ. Na ilyen sem volt még, eleddig a folyamatos tagságot ünnepelték volt.
7   egy kívülálló • előzmény6 2008-03-01 14:51:44
És ezek után, figyeld meg, már senkinek sem lesz róla mondanivalója! :-)) Végül is véget ért a Végzet-sorozat is...
6   Momo von Hofmannsthal • előzmény5 2008-03-01 14:46:21
Kinőtte magát a téma... :-) megérdemel egy topicot.
5   egy kívülálló • előzmény4 2008-03-01 14:36:38
Látom, Momo, megfogadtad a tanácsomat! :-))
4   Momo 2008-03-01 14:26:26
21196. muzsika Előzmény - 21194 Válasz erre 2008-03-01 13:29:17
La commedia é finita! ;-)
Ámen! ;-)))
3   Momo 2008-03-01 14:26:12
21194. Eri Válasz erre 2008-03-01 12:52:16
Igazad van, közel 40 hozzászólás. Ennyit nem ér az egész, érdemein felül sokat foglalkoztunk vele. Valóban, most hagyjuk abba, mindenkinek -neki is - megvan a maga baja ( megint elmúlt 25 év, csak az epizódok maradtak, nyugdíjazás, nem egyöntetűen pozitív a megítélés, stb. stb.) Én már korábban leírtam itt, hogy gratulálok neki, tegyük ezt meg mindnyájan és felejtsük el. Élvezze a megérdemelt nyugdíjas éveit. Ennyi volt!

21193. Horváth Erika Előzmény - 21172 Válasz erre 2008-03-01 12:47:17
Szervusz!

Én az az Erika vagyok , akinek Te képzelted ezt az Eri nevű illetőt.
Én vállalom a nevemet: Horváth Erikának hívnak és úgy látom kollégák vagyunk!!!Nos: Gárday Gábor valóban megtisztelt a barátsságával,de,ha én idáig süllyednék, mint Te drága kollégám, hogy ezen a szenny-lapon , névtelenül részt veszek és ilyen formában elégíteném ki magamat, nem választanék olyan ál-nevet, amely elárulhatja a kilétemet, tehát azon kívül, hogy erkölcstelen, aljas ember vagy, még hülyének is nézel, köszönöm Neked!Ezen kívül én szégyenlem, hogy egy ilyen emberrel, mint Te ugyanannak a munkahelynek a küszöbét lépem át, merthogy ebből, amit írtál kiderül, hogy ott dolgozol, és ország-világ-nak híresztelsz mindenfélét a munkahelyedről baszdd meg!

A képemről lesülne a bőr a helyedben, úgy látom nem vagy még eléggé leterhelve, hogy ilyesmire ráérsz!!!!!!!!!!!!

NAGYON VIGYÁZZ, MERT RÁ FOGOK JÖNNI A KILÉTEDRE!

Horváth Erika

21192. muzsika Előzmény - 21189 Válasz erre 2008-03-01 12:42:09
Kedves Eri! Erre azért én is küldök egy választ, de úgy érzem, az egész téma már nem ér annyit, hogy ezzen még napokig társalogjunk ragozzuk a doglokat. Csupán azért írtam be ide tegnap késő este -nem szívesen-, mert úgy véltem, sokak alól \"elszaladt a ló\", s elkezdték szapulni Gárdayt.
Nézd, elfogult nem vagyok vele szemben -személyesen sem ismerem, azon kívül hogy egy párszor köszöntünk egymásnak-, az utóbbi három Végzet hatalmában kellemes élmény volt őt hallgatni, ez akartam leírni. A ripacskodásról meg momo kifejtette véleményét, amihez nincs is mit hozzátenni, egyetértek vele.

Tk. kár volt említenem ezt a \"belépés témát\", nem is ez volt az eredeti téma, de csak egy pár sort, aztán tényleg nem ér az e egész annyit, hogy ragozzuk. Elég sokszor tapasztalatam olyat, hogy egy-egy énekes olyan feltűnően nézi a karmestert, hogy nem lehet nem észrevenni, s zavaró is, mert nem a partnernek énekel ilyenkor. Egy előadás folyamán természetes , hogy az énekesek folyamatos kontaktusban vannak a karmesterrel, ez evidens. Gárdayt láttam többször színpadon, de nem olyan sok előadáson.
Nem vitatom a Traviata esetet, lehet hogy így volt, nem akarok véleményt mondani róla, nem voltam ott, lehetett az egy pillanatnyi rövidzárlat, de lehet hogy nem, nem tudom. Beckmesser-ről sem nyilatkoznék, nem tudom miért adta vissza. De biztos igazad van Neked is kedves Eri. DE: Nem egyszer fordult elő az opera történelmében -nem csak itthon-, hogy énekesek visszaadtak szerepet eltérő okok miatt. Ebben nincs semmi elvetendő.

21191. virius Előzmény - 21189 Válasz erre 2008-03-01 12:33:34
Magam is kíváncsi lettem volna, milyen lesz mint Beckmesser. Hogy visszaadta-e avagy elvették tőle, ez már részletkérdés, tudtommal a visszaadás csak megelőzte azt, amit Jutocsa meg akart lépni, ti. hogy elveszi tőle a szerepet. De Rácz is kikerült ugyanakkor a Mesterből...
Való ami való, ezúttal kevésbé tűnt ripacsnak, mint általában, de ceterum a 25 év nekem akkor sem stimmel.
2   Momo 2008-03-01 14:25:41
21189. Eri Válasz erre 2008-03-01 12:13:25
Úgy gondoltam, hogy én is kiszállok a G.G. témából, de Muzsika néhány mondata okán ismét klaviatúrát kell ragadnom. \"...nem azt nézi, nem azt várja, nem készülődik arra, hogy na most be kell lépni.\" Valószínűleg mi egy másik Gárdayról beszélünk, mert én ennek az ellenkezőjét tapasztaltam. Bizton állíthatom, hogy ha nem intenének be neki, a függönynél találkozna csupán a karmesterrel, a szereplőtársakkal, a szerzővel. Persze mindez elkerülhető úgy is, hogy nem várja a karmester segítségét, és be sem lép. Együtt álltunk egy Erkel-beli Traviatán a színpadon, a Violetta bál összes együttesét kihagyta, ami legbántóbb akkor volt, amikor neki kellett volna legjobban aggódnia - annak pillanatnyi rosszulléte miatt - kedvese egészségéért. Közel hasonló volt a helyzet a Flóra bálban is, itt énekelt ugyan, de nem ott és nem azt, amit kellett volna. Valaki a Toscaban való szerepét említette. Ebben adja tanujelét leginkább, hogy retteg minden belépéstől, majd kiesik a szeme, úgy nézi a karmestert. Mit gondolsz szépnevű Muzsika, miért adta vissza Beckmessert? Mert ő is tisztában volt avval, hogy Szimonov állandó segítsége nélkül ő ezt a szerepet nem tudja elénekelni. Ha sok előadáson láthattad, hallhattad Gábort, te is tudhatnád, hogy az elfogultság esetedben enyhe kifejezés. Sajnos a vakság nem a szinonimája...

21188. Spangel Válasz erre 2008-03-01 11:30:19
Bándi János vokális és színészi alakítása kiemelkedő volt a tegnapi Végzet-előadáson. Alvaro áriája és Kálmándy Mihállyal énekelt kettőse az előadás egyik fénypontja volt szerintem, ugyanígy megragadott az első rész fináléja az ének és zenekari teljesítményt illetően, ugyancsak hatásos volt a negyedik felvonás záróképe. Lukács Ervin nagyszerű karmester, igazi Verdi-muzsikus - is. A rendezésről jobb nem beszélni... Tokody Ilona minden rezdülésében Verdi elképzeléseit interpretálja, teljesítménye becsülni való, hangtechnikája briliáns, csak hát maga a voce sajnos már kevesebb. Ugyanez vonatkozik Kováts Kolosra, aki alkata szerint igazi, méltóságteljes Gvardián, de a hangja \"világosabb\" lett, és korántsem szól olyan zengő mélységgel, mint még néhány évvel ennekelőtte. Kálmándy hangja gyönyörű, kiegyenlített, csak Don Carlos karakterének igazi megjelenítéséhez szerintem egy kicsivel több indulat, temperamentum kellene. Őszintén remélem, hogy Verdi e remeke jövőre is a Ház repertoárján marad, s ha jön a Vecsernye, akkor újabb Verdi ünnepnek lehetünk tanúi. Operaélményekben gazdag szép márciust minden kedves fórumtársamnak.

21187. muzsika Előzmény - 21186 Válasz erre 2008-03-01 09:45:40
Tegyük fel: a hang, ritmus nincs a helyén valakinél, oké. De az még nem azt jelenti, hogy nem tudja mit énekel. Ez két különböző dolog -szerintem-. ;-)

21186. tukán Előzmény - 21183 Válasz erre 2008-03-01 02:17:54
Csak azt nem tudja, hogy mit énekel, mert sok hang és ritmus még most is keresi a helyét!

21185. egy kívülálló Előzmény - 21184 Válasz erre 2008-03-01 00:55:23
Pardon, Gárday...

21184. egy kívülálló Előzmény - 21183 Válasz erre 2008-03-01 00:54:40
Csodálom, hogy valami purista nem nyitott még Gáday Gábor-topikot...

21183. Momo von Hofmannsthal Előzmény - 21181 Válasz erre 2008-03-01 00:31:41
Még annyit, hogy mért is gondolom ezt:

A ripacs játéka CSAK a külsődleges eszközökről szól, melyeket szükségképpen el is túloz, mert belül nincs meg neki a figura.
Gárday a túlzásba vitt külsődleges eszközei miatt tűnhet ripacsnak, de egy igazi ripacsnál csak ez van. Gábor viszont érzésem szerint, mindig pontosan tudja belül is, hogy mit játszik, és ebből fakad az alakítása (amit aztán sokszor megfejel az eltúlzott játékkal).

21182. muzsika Előzmény - 21181 Válasz erre 2008-03-01 00:26:55
Ehhez nincs mit hozzátennem, én is pontosan így látom a dolgot, igazat szólottál! ;-)))

21181. Momo von Hofmannsthal Előzmény - 21180 Válasz erre 2008-03-01 00:21:55
Én sosem éreztem ripacsnak. Amit játszik, az nagyrészt a szerepről szól, és a helyén van.
Asszem, senki sem látott még igazi ripacsot, aki Gárday-t vádolja ezzel. :-)
Hajlamos túlzásba esni, ez felróható neki, de az intenzív, életszerű színpadi játék - BÁR SZOKATLAN A MÁO-ban - nem ripacskodás.

21180. muzsika Válasz erre 2008-03-01 00:06:24
Nagyon jó volt ma este Gárday, s egyáltalán NEM volt ripacs! Igazán remek karakter énekes! Ma este kellemes élmény volt őt is hallgatni. Igaz, nem a legszebb hang tulajdonosa, de ma direkt megfigyeltem, tud vele bánni, s a többek által emlegetett állítólagos „ripacsakodás”-t is csupán a szerep adta lehetőségei között valósította meg, nem esett tulzásokba. Szóval én nagyon örültem neki, s természetesen a TÖBBIEK produkciójának is. Egy szó mint száz, nagyon is ideális Melitone volt, nem csak most, hanem a korábbi rendezésben is(!), amit sajnálatos módon levettek.
Szóval ne bántsuk kérem szépen az énekeseinket –legalábbis ok nélkül ne! Ha mégis más valakinek a véleménye, azt le lehet írni, s megindokolni pár szóval, s nem irogatni össze-vissza csak úgy a nagyvilágba! ;-)
Igazat írt Cilike, egy kicsit lentebb, mikor említette, hogy Gárday hangja pontosan ugyanolyan most is mint húsz éve! S ezt bizony kevesek modhatják el magukról! S egyetértek momo-val is abban, hogy legalább nem jellegtelen Gárday, ő legalább ott van a színpadon, hús vér emberként, s bizony nem unalmas, s nem azt nézi, nem azt várja, nem készülődik arra, hogy na most kell belépni!
Egyáltalán nem volt kedvem hozzászólni a témához, s főleg „beszállni” ebbe az eszmecserébe, de ezt le kellett írnom!

21179. Momo von Hofmannsthal Előzmény - 21178 Válasz erre 2008-02-29 23:52:27
(Mert távol álljon tőlem, hogy átmenjek itt valamiféle Gárday-védelmezőbe. Máshgy látom, ezt a dolgot, mint pl. te. Ennyi.)

21178. Momo von Hofmannsthal Előzmény - 21177 Válasz erre 2008-02-29 23:48:59
Csak azt akartam jelezni, hogy elmondtam a véleményemet, és nincs ezen mit tovább ragoznom. :-)

21177. fatrombita Előzmény - 21176 Válasz erre 2008-02-29 23:40:43
Nos, az utolsó bekezdésed kivételével mindenben egyetértek. De a Gárday-témát a \"25 éves jubileuma\" tette aktuálissá. Az elfogultság vádja inkább téged érhet, hiszen én személyesen nem ismerem a \"művész urat\". De ha neked az a művészet amit ő csinál...lelked rajta. Nekem ő továbbra is harsány, ripacs, önimádó, bazári majom.

\"(ezzel befejeztem ezt a témát)\" - ehhez nekem mi közöm? :)

21176. Momo von Hofmannsthal Előzmény - 21175 Válasz erre 2008-02-29 23:10:34
\"Van ezer meg egy előadó, akinek a játéka ripacskodás nélkül is LEJÖN A SZÍNPADRÓL\"


Na igen, ezek nagyrészt nem a MÁO-ban dolgoznak. .-)))

Itt hang nélkül, árnyékszerű színpadi jelenléttel, évtizedekig el lehet lenni. Hétről hétre, értékelhetetlen hangminőség mellett előadásokat unalomba lehet fullasztani, és senkit nem zavar ennyire.
Helyből tudnék 10 nevet (nőt, férfit), akik unalmasabbak, jellegtelenebbek és hangtalanabbak, mint Gárday.

Ebből gondolom, hogy az elfogultság beszél belőled, és másokból is Gárdayval szemben.
Korántsem akkora katasztrófa, mint amilyennek leírják itt néhányan. És lehet sorolni, akik gyengébbek nála, de azokon nem sopánkodik ennyit senki. Pedig talán velük kéne kezdeni.


(ezzel befejeztem ezt a témát)

21175. fatrombita Előzmény - 21171 Válasz erre 2008-02-29 21:50:47
Lehetséges hogy Gárday magánemberként elviselhető, de attól még nem művész. Van ezer meg egy előadó, akinek a játéka ripacskodás nélkül is LEJÖN A SZÍNPADRÓL - nos, ez az igazi művészet! Ilyenekre lenne szükség az operaszínpadon. G. ezzel szemben folyton a középpontban akar lenni, és mellékszerepekben is le akar énekelni/játszani mindenkit. Soha nem felejtem el azt a Szerelmi bájitalt, aminek a végén Gregor elsütötte a szokásos \"kockázatok és mellékhatások tekintetében kérdezze meg...\" kezdetű poénját, majd amikor a közönség tapsolni és nevetni kezdett, G. felordított:\"Így van!\" és slusszpózba vágva ünnepetette magát. Szegény Gregor majd\' felrobbant a pipától... Szóval nem kellene összekeverni a művészetet a művészieskedéssel, a szent életet pedig a szenteskedéssel...:)

21174. WiseGentleman Előzmény - 21172 Válasz erre 2008-02-29 17:51:34
Milyen érzés kazánkovácsnak lenni? Elolvashatjuk majd az emlékirataidban? :)

21173. WiseGentleman Előzmény - 21171 Válasz erre 2008-02-29 17:50:49
Ha beleszólhat egy dilettáns, botfülű néző: Gárday kifejezetten tetszett Falke és Garda Roberto szerepében (ősz hajával kicsit Bende Zsoltra is emlékeztetett, anélkül, hogy bármi másban a felejthetetlen művészhez hasonlíthatnám), viszont valakinek közölnie kéne vele a lesújtó hírt, hogy pl. a Tosca Sekrestyése nem főszerep, s ebben a minőségben nem illik túljátszani a Képáriában a tenoristát, mert ezt \"hallgatni is vétek\".

21172. ,,,, Előzmény - 21169 Válasz erre 2008-02-29 12:21:59
Kedves Eri! Örülök, hogy végre megbékültél. A kazánkovácsokról annyit,hogy az is voltam.
Gárday kedvel Téged, észrevehetően sokat sertepertél körülötted! Szerintem szerepkörében helyén van! Legalább drukkolj neki!

21171. Momo von Hofmannsthal Előzmény - 21167 Válasz erre 2008-02-28 20:28:26
Csatlakozom. Nem kell általánosítani. Nekem például sincs semmi bajom Gárdayval. Szoktunk beszélgetni, kellő tisztelettel, jól megvagyunk. Ismeretségünk kezdetén egyszer kicsit komolyabban néztem rá, egy nekem nem tetsző poénnál, és azóta rendben vagyunk. Ennyi.
Nem biztos, hogy csak benne van a hiba. Aki nem jön ki vele, aki nem tud kommunikálni vele, aki csak látásból ismeri, és úgy ítéli meg, az úgy állítja be, mintha valami katasztrófa lenne.
A színpadi \"ripacs\" mivoltáról meg annyit, hogy AMIT Ő CSINÁL, AZ LEGALÁBB LEJÖN A SZÍNPADRÓL. A sok karót nyelt, unalmas, szürke, fatökű (és sokszor kellően rémes hangi állapotú) szólista között (hadd ne soroljam) üdítő kivétel, ha valaki életben van éneklés közben, csinál valamit, és végig intenzíven játszik.
Nincs Gárdayval semmi komoly baj. De nekem úgy tűnik, nálunk egyesek imádják névtelenül, hátulról kiegyenlíteni a számlát, és törleszteni a vélt sérelmeiket.

21170. tukán Előzmény - 21169 Válasz erre 2008-02-28 19:32:18
\" A Nagymező utcában sztár lehetett volna.\"
Aztán vajon miért nem lett?
És ,azért jött át az Operába, mert azt gondolták, hogy itt fog nagy karriert csinálni, és szakmai sikereket aratni?

Mindenesetre gratula, hogy ennyi időt itt tudott tölteni, ez a Művészet!

21169. Eri Válasz erre 2008-02-28 19:26:09
\"Remek ember, segítőkész, jókedélyű\", majd máshol \"kedves ember\". Ez mind szép, de a pálya nem erről szól, hanem a képességekről. Mert amikor valakit szerződtetnek ezek a pozitív tulajdonságai csak később derülnek ki. Máskülönben a kazánkovácsok, autószerelők, tűzoltók és bolti eladók között is van rengeteg hasonló adottsággal bíró ember, mégsem tagjai az Andrássy úti intézménynek. Ez náluk kevés lenne ahhoz a 25 évhez. Semmi bajom Gárdayval, mint azoknak sem, akik hasonlóan vélekednek a kvalitásairól, mint én. A Nagymező utcában sztár lehetett volna. Itt csak szánalmas, szerényebb viselkedéssel biztosan jobb volna a megítélése. Ami pedig a citált Rózsalovagot illeti. Emlékeim szerint Leopold egy néma szerep, még a Zeneműkiadónál megjelent Operák könyvében sem jegyzi a szerepek felsorolásában Till Géza. És neki kénytelen vagyok elhinni. De biztosan remek volt benne, mert színészi vénával bőven megáldotta a sors! De mindentől függetlenül gratulálok a 25. évéhez: ez jó mulatság, férfimunka volt!

21168. Pancoletti Előzmény - 21167 Válasz erre 2008-02-28 17:31:56
szerintem az életben is ripacs,ellentétben Kelennel(hogy egy másik topic vitájára utaljak).

21167. Cilike Válasz erre 2008-02-28 14:38:27
Nincs igazatok. Sőt ha az ember rászánja az időt és félreteszi az előítéleteit, egészen másmilyennek ismeri meg. Énekelni borzalmasan énekel, meg ripacs, de kedves ember, ez miért baj?

21166. tukán Előzmény - 21165 Válasz erre 2008-02-28 13:54:20
Persze, de az életben eljátssza a jóembert és a nagy , humánus művészt. Játszik....

:-)

21165. Pancoletti Előzmény - 21164 Válasz erre 2008-02-28 12:17:22
ripacskodik...

21164. tukán Előzmény - 21162 Válasz erre 2008-02-28 10:09:24
Játszik...

21163. tukán Előzmény - 21161 Válasz erre 2008-02-28 10:08:56
Az Opperettben minimum 15-20 évet eltöltött!?

21162. zak Előzmény - 21150 Válasz erre 2008-02-28 08:39:51
Gárdai sosem volt nagy énekes. Ettől függetlenül egy remek ember, segítőkész és jókedélyű. Sohasem hallottam tőle olyan rosszindulatú, vagy gunyoros kirohanásokat valaki ellen, mint amiket te írkálsz emberekről. Lám, bár biztosan neked van igazad, én mégis őt értékelem többre, mert nem kell folyamatosan mások szapulását hallgatnom tőle.

21161. Búbánat Előzmény - 21160 Válasz erre 2008-02-28 00:18:52
Precízebb,ha úgy írom: 37 éve \"énekelt\" az operában

21160. Búbánat Válasz erre 2008-02-28 00:15:43
Leopold: Grundtner Gábor

Ha ő Gárday Gábor, akkor már legalább 37 éve énekel az Operában - kezdetben mint énekkari tag. A Rózsalovagban ezt a nyúlfarknyi szerepet többször énekelte Grundtner Gábor - lásd Házy-topic 1100 bejegyzését!

Házy Erzsébet összes operaházi szerepe 1-57

49. Richard Strauss: A Rózsalovag – Octavian - 1971. február 26.

Magyar Állami Operaház

Fordította: Várady Sándor

Díszlet és jelmez: Makai Péter

Rendező: Mikó András

Karmester: Ferencsik János


Szereposztás:

Herceg Werdenberg tábornagyné: Déry Gabriella
Lerchenaui Ochs báró: Begányi Ferenc
OCTAVIAN: HÁZY ERZSÉBET
Faninal: Radnay György
Sophie, a leánya: Andor Éva
Marianne: Vámos Ágnes
Valzacchi: Palcsó Sándor
Annina: Szirmay Márta
Rendőrbiztos: Mészáros Sándor
A tábornagyné udvarmestere: Szegleth Ferenc
Faninal udvarmestere: Kishegyi Árpád
Jegyző: Nádas Tibor
Vendéglős: Szellő Lajos
Énekes: Réti József
Három nemesi árva: Csengery Adrienne, Mohácsy Mária, Kenderessy Éva
Divatárusnő: Békás Janka
Leopold: Grundtner Gábor
Állatkereskedő: Kamarás Valér

21159. rocker Előzmény - 21157 Válasz erre 2008-02-27 23:56:22
Nekem úgy tűnt, hogy csak epizódszerepeket énekelt.

21158. sphynx Előzmény - 21157 Válasz erre 2008-02-27 22:15:21
Te meg csak törlessz névtelenül. Nagy jellem lehetsz.

21157. Eri Válasz erre 2008-02-27 22:08:56
Nem csupán ő tehet arról, amiről itt értekezünk, hanem a mindenkori igazgatók, főzeneigazgatók, akik egyengették a pályáját. Ütő vette fel, (Kalmár már akkor megmondta, hogy nem való ebbe a házba!) Szinetár imádta, de megmaradt Győriványinál, Jutocsánál is. Egyébként az a véleményem, hogy Gárdayt az elmúlt évtizedekben csupán epizódszerepekben kellett volna használni, többre nem alkalmas. Gondolkodjatok, nagy szerepeket alig énekelt pályája során. Nem volt Posa, Germont György, Scarpia, Rigoletto, Figaro, stb. stb. Talán nem véletlenül. Ellenben a mellény igen bőre volt szabva rajta, és ezt a mindenkori vezetők adták rá. Ő csak annyit tett, hogy kihasználta az adódó lehetőségeket. Az utóbbi években sokan voltak kénytelenek elhagyni a még a 25 éves tagságuk elérése előtt a társulatot. Neki ez az ünneplés is megadatott. Riszált eleget és lám, nem hiába. Ünnepeljék csak azok, akik a művészt látják benne!

21156. fatrombita Előzmény - 21150 Válasz erre 2008-02-27 20:42:34
Az, hogy Gárday 25 évet tölthetett operaszínpadon inkább elhallgatni való szégyene az operának, semmint ünneplésre méltó esemény...A legvisszataszítóbb ripacs, akit valaha szerencsétlenségem volt látni a színpadon. Az a forszírozott ordibálás pedig, amitől majd\' szétrobban a feje, egyenesen minősíthetetlen.

21155. tukán Előzmény - 21154 Válasz erre 2008-02-27 10:17:10
tájékozotTságom

21154. tukán Előzmény - 21153 Válasz erre 2008-02-27 10:16:35
A Beatricéből?

(Csak mérhetetlen ezirányú tájékozotságom fitogtatom! ) :-)))

21153. yeti Előzmény - 21151 Válasz erre 2008-02-27 10:09:10
\"30 végigüvöltött év után pont olyan a hangja, mint mikor én először hallottam\"

Akkor méltó párja lehet Nagy Ferónak.

21152. tukán Előzmény - 21151 Válasz erre 2008-02-27 09:40:49
Még ez sem mentség! :)

21151. Cilike Válasz erre 2008-02-27 09:09:43
Mindenesetre egyet adjunk meg Gárdaynak: 30 végigüvöltött év után pont olyan a hangja, mint mikor én először hallottam -és az is vagy 20 éve volt. Ezt sok nagy művész nem mondhatja el magáról...jók a genetikai adottságai. Ami meg a kitüntetést illeti, politikailag NEM a jelen kormányzat vonalán van...ezt írjuk a javára.

21150. Eri Válasz erre 2008-02-26 23:04:26
Ha Gárday Ripacs Gábornak a 25 éves tagi ünneplése egybe esik a búcsúfellépésével, akkor nincs egy szavam sem, nem számolok, hogy mi mennyi. Mert így igaz, volt énekkari tag, majd annyira forgolódott az idősödő és egyben befolyásos kari művésznők között, hogy felvették a főiskolára. Az ott töltött évek után az Operettben folytatta, onnan szerződött át a szomszéd utcába. Tehát a magánénekesi tagsága 18 év. Kérdés, hogy a kórust hogyan sikerült utólag elszámoltatnia, és hogy a megszakított munkaviszony folyamatos tagságnak számít e? Búcsúzóul talán egy művészeti díj március 15.-re?Mert ügyes fiú volt mindig, semmin nem csodálkoznék...
1   Momo 2008-03-01 14:22:40
21138. virius Válasz erre 2008-02-25 23:36:24
A következő Végzeten megint ünneplés lesz, Gárday Grundtner Gábort köszönti a színház vezetősége 25 éves jubileuma alkalmából.
De itt valami nem stimmel.
Gárday 1990 óta főállású magánénekese a színháznak, előtte néhány éven át állandó vendég volt, azelőtt pedig az Operettszínház tagja volt. Tudom, hogy fiatalon az énekkarban kezdte, most akkor ez a 25 év bruttó vagy nettó értendő?
0   Momo 2008-03-01 14:21:39
:-)
   
Hírek
• Most Budapesten is ingyen hallhatják a Fesztiválzenekart
Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Szenthelyi Miklós zeneakadémiai osztályának hallgatói
Mozart: C-dúr concertone két hegedűre és zenekarra, K. 190 – 1. Allegro spiritoso
Paulik Lídia, Zemplényi Zsófia (hegedű)
Lalo: Spanyol szimfónia, op. 21 – 1. Allegro non troppo
ifj. Mága Zoltán (hegedű)
Csajkovszkij: Hat darab, op. 51 – 6. Valse sentimentale (átirat)
Bruch: Skót fantázia, op. 46 – 4. Finale. Allegro guerriero
Kuti Róbert (hegedű)
Csajkovszkij: D-dúr hegedűverseny, op. 35 – 1. Allegro moderato
Bácsy-Schwartz Zoltán (hegedű)
Mozart: „Deh, vieni alla finestra” – Don Giovanni szerenádja a Don Giovanni második felvonásából
Bizet: „Votre toast, je peux vous le rendre… Toreador, en garde” – Escamillo Torreádor-dala a Carmen második felvonásából
Szenthelyi Krisztián (ének)
Brahms: D-dúr hegedűverseny, op. 77 – 2. Adagio, 3. Allegro giocoso, ma non troppo vivace
Korb Vanessza (hegedű)
Csajkovszkij: D-dúr hegedűverseny, op. 35 – 2. Canzonetta. Andante, 3. Finale. Allegro vivacissimo
Hodos Dániel (hegedű)
MÁV Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Szenthelyi Miklós

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Bogányi Gergely (zongora)
Chopin: Bolero, op. 19
Chopin: E-dúr scherzo, op. 54
Chopin: Berceuse, op. 57
Chopin: Tarantella, op. 43
Chopin: Asz-dúr „Polonéz-fantázia”, op. 61
Liszt: Mazeppa - transzcendens etűd
Műsorváltozás
A mai nap
született:
1930 • Richard Bonynge, karmester
1942 • Jean-Luc Ponty, jazz-muzsikus