vissza a cimoldalra
2019-04-23
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11346)
A csapos közbeszól (95)

Eiffel Műhelyház – Bánffy terem (20)
Erkel Színház (9939)
Pantheon (2341)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4337)
Fanyalgások és Nyavalygások… avagy virtuális siránkozó elégedetleneknek (163)
Kolonits Klára (1093)
Élő közvetítések (7829)
László Margit (195)
Milyen zenét hallgatsz most? (25018)
Balett-, és Táncművészet (5793)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1640)
Franz Schmidt (3313)
Operett, mint színpadi műfaj (3886)
Thomas Hampson (266)
Charles Gounod (221)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4482)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Turandot (Momo, 2008-02-02 13:46:47)

   
156   IVA • előzmény155 2012-05-28 03:33:14
OFF:
Kedves Nizajemon, tenorhiányos időszakban semmi sem elképzelhetetlen. (A két kereskedelmi tévé két másik tehetségkutatójának korábbi döntősei rendre kapnak főszerepeket az Operettszínházban és a Madáchban. Hogy rászolgálnak-e, nem tudom, mert nem követem őket, és nem is igen értek a rock-műfajhoz.) Az említett énekes esetében nagy szakadék van a rokonszenves ambíció és rokonszenves szorgalom, illetve az eredmény között. Az elfogult méltatások, nagy tapsok és a közönségszavazatok nagyszámú avatatlan nézőnek azt sugallják, hogy az eredmény, amit hallanak, jó.
155   nizajemon • előzmény154 2012-05-27 10:41:39
Kedves Iva!
Követem Mekk Elek(Mészáros János Elek),lassan Amazonas szélességűre duzzadt "repertoárját",és ámulok-bámulok.:-)
Van itt minden Bánk(pont Hajós szájából hangzott el az ordas baromság valami újrafelfedezésről...),Kalaf!!levélária(DDD.),mondok ha a döntőben nekiugrik a Strettának(ezzel a nanovékony voceval),szőrtelenítem magam....
Azért jól mutatna Lukács/Sümegi mellett...:-)))
154   IVA 2012-05-27 05:51:48
„A népszerű médiaszemélyiségről, Hajós Andrásról kevesen tudják, hogy nagy operarajongó és az Operaportál ügyvezető igazgatója. Azt meséli, ez a műfaj számára sosem volt idegen, hiszen operán nevelkedett. (...) - Az opera régen maga volt a popzene, csak más hangszereléssel, más korszakban. Ezért szeretem ezt a műfajt és a Turandotot is. Mindent elkövetek, hogy ott lehessek Szegeden, a Turandot bemutatóján - mondja a médiasztár.”

Az idézett szöveg a Szegedi Szabadtéri honlapon volt olvasható (eredetileg a Délmagyarországban), és nem ellenkezik korábbi, felületes információmmal Hajós András és az opera viszonyáról. Ehhez képest csodálkoztam tegnap a Csillag születik (RTL Klub) c. tehetségkutató (telefondíj-kaszáló) műsorban azon, amit Hajós a csonkított Nessun dormát éneklő versenyző méltatásakor mondott, miszerint az „operában egy jégszívű hecegnőt olvaszt fel ezzel a dallal tulajkdonképpen a hős”. Igaz, hogy ez a gondolat szellemesen rímelt arra, hogy az énekes pedig a mi szívünket olvasztotta fel (ami az én szívemre sajnos nem vonatkozik), csakhogy az operában ez koránt sincs így. Az ária ugyanis vegytiszta reflexió, amit a császárlány nem hall, nincs is jelen ezalatt (valószínűleg a titkos név kutatásának szervezésén dolgozik lázasan), és még egy záró felvonásra való tragédia is hátravan, amíg olvadozni kezd, nem szívhez szóló daltól, hanem a herceg testének üzenetétől.
Kár, hogy egy országos televízió nagy nézettségű műsorában éppan akkor, amikor egy kis ismeretet lehetne terjeszteni a „magas művészetről” (egy másik zsűritag előző értékelésében éppen az operarészlet kapcsán hangoztatta ezt a kifejezést), hamis ismerettel traktálják a nagyérdeműt. Ilyenkor megrettenek: mennyi hamis ismeret zúdulhat rám tömegével, amikor annyi ismeret kotrolljával sem rendelkezem, mint a Turandot meséje esetében.
153   virius 2010-03-03 12:33:13
Ma este Turandot, méghozzá Győriványival.
Felhozom tehát a topikot. Amúgy elmarad a várva-várt Lukács-Sümegi randevú, mert Sümegi a Marschallinra készül. Létay Gabi lesz Liu.
152   virius 2008-12-10 13:00:46
Ide is illik, nemcsak az Operaházba:

23815 • isro Válasz erre 2008-12-10 12:57:40
Tiszteletben tartva, de több ponton egyet nem értve IVA véleményével szeretnék néhány gondolatot a Turandot témához hozzáfűzni.
Az Erkelben tényleg jobban mutatott ez a rendezés. Ez tény. Én speciel kedvelem ezt az előadást - bár már volna rajta leporolni való.
Számomra nem olyan fontos pont, hogy Kalaf rájön, vagy megtudja valakitől a válaszokat. Azért nem fontos, mert Turandot személyiségében lezajló változások szempontjából - ami az előadás véleményem szerinti lényege - nem túl jelentős kérdés. Én azt gondolom, hogy Turandotban a változás nem a csók pillanatában zajlik le - talán mintha énekelné is, hogy Kalaf feltünésekor már félt tőle, de nincs lehetőségem most szövegbe belenézni, ezért erre mérget nem vennék. A Kovalik rendezésben a színpad szélén lévő "karók" lehet, hogy zavaróak egy kicsit a látvány szempontjából, azonban nagyon jól érzékeltetik Turandot Önmaga köré emelt rácsait, azt a börtönt, amelybe bezárta magát ez a "nő", amelyből Kalaf szabadítja ki.
Ja és Frankó szerintem már évek óta nem jó Liu, pl.: nem lehet hallani. Létay Kiss Gabriella viszont nagyon jó, vele érdemes megnézni.

23814 • y01 Előzmény 23812 • Válasz erre 2008-12-10 09:46:53
Kedves IVA!
A valamikor-t pontosítanád időben.
23813 • virius Válasz erre 2008-12-10 09:12:15
Azért az igazsághou hozzátartozik, hogy a Turandot eredetileg Szegedre volt tervezve, 1995-ben, ez volt Kovalik diplomamunkája. (Ahogy most Angernek az Otello ugyanott.)
23812 • IVA Előzmény 23811 • Válasz erre 2008-12-10 08:49:44
Herczenikhez nem volt szerencsém, így hát nálam Frankó vezet. Pedig valamikor nagy reményeket fűztem hozzá.
23811 • Alajos Előzmény 23810 • Válasz erre 2008-12-10 07:43:45
Én viszont hallottam Frankónál gyengébb Liút! Nem az operában, hanem Szegeden: Herczenik Annát!
23810 • IVA Válasz erre 2008-12-10 06:49:43
- az előző hozzászólás folytatása: -
Sajnos, az előadás az énekes teljesítményeket hallva is kétségbeejtő. A mellékszereplők és a három miniszter (Kálmán Péter, Beöthy Kiss László és Derecskei Zsolt) kifogástalanul és szépen énekelt, ám a három főhős megszólaltatói mind nagy csalódást hoztak. Kiss B. Attila szép tenorja úgy tűnik, katasztrofális állapotban van. Frankó Tündének magánügye, hogy "legendás" hosszú hajától megvált, de kikérem magamnak, hogy tatár rabszolgalányként olyan (világosbarna) frizurát viseljen, amely délután még vastag csavarokkal száradt a bura alatt, de estére kendőt tekert köré, hogy ne lógjon a szemébe, míg a szendvicseket keni. Ezzel a civil frizurával az a legnagyobb baj, hogy nincs összhangban Kiss B. Attila Sandokan-maszkjával és parókájával. Frankó jelmeze indokolatlanul szürke és rongyos - mindennek ellenére bizakodtam abban, hogy éneklése minden finnyásságomat feledtetni fogja. Sajnos, meg kell mondanom, hogy ilyen rosszul éneklő Liuval színpadon még sosem találkoztam. Hangszíne szép, de nincs levegője, nincsenek pianói, nincsenek árnyalatai. Vagy baj van, vagy senki sem foglalkozik vele. Egy civil nőt láttam a színpadon, aki megtanulta a szólamot.
Szerencsétlen dolog, hogy Turandot belépéséhez elsötétül a szín, a zene ragyogásról szól, és arról, hogy mindenki feszülten reá figyel. Lukács Gyöngyi a bemutatkozó ária alatt tesz néhány artisztikus képmozdulatot, különben két-három olyan pózban látjuk, amely hangversenyáriák előadásakor elfogadható. A játék később sem drámai, hanem primadonnai. Nem ő tehet arról, hogy a maszk és a jelmez annyira nem teszi csinossá és nőiessé, hogy inkább egy mandarin hatását kelti, mint a végzetes szerelmet felgyújtó lányét. A fináléban olyan sikk nélkül veti le felső ruháját, ahogy nőt vetkőzni még se színpadon, sem az életben nem láttam. Talán a rendező is hibás mindebben.
A Turandotba való beállása előtt pár évvel, midőn a néhai Kolozsi Béla éjszakai rádióműsorának vendége volt, Lukács Gyöngyi úgy nyilatkozott viccelődve, hogy Turandot szólamával még sokáig vár, talán csak akkor énekli el, ha már nem fogja sajnálni a hangját. Amikor mégis felvette a szerepet, meglepődtem, tegnapi produkciója hallatán azonban megállapítottam, hogy ilyen Turandot-énekléssel nem kockáztat. A bemutatkozó áriát olyan gyors tempóval énekelte (szinte ledarálta), hogy a hang ilyen kímélése már-már a markírozás kíméletességéhez közelít. De nem csak tempójával voltam békétlen. A hangerő elegendő, ám a kelleténél sokkal többet mellez, a magas hangok kinyílásáról és szárnyalásáról (s így sajnos a szenvedély áradásáról) nem beszélhetünk. A későbbiekben jobban érvényesülnek a magasságok, ám az egész teljesítmény nem kelti egy nagy Turandot-alakítás benyomását.
23809 • IVA Válasz erre 2008-12-10 06:48:47
- az előző hozzászólás folytatása: -
Elmondtam legfájóbb sérelmemet, miközben nincs a rendezésnek egyetlen mozzanata, ami rokonszenves lenne. Csak néhányat említek, bár némely ponton bizonytalan voltam abban, hogy az elgondolt rendezés miatt látok-e képtelenséget, vagy ápolatlan a repertoár-előadás. Timurnak azért kell földre rogynia, mert elsodorja a tömeg, ez benne van a zenében. Itt (december 9-én) a "tömeg" gálánsan félrehúzódott, hogy egy sudár basszista (Valter Ferenc) színészi elesést produkálhasson a színpad közepén. A kórus mozgatása, mozgásának "koreografálása" dilettánsan suta és mesterkélt. Az általában kritikán aluli, átgondolatlan és következetlen, hol gyenge, hol közönséges világítás egyik legszomorúbb vesztesége a Holdkórus. A fiúk kórusának megjelenítése (átsétálása) a színpadon megöli Puccini titokzatosságát: nem véletlenül kell(ene) a színfalak mögül hallatszania. Belógatott, ernyős vezetőjük látványa idegen a játék stílusától és primitív szcenikájától. A nyársra húzott 12 (majd 13) stilizált hercegi fő a rivalda vonalában - az előadás megkezdése előtti félórától a végéig - unalmas, téves (nem arról szól minden) és gyakran takar el fontos dolgokat (pl. a címszereplő arcát) a legjobb helyről nézve is. A három miniszter le- és újrasminkelése megterhelő, igazi rendezés helyetti ötlet. Elvonja a figyelmet a zene karakterizálásáról és szépségéről, aminek az előfüggöny szegényes díszletként szerepeltetése sem hízeleg. Itt térek rá a díszletre. A monumentalitás nem azért hiányzik, mert hagyomány, hanem azért, mert a zene feltételezi. A primitív szcenika az Erkel Színházban megérthető lehetett, viszont megbocsájthatatlan az Operaház színpadán, ahol a színpadkép (nyilván a rendezés miatt is) olyan laposnak hat, hogy az embernek az az érzése, a pesti Katona színpadán is elférne. Nem császári palotának tűnik, inkább egy üdülő teraszának. Puccini (librettistáival) pontos dramaturg volt. Turandot megjelenése a Nessun dorma alatt megerőszakolja az áriát, amelyben Kalaf nem szerenádot ad, hanem lelke mélyéről nyilatkozik meg; és megerőszakolja Turandot jellemét: kioltja későbbi jelenésének hatását, és oldódását, amely Kalaf csókjától indul, nem előbb. Finoman jelzem, hogy a kínálat, amellyel a miniszterek hátrálásra vennék rá Kalafot, élő embert nem ingatna meg. Iszonyatos, ahogy Kalaf, majd Turandot a karókba kapaszkodik, s ahogy közöttük évődnek, olyan csárdáskirálynősen operettes, amire sohasem csábíthat Puccini zenéje.
- folytatás a következő hozzászólásban -
23808 • IVA Válasz erre 2008-12-10 06:47:41
- az előző hozzászólás folytatása: -
Mostanáig bírtam. Önmegtartóztatásomat megkönnyítette, hogy időközben Kovalik Balázs néhány más produkcióját nem tudtam elkerülni, s azok megerősítettek abban, hogy ezt a Turandotot ne nézzem újra, annak ellenére se, hogy egy időre visszakerült az Erkelbe. Ez a választási lehetőségem azonban sajnos megszűnt, és látva, hogy operai jelenünk két Puccicni-énekesnője, Lukács Gyöngyi és Frankó Tünde együtt lép fel, jegyet váltottam a Turandothoz. Kíváncsian vártam, hátha bölcsültem és javultam azóta, hátha most többet értek a világból, amelyből az eltelt kilenc év alatt annyi borzalmat láttam, színpadokon is…
Ez a Turandot azonban, csaknem évtizeddel később, ezúttal a legjobb helyről nézve is, felháborít. Meglátásaiban és szándékaiban is primitív. A bemutató idején híre kélt Kovalik "nagy trouvaille-ának", hogy ti. megfejtette, miképp volt képes Kalaf megfejteni a három talányt. Jelentem, bennem ez a kérdés fel sem merült. Turandot talányai nem könnyűek, de nem megfejthetetlenek. Pontosan olyanok, amilyeneket nem akárki tud megfejteni. Kalaf igen, ezt zenei portréja is hitelesíti. Nagyra törő ifjú, s amikor meglátja Turandotot, szerelmes is lesz. A szerelmes ember lehet szerencsétlen, veszítheti eszét, Kalaf nem ilyen. Megtörhetetlen, s amikor kell, koncentrálni és gondolkodni képes. Igazi hős, vele érzünk. Nem jellemhibája, hogy mielőtt megpillantotta a hercegnőt, nem szeretett bele Liuba, akit nem ő kényszerít önfeláldozásra. Szerelmi vágyódása nemes és elegáns: nem éri be győzelmével, szerelmének viszonzásáért harcol. Persze nem hibátlan, hiszen olyan nőbe tudott beleszeretni, akinek lelkén tizenhárom halál szárad. De tudjuk, hogy a szerelem vak, és hisszük (sőt látjuk), hogy Turandot megváltozik. Miért kell ezt a hőst lefokozni? Miért kell a történetet összerombolni azzal, hogy Kalaf csalással fejti meg a három rejtvényt? Bár Kovalik szerint nem ő kutatja fel a megfejtéseket, Kalaf jellemének az sem felel meg, hogy él a csalás lehetőségével. A "rendezői" ötlet azonban a zenén bukik meg totálisan, hiszen Turandot kérdései után a taktusok Kalaf töprengését, pillanatnyi csüggedését, majd boldog ráeszmélését festik!
- folytatás a következő hozzászólásban -
23807 • IVA Válasz erre 2008-12-10 06:44:59
Kovalik Balázs Turandot-rendezését nem az Erkel színházi bemutató idején néztem meg először, hanem kb. két évvel később, 1999 őszén, amikor átpakolták az Operába, feltehetően a magasabb bevételért.
Nagy hátránnyal indultam: ismertem a zenét, és láttam már jó néhány külföldi együttes előadását, amelyek közül egyedül a bécsi Staatsoperét utasítottam el; láttam Szegeden és láttam a Margitszigeten, valamint negyedszáz alkalommal az Operaház 1958-ban bemutatott verzióját. Nádasdy Kálmán és Mikó András rendezését, Fülöp Zoltán díszletében, amely a több százas szériában rongyosra, lyukasra kopott, megcsorbult és megcsappant, amikor átszabták az Erkel színpadára - s még úgy is jó és szép volt, élményt nyújtott még roncsaiban is! A darab felújítása nagyon időszerű volt, nagyon vártam, nagyon akartam, hogy szerethessem - nálam azonban "nem állta ki a próbát", sajnos. Valószínűleg további hátrány volt az Operában megnéznem. A díszletről ugyanis lerítt, hogy valamivel előnyösebben hatna az Erkel Színház nézőteréhez és színpadnyílásához viszonyítva, vérveszteséget szenvedhetett, amiért áthozták annak a közönségnek a kedvéért (és pénzéért), akik csak az Opera épületére kíváncsiak, vagy egyenesen derogált nekik az Erkelbe menni. Ám mindezt figyelembe véve, semmi sem ragadott meg a produkcióban, a rendező annyi megfogalmazott gondolatához képest nem tapasztaltam egyebet, mint elrendezést és néhány kiábrándító, földre rántó ötletet. A világítástól a hideg rázott. Abban végképp nem éreztem kapcsolatot sem a zenével, sem a drámával (jó lett volna a kettővel együtt), a szimpla és harsány színhatások váltakozásában legfeljebb afféle "diszkódramaturgiát" sikerült felfedeznem. (Sikere nem is maradt el. Az előadás ünneplésekor a közönség többször ráadást kapott a díszlet megvilágítási kunsztjaiból.
Minderről öt évvel később tettem említést a szinhaz. hu Kovalik Balázs-topicjában (néhány ádáz "ellenséget" szerezve), a következővel zárva a hozzászólást: >>Azóta - bár majd' megesz a kíváncsiság Frankó Tünde Liuja iránt - inkább rádión és magnón keresztül tartom a kapcsolatot "Kínával"...
151   tiramisu • előzmény150 2008-09-25 19:02:06
Micsoda, ó, Legszőrösebb Yeti ?
150   yeti • előzmény149 2008-09-25 18:49:28
Már megtörtént.
149   tiramisu • előzmény146 2008-09-25 18:41:05
Kedvenckéknek tenne rosszat, ha elvtelenül dícsérnénk őket!
De tény, hogy jók a lányok !
Ez vitathatatlan.
Most Ők vannak a top-on. Ilyen egyszerű.
Most van az Ő idejük.
Aki jobban tudja , csinálja utánuk!
Szabadverseny van, szabad a pálya....
:-)
148   tiramisu • előzmény147 2008-09-25 18:36:52
Minden írása sajátmagáról szól, de ő kicsoda!
147   Momo von Hofmannsthal 2008-09-25 17:02:45
Ez az egész igazából a \'Ki írhat kritikát\' topicba tartozik.

Írtam már, hogy szerintem az a legnagyobb baj Fáy-val, hogy amit ír, nagyrészt másról szól, mint aminek elővezetik. Zenekritika címen a legtöbbször személyeskedik és inszinuálja az előadókat. Az érdemi kritika elenyésző a munkásságában, mert valóban nem ért hozzá. Ez szerintem nem feltétlenül a diploma hiányát jelenti, de sajnos füle, érzéke, és szíve sincs ahhoz, amiről ír. A sziporázó mondatok pedig e nélkül sz.rt sem érnek.
Ha mindezt az újságok \'Szemétkedések\' címen jelentetnék meg minden a helyére kerülne. Nevén neveznék a gyereket, és mindenki a saját értékén kezelné, mint Győzikét.
146   yeti 2008-09-25 16:52:23
Meg hogy a kedvenckéről írt rosszat...
145   tiramisu • előzmény144 2008-09-25 15:39:34
A stílusával nincs baj, csak a véleményével!
:-)
144   Cilike 2008-09-25 15:25:13
Azt, hogy nem szereti, cáfolnám. Nagyon régen jóban voltam vele, megjegyzem, kedves ember amúgy. Én kaptam tőle olyan külföldi felvételeket, amikhez akkor nem lehetett itthon hozzájutni. Igenis szereti az operát, legfeljebb a stílusával van baj. Az, hogy a véleményét leírja, szíve joga, ha az újság megjelenteti.
143   Fabricius • előzmény142 2008-09-25 10:52:58
Mamma mia! Ez az ő szintje, jobb volna ha itt is maradna! F. nem szereti az operát, meg nem is érti. Botfülü, nagyszájú kontár. És ezzel van a baj, mert akkor hogy veszi a bátorságot a kritizálásához?

A Turandot kritika tiszta ellentmondás, belegabalyodik, végül jobb ötlet híjján lezárja az egészet egy suta mondattal.
142   tiramisu • előzmény140 2008-09-24 18:34:03
Így igaz.
Unottan ír és cérnakesztyűsen.
Bezzeg a Mamma Mia! filmet 11 x látta és mindig újra elérzékenyült !(sic! )-nyilatkozta.

Arról kéne írjon amit szeret! Nem szereti az operát, énekelné, igazgatná, de nem jön be! :-)
Az ABBA-számokat még ő is el tudja dalolni a fürdőszobában!
141   virius • előzmény140 2008-09-24 17:33:49
Fáyt már eléggé kitárgyaltuk a \"Ki írhat kritikát?\" topikban.
140   Alvaro 2008-09-24 13:16:06
Némelyik fórumozó itt vagy máshol százszor különb beszámolót írt volna a koncertről, mint Fáy... Szakmailag nem ért hozzá, állítólag még kottát olvasni sem tud...
139   tiramisu • előzmény138 2008-09-23 14:00:44
Nem éri meg mérgelődnöd!
Ez egy frusztrált barom !
Bukfenc mindent tud!
De az legalább értette a bohóc-szakmát!
138   martuni 2008-09-23 11:27:34
Fáy kritika a Népszabadságban!
\"Zenekritikus\" úrral Rost Andreáról /is/vitatkoznék. Erőteljes alakítás -írja, de sehogysem kapisgálom, hogy mitől lenne az ha mindenbe belemászik! Alkatilag, hangilag nem neki való, a játéka mesterkélt, a vibrátói nagyok és így tovább. Kalaf hangjába valamiért nem köt bele, talán azzal minden rendben volt.
Lukács alsó regisztere más színű mint a felső,- írja. Észkombájn! A 3 vonalas és a kis c között 2 oktáv a hangterjedelem!
Dehát ezt Fáy Miklós ugyan má honnan a p....-ból tudná???
137   Pancoletti 2008-09-20 17:57:43
???
:-(
136   Pancoletti • előzmény135 2008-09-20 17:57:26
:-)
135   Fabricius • előzmény133 2008-09-20 17:53:37
Dehogy kötök beléd, hisz te egy másik Turandotot hallottál!
134   Pancoletti • előzmény133 2008-09-20 17:52:47
ha kell.
:-)
133   Pancoletti • előzmény132 2008-09-20 17:52:38
mielőtt még belémkötnél: néhány ütemszámot is szívesen mondok. :)
132   Pancoletti • előzmény130 2008-09-20 17:51:22
Kedves Fabricius!
Eddig nem írtam a Turandottal kapcs, nem is fogok, mert úgy tűnik, én egy másik Turandotot hallgattam. :-(
De azért az tényleg bosszantó, hogy ennyire mást hallgattál! : személy szerint rég hallottam ilyen nagy borulásokat a zenekar és a kórus részéről!
:-(
131   Fabricius 2008-09-20 17:51:09
Jól fest Lukács keze a fotón. Ez egy tűzhányó karkötő, ha szabad kérdezni?
130   Fabricius 2008-09-20 17:47:29
Bosszantó, hogy a zenekarról milyen kevés szó hangzik el, pedig a Müpás Turandotban a lehető legmagasabb színvonalon játszottak! Személy szerint még nem hallottam ennyire összefogottnak az együttest. Tudom, hogy ez az opera (szinte) mindig csak és kizárólag az énekesekről szól, de a nagy sikerből azt hiszem a zenekar is kivette a részét.
Nagy-nagy gratula Lukács Gyöngyinek és Rost Andreának! Szívet melengető, hogy hazánk két nagy énekesnőjének művészetében egy este lehetett gyönyörködni. A nagy díva Lukács szinte felrobbantotta hangjával a Bartók Béla Hangversenytermet, míg másik hírességünk, Rost Andrea a könnyekig meghatott Liú szólamának tolmácsolásával.
A két férfi vendégművész hangi gyengeségei ellenére, -hála énekesnőinknek- felejthetetlen este volt. Köszönjük.
129   tiramisu 2008-09-19 17:13:55
Ki követte el a jelmezeket, ill. estélyi ruhákat?
A hölgyeké ....hát!
Viszont LGY-nek jó a karkötője, egy szép, élő szín. Tetszik, ahogy a fénytől csillog-villog.
128   Seymour • előzmény120 2008-09-19 13:55:49
Hát, ha eltekintünk attól, hogy estélyiben és frakkban voltak a szólisták, szerintem már nem is félig szcenírozás volt. (Bár igazából csak Kalaf, Liu és Timur esetében nem lenne odavaló az estélyi, a többieknél belefér.)
127   Papaya 2008-09-19 11:16:30
Köszönöm!
126   Franca • előzmény125 2008-09-18 21:35:03
Teljesen igaza van: Palerdi András mérföldekkel lekörözte Vacskovot.
125   Lausanne 2008-09-18 19:08:28
Ez a kedvencem a lent idézett cikkből:
\"Tudom, nem olyan izgalmas mindent magyarokkal énekeltetni, viszont néha jobban szólna.\" Telitalálat.
124   Lausanne • előzmény123 2008-09-18 18:56:00
Szépség, szeplőkkel
123   Papaya 2008-09-18 16:09:52
Odaát Ókovácsék?
122   virius • előzmény117 2008-09-18 15:03:55
Érdekes, \"odaát\" Ókovácsnak éppenhogy Kiss Péter nem tetszett, Kálmán Péter viszont igen.
121   Alajos 2008-09-18 15:00:55
Azzal kezdeném én is, hogy Frank Poretta Kalafja harmatgyenge teljesítmény volt. Mondhatni felháborító! Érdekes lenne megtudni, hogy kinek az ötlete illllyen énekeseket meghívni.
Inkább csak hörgött, megfújt két magas hangot oszt annyi.
A basszus vibrátóitól idegbajt lehetett kapni. Állítólag nagy karrier előtt áll.
Szépen debütált Liú szerepében Rost Anxdrea. Az első felvonás és az ária még picit bizonytalan volt, de a 3. felvonás már makulátlanra sikerült. Brava!
Az est tuti sztárja Lukács Gyöngyi volt.
Hatalmas forték, fényes, intakt hang, kiapadhatatlan energia! Szegény Kalaf, a közös jelenetekben igencsak alul maradt. Stefan soltész bődületes zenekara csak Turandoton nem fogott ki, bizony nem ártott volna néha fékezni magát.
120   Cilike 2008-09-18 14:26:55
Nekünk a kórusban régebben kollégánk volt, tehát lehetek elfogult. Igenis ő volt egyedül a két nő színvonalán, legalábbis a miniszterek közül. Nekem belülről nem tűnt olyan rossznak a basszista, de hát más kívülről. A többivel egyetértek. Na és a rendezés, il. félszcenírozás, kinek hogy tetszett?
119   Papaya 2008-09-18 14:05:03
Távolról sem, még csak ismerős se. Nincsenek operai kapcsolataim.
118   Mamma Lucia • előzmény117 2008-09-18 13:51:37
Rokon netán?
117   Papaya 2008-09-18 12:56:55
Elnézést, biztosan nem volt elég érthető ahogy fogalmaztam. Természetesen tudom, hogy a 3 miniszter közül kiemelkedő szerepe Ping-nek van, azt is tudom, hogy ezt Kálmán Péter énekelte. Nem kellett volna. A hang sem szép és az éneklés módja sem. Megyesi Zoltán lehet, hogy szép hangú, csak nem derült ki, mert nem nagyon jön át, tán Puccini zenéje nem igazán fekszik ehhez a hanghoz.
Így aztán akárhogyis a baritont emelte ki a szerző, mégis Kiss Péternek sikerült kiemelkednie.
Szépséges hang, jó figura és még szépen is énekel.
116   Lausanne 2008-09-17 20:37:29
Kiss Péter alatt Pingre, Pangra vagy Pongra gondoltok? Mert a három miniszter közül kiemelkedő szerepe a bariton Pingnek van, azt pedig, ha jól tudom, Kálmán Péter énekelte...
115   IVA • előzmény107 2008-09-17 18:24:53
Róka István 1941. október 7-én született.
114   Papaya 2008-09-17 16:25:05
Kiváló lett volna Fried Péter is! De a három minisztert is oszthatták volna okosabban. Kivétel ez alól Kiss Péter. Az Operában kik énekelték a 3 minisztert?
113   Heiner Lajos • előzmény112 2008-09-17 16:00:34
Gábor Géza remek Timurt énekelt a nyáron Szegeden, igaz, magyarul, nem értem, ha van egy ilyen hang a szerepre, miért kell külföldit hívni.
112   Franca 2008-09-17 15:56:41
Számomra Lukács Gyöngyi volt az este sztárja. Többször hallottam már élőben, még soha nem tetszett ennyire. Tökéletes Turandot volt, hangilag, megjelenésre, játékra. Rost Andrea is remek volt, különösen a harmadik felvonásban. Tetszettek a miniszterek, Palerdi András (ő nagyon), a kórus, a rendezés, a zenekar. Ami gyenge volt: a két vendég. Poretta teljesen alkalmatlan a szerepre. A fénytelen, tremolós, kifejezéstelen hangon Timurt éneklő énekes helyett nem egy meggyőzőbb Timurt lehetett volna találni itthon is.
111   Borsi 2008-09-17 12:52:24
Frank Porretta nagyon gyenge volt, helyenként egyáltalán nem lehet belőle hallani semmit, bár komolyan erőlködött, az látszott rajta. Rost Andrea nekem nagyon tetszett, gyönyörűen bánik a hangjával és - Lukács Gyöngyivel ellentétben, bár szerintem ő is szépen énekelt tegnap - képes érzelmeket is kifejezni a színpadon, nem csak teátrális gesztusokra futja tőle.
A rendezés szerintem telitatalálat volt, a kórustagokat sajnáltam csak egy kicsit a fekete napszemüvegek miatt, amiben nyilvánvalóan szinte semmit sem láttak és úgy botorkáltak a színpadon.
Az üres székek csak a szünetig voltak meg szerintem, utána megtelt a nézőtér. Az oka az lehetett, hogy nagyon sokan késtek az előadásról (közte mi is, az óriási dugó miatt a budai oldalon), és sokakat már nem engedtek be a nézőtérre, csak a III. emeletre. Amúgy már hetek óta elvolt adva minden jegy, úgy tudom.
110   Nóri 2008-09-17 10:24:06
Frank Porretta (Kalaf) szerintem is nagyon gyenge volt: színtelen, erőtlen hang. Dejan Vacskov (Timur) valamivel jobb, de semmi különös. Lukács Gyöngyit most láttam először élőben: nekem nagyon tetszett. A rendezés is, abból a Ping-Pang-Pong hármast emelném ki: színes jelmezek nélkül is üde színfoltot jelentettek.
109   Orfeusz 2008-09-17 09:59:43
Sok volt az üres hely és úgy, hogy az előadás előtt sokan szerettek volna jegyet venni, de azt mondták teltház van..furcsa.
108   tiramisu • előzmény107 2008-09-17 09:44:52
Külföldi ismerőseimnek még protekcióval sem tudta jegyet szerezni..., nem ingyen pénzért!
107   Papaya 2008-09-17 09:43:03
Érdekes volt a tegnap esti előadás a Müpában. A három miniszterből kiemelném Kiss Pétert, aki mindent megtett és mentette a miniszterek becsületét, mert másik két társa nem igen büskélkedhet szép produkcióval. Palerdi András megint bebizonyította, van még mit remélni az Ő fachjában. Komoly adottsága ezúttal is meggyőző volt.
Róka István előtt pedig le a kalappal. Hány éves is a Művész Úr? A hatvanat jócskán meghaladta már, de dacolva a korral nagyon intakt, a voce még mindíg komoly.
A hölgyek nem kápráztattak el, bár soha rosszabbat.
Kalaf mintha ott se lett volna, az este és a szerep nagy részében alig lehetett hallani valamit belőle. Ezért kár vendéget hívni külföldről.
Ami viszont meglepő volt, hogy dacára a két sztárnak, bántóan sok volt az üres hely a nézőtéren.
106   Orfeusz 2008-09-17 09:11:29
Ilyen Kalafot teljesen felesleges volt meghívni, de ilyen Timurt is..

Lukács Gyöngyi tündöklött, Rost Andrea elénekelte a szerepet, szépen, de számomra ennyi, semmi több, de szerintem ez nem egy kifejezett \"Liu hang\".

A rendezés véleményem szerint nagyon rossz volt..én valahogy nem tudok kibékülni Kovalik rendezéseivel általában
105   Megén • előzmény103 2008-09-17 07:57:27
Így igaz. Kovaliknak megbocsátottam a Borisz Godunovot a Madách Kamarában. Rostnak a fűzőt sosem! Remélem megnézi a felvételt és soha többé nem teszi magát nyomorékká!
104   Nóri • előzmény103 2008-09-17 07:47:39
Felőlem is!
103   bcn 2008-09-17 00:31:43
Nekem nagyon vegyes volt a mai Turandot... sok jó, viszonylag sok rossz... legfőképp Frank Porretta, felőlem maradhatott volna a zongorasüllyesztőben az első felvonás után...
102   Momo von Hofmannsthal 2008-09-16 22:04:59
Előhozom ezt a topicot... gondolom kell majd a mai este után.
101   Sesto • előzmény99 2008-05-15 22:41:16
...még egy korrekció: valóban, a kritika szerzöje nem emlitette meg, hogy ez a Turandot pl. elöször Szegeden lett bemutatva, s onnan került át a MÁO-ba.
100   Sesto • előzmény99 2008-05-15 22:37:19
Bp.-en nem kettös szereposztás volt?
99   -zéta- • előzmény97 2008-05-15 22:35:22
Az első Misura Zsuzsa volt, már Szegeden is...
98   emotio • előzmény92 2008-05-15 22:16:21
Fekete Veronikát én is ismertem, Szegeden is énekelte a Turandotot, emlékeim szerint nagyon meggyőzően. A Turandot az egyik legnehezebb és legkényesebb drámai szoprán szerep, s ezért minden olyan énekesnőt meg kellene becsülni, aki \"elbírt\" ezzel a feladattal! Nagyon sajnálom, hogy mostanában már semmit nem hallok Veronikáról.
97   Sesto 2008-05-15 19:46:45
...ha már Turandot és MÁO: van a Merker-en is egy Turandot-kritika az aktuális Turandot-széria egyik elöadásáról...

PS.: A cikkíró megemliti ezen rendezés elsö Turandot-énekesnöjét: Fekete Veronikát is.
96   Sesto • előzmény93 2008-05-15 09:06:57
...minden esetre én tényleg szivesen meghallgatnám újra - szerintem sem kellene \"temetni\".
Persze kérdés, hogy amióta nem énekel a MÁO-ban volt-e lehetösége egy bizonyos szintentartásra, hiszen anélkül nem megy.

\"Amelyik hangszeren nem játszanak/gyakorolnak rendszeresen, az úgyis szól egy idö után!\"
95   tiramisu • előzmény94 2008-05-15 08:46:39
Kettőn áll a vásár, Pesti E.-t illetően.
94   tiramisu • előzmény93 2008-05-14 23:55:45
Kettőn áll a vásár.
93   Fabricius • előzmény92 2008-05-14 23:54:06
Én még mindig nem hiszem, hogy Fekete Veronika tönkrement volna. Az a verzió már valószínübb, hogy nem kapott előadásokat és kiment a formából. Szerintem vissza lehetne hozni.
Pesti Emese más. A hangi adottsága inkább Liú. Színpadi rutinja is hiányzik. Ekkora szerepet odakapott a nyakába, érthető, hogy nem tudott uralkodni a szerepén és saját magán sem. Sajnáltam előadás közben!
92   Sesto • előzmény91 2008-05-14 23:46:43
\"Amit Pesti Emesével műveltek, az enyhén szólva is disznóság! Kicsinálták és eldobták!\" - vagyis tk. ugyanazt, mint pár évvel korábban Fekete Veronikával,...(?)
91   Fabricius 2008-05-14 23:45:06
Nagy szükség is lenne F. V.-ra, mert Lukács Gyöngyi mellett jelenleg nincs megbízható Turandot a házban.
Amit Pesti Emesével műveltek, az enyhén szólva is disznóság! Kicsinálták és eldobták!
90   tiramisu • előzmény89 2008-05-14 23:41:34
Nagyon igaz!!!
89   Sesto • előzmény86 2008-05-14 23:02:48
...azért kiváncsi lennék, hogy jelenleg hogy szól. :-)

Másrészt hogy legyen vki. úgy topformában, hogy kiírják egy évad során 2-3 Turandot-ra, mellette meg (szinte) semmi?!
Ez még egy kivételes Turandot-énekesnö esetében is lehetetlen...
88   virius • előzmény86 2008-05-14 23:00:53
Úgy egyébként emlékszem Dobránszky Zsuzsára is, aki 1969-ben mint friss pályakezdő egyből Turandotot énekelt. Tíz évig volt maximum a pályán emlékeim szerint...
87   virius • előzmény85 2008-05-14 22:58:43
Hát éppen ez az: F.V. soha nem görcsölt, pláne nem mint Turandot. Odaállt, oszt elénekelte az In questa reggiát. Nem úgy csinált, mint szerencsétlen P.E. ...
86   -zéta- • előzmény84 2008-05-14 22:57:49
Igen, de Fekete Vera még nincs abban a korban (udvarias voltam?), hogy ne énekelhetne. A korai visszavonulás (?) egyik főoka szerintem a túlzott hangi terhelés volt, elsősorban topicunk tárgya: Turandot szólama.
85   Sesto • előzmény84 2008-05-14 22:52:52
...Turandot-ra meg egy jó pár hasonló hangyilkos szerepre \"születni kell\"(!), ha nincs benne élvezet (=az elöadó részéröl is!) szuverén fellépés stb., akkor büdös izzadtságszaga lesz az egésznek és az kegyetlenül rányomja a bélyegét az egész teljesitményre,...ezt görcsösen-mereven nem lehet, nem szabad.
84   virius • előzmény83 2008-05-14 22:46:24
Személyében volt egy bombabiztos Turandotunk, nem hisztizett, nem ütemezett stb.- mint az imént említett egyik Turandotunk. Mindig lehetett rá számítani, más hanggyilkos szerepekben is. Oly nagy kár, hogy már nem énekel.
83   Sesto • előzmény82 2008-05-14 22:41:58
\"Bezzeg Fekete Veronika fénykorában...!\" - hát igen, lehet álmodozni,... :-(
Láttam már egy pár Turandot-ot, volt aki kecsesebb, akár fiatalabb, kislányosabb és \"tudomisénhogymégmivolt\",...de vokális szempontból egyik sem volt olyan szuverén, mint a magyar énekesnö, pedig volt közöttük egy pár ún. sztárénekesnö is...
Fekete Veronika esetében a kedves nézö hátradölt, és élvezte a perfekt produkciót - nem kellett izgulni, vagy görcsösen a kartámlába kapaszkodni és remélni: \"Ugye ennek nem sokára vége?!\"
82   virius 2008-05-14 22:30:12
Íme itt a három hónapja szunnyadó Turandot-topik, ami kissé szét is lett offolva...
Úgy egyébként a MÁO-topikban leírtakhoz annyit: sem Pesti Emesétől, sem Farkasréti Máriától nem voltam/nem vagyok elragadtatva.
Bezzeg Fekete Veronika fénykorában...!
81   Heiner Lajos • előzmény68 2008-02-13 09:21:29
Március 15-én Jan énekli Radamest a Prágai Állami Operában.
Majd tudósítok.
80   don carlo • előzmény78 2008-02-11 20:47:19
Ismét egy tehetség, akit majd külföld elhappol előlünk....és ha lesz sütnivalója Létaynak, itt is hagy mindent,és kimegy.

Pár éve még Stefano-t énekelt a Romeo és Juliaban(Gounod), meg Rosina-t a Szevillaiban..
79   Cilike 2008-02-11 20:44:24
Egyébként tudjátok, engem kire emlékeztet? Sümegire, mármint az éneklésmódja. Úgy érzem, bármit el bír énekelni, mármint a saját hangterjedelmén belül, teljesen stabil a technikája.
78   tukán 2008-02-11 20:19:10
Létay (Kiss) Gabriella gyönyörű hang, muzikális énekesnő! Egyedi a hangszíne, szép és dús.

Ehhez méltóan többször kellene énekeltetni!
Ezek a fülükün ülnek már megint?

Úgy tudom Miskolcon Butterfly lesz!
Pesten mikor hallhatjuk ebben a szerepben is?
ODA KELL FIGYELNI RÁ! Állítólag a rendezők nem kedvelik!
Foglalakozzanak vele és tanítsák meg!
Lehet, hogy nem tud kötélen táncolni, de az senkit nem is érdekel, legfeljebb a cirkuszban!
Ne hagyjátok elhallgatni!
77   tukán • előzmény67 2008-02-11 20:11:49
A végén csak kivágtad magad -nesze neked Turandot-topik! :)
76   ambors • előzmény74 2008-02-11 19:23:00
Én is láttam a miskolci vendégjátékukat. Azért mentem el, mert előtte Prágában nagyon tetszett. A miskolci színpad kb. fele akkora mint a prágai ezért a látvány nem volt annyira teljes, de még így is nagyon jó volt. Teljesen egyetértek azzal, hogy lenne érdeklődés itthon a ritkábban hallható operák iránt, meg az olyan előadásmód iránt is, amely nem abból áll, hogy az énekes kiáll a színpad szélére és \"elnyomja\" a szerepét, s hogy eközben lép egyet jobbra, egyet balra, de hogy miért azt már a sok beállás miatt senki nem tudja, csak talán a rendező, aki pár éve megrendezte. De ebből a szempontból, az idei Elektra reményekkel tölt el... :)
Azt gondolom, hogy egy igazán jó operához hozzá szabad nyúlni nyugodtan - persze csak jó rendezőnek - mert az igazi remekművek minden kor emberének mondanak valamit, és ezt több féle módon lehet közvetíteni, több korba, szituációba elhelyezve. A zene pontosan kijelöli, hogy meddig lehet elmennie egy rendezőnek. Persze fenn áll a veszély, hogy rossz rendező nyúl a dologhoz és akkor...
75   Heiner Lajos • előzmény73 2008-02-11 19:09:40
1. Láttam, meg is írtam a Momus-nek (2003. március)
2. Ízlés dolga, hol a legjobb a Jenufa, ld. a Momus \"pontozásos játékát\".
3. A guláshoz tényleg a lisztes knédli a legjobb úgy általában, de a Novomestskyben valahogy a rizs kívánkozik mellé.
74   -zéta- • előzmény73 2008-02-11 19:02:18
Én Miskolcon láttam, írtam is róla, íme. Remek énekes lehet, ritka bő és szenvedélyes hang...
73   ambors • előzmény72 2008-02-11 18:51:18
Amikor én hallottam Kalafnak, akkor éppen kitűnő formában volt. Esetleg látta kinnt Leoncavallo: Bohémek című operáját is? Érdekelne a véleménye.
No és persze hamár Prágáról van szó, a Jenufa ott az igazi (azt mondjuk a Národní Divadloban láttam)
Én a gulasokat mindig housková knédlivel eszem, de lehet, hogy a rizs is nagyon jó hozzá.
72   Heiner Lajos • előzmény69 2008-02-11 18:40:37
Hát pont ehhez én rizst szoktam kérni. Lehet választani housková vagy bramborová knédlit is, de olyan guszta, amikor a három kupacka rizs mellett ott a zaftos hús, paprikacsíkokkal, hagymával, maga a színkombináció is gyönyörű.
71   Heiner Lajos • előzmény68 2008-02-11 18:38:27
Köszönet a tegnapi előadásról szóló beszámolóért!
Prágában az általam látott Turandot-előadások közül legtöbbször Jan volt Kalaf - legutóbb vagy másfél éve (Dovico dirigált, de Richard barátom később átvette az előadást, így az igazgatói páholyból nézhettük, Jannak volt néhány egész elképesztő dolga. Más kérdés, hogy - igen prominens vendégek jelenlétében - kiállt úgy Riccardot énekelni, hogy senkivel sem közölte, teljesen lerekedt, az egész előadást végigsuttogta).
Sajnos, ezt a produkciót levették, vagy leveszik a műsorról.
Prágában hallottam - Marton mellett - a legjobb Turandotot is.
70   Alajos 2008-02-11 18:00:43
Osztom az előttem szóló véleményét.
Létay Gabriella tökéletes Liút formált mint énekben mint játékben. Mimije is elragadó volt.
Farkasréti Máriát viszont én sem tudom dícsérni. Nem értem, csak ezért írják ki, hogy valaki énekelje a szerepet? Ez nagy kár. Elsősorban a közönségnek.
69   ambors • előzmény67 2008-02-11 17:58:20
Ja és szerintem a \"sörben párolt marhagulyáshoz\" kötelező a knédli ... :)
68   ambors • előzmény63 2008-02-11 17:56:18
Én voltam Turandoton tegnap. Szerintem egy korrekt előadás született. Farkasréti - tavaly talán jobb volt - de idén is elénekelte a szerepet. Nekem hiányzott a tűz és az átélés a szerepformálásból, de sajnos (szerencsére :) ) sokat néztem a Marton féle előadásokat felvételről és szeretem nagyon azt is, amit Lukács csinál és hozzájuk hasonlítok. Hozzájuk képest Farkasréti nem egy nagy szám. de ha eszembe jut kb 4 éve Francesca Paténe hogyan rikoltozott az Erkelben mint Turandot - akkor viszont remek volt. Bándit én nem szeretem Kalafnak. Létay Kiss Gabriella Liúja gyönyörű volt - méltán kapta az este a legnagyobb tapsot.
Egyébként én is láttam Prágában a Turandotot kb.: 2003-ban. Ott hallottam élőben a legjobb Kalafot eddig. Igor Jan volt, lehet hogy van más aki nála jobban énekli, csak azt nem hallhattam sajna élőben. Szerintem is nagyon jó a prágai előadás - bár szerintem a hazai Kovalik rendezés jobb, bár mamár sajnos úgy érzem, hogy senki nem tudja mit miért csinál, hát fel lehetne kicsit frissíteni a magyar rendezést... szerintem megérné a fáradságot, mert így is mindig siker, de úgy...
67   Heiner Lajos • előzmény65 2008-02-11 15:37:34
Prágában, ha a Lazarskanál leszállok a 22-es, vagy 23-as villamosról, vagy ha a 9-essel utazok, akkor egy megállóval tovább a központ felé, akkor rögtön ott a Novomestsky Pivovar. A cseh főváros első privát mini serfőzdéje.
Célszerű lemenni a pincelabirintusba, egészen-egészen hátra,a nagy, hosszú faasztalok egyikénél helyet foglalni, kérni egy barna sörben párolt marhagulyást (tetszés szerinti körettel), hozzá egy korsó világosat, utána egy korsó barnát.
Kilépve az egységből rögtön ott jobbra a Branik Söröző, ezt a fajtát már alig pár helyen mérik Prágában. A formankát javaslom, az étterem konyhája nem a legjobb, és elég drága.
Tovább a Vencel tér felé. Meg lehet bámulni a gyönyörű Jugendstil-épületeket, a tértől alig pár méterre remek pipaszaküzlet.
És aztán a Vencel-tér. Felnézek jobbra, a Nemzeti Múzeum hatalmas tömbje, tudom, hogy tőle balra ott az Állami Operaház, és eszembe jut, hogy pár éve milyen szenzációs

TURANDOTOT

láttam ott.
66   tukán • előzmény65 2008-02-11 15:23:07
Hát persze, hogy a TURANDOT -topik!

De megtanulhatjuk, hogyan fejezzük le a rossz választ adókat, akik nem tudják, amit kell!
65   virius 2008-02-11 15:19:24
HAHÓÓÓÓ!!! Emberek! Ez itten a Turandot-topik, nem pedig a MÁO-vagy Sudlik-topik. (Utóbbiról is kéne nyitni, úgy látszik.) Kéretik itt a Turandottal kapcsolatos mondanivalókat közölni!
64   Sieglinde_ • előzmény60 2008-02-11 14:32:34
LOL, erről a hol volt a szakszervezetről eszembe jutott valami...

\"Hol volt Gondor, mikor Nyugathalom elesett? Hol volt Gondor, mikor bekerített az ellenség?! Hol volt Gondor...!\"

Bocs, ezt nem bírtam kihagyni.

Mindenesetre az énekesek kidobása tényleg felháborító volt. Olyan embereket nyugdíjazni, mint polgár...
63   Heiner Lajos 2008-02-11 11:44:57
Látta valaki a tegnapi Turandotot az Operában? Farkasréti énekelte a címszerepet? Milyen volt?
62   tukán • előzmény60 2008-02-11 11:02:41
Hogy viccelek-e?

Hát persze!

:)
61   don carlo 2008-02-11 10:57:21
...és kinek szóljak?? a jó ISTENNEK??

nemrég írtam emailt a Főigazgató részére, nem sértőt, sőt, ....és válasz jött??
naaaaaa, ki mire tippel??
60   don carlo • előzmény58 2008-02-11 10:55:41
Szakszervezeeeeet???Ugye most viccelsz??!!

Hol volt a szakszervezet, amikor bezárták az Erkelt....vagy amikor Győriványi dobálta ki az énekeseket megalázó módon...???!!!

Amúgy, meg nagyon sok kiadható előadás lenne:
Turandot(Lukács Gyöngyivel, vagy Misuraval)
Gioconda:Misura-Lanczov-Pánczél-Begányi-Kovács Pál
Aida:Misura,vagy Sümi-Bándi-PánczélvagyWiedemann--
és szinte az összes játszott darabból mert nagyon sokat felvettek!!
csak egy kis munkába kerülne mazsolázni belőlük..
59   Momo von Hofmannsthal • előzmény57 2008-02-11 10:37:09
És milyen felvételt adnál ki...?
58   tukán • előzmény57 2008-02-11 10:36:16
Említsd meg, szóljál! Vagy ott a Szakszervezet!
57   don carlo • előzmény55 2008-02-11 10:35:18
Akkor épp ideje átdolgozni azokat a szerződéseket!! :-))

DVD-n kiadható lenne a magyar Turandot előadás is, Kovalik rendezése, mert megállja a helyét a többi piacon lévő előadással!!
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Saki Kono zongora diplomakoncertje
BYRD: My Ladye Nevels Grownde
SOSZTAKOVICS: 7. (A-dúr) prelúdium és fúga, op. 87/7
SOSZTAKOVICS: 12. (gisz-moll) prelúdium és fúga, op. 87/12
SOSZTAKOVICS: 15. (Desz-dúr) prelúdium és fúga, op. 87/15
SOSZTAKOVICS: 24. (d-moll) prelúdium és fúga, op. 87/24
J.S. BACH: f-moll zongoraverseny, BWV 1056
Szokolay Balázs (zongora)
SOSZTAKOVICS: 2. (e-moll) zongoratrió, op. 67
Mikola Ivanovich Román (hegedű), Háry Péter (cselló)
Saki Kono (zongora)

19:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Trio Encuentro: Tóth Kristóf (hegedű), Agárdi Eszter (gordonka), Szőcs Henrik (zongora)
"Kontrasztok"
SCHUBERT: 2. (Esz-dúr) zongoratrió, D. 929
RAVEL: a-moll zongoratrió

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Miklósa Erika (szoprán), Balázs János (zongora)
"Zongopera"
Donizetti, Verdi, Strauss, Piazzola áriái, Cziffra György átiratai és improvizációk
19:00 : Kaposvár
Szivárvány Kultúrpalota

Operát az Operából! – Belföldi turné
'Puccini Itáliája' operagála
Koncertszerű előadás

19:30 : Debrecen
Kölcsey Központ

Kiss Péter (zongora)
Kodály Filharmonikusok Debrecen
Vezényel: Vajda Gergely
LISZT: A bölcsőtől a sírig (Von der Wiege bis zum Grabe)
VAJDA GERGELY: Szomorú Vasárnap Variációk
LISZT: A-dúr zongoraverseny Nr. 2.
MENDELSSOHN: V. (D-dúr) ,,Reformáció’’ szimfónia, Op. 107.
A mai nap
született:
1857 • Ruggiero Leoncavallo, zeneszerző († 1919)
1858 • Ethel Mary Smyth, zeneszerző († 1944)