vissza a cimoldalra
2019-08-18
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11422)
A csapos közbeszól (95)

Plácido Domingo (770)
Társművészetek (1337)
Milyen zenét hallgatsz most? (25033)
Opernglas, avagy operai távcső... (20291)
Fanyalgások és Nyavalygások… avagy virtuális siránkozó elégedetleneknek (181)
Élő közvetítések (8080)
Moldován Stefánia (49)
Bánk bán (2972)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1739)
Franz Schmidt (3407)
Palcsó Sándor (251)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4535)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3388)
Pantheon (2376)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7211)
Kedvenc magyar operaelőadók (1138)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Vesselina Kasarova (frushena, 2007-06-05 18:09:45)

     
66   IVA • előzmény65 2016-08-19 04:36:17
Ha az opera és a magazin címe Fidalio lenne, Kaszarova Fidalma szerepét énekelte volna...
65   Búbánat 2016-08-15 14:45:25
Kirabolták Vesszelina Kaszarovát

FIDELIO/MTI, 2016.08.11. 09:28

Az eset Innsbruckban, augusztus 9-én este történt. A bolgár művésznő lemondta az Innsbrucki Régi Zenei Fesztiválon való fellépését.

A fesztivál honlapján megjelent közlemény szerint két férfi támadt a bolgár mezzoszopránra, és elrabolta kézitáskáját. A közlemény nem szól arról, milyen sérüléseket szenvedett az operaénekesnő, csupán annyit ír, hogy már hazatért svájci otthonába, és állapota javul.

Kaszarova Fidelma szerepét énekelte volna Domenico Cimarosa A titkos házasság című kétfelvonásos vígoperájában. A szerepet Loriana Castellano olasz mezzoszoprán veszi át.
64   Sesto 2009-03-06 11:23:30
Wien: CARMEN mit einem Totalausfall Kasarova, am 4.3. (Kurt Vlach)

(Merker)
63   Sesto 2008-02-08 18:02:16
Belle De Nuit - Offenbach by Vesselina Kasarova (Audio CD - 2008)
62   Estelle 2008-01-13 17:28:17
Létezik, hogy topikunk hőse nem énekel ebben az évben se Bécsben, se Salzburgban?
61   Sesto • előzmény60 2008-01-13 17:20:09
...szóval megveszed?! ;-)

De vissza a topic-hoz: perverz egy darab ez a Dom Sebastian,....rohadtúl ott bújkálnak benne a \"korai Verdi\" jegyei,...
60   Estelle • előzmény59 2008-01-13 17:15:53
Csak Bastianini miatt. :-)
59   Sesto • előzmény58 2008-01-13 17:13:46
....egy Thais-t /forditott elöjellel!/ szerintem még olaszul is el lehet viselni, pláne Bastianini miatt! :-)
58   Estelle 2008-01-13 16:45:15
Más a helyzet a Lucia-val. Ebben az esetben nem vagyok híve a francia változatnak, a Lucie de Lammermoore-t kizárólag csak a 3 főszereplőért vettem meg.
Jó ideje szemezgetek egy Thais-szal, amiben Bastianini énekel, de még nem szántam rá magam, hogy megvegyem, mert van egy nagy szépséghibája: olaszul énekelnek :-(
57   Estelle 2008-01-13 16:36:31
Én az eredeti verziókat szeretem az operakból. Ha már fordították, akkor biztos, hogy nem mindig stimmel a nyelv dallamossága a zenei dallammal. Igazából csak a Don Carlos ismerem viszonylag jól mindkét nyelven, és az olasz változatot csonkának érzem, nincs bevezetése, hézagos. Olyan mintha a mindig túlpörgő, temperamentumos olaszok nem bírták volna végigülni az 5 órás előadást, ezért Verdi összevagdosta saját darabját kedvükért :-(
Az olaszban vannak részek, amelyekben egész furcsa hangúlyokhoz vezet az eredetileg francia nyelvhez igazódó dallamív. Ha még egyszer meghallgatom az olasz változatot, akkor összeírok néhány példát.
Másrészt pedig számomra az olasz verzió mindig statikus, poros, semmi-nem-történik-a-színpadon rendezésekkel párosul.
A Tell-t mindig franciául láttam, az olasz változatot nem ismerem.
56   frushena • előzmény54 2008-01-13 15:48:00
t
55   Sesto • előzmény53 2008-01-13 15:47:58
...Miles már csak ilyen - live sem volt soha egy igazi és karizmatikus \"Temperamentsbolzen\",... (pl. Nabucco, I Puritani basszus szerepei)
54   frushena 2008-01-13 15:47:43
Mondeverdi : Il ritorno d\'Ulisse in patria - \'Di misera regina\'

Massenet : Werther \'Charlotte\'s Letter Scene (Kasarova)
53   zsoly • előzmény51 2008-01-13 15:44:48
Kár Milesért.
52   zsoly • előzmény49 2008-01-13 15:44:05
Ad francia verziók: én a Tell Vilmost is jobban szeretem olaszul. Ott van pl. az Arnoldo Stretta, milyen szuperül pörög az, hogy Corriam, voliam!
A franciában nem tudom, pontosan mi van, de nagyon gyérül hangzik.

Szóval én Guilleaume bácsit inkább Guglielmonak szeretem.
51   Sesto • előzmény50 2008-01-13 15:43:40
....Kasarova, Filianoti és Keenlyside valóban bravúrosak,...Miles-t már régem nem hallotam ilyen száraznak, sprödnek, mint itt,...
50   zsoly • előzmény38 2008-01-13 15:41:40
Kiket látna szemeim???
Kasarova, Filiantoi (micsoda Hoffmann volt!:), Alastair Miles és Keenlyside. Nem semmi! :)
49   Sesto • előzmény48 2008-01-13 15:36:57
(...)ami arra lenne hivatott, hogy a \"Regnava nel silenzio-t\" helyettesitse!!!...


\"Gilbert! C´est moi mademoiselle...
Que n´avons-nous des ailes,...\"

Brrrrrr... :-(
48   Sesto • előzmény47 2008-01-13 15:33:16
...igen erröl már beszélgettünk korábban is: a \"Lucie-töl\" kb. a \"hátamon feláll a nemlétezö ször\", pláne amiatt a kretén és öncélú koloratúretüd miatt, ami arra lenne hivatott, hogy a \"Regnava nel silenzio-t\"!!!... Gicccccccs!!! Ugyan kérem!

Estelle nagyon nagy híve a francia Don Carlos-nak, lehet, hogy öt kellene megkérdeznünk ezügyben?! :-)))

A \"Kegyencnö\" szerintem sokkal dögösebb, konkrétabb és direktebb olaszul elöadva, mint a francia verzió - hiszen ami a sujet illeti, eléggé \"élesben mennek a dolgok\", nem semmi a libretto; s mindezt a francia dikció etc. abszolút letompitja, lefinomitja - MINEK???

PS.: az ún. \"francia verziók\" egyetlen nagy elönye /számomra!/ a helyenként kifejezetten nagyszerü balettmuzsika, ami kétségtelenül, legtöbb esetben megszakitja a cselekmény folyamatát, dramaturgiai \"idegen testként ékelödnek be\" - mégis olyan kompakt zárt egységet képeznek, hogy érdemes velük foglalatoskodni. :-)
47   frushena • előzmény46 2008-01-13 15:27:16
Tudom, hogy nem kedveled a \'franciásított\' változatokat, tudom, hogy nem állod Donizetti : Luciat franciául. :)
Ezred valóban más!
Verditől a Don carlost ismerem francia nyelven (azt hiszem) :)

Amúgy én is annak a híve vagyok, hogy olyan nyelven énekeljenek, ahogy le vagyon írva.

Kegyencnőt nem ismerem olaszul!
46   Sesto • előzmény45 2008-01-13 15:22:48
....nem rajongok /általában/ az ún. \"francia verziókért\", sokszor valóban /\"csak\"/ nagyon szépek, de vhogy. eléggé nyálasak - talán egyetlen kivétel az \"Ezred lánya\" - hiszen az teljesen más dimenziót kap, ha mégis olaszul adják elö; vhogy. fura, ha Marie helyett Maria - és az olasz verzióban elöjön a Marseillaise-idézet,...mit keres a csizma az asztalon?!

Akár Verdi esetében sem: pl. míg a \"Lombardok-at\" imádom, addig \"Jeruzsálem\"-mel nem tudok mit kezdeni, szinte unom!
Detto ez a helyzet a \"Vecsernye\" esetében is: adott a nyelv, ami ahhoz a tüzes, forradalmi sujet-hez sokkal jobban passzol az olasz nyelv adta temperamentum és szinek, mint a franciás, pipiskedö nazalitás, mórikálás,...

Félreértés ne essék - mindezt kizárólag az ún. francia verziókra értem - hiszen az \"igazi\" francia repertoárban nagyon de nagyon sok darabot kifejezetten szeretek!!! :-)

Ad \"Kegyencnö\": szerintem ott is jobban \"robban\" olaszul pl. a Leonora ária, mint franciául, már csak a nyelv miatt is.(?)!
45   frushena • előzmény44 2008-01-13 15:12:59
Amúgy a francia Kegyencnő szerintem nagyon jó. Mind Kasarova és Vargas is! És szép franciául!
44   Sesto • előzmény43 2008-01-13 15:12:15
ja,....biztos! ;-)
43   frushena • előzmény41 2008-01-13 15:09:33
Te nagyon ! :))) Ezért szeretünk!
42   Sesto • előzmény41 2008-01-13 15:09:22
\"látom\", -pardon, mellément,...
41   Sesto • előzmény39 2008-01-13 15:07:55
...na ja, igen, ami a darabot és a föszereplöket illeti, addig minden maximálisan rendben, de mint általában a legtöbb operában, itt is vannak lényeges ún. \"közép,-és kis szerepek\", amelyek szinvonala hüen követi az Opera Rara \"tradiciót! -pl. Carmelo Corrado Caruso (bariton) ilyen \"teljesitményt\" hanghordozón az utókor számára megörökiteni egy nagyon (ROSSZ!) és drága vicc!... Már elnézést! :-(

Bár tudom, én nagyon szkeptikusan látam a dolgokat! :-)
40   Sesto • előzmény16 2008-01-13 15:03:23
....de azt a sorozatot akkor eleve Luciana d´Intino énekelte, nem???! :-)

* Léonore: LUCIANA d´INTINO :-)))
* Inès: Keszei Bori
* Fernand: José Bros

(Kasarova 2 évvel ezelött Zürich-ben énekelte a \"Kegyencnö\" cimszerepét - szintén francia változatban,...)
39   frushena • előzmény38 2008-01-13 15:00:22
Kellemes választás Sextus!
38   Sesto 2008-01-13 14:56:09
....akkor most repeta:

Dom Sebastien roi de Portugal

Vesselina Kasarova, Giuseppe Filianoti, Alastair Miles, Simon Keenlyside, Carmelo Corrado Caruso, Roberto Gleadow, John Upperton, Lee Hickenbottom, Andrew Slater, Martyn Hill, Nigel Cliffe, John Bernays. The Royal Opera Chorus, The Orchestra ofthe Royal Opera House, Mark Elder - conductor

(OPERA RARA ORC33 CD)
37   frushena 2008-01-02 21:14:59
OFFENBACH : La Belle Helene: Act II finale - KASAROVA tenor is jó!
36   zsoly 2007-11-18 19:14:08
Musical imprinting. :))
35   frushena • előzmény34 2007-11-18 19:05:36
Kulcsélmény! :-) Na igen ,,,, Én az elsőt amit láttam, akkor nem hittem el, hogy ilyen létezik! És közbe télleg :))))
34   Sesto • előzmény33 2007-11-18 18:39:23
(...)\"ez a féligszcenírozott valami rendesen beledöngölt a székbe már kisgyerekként.\" - vagyis ezt nevezzük igazi kulcsélménynek?!... :-)

Nekem az elsö \"találkozás\" ezzel a darabbal még az elnyühetetlen Kertész-felvételnek köszönhetö, s utána jöttek sorban a live-élmények, amelyek közül minden szinten a legharmatosabb elöadás a VOP sorozat volt, de még ott sem tudták tönkrevágni Mozart utolsó remekét!
33   zsoly • előzmény31 2007-11-18 18:01:29
Én csak arra emlékszem, hogy lehettem vagy 11 éves, amikor először láttam, aztán meg tán 13, amikor másodszor. A Tito nem az az opera, ami úgy általában leveszi a gyerekeket a lábukról (még a felnőtteket sem). Ami viszont a mai napig élénken él bennem, hogy ez a féligszcenírozott valami rendesen beledöngölt a székbe már kisgyerekként. És nem tudtam a zenével betelni. Ehhez a feelinghez pedig színvonalas énekesek és kiváló zenekar kellettek, másképp ez nem \"égett volna ennyire belém\".
32   frushena • előzmény31 2007-11-18 16:56:08
Nem tévedsz Sesto! Így van!Ezért mondtam és mondom most is azt, hogy a MÁO-s Titusz egy \'kész darab\' volt. Nem egy átütő előadás, de rossznak nem tudnám nevezni. Nekem úgy tetszett ahogy van és sajnálom, hogy nem játsza a ház. Pedig jó énekeseket vonultattak fel benne, a karmester Mozarthoz igen jól értő szakember! Mindig színvonalas produkciót nyújtottak az előadás során. Dícséret a zenekarnak is, akik szerintem szerették ezt a művet, mert mondhatni mindig hibátlanul szóltak. (Köszönet érte így Titusz nélkül!) Szerintem hiba volt levenni. Milyen jó volt, hogy minden januárban volt két Titus! :S
31   Sesto • előzmény29 2007-11-18 16:35:54
...Kusej-t nem igazán kell félteni, ha kell akár egy tisztítószereket raktározó, sötét kamrámban is képes igazi szinházat csinálni!...
Néha eléggé kemény, radikális s naturalista ábrázolásmódtól sem riad vissza, de sosem öncélú vagy felszines! :-)
EZT a \"Tito-t\" bizony nagggggyon odarakta.

Frushena véléményéhez annyit füznék hozzá - ha nem tévedek (=bár ha nem jól emlékeznék, kérem korrigáljatok!) - szóval a MÁO-s \"Tito\" még Boschán Daisy munkája volt és az 1991-es \"akkori\" Mozart-év kapcsán született produkció, de már akkor is vhogy. \"mostoha gyermeke volt az Opérának\", ugyanis a pénzhiányra hivatkozva, pótlólagosan egy \"félig szcenirozott változatra\" volt csak keret - Boschán Daisy még ilyen mostoha körülmények között is \"egy egyszerü, de nagyszerü\" (praktikus!) munkát készitett (=igaz, nagyon régen láttam utoljára, de nem maradt meg \"rossz\" élményként!)
Az egyik utolsó elöadáson, amit láthattam a MÁO-ban, a történetíró szerepében még Mensáros László lépett szinpadra.
S akármilyen \"mostohagyermeke\" volt a Háznak ezen darab, ami szintén feltünt: legtöbb alkalommal mégis igen rangos szereposztásban játszották! ;-)
30   frushena • előzmény29 2007-11-18 15:43:01
Egy Titot remekül meg lehet rendezni! :-) Én szerettem a MÁO-s papír megoldásokat. A \'mi\' előadásunkat egy kicsit fel kellett volna frissíteni és mehetett volna tovább! Hisz mint annyiszor elmondtuk már : A LEGSZEBB MOZART OPERA!
29   zsoly • előzmény28 2007-11-18 15:32:55
Nem is annyira a látvány.
Frushi! Legyenek Neked oszlopok! De mondd meg léccike Kusejnek, hogy az oszlopok között is úgy vezesse az énekeseket a színpadon, mint ebben a salzburgi rendezésben! :)
28   frushena • előzmény27 2007-11-18 15:28:43
Van benne valami ,,, Elég látványos meg minden ,, Bár én továbbra is inkább nagy oszlopok között képzelem el :) Kasarova mint mindig zseniális!
27   zsoly • előzmény26 2007-11-18 15:27:34
Na, színpadilag nekem ez \"A\" Tito!:)
26   frushena 2007-11-18 15:23:41
Händel : Ariodante - \'Con l\'ali di constanza\'

Mozart : La clemenza di Tito Sesto : Kasarova Vitellia : Dorothea Röschmann, Publio : Luca Pisaroni
25   Sesto • előzmény24 2007-10-24 23:00:35
...hardcore-program Vesselina-val??? ;-)))
24   frushena 2007-10-24 22:11:42
A magaménak tudhatok egy Kasarova estet, ami nem áll másból csak Händel áriákból. (Alcina, Ariodante)

VESSELINA KASAROVA

Georg Friedrich Händel

ALCINA
1. Di te mi rido
2. Mi lusinga il dolce affetto (incomplete !!!)
3. Verdi prati
4. Sta nell\'Ircana

ARIODANTE
5. Scherza infida in grembo al drudo
6. Dopo notte, atra e funesta
7. Con l\'ali di costanza

Les Musiciens du Louvre

Marc Minkowski

Musikfest Bremen 2006 Bremer Glocke, 13 September 2006


A \'Sta nell\'Ircana-t\' meg kellett hallgatnom .... Pfffffffffffff :)))
23   frushena • előzmény22 2007-08-21 17:00:20
Imponáló, annyi szent!
22   zsoly • előzmény21 2007-08-21 16:49:04
Ne is mondd. Láttam tegnap Damrau kapcsán a neten, de nem is gondolok inkább rá, mert a szívem belefájdul, ha a MET jövő évadjánk Mozart-programjára gondolok. :(
21   frushena • előzmény20 2007-08-21 16:39:58
Vargas lesz Tito a MET-ben köv. évadban.
20   zsoly 2007-08-21 15:10:34
Ma este fél 8-kor a Bartókon:
Werther Berlinből Kasarovával és Vargasszal.
19   frushena 2007-08-10 21:09:24
Kasarova & Flórez, Rossini : HAMPIPŐKE!
18   frushena 2007-06-18 23:43:25
http://www.kasarova.com/
17   frushena • előzmény16 2007-06-15 08:02:34
Pedig milyen jó! Sajnálom! Nekem is csak CD-n van meg!
16   zsoly • előzmény15 2007-06-15 00:10:59
Bécsben voltam, amikor a La Favorite ment, a francia verzió. És nem tudtam megnézni. :((
15   frushena • előzmény13 2007-06-14 23:53:12
Igen jó a Gruberova féle Bellini : Beatrice di Tenda c. operájában is. :-))) Valamint Vargas partnereként Donizetti : Kegyencnőjében.
14   zsoly • előzmény9 2007-06-14 13:07:37
Éljen Kasarova! Remélem, hogy ez a rendkívül intelligens hozzáállás tényleg még évtizedekig megtartja nekünk az operaszínpadon!
13   Sesto • előzmény12 2007-06-14 12:20:15
...mindig is \"két különbözö hangon énekelt\": lent kormos, sötét mint egy drámai alt,...fent pedig fényes, erös, mint egy drámai szoprán; nyilván egy kiegyenlitett voce az mindig nagy érték,...de Luciana esetében -úgy látszik- ez a technika müködik jól, hiszen már több, mint 20 éve szinpadon van.
/Wiedemann kiváló, különleges énekesnö, ez vitathatlan, DE olasz stilisztikában D´Intino azért magasan veri a magyar kolléganöt-és nem csak a nyelv miatt!-ismerve pl. mindkét énekesnö Eboli vagy Amneris alakitását./
12   Franca • előzmény11 2007-06-14 11:43:53
D\'Intinót ebben az évadban hallottam Bécsben a Don Carlosban, és - lehet, hogy a túlzott várakozás miatt - nem tetszett. Túl erősen hallatszott a lenti passagio-ja. Wiedeman Bernadettben azt (is)szeretem, hogy kegyenlítetten szól minden regiszterben, amellett, hogy gyönyörű színű, erős, drámai.
11   Sesto • előzmény10 2007-06-14 10:20:37
...remek felsorolás,...DE én a jelenböl és különösen a drámai fach-ból feltétlenül idesorolom LUCIANA D´INTINO-t is: annyira megrázóan drámai,...mint egy vulkán,...mégis, ha szükséges: akkor puha, meleg, lirára is képes!... Mint müvész, mint ember: egyenesen elragadó!...

(di Nissa meg gyakorlatilag már alig énekel-kár!)
10   Franca • előzmény9 2007-06-14 10:14:55
Kösz a cikket, érdekes volt. Tényleg nagyon szimpatikus, mezzóként mindig is az egyik kedvencem volt (Wiedeman Bernadett, Daniela Barcelona és Manca di Nissa mellett).
9   Sesto 2007-06-14 09:28:57
...egy szimpatikus, sallangmentes müvész:

Vesselina Kasarova: \"Kenne überall nur die Opernhäuser\"
Die bulgarische Mezzosopranistin, zu erleben in \"Werther\", über Neil Shicoff und Vor- und Nachteile des Sängerlebens

Wien – \"Werther ist eine sehr romantische Oper. Charlotte macht im Laufe des Werks eine große Entwicklung durch, da steckt auch schauspielerisch viel drinnen\", erklärt Vesselina Kasarova ihr Faible für die Rolle und ergänzt: \"Im französischen Repertoire kann man schon allein durch die Sprache sehr viel ausdrücken.\"

Als Werther steht Tenor Neil Shicoff an ihrer Seite. Dass der Bühnenpartner fast neuer Staatsoperndirektor geworden wäre, kommentiert die Bulgarin mit diplomatischem Charme: \"Ich sehe Shicoff nur als Mensch und Sänger. Ich bin froh, dass er jetzt mehr Zeit fürs Singen haben wird, obwohl er genauso gut Direktor hätte sein können. Aber das kann er ja immer noch werden.\"
Den designierten musikalischen Direktor Franz Welser-Möst kennt Kasarova aus Zürich, schätzt an ihm den seriösen Künstler. \"Es gibt viele Dirigenten, aber wenige Persönlichkeiten. Welser-Möst kann mit Sängern und dem Orchester gut arbeiten, kann sich Respekt verschaffen.\" In Zürich wird die zurückhaltende Künstlerin 2008 ihre erste Carmen singen. Eine Rolle, die ihre Fans schon gerne vor Jahren von ihr gehört hätten. Aber Kasarova lässt sich da nicht drängen.

\"Wenn ich Carmen vor fünf Jahren gemacht hätte, was würde ich dann in zehn Jahren singen\", meint sie mit einem Lächeln und wird dann ernst: \"Ich finde, Sänger sollten weniger daran denken: \'Was singe ich heute?\', sondern sich eher fragen: \'Was singe ich morgen?\' Mir war es wichtig, stimmlich vorsichtig zu sein. Ich bin jetzt fast 42 und singe immer noch Mozart. Ich habe nie affenhaft alles Mögliche gesungen. Für mich sind ernsthafte Künstlerinnen, die eine sehr lange Karriere haben, wie Edita Gruberova, das große Vorbild.\"

Neben genauer Rollenauswahl und guter Vorbereitung gilt für Kasarova ein einfaches Kriterium für den sorgsamen Umgang mit der Stimme: \"Am Ende einer Vorstellung muss ich noch singen können.\"

Das Liebäugeln mancher Mezzos mit dem Sopranfach kennt die Sängerin nicht. \"Das ist ein gefährlicher Wechsel. Ich finde, wir Mezzos haben sehr interessante Rollen, Charakterpartien. Ich glaube nicht, dass ich als Sopran glücklicher wäre. Wenn man natürlich so ehrgeizig ist, dass man den letzten Applaus für sich haben möchte, dann muss man den Wechsel wagen\", meint Kasarova nicht ohne Ironie.

Dabei habe ein Mezzosopran durchaus Vorteile. \"Ein Mezzo lebt stimmlich länger, weil wir später in die Charakterpartien wie Pique Dame oder Gräfin einsteigen.\" Diese geschmeidige Leichtigkeit ihrer Stimme erlaubt es Kasarova auch, in nächster Zeit ihrem Interesse an Barockmusik intensiv nachzugehen.

20 Jahre steht Vesselina Kasarova bereits auf der Bühne. Zu maximal 55 Abenden pro Jahr lässt sie sich verpflichten, \"ich sage sehr oft nein\", CD-Aufnahmen kommen noch hinzu. Ist die Stimme doch einmal müde, braucht sie nicht viel zur Erholung.

\"Keine Proben und einfach das Leben genießen.\" Darauf würden Künstler viel zu oft vergessen. Glück bedeutet für \"die\" Kasarova, Zeit mit Mann und Sohn Yves Lucien (8) zu verbringen und \"endlich zu Hause in Zürich zu schlafen.\" Die Reisen und die ständige Disziplin gehören zu den anstrengenden Seiten des Berufes. Dennoch sei das Künstlerleben ein Privileg. \"Wir erleben gefühlsmäßig Dinge, die \'normal\' lebende Menschen nie erleben dürfen.\"

Für die Zukunft hat der Star ohne medienwirksame Allüren bescheidene Wünsche. \"Ich habe sehr viel erreicht. Mein Ziel ist es, mein Niveau zu pflegen und möglichst lange zu halten.\" Für die Zeit nach der Karriere hat Vesselina Kasarova jedenfalls schon genaue Pläne. \"Ich werde all die Städte, in denen ich gesungen haben, richtig kennen lernen. Denn dafür bleibt nie Zeit. Ich kenne überall nur die Opernhäuser.\"

(Petra Haiderer / DER STANDARD, Print-Ausgabe, 14.6.2007)
8   frushena • előzmény6 2007-06-05 23:00:32
BRAVO!!!
7   Estelle 2007-06-05 22:43:28
Ajánlom a salzburgi La clemenza di Tito-t.
Dvd-n érdemes megnézni, mert egészen különleges a rendezés, és fantasztikusan kihasználja a Felsenreitschule több emeletes színpadterét. Az énekesek színészi teljesítménye sem semmi.
6   Franca 2007-06-05 22:25:36
Olasz nő Algírban, Pensa alla patria
5   tarnhelm2 • előzmény3 2007-06-05 18:51:56
Hát e felvétel alapján én sem Octavianba lettem szerelmes, hanem inkább abba a hölgybe, akibe Octavian volt szerelmes, mielőtt rútul cserben hagyta! De legalább most már szabad a pálya! :-)
4   Sesto • előzmény2 2007-06-05 18:27:25
...live, az elsö sorozatban pedig abszolút nem volt jó: feszengett, nem \"izlett\" neki a szerep,...akkor volt róla szó, hogy nem fogja újra énekelni,...aztán mégis... /Van azért ettöl egy pár sokkal jobb szerepe, szerencsére!/
3   frushena • előzmény2 2007-06-05 18:26:29
Van belőle felvétel a jútúbon! Ebben az operában kevésbé mozgat! :-)
2   tarnhelm2 2007-06-05 18:24:52
Hogy egy kicsit más zenei világból is álljon itt ízelítő, :-)
nekem ez van:

R. Strauss: Der Rosenkavalier
Franz Welser-Möst (dir.), Chor des Opernhauses Zürich, Orchester der Oper Zürich, Nina Stemme (Die Feldmarschallin), Alfred Muff (Ochs), Vesselina Kasarova (Octavian), Rolf Haunstein (Faninal), Malin Hartelius (Sophie), Liuba Chuchrova (Marianne), Rudolf Schasching (Valzacchi), Brigitte Pinter (Annina), Boiko Zvetanov (Ein Sänger), Günther Groissböck (Ein Polizeikomisser), Volker Vogel (Ein Wirt). Zürich, 2004. EMI (2004)
DVD

Elég jól el tudja magát adni pasinak! :-)
1   frushena 2007-06-05 18:15:42
Vesselina Kasarova-La clemenza di Titto-\"Parto..\"

Vesselina Kasarova - Massenet : Werther

Vesselina Kasarova \"Habanera\" from \"Carmen\"

Vesselina Kasarova - Rossini : Tancredi \"Di tanti Palpiti\"

HÄNDEL : ALCINA - Ruggiero \"Sta nell\'ircana\" legjobb szerepe.
0   frushena 2007-06-05 18:09:58
Csakazértis!!!

\"Oh patria! - dolce, e ingrata patria!\"
   
Műsorajánló
Mai ajánlat:

15:00 : Sárospatak
SRK Wáberer Sportcentrum

Budafoki Dohnányi Zenekar, Fodor Beatrix (szoprán), Megyesi Schwarz Lúcia (alt), Horváth István (tenor), Hábetler András (basszus), Budapesti Akadémiai Kórustársaság (Karvezető: Tőri Csaba)
Vezényel és a művet bemutatja: Hollerung Gábor
"A megérthető zene"
Beethoven IX. szimfónia
A hangverseny a darab negyedik tételét mutatja be.

19:00 : Pécs
Csontváry Múzeum

Michiko Ota-Kys (zongora)
MOZART: K. 573 Menüett 9 variáció, egy téma J. P. Duport után
CLARA SCHUMANN: Scherzo, Op. 103
SCHUBERT-LISZT: dalok „Der Müller und Bach” – „Der Doppelgänger” – „Gretchen am Spinnrade” – „Der Atlas” –„Auf dem Wasser zu singen” – „Der Erlkönig”.

20:00 : Sárospatak
Rákóczi-vár udvara

Karasszon Eszter (gordonka)
Liszt Ferenc Kamarazenekar
vez.: Ricardo Casero
PROKOFJEV: 1., D-dúr „Klasszikus” szimfónia, Op. 25
CSAJKOVSZKIJ: Változatok egy rokokó témára, Op. 33
SCHUBERT: V. szimfónia, B-dúr, D.485

20:30 : Szombathely
Sarlós Boldogasszony Székesegyház

Somogyi-Tóth Dániel (orgona)
Csősz János (trombita)
Kodály Filharmonikusok Debrecen kamarazenekara
HÄNDEL: F-dúr orgonaverseny Op 4. No. 4.
BACH: d-moll toccata és fúga BWV565
TELEMANN: Hősi indulók – részletek
HÄNDEL: Vízizene, Tűzijáték-szvit – részletek
A mai nap
született:
1750 • Antonio Salieri, zeneszerző († 1825)
1954 • Hollerung Gábor, karmester
elhunyt:
2004 • Lukin László, karnagy (sz. 1926)
2009 • Hildegard Behrens, énekes (sz. 1937)