vissza a cimoldalra
2020-07-12
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11532)
A csapos közbeszól (95)

Nicolai Gedda-az univerzális tenor (283)
A MET felvételei (691)
Kortárs zene (101)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (3968)
Lehár Ferenc (713)
Kimernya? (3703)
Franz Schmidt (3639)
Dalolj nekem! - szappanopera (656)
Jazz (78)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4862)
Radnai György művészete (58)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (863)
Operett, mint színpadi műfaj (4379)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1977)
Zenetörténet (290)
Antonin Dvorak (198)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Don Giovanni (Momo, 2007-02-08 20:16:02)

   
263   Búbánat 2020-06-01 12:10:03

Ma este az M5 csatorna sugározza

Mozart: Don Giovanni

operafilm

2020. június 1. hétfő 20:30 - 23:20

 (1979) (170')

Eredeti hang digitálisan Mozart operájának filmváltozata a Párizsi Opera Zenekara és Kórusa előadásában. Készült az 1787-es prágai ősbemutató rendezése alapján.

Rendező: Joseph Losey

Karmester: Lorin Maazel

Harsányi Zsolt műfordításának felhasználásával a magyar szöveget írta: Kléner Gizella

Szereposztás:

Donna Anna  - Edda Moser

Don Giovanni – Ruggero Raimondi

Il Commendatore – John Macurdy

Donna Elvira – Kiri Te Kanawa

Zerlina – Teresa Berganza

Don Ottavio – Kenneth Riegel

Leporello – José van Dam

Masetto – Malcolm King

262   Beatrice 2015-12-22 09:07:54
A hódító don és a búsuló donnák
(kritika a december 4 és 6-i pesti előadásokról)
261   Búbánat 2015-12-12 00:24:42
„KI ÖLTE MEG A GYILKOST?” – DON GIOVANNI - SALZBURG, 2014

„ÖRDÖGÖK JÖNNEK A NYÍLT SZÍNEN SZÍVROHAMOT KAPÓ GIOVANNIÉRT”

Ókovács Szilveszter jegyzete


/Magyaridok.hu, 2015. december 11., péntek, 13:18/

„Bizonyos Sven-Eric Bechtolf alaposan megkavarta a hagyományos Don Giovanni-képet tavaly Salzburgban, a fesztiválnyitó előadáson. És közben szinte végig úgy tett, mintha értené: a mű folyton emlegetett kozmikus összefüggései dacára nem csupa Kirkegaard szokott a nézőtéren ülni.”
260   Haandel • előzmény259 2013-02-03 17:35:55
???
;-)
259   frushena 2013-02-03 17:21:50
kedden.
258   Haandel 2013-02-02 08:45:46
Opera Encore on VivaLaVoce
Wolfgang Amadeus Mozart: Don Giovanni
February 2, 2013 | 09:00 CET | VivaLaVoce

Eberhard Wächter [Don Giovanni] | Joan Sutherland (soprano) [Donna Anna] | Luigi Alva [Don Ottavio] | Gottlob Frick [Commendatore/La Statua] | Elisabeth Schwarzkopf [Donna Elvira] | Giuseppe Taddei [Leporello] | Piero Cappuccilli (baritone) [Masetto] | Graziella Sciutti [Zerlina] | Philharmonia Chorus and Orchestra | Carlo Maria Giulini (conductor)
257   Haandel 2012-07-22 10:27:07
Oper aller Opern - Wolfgang Amadeus Mozarts "Don Giovanni"
22.07.2012 | 15:05-17:00 | Deutschlandradio Kultur (Web/Astra 19.2°E)

In dem diskografischen Streifzug durch die Interpretationsgeschichte der Oper werden uns in der Titelrolle Francisco d'Andrade, Mathieu Ahlersmeyer, Dietrich Fischer-Dieskau, Johannes Weisser, Eberhard Wächter, Cesare Siepi, John Browlee und Nicolai Ghiaurov begegnen.

Nicht weniger prominent die übrigen Protagonisten: Salvatore Baccaloni, Alexander Kipnis, Lorenzo Regazzo, Gabriel Bacquier, Charlotte Margiono, Joan Sutherland, Elisabeth Schwarzkopf, Marilyn Horne und viele andere.
256   Haandel 2012-05-30 17:14:56
Don Giovanni
30 maja | godz. 20.25 | TVP Kultura (Hot Bird 13°E/ Astra 19.2°E, kódolatlan)

Don Giovanni - Thomas Hampson
Leporello - Ildebrando D. Arcangelo
Commendatore - Robert Lloyd
Donna Anna - Christine Schäfer
Don Ottavio - Piotr Beczala
Donna Elvira - Melanie Diener
Zerlina - Isabel Bayrakdarian
Masetto - Luca Pisaroni
Mozarteum Orchester Salzburg
Wiener Philharmoniker
Conductor: Daniel Harding
255   Haandel 2011-03-22 17:17:43
125 éve született Wilhelm Furtwängler - XIII/9. rész
Mozart: Don Giovanni
2011. március 22., kedd | 19.35-22.45 | Bartók Rádió

Kétfelvonásos opera
Szövegét Lorenzo da Ponte írta
Vezényel: Wilhelm Furtwängler,
km: a Bécsi Állami Operaház Énekkara és a Bécsi Filharmonikus Zenekar
Szereposztás:
Don Giovanni - Tito Gobbi,
Donna Anna - Ljuba Welitsch,
Donna Elvira - Elisabeth Schwarzkopf,
Leporello - Erich Kunz,
Don Ottavio - Anton Dermota,
Kormányzó - Josef Greindl,
Zerlina - Irmgard Seefried,
Masetto - Alfred Poell
(Salzburgi Ünnepi Játékok, 1950. július 25.)
CD
254   frushena • előzmény253 2009-10-26 14:30:04
Kitolsz vele rendesen! :-)
253   Sieglinde_ 2009-10-26 12:47:36
Ha nem ő énekli, nem megyek el.
252   bcn • előzmény251 2009-10-25 22:26:42
Nem értem mi itt a botrány, kedves Sieglinde... nyilván a Ring/Trisztán szereposztás megvan, a Don Giovannié meg nincs, ami feltételezem főleg a Fesztiválzenekar ügye. Ha jobban megnézed a honlapjukon ITT akkor láthatod, nem teljes a szereposztás, és az sem világos ki kicsoda, mármint szerep szerint. Sokkal elegánsabb kicsit utánajárni, mint azonnal botrányt kiáltani... amúgy nem örülök, mert ahogy látom RodG. mégsem fog itt énekelni nekük... :(((
251   Sieglinde_ 2009-10-25 21:12:54
Azért ez már botrány, a MüPa honlapján még mindig nincs semmi! Holott a jövi évi Ring és Trisztán már fent van.
250   bcn • előzmény245 2009-04-22 23:29:53
Valaki tudja ki lesz Leporello???? Mert ugye nem mindegy...
addig is tessék...
http://www.youtube.com/watch?v=IptAkeiLzwU
249   brünnhilde • előzmény247 2009-04-22 21:32:46
:-D
Jó, akkor mondjuk úgy, hogy az egyik legkedvesebb jófiúm és a legkedvesebb rosszfiúm :-)
Azt hiszem, jó páros lesz. Kár, hogy még semmit nem találok az előadásról a müpa.hu-n.
248   bemaria • előzmény245 2009-04-22 21:09:44
Jajj szeretem Laura Aikint.
247   -zéta- • előzmény246 2009-04-22 21:01:42
Fischerre gondoltál? ...;-)
246   brünnhilde • előzmény245 2009-04-22 19:08:04
Wow, kedvenc rosszfiúm, ott a helyem :-))
Köszi az infót!
245   frushena 2009-04-22 16:22:05
2010 február 24/28 Művészetek Palotája - Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Mozart : Don Giovanni - opera két felvonásban

Don Giovanni : Rod Glifry
Donna Anna : Laura Aikin
Donna Elvira : Juliane Banse

Budapesti Fesztiválzenekar

Fischer Iván

karigazgató : Strausz Kálmán
244   frushena • előzmény224 2009-02-05 06:31:05
És milyen jó ez a 'másik' ...
243   Sieglinde_ 2009-02-04 14:50:11
Megnézte valaki a Don G-t a Covent Garden honlapján? Elég lassan jött le, de én megnéztem. Úgy nézem, msot már lekerült, legalábbis nem találom...

Részletezés majd később, most csak annyit, hogy összességében tetszett, Keenlyside meg beleért a szerepbe (lányoknak súgom: a fináléban egy szál selyemnadrágban van...) :D
242   virius 2009-01-31 23:13:45
Na, én azért maradnék Don Giovanninál, elvégre ez az ő topikja.
Ha már a MÁO-topikban szóba került: emlékeztek-e még Csurja Giovannijára? Nem sokkal tragikus halála előtt énekelte, félelmetes volt. A jelenlegi Giovannik közül Molnár Levente a méltó utóda.
Apropó: a Ljubimov-rendezés 1982 és 1996 között volt műsoron. A premier az Erkelben volt, később átkerült az Operába, a vége felé pedig vissza az Erkelbe.
241   WiseGentleman • előzmény239 2009-01-31 20:17:58
Szerintem még Marke-monológot is, de majd utánanézek. Jelenleg nagy kupi van idehaza, könyvátrenezés, katalogizálás, ilyesmi.

Mellesleg, Pesterzsébeten még a 70-es években volt egy Réti József klub (azóta megszűnt), a helyi zeneiskola akkori igazgatója, Máté János szervezte, s az egyik rendezvényére kijött Bódy József is énekelni. Néhány szóban is megemlékezett Réti Józsefről, mint kollégájáról és barátjáról, rendkívül szimpatikus benyomást keltett, s egy impozáns Sarastro-áriát énekelt zongorakísérettel.
240   Cilike • előzmény236 2009-01-31 15:37:51
Megjegyzem, Murár Györgyi még Győriványi előtt került át az énekkarba, évekkel előbb. A többivel egyetértek.
239   parampampoli • előzmény237 2009-01-31 14:14:56
Bódynak volt nagylemeze?????? Életemben nem találkoztam vele! Miket énekel még rajta?
238   WiseGentleman • előzmény236 2009-01-31 08:39:11
Tényleg, Kovács Pál, ővele annakidején az Ernani Carlosát láttam (többek között), de énekelt Kurwenal-t is (később Berczelly vette át).
237   WiseGentleman • előzmény235 2009-01-31 08:36:44
Bódynak antikváriumban megvettem a nagylemezét (CD-n ugyebár nem adja ki a smucig Hungaroton), ott énekel egy olyan Brogni-áriát, amelyben a mélyregiszter szépen megnyilvánul.

Egyébként, mint a másik topikban írtam, gyerekként Fülöp szerepében láttam (nem volt semmi, amikor Szalma Ferenccel énekelték a főinkvizítoros kettőst).
236   parampampoli • előzmény234 2009-01-30 18:16:14
Póka Balázs még Győriványi regnálása alatt távozott az Operaházból, mert a szólista státusz helyett a direktor a kórusba akarta áttenni, amit ő nem fogadott el. (Kovács Pál és Murár Györgyi elfogadta, amiért én nagyon tisztelem őket. Más pozicióban, de a ZENÉT, AZ OPERÁT SZOLGÁLJÁK, és ez a lényeg!)
235   parampampoli • előzmény233 2009-01-30 18:11:50
Bizony, Bódy énekelt Ozmint, és még hozzá milyet!!! Nekem ő volt a legcsodálatosabb magyar basszus hang -- igazi basszus, olyan mély regiszterrel, amelyik világviszonylatban is párját ritkította!!! A Ljubimov féle rendezés meddig ment, pontosan nem tudnám megmondani, de az biztos, hogy még a 80-as évek vége felé láttam egyszer.
234   WiseGentleman • előzmény232 2009-01-30 17:31:07
S tényleg, Póka Balázs, ő vele végül is mi lett? Anno számos szerepben láttam, pl. a Végzet-Carlosban is, Ilosfalvy oldalán. (A többi szereplő Rohonyi Anikó és Kováts Kolos volt, Melitone Kárpáti Ernő).
233   WiseGentleman • előzmény232 2009-01-30 17:30:07
Meddig is ment idehaza a Ljubimov-féle rendezés? A második szereposztást egyébként vettem. Bódy József - gondolom - Ozmint is énekelt korábban.
232   virius • előzmény224 2009-01-30 16:45:14
A Gazzaniga-operának egy olyan felvételét láttam kb. 15 éve a Mezzón (bocs, akkor még Muzzik), amelyen Pasquariellót Póka Balázs énekelte, egyébként ő itthon a Ljubimov-rendezés végnapjaiban a címszereplő volt.
231   virius 2009-01-30 16:43:14
Végülis, ide is illik... :-)

24469 • virius Előzmény 24468 • Válasz erre 2009-01-30 16:41:42
Én a MÁSODIK szereposztásról beszéltem, Sudlik és Melis az elsőben volt. Akárcsak nyolc évvel később, a Ljubimov-féle rendezésben.
24468 • WiseGentleman Előzmény 24467 • Válasz erre 2009-01-30 16:32:48
Sudlik korábban énekelt Grófnét (a Figaro házasságából), Melisről sem hiszem, hogy akkor énekelte volna először a címszerepet.
24467 • virius Előzmény 24464 • Válasz erre 2009-01-30 15:20:28
Igen, Várhelyi Endre volt 1974-ben az első szereposztás Leporellója.
A második szereposztás érdekessége az volt, hogy a Komturt már korábban is éneklő Bódy kivételével az összes többi beálló akkor énekelt életében először Mozart-operában.
24466 • tiramisu Előzmény 24465 • Válasz erre 2009-01-30 14:33:01
Borbély Gyula a másodiké. Nem Kórodi András volt az I, szereposztásban ?
24465 • parampampoli Előzmény 24464 • Válasz erre 2009-01-30 14:00:28
Pontos a szereposztás !! De a karmesterekre már nem emlékszem. Talán Lukács Ervin volt az egyik?
24464 • tiramisu Előzmény 24462 • Válasz erre 2009-01-30 12:13:57
Miller, Gáti, Kelen, Sass, Rohonyi, Kincses, Széki , Bódy- II. szereposztás

Melis, Várhelyi ?,Berkes, Horváth E., Sudlik, Kalmár,Bordás, Szalma - I.szereposztás

HA jó emlékszem! De ez egyáltalán nem biztos!
Ugyan , aki jól emlékszik írja már le!
Köszönöm!
24463 • -zéta- Előzmény 24461 • Válasz erre 2009-01-30 11:31:02
Így jár, aki a hézagos memóriájára hagyatkozik...:-), elnézést!
24462 • WiseGentleman Előzmény 24461 • Válasz erre 2009-01-30 11:18:00
Békés Andrásnál a második szereposztás Don Giovannija Miller Lajos volt, ha jól emlékszem, a Komtur pedig (II. szereposztás) Bódy József.
24461 • tiramisu Előzmény 24460 • Válasz erre 2009-01-30 10:57:27
A Ljubimov előtti Giovannit Békés András rendezte. Premier 1974 ősz .
24460 • -zéta- Előzmény 24459 • Válasz erre 2009-01-30 10:19:19
A Mikó-féle Don Juan-ban igen, Ljubimovnál már Giovannit énekelt Gáti.
24459 • WiseGentleman Előzmény 24458 • Válasz erre 2009-01-30 08:05:24
Ha már Szalma Ferencnél tartunk, Komturként is igen félelmetes volt (ld. a zárójelenetet Melissel, Leporello Gáti István volt, ha jól emlékszem).
230   Haandel 2008-10-23 20:31:06
Watch Don Giovanni free Online - Royal Opera House
Don Giovanni will be available to watch online from Sunday 5 October 2008.
The screening - available free of charge - will be accompanied by surtitles and a unique interactive display which offers the option to hear a commentary from the director, access information on the production and download podcasts related to the performance.
Visit www.roh.org.uk/video from Sunday 5 October and select Don Giovanni from the left-hand menu list.
229   Nóri • előzmény219 2008-07-02 11:12:55
Hmmmm, hasonlóan érdekes elemzés tárgyává lehetne tenni pl. a következőket:

1.Don Ottavio feltételezett emésztési problémái (székrekedés?) miként befolyásolták Donna Annához fűződő viszonyát?
2.Donna Elvira fogínysorvadásban szenvedett-e, vagy inkább a korai menopausa okozta tünetek hatottak viselkedésére?
3.És legfőképp mit érezhetett Zerlina, mikor tudomást szerzett Massetto jól fejlett lúdtalpáról???
228   bermuda • előzmény227 2008-07-02 10:27:47
Ajjjjaj-nagyon is;-((((
227   Sesto • előzmény226 2008-07-02 10:24:52
....netán még túl \"baro(c)kos\" lenne? - holott kb. Mozart kortársa volt, csak azért jóval tovább élt (=igaz a legtöbb darabja viszont nem,...) mint a salzburgi Mester.
226   bermuda 2008-07-02 10:20:39
Bár, ahogy elnézem \"túl\"korán alkotott ;-)rengeteg operát irt;-)))
225   bermuda • előzmény224 2008-07-02 10:13:21
Szerencse, hogy ALERT nagy betükkel irtad;-)))), nagyon nehezteltem volna!!
érdekes lehet ez a DON tán nálam is befutó lenne-szemben a \"másikkal\";-))))
224   Sesto 2008-07-02 09:39:58
...akkor most egy \"másik\" Don Giovanni:

G. Gazzaniga, \"Don Giovanni\"

* Don Giovanni: JOHN ALER
* Donna Anna: Eva Steinsky
* Donna Elvira: Pamela Coburn
* Donna Ximena: Margit Kinzel
* Il Commendatore: Günter von Kannen
* Duca Ottavio: Robert Swensen
* Maturina: Julie Kaufmann
* Pasquariello: Jean-Luc Chaignaud
* Biagio: Anton Scharinger
* Lanterna: Anton Rosner

Chor des Bayerischen Rundfunks - Münchner Rundfunkorchester - Stefan Soltesz


(Orfeo 1990)
223   tiramisu • előzmény219 2008-06-18 18:39:35
Érdekes fejtegetés.
Némely jó rendezésben a Vacsora-képben DG. odadob 1-1- falatot Leporellonak, mint egy kutyának, aki ijedtében az asztal alá bújik.
Az is ,L. egy hű kutya aki függ a gazditól, aki követi, mert időnként juttat neki a koncból, nemcsak azt kapja, ami jár.
Donna Elvira is egy odavetett csont, L. (tercett után) leveszi DG. válláról a gondot, és DG.-nek még jó mulatság is!
Mindenki jól jár....
222   Speranza • előzmény221 2008-06-18 15:25:45
Hát kerülöm én is finoman szólva... egyetlen Tannhäuserem volt csak vele, de azon is túladtam...
221   Sesto • előzmény220 2008-06-18 15:22:58
...ha tehetem, ezekben a darabokban is kikerülöm nagyívben, többnyire azért \"van másik!\" - milyen szerencse! :-0)
220   Speranza • előzmény218 2008-06-18 15:08:37
...meg Wagnerre; sokmindent lehet rá mondani, de hogy Wagneri hősbariton lett volna, azt nem... és a Walkür és Siegfried Wotant kivéve minde Wagner-baritonszerepet felvett lemezre.
219   brünnhilde • előzmény216 2008-06-18 15:08:12
Persze, ma még nagoyn szívesen (holnap már azért nem, mert Wagner, és nem szívesen keverném :-)))
Don Giovanni jelleméből és ügyeiből kiindulva gondolom, hogy Leporellónak valami súlyos szexuális defektusa van. Ez ugyanúgy lehet valami perverzitás, mint súlyos önbizalomhiány vagy akár impotencia. Én mondjuk a kukkolást is a perverzitások közé sorolom, sőt, azt is, ha valaki nyálcsorgatva hallgatja mások szexuális kalandjait.
Szóval Leporellónk tűzön-vízen keresztül kitart Don Giovanni mellett, nem csak a Commendatore gyilkosság, de a saját közvetlen életveszélyes kalandja sem tántorítja el. Ha a Commendatore gyilkosság után nem is, de a saját temetői elkapása után meg kellett volna lépnie Don Giovannitól Nem tud egy gazda olyan jól fizetni, hogy lelövessem vagy összeveressem magam helyette. Leporelló ráadásul gyáva is, őt nem boldogítja az a kis adrenalin ami egy ilyen kaland alatt fejlődik. Szóval kell ott lenni valami másnak, ami miatt ragaszkodik hozzá. Ez pedig csak a szex lehet, vagy legalábbis annak pótléka.
Hogy Leporelló a kukkolásban leli-e örömét, vagy a hölgyek hátrahagyott bugyijait gyüjti, azt nem tudom, de nem is szükséges, mert ebben a kategóriában bármi elképzelhető. Ha elfogadjuk a fétis-szex létezését, akár még az is, hogy a katalógus körmölése okoz neki érzéki örömöt.
Hogy időnként megtöcsköli-e a DG által hátrahagyott nőket, azt nem tudom, de akkor ezúttal feltételezzük azt, hogy igen. Ha képes rá (mármint fizikailag, magyarul feláll neki) akkor a megtévesztett szerintem Donna Elvirát azért nem hagyta ki. Már csak azért sem, mert a hölgy sem hagyta volna ki a lehetőséget, hogy újra magáénak tudhatja szerelmét. Az a pánikszerű menekülés ahogy éjjel magára hagyta két dolgot sejtet: vagy a férfiaknál olya gyakori posztkoitusz szindróma, vagy pedig hősünk felsült Donna Elviránál, de legalábbis korán sült el. Ez utóbbi kettőnek nagyobb a valószínűsége, mert Donna Elvira ugyansak csodálkozik, hogy miért hagyta egyedül. Márpedig ez a fajta szexuális sikertelenség is egy súlyos defektus.
218   Sesto • előzmény215 2008-06-18 14:54:32
...Váradynak egyáltalán nem kellett volna olyan korán (pályafutása csúcsán) visszavonulnia - viszont t. férje, Dietrich Fischer-Dieskau valszeg soha nem rendelkezett ennyi önkritikával(?)...sem karrierjének hosszát, sem (opera)repertoárját illetöen - különösen Mozart és olasz szerepeire vonatkoztatva...
217   Speranza • előzmény215 2008-06-18 14:53:08
Várady j. férje Dietrich Fischer Dieskau. A másik kérdésre így már nem is válaszolok, minthogy már rég visszavonult. :-)
216   kgyuri • előzmény197 2008-06-18 14:39:25
Kedves Brünhilde!

Szintén, amennyiben még ide vetődnél egyszer, kérlek írd meg, mire gondolsz Leporello perverzitásával kapcsolatban
215   kgyuri • előzmény207 2008-06-18 14:37:07
Kedves Sesto!

Ha még egyszer erre jársz és olvasod ezt, kérlek szánj meg azzal, hogy megírod, ki VáradyJ férje, s miért kellett volna neki is visszavonulnia.
214   brünnhilde • előzmény213 2008-05-05 22:20:52
Ez igaz, de ha azok a basszusok olyanok, mint amit legutóbb hallottam a potméterrel felturbózott kórus alatt dünnyögni, hát mit ne mondjak, inkább nem ismételném meg az élményt :-(

Az operaházi előadások engem jó darabig távol tartottak Mozarttól, hogy őszinte legyek, nem is értettem, hogy miről szólnak azok az operák. Megkeféli vagy nem, rájönnek vagy sikerül elhazudni, túl nagy drámát nem éreztem mögöttük.
Igaziból azóta kezdek rákapni az ízére, mióta a jútyúbon mindenféle előadások részleteit meg tudom nézni és összehasonlítani. Na, ott van pár olyan gyöngyszem, ami jócskán élesíti és árnyalja azt a képet, ami eddig élt bennem Mozartól. Mióta meg rákaptam a saját lemezek gyűjtésére és csereberéjére is, nos, azóta kezdem kapiskálni, mit is akart a Mester üzenni. Ezért boncolgatom a szereplőket is, mert ahány előadás, annyifélék. Néha még árnyalatnyi különbségek is óriási hangsúly-eltolódásokat okoznak, legyen szó énekesi szerepformálásról vagy zenekari megvalósításról. Pláne sőt rendezésről.
213   frushena • előzmény212 2008-05-05 19:59:55
Hilde drága!
Akkor meg is van beszélve minden! Félreértés történt. Semmi gond!

Nem tudom ,,, én szeretem azt az érzést, hogy visz a zene és közben a szereplővé válok. És mi tagadás remek ötleteim szoktak támadni, hogy bizonyos helyzetet hogyan oldanék meg. Ilyenkor azonban mindig jön az, hogy \"ki vagy te?\" :) Egy mezei operabarát. Ha énekes lennék, biztos nagyon sokat fordítanék egy bizonyos szerep megformálására. (Persze nem az énekhang rovására, azt nem szeretem. Pl. Jól színészkedik, de nem jól énekel. Akkor már inkább fordítva. Mozart és mondjuk a barokk operai gyakorlatban nem létszükség a szereplő mozgatása. Ezt sajnos nagyon sok rendező figyelmen kívül hagyja és súlyos menetelésbe kényszeríti a szerepben fellépő művészt.) Egyszerű nézőként azonban inkább sodródom Annával. Főleg ha olyan a szereplő, akit sokra tartok és valóban ideális a szerepre. Ez most lehet akár magyar, akár külföldi énekes. Az Operaházi Don Giovannit szeretem. Sok szereplőt megismerhettem benne és kialakult a bizonyos \'rangsor\', melyik szerep kivel. Nemzetközi viszonyokban szintúgy. Jó pár Don Juan felvételem van, tehát tudok miből mazsolázni ha épp egy hódítót kívánok hallgatni. A tegnap hallgatott Jacobs - féle lemez is nagyszerű.
Kezdő Don Giovanni rajongó? Hmmmm,,,,Pedig a számodra oly kedvelt hangszín bőven megtalálható az operában :)
212   brünnhilde • előzmény211 2008-05-05 19:11:30
jaja, bocs, félreérthető voltam:
lebunkózás = leverés, legyalulás, lemosni a parkettről, stb. Nem sértő szándékkal írtam, rosszul fogalmaztam, elnézést.

A tied is egy álláspont, megértelek.
Én viszont szeretem boncolgatni a karaktereket. Sőt, néha elkerülhetetlen, mert különböző énekesektől olyan eltérő szerepfelfogást lehet hallani, mintha nem is ugyanarról a szereplőről volna szó, rá sem ismerek az egy héttel azelőttire. Don Giovanniból is legalább három alaptípus van: az \"ártatlanul gonosz\" kölyök, akinek szinte fogalma sincs róla, hogy átgázol másokon. A slusszkulcsforgató, öntelt macsó és a szexmániás őrült. Donna Annával miért ne lenne ez másképpen?
És még csak kezdő DG rajongó vagyok :-DD
De visszafogom magam, ha Te nem szereted az ilyesmit :-))
211   frushena 2008-05-05 19:03:33
Hilde!
Azt hiszem szó nem volt itt lebunkózásról, nem az én világom. Biztos én vagyok maradi, de az opera szereplőit szeretem megtartani a misztikum világában és szeretem magamban lefuttatni azokat a bizonyos szálakat....Jó úgy látni egy operát, ha a zene beszippant abba a világba, ahol jelen esetben mondjuk Donna Anna élt, élhetett, létezett ,,, stb.

Hogy-hogy bírják?! Ez a dolguk, ezért tanulnak, hogy bírják! Én nem tudnám elénekelni. :)
210   frushena 2008-05-05 18:48:38
Most én is :

328. frushena Előzmény - 326 Válasz erre 2008-05-05 18:46:45

Természetesen Donna Anna

327. frushena Előzmény - 326 Válasz erre 2008-05-05 18:46:27

Ismét tökéletesen egyetértek Veled! Én is mondtam nekik, hogy fejezzék abba, de hát nem ... Most ott tartanak, hogy sehol! :)

326. Sesto Előzmény - 325 Válasz erre 2008-05-05 18:44:32

...Donna Anna? Egy darázsfészek, de \"titkát\", lényét megfejteni lehetetlen, s minden más, csak szószaporitás! :-)

325. frushena Előzmény - 324 Válasz erre 2008-05-05 18:43:26

Atomjaira szedték Annát, de összerakni nem tudták természetesen. Felesleges ezeket a jellemeket bántani! Túl hibátlanok ahhoz, hogy mi földi halandók vegyük a bárorságok és \"azt gondoljuk,hogy\" :)

324. Sesto Előzmény - 322 Válasz erre 2008-05-05 18:16:37

...na igen, amikor megy az agyalás, hogy ki mikor mit gondolhatott - kb. úgy, mint irodalomórán, az átkosban: \"Petőfi azt gondolta a Tisza-parton, hogy,.....\" :-)))

323. frushena Előzmény - 322 Válasz erre 2008-05-05 18:15:14

És hiába VESSZŐ tud énekelni!

322. frushena Előzmény - 321 Válasz erre 2008-05-05 18:11:24

Hogy mit képzelt Mozart? El ne kezdjetek ebbe is belemenni, mint Donna Anna jellemébe, \'odaát\' :)

Amúgy Keenlyside egy ennivaló ember. És hiába tud énekelni!

:)
209   Robesz • előzmény202 2008-04-20 23:29:48
...és micsoda folytatás volt!!!
208   frushena 2008-04-20 21:10:32
Várady Júlia - \'Dove sono\'
207   Sesto • előzmény206 2008-04-20 20:45:26
...én még semmit nem hallottam töle, ami rossz lett volna! Éppen ellenkezöleg - legyen az Cimarosa, Mozart, Meyerbeer, Spontini, Verdi, Puccini vagy akár Wagner etc. :-)
Repertoárjának sokszinüségében még Callas-tól is nagyobb spektrummal rendelkezett, sajnos mindez már csak múltidö: kár, hogy - önszántából - oly´ hamar visszavonult,...bár a férje lett volna ennyire konzekvens és önkritikus, önirónikus!...
206   frushena • előzmény204 2008-04-20 20:39:07
Várady igen jó Grófné is! Dove sono gyönyörű vele!
205   Sesto • előzmény204 2008-04-20 20:27:51
G. Winbergh!!! :-)
204   bermuda 2008-04-20 20:26:49
Most lett vége a Mezzon.Karajan vezényelt,S.Ramey,Tomova-Sintov,K.Baatle,s a remek Várady Júlia.
A hölgyek már nem igazán voltak fiatalok;-)de Várady csodásan énekelt.
Nekem Ottavio is tetszett-de a nevét nem ismerem.
203   frushena • előzmény202 2008-04-20 19:29:35
Én ezt enm nevezném bravúrnak! Egy énekes igazán tudhatná, mielőtt színpadra lép, hogy minden OK e, avagy sem?! Lsd. őszi Figarok!
202   virius • előzmény201 2008-04-20 19:28:22
Nem mindennapi bravúr volt, hogy 17-én Molnár Levente folytatta szünet után az előadást, mert Busa Tamás megbetegedett.
(Annak idején a Ljubimov-rendezésben is volt egy csere a szünetben: Elvira szerepében Sudlik/Andor csere volt.)
201   frushena 2008-04-13 11:55:04
Don Giovanni már az Operában! És még ott is marad egy pár hódítás erejéig! :)

17.

Don Giovanni : Busa Tamás
Donna Anna : Kolonits Klára
Don Ottavio : Kovácsházi István
Kormányzó : Kováts Kolos
Donna Elvira : Wittinger Gertrúd
Leporello : Tóth János
Masetto : Massányi Viktor
Zerlina : Herczenik Anna

20.

Don Giovanni : Molnár Levente
Donna Anna : Bakonyi Anikó
Don Ottavio : Szappanos Tibor
Kormányzó : Cserhalmi Ferenc
Donna Elvira : Fülöp Zsuzsanna
Leporello : Bretz Gábor
Masetto : Molnár Zsolt
Zerlina : Herczenik Anna

24.

Don Giovanni : Busa Tamás
Donna Anna : González Mónika
Don Ottavio : Kovácsházi István
Kormányzó : Kováts Kolos
Donna Elvira : Wittinger Gertrúd
Leporello : Tóth János
Masetto : Massányi Viktor
Zerlina : Herczenik Anna

29.

Don Giovanni : Busa Tamás
Donna Anna : Kolonits Klára
Don Ottavio : Timothy Bentch
Kormányzó : Rácz István
Donna Elvira : Fülöp Zsuzsanna
Leporello : Tóth János
Masetto : Hábetler András
Zerlina : Mitilineou Cleo

május 2.

Don Giovanni : Busa Tamás
Donna Anna : González Mónika
Don Ottavio : Timothy Bentch
Kormányzó : Rácz István
Donna Elvira : Fülöp Zsuzsanna
Leporello : Tóth János
Masetto : Hábetler András
Zerlina : Mitilineou Cleo
200   brünnhilde 2008-03-30 20:03:37
:-)) Köszönöm!
És 200
:-))
199   -zéta- • előzmény198 2008-03-30 19:59:17
Na ja :-)...
198   brünnhilde 2008-03-30 19:56:03
Nahát, itt önjavítóak az elrontott linkek?
:-))
197   brünnhilde 2008-03-30 19:55:18
bocsánat, javítás:
végre egy perverz Leporelló. Csodálom, hogy eddig még egy rendezőnek sem szúrt szemet, hogy valami nagy baj kell hogy legyen a pasas szexualitásával.
196   brünnhilde 2008-03-30 19:53:11
Végre egy rendező észrevette, hogy Leporellónak kell hogy legyen valami perverzitása.
195   frushena 2008-03-30 17:40:12
2008.04.05 szombat, Mezzo TV

MOZART : Don Giovanni

-Ramey
-Tomowa-Sintow
-Battle
-Baltsa

vez:Karajan
194   Luna 2008-03-13 22:22:59
Üdv!

Verdi-hős létemre Mozart-topicban tisztelgek először, miután a Don Giovanni az első számú kedvencem.

A Losey-film nekem vhs-en megvolt, valahonnan (talán Dunáról?) felvéve.
193   kgyuri 2008-03-13 17:22:46
FOLYTATÁS:
Mivel nekem itt az én családomban jótündérek vannak, megszerezték nekem a Losey filmet dvd-n. Nálunk tudtommal nem igen lehet megkapni. Most meghallgattam újból, nem tudom: százvalahányadszor tán.

Nem, ennél jobbat nem tudok elképzelni.

A 2. felvonásban Leporelló és a gazdája ruhát cserél, DG veszeksszik L-val ezügyben és még volt valaki, aki szerint ebben a filmben nincs elegendő humor! Magamhoz nyúlok!
Pl. a kerti jelenetben, amikor donaElvira az erkélyen DG a kertben, Mellette L aki egy nyeles maszkot maga elé tartva énekel, nincs humor?!

És innen kezdve az egész fölvétel egy állandó és eleven vibráló feszültség áradó, torokszorító és hátborzongató hangokkal egész a végéig! Nem, kérem ez túlmutat az operairodalmon, másrészt túlmutat a filmművészeten ez a TÖKÉLY. Ha valamihez hasonlítanom kellene, esetleg A Fuga művészetéhez tudnám, annak is a befejező részéhez, amikor és mielőtt kurtán furcsán vége szakad, mert meghalt Bach.
Ez a 2. fölvonás a csúcs, itt jön a beszélgetés a kormányzó szobrával, aztán egy fantasztukus és fantasztikusan rendezett aria donaElvira -tól majd a végső lakoma, DG evés közben énekel, L is, majd beviharzik egy utolsó pattogásra donaElvira, a (nem)mellesleg gyönyörű TeKanawa és végül a váratlan vendég – szerintem néha muszály hangosan fölröhögni, bizony ám. És egyáltalán nem zavar a vacsorázó teremben ott termő pokolbéli üst, ami elnyeli a magát meg nem adó DG-t. Most, hogy így együtt megint megnéztem, már értem miért mondják az operák operájának, ebben benne van az egész élet, a történelem.
Mit történelem? A törzsfejlődés!
A minap hallottam, hogy MariaCallas nem kedvelte Mozartot, mert túl civilizáltnak tartotta. Igaza lehetett mert éppen ez adhatja a két pólusát az ellentmondásnak, ami főbe kólint(tuvalévőleg a katarzis által!).
Persze azt ígértem, összehasonlítom a Furtwängler vezényelte verzióval, aztán ebből egy síma lelkendezés lett.
Sajnálom.
192   kgyuri 2008-03-13 17:11:47
Szép jónapot mindenkinek!

Újonc vagyok, elnézést, ha technikailag még néha hibát fogok véteni

Összehasonlítom a Furtwängler vezényelte(1953: Salzburg) DonGiovannit[CesareSiepi(donGiovanni), OttoEdelmann(Leporello), ElisabethGrummer(donaAnna), LisadellaCasa(donaElvira), AntonDermota(donOttavio), ErnaBerger(Zerlina), WalterBerry(Masetto), ErnsterDezső(kormányzó)]
JosephLosey filmjével [RugieroRaimondi(donGiovanni), JoséVanDam(Leporello), EddaMoser(donaAnna), KiriTeKanawa(donaElvira), KennethRiegel(donOttavio), TeresaBerganza(Zerlina), MalcolmKing(Masetto), JohnMacurdy(kormányzó), dir:LorinMaazel]

Innen mindent úgy értek, hogy ezt az operát maximálisan imádom. Mindenestre ezt Losey filmjének köszönhetem, a másik előadást több évre a szerelembe esés után láttam a MEZZOn.
Az opera összetett műfaj, nem lehet teljes mértékben elvonatkoztatni a látványtól, a megoldásoktól, mint szinház-, filmművészeti eszközöktől. Bizonyos Rigolettók gyönyörű hangú mázsás vén csoroszlya Gildái, Parasztbecsületek Santuzzái is ebbe a kérdéskörbe tartoznak, persze, ezen a szemponton azért előbb-utóbb átlendül az ember(ha komolyabb kicsit a kicsinél).
Ha Losey filmje nem hatott volna rám úgy, ahogy hatott , akkor nem tartanám az opera zenéjét egyik kedvenc zenémnek, az is lehet, ha kizárólag lemezről, hangversenyszerű előadásban hallottam volna, szintén nem. Ezt a szubjektív piros pontomat már nem lehet elvenni Loseytól. Nyilván Furtwängler nagy karmester, így készséggel elismerem(végtére ki vagyok én Furtwänglerhez?), a képet nem nézve hangversenyszerűségében összehasonlítva a két zenét, lehet, hogy Losey filmje nem jobb(kvázi zeneileg, pld. A nyitányban!), hogy ezt “megélhessem” még néhányszor összehasonlításokat kell majd végeznem.

Ha azonban mint képek egymás utánját tekintem, (És nem csak a zenét!) vagyis a képek egymás utánját, mint a zene nagyon fontos kiegészítőjét, akkor nem ez a helyzet. Megkockáztatom, a Furtwängler féle előadás rendezése(inkább mondanék rendezetlenséget) lerontja a zene érvényesülését. Szokás nagyhangon fanyalogni a Losey féle film ellen(pl. egy TedZoldan nevű ismeretlen az Amazon.com-ról: The Film with Raimondi is a snore with a director who didn\'t know what the hell he was doing.) Nos, fanyalogni ebben a hangnemben én is tudok: az olyannyira körülrajongott Furtwängler féle változatban donGiovanni és Leporello úgy bukdácsolnak végig az előadáson, mint két idétlen hintáslegény, egyikük a szívtipró bájgúnár(ismerhetjük ezt a típust az életből), másikuk a hamísítatlan tahó jellegű bunkó. Kétségtelen hogy Siepi hangja gyönyörű, nekem Raimondié is tetszik, de ez nyilván szubjektív ízlés kérdése. A Szinészi játék, atmoszférateremtés azonban Raimondi mellett szól(az atmoszférát, aurát persze Losey segítségével képes megteremteni). Engem Siepi egy őzike tekintetű nyakigláb FonyóJózsefre emlékeztet, azért ez messze van egy ideális donGiovannitól, nem, hölgyeim?!. Raimondi ádáz nézései, irónikusan emlékeztetnek a karakter sátáni vonásaira, a nem különösen nagy hangú VanDam jól szekundál ehhez, nincs az a pohos-lompos hatása, ami a szintén nem “aranyhangú” Edelmann esetében oly zavaró. Általában elmondható, hogy míg a címszerepben mindkét felvételen első vonal beli sztár működik(szerintem Raimondi is az), a szolga mindkét esetben csak másodvonal beli, szóval egyikük sem egy SzékelyMihály.
Itt jegyezném meg, hogy a sok, véleményem szerint, az elvárható tisztelet szintjét messze alúlmúló véleménykedő között , most nem is emlékszem hirtelenjében, ki (vagy időt szakítok a megkeresésére, vagy nem) valaki a Furtwängler-I változat Leporelloját leernszterdezsőzte, holott a magyar származású(legalább is nevű(?)) sztár ebben a fölállásban a kormányzó. Egyrészt volt idő, mikor e hibát magam is elkövettem, amíg be nem bizonyosodtam tévedésemről, tényleg, emlékezetem szerint Ernster nagy szerepe volt Leporello is, miként SzékelyMihálynak. Ezért bocsánatosnak tartom a kollága botlását, meg nem állom azonban, hogy ne jegyezzem meg mindazonáltal svungos “levágó” vélemény megfogalmazásakor azért nem lenne helytelen legalább ennyire látványos tévedések elkerülésére súlyt fektetni(ha jól emlékszem, ő is “lefikázta” Losey filmjét, ha rosszul emlékeznék, bocsánatát kérem!).

DonOttavioként AntonDermota némi csalódás, sokkal svungosabb a másik változatban KennethRiegel, a maga kényeskedő rokokó copfoskodásával is: karakteresebb kritikusabb, erősebb, Riegel néha szinte falzett elemeket használva szinte a tenor hang paródiáját adja, ezzel izgalmassá és sokatmondóvá teszi a dramaturgiailag nem túl dícső szerepet(ha jól rémlik már volt hozzászóló, aki szerint nem szabad lekezelni a gyávácska DonOtaviot, nem lehet véletlen, hogy a szerző olyan gyönyörű szólamot írt neki. Nem tudom, ez tudatos volt-e Mozarttól? Mindenesetre a teremtés részének kell elfogadnunk)
A 2. felvonásbeli nagy aria(Il mio tesoro) során Dermota ott marad a “hölgyek között”, Riegel ekkor “lemegy a kertbe” és ott némi jelképességgel inzultálja a heverésző henye szolganépséget, ezzel további életteli illusztrációval mélyítve a gyönyörű áriát. A “hölgyek” (valójában donaAnna és Zerlina a párjával!) viszont (rendezői)koncepció híján nemigen tudnak mit kezdeni magukkal ugyanazon aria alatt, donaAnna kicsit a cirkuszi produkciók semmit sem produkáló dekoratív kellék partnereire hajazó módon álldigál, néhány, a cirkuszi szituációra hajazó kecses mozdulatot is megtéve(még jó, hogy a végén nem kezd el tapsikolni, mint Nedda amikor Silvio szerenádot énekel neki a Baiazzokban), Zerlina és párja pedig addig a kép szélén “sunyítanak”. Azzal pedig, hogy az 1. felvonásbeli nagy áriát(Dalla sua pace!) kihagyták az előadásból kifejezetten szemét módon kiszúrtak a nézővel. Riegel a saját változatában a napfényes és párás nádasban csónakon haladva énekli, ezzel ez az aria mintegy kiemeltetik az opera szövetéből, akár csak a 2. fölvonásbeli a kerti szolgák rugdosásával, ezzel mindkét énekdarabnak jó szolgálatot tesz a rendezés, jelzi ugyanis(szemléltetve), hogy önállóan is milyen kiválóan gyönyörűségesek.


Arról ErnaBerger nem tehet, hogy a felvétel készítésekor láthatóan öregebb volt, mint TeresaBerganza a másik felvételkor(megnéztem: csak nem tíz évvel) egyikük sem egy izgalmas szépség, csodálhatjuk donGiovanni túláradó férfiasságát, hogy rájuk kívánt, ebben azonos a két töltöttgalamb kinézetű “tyukesz” Lehet, hogy a kontextus teszi, de kettőjük közül mégis jobbnak érzem a Losey verzió Zerlináját. Kontextus alatt azt értem többek közt, hogy a Furtwängler féle előadásban visszaköszön a gyűszűszájú szépségek áporodott világa, amely a 20-as, 30-as évektől(vagy régebbről) bőven eltartott 1960-ig, esetleg 62-ig, amikor Quant a miniszoknyát föltalálta. S amely áporodott világ oly bosszantóan alig-nézhetővé teszi a kor mégoly értékes filmjeit is, szerintem a sugárzó őszintétlen természetellenes pipiskedésre, egészségtelen affektálásra, szépelgésre emlékztető arcok okán(Nem elég természetesnek lenni, annak is kell látszani!).
Hogy világosabb legyen, mire gondolok, érdemes megfigyelni a sminkeket(elsősorban a hölgyekét, természetesen).

Ahogy azt mondani szokták, a polgári illuziószínház stílusjegyei eluralkodnak a zeneileg valóban megkérdőjelezhetetlen(?) Furtwängler féle változaton. Ennek a fajta színház felfogásnak egyébként az egész Wagner életmű a levét issza, maga a zeneköltő is ennek csapdájában hol kapálózott, hol lubickolt.
Némi idegenkedéssel csak néztem, Siepi honnan a fenéből ereszkedik le egy kapu tetejéről, mint egy rossz kóbor macska, a köszoborral való diskurzus jelenet kezdetekor. Most már értem, ezzel a bumfordi s meglehetősen gyermekded trükkel a rendezés pikareszk(ördögi?) elemet szeretett volna beleszuszakolni a lovag “imidzsébe”, szerintem szánalmas eredménnyel.

Ellentétben egyik itt olvasott fanyalgó értelmezéssel, a Losey filmben igenis figyelemreméltó humoros szál húzódik végig. A film által keltett érzelem keverék: frivolság, irónia, harsányság, tragikum, fennkölt komolyság pont olyan arányokban keveredik, ami adekvátan ideális a zene megvalósulásához és élvezetéhez.


Az opera vége a gyermekded technikai trückökkel pontosan megfelel a csaknem 30 évnyi eltelt időnek Losey filmjéig, akinek nagy erénye, hogy a technika megléte dacára mert visszanyúlni a rusztikus színháztörténeti megoldásokhoz s nem mutált el a nyilván 79-ben már rendelkezésre álló pirotechnika és filmtrückbirodalom irányába(pl. élő baromfik a színen). Az időközbeni technikai fejlődés és az, hogy a filmen rendelkezésre áll a premierplán, az emberi arc, amire a Furtwängler-i változatban természetesen(?) még lehetőség sincs(szinészi játék) nem Losey érdeme, de hogy él vele, s véleményem szerint jól, az őt dícséri. Igazság szerint tkp. vitának létjogosultsága is csak annyi, mint a postakocsi közlekedést dícsérni a Mercedes és az AlfaRomeo korában.


Egy jó összefoglaló szó illik az egész produkcióra(mint színházi előadásra, s mint ilyennek egy fantasztikus zenével való együtthatására) : gyerekes.
Na azért ezt a “gyerekest” még gazdagítom: fantáziátlan, halovány, sesósebors, jelentéktelen, tudálékos és iskolás. Végezetül még egyszer utoljára összefoglalnám: avitt.
191   sphynx 2008-03-09 15:34:20
Írjam alá?
190   tukán • előzmény189 2008-03-09 15:21:47
............
189   sphynx • előzmény188 2008-03-09 15:11:38
Nem te vagy a troll?
188   tukán • előzmény185 2008-03-09 14:27:50
Jó kis szobor, Rólad készült?
Élethű!
187   Sesto • előzmény181 2008-03-09 14:04:10
....hát a \"Tubus-n\" találhatsz szép számmal unalmas és \"aszexuális\",-pardon \"erotikamentes\" DG.-Zerlina duettet, ahol \"csak\" muzsikálnak,...jelmezbe bújtatva, operának álcázott koncertet,... :-0)
186   Sesto 2008-03-09 14:01:39
...de jó lenne, ha müködne a dolog szemtelenség, személyeskedés és primitiv mellékzörejek nélkül is!

Kedves Sieglinde, ha nem értesz egyet Tukánnak, netán zavar vmi., akkor hozz fel ellenérveket, válaszolj, de ez a \"troll\"-ozás + ami azután itt megint beindult(=a szokásos vasárnapi unatkozás?!)...
Elég az off-ból!


Egyébként meg éljen Mozart, éljen Don Giovanni! ;-)
185   sphynx 2008-03-09 13:24:21
Szerintem, csak egy disznó.
184   sphynx 2008-03-09 13:23:51
Állítólag, ez egy Troll Papa. Ilyen vagy te is?
183   tukán • előzmény180 2008-03-09 12:46:27
Hallottad azt a kifejezést, hogy \"buta tyúk\"? Mert nagyo annak tűnsz...
182   tukán • előzmény180 2008-03-09 12:41:28
\"Mindössze annyit akartam mondani, hogy örülhetünk, mert Levente magyar és sikeres.\"

De nem ezt mondtad! Különbség!
-
Örülök is , ahogy mások is és nagy karriert kívánunk minden tehetséges magyar ifjúnak itthon és szerte a nagyvilágban!
-
Írok privátban is, ha olyan lesz a témád!
Troll ide, troll oda, ne kapd fel a vizet, mert én úgyanúgy irtózom az általad leírtaktól!
181   brünnhilde 2008-03-09 11:59:03
Bizony térjünk vissza!
ittvn mindjárt a létező talán legaszexuálisabb La ci darem la mano. Nem is értem, hogy csinálják, hisz hangilag Rost és Allen is rendben van, az egész mégis valahogy olyan .... hm, aszexuális. Nem is értem, Zerlinát mi veszi rá az első Andiamo!-ra. Menne szobára a fene ezzel a nyársat nyelt, vámpír parókás pasival, ráadásul egy ilyen félresikerült, fallikus szimbólumnak szögletes, szovjet hősi emlékműnek elfuserált szobor mellől.
180   Sieglinde_ 2008-03-09 11:39:47
Hallottad már azt a kifejezést, hogy \"troll\"? Mert nagyon annak tűnsz...

Ez az, forgasd ki mások minden szavát és tulajdoníts nekik olyan gondolatokat, amik csak a te fejedben léteznek.

Magyar vagyok, és nekem mindenki magyar, akinek ez az anyanyelve, nem érdekel, hol él. Ennyi! Mindössze annyit akartam mondani, hogy örülhetünk, mert Levente magyar és sikeres.

Ellenben irtózom minden műhazafiaskodástól, hőbörgéstől, utcán masírozástól és irredentizmustól. Magyarnak lenni nem erről szól.

Viszont díjaznám, ha a továbbiakban nem kéne miattad offolnom itt. És más topicban sem. Ha valamit akarsz, arra van a privát.

Térjünk vissza Mozarthoz, emberek.
179   tukán • előzmény178 2008-03-08 21:51:55
Persze, hogy magyar!
Nem kötök bele minden szóba, csak amit bugyutának tartok!
Szerinted az erdélyi magyar más, mint mondjuk a kiskőrösi? Vagy egy dunántúli?
Vagy egy pesti? Egy nyírségi vgy egy pécsi tüke?
Szerintem egyáltalán nem!

Ha szerinted igen, akkor te nem is vagy magyar, hanem csak Ziglinde!
178   Sieglinde_ 2008-03-08 21:44:56
Örülök, hogy magyar, te ló! Mellesleg mi a rossebér kell neked minden istenverte szóba belekötni?!
177   tukán • előzmény176 2008-03-08 21:41:55
Mit jelent, hogy RÁADÁSUL ERDÉLYI SZÁRMAZÉK?

Mennyiben különb, más magyar énekesnél?
Vagy nálad mondjuk?
Én magunkat is szeretem, ránkfér!
176   Sieglinde_ 2008-03-08 18:27:05
Ez a mobilos Leporello nem semmi! A honlapján sok felvétele van, és igen szép basszus. Ráadásul erdélyi származék.

Rég hallottam ilyen igazi basszust... (és nem \"határesetet\") Manapság aki basszista lenne, Scarpiát meg Escamillót énekel, aki meg bariton, az Mozart Figarójával és Borisszal szenved.

Ő legalább azt énekli, ami neki való.

Bár azért egy Fülöp király-áriát hiányolok a honlapról, de még fiatal, ráér...
175   frushena 2008-03-08 13:40:01
2008.03.21. péntek 17:00 MEZZO TV

MOZART : Don Giovanni

Wilhelm Furtwangler vezényletével

A Salzburgi fesztivál 1954-es előadása!
174   rocker • előzmény154 2008-03-08 11:31:56
Meztelenség az operaszínpadon! Borzalom, borzalom, borzalom!
173   brünnhilde 2008-03-08 11:11:06
Természetesen Batmandatore győz. Don Superman halálát Donna Barbira siratja. Donna Barbannna bánatában leszbikussá lesz. GIporello meg mit tehetne mást, keres magának új urat.
:-DDD
172   brünnhilde • előzmény168 2008-02-10 10:28:47
:-) Értem én!!
Csak én a mellékelt hoinlapból úgy vetem le, hogy az énekes szerepel a filmen is.
manapság már tényleg Mobirelló, a nők képeit MMS-ben tárolná el úgyis. Vagy nyitna egy internetes fényképalbumot :-))
171   tukán • előzmény170 2008-02-10 10:13:22
:-)))))
170   tukán • előzmény169 2008-02-10 10:13:09
Nagggyyon jó, Te kis Keresztapa!
169   musicus • előzmény168 2008-02-10 01:36:49
Mobirello...
168   tukán • előzmény167 2008-02-09 16:21:21
Nem az énekes amatőr! Félreérthető voltam, sorry!
Akkor még valószínű festett miniportrékat mutogatott Leporello....:-)
167   brünnhilde • előzmény166 2008-02-09 12:37:12
Nem hinném, hogy amatőr, ahogy elnézem a többi videóját, ő maga énekel. És a zenekari kíséret sem amatőrökre utal. A playback tényleg nem pontos, de a hangulatot tökéletesen elkapta a film és nekem nagyon tetszik, hogy nem az unalmas fényképalbum lapozgatással operál. Vicces, aranyos.
166   tukán • előzmény165 2008-02-09 12:12:48
Kedves, szép hang, de a play back -et ugyancsak gyakorolnia kéne. Így kedves, amatőr felvétel.
165   brünnhilde 2008-02-09 11:28:08
Leporello mobilon vígasztalja Donna Elvirát
:-DD
164   zsoly • előzmény163 2008-01-05 18:31:46
Akkor ezek szerint Beczalát többször kéne Kusejjel tréningeztetni. :)
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
született:
1895 • Kirsten Flagstad, énekes († 1962)
1934 • Van Cliburn, zongoraművész († 2013)
1951 • Sass Sylvia, énekes
elhunyt:
2005 • Piero Cappuccilli, énekes (sz. 1929)