vissza a cimoldalra
2019-12-14
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11457)
A csapos közbeszól (95)

Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62014)
Franz Schmidt (3480)
Élő közvetítések (8276)
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (2993)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3537)
Operett, mint színpadi műfaj (4179)
Kimernya? (3376)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4627)
Balett-, és Táncművészet (5940)
Belcanto (933)
Fanyalgások és Nyavalygások… avagy virtuális siránkozó elégedetleneknek (194)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1822)
Lisztről emelkedetten (981)
Társművészetek (1536)
Zenei események (1007)
Haspók (1260)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Requiem (frushena, 2006-10-31 18:52:03)

 
355   parampampoli 2016-03-24 13:47:17
Vannak koncertlátogatók, akik csak a nagy nevekre ugranak, és könnyen csalódhatnak, mert nem azt kapják, amit várnak. És gyakran előfordulhatna, hogy egy nem sztárolt művésztől ill. művészektől is hatalmas élményben lenne részük, de az ő koncertjükre eszükben sincs elmenni. A BKK-ban, amely a Müpa megnyitásával és a Zeneakadémia restaurálásával majdnem teljesen kikerült a köztudatból, tegnap este a Zuglói Filharmónia rendezésében egy csodálatos Verdi Requiemet játszott a sajnos meglehetősen foghíjas nézőtérnek. Mindenki, aki nem vett jegyet az üres helyekre, sajnálhatja, hogy így tett, mert egy gyönyörű élménytől fosztotta meg magát. A Szent István Gimnázium zenekara és oratóriumkórusa nagyszerűen játszott, énekelt Záborszky Kálmán vezetésével, csak a koncert elején érződött némi elfogódottság, talán a szokatlanul lassú tempó miatt, amely lényegében az egész koncertre jellemző volt. A kórus nagyon muzikálisan, szép hangon énekelt, bár egyes részekben a nagy létszám ellenére is hiányzott még egy kis plusz erő és volumen. Az énekes szólisták közül, ahogy arra számítani lehetett, Kolonits Klára vitte a prímet, egészen fantasztikus, már-már valószínűtlen fénnyel, szárnyalással, és ugyanilyen fantasztikus ihletettséggel. A hallgató szinte aggódni kezd, hogy ez a vokális pazarlás nem fogja-e hosszú távon károsítani ezt a gyönyörű hangot, én mindenesetre bízom Kolonits technikájában, tudatos éneklésében, hogy mindig pontosan tudni és érezni fogja, hol a határ. Minden korszaknak kb. 10 évenkénti váltásban megvolt az itthoni Requiemek nagy szoprán szólistája, tavaly óta számításom szerint még legalább tíz évig Kolonits lesz az. Wiedemann Bernadett betegsége miatt a mezzo szólamot olasz vendégművésznő, Francesca Provvisionato vette át, aki külföldön imponáló karriert csinált, és bár már nálunk is szerepelt életrajza szerint, nekem nem volt hozzá szerencsém. Kitűnően énekelt, az oratórium énekesnőkre jellemző stílusbanvilágos hangon, de nagyon szép formálással, hibátlan stílusismerettel, különösen szép pillanatokat szerezve a szoprán-mezzo duettekben. László Boldizsár jelentette az est meglepetését, akin bár látszott és hallatszott, hogy nem teljesen egészségesen vállalta a fellépést, majdnem hibátlan teljesítményt nyújtott technikai értelemben. Mindenkinek szeretném felhívni a figyelmét arra, hogy László Boldizsár az utóbbi, nem is túl hosszú időben hallatlan technikai fejlődést mutat, különösen légzéstechnikájának fejlesztésével. Öröm volt nem csak hallani, de látni is azt a tudatos, végig támasszal való éneklést, amelynek köszönhetően a hang teltebben, fényesebben szólt, mint eddig bármikor, fantasztikus, sistergő magas bé-ket produkálva. Egy korábbi írásomban megkérdőjeleztem, hogy László Boldizsár képes lehet Bánk bán éneklésére, ezt az állításomat kénytelen vagyok revideálni: ha folytatja azt a fejlődést, amelyet most már többedik fellépésén konstatálok, távlatai beláthatatlanok, és már a közeljövő jelentős tenoristája válhat belőle. Figyelni fogok rá! Sajnos Gábor Géza nem jeleskedett hasonló technikai tudatossággal, sőt: úgy tűnik, hogy ez a Naturstimme mindenféle valódi technikai kontroll nélkül, és csak a kivételes természeti adottságoknak köszönhetően működik egyáltalán. Hogy működik, az nem vitás, de sok hibával, szorítva, gyakran meg-megreccsenve. Még belegondolni is borzongtató, hogyan szólna ez a hang, ha levegőre ültetné, támasztaná, nem szűken, hanem szélesen, nagy belső üreggel zengetné meg!
354   Búbánat 2016-02-07 11:36:46
Bartók Rádió mai műsorán szerepel:

12.05 14.30 Bravissimo!
Ez történt ezen a héten a világ hangversenytermeiben

1. Bach: c-moll partita, BWV. 826. (Spányi Miklós - csembaló - MÜPA, Fesztivál Színház, 2014. február 2.), 2. Haydn: C-dúr (Laudon) szimfónia, No. 69. (Weiner-Szász Kamaraszimfonikusok, vez. Takács-Nagy Gábor - MTA Díszterem, 2009. február 7.), 3. Paganini: Grande Sonata (Csáki András - gitár - MR Márványterem, 2012. február 2.)

4. Dvorák: Requiem (Lisa Milne, Karen Cargill, Peter Auty, Peter Rose - ének, Londoni Filharmonikusok Ének és Zenekara, vez. Neeme Järvi - Southbank Centre´s, Royal Festival Hall, 2009. február 7.)
353   Búbánat 2015-11-06 15:13:10
Lemezújdonság

MAYR: REQUIEM

SIRI THORNHILL; KATHARINA RUCKGABER; THERESA HOLZHAUSER; BRIGITTE THOMA, FRANZ HAUK

NAXOS: 8573419-20 – 2 CD

A kiadvány megjelenése: november 27.

352   Búbánat 2015-03-06 14:40:25
A Bartók Rádió sugározza ma este

19.35 – 21.07 Verdi: Requiem

Művészetek Palotája Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem
(2014. október 25.)

Km. a Magyar Rádió Énekkara (karig.: Pad Zoltán) és a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara

Vezényel: Vásáry Tamás

Szólót énekel:

Kolonits Klára
Wiedemann Bernadett
Brickner Szabolcs
Cser Krisztián

(Ism. március 18., 12.05)
351   Búbánat 2015-02-14 10:44:44
Ma délben a Bartók Rádió műsorán

12.05 – 13.28 Verdi: Requiem

Magyar Állami Operaház Énekkara (Kar.ig.: Strausz Kálmán)

Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekara - az Opera Együttese

Vezényel: Pinchas Steinberg

Boross Csilla – szoprán
Clementine Margaine – alt
Stuart Neill – tenor
Roberto Tagliavini - basszus


Magyar Állami Operaház, 2014. október 27.
350   Búbánat 2014-11-04 12:41:16
Ma este a Bartók Rádióban:

19.00 Kapcsoljuk a Szent István-bazilikát

Az Emlékezés Napja Emlékkoncert a Forradalom és Szabadságharc áldozatainak emlékére

Mozart: Requiem

Hajnóczy Júlia
Mester Viktória
Brickner Szabolcs
Blazsó Domonkos – ének

Szent István Bazilika Kórusa

MR Szimfonikusok

Vezényel: Pad Zoltán

(Ism. november 18., 12.05)
349   Búbánat 2014-10-31 11:48:28
"A Nagy Háború elesettjeinek emlékére" felhangzik:

Anton Bruckner: Requiem

2014. október 31. 19:00

Helyszín: Szent Ferenc Sebei templom
Budapest, I. ker. Fő u. 43.

Közreműködnek:

Szabóki Tünde
Kunsági Lilla
Kálmán László
Cser Péter

Eötvös Loránd Tudományegyetem Bartók Béla Énekkara és Egyetemi Koncertzenekara

Karmester: Kovács László
348   Búbánat 2014-09-19 19:33:11
Ma este a Bartók Rádió műsorán szerepel

19.35 - 20.59 Verdi: Requiem

Erkel Színház, 1972. március 21.

László Margit
Komlóssy Erzsébet
Bartha Alfonz
Szalma Ferenc - ének,

Budapesti Kórus

Magyar Állami Hangversenyzenekar

Vezényel: Ferencsik János

347   Búbánat 2014-04-18 11:00:47
Az Unitel Classica csatornán láthatjuk ma 20.15-22.00 óra között:

Verdi: Requiem

Julianne Di Giacomo
Michele DeYoung
Vittorio Grigolo
Ildebrando D'Arcangelo

Km. a Los Angeles Master Chorale és a Los Angeles-i Filharmonikusok

Vezényel: Gustavo Dudamel
346   Búbánat 2014-01-06 09:23:00
Ma este a Bartók Rádióban

19.35 – 20.58 Verdi: Requiem

Ea. Erin Wall (szoprán), Karen Cargill (mezzoszoprán), Bryan Hymel (tenor), Eric Owens (basszus), az Edinburgh-i Fesztivál Kórusa és a BBC Skót Zenekara, vez. Donald Runnicles

Edinburgh, Usher Hall, 2013. augusztus 31.

(Ism. szombat, 12.05)
345   Búbánat 2013-12-11 12:59:42
A Bartók Rádióban ma délután:

13.40 – 14.30 Mozart: Requiem

Bátori Éva
Németh Judit
Udo Scheuerpflug
Kováts Kolos - ének

Magyar Állami Énekkar (karig. Antal Mátyás)
Liszt Ferenc Kamarazenekar

Vezényel: Helmuth Rilling

Zeneakadémia Nagyterem, 1991. szeptember 25.
344   Búbánat 2013-11-01 11:37:41
Ma este a Bartók Rádióban

19.35 – kb. 22.00 Kapcsoljuk a Bartók Béla Nemzeti Hangversenytermet

Verdi: Requiem

Norma Fantini – szoprán
Németh Judit – mezzoszoprán
Stefano Secco – tenor
Samuel Youn – basszus

Nemzeti Énekkar
MR Énekkar
MR Szimfonikusok


Vezényel: Alberto Veronesi
343   Búbánat 2013-09-12 12:38:28

Dvořák: Rekviem Op. 89.

Bridging Europe - Európai Hidak: 2013 Csehország
Budapesti Fesztiválzenekar

2013. szeptember 13 és 14. 19:45 - 22:00

Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Dvořák: Rekviem, op. 89

Közreműködik:

Juliane Banse - szoprán
Jolana Fogašová - mezzoszoprán
Peter Berger - tenor
Alejandro Marco-Buhrmester - basszus,

a Cseh Filharmónia Kórusa, Brno

Vezényel: Fischer Iván
342   Búbánat 2013-05-09 09:05:19
Bartók Rádió, ma délben: 12.05 – 13.33

Tokody Ilona a pódiumon

VI/3. rész Verdi: Requiem

Tokody Ilona – szoprán
Takács Klára – alt
Kelen Péter – tenor
Kováts Kolos – basszus

Budapesti Kórus (karig.: Antal Mátyás)
Magyar Állami Hangversenyzenekar

Vezényel: Lamberto Gardelli

(Erkel Színház, 1985. január 7.)
341   karnagy • előzmény339 2011-11-11 07:28:56
Hú, azon én is ott voltam...bár nincs még 15 éve. Nagyon durva volt.
340   parampampoli • előzmény339 2011-11-10 22:51:46
A félreértések elkerülése végett: most nov. 1-jén nem ismételtek meg semmit. Valószínűleg mindketten ugyanarról az esetről beszéltek.
339   Cilike • előzmény338 2011-11-10 21:00:07
Na ugye! Mondom én. Vagy 15 éve is ez volt, megismételték a Sanctust, köpni-nyelni nem tudtam. Bár hát rendben, hirdessük az Úr dicséretét...
338   tiberio • előzmény334 2011-11-10 19:45:30
Köszönöm! Tökéletesen írtad le a történteket, és egyetértek azzal is amit a karmester előző koncertjeiről írtál.
A magam részéről még a Kongresszusi Központi Requiem élményemet tudom hozzátenni - Nemzeti Filharmonikusok, Nemzeti Énekkar - szerintem csodás volt, ( néhány bizonytalan pillanat a szólistáknál).
Egy valami zavart - és ebből gondoltam, hogy a karmestertől eltérő kultúrkörhöz tartozom - , nevezetesen, megismételte ráadásként a Sanctust. Ha magyar karmester lett volna, azt mondanám, rossz az ízlése.
337   Vladiszlav • előzmény334 2011-11-10 18:02:40
Nem mertem így leírni, de akkor jól hallottam, hogy Sümegi Eszter és Kiss B. Attila többször küzdött intonációs hibákkal.
A tenoristát elég sokszor kaptam alulintonáláson operákban, de ezen a koncerten, szemben a közönséggel direktben még zavaróbbnak tűnt.
A szopránt még soha nem hallottam ilyen vastagon énekelni. Esetleg technikai hibák okán énekelt hamisan, és a hangjában nyugtalanságot is fel lehet már fedezni.
336   zalbarna • előzmény335 2011-11-10 16:26:05
Totál két szembenálló oldalra csúszott a téma.
( politika beóvakodott tudattalan mezein ?) Egyiktek az előadóról beszél, másik a műről.
Melyikhez ne legyünk hűek, ha előadunk? Magunkhoz vagy a műhöz? Sztem egyiket a másik rovására kiemelni hiba. Ez egy szintézis, főleg ha karmesterről van szó.
335   Sipi • előzmény333 2011-11-10 15:37:18
"Ez előadóművészet, ahol a szó nemes értelémben színészkedni kell: elhitetni, hogy ami akkor és ott megszólal, az akkor és ott csakis úgy szólalhat meg, sehogy másképpen."

Én is ilyesmire gondoltam, csak nem mertem beírni.
334   parampampoli 2011-11-10 15:36:01
A nov. 1-i koncerten ott voltam, Kobayashi csodálatosan vezényelt. Valaki pár éve kitalálta, hogy Kobayashi rossz, a zene, amit csinál, szintén, most már ott tartunk, hogy amit korábban csinált, az is rossz volt. Bizonyára Pernye András is tévedett, aki azt írta, hogy a Kobayashiéhoz fogható Beethoven VI. szimfóniát senkitől se hallott. Én a mostanság hirdetett igéket mosollyal vegyes szomorúsággal olvasom. Kilóg a lóláb ugyanis: azzal, hogy Kobayashit feketítik, más művészi munkáját szeretnék jobb színben feltüntetni. Aki akarja érteni, tudja, kiről beszélek. Kobayashi remek karmester, manuálisan a virtuozitásig menően az, pl. kérdezze meg, aki akarja, mi a véleménye róla, dirigálásáról a keze alatt játszó zenészeknek. Számomra minden eddigi Verdi Requiemje óriási élmény volt, kettőt emelek ki a korábbiak közül: 1979. Mátyás templom, négy remek szólistával, a 90-es évek közepén a Zeneakadémián, egy már problémás szólista quartettel. Ennek a mostani koncerten is a szólisták jelentették a fő gondot, azonban az Állami Énekkar lenyűgöző volt, a zenekar is jól helyt állt. Wiedemann Bernadett jobb volt, mint tavaly a Tavaszi Fesztiválon, a középregisztere most kompaktabban, szebben szólt, mély hangjai, mint már évek óta, nem szólnak (tudatos technikai döntése okán), és sajnos a magas regiszterben már képtelen pianót énekelni. A Liber scriptus első sorainak két kényes magas hangja inkább hallatszott halálsikolynak, mint a kotta által követelt piano állásnak. Hasonló gondokkal küzdött Sümegi Eszter is, akit két éve hallottam utoljára ugyanebben a műben, akkor nagyszerűen énekelt, itt most a piano éneklés teljes mellőzésével, sok intonációs bizonytalansággal. Kovács István lényegében kórushang, ott nagyon szükséges lenne, helyén lenne kulturált éneklésével, de a szólamhoz szükséges erővel, súllyal, autoritással egy pillanatra se rendelkezett. Szürke, megbízható középszer. Kiss B. Attila rémes volt. Az első hangtól az utolsóig katasztrofális intonációs bizonytalanságokkal küzdött, néhány frázisban harsogott, a többiben markírozáshoz hasonlító hangadással énekelt. A szólóquartetteket összességében a felismerhetetlenségig tönkre tette.
333   eccerű • előzmény327 2011-11-10 14:17:01
Ne viccelj már, legalább két tucat kamesterrel hallottam már (jól) élőben a Tuba mirumot, kötve hiszem, hogy mindegyik hisz/hitt a feltámadásban. Ez nem ezen múlik. Ez előadóművészet, ahol a szó nemes értelémben színészkedni kell: elhitetni, hogy ami akkor és ott megszólal, az akkor és ott csakis úgy szólalhat meg, sehogy másképpen.
És ha számodra ez sarkalatos kérdés, mit kezdesz egy ateista zeneszerző szakrális művével, hiszen a logikád szerint ő nem tudhatja úgy megkomponálni, mint egy hívő?!
332   eccerű • előzmény322 2011-11-10 14:10:37
Ezzel nem értek egyet. Nem azzal, hogy a karmesternek tudnia kell a szöveg jelentését, hanem azzal, hogy egyáltalán nem lehetséges Verdi Requiemjét úgy megszólaltatni, (itt természetesen nem azt értem, hogy valahogy megszólaljon, hanem A mű megszólaljon), hogy a karmester nem ismeri minden egyes szó jelentését.
331   eccerű • előzmény321 2011-11-10 14:04:53
Ezt így én is elfogadom, de itt lejjebb arról esett szó, hogy Kobajasi azért nem dirigálhatja el jól, mert japán és más vallású, más kultúrán nőtt föl. Ezt vitatom.
Ezzel az erővel semmilyen európai zenét nem dirigálhatna el jól, köztük sem Verdi más művét, sem pedig más szerző Requiemjét.
Amúgy nem is feltételezném, hogy egy ilyen szintű dirigens ne lenne képben. Pont a japánok híresek arról, hogy mindent dokumentálnak, utánanéznek, lefotózzák, megszagolják annak az érdekében, hogy megértsék az európai kultúra lényegét. (Az más kérdés, hogy ez működik-e így.)
330   zalbarna • előzmény329 2011-11-10 01:07:34
hidden...
329   macskás • előzmény324 2011-11-09 23:51:27
higgyen
328   tiramisu • előzmény315 2011-11-09 21:45:54
Az mindig nagyon jól feküdt Kobayashinak, a Rákóczi induló.
A Requiemet egyszerűen nem érzi, ezek szerint van ilyen...
327   Cilike 2011-11-09 20:43:42
Még azt sem mondtam, hogy kell hinnie...nem muszáj. De ha nem hiszi a feltámadást, hogy fogja értelmezni a Tuba mirumot? Ez az egész erről szól, hogy valaki hisz-e, mert ha nem, mi a fenének neki gyászmise?
326   zalbarna • előzmény325 2011-11-09 20:35:13
Hitgy....:)
325   Steff 2011-11-09 20:04:25
higydollár, higyfont, higyforint
324   zalbarna • előzmény323 2011-11-09 19:34:36
higyjen
323   zalbarna • előzmény322 2011-11-09 18:59:25
Igaz hogy azt mondta Cilike, h hinnie kell, de nem azt, h Kobakkicsi járjon templomba....:)
Szóval úgy higgyen, hogy TEGYE MEG A JELENTÉSÉT.
322   zalbarna • előzmény321 2011-11-09 18:29:13
Hogy mongyak is vmit ( nem ússzátok meg ) sztem az elővezetők mendegyikének, pláne a karmesternek TISZTELNIE kell a legjobb értelemben a mű jelentésének (jelen esetben a requiemnek) a fogalomkörét.
Tisztelni valamit annyit tesz, mint az érvényesülési igényeinek helyt adni. Nos a requiem, mint tudjuk egy kultusz része , egészen pontosan gyászmise. Ez az nézetem szerint, amit KÖZBEN a karmesternek VÉGIG tudnia kell. Ha nem, előfordul az az effect, mikor a sós kiflire lekvárt kennek.
( s, sztem Cilike eztet taglalá épp )
321   zalbarna • előzmény320 2011-11-09 18:15:20
Bocs hogy beleelegyedek, eddig tök szimpi a vita..
Szal sztem Cilike azt mondja, h nem árt, ha a dirigens valamennyire képben van azt illetően, hogy mi is a requiem fogalma az európai kultúrában vagyis, hogy vezénylés közben ez a fogalomkör is az agyában van. Ha jól meggondolod eztet, akkor is aszondod, hogy nem kell?
320   eccerű • előzmény319 2011-11-09 17:31:27
Én végig dirigálásról beszéltem, nem véletlenül. A karmesternek nem dolga, hogy előadja a művet, arra ott van a zenekar és a szólisták, ha vannak. Neki az a dolga, hogy megszólaltassa. Műveltető igével.

A hit kérdése. Itt kezdünk félremenni, mert éppen azt kifogásoltátok, hogy nem abban hisz, amiben (a mű megfelelő előadásához) kéne. És ez elég messzire vezet, ha elkezdenénk boncolgatni, úgyhogy most inkább leeccerűsíteném: szerintem a zene lebecsülése az, ha zenén kívüli dolgokat is kvázi előírunk hozzá. Mondok egy példát. Még a fülemben van, amikor anno Sólyom tanár úr kifakadt egy Don Giovanni elemzés kapcsán, ahol az elemző azt találta írni, hogy a zene és a szövegkönyv nagyszerűen felfesti a szereplők karakterét. A tanár úr felolvasott a szövegkönyvből egy részt (találomra), (ha jól emlékszem, ez Don Ottavio áriája volt, de igazán nincs jelentősége), és megkérdezte, szerintünk milyen jellemű ember mondhatja e sorokat. Nem tudtunk válaszolni, épp azért, mert abból ugyan ki nem derül semmi: a zene teszi olyanná az opera szereplőit, amilyenek.

Még egy gondolat. A Requiem pedig azon kevés liturgikus szövegek egyike, amelyik olyan megrázó erejű, hogy nem kell hozzá hit, hogy az ember kellően át tudja élni. Ugyanakkor, szó szerint nem sokan gondolják komolyan a benne foglaltakat, még hívő emberek sem. Természetesen értem, amire célozni akarsz, de szerintem nincs úgy.
319   Cilike • előzmény318 2011-11-09 12:14:51
Édeske, senki sem mondta, hogy egy távolkeleti sem tudja, ezt csak beleolvastad magad lelkéből.
Szerintem sajnos van különbség, hogy valaki úgy énekel, vagy játszik egy vokális, szöveggel rendelkező művet, hogy nem tudja, miről szól vagy tudja. Természetesen elő lehet adni szépen, zeneileg kereken szakrális műveket hit nélkül is, de azért szerintem számít, ki tudja átélni valóban és ki nem, ki hiszi valóban, amit énekel -dirigál, ki nem. Mndom, SZERINTEM.
318   eccerű 2011-11-09 11:03:27
Értem, tehát abból kiindulva, hogy Kobakjancsinak nem sikerült a hallgató ízlésének megfelelő - de legyünk megengedőek, tényleg nem jó - felfogásban eldirigálnia Verdi Requiemjét, abból rögtön levonható az a következtetés, hogy ez egyetlen távol-keletinek sem sikerülhet, mert más kultúrkörben nőtt fel.
Hadd gratuláljak ehhez a nagyszerű gondolatmenethez!

Kettő. Továbbra is fenntartom azt a véleményemet, (és várom az érdemi cáfolatot,) hogy sem nem kell minden szót pontosan érteni, sem pedig hithű kereszténynek lenni ahhoz, hogy valaki e művet megfelelő töltettel eldirigálja.
Nem azt mondom, hogy jó, ha valaki nem érti a szövegét, bár nagyjából biztos tudja, miről van szó, csak azt, hogy attól még megszólalhat maga a mű, mert a zene sokkal többet mond, mint a liturgikus szöveg. A hasonlat sánta, de kb. olyan ez, mintha elolvasol egy könyvet, majd megnézed ugyanezt filmváltozatban.
317   Vladiszlav • előzmény316 2011-11-09 08:31:45
-Volt,volt. Ám nem véletlenül meg sem említettem.
Csak jó szereplésekről szeretek írni.
Ne kárhoztassuk Kobayachit az egészért, nem énekelt csak vezényelt.
Az összhatás hangzott szedett-vedetten és az énekesek kifáradt hangon nyomták. A Requiemet nem szabad erőből kinyomni, csúnya lesz, és berekedés lesz a vége, ami 4 énekesből háromnál hallatszott is4
316   Heiner Lajos • előzmény314 2011-11-09 08:12:54
Nem volt? Basszus...:-)
315   King Arthur • előzmény312 2011-11-09 00:25:39
Az semmi... De amikor elnyomta Japánban Verdi Requiem-je után a Rákóczi-indulót! Az nem volt semmi.
314   rotor • előzmény306 2011-11-08 23:44:06
Basszus nem volt??
313   tiramisu • előzmény307 2011-11-08 23:28:44
...teljesen más alapu...
312   Cilike • előzmény308 2011-11-08 22:29:49
Éppen arról van szó, hogy a Requiem -nemcsak Verdié, bármelyik - nem egyszerűen zenemű, hanem szakrális mű. És egy alapvetően nem keresztény országban felnőtt művész ennek a szakralitását neveltetése okán nem biztos hogy közvetíteni tudja.
Egyszer hallottam Kobayashi vezényletével, és döbbenetemre a végén a Libera me után megismételték a Sanctust... elég bizarr volt. Mármint ráadásszámként.
311   tiramisu • előzmény309 2011-11-08 22:21:57
Pontosan.
Köszönöm.
310   tiramisu • előzmény308 2011-11-08 22:21:16
Szerintem pedig igaz.
*
Jól el lehet dirigálni, de Kobayashinál nem arról szól, amiről.Több évvel ezelőtt nagyon vártuk a Kobayashi-s Verdi Requiem-et. Nem az volt, ami. Sajnos most is maradt amilyen anno...
A Libera me tétel úgy van elhadarva, mintha egy shintoista imamalmot pörgetnél -nem hozza a "koncert-drámát"...etc.
309   Héterő • előzmény308 2011-11-08 22:20:40
Hogyan is tudná!? Hiszen a hallgató is csak a töredékét élvezheti ennek az operának, ha nem tudja követni a szövegét. A Requiem pedig a zenetudósok legtöbbje szerint is elsősorban opera, mégpedig a legszebb Verdiéi közül. A szöveg pedig gyönyörű, és a zene nem magáért beszél, ahogy véled, hanem mélyenszántó tartalmat jelenít meg. Időben is, súlyban is elsődleges a szöveg ennél a műnél, ami semmit sem von le a zene nagyszerűségéből.
308   eccerű 2011-11-08 21:36:13
Szerintem ez nem igaz. Épp Verdi Requiemjénél teljesen magáért beszél a zene. Ha valaki egy kukkot nem tud latinul, akkor is jól el tudja dirigálni.
307   tiramisu • előzmény306 2011-11-08 15:39:36
Verdi Requiemje nem igazán fekszik Kobayashi Mesternek. Szerintem nem tud úgy azonosulni egy teljesen másik hitvilággal, mint amiben szocializálódott.
Érzelmileg és értelmezésben nem tudja magáévá tenni a művet, mert egy teljesen alapu vallásban nevelkedett.
306   Vladiszlav 2011-11-08 12:44:51
Nem olvastam kritikát, de a nagy várakozást megelőző Ken-Ichiro Kobayashi által vezényelt Verdi requiem mégis félig meddig csalódás volt. A Győri Filharmónikus Zenekart dirigálta a mester ihletetten, kicsit szélsőséges tempókkal.
De a szólisták egytől egyig indiszponáltan énekeltek.
Sohasem hallottam például Sümegi Esztert ennyire szétszórtam énekelni, mellőzve a requiem által megkövetelt teljes pianissimo tárat. És Kiss B. Attila is adósunk maradt a szép frázisokkal, erőből nyomva ki a magas hangokat.
Wiedemann Berbadett mentette meg a koncertet.
305   Búbánat • előzmény304 2011-10-26 11:05:51
Szőnyi Erzsébet hithű búcsúzása
304   Búbánat 2011-10-26 11:05:23
Szőnyi Erzsébet Kossuth-díjas, Liszt Ferenc-díjas és Erkel Ferenc-díjas zeneszerző, karvezető, zenepedagógus, a Magyar Köztársaság Kiváló Művésze magas korában is aktív.
Új - egyházi - zeneművet komponált: Requiemjének ŐSBEMUTATÓJÁRA 2011. november 2-án, Budapesten, az V. ker. Váci utcai Szent Mihály (volt „Angolkisasszonyok”) templomban kerül sor a 17 órakor kezdődő gyászmise keretében.

Ebből az alkalomból a MUZSIKA Folyóírat interjúra kérte fel Szőnyi Erzsébetet:

url] http://www.muzsikalendarium.hu/muzsika/index.php?area=article&id_article=3340; Szőnyi Erzsébet hithű búcsúzása [/url]

Szerző: Hollós Máté

MUZSIKA, 2011. szeptember

- Mi az oka, hogy Szőnyi Erzsébet nemrég komponált, s még idén bemutatandó Requiemje kilép a latin szöveg kereteiből a magyar nyelvű zsoltárok világába?

- Az egyházi szertartás mindennapi gyakorlatában használható gyászmisét akartam írni. A zeneirodalom híres requiemjei nem liturgikus cselekményekhez, hanem koncerteken való megszólaltatásra íródtak. A második vatikáni zsinat óta bizonyos részek a saját ország nyelvén szólalhatnak meg. Az általam itt felhasznált magyar szövegek napjainkban Magyarországon a hivatalos szertartás elemei.

- Ha ezt a művet valaha külföldön adnák elő, az eredetileg magyar részeket az adott ország nyelvén kellene a liturgiából átemelni?

- Elvileg igen, de mivel az egyház ebben meglehetősen szabad kezet ad, akár latinul is megszólaltathatók volnának. Én a latin helyettesítést részesíteném előnyben.

- Miért épp ezeket a szövegeket választotta a Tanárnő a latin requiem textus kiegészítésére?

- Ez az előírás. Vannak szövegvariánsok, mint általában a misézés folyamatában, nekem inkább ezek feleltek meg a megzenésítésre, mint az alternatív lehetőségek.

- Látok dallami hivatkozásokat is a kottában. A megzenésítés szóra hivatkozva kérdezem: mi jön át az egyházi melodiáriumból?

- Csak az, ami gregorián. A többi saját. A mise állandó részei (Kyrie, Sanctus, Benedictus, Agnus Dei) mind komponált zenék. A Dies irae-ben van például gregorián idézet. A gregorián Dies irae-nek három alapdallama van különféle szöveggel. Én csak a három szövegi összefüggést mutató alapdallamot vettem bele Requiemembe. Szemben például Verdivel, nem komponáltam végig a Dies irae szövegét, hiszen úgy az a requiemen belül úgyszólván önálló művet képez. Amikor a kiválasztott gregorián alapdallam szövegének végéhez értem, elhagytam a gregoriánt és kizárólag saját zenét írtam. Ebben a vonatkozásban még azt a szabadságot is megengedtem magamnak, hogy ugyan nem komponáltam a gregorián helyett végig a Dies irae-t, az utolsó rész átszellemült túlvilági látomását megjelenítettem. Minthogy az e témában kevésbé járatosnak érdekes lehet, a túlvilági látomás kapcsán megemlítem, hogy régebben - akár Mozartnál, Verdinél, Brahmsnál - a requiem meghatározóan a túlvilágtól való rémületet fejezi ki, a modern felfogás értelmében azonban megnyugtató, vigasztaló kicsengésű, úgy is, hogy alleluják szólalnak meg benne. A Dies irae is azért olyan a hagyomány szerint, mert az ördögöket, poklot, kárhozatot festi. Verdinél amint elkezdődik a tétel, már reszket az ember „ama végső harag napjá"-tól, a túlvilágtól. Az említett szemléletváltás mutatkozik meg abban is, hogy az utolsó kenetet ma már a betegek szentségének nevezik, s nemcsak az veheti fel, aki a végét járja, hanem bárki öreg.

- Akkor hát ebben a Requiemben „az örök világosság fényeskedjék neki" mondanivalója dominál?

- Teljesen így van.

- A két nyelvi réteg jelenthet-e az éneklőnek és a hallgatónak olyan érzetet, hogy az anyanyelvi közlés közelebbről, közvetlenebbül szól hozzá? A latin „kőtömbjéből" rugalmasan hajlik fölénk a magyar?

- Így is felfoghatjuk, de ezek a latin szövegek oly általánosan ismertek, hogy nem keltik az idegenség benyomását abban, aki hallja. Egy Gloria vagy Credo hosszú szövegének végighallgatása fárasztóbb lehetne, mint e rövid latin tételeké.

- Nem arra gondoltam, hogy valaki is ne értené, miről szólnak e latin tételek, de azok jelképként mutatkoznak meg, míg az anyanyelv primer módon „lelkünkből sarjadzik".

- Ez valóban így van.

- Szándékoltan olyan egyszerű az énekelnivaló, hogy bármilyen templomi kórus sikerrel megszólaltathassa?

- Bármilyen nem, azért jobb énekkar kell, de semmiképp sem szükséges hivatásosnak lennie. A november 2-án délután 5-kor, a halottak napja alkalmából tartandó bemutatón a Váci utcai templomban a Farkas Mária vezette Liszt Ferenc Kórus fogja előadni, Sirák Péter orgona-közreműködésével.

- A pusztán orgonával való kíséret is a liturgikus kapcsolódás része?

- Nem, ez a praktikum.

- A partitúra címoldalán a Pro defunctis (halottainkért) és a Missa misericordiae cím alatt az ajánlás: Férjem és fiaim emlékére. Mennyiben befolyásolta a személyes sors az alkotást?

- Teljes mértékben. A tehetségemből adózni akartam az emléküknek. S ha már megírtam, hallani is szeretném, amire megfelelőbb az egyházi év ide vonatkozó alkalma, mint bármilyen más mise. Szerencsére úgy készültem el a művel, hogy a kórusnak elegendő ideje maradt a kotta előállítására és a darab megtanulására. Van egy távoli „előzménye" ennek a Requiemnek. Amikor a közvetlen környezetemben először történt ilyen megrendítő haláleset - rákban egy tanítványom húszéves fia halt meg, aki mellesleg a keresztfiam is volt -, komponáltam egy Stabat Matert. Bárdostól kértem különféle magyar fordításokat, mígnem a Babitsénál kötöttem ki. Ez a személyes impulzus a '80-as évek elején ért. Erre visszagondolva is éreztem az indíttatást, hogy saját érintettségemet is zenébe foglaljam.
303   Búbánat 2011-10-23 22:34:38
Október 29-én, szombaton az Országúti Ferences templomban (Budán, a Margit körúton) 16.30-kor Luigi Cherubini (1760–1842) Requiem című művét adják elő.

Közreműködik:

az Országúti Ferences templom Vox Clara Kamarakórusa
(karnagy: Bottkáné Kollár Júlia)
és az Óbudai Szent Péter és Pál templom Albert Schweitzer kórusa és zenekara
(karnagy: Kenessey László)

Vezényel: Kenessey László
302   Búbánat 2011-03-28 22:15:20
A West Balkánban januárban történt tragikus halálesetek az egész országot megrázták. A Magyar Állami Operaház ének- és zenekara Mozart Requiem címűm művének előadásával szeretne emlékezni arra a három fiatal lányra, aki a szórakozóhelyen halt értelmetlen halált.
A három áldozat közül ketten a Budapest II. kerületi Móricz Zsigmond Gimnázium tanulói voltak, ezért az emlékük előtt tisztelgő koncertet április 11-én a Móricz Zsigmond Gimnázium aulájában (1025 Törökvész út 48-54.) tartják 18 órai kezdettel.
A művészek ezzel a nemes felajánlással szeretnék felhívni embertársaik figyelmét, hogy soha, sehol ne történhessen hasonló tragédia.

A hangversenyen közreműködnek: Szabó Sipos Máté karigazgató, Medveczky Ádám karmester, valamingt a szólisták: Bazsinka Zsuzsanna, Wiedemann Bernadett, Molnár András és Kováts Kolos.

A belépés ingyenes.

(Budai Polgár, 2011. március 25.)
301   virius 2010-11-04 20:52:40
Olvastátok a Momus kritikáját (az október 31-ei előadásról)?
Az a címe: "Egysíkú gyászoratórium"... :S
Mondjuk tény és való, hogy most nem volt az az egy emberként felálló közönség a végén, az az extatikus siker, mint tavaly, pont egy éve október 31-én...
300   virius 2010-11-03 12:18:07
Átmásolva másik topikból, tekintve, hogy a Verdi-Requiemről van benne szó:

1537 • Fabricius Válasz erre 2010-11-03 09:25:52
Hallottam már én is ennél jobb Requiemet. Ugyanezek az énekesek is énekeltek már szebben, Morandi is vezényelt már jobb formában minálunk.
(Átok ül a házon?)
-))
1536 • álmodó Előzmény 1535 • Válasz erre 2010-11-03 09:21:47
Medveczki Ádámmal, Lukács Ervinnel egészen más, vagy csak máshoz vagyok szokva
(az én hibám)
1535 • álmodó Előzmény 1530 • Válasz erre 2010-11-03 09:20:07
Válaszolhatok neked itt is :-)))

Én "úgy hallottam", hogy a hangok szépek, remekül énekelnek, az énekkar nagyszerű volt ( nem hazabeszélek), Morandi nagy vehemenciával vezényelt, szép volt, de....

Darálás jellege volt szerintem, nem volt igazán bensőséges, nem volt ihletett és emelkedett őszintén.
"Megvolt még egy halottak napja".

Én így hallottam.
299   Búbánat • előzmény298 2010-10-18 11:21:10
Hogyne, sőt, olykor nem csak szóló feladatokat vállal el, hanem - ha hívják - örömmel beáll egy-egy kórusba énekelni, segítve a tenor szólamot.
298   tiramisu • előzmény297 2010-10-18 10:50:03
Prevoz János még énekel?
Ezer éve nem hallottam róla semmit!
Örülök neki és drukkolok!
297   Búbánat 2010-10-18 09:27:26
Ruggiero Leoncavallo: Requiem

Ez a ritkán hallható mű hangzik fel a ciszterci Szent Imre Templomban 2010. október 24-én, vasárnap 20 órai kezdettel - a forradalom és szabadságharc áldozatainak emlékezetére.

Közreműködnek:

Bakonyi Anikó - szoprán
Prévoz János - tenor
Szüle Tamás - bariton

a Belvárosi Vonósok,
a Budapesti Kórus (karigazgató: Cser Miklós),
a Budapesti Ifjúsági Kórus (karigazgató: Gerendai Ágnes)
Virágh András Gábor - orgona

Vezényel: Virágh András (Liszt-díjas)

Szerkesztő: Csányi Tamás karnagy.

A XI. kerületi Önkormányzat, a Mária Rádió és a Magyar Katolikus Rádió támogatásával.
296   Heiner Lajos • előzmény283 2010-05-17 10:09:31
Ekkora barmot itt...
295   macskás • előzmény294 2010-05-17 08:09:33
:)))
294   tiramisu • előzmény293 2010-05-17 01:09:56
Humorban nem ismerunk tréfát! :-)
293   macskás • előzmény290 2010-05-16 22:53:34
humorban a tréfa...
292   macskás • előzmény291 2010-05-16 22:53:02
:)))

291   tiramisu • előzmény290 2010-05-16 22:40:28
Nem talált el a golyó állva maradtál kuglikám.

Köszönjük az adatokat. :-)
290   kugli 2010-05-16 21:44:16
Tegyük tisztába: Mozart 1791-ben halt meg, Verdi "csak" 1813-ban született. A mű 1874-ben keletkezett Manzoni halálárfa írta. Nincs köze felekezethez.
289   tiramisu • előzmény288 2010-05-16 18:53:38
Jól tudtad!
Wagner a javított kiadást mesterkedte.
288   Steff 2010-05-16 18:49:49
Én úgy tudtam, Mozart írta a rekviemjét Verdi halálára, de Salieri fejezte be.
287   tiramisu • előzmény283 2010-05-16 09:09:42
Ha Te lehettél volna a szoprán, más lenne a véleményed!
Viszont szánalmas vagy!
286   kétked • előzmény283 2010-05-16 08:21:11
Ennyit a szegedi fúvósok szintjéről.
285   brünnhilde • előzmény283 2010-05-16 06:20:24
A terezini munkatáborban 43-44-ben többször is előadták a Requiemet. Ezen az előadáson ott volt néhány túléló is, olyanok, akik annak idején énekelték.
284   nibelung • előzmény283 2010-05-16 05:54:24
Verdi nem Mozart halálára írta a Requiem-jét, hanem Manzoni emlékére.
283   szivárványarc • előzmény282 2010-05-16 01:20:55
miert kellett a requiemet a holokausztként interpretálni??? Verdi Mozart halálára irta nem a zsidóknak...és az a vonatfütty a végén..szánalmas..ezzel már ugyse tudják a szerencsétleneket feltámasztani..
282   Megén • előzmény281 2010-05-13 15:46:32
Nagyon kevé időm van az inernetes létre, de azért időnként előkerülök. A vasárnapi élményhez tenném hozzá, hogy a helyszínen egy különleges dolog volt, amit a tévénézők talán nem érzékelhettek. Amikor vége volt a Requeiemnek, az óriási nézőközönség, és a félkör alakú terem miatt működő kivetítőkön megjelent, hogy az eredeti esemény résztvevőinek emlékére kéri, hogy ne tapsoljon a közönség. Ezután fekete-fehér korabeli képeket vetítettek a kivetítőn, és az énekkar, a szólisták, a zenekar csendben, lassan, kimenet a teremből. Elképzelhető, hogy egy ekkora résztvevői körnél ez milyen teljesítmény, nemcsak fizikai értelemben, hanem lelkileg is. Művészek, akik a teljesítményük visszajelzését nem érzékelik, a katarzis úgymond kimarad a taps által. Na hát ez volt egy olyan befejezése az egésznek, hogy a közönség ugyanolyan csendben és mondhatom rendben ment azután ki és haza az előadás után.
281   álmodó • előzmény280 2010-05-13 07:12:29
Szervusz kedves Megén, régen olvastalak, remélem, jól vagy? :-)

A Requiemet a Tv-ben láttam, nagyon megrendítő volt, csodálatos élményt nyújtott a zene az előadás és a műsor maga, a közbenső bejátszásokkal. Az egésznek a mondanivalója végtelenül érzékeny ponton hatot a nézőre. Személyes volt, vagy nem is tudom... Gondolom, ott a helyszínen méginkább érezni lehetett mindezt. örülök, hogy hallottam, láttam. Sokan voltak, azt is mutatták...
Már másnap írtunk páran a Mi újság topicban erről, de talán elkerülte a figyelmedet, mert mint más alkalmakkor itt egyes énekesek említése után szokás, a szereplő művészeket most nem ajnározta agyon heteken át senki.
Csak igyekeztük kifejezni néhány sorban, hogy nagyszerűek voltak, minden szempontból.
:-)
Üdvözöllek
280   Megén 2010-05-11 14:51:12
Volt vasárnap valaki? Én igen.
279   Búbánat 2010-05-09 14:14:15
Verdi Terezinben - Lázadó Requiem

A Duna TV ma este 19 órától élőben közvetíti Verdi gyászmiséjét.

A koncert helyszíne a Budapest Magyar Vasúttörténeti Park Orient Csarnoka.

A Requiem előadó apparátusa:

a MÁV Szimfonikusok
a Washingtoni Katolikus Egyetem Kórusa
a Honvéd Férfikar
az Angelica Leánykar
Sümegi Eszter, Meláth Andrea, Fekete Attila. Bretz Gábor (ének)
Béres Ilona, Garas Dezső (próza).

A rendhagyó formában újra gondolt Verdi Requiemjének a karmestere az amerikai Murry Sidlin.

Erről a produkcióról az alábbi előzetest találtam a neten:

A náci Németország által megszállt Csehországban, az akkori Theresienstadtban működött az a koncertrációs tábor, amelyet kirakatként mutogattak a világ felé. Az odahurcolt emberek, amikor lehetőségük volt, színdarabokat, zeneműveket adtak elő, ezzel kapcsolódva valamikori emberi mivoltukhoz. 1943-44-ben összesen 16 alkalommal hangzott el a terezini gettóban Verdi Requiemje a táborba deportált művészek előadásában.

A karmester, Rafael Schaechter és a művészek többsége Auschwitzban, gázkamrában végezte. Sokukat már a próbák folyamán elvitték. Az ő emlékükre született egy különleges, multimédiás produkció, amelyet Murry Sidlin amerikai karmester a Theresienstadt-i koncentrációs tábor történetébe ágyazva hozott létre.

A koncerten korabeli film- és interjúrészleteket vetítenek, illetve az egyes tételek között prózai szövegek hangzanak fel. Néhányan még élnek azok közül, akik a hajdani koncerteken énekeltek és többek között a velük készült interjúkat is lehet majd látni. A produkciót több alkalommal előadták Terezinben valamint az Egyesült Államokban is.

A május 9-i produkció tisztelgés a terezini gettóba elhurcolt sok ezer ember emléke előtt és egyben a II. Világháború végét jelentő győzelem napjának 65. évfordulója, ezért az előadásra a belépés ingyenes lesz. A részvételhez regisztráció szükséges.
Regisztráció: www.jewinform.hu/terezin

A rendhagyó előadás prózai összekötő szövegei két olyan legendás művész tolmácsolásában hangzanak el, mint Törőcsik Mari és Garas Dezső.

A helyszínre a MÁV ingyenes vonatokat indít a Nyugati Pályaudvarról.




278   Búbánat 2010-04-12 20:00:27
SZÉCHENYI ISTVÁN
halálának és a Belvárosi Nagyboldogasszony Főplébánia Templomban tartott gyászszertartásának 150. évfordulóján, 2010. április 30-án 17.45 órai kezdettel megemlékezést tartanak a templomban. (Budapest, V. Március 15. tér 2.)

A szentmisében - melyet Dr.Osztie Zoltán plébános, a Keresztény Értelmiségiek Szövetségének elnöke mutat be – a korabeli szertartás szerint felhangzik :

W.A. Mozart: Requiem

Előadják:

A Belvárosi Nagyboldogasszony Főplébánia ének és zenekara
Szólót énekel: Csavlek Etelka, Bakos Kornélia, Molnár András és Kováts Kolos
Vezényel: Virágh András

A szentmise előtt gróf Széchenyi István történelmi szerepének, jelentőségének és hatásának méltatására kerül sor.

277   macskás • előzmény276 2010-01-17 00:26:36
Te már otthon???
:)
276   -zéta- • előzmény275 2010-01-16 23:28:47
Azt már beleszámoltam...
275   virius • előzmény274 2010-01-16 20:29:26
Az Operában kétszer volt a Requiem, mint általában - ilyen értelemben negyedik? Vagy akkor ez már az ötödik?
274   -zéta- • előzmény273 2010-01-16 20:19:26
Három éven belül a negyedik Verdi Requiemje Bp-en...
273   virius • előzmény272 2010-01-16 20:11:39
Közöttük pedig újra Télapó Péter lesz hallható. :)
272   Spangel Péter 2010-01-16 11:38:15
Március elején a MÜPÁ-ban VerdiRequiemjét szlovákok szólaltatják meg.
271   frushena 2010-01-14 23:03:54
Georg Joseph VOGLER : Requiem

-Barbara Grabowski
-Christoph Wittmann
-Sabine Goetz
-Rudolf Piernay

Chor der Staatlichen - Musikhochschule Mannheim

Kurpfalzisches Kammerorchester

Gerald Kegelmann


Requiem Aeternam
Te Decet I
Te Decet II
Kyrie
Dies Irae
Quantur Tremor
Tuba Mirum
Mors Stubebit
Ingemisco
Qui Mariam
Lacrymosa
Huic Ergo Parce
Domine Jesu Christe
Quam Olim Abraham
Sanctus
Pleni Sunt Coeli
Osanna
Benedictus
Osanna
Agnus Dei I
Agnus Dei II
Luc Aeterna
Libera Me
Dum Veneris
Dies Illa
Quando Coeli
Requiem Aeternam
270   frushena 2009-11-09 22:23:38
Gabriel FAURÉ : Requiem - Version 1893

-Introit De Kyrie
-Offertoire
-Sanctus
-Pie Jesu
-Agnus dei
-Libera Me
-Paradisum
-Messe des Pecheurs De Villerville - Kyrie (Messager)
-Messe des Pecheurs De Villerville - Gloria. Benedictus
-Messe des Pecheurs De Villerville - Sanctus
-Messe des Pecheurs De Villerville - O Salutaris (Messager)
-Messe des Pecheurs De Villerville - Agnus dei

Le Chapelle Royale

Philippe Herreweghe
269   frushena 2009-11-08 20:44:07
Heinrich Ignaz Franz von BIBER : Requiem

-MUFFAT : Ciacona
-BIBER : Missa ex B, for vocal soloists, chorus & organ, C. 4 Kyrie
-BIBER : Missa ex B, for vocal soloists, chorus & organ, C. 4 Gloria
-SCHMELZER : Sonata No. 13
-BIBER : Missa ex B, for vocal soloists, chorus & organ, C. 4 Credo
-MEGERLE : Peccator et consolator
-BIBER : Missa ex B, for vocal soloists, chorus & organ, C. 4 Sanctus
-ANONYM Composer : Praeludium legatura for organ
-BIBER : Missa ex B, for vocal soloists, chorus & organ, C. 4 Agnus Dei
-LASSUS : Ave verum corpus, motet for 6 voices
-SCHMELZER : Sacro-profanus Concentus Musicus No. 2, sonata
-ANONYM Composer : Praeludium for organ

Introitus
Kyrie
Dies irae
Domine Jesu Christe
Sanctus
Agnus Dei
Lux aeterna
Media vita in morte sumu

Gabrieli Consort & Players

Paul McCreesh
268   álmodó • előzmény267 2009-11-07 21:23:25
:-)
267   álmodó • előzmény266 2009-11-07 21:23:10
hát...
266   macskás • előzmény265 2009-11-07 17:45:54
Én csak a cirmoscicát nem értem:(((
265   álmodó • előzmény263 2009-11-07 17:21:17
Tetszel neki.
Nincs több 5letem.
264   eccerű 2009-11-07 15:58:25
Visszatérve a Requiemekre, hogy melyik előadás milyen volt, csak egy példa.
Egy ismerősöm korábban énekelt egy amatőr kórusban, mely több másikkal összefogva, és valamelyik egyetemi zenekar kíséretével előadta Brahms reqiuemjét. Merő véletlenségből a mű másnap is ment az akkor éppen fénykorában lévő Vásáry - MR Zenekar - MR Énekkar tolmácsolásában, igazán ihletett előadásban és a kórus szokás szerint remekelt.
Az ismerősöm szerint - és ő ezt halál komolyan gondolta - az övék összehasonlíthatatlanul jobb volt.
Szóval összehasonlítani csak összehasonlítható dolgokat szabad, és olyannak, aki mindet hallotta és mindet kívülről, vagy mindet belülről.
263   Cilike • előzmény257 2009-11-07 11:13:26
Na várjál, idemásolom: • következő
szivárványarc válasz erre Törlés 2009-11-04 14:14:14
cirmoscica haj,hovä lett a haj??vagy vaj
Ezt írta nékem. Miért??!!
262   monstrancia • előzmény237 2009-11-06 22:14:45
Teljesen igaz! Olyan felszines benyomások alapján, mint betűkihagás,szomstéd betűre ütés, tulajdonnév kis betűvel kezdés, ä helyett umlautos a használata, hosszu magánhangzo-fobia, stílus stb. azt állítani, hogy zozo, trombitakod, szivárványarc, cserna ildikó ugyanaz a személy erős tévedés.
261   Spangel Péter • előzmény260 2009-11-06 21:36:49
A professzor úr kollektív szedálást rendelt el.
Értük szól most a Requiem.
260   tiramisu 2009-11-06 17:27:36
Requiem Fórum !
Nyugodjatok békében !
259   Spangel Péter • előzmény258 2009-11-06 16:58:11
gyün
258   Spangel Péter • előzmény257 2009-11-06 16:58:00
Vigyázzatok, mindgyá gün a nagyvizit...
257   álmodó • előzmény241 2009-11-06 16:22:54
Te ezt elértetted szerintem.
Azt akarhatta írni, hogy "cirmos cica, jaj, hová lett a vaj?" Valószínűleg Szegeden hiánycikk, és tőled várja a megoldást.
Vagy "hová lett a Taj"-t akart írni, akkor a tajkártyáját keresi rajtad.
Esetleg "hová lett a baj" lehet még, ez esetben valamilyen sírva vigadó kérdésről lehet szó.

Nézd, mindenképpen keres valamit, ez tuti.
256   álmodó • előzmény254 2009-11-06 16:09:02
Jó, ne felejts el pisilni, ha lemész.
 
Műsorajánló
Mai ajánlat:
10:00 : Budapest
Zeneakadémia, Előadóterem

"Liszt-kukacok Akadémiája"

11:00 : Budapest
Erkel Színház

CSAJKOVSZKIJ: A diótörő
Mesebalett három felvonásban

18:00 : Budapest
Bartók Emlékház

Kállai Ernő (hegedű), Varga István (cselló), Csalog Gábor (zongora)
"Beethoven összes zongoratriója 2."
BEETHOVEN: G-dúr trió, op. 1/2
BEETHOVEN: Esz-dúr trió, op. 70/2

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

MOZART: A varázsfuvola

19:00 : Budapest
Erkel Színház

PUCCINI: Bohémélet

19:00 : Budapest
Festetics Palota Tükörterme

Falvai Sándor (zongora)
CSAJKOVSZKIJ: Dumka, op. 59,
BEETHOVEN: f-moll szonáta, op. 2 no. 1,
MUSZORGSZKIJ: Egy kiállítás képei

19:00 : Budapest
Belvárosi Szent Mihály templom

"Organ & Choir"

19:00 : Budapest
Pesti Vigadó

Bíró Zsófia (fuvola)
Zuglói Filharmónia
Vezényel: Ménesi Gergely
SCHUBERT: 6. C-dúr szimfónia
VIRÁGH ANDRÁS GÁBOR: Fuvolaverseny
SCHUBERT: C-dúr nyitány olasz stílusban
BEETHOVEN: I. C-dúr szimfónia

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Baráti Kristóf (hegedű)
Anima Musicae Kamarazenekar
Vezényel: Baráti Kristóf
BEETHOVEN: 1. (G-dúr) románc, op. 40
BEETHOVEN: 2. (F-dúr) románc, op. 50
BARTÓK: Divertimento, BB 118
BRAHMS: 4. (e-moll) szimfónia, op. 98

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Révész Richárd (zongora), Szentpáli Roland (tuba)
Sárik Péter Trió
Talamba Ütőegyüttes
Budafoki Dohnányi Zenekar
Vezényel: Hollerung Gábor
GYÖNGYÖSI LEVENTE: Sinfonia concertante négy ütőjátékosra és zenekarra
CSAJKOVSZKIJ: A diótörő - The Swinging Nutcracker (átdolgozás)

19:30 : Budapest
Belvárosi Nagyboldogasszony Főplébánia-templom

Keszei Bori, Ducza Nóra, Bakos Kornélia, Kéringer László, Jekl László (ének)
Gesztesi Tóth László (orgona)
Belvárosi Kántorátus (karigazgató: Gesztesi Tóth László)
Savaria Barokk Zenekar
Vezényel: Németh Pál
Barokk Karácsony
HÄNDEL: F-dúr orgonaverseny op. 4. No. 4.
MOZART: Exultate, jubilate KV 158a
BACH: Magnificat BWV 243
17:00 : Martonvásár
Brunszvik-kastély

Balog Evelin, Ittzés Zsuzsanna, Kunszeri Márta, Menyhárt Zsuzsanna (fuvola, altfuvola)
Maros Ádám (vibrafon)
MOZART: Adagio and Rondo K 617.
BACH: Siciliano
BACH: Largo
DEBUSSY: Arabesque I-II.
IGOR LESNIK: First Toy
VIVALDI: Aria "Sento in Seno" from the Opera "Tieteberga" RV737.
PACHELBEL: Canon
CSAJKOVSZKIJ: Diótörő "Dance of the Mirlitons"
Angels We Have Heard on High...

19:00 : Debrecen
Kölcsey Központ

Vilde Frang (hegedű), Truls Mørk (cselló)
Budapesti Fesztiválzenekar
Vezényel: Sir Mark Elder
FINZI: Levélhullás, op. 20
BRAHMS: a-moll kettősverseny, op. 102
BERLIOZ: Fantasztikus szimfónia, op. 14
A mai nap
történt:
1925 • A Wozzeck bemutatója (Berlin)
született:
1922 • Németh Amadé, karmester, zeneszerző († 2001)
elhunyt:
1788 • Carl Philipp Emanuel Bach, zeneszerző (sz. 1714)