vissza a cimoldalra
2017-11-18
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Momus társalgó (6254)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60134)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2276)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3855)
Társművészetek (1217)
Milyen zenét hallgatsz most? (24978)
Kedvenc művek (142)
Kedvenc előadók (2813)
Haladjunk tovább... (205)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11193)
A csapos közbeszól (94)

Kolonits Klára (1006)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6421)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2410)
Erkel Színház (8506)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (363)
Élő közvetítések (6678)
Kocsis Zoltán (640)
Operett, mint színpadi műfaj (3346)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2414)
Bartók Béla szellemisége (232)
Zenei témájú könyvek (92)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1174)
Franz Schmidt (2952)
Nagy koncertek emlékezete (32)
Barenboim (70)
Pantheon (2133)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Pitti Katalin (Búbánat, 2006-09-09 15:44:47)

   
801   Heiner Lajos • előzmény800 2017-11-13 08:21:38

A KISZ-tagsag a hetvenes, nyolcvanas evekben kötelezö volt. De ezt is meg lehetett uszni kulönösebb politikai elkötelezettseg nelkul. Amikor a gimiben meg kellett alapitani az alapszervezeteket, sorba jöttek a Che Guevara, stb. elnevezesuek - a mienkre kitalaltuk a "Kör" elnevezest.

Az egyetemen kulturos voltam, maig buszke vagyok arra, hogy harom Egyetemi-Föiskolai Kulturalis Napokat szerveztem, olyan vendegekkel, mint Agay Karola, Szökefalvy-Nagy Katalin, stb. Sikerult lecsalni a Kodaly-vonosnegyest is, itt a SZOTE-Klub közismerten sötet vezetöje hozta a formajat, mikor mondtam neki, jön a Kodaly-kvartett jatszani, "remek, hany szeket keszitsek be nekik?".

800   IVA • előzmény792 2017-11-13 03:04:47

OFF: Nem egyformán hívta, szervezte be tagjait a KISZ. Nálunk az általános iskola legjobban tanuló nyolcadikosainak, köztük testvéremnek és nekem, a községi alapszerv kínálta fel a tagságot. Szüleink nemhogy nem ájultak el a kétségbeeséstől, hanem örültek annak, hogy – 1951-ben kitelepítettek lévén – végre valamiben nem diszkriminálnak, hanem integrálnak bennünket. Kétszeresen nem lehetett visszautasítani az ajánlatot.
Első gimnáziumban, miután mindenkinek úttörő-múltja volt, egész osztályunkat spontán KISZ-taggá nyilvánították, nekem csak át kellett igazolnom oda. Októberben vezetőségválasztást tartottak, de én azon a szombaton nem tudtam beutazni Pestre, mert reggel kaptam egy vesehomok-görcsöt. Irtózatos volt, de délutánra el is múlt, ám azalatt csoda történt velem. Megtudtam, hogy a tanév elején szerzett osztályzataim alapján engem választottak volna meg az évfolyam alapszervi titkárává, de mivel távol maradtam, egy másik tanulóé lett a tisztség. Ennek a napnak köszönhettem, hogy szürke KISZ-tagként tölthettem be életem legmagasabb politikai funkcióját, mígnem 28 évesen attól is megszabadított a túlkorosság.

Éppen én hívtam fel a figyelmet a balettművészet kiválóságainak említésével arra, hogy sem a (feltételezett) KISZ-tagság, sem a VIT-re delegálás nem lehetett a karrier meghatározó lépcsője. Én sem tudom, volt-e KISZ-tag Róna Viktor, de hol járt ő már attól, amikor 38 évesen a Norvég Állami Balett szólistája és balettmestere lett, majd a párizsi opera, később a Scala balettmestere, és tanított szerte a világban.
(Ami pedig az 1957-es VIT-et illeti, éppen Róna Viktor volt az, aki nem ment ki Moszkvába, és mindennek tetejébe éppen én voltam az, aki erről írtam ebben a magazinban (http://www.momus.hu/article.php?artid=6885&cat=30&recid=6885), Kaán Zsuzsa Kun Zsuzsa, a balerina című könyvéből véve az információt. Elnézést kérek, amiért most ennek nem néztem utána. Nem érdemes nevekkel és számokkal emlékezetből dobálózni – Margot Fonteynnek sem volt évekig a partnere Róna, ez a munkakapcsolat az 1962-es és ’63-as évre tehető.)

ON: Úgy gondolom, sem a VIT-en való szereplés, sem a KISZ-tagság, sem a képeslap címlapján mosolygás, sem a magánéleti boldogság nem terhelő tétele egy művész életútjának. Az utóbbit is legfeljebb kölcsönkapjuk az élettől.

799   IVA • előzmény787 2017-11-13 02:45:10

Kedves Nizajemon, úgy látom, tévedésből másik előzményre kattintottál, de azért tartom a fonalat.
Szinte természetes, hogy két néző másképp ítél meg valamit. A különbség itt abból is adódhat, hogy én 1979 (nyara) és 1986 között láttam Pitti Katalin több Liù-alakítását (tehát pályájának jobb szakaszában), Te pedig valószínűleg később. A Kovalik-féle Turandotban már nem láttam őt.

798   IVA • előzmény789 2017-11-13 02:32:51

És hányast érdemel a topic címének értelmezéséből, aki itt nem Pitti Katalint értékeli, hanem engem?

797   IVA • előzmény788 2017-11-13 02:29:16

Igen!

796   Alvaro 2017-11-12 15:27:35

A kontraszt volt mellbevágó... a művésznő keresztényként mindig a szeretet, a megbocsátás erejét hirdeti... ehhez képest nem ezt vettem ki a szavaiból ebben az esetben

795   Alvaro 2017-11-12 15:27:31

A kontraszt volt mellbevágó... a művésznő keresztényként mindig a szeretet, a megbocsátás erejét hirdeti... ehhez képest nem ezt vettem ki a szavaiból ebben az esetben

794   Alvaro 2017-11-12 15:24:57

Más kérdés, hogy nyilván keletkezett bennem tüske, mert mindkét művészt, Tokody Ilonát, és Polgár Lászlót is nagyra tartom, de elismerem Pitti Katalin nagyszerű teljesítményeit is

793   Alvaro • előzmény785 2017-11-12 15:21:46

Biztosíthatom, hogy a fenti mondatok így hangzottak el, ahogyan leírtam. Nem értettem félre semmit :)   Semmiféle érdekem nem fűződik a művésznő hírnevének csorbításához. Csak hozzátartozik a képhez...művészi és emberi nagyság nem mindig találkozik... szerintem fiatal, leendő énekesek előtt nem volt elegáns ez a két megjegyzés. 

792   Klára • előzmény767 2017-11-12 15:11:38

Két megjegyzés:

egy személyes élményem- amikor a gimázium első évfolyamát sikeresen befejeztük, és megkezdtük a második évfolyamot, megtudtuk, hogy az első évben tanúsított jó magaviseletünk, tanulmányi eredményünk, stb. alapján - mint valamennyi kortársunkat - felvettek bennünket a KISZ-be! Az, hogy Édesnyám a hí hallatán mejd elájult, csak színesítette a hatást. (az 1960-as évekről van szó!)

Ami Róna Viktort illeti, évekig volt Dame Margot Fontey partnere, majd szintén évekig a  Norvég Állami Balett beletmestere - nem hiszem, hogy mindezekre a KISZ tagság predesztinálta - ha egyáltalán tagja volt eme szervezetnek.

791   minimuff 2017-11-12 11:34:23

Suhintson az a pálca!

790   Pristaldus • előzmény786 2017-11-12 09:51:31

Szövegértelmezésből elégtelent adok neked!

789   Pristaldus • előzmény786 2017-11-12 09:51:27

Szövegértelmezésből elégtelent adok neked!

788   telramund • előzmény781 2017-11-12 09:25:28

Jobboldaliságt, baloldaliságot a legjobbaknál  nem az érvényesülés lehetősége határozza meg.!Akiknél meg az ,azok olyan emberek is!

787   nizajemon • előzmény786 2017-11-12 09:12:40

Kedves IVA,nekem egyszerűen nem illett bele a Turandotba. Nem tudom,hogy a tízparancsolat mely pontjaival volt nem kompatibilis,ugyanis zenét-éneklést hallani mentem,viszont akárhányszor Liuként láttam,mindig az volt az érzésem,mintha le akarná játszani az egész színpadot."Túlvezérelt" volt.Sem Kováts Kolos,sem Airizer Csaba mellé nem illett. De ez szubjektív érzet,ahogyan szóra sem érdemes a pol szerepvállalása,valamint a férjeinek száma sem. 

786   IVA • előzmény776 2017-11-12 03:58:45

Tulajdonképpen mit tudsz felhozni a rovására ezen a téren? Melyik esetben voltál jelen, amikor megszegte a tízparancsolat valamelyikét? (Vagy a tizenegyedik parancsolatról van szó, amely szerint ne dolgozz a Fidesz kulturális tagozatában? Vagy a tizenkettedikről: ne légy a fideszes vezetésű Operaház opera-nagykövete?)
Pitti Katalin sokat járt külföldön, ahol számos sikert is aratott, de nem futott be a kifejezés klasszikus értelmében. Szerintem sohasem akarta felfalni a világot.

785   IVA • előzmény775 2017-11-12 03:55:31

Köszönöm a választ. Ha személyesen hallottad, udvariatlanság lenne kételkedéssel felelnem. Kételyemet átteszem abba a kategóriába, ahol a Momus társalgóban szintén kételkedni voltam kénytelen: hírbe hozott emberek gesztusaiban.
Elmondok egy régi történetet – tanmese is lehetne akár –, amelynek véletlenül Pitti Katalin a passzív főszereplője.
Egy barátom számolt be nekem arról, hogy az ő egyik (az operaéletben nem különösebben jártas) barátja hallott egy rádióinterjút, amelyben a már visszavonult Osváth Júlia (ilyen régi a történet) lekicsinylően beszélt az új operaénekes-nemzedékről, Pitti Katalint emelve ki név szerint, aki hogyan is érne fel az ő generációjának művészeihez. Nem örültem ennek a tetszetősnek igazán nem mondható információnak, amely az agyamba fészkelte magát.
Nem sokkal később magam hallottam egy interjút Osváthtal, aki – több közös szerepük alapján is – utódjaként jelölte meg Pitti Katalint. Azóta sem tudom, hogy akkor a korábbi interjú ismétlését hallhattam-e (és ez esetben a barátom avatatlan barátja közvetítésével kifordítva megismert nyilatkozat valódi tartalma jutott el hozzám), vagy Osváth egy újabb interjúban, helyretéve egykori nyilatkozatát, elégtételként mintegy magához emelte Pittit.
A tanulság mindenesetre az, hogy az ember, ha csak teheti, hagyatkozzék saját fülére (zenei teljesítmények és nyilatkozatok esetében feltétlenül), és fogadja szkeptikusan a mendemondákat. Az sem mindegy, hogy egyes szavak milyen környezetben és szövegkörnyezetben hangzottak el. Egy kurzus egy zártabb kör, élő környezet, ahol akár félre is lehet hallani vagy érteni valamit. Aztán az valamilyen formában felkerül egy fórumra a világhálón, és ott marad kőbe vésve, kritika nélkül.

784   nizajemon • előzmény783 2017-11-12 03:44:34

Egy szót sem szóltam a vokális adottságairól,amit Liuként csinált ,az volt sok.Játékilag. 

783   IVA • előzmény772 2017-11-12 03:34:51

Mondok ennél sokkal pikánsabbat.
Amikor Pitti Katalin megjelent a színpadon Tatjánaként, Margitként, vagy Giseldaként, az Operaház, illetve az Erkel Színház egész nézőterét a szűzi érintetlenség illata árasztotta el. Volt néhány olyan szerepe (Violetta, Cso-cso-szán, Melinda, a tévéfilmbeli Desdemona is), amelyeket nemcsak jól és illúziókeltően oldott meg, hanem kivételesen tudott azonosulni is bennük az életre keltett figurákkal. A televízió is használta ezt az adottságát, operettadaptációkban is. De nem készültek vele lemezek, tehát irigyei is megtalálhatták örömüket e gazdag, ám rövidre szabott pályában.
Ez határozza meg helyét a magyar operaművészetben, amelynek vitathatatlanul egyik sztárja volt, és ez fogja érdekelni az utókort – nem az, amit a közértben, a presszókban és a piacon tárgyaltak róla: hány hivatalos és hány nem hivatalos férje volt.

782   IVA • előzmény770 2017-11-12 03:29:35

Annyira sok nem lehetett, mint Norah Amsellem, akinek vokálisan túlspilázott Liùját a Metropolitanből történt Turandot-közvetítésében hallottam.

781   IVA • előzmény769 2017-11-12 03:25:50

Miért mellőzték volna az átkosban, amikor jó énekesnő volt, jó színpadi érzékkel, szép volt, fiatal volt, kedves volt, jelenség volt, és értelmesen tudott kommunikálni? Hogy magánéletének egyik boldog időszakát a televízió felkapta mint témát, a szerkesztők szegénységét és ízlését jelzi.
Pitti Katalin nem is panaszkodott a mellőzésére. Egészen addig nem hallottam panaszkodni, míg Győriványi Ráth György ki nem rúgta. Jobboldali az akkor már jobboldalit – aki mégis maradt a jobboldalon.

780   parampampoli • előzmény779 2017-11-11 20:29:03

A tapsrend az nem az alakítás része.

779   nizajemon • előzmény778 2017-11-11 18:50:11

Emlékszem a tapsrendre, "csinálta magát".

778   nizajemon • előzmény777 2017-11-11 18:49:03

Ami Liuként csinált a színpadon,nekem az volt sok. Nem illett a Turandot hangulatához. Mintha mindenkit "le akart volna játszani" akkor. Nekem nem illett a többiek közé.

777   parampampoli • előzmény770 2017-11-11 17:56:38

Nem tudok egyetérteni. Liú, Violetta, Pillangó, Tatjána, Margit -- mindegyikben nagyszerű volt. Aidában és Toscában volt kevés. (Hogy hányszor ment férjhez, miket és hogy beszél magánéletben és nyilvánosan, politikai tevékenység, ezek ettől mind függetlenek.

776   Pristaldus 2017-11-11 17:29:35

Pitti Katalin egész életében hangoztatta vallásosságát, ám a magánélete nem mindig ezt támasztotta alá!

Őszi tóth Gábriel: Operacsillagok című könyvében rosszindulatúan nyilatkozik a nála fiatalabb énekesgenerációról, azokról, akik  befutottak külföldön."Fel akarják falni a világot." 

775   Alvaro • előzmény767 2017-11-11 17:04:11

A művésznő ezeket a szavakat 2016. augusztus 9 - én mondta, amikor kurzusának aznapi része véget ért a Budai Zenészházban, és  a résztvevőkkel beszélgetett. Amúgy az említett kifejezéseket leszámítva nagyon kedves volt.

774   minimuff • előzmény773 2017-11-11 15:26:07

Info nélkül nincs maximuff.

773   Heiner Lajos • előzmény772 2017-11-11 14:58:12

Értem én, hogy ez egy kis muffot érdekel...-:)

772   minimuff • előzmény771 2017-11-11 12:14:13

És azon kívül még hány nem hivatalos férje volt neki?

771   Matyus 2017-11-11 09:16:34

Csak egy kis korrekció. Pittinek nem négy, hanem őt hivatalosan megkötött házassága volt! Ács János viszont nem volt a férje. 

770   nizajemon • előzmény769 2017-11-11 08:38:36

Liuként hallottam a legtöbbet.Sok volt benne.

769   nizajemon 2017-11-11 08:12:50

Egy szónak is száz a vége,mint állapította meg anno a tóksó bölcs asszonya,az érzelmek papnője sem panaszkodhatott mellőzésre az átkosban.A nyolcvanas évek  legelején a csapból is folytak a párjával,nem volt az a szerelmes duett,az a kívánságműsor,esti töltike,ahol ne énekeltek volna. Akkora szerelmetes szerelem sugárzott a képernyőről,mely kiverte szegény szocialista tévék potmétereit.

768   IVA • előzmény759 2017-11-11 01:08:35

A filmvilág sztárjainak életrajzát böngészve mindig rácsodálkozom, mennyi feleségük, mennyi férjük volt, milyen sokszor házasodtak, váltak és házasodtak újra. Néha úgy tűnik, egy privát csókhoz mindjárt esküvőt is tartottak.

767   IVA • előzmény758 2017-11-11 00:59:40

Szeretném tudni, hol, milyen műsorban, milyen közönség előtt nyilatkozott így Pitti Katalin, kik voltak ennek a fültanúi! Amikor ez "történhetett", nyilvános műsorban nem lehetett trágár szavakat használni, a televízióban (kereskedelmi tévék nálunk még nem léteztek) végképp nem. Márpedig ai idézőjelbe tett négybetűs még a lepke- előtaggal is a trágár szókincs része.
Ami a VIT-et illeti: ha valakit delegáltak, nem feltételek kellettek, hanem feltétel nélkül menni kellett. Legfeljebb súlyos akadály esetén lehetett kibújni alóla. Nem mellesleg megtiszteltetés volt.
Ami a KISZ-t illeti: legkésőbb a középiskolában, a felsőfokú intézményekben még inkább, gyakorlatilag minden fiatal "automatikusan" a tagja volt. Vezető, aktív vagy passzív tagja. Csak egy renitens kisebbség nem, mindenkori környezetüktől és kifogásaiktól függött, hogy milyen hátrány érte őket emiatt. Megéltük azt a történelmi kort, és ne állítsuk be úgy, hogy aki ezt a megélt sorsot vállalja, vagy akinek a kényszerű vagy önkéntes megéléséről dokumentum maradt fenn, az történelmi bűnös.
Kun Zsuzsa, Sipeki Levente, Orosz Adél és Róna Viktor pályájának is fontos állomása volt a VIT-en való részvétel és az ott megszerzett díjak. Nem "minimum KISZ-tagság, pártvonal meg hát persze" miatt küldték ki őket a VIT-re, hanem mert kiugróan tehetségesek voltak, és nagyon jól is mutattak. Ezt a motívumot és a képeslap-borítón való mosolygás jogát az itt indulatosan szapult művészpártól sem lehet elvitatni, és nem érdemes terhelő adatként feltüntetni. (Vevő természetesen mindenre akad.)

766   Heiner Lajos • előzmény763 2017-11-10 14:05:00

Na igen, Toscanini fasizmusa mas volt, mint pl. Karajane.

765   Alvaro 2017-11-10 13:44:48

Aztán rövidesen ellenfelévé is vátl Mussolininek...

764   Alvaro 2017-11-10 13:44:44

Aztán rövidesen ellenfelévé is vátl Mussolininek...

763   Nagy Katalin • előzmény761 2017-11-10 13:38:02

A teljességhez az is hozzátartozik, hogy viszont villámgyorsan el is távolodott tőle, amit a "fascio" a kezdeti szocialista indíttatásától más irányt vett. A mozgalmat erőteljesen kritizálta már a Marcia su Roma (1922) előtt és az 1931-es híressé vált pofon után (amit azért kapott nem vezényelte el a fasiszta himnuszt, a Giovinezzat) elhagyta Olaszországot és csak a II. világháború után tért vissza.  

762   Klára • előzmény761 2017-11-10 13:09:48

Most attól jobb karmester lett, vagy rosszabb?

A mai fiatal generáció tagjai közül sokan törnek pálcát azon idősebbek felett, akik annak idején annak a bizonyos egyetlen pártnak a tagjai voltak, Vagyunk nem kevesen, akik még emlékszünk, milyen kifinomult módszerekkel terelgettek sokakat abba a bizonyos irányba, hogy "önként és dalolva" kérjék felvételüket.

761   Heiner Lajos • előzmény760 2017-11-10 11:37:55

Azert ne feledjunk olyan dolgokat, mint pl. hogy Toscanini az olasz fasiszta part egyik elso tagja volt...

760   parampampoli • előzmény758 2017-11-10 10:24:26

A pártvonal megmaradt. Az akkori házaspár egyik tagjának a Fidesz, a másiknak a Jobbik. Elég messze jutottak egykori vonaluktól. De úgy látszik, vannak, akiknél a vonal marad, de párt nélkül nem tudnak létezni. -:)

759   Heiner Lajos • előzmény756 2017-11-10 09:26:48

Hat....

Ferfiakra mondjak, aki eloszor hazasodik, az szerencsetlen. Aki masodszor, az feledekeny. De aki harmadszor, az hulye.

758   tiberio • előzmény756 2017-11-10 08:30:10

Számomra közönség előtt arról nyilatkozni, hogy a kolléga " pártvonalon érvényesült" avagy a másiknak " fing " hangja van nem csak jó ízlés, irígység, jó vagy rosszindulat kérdése. Ez szerintem intellektus kérdése és netto bunkóság.

Különben ki is mosolygott anno a Magyar Ifjúság borítóján éppen aktuális férjével, azzal a felirattal, hogy ők (is) képviselik hazánkat a VIT-en? Ahhoz minimum KISZ

tagság kellett. Pártvonal... hát persze.

757   IVA • előzmény756 2017-11-09 21:55:29

Rosszan → Rossznak; férhez → férjhez; előt → előtt!
(Nem volt hiábavaló az a helyesírás-ellenőrző az üzenőablakban annak idején.)

756   IVA • előzmény755 2017-11-09 19:00:33

Bocsánat, de a „lehetett” és a „valószínűleg” nem hiteles információk, amelyeket meg kellene osztani egy fórumon, legfeljebb feltételezések.
Ami az „is”-t illeti: mitől is rossz kislány azóta? Rosszan mondjuk a lusta gyerekeket is, de Pitti Katalin biztosan nem volt lusta, hiszen művelt ember lett belőle. Aki lustának mondaná, próbáljon meg annyi szerepet, zenét megtanulni és interpretálni, mint ő, akár a mai napig.
Vagy attól rossz, hogy nekünk nem rokonszenves a politizálása? Másoknak meg igen, ez egy ilyen természetű dolog.
Vagy attól, hogy ötször ment férhez? Ez nem valami rossz szokás: ne feledjük, hogy minden  kapcsolat vége, bármelyikünk életében, egy szomorú kudarc.
Ami a stílusát illeti: itt néhány ember elmondta, hogy hallotta már csúnyán beszélni. Másokat is hallottak már. Ránk az tartozik, hogy a nyilvánosság előt nem bunkó. Merthogy olyanok is akadnak.

755   minimuff 2017-11-09 15:24:06

Katinka már lánykorában is rossz kislány lehetett, valószínűleg akkor is csúnyán beszélt. A művésznő életrajzi kötete szerint az édesapja sokszor keményen büntette...

754   Heiner Lajos • előzmény745 2017-11-09 09:05:39

Vagy Kariko Tereznek.

753   IVA • előzmény750 2017-11-09 07:58:01

:-)

752   IVA • előzmény745 2017-11-09 07:57:21

Ám kiváló opera-énekesnőinknél is több férje volt Elizabeth Taylornak, aki a Modern kaméliás hölgy (Butterfield 8) főszereplője volt – amint Pitti Katalin fontos szerepei közé is A kaméliás hölgy egyik feldolgozása tartozik.

751   Búbánat • előzmény750 2017-11-08 16:10:46

Mikor leírtam, már tudtam, hogy ez a poén bekövetkezik... már vártam... így van rendjén: a feladott labdát, le kell ütni!

 

750   nizajemon 2017-11-08 15:17:58

Búbánat,te annyira huncut vagy..:)))) Utolsó mondatod az egyik kommnál: és volt 4 férje,csaknem  (elhaló hangot pászítok a szituációhoz), annyi (áááááá :D ),mint Pitti Katalinnak..... ezt követi a szigorú "térjünk vissza Pitti Katalin művészetéhez. (sírok a röhögéstől).

749   parampampoli • előzmény748 2017-11-08 14:35:11

Ez igaz, de már előbb is, 77-ben már súlyos hangi bajok mutatkoztak. De ez a korábbi nagyságából nem von le semmit, fénykorabeli felvételei ezt bizonyítják. És ahogy azt anno nekrológjában is megírtam, még törött hanggal is tudott csodákat tenni.

748   Cilike • előzmény744 2017-11-08 13:18:30

Jó, akkor csak annyit, hogy 84-ben az Anyeginben, mint Filipjevna már  szanaszéjjel volt törve a hang.

747   Búbánat 2017-11-08 12:07:31

Nem bánnám, ha visszatérnénk Pitti Katalin művészetére...

746   Edmond Dantes • előzmény745 2017-11-08 11:44:50

Köszönöm, én is így tudtam (Eboli).

745   Búbánat • előzmény744 2017-11-08 11:35:51

Komlóssy Erzsébet Eboli szerepét nem vállalta a Don Carlosból - csak  koncerten énekelt áriát belőle; egyik interjúban úgy fogalmazott: "mindig lerekedtem tőle, túl magas fekvései voltak az én hangomhoz. Egyébként ezért nem szerettem A végzet hatalmát sem, s az utolsó években már kértem, hogy erre ritkán tűzzenek ki."   Különben négy férje volt - csaknem annyi, mint Pitti Katalinnak...

744   Edmond Dantes • előzmény742 2017-11-08 11:19:00

Én pedig úgy tartom, hogy bizony Komlóssy Erzsébeten "nőttem fel" mármint az ő fachjában énekelt szerepeket illetően. Valószínűleg éppen annyival vagy fiatalabb mint én vagy még annál is fiatalabb :-) hogy már nem lát(hat)tad Komlóssyt in floribus. Nem tudok róla, hogy énekelte volna Ebolit (én biztosan nem láttam), de azokban a szerepekben, amikben láttam, senki más nem tetszett jobban mint ő azóta sem: hirtelenjében Carmen, Delila, Amneris, Azucena, Ulrika, Klütaimnesztra sőt Maddaléna és talán továbbiak. Obrazcova és Cossotto-kaliberű hang és személyiség volt. Nem hinném, hogy egyedül vagyok ezzel a véleményemmel. És boldog vagyok, hogy ott voltam a 80. születésnapja tiszteletére rendezett koncerten, ami után néhány hónap múlva elment.

"...negyven éves kora körül  teljesen kész volt vokálisan." Erős túlzásnak gondolom.

743   parampampoli • előzmény742 2017-11-08 09:42:41

Kiről is van most szó?

742   Cilike 2017-11-08 09:37:50

Éppen az említett mezzoszoprán hölgy esetében szerintem nem áll meg az állítás. Én egyszer hallottam egy összeállítást a rádióban a felvételeiből, mert én már csak romjaiban láthattam élőben, és sajnos rendkívüli csalódást okozott. Egyedül a Carmen volt az, amiben valóban magas színvonalat hozott, de Don Carlos Eboli, Ulrika, még nem tudom milyen áriák nem ütötték meg a mértéket. Bocsánat, hogy ezt mondon. És nem véletlen, hogy már negyven éves kora körül  teljesen kész volt vokálisan. 

741   Alvaro 2017-11-08 09:12:49

Azt gondolom ez nagyon jó meglátás, és helytálló

740   Edmond Dantes • előzmény731 2017-11-08 09:07:37

Erről van szó. Aki tehette = akit hívtak = szerződtettek, az elment. Kicsit vagy nagyon, attól függően, hogy "kicsit" hívták vagy "nagyon" hívták. Akit pedig nem hívtak, nem hívnak, annak elég volt a közalkalmazotti fizetés. 1989 óta nincs vasfüggöny sem. Kivételek mint mindig, természetesen akadnak. Vannak szerencsésebb és balszerencsésebb sorsok, az élet más területein is. Vannak túl hamar mélyvízbe dobott művészek, akiket aztán túl hamar ejtettek vagy "belefulladtak" a mélyvízbe. Vannak egyéni pl. családi okok is, amik megnehezítenek egy karriert. Vannak olyanok is, akik pl. sokáig keresték a hangjuknak-alkatuknak igazán megfelelő szerepkört és értékes éveket vesztettek el ezzel. És sok más életpálya van, amelyik nem futotta, nem futja ki magát vélt vagy valós érdemei szerint. Nemcsak az Operaházban. Többismeretlenes egyenlet ez!

739   Alvaro 2017-11-08 09:03:01

kezdem érteni...:)

738   Edmond Dantes • előzmény728 2017-11-08 08:57:24

:-)

737   Edmond Dantes • előzmény733 2017-11-08 08:56:28

-ppp- szíves engedelmével kissé talányos, de bölcs szavait (724) az általad említett és általam rajongva szeretett, tisztelt művészekre kölcsönvéve: hogy "miért nem csináltak nemzetközileg jelentősebb karriert, azt kicsit alaposabb megfigyelés és elemzés után elég jól meg lehet érteni." Másképpen, konkrétabban és 1/1 a te szavaiddal: pontosan erről van szó!! Ma sírnának a gyönyörtől a legnagyobb házak,ha ott énekelnének. Ugyanis ők és az összes többi régi nagyok is ott = a legnagyobb házakban énekelnének (és itthon valószínűleg alig vagy jóval kevesebbet)...legfeljebb egy ostoba rendszabály miattnem lennének örökös tagok. Rosszabbul jártak volna? 

736   Alvaro • előzmény734 2017-11-08 08:45:11

egyetértek. Nagy énekes, szerencsére dolgozhattam vele :) 

735   Alvaro 2017-11-08 08:44:35

Semmit nem von le.  Ilyen minőségű hangok mint az említett két művésznőé...ma nemigen akad....Amúgy, a világhír, tudjuk néha nagyon csalóka... én elég sokat járok Bécsbe...bizony, sokan meglepődnének a nagy nevek néha élőben mennyire nem úgy szólnak mint felvételeken....

734   Pristaldus • előzmény730 2017-11-08 08:43:00

Sajnos vannak olyan énekesek, akiknek ezért vagy azért nem jön be a külföldi karrier.

Kolonits Kláránál szerintem ma nincs jobb koloratúrszoprán a földkerekségen, mégis olyanok énekelnek a világhírű színházakban, akik szakmailag a lába nyomába sem érnek!

733   nizajemon 2017-11-08 08:36:44

Ágai Karola csinált kint karriert? Nem.Levon ez a nagyságából valamit? Nem. Komlóssy Erszébet? Ma sírnának a gyönyörtől a legnagyobb házak,ha ott énekelnének.

732   Alvaro 2017-11-08 08:36:09

Tavaly láttam Sümegi Esztert az "Árnyék nélküli asszonyban" mint Császárné...világszinvonal volt, csodálatos alakítást nyújtott. Ezen kívül a Köpenyben is... és volt szerencsém próbán és utána  a koncerten is a színpadról figyelni ahogyan dolgozik, énekel. Becsüljük meg Őt nagyon :)   

731   Alvaro 2017-11-08 08:33:11

Hát, valószínűleg nem annyi volt mint az Operában a közalkalmazotti fizetés...:)

730   nizajemon • előzmény727 2017-11-08 08:32:44

Most is úgy gondolom,hogy a Trubadúr Leonorájával,és az Aidával kellett volna promotálni. Az ezredforduló tájékán nem hiszem,hogy volt nála jobb ezekben a szerepekben. Urmana Scala,2006? Ugyan. Maria Agresta nemrég ugyanott Leonoraként. Mi volt benne ami jobb volt Eszternél?

729   nizajemon • előzmény728 2017-11-08 08:28:13

:))))

728   tiberio • előzmény699 2017-11-08 08:26:02

Árkus József, akinek rovata volt a Népszabi hétvégi számában, tudni vélte, hogy Marton nem azt súgta oda Pittinek, hogy Io sono la Turandot, hanem megmondta mennyi a gázsija nyugaton egy estére, és kolléganője ettől fakadt sírva. :)

727   Alvaro 2017-11-07 21:44:33

Vajon miért nem? Sümegi Eszter számos alkalommal énekelt Bécsben Toscát pl... kár, hogy nem volt folytatás....

726   Alvaro 2017-11-07 21:44:28

Vajon miért nem? Sümegi Eszter számos alkalommal énekelt Bécsben Toscát pl... kár, hogy nem volt folytatás....

725   Alvaro 2017-11-07 21:44:24

Vajon miért nem? Sümegi Eszter számos alkalommal énekelt Bécsben Toscát pl... kár, hogy nem volt folytatás....

724   parampampoli 2017-11-07 20:10:06

Hogy Pitti, B.Nagy és Sümegi miért nem csináltak nemzetközileg jelentősebb karriert, azt kicsit alaposabb megfigyelés és elemzés után elég jól meg lehet érteni. Hogy mi szerettük és szeretjük őket, az más kérdés, meg is érdemelték és érdemlik.

723   Alvaro 2017-11-07 18:29:54

Egyetértek. Hallgassuk meg a "Téli utazás" lemezfelvételét, vagy a Schiff Andrással közös Zeneakadémián rögzített koncertjének részleteit ugyanebből a műből....Harnoncourt lemezeit...(Don Giovanni, Fidelio), vagy Kékszakállút Boulezzel...pl...) A hangvolumen nem minden..... Csak egyszer hallottam élőben, Muszorgszkij "A halál dalai és táncai" c művét tolmácsolta.... megrázó volt... Ami Tokody Ilonát illeti, számomra olyan aurája van, olyan erővel képes közvetíteni az olasz opera és dalirodalom remekeit, amit más előadóban nem, vagy kevésbé találok meg. Nyilván neki is vannak, voltak hibái volkálisan, nincs tökéletes hang... 

722   Klára • előzmény706 2017-11-07 18:24:36

Polgár Lászlót - mint minden énekest és színészt - lehet szeretni, vagy nem szeretni. DE! Miután Magyarországról eltávozott, évekig megbecsült, tisztelt és sikeres tagja volt a Zürichi Operának, ahol azért a Pereira korszakban sem, és azóta sem kispályások énekeltek!  A tubuson van fent néhány igem jó felvétel azokból az időkből, bele lehet hallgatni!

 

721   Cilike • előzmény720 2017-11-07 18:24:28

Igen. Nála más probléma volt. 

720   Alvaro 2017-11-07 17:36:27

Egyetértek a Sümegi Eszterről alkotott véleménnyel. De hogy egy tenort is mondjak, szerintem B. Nagy János nemzetközileg is generációja egyik legszebb hangú tenorja volt... ha már az elmaradt világsztárságot említettük... 

719   Cilike 2017-11-07 17:26:09

Bár ez eleve ízlés kérdése, de nekem a hangszíne nem jött be. És a magasság felé veszített a minőségéből, furcsán képezte a felső hangokat. De mondom, ez szubjektív.

 

718   oldalsonka • előzmény716 2017-11-07 17:20:58

Megjött a Nagyvezír, és azonnal mehetett...

717   nizajemon • előzmény711 2017-11-07 16:58:19

Hát...ha az érzelmek papnőjének járt volna a világsztárság,akkor Sümegi Eszternek adományozom a galaxisokon átívelő művészetek Nagyasszonya címet.

716   Edmond Dantes • előzmény710 2017-11-07 13:35:56

Nem vélemény és nem érv vagy ellenérv, csak a pontosság kedvéért: "1977-2001 között a Magyar Állami Operaház magánénekese volt." (wiki)

715   Alvaro 2017-11-07 13:23:56

Ezzel egyetértek...igenis tisztázni kell a múltat...és beszélni róla...az elfojtott, elhallgatott, félig kimondott dolgok megbetegítik az egyént, és a közösséget is....azzal is, hogy ami Tokody művésznőé, az az övé, ami Pitti Kataliné, az pedig az övé... sokan szeretik mindkettőt, hogy ki kit tart jelentősebbnek, az pedig sokszor szubjektív.... 

714   Edmond Dantes • előzmény709 2017-11-07 13:18:31

Szintén Pitti Katalintól függetlenül:

"... jobb ,ha nem mélyedünk bele a témába!" Ebben opponálni szeretnék, éspedig nem a pár hete más fronton :-) divatba jött biliborítások okán. Hanem azért, mert a múltat igenis tisztázni kell. Az aktáknak hozzáférhetővé kell válniuk, mert amíg ez nem történik meg, addig minden a szőnyeg alá söpörve marad, legyen az abúzus, elfenekelés, ügynökakták vagy éppenséggel az ön által említett mindenféle esetek. A lassan és egyesek kénye-kedve szerint kimazsolázott-kiszivárogtatott információk csak mérgezik a köz- és magánéletet. Konkrét és a fórumhoz illő példa volt az 1-2 éve itt is felkerült egykori MÁO-karmester, aki nyilvánvalóan nem volt "magányos harcos" a Házban...de a témáról már írtam a Történelem-topik/429-ben, többek kapcsán, nem ismétlem.

713   nizajemon • előzmény711 2017-11-07 13:12:55

Tény és való,néha túlhabzottak az érzelmek. Nem értem,hogy miért kell rosszindulatúan nyilatkozni pályatársakról. Amit  Kincses Veronika énekelt össze,az az övé az utolsó hangig(nem mellesleg nagyon szeretem hallgatni azt is Tőle,amikor operettet énekel. Amit Tokody Ilona énekelt,az meg az övé. Őket kettejüket öszintébbnek láttam a szerepeikben,mint Pitti Katalint,igaz nagyságrendekkel többször láttam-hallottam őket énekelni,mint a művésznőt. Ott soknak éreztem a míszt.

712   Edmond Dantes • előzmény704 2017-11-07 12:54:21

Amit írsz, nem mond ellent a véleményemnek pontosabban az emléke(i)mnek. Nem azt írtam, hogy nem tetszett, hanem azt, hogy nem illett neki = Molnár Andrásnak Kalaf szerepe.

711   Alvaro 2017-11-07 12:51:47

"Az érzelmek papnője" c. Pitti Katalinról szóló könyvben nyilatkozza valaki, hogy neki, mármint a művésznőnek világsztárnak kellett volna lennie, de a Turandot botrány után Marton Éva mindenhol rossz hírét keltette a világban...nem hiszem, hogy Marton Évának a karrierje csúcsán, éppen Pitti Katalintól kellett volna féltenie a pályáját... 

710   Cilike • előzmény709 2017-11-07 12:44:40

Ebben igazad van. De mikor a művésznő karrierje elkezdődött, már nem  volt Aczél et. És őt aztán eléggé elárasztották szerepekkel, nem hiszem, hogy ne engedték volna ki. Az az igazság, hogy van, aki konvertibilis, kelendő a külföldi operavilágban és van, aki itthon ünnepelt, de a kinti ízlésnek nem felel meg. Ezt mindig nehezen értik és élik meg az illetők.

709   telramund • előzmény703 2017-11-07 12:17:36

" ki hitte volna, hogy az MSZMP-nek ekkora befolyása volt a világ nagy operaházaira és koncerttermeire?"

Független Pitti Katalin személyétől bizony volt egy Aczél elvtárs jó hosszú ideig,aztán volt egy Interkoncert,aztán Lukács Mikós után volt egy igazgató.Hallottunk olyanokat,hogy kit ,miért közvetít ki az Interkoncert,ki mennyit adózott a keresett külföldi keresetéből,ki nem adózott,ki számított disszdensnek és ki nem,kinek vitték utána az útlevelét,hogy kegyeskedjen ne rossz színben feltüntetni Magyarországon a lehetőségeket,kit közvetített ki az operaház ahelyett ,akit az adott színház hívott stb stb.Szóval jobb ,ha nem mélyedünk bele a témába!

708   Búbánat • előzmény707 2017-11-07 11:56:20

https://library.hungaricana.hu/hu/view/DunantuliNaplo_1986_05/?pg=89&layout=s

 

707   Búbánat • előzmény699 2017-11-07 11:54:43

Az elmondottakhoz  kapcsolható  ez a cikk is...

706   Alvaro 2017-11-07 11:51:03

Sajnos engem is nagy csalódással, megdöbbenéssel töltöttek el ezek a szavak...nem értem amúgy ezt a fajta keserűséget ami belőle árad... szerették, szereti a közönség, szép pályát futott be.... arról Tokody Ilona és Polgár László nem tehet szerintem, hogy az Ő személyes dolgai hogyan alakultak...talán emiatt van benne ez a fajta rosszindulat...az pedig, hogy valaki több mint 70- szer énekel a bécsi Staatsoperben, világkörüli turnéra megy a Metropolitannel, Carreras és Domingo kedvenc Mimije és Desdemonája, akinek lemezeiről Caballé tanulta bizonyos szerepeit... szóval erről nem hiszem, hogy a "párt " tehetett....Polgár László pedig szerintem az egyik legmuzikálisabb, legelmélyültebb énekes volt akit szerencsém volt hallani...hogy nem volt hatalmas orgánuma, ez tény, de idősebb korára gyönyörű felhangokkal szólt a hangja...és ezzel párhuzamosan gazdagodott kifejezőereje....  

705   Cilike • előzmény704 2017-11-07 09:00:33

Én nagyon elfogult voltam mindig Molnár Andrással kapcsolatban, mert egyszerűen odavoltam a hangszínéért, de szerintem objektíve is csodálatos Kalaf volt.

704   parampampoli • előzmény697 2017-11-07 08:41:45

Molnár olyan Kalaf volt, amilyenről ma már csak álmodhatunk. Nekem akkor is nagyon tetszett, nemrég néztem újra, most még jobban tudtam értékelni. Egyébként két hete volt összesen felkészülni egy ekkkora szerepből olaszul, és csak Marton kedvéért vállalta el, ezért bizonyos mértékű idegesség teljesen érthető volt részéről.

703   parampampoli • előzmény698 2017-11-07 08:35:27

Ezek mondjuk elég randa kijelentések... még jó, hogy Polgárral nem hozta össze a zsidó maffiát is. -:(( Amúgy nem csak Tokodyról szoktak ilyet mondani, hallottam én már hasonlókat Kincsesről és Sassról is. Ilyenkor mindig csak mosolygok: ki hitte volna, hogy az MSZMP-nek ekkora befolyása volt a világ nagy operaházaira és koncerttermeire?

702   IVA • előzmény699 2017-11-07 04:58:53

Pár nap sem telt bele, a nézőtéri mondaköltészetben már egy pofon is belekerült a krónikába (az erősebb fél részéről).

  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
10:00 : Budapest
Zeneakadémia, Előadóterem

Farkas Eszter (cimbalom)
Foglakozásvezetők: Haraszti Rita, Kósa Dávid
"Liszt-Kukacok Akadémiája"

10:30 : Budapest
Zeneakadémia, Kupolaterem

Várjon Dénes (zongora), Biczó Bernadett, Várkonyi Zsófia (hegedű), Baksai Réka (brácsa), Kirkósa Tünde (cselló), Szappanos Edit (ének)
Meseillusztrátor: Kőszeghy Csilla
Narrátor: Simkó-Várnagy Judit
"kamara.hu - a Zeneakadémia Kamarazenei Fesztiválja"
"Hamucsellócska"
Zenés mese a Hamupipőke nyomán

11:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia

Horváth Ágnes (brácsa), G. Horváth László (hegedű), Háry Péter (cselló), Szűcs Péter (klarinét), Kiss Péter (zongora)
MOZART: Esz-dúr („Kegelstatt”) trió zongorára, klarinétra és brácsára, K. 498
LISZT: Obermann völgye
DEBUSSY: G-dúr trió

11:00 : Budapest
MűPa, Üvegterem

Said Tichiti (ének, guembri, ud, ütőhangszerek), Ibrahima Fall
(djembe, balafon), Khalid Moutahir (ének, ütőhangszerek), Fehér Károly, Somogyvári Balázs, Merkovics Zoltán (ütőhangszerek)
"Zenél a világ! - A Szaharán innen és túl"

15:00 : Budapest
Klauzál Gábor Budafok-Tétényi Művelődési Központ

Budafoki Dohnányi Zenekar
mesélő: Lukácsházi Győző
"Bonbon matiné"
CSAJKOVSZKIJ: A diótörő

16:00 : Budapest
Magyar Rádió Márványterme

"Demeniv Mihály, harmonikaművész és tanítványai, a Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskola növendékeinek koncertje"
Szerkesztő-műsorvezető: Becze Szilvia

17:00 : Budapest
BMC, Koncertterem

Szabóki Tünde, Schöck Atala, Megyesi Zoltán, Cser Krisztián, Kovács István (ének)
Lutheránia Énekkar
Budapesti Vonósok
Vezényel és a műről előadást tart: dr. Kamp Salamon
"Budapesti Vonósok – Bach közelében 1."
J.S. BACH: János-passió BWV 245
Jézus elfogatása
Péter megtagadja Jézust

17:00 : Budapest
BFZ Székház

Lesták Bedő Eszter (hegedű, barokk hegedű), Pilz János (hegedű, barokk hegedű), Rajncsák István (barokk brácsa), Mahdi Kousay (cselló, barokk cselló), Sovány Rita (viola da gamba, barokk cselló), Martos Attila (violone), Pivon Gabriella (barokk fuvola),
Cszizmadia Angelika (csembaló), Dinyés Soma (orgonapozitív, csembaló),
Varga Judit (csembaló)
"Kamarazene korhű hangszereken"
BIBER: e-moll szonáta, C. 142
J.S. BACH: D-dú;r gambaszonáta, BWV 1028
J.S. BACH: g-moll triószonáta, BWV 1029
MOREL: Chaconne en Trio
PACHELBEL: c-moll partita
J.S. BACH: C-dú;r triószonáta, BWV 1037
J.S. BACH: 5. Brandenburgi verseny, BWV 1050

17:30 : Budapest
Klebelsberg Kultúrkúria

Szecsődi Ferenc, Csévi Flóra (hegedű),
Szentpéteri Gabriella (zongora),
Kiss Zenede tehetséggondozott növendékei
"Ünnepi koncert - a Klebelsberg Kuno Hét programja."
Ignaz Pleyel, Rózsa Miklós és Hubay Jenő

18:00 : Budapest
Olasz Kultúrintézet

Michel Béroff (zongora)
MÁV Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Csaba Péter
FRANCK: Szimfonikus variációk
RAVEL: Zongoraverseny bal kézre
SIBELIUS: II. szimfónia

18:55 : Budapest
MűPa, Fesztivál Színház

"Metropolitan Operaközvetítések a MűPában"
THOMAS ADÈS: Az öldöklő angyal

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Horti Lilla, Megyimórecz Ildikó (szoprán), Erdős Attila (bariton), Pataki Bence (basszus), Virág Emese (zongora)
Műsorvezető: Kovács Sándor
Művészeti vezető: Marton Éva
"Mihalovich-dalok"
Emlékezés a 175 éve született zeneszerzőre, a Zeneakadémia rektorára

19:00 : Budapest
Klebelsberg Kultúrkúria

Bándi János, Bándi Írisz Réka (ének)
Salgó Tamás (zongora)
HANDEL: Jöjj, béke angyala (duett)
LULLY: Gavotte / hegedű szóló (Bándi Írisz Réka),
ERKEL: Bánk bán/Bánk-Gertrudis (duett)
WAGNER: Tannhäuser / Romerzählung (Bándi János)
VERDI: A trubadúr / Máglyaária, (Bándi Írisz Réka)
BIZET: Carmen / Seguidilla (duett)

19:00 : Budapest
Óbudai Társaskör

Feriencsik László (fagott)
Capella Savaria
Művészeti vezető: Kalló Zsolt
JOHANN DAVID HEINICHEN: G-dúr concerto, S. 214
JOHANN FRIEDRICH FASCH: C-dúr fagottverseny, FaWV N:C1
WILLEM DE FESCH: E-dúr concerto grosso, op. 3/3
WILLEM DE FESCH: a-moll concerto grosso, op. 3/6
JOHANN DAVID HEINICHEN: G-dúr concerto, S. 213

19:00 : Budapest
Benczúr Ház

Ishimoto Hiroko (zongora)
"Női szerzők a férfiak árnyékában"
Fanny Mendelssohn, Teresa Carreno, Lili Boulanger, Elfrid Andrée, Benna Moe, Haruna Miyake, Agathe Backer, Dora Pejacevic és Amy Beach művei

19:00 : Budapest
Erkel Színház

ROSSINI: Olasz nő Algírban

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Simon Izabella, Várjon Dénes, Roman Rabinovich, Érdi Tamás (zongora)
Veronika Eberle, Muriel Cantoreggi (hegedű), Kim Kashkashian, Andrea Hallam (brácsa), Perényi Miklós, Marie-Elisabeth Hecker (cselló), Fejérvári Zsolt (nagybőgő)
Radovan Vlatković (kürt), Klenyán Csaba (klarinét), Lakatos György (fagott)
"kamara.hu - a Zeneakadémia Kamarazenei Fesztiválja"
DEBUSSY: En blanc et noir
CHOPIN: cisz-moll noktürn, Op. posth.
CHOPIN: 1. (g-moll) ballada, Op. 23
JANÁČEK: Concertino
JANÁČEK: Pohádka
SCHUBERT: A-dúr („A pisztráng”) zongoraötös, D. 667

19:30 : Budapest
Pesti Vigadó

Kruppa Bálint (hegedű)
Szent Efrém Férfikar (karnagy: Bubnó Tamás)
Concerto Budapest
vez.: Rácz Zoltán
"Orbán 70, Csíky 80"
ORBÁN GYÖRGY: Serenata No.1
ORGÁNY GÖRGY: Hegedűverseny
CSÍKY BOLDIZSÁR: Új mű - ősbemutató
CSÍKY BOLDIZSÁR: Gulag

20:00 : Budapest
Budavári Mátyás-templom

Solti Kamarazenekar
18:00 : Pécs
Kodály Központ

Bogányi Gergely (zongora)
Pannon Filharmonikusok
Vezényel: Cristian Mandeal
"Élet és halál táncai"
BARTÓK: Táncszvit
LISZT: Haláltánc
RICHARD STRAUSS: Hétfátyoltánc
DEBUSSY: A tenger
A mai nap
született:
1786 • Carl Maria von Weber, zeneszerző († 1826)
1899 • Ormándy Jenő, karmester († 1985)
elhunyt:
1986 • Bárdos Lajos, zeneszerző, karnagy (sz. 1899)