vissza a cimoldalra
2017-10-21
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Társművészetek (1213)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (59900)
Kedvenc előadók (2813)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3847)
Haladjunk tovább... (205)
Momus társalgó (6052)
Milyen zenét hallgatsz most? (24975)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2273)
Kedvenc művek (141)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11180)
A csapos közbeszól (94)

Erkel Színház (8367)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1122)
Udvardy Tibor (167)
Bartók Béla szellemisége (214)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (300)
Élő közvetítések (6644)
Lisztről emelkedetten (849)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2364)
Franz Schmidt (2923)
Edita Gruberova (3020)
Wagner-felvételek (257)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1115)
Balett-, és Táncművészet (5406)
Lehár Ferenc (578)
Jonas Kaufmann (2132)
Pantheon (2104)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (sphynx, 2006-08-02 23:35:16)

   
2872   Klára • előzmény2871 2017-10-15 13:54:12

És a csatolt adatok alapján a nézők/hallgatók a  szolídabb árakon sem tolonganak!

2871   Edmond Dantes • előzmény2870 2017-10-13 08:25:44

Így igaz:  "ennyi pénzért csak jót fog  HALLANI!" És amit még hozzá lehet tenni: csak jót fog LÁTNI! Mármint nem a színpadon, az a premier közönségnek talán kevésbé érdekes. Hanem pl. a foyerban és a másnapi lapokban: egymást, a ruhakölteményeket, ékszerkollekciókat + a tudat, hogy "én is ott voltam, engem is láttak". Így volt ez mindig, így van ez persze ma is, máshol is: STOP Operabál, MET-opening night stb. Hiába no: gyarlóság, asszony (és ember!) a neved :-) ...de bárcsak ez lenne a legrosszabb dolog a világon. Tegnap inkább csak jelezni akartam, hogy Ms. Netrebko és Mr. Eyvazov szolidabb áron is eldalolja Milánóban a Chéniert...

2870   telramund • előzmény2869 2017-10-12 19:28:26

A Scala téli nyitány mindig is nagy sznob felvonulás volt ,van, lesz.Miután csillagászati árakon kellnek el a jegyek,aki számít Itáliában ott kell lennie és természetesen ennyi pénzért csak jót fog  HALLANI!Még Eyvazov fémtorkát is.

2869   Edmond Dantes • előzmény2854 2017-10-12 10:17:50

Ehhez két megjegyzés:

1) Olaszország is jobban teljesít :-)

2) Nézd csak meg a további Chénier-előadások jegykínálatát! Segítek: dec. 10. 387 szabad jegy, dec. 13. 277 szabad jegy, dec. 16. 241 szabad jegy, dec. 19. 175 szabad jegy, dec. 22. 583 szabad jegy, jan. 2 . 459 szabad jegy, jan. 5. 256 szabad jegy. Ja és minden jegykategóriában nagyjából tizedannyiért mint a dec. 7-ei opening night-on = legdrágább jegy 300€. 

2868   Klára 2017-10-12 10:14:42

Lehet, hogy megköveznek, de én leginkább az érzelmet és a szerepek átélését hiányolom benne! Tiszta hangon, szépen énekel, de nekem mindig a Hoffmann meséi Olympiája jut eszembe!

2867   Búbánat • előzmény2866 2017-10-12 10:09:33

Dehogy, csak annyit jegyeztem meg, hogy Melinda nem, Szilágyi Erzsébet talán, Crescimira is lehetne - drámai szoprán szerepeket ma már olyanok is énekel(het)nek, akikről tudjuk, nem azok...

2866   nizajemon • előzmény2865 2017-10-12 09:51:05

Ez most komoly,hogy te is drámai szopránnak hallod????

2865   Búbánat • előzmény2863 2017-10-12 09:37:54

Igen, ez a szerep nekem is eszembe jutott; annak tudatában is, hogy elfogadom Telramund megjegyzését, amit az érzelem kifejezésre juttatásának követelményéről írt; Szilágyi Erzsébet akkor már inkább, mint Melinda, én Crescimira szerepében még el tudnám képzelni az István király című Erkel-operából. Nem hosszú szerep, de drámai szólam, egy lemezfelvételre szívesen megnyerném Nyetrebkót.

2864   Robesz • előzmény2862 2017-10-12 08:45:06

Ezzel nem vagy egyedül :)

2863   IVA • előzmény2860 2017-10-12 00:05:19

Szilágyi Erzsébet szerepére behívnám próbaéneklésre.

2862   telramund • előzmény2854 2017-10-11 20:24:30

Ez a nagyfokú médiafelhajtás következénye.Számomra Nyetrebkot,aki ebben lubickol inkább ellenszenvessé teszi,mint szimpatikussá.Persze laikus nézőpontom szerint.

2861   telramund • előzmény2860 2017-10-11 20:21:36

Egyik sem!Amilyen érzelem Erkel női figuráihoz illik Nyetrebkonak nincs!

Nem véletlen azon szerepek sora ,amire  le volt szerződve és visszalépett.Pl a Norma Londonban.(miszerint nem tud azonosulni a figurával)

2860   Búbánat 2017-10-11 19:15:52

Szerintetetek Erkel valamelyik operájának női szerepre írt szólama "jól állna" Nyetrebkónak? Eljátszadozom a gondolattal...

2859   smaragd • előzmény2857 2017-10-11 18:56:24

:-)

2858   IVA • előzmény2856 2017-10-11 17:21:17

Az olyan mint a santitabernacoli?

2857   Heiner Lajos • előzmény2855 2017-10-11 17:06:39

Antituberculomitot szed.

2856   Heiner Lajos • előzmény2855 2017-10-11 17:06:36

Antituberculomitot szed.

2855   József Miklós 2017-10-11 16:00:55

Láttam a Zeffirelli Bohéméletet... Nem nagyon lehet elhinni, hogy Mimi tbc-s, pedig nagyon sötét árkokat rajzoltak a szeme köré...

 

2854   parampampoli • előzmény2853 2017-10-10 23:33:41

Hogy mi lesz belőle, azt nem tudjuk, de a Scala évadnyitó Chenier-re a 3000 eurós jegyek is pár óra alatt elfogytak. (???)

2853   telramund 2017-10-10 23:12:31

Hiába Anna Nyetrebko a történelem nagy asszonya is szeretne lenni.Összehozza Oroszországot az USA-val.Putyint még megértem,de mit szól ehhez az amerikai first lady?Na meg a strapához Nyetrebko hangja?

2852   IVA • előzmény2851 2017-10-10 22:54:42

Milyen praktikus a két színház földrajzi közelsége! Mint a széles ívű híd pillére, igazán bekapcsolódhatna a projektbe a Magyar Állami Operaház.
Nyilván meglepetésként tartogatják a rajongók számára, hogy Radamest, Heródest és a Lohengrin címszerepét Eyvazov fogja énekelni.

2851   Búbánat 2017-10-10 22:24:02

Anna Nyetrebkóval készít közös produkciókat a Met és a Bolsoj

FIDELIO.hu 2017.10.10. 14:03

A zenetörténetben először három operát állít színre közös erővel a keleti és a nyugati világrész két uralkodó színháza.

Verdi Aidáját, Richard Strauss Saloméját és Wagner Lohengrinjét állítja színpadra a New York-i Metropolitan és a moszkvai Bolsoj, a három operát a két város közönsége 2019 és 2022 között láthatja. (Bár erről szó még nem esett, lehetséges, hogy az előadások élő közvetítéssel itthon is láthatóak lesznek, ahogy a Met annyi más produkciója is.) A két társulat egyesített kreativitással és technikai eszközökkel hozza létre az operaelőadásokat.

A teljes szereposztásokat és a készítők névsorát még nem jelentették be, de azt már tudni lehet, hogy az Aidát a Tony-díjas Michael Mayer, a Salomét a német Claus Guth, a Lohengrint pedig az angol Phelim McDermott rendezi.

Az orosz szopránénekesnő,Anna Nyetrebko mindhárom operában énekel majd,

az Aidában és a Salomében címszerepeket, a Wagner-műben pedig Elzát.

A New York-i előadások karmestere Yannick Nézet-Seguin lesz, aki a 2021/22-es évadtól az intézmény zeneigazgatója. Moszkvában Tugan Sokhiev áll a pulpitusra. A Bolsoj Balett egyébként 1959-ben járt először a Metben, és azóta rendszeresen vissza is tértek, így az együttműködés nem egészen előzmény nélküli.

 

2850   Búbánat 2017-09-16 13:31:06
Az M5 csatornán láthatjuk ma éjjel:

22:00 – 1.30 W. A. Mozart: Figaro házassága

(W. A. Mozart: Le Nozze di Figaro, 2006)

201'45''

Német operafilm

Rendezte: Brian Large, Claus Guth

Szereplők:

Ildebrando D`Arcangelo (Figaro, a gróf komornyikja)
Bo Skovhus (Almaviva gróf)
Dorothea Röschmann (Rosina grófné)
Anna Netrebko (Susanna, szobalány)
Christine Schäfer (Cherubino, apród)
Marie McLaughlin (Marcellina, házvezetőnő)
Patrick Henckens (Don Basilio, énekmester)
Eva Liebau (Barbarina)

„Egy majdnem füstbe menő esküvő zűrzavaros eseményeit briliáns szellemességgel elmesélő opera középpontjában Figaro és tűzrőlpattant szerelme, Susanna áll. Házasságra készülnek, ám a gróf kiszemelte magának a lányt. A grófné viszont éppen az ő segítségükkel kívánja megleckéztetni csapodár férjét. Emberi érzelmek, vágyak, álmok és megcsalattatások egész arzenálja látható, amit Mozart kiegyensúlyozott, választékos zenéje sok iróniával, és még több humánummal ábrázol.”

2849   Robesz 2017-09-11 18:00:44
Ha valkit érdekel, az én jegyem eladó :)
2848   ebera • előzmény2836 2017-09-11 11:30:43
Ma is felbukkant még jegy az Operaház honlapján, ha valaki nagyon szeretne venni, megtalálja ott.
2847   Edmond Dantes • előzmény2845 2017-09-09 14:06:20
Oké, velem meg lehet egyezni! Osztozunk, szünet után nekem a házaspárból nemcsak a jobbik, hanem a szebbik jut(na) bővebben :-)
2846   ebera • előzmény2842 2017-09-09 10:48:54
Kedves Alvaro! Kérlek, nézd meg üzeneteidet!
2845   lujza • előzmény2838 2017-09-08 02:21:15
Az ária tényleg szép, de ha addigra már jól felmérgesítem magam, nem biztos, hogy lesz kedvem meghallgatni. Különben is Alvaroval értek egyet, Harteros sokkal szebben énekli ezeket a szerepeket. A szálkásabb hangja ellenére, nem mellesleg azért is, mert a lelkét is bele tudja adni a szerepeibe.
2844   telramund • előzmény2842 2017-09-07 19:05:06
Én is így gondolom.
2843   Edmond Dantes 2017-09-07 13:44:05
Forza-Leonóraként láttam...Kaufmann nélkül...nekem bejön Harteros kicsit talán -hogy is mondjam- szálkás, néha nekem éles(nek tűnő) hangja és rokonszenves személyisége is. Huh és mindezt a Netrebko-topikban írom le, aki aztán sok minden, de szálkás...hát az nem. Hangja sem, alakja sem.
2842   Alvaro 2017-09-07 11:43:48
Lényegesen közelebb áll a hangi karaktere Aidához és Maddalenához mint Netrebkoé... Netrebko úgy tért át a drámai szoprán szerepkörre, hogy erre az adottságai messze nem predesztinálják.
2841   telramund • előzmény2839 2017-09-07 11:38:22
Mondjuk egy Tosca igen ,de nem egy tenor opera,mint az Andre Chenier.Egyébként Harteros nekem tökéletesen bejön Aidaként is Maddalenaként is.Kaufmannról ne is beszéljünk!
2840   Alvaro 2017-09-07 08:52:24
A lemondás veszélye mindig benne van... de inkább vállalom. Kinek a pap kinek a papné... nekem ők...
2839   Edmond Dantes • előzmény2837 2017-09-07 08:38:01
Csak aztán pórul ne járj! Mesélhetnék...avagy jobb ma egy Eyvazovval súlyosbított Netrebko mint holnap...mint holnap (Bécsben) ki tudja, ki? A Harteros-Kaufmann müncheni álompár nagyon jó...ha működik és nincs lemondás. Mesélhetnék...
2838   Edmond Dantes • előzmény2832 2017-09-07 08:34:32
Tudni nem tudom, hogy érdekel-e, de feltételezem, mert nagyon szép ária. És mindenesetre készen állok :-)
2837   Alvaro 2017-09-07 07:50:10
Egyszer volt már ilyen, hogy jegyet kínáltam eladásra és akkor többen nehezményezték, hogy ez nem a vatera...ezért szabadkoztam... hogy miért Bécsben nézem? Mert Kaufmannt nem lehet J.E - hez hasonlítani, Harterost pedig kiváló énekesnőnek tartom, mindehhez Otto Schenk pazar, korhű rendezése. Már volt szerencsém látni korábban a darabot Bécsben, Norma Fantinivel és a megboldogult Johan Bothával
2836   IVA • előzmény2830 2017-09-07 02:13:09
Miután a pesti előadásra minden jegy elkelt, már nemigen lehet választani.
2835   IVA • előzmény2829 2017-09-07 02:11:09
Nem a legmegfelelőbb helyre írni, ez valamiféle önmérséklet? Amikor vannak legmegfelelőbb helyek is: Erkel Színház-, illetve Bánk bán-topic. (Ez csak ajánlat volt.)
2834   IVA • előzmény2823 2017-09-07 02:06:04
Ugyanez jutott eszembe a szünetben való távozásról. („Ön Egyiptomból jön, uram, s nem látta a piramisokat?” – Wedekind: A tavasz ébredése)
2833   lujza • előzmény2830 2017-09-07 01:56:36
Jó döntés!
2832   lujza • előzmény2823 2017-09-07 01:55:55
Ki tudja, hogy érdekel-e engem az a Mamma morta? Mindenesetre állj készen, ha eljövök, ingyen is odaadom a jegyem.
2831   lujza • előzmény2824 2017-09-07 01:54:05
Warum?
2830   Alvaro 2017-09-06 14:58:42
én , ha választani lehet, inkább 2018 áprilisában fogom megnézni Bécsben a Chéniert Kaufmannal és Harterosszal, Otto Schenk szép, klasszikus rendezésében.
2829   Alvaro 2017-09-06 14:39:11
Elnézést, tudom,nem ez a legmegfelelőbb hely a dologra, de eladóvá vált 2 db jegy az Erkel Színház Bánk bán előadására szeptember 15 - én estére. 7. sor közepére szólnak. Ha esetlegesen érdekelne valakit, kérem privátban jelezze nekem.
2828   Edmond Dantes • előzmény2827 2017-09-06 11:51:48
De csak bizonyos kantonokban valamint Kantonban.
2827   Edmond Dantes • előzmény2826 2017-09-06 11:51:03
De csak bizonyos kantonokban valamint [urlghttps://hu.wikipedia.org/wiki/Kanton_(telep%C3%BCl%C3%A9s);Kantonban[/url].
2826   Heiner Lajos • előzmény2825 2017-09-06 11:42:06
Köszönöm, jogos, pár perc múlva nekem is eszembe jutott, ha kitesszük a határozott névelőt, egyes számban a melléknevet nem ragozzuk. De már lusta voltam javítani.
Amúgy, ahogy az ősi svájci mondás állítja: secko jedno.
2825   Edmond Dantes • előzmény2824 2017-09-06 11:05:30
...bocsánat, de csak: der schweigsame Herr. Az itt lejjebb a minap emlegetett Theo Adammal láttam a darabot Pesten jó régen, Sir Morosust énekelte.
2824   Heiner Lajos • előzmény2821 2017-09-06 10:17:16
Ich bin die schweigsame Fr..., bocsánat, der schweigsamer Herr.
2823   Edmond Dantes 2017-09-06 09:15:33
Egyre jópofibb/ak a nagy fogadkozás/ok: "nem megyek el az előadásra" (szabad, na und?), "ki fogom búúúzni" (tegyék, én nem tenném, főleg ha nem 100% megalapozott) stb., de a "szünetben elmegyek" az (egyik) legszórakoztatóbb. Netrebko szerepének csúcspontja szerintem a La mamma morta-ária és a IV. felvonás ill. a tenoráriát követő finálé. Aki "a szünetben elmegy", ha nem tetszik Eyvazov, az nagyjából lemarad...Netrebkoról. Ha valakinek ez szándékában áll, kérem szóljon nekem és időarányos áron (50%) átveszem a jegyét a két utolsó felvonásra: méltányos ajánlat, nemde? Na ugye.
2822   IVA • előzmény2821 2017-09-06 03:22:41
A 2629. sz. hozzászólásban írtakhoz („én bizony kihagyom azt a Cheniert”) képest nem tévedtem, csak mivel nem vagyunk napi kapcsolatban egymással, nem tudtam, hogy meggondoltad magad. Örülök is neki: biztosan lesz miről beszélnünk.
Persze, hogy kiválónak remélem Eyvazovot, hiszen „gyönyört ád a remény”. Olyan kiválónak mindenesetre, amilyenek elől számos esetben Te sem menekültél el a szünetben. Ők viszont nem voltak Netrebko férjei, csupán tenoristák, akik rendelkezésre álltak Magyarországon.
Rendben, lehetnek ítéleteid is az interneten hallottak alapján, azt viszont nem tudjuk még, milyen formában lesz Eyvazov december 29. estéjén, hogyan szól majd az Erkel Színházban, hogyan illeszkedik a koncert közegébe, egészébe.
2821   lujza • előzmény2796 2017-09-06 02:02:56
Most se kedvem, se időm nincs írni, de azért jelzem, hogy tévedtél. Én a Müpában nem voltam ott a vitatott úrnak köszönhetően, de mivel már reménytelennek tartom, hogy Netrebkot nélküle valaha is élőben hallhassam, ezúttal van jegyem. Az ugyan lehetséges, hogy a szünetben elmenekülök, de ha olyan kiváló lesz az úr, mint reméled, akkor végighallgatom. Én azt nem tartom előítéletnek, ha valakit élőben nem, csak interneten hallgatva a hangját szörnyűnek, a stílusát erőltetettnek, olykor ripacskodónak itéljük.
Egyébként Heiner urat kellene megkérdezni, nagyon hallgat arról a salzburgi Aidáról, ahol volt szerencséje a második szereposztást kifogni.
2820   Alvaro 2017-09-04 18:04:09
Richard Bonynge kiváló karmester, sokat tett a bel canto operák újrafelfedezéséért.
2819   Alvaro 2017-09-04 18:04:07
Richard Bonynge kiváló karmester, sokat tett a bel canto operák újrafelfedezéséért.
2818   IVA • előzmény2808 2017-09-04 17:51:05
Nem gondolom, hogy a milánói közönség olvassa a Café Momus fórumát, bár kizárni sem lehet. Viszont olvashatják „Ruiz” „signor netrebkózását” és mértéktartó hasonlatát az elvágott nyakú tyúkkal. „Egész Bécs egy nagy Lina” – mondja Ettingenné Molnár Ferenc Olympiájában. Egész Európa egy nagy Ruiz, állítom én. A véleménynyilvánítás szabad – mégsem tartom értő nézőhöz vagy zeneesztétához méltó attitűdnek a vendégénekes kibúzására való készülődést és buzdítást fellépése előtt négy hónappal.
2817   telramund 2017-09-04 12:21:35
Hát sznobék biztos sírógörcsöt kapnak ,ha az idilli pár nem jön többet.Eyvazov énekeljen úgy ,ahogy kell és nem lesz semmi probléma.A Scalában úgy is megkapja a magáét,bár már az olaszok sem olyanok mint régen,meg az "opera maffiát" sok pénzért meg lehet venni.De az nagyon sokba kerül.
2816   telramund • előzmény2811 2017-09-04 12:11:26
Vigyázzon Dantes,mert Ön is törlésre kerül,ha szenteket(momus szenteket) "gyaláz" illetve hasonló stilusban válaszol.(Nem ppp-re gondolok,mielőtt bárki azt hinné)
2815   parampampoli • előzmény2811 2017-09-04 11:25:21
Te általában nem szoktál csatlakozni érvekkel alátámasztott tényekhez, inkább hajtogatod tovább gyakran megalapozatlan egyéni véleményedet. Ezért van az, hogy általában kevesen értenek veled egyet.
2814   parampampoli • előzmény2811 2017-09-04 11:09:57
Nem én emelem: a szakma. Hogy a felesége az lett, aki, nagyrészt az is az ő műve volt. Igazi zenei Pygmalion.

Ha te nem ismered Friedrich Haidert, már megbocsáss, nem az ő baja, hanem a tied.
2813   Edmond Dantes • előzmény2812 2017-09-04 11:07:43
Noch einmal:
Mint látom, azon az előadáson még egy azeri énekesre lehet gyúrni.

Szerencsére az ő felesége nem operában, hanem képzőművészetben utazik.
2812   Edmond Dantes • előzmény2811 2017-09-04 11:06:11
Mint látom, azon az előadáson az ő felesége nem operában, hanem képzőművészetben utazik.
2811   Edmond Dantes • előzmény2810 2017-09-04 10:58:32
Hát persze, mindig tévedek, ha nem csatlakozom fenntartás nélkül az ezerszer mantrázott szentenciákhoz, meg máskor is...de már megbocsáss, ki az a Friedrich Haider? (Oké, már elolvastam a róla szóló szócikket.)
A többin nem vitatkoznék, Bonynge-t sem először emeled néhai hitvesével már-már egy sorba. De Eyvazov akkor sem az azeri baltás gyilkos stb. ld. 2809.
2810   parampampoli • előzmény2809 2017-09-04 10:11:03
Tévedsz ismét, de nem baj. Bonynge művészi teljesítményét és értékét a szakma már réges régen revidiálta, kedves felesége visszavonulása után számtalan kiváló előadással és lemezfelvétellel bizonyította, hogy a bel canto egyik legnagyobb mestere. Ugyanígy Friedrich Haidert, aki Gruberova nélkül is főzeneigazgatója lett több színháznak és zenekarnak, és ő is a belcanto egyik legjobb szakértője manapság. Eyvazov produkcióját meghatározza a randa hangja, unmuzikalitása, ezen nem fog tudni változtatni akkor se, ha a feje tetejére áll. A búúúzás nemzetközi jelenség, nem olasz. Miért maradnánk ki belőle éppen mi? (Aki akar kimarad, én nem.) Miért kéne elfogadni, hogy Netrebko vele lép fel és kész? Ingyen énekel nekünk, csak hogy a feleségét hallhassuk? Nem. Hát akkor miért lennénk vele elnézőbbek, mint mással?
2809   Edmond Dantes 2017-09-04 09:51:17
Nálunk az ütemes vastapsnak vannak erős hagyományai az élet különböző területein, operában is. Olaszországban a búúúzásnak...meg pl. a fizetett klakknak vannak (több) évszázados hagyományai. Fölösleges olyasmit majmolni tőlük, ami itthon csak elvétve fordul elő és akkor sem mindig 100% megalapozottan, csak azért, mert ott "cosi fan tutte" vagy mert gyárilag utáljuk Eyvazovot = majdani itteni teljesítményének ismerete nélkül és máris kibúúúzzuk. Ne őrajta akarjuk orvosolni ilyen-olyan sérelmeinket Trianonig, sőt Mohácsig és az azeri baltás gyilkosig visszamenőleg. Tessék elfogadni, hogy Netrebko vele lép fel és kész. Sutherlandet (és másokat) is elfogadták a férjével súlyosbítva, aki nem mérhető vele egy súlycsoportban. Kilóra sem, minőségben sem.
2808   parampampoli • előzmény2807 2017-09-04 09:10:33
Eyvazov már edzetten fog hozzánk érkezni, mert ha budapesti fogadtatása kérdéses is, milánói fogadtatása nem az. Gondolod, hogy ott is az ellenszenv miatt fogják kibúzni, csak az vezeti majd a közönséget, nem Eyvazov "gyönyörű" hangja egy Scala évadnyitón, ahol egykor a Cheniert Mario del Monaco énekelte Callassal. Esetleg azt gondolod, hogy a Scala karzatosai is a Momus fórumat olvassák? -:)
2807   IVA • előzmény2805 2017-09-04 07:37:45
A véleménynyilvánítás szabadsága mindenhez hozzátartozik – elvileg. Az opera terén az utóbbi évtizedek gyakorlatában Magyarországon ritka, elvétve fordul csak elő, hogy egy-egy elutasított rendezést néhányan kibúznak. Számtalan, kínos perceket okozó tenoristát rendre nem búztak már ki (köztük Chénier-ket sem).
Én is remélem, hogy Eyvazov azt fogja kapni, amit megérdemel. Nem gondolom, hogy azért, mert nem olyan formátumú énekes, mint Netrebko, megérdemelné a kibúzást. Őt is meghirdették az előadásra; aki nem tudja elviselni, allergiás rá, megkímélheti magát tőle.
Célszerű számolni azzal is, hogy ha Eyvazovot nem az esetleg botrányos teljesítménye miatt búzzák ki, hanem az itt folyamatosan olvasható ellenszenv megnyilvánulásaként, a magyar közönség is azt fogja kapni, amit megérdemel: Anna Netrebko soha többé nem fog fellépni Budapesten. Kell ez nekünk?
2806   Alvaro 2017-09-03 11:59:10
én tavaly januárban a Turandot előadása után gondolkoztam erősen, hogy amúgy Kossuth - díjas tenoristánkat "kibúzzam"... minősíthetetlen volt az éneklése....amúgy maga az előadás világszínvonalú volt, az énekkarnak és a zenekarnak , és elsősorban Kovács Jánosnak köszönhetően...
2805   parampampoli 2017-09-03 11:38:54
Nekem az a véleményem, hogy ha a közönség okkal elégedetlen, nyugodtan búúúzzon, fütyüljön, joga van hozzá. Ha valaki ezt megkérdőjelezné Olaszországban, azt hiszik, viccel. Van, ahol ez nem szokás, pl a MET-ben, ott ha valaki akármilyen sz.rul énekel, kedvesen megtapsolják. Legfeljebb többet nem hívják meg énekelni. Bécsben se szokták nagyon jó néven venni, de azért gonosz külföldiek, főleg a fránya olaszok ott is, meg szokták tenni. Én is kétszer: egyszer Curát a Bajazzókban (nem voltam egyedül), egyszer egy ismeretlen olasz szopránt, aki olasz vidéken is csak kisebb házakban lépett fel, és ki tudja miért, szerződtették Toscának a Staatsoperbe. Itthon eddig csak egyszer: Rost és Bruson mellett a hazai tenor egy tisztán intonált frázist se bírt énekelni, szerintem jogosan tiltakoztunk. Akkor se voltam egyedül. Bartolit akartam még kibúzni, de nem mertem: a körülöttem őrjőöngő fanek valószínűleg ledobtak volna a III. emeletről, ezért testi épségem megóvásáért inkább csendben maradtam. Pontosabban csendben távoztam, de azonnal az utolsó hang elhangzása után a szünetben. Szóval: az operához hozzátartozik a véleménynyilvánítás szabadsága, és nagyon remélem, bár nem hiszem, hogy Eyvazov azt fogja kapni, amit megérdemel. Mert a közönség összetétele nem ezt valószínűsíti.
2803   IVA • előzmény2802 2017-09-03 08:35:31
kártelét → kártételét
2802   IVA • előzmény2799 2017-09-03 04:19:49
Jelentem, sikerült a székemen maradnom. Viszont döbbenten olvasom, hogy vallomása szerint Ön nem a teljesítménye miatt, hanem a művészetétől független motivációból vett részt az immár operatörténeti akcióban. Bátran állítom ezt, egyfelől azért, mert az előadáson magam is jelen voltam. Másfelől a disszidált énekesnőt lehet(ett) nem szeretni, lehet korabeli sztárolását és mindenkori nagyságát vitatni, de sohasem nyújtott kifütyülni való alakítást. Az ellenszenv ilyen mértéke nem a művészetének szólt, hanem a személyének, és gyanítom, aki Eyvazov kibúzására vágyik és buzdít, annak alapvetően a tenorista személye és a partnerének is köszönhető pályafutása piszkálja a csőrét. Hiszen vannak nála sokkal gyengébbek is, akiket nem búznak ki.
Ami az én csatlakozásomat illeti, talán már bevallottam e fórumon azt a fogyatékosságomat, hogy sohasem tudtam fütyülni. Sem el-, sem ki-, pedig már megettem a sárgarépám javát. A Katharina Wagner rendezte Lohengrin előadásán jutott eszembe először, hogy magammal kellett volna hoznom az úttörősípomat az Erkel Színházba. Kapóra jött volna akkor is, amikor azt a sok pocsék rendezést láttam, amelyeket rendszeresen fel szoktam sorolni ezen a fórumon: a hazai és külföldi kóklerek táborának rendezéseit. Mégsem hordom magamnál a sípomat, mert azzal nem a spontán felháborodásomat és elutasításomat jelezném, hanem azt, hogy készültem a kifütyülésre, tehát nemcsak ítéletem van, hanem előítéleteim is voltak. Ezért, ha már a természet megtagadta tőlem a spontán tiltakozás képességét, inkább lemondok róla – helyette választom annak lehetőségét, hogy a Café Momus fórumon megírhatom a véleményemet.
Csupán azért kértem számon „nagy hangon”, hogy részt vesz-e Ön Eyvazov kibúzásában, mert Ön sem kis hangon kérte számon ezt a bécsi és a pesti nézőkön. Ha a tenorista teljesítményét olyan felháborítónak fogom találni, mint a hazug rendezők kártelét a repertoárban, ígérem, kibúzom én is. De készülni nem készülök rá.
A 2795 sz. hozzászólásban azt írtam, „feltételezem, váltott jegyet az Erkel Színházba”. Vagyis hogy ott lesz az André Chénier-koncerten. A mondatot tehát félreértette.
2801   Edmond Dantes • előzmény2798 2017-09-02 09:51:21
Első belenézésre abszolút nem így látom = ti. hogy "az Erkel Színház minden előadására minden jegy elfogyott", de nem emiatt írok. Hanem kérdezem, tudja-e valaki, miért nem aktív a "jegyvásárlás" lehetőség például az április 3-4-ei Vesztaszűzre és Halott városra? A hegyek alján, ami szintén érdekel, aktív (március 5.), zöld a felület mint a tavaszi mező = rengeteg jegy van.
2800   telramund • előzmény2799 2017-09-02 09:36:41
Mielőtt belekötne: hazajött. másutt : disszidált
másutt: volt már rá példa külföldön is.
2799   telramund • előzmény2795 2017-09-02 09:33:14
Legyen erős és kapaszkodjon a székében nehogy leessen!Volt szerencsém anno egy egész előadást megállítani,amikor a valóságban disszdált énekesnőhaza jött vendégszerepelni.Akkor sem volt könnyű,mert az ilyesmi egyedül nem megy .Aztán ,amikor kellett a megbeszélt személyek cserbenhagytak.Na ez így lenne most is.De azért ,ha úgy ítélem nyugodt lehet kibűzom,de majd a sok sznob üvöltésétől nem lehet majd hallani.Egyébként volt már rá külföldön is. Például a most jól futó Callejat Berlinben a Puritánok után,mert elviselhetetlen volt.De Cura sem uszta meg,pedig valamikor nagyon kedveltem.De remélem Ön is csatlakozik és nem csak nagy hangon számonkér.Egyébként nem tudom miből veszi,hogy nem leszek ott?Ezt én soha sehol nem írtam.
2798   joska141 • előzmény2796 2017-09-02 01:28:58
Nem csak az André Chénier-re, gyakorlatilag az Erkel Színház minden előadására minden jegy elfogyott.

Legalábbis az Operaház Műsor honlapon a "Jegyvásárlás" opción 2017.szeptermberétől 2018.júniusáig.

Illetőleg egyes balettprodukciókra még a "Jegyvásárlás" opció sincs feltüntetve.
2797   ebera • előzmény2796 2017-09-01 23:30:56
Szintén Eyvazov miatt nem megyek. Nem tudnám elviselni a hangját Netrebkoé mellett, ráadásul e mellé még kellemes színpadi megjelenés, vagy átlényegülés sem társul, és a bárgyú közönség bravozását sem hallgatnám. Egészségem védelmében távol tarom magam az eseménytől. Mélységesen felháborít, ez a közönségre erőltetett, méltatlan árukapcsolás.
2796   IVA • előzmény2791 2017-09-01 22:32:28
Az Erkelben telt ház erejéig lettünk vevők Netrebko urára (is). A fórumról eddig csak Lujza társunkról tudom, hogy nem lesz jelen Eyvazov miatt.
2795   IVA • előzmény2788 2017-09-01 22:29:12
Önben mikor lesz már annyi bátorság, hogy kibúzza Eyvazovot, de jó alaposan? Ahhoz először is jelen kell lenni az előadáson. December 29-én itt lesz a nagy alkalom. Feltételezem, váltott jegyet az Erkel Színházba.
2794   Alvaro 2017-09-01 20:19:20
Én kíváncsi vagyok rá :)
2793   Edmond Dantes • előzmény2790 2017-09-01 20:08:34
Ennek a megállapításának létezik egy kevésbé elegáns -mondjuk így: alpáribb- kb. szinonim változata, amit a világért sem idéznék itt. Ha valaki véletlenül nem ismerné, privátban szívesen megírom :-)
2792   Alvaro 2017-09-01 19:36:25
Alvarez vagy Kaufmann mellett így nem tündökölhetne...a férje meg...én eléggé szégyenteljesnek találnám, ha a feleségem farvizén építenék karriert...
2791   Alvaro 2017-09-01 19:31:28
Segített eldönteni a dilemmámat, hogy menjek e Bécsbe...Alvarez miatt mentem volna...úgy látszik már Bécsbe is benyomta... rohadtul nem érdekli szerintem, hogy a közönség többsége nem vevő az "urára"....
2790   telramund • előzmény2789 2017-09-01 19:11:41
Könnyű neki jó időben ,jó helyen lenni.
2789   -zéta- • előzmény2788 2017-09-01 18:03:31
Micsoda szerencse, véletlenül pont ráért...
2788   telramund 2017-09-01 17:27:21
Aki még nem tette siessen jegyet venni ,mert a STOP-ban szeptemberben a netrebkos Il Trovatore Manricoját ki hinné a lemondott Marcello Alvarez helyett Eyvazov énekli.Mikor lesz a nézőkben már annyi bátorság,hogy sznobságukat félretéve,hogy kibúzzák ,de jó alaposan.
2787   márta 2017-09-01 13:16:17
"... akik a hangokért mennek operát nézni" - ez a gyönyörű szinesztézia, utána nem is érdemes folytatni a vitát.
Amúgy én egy szép, karcsú fiatal lánytól nem várom el, hogy Aida-hangja legyen.
Viszont egy Aidahangú énekesnőtől elvársom, hogy minél karcsúbb, szebb próbáljon lenni!
2786   parampampoli • előzmény2778 2017-09-01 10:33:29
Nem vitatkozom tovább -- felesleges.
2785   Edmond Dantes • előzmény2784 2017-09-01 10:19:02
Hát ha egy sakk világbajnoknak az lenne a dolga, hogy a vele szemben ülő s z í v é t hódítsa meg (és nem a királyát!!), akkor ott is számítana, de több szempontból ugyebár nem az a dolga :-)
Mellesleg fénykorában pl. Kaszparovnak vagy Polgár Juditnak sem ártott, hogy elég jól néztek ki...de mint mondám, a sakktábla más terep. A többit már megírtam, kurz: rossz énekest nem kérünk.
2784   Momo • előzmény2782 2017-09-01 09:43:54
Te, igazából, szerintem az operánál, az első az, hogy hogy énekel valaki. Itt ugyanis olyan speciális tudás szükséges, ami eleve az átlagnak nem adott. Aztán, ha emellé még jól is néz ki, az a bónusz...

Ez pont olyan, mintha a sakk világbajnoktól várnád el, hogy legyen bombázó...
2783   Edmond Dantes • előzmény2782 2017-09-01 09:40:58
Bizonyos szerepkörben, szerepekben...
2782   Edmond Dantes • előzmény2774 2017-09-01 09:39:06
1. Az nem jó. De akkor se jó, ha kövéren és öreg(edő)n nem tudja elénekelni (jól).

2. "Kevésbé dekoratív" ez így szerintem túl általános. Mint már írtam, senki nem várja el, hogy énekesek egyben topmodellek is legyenek. Bizonyos szerepkörben, szerepkörben (ld.2778) pláne nem. Sok szerepben viszont úgy gondolom, a közönség elvárja, éspedig joggal, hogy az énekes(ek) jól nézzen(ek) ki, sőt, tovább megyek: alkatilag egymáshoz is passzoljanak. Nagyon leegyszerűsítve: gondolok itt a repertoár törzsét adó "szerelmespár"-operák "szerelmespár"-szerepeire, ma már akár a Wagnereket is ideértve.
2781   Momo • előzmény2780 2017-09-01 09:31:50
Nincs azzal semmi baj, hogy olyan vagy, amilyen. Ezt leszögezem. :-)
2780   Edmond Dantes • előzmény2775 2017-09-01 09:26:53
Dantès olyan, amilyen. Dantès nem számít. A közönség számít. Bővebben erről itt 2763, 2765, 2766, 2778, 2779. Olvasd el ezeket, ki foglak kérdezni belőle(m) :-)
2779   Edmond Dantes • előzmény2777 2017-09-01 09:20:12
Márpedig n e m ugyanaz az énekes. És a bölcs(ebb) énekesek többnyire eszerint alakítják a pályájukat, magyarul: szerepkört váltanak, ahogy életkoruk é s testtömegük emelkedik.
2778   Edmond Dantes • előzmény2772 2017-09-01 09:16:52
Egyetlen beírásom egyetlen szavát sem cáfolod, helyette engem kritizálsz. Nincs ezzel bajom, csak nem oldja meg a dolgot. Továbbá nem az én közérzetemnek nem tetszik, hanem a "köznek" azaz a közönségnek" nem tetszik, ha -és ez fontos!- bizonyos szerepkörben, szerepekben! olyan énekes(eke)t lát (l á t!!), akik abból már kiöregedtek, kihíztak. Senki nem várja el, hogy pl. Borisz vagy Scarpia délceg, fiatal amorózó legyen, Ulrica vagy akár Az éj királynője huszonéves bombázó kebelkirálynő legyen. És így tovább.
Csak n e általánosítsunk: ne állítsuk azt, hogy egy szép hangú énekes(nő)t bármilyen szerepben, bármilyen külsővel, bármilyen életkorban fel szabad léptetni, csak csupán azért, mert "szép a hangja". Mert nem. Kivételek, mint már írtam, mindig voltak-vannak.
2777   nizajemon • előzmény2774 2017-09-01 06:34:45
Megközelíthetjük onnan is,hogyha adott egy énekes,akit indulásától fogva szeretünk,ám az évek alatt bármitől megváltozik a külseje,akkor onnantól ő nem ugyanaz az énekes akit addig szerettünk??Dehogynem.
2776   smaragd • előzmény2774 2017-09-01 05:05:35

A tartalom és a forma egysége.
Megvan ma is, de megváltoztatták a formát és emiatt a tartalom is átalakult vagy fordítva.
Az operajátszásban  a hagyományt a globalizált világ trendjei váltották fel.
A klasszikus, eredeti művek tartalmát átformálták és hozzá megjelent a design, a formatervezés, mint forma. Az énekesek küllemét, a jelmezeket, a színpadképet és a plakátok stílusát mind ennek rendelik alá.
Kik?...talán a korszellem, amit ezen a téren a pénz, az anyag tart uralma alatt.
Ami ma szellemi, az a zeneszerzőóriások műveiből meghagyott rész és a klasszikus előadásmódot megjelenítő énekesek művészete.
A közönség azon része, amelyet az új, "designopera" nyert meg, többnyire a divat és nem a zenei hagyomány miatt látogat el az Operába, ezt viselkedésük is jelezheti, itt is megjelenik a tartalom és a forma sajátos egysége.

Véleményem szerint emellett megszűnt az operajátszás audiovizuális egysége, mert a színpadon napjainkban látott, gyakran túl erős - bár a szemnek esetleg vonzó - képi hangsúly igényes előadás esetében diszharmóniába került az eredeti zenei tartalommal.
2775   Momo 2017-08-31 22:29:15
Dantès ilyen. Egyre inkább úgy tűnik, hogy neki a külsőségek fontosabbak, mint a tartalom. Ez már a rendezések kapcsán is kiderült.

Persze, jó dolog, ha jól néz ki egy operaénekes, de ha emellett rosszul énekel, akkor 10-15 perc után ideges leszek tőle. Szép emberekkel tele vannak a divatbemutatók, a filmek meg a popzene.
2774   -zéta- 2017-08-31 21:29:33
Merőben teoretikus a vitátok, mert nem tisztáztátok az alapokat, hogy a kotta kottahű leéneklése és értelmezése szükséges-e vagy sem.

1. Mi van, ha valaki dekoratív megjelenéssel csak körülbelül (vagy úgy sem) tudja elénekelni a szopránszólamot?

2. Mi van, ha valaki kevésbé dekoratívan jelenik meg, de kottahűen és kifejezően énekli ugyanazt?

Szerintem mindkét oldal ugyanazt válaszolná...
2773   Haandel • előzmény2772 2017-08-31 18:35:09
''Akik a hangokért mennek operát nézni,''
azok arra kíváncsiak, hogy hogyan fog(y)nak a hangok kinézni!
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
10:00 : Budapest
BMC Koncertterem

Concerto Budapest
Művészeti vezetők:
Keller András (programigazgató)
Rácz Zoltán
"A Hallgatás Napja | A Concerto Budapest és a BMC egész napos kortárs zenei fesztiválja"
Részletes program a hallgatasnapja.hu oldalon

11:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia

Gulyás István (zongora)
"Liszt Születésnap"
Liszt:Zarándokévek - II. kötet („Itália”)

11:00 : Budapest
MűPa, Üvegterem

Nikola Parov (kaval), Orczy Géza (tambura), Gera Gábor (harmonika)
"Zenél a világ! - "Páratlan" zenék a Balkánról"

13:00 : Budapest
BMC Koncertterem

Keller Kvartett, Szent Efrém Férfikar
"A hallgatás napja"
ALBAN BERG: Wozzeck – töredékek
ARVO PÄRT: Seven Magnificat Antiphons

15:00 : Budapest
BMC Koncertterem

Kaczander Orsolya (fuvola), Keller András (hegedű), Balog József (zongora)
Concerto Budapest
vez.: Rácz Zoltán
"A hallgatás napja"
HENRYK GÓRECKI: Zongoraverseny
SOFIA GUBAIDULINA: Impromptu
HENRYK GÓRECKI: Kleines Requiem für eine Polka

15:00 : Budapest
Magyar Rádió 6-os stúdiója

Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara
Vezényel: Farkas Róbert
Műsorvezető: Péteri Lóránt
"Zenebeszéd"
MOZART: g-moll szimfónia K.550

15:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Emanuel Ax (zongora)
Budapesti Fesztiválzenekar
vez.: Fischer Iván
J.S. BACH: III. (D-dúr) szvit, BWV 1068
MOZART: d-moll zongoraverseny, K.466
CSAJKOVSZKIJ: IV. (f-moll) szimfónia, Op.36

16:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia

Yohei Wakioka (zongora)
"Liszt Születésnap"
LISZT: 10. Magyar rapszódia
LISZT: 104. Petrarca szonett
LISZT: Zarándokévek II. kötet („Itália”) - Mária eljegyzése
LISZT: Bölcsődal
WAGNER-LISZT: Izolda szerelmi halála
LISZT: Spanyol rapszódia

17:00 : Budapest
FUGA Budapesti Építészeti Központ

"CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál"
SZŐLLŐSY András és a magyar film / 2.
Tízezer nap (1967, rendezõ: Kósa Ferenc)

17:00 : Budapest
BMC Koncertterem

Nora Fischer (ének)
Concerto Budapest
vez.: Keller András, Rácz Zoltán
"A Hallgatás napja"
LOUIS ANDRIESSEN: M is for Man, Music, Mozart
LOUIS ANDRIESSEN: The nine symphonies of Beethoven

19:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia

Jandó Jenő (zongora)
"Liszt Születésnap"
BEETHOVEN: 23. (f-moll) szonáta, Op.57 („Appassionata”)
LISZT: Két legenda
BARTÓK: Szvit zongorára, Op.14 (BB 70)
Válogatás Liszt Ferenc kései műveiből

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti terem

Vörös Elma Dóra (zongora), Nagy Judit (fuvola), Papp Tímea (hárfa), Szűcs Péter (klarinét), Borsos Kata, Tálas Anna (hegedű), Kiss Alexandra Enikő (brácsa), Onczay Zoltán (gordonka)
"Doktorandusz koncertek 1."
„Francia kamaraest fuvolával és hárfával”
IBERT: Piéce
DEBUSSY: Six épigraphes antiques
RAVEL: Introduction et allegro
JONGEN: Deux Pieces en Trio, Op.80
TOURNIER: Szvit, Op.34

19:00 : Budapest
BMC Koncertterem

Balog József (zongora)
Concerto Budapest
vez.: Keller András
"A Hallgatás napja"
GEORGE BENJAMIN: Canon and Fugue
LUCIANO BERIO: Contrapunctus XIX ("Die Kunst der Fuge")
BERND ALOIS ZIMMERMANN: Stille und Umkehr Orchesterskizzen
BERND ALOIS ZIMMERMANN: Musique pour les soupers du Roi Ubu

19:00 : Budapest
Marczibányi Téri Művelődési Ház

Tőkés Emese (zongora)
BEETHOVEN: 32 variacio WoO 80.
CHOPIN: Asz dur polonaise Op.53.
LISZT: Csárdás obstiné
LISZT: Funérailles
LISZT: Après une lecture du Dante-Fantazia quasi Sonata
LISZT: Sposalizio

19:30 : Budapest
FUGA Budapesti Építészeti Központ

"CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál"
SZŐLLŐSY András és a magyar film / 3.
Magasiskola (1970) / GAÁL István (rend.)

20:00 : Budapest
Duna Palota

Duna Szimfonikus Zenekar
a Budapesti Operettszínház Balettkara és szólistái
vez.: Deák András
"Budapest Gálakoncert"

20:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Virágh András Gábor (orgona), Szentpáli Roland (szerpent, tuba)
Magyar Rádió Énekkara (karigazgató: Pad Zoltán)
"Studio5 - nyolc másodperc"
Bemutatók vegyeskarra és orgonára
SOLTI ÁRPÁD: Last Statements
BELLA MÁTÉ: Béke
VIRÁGH ANDRÁS GÁBOR: Seven Choralmeditations
VARGA JUDIT: Pocket Requiem
KUTRIK BENCE: In paradisum

21:00 : Budapest
BMC Koncertterem

Concerto Budapest
vez.: Rácz Zoltán, Keller András
"A Hallgatás napja"
SZŐLLŐSY ANDRÁS: Addio - Georgii Kroó in memoriam
KURTÁG GYÖRGY: Jelenetek egy regényből Op.19, 15 dal Dalos R. versei
VIDOVSZKY LÁSZLÓ: Le piano & Ses doubles
KURTÁG GYÖRGY: Esterházy Péter emlékére
A mai nap
történt:
1937 • Sosztakovics V. szimfóniájának bemutatója (Leningrád)
született:
1912 • Solti György, karmester († 1997)
1917 • Dizzy Gillespie, jazz-muzsikus († 1993)
1921 • Malcolm Arnold, zeneszerző († 2006)