vissza a cimoldalra
2019-12-15
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11457)
A csapos közbeszól (95)

Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62029)
Kórusok, kórusművek, karéneklés (115)
Társművészetek (1537)
Élő közvetítések (8279)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1823)
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (2999)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4628)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3538)
musical (189)
Operett, mint színpadi műfaj (4182)
Franz Schmidt (3480)
Kimernya? (3376)
Balett-, és Táncművészet (5940)
Belcanto (933)
Fanyalgások és Nyavalygások… avagy virtuális siránkozó elégedetleneknek (194)
Lisztről emelkedetten (981)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (sphynx, 2006-08-02 23:35:16)

   
2998   Haandel 2019-12-14 17:57:09

Anna Netrebko und ihr Ehemann im Interview
"Keine Lust mehr auf sechs Wochen Proben"

(Der Tagesspiegel)

2997   Edmond Dantes 2019-12-14 17:04:20

Egyetlen napig a teljes eloadas fent volt YT-on, gyorsan szetkuldtem par ismerosomnek a linket; masnapra eltunt.

2996   Héterő 2019-12-14 11:24:06

A két kis részlet (és a befogadó megosztó is) garantáltan vírusmentes. Érdemes letölteni a megtekintéshez, akkor nem akadozik a lejátszás még lassú internet-kapcsolatnál sem; a méret mindössze néhányszor 10 MB, így a régebbi gépeken sem foglal említésre érdemes tárhelyet.

Az ilyen kívánatos felvétel nem sokáig marad fönn a csövön, szemfüles Kláránknak köszönhetően én még éppen el tudtam kapni... Bár a kép és a hang minősége nem az igazi (az összenyomás miatt), de jó támpontot ad elmélkedéseinkhez.

2995   Klára • előzmény2994 2019-12-14 09:47:34

Engem a saját víruspajzsom ledobott, mert veszélyesnek találta tehát nem tudtam belekukkantani, pedig szivesen megnéztem volna újra. (az általam eredetileg megadott elérhetőségen  már nincs fent.) Csak azért írtam, hogy legyetek óvatosak!

 

 

2994   Edmond Dantes 2019-12-14 09:23:18

A belinkelt felvétel hol elindul, hol nem, most éppen elindul és a Levéláriát sugározza, de mindegy is. Láttuk az előadást és az egy egyszeri megismételhetetlen alkalom, élmény volt. Kinek nagyobb, kinek kisebb. Ahogy egy fórumtársunknak fogalmaztam privátban, de ezennel megosztom 1/1:  "nekem tetszett a nő úgy, ahogy volt, hibáival együtt. Vérmérséklet kérdése, ki mit lát szálkának vagy gerendának például egy énekes hangjában vagy alakításában. Én is észrevettem, hogy elég lárvaarccal énekelt elég sokat ... na és? Callas, az abszolút Tosca is másképp csinálná ma mint 60 éve."

Nincs abszolúte tökéletes teljesítmény, ha pedig lenne, azt pláne sokan lehúznák, "csakazértis".

2993   lujza • előzmény2992 2019-12-14 01:37:19

Kedves Héterő, én is nagyon köszönöm! Érdekes, eredetileg tv-n néztem, most pedig a számítógépen, talán más így a hang, mert Meli valóban jobban tetszik már az első felvonásban is. Csak ilyen jólfésült kisfiút ne csináltak volna belőle!

De sajnos Anna most se tetszik jobban. A hangja se, ha csak hallgatom, nekem ő nem Tosca hang, bár nem tudom megmagyarázni, miért. Már Manonként se tetszett, ezek a túláradóan érzelmes Puccini szerepek nem állnak neki jól. És ha nézem is, akkor csodálkozom is, hogy lehet ilyen mesterkélt? Mondhatnám, nincs köztük kémia se, ezért kíváncsi vagyok, milyen lesz a férjével, akinek a hangját amúgy nem szeretem.

2992   Héterő • előzmény2991 2019-12-13 16:09:47

Nehéz méltó partnert találni Annának...
Abban teljesen igazad van, hogy most sikerült. A kedvedért – itt a levél is: un sol motto.

2991   telramund • előzmény2990 2019-12-13 09:35:47

Köszönöm!Valóban már működik,de véleményem változatlan.Viszon feltünt még jobban ,Meli milyen szépen énekelt,pedig mindenki lehúzta aaz első felévonásbeli produkciókját..Nekem Cavardossiként már  a genovai Toscában is tetszett tavaly,ahol a levéláriát meg kellettt ismételnie.

2990   Héterő • előzmény2989 2019-12-12 23:41:44

Már nincs törölve, csak valamit javítottam, azért állt le átmenetileg. Letölteni már lehet ( 8 perc, 95 MB ).

Online kisvártatva feléled.

2989   telramund • előzmény2988 2019-12-12 22:34:24

Köszönom,a link törölve,de nem baj,mert hozzáférek az egészhez.Holnap megnézem,de nem valószínű,hogy a véleményemen változtatok.Nekem Netrebko

szíve sehol nem jelenik meg,én nem erősítem rajongótáborát. Pont emiatt,elismerem valaha nagyon szép hangját és nagyszerű technikáját,amit  használ,Magassági problémái soha nem lesznek illetve azoknál lesz legkésőbb probléma,de középen már most hallatszik,hogy nem az a hang szól mint régen.

2988   Héterő • előzmény2953 2019-12-12 11:45:11

Kedves telramund, Anna N. mimikájának védelmében – hála Klárának (2979) – felidézek néhány percet az első felvonásból. Az általad azonnal fölfedezett, korábban még soha nem hallott (első) kis 1900-as kiegészítés is itt van.

2987   Héterő 2019-12-10 19:43:10

...nagyon időszerűvé, nagyon hitelessé teszi a művet, és nagyon hasonlóvá a valósághoz, amely napjaink társadalmában igen nyers és durva” – mondta Riccardo Chailly, utalva arra, hogy az opera cselekménye a modern fülek számára a MeToo mozgalmat idézi fel. (Hát olvassa a momust ő is!)

And with Riccardo Chailly keen to shine fresh light on Puccini’s score, reinstating the 1900 “Urtext”, it wasn’t always an easy night for the singers to shine.

...and “Vissi d’arte” was luxuriantly sung, although Chailly’s slow tempi messed with her breathing.

Also grabbing attention was Chailly, who – significantly – did not take a solo curtain call.

2986   telramund • előzmény2983 2019-12-09 16:57:25

Na itt aztán semmi el nem dőlt Toscáról,mert a 3  Marioario olyan egyforma volt,mint az egypetéjű hármasikrek..Mehet itt a szerecsen mosdatás ez az előadás nálam az első 100-ban nincs benne.

2985   Búbánat • előzmény2984 2019-12-09 16:39:33

Egy a dolog a libretto és más dolog a rendező "belerendezése" a darabba...- a saját gondolatainak érvényre juttatása, kihangsúlyozása a szereplők által is, a zene "ürügyén", annak pillérén, - úgy általában... Az előadás  valamilyen reakciót mindenkiből kivált: a látvány és a cselekmény együtt hat: a színpadon a rendező irányít, a zenekari árokban a karmester dirigál.   A jó énekes-színészen meg semmi nem múlik... Vállalja, amit a két direktor tőle elvár.  A közönség meg általában tapsol hozzá...

2984   Edmond Dantes 2019-12-09 16:15:57

A pénteki Tosca (nem) mellesleg ismét bebizonyította, mennyire fontos az eredeti nyelven éneklés, feliratozással. Azt hisszük, ismerünk 1-1 (sok) nagy operát, pedig nem vagy csak úgy-ahogy. Kizárólag jól olvasható jó felirat esetén követhető pontosan még egy ennyire ismert darab is. Megjegyeztem, ha nem is szó szerint: Scarpia bevallja: libidóját kimondottan serkenti, ha egy nő ellenáll neki, undorodik tőle ... miután megszerezte, lehetőleg erőszakkal -bár azt mondja, ő nem lesz erőszakos- már nem is érdekli a zsákmány ... jöhet a következő. Ahogy már írtam (2952),  a véresen-hörgősen hiperrealistára sikerült gyilkolászás "méltó" válasz erre az attitüdre, még ha 120 éven át beértük is egyetlen jól irányzott késszúrással..

2983   márta 2019-12-09 15:50:54

Először csak a hangját hallottam, utána képpel is végignéztem. Sajnos mindegyik szereplő egy-két számmal kisebb lékek, mint írva vagyon. Még az erős hangú Salsi is, akiből hiányzik a nagyvonalú szemétség, a lelki szadizmus hátborzongatása. Meli széphangú, jóléneklő Nemorino, aki fél, hogy 4-est kap a vezénylő tanárbácsitól, ezért állandóan őt nézi. Ha látom, még inkább hivatalnokszerűen eminens. Nem egy voltariánus szabadlelkű művész, aki végül büszkén néz szembe a halállal.

Az operában egyik kedvenc pillanatom, amikor Tosca az első felvonásban megszólal a színfalak mögül: "Mario!" Itt már sok minden eldől a szopránról. Most Cavaradossi rémülete volt a legérdekesebb, bizony ő is erősen tart ettől a szenvedélyes nőtől!  Netrebko színpadias és a külsőséges. Tosca egyszerre egy istenfélő olasz lány, fölkavaró szerető, és tehetséges művész. A gyilkosságba egyrészt a kilátástalanság és a megalázás sodorja bele, másrészt ez élete nagy színpadi alakítása! Pontos színészettel teljesen elaltatja ennek a ravasz rendőrnek az elővigyázatosságát, és minden erejét összeszedve ledöfi.

Szürkék a mellékalakok is. Micsisa Elsöpróen emberi Sekrestyés volt Italo Tajo, vagy Gregor! Nagyszerű viszont Ernesto Panariello, mint börtönőr. Bejön, énekel két mondatot, és máris magam előtt látom, tudom, mit szeret reggelizni és hány gyreke van. Amint kimyegy, azonnal elkezdek vágyakozni, hogy jöjjön vissza, és énekeljen még!

2982   Héterő • előzmény2981 2019-12-09 13:59:39

Azért a dolog kissé bonyolultabb...

A Teatro alla Scala kitette az oldalára a frissített szövegkönyvet, így hitelesen (?) látszik, hogy Scarpia nem csupán megkapni akarja a dívát, hanem a végtelenségig meggyötörni!

Iszonytató szadizmusról szól a darab, a politikai és bűnügyi szálak valójában mellékesek; Scarpiát nem igazán érdekli Angelotti sorsa, Cavaradossi kínzatása is inkább Tosca kínzása.

Már az első felvonás végén - a néző számára - kiderül, mi a rendőrfönök célja:

A doppia mira tendo il voler! Né il capo del ribelle è la più preziosa.
Ah di quegli occhi vittoriosi veder la fiamma
(con passione erotica)
illanguidir con spasimo d’amor...
fra le mie braccia illanguidir d’amor.
(ferocemente)
L’uno al capestro, l’altra fra le mie braccia...

Tosca elég hamar rájön, hogy miről van szó, nem biztos tehát, hogy pillanatnyi ötlete volt csupán a szadista megölése.

(Tosca, vinta dalla terribile commozione, cade prostrata sul canapè e con voce singhiozzante si rivolge a Scarpia che sta impassibile e silenzioso)
Tosca
Che v’ho fatto in vita mia?!
Son io che così torturate!... Torturate l’anima...
(scoppia in singhiozzi strazianti, mormorando:)
sì, l’anima mi torturate!

A szadista állat kimondja: "Mennyire gyűlölsz! Így, (éppen) így akarlak!"

Scarpia
(con accento convinto e con compiacenza)
Come tu m’odii!
Tosca
(con tutto l’odio e il disprezzo)
Ah! Dio!...
Scarpia
(avvicinandosele)
Così, così ti voglio!

A kés talán mindössze kínálkozó lehetőség, amivel él Tosca:

...scorge sulla tavola un coltello affilato e a punta;
con infinite precauzioni cerca d’impossessarsi del coltello...

A rendező elég ügyetlenül tompa evőkést ad Tosca kezébe, az operatőr pedig gondosan ráközelít az alkalmatlan késre...

Egyébként emlékeztet az egész történet egy mai METOO -ra.

2981   telramund • előzmény2978 2019-12-09 12:15:23

Scarpia üzletet ajánlott és Tosca kényszerűségból belement.Gyilkolása pillanatnyi pánikból történt,de az utána való gyilkolása fojtogatása és még egyszer leszúrása,mármár tudatos gyilkost felételez.Mint a jogászok mondják az első szúrás lehet felindulásból,de a következő már tudatos gyilkolás.Ez persze a rendező hibája annyi sok más mellett.

2980   telramund • előzmény2978 2019-12-09 12:08:04

Kedves Cherubino!Ha  Figaró házasságában egy ilyen grófnő lenne,nem szeretne bele.De új a pályán beírásai alapján(1).Inkább a védőügyvéd szerepében ír.Ettől  sajnos Netrebko nem lesz soha Tosca,mert a szíve nincs benne.Előnytelen jelmezei pedig inkább a templomba betérő római asszonyságot és nem Róma  ünnepelt díváját juttatta eszembe

2979   Klára 2019-12-09 08:24:15

https://www.youtube.com/watch?v=TzkMAzvXnTg        

2978   Cherubino 2019-12-09 07:09:51

Netrebko Toscája fenséges. Már az első belépése mindent elárul: kemény, erőszakos asszony. Scarpia jól melléfogott, ha azt hitte, megszerezheti magának. A Vissi d arte sem volt megható, egy nagy színésznő hatáskeltő produkciója, de annak lenyűgöző. Ez a Tosca hiteti el előszőr velem, miért Scarpiát emlegeti utolsó szavával: akár az égben, akár a pokolban, üldözni fogja a gazembert!

2977   lujza 2019-12-09 01:03:32

Valóban, mindnyájan másképp láttuk-hallottuk ezt a Toscát! Szerintem ez a szerep nem való Netrebkonak. Nem azért, mert nem tudja elénekelni, azt bármkor csípőből megteszi. Hanem, mert nem tud Tosca lenni. Érdekes, mert dívát kéne játszania, ami Georghiunak kiválóan ment, neki mégse. Mondhatnám aszexuális volt az 1. felvonásban, akaratlanul is Mattila jutott eszembe itt. Azt nem mondanám, hogy nem volt mimikája, voltak érzelmei, csak Toscához kevés. A ruhái előnytelenek, és egyáltalán nem autentikusak voltak. Az 1. felvonás sötét szoknya fehér blúzához óriási úttörő nyakkendőt adni rá nekem tréfás volt. De én is kíváncsi vagyok, a férjével, koncertszerűen milyen lesz. Meli nekem is csak a 3. felvonásban tetszett egyértelműen, de ott nagyon. Salsi jó volt. És ha egy rendezés hagyományos, akkor ne libegjen, forogjon, trükközzön feleslegesen!

2976   lujza • előzmény2975 2019-12-09 00:52:46

Hernandez valóban csodálatos!

2975   telramund • előzmény2970 2019-12-08 23:30:33

Bár az egész előadás megvan,most hirtelen meghallgattam a linkben szereplő részeket és csak csodálni tudom Hernandezt.Na az ilyen hangok jönnek be nekem .Csoda éneklés kevés dííváskodás és főleg több érzelem.Nagyszeű Tosca lesz!!!

2974   telramund • előzmény2971 2019-12-08 22:38:15

Nagyon jó előadás volt.Theorin helyett ugrott be a premierre,bár később Ő is énekelte a szerepet(Saioa)

2973   nizajemon • előzmény2970 2019-12-08 21:14:56

ÓÓÓÓÓ....de jól énekel S. Hernandez!

2972   smaragd • előzmény2969 2019-12-08 20:48:56

Igen hallottam, de akkor is! :-)

2971   otello • előzmény2970 2019-12-08 20:22:25

Saioa Hernández mellett a főbb szerepekben Brian Jagde, Dolora Zajick és Gabriele Viviani.

2970   otello • előzmény2963 2019-12-08 20:19:42

Off itt, de a héten pont rátaláltam az említett Gioconda teljes tévéfelvételére.
Ebben a fiókban van részekben feltöltve, ha érdekel Titeket: 
https://www.youtube.com/channel/UC79yUlYuziC74yrx-l6XIGQ/videos

2969   Héterő • előzmény2967 2019-12-08 20:14:20

                              Prezzi 7 dicembre 2019
Platea – 2.500 euro
Palco – da 2.500 a 500 euro
Galleria – da 350 a 50 euro più prevendita

2968   Klára • előzmény2961 2019-12-08 19:34:40

Igen, Netrebko remekül énekelt, de nem volt Tosca! Egyébként csak az első felvonást láttam, az éppen elég volt! A rendezés, az a vörös lebernyeg, a gesztusai - szóval, elég. Ami Melit illeti, egyre inkább "felnő" bizonyos szerepekhez, de igazi hőstenor sose lesz. Igazán szépet a 3. felvonásban énekelt, de azt már csak hallottam, nem láttam.

2967   smaragd • előzmény2964 2019-12-08 19:32:46

Egyetértünk...

Nagyon érti a csíziót, lásd vörös rózsaszálak... Szereti a közönséget, szerintem visszafogott volt. Bennem ez az előadás szép emléket hagyott, és a közvetítés is kellemes volt. Ottlenni még jobb lett volna :-)

2966   Haandel 2019-12-08 19:29:27
2965   Edmond Dantes • előzmény2960 2019-12-08 19:27:32
2964   Edmond Dantes 2019-12-08 19:23:55

Köszönöm T. Fórumtársaim eddigi véleményeit, tanulságosak. Korábban olvasott beírásaik alapján hozzáértésük, szakértelmük az alapja a leírtaknak. Egyben -számomra- szép példája annak, hogy ugyanazt a hangot, produkciót, alakítást milyen más szemmel-füllel nézi-hallja és ítéli meg 1-1 néző és osztja meg róla véleményét éspedig parlamentáris stílusban. Már ezért jó, hogy volt ez az azért nem mindennapi előadás (és megnéztük), már ezért jó, hogy van ez a fórum. In concreto, még egyszer a díváról: azt hiszem, ő már megteheti, hogy előnytelen ruhát vegyen fel, megteheti, hogy becsússzon némi intonációs zavar, megteheti, hogy nem játssza túl a szerepet vagy nem azonosul vele 1/1 és a mimikát sem tolja túl. Aki kedveli, elfogadja őt, annak így is-úgy is tetszik és tudomásul veszi-vesszük, hogy az idő őfőlötte is múlik és új szerepkörbe kell átmennie. Tosca márpedig mindenkinek a szerepálma. Lehet, hogy azt nyilatkozta, hogy ő nem szereti Toscát, de szerintem ez a nyilatkozat is a show része. És ő ezt is megengedheti magának. 100-ból 99 énekes mindig minden -megkapott- szerepre "vágyott", "imádja". És azt mondanám, talán nem is muszáj "szeretnie" Toscát, elég, ha jól megcsinálja. Jól azaz úgy, hogy a közönség szereti.Fontosabb, mintha ő szeretné és/de őt nem szeretnék a szerepben. Tegnap este kiderült: nagyon szeretik Toscáját.

2963   telramund • előzmény2962 2019-12-08 18:18:41

Köszi

És milyen Giocondát énekelt a Lceoban

2962   Héterő • előzmény2958 2019-12-08 17:47:33

Saioa Hernández - mint Odabella - valóban kiválóan énekelt és játszott a tavalyi Scala-megnyitón az Attilában.

Van tőle csövön Vissi d'arte.

2961   nizajemon • előzmény2960 2019-12-08 15:59:57

 A mellezős hangok nélkül remekül énekel. Anna.Kémia az 1 felvonásban semmi Melivel,úgylám Scarpia jobban bejöve neki :)A rendezés ok (nekem).

2960   Búbánat • előzmény2953 2019-12-08 15:53:00

Netrebko tegnapi  Tosca alakítása rendező - rendezés függvénye is lehet... Kíváncsian várom e szerepében az Erkel Színházban, a következő évadban. (hangversenyszerű előadás)   Ha majd élőben meghallgatom őt, talán már reálisabb véleményt alakíthatok ki magamnak az énekléséről, mint ami a mostani élő operaközvetítésből nekem átjött… (Amikor 2017 decemberében fellépett férjével az André Chénier-ben, ugyancsak hangversenyszerű előadásban, Maddalénája akkor nagy élményt jelentett.)

2959   telramund • előzmény2955 2019-12-08 15:34:10

A második felvonást dec 31-én a Met gálán elénekli

2958   telramund • előzmény2956 2019-12-08 15:32:10

Hát én is kétszer láttam a második felvonást,de engem sajnos nem fogott meg egész este az átélés szelleme.(mármint Netrebkoé).De szerintem őmaga sem volt  az első felvonás után valami lelkes és abban volt a legszenvedélytelenebb.És egy Netrebkotól elvárom ,hogy a 3. felvonás C-jét biztosan énekelje és tartsa valamivel hosszabb ideig mint tette.Ugyanez vonratkozik a záróhangjára is.Sajnos a Toscát annyi nagyszerű énekesnővel hallottam,hogy ez az alakítás hidegen hgyott sajnos.Kíváncsi lennék Saioa Hernandez mit hoz ki a szerepből?Mert bár nem akkora sztár minrt Netrebko ,de nagyon jó énekesnő!

2957   smaragd 2019-12-08 14:51:00

Örültem, hogy láttam! Az eddigi vélemények mindegyikében van olyan elem, amivel egyetértek.

2956   Héterő • előzmény2953 2019-12-08 14:30:51

Miket nem veszel észre...! Kíváncsi lennék, hányan figyeltek föl, hogy:
"alla luce delle ricerche musicologiche più recenti" - azaz a frissen elemzett 1900-as változatban ment ez a Tosca.
A Scala honlapján olvasható:
"...i capolavori di Giacomo Puccini sono stati finora presentati in versioni che recavano spesso inconsapevolmente le incrostazioni della tradizione."
Igyekeztek tehát a szokásos, hagyományos változtatásoktól megtisztítani a darabot.

Visszanéztem Anna mimikáját; volt neki bőven - és jó! Kicsit igazságtalan vagy vele szemben.

2955   otello • előzmény2953 2019-12-08 13:39:09

Turandot: január végén fogja majd - elvileg.

2954   otello • előzmény2952 2019-12-08 13:36:52

Olyan "egyszer elment" élmény volt  nekem (RAI közvetítést néztem végig). Netrebko ebben a fachban nem tetszik sajnos, a mesterséges sötétítés sokat levon az élvezetből. Színészileg pedig elég hullámzó volt tegnap. Salsi Scarpiája nekem túl egysíkú volt, néha kissé nyers hangadással. Meli az első felvonásban nem tetszett, a Vittoria sem, viszont a harmadikban meggyőzött. Úgy érzem, neki eléggé határszerep ez a Cavaradossi (vagy talán már azon túl?) - míg a lírai pillanatokban csodás dolgokat tud csinálni, a drámai pontokon kevés. 

2953   telramund • előzmény2952 2019-12-08 12:43:48

Hát Netrebko Tosca alakítása egy nulla volt Érzelem egy szál sem az arcán egy mimika meg nem jelent.Több helyen kis rekedtség volt.Sőt intonaciós probklémák is akadtakRuhái előnytelenek voltak ,úgy általában a főszereplők jelmeze semmi.Meli spec.nekem nagyon tetszett,le lehet hurrogrni ,de mitől volt gyengébb mint Netrebko? A rendezés legalább nem modern volt,de a termplom állandó forgása idegesítő.Lényeg Netrebkonak semmi köze Toscához, mint ő maga is nyiltakozta nem is szereti a szerepet.Látszott!Valószínúleg ezért van kevés vélemény.Én ugyn csak a harmadik felvonást néztem az M5-ön.Bősze Ádám szerint Netrebko énekelte Turandotot Münchenben .Csak azt kérdezem mikor?A többit a RAI uno közvatítésén láttam.,tehát véleményem nemegy falvonás aalpján alakult ki.Ami számomra az előadásból érdekes volt olyan énekelnivalók hangzottak el,mind az első mind harmadik felvonásban ,amit még soha sem élő előadáson sem lemezen senkitől nem hallottam.

2952   Edmond Dantes 2019-12-08 11:05:48

Azt hittem, forr majd a topik a tegnap esti Scala-Tosca után. Mindenkit megnyugtathatok: Nyetrebko igen jó volt. Hangját erősen besötétítette (mellregiszter!), de a magasságok is jól szóltak. Nagylelkűen nem észrevéve egyre teltebb idomait és a Vissi d'arte kis indító gikszerét, végig jól építkezett, jelen volt, csak ő számított. Halad a korral ... mármint a saját életkorával (is), nem kérdés, szerepkörváltás alatt van. Kell is. Luca Salsi egy tömbből faragott, nagyon emberi, nagyon nyomasztó ... és nagyon kanos Scarpia volt teljes színpadi jelenléte alatt. Szinte végig forte énekelt, de kevés "nyugodt" pillanatában árnyalni tudta a dinamikát. Valamelyik nagy Verdi-hősbariton szerepben szívesen meghallgatnám. Francesco Meli szerintem kissé haloványan kezdett, fáradtnak éreztem a Képáriát, untermann volt az első duettben és még a Vittoria! sem szárnyalt, de a 3. felvonásban gyönyőrű Levéláriát énekelt és a zárókettősben egyenrangú partner volt. Riccardo Chailly jól gondozta szólistáit-együtteseit. A rendezés (Davide Livermore) -díszletestől, kosztümöstől- kb.hagyományos volt, pár videoinstallációval és pár vállalható, érdekes ötlettel -pl. néhányszor felemelkedő színpaddal- feldobva, csupán a 2. felv. végén, a véresen-hörgősen hiperrealistára sikerült gyilkolászás után hiányoltam a szokásos és kötelező ravatalozási szertartást -helyette Nyetrebko a színpad elején ácsorgott- és a 3. felvonás fináléját is kissé átrendezték Nyetrebko kedvéért és köré. Miközben dublőze révén a mélység helyett inkább a menny(ek)be szárnyalt, mintha még a zene is kicsit más lett volna.

2951   Edmond Dantes • előzmény2950 2019-12-07 16:55:43

Köszönöm, éppen pörgetem, megvan. Azt még nem látom, melyik(ek)en énekel a házaspár és melyike(ke)n Rost Andrea és Fekete Attila.

2950   Búbánat • előzmény2949 2019-12-07 15:33:05

Igen.

Műsorkalendárium_2020/21

2949   Edmond Dantes • előzmény2946 2019-12-07 11:10:09

Mikor? Egyelőre csak a MET-es előadás ismétlést látom. Vagy már 2020/21?

2948   telramund • előzmény2946 2019-12-07 10:47:00

Eyvazov sokat javult az utóbbi időben.Ha a salzburgi tavaszi

fesztiválon Don Carlos szerepében Thielemannak megfelel Chenierként korábban sem volt rossz.

Végignézve a francia évad műsorát nem sok előadás érdekel belőle,de az ideinél biztosa több.Igazán nem a művekkel van a bajom,hanem a szereposztásokkal!

2947   smaragd • előzmény2945 2019-12-07 08:11:17

:-) 

Szép kép!

2946   lujza • előzmény2944 2019-12-07 02:32:42

Jövőre koncertszerűen a Müpában is elénekli, a kedves férjével az oldalán.

2945   Haandel • előzmény2944 2019-12-06 18:15:54

A várakozás varázslata:
izgalmas, izzó izotrópia ;-)

2944   Héterő • előzmény2943 2019-12-06 04:41:18

December 7-e, szombat,    M5 - 21:10

2943   Héterő • előzmény2942 2019-11-14 20:17:47

                         Tosca

                   TOSCA - 7 DICEMBRE SERATA INAUGURALE

Teatro alla Scala
Ore 18:00 Durata spettacolo: 2 ore e 25 minuti incluso intervallo
Tosca: Anna Netrebko

2942   Klára • előzmény2941 2019-11-13 13:06:42

Éppen pár napja írta egy levelezőtárs az Opernglas ... fórumban, hogy Netrebko verhetetlen lenne lírai szerepkörben, és nem kellene Toscát, Turandotot, stb. énekelnie!  Amivel maximális mértékben egyetértek, de nem én vagyok a menedzsere. Egyébként már több alkalommal került szóba több topicban, hogy nem minden esetben szerencsés, ha házaspárok együtt lépnek fel, akár karmester-énekesnő, akár énekes-énekesnő párosításban. Óhatatlanul felmerül a kérdés, ki kinek a szekerét tolja. (Félreértés ne essék, vannak pozitív kivételek, de ritkán!) Egyébként pedig várjuk ki a végét!

2941   Heiner Lajos 2019-11-13 12:26:58

Jovo nyaron Salzburgban Toscat enekel. Tezier lesz Scarpia. A tenort ki lehet talalni...

2940   Klára • előzmény2939 2019-08-06 08:58:53

Bár többször megígérte, hogy megtanul németül, ennek a betartása a mai napig várat magára. Azt hiszem, csak addig volt neki fontos, amíg az állampolgárságot megkapta, ezt egyébként annak idején egy interjúban ki is fejtette. Persze, már csak utólag.

2939   telramund • előzmény2937 2019-08-05 17:36:24

?Mint osztrák állampolgárnak nehezére esik a német nyelv.De jobban is teszi megcsinála láttuk hallottuk,de a hangjánakl nem tett jót.

2938   Haandel • előzmény2937 2019-08-05 17:27:37

:-)

LoHenGrin

A Lohengrin-t Bayreuth-ban blaszfémia lenne súgógépel lódítani:
aki Wagner-t akar énekelni, annak folyékonyan kell sprechenszálni!

2937   -zéta- 2019-08-05 16:25:23

Az isteni Anna persze lemondta azt a két bayreuth-i Lohengrint, ahogy egy szóvicces ismerős kommentálta: Nyet Rebko...;-)

2936   Búbánat 2019-07-13 10:27:45

Bartók Rádió operaküzvetítése, ma 19:00 - 22.0

London, Royal Opera House, 2019. április 5.

Giuseppe Verdi: A végzet hatalma

Négyfelvonásos opera
Szövegét Francesco Maria Piave írta

Vez: Antonio Pappano

Km: a Londoni Covent Garden Operaház Ének- és Zenekara
(Karig: William Spaulding) 

Szereposztás:

Calatrava márki - Robert Lloyd (basszus),
Leonora, a leánya - Anna Nyetrebko (szoprán),
Carlos, a fia - Ludovic Tézier (bariton),
Don Alvaro - Jonas Kaufmann (tenor),
Preziosilla, cigánylány - Veronica Simeoni (mezzoszoprán), 
Gvárdián - Ferruccio Furlanetto (basszus),
Melitone - Alessandro Corbelli (bariton),
Trabuco - Carlo Bosi (tenor),
Községi bíró - Michael Mofidian, bass-baritone (basszus),
Curra, Leonora szolgálója - Roberta Alexander (szoprán), 
Felcser - Jonathan Fisher (basszus)

2935   tiramisu • előzmény2934 2019-03-22 21:57:31

Igen, eddig gondolkodtam, hogy mit válaszoljak!  Különben is szabad vélemény nyilvánítás van  !?   -  Igen, egy hónap után válaszolok, és? Miért határidőhöz van kötve ?

2934   ladislav kozlok • előzmény2933 2019-03-22 19:00:55

1 honapnak kellett eltelni, hogy válaszoljon ?

Edmonddal  és Klárával egyetértek. 

2933   tiramisu • előzmény2930 2019-03-22 13:23:17

Ez a mi lenne ha ..? megjegyzés teljesen értelmetlen!  -   Azért nem a Tosca II.felvonását énekli a Művésznő, mert gondolkodik, nemcsak kedve szerint választja a programját!  - Kérdése, nem minősíthető!   Mi lenne ha ezt a kérdés saját nevén tenné fel?

2932   vasmacs100 2019-03-22 10:26:19

A tegnapi londoni "La Forza" első kritikája a culturwhisper.com oldalról angolul és magyarul a https://www.facebook.com/Vasmacs-283767802411125/-on. 

2931   Klára 2019-02-22 10:17:11

Így sem biztos, hogy igazán bírni fogja! A magas hangokat u.i. nem kiabálni kell, hanem kiénekelni! Aki látta a 2016-os Echo Klassik díjátadón produkált "in questa reggia"-t, az tudja, mire gondolok!

 

2930   Edmond Dantes 2019-02-22 09:55:26

Netrebko -és a Ház- nagy dobása a MET-ben avagy 3 az 1-ben: szilveszteri gála, benne a Bohémélet I. felvonása, a Tosca I. felvonása és a Turandot II. felvonása...csupa Netrebko. Vajon bírná-e, ha a Tosca II. felv. lenne középen? A Bohéméletben Polenzani, a másik kettőben Eyvazov lesz a partnere.

2929   otello 2019-02-20 18:21:33

Netrebko jövőre debütál a Don Carlosban! A drezdai előadásban partnerei Yusif Eyvazov, Ekaterina Semenchuk, Ildar Abdrzakov és Georg Zeppenfeld lesznek. Christian Thielemann vezényel.

Személy szerint nagyon kíváncsi vagyok Elisabettájára - jobb irány, mint Izolda vagy a Turandot...

2928   lujza • előzmény2927 2019-01-17 01:19:09

Nekem azért a sötét hangja ellenére sokkal jobban tetszett, mint Georghiu, és mégiscsak közelebb állt hozzá lelkileg ez a szerep, mint az Aida, vagy a Végzet hatalma Leonórája, amitől előre félek. Rachvelisvilivel pedig jól kiegészítették egymást, vele egyenlő partnert kapott ebben az operában.

2927   telramund • előzmény2926 2019-01-16 10:20:44

Miután számtalan jobbnál ,jobb Adrianát hallottam,aztán egyik kedvencerm talán annyit ,hogy szépek voltak a díszletek a jelmezek. Beczala nagyon jó volt a tenor főszerepben,Maestri pedig ,meglepetésemre a bariton szerepben.Netrebko szép hangon énekelte az érzelmileg messze álló szerepet.Egy ,két  hosszan kitartott pianoja pont a hossszúsága miatt nem tetszett.De nekem Adriana más  hangszínen szól igazán..A mezzo egy jó hang,de unalmas,mint mindenben  Rachvellisvili.Maga a mű nagyon szép  részeket tartalmaz,érzelmileg megfog

2926   lujza 2019-01-16 03:36:29

És az Adrianához mit szóltatok?

2925   Búbánat 2019-01-15 09:02:21

Bartók Rádió, most délelőtt:

09:30 -10:00  Kritikus füllel

The very best of Anna Netrebko


A kiadványról Mácsai János, Molnár Szabolcs és Ujházy László beszélget.
Szerk.: Katona Márta 
(ism.)

 

2924   telramund • előzmény2923 2018-10-08 10:53:15

Off.Tegnap láttam azt a Toscat.Valóban remek volt!Pedig a tenoron kívűl egy énekes nevét sem ismertem.

2923   ladislav kozlok • előzmény2922 2018-10-08 10:25:46

Koszonom a pár napi beírásodat, így nem mentem el a moziba és hála Haandelnek egy jo Toscát láttam és hallottam Helsinkibol. 

2922   telramund 2018-10-07 12:01:56

Pár nappal ezelőtti beírásom  ide is kiteszem.A látvány sem sokat javított számomra az előadás mínőségén.Talán Antonenkoról írnám,hogy nem volna szabad engedni énekelni.Na meg Amonasrot sem.A többi változatlan.A nagy Netrebko pedig énekelhetne néhány pp-t is,mert Aida szerepében írva vagyon.Azt ,hogy a nílusparti ária C-jét jól énekelte  egy volt koloratúrnál nem nagy ügy.Mimikája pedig kétféle.Uncsi.

"Na ennél az Aidánál hallottam száz jobbat!Lehet a látvány némit változtat,de nagyon elfogultnak kellene lennem ahhoz,hogy Netrebkot vagy Antonenkot ünnepelni tudjam. A nagy díva hangja  olyan kemény lett,mint egy 3 napos zsömle.Piano még előfordult ,de egyetlen pp sem.Érzelmek pedig az északi sarkon.Antonenkoról pedig jobb ,ha semmit nem írok,mert itt sokan el vannak tőle ájulva.Igen mérsékelt sikere volt.(A premieren is) Rachvelishvili is csak az Amneris képben tetszett.Igazi sznob előadás.Na várjuk a látványt!Bár az utolsó képet még egyszer nem szenvedem végig valószínűleg"

2921   Edmond Dantes 2018-10-07 11:23:05

Eljött hát a nagy pillanat a new yorki Metropolitan közönsége számára és az én számomra is. Tavalyi salzburgi bemutatkozása után Anna Netrebko most a Lincoln Centerben is elénekelte Aidát, talán immár végleg belépve a drámai szoprán fach szerepkörbe. A színpadi keretek nem éppen újak, bár nehezen támadhatók:  Sonja Friselli régi rendezésének látható célja ma is érvényes lehet: a világ első számú operaházának színpadán legyen a leghatalmasabb díszlet, ott mozogjon a legnagyobb kórus és statisztéria, lehetőleg nyílt színi taps fogadja a színpadképeket (fogadta), szóval minden legyen superbGianni Quaranta díszletei és Dada Saligeri jelmezei is ennek a legaidább Aidának a készséges szolgálatában állnak. Talán igazuk van: nem ismerek még egy olyan operát, ami annyira ellenállna bármiféle értelmezésnek, újításnak, mint az Aida. Elefánt ugyan nem jelent meg, de lovak igen, meg seregnyi "egyiptomi" és "etióp" katonaság és népség, udvartartás és papok, mindenféle rendű és rangú szereplők sokasága. Nicola Luisotti nem kimagaslóan és/de a Netrebko-feast fényét nem elhalványítva irányította zenekarát (remek fúvós szólókat hallhattunk!) és kórusát. Az ítélkezési jelenetben számomra újdonság volt, hogy Ramphis és csapata csak a verdiktre jön elő, a vádak háromszori ismertetése a színfalak mögött, hangszórókon keresztül hullik Radames fejére. A papnők tánc helyett csupán harci díszekkel ékesítették fel a csatába induló hadvezért és az etióp gyerekek táncát is egyetlen felnőtt táncospár lejtette el. Amnerist bizonyára nem hódította meg a kissé pocakos férfi szólista. A nagy balettbetét viszont -részben felülről vetítve- hatásos volt.

De mit számít mindez, amikor mindenki Annája énekel, játszik és él a színpadon!? Amennyire meg tudtam ítélni, a díva mostanra valamennyit (vissza)karcsúsodott, többnyire ólomsúlyú énekestársaihoz viszonyítva látványosan. A Ritorna vincitor-ária nagyobb részét sajnos teljesen "elmosta" a technika ördöge, a service error azaz a közvetítés szünetelése miatt belépője értékelhetetlen. Remekbe sikerült viszont a szinte végigénekelt harmadik felvonás, az O patria mia-végi cé -ha nem is Leontyne Price-i súllyal és terjedelemben, de- megvolt és a II. felvonás concertatójában is szépen átszólt hangja az együttesekben. Jelenléte hangsúlyos, színészi játéka most is sugárzó. Számomra a (másik) nagy reveláció Anita Rachvelishvili Amnerise. A nem túl előnyös külsőt és arcberendezést egy szempillantás alatt megbocsátottam neki, amint először megszólalt. Ezt az éjfeketén izzó, de ha kell, puhán olvadékony, minden regiszterében tökéletesen kiegyenlített, gyönyörű hangot nem lehet kifejleszteni: ezzel születni kell, ha még van hová,  továbbfejleszteni és karbantartani. Rachvelishvili szereplése minden percében uralja a színt, akár több száz szereplő között ül vagy áll, de még a III. felvonásban is érezzük jelenlétét, amit pedig csak elindít és bezár egy-egy mondatával. IV. felvonásbeli duettje Radamesszel majd szóló nagyjelenete életre szóló operai élmény! A közönség falrengető ovációval honorálta teljesítményét.  Netrebko és Ő, Ő és Netrebko: értük érdemes sokadszor is megnézni Verdinek a Boccanegra mellett e tán legplebejusabb művét. Aleksandrs Antonenko januári pesti Otellójáról akkor a legnagyobb elragadtatással szól(hat)tam: annál keserűbb volt csalódásom tegnapi Radamese hallatán. Az Otellóban megcsodált erényei itt teljesen hiányoztak vagy érvényüket veszítették: a hatalmas, nyers hang nemcsak a nyitó áriát rontotta le (a végén zavaró fortéban kivágott magas bével), hanem későbbi megszólalásait is, az alakítás a záró O terra addio-ban -talán még pár hamis hanggal is súlyosbítva?- érte el mélypontját. A végén gyéren tapsoló, itt-ott búzó, dermedt közönséggel ő maga is dermedten nézett farkasszemet...erre senki nem számított, ő sem, a hallgatóság sem, mellesleg én sem. Indiszpozíció? Szereposztási tévedés? Hanyatlás? Tegnap este nem derült ki. Nem tetszett különösebben Quinn Kelsey nagy, de fakón zörgő, dobozból jövő-kellemetlen hangú Amonasrója sem. Az etióp királynak nem muszáj sem szépnek, sem szép hangúnak lennie, de ő számomra mindkét vonalon alulteljesített. Dmitrij Beloszelszkij korrekt, de nem kimagasló Ramphist hozott, Ryan Speedo Green megfelelő Király. A két debütáns Gabrielle Reyes (Papnő) és Arseny Jakovlev (Hírnök) volt.

Anna és Anita, Anita és Anna: két csoda. két csoda.

Verdi: Aida, MET, 2018. október 6. élő közvetítés a MüPa Fesztivál Színházábó

2920   ladislav kozlok • előzmény2919 2018-02-20 14:30:33

Lemondta, mert már nem tudja. Már a nevezetes salzburgi eloadásban vokális problémák voltak az 1.felv. nagy áriában.   

2919   telramund 2018-02-20 13:15:39

Netrebko lemondta a párizsi 3 Traviatát vírus fertőzés miatt.Marina Rebeka énekel helyette.Így scalabeli Violettákkal elvált a szereptől.(Mellesleg Párizsban már többször lemondott pl Il trovatore.)

2918   IVA • előzmény2902 2018-02-06 22:08:45

Ha lehet hinni a tudósító hűségének Nyetrebko szavaihoz, az énekesnő nem azt állítja, hogy nem szereti a Toscát, hanem azt, hogy nem a kedvenc szerepe.
Pályája után egyébként Callas sem nyilatkozott szeretettel erről a szerepről, grand guignolnak nevezve a darabot. (Ha lehet hinni a róla szóló irodalomnak.)

2917   Heiner Lajos • előzmény2915 2018-02-06 21:28:47

Így van.

2916   Heiner Lajos • előzmény2915 2018-02-06 21:28:36

Így van.

2915   telramund • előzmény2913 2018-02-06 20:01:59

Kolonits Klára per pillanat a világ legjobb koloratúrja.Írom ezt úgy ,hogy ismerem alaposan a felhozatalt.Technikájával,ami maga a tökéletesség közvetíti a lírát és a drámát egyaránt . Ott a csodás hangszíne,ragyogó megjelenése és a rendkívűl széles paletta ,amivel megajándékozza közönségét.

2914   telramund • előzmény2912 2018-02-06 19:52:30

Akkor bizonyára szereti Paccini Maria Tudor című operáját is!

2913   bermuda • előzmény2912 2018-02-06 19:32:56

A mi Kolonits Kláránk énekli  csodásan a belcanto szerepeket. Ő az igazi koloratúr szoprán.

 

2912   bermuda • előzmény2911 2018-02-06 19:09:18

Jómagam a belcanto  operák imádója vagyok, s nagy csalódás volt a Bolena. a Puritani alakitása... elvárásomat az igazi koloratúr szopránok felvételei után bizony nem  teljesitette.  lehet, h van C-je de  Elvirának magasabb hangok kellenek. jelenleg Mosuc aki ezeket kiválóan énekli...

2911   telramund • előzmény2908 2018-02-06 15:44:34

Nem azt írtam, hogy vérbeli koloratúr volt,hanem hogy koloratur szerepeket énekelt .a magas C-je pedig jelenleg is bombabiztos!

2910   ladislav kozlok • előzmény2909 2018-02-06 15:23:11

 

Csinálja. amit gondol - de ne nagyon nyilatkozzon  a sajtonak.

 

2909   Heiner Lajos 2018-02-06 14:45:55

Alulról súrolja az ötvenet. Callas óta szoprán ennyit nem ért el. Csinálja, amit gondol.

2908   nizajemon • előzmény2906 2018-02-06 14:16:34

Szerintem sosem volt vérbeli koloratúr.A Met-ben nem tegnap énekelte a Puritánok Elviráját,és már akkor is hibádzott fent valami.Gyönyörű,puha lírai szoprán,klassz magassággal.

2907   ladislav kozlok • előzmény2904 2018-02-06 13:26:26

A belcanto nem teszi tonkre a hangot, nem voice wrecker /lásd Gruberova, Kolonits/ de viszont a Turandot és Abigaille  az lehet. / lásd L.Rybárska a pozsonyi opera volt primadonnája/.  

2906   telramund • előzmény2905 2018-02-06 13:07:30

Miért ne lettek volna meg a magasságai,hiszem koloratúr szerepeket énekelt.A magas regisztere az egyetlen ,ami biztos pont napjainkban .A közép-lágéja nem jó már most sem és hogy nagyobb legyen rendesen sötétit is,de hátulról szól.Ettől függetlenül nem kellene sem Turandotot sem Abigailt énekelnie

2905   nizajemon • előzmény2904 2018-02-06 12:53:18

Szerintem sosem volt meg a magassága ezekhez a szerepekhez.Javallnám neki,hogy énekelje felváltva Turandotot és  Abigélt,és nem kell sokáig várnunk a harangszóra,mely a hangját temeti.

2904   ladislav kozlok • előzmény2900 2018-02-06 12:07:50

NetrebKo kijelentette, hogy nem akar már Anna Bolennát és a tobbi Tudor szerepet énekelni - ezeket hanggyilkosnak tartja/ voice wecker/, spinto szoprán szerepkben szeretne jeleskdni  de viszont szeretne Turandotot éd Abigaillt énekelni, Ki érti ezt ?

2903   ladislav kozlok • előzmény2902 2018-02-06 11:37:29

Azt hiszem, hogy nem érzi jol magát a Tosca szerepében. Nem neki valo a verizmus, amirol már Ppp forumtársunk írt.

2902   márta 2018-02-06 10:58:09

Ez érdekes. Én még nem találkoztam énekesnővel, aki ne szerette volna Tosca szerepét. Még azok között se, akiknek nem egyáltalán nem való.

2901   Edmond Dantes 2018-02-06 09:26:31

A hírt = Netrebko ROH-Forzáját már tavaly nyáron belengette a cikkíró.

2900   telramund 2018-02-06 08:48:30

Posted By: Francisco Salazar January 31, 2018

Anna Netrebko Confirms New Roles

Anna Netrebko has confirmed she will be performing “La Forza del Destino” at the Covent Garden under Antonio Pappano

The soprano noted in a recent interview with Opera di Voci that while she believes the role is for a spinto soprano, Pappano convinced her to do it. In the interview, Netrebko also noted that she was thinking of doing “Don Carlo” but was waiting because she believed the role of Elisabetta needed a bigger sound.

Other roles she revealed included Abigaille in “Nabucco,” the title role of “Turandot” and Amelia in “Un Ballo in Maschera.”

When asked about returning to Wagner, the soprano confirmed she would sing Elsa once more in Bayreuth but did not plan on singing anymore Wagner. As for the Bel Canto repertoire, she noted that “Anna Bolena” was a voice wrecker and would not complete the Tudor cycle.

She also said that while Tosca is not her favorite role, there are contracts to sing the role all over the world

Anna Netrebko has confirmed she will be performing “La Forza del Destino” at the Covent Garden under Antonio Pappano.

The soprano noted in a recent interview with Opera di Voci that while she believes the role is for a spinto soprano, Pappano convinced her to do it. In the interview, Netrebko also noted that she was thinking of doing “Don Carlo” but was waiting because she believed the role of Elisabetta needed a bigger sound.

Other roles she revealed included Abigaille in “Nabucco,” the title role of “Turandot” and Amelia in “Un Ballo in Maschera.”

When asked about returning to Wagner, the soprano confirmed she would sing Elsa once more in Bayreuth but did not plan on singing anymore Wagner. As for the Bel Canto repertoire, she noted that “Anna Bolena” was a voice wrecker and would not complete the Tudor cycle.

She also said that while Tosca is not her favorite role, there are contracts to sing the role all over the world

2899   Haandel 2018-01-08 18:29:02

Corriere della Sera, 8 gennaio 2018 

  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

"Liszt-kukacok Akadémiája"

11:00 : Budapest
Müpa, Fesztivál Színház

Máv Szimfonikus Zenekar
vezényel: Cser Ádám
műsorvezető: Molnár Szabolcs
BEETHOVEN: Egmont-nyitány, op. 84
BEETHOVEN: III. (Esz-dúr, „Eroica”) szimfónia, op. 55 - I. és IV. tétel

11:00 : Budapest
Erkel Színház

CSAJKOVSZKIJ: A diótörő
Mesebalett három felvonásban

11:00 : Budapest
Festetics Palota Tükörterme

Balázs János (zongora)
CHOPIN est: 4 keringő, 4 mazurka, 4 impromptu, 2 noktürn, 2 polonéz

15:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Vilde Frang (hegedű), Truls Mørk (cselló)
Budapesti Fesztiválzenekar
Vezényel: Sir Mark Elder
FINZI: Levélhullás, op. 20
BRAHMS: a-moll kettősverseny, op. 102
BERLIOZ: Fantasztikus szimfónia, op. 14

16:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

A Magyar Rádió Gyermekkórusának ünnepi hangversenye alapításának 65. évfordulóján

18:00 : Budapest
Erkel Színház

CSAJKOVSZKIJ: A diótörő
Mesebalett három felvonásban

18:00 : Budapest
Bartók Emlékház

Borbély László (zongora)
Classicus Quartet
Kiss Péter (zongora), Rajk Judit (mezzoszoprán), Szűcs Péter (klarinét)
"Mestereink, Eötvös Péter, Jeney Zoltán és Vidovszky László estje"
EÖTVÖS PÉTER: Kosmos
JENEY ZOLTÁN: Három dal Apollinaire verseire
JENEY ZOLTÁN: Unisono
VIDOVSZKY: Reverb
JENEY ZOLTÁN: Két gyászének
JENEY ZOLTÁN: Ezerév ‒ hangszalagra
EÖTVÖS PÉTER: Joyce ‒ klarinétra és vonósnégyesre

18:00 : Budapest
Budai Ciszterci Szent Imre Gimnázium Díszterme

Budapesti Vonósok és a
Weiner Leó Konzervatórium ifjú szólistái
"Weiner koncert"
MARCELLO: d-moll Concerto II-I. tétel
Holes Éva (oboa)
MOZART: A-dúr hegedűverseny K. 219, I.tétel
Réthy Lilla (hegedű)
MARIO CASTELNUOVO TEDESCO: D-dúr Cocerto op.99, III. tétel
Csíki Janka (gitár)
HIDAS FRIGYES: Florida Concerto I-II. tétel, Versenymű két harsonára
Ruzsányi István, Nok Roland (harsona)
HAYDN: C-dúr oboaverseny Hob.VIIg:C1 I. tétel
Ozsváth Dorottya (oboa)
MANUEL MARIA PONCE: Concerto del Sur III. tétel
Riesz Péter (gitár)
WIENIAWSKI: D - dúr Polonéz op. 4, I. tétel
Szabó Gergely (hegedű)
TELEMANN: D-dúr szonáta -koncert
Pusztaszegi Ákos, Huszti Boldizsár (trombita)
Felkészítő tanárok: Kerényi Judit, Fejérváriné Németh Zsuzsa, Kató Árpád, Foltyn Péter, Monoki Attila, Kis András

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Nagy Péter (zongora)
MENDELSSOHN: Dalok szöveg nélkül (részletek)
SCHUMANN: B-dúr humoreszk, op. 20
SCHUMANN: Gesänge der Frühe, op. 133

19:00 : Budapest
Festetics Palota Tükörterme

Lantos István (zongora)
Válogatás Haydn és Schubert műveiből

19:00 : Budapest
Festetics Palota Tükörterme

Nagy Péter (zongora)
SCHUBERT: 11. (f-moll) zongoraszonáta, D. 625
BARTÓK: Táncszvit, BB 86
SCHUBERT: 21. (B-dúr) zongoraszonáta, D. 960

19:30 : Budapest
Pesti Vigadó

Koppándi Vonósnégyes:
Koppándi Jenő, Hutás Erzsébet (hegedű), Ludmány Dénes (brácsa), Kántor Balázs (cselló)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Dobszay Péter
"...mint húrnak pendülése Lukács bérlet 2."
SMETANA: Moldva
MARTINŮ: Concerto vonósnégyesre és zenekarra
DVOŘÁK: VIII. (G-dúr) szimfónia, op. 88
17:00 : Gödöllő
Gödöllői Királyi Kastély

"Arpeggio Gitárzenekar ünnepi koncert"
A mai nap
történt:
1917 • Hilde Zadek, énekesnő († 2019)
született:
1873 • Kacsóh Pongrác, zeneszerző († 1923)
1905 • Farkas Ferenc, zeneszerző († 2000)
1939 • Andor Éva, énekművész († 2014)
1943 • Perényi Eszter, hegedűs
elhunyt:
1792 • Joseph Martin Kraus, zeneszerző (sz. 1756)
1909 • Francisco Tárrega, zeneszerző, gitáros (sz. 1852)
1984 • Jan Peerce, énekes (sz. 1904)