vissza a cimoldalra
2019-11-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11450)
A csapos közbeszól (95)

Erkel Színház (10374)
Élő közvetítések (8246)
Pantheon (2446)
Társművészetek (1440)
Kiss B. Atilla (202)
Operett, mint színpadi műfaj (4148)
Kimernya? (3294)
High Fidelity - beállt a jégkorszak? (546)
A Magyar Zenekarok helyzetéről (78)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1805)
Franz Schmidt (3456)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3507)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4458)
Legyen a zene mindenkie! - avagy mit tehetnenk a mai magyar enekoktatasert (62)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2356)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4609)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Renée Fleming (frushena, 2005-06-06 01:13:48)

   
1004   Haandel 2019-03-16 08:12:12

VIDEO: Renée Fleming’s Most Important Advice for Young Singers to Be Successful in Opera Today

1003   macskás • előzmény1002 2017-06-06 10:12:05
a fejedben :)
Bocsi, küldöm a pálinkát.
Ezt nem tudtam kihagyni :)
1002   Edmond Dantes 2017-06-06 10:08:21
éjszaka
1001   macskás 2017-06-05 23:17:46
1001
1000   macskás 2017-06-05 23:17:33
1000
999   macskás 2017-06-05 23:17:21
999
998   Bambu 2017-06-05 21:21:23
http://www.quotidianosanita.it/scienza-e-farmaci/articolo.php?articolo_id=51403
997   Bambu • előzmény996 2017-04-07 21:16:07
http://www.npr.org/sections/deceptivecadence/2017/04/06/522876028/hold-up-ren-e-fleming-is-not-retiring-from-opera?utm_medium=RSS&utm_campaign=classical
996   ladislav kozlok 2017-04-07 09:26:13
Aprilis 12.-iken Rozsalovag premier a Metben. Rendezo - Robert Carsen, dir. - Sebastan Weigle.
Rene Fleming mint Marschallin bucsuzik a operaszinpadtol majus 13.-kan.

995   lujza 2017-02-18 01:33:22
http://operavilag.net/kiemelt/fuzfadal-es-amerikai-alom/
994   Beatrice • előzmény993 2017-01-23 13:29:16
Engem is a Fűzfadallal nyert meg igazán. Egyetértek Veled abban is, hogy a német dalok nem annyira az ő stílusa. A koncertet indító Brahms-blokk előtt, és részben alatt is, kissé feszültnek tűnt. Aztán kiderült, hogy most énekelte először ezeket a dalokat. Amit a hangjáról és előadói képességeiről írtál, azzal is csak egyetérteni tudok. Szerintem egyébként 2011-es pesti koncertje idején sem volt már hangilag az abszolút csúcson. A mostani fellépés nekem jobban tetszett - lehet, hogy 2011-ben voltak túlzottak a várakozásaim.
993   lujza • előzmény991 2017-01-23 03:36:56
Fleming is szép, de bizony jó, hogy leírták a korát is, mert így lehet "ahhoz képest" hallgatni. Mert csak így nézve lehetett jó ez az este, mert tőle már nem lehet ugyanazt elvárni, mint évekkel korábban. A hangja kissé már megkopott, időnként ki is élesedik, viszont van stílusa és tud előadni. Ráadásul a közönséggel is jól kommunikál. De nem véletlen, hogy ilyen vegyes műsort hozott, és a felét így is elhagyhatta volna. Német dalokat talán nem kéne énekelnie, nem az ő stílusa, franciákat annál inkább, azokat érzi. Az egykori csodás Thais alakítása után ezt az áriát már nem tudta úgy elénekelni, viszont a Fűzfadal az ma is csodásan szólt, azért még érdemes volt meghallgatni őt. De 2011-hez képest azért sokat hanyatlott, lásd kora. (És nem lehet mindenki biológiai csoda, mint Gruberova.) Azért örülök, hogy még egyszer hallhattam élőben, de Tábornagynéként már nem szeretném újra megnézni.
992   IVA • előzmény973 2017-01-23 01:59:37
Beatrice fórumtárs Carreras-koncertről szóló beszámolójának (Kedvenc előadók, 2773. sz.) olvastán késztetést érzek megjegyezni, hogy az Operaházban a megvásárolható drága darabfüzetek mellett csaknem minden előadáshoz van ingyenes műsorlap. A Renée Fleming-esthez ingyenes, színes, magyar és angol nyelvű, fényképes, 8 oldalas leporellót adtak. Ez akkor is szép gesztus, ha a kiadványban (kizárólag az esthez kapcsolódó) reklámjellegű tájékoztatás is szerepel. Én is megemlítek belőle egy adatot, szintén ingyenesen, csak azért, mert beszámolómban a ruhákat is méltattam:
„Renée Fleming ruháját Vivienne Westwood tervezte.”
A műsor alatt a feliratozón is közölték a számok szerzőjét és címét, valamint szövegüket magyar fordításban.
991   IVA • előzmény990 2017-01-23 01:18:14
OFF: Egy-két éves fényképek szerint most is szép – noha az idő senkit sem szépít tovább.
990   parampampoli • előzmény983 2017-01-22 19:59:28
Például igen szép asszony volt. -:)
989   parampampoli • előzmény988 2017-01-22 19:36:45
Technikailag se olyan nagyon könnyű, mint elsőre látszik. Hogy aztán a kifejezés is pontosan stimmeljen, legyen érzelemgazdag, de ne cukros, az aztán a feladat benne. És legtöbben ott rontják el.
988   Cilike • előzmény987 2017-01-22 19:23:18
Akartam írni én is. Nom olyam könnyű az az ária, mint gondolják. Amiért minden kis 6 és 13 év közötti lányka ezt énekli az összes tehetségkutatón, rezegtetve a hangját, baromi hamisan és teljesen rossz ritmusban... azért ezt még valóban jól elénekelni nem annyira egyszerű.
987   parampampoli • előzmény986 2017-01-22 18:50:06
A Lauretta-áriát rosszul elénekelni mindenki tudja. Jól csak nagyon kevesen.
986   IVA • előzmény978 2017-01-22 18:29:26
Erről sem egyforma mindenkinek a véleménye. Egy beszélgetés alkalmával Vitrai Tamás megvallotta a már Mimi-, Manon- és Minnie-sikereket elért Házy Erzsébetnek, hogy régóta szeretné látni őt Lauretta szerepében, hiszen ki másnak illenék jobban ez a szerep, mint neki. Házy azt válaszolta, nem olyan könnyű az a szerep, de lehet, hogy egyszer megpróbálja. (Akkoriban éveken át nem volt műsoron a Gianni Schicchi, és mint tudjuk, amikor felújították – 1971 novemberében, A csengő társaságában –, Szabó Rózsáé, Csengery Adrienne-é, majd Hankiss Ilonáé lett a szerep.
Ugyanakkor 1974-ben a Színház- és Filmművészeti Főiskola vizsgaelőadásán Oszvald Marika hibátlanul énekelte Laurettát, úgy emlékszem, zongorakíséretes produkció volt, az Ódry Színpadon.
Szerintem azért választják az énekesnők ráadásszámnak a Lauretta-áriát előszeretettel, mert koncertszámként akkor is elékelhetik, amikor színpadon már nem osztják rájuk. Hiszen ezt a naiv kislányt azért is tanácsos fiatal szopránnak énekelnie, mert van még a darabban két szépasszony is. Monserrat Cabellé is szívesen énekelte koncerten.
985   perempe • előzmény977 2017-01-22 14:46:15
szerintem ez volt a kötelező ráadás!
984   Edmond Dantes • előzmény978 2017-01-22 14:10:27
Ha koncertszervező lennék, 30 éves életkor és 1.000 (egyezer) euro gázsi fölötti énekesnőknek megtiltanám, hogy elénekeljék koncerten :-)
Attól tartok, Ms. Fleming mindkét fenti ingerküszöböt elütötte..
Otthon, baráti körben szabad(na).
983   Heiner Lajos • előzmény977 2017-01-22 13:19:26
Ennél jobb csak Kiri Te Kanawa volt, sok-sok éve egy bécsi koncertjén. Ráadásként a Lauretta-ária, aztán spirituálé, majd Mozart, aztán, ha jól emlékszem, egy maori dal, stb. Fő a logikus és homogén tervezés. De őt sose igazán az eszéért tiszteltük, volt más előnyös tulajdonsága.
982   daunerni • előzmény981 2017-01-22 13:14:35
Mint bizonyára meséltem már nektek, Lev Vlaszenko a ZAK kisteremben (1974 körül lehetett) harmadik ráadásnak vette elő és játszotta végig a c-moll Pathetique-szonátát...
981   kobzos55 • előzmény978 2017-01-22 12:22:16
Azért a h-moll szonáta is elég "vicces" ráadásdarab lenne...

(Úgy tudom, egyszer Schnabel játszotta el ráadásként a teljes Diabelli-variációkat-)
980   miketyson • előzmény978 2017-01-22 12:07:31
Ráadásnak vajon melyik az alkalmasabb?
979   parampampoli • előzmény978 2017-01-22 11:20:28
Előző koncertjén is ráadásszám volt Lauretta, akkor Tokody Ilona a nézőtéren hallgatta. Véleményéről nem tudok, de sejtéseim vannak... Én érdekes dolgot tudtam meg belőle: hogy Puccini kitűnő amerikai zeneszerző volt.
978   -zéta- • előzmény977 2017-01-22 10:57:27
Lauretta áriája konzi első-második évfolyamának nehézségi szintjén áll. Olyan ez, mintha Grigory Sokolov (most jobb példa nem jut eszembe) nem a h-moll szonátát játszaná, hanem a Für Elise-t...
977   Edmond Dantes • előzmény969 2017-01-22 10:05:23
Ah, tehát Ms. Fleming se bírta kihagyni az O mio babbino-t..Már csak az hiányozhatott, hogy mezítláb táncra perdülve eldalolja Sylvia belépőjét is a Csárdáskirálynőből..de ezzel már a szarkazmus határait ostromlom :-)

Martonnal és Tokodyval kapcsolatos megjegyzésével pedig tökéletesen egyetértek.
976   Edmond Dantes • előzmény966 2017-01-22 09:56:12
Örülök, hogy vannak még zenéért és zeneművészekért "eo ipso" rajongók, amilyen ön is. Talán -sajnos- nem ők vannak többségben az olyan koncerteken mint amilyen Flemingé (volt). Hanem inkább a koncertért, operaelőadásért stb. mint társadalmi, társasági eseményért lelkesedők vannak többségben, akik utána valahol elmesélhetik (minél többször, minél több helyen), hogy "mi is ott voltunk". Ez sem bűn, sznobság a neve. Nagy tétben fogadok pl. hogy a júniusi Kaufmann-koncertre jegyet váltók, pontosabban jegyhez jutó "szerencsések" értsd: jegyhez jutási nexussal rendelkezők sem azt a műsort kapták, amit reméltek. Egy Mahler-R.Strauss-Britten dalest olyan szellemi utazás, amihez legalább annyi zenei ismeret és hallgatói elkötelezettség szükséges, ami pl. itt, fórumtársainknak megvan. A MüPa-koncerten viszont bő másfél ezren voltak...

Őszintén örülök annak is, hogy Ms. Fleming tegnap olyan élményt szerzett önnek, amiről itt lejjebb beszámolt.
975   takatsa • előzmény969 2017-01-22 09:11:20
Hallottam elég sok Otellót, nagyon szerettem Tokodyt fénykorában és a Gardelli dirigálta operaelőadások felejthetetlenek voltak. De Fűzfadalt így nem hallottam soha. Nem tudom, hogy zenekarral ez hogyan hangzott volna - valószínűleg nem is lesz lehetőségünk rá ezt megtudni - de így zongorával ami megvalósult, az Fleming hangja volt, zenekar, díszlet, karmester nélkül, csak egy hang: maga a csoda.
974   takatsa • előzmény969 2017-01-22 09:11:13
Hallottam elég sok Otellót, nagyon szerettem Tokodyt fénykorában és a Gardelli dirigálta operaelőadások felejthetetlenek voltak. De Fűzfadalt így nem hallottam soha. Nem tudom, hogy zenekarral ez hogyan hangzott volna - valószínűleg nem is lesz lehetőségünk rá ezt megtudni - de így zongorával ami megvalósult, az Fleming hangja volt, zenekar, díszlet, karmester nélkül, csak egy hang: maga a csoda.
973   IVA 2017-01-22 05:32:13
Renée Fleming dal- és áriaestje – Erkel Színház, 2017. január 21.

A dalest műfaji megjelölés csábított Renée Fleming fellépésére (és valamennyire az Erkel színházi helyszín is). Nem mintha nem az opera izgatna jobban a daloknál, hanem mert szeretek teljes műveket hallgatni, akár többórás zenedrámákat, akár néhány perces dalokat; illetve nem szeretem, amikor több mű, sőt több zeneszerző darabjainak részleteit összefésülik, összekeverik, mint a kártyát, vagy a golyókat a szerencsejáték húzásakor, és nyilván valamilyen koncepció szerinti, ám engem irritáló sorrendben.
Persze nem futamodtam meg, amikor kiderült, hogy Fleming koncertje dal- és áriaest lesz, és nagyon örülök, hogy jelen lehettem; sose legyen ennél súlyosabb büntetésem.
Először hallottam Fleminget élőben, csak felvételei jelenthetnek összehasonlítási alapot, azazhogy jelenthetnének, ha nem azt igazolná a tegnapi est is, hogy mennyivel átütőbb a közvetlen élmény ereje. Bizonyos, hogy Fleming hangi állapota magasabb csúcsokon is járt már, ezt azért mondom így, mert kétségtelenül ma is csúcson van. Vajon akad-e jelenleg futó előadásainkhoz olyan lírai vagy könnyebb drámai szopránunk, aki ilyen nagyszerűen, kiegyenlítetten és biztos levegővel énekelné a Fűzfadalt és az Ave Mariát, vagy Lauretta áriáját? Akár csupán zongorakísérettel. Nincs próbája annak, hogyan szólna Fleming hangja az Erkelben zenekarral, hogyan győzné az Otello nagy együttesét, milyen hatást érne el, ha a rendező eltérő figurát sulykolna játékába, ha a karmester ledaráltatná vele az áriákat, holott ő nemcsak mutatványnak szánja a kitartásokat és a pianókat, hanem érzelmeit is közli azokkal. Minden frázisának van töltése, és kiénekli a zeneszerző kottafejek közötti láthatatlan kódjait is.
Fleming hangszíne alapvetően világos, csak néha indít sötéten, vagy sötétít kissé, sosem modorosan és mindig kiegyenlítő átmenettel a tónusok között. Előadásában a dalok gondosan értelmezettek, megformáltak, a hangvétel egyéni és színes, de mindig természetes és kedves. Szintén ez mondható el létező, de visszafogott gesztusairól is, melyek íve is, mennyisége is a hangzásélményt kíséri, nem tolakodik az elé, és nem is akarja azt helyettesíteni, hiszen nem szükséges.
A mindvégig élvezetes és gyorsan elszálló est élményeiből Delibes Cadízi lányok című dalát azzal emelem ki, hogy beleszerettem, felejthetetlenül cseng a fülemben. Fleming nem fukarkodott a ráadásokkal és azok változatosságával sem. A Summertime stílusérzékének és színkészletének pazar megnyilvánulása: szinte „négeresen” adta elő, és olyan mívességgel, amilyenről azt mondanám, sosem hallottam még így az Erkel Színház színpadán – ha nem hallottam volna ugyanezen a helyen Házy Erzsébet előadásában is, nem mindig egyforma eredménnyel, ám egyszer, egyetlenegyszer olyan hihetetlenül csodásan, amelyhez Fleming mostani produkciója sem ért fel. Udvariatlanság és igazságtalanság lenne halhatatlan emlékű helyi kedvencünkre hivatkoznom, de úgy gondolom, Házyról szólva ez nem sértő, és jó példája annak, hogy mennyi esetlegesség is közrejátszik ahhoz, hogy leszálljon az Isten a színpadra.
A sajnos hagyományos ráadásszám, az O mio babbino caro után Fleming a My Fair Lady „I could have danced all night” kezdetű dalát énekelte, közreműködésre buzdítva a közönséget, nem is hiábavalóan. Ritka pillanat, amikor nem haragudhattam azért, hogy néző szomszédok dúdolni, énekelni kezdenek a szólista produkciójához. Ráadásul mögöttem éppen egy tisztán és szépen is éneklő szoprán buzgólkodott, de mert hátranézni akkor sem szoktam, ha leszakad mögöttem az ég, megnevezni vagy leírni sajnos nem tudom ebben a beszámolóban.
Egyedül Richard Strauss Morgen című dalának előadásakor éreztem, hogy adhatta elő Fleming ezt már ennél is szebben, esetleg nem egy ilyen este végén, és hogy még szívesebben hallanám őt legközelebb egy Strauss-összeállításban.

Összességében: a hallott műsor alapján Renée Fleminget ma érzéki élményt nyújtó, nagy szoprán énekesnőnek találtam, és ez független a megjelenésétől, amelyet viszont nem észrevenni és nem megemlíteni sem lehet. Hiszen arca bájának és termetének megőrzésében éppoly sikeres, mint a hangjáéban, és feltételezem, hogy ez a megőrzés (társulva az adottságokkal és kicsit a szerencsével is) tudatos és tevékeny dolog, amit nem elemezni, hanem csodálni kell.
Hazudnék, ha azt mondanám, hogy a színpadi dekoráció tetszett, noha zavaró sem volt. Fleming eleganciája viselkedésben és öltözködésben egyaránt mutatós, nagyvonalú és finom. Az első részben viselt toalettje tetszett jobban: ruha és köntös (vagy inkább palást) együttese. Mindkettő az énekesnő természetes hatású, hamvasszőke hajával harmonizáló, csillogó óarany, a ruha sötétebb árnyalatú, erősebb kontrasztokkal, a kiegészítő halványabb árnyalatú és csillogású. Mindkettő hossza a talp szintjénél is alábbzuhanó, amilyenben természetesen közlekedni is művészet. A második rész szintén hosszú fellépő ruhája galambszürke alapú, gazdagon átszőve–díszítve smaragdzöld csillogással.
A frakkhoz érkezve említem meg, hogy Fleming zongorakísérője, Hartmut Höll, lenyűgöző és az énekesnőhöz méltó művészete mellett ugyancsak megnyerő személyiség a színpadon.
972   IVA • előzmény962 2017-01-22 02:48:30
Kiegészítés: a hozzászólás előzménye a nicknevemmel fémjelzett 956. sz. hozzászólás.

Köszönöm a kioktatást. Az idézés feltétele a pontosság és az idézőjelek. Idézni nem lehet elfogultan vagy elfogulatlanul. Legfeljebb a hozzáfűzött véleményt megírni.
Bármilyen hivatkozott újságcikkből azt idézem, és ahhoz fűzök véleményt, amihez akarok, amiről mondanivalóm van. Carreras témájáról most nem volt.
Hozzászólásod terjedelmesebb részében azon dühöngsz, ami nem történt meg, illetve aminek nem is kellett volna megtörténnie.
971   IVA • előzmény957 2017-01-22 02:32:39
Kedves Joska141!
Végül is szinte mindenben egyetértünk, legfeljebb abban nem, hogy természetes lenne egy opera-énekesőnek politikát érintő kérdést feltenni. Szerintem Ön is fel lenne háborodva, ha például a Café Momusben -Zéta- interjút közölne valamelyik magánénekesünkkel, és az aktuális miniszterelnökről kérdezné a véleményét.
970   IVA • előzmény951 2017-01-22 02:21:12
Helyreigazítás
Elnézést kérek: amikor a hozzászólást írtam, nem ellenőriztem, hova váltottam jegyet. Augusztusban sem normál áron adták a jegyeket a Fleming-dalestre, hanem felemelt, kb. 3-szoros áron. Később viszont csakugyan 5 és félszeresen. Egyfelől észszerű döntés volt, mert a nézőtéren hemzsegtek a külföldi rajongók, másfelől nem: az erkély alig félig telt meg.
969   trisztán 2017-01-22 01:00:33
Valóban csodálatos este volt!Volt ott egy igazi csillag,de sajnos a nézőtéren,Marton Éva.Ettől tényleg csodálatos volt.A hallottaktól kevésbé,mert csodáról nem beszélhetünk.Szép hangot,okos műsorválasztást lehetett hallani,de ennyi.Ne tessék hasra esni...Sajnálom,hogy nem hallott még ilyen szép Fűzfadalt,vszínüleg nem sok Otellót láthatott....van nekünk pl. egy Tokody Ilonánk....Fleming O mio babbino-ja meg sem közelítette Tokodyét,na az csoda volt valóban.Megrendítő....hát....Különben Búbánat kérdésére válaszolva,egy zenekarhoz már kicsi lenne ez a hang,ami hangsúlyozom szép,kifejező,de nem csoda......
968   takatsa • előzmény967 2017-01-21 23:09:56
Csodálatos volt a mai este, amellyel Renée Fleming sokunkat megajándékozott. Nehéz egy ilyen élmény után bármit is mondani. Ehhez persze hozzájárult az is, hogy a zongorista Hartmut Höll (akinek lehet, hogy szégyen, de még sohasem hallottam a nevét) egy olyan érzékeny és bensőséges légkört teremtett, amely ebben a nagy koncertteremben szinte megvalósíthatatlan. Sokan kifogásolták a műsorválasztást, de aki ott volt, az igazolhatja, hogy a dalok és áriák egymásbasimulva egységet és teljességet alkottak. Az első részből nekem a Saint-Saens dal tetszett a legjobban, aztán persze jött a második rész, egy olyan Fűzfadallal, amilyent sohasem hallottam, és feltehetően nem is fogok. Utána volt egy olyan érzésem, hogy most kellene felállni, mert már mindent megkaptam, amiért jöttem, sőt többet is, sokkal többet. De jó, hogy tovább maradtam, mert az este még számos meglepetést rejtett, és aztán jöttek a ráadások, elsőnek Gershwin Summertime, és - még több ráadást követően - végezetül egy egészen elképesztő Richard Strauss dal (Morgen). Ez volt a vége, mindenki érezte-tudta, ennél többet, szebbet, megrendítőbbet adni már nem lehet.
És hogy Búbánat kérdésére (Fleming mai hanganyaga még mennyire tud ragyogni...) is válaszoljak: ezen a fagyos téli éjszakán felnézhettem az égre...
967   Búbánat • előzmény966 2017-01-21 16:29:39
Renée Fleming művészetében való elmélyülésem három, számomra emlékezetes operaközvetítés élményéből fakad:

Donizetti: Lucrezia Borgia; Massenet:Thais; Rossini: Armida. A három címszerep volt az övé, élő MET-közvetítés és DVD-lemez. És persze ott voltam az Operában pár éve, amikor áriaestet adott. Kérdés, hogy Fleming mai hanganyaga még mennyire tud ragyogni és hatni képes?...
966   takatsa • előzmény965 2017-01-21 16:16:41
Hogy ki, miért megy el a koncertre, azt én nem tudom, csak a magam nevében beszélhetek. Én tényleg úgy érzem, hogy muszáj ott lennem, mert nem szabad elszalasztani egy olyan alkalmat, amikor helybe jön egy olyan művész, akit én - bár csak dvd-ken hallottam énekelni - nagyon szeretek. Nem akarok olyan kliséket használni, hogy ő korunk egyik legnagyobb szopránja, de van vele egy Don Giovanni felvételem, ahol csodálatos donna Annát énekel, és nekem Tatjánaként is jobban tetszett, mint Netrebko. Fleming igazi profi, fantasztikusan tud bánni a hangjával, és időnként talán tetten érhető játékában egy csepp mesterkéltség vagy kiszámítottság, de nem zavaró mértékben. Persze ez csak az én egyéni véleményem. A műsorválasztását pedig nagyon izgalmasnak tartom, már csak ezért is - a személytől függetlenül - elmennék.
965   Edmond Dantes • előzmény959 2017-01-21 14:47:59
Kedves -zéta-,
biztosíthatlak róla, hogy a közönség többsége nem a műsor miatt megy el a koncertre, hanem, mert ez is egy olyan (olyan?) koncert, amin "muszáj ott lenni". Egészen konkrét tapasztalatból merítem eme megállapításomat, ha netán közhely/es is. Azt hiszem, még nem is volt műsor, amikor ismerőseim jegyet vettek rá...miként Kaufmannra is, holott tudva tudom róluk, hogy Kaufmann pesti műsora számukra tökéletesen érdektelen volt, hogy ne mondjam, jócskán meghalad(hat)ta zenei érdeklődésüket és akkor még finoman fogalmaztam. De ha egyszer Kaufmann koncertjén is "muszáj (volt) ott lenni", akkor a C-dúr skálát vagy ama bizonyos telefonkönyv prózai felolvasását is lelkesen megtapsolták volna.

PS Nem a szőlőm savanyú :-) ha nagyon akartam volna, eljuthattam volna ill. Flemingre még mindig eljuthatnék.
964   Edmond Dantes • előzmény957 2017-01-21 14:41:07
Kedves joska141!
Egyetértek önnel/veled a leírtakkal kapcsolatban én is abszolúte tiszteletben tartom mások véleményét, de abszolúte elfogultnak tartom azt, amire reagált(ál) ld 962 itt. Sebaj, azért vagyunk, hogy ellensúlyozzunk elfogult, egyoldalú idézgetéseket/elhallgatásokat pro és kontra. X az Y-ét, Y a Z-ét és így tovább, lehetőleg direkt formában. Vagy ha már a direkt kommunikálás lehetőségei ezért-azért kimerülni látszanak, akkor legalább indirekt formában mint itt és most.

Mert ha már egyszer "Fleming"ezünk, akkor "Carreras"ozzunk is! És egy no-comment, amit Fleming megengedett magának (úgy látszik egyeseknek már ez is szemet szúr), akkor talán Carreras vaskos (!) politikai megnyilatkozását (ugyanabban a cikkben) szintén ne hallgassuk el ld 962 ill. a cikkben...

...miként a művész(ek) kora sem kell, hogy titkos legyen, sőt, olykor éppen az a csodálatra és/vagy elismerésre méltó, ha egy művész(nő) X életkorban vagy afölött képes arra a teljesítményre, amit nyújt.
963   Edmond Dantes • előzmény953 2017-01-21 14:25:28
Valszeg pont azt teszi = tanácsadót alkalmaz = attól ilyen a műsor :-)
962   Edmond Dantes 2017-01-21 14:23:37
A minap már beírtam egy botrányos bolognai Szöktetés-rendezés kapcsán, hogy a politika mindenhová bevonult, t.k. Operá(k)ba, operá(k)ba is és a fórum(ok) sem lehetnek 100% politikamentesek.

És ha már időzünk és idézünk, próbáljunk meg elfogultság nélkül. Az Operasztárok hétvégéje-cikk/Népszava két (2) énekesről szól. Ha már egy beírásban értesülünk arról, hogy az énekesnő (zárójelben) „Trumpról nem volt hajlandó nyilatkozni” és a beíró "Köszönöm, Ms. Fleming!"-gel zárja sorait...

...akkor talán az is ide kívánkozik és nem árt tudni, hogy a másik énekes, Carreras pedig ugyanezen cikk szerint "büszkén vállalja, hogy nacionalista...régóta küzd azért, hogy Katalónia elszakadjon Spanyolországtól" továbbá: "..a katalán függetlenség mellett azt is régóta szorgalmazza, hogy vizsgálják ki a Franco-diktatúra rémtetteit, és büntessék meg a ma is élő felelősöket."

Szóval ha Carreras büszkén vállalja (és csinálja és nyilatkozza) azt, amit, akkor talán Flemingnek is szabad és joga van...egy árva büdös szót se nyilatkozni a Trump-pal kapcsolatban feltett kérdésre. Vagy az egyiknél a szálka = nem nyilatkozik is gerenda, a másiknál a gerenda = erős politikai vélemény-nyilvánítás és tevékenység is szálka? vagy még szálka sem, észre se vesszük. Én észrevettem, közzéteszem ezennel.

Ceterum censeo: "Wahn! Wahn! Überall Wahn!"...meg überall politika.
961   parampampoli • előzmény959 2017-01-21 13:34:12
Ami egyébként az alapproblémán nem változtatott volna, csak növelte volna a program eklektikus jellegét. -:)
960   miketyson • előzmény959 2017-01-21 13:28:56
Igazad van. dolgozzon meg a kegyeidért. Elvégre ez a foglalkozásod, klasszikus zenei oldalt szerkesztesz....
959   -zéta- • előzmény953 2017-01-21 12:24:47
Pontosan az esztrád jelleg miatt hagyom ki. Tán bő egy hónapja még szerepelt az "Asszonyszerelem, asszonysors...", azért elmentem volna..., de így...
958   takatsa 2017-01-21 09:42:37
Nálunk úgy alakult a program, hogy maradt egy szabad jegy (erkélyülés, közép, 9. sor), amit (természetesen) nem a mostani 8 ezerért, hanem az eredeti, szeptemberi áron adnék át, valaki olyannak, aki örömmel, nyitott füllel és szívvel szeretne részesévé válni Fleming dalestjének.
957   joska141 • előzmény956 2017-01-21 08:28:12
Tisztelt "IVA"!

Ízlések különböznek, de maximálisan tiszteletben tartom az Ön ilyen irányú nézetét.

Bizonyos esetekben összekapcsolják egyes „sajtóhiénák” az énekesnők korát és művészi teljesítményét. Például Edita Gruberova fellépéseinek ismertetésekor szinte sosem hiányzik annak közlése, hogy „x” éves korára, stb. Renée Fleming életkora egyébként is nyilvános adat.

Minap zajlott, nincs minden nap ilyen, a következő amerikai elnök beiktatása. Renée Fleming amerikai, közreműködőként részt vett már különféle nagy ceremóniákon, természetes, hogy egy „sajtóhiéna” valami-lyen formában érinti ezt az eseményt is. A művésznő ízlését dicséri, hogy nem nyilatkozott se pro, se kont-ra.

Más téma a mai dalesttel kapcsolatban:

Ha valaki még jegyet szeretne váltani, jól gondolja meg, hogy melyik internetes fórumon teszi.
Ugyanaz a relatíve legolcsóbb árkategóriájú jegy
- A Jegy.hu oldalán 8.360 Ft
- Az Operaház oldalán: 8.000 Ft
- A Ma este színház oldalán: 5.000 Ft
A többi ár is ezzel arányos.


956   IVA 2017-01-21 05:55:27
Ismét jeleskedett a sajtó.
Operasztárok hétvégéje

Az rendben is volna, hogy a fellépések szomszédos napjai okán egy cikkbe szerkesztik a két énekes hírességet. Még az is, hogy a művész úr és a művésznő életkorát is megemlítik, hiszen az nem szégyen és nem is titok. De úgy gondolom, Renée Flemingre lehetett volna találni jellemzőbb és udvariasabb jelzőt, mint „a Carrerasnál tizenkét évvel fiatalabb (58 éves) amerikai lírai szoprán.
Felvezetésül egy kis szokásos maszatolás:
Összegyűjtöttünk velük kapcsolatosan néhány érdekességet, illetve azokat a válaszokat, amelyeket – e-mailben és egy sajtóbeszélgetés keretében – adtak a Népszava kérdéseire.
Ebből aztán nem derül ki, melyik kérdésért és melyik válasz fordításának pontosságáért melyik sajtóhiéna felelős. Például azért a felháborító kérdésért, amelynek nyomán zárójelben értesülünk arról, hogy az énekesnő „Trumpról nem volt hajlandó nyilatkozni”.
Köszönöm, Ms. Fleming!
955   lujza • előzmény953 2017-01-20 01:33:29
Nem lehet, hogy a tanácsadó súgja, hogy mivel kímélheti magát?
954   Pristaldus • előzmény952 2017-01-19 19:16:13
Nem erőlteti meg magát, az biztos!
953   parampampoli • előzmény952 2017-01-19 18:51:27
Ugyanolyan esztrád jellegű műsor, mint pár éve volt. Érdemes lenne egy szakmai tanácsadót alkalmaznia a műsorok összeállításához.
952   Búbánat 2017-01-19 10:50:10
René Fleming ária és dalestje az Erkel Színházban

2017. január 21. 19:30

A dalest után a művésznő dedikálja A belső hang - Egy énekes születik című önéletrajzi kötetét, amely számos CD lemezével együtt megvásárolható lesz a helyszínen.

Zongorán kíséri Hartmut Höll - a „hangszer német professzora”, aki másfél évtizede kíséri Fleminget a világ minden pontján.

A koncert a műsora

Brahms: Ständchen | Die Mainacht | Mondnacht | Meine Liebe ist grün | Wiegenlied | Vergebliches Ständchen

Massenet: Thaïs – Thaïs áriája az I. felvonásból (C’est Thaïs, l’idole fragile...)

Fauré: Öt velencei dal – No. 1. Mandolin

Saint-Saëns: Soirée en mer

Delibes: Cadizi lányok

Verdi: Otello – Fűzfadal és Ave Maria a IV. felvonásból

Tosti: Április

Donaudy: O del mio amato ben

Cilea: Adriana Lecouvreur – Adriana áriája az I. felvonásból (Io son l’umile ancella)

Leoncavallo: Mattinata
951   IVA • előzmény950 2017-01-19 04:33:16
... ami a dalest megjelölésből nem derült ki.
Egyéb furaság, hogy a jegyek mára az augusztusi normál helyárnak cca 5 és félszeresébe kerülnek.
950   lujza • előzmény949 2017-01-19 01:25:58
Fura egy program, amiben dalok és áriák keverednek egymással.
949   Bambu 2017-01-18 20:24:58
http://nullahategy.hu/zenei-sokszinusegre-torekszik-a-szombaton-budapesten-koncertezo-renee-fleming/

http://www.origo.hu/kultura/figaro/20170118-az-erkel-szinhazban-ad-dalestet-a-negyszeres-grammy-dijas-vilagsztar-renee-fleming.html

https://papageno.hu/featured/2017/01/renee-fleming-a-nem-mindennapi-diva/
948   IVA • előzmény947 2016-08-05 01:57:20
Köszönet az információért!
947   Edmond Dantes 2016-08-04 17:41:32
https://opera.jegy.hu/program/renee-fleming-dalestje-67794
946   Bambu 2016-07-07 22:12:32
Csak Domingo jön augusztusban:
A Kormány 1348/2016. (VII. 6.) Korm. határozata
a rendkívüli kormányzati intézkedésekre szolgáló tartalékból történő előirányzat-átcsoportosításról és
egyes kormányhatározatok módosításáról
7. A Plácido Domingo és Renée Fleming budapesti fellépésének megvalósításáról szóló 1311/2016. (VI. 13.)
Korm. határozatban (a továbbiakban: Határozat) foglaltaktól eltérően a Kormány úgy dönt, hogy a Határozat alapján
biztosítandó forrás Plácido Domingo és más meghívott fellépők 2016. augusztus 10-i budapesti fellépésének
megvalósítására használható fel.
945   Búbánat 2016-06-16 11:17:46
Ma este a hat órától láthatjuk a Classica csatornán

GALA CONCERT FROM THE SEMPEROPER DRESDEN - THE MERRY WIDOW

Highlights from Lehár’s "The Merry Widow"

16.06.2016 | 18:05

Duration: 01:28:43

Conductor: Christian Thielemann

Soloist:
Renée Fleming (Sopran)
Christopher Maltman (Bariton)
Carolina Ullrich and Andrej Dunaev.

Staatskapelle Dresden

Country, year of production:
D, 2010


944   Búbánat 2016-02-11 10:48:34
A DECCA gondozásában megjelent A víg özvegy / The Merry Widow / legújabb felvétele DVD-n: a New York-i Metropolitan Opera House előadás közreműködői voltak:


Renee Fleming, Nathan Gunn, Kelli O`Hara, Alek Shrader, Sir Thomas Allen, Carson Elrod, The Metropolitan Opera Orchestra, Chorus and Ballet / Sir Andrew Davis.
943   Búbánat • előzmény942 2015-12-15 09:13:29
A Classica csatornán ismét láthatjuk, ma kétszer is: 12-től és 20 órától

DONIZETTI: LUCREZIA BORGIA
Aus der San Francisco Opera

SOLIST GESANG:
Renée Fleming (Lucrezia Borgia)
Vitalij Kowaljow (Alfonso d'Este)
Michael Fabiano (Gennaro)
Elizabeth DeShong (Maffio Orsini)
Christopher Jackson (Jeppo Liverotto)
Austin Kness (Don Apostolo Gazella)
Ao Li (Ascanio Petrucci)
Brian Jagde (Oloferno Vitellozzo)
Igor Vieira (Gubetta)
Daniel Montenegro (Rustighello)
Ryan Kuster (Astolfo)

942   Búbánat 2015-04-26 16:17:15
Ma este a Classica TV-csatornán láthatjuk:

20.00 - 22.10:

Gaetano Donizetti
LUCREZIA BORGIA

Lucrezia Borgia – Renée Fleming
Gennaro – Michael Fabiano
Maffio Orsine – Elizabeth DeShong
Duke Alfonso – Vitalij Kowaljow

San Francisco Opera Ballet
San Francisco Opera Chorus and Orchestra
(chorus master: Ian Robertson)
Riccardo Frizza, conductor

John Pascoe, stage director, set and costume designer
Jeffrey Bruckerhoff, lighting designer
Lawrence Pech, choreographer

Recorded live from the War Memorial Opera House, San Francisco, August 2012
941   Búbánat 2015-01-12 12:22:47
A Müpa honlapján olvasható:

Lehár: A víg özvegy – New Yorkban

A Met új produkciója

Élő közvetítések HD minőségben

A New York-i Broadway egyik ismert rendezője és koreográfusa, Susan Stroman három rendezéséért is megkapta a musical Oscar-díját, a Tony-díjat. Ezúttal ő állítja színpadra Lehár Ferenc örökzöld operettjét, A víg özvegyet. Az amerikai rendező ezzel a pazar kiállítású, angol fordításban elhangzó előadással debütál a Metropolitanben. Az előadást a brit Andrew Davis vezényli, aki három kontinensen tölt be művészeti vezetői tisztséget.
A produkció mindenképpen kiemelkedik a New York-i dalszínház 131. évadjának műsorából, hiszen a prima donna assoluta, Renée Fleming alakítja a párizsi milliomos özvegyet, Hannát. Ha nem tudnánk, hogy ez huszonkettedik (!) főszerepe a New York-i operaházban, azt hihetnénk a varázslatos lírai szopránról, hogy erre a szerepre született. Hanna szeretőjét, Danilót a People magazin által a legvonzóbb férfiak listáján említett amerikai bariton, Nathan Gunn kelti életre. A francia attasét, Camille de Rosillont a Metben a 2012/13-as évadban debütált Alek Shrader alakítja, Zéta Mirkó báró nagykövetként a világhírű brit baritont, Thomas Allent láthatjuk és hallhatjuk, míg a Broadway kedvelt ifjú szopránja, a modell alkatú és ragyogó színészi tehetséggel megáldott Kelli O'Hara először áll a Met színpadára, a báró kacér feleségeként.

MüPA
2015. január 17. szombat,18:55- Fesztiválszínház; Előadóterem

2015. január 18. vasárnap, 18:00 – Előadóterem

Az Uránia Filmszínház
Vetítési időpontok:

2015. 01. 17. Szombat 19:00
2015. 01. 18. Vasárnap 19:00
940   Bambu • előzmény939 2014-12-23 20:51:14
A napokban német kitüntetést kap. ( Cross of the Order of Merit of the Federal Republic of Germany )

Áprilistól augusztusig a nyáron már játszott prózai szerepben lép fel a Brodwayn.
939   Bambu 2014-11-29 09:36:30
Már megígértem, hogy nem fárasztalak Benneteket az áradozásaimmal. Három kritika a csodálatos drezdai előadásról:

http://www.musik-in-dresden.de/2014/11/23/die-buehne-als-welt/

http://www.der-neue-merker.eu/dresden-semperoper-capriccio

http://www.omm.de/veranstaltungen/musiktheater20142015/DD-repertoire-capriccio.html

Nagy kár, hogy nem rögzítették egyik előadást sem! A nemrégen megjelent bécsi előadásnak is örülök, de ez még felejthetetlenebb volt. Sajnos azt mondta, most énekelte utolsó alkalommal.
938   Bambu 2014-11-13 13:28:09
Bejelentette, hogy még három évig lép fel operában, utána már csak koncertezni fog.
937   Búbánat 2014-04-20 16:37:21
Ma éjjel az Unitel Classica csatornán láthatjuk:

22.00 – 00.10 Gaetano Donizetti: Lucrezia Borgia

Lucrezia Borgia: Renée Fleming
Gennaro: Michael Fabiano
Maffio Orsini: Elizabeth DeShong
Duke Alfonso: Vitalij Kowaljow

San Francisco Opera Orchestra, Chorus and Dance Corps
Conductor: Riccardo Frizz
Director: John Pascoe
936   macskás • előzmény935 2014-02-21 10:53:09
A Fidelión is hasonló van.
935   Búbánat 2014-02-21 10:34:22

„Ruszalka szerepét akár nekem is írhatták volna”
Opera-Világ.net, 2014. február 19.

"Február 8-án a New York-i Metropolitan Opera (Met) élő közvetítésének köszönhetően világszerte több millióan látták Dvořák Ruszalka című operáját a ragyogó operaénekesnővel, Renée Fleminggel a főszerepben. Alig egy héttel korábban a többszörös Grammy-díjas szoprán – operaénekesek közül elsőként – az amerikai himnuszt énekelte a Super Bowlon; a tudósítást több mint százmillió ember követte élőben. Az énekesnő a Ruszalka-előadás előtt nyilatkozott a közmédiának. BŐSZE ÁDÁM interjúja

934   Licht Alberich • előzmény933 2014-02-08 10:02:19
Részlet a január 20-i főpróbából:
Měsíčku na nebi hlubokém
933   Haandel 2014-02-08 09:17:00
Kapcsoljuk a New York-i Metropolitan Operaházat
Antonín Dvořák: Ruszalka (A sellő)
2014. február 8. | 19.00 – 23.00 | Bartók Rádió

Háromfelvonásos opera Szövegét Karel Jaromír Erben és Boena Němcová meséje nyomán Jaroslav Kvapil írta
Vez. Yannick Nézet-Séguin Km. a New York-i Metropolitan Operaház Ének- és Zenekara (Karig.: Donald Palumbo)
Szereposztás:
Ruszalka - Renée Fleming (szoprán), Herceg - Piotr Beczala (tenor), Vízimanó - John Relyea (basszus), Boszorkány - Dolora Zajick (mezzoszoprán), Az idegen hercegnő - Emily Magee (szoprán), Erdőőr - Vladimir Chmelo (tenor), Kukta - Julie Boulianne (szoprán), Erdei tündérek - Dísella Larusdóttir (szoprán), Renée Tatum (szoprán), Maya Lahyani (kontraalt), Vadász - Alekszej Lavrov (bariton) Rendezte: Otto Schenk

Rusalka - Libretto (CZ/EN)

Opera star Renée Fleming discusses her Czech roots, singing in the language...
932   Bambu 2014-02-02 10:49:06
http://www.youtube.com/watch?v=1yLNrMyqmeo

http://www.youtube.com/watch?v=07NN8Y1XjGg

http://www.youtube.com/watch?v=tX9oCBS0eKE
931   Bambu 2013-10-26 09:32:21
A terveiről is sok konkrétumot tartalmaz a cikk:

http://kurier.at/kultur/buehne/renee-fleming-jeder-mensch-kann-singen/32.600.734
930   Bambu 2013-10-22 16:21:52
Az én áradozásaimat már nyilván unalmas olvasni, a következő cikkeket nálam sokkal hozzáértőbb, objektívebb emberek írták:

http://kurier.at/kultur/buehne/renee-fleming-im-rosenkavalier/31.969.957

http://www.wienerzeitung.at/nachrichten/kultur/buehne/582120_Renee-Fleming-und-Adam-Fischer-im-perfekten-Spiel.html

http://www.der-neue-merker.eu/wien-staatsoper-der-rosenkavalier-5

http://www.österreich.at/nachrichten/Staatsoper-punktet-mit-US-Super-Diva/119787495

http://diepresse.com/home/kultur/klassik/1467229/Staatsoper_Ein-guter-Altwiener-Rosenkavalier?_vl_backlink=/home/kultur/klassik/index.

929   Haandel 2013-10-20 08:57:03
Intermezzo - Künstlerinnen und Künstler im Gespräch
Renée Fleming
20. Oktober 2013 | 12:41 | Ö1

Die amerikanische Starsopranistin und ausgewiesene Richard-Strauss-Sängerin Renée Fleming gibt heute Abend zum ersten Mal die Marschallin im "Rosenkavalier" an der Wiener Staatsoper.

Sie spricht über amerikanische Politik, über das Ende der New Yorker City Opera, über ihre Zusammenarbeit mit Christian Thielemann und über die Wichtigkeit von Opernübertragungen in den audiovisuellen Medien.
928   Bambu • előzmény927 2013-07-12 19:58:42
Videó:

http://www.youtube.com/watch?v=2igAkmuFceg

Képek:

http://www.google.com/hostednews/getty/article/ALeqM5jnoHGuid1gl817n9hXlQ0gLNmUug?docId=173232450

927   Búbánat • előzmény926 2013-07-12 19:25:36
Obama kitüntetése Flemingnek
926   Búbánat 2013-07-12 19:20:28
TV Híradó, Forrás: MTI | 2013. július 11. csütörtök 11:45 |

Az amerikai elnök a Fehér Házban 24 művésznek, írónak, sportolónak adta át életművük elismeréseként a Nemzeti Művészeti Érdemérmet és a Nemzeti Emberiességi Érdemérmet.

Az amerikai művészek, írók között érdemrendet kapott [url] http://kottanelkul.postr.hu/obama-kituntetese-flemingnek; Renée Fleming, a New York-i
Metropolitan Opera szopránja is. [/url] […]

A Nemzeti Művészeti Érdemrendet 1984-ben hozta létra az amerikai kongresszus, és azóta minden évben olyan kiválóságok kaphatják meg, akik különösen sokat tettek az amerikai kultúra terjesztéséért.

Watch Fleming receive the medal from President Barack Obama on Wednesday afternoon

(14:12 mark of the video)

A videó lejátszáskor a 14:12 perctől láthatjuk Renée Fleminget a díjátadáson.
925   Bambu 2013-01-06 14:47:33
http://oe1.orf.at/programm/tag/20130106#
924   Bambu 2012-12-13 17:27:22
Felejthetetlen élmény volt a keddi bécsi koncertje. Hogy megkíméljelek benneteket áradozásomtól, itt van néhány írás a londoni, és bécsi koncertekről:

http://www.guardian.co.uk/music/2012/dec/10/renee-fleming-maciej-pikulski-review

http://www.standard.co.uk/arts/music/rene-fleming-barbican-ec2--review-8398697.html

http://www.theartsdesk.com/classical-music/ren%C3%A9e-fleming-barbican-hall

http://intermezzo.typepad.com/intermezzo/2012/12/renee-fleming-barbican.html

http://www.edwardseckerson.biz/reviews/renee-fleming-barbican-hall-review/

http://lietofinelondon.wordpress.com/

http://www.telegraph.co.uk/culture/music/classicalconcertreviews/9740809/Renee-Fleming-Barbican-London-review.html

http://derstandard.at/1353209028256/Ausgeleuchtete-Liedemotion

http://diepresse.com/home/kultur/klassik/1323343/Musikverein_Glueck-das-uns-verblieb

http://kurier.at/kultur/musik/ideale-verbindung-von-emotion-und-interpretation/1.806.326
923   Bambu 2012-10-20 15:08:16
Nem szerintem, hanem a MET honlapja szerint ma is Amonov énekel.
922   Városszéli Anasztázia grófnő 2012-10-18 13:33:45
MárKInő.
921   álmodó • előzmény920 2012-10-18 10:42:57
Szerintem nem rossz párhuzam.
SZERINTEM. :-)))
Szerinted meg igen. De mivel nem te vagy a Mindeható (gondolom én), ezért még az is lehet, hogy nins teljesen igazad.
Esetleg, hátha....
Szerintem- :-D
920   Franca • előzmény919 2012-10-18 09:47:27
A saját nickem alatt írt bármilyen hozzászólás miért lenne ex cathedra? Pusztán attól, hogy nincs ott a "véleményem szerint"? Azzal lehet baj inkább, aki névtelen fórumozó véleményét a "véleményem szerint" nélkül ex cathedrának tartja. A piros lámpa pedig ide nem illő, teljesen rossz párhuzam.
919   álmodó • előzmény918 2012-10-17 13:34:40
Azért, mert bár a te nicked alatt van a beírás, mégsem ex cathedra, hanem a saját kizárólagos véleményedet fejezed ki, ezzel fenntartva a lehetőséget, hogy másnak más meglátása legyen.
Emellett meg elegáns. A piros lámpa nyilván nem rja ki a jelzés fölé, hogy az ő véleménye szerint piros, de ez egy beszélgetős fórum, melyen sokféle véleménynek van helye.
918   Franca • előzmény916 2012-10-17 13:00:06
Gyakran olvasok ilyen típusú hozzászólást fórumokon és soha nem értettem: miért kellene hozzátennie a kommentjéhez bárkinek is, hogy "az én véleményem szerint"? A szöveg felett világosan ott van a hozzászóló neve (nickje), így teljesen egyértelmű, hogy kinek a véleményét olvashatod. Miután saját neve alatt írja, nyilvánvaló, hogy nem a Te vagy bárki más véleményét fogalmazza meg, hanem a sajátját. Ezt a logikátlan és kicsinyes kötözködést akkor szokták bevetni, amikor az egyéb érvek elfogynak.
917   kugli • előzmény916 2012-10-17 12:46:57
Az előző folytatása:

Ferencsik mondta: lényegében minden "kritikának" így kellene Kezdődni! Tudniillik: az ember ezt sosem gondolja automatikusan hozzá!
916   kugli • előzmény915 2012-10-17 12:43:35
Megsúgom: én sem láttam őket ( sajnos ) A "kifogásom" csak annyi: hiányzott a véleményed előtt egy kitétel!
>>AZ ÉN VÉLEMÉNYEM szerint
915   Bambu • előzmény914 2012-10-16 22:07:11
Itt a témákból adódóan minden topic minden bejegyzése szubjektív egyéni véleményt tartalmaz. Én sem írtam azt, hogy bárki másnak hozzám hasonlóan kell érezni, de ez az én véleményem amit vállalok. 1969-ben születtem az általad említett művészeket tisztelem, de nem láttam őket színpadon, nem fűz hozzájuk ilyen személyes emlék. Természetesen biztosan sokan vannak akiknek ők "A" Tábornagyné, de én úgy érzek ahogy írtam, ez pedig az én jogom.
914   kugli • előzmény908 2012-10-16 21:37:38
Felülmúlhatatlan csoda. Két dolgot ne felejtsünk el: egyrészt a "felülmúlhatatlanság" szubjektív egyéni vélemény. Másrészt nem lehet tudni, hogy 20-30 évvel később mi lesz...
És volt két nagyszerű magyar Marschallin: Osváth Júlia és (főleg) Báthy Anna.
913   Bambu 2012-10-16 21:31:20
Ma este is Amonov énekel. A továbbiakra még Botha van kiírva, de ez semmit nem jelent, mert tegnap a maira is őt írták.
912   -zéta- • előzmény911 2012-10-13 08:59:19
Lám, mégis csak MET-tenor...:-)
911   Bambu • előzmény910 2012-10-12 22:52:45
A holnapi előadáson valóban Avgust Amonov énekli a címszerepet. A további háromra Botha van kiírva a MET honlapján.
910   -zéta- • előzmény909 2012-10-11 22:11:40
A szegedi Bajazzók óta tudjuk, hogy van covere Bothának, nosza rajta...:-)
909   Bambu 2012-10-11 21:09:47
Tegnap hajnalban meghallgattam az Otello élő, netes közvetítését. Fleming szívszorító, gyönyörűséges énekét most találtam meg:
http://www.youtube.com/watch?v=y43WZMe1uNE
Az élő HD közvetítés miatt viszont aggódom Johan Botha állapota miatt. Az első két felvonásban gyakorlatilag egyetlen magas hangot sem tudott hibátlanul elénekelni. A dolog annyira kínos volt, hogy a szünetben - allergiára hivatkozva - a közönség megértését kérték. A fényképekből, és videókból látható továbbá, hogy gyakorlatilag mozogni is alig bír kövérsége miatt. Tehát abban sem lehet nagyon bízni, hogy játékával valamit feledtetni tud.
908   Bambu 2012-08-20 18:36:57
Zéta korábbi megállapítását tudom megismételni: még mindig Renée Fleming a Marschallin a világban. A nyáron Münchenben hallottam-láttam egy szépséges Rózsalovagot. Flemingen túl további két szereplő is megegyezett a Zéta által ismertetett felvétel énekeseivel: Franz Hawlata, és Sophie Koch. Óriási élmény volt őket, és persze a többieket is élőben látni-hallani. Amit Fleming az első felvonásban hangban és játékban művelt, az maga volt a felülmúlhatatlan csoda. Nem lehet szavakkal visszaadni az általa kifejezett finom árnyalatokat, a monológ szívszorító melankóliáját, fájdalmát, az elragadó színpadi jelenlétét.
Ahol én megjelenek ott mindig beüt valami probléma. Most is így volt. A harmadik felvonásra Sophie Kochnak elment a hangja. A helyzetet úgy oldották meg, hogy a felvonás első részét gyakorlatilag prózában elmondta, a hármast pedig némán lejátszotta, közben az addig Anninát éneklő Heike Grötzinger a színfalak mögül énekelt.(Igen szépen!)A szokatlan szituációt valamennyi szereplő, és a tehetséges fiatal karmester Constantin Trinks óriási profizmussal oldotta meg. Az biztos, életem Rózsalovagját láttam.
907   Bambu • előzmény906 2012-07-14 15:21:47
Tökéletesen igazad van.Az utazás - nemcsak az operás, hanem a túristázós is - a legfantasztikusabb dolgok egyike. A férjemmel töltött 18 év alatt már biztosan elutazgattuk már egy szerényebb ház árát, de teljesen elégedettek vagyunk a társasházi lakásunkban is. Legalább van és lesz mire visszaemlékeznünk.
Fleming valószínűleg a 2016-17-es szezonban búcsúzik a Coven Garden-től Marschallinként, tehát feltehetően akkortájt visszavonul. (Azt nemtudom, hogy ez a hír mennyire hivatalos. Arról pedig még nem olvastam sehol, hogy ez csak az operaszínpadtól való búcsú, vagy a koncerttezéstől is?) Megpróbálom kihasználni a következő pár évet. Zenében és minden másban is kellemes nyarat kívánok mindenkinek!
906   parampampoli • előzmény904 2012-07-13 21:35:57
Az ilyen utazások az élet leszebb élményei, igazi kincsek! Kincsek, amelyeket senki soha nem tud elvenni tőled. Pénzt, ékszert, aranyat elveszthetsz, ellophatják tőled, de az élményeket SOHA.
905   Bambu • előzmény901 2012-07-13 21:17:15
Köszi!
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Erkel Színház

GERSHWIN: Porgy és Bess

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Mahan Esfahani (csembaló)
"Halk húrok"
TALLIS: Felix namque
BERIO: Rounds
RAMEAU: Les tendres plaintes
RAMEAU: Le lardon – La boiteuse
RAMEAU: L'entretien des Muses
RAMEAU: Les cyclopes
COWELL: Set of Four
SRNKA: Triggering
J.S. BACH: 3. (a-moll) partita, BWV 827
21: "Kóda" - kötetlen beszélgetés az előadókkal
A mai nap
történt:
1805 • A Fidelio bemutatója (Bécs)
született:
1937 • René Kollo, énekes
1948 • Barbara Hendricks, énekes
elhunyt:
1894 • Anton Rubinstein, zeneszerző, zongorista (sz. 1829)
1950 • Francesco Cilea, zeneszerző (sz. 1866)