vissza a cimoldalra
2019-09-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11438)
A csapos közbeszól (95)

Balett-, és Táncművészet (5881)
A nap képe (2157)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1764)
Franz Schmidt (3422)
Társművészetek (1407)
Élő közvetítések (8129)
Opernglas, avagy operai távcső... (20316)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61895)
Operett, mint színpadi műfaj (4061)
Kimernya? (3218)
Erkel Ferenc (1063)
Simándy József - az örök tenor (624)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (832)
Milyen zenét hallgatsz most? (25042)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7212)
Pantheon (2385)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - A hangszerek csodálatos világa (frushena, 2005-04-18 23:31:19)

   
95   Búbánat 2013-01-12 12:50:16
John Henry van der Meer: Hangszerek – az Ókortól napjainkig

Lebilincselő, érdekes könyv, nekem megvan, melyből annak idején sokat profitáltam, nemkülönben a
„Sotheby’s Early Musical Instruments” képes katalógusból, mely az 1987. november 13-i londoni hangszerárverés tételeiről nyújt részletes tájékoztatást.
94   Haandel 2012-06-06 16:38:20
Flute’s Revised Age Dates the Sound of Music Earlier

In hillside caves of southwestern Germany, archaeologists in recent years have uncovered the beginnings of music and art by early modern humans migrating into Europe from Africa. New dating evidence shows that these oldest known musical instruments in the world, flutes made of bird bone and mammoth ivory, are even older than first thought.

Scientists led by Thomas Higham of the University of Oxford in England reported last week that improved radiocarbon tests determined that animal bones found with the flutes were 42,000 to 43,000 years old. This is close to the time when the first anatomically modern humans were spreading into Central Europe, presumably along the Danube River valley. …


Germany may be birthplace of European music and art
… "The flutes have been reconstructed and played and the music has been recorded. They sound like flutes - they really can be played. The people who made these artifacts were not just anatomically but behaviorally similar to us." ...
93   Haandel 2011-11-17 17:17:14
Liszts Geheimnis
Franz Liszts Lieblingsklavier in Weimar galt als irreparabel, deshalb wurde eine Kopie gefertigt. Ein Team des MDR war vom ersten bis zum letzten Schritt mit der Kamera dabei.
(Video: >Einstellungen M→L )
* * * * *
Paul McNulty was chosen by the Klassik Stiftung Weimar to build a copy of Liszt’s 1846 Boisselot piano, with which Liszt toured Russia and later kept in Weimar for the next forty years. He wrote Boisselot of his love for this piano, saying he had nearly played through the keys. The McNulty copy will feature prominently in Weimar’s Liszt bicentennial celebrations. →→→
92   zalbarna • előzmény91 2010-10-14 22:49:00
Azt hiszem, ez már a japán változat....
91   Haandel • előzmény85 2010-10-14 17:29:41
'Kimaradt itt egy kis, 6 oktávos zongora típusa, amelyik halk hangjával valóban polgári lakásokba való..'

Ilyesmire gondoltál?
:)
90   Haandel • előzmény89 2010-10-14 17:25:43
Y A M A H A?
Ja...'m...aha
89   zalbarna • előzmény87 2010-10-14 01:25:43
Nem írkálok én e-mail-t sehova, keressen meg a YAMAHA, ha akar valamit...
:))
88   Haandel 2010-10-13 19:31:30
88
:)
87   Haandel • előzmény85 2010-10-13 19:06:02
Hát ez igazán nagyon meggyőző! Komolyan, szerintem írhatnál néhány sort a japánoknak:
Yamaha Upright Pianos → Ld. The introductory website of Yamaha Kakegawa factory in Japan → Craftmanship and Technology → (pl.) Obtaining the Best Sound Possible
Product Development Department: Satoshi Inoue

Nem tallálok emailt, de talán itt segítenek:
Inquiry
86   Haandel • előzmény83 2010-10-13 18:42:17
Kakegawa – birthplace of the Yamaha Piano
85   zalbarna • előzmény83 2010-10-12 22:55:50
Szerintem a billentyűs hangszerek esetében kimaradt egy fázis. Figyeld csak : az a hangszer, ami a polgári otthonokban volt már a barokk korban, az a csembaló, spinét, virginál stb kis könnyű néha teljesen egyszerű és HALK !!! Mikor a zongora ( és a klasszika ) teret hódított, elhúzott a nagyobb hangerő, nagytestű hangszer felé a koncerttermekben , a romantika korára pedig egészen ALKALMATLAN lett egy polgári otthon számára. Az eszmény, hogy minden polgári otthonban legyen billentyűs hangszer az szerencsére megmaradt, de megmagyarázhatatlan módon egy KONCERTTEREMBE való hangszer töltötte be ( és még most is ) ezt a szerepet. Hja, a romantika...
Kimaradt itt egy kis, 6 oktávos zongora típusa, amelyik halk hangjával valóban polgári lakásokba való..Ha becsukod az ajtót, a szomszéd szobában tudsz létezni ..Erre van szükség még mindig..egyszeriben megoldódna az otthoni zenélés
akusztikus hangszerrel, mely könnyű, olcsó is eléggé, és valódi zenei élményt nyújt.
84   eccerű 2010-10-12 21:00:20
Erről az egészről az jut eszembe, amikor a ZAKon Dubrovay teljes lelkesültséggel magyarázta, hogy nemtom hány hét kísérletezés után sikerült létrehozni (értsd: generálni) egy olyan hangeffektet, ami pont úgy szól, mint egy öreg tölgyfaajtó nyikorgása. Mire egyikünk megkérdezte: nem lenne egyszerűbb akkor megnyikorogtatni egy öreg faajtót...?
Én nem hiszek abban a zenében, aminek bármi köze van az elektromossághoz. A művészet lényege a spontaneitás, akár tervezetten is(!). Ebből meg pont az hiányzik.
83   Haandel • előzmény82 2010-10-12 18:49:44
Az akusztikus hangszerek replikálása helyett a gyártási költségeket kellene drasztikusan csökkenteni.
Lehet, hogy egyszer majd kedves humanoidok fogják gézileg gyártani az akusztikus zongorákat és közben még énekelni is fognak …
82   Haandel • előzmény77 2010-10-12 18:12:38
Nem, ez nem hangzik egyáltalán kínaiul, szerintem nagyon jól fogalmaztál. Elhiszem amit mondasz.
Valószínűleg a valódi hang elejét és a végét a legnehezebb imitálni, s ezért, ahogy mondod, ‘Ennek a hangnak nincs következménye.. Nem találja meg a többi hangokat, hogy azokkal egy legyen.‘

Van még mit fejleszteni …
81   Haandel • előzmény78 2010-10-12 18:03:44
Yamaha azt alítja, hogy:
‘… to replicate the touch and sound of Yamaha's CFIIIS 9' concert grand ($125,000) in a piano one-third the size and one-fifth the price.‘

CFIIIS9: 275x165x103 cm | 500 kg | $125,000
AvantGrand N3: 148x120x101 cm | 199 kg | $25,000
80   zalbarna • előzmény79 2010-10-12 11:22:13
Bár a végeredményben kevéssé bízom, az előzmények szerint..de hogy az ember a kísérletezést abbahagyja, az teljesen ki van zárva..
79   zalbarna • előzmény78 2010-10-12 11:17:45
Egyetértek , ez az indokolt irány..
78   Sipi • előzmény74 2010-10-12 10:33:44
"Azért, mert a nehéz feladatok ellenállhatatlanul vonzóak:)"

Ez igaz, csakhogy szerintem az ilyen gyártók némileg tévedésben vannak. Minek kísérletezni az akusztikus hangszer hangjának másolásával, mikor arra úgyis ott van az eredeti? Elektronikusan viszont olyan hangokat lehet előállítani, amit akusztikus hangszerekkel lehetetlen. Azokat kellene művészien alkalmazni.
77   zalbarna • előzmény74 2010-10-12 09:19:41
Meghallgattam a kedvedért az Avant Grand-ot, de nekem ebből a hangból hiányzik a valóság. A többi meglenne, úm. érzelem, élvezet a fülnek, halál pontos és hallható időtartama a hangnak, de számomra ez a hang mégis valószerűtlen egy bizonyos értelemben. Talán úgy tudnám megfogalmazni, hogy az a zene, ami ilyen hangon szólal meg, " következményeiben " valószerűtlen. Valami itt nem történik meg. Tudom, ez eléggé kínaiul hangzik, mégis , (az én esetemben legalábbis ) ez a helyzet. Ennek a hangnak nincs következménye.. Nem találja meg a többi hangokat, hogy azokkal egy legyen. ..megmarad valamilyen üres csörgésnek, amely végül leesik. Ezt így hallom . Talán ezzel csak magam vagyok így, nem tudom..na, ez ennyi...
76   zalbarna • előzmény75 2010-10-11 22:48:18
Akusztikus hangszert...
75   Haandel • előzmény59 2010-10-11 19:07:34
2004:
Piano – Global demand: 500,000 units (grand pianos: 70.000 units)
Digital piano – Annual global demand: 400,000 unist
Home-use keyboard – Annual global demand: approx. 3,000,000 units
Forrás: Yamaha
* * * * *

Ki tudja, hogy vajon mit vásárolna évente kb. 3.5 mil. ember ha nem léteznének digitális hangszerek?
74   Haandel • előzmény58 2010-10-11 19:03:24
‘Má mé kéne "megközelíteni" azt, …‘

Azért, mert a nehéz feladatok ellenállhatatlanul vonzóak:)
Electronic Musical Instruments
120 Years of Electronic Music

1753 Denis d'or

2010 AvantGrand N3

2253 ?

2753 ???
73   Sipi • előzmény72 2010-10-10 16:44:03
Ha nem, hát nem. :-)
72   zalbarna • előzmény71 2010-10-10 16:41:00
Nem ! :))
71   Sipi • előzmény54 2010-10-10 09:02:57
Ez esetben félreértettem, amit írtál. De akkor még annyit magyarázz meg, hogy miért is ámítás az elektromosan előállított hang?
70   zalbarna • előzmény68 2010-10-09 21:41:00
Nekem ez már nem is volt kérdéses..
69   virius • előzmény68 2010-10-09 21:40:32
Igaz, egy youtube-os felvételen meg német nemzetiszínű vuvuzelákon adnak elő Brahmsot és Ravelt... :-)
Mi lesz itt Szilveszterkor, uramisten... :-)
68   Momo • előzmény67 2010-10-09 21:34:29
azannya... már a busmanok is magyarok... terjedünk.
67   virius 2010-10-09 21:32:48
Ha már műanyag és hangszer, hát ezt nem bírom kihagyni: tegnap lakóhelyemhez közel egy üzlet kirakatában nemzetiszínű, azaz piros-fehér-zöld műanyag vuvuzelákat láttam... :-)
66   zalbarna • előzmény65 2010-10-09 21:12:55
na jó, ennél a 64- nél azért a te eszed többet ér..belátom.
65   Momo • előzmény64 2010-10-09 20:54:30
Jézus... :-)))
64   zalbarna • előzmény63 2010-10-09 20:54:00
De a zenétől igen..
63   zalbarna • előzmény62 2010-10-09 20:53:26
" Műanyagtól nem támadnak fel halottak.."
62   Momo • előzmény61 2010-10-09 20:51:02
Sztem nem jobb a műanyag, csak más... ez most ilyen.
61   zalbarna • előzmény60 2010-10-09 20:49:45
"Mindig a műanyaggyáros mondja, hogy jó a műanyag"
60   zalbarna • előzmény59 2010-10-09 20:48:27
Meg a lóvé kora..
59   Momo • előzmény58 2010-10-09 20:44:47
Hát azért... egy csomó helyen műanyagot használunk az életben, ahol azelőtt természetes anyagot használtunk. Így van ez a zenével is.

Ez itt a Vízöntő kora... :-)
58   zalbarna • előzmény55 2010-10-09 20:42:59
Hát, nemtom.. Má mé kéne "megközelíteni" azt ,ami mindig a rendelkezésünkre áll teljességében, , ingyenes ajándékként kaptuk a teremtéssel, az akusztikai (valódi) hangot?
Sosem találtam rá eddig szimpatikus magyarázatot.
(Érthetőt már kaptam, de az nem volt szimpatikus )

57   zalbarna • előzmény56 2010-10-09 20:35:13
:))
56   Momo 2010-10-09 19:38:09
Hát szerintem nyissunk egy topicot 'A hangszórók csodálatos világa' címmel is.
55   Haandel • előzmény54 2010-10-09 19:29:48
‘…az akusztikus hangokban van valami plusz, amit mesterségesen a büdös életben nem tudunk előállítani. …‘

Egyeseket nyilván az érdekel, hogy mennyire és mennyiért lehet ezeket 'az akusztikus hangokat' megközelíteni, pl.:
Hybrid electric/acoustic piano
The designers of this hybrid electric/acoustic piano have attempted to replicate the touch and sound of Yamaha's CFIIIS 9' concert grand ($125,000) in a piano one-third the size and one-fifth the price.

Yamaha AvantGrand N3 Ld. pl. Sounds
54   zalbarna • előzmény53 2010-10-09 17:19:33
Megint két hajóban evezünk. NEM beszélek a reprodukált hangokról. Arról a téveszméről beszélek, mikor mesterségesen előállított hangú hangszereken ( vagy újabban már "énekhangon" is) megszólaló zene élőzenének neveztetik. Értsd meg, az akusztikus hangokban van valami plusz, amit mesterségesen a büdös életben nem tudunk előállítani. Ez az oszthatatlanság. Egy teherautó is képes ilyen hangot kiadni, de egy elektromos hangszer soha. De ismétlem én a hankeltés fázisáról beszélek, Te pedig a reprodukálásról. A hang (az akusztikai, erre mondom, hogy valódi..) VÉGTELEN számú összetevőből áll. Egy mesterségesen előállított ( kikevert ) hang összetevői a pénztárcádon múlnak, ami soha nem végtelen.
Még egyszer : A hangkeltés módjáról beszélek, Te pedig előbb a reprodukálásról, utóbb pedig a hang terjedéséről beszéltél. ( ami a terjedést illeti nincs különbség, az igaz, hang-hang. )
53   Sipi • előzmény52 2010-10-09 16:44:09
Csak a megfogalmazás szerintem némileg zavaró volt, mert a hang a levegőben terjedő rezgés. Az, hogy a vonó, a hangszóró vagy a hangszálak állítják-e elő, még hang marad. Ebben az értelemben semmivel sem "valódibb" egyik sem a másiknál. Nyilvánvaló, hogy az élő hangszer hangja "valódibb" ebben az értelemben, mintha ugyanazt hangszóró szólaltatja meg, hiszen az ily módon reprodukált hang soha nem fog ugyanaz lenni, mint az eredeti (badarság is lenne ezt várni). De attól még mindkettő hang.

Az meg, hogy elektromos hang, megint fura kifejezés, mert a hang a levegőben terjedő rezgés, aminek nincs köze az elektromossághoz. Az, hogy azt hogyan állítjuk elő, más dolog szerintem.
52   zalbarna • előzmény51 2010-10-09 14:49:37
Az általam VALÓDI-nak nevezett hangoknak van egy közös tulajdonsága, ha úgy tetszik egy abszolút vonatkozása: ez az OSZTHATATLANSÁG. ( Már Pithagoras is "kommá"-ba esett, mikor a valódi hangot osztani próbálta ) Az elektromos hang eleve részekből összerakott. ( minél több a pénzed, annál több részből ) A megkülönböztetést kifejezetten arra az esetre tettem, mikor az elektromos hang az ÉLŐZENE IGÉNYÉVEL LÉP FEL. Az általad felhozott REPRODUKÁLÁS kérdését nem érintettem, az más lapra tartozik.
51   Sipi • előzmény50 2010-10-09 13:37:46
Azért valódinak valódi az. Nem kell keverni a kettőt. Más a felvétel hallgatása és más az élő koncert. Mindkettő adhat nagyszerű élményt, mindkettő lehet silány. Zenét mindkettő közreműködésével nagyszerűen lehet hallgatni.

Aztán van, akiket a barkácsolás, a technikai dolgok érdekelnek (például aki tologatta a gombokat). Ott a zene inkább csak eszköz, de attól a technikai hobbi még lehet értékes. Szóval nem látok én itt semmi problémát, ha az ember a helyén kezeli a dolgokat.
50   zalbarna • előzmény49 2010-10-09 11:56:43
Már elég régen sajnos, egy kis utcában sétáltam Annecy-ban, és egy kis boltból komplett nagyzenekar hangjait hallottam ki. Benéztem és egy pici embert láttam egy irdatlan nagy masina előtt ülve, amint arcán a mindenhatóság örömével tologatta a tolattyúkat, tekergette a gombokat. Rögtön Oz a nagy varázsló jutott az eszembe. És tényleg, az egész egy hókusz-pókusz, amivel az emberek ( már elég hosszú ideje és még mindig) folyamatosan ámítják magukat (és másokat..) Az elektromos hang ugyanis nem teszi (nem teheti ) meg azt a hatást, a valóságra, mint az akusztikus hang,(nem okozza azt a változást) mivel nem VALÓDI hang.
49   Haandel 2010-04-14 17:11:55
Ez nem friss hír, de ha már szóba jöttek a hangszerek:
Virtual orchestra

What if all of the musical instruments in an orchestra were replaced by the same number of speakers?

The system, which uses 64 speakers, is equivalent to a 64 channel surround system.

The 64 speakers consist of 46 speakers assigned to each of the musical instruments, four speakers for vocals (assigned to the trumpet sound depending on the music), six subwoofers for low-frequency sound reinforcement, eight speakers for producing reverberant sounds (two located near each of the side walls and four on the ceiling).

"It would cost as much as ¥3 million (approx US$29,528) to record one piece," according to Casey T Miyamoto of Hibino TIC, who created the content.
Therefore, the orchestral music is composed of electronic sounds created by computers. "We obtained musical scores and created sounds for each musical instrument," Miyamoto said.



Google ferdítő fordító
* * * * *

Szerintem azért jobb lenne, ha zenészek és hangszerek lennének a gépi zene helyett.
Lehet, hogy ez nem is lenne drágább, hiszen 8 hónapos szoftver írás sem lehet olcsó...
48   pisticus • előzmény47 2010-04-12 09:34:28
A szabálykönyv folyvást változik, és ha valamikor, akkor pont akkortájt lehetett megtanulni a változásokhoz való igazodást.
Ma 110-120 éves szabályokhoz lehet igazodni, mert a "Steinway-ség" azóta gyakorlatilag kimerevítette a zongoratechnikát és bebetonozta az ahhoz kötődő játékmódot.
Ezzel párhuzamosan kipusztította a sekély billentéssel és finom dinamikai árnyalatokkal megírt művek előadói praxisát, preferálva a minél nagyobb, több ezres termeket a kamaratermekkel szemben. Kétségtelen, hogy a gyorskajában is van tápérték...
47   eccerű • előzmény46 2010-04-11 15:15:21
Ha már F-1-es hasonlattal élsz, megjegyezném azt is, hogy Chopin kora óta erősen megváltozott a szabálykönyv is: mások az igények. Kérdés, hogy ki tud ennek megfelelni.
46   pisticus • előzmény43 2010-04-11 08:53:33
Arról kár lenne vitatkozni, hogy a művész teljesítménye nem elsősorban a hangszertől, hanem a fejétől függ.
Ugyanakkor azért ne legyünk már szemfogatók se: a forma1-es pilóták sem ok nélkül dolgoznak spéci gépekkel, amelyeket még összehasonlítani se lehet akármilyen turbó konzum kocsival. A hangszerek között a Steinway-k tömege egy jól beállított Mercinek felel meg, semmi többnek. Vannak azonban olyan hangszermesterek akik képesek voltak a széria csúcsmodellekből mesterhangszereket "tuningolni", a szó legnemesebb értelmében. Nem anekdóta, hogy a Steinway gyár D-modelljei közül hosszú évek óta nehéz "mesterhangszert" választani. És hogy mi egy mesterhangszer kritériuma, arról lehet egy külön topic-ot nyitni...
A Pleyel a fénykorában szériában gyártott csúcsmodelleket, de ehhez kellett annak idején Chopin mint teszt pilóta és Pleyel meg Kalkbrenner mint konstruktőr.
Ma hol vannak ezek a csapatok?...
45   macskás • előzmény44 2009-12-14 08:56:06
Emlékeztetnélek, hogy a többi hangszer sem létezett a mai formájában, és voltak kasztrált énekesek.
Más karakterrel.

Azér értem, mit akarsz írni
44   Momo von Hofmannsthal • előzmény43 2009-12-13 22:24:56
:-))

...hát részemről tutira nem sznobéria, hogy a tököm tele van a fényes, édesded (egyen)Steinway hangzással. A művek nagyrészének nem megfelelő ez a hangszín. Egyszerűen más a karakterük.

(Pláne, hogy nem is ilyenre írták, mert amikor a zongorairodalom jelentős része született, még nem is létezett.)
43   eccerű 2009-12-13 22:04:55
Egyáltalán nem érzem ilyen központi kérdésnek ezt, inkább sznobériának. Egy zongorista, vagy orgonista mindig ki van téve az adott hangszer korlátainak, ez benne van a pakliban.
Eleve azt feltételezni, hogy egy gyár minden azonos kategóriájú terméke azonosan szól...

Ennyi erővel a vokális művek nagy részét nem szabadna előadni, mert a szerző nem olyan hangszínre gondolt, mint amivel az előadó(k) rendelkeznek.
42   Momo von Hofmannsthal 2009-12-13 16:55:49
Aszongya Szilasi Alex az interjúban


"Az a fajta uniformizált hangzás, melyet ma leginkább a Steinway hangzásképével azonosítunk, egy mindenütt elfogadott, egyforma hangzásképlet. Ebben komoly szerepet játszik, hogy a XIX. század végétől a folyton úton lévő művész a zongoráját nem tudja magával vinni, s így egy olyan hangzásképletet keres, mely minden esetben ugyanazt nyújtja. Ennek az igénynek a csúcsa a XX. század első éveiben kialakított Steinway."


És, hogy ez engem, hogy idegesít... kb. a művek 10%-ához megfelelő, még 20%-nál nem ront a dolgon, a többinél viszont elvesz belőle.
Mert az egy dolog, hogy (tényleg) jól szól a hangszer, ha nem felel meg a zenének.
A fél világ iszik naponta Coca-Colát, de azért, mindig, mindenhez… :-(

Szerencsére lemezeket mindenféle más hangszerekkel is vesznek fel.
41   Kúp Flóris • előzmény40 2008-02-15 11:11:27
Mindenki figyelmébe ajánlom
a Zenetudományi Intézet \"Kodály Tárlatát\"!
(15 db vitrin,Képek,partitúrák ,levelek,fotók...
(más nincs:(
A belépő: 1000 Huf
40   Heiner Lajos 2008-02-15 08:35:07
Mindenki figyelmében ajánlom a Salzburgi Hangszermúzeumot!
(Együtt a Játékmúzeummal, a hangszerek az alagsorban, helyszín: Herbert von Karajan Platz).
39   frushena 2008-02-15 08:08:15
2008. február 18. hétfő este 7 órakor Fesztivál Színház

\"Klasszikus hangszercsodák a MűPa-ban\"

1. W. A. Mozart: Adagio üvegharmonika szólóra KV 356 (617a)

2. W. A. Mozart: Adagio és Rondo KV 617 üvegharmonikára és más hangszerekre

3. J. S. Bach: c-moll preludium BWV 999 lantcsembalóra
\" Esz-dúr preludium, fuga, allegro BWV 998

4. J. S. Bach: G-dúr triószonáta (Largo, Vivace, Adagio, Presto) BWV 1038

- - - - -

5. J. Haydn: Baryton-triók

6. L. Mozart: Rondo zsebhegedűre és zenekarra

7. Anon.: Menuetto szöghegedűre és zenekarra

8. J. G. Albrechtsberger: F-dúr versenymű dorombra, mandorára és zenekarra

9. J. G. Albrechtsberger: D-dúr Partita fuvolára, viola d\'amoréra és nagybőgőre

10. G. Druschetzky: Parthia paraszthangszerekre - Menuetto, Marcia, Contradanza



Közreműködők:

Christa Schönfeldinger (üvegharmonika)
Michael Brüssig (baryton)
Esterházy Ensemble - Wien
Kovács Margit Melinda (lantcsembaló)
Kállay Gábor (táncmesterhegedű, doromb)
Kertész Ágnes (hegedű)
Dienes Gábor (oboa)
Hatos Cecília (viola d\'amore)
Mandel Róbert (szöghegedű, tekerőlant)
Németh Pál (fuvola)
Nagy Ottó (gordonka)
Szilágyi Attila (nagybőgő)
Várallyay Ágnes (csembaló)

Savaria Barokk Zenekar

Művészeti vezető: Németh Pál

Az est házigazdája: Mandel Róbert
38   kapa • előzmény37 2005-11-12 20:52:24
Megmutassam miről maradtál le?
37   Bice-bóca • előzmény36 2005-11-12 20:01:46
Jesszus! Nekem meg nincs is ilyenem!
36   frushena • előzmény35 2005-11-12 16:44:23
:) Az enyim sem pont ilyen.
35   kapa • előzmény34 2005-11-12 14:10:06
Ez nagyon hasonlít az enyémhez, de annak nincs ennyi luka.
34   frushena 2005-11-11 19:20:02
Ha akad egy kis időmEzt fújom néha! :)) Kisebb nagyobb sikerrel.
33   frushena • előzmény31 2005-11-11 19:15:04
Kettőre is! :)
32   Efraim Singer • előzmény30 2005-11-11 19:13:52
Van ott egy kis video, amin Szabó Zsolt egy kis utazócsembalót mutat be. Be lehet tolni a billentyűzetét, mint egy fiókot..o)
31   Efraim Singer • előzmény28 2005-11-11 19:03:14
Shíla, van felesleges 800 ropid egy egymanuálosra? :o))
30   dreboot • előzmény29 2005-11-11 18:38:36
Sicher Singer:-)))
www-claviaton.hu
(árak is vagynak)Pátyra költöztek Schaumarról:-)))
29   Efraim Singer • előzmény27 2005-11-11 12:53:30
Az valószínűleg Szabó Zsolt viola da gamba művész és Kováts Balázs hangszer-restaurátor bótja (Claviaton Bt.)
28   frushena • előzmény27 2005-11-11 11:48:56
Kérdezd meg milyen árban! :)
27   dreboot • előzmény19 2005-11-10 16:21:45
Valahol \"nagykovácsi táján\" műxik egy magyar csembasllókészító,azt hiszem vmi \"Szabó néven,viszonylag jó hangsuert csinál,ha gombolod utánanézek:-)
26   Momo 2005-11-10 15:42:33
:-)
25   Momo 2005-09-19 22:44:10
Boston, Szent Cecilia templom
24   Momo 2005-09-19 21:37:43
koncert
23   frushena 2005-09-19 07:55:39
Én Királynő És asszem befejeztem egy időre! :)
22   frushena • előzmény11 2005-09-19 07:50:49
Ezeknek a közelébe sem szabadna menni, olyan szépségesek!
21   frushena • előzmény20 2005-09-18 16:28:20
Lottó ötös??? Ennyire??? ....
20   engé • előzmény19 2005-09-18 16:10:35
Nekem mondod? Én is szívesen elviselnék egy ilyet a lakásban. :))
Viszont egy lottóötös kéne hozzá! :)))
19   frushena • előzmény18 2005-09-18 15:55:43
Sorvadjak el ha egyszer nem veszek egyet! :))) Mibe kerülhet?
18   engé • előzmény17 2005-09-18 15:53:14
frushena, nézd mennyi
szépség! :)
17   frushena • előzmény14 2005-09-18 11:43:09
Na ez igen! Szeretnék én is egy ilyet! :)
16   eccerű • előzmény11 2005-09-18 04:35:08
Olyan, mint Erdelyben az indiai utanzatu - neha Mercedes-jelvennyel ellatott - palotak, melyeket egy bizonyos, jol korulhatarolhato csoport gazdag tagjai epitenek.
15   mimi59 • előzmény0 2005-09-17 21:03:05
Én emlékszem. Megvettem a gyerekeimnek, amikor még kicsik voltak. Hasznos könyv, én is szívesen olvasom, ha nem tudok valamit.
14   Efraim Singer 2005-09-17 19:39:20
a zeneszobám... :>)
13   janomano • előzmény11 2005-09-17 19:18:57
Olyan, mint ha bácsi feje körül a MET páholyai lennének kicsiben.
12   Efraim Singer • előzmény11 2005-09-17 17:38:37
De ugye nem te ülsz mellette...? ;>))
11   Momo 2005-09-17 16:34:25
itt egy gyönyörű orgona...
és itt is...
10   Efraim Singer 2005-09-17 16:14:58
?
9   janomano • előzmény7 2005-04-23 23:14:09
De azért jó volt, nem? :-)
Nem is gondolkodtam rajta sokat...
8   frushena 2005-04-23 11:19:53
:)
7   sphynx • előzmény5 2005-04-23 11:07:29
És ő alapította meg az első Sparkassét is?
6   Práczky • előzmény4 2005-04-23 10:30:49
Amennyiben szeretitek a ritkaságokat, és nem akartok repülôjegyet venni, hogy lássatok mindjárt kettôt, szeretettel ajánlom nektek a csütörtöki koncertünket a Mûvészetek Palotájában: Szilasi Alex eredetileg egy muzeális Pleyel zongorán mutattott volna be egy Chopin zenekari és kamaraestet, de meglepetésünkre az olasz hangszerkölcsönzô cég bónuszként elhozza Pestre erre az alkalomra a 280 centis modell mellé a 230-as zongoráját is. Mindkettôt még Camille Pleyel, a híres gyáralapító fia életében gyártották, a 230-ast már láthattátok 3 éve, amikor Schiff András turnézott a Chopin repertoárjával, de a 280-as most lesz elôször Pesten. A dolog akkora meglepetés számunkra is, hogy fontolóra vettük, hogy a koncert végére felkérünk valakit a hazai zongoristák közül, hogy ”kóstolja” meg Alexszel együtt a két hangszer együttes hangzását, ha lehet zenekaros kisérettel...
5   janomano • előzmény3 2005-04-21 21:43:18
Spohrról egy anekdota:
Meghallotta amint Mozart és II. József ama híres beszélgetése lezajlott (azt hiszem a Figaró kapcsán) és elhatározta, hogy egy egészen szellősen megírt darabbal kedveskedik a császárnak.

Ez aztán Mosonyi Mihály (a tiszteletbeli nagy magyar zeneszerző) révén, mint \"spórolás\" (értsd: takarékoskodás a hangjegyekkel) átkerült a magyar nyelvi köztudatba.
4   Búbánat • előzmény0 2005-04-20 10:46:10
Nekem is van egy könyvem a hangszerekről. Szerzője John Henry van der Meer. A címe: Hangszerek az ókortól napjainkig. A Zeneműkiadónál 1988-ban megjelent reprezentatív, gyönyörű illusztrációkat tartalmazó képes könyv tematikájában a következőképpen épül fel: Európa hangszerei 1500-ig; A 16. század; 1600-1750, 1750-1914; 1914-1980.
Ajánlom ezt is figyelmedbe.

Van egy angol nyelvű kiadványom is, amit a Sothesby’s foundation készített Londonban, 1987-ben. Címe: Early Musical Instruments (Comprising, Woodwind, Brasswind, Stringed and Keyboard Instruments, Violins, Violas, Violocello, Violas de Gamba and Bows). Az angol nyelvű brossura szebbnél szebb színes reprodukciókat és fényképeket tartalmaz régi korokat idéző hangszerekről. A sok különleges hangszer közül néhányat Budapesten, egy kiállításon mutatták be az érdeklődőknek, ahol magam is megfordultam. A fúvós, vonós, ütős hangszereket a kiállítás helyszínén, az Országos Széchenyi Könyvtárban megrendelhették a tehetős polgárok a gyártó jelen lévő képviselőinél.

Emlékszem volt a nyolcvanas évek végén egy zongora-kiállítás az Opera előcsarnokában, ahol a legkülönfélébb zongorákat tekinthettük meg, sőt akár le is ülhettünk mellé játszani, kipróbálni a hangzást. Volt ott mindenféle márka és fazon, színben, kicsi és nagy méretben. Érkeztek zongoraművészek is, akik előttünk próbálták ki az instrumentumokat, szebbnél szebb darabokat játszottak, ingyen koncert élvezetében részesítve a szerencsés jelenlevőket.

Szeretem a hangszereket, nemcsak használni, de csak úgy kézbe fogni, nézegetni, szívesen elidőzöm a szünetben, mondjuk a zenés színházakban a zenekari ároknál vagy a koncertteremben a dobogó előtt figyelve és nézegetve a lerakott hangszereket. És már olyan jóleső látni azt is, amikor szállingóznak be a hangszeres művészek, és ahogyan kezükbe veszik hangszerüket és elkezdik hangszerük hangolását… És simogatják, féltik, óvják, ápolják, becsülik nagy- nagy szeretettel - mint a szeretett kedvest…
3   frushena • előzmény2 2005-04-19 08:50:23
Ha nincs hangszer akkor viszont hangok sincsenek. :) Kivétel ha énekhangra gondolsz. A hárfával tökéletesen egyetértek. Csodaszép hangszer. Sphor-tól van egy hárfaversenyem és valami szédületesen jó. Engem a hárfa az abszolut mesevilágra emlékeztet. A hegedűt viszont érdekes, egymagában nem bírom elviselni! Ha viszont több szól ... az igen. Zongora? (Ravel, Schumann, Schubert ... és sokan mások) Viszont amit nem zongorára írtak azt ne azzal játszák! :) (Gondolok itt tudjátok mire!) :)
2   Momo • előzmény0 2005-04-19 00:27:36
A hangszereké se kutya, de én a hangok csodálatos világát jobban szeretem. :-)
Egyébként közel áll hozzám a hegedű, a zongora, a hárfa.
Ki nem hagyjak valamit...
Tapasztalatom szerint, szinte minden elbűvöl, ami kifejezően, szépen szólal meg.
1   György úr • előzmény0 2005-04-18 23:54:25
Kedvencem az orgona. Hangterjedelme a legnagyobb, akár a frekvenciát, akár a hangerőt, akár a hangszínt nézzük. Csaknem 50 évvel ezelőtt egyik gimista osztálytársam tanult orgonálni, és ott ülhettem mellette a padon, amikor gyakorolt a Városmajori templom orgonáján. Félelmetes élmény volt, amikor este, a sötét, üres templomban berúgta a \"tutti\" pedált és egy kicsit rákönyökölt a billentyűkre! És elbeszélgettünk arról (1957-ben), milyen érzés lehet a szegedi fogadalmi templom ötmanuálos orgonáját megszólaltatni. Ez a szerelem azóta is tart,
0   frushena 2005-04-18 23:36:20
Nem tudom emlékszik-e valaki erre a című könyvre mint a topic-é?! Én gyerekkoromban kaptam még. Tehát mesekönyv. A hangszerek \"éltek\"! Meséletek, bemutatkoztak. Lehet dedósan hangzik, de szeretem ezt a könyvet. Sőt! Itthon is megvan, csak nem tudom hol.
Biztos nektek is van olyan hangszer amit szívesen hallgattok. Akár szólóban, akár versenyműben. A topic címe lehetne Mi a kedvenc hangszered. És természetesen miért?! :) Azt gondolom mondanom sem kell, hogy én mik azok a kütyük amiket szívesen hallgatok. :) Lsd. csembalo, fagott, fuvola. Igazi \"air\"! :)
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
ERŐMŰVHÁZ

Four Bones Quartet - Gang koncert

19:00 : Budapest
Erkel Színház

Billy Elliot - A musical

19:00 : Budapest
Duna Palota

Balog József (zongora)
Duna Szimfonikus zenekar
vez.: Deák András
RACHMANINOV: 3. (d-moll) zongoraverseny, op. 30
CSAJKOVSZKIJ: 4. (f-moll) szimfónia, op. 36

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Andrei Ioniță (gordonka)
MÁV Szimfonikus Zenekar
vez.: Daniel Boico
DVOŘÁK: h-moll csellóverseny, op. 104
STRAVINSKY: Petruska

19:00 : Budapest
MOM Kulturális Központ

Szűcs Máté (mélyhegedű)
Anima Musicae Kamarazenekar
művészeti vezető: G. Horváth László
HOFFMEISTER: D-dúr brácsaverseny
MOZART: A-dúr klarinétverseny Kv.622 (átirat brácsa szólóra)
MOZART: g-moll szimfónia Kv.550

19:00 : Budapest
Nádor Terem

Hadady László (oboa), Bednarik Anasztázia (orgona), Tálos Vivien (zongora), Káplán György, Ódor Botond, Szigeti Karina, Tarnai Dávid, Tóth Pál Mátyás (ének)
FEHÉR GYÖRGY MIKLÓS: Concerto per oboe solo e organo
LACZÓ ZOLTÁN VINCE - SZILÁGYI D.: Ha nem vagy itt
LACZÓ ZOLTÁN VINCE - KOSZTOLÁNYI: Boldog szomorú dal
FEHÉR GYÖRGY MIKLÓS - CSABAI MÁRIA: Két part között - Rákóczi útja Kassáig (részletek)

19:45 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Baráth Emőke, Valerio Contaldo, Michal Czerniawski, Cyril Auvity, Francisco Fernández-Rueda, Peter Harvey, Núria Rial, Antonio Abete, Luciana Mancini
Budapesti Fesztiválzenekar
Fischer Iván Operatársulat tánc- és énekkara
Vezényel és rendező: Fischer Iván
MONTEVERDI: La favola d'Orfeo

20:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Virágh András (orgona)
A mai nap
elhunyt:
1908 • Pablo de Sarasate, hegedűs, zeneszerző (sz. 1844)
1957 • Jean Sibelius, zeneszerző (sz. 1865)