vissza a cimoldalra
2017-12-15
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Társművészetek (1220)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3859)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60213)
Momus társalgó (6308)
Milyen zenét hallgatsz most? (24990)
Kedvenc előadók (2814)
Kedvenc művek (143)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2276)
Haladjunk tovább... (205)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11198)
A csapos közbeszól (95)

Erkel Színház (8606)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (574)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6449)
Berlioz újratemetése (144)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2454)
Élő közvetítések (6749)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1143)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1204)
Franz Schmidt (2976)
Momus-játék (5374)
Lisztről emelkedetten (880)
Zenetörténet (210)
Operett, mint színpadi műfaj (3408)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (424)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2427)
Bartók Béla szellemisége (256)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - A hangszerek csodálatos világa (frushena, 2005-04-18 23:31:19)

   
178   Haandel 2017-11-09 19:05:01

Revolutionary guitar string rocks the guitar world

Jonathan Andrew Kemp

175   Héterő • előzmény174 2017-10-09 01:46:56



Szent ég, ez meg micsoda??



 

174   Haandel 2017-10-08 17:04:58

MUSICES
(Musical Instrument Computed Tomography Examination Standard)
 

In the MUSICES project, the GNM (Germanisches National Museum) and the EZRT (Development Center for X-ray Technology) of the Fraunhofer Institute for Integrated Circuits (IIS) are jointly developing a guideline for the three-dimensional x-ray computed tomography (3D-CT) of musical instruments.

173   Héterő • előzmény172 2017-06-14 01:19:49
:-)
172   Haandel • előzmény170 2017-06-13 16:53:43
Are they verShed – or not, who will DeciIde, DeciOda,
Antonio’s secret code is an unbeatable csoda!
171   Haandel • előzmény170 2017-06-13 16:52:16
Hűha!
170   Héterő • előzmény169 2017-06-12 17:47:40
Are they versed - or not, who will decide?
Musicians sometimes drive me really wild:
I tell it now clearly with this simple verse:
nobody should ever our Antonio asperse.
169   Haandel • előzmény167 2017-06-12 17:13:17
:)))
* * * * *


…’’So researchers asked musically versed listeners to compare three Stradivarius violins to three newer models, based on listener preference and sound projection.’’…

Hallom a versed:
Who are these ‘musiCallY versed’?
168   macskás • előzmény167 2017-06-11 15:08:49
:)
167   Héterő • előzmény166 2017-06-11 14:49:33
It might have been deaf-test instead of blind-test... :-)
166   Haandel 2017-06-10 17:15:21
Ditch the Stradivarius? New violins sound better: study
165   Haandel • előzmény164 2017-03-27 19:57:06
The Infinitone - FIRST PRIZE Performance at the 2017 Guthman New Musical Instrument Competition
164   Haandel • előzmény163 2017-03-27 19:48:17
First Place: Infinitone

Created by: Subhraag Singh
163   Haandel • előzmény162 2017-03-27 19:44:04
Meet The 2017 Guthman Winners
162   Haandel 2017-03-05 08:08:39
Margaret Guthman Musical Instrument Competition
Margaret Guthman Musical Instrument Competition

The 2017 Guthman Competition Finals will take place onThursday, March 9TH at 7:00 PM at the Georgia Tech Ferst Center for the Arts.

2017 Semi-Finalists

2016 Winners
YT: 2016 Guthman Musical Instrument Competition Final Concert
161   Haandel • előzmény160 2017-02-15 15:50:40
Musicon
is a musical instrument designed to promote development and exploration – both physical and artistic – in children between the ages of 2 and 8. Created by designer Kamil Laszuk as part of his 2011 graduation thesis at the Academy of Fine Arts in Wroclaw, Poland, the unusual instrument represents a fusion of Laszuk’s two passions: music and design.
160   Haandel 2017-02-15 15:49:56
Kamil Laszuk as part of his 2011 graduation thesis at the Academy of Fine Arts in Wroclaw, Poland, the unusual instrument represents a fusion of Laszuk’s two passions: music and design.
159   Haandel 2017-02-13 18:46:38
Philharmonic bringing a heavy hitter for Mahler, Schubert

“We know he was never happy with the sound of the hammer,” Cooper said of the composer. Mahler wrote the work in 1903 and 1904. At the time of its 1906 premiere, the percussionist banged on a bass drum.

“He went off the podium and hit it himself and had to laugh because it didn’t sound any better,” Cooper said.


YouTube: BoxdescriptionTRIMMED
158   Haandel 2017-02-03 17:25:57
A húr

A húr az élete túlnyomó részét csendben tölti - ilyenkor egy szempillája sem rezdül.
Csendben, de készenlétben, mint egy elragadó ragadózó, aki rád vár, rezdületlenül.

Megfeszülve várja, hogy rátaláljon a vele egy húron pendülő párja:
arra, aki az egyik kezével lefogja s a másikkal rezonanciába hozza.

A húr ilyenkor életre kel, s hol sír, hol örül,
de mindent és mindenkit megzengett maga körül!
157   Haandel 2017-01-29 09:00:59
Elbphilharmonie Orgel – Geburt einer Majestät
156   Haandel 2017-01-06 18:23:28
Nyckelharpa
A nyckelharpa (kiejtése körülbelül: nükkelharpá) egy svéd billentyűs vonós hangszer…

Thomas Roth (Nyckelharpa) - Ingredients
155   Haandel • előzmény154 2017-01-06 18:23:09
:)))


(Bevallom, hogy én néha akkor da-да-dog-dog-ok-OK,
amikor külföldön a nagy kutyáknak hiába magyarázkodok ;-)
154   Héterő • előzmény152 2017-01-05 02:47:46
Jé, a svéd nyelv - dadogva
hasonlít az angolra!
:-)
153   Haandel • előzmény152 2017-01-04 17:08:43
Wikipedia: Johan Sundberg
152   Haandel 2017-01-04 16:56:08
Johan Sundberg - The voice as a musical instrument
(YouTube)


Johan Sundberg: The Acoustics of the Singing Voice

The voice is an instrument consisting of a power supply (the lungs), an oscillator (the vocal folds) and a resonator (the larynx, pharynx and mouth). Singers adjust the resonator in special ways.
151   Haandel • előzmény146 2016-12-16 17:23:15
Tim Berens
Playing the Concierto de Aranjuez

Friday, I arrived at the Ariel Theater in Gallipolis, Ohio for the first of 2 rehearsals. The Ariel Theater is a magnificent hall, built in 1895 as a venue for Vaudeville acts. The acoustics are spectacular. To my great shock and delight, I realized that I would not need amplification to play the Aranjuez or the Vivaldi. I arrived with a rather elaborate sound system for amplification and was delighted to leave it in my car.

(Some RMCG regulars should avert their eyes for this next sentence.) Matanya Ophee was right: in the right hall, with the right orchestra, the Aranjuez can be performed without amplification. There was a discussion here in RMCG many years ago about this exact thing. I, having played hundreds of concerts with the Cincinnati Pops Orchestra, applied all of my knowledge to this discussion and came up with the wrong answer, insisting it couldn't be done. Matanya insisted it could be. He was right.
150   Búbánat 2016-12-14 00:19:18
VÁRDAI ISTVÁNHOZ KERÜLT TARTÓS HASZNÁLATRA STRADIVARI 1673-AS CSELLÓJA

MAGYAR IDÓK, 2016. DECEMBER 13. KEDD 07:02
/Bonczidai Éva/

„MUNKANAPOK A LEGENDÁVAL”

Körner Tamás zenei menedzser és Várdai István csellóművész mutatott be egy különleges hangszert, az Antonio Stradivari cremonai műhelyében készült 1673-as csellót. A híres hangszereknek nevük is van, az 1673-asként emlegetett szépség megnevezése az évszámra utal, ugyanis abban az évben ezt az egyetlen csellót készítette a világhírű olasz mester. De a hangszer gyakran akkor is nevet kap, ha különleges emberek szólaltatják meg. A tegnap bemutatott cselló is ilyen, ex-Du Pré–Harrell Stradivarius néven is ismert, hiszen nemcsak a készítője miatt számít értékesnek, hanem amiatt is, hogy a korábbi tulajdonosai között volt a tragikusan fiatalon sclerosis multiplexben elhunyt, csodálatos angol csellista, Jacqueline du Pré és a világhírű amerikai gordonkaművész, Lynn Harrell.
[…]

Zongoristák esetében gyakrabban hallani olyanokról, akik időt és energiát áldoznak arra, hogy a hangszerüket tökéletesítsék, megszállottan törekednek a határok tágítására, a megálmodott hangzás létrehozására. Várdai is ilyen tudatos művész, és Tóth Károly hangszer-restaurátor segítségével olyan finommechanikai beállításokat végeztek el a Montagnana-csellón, hogy azt elismeréssel fogadta a zenésztársadalom. A Stradivari-hangszer tulajdonosa tud erről, ezért rá merte bízni Tóth Károlyra a csellót, hogy szaktudásával ezúttal is segítse Várdait. A hangszer mindennapi karbantartása nem bonyolultabb, mint más cselló esetében, de például a húrcsere nem egyszerű: Dániában a legjobb gyártó cég vezető mérnöke hozott külön erre a hangszerre kifejlesztett és gyártott húrokat.
149   Haandel • előzmény148 2016-12-12 18:05:53
:)

(hangtan
akusztikatan ;-)


(Szeretném elkerülni a félreértéseket, ha jól értem, akkor:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Vita:Hangosság ~ Vita: Hangosság)
148   Héterő • előzmény147 2016-12-12 00:48:32
Hangosság
147   Héterő • előzmény146 2016-12-12 00:47:14
Tanulságos példája annak, amikor a tartalom és forma - [url]https://hu.wikipedia.org/wiki/Vita:Hangosság[/url] - szerves egységet képez:
"A hangerő maradhatna a fizikai kategóriába.
Már értem félreértésem.Abban teljesen igazad van hogy a téma megértéséhez szükség van mind a kettőre.Én a hangtan kerestem, de a zenei kategórián belül, és amikor megtaláltam azt hittem a zenei kategóriában van.Szóval...
...jelzésekkel szabályozzák.Szóval ha majd lesz egy szócik róla a zenei kategóriában mind a két megnevezésnek a címben kell szerepelnie.Így a legegyszerűbb-értelmesebb.Laikusok nem ismerik a..."
Wiki-wiki, óh, jaj! Szócik... Ciki.
146   Haandel • előzmény145 2016-12-10 09:29:47
Ez nagyon érdekes, ezért utánanéztem:

Classical Guitar | JULY 22, 2015
David Russell, Xuefei Yang, and Milos Karadaglic Reflect on the ‘Concierto de Aranjuez’

I would think it would be challenging to adjust to the dynamics of an orchestra, to play at sufficient volume to still be prominent in the overall blend.

RUSSELL: If the orchestra is good, they can play gentle enough so the guitar is audible. Nowadays, too, there are very good amplification systems, and I often use them to make a better balance with the orchestra.


+
Acoustics for violin and guitar makers
… (Example 3.9)
For comparison it should be mentioned that the sound levels for the guitar and violin are considerably lower than for the bass singer. For the guitar measurements have shown that the levels vary between 35 and 70 dB SPL*) and for the violin between 45 and 60 dB (Spelda). Thus the pp-levels seem a bit low to be heard well, which also is in agreement with common experience.

+
*) SPL (Sound pressure level) - hangnyomásszint
A hangosság a hang fülünk által érzékelt intenzitásának, erősségének mértéke.
145   perempe 2016-12-05 02:05:46
voltam hétfőn Miskolcon egy hangversenyen, ahol előadták a Concierto de Aranjuez-t (Joaquin Rodrigo). a gitár hangosítva volt. ez bevett gyakorlat, ilyen halk hangszer?
144   Haandel • előzmény143 2016-11-17 16:44:50
Jean Laurendeau and the Ondes Martenot
143   Búbánat 2016-08-10 10:08:32
korabeli hangszerek képekben

Ondes Martenot – az instrumentum az egyik első elektronikus hangszer. A francia csellista és feltaláló, Maurice Martenot (1898-1990) különleges hangú hangszerének prototípusát 1928-ban mutatta be. Az ondes Martenot (Martenot-hullámok) a vonósokhoz hasonló dallamjátékot tesz lehetővé, glissandókra (hangok közötti csúszásokra) és az egyes hangok érzéki vibrálására alkalmas. Az 1930-a évektől kezdve a hangszer tökéletesített változatai igen népszerűvé váltak, különösen a francia zeneszerzők használták szívesen, olyan nagyszabású művekben is szerephez jut, mint amilyen Arthur Honegger oratóriuma (Johanna a máglyán) vagy Olivier Messiaen szimfóniája (Turangalila) és operája (Assisi Szent Ferenc). Az ondes Martenot néhány év alatt olyan tekintélyes repertoárra tett szert, hogy a párizsi konzervatóriumban önálló (napjainkban is működő) Martenot-tanszéket hoztak létre.

Az Ondes Martenot hangszer szerephez jutott a Keller András irányította Concerto Budapest ez év március 19-i zeneakadémiai hangversenyén: Messiaen Az isteni jelenlét három kis liturgiája című művében Bruno Perrault játszott rajta. (Km. Ránki Fülöp- zongora, Mécs Károly-próza, a Pro Musica Leánykar – karigazgató: Szabó Dénes)
E koncert hangfelvételét ma este, 19.35 órától közvetíti a Bartók Rádió. (A műsor másik száma Haydn: A Megváltó hét szava a keresztfán – zenekari változat)

(Ism,. Augusztus 22., 12.36)
142   IVA 2016-07-27 03:46:32
Kattints a muzsikusokra!
141   Búbánat 2016-07-05 08:42:47
LEONARDO DA VINCI CSODAHANGSZERE

„Egy királykék-vérvörös csembaló mögött egy komoly tekintetű lengyel úr ül majd, aki a billentyűk légiesen méltóságteljes érintése közben egy mechanikus-pedálos óriás varrógépet is üzemeltet, amellyel – nyilván valamiféle térzsugorító mágiával – a hangszer belsejébe tömörített vonósnégyes játékának szálait varrja össze.”
140   Búbánat 2016-05-18 12:41:52
Maison Piano
139   Búbánat 2016-05-02 20:52:35
Átadják Déryné zongoráját


2016.04.29 Kultura.hu

A Herman Ottó Múzeum és a Miskolci Egyetem Bartók Béla Zeneművészeti Intézete Miskolc város napja alkalmából méltó elhelyezést ad Déryné Széppataki Róza zongorájának május 6-án a Zenepalotában. A zongora 1979-től a Déryné-ház állandó kiállításában szerepelt, majd a diósgyőri vár újjáépítését követően, 2016-ban került jelenlegi helyére.

„Déryné zongorája

Diófurnéros borítású, fenyő korpuszra épített, fatőkés zongora a 19. század közepéről. Bécsben készült, márkajelzésének eredeti felirata zománcozott táblán: Wilhelm Neumann in Wien. Bánfalvy Ferenc, a Herman Ottó Múzeum restaurátora 2014-ben restaurálta. Mechanikája már nem volt megmenthető, így játékra nem alkalmas. A hangszer Miskolc városának egyik emblematikus tárgyi öröksége.

Déryné Széppataki Róza a színpadtól való visszavonulását követően, 1852 és 1867 között férje házában élt a Diósgyőri Vár közvetlen szomszédságában, az úgynevezett Déryné-házban, mely 1973-ban a várral együtt a Herman Ottó Múzeum kezelésébe került.”
138   Haandel • előzmény137 2016-03-05 13:55:42
musical
137   Haandel 2016-03-05 13:40:07
Wintergatan - Marble Machine (music instrument using 2000 marbles)

Wintergatan
136   Búbánat 2016-01-28 11:11:34
A Bogányi-féle „csodazongoráról”

Még a házát is ráköltötte

NOL.hu, Szemere Katalin, 2016-01-27 21:30:00

„A nemzetközi sajtóbemutató után világklasszis művészek akarták kipróbálni, de fizikailag és logisztikai¬lag összeegyeztethetetlen volt mindenhová eljuttatni a hangszert. A külföldi lapok is arról írtak, milyen jó, hogy Liszt hazájában megszületett egy újfajta zongora. Tavaly a Milánói Expón bárki kipróbálhatta. Az azerbajdzsáni pavilon igazgatója például gyakran járt oda zongorázni. Nem bánja Bogányi, hogy nem csak művészek zenéltek vele. Bár sokan kedvelték és a csodájára jártak, konkrét megrendelés eddig nem érkezett Olaszországból. Legközelebb Amerikába viszik a zongorát, a Newport Piano Festivalra, ősszel a tervek szerint a Távol-Keleten mutatják be, de ez akkora költséggel járna, hogy egyelőre komoly fejtörést okoz.”
135   Búbánat 2015-09-14 22:21:40
Magyar és olasz hangszerkészítők munkáiból nyílt kiállítás a Duna Palotában

Az idei milánói világkiállításon bemutatott olasz-magyar hegedűkiállítás több hangszerrel és kiállítóval kibővített változatát láthatja a közönség hétfőtől vasárnapig Budapesten, a Duna Palotában.
A fővárosi kiállítás a magyar és olasz hangszerek és hangszerkészítők bemutatása mellett fel kívánja hívni a szakma figyelmét a mai magyar hangszerkészítők munkáinak színvonalára is.

Forrás: MTI _ Magyar Idők, 2015. szeptember 14.
134   Héterő • előzmény131 2015-09-07 21:37:49
Eszméletlen jó!
133   Haandel 2015-09-06 17:11:30
Around 2002, Bob Culbertson
together with Emmett Chapman and luthier Craig Anderson created the
AcouStick,
the first acoustical Stick instrument. It is featured on Culbertson's CD AcouStick Dawn and DVD Un Viaje Classico.

The Acoustic Chapman Stick

Bob Culbertson, Toccata and Fugue (JS Bach) Acoustic Stick
132   Haandel • előzmény131 2015-09-02 16:24:08
Emmett Chapman explains the Chapman Stick

Wikipedia
131   Haandel 2015-08-31 18:31:22
What Is A Chapman Stick?


Pl.
Beatles, Norwegian Wood, "tapping, strumming, slapping" on the Chapman Stick Guitar
130   Haandel 2015-08-24 17:56:08
The Great Stalacpipe Organ

The Great Stalacpipe Organ is an electrically actuated lithophone located in Luray Caverns, Virginia, USA. It is operated by a custom console that produces the tapping of ancient stalactites of varying sizes with solenoid-actuated rubber mallets in order to produce tones. The instrument's name was derived from the resemblance of the selected thirty-seven naturally formed stalactites to the pipework of a traditional pipe organ along with its custom organ-style keyboard console. It was designed and implemented in 1956 over three years by Leland W. Sprinkle inside the Luray Caverns
near Shenandoah National Park in Virginia, USA.

Wikipedia

YouTube
129   Haandel 2015-08-22 16:15:23
This is the world’s largest musical instrument

The Wanamaker Organ, inside a Philadelphia, PA Macy's, is the world's largest working musical instrument.

Wikipedia
128   Haandel • előzmény127 2015-08-20 19:21:38
Annak ellenére, hogy ez a felvétel csakugyan nem eheti,
macskaszemmel nézze meg mindenki, aki csak teheti.
127   Haandel 2015-08-20 18:48:12
Annak ellenére, hogy ez a felvétel
csakugyan nem eheti,
macskaszemmel nézze meg mindenki, aki csak teheti.
126   Haandel • előzmény125 2015-08-20 18:46:59
:D
125   macskás • előzmény123 2015-08-19 21:09:24
Akkor meg is eheti az e eheti kutyát.
124   Haandel • előzmény123 2015-08-19 20:19:43
:D


Kiskutya a zongoránál,
Fehérebb az orgonánál,
123   Búbánat 2015-08-19 19:08:18
A Fidelio honlapjáról

„Akiben kétség kívül egy zenei őstehetség veszett el. Ez a bichon frisé mindent belead a játékba, és nagy eséllyel pályázhat az internet eheti sztárja címre."
122   Haandel • előzmény121 2015-08-19 18:27:59
100 Ujjú Citerazenekar

A 100 Ujjú Citerazenekar,
azt játsszik, amit csak nem akar.

A 100 Ujjú Citerazenekar,
azt játsszik, amit egy fej és egy pár kar akar. *)

Száz ujjnak ötven a fele,
az animácionak jóhiszemű machináció az egyik fele.

Így vagy úgy,
ha szereted az újat,
fel a hüvelykujjad!


*)
Production Team
121   Haandel 2015-08-16 16:55:57
"Pipe Dream"
"Resonant Chamber"
Cathedral Music


Animusic.com
120   Búbánat 2015-01-27 20:06:43
Mi lesz veled, hangszerészet?

• 2015. január 27. -
• (ja) -
• Fidelio/MTI -

„Hangszerészek tanácskoztak a szakmájuk előtt álló kihívásokról és a lehetséges megoldásokról aHangszerészet és Zene című konferencia keretében január 27-én Budapesten az Opera Zongorateremben. A mesterek szerint az egyik legfőbb gond, hogy megoldatlan Magyarországon a hangszerészképzés.”
119   Haandel 2015-01-27 18:52:32
Leon Theremin playing his own instrument

Wikipedia
118   Haandel • előzmény117 2015-01-27 18:50:43
:)))
117   zalbarna • előzmény116 2015-01-25 18:27:24
A megvalósult (köz)mondás. :))

( Nesze semmi, fogd meg jól ! :)
116   Haandel 2015-01-25 18:14:51
Theremin - Illényi Katica

Giacomo Puccini - O Mio Babbino Caro
Once Upon a Time in The West

Theremin - Illényi Katica

Wikipédia
115   Haandel 2015-01-23 08:58:36
A Bogányi zongora

Bogányi: Sound Beyond Time CD
114   tiramisu • előzmény113 2014-02-07 00:19:53
:-)
113   Búbánat 2014-02-06 20:43:39
Magyar tulajdon lett a Hubay-zongora

MNO, 2014. február 6., csütörtök 17:40, frissítve: csütörtök 17:40 , szerző: Kiss Eszter Veronika

Átadta Magyarországnak Hubay Jenő egykori zongoráját az Amerikai Egyesült Államok, amelynek eddig budapesti nagykövetségi rezidenciáján őrizték a hangszert.

Hubay Jenő hegedűművész, zeneszerző és pedagógus egykori Bösendorfer-zongorája a budapesti Zenetörténeti Múzeumba került az Amerikai Egyesült Államok Nagykövetsége, a Hubay család és az MTA Bölcsészettudományi Kutatóközpont közötti háromoldalú megállapodás értelmében. Az Amerikai Egyesült Államok képviseletében M. André Goodfriend ügyvivő, a Hubay család képviseletében Hubay Cebrian László írták alá a megállapodást tegnap délelőtt Richter Pállal, a Zenetörténeti Múzeumnak otthont adó MTA BTK Zenetudományi Intézet igazgatójával. A történelmi jelentőségű hangszer a második világháború végén került a Zugligeti útra, Hubay unokaöccsének villájába. Az épületet az Amerikai Egyesült Államok hamarosan megvásárolta, és benne a nagykövetség 70 éven át őrizte a hangszert, amelyet a tervek szerint hamarosan koncertsorozaton mutatnak be a közönségnek. A jövőben pedig szeretnék, ha eredeti helyén, a 2008-ban újranyílt Hubay Zeneteremben rendezett koncerteken rendszeresen megszólalhatna. Ehhez előtte a zongorának egy szakszerű felújításon kell átesnie.
112   Haandel 2013-11-25 16:28:02
Viola organista made by Sławomir Zubrzycki
*****
Wikipedia
The viola organista was an experimental musical instrument invented by Leonardo da Vinci.
*****
Sławomir Zubrzycki
111   pinocchio 2013-09-21 10:11:34
Egy utcai zenész hangszerei
110   Haandel 2013-05-20 17:03:11
A lámpalázas heavy metalkopáncs legújabb hangszere
109   zalbarna 2013-05-01 20:09:09
Anyanyelvi szint ...bár a zene ritkás..de a hangszerből ennyit még nem láttam kiszedni senkitől...
108   johanna • előzmény106 2013-04-30 10:32:05
Köszönöm...:-)
107   zalbarna • előzmény106 2013-04-30 09:08:42
Wow, már alig várom ( ez komoly ) hogy megjelenjen az a cucc, amivel képes leszek közvetlenül megszólaltatni azokat gyönyörű zenéket, amiket a fejemben hallok, mert ez az egyetlen esélyem, annyira béna vagyok a megvalósításban....:)))
Ahogy ezeket a videokat elnézem, már nem kell sokáig várnom...
106   Haandel 2013-04-30 05:21:34
Hát mi ez minden csak nem chapnivaló!
*****

Wikipedia
You Tube
------
For zalbarna
2
und
Für johanna
;)
105   zalbarna • előzmény104 2013-04-17 17:52:26
Hát jó, de abból a valóságból, amit nem vagyunk képesek befogadni teljesen ( transzcendens ) az élő előadáson (nem fontos hogy hányféle hangélménnyel) bőségesen elég, ha csak a meglétét sikerül észrevetetni!!! nem is tudná senki a teljes mibenlétét elzongorázni, bár néha a Richter pl belekap...:)

A hangélmény ebben az összefüggésben a mibenléthez ( milyenséghez ) tartozik, míg a transzcendens légkör, ami egy konzerten létrejön, a megléthez.
Nézetem szerint is a hangélmény sokféle, ( ahány ember, kb annyi ), de maga a transzcendcia jelenléte ( ha ugyan létrejön ) kétesélyes, vagyis vagy van, vagy nincs jelen.


:) ilyenkor jön, na igen de milyen alapon ki dönti el... létrejött vagy nem.... már ismerem....dehát nem eldöntjük, hanem felismerjük.... akinek több gyakorlata van az jobban, akinek kevesebb az kevésbé...
104   Haandel 2013-04-17 16:52:40
Won't get fooled again: Drummers use their hands to create musical illusions

MAPLE - TV and Radio
103   zalbarna • előzmény102 2013-03-27 20:22:31
..és süketül.
102   zalbarna • előzmény101 2013-03-27 20:21:40
A SZÜLEIK VESZIK NEKIK !! Ezek a járgányok súlyosan rontják a hallást, nemtom gurult-e már el melletted ilyenen kisgyermek....Nálunk az utakon olcsó durva aszfalt van, ezen egetverő hangot ad ez a micsoda, amin a gyereksereg egész nap föl-alá taszigálja magát...
101   zalbarna • előzmény98 2013-03-27 20:18:09
Ám azzal, hogy a gépek legyenek csendben, maximálisan egyetértek. ( Ha még nem késő...) Ezt meg miért mondom? Mert látom, hogy a kisgxerekeknek ezt a műanyag kerekű guruló járgányt veszik
100   zalbarna • előzmény99 2013-03-27 20:14:53
100
99   zalbarna • előzmény98 2013-03-27 20:13:57
Haha, a " csendes termék ".....:))) , mint HANG- szer....

És díjat kap, a contradictio in adjecto....

(Egymást nyalják az égbe, miközben az egész egy önellentmondás....)

Tudod, kéne egy csomó jó akusztikus hangszer... De nem jut, mert drága...( pedig nem is az, csak nem tud minden hülye csinálni...:) A magyar iskolákban műanyag furulyákon játszanak. Na, ( csak hogy értsd :) , azért nevezik ezeket hangszernek, mert így , ha megegyeznek hogy ez az, akkor elindítható a kereskedelmi forgalom. Kérdés, hogy érted-e mi itt a mozgatója a dolgoknak??
98   Haandel 2013-03-27 19:24:32
Nyugalom, mert ez nem egy nyúl álom.

Álítólag a legjobb hangszer a csendes hangsz@r

Fülből köszönöm, végre csend lesz!

Üdv. Mark Quiet
;-)
97   Haandel 2013-03-14 17:24:41
Seaboard – A new musical instrument, not quite a piano

weareROLI
(pl. → Technology)
96   Búbánat • előzmény95 2013-01-12 12:52:53
Bővebben lásd a 4. sz. hozzászólásomnál...
95   Búbánat 2013-01-12 12:50:16
John Henry van der Meer: Hangszerek – az Ókortól napjainkig

Lebilincselő, érdekes könyv, nekem megvan, melyből annak idején sokat profitáltam, nemkülönben a
„Sotheby’s Early Musical Instruments” képes katalógusból, mely az 1987. november 13-i londoni hangszerárverés tételeiről nyújt részletes tájékoztatást.
94   Haandel 2012-06-06 16:38:20
Flute’s Revised Age Dates the Sound of Music Earlier

In hillside caves of southwestern Germany, archaeologists in recent years have uncovered the beginnings of music and art by early modern humans migrating into Europe from Africa. New dating evidence shows that these oldest known musical instruments in the world, flutes made of bird bone and mammoth ivory, are even older than first thought.

Scientists led by Thomas Higham of the University of Oxford in England reported last week that improved radiocarbon tests determined that animal bones found with the flutes were 42,000 to 43,000 years old. This is close to the time when the first anatomically modern humans were spreading into Central Europe, presumably along the Danube River valley. …


Germany may be birthplace of European music and art
… "The flutes have been reconstructed and played and the music has been recorded. They sound like flutes - they really can be played. The people who made these artifacts were not just anatomically but behaviorally similar to us." ...
93   Haandel 2011-11-17 17:17:14
Liszts Geheimnis
Franz Liszts Lieblingsklavier in Weimar galt als irreparabel, deshalb wurde eine Kopie gefertigt. Ein Team des MDR war vom ersten bis zum letzten Schritt mit der Kamera dabei.
(Video: >Einstellungen M→L )
* * * * *
Paul McNulty was chosen by the Klassik Stiftung Weimar to build a copy of Liszt’s 1846 Boisselot piano, with which Liszt toured Russia and later kept in Weimar for the next forty years. He wrote Boisselot of his love for this piano, saying he had nearly played through the keys. The McNulty copy will feature prominently in Weimar’s Liszt bicentennial celebrations. →→→
92   zalbarna • előzmény91 2010-10-14 22:49:00
Azt hiszem, ez már a japán változat....
91   Haandel • előzmény85 2010-10-14 17:29:41
'Kimaradt itt egy kis, 6 oktávos zongora típusa, amelyik halk hangjával valóban polgári lakásokba való..'

Ilyesmire gondoltál?
:)
90   Haandel • előzmény89 2010-10-14 17:25:43
Y A M A H A?
Ja...'m...aha
89   zalbarna • előzmény87 2010-10-14 01:25:43
Nem írkálok én e-mail-t sehova, keressen meg a YAMAHA, ha akar valamit...
:))
88   Haandel 2010-10-13 19:31:30
88
:)
87   Haandel • előzmény85 2010-10-13 19:06:02
Hát ez igazán nagyon meggyőző! Komolyan, szerintem írhatnál néhány sort a japánoknak:
Yamaha Upright Pianos → Ld. The introductory website of Yamaha Kakegawa factory in Japan → Craftmanship and Technology → (pl.) Obtaining the Best Sound Possible
Product Development Department: Satoshi Inoue

Nem tallálok emailt, de talán itt segítenek:
Inquiry
86   Haandel • előzmény83 2010-10-13 18:42:17
Kakegawa – birthplace of the Yamaha Piano
85   zalbarna • előzmény83 2010-10-12 22:55:50
Szerintem a billentyűs hangszerek esetében kimaradt egy fázis. Figyeld csak : az a hangszer, ami a polgári otthonokban volt már a barokk korban, az a csembaló, spinét, virginál stb kis könnyű néha teljesen egyszerű és HALK !!! Mikor a zongora ( és a klasszika ) teret hódított, elhúzott a nagyobb hangerő, nagytestű hangszer felé a koncerttermekben , a romantika korára pedig egészen ALKALMATLAN lett egy polgári otthon számára. Az eszmény, hogy minden polgári otthonban legyen billentyűs hangszer az szerencsére megmaradt, de megmagyarázhatatlan módon egy KONCERTTEREMBE való hangszer töltötte be ( és még most is ) ezt a szerepet. Hja, a romantika...
Kimaradt itt egy kis, 6 oktávos zongora típusa, amelyik halk hangjával valóban polgári lakásokba való..Ha becsukod az ajtót, a szomszéd szobában tudsz létezni ..Erre van szükség még mindig..egyszeriben megoldódna az otthoni zenélés
akusztikus hangszerrel, mely könnyű, olcsó is eléggé, és valódi zenei élményt nyújt.
84   eccerű 2010-10-12 21:00:20
Erről az egészről az jut eszembe, amikor a ZAKon Dubrovay teljes lelkesültséggel magyarázta, hogy nemtom hány hét kísérletezés után sikerült létrehozni (értsd: generálni) egy olyan hangeffektet, ami pont úgy szól, mint egy öreg tölgyfaajtó nyikorgása. Mire egyikünk megkérdezte: nem lenne egyszerűbb akkor megnyikorogtatni egy öreg faajtót...?
Én nem hiszek abban a zenében, aminek bármi köze van az elektromossághoz. A művészet lényege a spontaneitás, akár tervezetten is(!). Ebből meg pont az hiányzik.
83   Haandel • előzmény82 2010-10-12 18:49:44
Az akusztikus hangszerek replikálása helyett a gyártási költségeket kellene drasztikusan csökkenteni.
Lehet, hogy egyszer majd kedves humanoidok fogják gézileg gyártani az akusztikus zongorákat és közben még énekelni is fognak …
82   Haandel • előzmény77 2010-10-12 18:12:38
Nem, ez nem hangzik egyáltalán kínaiul, szerintem nagyon jól fogalmaztál. Elhiszem amit mondasz.
Valószínűleg a valódi hang elejét és a végét a legnehezebb imitálni, s ezért, ahogy mondod, ‘Ennek a hangnak nincs következménye.. Nem találja meg a többi hangokat, hogy azokkal egy legyen.‘

Van még mit fejleszteni …
81   Haandel • előzmény78 2010-10-12 18:03:44
Yamaha azt alítja, hogy:
‘… to replicate the touch and sound of Yamaha's CFIIIS 9' concert grand ($125,000) in a piano one-third the size and one-fifth the price.‘

CFIIIS9: 275x165x103 cm | 500 kg | $125,000
AvantGrand N3: 148x120x101 cm | 199 kg | $25,000
80   zalbarna • előzmény79 2010-10-12 11:22:13
Bár a végeredményben kevéssé bízom, az előzmények szerint..de hogy az ember a kísérletezést abbahagyja, az teljesen ki van zárva..
79   zalbarna • előzmény78 2010-10-12 11:17:45
Egyetértek , ez az indokolt irány..
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Erkel Színház

"Bohém kiskarácsony"
ismétlés: 14:00

16:00 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

A Magyar Rádió Gyermekkórusának együttesei
Vezényel: Matos László
"Karácsonyi koncert"

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, Kupolaterem

"Házimuzsika a Zeneakadémián"
Fülei Balázs tanítványai

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti Kamaraterem

Rónai Gábor (trombita, tanára: Kirsch János)
A Zeneakadémia BA I. évfolyamos hallgatói
Vezényel: Kováts Péter
TELEMANN: G-dúr szvit, TWV 55:G10 („Burlesque de Quixotte”)
HÄNDEL: D-dúr szvit trombitára és zenekarra, HWV 341
MOZART: D-dúr divertimento, K. 136
HOLST: Szent Pál-szvit, Op.29/2
PHILIP GLASS: Company (vonószenekari változat)
WEINER: Divertimento, op. 20 – Jó alapos csárdás, Rókatánc

18:00 : Budapest
MTA Zenetudományi Intézet

Kalafszky Adriana (szoprán), Lachegyi Imre (blockflöte), Szászvárosi Sándor (viola da gamba), Tegyei Zoltán (csembaló), Nagy Réka (viola da gamba)
"Barokk muzsika - hangverseny Telemann halálának 250. évfordulójára"

19:00 : Budapest
Aranytíz Kultúrház

"Történelmi Táncklub a Mare Temporis táncosaival"

19:00 : Budapest
Klauzál Gábor Budafok-Tétényi Művelődési Központ

Harsányi Elina (hegedű)
Budafoki Dohnányi Zenekar
Vezényel: Kornel Laszlo Thomas
C.Ph.E. BACH: D-dúr szimfónia
BARBER: Hegedűverseny op. 14
SIBELIUS: II. szimfónia

19:00 : Budapest
Klebelsberg Kultúrkúria

Tóth Armand karmester, zeneszerző
Horváth Béla (oboa), Granik Anna (zongora)
Házigazda: Detvay Mária Marcella
"Grazioso Zeneszalon"

19:00 : Budapest
Magyar Rádió Márványterme

Ted Rosenthal zongora
"Gershwin-est"

19:00 : Budapest
Nádor Terem

Belovári Beatrix (barokk fuvola), Tóth-Vajna Zsombor (csembaló)
Harmonia Caelestis Barokk Zenekar
Tóth-Vajna Gergely (moderátor)
Purcell, Couperin, Händel, Stanley és J. C. Bach művei

19:00 : Budapest
Óbudai Társaskör

Érdi Tamás (zongora)
CHOPIN: Andante spianato és nagy polonéz, Op.22
DEBUSSY: A boldog sziget
Suite bergamasque
BARTÓK: Este a székelyeknél, BB 51/5
Improvizációk magyar parasztdalokra, op. 20, BB 83
Román népi táncok, BB 68
KODÁLY: Marosszéki táncok
BARTÓK: Allegro barbaro, BB 63

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Szabóki Tünde, Wiedemann Bernadett, Horváth István, Rácz István (ének)
Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara, Énekkara, Gyermekkórusa
Vezényel: Vásáry Tamás
KODÁLY: Psalmus Hungaricus
KODÁLY: Szimfónia
KODÁLY: Nyári este
KODÁLY: Budavári Te Deum

20:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti Kamaraterem

Moldoványi András (zongora)
A Zeneakadémia BA II-III. évfolyamos hallgatói
Vezényel: Ménesi Gergely
SUK: Szerenád
BEETHOVEN: 5. (Esz-dúr) zongoraverseny, Op.73
DVOŘÁK: c-moll szláv tánc, Op.46/7
DVOŘÁK: C-dúr szláv tánc, Op.46/1
20:00 : Pécs
Kodály Központ

"Maestro Solti Nemzetközi Karmesterverseny – Döntő"
A mai nap
született:
1873 • Kacsóh Pongrác, zeneszerző († 1923)
1905 • Farkas Ferenc, zeneszerző († 2000)
1917 • Hilde Zadek, énekesnő
1939 • Andor Éva, énekművész († 2014)
1943 • Perényi Eszter, hegedűs
elhunyt:
1792 • Joseph Martin Kraus, zeneszerző (sz. 1756)
1909 • Francisco Tárrega, zeneszerző, gitáros (sz. 1852)
1984 • Jan Peerce, énekes (sz. 1904)