vissza a cimoldalra
2018-09-19
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4057)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61041)
Haladjunk tovább... (214)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Társművészetek (1268)
Momus társalgó (6348)
Milyen zenét hallgatsz most? (24997)
Kedvenc előadók (2821)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11288)
A csapos közbeszól (95)

Lisztről emelkedetten (917)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1060)
Pantheon (2259)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (774)
Simándy József - az örök tenor (550)
A nap képe (2093)
Élő közvetítések (7395)
Operett, mint színpadi műfaj (3699)
Jonas Kaufmann (2273)
Help me! (1091)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1478)
Franz Schmidt (3180)
Balett-, és Táncművészet (5548)
Opernglas, avagy operai távcső... (20136)
Momus-játék (5512)
Kimernya? (2746)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Momus társalgó (daunerni, 2005-04-17 20:27:05)

 
6248   Momo • előzmény6245 2017-11-13 11:12:09

Látom még mindig nem egyértelmű (pedig az lehetne): én mindenkiről beszéltem. Aki fórumozni kezd, és nem közvetlen érintettje egy ügynek, az legtöbbször kívülállóként viselkedik, sokszor a kolléga is.

6247   tiramisu • előzmény6242 2017-11-13 09:42:22

Egyetértek!

 

6246   Cilike • előzmény6245 2017-11-13 09:00:20

Én biztos nem vagyok cinikus és értetlen, de egy biztos: sok-sok éve -csaknem 30 - színházban dolgozva az a tapasztalatom, hogy előfordultak ilyen esetek, de ez most nagyon túl van lihegve. Az esetek többségében olyanokat lehetett kihasználni, akik hagyták magukat. Nyilván előfordult olyan is, aki nem volt elég határozott és erős, hogy visszautasítsa az erőszakos közeledést, de már elnézést, tényleg bárki azt hiszi, hogy egy külső személynek kellene közbeavatkozni? Itt van ez a legutóbbi vád is, mikor egy "szemtanú" vádolta be az igazgató-rendezőt, aki -mily  meglepő - a haragosa. Az inzultált meg nem állt ki, sőt megszakította a kapcsolatot azzal, aki fogadatlan prókátorként helyette vádaskodott.

 

6245   IVA • előzmény6244 2017-11-13 03:18:29

Lehet, hogy mindenben igazad van a fórumozás, kommentelés lélektanát illetően.
Nekem pedig az a tapasztalatom, hogy a fórumok cinikus és értetlen (?) közönségének sorába nemcsak színházi nézők tartoznak, hanem színházi dolgozók, művészek is. Sosem volt még oly közeli példa az állításomra, mint jelen esetben…

6244   Momo • előzmény6242 2017-11-12 11:31:31

Ami a fórumok cinikus és értetlen közönségét illeti. Azt látom, hogy zavar ez a kitétel. Sajnálom. (Nem kezdek el minden mondatoddal vitatkozni.) Nekem az a tapasztalatom, hogy a fórumozás, kommentelés a résztvevők többségéből kihozza a legkevésbé empatikus énjüket, és ezzel közelítenek minden témához. Ez egy ilyen közeg. Érdemi és értelmes beszélgetésre csak rövidtávon van lehetőség. A néhány kivétel, csak erősít a szabályt.

A fórumok virtuális világa épp olyan, mint az emberi elme: Mindenen kívül áll. Semmiből semmit nem ért, és mindennel baja van.

6243   IVA • előzmény6239 2017-11-12 04:22:10

Szerintem sem „ennyi”. A színlapokon (próbakiírásokon, színpadon, filmen) gyakorta feltűnnek olyan személyek, akik nincsenek színészi alkalmazásban. Ez független attól, hogy van-e valamilyen színészi diplomájuk, vagy nincs. A filmes adattárakban még a dokumentumfilmekben megszólaló személyek is színészként vannak feltüntetve, holott nem azok.
Kátai István egyébként színész. Budapesten egyszer láttam játszani, 2005-ben. A Radnóti Színház Verebes István rendezte Cseresznyéskert-előadásában a Csavargót játszotta. Attól, hogy a Vörösmarty Színházban színészi munkát is rábíztak, szólhatott a szerződése a büfés munkakörére.

6242   IVA • előzmény6236 2017-11-12 04:15:29

Fogalmazásod az első bekezdésben tűpontos!
Én azért sem örültem Sárosdi Lilla (finoman szólva) témaindításának, mert nem gondolom, hogy nekünk, magyaroknak mindenben amerikáznunk kellene. Neki roppantul tetszhetett a Weinstein ügyében kirobbantott botrány, de én úgy gondolom, ha 23 évig együtt tudott élni egy akkor bűncselekménynek nem számító sérelmével (amely mára bűncselekményként el is évült volna), és együtt tudott élni azzal, hogy nem országosan ismert színésznő, nem kellett volna amerikásdit játszania és ily módon felhívnia magára az ország figyelmét. Most pedig különösen visszatetsző az a vallomása, miszerint sajnálja Marton Lászlót, miután általános felhívást intézett, hogy mindenki bújjon elő a sérelmeivel. Úgy látom, nem sokan bújnak elő a nevükkel, sem Marton, sem Kerényi Miklós Gábor sértettjei közül. Talán beérik azzal, hogy most mindkét rendezőben (vezetőben) tudatos a lebuktatásuk lehetősége. Úgy gondolom, aki még érvényes bűncselekmény traumájától szenved, szíveskedjék a Facebook, illetve a bulvársajtó helyett az igazságszolgáltatáshoz fordulni.

Egyébként oda akartam kilyukadni, hogy mindig tiszteltem a művészek viszonylag zárt (a közösségi oldalak megjelenéséig még zártabb) világának diszkrécióját, finomságát. Különösen a balettművészekét, akiktől véletlenül sem hallottam olyan nyilatkozatokat, megjegyzéseket tenni partnerre, kollégára, amelynek tartalma nem tartozik a közönségre.
Én is úgy gondolom, nem tartozik minden a nagyközönségre, sem a bulvársajtó, sem a fórumok jóvoltából. „A fórumok értetlen, cinikus közönségét” mint általánosító gyűjtőfogalmat azonban több szempontból sem találom pontos fogalmazásúnak.
1. A fórumok közönségébe beletartoznak azok a „bévülálló” szakmabeliek is, akik fórumokat használnak és kommentelnek.
2. Nem minden fórumozó és kommentelő értetlen és cinikus.
3. Az értetlenség és a cinizmus mint tulajdonságok nem függnek össze a fórumozással, sem a művészeti szakmabeliséggel.

6241   társalgó • előzmény6240 2017-11-11 14:17:26

Hát ezzel a figurával tényleg valami nem stimmel. (Gasztor biszto kreatív séfje!) Egyébként szerintem ez nem bosszú, hanem a pasas olthatatlan feltűnési viszketegsége.Én se nagyon tudom elképzelni Szikoráról, hogy folyamatosan abuzált. Sajnos ezek a történetek ennek a "megtisztulási" folyamatnak, úgy tűnik elkerülhetetlen velejárói.

6240   Cilike 2017-11-11 13:35:29

Már bocs, de nem ennyi. Mert ha valóban kirúgta Szikora és valóban azt kiabálta, hogy bosszút áll, akkor nem ennyi. Arról nem beszélve, hogy MI, akik SZEMÉLYES tapasztalattal bírunk vele kapcsolatban, nem tartjuk valószínűnek. Nem lehet soha semmit biztosra mondani, de maradjunk abban, nagyon meglepődnék, ha igaz lenne.

6239   Klára • előzmény6235 2017-11-11 13:01:35

Ehhez képest az ATV tegnap bemutatott - ha jó láttam - egy próbanapi kiírást, melyen Káati István az aznapi próbán szereplő darab szereplői között fel volt tüntetve! Ennyi!

 

6238   Pristaldus 2017-11-11 05:59:54

Kero szerint közös megegyezéssel, nevelési célzattal történtek az elfenekelések! Azt is mondja, hogy csak játék volt. Tulajdonképpen nem is érti, hogy mi a baj vele, amikor ő csak jót akart! Úgy látszik, hogy nálunk mindent ki lehet magyarázni,  és talán még meg is ússza! Szégyen! 

6237   Momo • előzmény6235 2017-11-11 04:41:16

Szép történet. (Én is ide akartam rakni, de megelőztél. :-)

6236   Momo • előzmény6233 2017-11-11 04:36:48

Ezt én úgy fogalmaznám meg, hogy mi tudjuk, hogyan működnek ezek az emberek hatalmi helyzetben. Kivel sokat, kivel kevesebbet dolgozunk együtt. Ez elég alapvető tapasztalat. Ezen kívül sok-sok énekes, táncos, zenész kollégánk van (köztük jó barátokkal) Házon belül és más színházakban, akik olyasmit is elmesélnek, amit mi nem látunk. Ezért egy jóval átfogóbb képet tudunk alkotni az ilyen esetekben, mint a kívülállók.

Ettől függetlenül a dolgok nagy része nem jelenik meg itt a fórumban. Nem lehet mindent kiírni. Egyrészt a legtöbb dolog nem tartozik a fórumok értetlen, cinikus közönségére. Másrészt senki sem akar a bíróságra járni egy-egy jól eltalált mondatért. Harmadrészt, az ember alkalmazottként sok esetben nem írhatja le ilyen módon sem a tényeket, sem a véleményét a nagy nyilvánosságnak.

6235   IVA 2017-11-11 04:27:03

http://www.vorosmartyszinhaz.hu/hirek/799-kozlemeny
KÖZLEMÉNY
2017. 11. 10.
Kátai István az ATV-ben november 7-én telefonon, november 8-án pedig élőben, személyemet súlyosan kompromittáló kijelentéseket tett. Fontos tisztázni: Kátai István jelenlegi Facebookján ez a titulus áll: Kátai István színész, Vörösmarty Színház. Ezúton kijelentem, hogy Kátai István soha nem volt a Vörösmarty Színház színésze, Ő a Vörösmarty Színház büfése volt, amely szerződését összeférhetetlen, botrányos magaviselete miatt 2016. december 14-én december 31-i hatállyal megszüntettem. Ezt követően több tanú egybehangzó állítása szerint a büfében számos alkalommal ezt kiabálta: „Ezt meg fogom bosszulni!  Ezt nem viszi el szárazon!”
Mindezek fényében a Kátai által az ATV-ben vázolt esettel kapcsolatban kijelentem, hogy ez így a valóságban soha nem történt meg, ilyen jelenetnek én soha nem voltam szereplője, szexuális zaklatás, hatalommal való visszaélés nem történt.
A szexuális zaklatás és a hatalommal való visszaélés minden formáját mélységesen elítélem, és fontosnak tartom, hogy mielőbb megtaláljuk üldözésének megfelelő törvényes kereteit.
Megengedhetetlennek tartom, hogy valaki büntetlenül, a bosszúállás szándékával a valóságot ilyen módon eltorzítsa!
Székesfehérvár, 2017. november 10.
dr. Szikora János
igazgató

6234   IVA • előzmény6232 2017-11-11 04:01:51

Elfogadom, hogy a színpadon elkövetett, normálisan gondolkodó ember számára felfoghatatlan rendezői ötletek nem, vagy nem feltétlenül függnek össze az alkotók privát személyiségének torzulásával. Már azért is, mert a szörnyű rendezésekért azok is felelősek, akik a rendezőket megbízzák, és akik eltűrik, hogy ilyen előadások színpadra kerülhessenek. Főigazgató, művészeti vezető stb. (Te nálam jobban tudod, ki mindenki) szégyene, hogy az érájában ilyen rendezések születnek.
A bolygó hollandi rendezésének megítélésében nem először nem értünk egyet. A színpadon általában nem működnek sem a rokkák, sem a szövőszékek, amint nem őröl gabonát az a malom sem, amelynek kerekét Sámsonnak kell hajtania. Bevallom, nem hallottam csattogni a szövőszéket, de mert ismerem a zenét és a szöveget (amely arra biztatja a rokkát, hogy zümmögjön-brummogjon), a szövőszék látványa legalább olyan agresszív, mintha hallani is lehetne. A szalagok jelképes üzenete két előadásban sem jutott el hozzám a nézőtérre. Talán azért nem, mert Wagner sokszorta erősebb és világosabb szimbolikájában nem érvényesül jelentéktelen jelképek jelentése.
Neked, akinek a Faust is elfogadható és nem felháborító rendezés (abban diszkótánc keringőre, hullatepsik huzigálása erotikus balettzenére), abszolút megengedhető, hogy Mary komikusan rokizik Wagner zenéjére. Nekem nem! Te dolgozol ezekben a produkciókban, és nyilván jobb közérzettel, ha elfogadod, esetleg élvezed is, amiben részt veszel. (Csak zárójelben teszem hozzá, hogy pénzt is kapsz érte, hiszen ez a professziód.) Teljesen más aspektusból ítéled meg azt, ami a színpadon történik, mint én, sok szempontból is. Még ahhoz a nemzedékhez tartozom, amelyik tánciskolába járt, ahol megtanulta, hogy nem lehet akármit táncolni akármilyen zenére. Pedig ez sokkal kisebb különbségekre vonatkozott, mint ami a francia keringő és a diszkó között tátong, így hát akár a Faustban, akár A bolygó hollandiban, sajogva fáj a zene (illetve az eredeti téma) és a látvány disszonanciája. És az állami támogatás mellé még fizetek is (és időt is áldozok) ilyen sajgó fájdalmakért, és azért a sorozatos tapasztalatért, hogy szakmailag és anyagilag elismert emberek, hazaiak és külföldiek, valódi szellemi muníció híján és a nemzetközi divat jegyében ilyen förmedvényeket rakhatnak a színpadra. Tapasztalom mindezt műélvezet és katarzis helyett, amikhez a szóban forgó remekművek nem kis lehetőségeket tartogatnak.
Azt természetesen egyikük sem érdemli meg, hogy egy másik nemzetközi divathóbort hullámain lovagolva alaptalanul, vagy bizonytalan emlékekre hivatkozva, esetleg bosszúvágytól vezérelve megrágalmazzák. Most úgy néz ki, legalábbis nem zárható ki, hogy Szikora János ilyen indulat áldozata lett. Ezentúl bárki odaülhet egy tévéstúdióba, és akár egy négygyermekes apát is befeketíthet egy kitalált vagy félreértelmezett eset vádjával? Persze ehhez egy ilyen felelőtlen televízió, ilyen erőszakos riporter és ilyen médiavilág is kell, ahol ezt meg lehet tenni. Úgy is mondhatnám, ahol ilyesmiből élnek.

6233   IVA • előzmény6231 2017-11-11 03:50:45

Viszonyulásunkban éppen ez a „közös”: én egyik rendezőt sem ismerem személyesen, egyiküket sem láttam munka közben. Éppen ezért tartom érdekesnek, hogy melyikünk milyen (általa nem látott) eseteket tud (vagy nem tud) elképzelni.
És említettem egy harmadik, mindkettőkétől eltérő helyzetű személyt, Lőrinczy Györgyöt is, aki Kerényi Miklós Gábor közvetlen munkatársa volt és régi barátjának vallja magát, mégsem tudja elképzelni a vádak megtörténtét. Ez több mint érdekes.

6232   Cilike • előzmény6230 2017-11-10 10:34:51

És még valami eszembe jutott. A művészi tevékenységről nem lehet következtetni a személyiség torzulásaira, erre most hadd ne hozzak példákat, de már csak ha Wagnert nézzük, mint rég megboldogultat, azt hiszem, érthető.  Lőrinczy VALLOMÁSA szerint nem  tudott az esetekről -érdekes, mert ezek a dolgok színházi berkekben eléggé közbeszéd tárgyát képezték.  Ami meg a szövőszéket illeti: láttál te a Bolygó színpadán valóban működő, csattogó szövőszéket? Én ott voltam, része a "szövésnek", és nem láttam,csak finom mozdulatokat tevő, rugalmas szalagokkal összekötött kórustagokat, aminek egyértelműen jelképes jelentése volt. Nem direkt. A rokizó Mary alatti zene pedig abszolút megengedte azt a mozgást. De nem ez alapján ítélem meg Szikorát, akivel 1989-ben találkoztam először, még mint statiszta a Saloméban, aztán a Carmenben, a Bolygóban és most a Hugenottákban, ott voltam a Mahagonny próbái közül néhányon is, noha abban nem működtem. És soha nem tapasztaltam, vagy láttam semmi olyat, ami ilyen viselkedést akár csak feltételez is. Nem mondom, hogy nem történt meg, amit ez az úr elmesélt, de egyrészt, mért nem a "sértett hölgy" jelentkezett ezzel az esettel és amúgy lehet, hogy elkerülte a figyelmemet, de még a konkrét időt se hallottam, hogy mikor történt a dolog, csak a helyét. Lehet, hogy nem pont úgy esett meg, ahogy ez a színész meséli...

6231   Cilike • előzmény6230 2017-11-10 07:53:02

Csak én ezt úgy írtam, hogy mindhárom rendezővel dolgoztam. Kicsit más. A személyes találkozás és heteken át tartó kontaktus alapján alakult ki ez a véleményem. Nem tudom, re találkoztál-e velük.

6230   IVA • előzmény6229 2017-11-10 04:48:17

Mennyire különbözőek a képzelőerőink!
Én például, bár Marton Lászlóról mint rendezőről és mint a Vígszínház Várkonyi Zoltánt és Horvai Istvánt követő igazgatójáról sosem volt jó véleményem (ne feledjük, ő nevelte a színház első színésznőjévé, majd igazgató-utódjává Eszenyi Enikőt), mégsem hittem volna, hogy egy értelmiségi, aki egész életében a világirodalom remekei, vagy legalább értékesebb művei interpretálásával foglalkozott, és a színművészet fortélyaira tanított nemzedékeket, olyan stílusban képes „udvarolni”, ahogyan Sárosdi Lilla első rohamában leírta.
Azt sem képzeltem volna, hogy egy kritikusok által elismert színész szükségesnek tartja az esetet úgy lefesteni, ahogy valamit magára adó színésznő nem tehette volna. Mondanám, amitől már soha az életben nem lesz úrinő sem. (Természetesen nem a szó rangbeli értelmére, hanem egy modorbeli attitűdre gondolok.)
Te pláne elképzelhetőnek tartod Kerényi Miklós Gáborról, Lőrinczy György viszont – vallomása szerint – nem.
Szikora Jánost nem olyannak ismerted meg. Én pedig semmilyennek sem, viszont akit a zene sem akadályoz meg abban, hogy a fonót szövőnek ábrázolja, az orsókat csattogó-kattogó szövőszékeknek, a dajkát szédült, rokizó tyúknak (ez csak egyetlen példa művészi bűnlajstromából), annak a magánszemélyéről miért legyenek idilli elképzeléseim? Igazából persze egyáltalán nem képzelgek ezen, hajlamosabb vagyok egyetérteni az olyan értelmű kommentekkel, amelyek szerint a Kátai István által állítólag látott esetnek nem feltétlenül kellett zaklatásnak lennie. Váltig úgy gondolom, egy nőn is múlik, hol és mi történhet meg vele.

6229   Cilike 2017-11-09 23:55:53

Nahát ezt nehezen tudom elhinni. Martonról simán elképzelhetőnek tarottam, Kerényiről meg pláne, de Szikorát nagyon nem olyannak  ismertem meg.

6228   Momo 2017-11-09 22:37:13

Szikora János rendezőt is zaklatással vádolják

"Fölálltunk az asztaltól, italt kértünk, megfordultunk a kollégával a kikért italokat kitöltögettük, és mikor visszafordultunk már az illető kolléga kuncogott, ne nézz hátra, ezt nem hiszem el. Én abban a pillanatban, amikor hátranéztem azt láttam, hogy az illető úrnak a keze a (lány) combjai között, és a másikkal a nyaka felől próbál a blúza alá közelíteni."

(24.hu)

6227   IVA 2017-11-09 18:44:25

Sárosdi Lilla: Egy ideje arról álmodom, mennyit szenvedhet most Marton
http://168ora.hu/itthon/sarosdi-lilla-egy-ideje-arrol-almodom-mennyit-szenvedhet-most-marton-12290?utm_source=hirlevel&utm_campaign=hirlevel_1745

6226   virius 2017-11-08 22:24:48

Tovább dől a dominó. Weinstein, Marton és Kerényi után itt az újabb eset:

http://m.hvg.hu/itthon/20171108_egy_ferfi_allitja_egy_hires_magyar_orgonamuvesz_zaklatta_tinedzserkoraban?s=hk

Lehet, hogy Xavér?!

6225   virius • előzmény6218 2017-11-08 20:54:57

Szabadjon megjegyeznem: ha már Amerikát szóba hoztad, ha ott kerülne bíróság elé, az esküdtek lehet, hogy nem találnák bűnösnek, pláne ha vérprofi sztárügyvédet fogadna. Lásd O. J. Simpson. Pedig a vád most nem gyilkosság lenne, "csak" szexuális zaklatás...

6224   virius 2017-11-08 20:50:34

http://24.hu/fn/gazdasag/2017/11/08/milliokat-kaphat-kerenyi-miklos-gabor-az-operettszinhaztol/

6223   Cilike • előzmény6221 2017-11-08 20:09:25

Csakhogy mindkét zaklatási ügy más kormány alatt történt, tehát még annyi köze sincs a mostani miniszterelnökhöz, nem mintha én személy szeint az akkori kormányokat tenném felelőssé a színházakban történt visszaélésekért, ez nevetséges. Amúgy meg, van, ahol kiköpnek, van, ahol nem, ugyebár. Svédországban, ahol tudtommal elég katasztrofálisan alakul a migránshelyzet, köpködjenek, ha akarnak. (Él ott egy barátnőm, tőle hallottam, mielőtt még azt mondaná, hogy a kormánypárti sajtóból tájékozódom)

6222   Pristaldus • előzmény6220 2017-11-08 19:08:22

Ilyen pimaszul hülyének nézni mindenkit!

6221   Heiner Lajos • előzmény6218 2017-11-08 18:46:58

Nem az országot gyűlölöm, hanem azt a ... nem írok minősítést, nem kívánok bírőságra járni, szóval azokat, a szotyolázó vezérrek az élen, akik miatt külföldön, ha megtudják, hogy magyar vagyok, kiküpnek utánam.

6220   Búbánat • előzmény6215 2017-11-08 16:35:37

Lőrinczy György: "Én sem hinném el, hogy nem tudtam róla"

(Fidelio.hu)

6219   Cilike • előzmény6213 2017-11-08 15:51:27

Mármint milyen minőségben? Mint operettszínházi művészeti vezető? Mint nyomozóhatóság? (Hozzáteszem, anno Kerényi Hoffmannjában volt egy statiszta-szerepe, Kleinzack, végigvitte az egész darabon, az biztos, hogy tudna mesélni). De ez, hogy "hazahívni", olyan diktatórikusan hangzik. Szerintem esze ágában sincs hazajönni, nem azért van Németországban, mert kitiltották Magyarországról. Itt valami régi reflex lépett életbe.

6218   Cilike 2017-11-08 15:37:35

Ez most hogy jön ide? Amerika még jobban. Az arab országok meg még sokkal jobban, ott meg is kövezik a nőket, ha úgy esik. Leöntik savval. Medencébe fojtják. Ne a gyűlölködés határozza már meg a tudatot. Örüljön neki, hogy nem abban az országban él, amelyikben született és amelyiket ezek szerint gyűlöl. Mert ezek az ügyek sokkal régebbre nyúlnak vissza, mint a mostani kormányzat hivatali ideje.

6217   Heiner Lajos • előzmény6216 2017-11-08 15:27:51

Magyarorszag jobban teljesit!

6216   virius 2017-11-08 14:57:27

A botrány már nemzetközivé dagadt. Kerényi és Marton ügyei már megjelentek a New York Times-ban és a Washington Post-ban is.

6215   tamando • előzmény6210 2017-11-08 12:07:59

Részlet Löriczy György igazgatói pályázatából,:"tanitóinak, biztatóinak, támogatóinak kiket tart. Tk.:

Kerényi Miklós Gábor legendás színidirektort – rendezőt és pedagógust, aki mindig hitt bennem és biztatott. 1990-ben egy közös munka után ő ajánlott a Magyar Állami Operaházba, majd az ő rendezői munkája és ötlete alapján lettek az első produceri, jogkezelői feladataim is. Színházi látásmódja, szervezőkészsége, logikája, menedzserként is kimagasló képessége, mindig előremutató gondolkozása, elhivatottsága, kifogyhatatlan energiája rengeteg mindenre rávett és megtanított. Mindig érdekelte a véleményem, kész volt a vitákra, sőt megfogadta a tanácsaimat. 14 éve az Operettszínházban rengeteg közös öröm és eredmény köt minket össze. Meggyőződésem szerint a Színház további sikeres működésének záloga és pályázatom alapja – egyben nekem nagy megtiszteltetés és páratlan lehetőség –, hogy továbbviszi és vállalja a művészeti vezetői szerepet megválasztásom esetén.

6214   Edmond Dantes • előzmény6213 2017-11-08 11:32:54

Ha komoly az ötlet, én csatlakoznék hozzá, de minimum három probléma van a dologgal.

a) Kinek a helyére? Netán MÁO-ban is borulni készül egy bili? Vagy hová is?

b) Nem hívják. Neki nem tetszik a rendszer, ő nem tetszik a rendszernek. Kölcsönös a nem-szerelem.

c) Majd ha megbolondul(na), jön(ne) haza. Sikeres rendező és oktató "kint", itthon valószínűleg köpködők várnák.

6213   társalgó 2017-11-08 11:22:24

Lehet, megfontolandó lenne haza hívni Kovalik Balázst.

6212   pinocchio • előzmény6211 2017-11-08 10:05:37

Miután ezeknél az embereknél épp művészetük "csúcspontja" konvergál zaklatásaik "csúcspontjával", méltók-e a szakmai és emberi feddhetetlenség szimbolikájának, a Kossuth-dijnak a viselésére?

6211   Edmond Dantes 2017-11-08 08:44:26

Továbbgondolva az előző beírást:

a) Mint már jelezni bátorkodtam, a nepotizmus "nemes" hagyományát újult erővel folytatják a teátrumban, ahogy az a társulat Igazgatás - Művészeti vezetés rovatában első pillantásra kiviláglik.

b) A mostani főigazgató "pislogásánál" sokkal beszédesebb korábbi szakmai-munkahelyi előélete, amit ezen az oldalon lehet átfutni. Nem annyira 1990-94 közötti munkahelye a szembeötlő -ma legfeljebb a Momuson jelenlévők számára érdekes- sokkal inkább 1996-2014 között betöltött pozíciói. Az általa ezen időszakban ügyvezetett koncertügynökség bonyolította és talán az ő mostani főigazgatósága idején bonyolítja továbbra is az Operettszínház külföldi turnéit. Az ügynökség tulajdonosa és az ő családja Budapest és az ország kulturális életének meghatározó szereplői voltak, részben most is azok. Minden mindennel és mindenkivel összefügg (összefonódik??) avagy ahogy az egyik fenti link címe írja: "...régi hagyományok őrzője." Mármint a jelenlegi főigazgató. Nemcsak -mint egy régebbi szlogen mondta- a jövő kezdődött el, a múlt is folytatódik. 

6210   Pristaldus 2017-11-08 07:27:46

Olvasom, hogy Lőrinczy György soha semmiről nem tudott, most sem tud, de azért hozzá teszi, hogy ő sem hinné el, hogy nem tudott róla!

Úgy pislog,mint egy csecsemő, hogy mi van, mik történtek az ő színházában? , ahol Keróval karöltve 20 éven keresztül vezették a teátrumot, hol úgy, hogy egyik volt az igazgató, a másik meg a művészeti vezető, majd pedig fordított felállásban!

Én tökéletesen értem, és szerintem mások is, hogy most minden idegszálával a saját irháját menti, de azért a közvélemény, a szakma, a közönség, és általában a társadalom hülyének nézésének is van határa!

Keró ordibálásairól és a munkatársait megalázó stílusban való viselkedését azért nem tudja tagadni, de szerinte más rendezők is szoktak ilyen stílusban instruálni!

Hát, csak gratulálni tudok! És sok szerencsét kívánok neki, mert ha el is hiszik, hogy mit sem tudott az egészről, akkor még ott van a következő neki szegezendő kérdés:

Milyen igazgató már az, aki azt se tudja, hogy mi folyik a színházában???

6209   Búbánat • előzmény6200 2017-11-07 23:53:15

Előbb haza kellene jönnie Szentpétervárról....- voltak idők, amikor az okosabbak haza sem jöttek, miután fontolás tárgyává tették, mi várhatna rájuk... 

 

6208   Edmond Dantes 2017-11-07 21:38:29

Es a pesti premieren ki is kell( ene) majd jonni meghajolni, tapsokat fogadni..

 

6207   Momo • előzmény6206 2017-11-07 21:16:45

Hát azért egy másik helyszínen, más világítással stb. lehet mit próbálni. :-)

6206   -zéta- • előzmény6200 2017-11-07 21:06:09

A sevillait már bemutatták nyáron Szentendrén, nem nagyon kell próbálni...

6205   Edmond Dantes • előzmény6202 2017-11-07 18:34:19

Köszönöm, teljesen igazad van! Valahogy el se tudtam képzelni, hogy a Luxemburg grófját nem az érintett rendezte és nem néztem utána. Ez esetben természetesen semmi akadálya nem volt a premiernek :-) ...és teljesen helytálló a 6190-edben leírt felvetésed, amit később (6200) magam is megtettem. 

6204   smaragd 2017-11-07 18:05:26

Valamennyi áldozatnak megnyugvást és mielőbbi jobbulást kívánok, a színháznak, a közönségnek és mindannyiunknak, akik most értesültünk erről a sokkoló ügyről.

6203   virius 2017-11-07 17:37:59

http://www.atv.hu/belfold/20171107-bors-orvost-hivtak-kerenyi-miklos-gaborhoz/hirkereso

6202   Cilike • előzmény6192 2017-11-07 17:29:40

Én tudom, hogy mire utaltál. CSakhogy nem áll meg a hasonlat. Ugyanis a Vadkacsát Merton rendezte volna, és még a folyamat legelején voltak, első olvasópróbánál. A Luxemburg grófja meg főpróbahétben volt, mikor kirobbant a botrány ÉS ráadásul nem is az érintett rendezte. Semmi se stimmel, nem is értettem, miért hoztad összefüggésbe.

6201   virius 2017-11-07 17:27:07

http://m.origo.hu/itthon/20171107-kerenyi-miklos-gabor-facebook-poszt.html

6200   Edmond Dantes • előzmény6190 2017-11-07 16:55:47

Jut eszembe: ha a Vadkacsát kilőtte a Víg, akkor miért is nem teszi meg ugyanezt a Sevillaival az Operett? Secko jedno. Szóval ugyanaz az eset forog fenn itt is, ott is. Érdekelne, kinek az irányításával mennek a Sevillai-próbák és a premieren ki jön ki (vagy nem jön ki) a függöny elé meghajolni. 

6199   Edmond Dantes • előzmény6196 2017-11-07 16:36:07

Ld. Pitti Katalin-topik/714. 

6198   Heiner Lajos • előzmény6197 2017-11-07 16:04:33

Es a Harmadik Egmont-nyitany.

6197   József Miklós 2017-11-07 15:54:39

Aa köztévé riportere egy ünnepi műsorról: Elhangzik Beethoven III. szimfóniája és Egmont szimfóniája.

6196   Klára 2017-11-07 15:33:44

És ez még csak a jéghegy csúcsa!  Mi van az egyéb intézményekkel? A hivatalokkal, és úgy általában az egész környező vilg nem kis részével?

Boldogult bölcsészhallgató koromban szinte midenki tudta, melyik tanársegédhez,  prof.-hoz, stb. lehetett "egyéni szóbeli vizsgára" menni! Vagy a boldogult hatvanas, hetvenes ,stb évek KISZ építőtáborai? Csak akkoriban nem nagyon mert senki megmukkanni a tárgyban.

Augias istállója -vs-Herkules

6195   Momo 2017-11-07 15:32:03

6194   Búbánat 2017-11-07 15:08:14

Közlemény (2017.11.07.)

A Budapesti Operettszínház Igazgatósága kijelenti, hogy a Kerényi Miklós Gáborral kapcsolatban hétfőn este felmerült konkrét ügy kapcsán azt a döntést hozta, hogy a vasárnap nyugdíjazását kérő művészeti vezetőt azonnali hatállyal felmenti a munkavégzés alól, és belső vizsgálatot indít.

Továbbá ezúton ismételten kinyilvánítja, hogy a leghatározottabban elítéli a fizikai bántalmazás minden formáját, különös tekintettel azokra az esetekre, amelyek hatalommal való visszaéléssel együtt valósulnak meg. Kijelenti, hogy elkötelezett az ilyen ügyek felderítésében, a zaklatást vagy fizikai bántalmazást elszenvedett áldozatok minden lehetséges eszközzel történő megsegítésében, továbbá kéri, hogy az érintettek az igazság törvényes keretek között történő tisztázása végett a megfelelő lépéseket tegyék meg.

A döntéssel kapcsolatos művészeti kérdések megválaszolásában időt kér, de kijelenti, hogy a repertoár és a meghirdetett műsor zavartalan lebonyolítását a társulat minden erejével biztosítja, ezért kéri a sajtó és a közvélemény segítségét és együttműködését a zavartalan munka folytatása érdekében.

Egyúttal azonnali hatállyal megkezdte egy olyan belső etikai és bejelentési protokoll és szabályzat kidolgozását, amely a színházban zajló művészi és gyakorlati munka kapcsán a jövőben megfelelő kontrollt tud biztosítani a hasonló esetek elkerülésére. Ennek érdekében kapcsolatba lépett hazai és nemzetközi szakmai szervezetekkel és nemzetközi színházetikai ügyekben is tapasztalt jogászokkal.

Korábbi közleményünknek megfelelően ismételten kiemeljük, hogy a Színház felvette a kapcsolatot az Előadóművészi Jogvédő Irodával, és tájékoztatta a társulatot a bejelentési lehetőségekről.

Az Operettszínház ezúton megerősíti korábbi nyilatkozatát, hogy mindent megtesz és együttműködik az áldozatok megsegítésében, felderítésében és az igazság tisztázásában.

a Budapesti Operettszínház Igazgatósága

6193   Momo 2017-11-07 15:02:39

Tovább gyűrűzik a zaklatási botrány - Az ATV Start vendége Czapáry Veronika

(ATV, Start - video)

6192   Edmond Dantes • előzmény6190 2017-11-07 14:16:54

Arra utaltam, hogy a Vadkacsa próbáit a Marton László-ügy miatt állították le bizonytalan időre.

6191   Momo 2017-11-07 14:14:50

Kerényi-ügy: Tizenegy áldozatról tudok név szerint

"Kirúgta az Operettszínház a visszaélésekkel vádolt Kerényi Miklós Gábort, aki bocsánatot kért és nem tagadta az őt ért vádakat. Kerényi nem sokkal azután szólalt meg, hogy Czapáry Veronika írónő is megnevezte őt. Czapáry azt állítja: csak ő legalább tizenegy olyan emberről tud, akit a művészeti vezető molesztált."

"Az Indexnek az írónő azt állítja: az elmúlt időszakban több olyan emberrel is beszélt, akiket Kerényi zaklatott. "Én tizenegy áldozatról tudok név szerint, de hattal beszéltem is. A tizenegy ember közül kettő volt kiskorú a történtekkor, egyikük 13 éves." - állítja Czapáry."

(index)

6190   Cilike • előzmény6189 2017-11-07 14:13:57

Csakhogy nem Kero rendezte. Majd Sevillait nézzük meg. 

6189   Edmond Dantes 2017-11-07 14:11:08

Íme egy "töredelmes vallomás" és egy friss közlemény.

Eltűnődöm, azon, mennyivel szerencsésebbek az Operettszínház nézői és vezetői mint a Vígé: amott bizonytalan időre elröpült elúszott a Vadkacsa, a Nagymező utcában viszont bemutatták a Luxemburg grófját..."percekkel" az ügy kipattanása után. 

6188   Momo 2017-11-07 14:04:04

A lány, aki mindent elkövetett, hogy ne tekintsék szexuális tárgynak... :-)

6187   IVA • előzmény6181 2017-11-07 02:24:23

2009 októberében Vácott láttam egy operett-gálát, amelyben Teremi Trixi is fellépett, magánszámmal is, Csere László partnereként is. Előítélettel vártam a produkciót, mint olyan művészekét, akiknek a neve már kikopott az operettműfaj legtekintélyesebb szentélyének színlapjairól.
Mindketten remekeltek, méltó követőiként annak a valószínűleg Oszvald Marika felbukkanásától datálható táncos-komikus–szubrett stílusvonalnak, amelyet a táncbetétek akrobatikus szintű előadása jellemez. Teremi Trixitől el voltam ragadtatva: légies megjelenésétől, kedves, szép hangjától, táncosi csúcsformájától. Sokkal érdekesebbnek találtam, mint azokat a szubretteket, akikkel abban az időben kettőzték le Oszvald Marikát.
Nem sokkal később Teremi Trixi egy interjúban vallott arról, hogy jobban érzi magát szabadúszóként, mint egy nagy színház társulati kötöttségei között. Akkor úgy gondoltam, ahhoz is tehetség kell, hogy az ember abban érezze magát jobban, ami megadatik számára…

6186   IVA • előzmény6179 2017-11-07 02:19:40

Nagyon köszönöm ezt a fontos listát!
Úgy látszik, több oldalról is „tisztem” lett mentegetni Kerényi Miklós Gábort. Eddig azért, mert – a színházak világán kívüliként – úgy gondolom, bizonyítékok híján mindenkit megillet az ártatlanság vélelme; mert nem szeretem a pletykákat, a megszellőztetett, lebegtetett információkat, és mert nem rokonszenvesek nekem a nem spontán, hanem egy hisztériától sem mentes kampány sodrában, névtelenül tett vallomások (névvel sem nagyon).
Most azt találtam Kerényi Miklós Gábor védelmére, hogy aki az ő rendezői intellektusával és tehetségével ennyi – egy évtized alatt 15 (ha nem több) fontos darab (köztük alap- és remekművek) megrendezésére kapott lehetőséget a Magyar Állami Operaházban, az okkal-joggal gondolhatta, hogy a világ az a terep, ahol neki mindent szabad.

6185   IVA • előzmény6170 2017-11-07 02:16:01

Sajnálom, számomra a szemelvények nem egyértelműsítették a választ. Valószínűleg sohasem dolgoztam akkora hatalom irányítása alatt, mint Kerényi Miklós Gábor, és sohasem volt az igazgatóm olyan megközelíthetetlen istenség, mint amilyennek az Operaház főigazgatói tűnnek ebben a helyzetben.
Úgy gondolom, ha Kerényi Miklós Gábor operaházi működéséhez is kötődnek etikai vétségek, valamilyen szinten az intézmény korabeli igazgatói, főigazgatói (Petrovics Emil, Ütő Endre, Vámos László és Szinetár Miklós) is felelősek lehetnek azokért. (Ha elhangzottak kétségek afelől, hogy Eszenyi Enikő 35 évig nem tudott Marton üzelmeiről, akkor hadd kételkedjem én abban, hogy az Operaház igazgatóihoz sem jutott el Kerényi megalázó modorának a híre.)

6184   Momo 2017-11-06 21:52:45

Itt az interjú - video

(ATV - Egyenes beszéd, 2017.10. 06.)

6183   eccerű 2017-11-06 21:39:09

megneveztetett

6182   nizajemon 2017-11-06 18:52:05

Majsai-Nyilas Tünde,és pár fiatal színész mozgolódik,hogy legyen "forradalom",tisztulási folyamat a színházi berkekben. Hajrá ifjúság! (amikor bemutatkozom valakinek,kézfogáskor mindig a szemébe nézek.Amikor feláll a szőr a hátamon tőle,ott a protokollnál vége is van a történetnek)

6181   Búbánat • előzmény6178 2017-11-06 11:19:42

Teremi Trixi és Bozsó József is voltak Nagy Ibolya vendégei az általa szerkesztett és vezetett Túl az Óperencián című operettműsornak a Dankó Rádióban. Erről a "távozásukról" is szóltak, igaz csak érintőlegesen, miért hagyták ott az Operettszínházat... Szóval: "kiszorították" őket onnan... - finoman szólva...

6180   Búbánat • előzmény6173 2017-11-06 11:13:51

Nem olvastam vissza; látom már feltették ide azt a közleményt, amit én is beírtam az előbb. 

6179   Momo 2017-11-06 10:50:45

KMG operaházi munkái:

Ormindo (Cavalli) (Operaház, 1990. 04. 28.)

Hoffmann meséi (Operaház, 1990. 12. 08.)

Mózes (Rossini): (Operaház, 1992. 01. 23.)

Don Carlos (Operaház, 1994. 02. 19.)

Szöktetés a szerájból (Erkel Színház, 1994. 11. 26.)

Karl és Anna (Balassa) (Operaház, 1995. 05. 21.)

Faust (Erkel Színház, 1996. 03. 01.)

A bolygó hollandi (Operaház, 1997. 05. 17.)

A denevér (Erkel Színház, 1997. 12. 20.)

Álarcosbál (Operaház, 1998. 09. 17.)

Szávitri (Szokolay) (Thália Színház, 1999. 01. 30.)

Pillangóasszony (Erkel Színház, 2000)

Pomádé király új ruhája (Erkel Színház, 2000. 02. 18.)

Az öt utolsó szín (Bozay) (Operaház, 2000. 10. 21.)

C’est la guerre (Petrovics) (Operaház, 2001. 02. 17.)

 

(Elnézést, ha kimaradt valami.)

6178   Edmond Dantes • előzmény6171 2017-11-06 10:43:59

Legalább most már tudom, miért tűnt el az Operettszínház környékéről partnerével, Teremi Trixivel együtt. Ígéretes vagy már annál is jobb szubrett-táncoskomikus pár volt, de erről Búbánat fórumtárs rendelkezhet részletesebb információval: én inkább csak hírből és a TV-ből ismerem mindkettőt, színpadon keveset és ezek szerint jó régen láthattam őket.

6177   Edmond Dantes • előzmény6176 2017-11-06 10:37:59

...és amikor szoktad írni, hogy "hagyjuk...", akkor tudom, hogy rendben is vagyunk :-)

6176   Momo • előzmény6172 2017-11-06 10:35:05

Kedves Edmond... ne, haragudj, de ehhez a szőrözéshez nincs kedvem. :-))) Kiigazítani minden csúsztatást, túlzást (és, ami nem úgy volt, ahogy válaszoltál rá...)
Ilyenkor szoktam írni, hogy "hagyjuk..."

(A 444 portálján és a Facebookon posztolt cikkei alatt is vannak kommentek. Nézegesd őket, imádni fogod. :-)

6175   Búbánat • előzmény6174 2017-11-06 10:23:14

Ezzel együtt az Operettszínház is nyilatkozatot juttatott el a hírportálhoz, melyben azt írják, ki fogják vizsgálni az összes felmerült ügyet, noha egyelőre nincs tudomásuk egyetlen ilyen ügyről sem.

6174   Búbánat • előzmény6173 2017-11-06 10:20:44

KMG: "Visszautasítom mindazon állításokat, pletykákat, híreszteléseket, melyek az elmúlt napokban engem értek és imádott társulatom mindennapjait, működését mérgezték és mérgezik. Hogy a nyugodt munkát biztosítsam, döntésem az, hogy a mai nappal munkáltatómtól felmentésemet kértem a Budapesti Operettszínház művészeti vezetői tevékenysége alól, továbbá nyugdíjazásomat kezdeményeztem. Szentpétervári bemutatómat követően minden erőmmel azon leszek, hogy tisztázzam magam."

6173   Búbánat 2017-11-06 10:16:51

Lemondott az Operettszínház visszaélésekkel vádolt művészeti vezetője

Kerényi Miklós Gábor az Indexhez eljuttatott közleményében azt írja, a szentpétervári bemutatóját követően minden erejével azon lesz, hogy tisztázza magát.

6172   Edmond Dantes • előzmény6154 2017-11-06 10:12:43

Elnézést kérek, kedves Momo, hogy csak most vettem észre tegnapi válaszodat. Érv helyett ismét sikerült 1-1 kissé erős jelzőt becsempészned, egyet rám, egyet a kormányra. Sebaj, helyi értékén kezeljük mindkettőt mindketten: kormány is, én is :-)

Zenei fórum akkor létezhet, ha zene is létezik. Zene akkor létezik, ha van rá anyagi fedezet, forrás. Anyagi fedezetet, forrást a zenére, kultúrára nagyrészt közpénzből adnak. Ettől a pillanattól fogva a zene, ennélfogva a zenei fórum és egyéb művészetek nem "vegytiszták" = nem politikamentesek. Ilyen alapon a sport kapcsán is tilos (lenne) stadionokra, sportintézményekre, klubokra, futballakadémiákra fordított -mit "fordított": zúdított- pénzekről beszélni. Az olimpia? A béke jelképe, tiszta, szép versengés! Semmi politika, semmi piszkos (vagy nem piszkos) anyagiak, ugye? Na ugye. In concreto: nem tehetek róla, ha a Bogányi-zongorával kapcsolatos bármely beírást, ami nem dicshimnusz, azt te olcsó politikai heccelődésnek, politikai anyázásnak (6151) minősíted, az én  politikai és egyéb minősítésemről nem is szólva, de mondom, utóbbit helyi értékén kezelem. A Bogányi-zongora ügye azonban nem helyi érték: csepp vízben a tenger, ha nem is futballstadion-méretű csepp...

Beírásaim nem neked szólnak ill. akkor szólnak neked, amikor "válasz" gombot nyomok. Előfordul, nem ritkán :-)

PS: 444-en tudtommal nincsenek kommentek, de lehet, hogy tévedek.

6171   Momo 2017-11-06 09:48:03

KMG és ÉN - Az én történetem KMG-vel

"1997-ig nyúlik vissza a történet: Amikor az Operettszínház Közalkalmazotti tanács elnökeként szavazhattam a következő igazgatóra.
Ahogy kell, megszavaztattuk a társulatot, kit is akarnak. A három jelölt közül Halasi Imre került ki győztesen. KMG is pályázott. A szavazás előtti napon felhívott és megkért, szavazzak rá.
Én őszintén és udvariasan elmondtam neki a társulat döntését. Azt hittem, úriemberként fogadja és tudomásul veszi. Nem így történt. Teljesen kikelt magából, elkezdte szidni a társulatot és Halasi Imre rendezői tehetségét…"

(bozsojozsi.blog.hu)

6170   szálkák • előzmény6169 2017-11-06 09:12:54

"Nem értem ugyanis, hogy a színház művészei és dolgozói...miért nem tiltakoztak."          Az eddigi szemelvények pedig egyértelműsítik, miért nem.  

Az Operaházban azért más volt a helyzet.

Momo által leírt eset nem egyedi volt, az Operában nem volt könnyű, ellenállás nélküli, kizárólagos hatalmi pozicióban. Azonkívül valóban jó emberismerő (továbbá az adott helyzetet felismerő képességű) volt. Az énekkarral be-bepróbálkozott, de szerencsére tapasztalta a tartást, a tár méltóságát, ezért nem lépett át a határon. A segédszereplőkkel kapcsolatban nincs információm. Ne felejtsük el, kikkel dolgoztunk együtt rendszeresen, - rendezőkre, karmesterekre gondolok, - ezért a véleményünk ott volt látható az arcunkon: bunkó. Azért ezzel is meg kellett küzdenie.

6169   IVA • előzmény6165 2017-11-06 05:32:27

Feltéve, hogy igaz vádakról és nem koholmányról, rágalomhadjáratról van szó…
Azt megértem, hogy akik az igazgató-rendező kínálta alku elfogadásával jutottak alkalmazáshoz, szerepekhez, karrierhez, váltak híressé és egy színházjáró réteg bálványává, nem jelentkeznek vádjaikkal, pláne névvel és arccal. Az ugyanis a tisztességtelenségen belül is külön tisztességtelenség lenne, hogy elfogadták ugyan az alkut, a kedvezményeket, de most köpnek is.
Valamelyest az is érthető, hogy akiknek ezen az úton nem vált be az előmenetel, esetleg le is morzsolódtak a pályáról, szintén nem vállalják személyazonosságukat. Magyarországon ugyanis, hiába a sok elfogadó szólam, őszinte vagy leereszkedő vagy politikai tőkét kovácsoló, még mindig oly mértékben elutasított a másság, hogy kívülálló, csupán elszenvedő embert is megbélyegez, ha fizikailag köze volt ilyen élményhez. Ugyanakkor furcsa, hogy olyan érintett (?) sem vállalja fel a nevét, aki, vallomása szerint, már a szakmától és az országtól is távol van, tehát sem a pályája, sem az egzisztenciája nem függ „az illetőtől”, sem attól, hogy mi lesz ennek a botránynak a kimenetele.
Mert azt senki sem gondolhatja komolyan, hogy „az illetőnek” nemzetközi hálózatban működő kommandója van. Szerintem ugyanis ebben a „történetben” (ismétlem, ha nem fikcióról van szó) „az illető” a legkönnyelműbb szereplő. Hihetetlen, hogy hányszor vállalt kockázatot – hiszen ő az, aki bármikor mindent veszíthetett volna (mint most is, ne feledjük, hogy ekkor már nem diktatúrában élünk) –; milyen vakmerőséggel űzte üzelmeit, hiszen sikertelen és eredményes kísérletei során egyszer mégiscsak emberére akadhatott volna egy bármilyen fiatal, de mégiscsak felnőtt férfi személyében. De… nem akadt emberére, és úgy látszik, egyelőre még most, utólag sem. Olyan az egész, mint egy bosszantóan súlyos dramaturgiai hibákkal megírt film.

Érdekesen „korrekt” és óvatos ez az Index: a vádolt személy nevének és színházának elhallgatásával közli több névtelen ember részletesen előadott történetét, miután egy blog már világgá kürtölte „az illető” nevét, akinek már a Wikipédiában szereplő szócikke is tartalmazza az esetet.
De nem ennek ellenőrzésére kattintottam a szócikkre és böngésztem a Wikipédiát, hanem hogy megnézzem, melyik operaigazgató regnálása idején adatott meg „az illetőnek” dalszínházunkban rendezni. Nem értem ugyanis, hogy a színház művészei és dolgozói, akiknek szexuális zaklatásáról eddig ugyan nem esett szó, de a munkahelyen elfogadhatatlan hangnemben részesítésükről igen, miért nem tiltakoztak a szakszervezetnél (nem tudom, akkor hány ilyen volt), és végső soron miért nem lehetett Szinetár Miklós főigazgatóhoz fordulni panasszal, ha „az illető” stílusa nemhogy érzékenységet, hanem emberi méltóságot sértett.

6168   Cilike 2017-11-05 23:12:48

Egyébként meglehetős emberismerettel rendelkezett. Pontosan tudta, kivel nem érdemes kekeckedni. Engem még például el is engedett próbáról, mikor el kellett mennem a gyerekekért bölcsibe és a karügyelők nem mertek elengedni, odaküldtek hozzá.  Hallottunk mi ezt-azt, meg tapasztaltuk az ordítozást. Az az érzésem amúgy, hogy az Operában más tárakban vadászott áldozatra.

6167   Momo 2017-11-05 23:02:53

Ó, igen... Egyik első operaházi élményem az volt 25 évesen, hogy kitartóan üvölti a nevemet a mikrofonba. A színpadon kollégák, statiszták, jó 100 ember, ő meg beleszállt az új kollégába, hogy zengett a Ház. A következő szünetben rögtön kimentem hozzá a nézőtérre, és megkérdeztem, hogy Mért kell ez? Azért mert.. – kezdte mosolyogva. Mire mondom, De tudod, hogy nincs igazad! Valamit válaszolt, én meg elmondtam neki ezt még 2x-3x, és otthagytam. Gondolom rájött, hogy ez a hangnem velem nem fog működni. mert bár sokat dolgoztunk együtt a következő 10 évben, mindig békén hagyott. Majd minden darabjában osztott rám kisebb nagyobb dolgokat, de soha nem beszélt velem többet úgy.

Amikor igazgató lett máshol, néha belegondoltam, hogy milyen lenne, ha ott dolgoznék a keze alatt, és megállapítottam, hogy addig jó, míg nem ő a főnököm…

6166   nizajemon • előzmény6165 2017-11-05 21:56:23

Áhh...:(((((

6165   -zéta- 2017-11-05 21:31:40

http://index.hu/kultur/2017/11/05/szinhaz_szexualis_zaklatas_elfenekeles_aldozatok/

6164   IVA • előzmény6157 2017-11-05 18:10:35

Látja, kedves Mandarina, hogy félnek az Ön türelmetlenségétől?
Lehet, hogy a délután, este folyamán még a bíróságot is kinyitják, hogy K. M. G. beadhassa a keresetét? (Nem kis felhajtás: a beléptetésnél ki kell pakolni a táskánkból, zsebünkből minden fémtárgyat stb.)

Kalmár Péternek pedig énekeljük:
Amerre fénylik az égbolt
Önnél boldogabb
ember ma nincsen,
És az maradjon…

6163   IVA • előzmény6162 2017-11-05 18:07:44

Emlékszem, bár olyant nem vásároltam, mert meg sem tudtam volna emelni.

6162   nizajemon • előzmény6159 2017-11-05 18:00:10

Emlékszel a hetvenes évekből a kerek kétkilósra? Még kovásszal,mert akkor nem váltották ki a szakmai tudást kémiai szerekkel. Nahát nekünk olyat adtak,Ísten áldja őket haló porukban is a jóságukért.

6161   IVA • előzmény6156 2017-11-05 17:51:16

A Blikk cikke semmivel sem mond többet, mint az Indexé. Nem találom a „csatolt” nyugdíjazási kérelmet. Segíts, légy szíves!

6160   IVA • előzmény6145 2017-11-05 17:48:05

Köszönöm, kedves Myway! Akkor itt hívjuk fel rá Parampampoli figyelmét is:
www.emlekmento.com

6159   IVA • előzmény6144 2017-11-05 17:45:17

Most kitoltál velem, kedves Nizajemon: kénytelen voltam enni egy kis kacsazsíros kenyeret. Még jó, hogy nem akkorát, mint magam vagyok.

6158   nizajemon 2017-11-05 17:22:07

Végre...későn nyomták meg a "jéték véget ért" gombot,de megnyomták. Szeretném megköszöni a szerkesztőknek,hogy teret adtak a vélemények elmondásának az ügyről,ez több mint szép. Ismét bebizonyosodott nekem,hogy a magyar sajtó java,legyen az mérték nélküli fideszfényező,avagy a "demokratikus és független"(hahaha :((( ),huszonéves vakarcsokkal operáló,a fikakultúrán kívül semmire nem jó "újságírókkal" teli,nagyon laza. nagyon cool internetes portálok,egy zseb szart nem érnek.

6157   mandarina • előzmény6143 2017-11-05 15:50:03

Munkaszüneti napon, ma lemondott KMG, és nyugdíjazását kérte. Lehet, hogy perelni is fog később, azt tényleg nem tudom.

6156   Edmond Dantes • előzmény6155 2017-11-05 15:22:51

Nyugdíjazási kérelem csatolva

6155   Edmond Dantes 2017-11-05 15:08:46

Közlemény és nyilatkozat

6154   Momo • előzmény6152 2017-11-05 14:28:36

Kedves Edmond... korábban musicus és én is írtunk már mindenfélét a zongorával kapcsolatban. Valójában te vagy az, aki érdemi beszélgetés helyett szinte mindent leönt a cinikus politikai szöveggel.

Oké, nem szereted a rendszert: majd az ellenzékre szavazol. Már mindenki tudja. De ez itt egy zenei fórum. Te nem akarod megérteni, hogy nem szólhat minden a politikáról, nem juthat mindenről az ember eszébe a politika, nem végső érv mindenre a közpénz, és a csaló kormány.
Ha politikai szövegeket akarok hallani (közpénzekről, és a kókler kormányról), elolvasom a 444 cikkei alatt a kommenteket. Azért jövök ide, hogy ez ne legyen.

6153   Edmond Dantes • előzmény6150 2017-11-05 14:16:44

...és nem is kopik. Nem mellékes! Lehet, hogy kiállítóteremnek számít, ahol most van és mintadarab, további megrendelésekre várva. És ha fényes, akkor legalább leporolják.

Ja és további előnye, hogy ez a fekete zongora nem sír, nem nyerit és nem búg.

6152   Edmond Dantes • előzmény6151 2017-11-05 14:11:13

Auftakt/off: tudom, hogy tudod, mennyire szeretem -mint többnyire mások is- ha quasi és érdemi érvelés helyett lehülyéznek  lebutáznak (engem vagy a beírásomat) mint ezúttal is és/vagy politikai azaz tiltott (?) beírásnak bélyegzik. Mert ugyebár politikai beírás/anyázás/heccelődés (ezek a te szavaid) az, ha és amit pl. te annak minősítesz. Sebaj, ezeket helyi értékükükön kezelem ld.  6136/6147

Lényeg/on: tudom, hogy te művész vagy, de akkor is jó, ha tudod (és te tudod is!), hogy nem muszáj és nem is lehet a világon mindent "összeművészkedni", művészi álarc/paraván mögé bújtatni...ahogyan pl. a totálisan pénznyelő automataként viselkedő, kökeményen közpénzt szóró Bogányi-zongorát sem. Ha valahol politikát keresel, jó szívvel ajánlom a csodahangszer környékét. Másként gondolod? Nézz utána "fejlődéstörténetének"! 

6151   Momo • előzmény6149 2017-11-05 11:35:23

Egy értelmes és érdekes hozzászólásra, ezt a butaságot... Ez olcsó politikai heccelődés... Ha nem tud hozzátenni az ember a témához (mert nem ért hozzá, mert nem tud róla semmit, ezért nem tud véleményt alkotni), akkor nem kell... ez nem egy politikai anyázó.

6150   joska141 • előzmény6149 2017-11-05 11:24:20

Nagyon jól mutat az Erkel Színház egyik, senki által nem használt, földszínti kiállítási oldaltermében az új (még újabb) Bogányi zongora. Szép fekete, fényes, nagyon jól volt megvilágítva.

6149   Edmond Dantes • előzmény6068 2017-11-05 10:38:13

Ha jól értem, a Bogányi-zongora kifejlesztése, majd várható tömeges gyártása-kereskedelmi forgalmazása forradalmasítani fogja a zongoragyártást, a zongorázás oktatását és magát a zongorázást is, sőt: padlóra küldi a világ elektronikai iparának zongorás egyeduralmát, ezáltal megmenti a világ zeneművészetét. (Beírásodban nagyjából-egészében ez áll.)

Remélhetőleg MNB is megérti, milyen magasztos célra adta nem csekély anyagi (közpénz)támogatását. Látok rá esélyt, hogy meg fogja érteni, szükség esetén esetleg még biztosítja a továbbfejlesztéshez szükséges további anyagi forrást, ugyancsak közpénzből. A magas művészet és pártfogása elvégre közérdek. Közérdeket közpénzből, sőt: közpénz jellegét el-nem-vesztő közpénzből támogatunk, természetesen.

 
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Farkas Judit, Molnár Tímea (ének)
Németh Zoltán, Harazdy Miklós (zongora)
"Hangulatkoncert"
WEBER: A bűvös vadász - Agathe áriája
DONIZETTI: Don Pasquale - Norina áriája
MOZART: Cosí fan tutte - Fiordiligi áriája ('Per pieta...')
PUCCINI: Bohémélet - Musette áriája
LISZT: 7. transzcendens etűd
PUCCINI: Turandot - Liu halála
DEBUSSY: A tékozló fiú - Lia áriája
GOUNOD: Faust - Margit ékszeráriája
CHOPIN: Valse Brillante, op. 34, No. 1
DVOŘÁK: Ruszalka - Holdária
MENOTTI: A médium - Monica keringője

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Yang Sung-Won (cselló), Enrico Pace (zongora)
LISZT: 1. elégia (cselló-zongora átirat)
LISZT: 1. (E-dúr) consolation (cselló-zongora változat)
LISZT: 4. (Desz-dúr) consolation (cselló-zongora változat)
LISZT: Elfelejtett románc (cselló-zongora változat)
LISZT: 6. (E-dúr) consolation
LISZT: Gyászgondola (cselló-zongora változat)
LISZT: 3. (E-dúr) consolation (cselló-zongora változat)
LISZT: Die Zelle in Nonnenwerth (cselló-zongora változat)
LISZT: Cantique d'Amour
CHOPIN: g-moll cselló-zongora szonáta, op. 65
CHOPIN: C-dúr polonaise bevezetéssel, op. 3
19:00 : Szombathely
Bartók Terem

Kauten Andrea (zongora)
Savaria Szimfonikus zenekar
Vezényel: Medveczky Ádám


WEBER: A bűvös vadász – nyitány
GOETZ: Zongoraverseny
BRAHMS: I. (d-moll) zongoraverseny, op. 15
A mai nap
történt:
1908 • Mahler VII. szimfóniájának bemutatója (Prága)
született:
1912 • Kurt Sanderling, karmester († 2011)
elhunyt:
1972 • Robert Casadesus, zongorista (sz. 1899)
2010 • Polgár László, énekes (sz. 1947)