vissza a cimoldalra
2018-02-19
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Kedvenc előadók (2820)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60479)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3930)
Társművészetek (1232)
Milyen zenét hallgatsz most? (24995)
Haladjunk tovább... (207)
Momus társalgó (6308)
Kedvenc művek (143)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2276)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11226)
A csapos közbeszól (95)

Edita Gruberova (3046)
Operett, mint színpadi műfaj (3502)
Erkel Színház (8867)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4179)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2603)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (609)
Balett-, és Táncművészet (5473)
Élő közvetítések (6912)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (633)
Simándy József - az örök tenor (515)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1317)
Franz Schmidt (3059)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2460)
Momus-játék (5423)
Kimernya? (2661)
Bernstein- és Stokowski-szabály (30)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Rost Andrea (vibrafon, 2005-03-21 10:42:20)

 
1879   Edmond Dantes • előzmény1875 2017-03-05 12:06:26
Sosem hallottam ilyenrol, hasznos info...
...de nem gondolnam, hogy okvetlenul kovetendo pelda. Gombhoz kabat...
1878   tiramisu • előzmény1877 2017-03-05 10:51:56
Saloméról írtam! Jól teccccettt látni?
1877   parampampoli • előzmény1875 2017-03-05 00:38:14
Toscából is van lightos változat, tessék mondani! -:)))
1876   tiramisu • előzmény1875 2017-03-04 21:05:41
Salome.
1875   tiramisu • előzmény1873 2017-03-04 20:43:48
Van az un. Maria Cebotari -féle változat, amelyet Richard Strauss írt át a művésznőnek, (különös tekintettel a hangszerelésre), valószínűleg ezt fogja Rost Andrea énekelni
1874   nickname • előzmény1873 2017-03-04 10:20:30
A bemutató a Margit-szigeten lesz - ott lesz mikroport. Aztán várjuk ki a végét: elvállalja-e az Operaházban is a szerepet?
1873   zsoly • előzmény1872 2017-03-04 10:14:04
A MÁO-s Salomeben még mikroportja sem lesz. Ott miben fog bízni? Rettenetes :(
1872   parampampoli • előzmény1870 2017-03-03 22:16:13
Másban nem nagyon bízhat.
1871   parampampoli • előzmény1869 2017-03-03 22:15:05
-:))))))))
1870   Búbánat • előzmény1868 2017-03-03 21:56:03
Szabadtérin a mikroport ill. a hangszórók jótékony hatásában (is) bízik?...
1869   babapopo • előzmény1868 2017-03-03 16:17:23
"Szegeden zsigerekig ható katarzist szeretnék adni a közönségnek” - említi a fidelio.hu-n Rost Andrea.

Már most libabőrös a popóm, még csak a gondolatától is.
1868   nickname 2017-03-03 16:04:00
Rost Andrea Toscát alakítja Szegeden.

1867   Búbánat 2016-08-08 22:12:25
DOHÁNY UTCAI ZSINAGÓGA - SZEPTEMBER 4. VASÁRNAP • 19:00

ROST ANDREA ÉS A LISZT FERENC KAMARAZENEKAR KONCERTJE

ZSIDÓ KULTURÁLIS FESZTIVÁL 2016

Rost Andrea és a Liszt Ferenc Kamarazenekar közös műsorukat Mozart operáiból, a Figaro házassága és a Don Giovanni áriáiból válogatták össze.

„Rost Andrea és a Liszt Ferenc Kamarazenekar együttműködése nem új keletű: Mozarton kívül közösen adták elő többek között Vivaldi és Esterházy Pál műveit is. A Figaro házassága és a Don Giovanni összes női áriáját megörökítő közös lemezfelvételüket a Warner kétszer is kiadta.”

1866   Búbánat 2016-07-30 10:32:04
A fiatal, pályakezdő Rost Andreát is láthatjuk este a Zenés TV Színház 1987-es operafilmjében:

Hubay Ernő: A cremonai hegedűs

Rost partnerei a filmben Bende Zsolt, Póka Balázs, Csernák János (énekhang: Berkes János).

Rendező: Gali László

(M3 csatorna: 22.00-23.05)
1865   Búbánat 2016-07-29 09:50:50
Rost Andrea: „Sokszor alkalmazkodni kell hozzám” – interjú

MÁTRAHÁZI ZSUZSA, FIDELIO.HU, 2016.07.27. 08:26

Utoljára lesz látható Verdi Otellójának Vámos László-féle rendezése július 29-én és 31-én a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon. Rost Andrea számtalanszor elénekelhette Desdemona szerepét. A két búcsúelőadás szopránja arról is beszélt, hogyan néz ki az általa megálmodott Desdemona-gyűrű és mire ügyel nagyon, miután a hősnő meghal a színpadon.

„– Mai szemmel Desdemona története csak egy régi, romantikus mese, vagy a színházi élményen kívül is adhat korunk nőinek valamilyen útravalót?

– Sok tekintetben nyújthat támpontot a mindennapi életben. Mert lehetünk ugyan a mai világban sikeres és hivatással rendelkező nők, a feleség általában férje hivatását, karrierjét szolgálja. Ebben a darabban pontosan ez történik. Desdemona Otellót akarja megmenteni az ármánytól, és közben maga lesz az intrika, a cselszövés áldozata. A szerelem a végzete. Azért annyira tragikus az opera vége, mert mindketten ártatlanul halnak meg. Manapság is sok nő számára komoly szerep, hogy kiszolgálja és segítse pályáján a férjét. Az ezt felvállalóknak szükségük van biztos háttérre, amiért hajlamosak és hajlandók mindent feláldozni. A férfiak között kevés ilyen jellemű embert látok.”

„– Lelki támaszra feltehetően szüksége lesz a régi Otello-rendezéstől való búcsú alkalmával is. Szereti ezt a most lecserélendő verziót?

– Igen közel áll hozzám, vizuálisan nagyon szép, térben nagyon jó megoldásai vannak. Tetszik, ahogy a kórust különböző szinteken mozgatja.
Nem mintha Honthy Hannáskodni szeretnék, de a hosszú ruhában gyönyörűen lehet levonulni a hosszú lépcsősoron.
A szép anyag, ahogy lehullámzik, esztétikai élményt ad. Desdemona fejdíszét is szeretem. Meg lehet mutatni, milyen elegáns, szép nő Desdemona, és ezt meg is kell mutatni, hiszen a szépsége a veszte. Persze gyönyörűek a dallamok, és megrázó maga a történet. Shakespeare a szívem közepe, már csak azért is, mert az ő Rómeó és Júliája alapján született operával kezdtem a pályámat. Szeretem a drámai feszültséget.”

1864   Búbánat 2016-07-28 10:52:00
A Bartók Rádió mai műsorán szerepel

12.36 – 13.55 Hangversenykülönlegességek

Verdi: Rigoletto – keresztmetszet

(Milánói Scala, 1994. május 13-21.)

Km. a Milánói Scala Ének- és Zenekara

Vezényel: Riccardo Muti

Szereposztás:

A mantuai herceg - Roberto Alagna
Rigoletto - Renato Bruson
Gilda - Rost Andrea
Sparafucile - Dimitri Kavrakos
Maddalena - Mariana Pentcheva
Giovanna - Antonella Trevisan
Marullo - Silvestro Sammaritano
Borsa - Ernesto Gavazzi
Ceprano gróf - Antonio de Gobbi
Ceprano grófné - Marilena Laurenzia

1. Előjáték
2. Kesztyűária (Alagna)
3. Rigoletto monológja, Rigoletto és Gilda kettőse (Bruson, Rost, km. Trevisan, Alagna)
4. A herceg és Gilda kettőse és jelenet (Alagna, Rost, km. de Gobbi, Gavazzi, Trevisan)
5. Gilda áriája és az I. felvonás fináléja (Rost, km. Gavazzi, de Gobbi, Sammaritano, Alagna, énekkar)
6. A herceg áriája II. felv. (Alagna)
7. Jelenet és Rigoletto áriája (Bruson, km: Sammaritano, Gavazzi, de Gobbi, Laurenzia, énekkar)
8. Gilda és Rigoletto kettőse, valamint a II. felv. fináléja (Rost, Bruson)
9. A herceg áriája III. felv. (Alagna, km. Kavrakos, Bruson)
10. Négyes (Alagna, Rost, Pentcheva, Bruson)
11. A III. felv. fináléja (Rost, Bruson)

1863   Búbánat 2016-06-21 10:55:40
A Bartók Rádió esti műsorán szerepel:

19.35 -22.00 Donizetti: Lammermoori Lucia

Opera három felvonásban

Szövegét - Walter Scott nyomán - Salvatore Cammarano írta.

Vez. Charles Mackerras

Km. a Londoni Voices és a Hanover Band.

Szereposztás:
Lord Henry Ashton - Anthony Michaels-Moore (bariton)
Lucia, a húga – ROST ANDREA (szoprán)
Sir Edgar Ravenswood - Bruce Ford (tenor)
Lord Arthur Bucklaw - Paul Charles Clarke (tenor)
Raimondo, Lucia nevelője - Alastair Miles (basszus)
Alisa, Lucia komornája - Louise Winter (mezzoszoprán)
Normann, őrségparancsnok - Ryland Davies (tenor).

1862   Búbánat 2016-06-15 21:10:04
Rost Andrea születésnapján én ezzel a kis jókedvű vidám Offenbach-kettőssel köszöntöm világhírű szopránkitűnőségünket: Italománia – Rost Andrea és Maros Gábor
1861   Búbánat 2016-05-06 11:31:48
A Bartók Rádió mai műsorán szerepel:

19.35 -20.33 Rost Andrea (szoprán) és a Weiner-Szász Kamaraszimfonikusok Mozart-hangversenye

Hangversenymester: Tuska Zoltán

1. Figaro házassága - Susanna áriája, IV. felv.,
2. Don Giovanni - Zerlina áriája, I. felv.,
3. A varázsfuvola - Pamina áriája, II. felv.,
4. Don Giovanni - Zerlina áriája, II. felv.,
5. F-dúr divertimento K. 247.

(Zeneakadémia Nagyterem, 1997. május 4. - részletek)

(Ism. május 18. 12.36)
1860   Búbánat 2016-03-28 13:07:30
„Te nem játszod, te éled a szerepet!” – Rost Andrea-interjú

BELINSZKY ANNA, FIDELIO.HU, 2016.03.27. 08:20

„Honnan ered mindaz a tapasztalat, amit az előadó a színpadon megjelenít? Miért kell teljességgel megélni, és miért nem elég csak eljátszani egy szerepet? Hogyan érnek össze a különböző zenei utak, és alkotnak egységet a különböző műfajok egy operaénekesnő életében? Rost Andreával a Csárdáskirálynőről, Japánról, a Székelyfonóról és Andor Éva újra megtalált üzenetéről is beszélgettünk.”

„Amikor legutóbb beszélgettünk, még csak készültél a Csárdáskirálynőre, amelynek azóta többször is énekeltél Bécsben. Milyen tapasztalataid voltak a darabbal?

- Maga a szerep nagyon izgalmas volt, és először talán ijesztő is, annyira más. Nem voltam még operettdíva, most mégis egyszerre táncoltam, énekeltem, szöveget mondtam – és mindezt ráadásul nem az anyanyelvemen. Nehéz feladat volt, amivel meg kellett szenvednem, de rengeteget tanultam vele, és borzasztóan élveztem a végére. Nagyon boldog voltam, mikor egy osztrák kollégám – aki Feri bácsit játszotta – a premieren megfogta az arcomat a takarásban, és ezt mondta: „Te nem játszod ezt a szerepet, te vagy a Csárdáskirálynő! Te nem játszod, hanem éled a szerepet!” Ez hatalmas dicséret volt, és inspiráló is arra nézve, hogy jó, amit csinálok, és valóban érződik az, mennyire benne vagyok, és mennyire élvezem az előadást.”
1859   Kaliban • előzmény1858 2016-01-26 13:44:17
Volt már ott Don Pasquale is nem teljesen koncertszerűen. Az persze tökéletesen igaz, hogy egy korlátozott lehetőségeket nyújtó szabadtéri keretek között létrejövő előadás nem feltétlenül fog jól mutatni az Erkelben vagy az Operában. De hát a rendezés Eszenyi Enikő jóvoltából valószínűleg úgyis modern lesz. Nem a szép díszleteken lesz a hangsúly.

Engem se a Sába királynője, se a Don Pasquale nem győzött meg róla, hogy szabadtéri, illetve utazó előadások jól mutatnak az Erkel színpadán. A Sába színpadképe nem egyszer nevetségesen primitív a színház adottságaihoz képest.
1858   parampampoli • előzmény1857 2016-01-26 09:30:23
De Veszprémben színpadi előadást nem lehet csinálni, ott csak koncert szokott lenni.
1857   Kaliban • előzmény1854 2016-01-26 09:27:34
Az új Traviáta lesz a szigeten, az új Pillangó Miskolcon, az új Tosca pedig a Veszpremfesten fog debütálni.
1856   márta 2016-01-26 08:59:44
Lehet, hogy a szigeten elvesznek, de a Dóm téren, Szegeden egész jól megvoltak, merthogy eredetileg oda készült a produkció. Ginafranco Cecchele, Tokdy, Szilágyi Károly.
1855   IVA • előzmény1854 2016-01-26 01:03:44
Köszönöm. Nem emlékszem, hova tervezték, de korábban mintha láttam volna a MÁO honlapján, az Operaház külső helyszínen megtartandó nyári előadásaként, most meg nem.

Kissé meghatódtam attól, hogy még nem semmisítették meg Vámos László Otello-rendezésének díszleteit (Poda Otellójának díszletelemeit kellene felajánlani olyanoknak, akiknek nem telik tüzelőre), de nehezen tudom elképzelni, hogy azok nem vesznek majd el a szigeti színpadon, különösen ama esővédő boltív alatt.
1854   violentino • előzmény1853 2016-01-25 07:01:53
úgy tudom a Tosca Miskolcon lesz/lenne. (de lehet hogy az is változott?) Szerintem nem a Margitszigetre tervezték a Toscat.
1853   IVA 2016-01-25 06:55:57
Lehet, hogy mégsem egy új Toscában, hanem a régi Otellóban lép fel Rost Andrea a Margitszigeten?
1850   telramund • előzmény1849 2016-01-15 19:48:14
Attól függ mi a méltatlan.Ez egy független fórum,ahol vélemények ütköznek.Senki nem mondta ,hogy Rost Andrea rossz énekesnő.Legfeljebb nem primadonna alkat.Ez bűn?Törlendő?
1843   Nagy Katalin • előzmény1839 2016-01-15 17:48:55
Kétségtelenül van ilyen megkülönböztetés a magyar szóhasználatban, de talán ez változni fog. A szavak etimológiája nem utal semmilyen műfajra. Prima+donna (akár különírva is)- első színész/énekesnő vagyis főszereplőnő. Diva a latin istennő szóból, ünnepelt, híres színész/énekesnő. Miután az indoeurópai nyelvek nem követik a fenti distinkciót, a sok fordítás, idegennyelvi hatás miatt talán a magyar nyelvhasználatból is ki fog kopni.
1839   telramund 2016-01-15 14:51:27
Még annyit a témában.Általában az operettek énekesnőit nevezik primadonnának .
Az operénekesnő kiválóságokat pedig dívának ld Callas, ld Netrebko stb
1829   Lolita • előzmény1827 2016-01-14 22:19:19
Ennyi.
1827   Momo 2016-01-14 21:52:25
Azért az, hogy Rost Andreát 50 fölött még mindig hívják külföldre, főszerepre (és nem valami ismeretlen vidéki színházba), mindenképpen érték, becsülendő teljesítmény. Sokan manapság nem csinálják utána Magyarországról.

Én azt gondolom, az a normális, ha ennek tudunk örülni.
1816   Búbánat 2016-01-14 14:54:19

A Bartók Rádióban ma éjjel hallgathatjuk meg:

23.00 – 23.55 Ars nova
- a XX-XXI. század zenéje

Henrik Górecki: A fájdalom dalai Op. 36.

Rost Andrea – szoprán

Concerto Budapest

Vezényel: Keller András

Zeneakadémia Nagyterem, 2014. november 18.

A mikrofonnál: Varga János
Szerkesztő: Bánkövi Gyula
1806   Lolita • előzmény1805 2016-01-14 12:27:41
Így van, nagyszerű énekesnő volt. Énekelt, nem ordított.
1805   parampampoli • előzmény1804 2016-01-14 11:59:01
Anna Moffo R.I.P. Nagy énekesnő volt, nem operettprimadonna. Nem zavarná a véleményünk, ahogy minket sem érdekel, kicsit sem, a tied.
1804   Lolita • előzmény1800 2016-01-14 11:15:16
Szegény Anna Moffo most posthumus jeges rémületbe esett, hogy megmondtátok a frankót neki....
:-) :-) :-)
1803   Pristaldus • előzmény1801 2016-01-14 10:23:45
A hozzád hasonlók mindig ezt mondják. Bár, ha jól belegondolok, talán igaz is lehet, mert sose tudtál énekelni, pedig tyűűű, de mennyire akartál!
1802   Lolita • előzmény1800 2016-01-14 09:51:25
Okos fiú! Bravo!
1801   Lolita • előzmény1799 2016-01-14 09:49:52
Sosem énekeltem. Viszont nem tudom, milyen szakmáról beszélsz. Irigynek meg igazán nem tudom kire, és miért kellene lennem? :-) :-) :-)
1800   telramund • előzmény1787 2016-01-14 09:49:18
Ez az egész lényege!Lehet valaki a világ legnagyobb szopránja az operett primadonna más szerepkör.Egy kis plusz kell hozzá-hogy operett legyen és ehhez sajnos az operaénekesnőknek legtöbbször nincs eszköze ,nagyon kevés kivétellel.Pl.mostanában Frankó Tünde kínlódását ebben a szerepkörben .Na meg a nézőkét!
1792   IVA • előzmény1787 2016-01-14 04:16:37
Én is úgy gondolom, a Kálmán-operettek zenéjében és alakjaiban van egy olyan Monarchia-beli életérzés, amelyet egy mégoly kiváló amerikai vagy orosz művész sem közvetít feltétlenül. Lehet, hogy egy karizmatikus rendező meg tudja hinteni ama fűszerrel, de ehhez egy film forgatásakor általában kevés az idő.
1791   IVA • előzmény1783 2016-01-14 03:08:18
Sem segítenek!”?... Csak nem valami testi fogyatékosságként beszélünk Rost Andrea termetéről, amin „segíteni” kell?
Magasabb sarkú cipői nem lehetnek, mint amilyent Házy viselt Nedda és Bess szerepében, sőt már A telefonban is: pantallóhoz.
Azt se feledjük, hogy Házy és Pitti kosztümös szerepeiket még a termetet nyújtó, hosszú ruhában énekelték, Rostnak pedig legutóbb három, elvileg kosztümös figurához (Pamina, Nedda, Margit) is kijutott az előnytelen jelmez. Ennek ellenére – nem számítva a jelmez stílustalanságát – sortos Neddaként csak elismerés érheti alakjának megőrzéséért.
Pitti olyannyira „csöppségként” került a köztudatba annak idején (ez csöppet sem terhelő jellemzés), hogy egy Gianni Schicchi-betanulásban (lehet, hogy vizsgaelőadáson) a rendezés (Békés Andrást vagy a betanítót, vagy a bolognai egyetemet illeti az érdem) még rá is játszott az alkatára, illetve a Csányi Jánoséra, aki Gherardóként ölébe ültette Nellát: mindenki vette a komikumot, hogy Pitti úgy fest az ölében, mintha a pici lánykája lenne.
Pitti Katalin legfeljebb Barlay Zsuzsa Olgája mellett tűnt magasnak. Színpadi létezése azonban lényegtelenné tette a termetét, és ez Rost Andreáról is elmondható.
1790   IVA • előzmény1782 2016-01-14 02:58:19
Ha megismételted Parampampoli „meglátását”, ismétlek egyet én is:
Nem hiszem, hogy Házy Erzsébet magasabb volt, mint Rost Andrea. Pitti Katalin pedig biztosan nem” – állítottam én.
Házy és Pitti is magasabb volt, mint Rost” – állítod Te.
Testméreteket tartalmazó dokumentumok hiányában ez a vita ennyiben marad.

Szerintem csak a Volksoper előadását látva lehet megítélni, hogy Rost Andrea Sylvia-alakítása hitelesen vagy paródiaként hat-e. Lehet, hogy maga a produkció is paródia, vagy parodisztikus elemekkel tűzdelt a koncepció, s hogy azok miként működnek, látatlanul nem lehet megítélni.
1789   IVA • előzmény1780 2016-01-14 02:54:32
Én ugyan nem állítottam, hogy „primadonnaság” terén Rost egy súlycsoportban van Moffóval! Azt sem, hogy operaénekesként, azt sem, hogy szépségként. Csupán azt, hogy Moffó kiváló énekesnői képességeihez, megjelenéséhez és primadonnai potenciáljához képest Sylvia szerepére való kiválasztása a filmhez nem bizonyult eszményi megoldásnak.
1788   IVA • előzmény1779 2016-01-14 02:51:39
Nem hiszem, hogy Házy Erzsébet magasabb volt, mint Rost Andrea. Pitti Katalin pedig biztosan nem” – állítottam én.
Házy és Pitti is magasabb volt, mint Rost” – állítod Te.
Korabeli belügyminisztériumi adatok vagy hasonló dokumentumok hiányában ez a vita ennyiben marad.

Én nem akartam Veled elhitetni, hogy az operetthez nem kell primadonnai alkat, nem is ezt állítottam. Leírtad szakmai véleményedet, amely szerint „még 30 cm testmagasság, elsősorban” hiányzik ahhoz, hogy Rost megfeleljen az operettprimadonnai kritériumoknak, én pedig leírtam, hogy többen megfeleltek már e 30 cm nélkül is.
Nem akarom Veled elhitetni, amit nem is állítottam, és nem fogok valóban reménytelen vállalkozásba. Ha Te úgy gondolod, hogy Rost Andrea nem magasabb – mondjuk – 150 cm-nél, és jobb lenne, ha 180 cm magas lenne (ami férfitermetben is elég impozáns, szerintem Szőnyi Olga sem volt annyi), ragaszkodj csak hozzá.
1787   tiramisu • előzmény1772 2016-01-13 23:39:18
Moffo nagy sztár volt, nagy primadonna, de Sylviához nem sok köze volt. Nem érezte igazán a műfajt, hiányzott belőle a fűszer...
1786   tiramisu • előzmény1771 2016-01-13 23:36:37
Igen.
1785   Heiner Lajos • előzmény1783 2016-01-13 19:26:29
Jobb, ha alacsonyabban jár, mint énekel.
1784   Haandel 2016-01-13 18:24:33
Das Glück wohnt überall
(Bundestehater.at | 02.12.2015 )

Google transalate
1783   Werbőczy 2016-01-13 12:34:44
Rost mindenkinél alacsonyabb, és ezen az irdatlan magas cipői sem segítenek!
1782   Búbánat 2016-01-13 11:51:57

Így van: Házy és Pitti is magasabb volt, mint Rost.

Rostnak egyetlen operettszerepét szeretem a mai napig: pályakezdő korában, a televízióban forgatták vele Offenbach Italomania c. operettfilmjét (eredeti cím: Monsieur Choufleuri restera chez lui, magyarul: Choufleuri úr [otthon lesz]; német verzióban „Pitzelberger szalon”-ra változtatták a címet): az a hamvas, bájos, cserfes, komédiázó (de nem szubrett) karakter nagyon jól állt neki; szép, lírai szopránhangja magasan csilingel, de amikor - a partitúra szerint – szükséges, súlyosabb hangszínt nyer. Remek, telitalálat szerep - azóta sem ismételte meg. (Egyetlen alkalommal kapott komolyabb lehetőséget operettben: 2006-ban Chicagóban mutatkozott be A denevér Rosalinda szerepében, mely amúgy inkább vígoperához való felkészültséget és hangfekvést igénylő feladat a mindenkori énekesnőknek.) Azóta nem kapott ilyen, ehhez hasonló kaliberű lehetőséget, felkérést – sem színpadon, sem filmen. Amúgy elkerülte a műfajt (vagy a műfajban alkotók nem gondoltak – eddig – rá; operettgálákon – itthon és külföldön - énekelt Lehárt, Kálmánt és Strausst.) Igaz, nem is ambicionálta ezt. Akár mint primadonna, akár szubrett-szerepkörben, már túllépett rajta az idő: ez a megkésett Sylviája csak paródiája lehet annak, amit Kálmán híres operettjében egy „igazi” primadonnától – az operett minden körítésével együtt - megszoktunk és elvárható (lenne) tőle.
1781   parampampoli 2016-01-13 09:33:22
https://www.youtube.com/watch?v=070a_VWTW5w
1780   parampampoli 2016-01-13 09:33:10
Itt az egész film németül. Ha valaki úgy találja, hogy a "primadonnaság" terén Rost egy súlycsoportban van Moffóval, hát...
 
Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
MűPa, Fesztiválszínház

Coincidance Tánctársulat
Simplicissimus Kamaraegyüttes (művészeti vezető: Németh Zsombor)
Vezényel: Dinya Dávid
"Szentivánéji balett"
PURCELL: A tündérkirálynő

16:00 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

"OrgonaExpedíció Extra"
A Müpa+ hűségprogram exkluzív rendezvénye

17:00 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

"OrgonaExpedíció"

17:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Virágh András (orgona)

19:00 : Budapest
Óbudai Társaskör

Novák Zita, Szilvásy Viktória, Tury Enikő, Bugony Beatrix (hegedű)
Kóra Éva, Sörös Jenő (brácsa), Bartos Csaba, Dóczy Péter (gordonka), Boldoghy Kummert Péter (bőgő), Dallos Erika (zongora)
Benyus János, Benyus Péter (kürt)
Maros Ádám (vibrafon)
"Farsangi kavalkád - vidám színek a kamarazenében"
Az est házigazdája: Tóth Endre zenetörténész
ERKEL: Hunyadi László - Palotás
VIVALDI: d-moll versenymű két hegedűre – adagio, allegretto
HAYDN: Esz-dúr versenymű két kürtre – adagio, allegretto
ROSSINI: Duó csellóra és bőgőre
BACH: h-moll szvitt – Polonaise, Badineri
GLENWORTH: Blues for Gilbert
NOVOTNY: A minute of news
PIAZZOLLA: Liebertango

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Giovanni Guzzo (hegedű), Várjon Dénes (zongora)
Budapesti Vonósok Kamarazenekar
koncertmester: Pilz János, művészeti vezető: Botvay Károly
SCHUBERT: c-moll vonósnégyes-tétel, D. 703 (kamarazenekari átirat)
MENDELSSOHN: d-moll kettősverseny hegedűre és zongorára
SCHUBERT: C-dúr vonósötös, D. 956 (kamarazenekari átirat)

19:30 : Budapest
Nádor Terem

Nagy Ervin (zongora)
az Anima Musicae Kamarazenekar művészei
CLARA SCHUMANN: Három Románc hegedűre és zongorára Op. 22.
BRAHMS: d-moll hegedű zongora szonáta Op.108
ROBERT SCHUMANN: Esz-dúr zongoraötös

19:30 : Budapest
MOM Kulturális Központ, Kupolaterem

Balázs János (zongora), Darko Brlek (klarinét), Gwendolyn Masin (hegedű)
A Cziffra Fesztivál Kamarazenekara
Koncertmester: Kállai Ernő
műsorvezető: Bősze Ádám
"Cziffra Fesztivál nyitókoncert"
MOZART: Divertimento, K. 136
WEBER: Klarinét-kvintett (Vonószenekari változat)
BLOCH: Nigun
RAVEL: Tzigane
CHOPIN: Andante spianato és nagy polonéz
19:00 : Eszék
Dvorana Gradski vrt

"Kárpát-Haza OperaTúra"
ERKEL: Hunyadi László

19:00 : Szombathely
Bartók Terem

Trio Brio:
Fuyu Iwaki (hegedű), Mohl Gergely (cselló), Claudia Micheletti (zongora)
DVOŘÁK: B-dúr zongoratrió Nr.1, op.21
JOAQUÍN TURINA: h-moll zongoratrió Nr.2, op.76
PIAZZOLLA: Négy évszak Buenos Airesben
A mai nap
született:
1743 • Luigi Boccherini, zeneszerző († 1805)
1926 • Kurtág György, zeneszerző
1971 • Gil Shaham, hegedűs
elhunyt:
1973 • Szigeti József, hegedűs (sz. 1892)
1975 • Luigi Dallapiccola, zeneszerző (sz. 1904)