vissza a cimoldalra
2018-04-23
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3974)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60767)
Társművészetek (1246)
Momus társalgó (6313)
Milyen zenét hallgatsz most? (24996)
Haladjunk tovább... (213)
Kedvenc előadók (2821)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2277)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11269)
A csapos közbeszól (95)

Erkel Színház (9220)
Fanyalgások és Nyavalygások… avagy virtuális siránkozó elégedetleneknek (152)
Opernglas, avagy operai távcső... (20065)
A díjakról általában (1022)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1227)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2679)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (755)
Komlóssy Erzsébet (38)
Élő közvetítések (7039)
Operett, mint színpadi műfaj (3576)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1382)
Franz Schmidt (3107)
Sz. Ágai Karola-drámai koloratúrszoprán (466)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (690)
Lisztről emelkedetten (905)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2497)

Fórumok teljes listája
Apróhirdetések
• 2018-04-17
A Magyar Nemzeti Énekkar meghallgatást hirdet bariton és basszus szólamra, valamint basszus szólamvezetői megbízatásra szakirányú felsőfokú végzettséggel rendelkező énekesek számára.

A meghallgatás anyaga:

1. Szabadon választott skála, ami a hangterjedelmet bemutatja.

2. Két szabadon választott, különböző karakterű darab (ária, vagy dal) előadása (zongorakísérőt biztosítunk)

3. Előre megadott énekkari állások előadása zongorakísérettel az alábbi művekből (kottát kérésre biztosítunk):

- Bach: h moll mise
- Brahms: Német Requiem
- Bartók: Cantata profana
- Verdi: Quattro pezzi sacri

4. Lapról olvasás

5. Szólampróba vezetése (csak szólamvezető-jelölt esetében!)


Jelentkezés részletes szakmai önéletrajzzal 2018. május 10-ig Tóth Antal menedzsernél a toth.a@filharmonikusok.hu e-mailcímen.
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (ALASZKA, 2002-07-25 08:02:53)

 
60667   nickname • előzmény60666 2018-03-31 19:48:27

És Caravaggio bibliai jelentei? Mindegyik bibliai jelenetben a saját korabeli környzetben és ruhákban jelenítette meg a bibliai alakokat! És nemcsak ő! Azokon a képeken ez nem zavar, de ha ma csinál valaki ilyesmit, az már igen. ez mindig is létező jelenség volt teljesen mindegy, hogy miért és hogyan, de megvolt. Aki végig nézte alaposan a Szépművészeti Múzeum Caravaggiotól Canelettóig kiállítását, az tudja miről beszélek. 

60666   IVA • előzmény60665 2018-03-31 18:30:23

Nem derül ki, hogy hol zajlott a XIX. századi előadásról készült a kép. Az operát a Nemzeti Színházban mutatták be, de (a Wikipédia szerint) „még a 19. században színre vitték Bécsben, Zágrábban és Bukarestben is”. Egyáltalán nem biztos, hogy ez az előadás aktualizáló volt, hát még, hogy rendezői színház.
A Nemzeti Színház és a legtöbb színház többnyire anyagi gondokkal küzdött, olykor súlyosakkal is. Historizáló díszlet- és jelmezkészletekkel dolgoztak, és igyekeztek érzékeltetni egy régebbi történelmi miliőt. Valószínűleg a látványtervezés sem mélyült el történelmi, építészeti és néprajzi kutatásokban, nem is volt ilyesmire igényük az alkotóknak. A közönségnek sem, akinek talán nem a pontos kor- és stílushűség volt az eszménye, hanem a pompa, ha már uralkodói környezet illúzióját kell kelteni. Az lehet, hogy ha a színpadon feltűnik egy akkor éppen divatos ruhadarab vagy lakberendezési ötlet, azt nem tolerálták volna, de ilyesmit mi sem tudunk kideríteni a képről.
Mi könnyebben érzékeljük az aktuálizáló látványt, mert a vizuális világunk drasztikusan eltér a korábbi történelmi korokétól.

Szép a kép, de sajnos kínossá tette az oldal olvasását: minden sornál mozgatnom kell a vízszintes gördítősávot.

60665   nickname 2018-03-31 17:36:42

Ez a kép a Hunyadi László egyik 19. századi előadásáról készült metszett.Na már most, hogy az ábrázolás hiteles, akkor azt hiszem már a 19. században is létezett aktualizálás a színházban és rendezői színház. Szemmel láthatóan ugyanis a rendező nem a 15. századot jelenítette meg a színpadon, hanem saját korát, vagy legalább a 18. század legvégét, a 19. század elegelejét. Ez nem egy középkori, hanem inkább egy későbarokk vagy klasszicista épület belső, ahogy az énekesek ruhái sem igazán idézik a késő középkort. 

60664   Edmond Dantes • előzmény60661 2018-03-31 12:34:42

Figyelem! Egyetértek Ókovács Szilveszterrel! Nem kicsit, hanem nagyon és nem először. Ilyesmiket szoktam e témában beírogatni a magam szerény színvonalán, legutóbb ld. Erkel-topik/9065, éppen a kérdéses Magyar Idők-cikk kapcsán.

Afölött persze már Főigazgató Úr is érthető (?) "nagylelkűséggel" elsiklik, hogy a cikk végső és valódi célja nyilvánvalóan nem annyira és nem elsősorban a "rendezői színház", benne MÁO-s "rendezői színházas" produkciók bírálata, hanem az, hogy a választási kampányidőszak hajrájában a kormányközeli kormányszócső még a "rendezői színház" toposzát, hamis narratíváját is beveti a szüntelen migránsozás gazdag szegényes, primitív eszköztárába.

(A 2/66-os Tatjana-levelet ihlető cikket ld. itt t.k. Erkel-topik/9064)

60663   Búbánat 2018-03-31 10:45:02

Már most jelzem itt: A  Dankó Rádióban, a "Túl az Óperencián" operettműsor  vendége lesz egész jövő héten (április 2- 7.) 

Ókovács Szilveszter operaénekes, televíziós szakember, a Magyar Állami Operaház főigazgatója.

60661   ebera • előzmény60654 2018-03-31 01:25:18

http://www.origo.hu/kultura/20180330-es-megis-mozog-a-fold-okovacs-szerint.html

60660   ladislav kozlok • előzmény60659 2018-03-29 08:31:35

; )

60659   Héterő • előzmény60657 2018-03-28 20:48:30

Nézd csak: a vágyad teljesült!

60658   Edmond Dantes • előzmény60656 2018-03-28 17:03:11

 Az "évtizedek óta tartó operarendezői tébolyról" (ami évszázadok óta tart) és a cikk szellemiségéről, nézetem szerint valós céljáról bővebben Erkel-topik/9065-ben.

60657   ladislav kozlok • előzmény60656 2018-03-28 17:00:29

A MIGRáCIO MEG A TERORIZMUS,ez megy most/peldaul a Badeni  Tosca/. Ha már annyira kel a modern, akkor rendeljenek a  szináz direktorurak kortárs zeneszerzoknél. Még jobb - rendeljenek ROCKOPERAT.

60656   parampampoli • előzmény60654 2018-03-28 16:26:11

Hogy az évtizedek óta tartó operarendezői tébolynak mi köze van a pár éve problémává váló migrációnak, azt nem értem, és az írás sem tudta velem megértetni. Azt azonban remélem, hogy az operaházi vezetés, élén Ókovács Szilveszterrel és Anger Ferenccel, megszívlelik Boros Attila intelmeit, ha már a Magyar Időkben jelentek meg. Bár nem hinném.

60655   ladislav kozlok • előzmény60654 2018-03-28 16:23:40

Kedves Búbánat,  koszonom szépen - ez jo cikk. A cseh és szlovák kollégáinkat  értesítettem, ha nem értik majd lefordítjak,  operaplus.cz , ép a muncheni Les Vépres siciliennesrol vitatkozunk. Ez most jol jott.

60654   Búbánat 2018-03-28 14:46:37

2018. MÁRCIUS 26. HÉTFŐ 12:31 Magyar Idők

SZÍNHÁZ VAGY ERŐSZAK?

HATALMAS MANIPULÁCIÓ FOLYIK A KULTURÁLIS ÖRÖKSÉGÉT ELVESZÍTŐ EURÓPÁBAN

Boros Attila

Sok szó esik az utóbbi évtizedekben az úgynevezett „rendezői” színházról, ugyanakkor egyre inkább háttérbe szorul a szerzői, az eredeti szerzői szándékot megvalósító színház. A rendezők nagy része kisajátította az alkotók műveit, és színpadra állításuk helyett egyszerűen átírja a darabok mondanivalóját, megváltoztatva a cselekményt.

Tudomásul kellene végre vennie világszerte a színházi maffiának, hogy egy mű átírása nem azonos a rendezéssel. Hazug demagógia az arra való hivatkozás is, hogy az internet és az űrutazás korában ilyen előadásokra vágyik a közönség, mert az eredeti remekmű idejétmúlt, korszerűtlen, és a ma emberének nem mond semmit.

Legvadabbul az operairodalom alkotásait vették célkeresztbe. „Modern rendezés” – ezzel a bűvös fogalommal ámítják és manipulálják a közönséget. Csakhogy ez finoman szólva csúsztatás, sokkal inkább hazugság, mert se nem modern, se nem rendezés. Egy opera cselekményének, helyszínének önkényes, durva megváltoztatása, a szerepek, szereplők egyéniségének visszájára fordítása, a műben megjelenő, a szerző által megírt pozitív tendenciák kigúnyolása – mindez nem tartozik a rendezés témakörébe, a rendezők szerepkörébe.

A színpadra állítók ma már nyíltan saját neoliberális politikai világnézetüket, zavaros gondolatok, ideológiák tömegét zúdítják a gyanútlan közönségre, amelynek fogalma sincs arról, hogy valójában mit is lát. Ma már tudjuk, mert nyakig benne élünk, hogy több évtizedes céltudatosan előre megtervezett szellemi és politikai bomlasztó háttérmunka eredménye ez is.

Operalátogató nemzedékek nőttek és nőnek fel úgy, hogy a szerző által megírt eredeti formájában nem találkozhatnak a nagy remekművekkel. Mindez büntetlenül tehető, hiszen a zeneirodalom zseniális alkotói már rég nem élnek. Hatalmas manipuláció folyik e téren is a kulturális örökségét elveszítő, sőt azt ma már büszkén megtagadó Európa szellemi életében.

A rendező feladata a színpadi alkotásnak a szerző szellemiségéhez, mondanivalójához hű tolmácsolása a közönségnek. Mert ne feledjük, a közönség drága pénzért nem X. rendező beteges agyszüleményeire, eltorzult lelki világára, hanem elsősorban Verdi vagy Wagner és a többiek operáira, az énekesekre, a zenére kíváncsi.

A második világháború után kapott lábra leginkább német exportból a rendezői színháznak nevezett irányzat, ami napjainkra totális káoszba vezetett. Otto Klemperer (1885–1973) világhírű, Pesten is működött karmester írja levelében Londonból 1968-ban Tóth Aladár egykori operaigazgatónak: „…azon a véleményen vagyok, hogy az operák hangversenyszerű előadása részben megoldja az operakérdést. Mert így a zenéről nem tereli el a figyelmet sem egy nevetséges díszlettervező, sem egy bolond rendező.”

Jóllehet Klemperer a 20-as években berlini fő-zeneigazgatóként tág teret engedett az akkor egy időre divatba jött, aztán szerencsére eltűnt avantgárd rendezéseknek. De mint etikus művész és vérbeli színházi ember, jól tudta, hol a határ.

A fogalom valódi értelmében vett modern rendezés a remekművek mondanivalójának tiszteletben tartásával, azok szellemében a mai fejlett színpadtechnika eszközeivel – világítás, vetítés, mozgatható játéktér, elektronika stb. – állítja színre, viszi a közönség elé a kortalan remekműveket. A szereplők jellemének hangsúlyosabb kibontása, egy-egy cselekmény, eseménysor plasztikusabbá tétele mind-mind fontos része a színpadra állításnak.

Talán nem szükséges bizonyítani, hogy egy Mozart, Wagner, Verdi, Puccini és a többi lángelme jobban tudta, mit akar kifejezni, elmondani műveiben, mint a rendezéssel foglalkozó tucatnyi zeneellenes dilettáns. Mert „végül is” (?!) a zene a legnagyobb ellensége az ilyen átírt, átértelmezett opera-előadásnak. A zene, amely az eredeti cselekményhez készült. De épp így a szöveg sem bírja el az erőszaktételt.

A szöveg minden mondata, a zene minden üteme ellenáll. Mert az mégiscsak abszurd és a teljes szellemi meghasonlás jele, ha egy klasszikus opera színpadán atombunkerek között, internálótáborban, roncstelepen, szemétdombon vagy a mostanság „trendi” elmegyógyintézetben és hasonló helyszíneken játszódik a cselekmény, vagy – ahogy már erre is van példa – patkányoknak öltöztetett szereplők népesítik be a Lohengrin színpadát. Lásd Bayreuth, a Wagner-utódok nagyobb dicsőségére.

A magyar közönség is testközelből „élvezhette” az Erkel Színházban Katherina Wagner Lohengrin-rendezését 2004-ben, amikor is egy Lenin-szoborral hitelesített kommunista pártgyűlésen I. Madarász Henrik király szónokolt… Ha a rendezőknek ilyen naprakész, „haladó” aktuális ötleteik vannak, akkor elképzeléseikhez egy másik darabot kell íratni, mert a régebbi komponisták operái méltatlanok és alkalmatlanok az effajta „üzenetek” bemutatására.

A legnagyobb vesztes azonban a közönség, amely drága pénzért nem tudja, mit is lát. Hiába tiltakoznak muzsikusok, karmesterek és a közönség is, a diktatúra, a szellemi terror marad.

 

Milyen szépen is hangzik az ENSZ 1948-ban deklarált Emberi jogok egyetemes nyilatkozatának idevágó cikkelye: „Minden szerzőnek joga van tudományos, irodalmi és művészeti termékkel kapcsolatos erkölcsi és anyagi érdekeinek védelméhez.” De ki véd meg egy halott szerzőt?

Ma már tudjuk: a színházakban eluralkodott rendezői terror azonban csak a felszín és következmény. A szálak jóval mélyebbre vezetnek, és ez már nem művészeti kérdés. A XX. század materializmusa, a nemes eszmék és eszmények kétségbe vonása, a transzcendencia, a szakralitás tagadása, ez a nihilbe vivő szellemiség jelenik meg ezekben az átértelmezett, meghamisított, adott esetben a mítoszt, a vallást, a szerelmet, a legendát is kicsúfoló színházi produkciókban.

Tudomásul kellene venni, hogy a remekművek, az operák is az emberiség kulturális és szellemi kincsei. Egy-egy ember semmilyen ideológiai indokkal sem sajátíthatja ki azokat. Sajnos az operákra nem vonatkozik a világörökség törvényes védelme, mint a történelmi városrészekre, műemlékekre. Ha ezeket a védett objektumokat nem szabad átépíteni, befalazni, tönkretenni, miért lehet ezt nagy komponisták csodálatos műveivel megtenni? Ez azonban már felveti az erkölcs, a morál kérdését is.

Ortega a múlt század derekán tökéletesen és jövőbelátóan megfogalmazta: „Nem arról van szó, hogy a tömegember egy most születő erkölcs kedvéért lemond egy elavult morálról, hanem arról, hogy életét semmiféle erkölcsnek nem akarja alávetni. Az erkölcstelenség mára már kelendő bóvli lett, s bárki hivalkodhat vele.”

Nem dughatjuk homokba a fejünket, látni kell, hogy Európa először szellemileg és erkölcsileg roppant meg halálosan, majd ezt követte és követi a minket körülvevő migráció és társadalmi összeomlás. Lehet, hogy régi bevált receptjét ismétli a történelem?

 

60653   Edmond Dantes • előzmény60651 2018-03-28 13:12:58

itt off

A kérdéses épület (Andrássy út 83-85.) nem főúri palota volt, hanem -csakúgy mint a vele szemben álló Andrássy út 88-90.- a MÁV Nyugdíjintézetének bérháza, mindkettő építésére a MÁV adott megbízást. Szomorú látvány mai állapotában...sok turista fényképezi a romos épületet. A házban kétszer volt tűz, 1929-ben és 2014-ben, további érdekességek, képek itt olvashatók-láthatók.

Ilyen volt...

 

és ilyen ma...

60652   Edmond Dantes • előzmény60650 2018-03-28 12:56:03

Egyelőre csak a sablon-közlemény olvasható az operaházi tűzről, gyűjtve itt. A Kodály-köröndi épület égését magam is láttam, mivel nem túl messze lakom onnan és amikor az interneten olvastam a hírt, átkozott kíváncsiságomnak engedve :-) odamentem megnézni, mi történt...akkor már elkezdték az oltást, rémes látvány volt. A ház máig és még hosszú ideig lakatlan (lesz). Úgy tudom, jogi huzavona miatt egyelőre senkinek semmi nem oldódott meg, de nem néztem utána. Továbbiak a házról efölött. 

 

60651   nickname • előzmény60650 2018-03-28 10:21:08

Az egykor főúri palota volt és négy éve történt a tűz eset. Sajnáltam a lakókat is és sajnáltam a műemléképületet is.

60650   Klára • előzmény60649 2018-03-28 10:00:36

Néhány kérdés:

Vajon mitől gyulladt ki? Érdekel ez valakit egyáltalán? Ki lesz a felelős? Mekkor  keletkezett kár? STb, stb...

Sajnos eszembe jut a Kodály-körönd sarkán álló csodálatos lakóépület, melynek tetőszerkezete nem tudom, már hány éve - éppen bizonyos emeletráépítési munkák során - kigyulladt és a Nagykörútig látható lángokkal égett. Ha jól  tudom, a mai napig nem hozták helyre és a felső színten lévő lakások részben vagy teljesen használhatatlanok. Viszont megoldódott azon lakásoknak a helyzete, melyeknek lakóival nem tudtak a ráépítés ügyében egyezségre jutni!

60649   Edmond Dantes • előzmény60648 2018-03-28 09:05:15

Nem. A lángot, a Párizs lángjait, a Tűzmadarat és A walkür Tűzvarázsát próbálták...eloltani.

60648   Heiner Lajos • előzmény60647 2018-03-27 17:36:55

A tűz angyalát próbálták?

60647   Búbánat • előzmény60646 2018-03-27 16:50:10

Az Operaház ezt a közleményt adta ki: 

„Az Operaház tetőszerkezetén ma délután kis területen tűz ütött ki az 5. emeleti egykori festőműterem magasságában. Az épület korszerűsítését végző konzorciumtól az alábbi információt kaptuk:

A helyszínre érkező tűzoltók a tüzet azonnal lokalizálták, eloltották, amely mintegy 15 nm-en rongálta meg a tetőt. A tűzoltók felügyelik, hogy további tűzterjedés ne történhessen, valamint vizsgálat folyik a tekintetben, hogy mitől keletkezett a tűz. A tájékoztatás szerint személyi sérülés nem történt, a tűzoltók jelenleg feltárásokat végeznek a tetőn.”

60646   joska141 2018-03-27 16:28:56

Mai hír az internetről:

Kigyulladt az Operaház

Mintegy tíz méter hosszan izzott a tetőszerkezet deszkázata.

60645   Edmond Dantes • előzmény60644 2018-03-27 11:48:28

Márkus Lászlótól nem tudjuk megkérdezni, miért hozta ki a bariton Bánk bánt...és ha megkérdeznénk, lehet, hogy ma is tenor-Bánk hiányra hivatkozna, ami alig hiszem, hogy megfelelt a teljes valóságnak. Természetesen maga az előadás jó lehetett, de 100%, hogy egy "tenor Palló Imrével" lett volna az igazi. Egyetértek, hogy tenor-operát tenorral kell előadni, főleg, ha van tenor...vagy sehogyan. Még egy nemzeti operát is lehet pihentetni kényszerhelyzetben. Kényszerhelyzet pedig nincs: ha jól emlékszem, itt a fórumon is többen cáfolták, hogy ne lenne alkalmas tenoristánk a Nagyúrra.

60644   Klára • előzmény60640 2018-03-26 14:15:07

Nem tudom, annak idején miért transzponálták Bánk bán szerepét baritonra - egy dolgot viszont tudok: komoly zeneértői múlttal, képzettséggel és rendszeres oprelátogatói gyakorlattal rendelkező Szüleim és Nagyszüleim is ódákat zengtek a háború előtti Bánk bán előadásokról, és benne Palló Imre alakításáról. Az akkori narratíva szeint nem volt megfelelő tenor a szerepre, ezért történt a változtatás. Én már csak a vissza-tenorizált Bánkot láttam, Simándyval, Ilosfalvyval,majd másokkal,  tehát összehasonlítási alapom nincs. Véleményem viszont van: ha van megfelelő énekes, aki a szerepet megjeleníteni képes, nem szabad hozzányúlni. Ha nincs, nem kell előadni! Ez roppant egyszerű. Végső fokon a zeneszerző valamikor tenorra álmodta meg az operát, holtában is vannak - lehetnének - jogai! 

Bocsánat, annak idején nem "csak" Bánk szólamát tették át bariton fekvésbe, de a megfelelő hangzás, összhangzat miatt az egész operát át kellett hangszerelni, különben borult volna az egész!

60643   nickname • előzmény60642 2018-03-25 21:26:03

Hát akkor valamelyikünknek nagyon rossz az ízlése vagy nekem, vagy neki :-). Persze az általam látott előadáson a közönség hosszasan tapsolt. 

60642   parampampoli • előzmény60638 2018-03-25 20:26:08

Nem lehet, hogy neki tetszett?

60641   joska141 • előzmény60639 2018-03-25 14:42:57

Sajnos nem igazán újdonság, hogy Erkel Ferenc kottákat nem adnak ki Magyarországon. Néhai Kocsis Zoltán beszélt még valamikor évekkel ezelőtt egy interjúban, hogy Bartók Béla (!!!) népdalgyűjtései „x”-edik kötete kiadásra készen áll a Bartók Archívumban, de a kiadásra nincs pénz. Azóta se lett. Amikor Áder János Köztársasági Elnök a Zeneakadémián búcsúztatta, valahogy erről nem beszélt.

60640   Edmond Dantes • előzmény60638 2018-03-25 14:14:33

Bariton verzióról már korábban megírtam a véleményemet, szereplő(k)től függetlenül. Már fiatal koromban, amikor először olvastam arról, hogy egyáltalán volt-van bariton címszereplős Bánk bán, elcsodálkoztam, hogyan lehet egy operában öt (5) bariton szóló szerep és közben csak egy fél tenor szerepecske. Akkor úgy gondoltam, biztosan Palló Imrének akart a Ház ezzel (is) kedveskedni. Úgy hiszem, akkor sem volt szerencsés ez a "kedveskedés", ha nem az ő kedvéért volt, pláne nem, ma pedig teljességgel értelmetlen, okafogyott és bizonyára felbillenti a hangzásbéli egyensúlyt, ami csak egy tenor Bánkkal biztosítható.

60639   nickname • előzmény60638 2018-03-25 13:21:53

A téma mellett ez is lehet akadály. Egyékbént meg Smetanának se a történelmi operái vertek gyökeret külföldön, ahogy Dvoráknak sem. Janacek meg nem is írt történelmi operákat. Tudtommal a Brandenburgiak Csehországban, a Libuse, vagy a Dalibor című Smetana opuszok nem igazán szólalnak meg külföldi operaszínpadokon. Az eladott menyasszony viszont annál inkább. Nem mellesleg  cseheknek van Smetana összes cd kiadásuk - mi még a Bátori Máriát is csak részletekben adtuk végül ki a Hunyadi és a Bánk után, az István király nagy nehezen, magánkezdeményezésre jelent meg eredeti formájában cédén míg a többi Erkel-operából kotta se igazán van semmilyen formában - se eredeti, se húzott, se átírt verzióban - ami nyomtatásban hozzáférhető lenne. Az István király kottáját is külön az előadásokra kellett másoltatni ha jó tudom. 

60638   nickname • előzmény60637 2018-03-25 13:17:45

Azon nem gondolkodik el kedves Főigazgató Úr, hogy ez a bariton verziós katyvasz mennyire gáz zeneileg? És Molnár Levente siralmas címszereplő? És hadd ne írjam le a premier többi szereplőjével kapcsolatban mi a baj. Nem igaz, hogy nem hallotta szeptemberben. 

60637   Edmond Dantes • előzmény60530 2018-03-25 12:54:27

Most tudtam átfutni Főigazgató Úr 2/64 sorszám alatt iktatott levéláriáját. Az amerikai turné műsoráról valahol, valamikor már beírtam rövid véleményemet. A 2/64 levélről pár dolog.

- a Koch Theatert nem "megkapni" fogja az együttes, hanem -gondolom- kibérelni, csakúgy mint a Carnegie Hallt. Utóbbit (és valószínűleg a Koch Theatert is) bárki kibérelheti bármilyen produkcióra, ha van rá pénz(e) azaz a Carnegie Hallba nem/sem "meghívásunk" van, ahogyan 2/64-ban áll, hanem valószínűleg terembérlés(ünk). Nagy különbség! Ha "meghívás" lenne = terem/színház térítésmentes rendelkezésre bocsátása, akkor ez a pont storno.

- Bánk bán és Sába királynője iránti várható érdeklődést Gomes Guaranyjával összevetni -mondjuk úgy- szakszerűtlen. Amerikában egy "romantikában fogant operai indiántörténet" biztosan izgalmasabb mint egy Visegrádon és a Tisza partján, a 13. században játszódó magyar történet. Ez fordítva is igaz (lenne), nem is tervezik Pesten a Guaranyt, sem vendég sem saját produkció formájában...tudtommal.

- "csehek be tudták vezetni Janáceket, Dvorák és Smetana pedig egy-egy művel eleve jelen van az operavilág peremén,.." A cseheknek (és a Janaceket adó morváknak) nem kellett bevezetni a három mestert, ők régóta és folyamatosan be vannak vezetve sok országban sok operaházban. Más kérdés, hogy nálunk alig-alig. Emlékeim szerint valamikor az ENSZ a cseh zene évévé nyilvánította a három zeneszerző közös évfordulós évét...

- ...az az ENSZ, amire Főigazgató Úr "számít" az "országmarketinggel" kapcsolatban. Arra az ENSZ-re számít, amely ENSZ elleni jelszavakat, ellenséges üzeneteket tartalmazó plakátok, hirdetések sokasága lepte el néhány hete az egész országot. Országmarketing,  operai támogatás ENSZ-től: igen. Állami kampány ENSZ ellen: igen. Összefér a kettő? Alig hinném. Úgyhogy Főigazgató Úr által említett "ellenszelet" éppen mi és az ENSZ irányába fújjuk.

60631   tiramisu • előzmény60583 2018-03-23 22:01:02

Egyetértek.

60630   Edmond Dantes • előzmény60623 2018-03-23 21:37:18

Tenyleg nem gondolnam, de minden lehetseges.

60628   Edmond Dantes • előzmény60625 2018-03-23 21:36:14

Szabad! Ez egy liberalis forum ugyebar.

60627   Edmond Dantes • előzmény60604 2018-03-23 21:35:19

Kerhetem privatban a nevet? Erdekelne, meghallgatnam, biztosan nem fogok vitatkozni viszont nem Fb-ozom = ott wnem tudom megnezni. Koszonom.

60626   telramund • előzmény60624 2018-03-23 20:10:30

 Reklamációval csak rossz írányba viszik a dolgokat!Az eredmény egyesek tevékenysége nyomán látható!

60625   Heiner Lajos • előzmény60622 2018-03-23 19:12:26

Vitatkozom!

60624   oldalsonka 2018-03-23 18:29:06

Átböngészvén a MÁO honlapjára is felkerült jövő évi honlapot, hogy Lukács Gyöngyi művésznő egyedül a Turandot előadásain szerepel. Érthetetlen. Ott a Tosca, ami csodálatos szerepe, pláne Agachéval együtt (tessék csak emlékezni, milyen előadásokat produkáltak a legutóbbi sorozatban, most az év elején), Ott a Gioconda, ami kifejezetten a művásznőnek való szerep, érdekes, Agache szerepel benne, és ott az Andrea Chénier, szintén művésztársával. És akkor nem említettük még a jövő évi Parasztbecsületet, a sorozatban Santuzzát csak Komlósi Ildikó énekli. Biztos van szereposztási politika, de azért rendre a táblás házakat hozó művészeket sem kellene háttérbe szorítani. Nem merem feltételezni a szakértelem hiányát.

S ha már itt tartunk, a kiírásban más szembetűnő aránytalanságok is tapasztalhatók.

60623   parampampoli • előzmény60620 2018-03-23 16:15:17

Nem is gondolnád, milyen sokan vannak a Tebadi-fanek, különösen olaszok, de magyarok is (akiket ismerek, még a Callas-rajongóknál is elvakultabbak -:))) ) akik "Renatona" (azaz a nagy Renata) minden hangját gyűjtik, legyen az bármilyen felvétel.

60622   Edmond Dantes • előzmény60621 2018-03-23 15:16:04

Egyikünk sem élt pl. Caruso idején, de attól még tudjuk, hogy nemigen volt vita, ki volt az ő korában "a" tenor. (Persze nem pl. Mozartokban, Wagnerekben.)

60621   nizajemon • előzmény60620 2018-03-23 15:10:51

Mivel a két díva rivalizálásának tetőpontján a szüleim nem jutottak egymás eszébe,nemhogy én,Mario del Monaco könyvében olvastam erről.(mintha).

60620   Edmond Dantes • előzmény60583 2018-03-23 15:01:25

"Anno ki Callast,ki Tebaldit favorizálta": Tebaldit az favorizálta, akinek Tebaldi jutott. Callast pedig mindenki favorizálta...volna, ha egy estén 5-10-20 helyen énekel(hetet)t volna és ha így egy estén 5-10-20 közönség hallgathatta volna vagy akár 500 mint ma, az élő operaházi moziközvetítések korában. Egy régi találó megjegyzés szerint (kb. így szólt): Callas minden rendű-rangú kalóz- és egyéb felvételéért tűvé teszik ma is a világot a rajongók, de ugyan ki gyűjt megszállottan Tebaldi-felvételeket? Csak azért nem sorolok fel pár Tebaldi-szintű vagy inkább még jobb szopránt a maga korában és fachjában, mert lusta vagyok és  mert úgyis rögtön jönnének innen-onnan az "aber"-ek és "über"-ek :-)

60619   Károly 2018-03-23 10:56:22

Még ha sarkosan is fogalmazott, Livingstonnak adok igazat! Sajnos minden igaz, amit leírt!

60618   Pristaldus • előzmény60617 2018-03-23 10:21:40

Igen, az utolsó Liujánál ez megfigyelhető volt! 

60617   nizajemon • előzmény60614 2018-03-23 10:16:12

Én sem írom le,hogy láttam már gigászi küzdelemben eltorzult arcot egy "B"-ért.

60615   nizajemon • előzmény60610 2018-03-23 10:13:44

Lehet,hogy sok baromságot írtam már le,de ezt a kérdéskört most is így látom.

60614   nizajemon • előzmény60611 2018-03-23 10:12:21

Kedves Úr....egy énekesnőről,aki 25 éve oszlopa ennek a Háznak,nem illik olyat írni,hogy "merre tekergeti a nyakát".

60613   nizajemon • előzmény60609 2018-03-23 10:10:04

Nem tudom,hogy Rost Andrea mit nyilatkozott,énekesnőként soha nem érintett meg különösebben. Magamról beszéltem 51 éves "hegymászóként". Márhogy tudom a határaimat.

60611   ladislav kozlok • előzmény60605 2018-03-23 09:39:14

Sérto, nem sérto, de ez a igazság

60609   Livingstone • előzmény60607 2018-03-23 09:29:43

Ezt a Rost Andrea már lenyilatkozta! " Minden hegyet megmásztam." Érdekes.

60608   Livingstone • előzmény60605 2018-03-23 09:21:02

Mi sértő? Mi nem igaz? Mondj egy dolgot, ami nem igaz abból, amit leírtam! 

60607   nizajemon 2018-03-23 09:07:07

Azt mondom magamnak,51 éves vagy,hegyet mászni már nem ok,másztam eleget,felballagok a dombtetőre,és örvendezek,hogy milyen jó az is. Ejnyemár...

60606   nizajemon 2018-03-23 08:56:15

Biztosan van millió nem érthető cselekvés a direkció részéről,ám az,hogy kényes kérdéseket ne kezelnének tapintatosan,azt nem lehet mondani.

60605   nizajemon • előzmény60602 2018-03-23 08:50:36

Áááá...:((((( Nem szabad így véleményt mondani.Sértő.

60604   telramund 2018-03-23 08:41:12

Igazságot megírni?Itt csak egy igazság létezik a többi a kukába megy.

Beszélhetnénk azért itt magáról a hangok állapotáról is.Mert bizonyos döntésekbe ilyen apróságok is beleszólnak.

Nem csak a  budapesti operában vannak kedvencek,hanem mindenütt a világban a nagy színházakban.Pl: V . Grigollo,hogy ne nőket említsek garmadával .Ugyanakkor számtalan jó tenor szaladgál,akiről nem is tetszettek hallani.A facebookon bemutattam egyet: senki nem ismerte a nevét,de szinte mindenkinek tetszett.Nem írom ide a nevét,mert nem kívánok ismét vitába bonyolódni!.

60603   ladislav kozlok • előzmény60602 2018-03-23 08:39:22

Nagyon egyetértek. Lukács egyik legjobb, hanem a  legjobb  Verdi és verista heroina a  világban. 

Ugy látom nincs nagyon miért BUDAPESTRE  utazni. Vagy mégis, rég nem voltam a Vígszínházban vagy a Nemzetiben.

60602   Livingstone 2018-03-23 08:16:07

Álljunk meg egy szóra! Túl sok a személyeskedés meg az elfogultság! Ha a száraz tényeket vesszük, nem lehet letagadni, hogy évadról évadra két énekesnő között osztanak el mindent! Annyira unalmas, hogy az ember már előre tudja, hogy Tálik Szilvia melyik frázisa lesz még rikácsolóbb az előzőnél, hogy Sümegi mikor tekeri a száját meg a nyakát egy adott irányba, és mikor fárad, mert olyankor erősödnek a mára már teljesen beült vibrátói! Nyugalom, nem azt akarom mondani, hogy ők ne énekeljenek, de ez már igencsak túlzás, ami itt történik! Olyan iramban adni kitüntetések garmadát, mint Sümegi Eszternek, még a híres aranykorában sem volt erre példa, pedig akkor igazán nagy énekesek énekeltek a palettán! Igazából az látszik, hogy valami nagyon nincs rendben az Operaház táján! Egyeseket szuperszónikus rakétával lőnek ki, másokkal szemben meg mindent elkövetnek, hogy ellehetetlenítsék, megalázzák, nevüket a feledés homályába döntsék! Itt van a nagyon furcsa Bátori Éva eset! Az énekesnőt évekkel ezelőtt eltávolították, leírták, a Jenufájáért sokan könyörögtek, mégsem kapta vissza! Most ennyi kihagyás után a leggyilkosabb szoprán szetepet kapta meg! Mi ez, ha nem dilettantozmus? Lukács Gyöngyi interjújában olvastam, hogy kérte a Gioconda színrevitelét, amit nagyon szeretne énekelni, és az aztán istenigazából az ő szerepe, de Juszt sem kapta meg! Érdekes csavar, hogy a férjet viszont berakták, hozzáteszem abszolút megérdemelten, a feleség meg majd kintről hallgathatja az operát! Mi ez, ha nem abszolút gonoszság? Ha én Agache úr helyében lennék, azonnal lemondanám a felkérést! Így nem lehet nagy művészekkel bánni! Csak ennyi volt a véleményem!

60601   nizajemon • előzmény60597 2018-03-23 07:47:32

Ok.Megértelek.Hol vannak azok a pl Verdi-hősnőkhöz kellő hanggal megáldott énekesnők,akik mint Misura Zsuzsa letesznek az asztalra 8 főszerepet,hogyha esetleg mégis,akkor itt vagyok. Utoljára Kincses Veronikától olvastam olyat,hogy a hangjának nem esett jól az Ernani Elvirája,és nem énekelte tovább.Pedig ő is csúcskategóriás énekesnő volt,és marad örökre. Tokody Ilona,a másik csoda,pl nem Jött be Leonoraként,ám ettől ugyanolyan helye van a szívemben.Nem lehet,hogy csak ki kellene mondani pár dolgot???És mindjárt elülnének a viharok.

60600   parampampoli 2018-03-22 22:56:52

60600.

60599   parampampoli • előzmény60598 2018-03-22 22:43:43

Kovács János meg 5-öt.

Rost idén lemondta, ha Domingo jön, énekel? Ha lemondja, megint nem? Neki lehet?

60598   oldalsonka 2018-03-22 22:42:04

Jövőre egy Boccanegra a MÜPÁ-ban. Vajon Domingóval. Úgy tudom, már a szerződést is aláírta. A Kalendáriumban meg csak az látszik, hogy Kocsár vezényel. Ezt is, és még azon kívül rengeteget...

60597   Robesz • előzmény60596 2018-03-22 22:41:39

Nagyon jó! :)

Figyelj, itt most nem konkrétan a Sümegirôl van szó, hanem egy tendenciáról, rendszerrôl, hogy mindent, de tényleg mindent ugyanazokkal az énekesekkel énekeltetnek sajnos.

60596   nizajemon • előzmény60595 2018-03-22 22:35:18

Jólvan. Abbamondom. :)

60595   parampampoli • előzmény60594 2018-03-22 22:32:19

Elég volt a nevekből! Ha magad nem tudod, csak annak alapján, amit az elmúlt napokban és hetekben itt írtak a fórumon, akkor felesleges névtotót játszani. (A Sümegi-ügyet részemről befejeztem. )

60594   nizajemon • előzmény60591 2018-03-22 22:30:17

Robesz,akkor mondd,hogy kik nem kaptak esélyt azok közül,akik az általa énekelt repertoárt tudták.

60593   nizajemon • előzmény60590 2018-03-22 22:27:18

Szimplán szeretem azt,amit 20 év alatt hallottam tőle.Van még pár énekes,pl Kelen Péter,Kálmándy Mihály,Fokanov,Wiedemann Bernadett,akik ezért-azért hozzánőttek a szívemhez.Ahogy az előttük éneklőkből is vannak.Kováts Kolos,Tokody Ilona,Kincses Veronika,Szűcs Márta,Misura Zsuzsa.

60592   parampampoli • előzmény60591 2018-03-22 22:26:34

Pontosan. És az nem OK módszer, hogy valakiket már a rajtnál kizárunk a versenyből, hogy a másik egyedül versenyezzen.

Sajnálom, hogy nizajemon elvitte a diskurzust egy irányba, csak Sümegire hegyezve ki a kérdést. Nem csak róla írtam, és nem konkrét, hanem általános érvénnyel. Érdekes, hogy ezt csak Robesz vette észre.

60591   Robesz • előzmény60583 2018-03-22 22:23:28

Sümegi Eszterbôl azért lehetett Sümegi Eszter, mert kapott rá lehetôséget, esélyt, hogy Sümegi Eszter lehessen.

Szerintem.

60590   parampampoli • előzmény60586 2018-03-22 22:18:43

Abigélből pl Boross Csillát. De nem csak ezeket a szerepeket énekli. Én is sokszor nagyon elismerően írtam róla (Elsa, Senta, Giorgetta, a régi Liúi és Desdemona, többek közt), de ami az utóbbi években történik körülötte, az számomra nem O.K. Te elkötelezett híve vagy, ez közismert, mondhatnám, elfogult. Én senkivel nem vagyok elfogult, még ha bárki ezzel vádolna, akkor sem. Mert nem engedhetem meg magamnak.

60589   nickname 2018-03-22 22:15:37

Sümeginek megvan a helye a pesti operaéletben, ezt senki sem vitatja, voltak nagy alakításai, de azért ez túlzás. Semmi baj vele, hogy foglalkoztatják, de ez így nem fair! Ahogy a baszusokkal se fair Palerdi túl foglalkoztatása és nem volt fair az se, mikor Kálmándy kapott olyan magaas előadásszámokat. És tegyük hozzá, hogy a nagyon magas előadásszám mindegyik említett énekes megviselte és egyenetlen teljesítményt vont maga után. Ezért nem érem ezt az egészet. 

60588   nizajemon • előzmény60586 2018-03-22 22:07:17

Semmilyen kapcsolatom nincs a művésznővel,azt látom a "fácsén",hogy olyanok beszélnek/írnak róla tisztelettel,akik régóta nem aktív énekesek,illetve férfiként soha nem voltak vetélytársai.

60586   nizajemon • előzmény60585 2018-03-22 22:04:25

Kit túrt ki Abigélből/Brünnhildéből/Császárnőből?

60585   nizajemon • előzmény60584 2018-03-22 22:02:32

De kit-kiket tesznek tönkre????

60584   parampampoli • előzmény60583 2018-03-22 22:01:06

Ez a vezetés csinált belőle sztárt, méltatlanul háttérbe nyomva mindenkit. Addig csak egy elismert énekesnő volt, aki soha nem volt megfosztva semmilyen lehetőségtől. Most miatta tesznek tönkre énekesnőket. Érdekes, hogy ha annyira csodálatos volt, miért nem kellett soha a külföldi nagy házaknak? Sümegi Eszter Sümegi Eszter volt és maradt. Majd elszámol imáiban az "illetékessel". Hogy hány főbűnben volt vétkes. Nem lesz könnyű beszélgetés.

60583   nizajemon • előzmény60581 2018-03-22 21:52:01

Ezzel semmi baj nincs.Anno ki Callast,ki Tebaldit favorizálta,holott hallgatva őket ,teljesen eltérő karakterek voltak.Nem reflektálok,ha nem érzem azt,hogy Sümegi Eszterből a direkció csinált nagy énekesnőt.Szerintem pedig Sümegi Eszterből Sümegi Eszter csinált Sümegi Esztert.

60582   Robesz • előzmény60573 2018-03-22 21:48:50

Ennél pontosabban szerintem senki nem tudta volna jobban megfogalmazni a valóságot! Sajnos minden szava igaz - és bár nevetek, de igazából ez a nagy siralmas helyzet az Opera háza táján. Ennél pocsékabb évad nem tudom mikor volt utoljára! Nem baj, lesz jó sok szabad esténk és a bankszámlánk/pénztárcánk is is kevésbé lesz megterhelve.

60581   parampampoli • előzmény60580 2018-03-22 21:28:20

Én éppen 2001-ben hallottam ezekben a szerepekben Maria Guleghinát. Hát....

60580   nizajemon • előzmény60579 2018-03-22 21:25:39

Szerintem nem voltak többen,mint ahány ujj van egy kezemen,akik azonos színvonalon tudták ezeket a szerepeket akkor.

60579   nizajemon • előzmény60578 2018-03-22 21:20:53

Sondra asszony Leonoráját adták Párizsból is.Le kellett halkítanom a hangot,olyan élesen szólt.

60578   nizajemon • előzmény60577 2018-03-22 21:18:13

Nem ragadtatom magam sehová.Az ezredfordulón ki volt jobb,A Met-ben éneklő,vészesen éles hangú Radvanovsky?2006-ban a Scalában Aidát éneklő Urmana? Nem úgy hallottam.

60577   telramund • előzmény60575 2018-03-22 21:05:01

Azért költői túlzásokra nem kellene ragadtatnia magát!Van a világon és bőviben volt olyan énekesnő aki szintén elénekelte ezeket a szerepeket világszínvonalon.

60576   parampampoli • előzmény60575 2018-03-22 21:02:24

És amikor azokat énekelte, vele párhuzamosan énekelt még mindenki más is. Hogy a legszebbek lettek volna, noch dazu a világon, méretes túlzás.

60575   nizajemon • előzmény60573 2018-03-22 21:00:24

Sümegi Eszterből Sümegi Eszter faragott osztályon felüli énekesnőt. Úgy emlékszem,Szinetár Miklós igazgatott amikor elénekelte (szerintem),a világ legszebb Leonoráit és Aidáit.

60573   parampampoli • előzmény60572 2018-03-22 20:24:31

Nem, kedves Pristaldus, nagyon is logikus: az ő logikájuk szerint!! Csak átfutottam a szereposztásokat, és tényleg, ha nem kellene sírni, akkor röhögni kellene rajta. Kovács Jánosnak 4 Denevér és egy Sába királynője. Amelia Miksch Adrienn. -:))) Minnie: Bátori Éva. 20 éve is határszerepe volt Amerikában, mikor még volt magassága, ami a Jenufa második szériája óta nem nagyon van neki, az utóbbi években szinte nem is énekelt nagy szerepet, erre hozzávágják az olasz repertoár legnehezebb szerepét. A seriff Szegedi Csaba. Láttak már ekkora üleppel cowboyt? Azt könnyebb találni, mint ilyen hanggal Jack Rance-t a Fanciullában. Manon Lescaut: Létay Kiss, akit nem akarok megsérteni, de kb annyi a női varázsa, mint a II. felvonás táncmesterében volt Maros Gábornak egykor. „Donna non vidi mai????” Róla. Énekli majd Boncsér Gergely, az Operettből, aki tenorban nem lirico, hanem lirissimo. Aki kiosztja rá Des Grieux-t (nagy olasz tenor mondta a szerepről, hogy nehezebb, mint két Radames együttvéve) az életében nem hallotta a művet. Rostnak Tosca, miután akkorát bukott benne, mint egy ház, és Pamina, aminek a magas piano állásait 20 éve tudta elénekelni utoljára, de akkor is nehézkesen. Sümeginek nem elég a 4-5 premier évente, nem elég sorozatban minden évben valami kitüntetés, a kiváló művész cím, Wagner-díj, Kammersaengerin és most a Kossuth-díj -- nem, még oda kell neki adni a Toscát és a Chenier Maddlénáját is. Kis telhetetlen… Egyetlen énekesnő a színházban?? Akkor miért nem tűzték ki Turandotra is, abban süvöltözhetne kedvére, miután 10 éve egy pianót nem tud énekelni. Inkább odaadják Turandotot Lukács Gyöngyinek, aki évekkel ezelőtt elmondta, hogy búcsút vett a szereptől. Remélem, tartani fogja magát döntéséhez, és ezt a megalázó felkérést vissza is fogja utasítani. Így jár az az ország és az a színház, amelyik hozzá nem értők kezére jut. Nyilvánvaló, hogy Ókovács és tettestársai elhatározták, hogy leszámolnak azokkal, akikből nem ők csináltak sztárokat. Nem bírják elviselni a nagy énekeseket, a nagy művészeket, akik nélkülük lettek azok, akik. Tulajdonképpen az opera, a művészet lényegét nem értik. Irtóznak a nagyoktól, mert ők törpék. Sőt, a törpénél is kisebbek. Tulajdonképpen senkik. Ilyen emberekre színházvezetést bízni, hatalmas felelőtlenség. Hogy egyébként a főigazgató egyetlen szava se igaz, egyetlen állítása se, már akkor se, amikor nagynénikéjének megírja valamelyik levelében - nem számít. Művészi és emberi értelemben is ámokfutás, a közpénzek (a felújítás költségei is emelkednek folyton, milliárdokkal) és a művészi közvagyon elherdálása és tönkretétele. Meddig hagyják még???? Ki állítja meg?????

60572   Pristaldus • előzmény60571 2018-03-22 19:22:09

Semmi nem logikus! Ha valaki Turandotot kap, mert úgy gondolják, hogy el tudja énekelni, meg egyébként is sokszor énekelte, miért nem tűzik ki még másra is?  Meg Kolonitsot is! Miért foglalkoztatnak alul egy ilyen művészt? Kiket zavar ez a két énekes? 

60571   nickname 2018-03-22 18:03:14

Gondolom még lesznek változások a szereposztásokban, de jelenleg Lukács Gyöngi például szinte semmit sem énekel a következő évadban. Gioconda lesz kettős szereposztással, de nélküle. Nem értem miért nem érdemelt meg egy premiert az operagála után. És persze a Giocondát is. Kapott négy Turandotott. Kolonitsot is csak két szerepben halljuk majd az évad második felében. Remélem azért fellépnek máshol is, mint Budapesten, mert ez így gáz. Ez az egész évadterv gáz. Eddig talán a leggázabb az Ókovács érában. 

60570   Búbánat 2018-03-22 17:01:17

Így néz ki most az Opera nézőtere

60569   nickname 2018-03-22 16:29:40

Nem lesz Tosca, de lesz Manon Lescaut új rendezésben. És lesznek másolatok. Bánk bán mindjárt három féle lesz: Bánk bán másolat, Bánk bán bariton verzió - ez megy nagyobb előadásszámba - és lesz egy koncertszerű tenor változa egyetlenegyszer Beregszászon. Meg most júniusban Budapesten. De lesz Sába királynője másolat és Turanodt másolat is koncertszerűen. 

60568   nizajemon • előzmény60567 2018-03-22 16:15:46

:))))

 
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Virágh András (orgona)

17:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Révész Márk (kürt)
Szűts Apor. Budai Rita, Forró Fruzsina (zongora)
Kovács Csilla (hegedű)
Duna Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Dobszay Péter
Révész Márk kürt diplomakoncertje
MOZART: 3. (Esz-dúr) kürtverseny, K. 447
SZŰTS APOR: Moments musicaux – No. 3
STRAUSS: Noktürn, Op.7
BRAHMS: Esz-dúr kürttrió, Op.40

17:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Vörös Ádám (trombita)
Németh Tamás, Kránitz Imre, Stepper Tibor (trombita)
Győri Filharmonikus Zenekar
Vörös Ádám trombita diplomakoncertje
VIVALDI: B-dúr kettősverseny, RV 548
MOZART: G-dúr cassation, K. 63 – 3. Andante
HAYDN: Esz-dúr trombitaverseny, Hob. VIIe:1
PERSICHETTI: Parable XIV, op. 127
TALLÉR ZSÓFIA: Trombitaparty

19:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia

Rozsnyói Judit (hegedű)
Körmendi Johanna (hegedű), Gál Márti (brácsa), Baksa Krisztina (cselló)
A hallgató barátaiból alakult kamarazenekar
Vezényel: Dobszay-Meskó Ilona
Rozsnyói Judit (osztatlan) hegedű diplomakoncertje
J.S. BACH: 1. (h-moll) hegedű partita - 5. Sarabande; 6. Double; 7. Tempo di Borea; 8. Double
MOZART: 3. (G-dúr) hegedűverseny, K. 216
RAVEL: F-dúr vonósnégyes

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Bolykó Isván (kürt)
Sarkady Katalin (zongora)
Pecze Balázs, Kirsch Bence (trombita), Sztán Attila (harsona), Lukács Gergely (tuba)
Győri Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Berkes Kálmán
"Bolykó István kürt diplomakoncertje"
BOZZA: En Forêt
MOZART: 3. (Esz-dúr) kürtverseny, K. 447
R.STRAUSS: 2. (Esz-dúr) kürtverseny
BARABÁS ÁRPÁD: Sonata in Blues

20:00 : Budapest
Mátyás-templom

Samuel Marino, Gavodi Zoltán, Alex Potter, Markus Francke, Wolf Matthias Friedrich
Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
vez.: Hamar Zsolt
BACH: h-moll mise
A mai nap
született:
1857 • Ruggiero Leoncavallo, zeneszerző († 1919)
1858 • Ethel Mary Smyth, zeneszerző († 1944)