vissza a cimoldalra
2017-11-18
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Momus társalgó (6254)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60134)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2276)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3855)
Társművészetek (1217)
Milyen zenét hallgatsz most? (24978)
Kedvenc művek (142)
Kedvenc előadók (2813)
Haladjunk tovább... (205)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11194)
A csapos közbeszól (94)

Verdi-felvételek (530)
Kolonits Klára (1006)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6421)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2410)
Erkel Színház (8506)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (363)
Élő közvetítések (6678)
Kocsis Zoltán (640)
Operett, mint színpadi műfaj (3346)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2414)
Bartók Béla szellemisége (232)
Zenei témájú könyvek (92)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1174)
Franz Schmidt (2952)
Nagy koncertek emlékezete (32)
Barenboim (70)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (ALASZKA, 2002-07-25 08:02:53)

   
60134   Heiner Lajos • előzmény60133 2017-11-17 11:25:03

Igy igaz, es a maglyahalalt is tuleli!

60133   nizajemon • előzmény60132 2017-11-17 09:45:25

Eltéphetetlenül ragaszkodik a tulajdonosához :))

60132   Heiner Lajos • előzmény60129 2017-11-17 07:59:24

A RON a vilag legjobb penze.

60131   Klára • előzmény60123 2017-11-17 07:29:30

Én is nagyon remélem, hog nem szüntetik meg! Sajnos, nem ez lennez azz első ilyen jellegű "esemény", és valószínűleg nem is az utolsó. Ha egy országban minden ennyire átpolitizált, akkor ..... Nálunk nem az "oroszok vannak már a spájzban", hanem a politika, 

60130   IVA • előzmény60127 2017-11-17 03:29:59

Éppen ezért csodálkozom, ha ezek a helyárak nem drágák. Nálunk ugyanis (nem az operai fronton) a kis férőhelyű színházak (Karinthy, Átrium, Spirit, Belvárosi, Kamra) drágábbak, mint a nagyszínpadosok, különben megfoghatatlanul kevés lenne a bevételük.
Valószínűleg a mai Kolozsvári Opera egész üzeme nem hasonlítható egy fővárosihoz. Honlapján elolvastam az elkeseredett kommenteket arról, hogy a nézők milyen nehezen (vagy inkább nem is) tudnak kapcsolatot teremteni jegyszerzés ügyében. Nincs internetes értékesítés, és még a telefont sem képesek felvenni. (Az üzleti értelemben vett szolgálatkészség és közönségbarátság persze a MÁO-tól is vadidegen!)
Mind e körülmények ellenére is úgy gondolom, Kolonits Klára fellépésének nagy jelentősége van. Az ottaniak élménye minden bizonnyal felejthetetlen lesz, egyéb jelentőségét pedig az Operaház erdélyi–partiumi turnéját megjárt művészek nyilván még jobban átérzik.

60129   IVA • előzmény60125 2017-11-17 03:24:28

Hmm, én is pont most. És nem igaz, hogy a netezés elbutítja az embert: szégyellem, de pont most tudtam meg, mi az a Ron. Még csak régi lei volt a kezemben.

60128   IVA • előzmény60124 2017-11-17 03:22:54

Ezekhez a helyárakhoz azt is kellene tudnunk, milyenek a romániai jövedelmek, elsősorban az értelmiségiekéi. A színlap, nyilván méltán, kiemelt eseményként hangsúlyozza Kolonits Klára főszereplését, ugyanakkor valószínű, hogy nem tudnak többszörös helyárat szabni. Külföldi közönség pénztárcájára sem számíthatnak, még a magyarokéra sem nagyon.
Szerintem az Operaház főigazgatója jelen van ezen a fórumon. Máshoz címzett levélben szokott hozzászólni.

60127   Cilike 2017-11-16 23:17:35

De azért megnézted azt a nézőteret és a színházat? Kbakkora,mint a Pesti Színház.

60126   nizajemon • előzmény60125 2017-11-16 18:48:37

:))))

60125   -zéta- • előzmény60124 2017-11-16 18:38:32

Érdekes, hogy pont most olvasgatod a Kolozsvári Magyar Opera jegyárait...;-)

60124   nizajemon • előzmény60121 2017-11-16 18:28:59

Most olvasom, Kolozsvár Magyar Opera jegyárai,elsó öt sor 40 lej, kb 3000 forint,5-18 sor 30 lej,kb 2200 forint.  Lenne egy javaslatom. Egyszer meg kellene hívni erre a fórumra Ókovács Szilvesztert.

60123   musicus2 2017-11-16 17:45:51

Tegnap (november 15-én) meghallgattam a BFTZ (Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekara) hangversenyét, amit az együttes 164. születésnapján adtak. Az együttes, mint tudjuk, a Nemzeti Színház, majd az Operaház zenekarából demokratikusan szerveződött egyesületként működik. Népszerű műsort játszottak elképesztő színvonalon és hatással. Kezdtek Dukas Bűvészinasával, amit Saint-Saens ma ritkábban hallható a-moll gordonkaversenye követett a zenekar szólamvezetőjének, Pólus Lászlónak a szólójával, majd a félidőt Chabrier Espana-ja zárta. A második részben De Falla Háromszögletű kalap szvitjeit és Ravel Boleróját élvezhettük. Az együttest Madaras Gergely dirigálta. Telt ház volt. Az élő közvetítést a jelen levők többszöröse hallgatta. A Boleró fergeteges előadása előtt a karmester megemlítette, hogy az utóbbi időben szó esett a zenekar megszüntetéséről. Remélem, hogy ez a koncert meggyőzte az illetékeseket, hogy erről nem lehet szó. Nem csak azért, mert az ország legrégebben alapított hangversenyzenekarát másfél évszázad sikeres működése után nem illene veszélyeztetni, hanem azért sem, mert ha egy együttes ilyen színvonalú koncerteket képes adni, akkor azt együttest féltő szeretettel vigyázni kell, mert nemzeti érték. Evidens módon a kulturális örökség része.

60122   nickname • előzmény60121 2017-11-16 14:18:42

De mi értelme ennek, mikor a végén az előadások többségére is kedvezménnyel adják a jegyeket, csak fogyjon már? Valaki lát ebben rációt? Valaki szerint ez anyagilag jobban megéri az Operának? Valaki esetleg ezt jobban tudja mint én és én csak rosszul látom, mert olyan tudatlan vagyok, hogy ez így egy Örkény egyperces témája is lehetne?

60121   IVA • előzmény60115 2017-11-16 05:59:31

A főigazgató aligha tett le „a nyugati jegyárak másolásáról”. Még csak harmadik hónapja járunk a népopera jellegűnek ígért Erkel Színházba 100 %-kal felemelt árakon, a Porgy és Bessre már azoknak is az újabb 20 %-kal megemelt árain árulják a jegyeket.
Ennél jobb szervezés kell? Nem elég Neked, hogy sokszor nem tudják eladni a jegyeket, az orrukon folyik ki a gőg, kulturálatlanok és nincs bennük semmi emberi?

60120   Búbánat 2017-11-15 22:48:33

Made in Japan, 2017

2017. november 14., kedd, 14:31

Ókovács szerint az opera – 2/49. levélária

/www.origo.hu/

60119   Cilike 2017-11-15 14:51:30

Erre most mondhatnám, hogy x esetben az 1000 Ft-os jegyárral is fél- sőt negyedház volt nem egyszer...  Nem tudom, mi alapján képzik a jegyárakat, de egy biztos, nem értelmezhető,mint jelent az, hogy "van zsé"? Nincs. Ha lenne, akkor sok minden nem okozna problémát. Az, hogy egy gigaberuházásra többletfinanszírozást ad a kormány, nem azt jelenti, hogy arra "van zsé", hogy olcsóért adják a jegyeket. He lenne "zsé", akkor ne lenne a fizetésünk nagyon sok éve csaknem változatlan, kivéve a most újra kinevezett igazgató által bevezetett spielgeldet.

60118   telramund • előzmény60116 2017-11-15 12:41:58

Na persze,mert  a korábban meváltott (saját) 59oo körüli jegyem,már hetek óta 1000 forintért volt kapható.Mondhatnám azt is becsapottnak érzem magam,mert akkor  vissza kellett volna adni a különbözetet.Csak ,ha marad az eredeti ár  4o %-os nézőszámmal  ment volna az előadás.Egnem egyébként nem izgat Ennél sokkkal de sokkal többet kifizettem egy előadásért több száz alkalommal,de nem éreztem ,hogy hülyének néznek.Egyes ismerőseim meg is jegyezték,hogy miért nem várok az utolsó pillanatig,bezzeg ők.No comment erre is!

60117   nizajemon • előzmény60114 2017-11-15 12:34:40

Nem értem az igazgató úr állandó példálózását a nyugati jegyárakkal. Az látszik,hogy az Operában is nehézséget jelent eladni a jegyeket. Miért is kell mindenképpen közelíteni az árakat?? Mondjuk 40000 forintos jegyet látva,az aznapra kitűzött gárda kétszer olyan jól énekel,mint 20 ezerért? Kötve hiszem.Talán igazi hiányossága,hogy nem fektette le a két Ház koncepcióját,ami alapján lehet pozicionálni mindkettőt. Nem a jegyárra gondolok,mert annak a képzése eléggé vitatható. Amikor van zseton,akkor miért nem elég az Operába legdrágább jegynek mondjuk a 12000 forintos? Erkelnél pedig az ötezer?Jobban közelítenének a realiáshoz,mint a mostaniak. A hugenották kapcsán olyan érzésem volt,hogy ha valami az Operaházat "kéri",az ez a mű.És mint látható volt,normálisabb jegyárakért lehetett volna 6 full házat ott csinálni belőle.

60116   Cilike • előzmény60114 2017-11-15 11:46:49

A  Hugenottákon is szépházak voltak, ahhozképest, hogy úgy látszott,nem fogynak a jegyek.

60115   nizajemon • előzmény60114 2017-11-15 09:37:01

Egyetértek! A francért kell a sok bemutató,az a lóvét fordíthatnák a jegyárak támogatására. Remélem letett már az ig úr a nyugati jegyárak másolásáról,mert az nem működött a másik Házban sem. Sokkal jobb szervezés kellene. 

60114   Robesz • előzmény60113 2017-11-15 09:21:20

Ahogy elnézem, a Nabucco-n és a Traviata-n kívül minden nagyon gyér házakkal megy és ment is eddig. Én leginkább a jegyárakat okolom..

60113   Cilike • előzmény60112 2017-11-15 08:45:23

Mert a Szerelmi bájital és a Parázsfuvolácska nem érdekelt senkit.

 

60112   IVA • előzmény60111 2017-11-15 08:12:51

Tegnap körülnéztem a Nagy Vásárcsarnokban. Árulnak még friss uborkát, de hogy még mindig uborkaszezon lenne, arról szó sem lehet.
Hanem akkor miért van uborkaszezon a Café Momusön, különösen az Opera-topicban, november derekán? Miért, hogy a legsorsdöntőbb hírre Lajos bejegyzése óta – immár 16 órája – nem érkezett vélemény?
Mármint az enyémen kívül:
Az egyik szemem nevet: 2010 óta, amikor eldöntötték, hogy életben marad és játszani fog az Erkel Színház, illetve 2013 februárja óta, amióta újból lehet járni az Erkelbe.
A másik szemem sír. Az opera- és a balettélet nem méltó azokhoz a dicsőséges előzményekhez, amelyeknek hagyományait kellene folytatnia. A sok új színrevitel megannyi siralmas szegénységi bizonyítvány! Mindehhez jön az új jelenség: az Erkel Színház helyárai – nyíltan és bújtatottan – radikálisan emelkednek. Ezek kemény pofonok a népopera közönségének, és lassú öngyilkossága a színháznak.
Ezek után őszintén gratulálok Ókovács Szilveszternek, de kérem, ne gyilkolja meg, amit egyszer már megmentett, legalábbis e mentés élharcosa volt.

60111   Heiner Lajos 2017-11-14 16:04:12

A jelenlegi föigazgato ujabb öt evre marad - mint varhato volt.

60110   Cilike • előzmény60109 2017-11-12 18:56:51

http://www.uzletresz.hu/penzugy/20170810-az-evosz-a-vartnal-magasabb-alapanyag-aremelkedesrol-szamolt-be.html

60109   joska141 • előzmény60108 2017-11-12 13:57:42

Mai cikk az interneten:

http://www.napi.hu/magyar_vallalatok/kevesebb_epul_tobbert_az_operanak.650770.html

Kevesebb épül többért az Operának. Hm...Lehet majd fokozni...

 

60108   Heiner Lajos • előzmény60104 2017-11-11 14:55:10

A pénz egy részét átcsoportosítják az Opera felújítására. Ugyanis ott kisvasút visz majd fel a díszpáholyba.

Természetesen kétvágányú.

60107   Klára • előzmény60105 2017-11-11 12:42:20

 És helikpoter-leszállópálya tetőn, hogy a VIP vendégek akadálytalanul és főleg láthatatlanul jöhessenek-mehessenek! A Ferenc Jóska korabeli "udvari lépcsőház" smafu volt ehhez képest!

60106   Momo • előzmény60105 2017-11-11 12:06:26

További lehetőségek:

1. Messze magasabb árajánlatok érkeztek be, mint amire számítottak.
2. Mészáros Lőrinc
3. Atom
4. Putyin

egyébként tényleg nem tudom

60105   Momo • előzmény60104 2017-11-11 11:53:21

Kedves Jóska!

Szerintem stadion épül az alagsorban, attól szálltak el az árak. Remélem, válaszomat minden tekintetben kielégítőnek találja. 

elvtársi üdvözlettel

M.

60104   joska141 • előzmény60098 2017-11-11 08:12:55

Tisztelt "Momo"! El tetszene tudni magyarázni, hogy ha egy épületből egy csomó dolgot elhagyunk - az idézett határozat felsorolása szerint - akkor miért kell a szűkebb verziójú megvalósításhoz többlet finanszírozás? Tényleg nem értem. Előre is köszönöm.

60103   parampampoli • előzmény60099 2017-11-10 18:38:55

A világ legfeleslegesebb pénzkidobása.

Uff!

60102   IVA • előzmény60100 2017-11-10 03:32:56

Mennyibe kerülhetett ez a látványvideó?

60101   IVA • előzmény60098 2017-11-10 03:29:35

Szerettem volna még most is az Operaház és fenntartója figyelmébe ajánlani tiszta szívvel a józan észt. Hogy le kellene mondani az Eiffel Műhelyház megalomániás elképzeléséről, és megszerezni a II. János Pál pápa tér 26. és 27. sz. ingatlanokat (volt Pártszékház és Horizont Ház). Ahol persze nem lehetnének külső kertek, pálmaház és teniszpálya, sem Műhelybál-teremmé alakítható színházterem (miközben operabálok sincsenek és gyakran aggódunk mind az Operaház, mind az Erkel Színház nézőterének megtöltéséért), sem gigantikus légterek, de műhelyek és próbatermek igen. A „megspórolt” különbözetet pedig az Operaház mostani és az Erkel Színház soron következő, minél igényesebb és színvonalasabb, csúcsminőségű felújítására, és a józsefvárosi műhelyház nívós étkezőhelyének kialakítására lehetne fordítani.
Ám mostani kutakodásom alapján úgy tűnik, már nem biztos, hogy ezt továbbra is ajánlatom:
https://www.vg.hu/vallalatok/vevore-talalt-a-volt-szocialista-szekhaz-484477/

http://index.hu/urbanista/2017/09/23/parthaz_koztarsasag_ter_mszp_szekhaz_ii._janos_pal_papa_ter_bontas/
Habár… A II. János Pál pápa tér 27. sz. ház bontásának megkezdését 2017. októberére tervezték, az épület azóta is csak önműködően omlik összefelé, noha már mélyen a novemberben járunk… Lehet, hogy az Erkel Színházzal szemben omladozó két ház panamájának képében működő sors azonmód az Operaház kevésbé nagyzoló megoldására vár?

60100   Momo • előzmény60098 2017-11-10 02:10:04

Eiffel Műhelyház - egy hosszabb bemutató (látványvideó)

60099   minimuff • előzmény60098 2017-11-09 17:44:01

Muff!

60098   Momo 2017-11-09 14:59:06

Az Eiffel Műhelyház többletfinanszírozásáról döntött a kormány

"A Magyar Közlöny keddi számában megjelentetett kormányhatározat hangsúlyozza, hogy a kabinet kiemelt célja az Eiffel Műhelyház létrehozását célzó beruházás mielőbbi megvalósítása.

  A projekt ezért csökkent műszaki tartalommal valósul meg, amelynek során a beruházás létrehozásához a belső és külső kertek, a konyhatechnológia, a B stúdió kialakítása a kapcsolódó műszaki beavatkozásokkal együttesen, és a C épület befejező munkáinak elvégzése nem szükséges."

(Amdala.hu, 2017. 11. 09.)

60097   Momo • előzmény60096 2017-11-08 14:23:42

Troll...?

60096   Edmond Dantes 2017-11-08 13:01:38

Tekintve, hogy nem vagyok MÁO tagja (sem), MÁO el- és lekötelezettje (sem), MÁO jogásza (sem).  Senki másról sem állítom a fentieket!

Független gondolkodó és vélemény-nyilvánító vagyok éspedig remélem, megfelelő modorban és stílusban. Másokkal ellentétben a bölcsek kövét sem hordom a zsebemben, máshol sem.

További jó viszonylagos és abszolút egyetértést!

60095   parampampoli • előzmény60093 2017-11-08 12:49:26

Nem vagy képes felfogni, hogy 20 év tagság írott kritérium? És Rost meg Komlósi nem disszidens volt, hanem egyszerűen nem jöttek, bár jöhettek volna, mert nem állt anyagi és más érdekükben. Ez az ö döntésük és választásuk volt, anyagilag biztos jobban is jártak vele. De akkor a pakliban az is benne van, hogy nem lesznek örökös tagok. Így jártak. Mikor már nem futott úgy a szekér külföldön, persze visszajöttek, de más téma. (De azért a Kossuth-díjat megkapták, Rost pl úgy, hogy még 10 előadást se énekelt az Operában. Előbb, mint Sass, Lukács, és még előbb mint Budai, Berczelly, Misura, Barlay, Sümegi...mint arról már volt szó néhányszor itt a fórumban is.)

60094   Momo 2017-11-08 12:03:33

Te úgy működsz itt a fórumon, hogy ha van egy viszonylagos egyetértés valamiben, akkor elkezded az ellenkező álláspontot képviselni. Aztán napokig ragozod, mindentől függetlenül, ha van értelme, ha nem. Igazából vitát generálsz ott, ahol nincs. Nem az értékek és elvek fontosak neked ezekben a helyzetekben (ahogy előadod), hanem az opponálás és a vita. De ez a többségek - aki értelmesen szeretne beszélgetni - nem jó. Csak neked.

60093   Edmond Dantes • előzmény60091 2017-11-08 11:41:25

Tudtommal ők is voltak állandó tagok, amíg itthon voltak. És úgy lehetnének örökös tagok, ahogy pl. a már említett Németh Mária és Pataky Kámán. Ők sem voltak túl sokáig "rendes" tagok itthon. Az pedig, hogy utána gyakrabban jártak haza vendégszerepelni, azért lehetett, mert nem minősültek "disszidensnek" mint a háború utáni nemzedékből itthonról lelépők, annak -mármint a disszidálásnak-  minden kockázatával és mellékhatásával.

60092   Momo • előzmény60090 2017-11-07 20:55:26

Ugyanmár... nem erről volt szó.

60091   parampampoli • előzmény60090 2017-11-07 20:30:47

Nem erről van szó! Örökös tag az lehet, aki több, mint 20 évig tagja volt a színháznak. Milyen alapon lehetne, aki nem felelt meg ennek a kritériumnak, hanem építgette a karrierjét külföldön, és az Operaház környékére néha-néha nézett vissza, vagy még annyit se? Tokody, Lukács, Kincses és hosszú ideig Miller, Polgár úgy csinálták a nemzetközi karriert, hogy az anyaszínháztól soha nem szakadtak el. Ezért nekik jogos az "örökös tagság", akik még csak állandó tagok sem voltak, hogy lehetnének örökösek? 

60090   Edmond Dantes • előzmény60087 2017-11-07 16:45:45

Amennyiben az igazság kimondása -lett légyen az netán tabu-döntögetés- "hülyeség", akkor igen: "elhatároztam". Egyébként semmit nem "határoztam el". Tudvalévő, hogy MÁO és nemcsak MÁO minden művésze mindig kiröppent a nagyvilágba...már amelyiket hívták és már amikor nyitva volt számukra a határ. Aztán ritkábban vagy gyakrabban vissza- illetve hazaröppentek (olykor soha többé), szerencsés esetben fénykorukban, rosszabb esetben akkor, amikor "kint" már nem kaptak szerződést. Aki, ahol és amikor csak tehette, "kint" lépett fel, ami érthető is, gázsi és/vagy presztizsszempontból. Lehet ezt tagadni vagy mellébeszélni, de minek?

60089   martuni 2017-11-07 15:46:18

Arról nem beszélve, hogy az örökös tagok között olyanok is helyet foglalnak, akik külföldön is nagy sikereket értek el, megjárva a Scalát, a MET- et és a többit! Lukács, Tokody! Kelen Péter pedig igaz, hogy nem olyan sokat énekelt külföldön, de egyáltalán nem azért, mert nem olyan kaliber volt! Tehát Edmund Dantes ezen felszólalása blődség a köbön! 

60088   Momo • előzmény60087 2017-11-07 14:40:29

Az Operaház örökös tag címe azoknak van, akik az Operaház társulatának tagjaként különösen sokat tettek az Operaházért. Van egy csomó más formája is a megbecsülésnek: a Kossuth-díjtól, a Nemzet Művésze díjon keresztül a Szent István-rendig...

Az örökös tagság az Operaház tagjainak egy speciális megbecsülése. Nekik van. Mit nem lehet ezen érteni...?

60087   Momo • előzmény60086 2017-11-07 14:34:20

Most elhatároztad, hogy mindenképp hülyeségeket írsz ezügyben...?? :-))))

60086   Edmond Dantes • előzmény60084 2017-11-07 14:22:36

Azért az, hogy "semmiképpen nem lenne igazságos", talán túlzás ld 60082. Azt is mondhatnám, hogy azok, akik "itthon szolgálták a magyar operakultúrát", talán kevésbé voltak (vannak?) keresettek külföldön és emiatt nem kamatoztatták szakmai életük nagy részében, vagy szinte teljes egészében külföldön a tehetségüket..1988-89, a világútlevél bevezetése óta ez különösképpen így van. Mellesleg külföldön is lehet szolgálni a magyar operakultúrát.

60085   Momo 2017-11-07 09:53:07

Igen. Ez nem egyfajta díszdoktori cím, amit az egyetemek osztogatnak, neves távoli személyeknek. 

60084   Pristaldus • előzmény60079 2017-11-07 09:39:47

Semmiképpen nem lenne igazságos, ha olyan énekesek lennének a Magyar Állami Operaház Örökös tagjai, akik szakmai életük nagy részében, vagy szinte teljes egészében külföldön kamatoztatták a tehetségüket, a magyar Operában  pedig fénykorukban nem, vagy csak alig léptek fel!

Ez a cím és elismerés azoknak jár, akik itthon szolgálták a magyar operakultúrát, a magyar közönséget, opera premierek egész sorát vitték sikerre, és nem mellesleg adóikat a magyar államkasszába fizették be!

 

60083   Búbánat • előzmény60076 2017-11-06 15:27:12

Zéta, köszönöm a válaszodat!

60082   Edmond Dantes • előzmény60080 2017-11-06 14:00:44

Köszönöm, ilyesmire gondoltam. Marton Évát kifelejtettem az előző névsorból, ezek szerint ő is ezért nem örökös tag. Másrészt érdekes ez a szabály: a régiek közül sokan -sajnos- biztosan nem voltak ilyen hosszú ideig társulati tagok, legfeljebb jelképesen, hogy csak a legnagyobbak közül Németh Máriát, Pataky Kálmánt említsem.

60081   Edmond Dantes • előzmény60078 2017-11-06 13:50:14

Sőt: Korondi György és Korondy György egyaránt örökös tag a névsorban. Talán lehet javítani a hibát.

60080   parampampoli • előzmény60079 2017-11-06 13:25:37

Minőségtől függetlenül a felsoroltak nem lehetnek örökös tagok, mert ha jól emlékszem, 20 éves tagság szükséges hozzá. Amiből következik, hogy hosszú távon -- ill. nem is olyan hosszú -- nem is lesz kiből választani a társulat felszámolása miatt.

60079   Edmond Dantes • előzmény60078 2017-11-06 12:28:34

Előrebocsátva, hogy nem ismerem az örökös tagság pontos feltételeit, pl. hogy hány évig kell/ett MÁO-tagnak lennie a művésznek, de -objektív mércével!- pl. Budai Lívia, Rost Andrea, Komlósi Ildikó nemzetközi sőt, világkarriert csinált, első blikkre máris hozzátenném őket a címre érdemes jelöltekhez.

60078   parampampoli • előzmény60077 2017-11-06 10:20:23

Pontosan erről van szó! Nem volt más ötlete a tisztelt örökös tagoknak? Segítsünk? Segítek: Pitti Katalin, Szűcs Márta, Mészöly Katalin, Rozsos István, Pánczél Éva, Wiedemann Bernadett, Rácz Istán. A poszthumusz tagságról pedig annyit, hogy tetszettek volna  igyekezni, és még életükben megörvendeztetni az elhunytakat ! Korondy és Lehoczky Éva most biztos nagyon boldog a címtől...

60077   Edmond Dantes • előzmény60059 2017-11-06 09:48:37

Továbbra is Uzoni Máriától (ill. a személyétől) függetlenül:

"Abszolút korrekt eljárás volt!" Írja itt lejjebb egy illetékes művész. Elhiszem. Csak az a kérdés, ennyire nincs egyetlen művész-kolléga sem a Házban, aki jelenleg méltó a megtisztelő címre? Vagy őket ráérnek majd poszthumusz örökös tagnak megválasztani? 

60076   -zéta- • előzmény60074 2017-11-05 15:44:53

Posztumusz örökös tag választása két módon történhet:

1. az örökös tagok döntésével,

2. a mindenkori főigazgató egyszemélyi döntésével.

Ez utóbbi jogosultságával (mandátuma óta először) élt Ókovács Szilveszter, aki Ütő Endre halála után hozta meg e döntését, ami egyébként már akkor nyilvánosságot kapott, pl. itt: http://www.opera.hu/v/elbucsuztattuk-uto-endret/

Ezért szerepelt már megelőzően a honlapon (a temetés auguszus 22-én volt)....

60075   Búbánat 2017-11-05 13:59:22

Megjelent a MagyarOpera200 című kiadvány

Ókovács Szilveszter főigazgató a magyar opera napja alkalmából rendezett díjátadó alkalmával bemutatta az intézmény kép- és hangfelvételeit összegyűjtő OperaTrezor-sorozat legújabb darabját, a több mint 50 CD-t tartalmazó MagyarOpera200 című kiadványt. 

A nagyrészt a Magyar Állami Operaház Zene- és Énekkara, szólistái, továbbá partneregyüttesek közreműködésével az elmúlt években és az idén májusban az Opera által megrendezett MagyarFeszten rögzített felvételek a magyar operairodalom elmúlt két évszázadából nyújtanak átfogó keresztmetszetet.

A lemezek egyaránt tartalmazzák Erkel, Bartók, Kodály és Ránki népszerű operáit, valamint 19-20. századi és kortárs zeneszerzők ritkán hallható műveit, amelyek között Szőnyi Erzsébet, Tallér Zsófia, Varga Judit, Balassa Sándor, Bella Máté, Bozay Attila, Dohányi Ernő, Durkó Zsolt, Fekete Gyula, Goldmark Károly, Gryllus Samu, Gyöngyösi Levente, Eötvös Péter, Lajtha László, Ligeti György, Madarász Iván, Mezei Gábor Péter, Orbán György, Petrovics Emil, Ruzitska József, Selmeczi György, Solti Árpád, Szokolay Sándor és Vajda János alkotásai is szerepelnek. 

Az egészében vagy részleteiben 35 magyar operát, valamint az intézmény által megrendelt újévi nyitányokat is tartalmazó illusztris kiadványt az Opera a megjelenést követően minden magyar zenei intézménybe és városi könyvtárba eljuttatja. A megjelenés alkalmából a Bartók Rádió november 7-én egész napos tematikus programot szentel a magyar opera napjának és a MagyarOpera200 című kiadványnak.

60074   Búbánat • előzmény60057 2017-11-05 12:50:02

Érdekes.  A listában, az elhunyt örökös tagok között ott szerepel Ütő Endre - akit posztumusz most választottak be oda közéjük; ha viszont már frissítették a listát, akkor miért nincsenek  köztük a többi, most megválasztott örökös tagok? (Lehoczky Éva és Petrovics Emil is) Ha viszont gyáltalán nem volt frissítve ez a lista, akkor hogyan került oda be "ideje korán" Ütő Endre neve?

60073   Edmond Dantes • előzmény60064 2017-11-05 10:44:26

Sörözőben jövedelmezőbb állásnak tűnik mint operában. Főleg ha nem a Ringet játsszák, egyhuzamban mind a négyet.

60072   pinocchio • előzmény60057 2017-11-04 23:07:52

Patkó Józsefet ‘csak’  posztumusz választották be 2001-ben. 

60071   parampampoli 2017-11-04 22:10:57

Nekem az örökös tagok közt nem egy barátom van, hanem több barátom és ismerősöm is.

60070   parampampoli • előzmény60057 2017-11-04 22:09:40

Patkó vezető korrepetitor, zongorakísérő (még hozzá milyen!)  és a ZAK tanára is volt.

60066   Momo • előzmény60054 2017-11-04 17:57:57

(Lajos, Lajos, méltatlan ám ez a wc-s nénizés...)

60065   Momo • előzmény60063 2017-11-04 17:56:14

Igen. Egyetértek.

60064   Heiner Lajos • előzmény60060 2017-11-04 17:49:35

Te jó ég, hová süllyedt a világ! Huszonéve a Tigrisben Hrabal még lehetett WCsbácsi, össze is szedett egy csomó aprót.

60063   tiramisu • előzmény60056 2017-11-04 17:10:40

Abszolút korrekt eljárás volt!  Ami azt illeti ,  operaházi Örökös Tag-nak, énekes, balettos, karmester, díszlettervező, jelmeztervező és művészeti adminisztratív dolgozó választható az alapítvány alapszabálya szerint!  Titkos szavazással! 

Feleslegesek a rosszindulatú megjegyzések,

Titkos a szavazás

 

60062   tiramisu • előzmény60055 2017-11-04 17:02:03

És miért nem az? 

60061   Edmond Dantes • előzmény60060 2017-11-04 16:39:34

:-)

60060   Cilike • előzmény60054 2017-11-04 16:13:38

Ez sajnos lehetetlen, az Operában és az Erkelben sincs wc-s néni. Ingyen van a mosdóhasználat.

60059   Edmond Dantes 2017-11-04 15:44:22

Uzoni Máriától függetlenül:

 

NDK-ban volt tudtommal az a szokás, hogy előadás végén a színház minden dolgozóját kiküldték a tapsrendre. Ideje felzárkózni...lassan már 30 éve nincs NDK.

60058   Edmond Dantes • előzmény60053 2017-11-04 15:39:54

Ja, hogy Szinetár Miklós. Akkor semmi nem lep meg.

60057   -zéta- 2017-11-04 12:16:10

Én nem vonnám kétségbe az örökös tagok kollektív döntését, a személyeik a garancia számomra, hogy tudták, kit és miért javasoltak maguk közé. (Aki kételkedik, nézze meg ezt a listát, engem meggyőzött: http://www.opera.hu/tarsulat-opera#orokos-tagok)

 Amúgy Dárdai Andoron túl Patkó József művészeti titkár és Szirtes György gazdasági igazgató is "nemművészként" volt örökös tag....

60056   Momo • előzmény60055 2017-11-04 12:13:17

Jó, hát neked van barátod, az örökös tagok között. Ha ő úgy érzi nem korrekt eljárásban született döntés, én azzal nem tudok vitatkozni. (Mert gondolom, magadtól te nem találsz ki ilyeneket.) Sajnálom, hogy belefolytam.

60055   parampampoli • előzmény60049 2017-11-04 10:41:44

Nem az, maradjunk ennyiben. (A szerecsenmosdatást itt abba lehet hagyni, köszönjük. )

60054   Heiner Lajos • előzmény60048 2017-11-04 08:31:58

Következő alkalomra javaslom a WCsnénit, az ő munkája tényleg fontos.

60053   Fabricius • előzmény60050 2017-11-04 08:14:23

Az örökös tagok elnöke Szinetár Miklós! Ép ésszel fel nem fogható, hogy miért nem egy művészt  választottak új örökös tagnak! 

60052   IVA 2017-11-04 06:12:00

Döntött a bíróság az Operaház elmaradt sztrájkjáról
http://nepszava.hu/cikk/1144683-dontott-a-birosag-az-operahaz-elmaradt-sztrajkjarol

60051   pinocchio • előzmény60050 2017-11-04 01:44:08

Igen elgondolkoztató a helyzet, ha belegondolunk, hogy a minap elhunyt Kukely Júlia nem lett  soha örökös tag, pedig most megkérdezhetjük, hogy miért is, és még nem az Pitti Katalin, de miért is,  és a mai ötvenesek közül egyedül Lukács Gyöngyi büszkélkedhet jogosan ezzel a cimmel. Hirtelen ez jutott eszembe. A férfi operénekesekről, balettosokról nem is szólva.  

60050   tamando • előzmény60048 2017-11-04 01:31:55

Ez egy nagyon rossz tendencia kezdete!! Bár régebben egy=(1!) LEGENDÁS művészeti titkára az Operaháznak örökös tagságot kapott, de ő operaénekes, filmszinész is volt: DÁRDAY ANDOR. Szerintem is inkább a mai aktivakat kellene örökös tagsággal jutalmazni, nem pedig a valamikori protokoll főnököt, őneki adjanak tisztikereszt polgári tagozatot,stb. Ja, hogy az nem jár havi  pénzzel... Egyáltalán ki az örökös tagok "vezetője" aki ezt megszavaztatja. És ez a sok posztumusz? Nem kellene inkább időben gondolkozni, hogy ki érdemes rá "élőként"??

60049   Momo 2017-11-04 00:54:10

Az új örökös tagokat az élő örökös tagok választják maguk közé. Csak akkor, ha valaki meghal. (Most Csikós Attila helyére választottak új tagot.) Egyenként megvitatják a jelölteket, aztán addig szavaznak, míg egy név nem marad (vagy amennyi helyet be lehet tölteni). Ha ők így döntöttek, azt szerintem nyugodtan tiszteletben tarthatjuk. Korrekt eljárás.

60048   parampampoli • előzmény60046 2017-11-04 00:27:10

Uzoni Mária? Melyik főszerepben tündökölt, akár operában, akár balettben? Vagy vezényelt valamit? Díszletet, jelmezt tervezett? Milyen művészi tevékenységet folytatott? Megválasztása előtt megnézte valaki, legalább gondolatban végigfutva, az Operaház mindenkori, nem csak mostani, örökös tagjainak névsorát? Kinek az ötlete volt ez? Ebben a színházban már mindenki megtébolyodott????

60047   Búbánat • előzmény60046 2017-11-03 21:34:48

A magyar opera napja – díjátadó, koszorúzás és kiadványbemutató az Erkelben

60046   Búbánat • előzmény60045 2017-11-03 21:32:27

Az Opera honlapjáról:

A Magyar Állami Operaház 2015 óta élő új hagyománya, hogy a magyar opera napja alkalmából jelenti be új Örökös Tagjait, valamint adja át azokat a régi alapítású elismeréseit és díjait, amelyeket korábban az évadnyitó társulati ülésen, szűk körben vehettek át az intézmény művészei és azon munkatársai, akik nap mint nap a háttérben segítik a bemutatók és az előadások létrejöttét.

A magánénekesek közül a tavaly első alkalommal átadott Závodszky Zoltán-díjat, amelyet a Wagner-előadásokban kiemelkedő teljesítményt nyújtó művészek kaphatnak meg, idén Sümegi Eszter vehette át. Az ösztönös tehetséget és erős színpadi személyiséget jutalmazó Sudlik Mária-díjban Kasza Katalin, a biztos énektechnikán alapuló érthető hangképzés és a tiszta, szép magyar kiejtés magas szintű műveléséért odaítélhető Melis-díjban pedig Szüle Tamásrészesült. A 2016/17-es évad énekkari művésze Töreky Katalin és Simándi Péter, zenekari művésze Winkler Balázs trombitaművész, kartáncosa Reidl Ágnes és Rónai András József. Vasfüggöny-díjat Kőműves József díszlettárvezető és Csukásné Huszár Lilla jelmezügyintéző kapta meg, míg „Az előadásokért”-emlékérmet Barabás Izabella női szóló öltöztető és Dávid Andrea művészeti szervező vehette át. Emellett az Opera jubileumi arany emlékgyűrűvel köszöntötte azokat a kollégákat, akik 25 éve dolgoznak közalkalmazottként az intézménynél. 

A Magyar Állami Operaház Örökös Tagjainak Testülete Uzoni Mária egykori protokollfőnököt választotta soraiba, és Posztumusz Örökös Tag lett továbbá Lehoczky Éva és Ütő Endre operaénekes, valamint Petrovics Emil zeneszerző, utóbbi kettő az intézmény főigazgatójaként is tevékenykedett.

60045   Búbánat 2017-11-03 21:29:55

A Magyar Állami Operaház Örökös Tagjainak Testülete Uzoni Mária egykori protokollfőnököt választotta soraiba, és Posztumusz Örökös Tag lett továbbá Lehoczky Éva és Ütő Endre operaénekes, valamint Petrovics Emil zeneszerző, utóbbi kettő az intézmény főigazgatójaként is tevékenykedett.

60044   fecske 2017-10-31 21:12:54

Nyugodj békében drága Julika! Nem felejtünk el, mert a művészeted tovább él a lelkünkben.

60043   Búbánat 2017-10-31 16:58:35

Az Opera Facebook oldaláról

ELHUNYT KUKELY JÚLIA

Hosszan tartó súlyos betegség után 64 éves korában elhunyt Kukely Júlia Liszt Ferenc-díjas operaénekes. A Nógrád megyei Sámsonáházán született szoprán 1972 és 1978 között folytatta tanulmányait a Zeneakadémián, mesterei Sziklay Erika és Déry Gabriella voltak. 1978 óta a Magyar Állami Operaház tagja volt, számos emlékezetes főszerep és címszerep köthető a nevéhez. Melinda, Bess, Donna Anna, Despina és a Pillagnókisasszony mellett nagy sikerrel alakította Toscát, Salomét, a tábornagynét, Angelica nővért, Violettát, Rosalindát és Szaffit is. A budapesti Opera mellett számos európai nagyváros - Athén, Berlin, Bécs, Drezda, Frankfurt, Lipcse, Locarno, Párizs, Wiesbanden, Zürich - dalszínházaiban is fellépett. Munkásságát a Liszt Ferenc-díj mellett Bartók-Pászori-díjjal, Melis György-díjjal és a Magyar Köztársasági Érdemrend Lovagkeresztjével is elismerték.

60042   nickname 2017-10-30 17:50:23

Jó ha nem is volt tökéletes a zenekar még mindig voltak sokkal rosszabb malőrök karmester ügyben. Mindegy: én befejeztem Hugenotákkal kapcsolatos bejegyzéseimet. Zéta írását köszönöm, jó volt olvasni.

60041   Cilike • előzmény60040 2017-10-30 16:58:56

Erre egyetlen dolgot lehet válaszolni: a karmester nem fújja a rezeket és nem húzza a vonót. Ő semmit se tehet, ha a zenekari művész elhibázza a szólamát. A zenekari próbákon is előfordult. Úgy látszik a kilóra is sok zenekari anyag kifogott néhány emberen.

60040   takatsa 2017-10-30 14:41:56

Több olyan Verdi Requiem előadáson voltam, ahol a trombitások a 3. emeletről fújták a Dies iraet. Gardelli mester pompásan tudta összefogni ebben a helyzetben is a zenekart...

A szombati előadáson a zenekar részéről több pontatlanságot hallottam, pl. egy alkalommal az  egyik  hegedűs 1 taktussal hamarabb lépett be. Hát, elég furcsán szólt.

Manapság már az is dicséretes, ha egy rendezés visszafogott, ilyen szempontból kevés okunk lehetett a panaszra.

60039   sztalin • előzmény60038 2017-10-30 12:07:23

Két dolgot tudok mondani, ha két oldal elfértek a rezek egy oldalon is elfértek volna, mint ahogy eddig mindig elfértek. Úgy nem szokták ennyiszer elcseszni. Először láttam a darabot, szóval nemigen volt mihez hasonlítanom, így hallgatva is kínos volt.

Ez egy alibi rendezés, annak látom. Tény hogy van, de a belefektetett energia-gondolat nem valami sok. Ilyeneket olvasgatni a háttérben, hogy achus, ámor, ézus meg emény-erény, hááát... tudom, az első betű lemaradt. A helyemről lemaradtak az első betűk. Másnak meg az utolsók, lehet scrabble-ozni.

 

A "nem történik semmi" ha szép színpadképpel és jó énekesekkel-zenészekkel társul az teljesen király, tegnap egyik sem volt meg. Lehet tőlem űrkikötő is, vagy Párizs, bármi.

60038   Cilike 2017-10-30 10:57:34

A szakmai hozzáértés kiviláglik ebből a hozzászólásból. Sem a zenekari árokban, sem a színpadon nem tud mindenki egy helyen lenni. Ezért kell a karmester kezére játszani illetve énekelni, akárhol van az ember. Ami meg a rendezést illeti, úgy tudtam, hogy ez se lesz jó, se a modern, se a hagyományos, se semmilyen. Kiváncsi vagyok, egy negyedórás áriát vagy duettet, amiben effektíve nem történik semmi, hogyan lehetne megrendezni. Ez tényleg érdekel. Ezekben az operákban épp ez a baj, hogy iszonyúan statikusak dramaturgiailag. Persze lehet kitalálni bele akciókat, de akkor az meg zeneellenes lesz.

60037   sztalin 2017-10-30 10:00:58

Vasárnapi Hugenották igen gyenge volt, valamiért a rezeket szétültették az árok bal és jobb oldalára, aminek egyenes következménye volt hogy nem egyszerre léptek be, szétcsúsztak folyton. Nem tudom kinek a zsenijéből pattant ki ez, de ezért kár importkarmestert hívni.

A rendezés szintén egy nulla, de legalább nem rombolja a darabot, rendező úr nem szakadt bele a munkába, az tuti. Szókirakós opera. Asszem ennyi.

60036   IVA 2017-10-30 06:36:12

Ma 08:15h tájban a Kossuth-adón arról fogják kérdezni Ókovács Szilvesztert, hogy elmúlt-e már a sztrájkveszély az Operaházban.

60035   melisande • előzmény60023 2017-10-29 11:30:30

Nem. De nem a negatívumokat szeretek rágcsalni, mert ez nem vezet sehová. Majdnem minden előadásra/koncertre úgy megyek, hogy ezer zavaró dolog van, de egy, két énekes, vagy karmester, vagy maga a darab jobban érdekel mint a tegnapihoz hasonló körülmények, vagy nem éppen kedvelt előadok a szereposztásban. 

És nekem megérte tegnap ott lenni. De ha tetszik ezen is ironizálni, tegye csak bátran.

  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
10:00 : Budapest
Zeneakadémia, Előadóterem

Farkas Eszter (cimbalom)
Foglakozásvezetők: Haraszti Rita, Kósa Dávid
"Liszt-Kukacok Akadémiája"

10:30 : Budapest
Zeneakadémia, Kupolaterem

Várjon Dénes (zongora), Biczó Bernadett, Várkonyi Zsófia (hegedű), Baksai Réka (brácsa), Kirkósa Tünde (cselló), Szappanos Edit (ének)
Meseillusztrátor: Kőszeghy Csilla
Narrátor: Simkó-Várnagy Judit
"kamara.hu - a Zeneakadémia Kamarazenei Fesztiválja"
"Hamucsellócska"
Zenés mese a Hamupipőke nyomán

11:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia

Horváth Ágnes (brácsa), G. Horváth László (hegedű), Háry Péter (cselló), Szűcs Péter (klarinét), Kiss Péter (zongora)
MOZART: Esz-dúr („Kegelstatt”) trió zongorára, klarinétra és brácsára, K. 498
LISZT: Obermann völgye
DEBUSSY: G-dúr trió

11:00 : Budapest
MűPa, Üvegterem

Said Tichiti (ének, guembri, ud, ütőhangszerek), Ibrahima Fall
(djembe, balafon), Khalid Moutahir (ének, ütőhangszerek), Fehér Károly, Somogyvári Balázs, Merkovics Zoltán (ütőhangszerek)
"Zenél a világ! - A Szaharán innen és túl"

15:00 : Budapest
Klauzál Gábor Budafok-Tétényi Művelődési Központ

Budafoki Dohnányi Zenekar
mesélő: Lukácsházi Győző
"Bonbon matiné"
CSAJKOVSZKIJ: A diótörő

16:00 : Budapest
Magyar Rádió Márványterme

"Demeniv Mihály, harmonikaművész és tanítványai, a Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskola növendékeinek koncertje"
Szerkesztő-műsorvezető: Becze Szilvia

17:00 : Budapest
BMC, Koncertterem

Szabóki Tünde, Schöck Atala, Megyesi Zoltán, Cser Krisztián, Kovács István (ének)
Lutheránia Énekkar
Budapesti Vonósok
Vezényel és a műről előadást tart: dr. Kamp Salamon
"Budapesti Vonósok – Bach közelében 1."
J.S. BACH: János-passió BWV 245
Jézus elfogatása
Péter megtagadja Jézust

17:00 : Budapest
BFZ Székház

Lesták Bedő Eszter (hegedű, barokk hegedű), Pilz János (hegedű, barokk hegedű), Rajncsák István (barokk brácsa), Mahdi Kousay (cselló, barokk cselló), Sovány Rita (viola da gamba, barokk cselló), Martos Attila (violone), Pivon Gabriella (barokk fuvola),
Cszizmadia Angelika (csembaló), Dinyés Soma (orgonapozitív, csembaló),
Varga Judit (csembaló)
"Kamarazene korhű hangszereken"
BIBER: e-moll szonáta, C. 142
J.S. BACH: D-dú;r gambaszonáta, BWV 1028
J.S. BACH: g-moll triószonáta, BWV 1029
MOREL: Chaconne en Trio
PACHELBEL: c-moll partita
J.S. BACH: C-dú;r triószonáta, BWV 1037
J.S. BACH: 5. Brandenburgi verseny, BWV 1050

17:30 : Budapest
Klebelsberg Kultúrkúria

Szecsődi Ferenc, Csévi Flóra (hegedű),
Szentpéteri Gabriella (zongora),
Kiss Zenede tehetséggondozott növendékei
"Ünnepi koncert - a Klebelsberg Kuno Hét programja."
Ignaz Pleyel, Rózsa Miklós és Hubay Jenő

18:00 : Budapest
Olasz Kultúrintézet

Michel Béroff (zongora)
MÁV Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Csaba Péter
FRANCK: Szimfonikus variációk
RAVEL: Zongoraverseny bal kézre
SIBELIUS: II. szimfónia

18:55 : Budapest
MűPa, Fesztivál Színház

"Metropolitan Operaközvetítések a MűPában"
THOMAS ADÈS: Az öldöklő angyal

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Horti Lilla, Megyimórecz Ildikó (szoprán), Erdős Attila (bariton), Pataki Bence (basszus), Virág Emese (zongora)
Műsorvezető: Kovács Sándor
Művészeti vezető: Marton Éva
"Mihalovich-dalok"
Emlékezés a 175 éve született zeneszerzőre, a Zeneakadémia rektorára

19:00 : Budapest
Klebelsberg Kultúrkúria

Bándi János, Bándi Írisz Réka (ének)
Salgó Tamás (zongora)
HANDEL: Jöjj, béke angyala (duett)
LULLY: Gavotte / hegedű szóló (Bándi Írisz Réka),
ERKEL: Bánk bán/Bánk-Gertrudis (duett)
WAGNER: Tannhäuser / Romerzählung (Bándi János)
VERDI: A trubadúr / Máglyaária, (Bándi Írisz Réka)
BIZET: Carmen / Seguidilla (duett)

19:00 : Budapest
Óbudai Társaskör

Feriencsik László (fagott)
Capella Savaria
Művészeti vezető: Kalló Zsolt
JOHANN DAVID HEINICHEN: G-dúr concerto, S. 214
JOHANN FRIEDRICH FASCH: C-dúr fagottverseny, FaWV N:C1
WILLEM DE FESCH: E-dúr concerto grosso, op. 3/3
WILLEM DE FESCH: a-moll concerto grosso, op. 3/6
JOHANN DAVID HEINICHEN: G-dúr concerto, S. 213

19:00 : Budapest
Benczúr Ház

Ishimoto Hiroko (zongora)
"Női szerzők a férfiak árnyékában"
Fanny Mendelssohn, Teresa Carreno, Lili Boulanger, Elfrid Andrée, Benna Moe, Haruna Miyake, Agathe Backer, Dora Pejacevic és Amy Beach művei

19:00 : Budapest
Erkel Színház

ROSSINI: Olasz nő Algírban

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Simon Izabella, Várjon Dénes, Roman Rabinovich, Érdi Tamás (zongora)
Veronika Eberle, Muriel Cantoreggi (hegedű), Kim Kashkashian, Andrea Hallam (brácsa), Perényi Miklós, Marie-Elisabeth Hecker (cselló), Fejérvári Zsolt (nagybőgő)
Radovan Vlatković (kürt), Klenyán Csaba (klarinét), Lakatos György (fagott)
"kamara.hu - a Zeneakadémia Kamarazenei Fesztiválja"
DEBUSSY: En blanc et noir
CHOPIN: cisz-moll noktürn, Op. posth.
CHOPIN: 1. (g-moll) ballada, Op. 23
JANÁČEK: Concertino
JANÁČEK: Pohádka
SCHUBERT: A-dúr („A pisztráng”) zongoraötös, D. 667

19:30 : Budapest
Pesti Vigadó

Kruppa Bálint (hegedű)
Szent Efrém Férfikar (karnagy: Bubnó Tamás)
Concerto Budapest
vez.: Rácz Zoltán
"Orbán 70, Csíky 80"
ORBÁN GYÖRGY: Serenata No.1
ORGÁNY GÖRGY: Hegedűverseny
CSÍKY BOLDIZSÁR: Új mű - ősbemutató
CSÍKY BOLDIZSÁR: Gulag

20:00 : Budapest
Budavári Mátyás-templom

Solti Kamarazenekar
18:00 : Pécs
Kodály Központ

Bogányi Gergely (zongora)
Pannon Filharmonikusok
Vezényel: Cristian Mandeal
"Élet és halál táncai"
BARTÓK: Táncszvit
LISZT: Haláltánc
RICHARD STRAUSS: Hétfátyoltánc
DEBUSSY: A tenger
A mai nap
született:
1786 • Carl Maria von Weber, zeneszerző († 1826)
1899 • Ormándy Jenő, karmester († 1985)
elhunyt:
1986 • Bárdos Lajos, zeneszerző, karnagy (sz. 1899)