vissza a cimoldalra
2018-06-21
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60882)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4039)
Momus társalgó (6335)
Milyen zenét hallgatsz most? (24997)
Társművészetek (1255)
Haladjunk tovább... (213)
Kedvenc előadók (2821)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2277)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11277)
A csapos közbeszól (95)

Pantheon (2236)
Erkel Színház (9344)
Erkel Ferenc (1046)
Palcsó Sándor (215)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2769)
Élő közvetítések (7246)
Wagner (2594)
Kinek tetszik Rimszkij-Korszakov ? (46)
Opernglas, avagy operai távcső... (20100)
Jacques Offenbach (471)
Bánk bán (2965)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (892)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1424)
Franz Schmidt (3141)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1234)
László Margit (149)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (ALASZKA, 2002-07-25 08:02:53)

   
60882   nizajemon • előzmény60881 2018-06-21 19:07:31

No de ki adta ki a feladatot az esetleges megfúrásra??

60881   Hangyász • előzmény60880 2018-06-21 17:52:23

No, ez olyan kategória, amely nem fér bele egy magára adó komoly operaház repertoárjába. Értem én, hogy meg kell(ene) tölteni azt a hodályt, meg hogy a sekélyes ízlésű plebs inkább erre jön be, mint az Istenek alkonyára/Árnyék nélküli asszonyra. Én az ismeretlenség homályából felbukkanó N. Horváth Zsófiában Egei Antal és Horváth Zsolt fiktív alakját látom, akinek az a feladat jutott, hogy Ókovácsot megfúrja. (Homokos propaganda ide vagy oda: A bevallottan uranista Szymanowski zseniális Roger királya hatására senki sem lesz az; más kérdés, hogy nehezen befogadható magas minősége miatt e mű sem fogadható a szellemi proletariátus számára.)

60880   -zéta- • előzmény60879 2018-06-21 16:56:11

Csak 15 előadást töröltek a 44-ből, tehát 29-et megtartanak (illetve, már néhányan túl vagyunk)... Még megnézheted...;-)

60879   parampampoli • előzmény60875 2018-06-21 16:54:31

Én most lettem kíváncsi rá, és jövő héten akartam volna megnézni. Ezek szerint hiába? (Nem értem, hogy akkor most ugrik az egész produkció, vagy csak bizonyos előadásai?)

60878   Edmond Dantes • előzmény60877 2018-06-21 16:42:12

"A Billy Elliot iránti érdeklődés egy ilyen hosszú széria után már nem mutatkozott megfelelőnek." Ez így van. Ehhez képest viszont 2019-re is meghirdettek egy csomó előadást: azokkal vajon mi lesz?

"Pompás a sakkjátékos." Ha hagyják, ha teheti, teszem hozzá én. Normális helyen ebből a katyvaszból nem lehet(ne) jól kijönni. Vagy a hozzá közeli, "negatív kampányt folytató" sajtóval kellene bajszot akasztania -vajon mit szólna hozzá Kedves Tatjána Nénje, akivel arrafelé levelezget?- vagy az igazgató ill. a menedzsment (lenne) felelős egy rakás előadásnak a kereslet rossz megítélése miatti lemondásáért és annak anyagi és erkölcsi káráért.  Továbbiak Erkel-topik 9340-ben. 

60877   musicus2 • előzmény60875 2018-06-21 15:51:33

Ókovács prímán ért a médiához és a közönséghez. A Billy Elliot iránti érdeklődés egy ilyen hosszú széria után már nem mutatkozott megfelelőnek. Erre spontán megjelenik egy cikk egy ővele nem ellenzéki lapban, hogy a BE ilyen meg olyan. Nem a bemutató után, hanem éppen most jutott el ez az észbe. Ő válaszol, hogy a BE nem ilyen meg nem olyan, adtateremtette! Majd ugyanezt megismétli, hogy, hát, valóban nem, de azért mégiscsakegyparányiteffélécskedeazértmégsem (és ez máris találgatásokra és további cikkekre ad alkalmat, de nem a lényegről persze). És rövidesen leveszi a BE-t a műsorról. Miért? hát persze hogy a sajtóban megjelent cikk nyomán megcsappant közönség miatt... mert hát egyébként nem szokott az megcsappanni. Az ellenzéknek pedig jut egy gumicsont, hogy a kormány emilyen meg amolyan... A kormánypártiaknak pedig másik, hogy hát azért ezt mégsem hagytuk szó nélkül, és lám... Presztízsveszteség pedig nincs a nem tökéletes szimattal meghatározott előadásszám miatt. Pompás a sakkjátékos. 

60876   nickname • előzmény60871 2018-06-21 15:16:18

Nem lett volna az, de engedessék meg: én láttam ezt a Faust rendezést Elena Mosuccal Margitként és Rost Andreával is. Rendezés ide vagy oda: mindketten toronymagasan Sáfár felett énekelték a szerepet. Aztán hallottam Létayval is, na az se jött be. Most megírhatod az elismerésedet, hogy én vagy hatszor képes voltam végig nézni ezt a Faust-rendezést :-).

Viccet félretéve egyébként nem lett volna, de vannak más énekeseket, akiket ki leetne tüntetni szerintem és szerepeket is többet lehetne nekik adni. Mondjuk Sümegi Eszter is megkapta kétszer: megérdemelten. Balga Gabriella nem tudom megkapta-e - megérdemelné. A Hugenottákban nyújtott alkaítása után mindenképpen. Aztán Schöck Atala mintha megkapta volna - ő is megérdemelte. És Kiss András szerintem ebben az új Bohémélet rendezésben is figyelemremélót alakítót, ahogy a múlt évadban figyelemreméltó Mefisztó is volt Szegeden - mondjuk neki is adnék több lehetőséget, utána esetleg díjat. Lehet amúgy nincs igazam, de egy jó énekest a rossz rendezés nem köt gúzsba. Kolonits ebben a semmilyen Don Giovanni rendezésben is, amit 2011 óta "élvezhetünk", remekba szabott Donna Annákat alakított. 

60875   -zéta- 2018-06-21 15:00:01

Az Operaház lemondta a Billy Eliot további előadásait...

60874   parampampoli • előzmény60872 2018-06-21 07:13:26

Azt hittem, hogy a momus lelkes fórumozójaként már tudomásodra jutott, hogy Sáfár férje a magyarországi BMW potentátja, nem mellesleg a színház egyik főszponzora. Ezért énekel annyit kedves neje, mindegy, hogy hogyan. Ő nem kamaraénekesnő-szint (egykor Petrovics még szerepet se adott neki), hanem a közepesnél is gyengébb vidéki. Egyébként ez az egész kamaraénekesi dolog átláthatatlan elvileg és gyakorlatilag is. Mire adják és kinek? Az utóbbi években tökéletesen degradálódott, most, hogy Kolonits megkapta, ismét rangja lesz neki. Tőle. De a másik kettő? Már elnézést..  Se Sáfár, se Szegedi nem olyan szint, hogy ilyen kitüntetésnél szóba jöhessen.

60873   IVA • előzmény60865 2018-06-21 06:08:00

Az „igenis”-t bátran tekintem előzményre való hivatkozásnak. Az „igenis jó rendezésben” Sáfár Orsolya egy jól fizető álláshoz illően ápolt külsejű, ideges, hiszterikus narkóst alakított. Ilyen felfogásban, színészvezetéssel nem jelenhet meg szegény Mimi mélyen érző, érzelmes figurája. Nem csoda, hogy Rodolfo, szenvedélyes hódítása közben, egy pillantást sem tud vetni rá: ez biztosan az igenis jó rendezés következetességét igazolja.
Nem sokat tudhatsz a Nádasdy-rendezéseken túli és a mai Salzburgon inneni életről.

60872   IVA • előzmény60864 2018-06-21 05:23:42

Ami az énekesek életkorát illeti, itt most operajátszásról beszélünk vagy alsó korhatár nélküli tehetségkutatóról?
Minő kegyelme az életnek: úgy hallgathatom, nézhetem Sáfár Orsolyát, hogy fogalmam sincs, ki a férje, sőt még kíváncsi sem vagyok rá. Ezt hívják édes tudatlanságnak?

60871   IVA • előzmény60862 2018-06-21 05:18:45

Kedves Nickname, nekem is van ám nickname-em, amely alatt én vagyok az a valaki, aki bizony megjegyzi, hogy egy színpadi alakítás hatását nagymértékben befolyásolja annak komplexitása. Norinát ugyan nem Sáfár Orsolyával láttam, de Káel Csaba „Don Pasquale-rendezésének” semmi köze Donizetti operájához és annak hősnőjéhez. Annál kevesebb köze csak a Fausthoz és Margithoz van ……… (nem nézek utána, kinek a) „Faust-rendezéséhez”, amint Anger Ferencnek sincs lila gőze sem Lauretta alakjáról.
Namármost, ha az egyik kamaraénekesi kitüntetést nem Sáfár Orsolya kapja, hanem más – az talán Netrebko lett volna? Miről tetszenek beszélni?

60870   IVA • előzmény60861 2018-06-21 05:04:34

Milyen a „túl jó Mimi”? Tán olyan, mint Netrebko volt Salzburgban, aki inkább túl volt már Mimin?

60869   IVA • előzmény60860 2018-06-21 05:01:17

Nézői-hallgatói múltamban számosan akadtak komplett operalemezre nem kívánkozó hangú énekesnők, de senki sem vonta kétségbe, hogy szopránok, szubrettek. Azt hiszem, túl erősek az indulatok Sáfár Orsolya ellen.

60868   telramund • előzmény60866 2018-06-20 15:37:51

Ebben Önnek teljesen igaza van!

60867   nickname • előzmény60864 2018-06-20 14:38:51

Rőser Orsolyát én nem bántom: ő azért sokkal jobb, mint Sáfár. Valois Margitként is szépen helytállt. 

60866   peter 2018-06-20 14:23:46

Szerintem jelenleg az operaház kiemelkedő énekese Kolonits Klára. Sajnos csak két évvel ezelőtt hallottam először (bel canto reoladed) és meg kell mondjam elvarázsolt. A hangja kiegyenlítetten szól a legnagyobb magasságokban és mélységekben is. Technikai problémája nincs. Egy hamis hangja nincs. Vannak énekesek, akiknél az ember azon izgul, hogy ki tudja énekelni az ária végi magas hangot. Kolonitsnál ez meg sem fordul a fejemben. Csak rá lehet figyelni. Lucia, Hugenották, Norma – mindben a maximumot adta. Csak megjegyzem, hogy nála sokkal gyengébb énekesek kaptak már Kossuth díjat. Sok operát láttam életemben (70) , megfordultam Europa jelentős operaházaiban, ő mindenhol megállná a helyét. Hogy mi a titka, nem tudom! A fentieken kívül valószínű egy kisugárzó egyéniség.                                                              Mindezt azért írom, mert szerintem ő ma nem hasonlítható senkihez az operaház jelenlegi énekesei közül.

 

60865   Edmond Dantes • előzmény60862 2018-06-20 11:10:33

Bohémélet: a hangjának nem passzolt, a játéka tetszett. 2.0 igenis jó rendezés. Van élet a Nádasdy-rendezésen túl és kívül. Szerencsére.

60864   Pristaldus • előzmény60863 2018-06-20 11:09:04

Maradjunk annyiban, hogy Sáfár már egyáltalán nem annyira fiatal énekesnő, csakúgy mint Röser Orsolya, és még jó néhányan,akikről ezt szeretnék elhinteni! Sáfár full protekciós a férje miatt, kéz kezet mos alapon! Ókovács többek között az ilyen intézkedései miatt nem vehető komoly operadirektornak! 

60863   nickname • előzmény60860 2018-06-20 10:26:19

Rengeteg mindent énekelt már, de valóban nem kiemelkedő, ahogy Szegedi Csaba sem, de ez van. Ókovácsék az ő szekerüket tolják, mint fiatalabb tehetségek és valamiért Molnár Leventét is megtették Bánk bánnnak. Nem tudhatjuk miért. 

60862   nickname • előzmény60861 2018-06-20 10:24:50

Nekem Norinaként se nagyon tetszett. Laurettája nem volt kiemelkedő, de nem volt rossz. Margitként is hallottam - az Mimije mellett is felejthető volt. Most biztos valaki megjegyzi, hogy abban a rendezésben hogyy lehetne jó Mimit énekelni - Netrebkónak azért sikerült, tehát nem lehetetlen. Ha valakinek nem sikerül, az nem a rendezés milyensége miatt van. 

60861   Edmond Dantes 2018-06-20 10:22:11

Sáfár Orsolya pl. jó Lauretta és jó Norina volt és/de pl. nem volt túl jó Mimi. Amúgy mit jelent és mivel jár a "kamaraénekesi" rang/cím MÁO-ban? Mert ha azt jelenti, amit pl. Bécsben, ahol leginkább a legnagyobbak kapják, akkor attól tartok, megint túltolták a biciklit (vagy a gépkocsit) ebben az esetben (is).

Megjegyzem, most, hogy a tegnapi Játék-kérdés okán átfutottam az örökös tagok listáját...hát ott is akadnak "kakukkfiókák", nem kevesen. Senki nem vádol(hat) azzal, hogy a "régi nagyok" kizárólagos tisztelője lennék, na de...nem folytatom.

60860   Pristaldus • előzmény60859 2018-06-20 08:40:01

Még szubrettnek sem nevezném, mert ahhoz is jóval szebb és jobb minőségű hang kell!

60859   nickname • előzmény60858 2018-06-20 07:16:33

Az a baj, hogy az emlegetett szubrett szoprán sok mindent énekel, amit nem kellene, mert két számmal nagyobb a hangához képest a szerep. Persze amíg kiosztják rá a szerepeket, addig miért ne vállalja el?

60858   IVA • előzmény60854 2018-06-20 04:01:04

A szubrett nem minőségi kategória. Jó szubrett nélkül előadhatatlan lenne a Szöktetés a szerájból, a Così fan tutte, a Don Giovanni. Az operett műfajában is sokoldalúan tehetségesnek kell lennie egy igazi szubrettnek.

60857   IVA • előzmény60853 2018-06-20 03:45:37

„Versenyzőket” látnánk az operaszínpadon?
Sáfár Orsolya és Szegedi Csaba valóban fiatalabb Kolonits Kláránál, ezzel együtt inkább ugyanabba a generációba tartoznak, mint ifi versenyzőkébe.
A számos szitok ellenére megjegyzem: a leköszönt évad tapasztalata szerint Sáfár Orsolya éneklése és játéka is sokat csiszolódott az előző időszakhoz képest. Nem tehet arról, hogy olyan rendezők kezébe kerül, mint Anger Ferenc vagy Almási-Tóth András. Szegedi Csaba Tiborca a Bánk bán-koncerten kiváló volt!
Érdemes lenne tudni a kamaraénekesi kitüntetés kritériumait operaházunkon belül. Ha ezt a díjat elsősorban a vonatkozó évad teljesítményéért és a színvonal fejlődő tendenciájáért adják, én egyetértek Sáfár és Szegedi díjazásával is. Ha az csak világszínvonalon teljesítő és nagy formátumú művészt illethet meg, akkor csak Kolonits választása vitathatatlan. De úgy látszik, három énekes elismerésére volt (van) keret, és ez esetben el kellett tekinteni a díjazottak kaliberének kiegyenlítettségétől.

60856   IVA • előzmény60847 2018-06-20 03:09:08

Szintén köszönöm.

60855   IVA • előzmény60848 2018-06-20 03:05:04

1. Az operaházi előadásra nem gondoltam.
2. Egy hiányos vagy téves tévés vagy képes riportból emlékeztem úgy, hogy a diósgyőri Don Giovannit Horváth Ádám címszereplésével rendezte Kovalik Balázs. De azt sem zárhatom, hogy én nem figyeltem eléggé tudósításra, amely a későbbiekben nem foglalkoztatott.
Köszönöm az alapos korrigálást, mind az ismereteim, mind a fórumanyag javára! Előzményre való hivatkozás mellőzésével is zavarba ejtő a figyelmed irányomban.

60854   Carellig 2018-06-20 02:25:15

Egy fele hangját elvesztett,indulatos kiabálással kompenzáló baritenor....és egy szubrett szopránocska férji háttérrel.....Kamaraénekesek....szép hogy itt tartunk.

60853   sztalin • előzmény60852 2018-06-19 21:56:40

Bizonyára az is sokat nyom a latban hogy ki mennyit énekel(het), Kolonits Klára nagyságrenddel kevesebbet mint a két fiatal versenyző. Sajnos. De és mégis kapott díjat.

60852   Pristaldus 2018-06-19 11:06:22

Kolonits és BMW Sáfár, ők ketten azonos kategóriák? Na és Szegedi Csaba? Jézusom!

60851   parampampoli 2018-06-19 10:46:04

Egyébként megvannak az új kamaraénekesek. Kolonits Klára, Sáfár Orsolya, Szegedi Csaba. Kolonitsnak gratulálok, abszolút megérdemelte! (A többi netto vicc.)

60850   parampampoli • előzmény60846 2018-06-19 10:37:59

Semmiféle skatulya nincs, nálam legalábbis. Mindenki minden este tiszta lappal indul. Produkció van, teljesítmény, általános hangi képességek és napi diszpozíció. Egy jelenleg népszerű magyar tenorról elég rossz véleménnyel voltam, utána keresetlen egyszerűséggel a legnagyobb élő magyar tenornak neveztem, majd mikor egy év után aprópénzre váltotta tehetségét, "kiszerettem" belőle. Hogy mit hallok, csak az számít.

60849   Edmond Dantes • előzmény60846 2018-06-19 08:35:22

Tisztelt bölcsész uram, ez így igaz. Horváth Ádám Wotanja is bizonyára Az istenek alkonyára fejlődne a csúcsra. Kár, hogy Wagner abból már kihagyta a főcsővezetőt.

60848   Edmond Dantes 2018-06-19 08:29:04

Kovalik Balázs vs Horváth Ádám lejjebb ismertetett Don Giovanni-esete a közismert osztogat-fosztogat szép példája. Mivel nem voltam ott a felkérés(ek)nél, 2-3 percet rászántam a dologra.

1) Ez a cikk arra utal, hogy Kovalik aligha kérhette fel az énekest a szerepre, amit aztán elénekelt, úgy, ahogy. (Ld. a cikket.)Nemcsak hogy nem Kovalik rendezte az operai előadást, de a belinkelt előadás(ok) idején (2011) már  az Operaház művészeti vezetője sem volt. 

2) Ez a cikk pedig arra utal, hogy Kovalik Balázs rendezte a diósgyőri Don Giovannit, de/és "a produkció kezdeményezője és lelke Horváth Ádám...Leporelló szerepét énekli." Azaz még "saját" fesztiváján sem énekelte a címszerepet Kovalik kezei közt. Többi stimmel(t).

60847   miketyson • előzmény60845 2018-06-19 07:34:29

Azt hiszem, ezt rosszul tudod. Horváth Ádám Kovalikot kérte föl, hogy megrendezze a Don Giovannit Diósgyőrben. Ez azért nem fölfedezés, legfeljebb afeltételek elfogadása. 

60846   bölcsész 2018-06-19 07:16:40

Tisztelt uraim, az énekes - ember. Változik, romlik, javul, fejlődik, hanyatlik. Csak az önök skatulyái örökkévalóak.

60845   IVA • előzmény60839 2018-06-18 22:13:33

Horváth Ádámot Kovalik Balázs fedezte fel Don Giovanni szerepére. Neki valószínűleg nem tűnt sem kevésnek (kilóra), sem hamisnak. (Vagy mindez nem érdekelte.)

60844   Héterő • előzmény60843 2018-06-18 17:49:34

" Általában Tertullianusnak (kb. 155-230) tulajdonítják ezt a hiszem, mert képtelenség kijelentést, ... A mondat azonban ebben a formában sem Tertullianusnál, sem más egyházatya fennmaradt munkáiban nem fordul elő. " Forrás: Heidl György, Pécsi Egyházmegye

60843   Edmond Dantes 2018-06-18 17:36:00

Credo quia absurdum (Tertullianus)

60842   Klára • előzmény60838 2018-06-18 16:27:02

Csak egy baj van:Eyvazov neve mögött nincs ott a Hungary! Egyéb beprotezsált dilettánsok neve mögött viszot sajnos ott van! Egyébként nem ez az első eset, amikor "vitatható" képességű énekesünk lép fel külföldön, és a MÁO-ban is énekelt olyan, aki kissé kívánnivalót hagyott maga után - hogy pc legyek.

60841   telramund • előzmény60839 2018-06-18 08:55:11

Ha van ,aki vevő erre és nem búzzák ki és van impressario ,aki eléri,hogy énekelhessen lehet az embernek véleménye,hogy nincs valakinek hangja tesznek rá.

Azért volt idő ,amikor  Főigazgatónak jó lett volna állítólag, Ókovács helyett .Csak a idő múlik és a memória romlik.Na persze más Főigazgatónak lenni és más Wotant énekelni.Na részemről ennyit a kérdésről..

60840   parampampoli • előzmény60839 2018-06-17 14:29:11

Aki valaha hallotta énekelni, tudja, hogy abszurd képtelenség az egész. Hogy aztán van, aki az abszurditásokat szereti magyarázni, más lapra tartozik.

60839   Edmond Dantes • előzmény60838 2018-06-17 13:24:11

A helyes megfejtes inkabb beirasanak utolso ket mondataban lehet. Nem tisztem megitelni Horvath Adam enektechnikajat, hangkepzesenek minoseget, de amit es amikor vele hallottam, az mar kilora is igen keves volt: pl.Don Giovanni, 1-1 oratorium. Meg ezekhez is keves, hogy szolhatnak akkor pl. a Wotanjai? (Szakertok szerint hamisan is enekelt, de mondom, az mar szakmai ugy.)

60838   telramund 2018-06-17 12:00:29

Már 4 éve énekli Wotant.Ha olyan borzalmas lenne nem hívnák még a Tirol Fesztválra sem.Lehet fejlődött.Minden előfordulhat.Van akinek elmegy van akinek megjön a hangja.Ha egy Eyvazov a legnagyobb helyeken énekelhet HÁ miért nem tehetné!Állítólag sok minden csak összeköttetés kérdése.Ezért is van annyi borzalmas előadás.

60837   parampampoli • előzmény60836 2018-06-17 10:37:23

Mi????? Ez viccnek is vicces...

60836   -zéta- 2018-06-16 21:20:06

Az Operaház egykori főigazgatója komoly Wagner-karriert bonyolít Ausztriában: íme...

60835   IVA 2018-06-16 03:06:33

Vajon milyen hatással volt Petur Gertrudisra?
Gertur és Bánk duettje a második felvonásból – olvasható a mai Bánk bán-koncert színlapján.
Ugyanakkor: BALETT BRNOBAN (LOL) – olvasható a MÁO havi műsorfolyamában.
Szerintem BRNÓBAN.
Tegnap feltöltött friss tájékoztató az Eiffel Műhelycsarnok és az Operaház építési munkálatairól:
Építási munkálatok az Operában: https://www.facebook.com/Operahaz/videos/10155615749818181/

60834   Edmond Dantes • előzmény60829 2018-06-14 10:47:46

Nagyon szép, szabatos kiírás: külön rendelés férfi, külön rendelés női jelmezekre, ruhákra, igazán dicséretes, biztosan ez a lényeg (gender-divat!), talán újabb hungarikum született. (Vö. régi iskolabejárat-feliratok: fiú bejárat - leány bejárat) Pénz nem számít. Azért azt sem ártana tudni, milyen produkciókhoz rendelik évekre előre, lehet találgatni. De ha már így alakult:  fejtörőt lehetne indítani  momuson! Kérdés így szólna: milyen operában használnak Chanell (sic!) kabátot? Disdashát? I. világháborús katonai öltözetet? Plasztont (sic!)? és így tovább. Ezek szerint X évre előre megvan a műsor. Oké. Már csak az a kérdés:mikortól? És meddig?

60833   IVA • előzmény60829 2018-06-14 02:56:28

Lehet, hogy ez a hír független az Operaház felújításától, de talán összefügg A bahcsiszeráji szökőkút (a Márk Tivadaréi helyett) újratervezett jelmezeivel és azok legyártásával.

60832   IVA • előzmény60828 2018-06-14 02:51:46

Tisztelt Joska141! Ha Ön a 4 bekezdéses kis hozzászólásomat – nem minden élc nélkül – nagyívűnek minősíti, engedje megjegyeznem, hogy fogékony vagyok a kenetmázas élcre.
Lejjebb jelentkezett a véleményével egy fórumtárs, alighanem a polgári nevén, aki 2012-09-29 16:56:10 időpontban egyszer már udvariasan elköszönt tőlünk. 2015-05-03 04:50:11 időpontban aztán mégis visszatért, hogy engem Álnevű Bátor Harcosnak szólítva (ismétlem, fogékony vagyok az élcre), az Operaház aktuális veszteségeit és az „öntömjénező mázzal leöntött idiotizmust” összehasonlítsa a „Fischer-Kovalik-Vass korszakkal”. (Akkorra már elfelejtette, hogy ez egy fórum, amilyenből százezrek léteznek a földkerekségen, sok millió álnevű userrel, ez tehát annyira lehet a gúny jogos tárgya, mint a két orrlyuk.)
A fórumhasználó ezután ismét visszatért, 2018-06-12 17:35:20 időpontban, nem egyébbel, mint klasszikus öntömjénezéssel. Erre reagáltam csupán, hogy a tömjén ne legyen olyan tömény – a nagyívűség igénye nélkül.
Nem hiszem, hogy „komplexen” össze lehetne hasonlítani, miben jobbak és miben kevésbé jobbak a jelenlegi és az előző operai vezetések. Talán mértékadó lenne, hogy a 2006 és 2010 közötti időszakban nem sok előadást láttam, de azok sem adtak megrázó élményt, és szinte csak rossz rendezésekkel találkoztam – ezzel szemben 2010 márciusától napjainkig mindkét játszóhelyen szemérmetlenül sokat, kevés megrázó élménnyel és szinte csak vérlázítóan rossz rendezésekben? Mértékadó, hogy míg az előző évtizedben a vezetők nem tudták (vagy eszük ágában sem volt) meghívni a fiatal világsztár Anna Netrebkót, akár Villazónnal, akár Schrottal, és már-már úgy rémlett, hasonlóan járunk vele, mint Tebaldival és Callasszal, akik sohasem léptek fel operaházunkban (és akkor még Eyvazov miatt sem kellett szörnyűködniük a szörnyűködőknek) – addig az Ókovács-érában mégiscsak járt nálunk Netrebko, igaz, civil fellépőruhákban, de mégiscsak teljes főszerep-alakítással; és igaz, hogy Eyvazovval, de ő ma már benne van Netrebko árában. És járt nálunk Erwin Schrott is, nem is csak egyszer, és akik megnézték, felejthetetlen Don Giovanni-élményekkel gazdagodhattak.
Ki lehetne szúrni más szempontokat is (például, hogy melyik Carmen-rendezés volt bűnrosszabb, a Szinetár Miklósé-e vagy az Oberfrank Pálé), azt hiszem, a versenyben egyik korszak vesztesebb lenne, mint a másik. Akkor is, ha azt vizsgáljuk, mikor volt büdösebb a III. emeleti mosdó, 2010 előtt vagy tavaly.
További példák helyett egyet mondok: ha egy két játszóhelyes színház vezetése annak árán akarja folytatni az üzemet, vagy tartani a nagyobb presztízsűnek a színvonalát, vagy megmaradni vezetői székében, hogy az egyik, művészeti és társadalmi szempontból szintén nagyon fontos játszóhelyétől megválik, ám nem az arról való lemondással, hanem annak megsemmisítésével, annál alávalóbb vezetés a világon nem létezik.
Az Erkel színházi nézőtér telítettségének említését azért nem jogos hiányolnia hivatkozott hosszászólásomban, mert éppen én időről időre meg szoktam említeni ezt a témát, az interneten látott és a nézőtéri, személyes tapasztalatom nyomán. Nem így van? De ha ezt most Ön tette meg, súlyos kérdésről lévén szó, hadd tompítsam a túlzásait. A szinte teljesen üres erkély és a tátongó széksorok nem majdnem valamennyi, csupán (sajnos) több előadásra jellemzőek; a jelenlevő nézők legtöbbje 1200–6200 forintos jeggyel (illetve a bérletével) ül a nézőtéren. Néhány előadásra meghirdetnek különböző címen különböző mértékű kedvezményt, ezek közt előfordul egységesen 500 forintig leszállított előadás is, és bizony van, amikor így sem sikerül barátságosabbá tenni a képet.
Hogy mi lehet ennek az oka? Hát ezt is pontosan meg szoktam írni, sajnos valamennyi hozzászólásomban. Az előadásokon nem történik csoda. A közönség lelkesen tapsol a műnek, a zeneszerzőnek, az énekeseknek, táncosoknak, zenekarnak, de aztán nem jár híre annak, hogy a színpadon varázslat történt. Tehetségtelennél tehetségtelenebb rendezők „kísérleteznek”, minél közönségesebb, civilebb megjelenítésre törekedve, vagy közönségességükön és civilségükön felülemelkedni képtelenül. Mindehhez hozzájött a most leköszönő szezon drasztikus helyáremelése és az ügyetlen, célt és irányt tévesztett és/vagy érdektelen marketing és közönségszervezés.

60831   IVA • előzmény60827 2018-06-14 02:31:18

Nem csak az elmúlt nyolc évben, hanem az utóbbi huszonkilenc évben; nem csak a MÁO-ban, hanem Magyarországon bárhol bárkit ki lehet rúgni egy tollvonással. Néha-néha munkaügyi per követi az ilyesmit, amelynek nyomán a tollvonásnyi tinta mellett a munkaadó némi pénzébe kerülhet a hétköznapi önkény.

60830   IVA • előzmény60826 2018-06-14 02:29:00

Sem ünnepelned, sem gyászolnod nem kell semmit sem: a destruktív személyiség is ember.
Még ha máshonnan nem is, a Társművészetek-topic vagy fél tucatnyi érdekes és jól fésült hozzászólásából tudjuk, hogy az Erkel Színházon kívül is van kulturális élet. Ám. Köszönjük.

60829   joska141 2018-06-13 16:47:09

Teljesen az Operaház felújításától feljesen független hír a mai sajtóból:

"Több mint 140 különféle típusú férfi és női jelmez elkészítését rendelte meg az Operaház – derül ki az uniós közbeszerzési értesítőből, a TED-ből. Az óriási beszerzés két tételben történik, és a 30 százalékos opciós keretet is beleértve összesen 624 millió forintot tesz ki. A pályázatot konzorciumban elnyerő két cég, a Méretes Szabó és a Jelmez Art Kft. ezért a kivitelezést és a szállítást vállalja, négy éven át – a jelek szerint az anyagköltséggel nem lesz gondjuk, ugyanis az Operaház biztosítja a jelmezek anyagát is."

60828   joska141 • előzmény60822 2018-06-13 14:24:53

Tisztelt "IVA"! Nincs meg az az ismeretanyagom, hogy történelmi, ideológia, bírósági, jogi ügyekben állást foglaljak. Úgyszintén nem tudom komplexen megítélni, hogy a jelenlegi operai vezetés és az előző operai vezetések összehasonlításában melyik miben jobb és kevésbé jobb.

Azt azonban látom, erre nagyívű hozzászólásában Ön nem tér ki, hogya felújított Erkel Színház majdnem valamennyi előadása tátongó széksorokkal, szinte teljesen üres erkély nézőtérrel megy. A mai viszonylatban nevetséges 500-1000 Ft os, leggyakrabban félárú jegyekkel sem lehet nézőket-hallgatókat bevonzani, még az Operaház felújítása alatt sem!!!

Azért - ideológiai, kulturális missziós, küldetéstudat és egyebek mellett - valahol mégis jelent valamit, hogy az adott intézményt látogatják-e az emberek.

60827   Edmond Dantes • előzmény60821 2018-06-13 09:20:15

Egyetértek: a színház nem demokratikus intézmény. Csak arra utaltam, hogy mostanság (azelmútnyócévben) egy tollvonással lehet kirúgni, jogi kifejezéssel munkaviszonyát megszüntetni pl. MÁO munkavállalóinak, művészeinek. Előzőleg a közalkalmazotti státuszukhoz körömszakadtáig ragaszkodó munkavállalók, művészek előtt térdepelve-könyörögve kellett tárgyalni erről. Az volt a "demokrácia", nem működött. Mára valszeg "jól" (diktatorikusan, "fortélyos félelemmel") megoldották a dilemmát. Nem ismerem a Ház belső viszonyait, de nagy tétben fogadok, hogy alaposan kiiktatták a közalkalmazotti státuszt, ahol csak tudták. 

60826   Edmond Dantes 2018-06-13 09:08:58

Talán éppen ma ünnepelhetjük az Erkel Színház megmentésének és újranyitásának tízezredik laudációját, a 2010 óta regnáló kulturális vezetés nagyjából egyetlen maradandó pozitív cselekedetét. Mihez is kezdenénk, ha még azt sem írhatnánk a javukra... Pezsgő, himnusz. Az Erkel Színházon kívüli kulturális életben pedig (mert van ám kulturális élet az Erkel Színházon kívül is)  "lebombázott hidak, színházak" = értsd: kulturális romok sokasága. Gyászos szaldó.

60825   Edmond Dantes • előzmény60820 2018-06-13 08:57:53

off Mi számít(ott) a "recesszió idejének"? Szerintem 2007/8-tól néhány év = az első (2002-10) "elmútnyócév" utolsó 2,5-3 éve, de az vastagon. A cápák, mohó építőipari mogulok a recesszió idején nem kifacsarták a kisegzisztenciákat, hanem leállították az építkezéseket, mert nem volt fizetőképes kereslet. Nagy különbség. Aki meg tehette, elment külföldre.

on MÁO felújítását már bőven a fellendülés időszakában tervezték meg = be kellett/lehetett volna tervezni a megemelkedett anyagárakat, a hiányzó munkaerőt (mert addigra már leléptek számosan külföldre), utóbbiból következően az itt maradó munkaerő megemelkedett költségeit (bérét, közterheit, egyebeit).. nem tették. Alultervezték tehát, ahogy mindent. És persze alultervezték az alkotmányos költségeket, azt sosem lehet elég "jól" megtervezni.

60824   IVA • előzmény60821 2018-06-13 03:13:59

... és köszönöm ezt is!

60823   IVA • előzmény60820 2018-06-13 03:13:17

Köszönöm ezt a nagyon fontos hozzászólást!

60822   IVA • előzmény60819 2018-06-13 03:11:31

A 2006 és 2010 közötti „klassz” dicsőségkorszakhoz tegyük hozzá, hogy addigra a Magyar Állami Operaház teljesítményét az Erkel Színház módszeres lezüllesztésével sikerült kevesebb, mint felére csökkenteni, és a magasztalt négy éven át lehetett reszketnünk azért, hogy az ütött-kopott, de a piramisok stabilitásával álló, csodálatos értékekkel rendelkező épületet megsemmisítik-e, vagy sem. Az előzményben felsorolt nevekhez tapad egy hamis statikai jelentés hitelesítésének, vagy az ahhoz történt segédkezésnek a bűne.
Sosem érdekelt, hogy Vass Lajost mivel vádolták és hogyan mentették fel. Ítéletek és felmentések hozása különböző fokokon a bíróságok dolga. Az Erkel Színház lebontása olyan elvetemült bűncselekmény lett volna, amilyen Budapest 1944-es bombázása, az 1956-es ágyúlövések és a Nemzeti Színház 1964-es felrobbantása óta nem történt Magyarországon. Népeket, hidakat és színházakat lehetőleg ne semmisítsünk meg.
Lidércnyomás alóli szabadulás, felemelő élmény volt, amikor – még a 2010-es országgyűlési képviselőválasztások előtt – a VIII. kerületi időközi polgármester-választás fideszes győztese, Kocsis Máté konzíliumot tartott a halálra ítélt Erkel Színházban az épület megmentéséről és újraműködtetéséről. Az 2010-es parlamenti, majd helyhatósági választások eredménye euforikussá tette a bizakodás és a bizonyosság erősödését.
Az, hogy Ókovács Szilveszter főigazgató művészeti tevékenysége nem jó (ezért persze művészeti igazgatója is okolható), hogy az Erkel Színház, illetve az egész intézmény marketingje nem tűnik eredményesnek, viszont annál ízléstelenebb (hozzáteszem: nincs és nem is lesz ellenpélda arra, hogyan vezette volna és vezetné az intézményt az adott időszakban és helyzetben más), korántsem dicséri az Operaház előző vezetését, illetve éráját. Van itt hely egykori kollégájuk büszkeségének – de akkor álljon itt az is, hogy bár lehet, hogy Ókovács repertoárrombolása és egyéb művészeti melléfogásai (illetve a mindezekre fordított pazarlás) csak nagyon hosszú idő alatt lennének megtéríthetők, ám az Erkel Színház megsemmisítése visszafordíthatatlan bűncselekmény lett volna. A (hála Istennek, csak) feltételes módban említhető bűncselekmények ugyan nem azonosak az elkövetettekkel, de megkísérelőiket ne nyilvánítsuk mártírrá vagy szentté.

60821   musicus2 • előzmény60816 2018-06-12 23:47:53

Nem demokrácia vagy diktatúra kérdése forog fenn, az opera sosem volt demokratikus üzem. hanem a szakmaiságon, vagy annak ellentettjén. És a korrepetitorok elbocsátása nem szakmaiatlan döntés volt, hanem durván szakmaellenes. Ez nem az én fantazmagóriám! Túl sokan vannak ezen a véleményen, és hiba volna ezeket a megállapításokat nem figyelembe venni. 

60820   musicus2 • előzmény60819 2018-06-12 23:41:01

Azért azt tudni kell, hogy a közbeszerzési eljárás szépsége abban rejlik, hogy a döntés ellen a vesztes fél fellebbezhet. ezt meg is teszi, akkor is, ha teljesen esélytelen a jogorvoslat. Egy ilyen eljárás elhúzódhat. Ebből edódik a késedelem. 

Az örvendetes építőipari konjunktúra felhajtotta az árakat, és azok emelkednek is szép tempóban, ha jól tudom, ez több mint 20% volt tavaly (kérem ellenőrizni). Tehát, ha húzódik az eljárás, számottevően drágul az építkezés. Ez minden közbeszerzéses ügyletet érinthet.

A késedelmességnek és a drágulásnak nincs köze a hűtlenkedéshez, sokkal inkább a cápák mohóságához. Akik, mint építőipari mogulok, a recesszió idején kifacsarták a kisegzisztenciákat, úgy hogy azok többségükben tönkrementek, vagy kimentek külföldre. Most, hogy konjunktúra van, nincs szakember. Dehogy nincs! a külföldre menekültek! Jönnek ők, ha megadják nekik a nyugati bért és rá az útiköltséget. Bolondok lennének, ha másképp tennének. Ez mindenkit sújt, csak azokat nem, akik ezt a helyzetet előidézték, és annak idején a haszonélvezői voltak. Off vége.

60819   Mihályi Endre 2018-06-12 17:35:20

Olvasom, hogy immár 20 milliárd fölött jár a felújítás. Erről eszembe jutott néhány gondolat.

2010 őszén az Operaház teljes menedzsmentjét kirúgta a új fidesz kormány négy megbízottja: Réthelyi Miklós, Horváth Ádám, Mozsár István, Hardy F. Gábor. Sokan végignézték kint és bent az esztelen pusztítást, aztán beültek a megüresedett helyekre. Vass Lajos főigazgatót és Szabó Attila gazdasági igazgatót még büntető eljárással is terhelték. Múlt héten ennek lett vége másodfokon. Jogerősen is kimondta a bíróság, hogy nem történt semmiféle bűncselekmény, visszaélés, de még szürkezónás ügylet sem. Egyvalami történt: aljas támadás emberek ellen, akik korrekt munkát végeztek. Életeket, családokat, karriereket tettek tönkre ezzel az eljárással.

A koncepciós folyamat egyik klasszikus eleme a zsarolás volt, hogy a közös megegyzéssel való távozást elérjék. Nálam is elérték, utcára kerültem. Az akkor épp a legkisebb fiammal otthon lévő feleségem ment vissza dolgozni, hogy ne haljunk éhen. 4 gyerekes családapaként, a sajtóban felfújt ügy miatt esélytelenül kerestem munkát évekig. Szerencsés voltam, hogy az elsők között lehettem, akit tönkretettek. Mert volt lehetőségem azóta fölállni.

Büszke vagyok rá hogy 2006 és 2010 között Fischer Ádámmal, Vass Lajossal, Kovalik Balázzsal, Keveházi Gáborral és Szabó Attilával, a menedzsmentben dolgozhattam az Opera marketingje megújításáért. Klassz korszaka volt az is Operának. Remélem, most is az vagy az lesz. Minden meghurcolt, tönkretett, kirúgott volt kollégám emelt fővel járt eddig is, talán most magabiztosabb lesz, hogy ez a értékelhetetlen eljárás végre lezárult.

És akkor olvasom, hogy megint 6 milliárddal drágult. Vass Lajost pedig 1,3 milliárddal vádolták, ezért rúgták ki. Aztán ez elolvadt 0, azaz nulla forintos hűtlen kezeléssé. Vagyis nem volt igaz a vád. A Pomádé királyok világában élni több mint kihivás.

60818   Edmond Dantes 2018-06-12 10:55:13

Hat és fél milliárd forinttal drágul a Magyar Állami Operaház rekonstrukciója...viszont várhatóan hónapokkal tovább tart majd -mihez, melyik határidőhöz képest is?- a felújítás. Hja kérem, mint mondja a népi bölcsesség, lassú munkához idő kell...és jóval több pénz, tehetjük hozzá mi.

60817   Edmond Dantes 2018-06-12 10:47:54
60816   Edmond Dantes 2018-06-12 10:47:52

Az idő megoldotta a dolgot: most már nem választják szét a karmestereket a "többiektől" e tekintetben. Bezzeg 2010 előtt volt ám nagy ribillió, amikor a Vass-Fischer-Kovalik-érában -ha jól tudom és ha jól emlékszem- hozzáfogtak (volna?) a közalkalmazotti státuszok sokaságának felülvizsgálatához netán megszüntetéshez. Hol vannak már azok az idők, amikor ilyesmi volt és lehetett casus belli...úgy látszik diktatorikus út hatékonyabb út. Nem csak az Andrássy úton. Aztán majd kiderül, hová vezet. 

60815   musicus2 • előzmény60814 2018-06-12 00:24:39
60814   musicus2 • előzmény60800 2018-06-12 00:23:42

Amikor erre módom volt, felhívtam az akkori főzeneigazgató Halász Péter figyelmét arra, hogy mind a magánénekesek, mind a kórusművészek, mind a zenekari tagok, mind a balettművészek felvételénél alapkövetelmény a próbaéneklés, próbajáték, miért egyedüli kivétel a karmesteri szakma? Őket kvázi "kinevezik". Miért nincs (akár nyilvános) próbavezénylés a karmesterek esetében, ha produkcióra vagy szezonra szerződtetik őket? Az egykori főzeneigazgató nagyokat hümmögött. Bölcs hümmögését a jelen levő akkori zenekari igazgató, Simon Béla, saját különhümmögésével és orrának szívásával árnyalta. 

60813   musicus2 • előzmény60800 2018-06-12 00:14:37

Az összes közalkalmazotti állásban levő szólóművésznek felmondott az Operaház 2012 december 31-i hatállyal. Egyszerűen megszüntették a karmesteri és a magánénekesi tárat. Ennek az intézkedésnek a jogi, szakmai és pénzügyi megalapozottságával és a mindenirányú mélyreható következményeivel eddig senki sem foglalkozott nyilvánosan a kellő alapossággal. Pedig erre rendelkezésre állt volna öt év. Úgy látszik, hogy az a tény, hogy egyetlen Operaházunknak 2013. január 1-től nincs társulata, az egy elhanyagolható, lényegtelen mellékszál a magyar operatörténetben. 

60812   Edmond Dantes • előzmény60811 2018-06-11 15:27:59

...legalábbis azok, amiket a fórumtársak belinkeltek...a téma folyamatosan frissül(het), az írások száma szaporodhat, az alagút vége...?

60811   Edmond Dantes • előzmény60808 2018-06-11 09:39:53

Az idei Billy Elliot-saga minden cikke megtalálható és rákattintva kinyitható Erkel-topikban.

60810   semiramis • előzmény60785 2018-06-09 16:25:08

elkepzelem Bubut a szerepben... :-)

60809   semiramis • előzmény60785 2018-06-09 16:25:04

elkepzelem Bubut a szerepben... :-)

60808   semiramis 2018-06-09 16:21:49

regi-uj vagyok, sziasztok (ismet). :-)

lenne valaki olyan szives es linkelne nekem a felhördülest okozo 2 okovacs-nyilatkozatot (es köriteset)? köszi szepen :-)

60807   Edmond Dantes • előzmény60806 2018-06-02 11:34:24

Sok mindenki volt-van-lesz mindig is sokfelé, ez önmagában nem (lenne) baj. A felsoroltak közül az egyik művész valójában rendszer-konform volt, csak akkor azt a  rendszert még nem hívták NER-nek, a másik kettő viszont akkor sem volt rendszer-konform és most sem az és ami nagyobb baj: nem tudok róla, hogy egy-egy projektre beszállnak, Operában biztosan nem. MüPa (egyelőre?) más.

60806   Mihályi Endre • előzmény60803 2018-06-01 14:57:05

Jutocsa megprobalt szellel szemben. Mondjuk biztosan nem ugy kellett volna, hanem higgadtabban. A kepeit nem nagyon vennem meg. Abban azonban igaza van, hogy ez az orszag (a magyaroke orszag) sohasem fog megvaltozni. Gyorivanyi Gyuri is Nice-ben van, Fischer Adam szanaszet, Kovalik Balazs Muchenben. Egy valami kozos bennuk: megertettek, hogy folosleges itt barmit csinalniuk. Egy-egy projektre beszallnak, aztan hello.

60805   gézamalac • előzmény60803 2018-06-01 00:56:48

Beköszönnék, először járok itt.

Ha teheti, hát jól teszi. Annyi bizonyos, azok a falak semmiféle alkotó tevékenységnek útjába nem állnak.

60804   virius • előzmény60803 2018-05-30 09:42:18

Nocsak, szakállat növesztett a jó öreg HÁJ... :)

60803   Edmond Dantes 2018-05-26 17:41:42

"Szindbád úgy döntött, nem jön vissza Magyarországra kínlódni."

Egy dél-francia faluban él, 600 éves falak között, fest és nyelvet tanul Hegyi Árpád Jutocsa, az Operaház volt főigazgatója.

60802   IVA • előzmény60801 2018-05-26 02:19:02

Ha már szóba került egy félreolvasás, mégis leírom, hogyan olvastam félre elsőre Parampampoli egyik mondatát: … ki bűnös, kinek az ágyában született meg a képtelen, emberellenes és művészi minőség-ellenes intézkedés… Így is lenne értelme a mondatnak, de ez persze csak az én mocskos fantáziámra vall.

60801   Marzimino • előzmény60799 2018-05-25 23:11:19

Ebbe a listába belefájdul az ember feje. A végén az utókalkulátor helyett már ufókalkulátort olvastam. Kellett ez nekem. Meg kell tényleg ekkora háttérszemélyzet? Ki tudja. Én maradok annál a listánál, amiről Leporello énekel Donna Elvirának.:) 

60800   eccerű • előzmény60799 2018-05-25 01:05:43

Bocsánat, kimaradt néhány mondat - közben mást csináltam - ami nélkül egész mást jelent, amit írtam. Szóval eredendően ezt akartam írni:

Én is azt hallottam, hogy felmondtak az összesnek, és visszafoglalkoztatják őket projektre. Ahogy a magánénekeseket is. Az együtteseknél pár évente megy a minősítés, ők se lehetnek nyugodtak. Már várom, hogy mikor történik a karmesterekkel ugyanez - és itt a minősítésre gondolok.

60799   parampampoli • előzmény60798 2018-05-24 23:14:37

A karmesterekkel már réges régen ez a helyzet. Egyébként döbbenetes, hogy erről az egész botrányos ügyről egy szót nem lehet olvasni, még az ún. szaksajtóban sem. Azt se lehet tudni, bár hírek járnak már, hogy ki bűnös, kinek az agyában született meg a képtelen, emberellenes és művészi minőség-ellenes intézkedés. Viszont az Opera Cafében bemutattak egy rövid riportot a korrepetitorok munkájának óriási jelentőségéről. (Igaz, Bartal László nevét Barta Lászlónak írták, hiszen csak kb 30 éve tagja a színháznak, miért ismernék?) Ezt kapták ajándékba az útilapu mellé... Fontos, hogy a 136 vezető és hivatalnok mind a helyén maradt, biztosan jóval több fizetésért, mint a korrepetitorok.

1 fő Főigazgató
1 fő Főigazgató helyettes
1 fő Főigazgatói asszisztens
1 fő Igazgatói asszisztens
1 fő Vezető belső ellenőr
1 fő Titkársági asszisztens
1 fő Erkel Program iroda vezető
1 fő Művészeti szervező
1 fő Humánerőforrás gazdálkodási osztályvezető
1 fő Humánpolitikai előadó
2 fő Humánpolitikai koordinátor
1 fő Humánpolitikai főelőadó
1 fő Vezető jogtanácsos
3 fő Jogi referens
1 fő Közbeszerzési referens
1 fő Beszerzési előadó
1 fő Irodai adminisztrátor
4 fő Rendezvényszervező
1 fő Eiffel-koordinátor
5 fő Főigazgatói tanácsadó

1 fő Főzeneigazgató
1 fő Főzeneigazgató asszisztens
5 fő Művészeti szervező
1 fő Művészeti szervezőtitkár
2 fő Kórus zenei asszisztens
2 fő Kottatári zenei referens
5 fő Kotta és hangszerkesztő

1 fő Művészeti igazgató
1 fő Igazgatói asszisztens
1 fő Művészeti főtitkár
4 fő Művészeti szervező
1 fő Művészeti szervezőtitkár
1 fő Főjátékmester
1 fő Repertoár felügyelő játékmester
3 fő Játékmester
8 fő Rendező asszisztens
1 fő Főstatiszta szervező

1 fő Balettigazgató
1 fő Művészeti szervezőtitkár
2 fő Művészeti szervező

1 fő Műszaki igazgató
1 fő Beruházó építész asszisztens
2 fő Produkciós koordinátor
1 fő Igazgatói asszisztens
1 fő Igazgatói koordinátor
2 fő Produkciós asszisztens
2 fő Szcenikai ügyintéző
2 fő Jelmezügyintéző
1 fő Üzemeltetési titkár
2 fő Műszaki szakreferens mérnök
1 fő Pénzügyi és anyaggazdálkodó
1 fő Főgondnok
4 fő Gondnok helyettes
3 fő Gondnok
1 fő Főelektrikus
2 fő Elektrikus
9 fő Karbantartó villanyszerelő
2 fő Színpadtechnikai mérnök
1 fő Színpadtechnikai és villamosberendezés karbantartó
1 fő Informatikai osztályvezető
3 fő Informatikus

1 fő Marketing és kommunikációs igazgató
1 fő Marketing és kommunikációs projektvezető
2 fő Marketing projektvezető
1 fő Marketing gyártásvezető
1 fő Sajtófőnök
1 fő Kommunikációs projektvezető
1 fő Nemzetközi kommunikációs projektvezető
1 fő Protokollfőnök
1 fő Event marketing projektvezető
1 fő Klubmenedzser
1 fő Online marketing tanácsadó

1 fő Gazdasági igazgató
1 fő Igazgatói asszisztens
1 fő Érkeztető
1 fő Hivatalsegéd
1 fő Irattáros
1 fő Kézbesítő
1 fő Utókalkulátor
1 fő Munkaerő-gazdálkodási osztályvezető

136 fő összesen (2015-ös adat. Lehet, hogy azóta többen vannak.)

60798   eccerű • előzmény60791 2018-05-24 00:28:41

Én is azt hallottam, hogy felmondtak az összesnek, és visszafoglalkoztatják őket projektre. Már várom, hogy mikor történik a karmesterekkel ugyanez...

60797   Héterő 2018-05-21 23:23:54

MÁO - Die Walküre - ma este ismét volt az M5-ön.
Másként ismertették a rendezést, mint tavaly. (?)
Az első felvonás feliratait elfelejtették középre rendezni.
Sajnos - az egy évvel ezelőtti első közvetítés óta sem sikeredett helyretenni.
Pedig más javítanivaló is lett volna, például: ...megfizets.

60796   pinocchio • előzmény60793 2018-05-15 23:59:34

A bécsi STOP  állandó, státuszban lévő korrepetitorjai.

Közöttük mindjárt az első, Bartinai Gábor.

https://www.wiener-staatsoper.at/en/artists/opera/

60795   parampampoli • előzmény60793 2018-05-15 20:25:57

Én azt hittem, ez a visszafoglalkoztató rendszer ezután következik. Miután a tegnapi álhír nem álhír, hanem igaz.

60794   pinocchio • előzmény60793 2018-05-14 21:51:48

Közalkalmazottak valamennyien.

60793   -zéta- • előzmény60792 2018-05-14 21:42:30

Eddig is csak projektre foglalkoztatták őket, akár a magánénekeseket...

60792   parampampoli • előzmény60791 2018-05-14 21:37:57

Ha igaz, jól meg fogja emelni a felkészülés színvonalát. -:(((((((

60791   pio 2018-05-14 18:04:05

Tényleg elküldték a korrepetitorokat, vagy ez csak álhír?

60790   Edmond Dantes • előzmény60787 2018-04-26 16:47:09

Is-is...de nem Isis! = ott többek korábbi itteni javaslatára Sarastrót  ;-)

60789   minimuff • előzmény60787 2018-04-26 15:58:06

Gertrúdot.

60788   nickname • előzmény60787 2018-04-26 15:56:07

Énekelni: olaszul Domingo lesz Bánk mindenki más majd magyarul énekel :-). Régen ez nem is lett volna annyira meglepő.

60787   Klára • előzmény60786 2018-04-26 15:35:06

Énekelni  fog, vagy vezényelni? És ha énekel, akkot kit?

60786   Edmond Dantes • előzmény60785 2018-04-26 10:32:48

Éspedig Domingo maestro aktuális igényéhez és hangi állapotához alkalmazkodva.

60785   nickname • előzmény60782 2018-04-26 10:17:33

Ez valami csodálatos lesz: előadják bariton címszereplővel, majd osztogatják hozzá a tenor címszereplős keresztmetszetet. Ez valami igazi hungarikum lesz, hogy nemzeti operánk címszereplője hol tenor, hol bariton- javaslom a basszus verzió kipróbálását is :-). 

60784   Klára • előzmény60783 2018-04-26 07:17:14

Bocs, nem hasonlítottam össze a Bp.-i  Hattyúk tava és a MET Walkür rendezését - almát a körtével  egyébként nem szoktam! - csak jeleztem, hogy máshol, más daraboknál is vannak kisebb-nagyobb melléfogások. Ettől a MET Walkür még tetszhetett sokaknak, bár az ottani sajtóban is elég csípős kritikák hangzottak el, nem beszélve a palánkon futkosó szereplők véleményéről!

60783   lujza • előzmény60779 2018-04-26 02:03:31

Most én írom azt, hogy ha a jelenlegi budapesti Hattyúk tava és a Met Walkür rendezése közötti művészi színvonalat zenélni tudnám, akkor elég nagy művész lennék!

  
Hírek
• Az Opera lemondta a Billy Eliot 15 előadását
Műsorajánló
Mai ajánlat:
20:00 : Budapest
Dohány utcai Zsiagóga

Sümegi Eszter, Bódi Zsófia, Kristófi Ágnes, Széll Cecília - ének
Dunai Tamás, Lisztes László - narrátor
Nemzeti Filharmonikus Zenekar és Énekkar
vez. Hamar Zsolt
MILHAUD: Ani maamin - kantáta
BERNSTEIN: III. ("Kaddish") szimfónia
A mai nap
történt:
1868 • A nürnbergi mesterdalnokok bemutatója (München)
született:
1893 • Alois Hába, zeneszerző († 1973)
1958 • Jennifer Larmore, énekes
elhunyt:
1908 • Nyikolaj Andrejevics Rimszkij-Korszakov, zeneszerző (sz. 1844)