vissza a cimoldalra
2018-10-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61159)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4071)
Társművészetek (1278)
Kedvenc előadók (2824)
Milyen zenét hallgatsz most? (24998)
Haladjunk tovább... (214)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Momus társalgó (6348)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11291)
A csapos közbeszól (95)

Opernglas, avagy operai távcső... (20149)
Kiss B. Atilla (185)
Operett, mint színpadi műfaj (3727)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2934)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1120)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4357)
Lisztről emelkedetten (921)
Élő közvetítések (7459)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1506)
Franz Schmidt (3199)
Zenetörténet (239)
Zenei események (993)
Opera, operett, dalciklus, librettók, szövegkönyvek, versek (592)
Charles Gounod (220)
A hangszerek csodálatos világa (182)
Gioacchino Rossini (1019)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - A komolyzene mint jutalom (hóruszpók, 2004-12-30 22:42:25)

     
53   Búbánat 2016-01-27 20:23:23
A sokoldalú, zeneszerzőként és klarinétművészként is ismert Vajda Gergely karmesterrel készített interjú olvasható az RTV Részletes jövő heti számában (2016. február 1-7.) + két színes fotót is készült róla.

Február 3-án 19.30-tól a Művészetek Palotája Bartók Béla Nemzeti Hangversenytermében vezényel napjaink egyik legnevesebb magyar karmestere: a koncert programján szerepel Vajda Gergely saját műve, a klarinétokra és nagyzenekarra írt szimfóniája is, amit ősbemutatóként hallhat majd a közönség.

Erről a darabjáról ezt mondja Vajda Gergely: "klarinétverseny, sőt versenymű két klarinétra is akad bőven. Olyan szimfonikus műről azonban nem tudok, ahol két egyenrangú klarinét hangszíne, virtuozitása, illetve a hangszer általános jellemzői határozzák meg a teljes zenekar hangzását és a zenei anyagok karakterét. A műben egyébként két idézet is megszólal. A lassú tételnek a Szól a kakas már című népdal az alapanyaga, míg az utolsó tételhez kapcsolódó Utójátékban a ma már a világon mindenütt játszott szóló klarinét darabomat, a Fényárnyék-remegést idézem fel."

A műsoron szerepel továbbá Enescu I. román rapszódiája és Dvorak VIII. szimfóniája, melyeket ugyancsak Vajda Gergely vezényli. Ezekre a darabokra is kitér az RTV Részletesben olvasható interjújában.

A klarinét szólókat Varga Gábor és Szepesi János játssza a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekarának élén.

A Bartók Rádió élőben közvetíti a hangversenyt.
52   tiramisu • előzmény51 2014-01-03 21:11:17
Szuper, hajrá fiatalok! :-)
51   Búbánat 2014-01-03 18:24:29
Verdi és Wagner legavatottabb ifjú ismerői

• 2013. december 25. -
• Fazekas Gergely -
• Fidelio -

"Véget ért a kettős bicentenárium alkalmából rendezett, "Vándorélet 2.0 - Verdi és Wagner nyomában" című, középiskolások számára rendezett műveltségi vetélkedő. A nyolc héten keresztül interneten zajló szellemi megmérettetés döntőjébe hat csapat jutott be, míg a december 15-én a Zeneakadémia frissen felújított Solti Termében tartott finálét a salgótarjáni Uzoni Péter Gimnázium csapata nyerte.

A Jeunesses Musicales Magyarország Egyesület és a Zeneakadémia által szervezett, az Erste Bank támogatásával és a Bartók Rádió médiatámogatásával megvalósult szellemi megmérettetésre 70 középiskolás csapat jelentkezett. A csapatoknak a nyár folyamán Julian Budden Verdi-monográfiájából és Barry Millington Wagner-könyvéből kellett készülniük. A nyolc online forduló során a diákok megismerkedtek az operatörténet két óriásának életútjával, behatóan tanulmányozták a Trisztán és Izoldát, valamint Verdi Traviátáját, emellett pedig a legkülönfélébb feladatok megoldásával bizonyították zenetörténeti felkészültségüket.

A Zeneakadémia Solti Termében rendezett döntőn a hat legjobb csapat (három társaság a pécsi Janus Pannonius Gimnáziumból, egy-egy csapat pedig a paksi Vak Bottyán Gimnáziumból, a salgótarjáni Uzoni Péter Gimnáziumból és a budapesti Kodály Zoltán Kórusiskolából) illusztris zsűri előtt adta tanúbizonyságát annak, hogy méltán jutott a fináléba. A zsűriben Marton Éva Kossuth-, Liszt- és Prima Primissima díjas operaénekesnő, Batta András kormánybiztos, a Zeneakadémia volt rektora, Ókovács Szilveszter, a Magyar Állami Operaház igazgatója és Farkas Zoltán, a Bartók Rádió intendánsa vett részt.
Miként a döntő folyamán elmondták, kifejezett megkönnyebbülésükre szolgált, hogy nem nekik kellett a feladatokat megoldaniuk (a Trisztán néhány vezérmotívumát felismerniük, Verdi-operahősök fiktív apróhirdetései alapján beazonosítaniuk operacímeket, tesztkérdésekre válaszolniuk stb.); ugyanakkor őszinte elismeréssel adóztak a fiatalok előtt, akik lenyűgöző lelkesedéssel és felkészültséggel vettek részt a vetélkedőn.
A vetélkedőt végül a salgótarjáni Uzoni Muzsikusok csapata nyerte (Gyetvai Rebeka, Gyöngyösi Anna, Nagy Jázmin, Virágos Dorottya, Kovács Petra; tanáruk Virágos Erzsébet). A Magyar Állami Operaház, a Zeneakadémia, a Művészetek Palotája, a Libri- és Rózsavölgyi kiadók által összeállított ajándékcsomagján túl egy hatfős olaszországi utazással lettek gazdagabbak."
50   tiramisu • előzmény40 2008-06-28 20:05:14
Jajjjj, ilyen részletesen nem kellett volna... Most már minden jobb cukrászda bezárt.....:-(((((((((((((((((

Ilyen tiramisut én nem eszem, amiről írtál!

A hasonlatod szuperrrrrrrr!!!!!!!!!!
49   Speranza • előzmény48 2008-06-28 20:01:45
Aztán később adta egy előadást a rádióban, de akkor már mások álltak be...
48   tiramisu • előzmény47 2008-06-28 20:00:23
2000-ben volt a premier.

Láttam egy előadást.
Domingo ellenállhatatlan volt, mint sok más darabban.
Igazi charmeur és isteni a humora. (2000. március 11.-i előadás

F. von Stade kellemes hangú, dekoratív Hanna volt. Ő inkább pasztell árnyalatban, de nagyon jó párost alkottak.
A közönség zabálta és nagy siker volt.
47   Speranza • előzmény46 2008-06-28 19:33:39
Ezt magyarázom én is, a Víg özvegyet pl. a Metropolitan Plácido Domingo és Frederica von Stade főszereplésével mutatta be jó tíz-tizenkét évvel ezelőtt...
46   Búbánat • előzmény45 2008-06-28 19:26:20
Ha már itt tartunk, Lehár egyes operai igényű műveit világszerte Operaházak (is) bemutatják, műsorrendben tartják: A víg özvegy, A mosoly országa, Giuditta. A Cigányszerelem átdolgozását Garabonciás címmel eleve a Magyar Operaház felkérésére írta, s az ő vezényletével mutatták be 1943-ban.
45   Speranza • előzmény42 2008-06-28 19:15:44
Lehár is írt operákat: Rodrigo (egyfelvonásos, 1903), Tatjana (Kukuschka) 1896.
A Friderikát pedig daljátéknak, a Giudittát meg zenés komédiának nevezte (utóbbit Bécsben Cheryl Studer is énekelte a Volksoperben...)
44   virius • előzmény43 2008-06-28 19:11:12
Nézőpont kérdése.
(Off: na erről jotja eszembe, hogy a szcientológia nevű áltudomány is azért lett vallásnak törzskönyvezve anno, mert így nagyobb adókedvezményhez juthatott a feltaláló, amúgy ideológiailag semmi köze ahhoz, amit mi vallásnak hívunk.
On)
43   Speranza • előzmény42 2008-06-28 19:04:21
És szerinted tényleg operett? Mármint zeneileg belefér a műfajba?
42   virius • előzmény41 2008-06-28 19:03:10
Azért írta operettnek, mert minden operájára a Ricordi céggel szerződött, ezt meg nem nekik szánta, legalábbis így tudom... :-)
41   Speranza • előzmény39 2008-06-28 18:47:15
Persze, Puccini meg operettnek írta a Fecskét, mégse hallottam volna soha, hogy az Operettszínház elővette volna... XD
40   musicus2 • előzmény22 2008-06-28 18:41:13
Ne viccelj, szeretem a mascarponét is, és a belőle készült édességet is, ha jól van elkészítve. Ettél már tisztázatlan eredetű, összetételű és korú, édesítőszerrel, és mesterséges aromákkal, tartósítókkal és ízfokozókkal, mesterséges színezékkel és állagjavítóval fűszerezett tiramisut? Mert én sajnos, igen. Egyébként gyönyörű volt és étvágygerjesztő küllemű, de alig ehető egy ép ízlésű ember számára. Ez volt a sütemények Szentpétery Csillája.
A borhabtekercs? Persze, sőt, láttam már borhabtortát, sőt, borhabkelyhet is. Persze, ezt is el lehet rontani.
Az indiáneren túl ne feledkezzünk meg a négercsókról sem...
Nem nyitunk egy \"haspók\" topicot? Wise lenne az egyik törzsvendég, de én sem tartanám magam távol innen...
39   virius • előzmény38 2008-06-28 18:27:24
Na igen, de Offenbachhal vált ketté az opera és az operett, noha ő maga minden színpadi művét operának nevezte (opéra comique), az utókor már csak utolsó művét, a Hoffmann meséit tekinti operának.
38   Speranza • előzmény37 2008-06-28 18:15:48
Hát azért legalábbis Strauss meg Offenbach esetében e a \"kasztrendszer\" csődöt mondana, hiszen ugyebár Strausstól a Cigánybárót vagy a Denevért inkább operaházakban adják elő, a Hoffmann meséire meg senkinek nem jutna eszébe azt mondani, hogy könnyűzene... :-P
37   virius 2008-06-28 18:08:28
J. Strauss, Offenbach, Lehár - lassan eljutunk egy komolyzenés topikban a könnyűzenéig... :)))
(Legalábbis a FIlharmónia/ORI, illetve Hungaroton/Qualiton/Pepita korszakban nálunk szigorú kasztrendszer volt a zenei műfajokat illetően...)
36   macskás • előzmény34 2008-06-28 12:26:28
Lehár is volt:)
35   zuniga 2008-06-28 12:04:28
\"A zenében a következő történik velünk: először is meg kell tanulnunk meghallanunk, kihallanunk, megkülönböztetnünk bizonyos módokat és bizonyos alakzatokat, amelyet magánvaló életként szigetelünk el és határolunk körül, majd fáradságra és jóakaratra van szükség, hogy egyáltalán elviseljük ezt minden idegensége ellenére, türelemmel kell elszenvednünk látványát és kifejezésmódját, jó szívvel kell lennünk furcsasága iránt - végül eljön az a pillanat, amikor megszokjuk, amikor már várjuk, amikor gyanítjuk, hogy hiányozni fog, ha nem lesz, és ezentúl már állandóan a kényszer erejével fejti ki ránk a hatását újra meg újra, varázserőt gyakorol ránk, egészen addig, amíg alázatos és gyönyörtől megittasult szerelmesei nem leszünk, akik nem akarnak jobbat a világtól, csak őt és újra csak őt (mármint a zenét). -Ám nem csupán a zenében történik ez így velünk: hanem minden dolgot, amelyet most szeretünk, ily módon tanultunk meg szeretni. Jóakaratunkért, türelmünkért, egyenességünkért, gyöngédségünkért, az idegenek irányában mutatott jámborságunkért végül azzal kárpótolnak minket, hogy az idegen apránként leveti fátylát és egyszer csak új, leírhatatlan szépség áll előttünk - ez az ő hálája a vendégbarátságunkért. Aki önmagát szereti, az is csak ezen az úton tanulhatta meg: más út nincs. Szeretni is meg kell tanulni.\"
Nietzsche
34   Búbánat 2008-06-27 20:59:54
Ne felejtkezzünk el Offenbachról sem, az 1983-as esztendőből...
33   tarnhelm2 • előzmény32 2008-06-27 07:39:47
Meg ifj. Johann Straussról!
32   Speranza • előzmény30 2008-06-26 23:52:40
Bach-ról is volt tévésorozat.. Sőt Verdiről is!
31   macskás • előzmény21 2008-06-26 23:50:11
...vagy Édes Anna?
30   virius • előzmény16 2008-06-26 15:39:08
Erről jotja eszembe: amikor a nyolcvanas években két tévéfilmsorozat is volt, az egyik Lisztről, a másik Wagnerről, akkor volt az a rádiókabarétréfa, hogy a renitenskedő rabokkal végignézetik a Liszt-tévésorozatot, ha akkor sem javulnak meg, akkor az egész Wagnert is, a címszerepben Richard Börtönnel... :)))
29   tiramisu • előzmény24 2008-06-21 23:39:38
Jóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóó!
28   Pancoletti • előzmény26 2008-06-21 23:27:03
de csak magamban. :-)))
27   Pancoletti • előzmény26 2008-06-21 23:26:42
kezdelek
26   Pancoletti • előzmény19 2008-06-21 23:26:35
amúgy:ha figyeled, lassan kezdeled körülhatárolni! :-)))
25   Pancoletti • előzmény24 2008-06-21 23:26:06
:-)
24   Kúp Flóris • előzmény23 2008-06-21 21:44:44
Ipi - Apacs !
Indy (zs)áner :)
23   tiramisu • előzmény21 2008-06-21 21:41:08
Az INDIÁNERről nem is szólva! :-)))
22   tiramisu • előzmény21 2008-06-21 21:32:54
A TIRAMISU a legfinomabb édességek egyike, ha jól van elkészítve.
Akkor nem lehet megunni!

Tetszik a neve : Dobj fel!

Hát ez a legjobb benne!
Émelyítően édeskés? Nem, nem !pont olyan , amilyennek lennie kell! :-)))

RIGÓ JÁNOS sem rossz, de bevallom inkább a fúvósokat preferálom, nem a vonósokat ( persze attól függ ! )

Erről jut eszembe a BORHABTEKERCSet ismered?
21   musicus2 • előzmény20 2008-06-21 21:10:54
Bizony, már a nickje is. Olyan émelyítően édeskés. Még hogy tiramisu... te, te Rigó János!
20   tiramisu • előzmény19 2008-06-21 20:58:24
A téma felvetéseidről.
19   virius • előzmény14 2008-06-21 19:46:36
Miből gondoltad, hogy nő vagyok? Talán a stílusom George Sand-os vagy Kaffka Margit-os? :)))
18   tiramisu • előzmény17 2008-06-21 13:42:22
Aha.......
17   Pancoletti • előzmény14 2008-06-21 12:30:13
ki mondta, hogy hölgy?
:-)))
16   Pancoletti • előzmény12 2008-06-21 12:29:22
ha pedig rosszak, akkor Stockhausent kell egész álló nap hallgatniuk!
:-)
15   macskás • előzmény14 2008-06-21 11:51:02
Édesnek biztos édes:)
14   tiramisu • előzmény10 2008-06-21 11:40:02
visszaemlékezéseid alpján (különböző fórumokon), Te sem lehetsz már az a harmatos hölgy!
De legalább szép vagy?
13   indymedia • előzmény12 2008-06-21 03:14:03
A raboknak sokkal jobb dolguk van a börtönben mint sokaknak ebben a gyurcsányista országban.
12   virius 2008-01-28 15:40:41
Most látom csak, hogy a \"Zene a börtönben\" topikhoz is társulhat az itteni főtéma: a jó magaviseletű raboknak lehet jutalmul komolyzenét játszani.
11   virius 2007-12-08 21:11:29
A \"Végveszélyben\" topik témájához itt is hozzáadok egy megjegyzést: hovatovább tényleg JUTALOM lesz, ha a Magyar Rádióban (oppardon, az emer-en) komolyzenét fog ki az emberfia... :(
10   virius • előzmény9 2007-07-09 23:23:39
Én nem a csúnya - hogy ne mondjam, \"öregecskedő\" operaénekes \"nénikre\" gondoltam, hanem a tendenciára, amelyet más topikokban is megtárgyaltunk. Ha nincs komolyzene, nem lesz egészséges társadalom. Mit is mondott Kodály? Zene nélkül nincs teljes ember.
9   vichy • előzmény8 2007-07-09 09:51:32
Én tényleg jutalmazásra használom: ha jól viselkednek a gyerekek, lefekvéskor hallgathatnak operanyitányokat.
Csúnya operaénekes nénik képével viszont - másokkal ellentétben - nem szoktam sakkban tartani őket:-)
8   virius 2007-07-09 01:04:53
Lassan ott tartunk, hogy a komolyzene hallgatása tényleg jutalom lesz azon szerencséseknek, akik ezt kifogják. Vö.: Végveszélyben a komolyzene a Magyar Rádióban?; A komolyzene jelene és jövője Magyarországon c. topikok.
7   dreboot 2005-11-15 05:11:33
Tessék 130 év magány!
7140. csont Válasz erre 2005-11-14 23:09:45

semmilyen zenét nem hallgatok, mert a Zeneakadémiáról jövök, ahol frenetikus Schubert C-dúr vonósötöst hallottam.Remélem, mások is ott voltak a momustól-ról.
6   + Glennék? • előzmény5 2005-01-02 16:28:39
\"\"Gyarló elme\"\"a legnaccerűbb adatbázist
felvonultató szürkeminenciás uram,hogyan evezheti magát imígyen.
Valamely félhülye beírásomra reflex,ha szabad idéznem egy másik toplákbó:
Neked a Glenn Gouldal kéne........
biztos megértenétek egymást.
Nos gomboltam +nyitok egy csevelycsattanótot,közben + begyött ez a vers mindenkibe,(Pilinszky) oszt elérzékenyv és földhözragadtam.Oda minden eccibióm.
Na + a dologház. A munka reggel fele
momuselvonást okozott, így a kakaskodást
csak kb. du három fele folytatnám,persze ottan a \"Bartók zavar\" Bach Vasárnapi
V. remekművivel.
Tehát a tisztulat megint eltolódik.
5   janomano • előzmény4 2005-01-01 20:37:43
Kedves Glen(n)!

Neked is BUÉK!
De gyarló elmémmel eleddig nem sikerült
megértenem, hogy miről is van szó...?
4   Hóroszpók • előzmény3 2005-01-01 19:54:00
Segítség Zsuzsinak!
Az általam nagyrabecsült \"janomanó\"
kinek ezúton BUÉK.javallatára Glen Gould
társalgására kaptam javaslatot,ennek hatására - gondoltam izélálom az irománom a \"Kocsis - F. fórumtó
3   zsuzsi • előzmény2 2005-01-01 16:57:33
az alcimmel még magasabb. hallotam persze Goludot játszcani. Tök dilinyó
2   Hóroszpók • előzmény1 2005-01-01 16:50:22
Igazad van Kedves Zsuszi!
De sajna oktondi gépelésemnél fogva kimaradt az cim alcíme.
A teljes cím imígyen íródott volna: A komolyzene mint jutalom- elképzelt beszélgetés Glen Gould-al.
Ettől függetlenül sikerekben gazdag boldog új esztendőt kívánok mindenkinek,elefántcsonttornyon inen és túl.
1   zsuzsi • előzmény0 2005-01-01 16:24:37
Hát ez a topic nem pörgött fel. Na a zsuszi nélkül nektek nem megy. Viszont nekem meg magas a téma. Annyi.
0   horoszpók 2004-12-30 23:04:55
Szeretnék elinditani \"last minit\" 2004-es alkoholszinten egy olyan disputát,ahol ágyalapi mirigyeinket önerőből abban az állapotban figyelnénk meg,hogy mennyi boldogsághormon szabadul fel 1-1 mű élvezete közben,illetve után.
Magyarán ki az ki kész elismerni a zene narkotikum hatását?
Miért kell több agy a klasszikus zene élvezetéhez? Miért nyújt az nagyobb élvezetet,és magasabb tudati állapotot?
Procc nélkül számítok a szakmunkások részvételére is l:chellóták és idióták:-)Magyaurok és irománok szintúgy
   
Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Kiss Péter (zongora)
Liszt születésnap - matinékoncert
LISZT: Három koncertetűd
LISZT: Két legenda
LISZT: Költői és vallásos harmóniák – 6. Hymne de l’enfant à son réveil (Az ébredő gyermek himnusza)
LISZT: 2. (h-moll) ballada

16:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Bokor Jutta (ének), Király Csaba (zongora)
Liszt születésnap - délutáni koncert
LISZT: Liebesträume (Szerelmi álmok) – 1. Hohe Liebe; 3. Oh Lieb, so lang du lieben kannst
LISZT: Freudvoll und leidvoll
LISZT: Oh! quand je dors
LISZT: Du bist wie eine Blume
LISZT: Im Rhein, im schönen Strome
LISZT: Négy elfelejtett keringő
LISZT: 4. Mefisztó-keringő
LISZT: Consolations

17:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Gaál Eszter, Miklós Annamária (hegedű), Vitályos Bence (brácsa), Pelle Fanni, Petruska Emma (gordonka)
Juhász Eszter (zongora)
Hangulatkoncert
BEETHOVEN: D-dúr vonósnégyes, Op.18, No. 3
SCHUMANN: Öt darab népies stílusban, Op.102

17:00 : Budapest
BFZ Próbaterem

Tatai Nóra (szoprán),
Lesták Bedő Eszter, Mózes Anikó, Szefcsik Zsolt (barokk hegedű), Polónyi István (barokk brácsa), Sovány Rita (viola da gamba), Kertész György (barokk cselló), Sipos Csaba (barokk bőgő), Kőházi Edit, Nagy Csaba (barokk oboa), Győri István (barokk gitár, lant),
Dinyés Soma, Szokos Augusztin (csembaló)
Homolya Dávid (orgona)
Vissza a természethez - kamarazene korhű hangszereken
EVARISTO FELICE DALL'ABACO: Concerto a quattro da chiesa, Op. 2, No. 5
NICOLA PORPORA: „Alto giove” (ária a Polifemo című operából)
HÄNDEL: F-dúr orgonaverseny, HWV 292
EVARISTO FELICE DALL'ABACO: Concerto à più istrumenti, Op. 6, No. 5
JEAN-PHILIPPE RAMEAU: Pièces de clavecin en concerts, No. 5
JOSEPH BODIN DE BOISMORTIER: g-moll szonáta, Op. 10, No. 3
GEORG PHILIPP TELEMANN: e-moll ("Párizsi") kvartett, TWV 43:e4

18:55 : Budapest
Müpa, Fesztiválszínház

Metropolitan-operaközvetítések a Müpában
SAINT-SAËNS: Sámson és Delila

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

CAFe Budapest
BERNSTEIN: Trouble in Tahiti
Bakonyi Marcell, Dinah: Meláth Andrea
Estefanía Avilés, Erdős Róbert, Erdős Attila (ének)
Vezényel: Dobszay Péter
FEKETE GYULA: Római láz
Meláth Andrea / Makiko Yoshida, Szabóki Tünde / Imai Ayane
Vezényel: Serei Zsolt
Budapesti Vonósok (koncertmester: Pilz János)

19:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Borbély László (zongora)
Liszt születésnap - esti koncert
LISZT: 3. Mefisztó-keringő
LISZT: Impromptu
LISZT: Sancta Dorothea
LISZT: Schlaflos! Frage und Antwort
LISZT: 4. Mefisztó-keringő
LISZT: Resignazione
LISZT: Két Csárdás – 1. Csárdás, 2. Csárdás obstinée
LISZT: Romance oubliée
LISZT: 4. elfelejtett keringő
LISZT: Trübe Wolken – Nuages gris
LISZT: Öt zongoradarab – 5. Sospiri!
LISZT: Hangnem nélküli bagatell
LISZT: Carrousel de Madame P-N
LISZT: Zarándokévek, 3. év – 5. Sunt lacrymae rerum, en mode hongrois
LISZT: Wiegenlied (Chant du berceau)
LISZT: Unstern! Sinistre, disastro
LISZT: En rêve (Nocturne)
LISZT: Zarándokévek, 3. év – 7. Sursum corda

19:00 : Budapest
Belvárosi Szent Mihály Templom

Organ & Choir

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Baráth Emőke (szoprán), Eva Zaïcik (mezzo), Maximilian Schmitt (tenor), Florian Boesch (basszus)
Collegium Vocale Gent
Orchestre des Champs-Elysées
Vezényel: Philippe Herreweghe
MOZART: 41. (C-dúr) szimfónia, K. 551 („Jupiter”)
MOZART: Requiem, K. 626

19:30 : Budapest
Pesti Vigadó

Sebestyén Márta (ének)
Jazzical Trio
CAFe 2018
17:00 : Martonvásár
Beethoven Múzeum

Az Operaház rézfúvós kvintettje
Bach, Telemann, Händel, Gershwin, Grieg művei

19:00 : Gödöllő
Gödöllői Királyi Kastély

Kocsis Krisztián (zongora)
AUBER-LISZT: Tarantelle di bravura d’après la tarantelle de La muette de Portici S. 386 - 9'
LISZT: Vallée d’Obermann S. 160 13'
BELLINI-LISZT: Reminiscènes de Norma de Bellini S. 394 - 15’
A mai nap
történt:
1842 • A Rienzi bemutatója (Drezda)
1923 • Robert Craft, karmester († 2015)
1973 • Megnyílt a Sydney Opera House
született:
1874 • Charles Ives, zeneszerző († 1954)
1977 • Leila Josefowicz, hegedűs
elhunyt:
1999 • Kistétényi Melinda, orgonista (sz. 1926)