vissza a cimoldalra
2018-12-10
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61384)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4125)
Társművészetek (1283)
Haladjunk tovább... (216)
Kedvenc előadók (2825)
Milyen zenét hallgatsz most? (25007)
Momus társalgó (6349)
Kedvenc felvételek (149)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Kedvenc művek (143)

Olvasói levelek (11295)
A csapos közbeszól (95)

Pitti Katalin (823)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6696)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4391)
Juan Diego Flórez (724)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1187)
Erkel Színház (9483)
Élő közvetítések (7593)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3019)
Operett, mint színpadi műfaj (3777)
Bretz Gábor (127)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1542)
Franz Schmidt (3240)
film és zene (190)
Egyházi zene (215)
A díjakról általában (1044)
Ilosfalvy Róbert (821)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Erkel Színház (Potork, 2004-12-17 15:15:06)

 
9382   musicus2 2018-07-05 15:55:59

Kedves Fórumozók!

Beadványt szerkesztettem a BKK-nak, hogy létesítsenek buszmegállót, "ERKEL SZÍNHÁZ" néven a Rákóczi út x Luther u, illetve a Rákóczi út x Szövetség u. sarkán . Az ügyfélszolgálat első menetben elutasította a javaslatot. 

Ezért online petíciót indítottam a megfelelő honlapon, olvassátok el, és ha egyetértetek vele, kérlek, írjátok alá. 

üdvözlettel: musicus2

9381   Edmond Dantes 2018-07-03 13:51:57

"Botrány és siker"

Beszélgetés a Hír TV-ben Puczkó-Smith Leventével (és édesapjával), a Billy Elliot egyik címszereplőjével, 2018. július 2. (Az Operaház /fő/igazgatója elutasította a Hír TV meghívását.)

9380   IVA 2018-07-03 01:14:52

Zökkenőmentesen, egy nem meglepő és meg is érthető hírrel, valamint két kellemes meglepetéssel indult a jegyelővétel a MÁO, pontosabban az Erkel Színház következő évadjának előadásaira.
Egy-két napja olvasható az intézmény honlapján az alábbi közlemény:
http://www.opera.hu/v/jegyvasarlas-a-2018-19-es-evadra-julius-2-atol/
Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy jelenleg csak az Erkel Színházba meghirdetett előadásokra tudnak jegyet váltani. A 2019-ben megnyíló Eiffel Műhelyház Bánffy-terem, valamint az újranyitó Operaház előadásairól a későbbiekben adunk hírt.
Jó hír, hogy az Erkel Színház helyárai a tavalyihoz képest nem emelkedtek.
Ennél is örvendetesebb, hogy egy korábbi közlés tartalmával – vagy annak félreértelmezhető vagy félreértelmezett megfogalmazásával – ellentétesen, elővételben is lehet venni jegyet az erkélyülés utolsó soraiba, illetve az emeleti oldalpáholyokba, 1500 forintos alaphelyáron.

9379   Edmond Dantes 2018-07-02 16:00:38

Egészpályás letámadás, HVG. Benne: "...több olyan vezetőt is támadtak, akik korábban érinthetetlennek tűntek. Ókovács Szilveszter, az Operaház főigazgatója és Andy Vajna filmügyi kormánybiztos kifejezetten Orbán Viktor személyes döntése alapján került kiemelt pozícióba. Ókovácsot a kormánymédiában csak 'melegpropagandának' minősített Billy Elliot műsorra tűzése miatt támadták, s a főigazgató némi védekezés után végül be is adta a derekát: az alacsony nézőszámra hivatkozva csökkentette az előadások számát."

9378   nizajemon • előzmény9374 2018-07-01 10:53:35

Értelmes ember vagy,tudsz olvasni a sorok között.Ha akarsz :)

9377   nizajemon • előzmény9373 2018-07-01 10:38:11

Olyannak tűnik a helyzet,mintha a padavanok szeretnék megszabni a kultúrális kormányzatnak a követendő utat.Erőszakosak,megvetőek,mint a nagy elődök.Belemennek személyes szférákba,ami kontraproduktív.Nem tanulnak a jelek szerint abból,hogy az elődök is belehullottak a semmibe.Konszolidáció kellene,beszélgetés.Nincs abból semmi probléma,ha másként látunk,élünk meg szituációkat.Elengedés,ellazulás,értelmes beszéd.Új világrend készülődik. "Zsófia"levele nem műbalhé lehetett.....:)

9376   IVA 2018-07-01 04:36:43

Billy Elliot – a Musical – 2018. június 29.

Mint ismeretes, a Magyar időknek a Billy Elliot két szériája közötti vitaűrben megjelentetett, intelemnek szánt „kritikájának” célja, rejtélyes motivációja több találgatásra is alkalmat ad. Friss tapasztalatom arra a feltételezésre vezetett, hogy a cikkíró Z. Horváth Zsófia neve mögött az Operaház eddig ismeretlen, új marketing-táltosát vélhetjük.
Jómagam két alkalommal néztem meg az előadást tavaly júniusban, itt számoltam be róla:
http://www.momus.hu/article.php?artid=7076
A második nézésre az csábított, hogy rendkívüli kedvezménnyel válthattam jegyet egy eltérő szereposztás produkciójához. Bár valamennyi szereplővel még nem láttam a darabot, harmadik megtekintést nem terveztem. Olyannyira nem, hogy új bérleteim vásárlásakor arra is ügyeltem, hogy azok ne szólítsanak a Billy Elliotra.
A Magyar idők cikke nyomán keletkezett műbalhé olyanok figyelmét is felkeltette az Erkel Színház előadása iránt, akik ugyancsak, sőt egyáltalán nem tervezték a megismerését, és ezt csak fokozta az 50 %-os kedvezmény híre. Közeli rokonságom öt tagja szánta rá magát a 29-ire, nos, a velük tölthető közös estéért én is.
Amíg összevártuk egymást a színház előtt, ismerős családdal találkoztam. Két gyerekkel érkeztek, akiknek születéséről a Facebookon értesültem, innen lehet tudni, hogy még tízévesek sincsenek. (A Billy Elliot ifjúsági előadás.) Kifelé jövet unokaöcsém is ismerősökbe ütközött, akik színtén tíz- és tizenéves gyerekeikkel voltak. No de saját találkozásainkon túl is, nagyon sok gyerek ült a nézőtéren – akiknek szülei nyilván most döbbentek rá, hogy utódaik éppen abban az életkorban vannak, amikor az ember megválaszatja művészeti és szexuális érdeklődésének irányát. Hát mi ez, ha nem az Erkel Színház megtisztelése? Az Erkel produkciójára bízzák gyermekeiknek ezt a sorsdöntő, esetleg dinasztiák sorsáról is döntő választását…
A siker, a kitörő ováció a nyílt színi tapsoknál és az előadás végén viharos volt. Részemről teljes ennek megértése, de hadd szedjem pontokba okainak elemzését:
1. Magyarországon minden előadásnak nagy közönségsikere van. Aminek nem, az csak az álalános tapasztalatot erősítő kivétel.
2. Határozottan úgy tűnt, ennek az estének a frenetikus sikerébe némi tüntetés is vegyült: olyan korlátoltság ellen, amely művészeti életünkben már évtizedek óta szokatlan.
3. Ne tagadjuk azonban az előadás jelentős művészi teljesítményeit jogosan megillető sikert se! A főszerepekben többnyire olyanokat láttam viszont, akiknek alakításával egy évvel korábban is találkoztam. Elsősorban a darabbeli apa és fia alakítását emelem ki. A címszerepet játszó Vizlendvai Áronról tavaly csak annyit írtam, hogy színvonalasan felelt meg feladatának, a műfaj követelményeinek. Táncos teljesítménye mára imponáló szintű, önmagában is kiváltja a tapsvihart. Éneklése, játéka is beérett. Nem kell aggódnunk: mire minősége túllépne a szerep megformálásának hitelességén, át kell adnia feladatát a fiatalabbaknak. A nagyközönséget megosztó személyiséggel és pályaarculattal is jellemezhető Stohl András tavaly is kifogástalan Apa-alakítása mára a nagy színész melletti fegyvertények közé sorolt. Aki játszani látja és szerepformálásának hatása alá kerül, minden fenntartását feladja.
Ladinek Judit hiteles, remek megformálója Mrs. Wilkinson, a tánctanárnő figurájának, változatlanul erőssége az előadásnak. És jók mindazok, akiket korábban már méltattam – de mindegyikük teljesítményével be tudtam telni annyira, hogy a zavarba ejtően műfajidegen és olcsó „ráadás-finálét” azonmód szívesen elengedtem volna.
4. A siker oka az is, hogy a közönség zömét nem zavarja a rettentő hangerősítés. Vagy éppen szereti azt, oly mértékben, hogy a szöveg teljes érthetőségét sem igényli. Márpedig ez a prózai részekben különösen zavaró, de persze az énekben is, a csupán angol feliratozás gyenge segítség ebben, és nem is mindenkinek. A magyar szöveg érthetőségének aránya korántsem kedvezőbb itt, mint az operaéneklésben.
Őszintén feldobott hangulatú nézősereg áradt kifelé a színházból, remélhetőleg hírét is viszik (legalább) annak, hogy a Billy Elliot témája és korántsem hibátlan előadása semmilyen tekintetben sem botrány vagy botrányos.

9375   IVA • előzmény9374 2018-07-01 04:12:48

Nem teljes félreértés. Ha szerinted a Billy Elliottal kapcsolatos nehézségek (én még nem nevezném bukásnak) ügye csak szakmai, akkor a rendező nem menthető fel a szakmai kompetencia felelőssége alól, függetlenül a rendezés minőségétől. Szirtes Tamás nem olyan véletlenül („véletlenül”) jutott hozzá egy Erkel színházi (operaházi) műsordarab megrendezéséhez, mint pl. Szűcs Gábor vagy Vasvári Csaba. És nem csak a Madách színházi szakmai színvonalat, stílust és néhány ott is bevált színészt hozta magával (a Madách színházira felsrófolt helyárakhoz), hanem mindazt a szakértelmet is, amellyel a Madách Színház legtöbb produkcióját jó érzékkel választotta ki a körúti színpadra. Az ő érzékével és gyakorlatával meg kellett volna látnia, hogy ez a musical is a Madáchba való, s bár annak saját táncegyüttese van, az Operaház oda is delegálhatta volna saját művészi erőit. Illetve, ha az ötlet alapvető motívuma az Erkel Színház népszerűsítése és fellendítése volt, kevésbé kockázatos és problematikus darab bemutatását kellett volna javasolnia, amely nem igényel ideológiai és kultúrpolitikai körítéseket. Szirtes nem megélhetési rendező, akinek mindenáron el kellett fogadnia egy felkérést.
Elhiszem, hogy te a szakmai inkompetenciát felvetve nem Szirtes Tamás személyére és nem a rendezésére (nem emlékszem rá, hogy láttad-e az előadást) gondoltál, én viszont állítom, hogy őt nem lehet kivonni ebből a kérdéskörből. Ő is részese ennek a – legújabb jelek szerint még nem fatális – tévedésnek.
(Hasonlatod nemhogy sántít, nem is áll meg a lábán. A Wozzeck vagy a Pelléas és Mélisande bemutatása ugyanis még egy operaházban sem ígér széles közönség-, netán kasszasikert, még akkor sem biztosan, ha egy Házy Erzsébet adatik hozzá. A Madáchnál „operaibb” társulatú Operettszínházban is csak kísérleti jelleggel, néhányszor adható elő egy-egy, a példádban említetteknél jóval népszerűbb opera. A Billy Elliot ugyanakkor a világ számos nagyvárosában jelentős és tartós siker, persze szakszerűen megválasztott játszóhelyeken.
Változatlanul hiszem, hogy a Billy Elliot ügyének legnagyobb hibája nem az Erkel Színház választása, hanem az Operaház általános rossz marketingje: elsősorban a bemutatáshoz szabott két és félszeresre emelt helyárak, majd ezeknek rendszeres kompenzálása különböző kedvezményekkel, ami viszont átlátszó és leértékeli a produkciót. Az Operaháznak illenék felismernie, hogy a magyar fogyasztó árérzékeny, a kultúrafogyasztó is, Nyugat-Európából pedig nem fognak Budapestre tódulni magyar nyelvű musical-előadásra.)

9374   Edmond Dantes • előzmény9370 2018-06-30 17:27:19

Teljes félreértés. Egyetlen szót sem ejtettem a rendezés vagy a rendező (művészi-bármilyen) inkompetenciájáról. Szakmai inkompetencia, többször megírtam, nézetem szerint MÁO vezetése részéről történt, végső soron pedig ilyen horderejű ügyekben mint egy musical lekötése három nyári évadra, hosszú szériákkal, a főigazgató egyszemélyi döntése,felelőssége.

"Félre": minden hasonlat sántít, de kb. olyasmi történt Billyvel az Erkelben, mintha -ha már, akkor maradjunk Szirtes Tamásnál- a Madách Színház igazgatója három nyári évadra lekötné mondjuk a Wozzecket vagy a Pelleas és Melisande-ot a Madách Színház Erkelhez képest feleakkora nézőterére. Rosszul tenné: rosszul mérné fel a fent említett operák közönségigényét, rossz igényfelmérést követően rossz szerződést kötne. A ház meg kongana az ürességtől. Vállalnia kellene érte a szakmai=nem művészi, hanem igazgatói felelősséget.

De ő = Szirtes nem tette, nem teszi.  Nem kong.

9373   Edmond Dantes • előzmény9372 2018-06-30 17:12:45

Ha padavanok alatt a mai kulturális kormányzat értendő, akkor stimmel, amit írsz. Ha netán körön kívülre próbáltak tolni (vagy tolnak) néhány embert, akkor azt csak és kizárólag a 2/3 teheti meg. 2/3-ot azaz teljhatalmat pedig tudtommal nem az "új szdsz" birtokol...miként a sajtólufi is a 2/3 sajtójában röppent fel.

9372   nizajemon • előzmény9371 2018-06-30 08:30:25

Valószínűleg egy balul elsült kísérlet volt ez a padavanok részéről,melyben körön kívülre próbáltak tolni néhány embert.Óriási kár lenne,ha "új szdsz-t" szeretnének magukból csinálni,és olyan szférákba tévednének,ahol semmi keresnivalójuk nincsen.Bővebb kontextusban érdemes idevenni a francia követ levelét,hogy tulképpen mekkora hazugságok között is vergődünk.Sírnivaló :(

9371   nizajemon • előzmény9366 2018-06-30 07:50:10

Pedig érdemes elolvasni a "közéeszkábált" gondolatait.Recseg-ropog a gondosan szőtt hálózat,gondolok itt arra,hogy ki tartja még életszerűnek azt,hogy egy előadás levételével azonnal világlapok garmada foglalkozzon.Nevetni kellene,de ez inkább siralmas.

9370   IVA • előzmény9366 2018-06-30 04:51:00

Nem tudom, hogy Szirtes Tamás csak rendezőként vagy másként is részese-e a produkciónak, de az ő esetében nem lehet szakmai inkompetenciáról beszélni. Legfeljebb tévedésről.
Nem biztos, hogy Ókovács Szilveszter reménye teljesen alaptalan, légből kapott. A Billy Elliot nem törölt előadásai iránt már most fellendült az érdeklődés. (Tegnap megnyitották a nézőtéren az erkélyt is.)

9369   IVA • előzmény9363 2018-06-30 04:39:11

Néha hagyományosan úgy gondoljuk, hogy a nyugati világban nagyvonalúbbak az emberek, nem lennének képesek lényegtelen apróságokon csámcsogni a sajtóban. De valójában ott is „népek” élnek, akiknek valamilyen formában mindig kell a cirkusz is. Mindig megdöbbenek azon, hogy az amerikaiakat milyen mélyen foglalkoztatja a mindenkori elnökök minden megnyilvánulása, vagy a briteket a királyi család jelentéktelen ügyei.
Csak Nyakfelmetsző címmel mutatták be a Sweeney Todd című musicalt.

9368   telramund • előzmény9366 2018-06-29 20:41:22

Speciel én most egy két demokráciában jeleskedő országról beszélek.plNagy Brittania.A magyar oldal szervezési hiba.

9367   Edmond Dantes • előzmény9365 2018-06-29 19:42:34

Főigazgató Úr pár napja már megvallotta valamelyik cikkben, hogy a -jelek szerint nem teljesíthető- magas nézőszámra illetve a három évre szóló nagy szériára szerződés kötelezte és kötelezi MÁO-t! Ez a lényeg, a többi mesemesemeskete. Azt is írta ugyan (pár napja már bemásoltam ide), hogy majd alkudozni fognak az ügynökséggel. Úgy látszik, az "alkudozás" egyelőre nem működik, mert legújabb híre szerint (ld. ez alatt) "jövőre pótolják a kiesett előadásokat".

9366   Edmond Dantes • előzmény9363 2018-06-29 19:32:14

Szerintem nem politikai ügy. Rosszabb. Szakmai ügy. Rossz igényfelmérés, rossz szerződés, rossz propaganda, szakmai inkompetencia--->bukta közpénzen, amit a sajtós PR-akció/műbalhé sem mentett meg. Már nem rugóznék rajta, ha ma nem szállt volna föl újabb fehér füst Tatjána Néni unokaöccsének irányából és klaviatúrájából, imígyen:

"...ezt az elmaradt 15 alkalmat majd az utolsó, a 2019 nyári sorozat keretében, nyugodtabb körülmények között pótoljuk." Nem linkelem be a cikket, akit a fenti fél mondat köré eszkábált hosszú írás érdekel, keresse ki. No comment.

9365   nickname 2018-06-29 19:29:46

Szerintem nem baj, hogy musicalt is játszanak az Erkelben, csak rossz volt a koncepció, miszerint ebből majd ekkora szériák adhatóak el Madách Színházas árakon vesztesség nélkül nyár közepén. Nem kellett volna ennyi előadást tervezni, mert már a bemuató idején is gondok voltak a jegyek fogyásával, pontosabban azzal, hogy nem fogynak rá a jegyek. Az egész annyira irracionális. 

9364   macskás • előzmény9359 2018-06-29 16:17:39

A szónak negatív jelentéstartalma volt, és ma is van. Olvass romantikus szépirodalmat!

9363   telramund 2018-06-29 15:21:03

De unalmas a Billy Elliot téma.Egy közepes musical a több ezer hasonló között.Erről sajtózni nyugaton kimeríti a röhej kategóriáját.Eleve nem kellett volna ennyi előadást ,főleg nyáron 11 órakor betervezni.Többnyíre azok lettek lemondva.

Pár éve volt  a Nyakfelmetsző Jack (lehet más volt a címe)az sem kellett a kutyának sem.Pár előadás után lehúzták a rendőnyt és nem volt ennyi óbégatás utána.Az egész politika most.Nagyon röhejes,demokrácia hiányáról beszélni ,mert egy gyenge musicelből elmarad néhány előadás.

9362   david28 • előzmény9361 2018-06-24 16:36:12

sznobizmus=korlatoltság=butaság. legyél is büszke rá, pá. :D

9361   Hangyász • előzmény9356 2018-06-24 13:04:32

Büszkén vállalom, ha sznobnak minősítesz. Na pá.

9360   IVA • előzmény9359 2018-06-24 05:07:18

A te gyerekkorod óta Magyarországon sok szónak nagyot változott az ízárnyalata és a stílusértéke. Aki nem akar sértő kifejezést használni, beéri a balettművész, balett-táncos, balettkaros, kartáncos, csoporttáncos, balerina, balettnövendék szavak választékával. Mivel a növendék-aspiránsok és a növendékek általában szólókarrierről álmodoznak, különösen durva megelőlegezni nekik a kartáncos pejoratíív szinonimáját.
Heltai Jenő sem kiugró tehetségre és megközelíthetetlen személyiségre utalt, amikor Naftalin című vígjátékában a Patkány Etus nevet adta délutáni színésznőjének, aki este ráér
Huszonkilenc évvel ezelőtt finom modorú politikusok és újságírók hozták divatba a másképp gondolkodók – vagy éppen egymás – patkányozását, hatásosabbnak találva a tetűzésnél és a görényezésnél.
(Lezárhattad volna a témát részedről, még mielőtt hozzászóltál: hivatkozás helyett személyeskedéssel.)

9359   Edmond Dantes 2018-06-23 22:00:04

Nem akarom elvenni örökös tag kamaraénekesnyelvészünk kenyerét és balett-topikba való, de.

Az értelmező szótár szerint balettpatkány: a balettkarnak nem szólótáncot járó, fiatal nőtagja, (kezdő) balerina.

Nem én használtam lejjebb e szót, de semmi különös sértőt nem találok benne, már gyerekkoromban is olvastam. Inkább kedves, csipkelődő kifejezésnek gondolnám, semmint sértőnek. (Részemről lezárva, pont.)

9358   Myway • előzmény9357 2018-06-23 18:46:53

EGYETÉRTEK! Még akkor is ha ez egy fizetős "iskola", ami a Táncművészeti Egyetem megalázására jött létre személyes bosszúból  (csak hogy itt "fizessenek a gazdagok!")

9357   IVA • előzmény9355 2018-06-23 15:52:20

A balettpatkány kifejezés elmegy A denevér szövegében, vagy valamilyen ostoba bohózatban, ahol nem a balett-táncosokat jellemzi, hanem azokat a léha és tiszteletlen embereket, akik használják. Nem vagyok balettművész, de egy elképesztően nehéz és áldozatkészséget követelő szakma nevében visszautasítom ezt a kifejetést egy komolyzenei fórumon. A szólásszabadság nem azonos a durva sértegetések lehetőségével.

9356   david28 • előzmény9354 2018-06-23 10:09:59

A Queen nem egy műfaj, hanem egy együttes, egy adott műfaj egyik gyöngyszeme, csucspontja. A hozzászólásaidbol süt az arrogáns, gőgös sznobizmus, ami általában buta és tájékozatlan konzekvenciákat eredményez. A klasszikus és nem klasszikus műfajokat nem szabad összehasonlítani, aki\ami az egyikbe jó, a másikban nem biztos, hogy jó lenne. Két (illetve jóval több) világ, külön gyöngyszemekel, ami abszolút megfér egymás mellett, persze a hozzád hasonló kultursznobok jóval szegényesebb világában nem. Én akkor vagyok határtalanul büszkén a te köreidnek félművelt :D (mikor haltok már ki?)

9355   Hangyász • előzmény9351 2018-06-23 09:06:45

Hát ha ennek alapján legalább részben megoldódott a balettpatkány-utánpótlás???

9354   Hangyász • előzmény9353 2018-06-23 08:57:34

A Queen a zeneileg félműveltek műfaja, nagyjából az álkomolyzene kategóriájához közelít. Van alatta még jó néhány sokkal pocsékabb műfaj.

9353   david28 • előzmény9342 2018-06-23 00:08:05

Azért a Queen zenéjét szemétnek minősíteni... ehhez is értő zenehallgatónak kell lenni (persze nem szegyen, ha valaki csak az operahoz "ert", de akkor inkabb ne nyilvanitson velemenyt mas mufajokrol).

9352   nickname • előzmény9350 2018-06-22 22:46:13

Hahaha nem nem pénzszerzési, hanem nagy pénzszerzési - gépelni se tudok rendesen össze-vissza nyomogatom a klaviatúrát. 

9351   Edmond Dantes 2018-06-22 19:49:09

Újabb cikk Billy-ügyben, ezúttal Kedves Tatjána Nénémnek, origóban. Újabb, sokadik magyarázat, benne -végre- valamennyi a lényegről is:

"A jogot úgy kaptuk, mint más országokban ...tehát 150 előadást kell játszanunk belőle, nincs mese. A jog jövő nyáron jár le, a harmadik év végén. Persze, egyezkedünk majd az ügynökséggel, hisz a mi extra nagy nézőterünk előtt már bőven látta annyi néző, százezer, amennyi egy kisebb színház 150-es szériáját csúcsra látogathatta volna." Idézet vége.

Magyarul (már eddig is így gondoltam, erről írtam): van egy rosszul felmért közönségigény alapján, túlméretes és profilidegen azaz rossz helyre, rosszul megkötött, jelentős anyagi és erkölcsi kárt okozó szerződés, annak mindenféle következményeivel. A minden irányból érkezett sajtó-műbalhé se mentette meg az előadások egy részét, ennyi. Felelős? És következik még a 2019-es széria, amiről nyilván és fentiek szerint majd "egyezkednek az ügynökséggel".

9350   nickname • előzmény9349 2018-06-22 18:08:55

A Billyt nem pénzszerzési lehetőségnek gondolták szerintem, hát nem lett az. Ezért emelték fel eleve a jegyárakat az Erkelben rá és ezért terveztek annyi alőadást, mert ez egy opulárisabb darab, majd ha a sok operaritkaságra nem, erre csak bejönnek. Hát a Faustra se nagyon jöttek be a premier uténi évadokban, pedig egykor siker darab volt. Ott is a zenei megvalósítás, a rendezés, sok minden szerepet játszott ebben. A Billy esetében is nyilván így van. 

9349   pagliacci 2018-06-22 17:58:37

Többekkel ellentétben nem gondolom hogy förtelmes bűn volna (ezt a) musical-t az Erkel Színház színpadára vinni (bár, ez az Operaház deszkái esetében ebben már nem vagyok biztos...) Nem kell egy ekkora országnak több Opera-szentély, ráadásul értelmesnek, elfogadhatónak tartom az "ifjúság balett irányába vonzására" történő hivatkozást.

Az itthoni megvalósításról legalapvetőbb élményem hogy NAGYON HANGOS, ezt persze lehet műfaji sajátosságnak is gondolni, és nyilván mindenkinek más az érzékelési szintje. Nem is a nagy együttesekre gondolok, de hogy a lírai részeknél is ennyire tolni kell az elektronokat és így a hanghullámokat...?

A második alapvető élményem hogy a legszebb rész benne a klasszikus balett-betét:)

A harmadik hogy amikor végre kibontakozik a darab (drámája), akkor jön a számomra oda nem igazán illő "Brodway-farok" (kötelező kellék - vörös farok után szabadon), a nagy happy tánc és zene... - ez nekem kicsit furcsa, erőltetett volt.

-------------------------

A médiában történteket nem értem és nem is igen foglalkoztat, viszont az egyes előadások lemondásánál erre hivatkozás meggyőződésem, hogy csupán jogi csűrcsavar, mivel itt véli megtalálni a vezetőség azt a "vis maior"-t ami miatt szerintük a szereplők, akik idejüket már erre szánták, a bevétellel terveztek, ne követelhessenek a Háztól kártérítést.

Ismerve a honi viszonyokat, a nyilvánvaló képtelenség ellenére sem fog senki bírósághoz fordulni a Házzal szemben az elmaradt bevétele miatt, így a dolog - oly sok más mai magyar ill. operai történéshez hasonlóan - simán múlt idővé válik majd.

Miközben a fő probléma a darabbal kapcsolatban elsősorban a túltervezett előadásszám. Hogy ezt kinek köszönhetjük, milyen megállapodás van a háttérben a jogtulajdonossal, arról csak elképzeléseink lehetnek. A hivatkozott egyéb musical-ekkel kapcsolatban, jól látom a Madách féle Macskákra pl. összesen 12 előadás van betervezve az Erkelnél nem sokkal nagyobb Kongresszusi központra következő évadra.

El tudom képzelni, hogy ha Billy-ből is egy szezonban csak ennyi menne, teltházakat tudna produkálni.

9347   Edmond Dantes • előzmény9342 2018-06-22 09:34:04

Nem használnék ilyen erős elmarasztaló jelzőket, sem a műfajra sem közönségére. Koronként, országonként eltérő és változó a közönség ízlése, igénye-kereslete műfajokra, darabokra. Az operett iránt is sok országban apad az érdeklődés, ahogyan klasszikus műfajok: a cappella kóruskoncertek, dalestek, bizonyos kamarazenei formációk és egyebek iránt is...

...szeretett Kimernyánk viszont áldozatos missziót folytatva, bár nem ritkán kökeményen nehéz kérdésekkel igyekszik a fent felsorolt műfajokat (is) népszerűsíteni, felszínen tartani :-)

9346   Edmond Dantes • előzmény9343 2018-06-22 09:12:37

Nem látok a jövőbe, nem ismerem a Főigazgatóval kapcsolatos "felsőszintű" terveket. Valamelyik beírásomban már utaltam rá, hogy egészpályás (le)támadás látszik kibontakozni a valódi polgári jobboldali kultúra (mi is az??) még pozícióban lévő emberei ellen, legújabban pedig már az MTA (nem MMA!) ill. műhelyei ellen. Félreértés ne essék: ha Ókovács Szilveszter netán útilaput vagy selyemzsinórt kapna, azt nem a Billy Elliot hányattatásai-bukása miatt kapná: ha azon a vonalon jól domborít, megússza...nálunk. (Más helyen esetleg magától lemondana vagy az igazgatótanács menesztené a felelős vezetőt.) A többit ld. 9345.

9345   Edmond Dantes 2018-06-22 09:00:42

A Billy Elliotot jelenleg is sok helyen, nagy szériákban játsszák, nemcsak Nagy-Britanniában, de az USA-ban, Spanyolországban, Németországban és máshol, nem ástam mélyebbre. Pesten, pontosabban az Operaházban-Erkelben nem jött be. Talán (talán!) az a réteg, amely musicalekre jár, megrettent a "megszentelt" operai környezettől vagy a produkció nem lett elég ütős. A közönségigényt biztosan tévesen mérték fel, ez ma már nem kétséges. Az sem kizárt, hogy a történetbe való belenyúlás = egy jelentős szereplő kiírása sem tett jót a pesti változatnak, legfeljebb a kéretlen és hamis purifikátoroknak. A Madáchban sem minden musical remekmű és a Madách nézőtere sem annyira kicsi, ami indokolná az előadásszámok ekkora eltérését. A Madáchban nem egy, több évtizede lefutott musical fut szűnni nem akaró érdeklődéssel, több hónapra, egy évre előre eladott jegyekkel, nyári szünet nélkül. Kialakult az a pesti és vidéki-törzsközönség, amelynek a Madách-beli musicalek jelentik a kultúrát, a színházi programot, a társadalmi érintkezés (egyik) színhelyét. Sok mindent, amit az Erkelben (vagy az Operában) nem találnak, valószínűleg nem is keresnek. Nincs ezzel önmagában különösebb baj, csak mindezt figyelembe kellett volna venni, amikor több évre terveztek Billy Elliot szériákat, először a szép, de sok rosszul látó hellyel megvert Operában, utána a túlméretes Erkelben - egyikben sincs ennek a műfajnak kialakult törzsközönsége + azokat a helyárakat, amiket a Madáchban elfogadnak és megfizetnek, az Erkelben sokallják. (Félre: talán még az elnyűhetetlen My Fair Lady sem kellene az Erkelben ennyi éven át, ennyi előadáson.) Operettszínház: dettó, de majd kiderül, hogy az új vezetés az (általa így nevezett) új irányvonallal milyen házakat produkál eztán. Ha a biligyárban túltervezték a termelést pl. azért, mert 1952-es gyermekszületési statisztikákra alapoztak 2017/18-ban, akkor eladatlan bilikészletek halmozódnak fel. Ha az Operaházban a Madáchos Mamma Mia! vagy a Macskák (vagy a londoni = hazai pályás Billy) nézőszámaira alapozva tervezték az előadások számát, akkor eladatlan (bili-Billy) jegykészletek halmozódnak fel, amit először undorító, homofób (ellen??)reklámkampánnyal próbálnak apasztani, közben a Ház vezetője összevissza beszél. Belépő áriájában kioktatja az "övéit", azokat az újságíróknak látszó illetőket, akiknek a "cikkei" mellé olykor ő is odabiggyeszti a maga kedves levéláriáit (a Kedves Operavezető kedves Tatjána Nénjének címezve), aztán váratlanul (?) kínos magyarázkodásba-szerecsenmosdatásba kezd, majd hirtelen gellert kapva 50% kedvezménnyel kínálja a nem-kelendő portékát, aztán újabb félfordulattal, a minap még csak kioktatott újságíróknak látszó illetőket hibáztatva sztornóz 15 előadást. Mintha a többi megmaradó előadás kelendőbb lenne (nem az) vagy kevésbé "ártalmas gyermekeink, keresztény kultúránk" számára (nem az és a megtartott előadások sem ártalmasak). Az anyagi kárt majd megtérítik az adófizetők, az erkölcsi kár meg nem számít. Következmények nélküli országban legalábbis. 

9344   IVA 2018-06-22 04:49:20

Ne feledjük el, hogy a Billy Elliot Erkel színházi pályafutása eleve jegyértékesítési kudarccal indult. A darabot nyilván olyan sikernek (és olyan jó anyagi befektetésnek) szánták, mint a több évtizede futó Macskákat, Az operaház fantomját a Madách Színházban, vagy a Rómeó és Júlia-musicalt az Operettszínházban (mind drága produkciók), amelyek szériáit elővásárlók utcán kígyózó sora előzte meg. A nagy slágert nélkülöző és nem csak esztétikai vitákat generáló Billy Elliot ilyen célú műsorra tűzése tévedés volt.
Ezt jelezte, hogy már az első szériát „technikai okokra” hivatkozva, adminisztrációs bonyodalmakkal is számolva, áthirdették az Operaház kisebb nézőterére, az Opera helyszínével kárpótolva a felemelt helyárat fizető közönséget.
Később, az Erkel színpadára visszakerülő darab előadásaihoz ilyen-olyan kedvezménnyel töltögették a nézőteret. Mindezt azért idézem fel, mert ezek után sérelmesnek találtam, hogy az Erkel Színház helyárainak 100 %-os emeléséhez Ókovács Szilveszter lakonikusan hozzáfűzte: a kétszeres helyár a Billy Elliotnál is bevált. Ezt nem kellett volna mondania, mert nyilvánvaló volt, hogy nem igaz.
A főigazgató következtetése azonban mégsem bizonyult logika nélkülinek, sajnos. Az Erkel Színház helyárainak brutálisan meredek emelése – most már egy évad tapasztalatával mondhatjuk – ugyanúgy nem vált be, mint a Billy Elliot Madách színházira szabott helyárai.
Alighanem ennek a fiaskónak a következménye, hogy most csaknem fél esztendeig nem lesz rendszeres opera- és balettelőadás Budapesten – olyan évadban, amikor csak egy játszóhelyet kellene üzemeltetni. Ezt semmilyen kultúrmisszióra való hivatkozással nem tudom elfogadni.

9343   Hangyász • előzmény9340 2018-06-21 18:05:35

A kérdéseid jogosak, engem is érdekelne a válasz! Mit szólsz ahhoz, amit a Mi újság... fórumba írtam vagy negyedórája?

9342   Hangyász • előzmény9341 2018-06-21 18:03:11

Ez megint az istenadta nép sekélyes ízléséhez és a popszemét irtózatos nyomatásáról szól. Az általad említett musicalek budapesti bukásának hátterében esetleg nem az áll, hogy ezek még a sikereseknél is pocsékabbak?

9341   joska141 • előzmény9340 2018-06-21 16:01:52

A most kialakult sajtókampány mellett vagy ellenére, egyszer már tényleg kellene azzal foglalkozni, hogy egyes musicalek, amelyek Londonban óriási sikert aratnak, Magyarországon/Budapesten egyszerűen nem találnak közönségre, függetlenül szerzőik világnézetétől, bármilyen irányultságától. Emlékszem valamelyik évben ment az Erkel Színházban egy musical Hasfelmetsző Jack-ről, azt hiszem Miller Lajossal. Megbukott.

Az Operettszínház nagy reklámkampánnyal építette fel a Ghost, a Szépség és a Szörnyeteg produkciókat. Megbuktak.

A Queen együttes legnépszerűbb dalaira írt Wie Will Rock You, ami Londonban évtízedekig ment, egy kisebb játszóhelyen is megbukott Budapesten. És így tovább, és így tovább. Ugyanez a sors várt a jelen sajtókampánytól függetlenül már 2016-ban a Billy Elliot-ra. Szintén emlékszem: évtízedekkel ezelőtt a Sportcsarnokban lépett fel Elton John. Még az utolsó napon is folyt a toborzás, hírdetés, hogy vegyünk jegyet. Vannak bizonyos műfajok, zenei irányzatok, amire a magyar közönség – minden előzetes felkészítés ellenére – nem fogékony. Zeneesztéta kellene, hogy ennek okait kibogozza, én csak egy mezei néző-hallgató vagyok.

Sajnos van ellenpélda is: egyik londoni látogatásom első napján mentem a Covent Garden-be, még a műsort sem tudtam. Kiderült Schönberg Erwartung volt a Kékszakállú-val egy estén. Már csak azt nem kérdezték meg a pénztárnál, hogy hánykor kezdjék a kedvemért.

Persze nem akarom Bartókot és Elton Johnt egy lapon említeni.

9340   Edmond Dantes • előzmény9339 2018-06-21 13:58:10

Az előadások lemondása nyilván az ízléstelen sajtókampány ellenére megnyilvánuló érdektelenség láttán történt. Mint ismeretes, "negatív hangvételű sajtókampányok" inkább növelni szokták a közönségérdeklődést. Nem így történt ld. a nem-elmaradó előadások jegytérképét: lezárt erkély/ek, zöldellő földszint/ek. És féláron vajon "ízlésesebbek" lennének és lesznek az előadások vagy ezek szerint még úgy sem fogynak a jegyek? Ritkán írom le: szánalmas

Hirtelenjében két unalmas, száraz, jogi-pénzügyi jellegű kérdésem van:

1) Mekkora kárt okoztak, okoznak a lemondott előadások? Szerződés szerint a jogdíjakat, kottakölcsönzés díját, fellépti díjakat, egyebeket a lemondott előadások után is ki kell fizetni? Nem szólva a lemondott előadások által okozott erkölcsi kárról. Kinek a felelőssége mindez? A  negatív hangvételű sajtókampány felelőssége? Akkor tessék perelni! A rosszul felmért közönségigény nyomán rossz döntést hozó menedzsment felelőssége? Akkor tessék levonni a konzekvenciát!

2) 2019-re meghirdetett Billy Elliot-előadásokat megtartják? Ha nem tartják meg: szerződés? jogdíjak? kölcsöndíjak? kártérítés? etc.  

9339   joska141 2018-06-21 12:33:49

Mai hír az internetről:

Ókovács Szilveszter, a Magyar Állami Operaház igazgatója szerda este levélben tájékoztatta a Billy Elliot című musical stábját, hogy a tervezett előadások közül 15-öt lemondanak.

Nem tudom az egészet idemásolni, de a Főigazgató Úr a lemondást az elmúlt időszak negatív sajtókampányával indokolta.

9338   Edmond Dantes • előzmény9337 2018-06-20 09:45:29

Én viszont azzal a jó hírrel szolgálhatok -ugyancsak kommentár nélkül- hogy 2019. június-július hónapban ismét tucatszám nyomják majd a Billy Elliotot. Nyilván az óriási közönségigénynek eleget téve. Akkor talán már felemelt helyárakkal. Nagy tolongás várható.

9337   joska141 2018-06-20 09:21:30

Minden kommentár nélkü, a www.jegy.hu honlapról a mai napon:

Az évadzáró előadásokra az Operaház most rendkívüli akciót hirdetett: a Billy Elliot nyári szériájára a készlet erejéig 50% kedvezménnyel vásárolható belépőjegy!

9336   nickname • előzmény9335 2018-06-20 07:19:31

Mondjuk a szöveg nem lényeg: olaszul lesz. 

9335   nickname • előzmény9334 2018-06-20 07:18:38

És melyik verzió ment? Ment Bánk esetében már minden volt itt az elmúlt pár éveben. Érdkes lesz, ha a baritonná avanzsált ősverzió - átdolgozás ösztvér megy majd a New York-i színházban és a régi, meggyökeresedett átdolgozás szövegével és zenéjével felvett verziót osztogatnak majd ott cédén. 

9334   perempe • előzmény9333 2018-06-19 15:17:19

én két felvonást meghallgattam, de fura volt a váltogatás a két nyelv között, ill. úgy hallgatni Bánk áriáját a 2. felvonás elején, hogy Tiborc (Szegedi Csaba) ott ült mellette. tetszett nekem, a (magyar) szöveget is lehetett érteni.

9333   pio 2018-06-19 09:03:42

Volt valaki az olasz Bánk bánon? Sajnos nem tudtam elmenni, pedig nagyon érdekel, hogy hangzik az Erkel-zene a klasszikus operanyelven.

9332   Pristaldus • előzmény9331 2018-06-13 14:26:28

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy Perencz Béla sok produkcióból önként lépett ki, premierek előtt hagyta cserben a színházat, és sokszor volt összeférhetetlen!

9331   oldalsonka • előzmény9329 2018-06-13 12:16:53

Kelemen Zoltán elismerésével meesszemenőkig egyet értek. De mi van Perencz Bélával, a kiváló baritonnal, aki már legalább hat éve eltűnt az Operaháúz színpadáról. Ilyen gazdagok vagyunk:

9330   Búbánat • előzmény9329 2018-06-12 15:20:04

Persze nem szmoking, hanem frakk...- pontosabban.

9329   Búbánat 2018-06-12 12:57:20

Három héttel a május 21-i Wagner-koncert után (RING FESZT ZÁRÓKONCERT - A SZAKRÁLIS WAGNER) tegnap délután ismét az Erkel Színházba zarándokoltunk Wagnert hallgatni! 

Hogy miért kellett 17 órai kezdésre meghirdetni a szünettel együtt mintegy kétórás Best of Ring elnevezésű hangversenyt, számomra talány; az évad meghirdetésekor magam is a tervezett új Istenek alkonya előadására vásároltam meg a jegyem; arra indokolt lett volna a korai időpont, de a bemutató elmaradt és helyébe szerkesztették – egyfajta pótlásaként - ezt a Ring-részletek-produkciót, amely koncert 19.10-kor már véget is ért. Bátran lehetett volna esti, hét vagy fél nyolcas műsorkezdés. (A kánikula sem zavart volna be…a szegény muzsikusok és a férfi szólisták! – mind, szmokingjukban ugyancsak izzadhattak a színpad-pódiumon – de az előadás karmestere egyedüli kivételként -  „előrelátóan” - könnyedebb öltözetet viselt.)

Bizonyos mozzanatok megismétlődtek: akárcsak három hete, most is fellépett énekével Rálik Szilvia, Kovácsházi István – és az a Kelemen Zoltán, aki ismét beugrással helyettesített egy kollégát: akkor Molnár Leventét, tegnap Perencz Bélát. (Azért elgondolkoztató, hogy a két nevezett operaénekesünk ilyen-olyan okkal, de lemondja a koncerteken való fellépést.)

 Ahogyan számomra (is) revelációként hatott Kelemen Zoltán múltkor előadott Amfortas-jelenete a Parsifalból, ugyanezt a hatást éreztem magamon az ezúttal A walkürből énekelt megrendítő szépségű Wotan búcsúja és tűzvarázsa jelenete alatt; erőteljes, itt: sötét szinezetű, baritonján a szólam mélységei ugyanolyan biztosan szólalnak meg nála, ahogyan a hangtartomány magasságait is gond nélkül  abszolválja, a melodikus és deklamáló részek nem könnyű átállásai, váltásai tökéletes technikáról tanúskodnak. Eszköztárához tartozik magának a karakternek a „tartása” – még jelmez nélkül is érezzük a szerepfelfogásában azt az érzelmi töltést, amely az énekhangokon túl megnyilvánul; ezzel is hozzájárul a fakadó élményhez;  megint egy Wagner-zenedrámában hallani énekét – egy nagy ívű, sokrétegű ária-zenekari jelenetben -, amint fájdalmasan búcsúzik legkedvesebb leányától, majd Logét, a tűzistent szólítja, hogy fellobbanjanak a gyermeke álmát őrző lángok.  Az elhangzott jelenet után kirobbanó tapsvihar, a bravózás a megérdemelt siker visszajelzései voltak a közönség részéről!

Fontosnak tartom kiemelni Kelemen Zoltán énekteljesítményét, hiszen eddig leginkább a nagy olasz mesterek operaszerepeiben aratta-aratja jól megérdemelt sikereit; rövid időn belül másodszor bizonyítja, hogy a Wagner-szerepkör és egyáltalán, a német repertoár sem áll távol tőle (ezt láttuk pld. a Goldmark és Richard Strauss műveiben a színpadon, ugyancsak) és most már tényleg, szinte predesztinálja őt, hogy az Operában teljes Wagner-zenedrámák nagy bariton-basszbariton szerepeire is kitűzze az intézmény vezetése!

 

Kovácsházi István és Rálik Szilvia ugyancsak sikeresen „vették” a maguk énekelni valóit; a „Tavaszi-dal” (A walkür), szerintem inkább csak „bemelegítés” volt, de a szünet után a Kovács-dalt (Siegfried) már remek formában, jó kedéllyel - az üllőt is kézbe véve… - énekelte tenorunk, a felcsattanó tapsok itt sem maradtak el!.  A hangverseny záró darabjai Az istenek alkonyának három részlete volt: Reggeli derengés és Siegfried rajnai útja; Siegfried gyászindulója; Zárójelenet. A Ring tetralógia utolsó képe Rálik Szilvia „nagyjelenete” volt…- ízelítők a remélhetőleg a következő évadban már színre kerülő darabból.  

Az Operaház zenekara végig nagyszerűen játszott: az említetteken túl A Rajna kincse előjátéka majd Az istenek bevonulása a Walhallába; A walkür előjátéka; A walkürök lovaglása mind-mind az ezen az estén dirigáló főzeneigazgató, Kocsár Balázs és a zenekar remek összehangolódásának pompás záloga volt.

 

Ez a koncert megismétlésre kerül:  június 13. -  Kodály Központ, Pécs.

9328   IVA • előzmény9323 2018-06-12 02:48:38

Milyen a nem igazi Wagner-fan, és milyen az igazi? Mindkét mondvacsinált fogalom általánosító, ami, ugye, sohasem rokonszenves.
A nem igazi beül a Parsifalra, fülére helyez egy fejhallgatót és a Rigolettót hallgatja?
Az igazi készül az operaházi Ring-ciklus negyedik darabjának bemutatójára, de a dalszínház felújítása elhúzódik, ezért a bemutató helyett kínált koncertszerű operaelőadásra vált jegyet. Esetleg nem is boldogtalanul: hallhatja majd benne az új szereplőket, ugyanakkor negyedszerre már megússza M. Tóth Géza rendezését. Aztán műsorváltozást jelez az intézmény: a hangversenyszerű Istenek alkonya helyett Best of Ring-koncert lesz. Az igazi Wagner-fan feltétlenül elmászik valamelyik jegypénztárhoz, hogy visszakérje az (esetemben) 1200 forintját, mert zanzásított Best ofra nem megy el? A nem igazi viszont úgy gondolja, Solti „zanzásított” Ring-lemezéért odavolt egykor; ez azért mégsem esztrádműsor, és talán nem bánja meg, hogy nem maradt otthon.
Minimum egy nagy húzóneve volt a koncertnek: Richard Wagner. De számomra ezután húzónév lesz a Kelemen Zoltáné is, Wotan szerepében.
Szerintem ezúttal is az Operaház marketingje, közönségszervezése vizsgázott elégtelenre.

9327   IVA • előzmény9322 2018-06-12 02:07:21

De az igyenes szórólapon viszont Perencz Béla neve szerepel(t).
A foyer-ban a két szereposztásközlő képernyő nem működött.

9326   Edmond Dantes 2018-06-11 15:40:53

Billy Elliot-saga frissítése: három napja írta szerzője, de aktuális

https://merce.hu/2018/06/08/beindult-a-nagy-fideszes-buzivita/

Benne: "...a mostani vita is következményekkel járhat...az Operaházra, az ott dolgozókra, a velük kapcsolatban állókra..." 

9325   nizajemon • előzmény9324 2018-06-11 13:28:42

"Jók" voltak az elődök.Csak be kell helyettesíteni a szavakat :((((végtelenül szomorúvá tesz egyébként).

9324   Edmond Dantes • előzmény9320 2018-06-11 09:36:45

Talán túlzás, hogy "minden hozzászólásomban" és a két utóbbiban már ki is húztam ;-) ...ellentétben a (te szavaddal élve) padavanokkal, akik nemhogy nem húzzák ki, hanem névelő- és kötőszó-gyakorisággal, kivastagítva és aláhúzva szajkózzák reggel, este meg éjjel meg mindig..de ez már tényleg off, bocs!

9323   Edmond Dantes • előzmény9322 2018-06-11 09:30:18

Már ezért nem éltem hiába és nem fölöslegesen írtam anno a hibás sorrendről :-)...de a Tavaszi dal még mindig A walkür 1. felv.-ban van, a Walkürenritt pedig a 3.-ban..

Meg kell mondanom, nem lep meg a gyér(ebb) jegyeladás. Igazi Wagner-fan szerintem nem megy el zanzásított Ring-"gálára", "best of"-ra. Telt(ebb) házhoz kell(ene) minimum 1-2 nagy húzó név: karmester és/vagy énekes szólista. Ahogy a nóta mondja: vagy mindent vagy semmit, csak így akarom." 

9322   joska141 • előzmény9321 2018-06-11 06:48:26

Pozitív: De legalább az ezen a fórumon szóvá tett műsor ismertetési pontatlanságokat már kijavították.

Negatív: Természetesen Perencz Béla már nincs feltüntetve a közreműködők között.

Negatív: Eddig minden előadásuk szerepelt a Ma este Színház 50%-os kínálatában. Ez a produkció nincs benne.

9321   IVA 2018-06-11 04:52:41

Bármennyire igyekeztek is a fiatalokhoz közelíteni a mai Ring-keresztmetszet címét (Best of Ring), siralmasnak ígérkezik a nézőtér: pillanatnyilag 1156 szabad hellyel.

9320   nizajemon • előzmény9318 2018-06-10 22:50:38

Fölösleges minden hozzászólásodban sorosbérencezni.A problémát abban látom,hogy túl jó taníványok a mostani padavanok.Sikerült (a jelek szerint) megtanulni a "nagy elődök"mindent sárbatiprását,ha a kánonon kívül vagy.

9319   Edmond Dantes 2018-06-10 22:20:10

A Billy Elliot pesti szappanopera-mellék(?)vágányának újabb fejezete: "Nyílt levél a hitvestől Jeszenszky Zsoltnak - avagy ki mit tesz le a nemzet asztalára?" A hitves: Máthé Zsuzsa, Ókovács Szilveszter felesége.

9318   Edmond Dantes • előzmény9316 2018-06-10 22:17:16

Talán igen, csak most már az ún. "illiberális", "polgári", "keresztény", "nemzeti", "kereszténydemokrata" oldalon belül. Unalmas? Inkább szánalmas...és félelmetesen nyomasztó. Hamarosan kiderülhet, közülük kik sorosbérencek győznek és kik buknak el. Vesztes: a magyar nép lesz...mint mindig.

9317   nickname 2018-06-09 21:42:16

Amúgy az első Magyar időkben megjelent Billy Elliotos cikkben van egy olyan, hogy több opera rendezés is tartalmazott homoszexuális utalásokat. Valaki adjon már tippeket: melyek voltak azok? A bűvös vadászban mondjuk voltak szexuális utalások, Az Ariadné Naxos szigetében is, de én nem hoztam össze őket a homoszexualitással :-). Én most Ókovácsról egy rossz szót sem írtam egyébként csak a  cikkeket érzem vér gáznak és irtó cikkinek. Ókovács helyében én nem magyarázkodnék, bár kétségtelen, hogy ötvenszer jobban benne van a köztudatban szerintem mint bármelyik másik igazgató esetében 2000 óta, ez nem feltétlenül hátrány. 

9316   nizajemon 2018-06-09 15:35:22

Ez most akkor megint kultúrharcolás?Mert halálosan unalmas.Az volt a rossz emlékű SZDSZ idején is,ahol 25 éven keresztül volt belénk sulykolva,hogy micsoda egy mucsai parasztok vagyunk (jelzem,én meg is maradtam egy józan,hazaszerető parasztnak),és az most is,amikor nyegle ifjúság játssza a lazacsákót,hátszőrállító módon,teljesen feleslegesen.

9315   Edmond Dantes 2018-06-09 13:57:51

Újabb veretes, finom cikk az illiberálisból immár kereszténydemokratává átlényegült kormányhoz közeli 888.hu-ból, Horváth Zsófia jegyzi, vélhetően (?) nem azonos a témát nyitó N.Horváth Zsófiával. Itt már szó sem esik a Billy Elliotról, mégsem off, még itt sem, mivel egyértelmű visszautalás van benne az itt 9303-ban belinkelt cikk szerzőjére meg amúgy a "témára", így része a Billy Elliot-repríz kapcsán beindult "polgári" "zsurnaliszta" gözhengernek. És a fenti 888-cikk cimkéi közt ott van a Billy Elliot és a balett-táncos is! Nem sorolnám a többi cimkét ugyanott...aki kiváncsi rá, nézze meg, érdemes. Itt tartunk...és még csak az elején.

9314   telramund • előzmény9312 2018-06-09 13:36:36

Önnek teljesen igaza van!Ez burkolt politika meg kell nézni kik reagálnak.!A vesztesek mindennütt veszetesek Csak ezt nem kellene mindehol terjeszteni.De Ókovács Főigazgató kipécézett személy.bár neki is mint minden eddigi igazgatónak vannak jó és rossz intézkedései,de mindent megtesz,hogy az operát népszerűsítse.Ez pedig nem kis dolog.

9313   Edmond Dantes • előzmény9312 2018-06-09 13:09:28

Én meg azt értem, hogy miért marad el az állásfoglalása. Népiesen azt szokták erre mondani, hogy nem maradhat valaki szűz és nem...khm...nem élhet nemi életet is egyazon személy, egyidőben.  Sajnálatos, de ez van.

A kedves fórumtárs -már ha én lennék az- nem mocskolódott, nem mocskol(t) senkit. Nem olyan ő (én) és nem is engednék meg. A "sorok közé" viszont mindenki azt ért, amit akar. Lelke rajta. Egyszer már megírtam eggyel ezelőtt, hogy nincs tudomásom senkinek az újságírói honorjáról. 

A fórum pedig már csak ilyen, ez is: többnyire "csak nickname-ek" írnak be. Aki névvel ír be, az pedig névvel ír be. Többnyire megvan rá a jó oka. Egyelőre azonban nem kötelező.

9312   A.Bence • előzmény9311 2018-06-09 12:54:47

A legkevésbé sem vagyok semleges. Semmilyen értelemben. 

Termeszetesen van véleményem. 

De, mint azt írtam, azt megtartom magamnak, hiszen mindkét helyen dolgozom. A Magyar Időknél is és az Operaházban is.

Persze értem én, hogy ezt egy olyan fórumon, ahol névtelenül lehet sokmindent, és sok mindenkit  - pl engem -mocskolni , nem érti meg a kedves fórumtárs. Aki csak egy nickname. Én viszont Apáti Bence vagyok. Akkor is amikor publicisztikákat írok, és akkor is amikor itt reagálok azokra a sorok közt megfogalmazott aljas hazugságokra, hogy én jobban keresek politikai újságíróként, mint balettművészként. 

9311   Edmond Dantes • előzmény9310 2018-06-09 12:38:08

Meghiszem azt, hogy "a Billy témához nem szeretne hozzászólni"! Ugyan miért is tenné, amikor -egy másik, az önétől eltérő olvasatban- a nyájas olvasónak és a nagyérdemű közönségnek egyaránt abban a szerencsében lenne része, hogy olyasvalaki szólal meg "Billy témában", aki aktív balettművész is és újságíró is...a kettő együtt, már ha megvan valakiben, ritka adomány! Persze könnyebb a semlegesség álarca mögé bújva semlegességre hivatkozva hallgatni mint az a bizonyos dolog...ott.

Nem állítottam önről semmit, kissé figyelmetlenül olvasta soraimat. Menjünk sorba:

- ön a szakmában = a színpadi/táncművészetben van? Na ugye.

- ön a színpadhoz/táncművészethez jobban ért mint a politikához? Na ugye. (Vagy rosszul gondolom?)

- a politikát kétségkívül jobban díjazzák ti. mint a (tánc)művészetet. Igaz állítás? Na ugye. (Sajnos.) Mivel ön tudtommal nem politikus, nem hihetem, hogy magára vette a fenti állítást. Újságírói honorokról viszont és pediglen végképp nincsen tudomásom.

Nem gondoltam, hogy bármit magyaráznom kellene-kellett volna, de úgy látszik, mégis. Gusztustalan és hazug állítás ilyeténképpen idézett beírásomban nincsen...részemről.

9310   A.Bence • előzmény9304 2018-06-09 11:03:50

A Billy témához nem szeretnék hozzászólni, lévén, hogy tegnap és ma  este is táncolok a Hófehérkében, valamint a Magyar Idők állandó szerzője is vagyok. 

Egyik olyan asztalra sem szeretnék odacsinálni, ahol eszem.  

De a gusztustalan, és hazug állításaidat viszont helyretenném. 

A legkevésbé sem fizet jobban az újságírás-tehát nem a politizálás-. Jelenleg 5 különböző helyre írok, (Polgar portál, Pesti srácok, Magyar Idők, 888, Figyelő) és a negyedét sem keresem -nem túlzok- annak, mint amikor tancoltam. 

 

 

9309   IVA • előzmény9304 2018-06-09 05:04:17

OFF: A divat idő és tér korlátai közötti jelenség. Az áthúzott és részben kipontozott szó nem minden (kultúr)térben létezik ám, aligha „divatszó”. Csak az használja kulturálatlansága vagy a divat diktátumaként, aki nem ad magára annyit, hogy kerülje ama négybetűsöket.
Szerintem „nem jogos” hiányolni Jeszenszky Zsolttól a Billy Elliot elemzésének megpróbálását. Nem hiszem, hogy látta az előadást korábban (2017. augusztus 7-ig), az idei széria pedig csak június 19-én indul. (Úgy látszik, addig nem bírtak várni.)
Valóban nem lehet tudni, hogy Apáti Bence volt vagy van-e a balett-szakmában. A hír eleinte csupán arról szólt, hogy a társulattól megvált művész csak A bahcsiszeráji szökőkút Girej kánjának szerepében lép fel vendégként, ám azóta a Hófehérke és a 7 törpe néhány előadásában is táncolta a Banya szerepét.
Nem hiszem, hogy a PR-kényszer olyan erős lehet, hogy abba beleférne egy kis mű-lejáratás. Szerintem valaki erősen fúrja Ókovács Szilvesztert, és ahogy az jó családokban (politikai körökben) szokás, nyilvánosság előtt, csiklandós terepen.

9308   IVA • előzmény9303 2018-06-09 04:58:43

Bár ellenkező előjellel, Jeszenszky Zsolttal együtt sajnálom, hogy Ókovács Szilveszter immár megszokott öntömjénezésébe csomagolta a válaszait. N. Horváth Zsófiát, illetve ostoba írását néhány kisujjbökéssel földbe döngölhette volna, ha opponálása nem vész el más vizekre kalandozó, unalmas szövegrengetegében.

9307   Búbánat • előzmény9304 2018-06-08 18:34:10

Kíváncsi vagyok, Ókovács Szilveszter  veszi-e a lapot és teóriáját ismét kifejti-e, - és az egész cikksorozat nyúlik, nyújtható, mint a rétestészta...

9306   nickname • előzmény9305 2018-06-08 17:10:48

Lehetne a nagy szerepálma, ami az átlag nézőnek egyből ismert és beugrik. 

9305   nickname • előzmény9304 2018-06-08 17:09:52

Apáti véleménye már csak azért is érdekes lenne, mert a Magyar Idők szerint ha egy fiú nem focizni akar, akkor az furcsa, kvázi burkoltan más szexuális beállítottságú. Amúgy a Magyar idők cikkírójának annyi kultúrtörténeti tájékozottsága sincs, hogy a Hattyúktava a Diótörő mellett a balettirodalom legismertebb klasszikusa és ha már eg film egy balettáncossá váló fiúrúl szól, akkor mi mást is lehetne benne idézni? Vagy legalábbis mi más lehetne mondjuk a nagy szerepálma? Egyébként a filmben a címszereplő barátja a meleg: Billy a balettel tör ki a bánaváros világából, ezért tekintik másnak, míg gyerekkori barátja a saját nemhéze vonzódik. Régen láttam a filmet, annak semmi köze a melegség propagálásához és én nem tartottam rossz filmnek. Mindegy az előadást nem láttam, de ezek a cikkek enyhán szólva is hihetetlenül primitívek mindkét oldalról. A Magyar idők meg maga a primitívség a köbön. 

9304   Edmond Dantes • előzmény9303 2018-06-08 14:31:46

1) A szerző rosszindulatát, divatos szóval: g...ségét csak teljes tudományos és művészi tudatlansága múlja fölül. Meg sem kisérli magát a produkciót elemezni, hamar vehemens b**izásba, "melegpropagandázásba", "meleglobbizásba"  megy át. Egy hiányossága a cikknek azért van: sorost kifelejtette. Ennél még N. Horváth Zsófia tákolmánya is "színvonalasabb", már ha ebben az esetben egyáltalán beszélhetünk színvonalról. Érdeklődéssel várom eztán a Karcos Nagyfőnök (Bayer Zsolt) valamint Apáti "Polgári Portál" Bence tematikus  írását...utóbbi legalább a szakmában van (volt?) és ehhez talán jobban ért mint a politikához, bár utóbbit kétségkívül jobban díjazzák.

2) Lehet, hogy a korábbiakban (9292-9293) tévedtem és mégsem szimpla PR-akcióról van szó? Inog a bársonyszék? Avagy: "reszkess Szilveszter"? Reszkess Pröhle Gergely? Reszkess Hammerstein Judit? Reszkess valódi "polgári" oldal?

 

9303   Búbánat 2018-06-08 13:41:36

Újabb véleménycikk a Magyar Időkben - Billy Elliot musical - "meleg"- témában

„A Magyar Idők június 1-jei számában N. Horváth Zsófia bírálta a Magyar Állami Operaházat (és annak vezetőjét), amiért az Erkel Színház a Billy Elliot című musicalt kifejezetten gyerekeknek (is) műsorára tűzte. A bírálat lényege, hogy miközben a kormány népességpolitikája épp a hagyományos családmodellt igyekszik népszerűsíteni, addig egy állam által finanszírozott intézmény ennek szöges ellentétét, egy deviáns életformát propagál, ráadásul már kiskorúaknak is.

[…] Ókovács Szilveszternek feltett ez irányú kérdései is legitimek.

Ókovács válasza azonban, sajnos, a tőle megszokott öntömjénező, mindenki mást lenyomni igyekvő egotrip (Betiltsuk a balettot és Mozartot?, Magyar Idők, június 2.). Elolvashatjuk, hogy mennyi fantasztikus dolgot tett az általa vezetett intézmény (de főleg ő) a kultúra, azon belül is a balett népszerűsítéséért a fiatalok körében. Ezeket senki sem vonja kétségbe, és őszinte elismerés is jár neki mindezért. De a jó célokat (balettos fiúk kinevelése, hiányuk megszüntetése) ne rossz eszközökkel (a homoszexualitás mint a pubertáskori problémákra való gyógyír) igyekezzünk elérni.

Hárombekezdésnyi (kész csoda, hogy csak ennyi) szerzőkkel, címekkel stb. való dobálózással fitogtatja műveltségét is – ebben sem kételkedünk. Szilvesztert persze így ismerjük és szeretjük; tudjuk, hogy a reflektorfénynek még a szélén sem jelenhet meg más, és pláne nem az ő fényességének megkérdőjelezésével.

Nem ördögtől való, ha a jobboldalon belül is képesek vagyunk vitákat lefolytatni, hiszen marhaság lenne, ha mindenben egyet kellene értenünk. Az sem lett volna azonban baj, ha nem kerüli ki kiválóan az érdemi választ és a felelősséget néhány jó nagy csúsztatással.

Mert azt sem vonta kétségbe senki, így vélhetően az eredeti cikk írója, N. Horváth Zsófia sem, hogy rengeteg olyan mű született a történelem során, ahol a szereplők – ilyen vagy olyan okból – az ellenkező nem ruhájába öltöztek, s hogy ezek között kiváló művek is vannak. És az sem vitás, hogy néha a bányászgyerekek között bukkan fel a művészi tehetség.

Isten útjai valóban kifürkészhetetlenek. De nem is erről volt szó. Hanem arról, hogy a Billy Elliot egy szép nagy, egész estés érzékenyítőtréning. És hogy kell-e nekünk ilyen.

Szerintem marhára nem." [...]

9302   Búbánat 2018-06-05 15:42:27

Nyilvánvaló, hogy a Magyar Idők véleményrovatában megjelent olvasói cikk szövegét a lapszámba kerülése előtt a lap szerkesztősége - nem tudni mennyi idővel előbb, de vélhetően már pár nappal korábban - elküldte Ókovács Szilveszternek – hiszen az „etikett”, a szokásjog úgy kívánja meg, hogy ha egy közszereplőt bírálat éri, a médium megkeresi a másik félt is, hogy kíván-e hozzászólni ahhoz, arra válaszként szintén egy cikkben reflektálni; csak így képzelhető el, hogy az olvasói „dörgedelemre” már másnap egy hosszú válaszcikk jelenjen meg az újság hasábjain az Operaház főigazgatójától.

Az internet korában is kell azért egy munkanapnál több idő ahhoz, hogy a pénteki lapszámban olvasott vélemény után már kész válaszcikk szülessen, benne tudjon lenni a Magyar Idők másnapi,  szombati, számában.  

Tehát számomra nem kérdés, hogy mielőtt  véleményrovatában a lap az első Billy Elliot-cikket megjelentette volna, már előtte, jóval korábban elküldte azt az Operaház főigazgatójának is, hogy lehetősége legyen véleményeznie; nem pénteken olvasta először el az újságban, és nem aznap küldte el válaszlevelét a lapnak, mert - a szerkesztési, nyomdai stb műveletek átfutási idejét is figyelembe véve csak így volt lehetséges egymást követő napokon a két cikket leközölnie a Magyar Időknek.  S ha ez így történt, korrektül járt el. . 

(Egyébként a véleményrovatban mindig ott áll:  ezek az írások nem feltétlenül tükrözik a lap szellemiségét; a vitának is helye van/lehet ugyanott azokon az oldalakon.)

9301   Edmond Dantes • előzmény9293 2018-06-05 09:17:17

Frissítés/2:

Ókovács Szilveszter -vélelmezhetően a PR-akció újabb fejezete- Billy Elliot bizonyítvány-magyarázat folytatásaként be- illetve visszamenekült origo-beli Tatjananéném/Levélária-sorozatának akolmelegébe. Lehet, hogy -mint írja- kicsit tényleg meleg a helyzet, mert a korábbiaktól eltérően "Kedves" helyett a Billy-s levélben immár "Drága" lett az ő Tatjána nénje és az ő megszólítása. Netán nem fogynak a "kedves" vagy "drága" vagy "nem-drága" jegyek és Tatjána Néni is közönségszervező lesz? A Billy 2.0 -origos-védőbeszédére ismét rárepül a sorosbérenc, ballib média--->a (meleg) helyzet és az ingyenreklám fokozódik. Így talán még a vattázás előtt meglesz az előadásonkénti félház. 

Mellesleg teljes mértékben helytálló 9298 Myway bevezető mondata, ld. ott.

9300   Matyus 2018-06-05 07:26:50

Nagy sikerű, csodálatosan előadott, érzelmileg túlfűtött Kékszakállút énekelt Lukács Gyöngyi és Palerdi András. Lukács Juditja egészen más volt, mint az utóbbi időszak Juditjai. Rendkívül  nőies, érzékeny, éneklésben a drámai és a lírai hangadást tökéletesen hozó,  nagyon profi éneklést és játékot láttunk, hallhattunk tőle. Ezen kívül mindenképpen ki kell emelni a szép megjelenést. Palerdi Andrást még sosem láttam színpadon ennyire szuggesztívnek, félelmetesnek, és összeszedettnek. Jól énekelt, de sajnos nem hibátlanul, mert a magas hangok  hallhatóan próbára tették, azokon igyekezett is minél előbb túl lenni. Ezt a hiányosságát részben pótolta a nemesen zengő hanganyag, és a Lukáccsal való intenzív, lélekbe markoló játék. Igazi lélekdrámát láttunk, nagyszerű előadókkal! 

9299   IVA • előzmény9298 2018-06-05 00:23:58

Agyrémnek nekem az tűnik, hogy egy internetes bulvármagazin – kártékonysától függetlenül is – kiérdemli a szennylapnak minősítést azáltal, hogy a négybetűsök közül való trágár (eddig csak) főnévből, melléknévből még igét is képez.
Szerintem az Origóban közölt írás tartalma lényegében egyezik a Magyar Időkben hamarjában közölt reagáláséval. Ahelyett, hogy tételesen cáfolná az N. Horváth Zsófia által összehordott tévedéseket és ostobaságokat, és számon kérné a „botránytudósítás” fura időzítését, az általa vezetett intézmény immár unalmas önfényezésével halványítja el a lényeget.

9298   Myway 2018-06-04 20:15:15

Agyrém ami ebben az országban folyik, meg az Opera házatáján.

https://444.hu/2018/06/04/totalis-meghunyaszkodassal-valaszolt-az-operahaz-igazgatoja-miutan-a-magyar-idokben-azzal-vadoltak-meg-hogy-gyereket-buzit-be-a-billy-elliot-cimu-eloadasuk

 

 

9297   Edmond Dantes • előzmény9296 2018-06-04 14:18:09

Köszönöm a helyesbítés(eke)t!

9296   IVA • előzmény9293 2018-06-04 07:34:36

(…) Billy Elliotos (…) a Billy Elliotot (…)

9295   IVA • előzmény9292 2018-06-04 07:31:52

(...) Billy Elliot-előadásának (...)

9294   Héterő 2018-06-03 15:03:41

          LOGO_new

   café momus
politikai magazin
9293   Edmond Dantes • előzmény9292 2018-06-03 11:54:27

Frissítés:

- a lap legolvasottabb cikke éppen a június 1-jei Billy Eliotos ld. itt: https://magyaridok.hu/

- a cikket és a válaszcikket szemléző és ellenzékiséggel ugyancsak nem vádolható mandiner hírportál jelenleg is hirdeti a Billy Eliotot...

...azaz 9292-beírásomban b) opció látszik valószínűnek. Még egyszer: ügyes vagy inkább...

9292   Edmond Dantes • előzmény9291 2018-06-03 10:14:11

A cikket, annak tartalmát, sőt szinte minden megállapítását inkább nem minősíteném (úgy is mondhatnám: 1/1 minősíthetetlen), maradjunk trendik és "odafönt" is mindenki elégedett lesz: a darabot valószínűleg Soros György és hálózata írta, rendezte, szponzorálja és tartja műsoron. (Vö. fake news)

A cikk kultúrpolitikai kulcsmondatai (más úgysem számít):

"..a kultúra területén még mindig nem következett be az igazi rendszerváltás. Egy-egy vezető pozícióba ugyan bekerült olyan jelölt, aki nem a liberális oldal favoritja volt, de nekik sem minden esetben sikerült a polgári oldal értékrendszerét bevinni az általuk irányított intézménybe; kérdés, hogy eleve akarták-e, vagy csak gyengék voltak a túlerővel szemben."

"...érthetetlen, ami közpénzen egy neves közintézményben, az Operaházban előfordulhatott.​" (!)

"... a rendezőt és azt, aki hagyta, hogy bemutassák, nem lenne túlzás megrontással vádolni." (!)

"Hogyan történhet meg az, hogy egy ilyen jelentős állami intézmény, mint az Operaház, tökéletesen szembemegy az állam céljaival.." (!!)

"Kizártnak tartom, hogy Ókovács Szilveszternek ne lenne annyi joga, hogy egyes jeleneteket kihagy egy rendezésből vagy kisebb változtatásokat kér."

"kormányunk..a családi boldogulást próbálja meg sok eszközzel és pénzzel elősegíteni,így érthetetlen és tűrhetetlen,hogy egy vezető állami intézmény szembemegy ezzel a szándékkal"(!)

"A​ politikusok​ valószínűleg kevesen járnak Operába, balettra, azért nem érzékelik a gondokat. Az egyik oldalon a jó szándék, a rendszerbe tett milliárdok, míg a másik, általában alábecsült oldalon pedig az állami pénzből mindezt a visszájára fordítják."

Fentieket összefoglalva, a következő két opció sejlik föl:

a) készül a selyemzsinór Főigazgató Úr számára (cikk az 50-es évek stílusában írattatott!)

b) cikk + másnap, ugyanott a főigazgatói válaszcikk egy jól (??) kitalált, kedvcsináló PR-akció. Az Erkel Színház legtöbb idei Billy Eliot-előadásának -eddig- erősen "zöldmezős" jegytérképe láttán + Főigazgató Úr újabb öt évre szóló kinevezésének ismeretében inkább ez utóbbi opció valószínűsíthető. Sajnálatos apróság, hogy a véleménycikket egy -finoman fogalmazva- nem túl széles olvasótáborral rendelkező médium adta közre, másrészt viszont a cikkre ráröppenő "ellenzéki", "liberális", "sorosbérenc" média elvégzi a szükséges PR-munkát = teríti a cikket és a nézőtér megtöltésére javulhatnak a kilátások. Ügyes..de van/lenne az egészre más jelző is.

9291   nizajemon • előzmény9290 2018-06-03 08:25:18

Leginkább az érdekelne,hogy ki engedte újságba ezekkel a sírámokkal ezt a cikket.Lehet,hogy Clintonné és csapata túlzásba vitte,és erőszakosan nyomatta a melegek jogainak a mindenekfölöttiségét,de ezt összekapcsolnin idegen inváziós fenyegetéssel,minimum elmebeteg dolog.Ókovács Szilveszternek gigalájk a válaszért!

9290   Edmond Dantes 2018-06-02 18:41:48

Magyar Idők június 1-jei (vélemény)cikke több héttel az idei Billy Eliot-sorozat előtt (kedvcsinálónak?): "Botrányos előadás az Erkel Színházban" és 444 (vélemény)cikke a Magyar Idők (vélemény)cikkéről.

Frissítés és breaking news!

Ókovács Szilveszter ma válaszcikkben bajszot akasztott a Magyar Időkkel!!! (Pontosabban: a fenti véleménycikkel.) Ez már a vég (kezdete)?

9289   Búbánat 2018-05-27 22:36:29

Kelemen Zoltán naplója - Verdi: Ernani

2018-05-27 - Az Ernani Szegeden és az Erkel Színházban

/Café Momus/

9288   IVA • előzmény9287 2018-05-26 03:07:39

Nem szeretnék Fáy Miklós védelmében szólni, de szerintem ez a „bejegyzés”, ahogy írod is, műfajilag nem kritika, inkább jegyzet. A kritikának sem kötelessége kitérnie az előadás minden elemére, de ilyen jegyzet annál is nagyobb szerkesztési szabadságot ad.
Fáy itt állást foglal a búzó és a bravózó néző kinyilvánított véleménye között, és leírja, mi ragadta meg az opera eddig látott előadásaihoz képest újszerű rendezésben, amely a mondanivaló másféle értelmezésére ösztönözte.
Fricskázása, éles nyelve ezúttal csak a hátul kiabáló nézőt illeti, aki lehet, hogy fiktív személy, általánosítva megszemélyesítendő a hagyományos rendezői megoldás híveit. Holott nem biztos, hogy aki búzik, az ősbemutató felfogásában szeretné látni a darabot, hiszen azt nem is láthatta. Persze kap egy fricskát a Zeneakadémián hallott előadás megnevezetlen karmestere is, de szerintem ez nem a jegyzetíró neveltetésére vezethető vissza.

9287   tambura 2018-05-26 02:12:02

http://faymiklos.hu/2018/05/25/a_kepszakallu_herceg

Szokásosan fura  és ellentmondásos Fáy bejegyzés. A Kékszakállú  karmesterét Eötvös Pétert nagyon dicséri, a ZENAKART is. Jogosan. Ilyen jól nagyon ritkán halljuk játszani a zenekat, főleg a Kékszakállút. Ellenben a két főszereplőt meg sem emliti. Éneklések közötti zenei betéteket elemez,  vagy nem hallotta őket? Ami  az írás szerzője részéről elég hiányos neveltetésre, hiányos szakmai fél-felkészültségre, és gőgös  rossz modorra utal, ilyenkor számomra kiderül, hogy fricskázó és éles  nyelvű, és  valójában mégicsak egy önjelölt zenekritikus.

És mi  van az est másik (azaz első) felével. Senza Sangue, --Senza recensione?

Pedig ezt a művet az est karmestere:  Eötvös Péter írta.

Jól vezényelte?

Jó a mű?

Énekesek nélkül ment ez is.

Vagy erre nem is ment be?

Bár, ha jól emlékszem Eötvös opera-világi áttörését meghozó "Három nővért"

annak idején zenei persziflázsnak titulálta.

No comment.

 

 

9286   tambura 2018-05-26 02:12:00

http://faymiklos.hu/2018/05/25/a_kepszakallu_herceg

Szokásosan fura  és ellentmondásos Fáy bejegyzés. A Kékszakállú  karmesterét Eötvös Pétert nagyon dicséri, a ZENAKART is. Jogosan. Ilyen jól nagyon ritkán halljuk játszani a zenekat, főleg a Kékszakállút. Ellenben a két főszereplőt meg sem emliti. Éneklések közötti zenei betéteket elemez,  vagy nem hallotta őket? Ami  az írás szerzője részéről elég hiányos neveltetésre, hiányos szakmai fél-felkészültségre, és gőgös  rossz modorra utal, ilyenkor számomra kiderül, hogy fricskázó és éles  nyelvű, és  valójában mégicsak egy önjelölt zenekritikus.

És mi  van az est másik (azaz első) felével. Senza Sangue, --Senza recensione?

Pedig ezt a művet az est karmestere:  Eötvös Péter írta.

Jól vezényelte?

Jó a mű?

Énekesek nélkül ment ez is.

Vagy erre nem is ment be?

Bár, ha jól emlékszem Eötvös opera-világi áttörését meghozó "Három nővért"

annak idején zenei persziflázsnak titulálta.

No comment.

 

 

9285   Búbánat • előzmény9275 2018-05-23 07:56:26

Kiegészítésül még annyit, hogy az ismertetett Richter 102 - A szakrális Wagner koncert a zárása volt a RingFeszt 2018 elnevezésű előadás-sorozatnak, amely május 10. és 21. között zajlott le több helyszínen: az Erkel Színház mellett a Kiscelli Múzeumban és az Ódry Színpadon.

Ez volt a közel két hét programja:

május 10., Erkel Színház – Bernáth-büfé: Wagner, a dalnok - nyitó koncert

május 11. és 15., Ódry Színpad: Örömünnep - előadás Johann Sebastian Bach világi kantátái alapján

május 13. és 19., Ódry Színpad: Szálinger Balázs: Siegfried-idill, avagy Egy barátság vége - Színmű zenével, egy részben, magyar nyelven

május 13., 16. és 18., Kiscelli Múzeum: GermanLateNightHindemith-operák

május 14., Erkel Színház: Wolf: A kormányzóopera (koncertszerű előadás)

május 17. és 19., Ódry Színpad: Franz Schubert: A négy évig tartó őrség; Albert Lortzing: Az operapróba – két opera egy estén (Énekkari Művészek Minifesztiválja keretében)

május 21.,  Erkel Színház: Richter 102 – A szakrális Wagner (Palestrina/Wagner: Stabat Mater; Wagner: Tannhäuser – részletek; Wagner: Parsifal – részletek)

9284   zenebaratmonika • előzmény9282 2018-05-22 19:12:39

Jó hogy megtaláltad, magyarul megy a népzenei opera.

Ez a másik előadás:

itt már nem magyar a nyelv:

https://www.youtube.com/watch?v=QjVJWYkQNHk

 

9283   zenebaratmonika • előzmény9282 2018-05-22 19:01:11

Nálunk csak musical formájában fut az Anna Karerina, de az Kocsák zenéje, azt viszont külföldön kutya se ismeri.

 
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Virágh András (orgona)

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, X. terem

Szalai András tanítványai
Házimuzsika a Zeneakadémián

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Soós Máté (hegedű)
A Zeneakadémia BA III. évfolyamos hallgatóiból alakult kamarazenekar
Vezényel: Ménesi Gergely
A BA III. évfolyamos hallgatók koncertje
MENDELSSOHN: Hebridák – nyitány, op. 26
DVOŘÁK: f-moll románc hegedűre és zongorára, op. 11
DVOŘÁK: e-moll mazurka hegedűre és zenekarra, op. 49
HAYDN: 88. (G-dúr) szimfónia, Hob. I:88

19:00 : Budapest
Óbudai Társaskör

Dallos Erika (csembaló), Botos Veronika, Babácsi Csaba (brácsa), H. Zováthy Alajos (bőgő), Dóczi Áron, Tallián András (hegedű), Dóczi Péter (cselló), Rácz János (fuvola), Szélpál Krisztina (oboa), Tüske Aladár (fagott)
Az est házigazdája: Császár Angela
"Jegyezvén szalmaszállal - advent zenével és verssel"
ROSTETTER SZILVESZTER: Siciliano
J.M. SPERGER: Szonáta mélyhegedűre és gordonra
J.S. BACH: Air
GLUCK: Melódia
CIMAROSA: oboa-fuvola koncert
CORELLI: Karácsonyi concerto
CACCINI: Ave Maria

19:30 : Budapest
Erkel Színház

Devich Gergely (cselló)
Szemere Zita, Balga Gabriella, Bakonyi Marcell, Pataky Dániel
Magyar Állami Operaház Zenekara és Énekkara
vez.: Kocsár Balázs
Antall József25+ emlékhangverseny
BEETHOVEN: Egmont-nyitány
VERDI: Don Carlos – Szabadságkettős » Szegedi Csaba, Pataky Dániel
KOCSÁR MIKLÓS: Csellóverseny (Antall József halálára)
KODÁLY: Budavári Te Deum
19:00 : Zalaegerszeg
Ady Art Mozi

Operát az Operából - Belföldi turné
PUCCINI: Tosca

19:00 : Miskolc
Művészetek Háza

Rálik Szilvia, László Boldizsár, Kelemen Zoltán
Miskolci Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Medveczky Ádám
"Erkel 125 gálahangverseny"
ERKEL: Ünnepi nyitány
részletek a Bátori Mária, Hunyadi László, Bánk bán, Dózsa György, Brankovics György és Névtelen hősök című operákból
A mai nap
született:
1822 • César Franck, zeneszerző († 1890)
1908 • Olivier Messiaen, zeneszerző († 1992)
1913 • Takács Paula, énekes († 2003)
1913 • Morton Gould, zeneszerző († 1996)
1938 • Jurij Tyemirkanov, karmester
1980 • Sarah Chang, hegedűs
elhunyt:
1987 • Jascha Heifetz, hegedűs (sz. 1901)