vissza a cimoldalra
2020-07-10
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11532)
A csapos közbeszól (95)

Operett, mint színpadi műfaj (4377)
A MET felvételei (668)
Lehár Ferenc (708)
Pantheon (2691)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (3966)
Komlóssy Erzsébet (46)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1976)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62189)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2802)
Franz Schmidt (3637)
Régizene (3411)
B. Nagy János emlékére (156)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (858)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4861)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4675)
Mozartról magasabban (697)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Karmesterekről, karmesterségről-"úgy általában" (W.A.M., 2004-11-07 16:41:20)

 
544   Sipi • előzmény543 2010-08-08 12:43:10
Eh, a férfiak nem a zenekarban fognak bedobni valamit, hanem az énekkarban.
543   Sipi 2010-08-08 12:42:38
Ez csúcs

A legalsó videó, ahol egy stadionban beszélget Mengelberg valakivel.
Ha hideg lesz, valamivel fűteni kellene a zenekart. Ja, és az énekkart is. Erre Mengelberg: nem, a férfiak a zenekarban majd bedobnak valamit. De a nők, ne igyanak, ki tudja, hogy hogy énekelnének. Talán túl fellelkesednének! :-)))
542   álmodó • előzmény541 2009-10-09 08:39:13
Jól kommunikáló......Egy pantomim művész is az.

Vagy egy ügyes jelbeszédes. A süketnémák számára mindenképp.
541   álmodó • előzmény539 2009-10-09 08:36:16
kire gondolsz magamutogató pojácára?

Ferencsik?

Jól kommunikálón mit értesz.... Mint pl?
Közlekedési rendőr?
Azért vannak itt fokozatok, barátom.
540   Búbánat 2009-10-08 21:37:29
A pécsi Pannon Filharmonikusok Művészeti Tanácsa kedden ellenszavazat nélkül támogatta Horváth Zsolt igazgató javaslatát, hogy zeneigazgatónak Peskó Zoltán Svájcban élő karmestert kérjék fel. (MTI)
539   Wolfi 2009-04-29 01:46:57
Egy biztos gyerekek:

szépen el lehet felejteni a régi vágású karmestereket és előadókat. Már nincs szükség magamutogató pojácákra... Inkább jól kommunikáló egyénekre, akik képesek újat hozni minden előadásba...
538   frushena 2009-01-04 23:01:59
Muti-NBA-ban
537   Búbánat 2009-01-03 15:14:30
Bokszmeccs a Rádiózenekarnál

Devich Márton, itthon@hetivalasz.hu

Heti Válasz Online - 2008.12.30.

Január 1-jétől új korszak kezdődik a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekarának és Énekkarának életében – Stephen D’Agostino első karmester és Somos János Csaba karnagy veszi kézbe az együttesek művészeti vezetését. Ám ezzel valószínűleg nem ér véget a két együttes kálváriája.

A Heti Válasz információi szerint még mindig nincs végleges, érvényes, aláírt szerződése a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekarának arról, hogy 2009 júniusában felléphet-e a Művészetek Palotájában a Budapesti Wagner Napokon, Fischer Ádám karmester keze alatt - folytatva az elmúlt évek sikersorozatát. Pedig sokak szerint ez a zenekar utolsó esélye, hogy igazán európai figyelmet keltő produkcióban megmutassa magát.

Furcsa, hogy a szerződés aláírását mintha leginkább a zenekar menedzsmentje halogatná. Voltak-vannak ugyanis vitás kérdések. A Wagner-napok gazdája, Fischer Ádám - aki egyben a Rádiózenekar volt főzeneigazgatója is - egy ideig ragaszkodott hozzá, hogy az együttest Kovács László korábbi első karmester tanítsa be, hiszen ő már komoly tapasztalatokat szerzett az elmúlt években, és bizonyított. Kovács helyett azonban a Magyar Rádió, és a betanítást a pályázat útján kinevezett új első karmesterre, Stephen D'Agostinóra akarta bízni.


Stephen D'Agostino

Fischernek korábban az is kikötése volt, hogy a júniusban fellépő csapatban legalább nyolcvan százalékban ugyanazok a muzsikusok üljenek, akik a zenekarnak jelenleg is tagjai. Ez azonban hátráltatta volna a Magyar Rádió zenekar-átalakítási, reform terveit, amelyek nyilvánvalóan személycseréket is jelenthetnek. Lapunk úgy tudja, hogy Fischer végül engedett, Kovács helyett D'Agostino lesz a betanító, és a jelenlegi „keretnek" csak 75 százalékban kell a nyárra megmaradnia.

Időközben peres útra került a zenekar (a szakszervezet) és a saját menedzsmentje közötti vita az együttesben meghirdetett próbajátékról. A próbajátékot a reform érdekében írta ki a fenntartó Magyar Rádió, ám meglehetősen szokatlan körülmények között (függöny mögötti muzsikálás, túlzott követelmények, stb.). Ez nem tetszett a muzsikusoknak, ezért kifogást emeltek a próbajáték ellen a munkaügyi bírságon, amely azonban első fokon a kifogást elutasította. Így került az ügy peres útra, s hogy a másodfokú ítélet mikor születhet meg, még senki sem tudja. Bizonytalan tehát, hogy ha mégis lesz próbajáték, mikorra időzíthetik - éppen ezt a helyzetet bonyolítja, befolyásolhatja a júniusi Wagner-fesztivál.

A Magyar Rádió és a Boldoghy Kummert Péter igazgatta menedzsment minden erejével szeretné átalakítani a szimfonikus zenekarát és az énekkarát. Utóbbi esetében már tavasszal jelentős elbocsátások történtek, egy-egy nagyobb oratóriumhoz kisegítőket kell hívni, ami összhangban természetesen nem lehet ugyanaz a minőség - tehát sokak szerint a leépítés a világhírű énekkar „szétverését" jelentette. Mások azt mondják, hogy a szakma és a média is cinikus csöndben figyeli a Magyar Rádió zenei együtteseinek feszültségektől terhes, kérdéses kimenetelű átalakítását.

A Heti Válasz információi szerint a Rádiózenekar sorsát szívükön viselő politikusok ősszel kétségbeesett kísérletet tettek arra, hogy a művészeti együtteseket kiszervezzék a Magyar Rádió fennhatósága alól, és az Oktatási és Kulturális Minisztérium „gyámsága" alá helyezzék. Úgy tudjuk, ötpárti egyezség is született a kérdésben, és Országgyűlés kulturális bizottsága és Hiller István miniszter is támogatta a kezdeményezést, sőt, a 2009-es költségvetés tervezetébe plusz másfél milliárd forintot is beterveztek a váltáshoz. Ám a plusz pénz a költségvetés módosításakor, végszavazásakor elbukott, így a kiszervezési kísérlet is kudarcot vallott.

A két új vezetőt, Stephen D'Agostinót és Somos János Csabát december első hetében nevezték az együttesek élére, meglehetősen szűkszavú közleményben adták a döntést a zenei világ tudtára. Pályázat útján esett rájuk a Magyar Rádió választása, a pályázatot még tavasszal írták ki, miután kiderült, a két korábbi vezető, Kovács László és Strausz Kálmán szerződését nem hosszabbítják meg. Vásáry Tamás és Fischer Ádám még mint főzeneigazgató állt a szimfonikusok élén, D'Agostino csak első karmesteri posztot kapott, ami azt jelenti, hogy a Rádiózenekarnál pillanatnyilag megszűnt a főzeneigazgatói tisztség. D'Agostino posztjára eredetileg nyolcan pályáztak, a menedzsment a nyolc karmesterből nem mindenkit engedett próbavezénylésre (D'Agostinót, Dénes Istvánt, Vashegyi Györgyöt és Győriványi Ráth György maradt az esélyesek között), akik eleve elfogadták a fenntartó reformterveit. (Kovács László például újra pályázott, de hiába, nem rúghatott labdába.)

Úgy tudjuk, hogy bár a muzsikusoktól is D'Agostino kapta a legtöbb szavazatot, az együttes valójában egyik jelölttel sem volt maradéktalanul megelégedve. A zenészek egy csoportja a nem is pályázó Kesselyák Gergelyért lobbizott, ám kérésüket a menedzsment - érthetően - lesöpörte az asztalról. A zenekaron egyébként óriási a nyomás, a bizonytalanság kikezdi az egységet, széthúzás mutatkozik, ami hosszú távon súlyos károkat okozhat.

Stephen D'Agostino New York-ban született, 37 éves, és 15 éve van jelen a magyar zenei életben. A hazai közönség 1998-ban ismerhette meg közelebbről, amikor elindult a Magyar Televízió népszerű (IX.) nemzetközi karmesterversenyén, és be is jutott a döntőbe. (Keserű szájízzel távozott, mert végül kizárták, mivel a döntőben kottából dirigálta Bartók Táncszvitjét.) Tanulmányait az Egyesült Államokban végezte. 1995-ben Sir Solti György asszisztenseként két európai turnén vett részt a Budapesti Fesztiválzenekarral. 2007-ben a Grzegorz Fitelberg Nemzetközi Karmesterversenyen különdíjban részesült. Mint a Rádiózenekar új első karmestere remekül debütált, hiszen december 13-án a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben Mozart és Webber Requiemjét dirigálta nagy sikerrel.

Somos János Csaba 1970-ben született Szolnokon. Zenei tanulmányaiban és munkája során meghatározó élmény volt számára kapcsolata a Debreceni Kodály Kórussal. A karvezetés szakot Jobbágy Valér és Erdei Péter tanítványaként végezte el a Zeneakadémián. Volt a Debreceni Csokonai Színház, majd a Pécsi Nemzeti Színház zeneigazgatója. Pályázatában kiemelte a kortárszenei hangfelvételek és az új típusú, interaktív műsorkészítés jelentőségét.


536   Hypo • előzmény535 2008-12-26 09:19:02
Pontosan úgy, mint ahogy a Színművészeti Akadémia elvégzése esetén derül ki, hogy melyik színháznál is fog játszani a friss diplomás. Vagy ahogy pl. egy szobrász esetében a Képzőművészeti Akadémia elvégzése után derül ki, melyik köztéren kap munkát az illető. De említhetném a többi Akadémiát is.
535   partitúra 2008-12-26 08:49:08
Ha valaki elvégezte a Zeneművészeti Akadémiát, utána hogyan derül ki, hogy melyik zenekarnál fog dirigálni?
534   Heiner Lajos • előzmény529 2008-12-01 15:04:55
P. Berglund is.
533   Hypo 2008-11-30 20:06:50
OK, kettőt tévedtem. De akkor a maláj José (Fülig Jimmy) jobboldaláról várta az "ütést", nem a sajátjáról.

Mindegy, köszi!
532   zuniga • előzmény531 2008-11-30 16:46:07
Végre egy érdemi vita....:-)))
Íme az eredeti Rejtő:

"Ezalatt José aludt egy keveset. Állva. Mint egy idős paripa. A maláj ordítva ugrott fel.
- Nem számít! Te lenni balkezes! Én várni ütés jobbról.
José vállat vont.
- Nem lehet minden pofon mellé egy forgalmi rendőrt állítani.
- Ütni agyon... téged!"
531   Hypo 2008-11-30 16:31:41
"- Nem számít! Te lenni balkezes! Én várni pofon balról!

- Nem lehet minden pofon mellé egy forgalmi rendőrt állítani.

- Ütni agyon... téged!"

Én is fejből idéztem. Talán ha valaki bemésolná a kritikai kiadásból...
530   partitúra 2008-11-30 15:06:19
Szerintem ez a mondás pont fordítva van: Én vártam a pofont jobbról, és balról érkezett.
529   zuniga • előzmény528 2008-11-30 11:36:05
Pl Donald Runnicles.
Azt mondják, a balkezes dirigálásra zenélni egy kicsit olyan, mint Rejtő híres mondása: - Én vártam a pofont balról, és jobbról érkezett... (Fejből idéztem...)
:-)))))
528   eccerű • előzmény523 2008-11-29 22:01:24
Ugyan nem igazán nevezhető karmesternek, de Penderecki bal kézzel dirigált.
527   tiramisu • előzmény525 2008-11-29 15:43:59
Nem is kicsi ház.
526   Haandel • előzmény525 2008-11-29 15:39:01
Héja Domonkos ma a rádióban, ld. 'Élő közvetítések' 142.
525   Sesto • előzmény524 2008-11-29 15:19:31
...mihez képest "kisebb német operaház"? - elvégre nem egy 3-tagozatos-színház ún. operatársulata, hanem önálló operaház (Opernhaus Chemnitz)
524   Spangel Péter • előzmény520 2008-11-29 15:16:07
Héja Domonkos tavasszal hat Carment dirigál a MÁO-ban. Egyébként egy kisebb német operaház első karmestere. Emlékszem egy Budafest operagálára,amit nagy sikerrel dirigált.
523   partitúra 2008-11-29 15:01:12
Hallott már valaki olyanról, hogy egy karmester balkezes? Mármint úgy, hogy bal kézzel üti az alapritmust? Nem zavarja ez a zenekar tagjait? Nagyon várnám a válaszokat! Köszönöm!
522   tarnhelm2 • előzmény521 2008-02-13 11:22:25
Igen, én is olvastam a napokban, és nem örülök ennek. Mácallal két nagyszerű koncertet hallottam, úgy adták elő a cseh repertoárt, ahogy más nem. Inbalt is hallottam már, és néhány lemezét is ismerem. Ennek alapján korrekt, de nem különösebben érdekes karmesternek tűnt nekem, és félek, hogy épp a cseh zenekar
sajátos \"íze\" fog elveszni az ő irányítása alatt. Egy új Talichra, Ancerlra, Neumanra, vagy akár Kubelikre, Koutra lenne inkább szükség. - Mondom ezt kívülállóként, és persze szubjektíven.
521   Búbánat 2008-02-13 09:35:10
Eliahu Inbal a Cseh Filharmonikusok vezető karmestere

2008. február 11. 09:58

A prágai együttes vezetősége közölte, hogy a jelenlegi dirigenst Zdenek Mácalt,
az izraeli születésű művész váltja fel. Eliahu Inbal 71 éves, tavaly óta a velencei La Fenice Színház zenei igazgatója, idén pedig a Tokiói Szimfonikus Zenekar irányítását is átveszi. Pályája kezdetén hegedűművésznek és zeneszerzőnek készült, majd Leonard Berstein támogatásával karmesternek tanult Párizsban és Hilversumban. (MR)
520   Kotkoda 2006-12-13 23:07:39
Azért nem dirigál, mert nem ért az énekesekhez, az operához, azt dirigálni egészen más, mint a szimf. irodalmat.Azt megtanulni pedig csak színházban lehet, állandó munkával.
519   Búbánat • előzmény518 2006-12-12 10:13:37
Ez jó kérdés?!
518   Solaris • előzmény517 2006-12-12 10:12:19
Olvastam a beszámolódat Búbánat. Ennek ellenére azt érzem, hogy Héja Domonkosnak nincsenek itthon lehetőségei.
Pl. miért nem vezényel az Operában?
517   Búbánat • előzmény516 2006-12-12 09:56:25
November 19-én vezényelte a Nemzeti Hangversenyteremben Liszt Szent Erzsébet legendája c. oratóriumát. Beszámoltam másnap az eseményről.
516   Solaris • előzmény515 2006-12-12 09:01:27
Igaz, mi van Héja Domonkossal? Nagy a csönd körülötte.
515   Wolfi 2006-12-11 22:45:09
Kedves Recenzensek, Kritikusok!

Egy ideje olvasgatom a momust és akárhogy is keresek a sorok között, nem találok dícsérő kritikát hazai karmestereinkre. Inkább elmarasztalót(pl. Török Géza), vagy semmilyet (pl. Héja Domonkos), akkor ezt már vehetem úgy, hogy kicsiny kis hazánkban ma nincsen jó karmester? Netán a karmester-oktatással is baj van? nem tudom. Ítéljék meg Önök! Momentán így fest a kép...
514   Wolfi 2006-10-13 14:23:43
A Berliozon már nem maradtam, annyira elkeserített a VI....
513   Megén 2006-10-13 14:17:41
Tulajdonképpen igaz, a VI. elég gyenge volt, de a Berlioz-nál legalább már rendesen szóltak a hangszerek. Na persze a piccolo......... Mi azzal jöttünk el, hogy a MT zenekarnak talán jobbat tesz néha egy új darab, mint a sokszor játszott VI. Persze azért azt jól kellene játszani! Egy zenekar ne unja azt, amit csinál.
512   Kúp Flóris • előzmény511 2006-10-12 00:13:13
Bocsánat,magam sem tudom miket pötyögök,
szó sem volt farkantáziáról helesen:
azé a BERLIOZ Op.14-es tanFasztikus szimfónia,nem volt rossz :-)
511   Kúp Flóris • előzmény510 2006-10-11 18:36:56
Azé a \"farkantázia\" nem wolt olyan rosz
:-)
510   Wolfi 2006-10-11 18:02:50
Nem éppen általánosságban: Tegnap Kobayashi valami olyan szinten gyengét produkált, hogy az csak na! Nem tudom mennyit próbált a tkommal stb. stb., de hogy egyáltalán nem értették meg egymást, az biztos. Egyszerűen úgy tűnt, hogy ott blattolják a zenészek a darabot(ami mondjuk egy Beethoven 6-nál kevéssé valószínű). És ezért veszi fel a gázsit?! Ezért a botrányos 6-ért?Hihetetlen!(A zenekarról a zeneker fórumban.)
509   virius 2006-07-09 12:27:41
Most, hogy Győriványit négy év után másodszor is leváltották az Opera főzeneigazgatói posztjáról, ideje lenne őt nem mint (bukott) vezetőt, hanem szigorúan CSAK MINT KARMESTERT megítélnünk. Persze ide is írom, amit az operai topikba: arra nehezen lehet mondani, hogy nem ismeri a kottát, aki egy 20 évvel ezelőtti karmesterversenyen 3. helyezést plusz közönségdíjat is el tudott nyerni! Lássuk, GYRGY mit tud, mint karmester!
508   pusztyí • előzmény506 2006-07-08 23:13:04
\'nem sokan vannak, akik valoban hallanak, latnak es onallo velemenyuk van a Vilagrol.\'

...karmesterből is egyre kevesebb ez a fajta. főleg a jófülű.
Le a majmokkal!
507   pusztyí • előzmény506 2006-07-08 23:13:02
\'nem sokan vannak, akik valoban hallanak, latnak es onallo velemenyuk van a Vilagrol.\'

...karmesterből is egyre kevesebb ez a fajta. főleg a jófülű.
Le a majmokkal!
506   USA • előzmény505 2006-07-07 10:25:43
Sot, abba az etterembe megyunk el, amirol jot hallottunk, oda megyunk nyaralni ahol ismerosok mar jartak, olyan ruhat keresunk magunknak, amit mason mar lattunk. Emberi termeszet. Emlekezz a Gauss gorbere: nem sokan vannak, akik valoban hallanak, latnak es onallo velemenyuk van a Vilagrol.
505   Wolfi • előzmény504 2006-07-06 23:40:20
Pedig sokan vannak, akik (többnyire)úgy alkotnak vélemlényt, hogy valaki dícsérte nekik ezt vagy azt a karmestert. A több nézőpontból tapasztalataim szerint a zene területén inkább csak káosz szokott, mint \"végeredmény\" kialakulni...
504   USA • előzmény503 2006-07-04 21:33:11
Hat oszinten, es talan kicsit szerenytelenul ezen a probleman en mar regen tultettem magam. Azert szeretni valakit,vagy ugy tennni, mert masok azt mondjak? Ido es energiapocsekolas.
A problema amirol beszelni probaltam az az, hogy a zenekar, a szolista, a kozonseg, a kritikusok velemenye tokeletesen ellentetes lehet (ad absurdum jogosan). Szoval ez a \"hagyatkozzunk a fulunkre\" es \"jo oreg megerzes\" csak maganszinten mukodik. Persze talan a vegen valamifajta \"vegeredmeny\" csak kikerekedik a sok nezopontbol...
503   Wolfi • előzmény498 2006-07-04 16:06:02
Úgy gondolom, hogy mindenki szépen hagyatkozzon a fülére és a megérzéseire és ne arra, amit másoktól hall. Ha úgy hallom/érzem ,hogy x v. y jó, akkor ismerjem el, hogy x v. y jó, ha meg úgy hallom ,hogy nem jó, akkor merjem bevallani/azt mondani, hogy nem jó. Ne mis-másoljunk, beszéljünk mellé, hanem hagyatkozzunk arra, amit érzünk, v. hallunk. A \"jó öreg\" megérzés átsegít a nehézségeken, de ha az ember hazudik magának, vagy nem figyel a megérzéseire, akkor magára vessen.
502   USA • előzmény498 2006-06-25 20:11:54
Es ki lenne akkor akit \"zenei vilag\"-nak hivunk? A muzsikusok? A kozonseg? Az oktatok? A szponzorok?

Amugy meg a karmesterseg valoban az a szakma, amit a legkonnyebb tettetni, de a legnehezebb magas fokon csinalni. Viszont nem hiszem, hogy atgondolni valo akadna ezen. Egyszeruen igy, hullamokban jonnek a tehetesegek, van amikor sok, van amikor egy sem, ez persze mindenre igaz.
501   -zéta- • előzmény500 2006-06-25 12:44:18
Sorry, meleg van :-) ...
500   -zéta- • előzmény499 2006-06-25 12:43:47
... 500!!!!
499   -zéta- 2006-06-25 12:43:34
... és ...
498   Kotkoda 2006-06-25 11:38:19
Azt gondolom, itt az ideje, hogy átgondolja a zenei világ a karmesterségről a véleményét, ítéletét,/gázsijukat/oktatást...Talán nem lehet véletlen, hogy manapság híján vagyunk a nagy karmestereknek, és számtalan zeneművész cseréli fel a hangszerét - hangját- a pálcára, jóllehet ott nem olyan sikeres, mégis az előadóművészként megszerzett elismertsége folytán senki nem meri a leplet lerántani!
497   Búbánat 2006-06-23 09:42:49
Barenboim a Scalában
496   frushena • előzmény495 2006-06-20 08:52:25
Pl. Titus nagyon jó.
495   Szilgyo 2006-06-20 08:44:04
Colin Davis tényleg elég jó karmester, a Mozart-operái is nagyon szépek. Igaza van Heiner Úrnak.
494   Megén 2006-02-13 09:50:37
SZombaton, MŰPA, Pannon Filharmónikusok, vezényel Willi Humburg. Megkövetem Szimonovot, minden mozdulatát enyhe libbenésnek érzem azok után, amit ott láttunk. A pianonál legugolt, egyébként nagyrész 60 fokos szögben megdőlve integetett, időnként lábujjhegyre állt és kimagaslott, szóval inkább behunytam a szemem, hogy a zenét tudjam élvezni. Ami egyébként élvezetes volt, Brahms és Bartók (akiről már mondtam ugye, hogy tulajdonképpen nem szeretem, de gyakorlom a hallgatását).
493   USA • előzmény492 2006-01-30 08:35:28
Akar az is lehetne a hir, amit te mondasz. Bizonyos emberekkel ellentetben viszont csak annyit irtam volna ebben az esetben, hogy \"Heja Nemetorszagba szerzodott\". Ilyen egyszeruen, mindenfele sunnyogas nelkul. Akar meg kesereghetnek is rajta, de semmi ilyasmit nem erzek. A kerdes pedig (ami utan KERDOJEL van) pedig komoly volt.
Most akkor akar valaki mar valaszolhatna is. Persze csak akinek van ertelmes valasza.
KOSZONOM.
492   Afganisztán 2006-01-26 08:21:13
\"Kesselyak meg egymaga megsem kepviselheti az un. \"fiatalokat\", megha Fozeneigazgato is...\"
Vege a peluskornak!
A\"nagy\" impresszariok a mupa korul sertepernek!(esetleg elhalnak)
Kutyat sem erdekel a zeneifjusag sorsa
Nem van penz,soet nem van drukker!
A hir:
\"kritikUSA\"kessergon csak elhelyezett egy infot:
Heja Domi a burkusokhoz szerzodott!
:-DDD
491   USA 2006-01-25 23:46:47
Azt meselje el nekem valaki (hatha mas is hallott rajtam kivul a kulonbozo indokokrol), miert is nem (vagy keveset?) dirigal Vashegyi, Oberfrank Peter, Heja Domos az Operaban? Azt tudom, hogy Heja kiszerzodott Nemetorszagba. (Ez egyuttal uzenet azoknak, akik a Kultuszminiszter elleneben Danubia drukkerek. Nem mintha a miniszternek igaza lenne, de abban, hogy az a zenekar tonkre fog menni nagy szerepe van/lesz Heja karrierje alakulasanak is.)
Kesselyak meg egymaga megsem kepviselheti az un. \"fiatalokat\", megha Fozeneigazgato is...
490   csingacsgukk 2006-01-25 08:07:21
Tényleg senki sem tudja, hogy mi lett Bolberitz Tamással?
489   martuni 2006-01-18 14:02:42
Ja, és amit a leggusztustalanabb ocsmányságnak tartok, az a nagy hízelgés, ami most Keselyákot mindenütt körülveszi. Tisztelet annak az egy-két kivételnek az énekesek közül, akik nem állnak a seggnyalók/bocs a kifejezésért/ sorába, mert vagy már ott tartanak, hogy nincs szükségük ilyesmire, vagy alkatilag képtelenek erre, de mindenesetre ezek jóval kevesebben vannak. A többi....no comment.
488   martuni • előzmény487 2006-01-18 13:47:37
Természetesen lehet, sőt néha kell is hasonlítgatni, de ebben az esetben, véleményem szerint nincs sok értelme. Keselyák itthon most teljhatalmú nagyúr, minden döntés a kezében van, és van egy érzésem, hogy ez még sokáig így is marad. Egyébként ő is tehetséges karmester, ezt nem lehet megkérdőjelezni és sokkal fiatalabb, mint GYRGY, ezért úgy gondolom, hogy még sokat fejlődhet is. Remélhetőleg nem fog elszállni a nagy dicsőségtől, ami hirtelen az ölébe hullott, és ha elég okos lesz, akkor zűrzavarosnak látszó magánéletét is képes lesz a szakmai döntésektől elhatárolni. Győriványi jelenleg más helyzetben van , mert sajnálatos főzeneigazgatói bukása /megbuktatása/ után neki itthon bizonyítani kellene. Kérdés, hogy kap-e rá lehetőséget. Én szurkolok neki.
487   csingacsgukk 2006-01-18 12:52:19
Nem értem miért ne lehetne \"hasonlítgatni\" Ebben a szakmában is vannak teljesen objektíven mérhető dolgok. Na mármost, ez lehetővé teszi, hogy differenciáljunk. Láttátok K.G. Nagyorosz húsvét dirigálását? Hááát....
486   Búbánat • előzmény485 2006-01-18 10:33:52
A probléma ott van, hogy a kisebb tapasztalattal rendelkező Kesselyák a főnök. Más szempontok is vannak, mint mennyiség és/vagy minőség.
485   martuni • előzmény484 2006-01-18 09:38:03
Nem kéne hasonlítgatnunk, mert szerintem mindkettő nagyon tehetséges dirigens. Én úgy gondolom, hogy jól megférnének egymás mellett az Operában, ha akarnának.
484   csingacsgukk • előzmény483 2006-01-18 09:19:39
Dehogynem! Szerintem Győriványi egy klasszissal jobb, mint K.G. Bár az ütéstechnikáját sokan vitatják. Kesellyák tehetségesebb szervező, mint karmester. Más! Bolberitz Tamás hova tünt?
483   Momo • előzmény482 2006-01-01 21:47:42
Erről nincs véleménye senkinek? Elképesztő... :-)
482   Momo 2005-12-07 14:32:56
Azért mostmár szerintem itt az ideje, hogy megvitassuk, Győriványi, vagy Kesselyák fözeneigazgató úr a jobb karmester.
Nem is értem hogy kerültük el eddig ezt a témát...
481   Búbánat 2005-12-06 11:07:55
Győriványi Ráth György 1986-ban a Magyar Televízió V. nemzetközi karmesterversenyének III. helyezettjeként nem győzte fogadni a gratulációkat. Alig pár hónap múlva - még főiskolásként - Párnában a rangos nemzetközi Toscanini-ről elnevezett karmesterversenyen óriási sikert aratott, és első díjasként tért haza. A következő évben a diploma-koncertjén már ott voltam: Beethoven III. Leonóra-nyitányát, Bartók III. zongoraversenyét (Jandó Jenő közreműködésével) és Brahms IV. szimfóniáját vezényelte. Már akkor lelkesedtem érte! Talán innen eredeztethető a szimpátiám is, és nem véletlen, hogy amikor közel másfél évtizeddel később kinevezték az IOpera főzeneigazgatójának, mellette álltam, és mindmáig kitartok mellette jóban- roszban.
Akkortájt -1987 szeptemberében- közvetlenül a sikeres vizsga-koncertje után az egyik interjúban a következőket mondta el a karmesterség tudományáról, amit ars poeticájának tekint:
\" Az a véleményem, hogy egy jó zenekarban jó muzsikusok ülnek, akikben bízni kell. A cél: fölkelteni bennük a vágyat, hogy teljes odaadással zenéljenek. A karmesteri feladat a koordináció, az egész összefogása. Nem akarok császár lenni, csak az az egy, aki megszabja a muzsikálás irányát, és lelkesíti a zenészeket, hogy amikor lankadnának, tovább tudjanak dalolni...\"
Ehhez még hozzá tette, hogy a zenekarral való kapcsolatában legfontosabbnak tartja a jó hangulatot, a jó muzsikálást és a kölcsönös szeretetet.
Ekkor 26 éves volt,három gyermekes fiatal családapa.
480   Heiner Lajos 2005-11-17 07:31:25
A mennyországban Szent Péter kétségbeesve rohan Freudhoz.
- Kedves Siegmund, segítsen nekünk, óriási baj van az Úristennel, jöjjön, rohanjon!
- Na jó, de mi a gond?
- Jaj, jöjjön már, borzasztó a helyzet! Képzelje, azt hiszi magáról, hogy ő maga Karajan!
479   Heiner Lajos • előzmény475 2005-11-17 07:29:43
Hál\' az Égnek, egyik szakmájában sem.
478   Heiner Lajos • előzmény474 2005-11-17 07:29:21
És ráadásul rothadt álmos is.
Meg kéne hallgatni az Álarcosbálat Panizzával, az mindig felébreszt. (Mindkét felvétele másképp izgalmas.)
477   WiseGentleman • előzmény463 2005-11-17 02:38:34
Pedig egy modern műben ez sokkal nehezebb, különösen, ha aleatorikus kompozícióról van szó :))
476   dreboot • előzmény469 2005-11-17 02:25:40
A felsorolás alapján az egy Máz-lista :-)
475   Koca • előzmény473 2005-11-16 23:02:02
RÖFF
Csak nem Te is Lukács Ervin növendéke voltál?
RÖFF
474   janomano • előzmény473 2005-11-16 22:51:31
Akkor te is ilyen hangulatban vagy?
473   Heiner Lajos • előzmény470 2005-11-16 22:39:11
Áá...

Két kiló.
Urnával együtt.
472   Koca • előzmény469 2005-11-16 22:24:27
MOZART!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
471   janomano • előzmény469 2005-11-16 22:09:10
A 3 terror... :-)
470   janomano • előzmény468 2005-11-16 22:07:46
A szokásos +2 Staropramen. :-)
Üdv!
469   Heiner Lajos 2005-11-16 22:06:27
Maazel, Muti és Mehta egy repülőn utaznak. Az lezuhan. Ki éli túl?
468   Heiner Lajos 2005-11-16 22:05:46
Mi a karmester ideális testsúlya?
467   janomano • előzmény466 2005-11-16 21:43:13
Már megint ez az okcitán...
466   Dávidov 2005-11-16 21:40:23
Miau
465   janomano • előzmény463 2005-11-16 21:34:26
Közben panaszkodnak, hogy kurva nehéz, meg hogy nincs is értelme az egésznek. Ungarise fíling...
464   janomano • előzmény462 2005-11-16 21:32:21
Hát így nem megyünk sokra. Kéne valami poz. ráhatás is!
463   Dávidov 2005-11-16 21:31:42
Visszatérve a kortárs zenére,azt azért látom,hogy a hibákon rihegnek röhögnek a játszó tagok.Úgy belterjesen,egymás között, mint sok kis Steiman.
A hibát még a kortársban is kiszúrom enyhe odafigyeléssel.
Lehet hogy átnyergelek a kritikusi szakmára.
Az is rosszul fizet?
462   Dávidov 2005-11-16 21:27:45
Hagyjuk az őskorban elárvult meséket.

Még láttam Rákosi elvtársat is.Csak ő máshol dirigált.
461   janomano • előzmény459 2005-11-16 21:27:14
A kortárs darabokban az a szép, hogy nem tudod, így helyes-e... :-)
460   janomano • előzmény457 2005-11-16 21:26:17
Peskó és Lukács tanárurak...
459   Dávidov 2005-11-16 21:25:13
Zoli bácsi unottan billegette végig a Halotti beszédet, taktírozott, hibákra rá sem bagózott.
Kovács Janóval semmi bajom.
458   janomano • előzmény457 2005-11-16 21:23:00
Miért, Zoli bácsival mi a baj?
Én amikor hallottam őket, nagyon jók voltak.
Vagy itt van kedves névrokonom, Kovács Janó. Nagy operakarmester.
457   Dávidov 2005-11-16 21:20:30
Vannak még karmesterek?
Külföldön.
Nálunk már ritka mint a fehér holló.Múzeumban......
456   janomano • előzmény455 2005-11-16 21:19:46
nalátod... :-DDD
455   Dávidov 2005-11-16 21:18:14
Lehet a karmestereket utálni, csak szív kell hozzá!
454   dreboot • előzmény453 2005-11-16 14:33:26
Bizony,méghozzá nem is akármilyen:-)
Zongorázni is tud !
Gondolom kimaradt az elmúlt nehány esztendő számodra,ezért felhívnám a figyelmed modjuk a \"Jeney: Halotti Szertartásának\" vezényletére ! Járj utána:-)
453   Wolfi 2005-11-16 13:45:27
Kocsis Zoltán karmester?
452   Búbánat • előzmény451 2005-11-10 10:48:27
Két nap késéssel, de megemlékezik a Bartók Rádió is Gardelliről.

Ma este 21.29 órakor \"90 éve született Lamberto Gardelli\" címmel sugároz egy félórás összeállítást.

Solymosi Ottó írja: A 90 éve született világhírű karmesterrel, az Operaházunkban 1992-ben bemutatott Rossini Mózesének bemutatója utáni kora délelôttön találkoztam. A 76 éves Mester, korát meghazudtoló frissességgel és temperamentummal fogadott. Közvetlensége oly magával ragadó volt, hogy néhány perc elteltével már úgy beszélgettünk, mintha régi ismerôsök lennénk. Említette az akkor közeli múltban lezajlott súlyos betegségét, melybôl felgyógyulása után elhatározta, hogy megkomponálja saját Requiemjét. A pécsi, majd budapesti bemutató honoráriumát jótékony célra felajánlotta. Magyarországot Gardelli második hazájának vallotta. Ezt szerzeményeivel is bizonyította, pl. a „Kontrasztok”-kal, mely négy önálló tételbôl áll. Ezt a művét a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekarának ajánlotta. Nem csak Rádiónk zenekara, de a többi magyarországi együttes is nem vendégnek, hanem maguk közül valónak tekintette ôt. A beszélgetés jó néhány gondolata mai napig is érvényes.

A karmesterrel Solymosi Ottó beszélget
451   Búbánat 2005-11-08 10:19:46
Ma kilencven éve született Lamberto Gardelli, a zseniális karmester- egyéniség, a legenda, akit több évtizedes igen szoros szálak fűztek a magyar Operához, a magyar hangverseny-és zeneélethez. Én este Rossini Mózese operaházi előadásának videófelvételével emlékezem rá.
450   tiktak • előzmény449 2005-08-07 18:42:53
Ezzel le is vetted a vállamról a válaszadás súlyos,felelősséggel teli terhét.
449   álmodó • előzmény448 2005-08-07 16:11:44
Válaszolok helyetted: csak.
448   álmodó • előzmény447 2005-08-07 15:47:37
Tiktak, a nevedről mindenkinek a ritmizálás, a \"tik/tak/tus\" jut az eszébe.... Szerinted, miért?
447   tiktak • előzmény443 2005-08-07 15:03:06
Teccik!

Egyébként,átnézve az elmúlt 120 év gyermekdal-termését,arra a következtetésre jutottam,nem vagy mai gyerek :-)
446   Búbánat • előzmény444 2005-08-07 14:58:36
Lehetséges, mondhatnám, a zene és a szöveg ebben a strófában olyan egységben forr össze, mint Wagner zenedrámáiban. Egyik a másik nélkül semmit nem ér... Lehet, hogy az a baj, nem a zenei általánosban nevelkedtem, nem szívtam magamba a Kodály-módszert?
445   álmodó • előzmény442 2005-08-07 14:55:33
Talán, mert zseniális vagyok... :-)
Volt egy ismerősöm, aki ilyen esetekben hosszasan felsóhajtott, és azt mondta: \"Mit tegyek ha az isten mindent egy helyre adott ?..\" :-))
 
Műsorajánló
Mai ajánlat:
21:00 : Budapest

A tamburáját! - Vujicsics/Söndörgő és vendégeik
A mai nap
született:
1895 • Carl Orff, zeneszerző († 1982)
1940 • Helen Donath, énekes
1969 • Jonas Kaufmann, énekes
elhunyt:
2015 • Jon Vickers, énekes (sz. 1926)