vissza a cimoldalra
2019-11-17
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11450)
A csapos közbeszól (95)

Opernglas, avagy operai távcső... (20351)
Erkel Színház (10362)
Vincenzo Bellini (478)
Élő közvetítések (8243)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4608)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1362)
Palcsó Sándor (268)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3504)
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel (998)
Kimernya? (3282)
Kedvenc magyar operaelőadók (1148)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1801)
Franz Schmidt (3454)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4457)
Simándy József - az örök tenor (633)
Pantheon (2445)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Antonin Dvorak (tagliavini, 2004-09-10 15:59:08)

   
96   Cickány 2009-03-01 10:58:41
9 hangverseny után fantasztikus élménnyel jöttem haza a maratonról. A Fenyő László-féle gordonkaverseny és a záró VIII. szimfónia igazi fénypontja volt a napnak. (Talán csak a ráadás Bach korál nem illett valahogy a hangulathoz.) A nyitó darab kellemes meglepetés volt, a kórus igen magas színvonalú teljesítményét, valamint a szoprán szólistát (no igen, Cotrubas tanítvány) kell külön kiemelni. Kovács János karmesteri teljesítményét a Déli boszorkányos blokkban felétlenül meg kell említeni. Az A-dúr zongoraötösben nagyon érezhető volt a zenészek egyenkénti profizmusa is, sokkal inkább, mint a későbbi kamaradarabban. A Danubia és a kórus is csalódás, a kórusénekléssel tavaly Bubnó Tamás igen magasra tette a lécet. Héja Domonkos a lassú tételben számomra túl lassú, a gyors tételben túl gyors tempót diktált. Gyakran esett szét a zenekar. Azt pusmogják, jövőre Beethoven? Alig várom.
95   Búbánat • előzmény91 2009-02-28 12:59:14
Javában zajlik a Müpában a marathon...
94   Búbánat 2009-02-17 11:39:48
Volt valaki a Ruszalka –bemutatón, Debrecenben?

Jó lenne olvasni valamit az előadásról!
93   Haandel • előzmény92 2008-11-26 05:30:23
Közvetítés a Koppenhágai Dán Királyi Zeneakadémia hangversenyterméből
A Dán Rádió Szimfonikus Zenekarának hangversenye Vezényel: Thomas Dausgaard
1. Prokofjev: D-dúr (Klasszikus) szimfónia, 2. Nielsen: Willmoes - előjáték és Debussy: A tenger - három szimfonikus vázlat, a) Hajnaltól délig a tengeren, b) Hullámok játéka, c) A szél és a tenger párbeszéde, 3. Dvorák: IX. (Újvilág) szimfónia (szeptember 25.) (Ism: jövő kedd 12.05)
RTV részletes
92   partitúra 2008-11-25 20:02:54
Tegnap este a Bartók rádión játszották Dvorak Új világ szimfóniáját! Nagyon fantasztikus volt, eddig ez tetszett a legjobban! Valaki megmondaná hogy melyik zenekar játszotta és ki vezényelt?
91   Búbánat 2008-10-21 15:54:31
Árusítják már a jegyeket a Müpába, a 2009. február 28-i Dvořák-maratonra

Egy különlegesség a programsorozatból:

10.30-11.45
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

A kísértet-menyasszony – dramatikus kantáta, Op. 69. B 135 (magyarországi bemutató)

Szólisták:

Simona Saturova (szoprán), Tomas Cerny (tenor) és Peter Mikulas (basszus)

Közreműködik: az MR Szimfonikus Zenekara és Énekkara (karigazgató Kollár Imre)

Vezényel: Győriványi Ráth György
90   Gabiszol • előzmény89 2008-08-29 18:16:26
Bocs, pontosítanék!
Jótékonysági koncert a dévai gyerekek javára. Belépődíj nincs! Adsz vagy sem, illetve mennyit, rajtad múlik.
89   Gabiszol • előzmény83 2008-08-29 18:06:04
Tudomásom szerint igen.
Ha valakinek közelebb van Debrecen, ott is fellépnek 2-án csütörtökön, ha valakit érdekel az időpontot és a helyszínt majd pontosítom (a csajszi most is próbán van).
88   Gabiszol • előzmény82 2008-08-29 18:02:47
Kössz szépen!
Én Szolnokon az \"Ezüst Pelikán Díj\" átadásán már meg tudom hallgatni őket, csak hamarabb is szerettem volna hallani a művet (a lányom itthoni gyakorlása felkeltette az érdeklődésemet).
87   angyalka • előzmény85 2008-08-28 02:03:52
Én ingyen kapok BKV bérletet így el tudok jutni. Sokan ingyen kapnak sokmindent. Pl. a momus szerkesztői is ingyen jegyet, ingyen dvd-ket stb. Másnak meg azt tanácsolják, hogy vegyék meg.
86   macskás • előzmény85 2008-08-27 22:58:22
...Boccaccio után szabadon:)
85   pszí • előzmény83 2008-08-27 21:24:53
Attól tartok, ha ingyenes, ha nem, maga úgysem jelenik meg, hiszen valahogy el kell oda jutni, de a közlekedés, ugye pénzbe kerül, az meg magának nincsen. Maximum, ha beveti a szárnyait! ;)
84   macskás • előzmény83 2008-08-27 21:23:42
Ha fizetnek lakbért a templomban az angyalok, akkor nem
83   angyalka • előzmény81 2008-08-27 20:21:19
ingyenes?
82   Haandel • előzmény80 2008-08-27 20:20:00
emusic
81   Gabiszol 2008-08-27 17:47:52
Úgy látom, azóta sem volt itt senki, de hátha valakit érdekel.

Szeptember 4. csütörtök, Budapest Bakács téri templom, Dvorak: Stabat Mater op.58.
a Szolnoki Szinfónikus Zenekar, a West Tokio kórus és a Szolnoki Egyesített Vegyeskar előadásában.
Vezényel: Izaki Masahiró
80   Gabiszol 2008-06-20 19:05:35
Kedves Topiklakók!

Bár régen jártatok erre, szeretném a segítségeteket kérni. A lányom tagja annak az összevont kórusnak, akik előadják szeptember elején a STABAT MATERT. Szerettem volna megkeresni és meghalgatni az interneten, de sehol sem találom. Tudnátok olyan helyet, ahonnan letölthetném?
Előre is köszönöm: Gabi
79   Haandel • előzmény77 2008-05-31 19:14:52
... Michaela Kaune (Rusalka), Miroslav Dvorsky (Prinz), Lioba Braun (Fremde Fürstin), Dagmar Pecková (Hexe Jezibaba), Michail Schelomianski (Wassermann), Mark Schnaible (Förster/Jäger), Zoryana Kushpler (Küchenjunge)
78   sphynx 2008-05-31 18:54:44
Az biztos, hogy a Neumannos 7-9, amiket most hallgatok, valami egészen remekek.
77   Haandel 2008-05-31 18:43:13
Rusalka, Lyrisches Märchen in 3 Akten op. 114
NDR (Free SatTV, Astra 19.2E)
1. Akt: Sonntag, 1. Juni 2008 um 08:00 Uhr (bis 09:00 Uhr)
2. Akt: Sonntag, 8. Juni 2008 um 08:05 Uhr (bis 08:50 Uhr)
3. Akt: Sonntag, 15. Juni 2008 um 08:00 Uhr (bis 09:00 Uhr)
76   sphynx 2008-05-31 17:46:54
Tényleg jó a 8. és a 9. szimfónia Fischer Ivánnal?
75   macskás • előzmény72 2008-02-06 22:00:24
Rég jártál errefelé
74   Hangyász 2008-02-06 12:53:18
A Csajkovszkij-maraton sikerén jövőre Dvořákot terveznek. Hurrá. Ugyanakkor érdemes volna elgondolkozni a nagyon hosszú Requiem és Stabat mater e keretben történő előadásáról, esetleg a jól bevált gyakorlathoz híven a Rusalka vagy az Ördög és Kata félig szcenírozott megszólaltatásáról???
73   Búbánat • előzmény47 2007-11-14 09:51:33
Ezt ma este egyben is meghallgathatjuk a Bartók Rűdióban:

21.10 Dvořák: Szent Ludmilla – oratórium három részben
A hangfelvétel 1963. október 31-én készült

140 perc
72   tépé • előzmény71 2006-04-04 09:13:20
Természetesen nem szűnt meg. Keresd egy kicsit!!
71   Hangyász 2006-04-04 09:00:13
Az előbbi kérdésemet az Opernglas... fórumba is be akartam írni, de megszűnt. Avagy ez a ritkán fórumozók büntetése.
70   Hangyász 2006-04-04 08:56:45
Látta valaki a pozsonyi Rusalkát?
69   frushena 2006-01-04 18:21:25
Csak bemutatják nyáron ?

augusztus 16.
szerda
Dvořák-Pártay: Elfújta a szél (premier)
Operaház

augusztus 18.
péntek
Dvořák-Pártay: Elfújta a szél
Operaház
68   Búbánat • előzmény65 2005-12-05 14:59:54
Zelinka Tamás a koncert előtt bejelentette, hogy a rádió felveszi a Stabat Matert, s a remények szerint -idővel - CD is készül belőle.
67   Orfeusz • előzmény66 2005-12-05 07:44:43
úgy tűnik.:)
66   frushena • előzmény65 2005-12-05 06:34:40
Te is voltál? ;)
65   Orfeusz • előzmény64 2005-12-05 06:04:26
Csatlakozom, valóban szuper volt, igazi csapatmunka; kiváló szólisták. Cselóczkival(tenor) nekem is ez volt az első találkozásom, de sztem is nagyon jó, érdemes lesz rá figyelni.
A zárójelenet frenetikus, felemelő.
64   Búbánat 2005-12-05 00:20:02
Frenetikus sikere volt a ma esti Stabat Mater oratóriumnak! Az egetverő bravózás, lábdobogás kísérte szűnni nem akaró vastapstól zengett ma este a Zeneakadémia nagyterme – ha jól számoltam hatszor hívtuk vissza a döbbenetes hatású produkció után Cserna Ildikót, Wiedemann Bernedettet, Cselóczki Tamást és Gábor Gézát, valamint a Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekart, a Budapesti Akadémiai Kórustársaságot (karigazgatójával, Balassa Ildikóval) és a vezénylő Hollerung Gábort, hogy megköszönjük mindnyájuknak a kapott élményt. A Vox Humana bérlet első előadásaként elhangzott Dvorak-mű szinte letaglózza a hallgatót bensőséges hitével, erejével, kifejezésével. Csodálatos szépségű zenealkotás, és ezzel nem mondtam újat. És csak ismételni tudom korábbi önmagamat, amikor úgy fogalmazok, ha a semmi mást nem komponált volna a zeneszerző ezen az egy művén kívül, már akkor is halhatatlanná vált volna. S milyen megrendítő, hogy családi gyászok sokasága - felesége és három gyermeke halála - kiváltotta fájdalom inspirálta ezt a hatalmas katartikus kisugárzású kantátáját, ami véleményem szerint zenei szövetével túltesz a többi jelentős szerző ismert, értékes Stabat Mater-feldolgozásain. Az 1877-ben zenekarra, vegyeskarra, orgonára és négy szóló hangra komponált nagylélegzetű kompozíciójából szinte árad személyes hangja; a mélységes fájdalomnak olyan érzelmi töltetét szedte hangjegyekbe, harmóniákba, amelyek azt hirdetik, hogy a legreménytelenebb esetekből, a legnagyobb mélységekből is van kivezető út; a kétségbeesést nem feltétlenül az összeroppanásnak, az önfeladásnak kell követnie; a rendíthetetlen istenhit jelentette megnyugvás adhat majd végső nyugodalmat. Ebben a zenében mindez benne van. Aki ott volt a hangversenyen, és ezt a két órát ilyen lelkülettel ülte végig, azt hiszem, ilyen gondolatokkal a fejében, meg érzülettel a szívében kellett belefelejtkeznie a hallott zene zsongásába, szinte odacövekelve lennie székéhez.
Az összes közreműködő kitett magáért – és egymásért, nem beszélve Dvorakról és művéről. Most nincs helye az egyenkénti értékelésnek, de azért el kell mondanom, hogy le a kalappal a közel száztagú - méreteire jellemző: mintegy negyven férfi és hatvan nő alkotta - kórus előtt! Amit produkált, ritka fényes csillagzat alatt tette. Hasonló jókat mondhatok a nagy zenekarról is, különösen a csellistákat kell dicsérnem, de a többi hangszeres művészek is minden elismerést megérdemelnek játékukért. A négy szólista is igazán jó formában énekelt. A tenor Cselóczkival ez az első találkozásom, és igazán kedvező benyomásokat tett rám a B. Nagy Jánoséra emlékeztető, hősies és magasan szárnyaló érces hangjával. Gábor Géza basszusa imponálóan szólt, a szoprán és alt pedig egymást múlták felül! Hollerung Gábor nagy érdeme, hogy ezt a hatalmas apparátust jól kézben tartotta és irányításával egy felejthetetlen élményben részesítette a koncertterem hallgató- és nézőközönségét – de nem utolsósorban, állítom: a sikeres, a jól végzett munka örömével és megelégedettségével saját maguknak is jóleső érzést és nagy megnyugvást jelenthetett közönség visszajelző szeretete.
63   Búbánat 2005-10-28 12:49:40
Ma este 19 órakor Dvorak D-dúr miséje lesz hallható a Református templomban az V. ker. Alkotás utcában (Hold utcai bejárat, 18-20 szám). Különkeges élményt ígér, aki teheti jöjjön el.

Előtte Bach:\" Der Geist hilft unserer Schwachheit auf\" motetta, BMW 226. hangzik el.

Chor Pardall hangversenye
A belépés díjtalan.
62   kiràlylàny • előzmény61 2005-10-05 22:35:29
ki bizony.Hihihi. Ha Momo nincs itt, akkor hol van? Momòcska, gyere vissza, kérlek! :-))
Amùgy elöször (és valszeg utòljàra) csapdostam le a kerek szàmokat, ravaszdin figyelgetve, mikor jöhetek... ;-))Jò jàték volt, de a dolog azért annyira nem vonz. An pontjaim szàmàn nyilvàn nem vàltoztat, különben sem a pontokért jàrok ide, hanem Miattatok ill. Értetek. :-)))
(Ja, meg nem is tudom, hogy\'kell kiderìteni a pontok àllàsàt...de mondjuk, ez nem is zavar.)
Ùgyhogy a jövöben nagylelküen àtengedem a terepet.
A pol.fòrum jò ötlet volt! :-)
Jò éjt Mindenkinek, holnap hajnalban kelek, ìgy most meg kell keresnem az àgyikòmat...
61   janomano • előzmény60 2005-10-05 20:07:37
Kihasználod, hogy Momo nincs itt! :-)
Figyellek...
60   kiràlylàny • előzmény59 2005-10-05 18:59:57
60. :-))
59   Barbarina 2005-10-05 18:55:33
A Rusalka egy igazi gyöngyszem, isteni Rusalka áriája, és az együttesek is nagyon jól szólnak
58   Hangyász 2005-10-04 21:32:16
Azért szégyen, hogy mit lopnak össze a film- és szórakoztató zeneszerzők! Nekem senki se mondja, hogy Harold Arlen, az Óz, a nagy varázsló c. film \"Over the rainbow\" betétdalának szerzője nem ismerte a Rusalkát.
57   Hangyász • előzmény31 2005-10-01 18:42:19
Nem is a szereplők kiválogatásával avagy a kívülálló számára oly mókás cseh nyelvvel :O))) volna gond, hanem a színpadgépezettel, ui. hogy süllyesztenék le derékig a vízimanót? Persze modern rendezésben tó és nádas sem kell, esetleg egy rozsdás autóbusz karosszériája a város szélén, ahol hippik tanyáznak, ide jön \"csajozni\" a herceg, aki persze luxusautóval furikázó újgazdag hüjegyerek stb.
56   Hangyász 2005-10-01 18:18:30
Dvořák nem esett bele a Mendelssohn (és az utóbbitól a rajnai sellők motívumát khmmm.. kölcsönző Wagner) állította csapdába, amikor éjszakai (vízi)tündérzenét ír. Legalábbis a Rusalka 1. felvonásában igencsak tenyeres-talpas tündérek ropják. :O))) Folytatás holnap, mára fáradt vagyok eddig ismeretlen zenét hallgatni.
55   Búbánat • előzmény54 2005-06-29 09:52:48
Áldom a szerencsémet, hogy annak idején Morvaországban, Brünnben (Brno) megnézhettem a Rusalkát. Fantasztikus élmény volt! Újfent megbizonyosodtam arról, hogy nem adja vissza semmilyen CD, videó-felvétel az élő zene -ének varázslatos hangulatát, a helyszínen megélt atmoszférát.
A sok hárfáról jut eszembe, a másik ilyen nagy élmény Csajkovszkij Jolantája a minszki társulat előadásában tavaly Miskolcon, a fesztiválon és még a Bolsoj vendégjátéka korábbról, amikor Pesten az Operában eszményi előadást produkáltak. Eszméletlenül szép és hatásos a hárfák primer szerepe a zenekarban. Egyébként is minden operában értékelem a komponistáktól, ha a hangszereléskor a hárfára is gondoltak; favorizálom a hárfák szerepeltetését. Ilyen csoda a Lammermoori Lucia szépséges hárfaszólója is, vagy éppen a nemrég látott Tell Vilmos egyes jeleneteiben is felfigyelhettünk e gyönyörűséges hangszer csodálatos hangzásvilágára.
54   frushena 2005-06-29 07:40:26
Gyönyörű zenét írt a Rusalaka-hoz! Fentartással voltam iránta, de meg vagyok győzve. Olyan nagyon \"vizes zene.\" A sok hárfa ... :)
53   Búbánat 2004-11-07 09:33:59
Akinek kedve van hozzá, menjen el ma este 7-kor a ciszterci Szent Imre-templomba (Bp. Villányi út 25.), ahol előadásra kerül egy ugyancsak ritkán hallható szép Dvorak-mű, a D-dúr mise. A szólisták mellett előadják a ciszteri Szent Imre és az Óbudai Szent Péter és Pál templom kórusa, valamint az Albert Schweitzer Kamarazenekar. Vezényel: Csányi Tamás.
52   Búbánat • előzmény50 2004-11-05 09:15:47
Köszönöm.
51   ... • előzmény48 2004-11-05 01:42:55
A Német Requiem a sok gyönyörű közt is nekem a legszebb! A szoprán szóló búcsúzó hangjai hallatán elhiszem, hogy van, vagy lesz \"Wiedersehen\".
50   ... • előzmény47 2004-11-05 01:39:31
SOUKUPOVÁ
49   Búbánat • előzmény48 2004-11-04 21:22:48
Teli találat. Az oratóriumokat, mindegyiket, először élőben, koncerttermekben hallottam, s akkor szerelmesedtem beléjük, ott kaptak meg. S ha megtehettem többször elmentem és máig elmegyek az engem vonzó, elsősorban romantikus szerzők darabjainak koncertelőadásaira, ott is a különlegességekre felajzva. Ezzel párhuzamosan aztán amit lehetett felhajtottam és begyűjtöttem: rádión, audiókazettán, CD-n és videókazettán. Lásd alább a 43. számnál a Dvorak-gyűjteményemet. Ez most szaporodni fog a Szent Ludmilla oratóriummal.
(És annyi fórom van, hogy belülről is látom az egyes művek mibenlétét, tekintve, hogy a kórusban, ahol énekelek, szívesen gyakoroljuk ezt a műfajt is. Lásd pld.: Mozart Requiem, vagy a Liszteket)
48   janomano • előzmény47 2004-11-04 21:04:44
És mi a véleményed a Requiemről?
Én - megmondom őszintén - a magamét a Psalmus miatt vettem meg. Kertész István vezényli a London Symphony Orch.-t mindkét alkalommal.
Ezek nekem, mármint a Requiemek, nehéz zenék (az egy kivétel Mozart). Talán ezekre a hosszú oratorikus művekre fokozottabban igaz az, hogy élőben szabad először, másodszor hallgatni. Még a Brahms Német Requiem van nagy hatással rám vokális szépsége miatt...
47   Búbánat 2004-11-04 20:32:12
Kezdődnek a Magyar Rádióban a Dvorak-hetek. Pontosabban a Bartók Rádió három héten keresztül szombat éjszakánként műsorra tűzi Hangfelvételi ritkaságok sorozatában Dvoraknak egy különleges szépségű és ritkán hallható művét, a Szent Ludmilla-oratóriumot három részben.
Az első rész sugárzására most szombaton, november 13-án 22.33 órai kezdettel kerül sor (67 perc).
Előadja a Cseh Filharmónia Énekkara (karigazgató: Josef Veselka), a Prágai Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Václav Smetacek

Szent Ludmilla - Eva Zikmundová
Svatova, kísérője - Vera Sankupová
Borivoj - Beno Blachut
Férj - Vlamir Krejcik
Szent Iván - Richard Novák

A 2. részt november 13-án 22.33 órakor (46 perc),
a 3. részt november 20-án 22.28 órakor ( ? perc) közvetíti a Bartók Rádió.

Szent Ludmilláról annyit lehet tudni, hogy Csehország védőszentje, Borivoj első keresztény cseh herceg neje, szül. 860 körül, megh. 921 szept 15-én. Unokájára, Szt. Vencelre való nagy befolyása miatt ennek anyja, Drahomira, Ludmillát özvegyi lakóhelyén, Tetinban megfojttatta.
46   Búbánat 2004-11-04 16:37:17
Dvorak ritkán játszott operája a Dimitrij. 1882-ben mutatta be a cseh zeneszerző ezt az operáját, nyolc évvel Muszorgszkij operájának színre vitele után.
Érdekessége, hogy a történet a Borisz Godunov című opera folytatásának tekinthető. Amíg Muszorgszkij és Puskin drámájában Dimitrij mellékszereplő, addig Dvorak operájának ő a központi alakja.
Az orosz történelemből ismert, hogy IV. (Rettegett) Ivánt (1533-1584) fia, a vallási fanatizmusban szenvedő Fjodor követi a trónon (1584-1598), de valójában a tehetséges bojár, Borisz Godunov uralkodik. 1591-ben Fjodor öccsét Dimitrij cárevicset Borisz meggyilkoltatta, így Fjodor halála után az ő fejére került a korona. Azonban nem sokáig uralkodott (1598- 1605), mert egy ál trónkövetelő kerítette hatalmába a trónt.

A mű cselekménye ott kezdődik, ahol az előbbié véget ért. Borisz Godunov halála után a nép nem tudja, kinek adjon hitelt. Borisz gyermekeinek, Xéniának és Fjodornak – őket azonban a valóságban kivégezték -, Marijának IV. (Rettegett) Iván özvegyének, avagy Dimitrijnek, aki azt állítja magáról, hogy ő a jogos cárevics. , és a lengyel udvar segítségével már Moszkva előtt áll. A nép hisz neki, különösen, amikor az özvegy cárné hajlandó őt fiának elismerni, mint ilyet, át is öleli, és ezzel megnyílnak előtte a Kreml kapui.
Dimitrij megkoronázása előtt kéri feleségét, Marinát, hogy alkalmazkodjon az orosz szokásokhoz, de, de ő, mint lengyel nemesi származék nem hajlandó erre, sőt a bojárokkal is összeütközésbe keveredik.
Ezután Dimitrij, aki ugyan cár lett, de nem élvezi a bojárok bizalmát, Borisz Godunov kriptájában elmélkedik sorsáról. Ide menekül Xenia is, akit két lengyel nemes üldöz. A találkozásból vonzalom lesz. Ugyancsak a kriptában gyülekezik Sujszkij a bojárokkal, lázadást terveznek Dimitrij ellen, aki azonban mindezt kihallgatja, és Sujszkijt, mint pártütőt börtönbe vetteti.
Dimitrij aztán Xenia kérésére megkegyelmez a pártütő Bojárnak, de kiutasítja az országból a lengyel fegyvereseket. Ekkor döbben rá Marina, hogy Dimitrij Xeniát szereti, és bosszúból a nyilvánosság előtt leleplezi férjét, aki nem más, mint az egyszerű származású Grigorij szerzetes.
A féltékeny Marina még attól sem riad vissza, hogy meggyilkoltassa Xeniát. A nép és a bojárok hite Marina vallomása alapján megrendül Dimitrijben, újra elővezetik Mariját, az özvegy cárnét, akit a pátriárka felszólít, hogy a keresztre esküdjön meg, de erre már nincs ereje, és ekkor jön el a döntő pillanat Sujszkij számára, hogy felfedje, Dimitrij csalással került a cári trónra, és fegyverével végez a trónbitorlóval.
45   B. Kurtag 2004-09-19 17:26:01
Köszönöm Nektek az infót!
44   tagliavini • előzmény42 2004-09-19 17:16:02
Az említett szimfonikus költeményeket Harnoncourt nemrég felvette a Concertgebouw zenekarával. Meg 7.-8.-9. szimfóniát is. Ezeket merem ajánlani, mert mindegyik igen szép felvétel (Warner).

A 8.-9. szimfóniából Fischer Iván lemeze is gyönyörű, mindenképpen megéri beszerezni, se persze vele érdemes a Legendákat is hallgatni (Philips). A szláv táncokból számtalan jó felvétel van, megkozkáztatom, ezeknél a műveknél nincs is nagy különbség az egyes lemezek között.

A Cseh szvitnek (op. 39) én csak egy régi Erato-s felvételét ismerem, Lausanne-i Kamarazeneka/Jordan. Az Amerikai szvitből, hát nem is tudom...

A Stabat Materből van egy Sinopoli, de még nem hallottam (DG).
Az említett nyitánysorozatból (A természetben, Othello, Karnevál) én Masur (Teldec) és Jansons (EMI) felvételeit ismerem, jobbat nem tudok.
43   Búbánat • előzmény42 2004-09-19 14:46:40
Szerencsére mindent archiválok, és így nem volt nehéz utánanéznem a két kedvencem darabomra vonatkozó „saját” diszkográfiának:

Stabat Mater

Audió kazettámról:

Wofgang Sawallisch – Gabriela Benacková, Ortrun Wenkel, Peter Dvorsky, Jan-Hendrik Rootering, a Cseh Filharmonikus Zenekar és Énekkar

Videó kazettámról:

Lübeck, St. Marien Hauptkirche, 1990
Km.: Hellen Kwon, Ning Lian, Joseph Protschka, Harald Stamm, az NDR Kórus, a Hamburgi Operaház Kórusa, az NDR Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Gerd Albrecht

De több nagy személyes élményem is volt, így:

a Zeneakadémián, 2002. január 10-én:
MATÁV Szimfonikus zenekar, a Nemzeti Énekkar és Szabóki Tünde, Verebics Ibolya, Keith Lewis, Jacques-Greg Belobo közreműködésével, Fürst János vezényletével meghallgatni a művet. Vagy:

Zeneakadémia, 1999. november 24.: Miskolci Szimfonikusok, a Nemzeti Énekkar, Sümegi Eszter, Takács Tamara, Bándi János, Fried Péter. Kovács László vezényelt. Vagy:

Bakáts-téri templom, 1998. június 7.:
Sinfonietta Hungarica Zenekar, a Budapest Kórus, Vez.: Tóth Armand, Km.: Pászthy Júlia, Mészöly Katalin, Rozsos István, Kenessey Gábor Vagy:

Budapesti Kongresszusi Központ, 1988. augusztus 11.
Állami Hangversenyzenekar, az Állami Énekkar, Vezényel. Jerzy Belohlavec, Km.: Temesi Mária, Takács Tamara, Korondy György, Csurja Tamás

Requiem

Audió kazettámról:

Budapest Kongresszusi Központ, 1987. december 8.

Joó Árpád – Pászthy Júlia, B. Nagy János, Sólyom-Nagy Sándor, a MRT Szimfonikus Zenekara és Énekkara

Videó kazettámról:

Frankfurt, Alte Oper, 1993

Km.: Lucia Popp, Eva Randova, Peter Mikulas, Joseph Protschka, a Prágai Szimfonikus Zenekar és Énekkar
Vezényel: Petr Altrichter

Személyes élmények:

Zeneakadémia, 2003. március 30.
MÁV Szimfonikus Zenekar, a Magyar Rádió Énekkara, Vez.: Ács János, Km.: Pitti Katalin, Németh Judit, Daróczi Tamás, Kálmándi Mihály Vagy:

Zeneakadémia, 1996. február 29.
Állami Hangversenyzenekar, az Állami Énekkar, Vezényel: Kobajasi Ken Icsiro, Km.: Szilfay Márta, Ulbrich Andrea, Gulyás Dénes, Bátor Tamás Vagy:

Budapesti Kongresszusi Központ, 1986. december 23.
Állami Hangversenyzenekar, a Magyar Állami Énekkar
Lamberto Gardelli – Kincses Veronika, Takács Tamara, Ilosfalvy Róbert, Gregor József

Gondolhatod, ennyi látott és hangzó élmény közül kiválasztani a legjobbat lehetetlen. Mindegyikben volt valami olyan rendkívüli szépség, amely hallgatásuk közben azokat a pillanatokat felejthetetlenné tette a számomra.
42   B. Kurtag • előzmény41 2004-09-18 20:15:53
tagliavini és Búbánat:
Tudnátok az általatok említett darabok közül olyan felvételt, amit elsőként javasolnátok?

Köszönettel.
41   tagliavni 2004-09-18 11:41:50
Naná, meg két szvit (Amerikai szvit, Cseh szvit), és Szerenádok, vonósokra fúvósokra. Szimfónikus költemények, a Vadgalamb, Aranyrokka, Vizimanó. Nyitányok, Othello, Karnevál. Ezek mind-mind jó darabok, érdemes hallgatni őket.
40   Búbánat • előzmény39 2004-09-18 09:44:10
A Stabat Mater és a Requiem után nálam is az következik, s csak ezkután a Rusalka, a szimfóniák és a többi...
39   Kaliber 2004-09-17 23:56:33
Ismeritek Dvorák : Te Deum -át, Szoprán, basszus, kórus zkr. Izgalmas, különleges és gyönyörü!
38   Kaliber • előzmény18 2004-09-17 23:52:24
Dvoráknak nem kell érv. Te pedig az eszedet is JÓ MÉLYEN és HÁTUL HORDOD?
37   Kaliber • előzmény12 2004-09-17 23:48:42
Hát ne hallgasd.!
36   Orfeusz 2004-09-17 19:10:02
Frankónak sztem nem való ez a szerep, Bátorinak talán, de számomra Fleming az etalon, tényleg őt miért nem hívják hozzánk..:)
35   Szilgyo 2004-09-17 10:01:01
Dvorák 8. a ZAK-on szeptemberben kétszer is:

21. Danubia
29-30. Matáv-zenekar!!!
34   B. Kurtag 2004-09-17 09:43:37
Dvorák-meglepetés fórumozóknak:

afischer.try.hu
33   Búbánat 2004-09-16 13:35:52
Mégis teszek kivételt: esetleg Bátori és talán még Frankó eltudnák játszani a vizisellőt, elénekelni, az ideáimhoz hasonlóan szép megformálásban, már nem olyan biztos. De megpróbálhatják...
32   Búbánat • előzmény31 2004-09-16 12:07:41
Nekem a mérce Pilar Lorengar felvétele; itthonról a jelenlegi élvonalból senkit nem tartok erre alkalmasnak. Hiányzik belőlük az a színkavalkád, ami ezt a sejtelmes lányt beragyogná. De Kolonitsot el tudnám képzelni, mert formálódó hangi kvalitásai erre idővel alkalmassá tehetnék.
31   tagliavini 2004-09-16 11:36:55
Az Operaház akár műsorra is tűzhetné a Ruszalkát, így nem sokkal a Jenufa után, ahogy figyelem a szavazás állását, a Jenufa mély nyomot hagyott a közönségben és ez nagyon bíztató.

Mégis, ki énekelhetné?
30   Orfeusz 2004-09-15 22:50:15
A Ruszalka gyönyörű opera! Főleg ha Fleming énekli a címszerepet!:)
29   B. Kurtag • előzmény28 2004-09-15 21:44:45
Még egy:

afischer.try.hu
28   tagliavini 2004-09-15 13:49:11
kedvcsinálónak
27   Sipi 2004-09-14 19:58:59
Hogy a gondolatomat tovább fűzzem: én mégis látok valamiféle fejlődést, mégpedig abban, hogy egyre több lesz a tapasztalat és a felhasználható eszköztár. Minden újabb korszak hasznosíthatja a korábbiak eredményeit és tapasztalatait. Egy 20. századi szerző írhat akár barokk akár klasszicista akár romantikus stílusban, sőt egy műben keveredhetnek is ezek. Ez pedig szerintem azért előrefelé haladás.
26   Búbánat • előzmény17 2004-09-13 22:13:53
Off:

Metz Katalin (Magyar Nemzet, 2004. 09. 13.) ezúttal a Kismartonból tudósítja olvasóit. Többek között beszámol a szeptember 9. és 19. között zajló Haydn-napokról és kapcsolódó egyéb zenei eseményekről. Így, az Esterházy-palota első emeleti Haydn-termében felcsendült „a Rosztropovics-tanítvány, Mischa Maisky, a rigai származású csellóművész, aki 1973 óta a szabad világ s az öt kontinens gordonkafenoménjeként járja a koncerttermeket. A zenevilág legnagyobbjai közt ünneplik. Boccherini népszerű D-dúr csellókoncertjét adja elő a Luzerni Fesztiválvonósok kíséretében, akiket szólója közben expresszív fejmozdulatokkal vezényel. Vonója nyomán hol szárnyaló, hol pilleröptű dallam száll, játéka természetes, mintha a nádat lengetné a szél. Aztán Haydn C-dúr csellóversenyében mély ívelések követik a lepkekönnyedséget – mintha leheletnyi fájdalom búgna fel Maisky Montagnana mestercsellóján. Az Adagiót követően vibrálóan csillogó, féktelen allegro zárja a mágikus hangulatú hangversenyt. Az amúgy tartózkodó – jobbára – bécsi közönség tombolva ünnepel. Mischa Maisky viseletével is a nonkomformista művészt sugallja – de hát nem voltak –e nonkomformisták a legnagyobbak is, Mozart, Beethoven és mások? -, rövid ujjú, napsárga selyemzakójában, fekete ingének nyakkivágásában csillogó ékszerrel lezserül köszöni meg a tapsot. Szuverenitása nem tűri a konvenciókat, szuverenitását, pedig világszerte elismert előadó-művészete igazolja. A terem hirtelen elcsöndesül, ráadásként Bach Sarabande-ja következik; a művész 2000-ben nyolcvan koncertből álló Bach-maratont játszott végig az öt földrészen.
Jó hír. Hogy Mischa Maisky Bach-szólóestet tart itt, a kismartoni Esterházy-kastélyban, és ősszel Budapesten is fellép.\"
25   tagliavini 2004-09-12 20:44:29
Így van vagy sem, nem véletlen, hogy Dvorák az első négy szimfóniáját egyszerűen száműzte opuszai közül.
24   alberich • előzmény23 2004-09-12 20:24:39
Gondolom, a Bartók pályáján BELÜLI fejlődésről van szó. Ott kétségtelenül van emelkedés. Dvorák meg mintha egy helyben topogott volna, ezt vélem kihallani a kolléga állításából. Nem erről van szó? De nem akarok más helyett érvelni természetesen.
23   tagliavini 2004-09-12 20:13:15
Minden művészetben problémás a fejlődésfogalom. Bartók fejlettebb, mint Bach? A Concerto fejlettebb darab, mint 200 évvel korábbi elődei? A Sikoly fejlettebb, mint a Mona Lisa? Ez így nagyon gyanúsan hangzik valóban. De ahogyan haladunk a jelen felé, egyre kisebb - elvileg - a meg-nem-értés esélye, s minél távolabbra kerülünk egy korszaktól, annál nehezebb nyomozni annak elvárásrendszerét. Ha a zenét nem önmagában, hanem a saját korába ágyazva vizsgáljuk, és az adott korszak elvárásaihoz igazítjuk saját ítéletünk - jóllehet ez illuzórikus -, könnyebb a dolgunk. Ezért méltánytalan dolog kijátszani egymás ellen különböző korok termékeit. Noha nem szerencsés amúgy homogén műalkotásokat csupán művelődéstörténeti korszak termékeinek tekinteni, de ahhoz hogy leválasszuk a darabokat történeti kontextusukról olyan műalkotásfogalomra lenne szükség, amelyet már csak kevesen hajlandók elfogadni és követni.

A ciklikusség egy, a formalizmusban népszerű elmélet volt, elsősorban a műfajok el- és feltűnése motiválta. Ma már vállalhatatlan koncepció.
22   Sipi 2004-09-12 19:32:26
Ki minél mikor hol tartott...
A miskolci Operafesztiválon az egyik előadáson Kovács Sándor azt találta mondani a zene fejlődésével kapcsolatban, hogy ez mint olyan nem létezik, csak körbeforgás van (bár ezzel én tudnék vitatkozni, de van benne valamni), mert hát akkor bármelyik mai magyar zeneszerző fejlettebb lenne mint mondjuk Bach???
21   tagliavini • előzmény18 2004-09-12 17:43:31
Nézd, bármelyik utóromantikus zeneszerzőről elmondható az, amit Dvorákról írsz. Summás ítéleteidet ha mondjuk Elgar mellett látnám, nem is szólnék egy szót sem. De miért érdektelen, hogy Dvorák még a Pelléas és Mélisande-ot sem hallhatta?
Mi magyarok legfeljebb Goldmarkkal dicsekedhetünk a korszakból. Megértem, ha egy jobb zeneszerzőt többre értékelünk, de miért nem tudjuk megbecsülni a melodikus invenciót, a romantikus hangzásideált. És amikor Bartók a Kékszakállút és a Mandarint írta, már a tizes éveket írtuk, túl voltunk Debussy-n, ismertük Szkrjabint, sőt Schönberg és Sztravinszkij műveit is.

Nem fogok mentegetőzni, mert szeretem Dvorák zenéjét, de figyelmedbe ajánlom, hogy kettejük között volt egy paradigmaváltás. Nem kérhetsz rajta számon olyasmit, amit még akkor el sem mondtak.

Lehet, hogy az érveim súlytalanok, de legalább vannak érveim...
20   B. Kurtag • előzmény17 2004-09-12 15:50:58
Köszönöm a gyors infót!
19   janomano • előzmény12 2004-09-12 14:24:44
De csak hallgattad a papát, ha ilyen következtetést vontál le egyszerű zenéjéből...? :-)
18   mélymagyar • előzmény15 2004-09-12 14:12:55
Érveid súlytalanok.
Hogy Bartók hol tartott 04-ben, érdektelen, mert hamarosan a Kékszakállú Wagner úrnál, meg a Csudésznij Mandarinnál tartott. Dvorák visont megmaradt a nyúlós folklórisztikus nyafogásnál.
17   tagliavini • előzmény16 2004-09-12 13:02:34
Szeptember 26-án a Zeneakadámián, se győződj meg róla te is itt.
16   B. Kurtag • előzmény11 2004-09-12 11:59:30
tagliavini:
Meg tudnád mondani, mikor és hol?
15   tagliavini • előzmény12 2004-09-12 09:53:44
Jó, ne hallgasd. Nincs ezzel baj. Nekünk itt a XXI. században az a szerencsénk, hogy zenei ízlésünket Bartók és Kurtág formálhatta. De Dvorák 1904-ben meghalt, legfeljebb Mahler vagy Richard Strauss műveit hallgathatta (volna). Szerintem Brahms anakronisztikusabb zeneszerző nála (talána arra gondoltál, Dvorák Brahms-epigon?) Van ebben valami (a fiatal Dohnányi is az volt) - a mi számunkra, de száz éve ez egyáltalán nem így jött le.

Az utóromantikus repertoár megítélése mindig nehéz, de szerintem Dvorák művei, mondjuk a szláv táncok és a Legendák igenis szépek és szórakoztatóak. Naná, hogy meg sem közelítik Bartókot, persze, hogy ő nagyságrendekkel jobb zeneszerző Dvoráknál, de ne feledd 1904-ben Bartók is csak a Kossuth-szimfóniánál tartott.
Dvorákot romantikusként a cseh néplélek érdekelte, imádta a szimfonikus költeményt és a hagyományos formákat (szimfónia, versenymű, nyitány, zongoranégyes, vonósnégyes, zongoraötös, requiem, Stabat Mater stb.) - és talán valóban kevésbé volt progresszív, mint Csajkovszkij.
14   B. Kurtag • előzmény12 2004-09-11 22:58:32
Ha jártál már Csehországban, megláthatod, milyen szép hangulatokat írt le zenéjében Dvorák, és attól függetlenül, hogy Bartókhoz képest \"slágergyáros\" volt, mesterien bánt a nagyzenekarokkal.
13   wurm • előzmény0 2004-09-11 19:23:26
Hát nincs topikja Bartóknak sem. Pedig ő is értett a kottaíráshoz. Ha zongorázni tudnám a különbséget...
12   mélymagyar • előzmény11 2004-09-11 19:21:39
De, feledkezzünk meg! Dvorák még annyit sem ér, mint a papíros, melyet \"zeneköltésre\" használt... Százszor lejárt epigon. Nem akarom hallgatni!
11   tagliavini 2004-09-11 15:49:26
Ne feledkezzünk meg a Legendákról, a szláv táncokról, vagy a versenyművekről sem. Nemsokára Mischa Maisky játssza Budapesten a Gordonkaversenyt, nem lesz akármilyen élmény.
10   B. Kurtag • előzmény9 2004-09-11 09:47:28
Hm. Nem semmi..
9   Búbánat 2004-09-11 08:45:47
Egy operakülönlegesség: Az ördög és a Kata, 3 felvonásban. 1899-ben volt a bemutatója. Ebben a művében a népi tánc és dal elemei wagneri vezérmotívumos szerkesztéssel társulnak. Különösen jól sikerült a pokolbeli táncmulatság rajza. A zene csupa lüktetés, csupí szín; magával ragadó lendületét páratlan dinamikai hatások fokozzák.

Mindezek fényében féltve őrzöm az opera videófelvételét, amely a Wexfordi Fesztiválon készült 1988-ban. A Radio Telefis Etreaun Szimfonikus Zenekar és Kórust Albert Rosen vezényelte. A szereplők: Peter Lightfoot, Anne Marie Owens, Joseph Evans, Kristine Ciesinski, Marko Putkonen, Joan Davies, Kathleen Tynon voltak.
Különleges vizuális hatásokkal operált a rendező. Mindössze 112 perc az egész, tömör és szuggesztív hallgatni és látnivaló.
8   Búbánat 2004-09-11 00:06:21
Természetesen Ardó Mária énekelte a szoprán szólót.
7   Búbánat 2004-09-11 00:02:54
Visszatérek kedvencemhez, a Stabat Materhez. Kevesen tudják, hogy rövid időn belül három gyermeke meghalt (két leány, egy fiú), ebből az alkalomból komponálta első nagylélegzetű oratóriumát (1877). 10 tételből áll. Szoprán-, alt-, tenor- és basszusszólókra, vegyeskarra, zenekarra és orgonára komponálta ezt a lélegzetelállító, torokszorító csodálatos alkotást.

Legelőször 1988-ban, június 30-án hallhattam élőben, a Mátyás- templomban, amikor a lublini Katolikus Egyetem énekkara és az OKISZ Monteverdi Kamarakórus figyelemreméltó összeforrottsággal adta elő az igényes vokális számokat. Emlékszem, tulajdonképpen a kórus volt az est főszereplője, pedig a Békéscsabai Szimfonikus Zenekar is igen kitett magáért. A szólókat Adó Mária, Lukin Márta
, Bándi János és Fried Péter énekelte, változó színvonalon, közülük a két női szólista tolmácsolta szebben, teljesebben a mű magasrendű humánus mondanivalóját. Kollár Éva vezényelt, s mit mondjak, nem volt könnyű dolga összefogni a három különböző együttest. De sikerült neki. Mindenre nagyon jól emlékszem, hiszen első alkalommal találkoztam az oratóriummal, és tudjuk jól, hogy az első találkozások, az első élmények mindig meghatározóak. Kollár Éva érdeme, hogy a tételek kidolgozott megformálása, a hol komoran ünnepélyes, hol drámai, majd átszellemülten lírai karakterek hiteles életrekeltése – a kisebb zökkenők ellenére – szép zenei élmény részeseivé tették velem együtt a templomot megtöltő hallgatóságot.
Aztán még többször hallottam a darabot a Zeneakadémián, az előbbinél jóval nevesebb kórusok, zenekarok, karmesterek tolmácsolásában, de ez az első élmény örökké megmarad bennem.
Audió- és videókazettán is rendelkezésemre áll a darab, hazai és külföldi hangversenyfelvételekről.
Ha ennyire belelkesültem Dvorak Stabat Materétől, akkor már nem fokozhatom a még monumentálisabb Requiem iránti csodálatomat. Pedig az is „megérne egy misét.”
6   B. Kurtag • előzmény5 2004-09-10 23:31:03
Akkor levonhatjuk, ahogy megyünk visszafelé, egyre jobban tetszenek?
5   Búbánat • előzmény3 2004-09-10 23:25:55
Igaz, a 7. szimfónia is gyönyörű. Azt hiszem Kobajasival hallottam régen a Zeneakadémián.
4   B. Kurtag • előzmény0 2004-09-10 23:25:34
Az idei prágai zenei fesztiválnál autentikusabb színhelyet a megemlékezésre nemigen lehet találni.

Prague Autumn
3   B. Kurtag • előzmény1 2004-09-10 23:22:04
Nekem is nagyon tetszik a nyolcadik, de nagyon ajánlom a 7. szimfóniát is.
2   frushena 2004-09-10 16:20:26
Valahogy nagyon messze áll zenei világa tőlem!
1   Búbánat • előzmény0 2004-09-10 16:15:14
Én a nyolcadik szimfoniáját talán még a kilencediknél is jobban szeretem.
Operái közül vitathatatlan a Rusalka szépsége.
DE: ami mindegyiknél jobban elvarázsol az a Stabat Matere és a Requieme! Itthon is, mindegyiket többször hallhattam a koncerttermekbem. Mindig rabul ejtették és ejtik a szívememt, akárhányszor hallom is őket.
0   tagliavini 2004-09-10 16:08:13
Ha jól láttam, még nincs topik a cseh mesterről, noha halálának századik évfordulója 2004-ben, vagyis éppen idén van.
Már csak ennek apropóján is érdemes megemlékezni róla.

Ha engem valaki arról kérdez, melyek a zeneirodalom legjobb szimfóniái, habozás nélkül az Újvilág-szimfóniát mondom a Beethoven 9.-kel és a Csajkovszkij 6.-kal együtt. Ráadásul több varázslatos szépségű szimfonikus költeményt, kórusművet és sziporkázó kamarazenét írt.
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
10:30 : Budapest
Duna Palota

Duna Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Deák András
Műsorvezető: Zelinka Tamás
"London híres muzsikus vendégei"
HANDEL: Tűzijáték-szvit / Vízizene (részletek)
HAYDN: 104. (D-dúr) szimfónia („London”) – 4. tétel
MENDELSSOHN: Hebridák – nyitány, op.26
BRAHMS: 6. Magyar tánc
DVOŘÁK: 8. (G-dúr) szimfónia, op.88 (tétel)

11:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Budafoki Dohnányi Zenekar
Magyaráz és vezényel: Hollerung Gábor
"Megérthető zene"
Sorsok ütközése
VERDI: Rigoletto – 4. felvonás

11:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Alasdair Beatson, Várjon Dénes (zongora), Karasszon Eszter (cselló), Homoki Gábor (brácsa), Kaczander Orsolya (fuvola), Klenyán Csaba (klarinét), Molnár Anna (ének)
Kuss Quartet: Jana Kuss, Oliver Wille (hegedű), William Coleman (brácsa), Mikayel Hakhnazaryan (cselló)
Vezényel: Keller András
A fesztivál művészeti vezetői: Simon Izabella és Várjon Dénes
kamara.hu - Utas és holdvilág
kamara.hu/5 - Hold
A Zeneakadémia kamarazenei fesztiválja
WEBERN: Zongoraötös
SCHÖNBERG: Pierrot lunaire, op. 21

11:00 : Budapest
Erkel Színház

MOZART: A varázsfuvola

11:00 : Budapest
Müpa, Fesztiválszínház

Falvay Attila (hegedű), Kántor Balázs (cselló), Horváth Béla (oboa),
Bokor Pál (fagott)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Műsorvezető és házigazda: Dinyés Dániel
Zenemánia - Ifjúsági bérlet 1.
Versenyművek
CARL PHILIPP EMANUEL BACH: a-moll csellóverseny I. tétel
MOZART:Fagottverseny II.tétel
HUMMEL: Bevezetés, téma és variációk op. 102 oboára és zenekarra
HAYDN: Sinfonia Concertante III.tétel
ismétlés: 15:00

15:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Orgonalátogatás haladóknak
Szabó Balázs zenés orgonatörténeti sorozata/1
A barokk fénykor – Bach, Händel
Előad és orgonán játszik: Szabó Balázs

18:00 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Szutrély Katalin, Perencz Béla
Szent István Király Oratóriumkórus
Zuglói Filharmónia - Szent István Király Szimfonikus Zenekar
Vezényel:
Záborszky Kálmán
VERDI: Quattro pezzi sacri
WAGNER: A walkür - a III. felvonás zárójelenete

18:00 : Budapest
BMC Koncertterem

Egri & Pertis Zongoraduó
Sárik Péter Trió
Egri Mónika, Pertis Attila (zongora)
Sárik Péter (zongora), Fonay Tibor (nagybőgő), Gálfi Attila (ütőhangszerek)
Áthallások | Ha Beethoven dzsesszelt volna
BEETHOVEN: Für Elise
PETER PETROF: If Beethoven playing Jazz
J.S. BACH – EARL WILD: Sarabande „Hommage à Poulenc“
POULENC: Szonáta (1918)
PIAZZOLLA: Libertango
BEETHOVEN: Marmotte Op. 52 No. 7
BEETHOVEN: Molto vivace a 9. szimfóniából Op. 125
GRIEG: Rigaudon a Holberg-szvitből
George Gershwin: Három prelűd
GERSHWIN: By Strauss („The Show Is On“)
GERSHWIN: Kickin' The Clouds Away – improvizáció
BARTÓK: Bolgár ritmusban - Mikrokozmosz No.113
BARTÓK: Allegro barbaro
BEETHOVEN: Örömóda a 9. szimfóniából Op. 125

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Alasdair Beatson, Várjon Dénes, Simon Izabella (zongora), Keller András (hegedű), Jean-Guihen Queyras, Perényi Miklós, Rohmann Ditta (cselló), Ib Hausmann (klarinét), Kolonits Klára (ének)
A fesztivál művészeti vezetői: Simon Izabella és Várjon Dénes
kamara.hu - Utas és holdvilág
kamara.hu/6 - Éjfél
A Zeneakadémia kamarazenei fesztiválja
SCHUBERT: a-moll („Arpeggione”) cselló-zongora szonáta, D. 821
BRAHMS: a-moll klarinéttrió, op. 114
WOLF: Um Mitternacht
WOLF: Verborgenheit
WOLF: Nimmersatte Liebe
DVOŘÁK: 3. (f-moll) zongoratrió, op.65
21: "Kóda" - kötetlen beszélgetés az előadókkal

19:00 : Budapest
Erkel Színház

PUCCINI: A nyugat lánya

19:00 : Budapest
Marczibányi Téri Művelődési Központ

Dömötör Máté (zongora)
Szovák Kitti Mónika (gordonka)
"GRADUS AD PUBLICUM"
ANTON RUBINSTEIN: D-dúr szonáta zongorára és csellóra Op. 18, I. tétel
CHOPIN: c-moll Polonaise Op. 40 No. 2
CHOPIN: Fisz-dúr Nocturne Op. 15 No. 2
CHOPIN: b-moll Scherzo Op. 31
BARTÓK: Kis szvit
AGGHÁZY KÁROLY: Ländler-Impromptu
AGGHÁZY KÁROLY: Soirées Hongroises
LISZT: Tell Vilmos kápolnája
LISZT: Orage
LISZT: Honvágy
LISZT: Faust-keringő

19:00 : Budapest
Nádor Terem

Leclair Consort:
Paulik László (barokk hegedű), Ratkó Ágnes (csembaló), Krommer Lucia (viola da gamba)
Leclair, Duphly és Marais művei
A mai nap
született:
1923 • Eősze László, zenetörténész
1925 • Charles Mackerras, karmester († 2010)
elhunyt:
1959 • Heitor Villa-Lobos, zeneszerző (sz. 1887)