vissza a cimoldalra
2019-11-17
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11450)
A csapos közbeszól (95)

Opernglas, avagy operai távcső... (20351)
Erkel Színház (10362)
Vincenzo Bellini (478)
Élő közvetítések (8243)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4608)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1362)
Palcsó Sándor (268)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3504)
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel (998)
Kimernya? (3282)
Kedvenc magyar operaelőadók (1148)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1801)
Franz Schmidt (3454)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4457)
Simándy József - az örök tenor (633)
Pantheon (2445)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Cecilia Bartoli (frushena, 2004-08-03 17:32:15)

   
879   Búbánat 2016-08-17 22:11:36
Teljesíti a Normát

Nol.hu, 2016-08-16 20:49:49

Fáy Miklós, Edinburgh

„[…] Bartoliért vagyunk itt, nem a rendezőkért. Hogy saját fülünkkel halljuk: tényleg túlment a határon? Tényleg nem lehet a Normát az ő hangján, mérsékeltebb magasságokkal jól elénekelni? Tényleg addig zseniális, amíg nem kell őt Callas¬szal vagy Gruberovával összevetni?

Bartoli rajongóinak azt mondom: nyugalom. Ellenségeinek és utálóinak szintén. Nagy énekes, nagy művész, amit meg kell oldani, megoldja, ami energiát össze kell kaparni egy jó Normához, összekaparja."
878   parampampoli • előzmény875 2016-05-17 19:39:50
A füldugó OK, bár nélküle se tesz sok kárt a dobhártyáinkban. Az 5. sortól hátrébb a füldugó egyenesen felesleges. Gukkert ellenben a világért se! Azt a fejet, azokat a pofákat anélkül se bírom elviselni.
877   telramund • előzmény873 2016-05-17 17:08:26
Ha meghallom a hangját lerekedek!
876   Haandel • előzmény873 2016-05-17 16:11:19
ORF TVthek
875   Heiner Lajos • előzmény874 2016-05-17 11:55:34
PERSZE hogy van!!!!!! Csak vegyél hozzá gukkert, és füldugót!
874   parampampoli • előzmény873 2016-05-17 09:28:40
Van hangja? Ez új. -:)
873   ladislav kozlok 2016-05-17 08:03:42
A muveszno mint Maria lepett fel a West Side Storyban Salzburgban/Salzburger Pfingstfestspiele/.
Allitolag a hang igen tremolos volt.
872   Búbánat 2016-02-09 10:36:48
A Mezzo csatornán 16.30-tól láthatjuk:

Rossini: Otello

Zürich, 2012

Cecilia Bartoli
John Osborn
Kálmán Péter
Javier Camarena
Edgardo Rocha
Liliana Nikiteanu

Vezényel: Muhai Tang

Rendező: Moshe Leiser, Patricia Courier

(145 perc)
871   parampampoli • előzmény870 2014-07-13 11:16:09
Orrore!!!! Orrore!! Orrore massimo!
870   Romeo • előzmény869 2014-07-13 01:12:04
Isten örizz!!!
869   Búbánat 2014-07-12 10:52:16
Ma este a Bartók Rádióban:

19.00 -21.35 Bellini: Norma

Opera két felvonásban

Szövegét Felice Romani írta

Vez. Giovanni Antonini

Km. International Chamber Vocalists, La Scintilla Zenekar (korabeli hangszereken - Maurizio Biondi és Riccardo Minasi kritikai kiadását alapul véve)

Szereposztás:

Norma - Cecilia Bartoli (mezzoszoprán)
Pollione - John Osborn (tenor)
Adalgisa - Sumi Jo (szoprán)
Oroveso - Michele Pertusi (baszbariton)
Flavio - Reinaldo Macias (tenor)
Clotilde - Liliana Nikiteanu (mezzoszoprán)
868   Búbánat 2014-02-18 15:09:09
Ma délután a Mezzo csatornán

17.00: Halévy: Clari - opera

Zürich, 2010

Fischer Ádám - Cecilia Bartoli, John Osborne, Olivier Widmer, Carlos Chausson
867   parampampoli • előzmény866 2013-10-05 23:31:53
Ugyanez a véleményem nekem is, betűről betűre.
866   Romeo • előzmény863 2013-10-05 23:24:14
Èn ezzel úgy vagyok, hogy az elképesztö bravúrt, a tökéletesen homogén vokális matériát szeretem hallani is. Nem szeretek csak fülelni és találgatni, hogy az énekesnö énekel e vagy netalán csak tátog???
Bocsánat hogy ennyire gonosz vagyok, de én az Operában a hallható hangokat szeretem.
865   parampampoli • előzmény864 2013-10-05 23:06:27
Jót derültem, ennyit mondhatok. -:))))

(Nagyon kedvelem Koltai politikai tárgyú írásait, legtöbbjükkel egyet is értek teljesen. Kevésbé, ha színházról teszi. Ha operáról, semmiben. Ahogy most se.)
864   tiramisu • előzmény863 2013-10-05 20:41:18
Asszta!
(Koltai nemcsak a színházhoz, de az ének-zenéhez is ért! hát akadnak még hozzáértők...)
Valószínű, hogy így is volt!
863   Búbánat 2013-10-05 13:57:36
„Mi a NORMA?”

(Koltai Tamás, Muzsika, 2013. október)

Bellini operája a Salzburgi Ünnepi Játékokon

„[…] Az előadás etalonja természetesen Bartoli, aki lenyűgöző zenedrámai alázattal, az éneklés és játék mesterséges dichotómiáját megszüntetve, a kifejezés és a megjelenítés tökéletes egységében, hétköznapi heroinát formál Bellini ’enciklopédikus’ hősnőjéből. Elképesztő bravúr, ahogy a tökéletes homogén vokális matéria minden regiszterben kiegyenlített hangzást produkál, a technikailag nehéz futamok könnyedén gyöngyöznek, szárnyal az olvatag melodika, és a csúcsmagasság fortéi anélkül őrzik meg expresszív energiájukat, hogy elvesztenék a klasszikus formálás kecsességét. […]”
862   frushena 2013-08-01 07:25:50
Leonardo VINCI: 'Farnace' (1724) aria di: "Chi temea Giove regnante" Cecilia Bartoli
861   Beatrice 2012-10-29 15:08:43
Új, német nyelvű interjú
Az is megtudható belőle, miért nem énekel a Vatikánban, meg hogy férjnél van-e. :-)
860   Licht Alberich 2011-10-14 15:31:03
LÉLEGZETELÁLLÍTÓ - Rákai Zsuzsanna írása a Fidelión
859   Beatrice • előzmény858 2011-10-14 14:53:10
Nekem kifejezetten tetszett. Úgy mentem oda, hogy nem tudtam, tetszeni fog-e, de Bartoli - akit most hallottam először élőben - megnyert magának. Legalábbis ebben a műfajban.
A "show"-elemek is ízlésesen voltak összeállítva.
Meg a zenekar is remek volt (a kisebb hibák ellenére).
858   parampampoli • előzmény847 2011-10-14 13:43:46
Szegény közönség... azt az iszonyatot ennyi ideig tűrni: komoly teljesítmény.
857   Bambu • előzmény856 2011-10-14 12:06:27
A ma megjelent ÉS-ben olvashatod.
856   bcn • előzmény854 2011-10-14 11:57:01
"Rögtön az első szám egy elképesztően nehéz, virtuózan koloratúrás gyors ária, majd azonnal utána egy mélyen fájdalmas, jajongó."
JAJONGÓ.!!!!!??????
oké, hogy szabadidő magazin, de azért nemá. ezt nem nevezném kritikának, kedves kis iromány max. Fáy Miki nem írt valami kedveset? láttam a helyszínen...
855   zalbarna • előzmény854 2011-10-14 10:26:43
Kösz.
854   Beatrice 2011-10-14 09:48:05
Másik kritika: A Varázslónő
853   bcn • előzmény852 2011-10-13 15:26:23
vat du ju mín "HAHOGÁS"??????? kedves cikkíró?
852   Beatrice 2011-10-13 13:12:29
Kritika: Díva Drakula köpenyéből előbújva
851   Bambu 2011-10-13 12:48:25
Én is ott voltam, engem is elvarázsolt. Azt hittem jobban megmozgatja a fórumot.
850   zalbarna • előzmény849 2011-10-13 12:40:39
Gracias, Señor .
849   Orfeusz • előzmény848 2011-10-13 12:14:17
A Sacrificium anyagát adta elő, abban a kosztümben amit a youtube-n is lehet látni. 3 ráadást adott, a közönség tombolt..
848   zalbarna • előzmény847 2011-10-13 11:18:21
Hála néked. Bővebben?
847   Orfeusz 2011-10-13 11:16:03
Fantasztikus volt, Bartoli közel 2 és fél órás szuperkoncertet adott.
846   zalbarna • előzmény845 2011-10-13 10:35:39
Csak lesz valaki....patience :)
845   Bambu 2011-10-13 10:05:49
Miért ez a nagy csönd a koncertről?
844   telramund 2011-01-13 22:10:37
http://www.youtube.com/watch?v=BtFccQJZnyw&feature=player_embedded

Ilyen borzalmat életemben nem hallottam,undoritó a fülnek amit ez a nő művel Norma szerepével!!!!!
843   Cilike • előzmény841 2010-11-28 11:51:37
Jaj, nagyon kedves Tőled, mondjuk nem erre gondoltam ebben az esetben, csak vicceltem. Szerintem jó dolog, ha valaki kiéli a szenvedélyét, főleg, ha az egy nemes dolog, mint a magaskultúra, opera. Én is teszem, amennyire bírom, bár nekem nehezítettek a körülményeim, nem is anyagilag, hanem családi értelemben. Úgyhogy én úgy szerzem meg a felvételeket, ahogy bírom. Bár most tervezem, hogy esetleg kimegyek januárban a Wertherre Bécsbe, mert ezt a Kaufmann gyereket egyszerűen látnom kell(köll) élőben.
842   Cilike • előzmény837 2010-11-28 11:47:36
:-))) Helyes.
841   Búbánat • előzmény835 2010-11-28 00:18:28
Még valami, Cilike! Ha célzásod arra vonatkozik, hogy adjam már oda Neked kölcsön a Clari-DVD-t, vagy másra fáj a fogad, nagyon szívesen teszem. Privátban ezt megbeszélhetjük.
840   Búbánat • előzmény839 2010-11-28 00:07:08
Na itt egy kis zavar történt a gépeléskor:

Ott tartottam, hogy ne hidd, hogy a földszint vagy a páholy drága jegyeit keresem, olcsó jegyekkel jutok be legtöbbször az előadásokra...
Szóval, még kiderülhet az is, hogy Neked, szakmabelinek, nem rám kell a hálódat kivetni, ha gazdag pasit kivánsz eltartónak - ilyen tehetős "örökbe fogadó" partnerre én is szívesen vadásznék, ha nem lennék megelégedve saját "eltartói" képességemmel.
839   Búbánat • előzmény835 2010-11-27 23:58:38
Cilike, hidd el, a pénztárcám nekem is szűk, s ma már csak a kedvenc belcanto operák és kedvenc operahősnők DVD-felvételei közül válogatom ki magamnak azokat, melyek különösen érdekelnek. Ugyanez áll az operaelőadásra vagy koncertre. És ne hidd, hogy a földszint vagy a páholy drága jegyeit keresem,vel jutok be az előadásraHozzáteszem, ha az Opera berkeiből 1.500 Ft-os szakmai jegyekkel kínálgatnak, vagy egyik-másik ismerősöm átadja bérletét, rendszerint nem utasítom ezeket vissza...Szóval, még kiderülhet az is, hogy Neked, szakmabelinek
838   Búbánat • előzmény835 2010-11-27 23:58:37
Cilike, hidd el, a pénztárcám nekem is szűk, s ma már csak a kedvenc belcanto operák és kedvenc operahősnők DVD-felvételei közül válogatom ki magamnak azokat, melyek különösen érdekelnek. Ugyanez áll az operaelőadásra vagy koncertre. És ne hidd, hogy a földszint vagy a páholy drága jegyeit keresem,vel jutok be az előadásraHozzáteszem, ha az Opera berkeiből 1.500 Ft-os szakmai jegyekkel kínálgatnak, vagy egyik-másik ismerősöm átadja bérletét, rendszerint nem utasítom ezeket vissza...Szóval, még kiderülhet az is, hogy Neked, szakmabelinek
837   zalbarna • előzmény835 2010-11-27 22:48:07
"Neköd minden új dvd azonnal mögvan, mindönkoncertre, operaelőadásra elmész, súlyos pénzök vannak ebben. Kössünk eltartási szörződést!"

Cilike ! ha szegedi vagy, akkor ez a megfejtés. :)
836   Cilike 2010-11-27 22:13:15
Makacskodik a billentyűzetem. Feladat: pótoljátok ki a hiányzó betűket.
835   Cilike 2010-11-27 22:12:35
Monddcsak, Búbánat, nem akarsz örökbe fogadni? Nekd minden új dvd azonnal megvan, mindnkoncertre, operaelőadásra elmész, súlyos pénzek vannak ebben. Kössünk eltartási szerződést!
(Csak viccelek ám!)
834   milli 2010-11-27 21:46:08
Szia Búbánat!
Látod,jobb igy nagybetűvel :-)
833   Momo 2010-11-25 23:34:31
morci
832   RoyBatty 2010-11-25 23:21:31
A Clari valóban pompás szórakozást nyújt. Bartoli alakítása káprázatos. Egy másik kedvencem, Carlos Chausson alakítja Clari édesapját. Chausson kiváló énekes és egyben nagyon jó színész is. Emlékezetes volt Bartoloként a Sevillai Borbélyban (Párizsi Opera). További érdekesség, hogy az Operaházból gyakorlatilag kiutált Fischer Ádám vezényli az előadást.
831   Búbánat 2010-11-25 21:34:39
Cecilia Bartolit továbbra is a bel canto szerepkörben szeretem nézni-hallgatni. Erre jó alkalmat kínál most Halevy kuriózum számba menő vígoperája, a Clari , amely egy frissen megjelent DVD-lemezről ámulatba ejt. A zürichi operaházban színre vitt dalmű rám a felfedezés erejével hatott. Bartoli ebben a - itt modern rendezésű - romantikus vígoperába „apait-anyait” belead; nem érhet bennünket csalódás, azt kapjuk tőle, amiben abszolút perfekt, virtuóz. A neves francia komponistának - akit elsősorban a drámai Zsidónőjéért becsülünk – a Clari volt az első igazi sikere, amit 1828-ban, Párizsban mutattak be. Az idő tájt kora ünnepelt csillaga, a spanyol származású mezzoszoprán, Maria Malibran kápráztatta el bámulatos koloratúr technikájával közönségét, így a Clari címszerepének első megformálójaként neki tapsolt a publikum. Más korban, más köntösben ugyanezt teszi hibátlan „kűrjeivel” - a nagyhírű előd örök(ség)ében - Bartoli. Mi pedig élvezzük a látvány s mindenekelőtt a hangok színpompás, páratlan kavalkádját.

A Decca-lemezről s benne Bartoli ragyogó alakításáról az Opera-életben olvasható egy érdekes cikk.
830   macskás • előzmény829 2010-11-25 20:21:09
Már bocs, de teljesen egyértelmű, hogy Cage írta a művet!
829   zalbarna • előzmény828 2010-11-25 18:58:53
Ne haragudj, de sztem ez egyértelműen reneszánsz ...
828   Momo 2010-11-25 18:13:21
tercett (sztem Vivaldit énekelnek)
827   zalbarna • előzmény826 2010-11-25 15:26:48
Nekik más szabályaik vannak...
826   Momo • előzmény825 2010-11-25 10:30:25
"viszont amit kihorgászok, azt meg is kell ennem ez a szabály"


na a szegény bálnavadászok...
825   zalbarna • előzmény823 2010-11-25 10:28:59
A tavi halakat nem szeretem (kivéve az egészen aprót, meg a keszeget..), viszont amit kihorgászok, azt meg is kell ennem ez a szabály, bezony...úhogy legyen kecsege..
824   zalbarna • előzmény822 2010-11-25 10:25:12
Na jó, föladom, megyek enni...
823   Momo • előzmény820 2010-11-25 10:25:07
á... értem... Bartoli nagyon meggyőző... téged is meggyőzött. :-)


és a pontyhorgászatról mi a véleményed?
822   zalbarna • előzmény821 2010-11-25 10:23:24
Mindig éhes vagyok, miért van ez?
821   zalbarna • előzmény820 2010-11-25 10:21:47
:)
820   zalbarna • előzmény819 2010-11-25 10:21:11
Hát mert ez a stílus a Vivaldiból nő ki.. itt a szemed füled láttára...pontosan, minden ízében ezt a zenét szolgálja, erre van kitalálva. Minden mozzanatát képes kiemelni és megmutatni. LEGJOBBAN kiemeli ezt a zenét. Van más zene , más stílus. De a barokk, meg ez a stílus összetartoznak jobban, mint a barokk, meg bármi más stílus. Erre lett kitalálva.
819   Momo • előzmény818 2010-11-25 10:15:24
na... miért...?
818   zalbarna • előzmény817 2010-11-25 10:14:42
Nade.ez az elveszett régi stílus, vagy nem?
és ha igen, miért? Miért pont ez, he?
Miért??? (lécci kérdezd most meg, hogy: na, miért? )
817   Momo • előzmény816 2010-11-25 10:10:24
hát, a franc tudja, régebben tetszett, most meg már nem tetszik... sőt, idegesít.

816   zalbarna • előzmény815 2010-11-25 09:34:09
Hát, Bartolit nézni, az nem kislányoknak való...
Bár nem árt nézni is , ha valamit meg akarunk tudni egyáltalán a sokak által régen elfeledettnek emlegetett, ám csodálatosképpen Bartoli által mégis gyakorolt „régi belcanto” stílusról. Hogy honnan szedte, gőzöm sincs, de ez az.
Gyakran emlegetik régizenei szakemberek ezeket a régi elfeledett technikákat az énekkel, hegedűvel, fuvolával, blockflőtével stb kapcsolatban.
A korabeli levelekből csak egy-egy előadás utáni eufórikus leírás maradt inkább, mint a technika szakmai leírása. A bartoli előadása okozta élmény PONTOSAN megfelel a régi leírásoknak.
Sok szép Agitate da due venti van, de Bartolié az igazi. Egészen más valamiben , mint a többi.
Nézzétek, pár hangszeres, egy énekes, NINCS HANGERŐ, mégis felmegy a vérnyomásod,
És ahogy az énekes megszólal, nincs esélyed sem, hogy máshova figyelj, mint a műre, és kényszerítve vagy , hogy egyetlen koncentrált figyelemmel végighallgasd, ezáltal a mű EGÉSZÉT tekintsd. Ebben ennek a páratlan énekesi technikának döntő szerepe van.
Vegyétek észre, hogy ez MÁS, mint a többi. Mer más lenni, nem tehet mást.
Nem is azért írom ezt, hogy mindenki ezt szeresse , meg ezt halgassa, hanem inkább a figyelmet hívnám fel ama „elveszett” régi stílusra. Itt van.
aki még nem látta
815   milli 2010-11-25 07:04:19
Szeretjük Bartolit,csak tilos nézni amikor barokkot énekel...Hú...
814   verlaine 2010-08-05 00:28:47
Igazatok van!!! Csak arra akartam célozni a "régivel" hogy nem egy korosztály Bartolival:)
813   parampampoli • előzmény812 2010-08-04 18:54:50
MinT egy másik topicban írtam róla: élő. Eleven, köztünk élő, alkotó LEGENDA.
812   Orfeusz • előzmény811 2010-08-04 17:55:02
Ezzel egyet is értek, de Gruberova nem "régi" legenda, nagyon is mai.
811   verlaine 2010-08-04 14:19:59
Elnézést, de végigolvasva az előző hozzászólásokat megdöbbentő dolgokat láttam!
Nem értem, hogy lehet összehasonlítani egy régi koloratúrszoprán legendát(Edita Grubarovát) és egy napjaink koloratúrmezzoszoprán énekesét(Bartolit)teljesen más karakter, egyáltalán teljesen más hangfaj. Teljesen máshogy képzik a hangot és teljesen máshogy formálják meg az előadott áriát, dalt. Olyan messze állnak egymástól mint Makó Jeruzsálemtől. Én személyszerint mind a kettőt csodálom a maga nemében. Gruberovának gyönyörű, zsezsegő szopránja van és amely jellemző a szláv énekesekre ezen kívül nagy hangja van.
Bartolinak pici és egyedülállóan mozgékony hangja van amely nem engedi meg neki, hogy nagy romantikus szerepeket énekeljen el a színpadon, hanem maximum felvételen.Mind a kettő énekes zseniális a maga nemében. Norma természetesen Gruberovától sokkal jobban tetszik mint Bartolitól. De például Bartolitól sokkal jobban tetszik Mozart: Exultate Jubilate- Alleluja mint Gruberovától.
810   telramund • előzmény809 2009-10-12 22:23:40
Hidegrázás? Mondjuk Pacini, Mercadante, Persiani, Coccia, Morlacchi, Mosca, Pavesi etc. műveitől ez nem, következhet be...


Nálad és nálam:):):)NEM
809   frushena • előzmény808 2009-10-12 18:02:46
Véleményem szerint az általad említett két kor nem zárja ki egymást. Én pl. nagyon szeretem a belcantot, de ugyanakkor a barokkot és a galantériát. Szerethető mindkettő stílus és irányzat. És mindkettőt másért! (Mondjuk hogy témánál maradjak, Bartoli féle Alvajárók felvétel a zenekaron kívül nem tetszett igazán.) Jómagam is jobban kedvelem, ha egy kasztráltra írt szólamot kontratenor, sopranista, férfialt szólaltat meg, de pl. szoprán hanggal kevesen büszkélkedhetnek. (Christofellis, Waschinski...) És kevés az igazán jól technikával bíró ilyen kvalitású énekes. (Lawrence Zazzo, Andreas Scholl, Marco Lazzara, Derek L. Ragin, Drew Minter)

Hidegrázás? Mondjuk Pacini, Mercadante, Persiani, Coccia, Morlacchi, Mosca, Pavesi etc. műveitől ez nem, következhet be.
808   telramund • előzmény807 2009-10-11 12:16:11
Köszönöm ,hogy ennyi energiát fektellél a reakciómra.
Érveid a stilussal meggyözöek és kevésbé zavar,ha technikás kontratenorok abszolválják,mondjuk attól sem lelkesedem-igaz mások meg az elfelejtett bel canto szerzők műveitől kapnak hidegrázást.
807   frushena • előzmény806 2009-10-11 11:49:13
Kedves Telramund! Nos igen : akitől a eme stílus áll távol az valójában soha nem fogja megérteni (ne negatívumként éld meg ezt irányodba, nem úgy írom.) ennek 'lényegét' és valódi mivoltát. Számomra félelmetes, hogy anno ebben a korban (ahonnan ez a válogatás készült.) évente 4000 fiút kasztráltak ki és küldték őket éneket tanulni. (Melyből jó ha kettő ért el pl. nemzetközi sikereket. A többi megmaradt kóristaként örökre csokolva.) Énekhang & éneklésmód. Soha nem tudjuk meg, hogy volt ez abban a században ahol Farinelli, Caffarelli, Senessino, Carestini, vagy a többi híres castrato alkotott. Nem tudom azt mondani, hogy nagy Bartoli fun lennék, de mint energiabomba ami ezekhez a virtuóz áriákhoz szükségeltetik eleget tesz neki a maga sajátos módján, amit vagy lehet szeretni, vagy lehet borzalmasnak titulálni. A kutatómunkát és tanulmányok gyűjtését azonban nem lehet semmisnek tekintetni, melyet Bartoli és Antonini tettek ezért az Albumért. (Mert ahogy írtam, olyan áriák és olyan operarészletek találhatók meg az új lemezén, amit jószerint még én sem hallottam, pedig igen sok lemezem van.) Csináltság! Valóban az! Mind a legtöbb énekhang! Ez is, ahogy a többi más hang is csinált. Egyszer s mind azonban azt tudomásul kell venni, hogy a kasztráltak számára írott repertoár eléneklésének titka épp a levegővétel az eltúlzott koloratúrák, nem mindennapi hangszín, kiállás és stílus. Az pedig, hogy Bartoli kinek mennyire nyeri meg a tetszését az is örök vita tárgyát képezi szerte a világban. A momus olvasói körében éles viták szoktak kirobbanni,amit valamikor jó olvasni (mert normális hangnemben megy a vita, de van, hogy gyalázat.) Mindenesetre Te legalább meghallgatod és így emeled fel a hangod (kezed) és alkotsz véleményt, ellentétben másokkal. És nem utolsó sorban vissza tudod fogni magad! (ha akarod!) :)
806   telramund 2009-10-11 09:16:42
Meghallgattam a részletet.Számomra változatlan-bár a stilus is távol áll tőlem-de az énekhang,az éneklésmód élvezet nem áll távol.Egyszerúen a fülemnek amit ez a Bartoli művel BORZALMas. Csináltság még akkor is ha földrészt neveznek el róla.
805   frushena 2009-10-08 22:50:22
Cecilia Bartoli : Sacrificium

CD1.

1. PORPORA - Come nave in mezzo all'onde [Siface]
2. CALDARA - Profezie, di me diceste [Sedecia]
3. ARAJA - Cadro, ma qual si mira [Berenice]
4. PORPORA - Parto, ti lascio, o cara [Arminio]
5. PORPORA - Usignolo sventurato [Siface]
6. GRAUN - Misero pargoletto [Demofoonte]
7. PORPORA - In braccio a mille furie [Semiramide riconosciuta]
8. LEO - Qual farfalla [Zenobia in Palmira]
9. PORPORA - Nobil onda [Adelaide]
10. GRAUN - Deh, tu bel Dio d'amore ... [Adriano in Siria]
11. VINCI - Chi temea Giove regnante [Farnace]
12. CALDARA - Quel buon pastor son io [La Morte d'Abel]

CD2.

1. BROSCHI - Son qual nave [Artaserse] (Pasticcio)
2. HÄNDEL - Ombra mai fu [Serse]
3. GIACOMELLI - Sposa, non mi conosci [Merope]

Il Giardino Armonico

dir : Giovanni Antonini

Bartoli elmondhatja, hogy ez a lemeze legalább akkorát fog szólni mint a Vivaldi Album. Szó szerint bravúros. Az áriák választása külső szemre még a barokkban jártasabb szemek előtt is rejtett titkokat tartalmaz. (Ha a zeneszerzők még ismerősek is.) Olyan világot tár a hallgató elé, melyet ezidáig és ilyen tolmácsolásban nem hallhatott. Köszönhető ez nagyban Bartolinak és Antonininek, akivel a Vivaldi Albumon is dolgozott. És nem csak az énekre gondolok. Hanem a kutatómunkára is, melyet végeztek Antoninivel. Meg lett az eredménye. Egyben van minden. Virtuozitás és fájdalmas largok. (Mely leginkább a Caldara áriáknak köszönhető.) Az album maga a nápolyi iskola szintjére összpontosít. Kidolgozott, véget nem érő koloratúrák, gyönyörű lassú áriákban mutathatták meg óriási muzikalitásukat a kor híres kasztráltjai. (Farinelli, Caffarelli) Bartoli mondja ’ "Ez talán a legnehezebb zene” Nos mondjuk ha meghallgatjuk Araja - Cadró, ma qual si mira áriáját meg is érti egyből mire gondolt itt Bartoli. (A link alatt megtaláljátok ezt az áriát.)
A felvételen olyan zeneszerzők munkái, operaáriái hallhatóak, melyet nagyrész még ’ária formában’ sem hallottunk. Porpora : Siface c. művét Jaroussky ugya a Carestini Albumára felénekelte, de sem az Arminio, Adelaide, Semiramide riconosciuta sem volt még ezidáig hallható. Nos eme műveket nagyon szívesen vennék többen (nem csak én) ha a teljes kiadást is megélhetnénk egyszer. Porpora kiválósága folyamatosan megmutatkozik a CD-n. (Mondjuk az elérhető komplett operák Orlando, Mitridate felvételekből ez már világossá vált.) A Semiramide áriában nem csak kiváló énekközpontú tehetségéről tesz tanúbizonyságot, hanem arról is, hogy kiváló muzsikus. A vokális részek rendkívüliek és irtózatosan nehezek. ( In braccio a mille furie)
Caldara áriái szó szerint fájdalmasak és gyönyörűek, zenei öröksége amit pedig ránk hagyott jóval nagyobb odafigyelést igényelne. Graun, Vinci és Leo pedig szintén egy igen virtuóz (leginkább Vinci - Chi temea Giove regnante) oldaláról mutatkozik be. Kiváló! Broschi, Händel, Giacomelli mint bonus a három kasztráltak által legkedveltebb ária került a lemezekre. Son qual nave-t , az Ombra mai fu-t nem kell bemutatni, mindenki ismeri. Talán Giacomelli Merope c. operájából lehetne elidőzni egy kicsit, mivel ha olyan szerzők lopkodtak tőle mint Vivaldi nem épp kismesternek minősülő komponista. (Legismertebb műve a Cesare in Egitto. Sajnos egyetlen egy komplett operafelvétel sem érhető el tőle.)

Az Il Giardino Armonico olyan amilyen, pontosan tudni lehet, hogy mit fog tőlük hallani az ember, mint zenei kíséret. Kihegyezett, túlspirázott,harsány hangzás világ, nem kimondottan kedvelem, de Bartoli mellé azt tudom mondani, hogy igazán kiválóan játszanak. Vagy kiegészítik egymást? Mindenképp ajánlanám ezt az Albumot mindenkinek aki szereti Bartolit (akik nem, azok ’lapozzanak’ – bár erre fizikálisan képtelenek lesznek, tudom) a barokkot a virtuozitást, az önfeledt és önkényes csillogást, az Il Giardino Armonico-t. Kiváló felvételt hoztak össze!

ARAJA : Berenice - 'Cadro, ma qual si mira'
804   macskás • előzmény803 2009-08-30 20:14:24
Ezért kell MH-t hallgatni, vagy télleg kontratenorokat (esetleg néger blueénekesnőket, azok aztán dögösek:))))
Az utolsó castrato:
http://www.youtube.com/watch?v=wv-S3uoeTXg
803   tiramisu • előzmény800 2009-08-30 18:17:17
Belehallgattam, de csak női hangszínt hallok , nem pedig a különös-titokzatos kasztrált ( azt még nem hallottam), nem is férfiszoprán, avagy contra tenor időnkénti ezoterikus csillogását .

A fotók jobban hozzák a kasztrált hangzás (!) különös-különlegességét !
802   frushena • előzmény801 2009-08-30 01:40:02
.
801   parampampoli • előzmény800 2009-08-29 23:49:40
Bravúrosan torokból...
800   frushena • előzmény798 2009-08-29 21:10:39
Képzelem, milyen lehet a zenei tartalom.

mondjuk úgy nem rossz!

bravúros!
799   frushena • előzmény798 2009-08-10 10:44:21
Elég ízléstelen, valóban.

Zenei tartalom ? néhány : Broschi, Mozart, Duni, Händel, Gluck, Giacomelli ... etc. Leginkább 'kasztrált' dallamok.

Come Nave in mezzo all'onde
Profezie, di me diceste
Cadrò, ma qual si mira
Parto to lascio, o cara
Usignuolo sventurato
Misero pargoletto
In braccio a mille furie
Qual farfalla
Nobil onda
Deh, tu bel Dio d'amore...Ov'è il mio ben
Chi temea Giove regnante
Quel buon pastor son io
Son qual nave
Ombra mai fu
Sposa, non mi conosci
798   parampampoli • előzmény797 2009-08-10 10:39:39
Pfujj, micsoda undorító, hamis lemezborító!! Képzelem, milyen lehet a zenei tartalom.
797   frushena 2009-08-10 10:22:05
Októberben új Album (forrás Fidelio : 'Nocsa')

Sacrificum

http://operachic.typepad.com
796   tiramisu • előzmény788 2009-06-25 13:54:51
Úgylátszik nem tükör előtt gyakorolnak!

Nézd csak a szép mozdulatlan babaarcúakat......
795   tiramisu • előzmény782 2009-06-25 13:52:50
Pedig Kertész Iván maga is tanult énekelni.
De ezek a kunsztok ismeretlenek előtte!

............................:-)
794   macskás • előzmény787 2009-06-25 11:40:54
Igen, rá gondoltam!
793   macskás • előzmény788 2009-06-25 11:38:28
Drágám, ők nem színészek!
792   sphynx • előzmény791 2009-06-25 10:59:05
Brrr!!
791   parampampoli • előzmény790 2009-06-25 10:47:57
Dühöngés?? Az beírásod alapján a te szokásod. Édesem, higgadt vagyok, és abszolút nyugodt. Ideges az szokott lenni, aki nem biztos az igazában. Érzelmi világunk minősítgetésétől pedig jobb lenne tartózkodni, tekintve, hogy személyesen nem ismerjük egymást. (Hála Istnenek!)

Sok pozitív impulzust kívánok neked. Például: hallgass gyakran Gruberovát!
790   sphynx • előzmény789 2009-06-25 10:35:57
Egyszer agyvérzést kapsz a sok dühöngéstől. Próbálj rendet tenni magadban, pozitív impulzusokat keresni, és meglátod, rögtön nem lesz olyan sivár az érzelmi világod.
789   parampampoli • előzmény788 2009-06-25 10:29:42
Szerinted. Jó nagy marhaság! Gruberovát közelről nézni, akit érdekel az éneklés mint művészet és technika, a legnagyobb csoda, és felülmúlhatatlan élmény. Neked nem, ezt tudjuk, mert te az énekesnőket derékbőség és a pofika bájossági foka alpján minősíted. Jobb esetben cd-k, de sose élő élmények alapján. Kb ennyire hiteles is a véleményed. Élőben biztos csak szépségversenyekre és divatbemutatókra jársz.
788   sphynx 2009-06-25 10:24:00
Nekem nem sok Bartoli és Gruberova lemezem van. Az is közös bennük, hogy egyiket sem érdemes közelről nézni munka közben.
787   parampampoli • előzmény786 2009-06-25 10:22:05
MH, gondolom, Marilyn Horne lenne. Mélységesen egyetértek!! Aki ismeri Horne életművét és énekművészetét, az Bartolin csak vihogni tud. Ebből arra kell következtetnem, hogy K.I. nem ismeri. Hozzáteszem még, hogy 1997-es koncertje után majdnem azonos szavakkal fogalmazta meg véleményét Gruberováról is. Azt a szakmai abszurditást, hogy nem tud különbséget tenni a két énekesnő diametrálisan és antagonisztikusan ellentétes énektechnikája között, inkább nem kommentálnám. (Bocsánat, hogy azonos beírásban említettem a két nevet, noha azt kértem, ne tegye senki. Ígérem, többé én se teszem.)
786   macskás • előzmény782 2009-06-25 10:15:55
Itt vettem elő a kultúrámat és őrjöngtem csinos káromkodások kíséretében. K. I. úgy látszik, nem hallotta még MH-t és sorolhatnánk. Itt kell megjegyeznem, hogy MH már a hatvanas években kiadott a García-nővérek iránti tiszteletből egy dupla lemezt, érdemes meghallgatni. Erről a tényről a szaksajtó nem vett tudomást (CS. K., Muzsika). Talán azért, mert a García és Malibran közti kapcsolatot nem ismerték?
785   parampampoli • előzmény782 2009-06-25 10:06:21
Öregszik már Kertész, füle is romlik...
784   parampampoli • előzmény780 2009-06-25 10:05:13
Szerinted. De az meg nem számít!
783   Licht Alberich • előzmény782 2009-06-25 09:57:28
És a valósághoz közelebb áll, mint a savanyú szőlő fanyalgó szemezgetése...
782   -zéta- 2009-06-25 09:50:29
S hogy a másik fél is hallathassa hangját, Kertész Iván az UTU-ban ezt mondta róla:

"Kis híján hatvan éve foglalkozom hivatásosan a zene vokális ágával, operaszerkesztőként, kritikusként sok remek szólistát hallottam, hangcsodákat, virtuózokat, páratlan színpadi előadókat, de olyan valakit, aki annyira magas szinten űzi az éneklés művészetét, mint Cecilia Bartoli, még soha."

Ez is egy vélemény...
781   telramund • előzmény780 2009-06-25 09:45:20
Új-régi név a halpiacon:):):)

De azt komolyan kell venni,hogy Bartoli ala Malibran.Ha-ha-ha(tudom csak a lemez összeállitás szempontjából jön majd a megggyőző érv)
Ha Malibran igy énekelt nem lett volna belőle La Malibran Bellini, Donizetti kedvenc énekesnője,hanem kizavarták vona a szinházból,de tán még Itáliából is.
Bartoli inkább ala Mediastar-igaz a Media nem fog részére a reklámon kivúl mást tenni,de lehet az jóval kifizetődőbb.
780   Licht Alberich • előzmény779 2009-06-25 09:34:05
"Nem lehet, nem kell komolyan venni."
Ez a mondat elsősorban magára a 779-es hozzászólásra igaz...
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
10:30 : Budapest
Duna Palota

Duna Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Deák András
Műsorvezető: Zelinka Tamás
"London híres muzsikus vendégei"
HANDEL: Tűzijáték-szvit / Vízizene (részletek)
HAYDN: 104. (D-dúr) szimfónia („London”) – 4. tétel
MENDELSSOHN: Hebridák – nyitány, op.26
BRAHMS: 6. Magyar tánc
DVOŘÁK: 8. (G-dúr) szimfónia, op.88 (tétel)

11:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Budafoki Dohnányi Zenekar
Magyaráz és vezényel: Hollerung Gábor
"Megérthető zene"
Sorsok ütközése
VERDI: Rigoletto – 4. felvonás

11:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Alasdair Beatson, Várjon Dénes (zongora), Karasszon Eszter (cselló), Homoki Gábor (brácsa), Kaczander Orsolya (fuvola), Klenyán Csaba (klarinét), Molnár Anna (ének)
Kuss Quartet: Jana Kuss, Oliver Wille (hegedű), William Coleman (brácsa), Mikayel Hakhnazaryan (cselló)
Vezényel: Keller András
A fesztivál művészeti vezetői: Simon Izabella és Várjon Dénes
kamara.hu - Utas és holdvilág
kamara.hu/5 - Hold
A Zeneakadémia kamarazenei fesztiválja
WEBERN: Zongoraötös
SCHÖNBERG: Pierrot lunaire, op. 21

11:00 : Budapest
Erkel Színház

MOZART: A varázsfuvola

11:00 : Budapest
Müpa, Fesztiválszínház

Falvay Attila (hegedű), Kántor Balázs (cselló), Horváth Béla (oboa),
Bokor Pál (fagott)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Műsorvezető és házigazda: Dinyés Dániel
Zenemánia - Ifjúsági bérlet 1.
Versenyművek
CARL PHILIPP EMANUEL BACH: a-moll csellóverseny I. tétel
MOZART:Fagottverseny II.tétel
HUMMEL: Bevezetés, téma és variációk op. 102 oboára és zenekarra
HAYDN: Sinfonia Concertante III.tétel
ismétlés: 15:00

15:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Orgonalátogatás haladóknak
Szabó Balázs zenés orgonatörténeti sorozata/1
A barokk fénykor – Bach, Händel
Előad és orgonán játszik: Szabó Balázs

18:00 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Szutrély Katalin, Perencz Béla
Szent István Király Oratóriumkórus
Zuglói Filharmónia - Szent István Király Szimfonikus Zenekar
Vezényel:
Záborszky Kálmán
VERDI: Quattro pezzi sacri
WAGNER: A walkür - a III. felvonás zárójelenete

18:00 : Budapest
BMC Koncertterem

Egri & Pertis Zongoraduó
Sárik Péter Trió
Egri Mónika, Pertis Attila (zongora)
Sárik Péter (zongora), Fonay Tibor (nagybőgő), Gálfi Attila (ütőhangszerek)
Áthallások | Ha Beethoven dzsesszelt volna
BEETHOVEN: Für Elise
PETER PETROF: If Beethoven playing Jazz
J.S. BACH – EARL WILD: Sarabande „Hommage à Poulenc“
POULENC: Szonáta (1918)
PIAZZOLLA: Libertango
BEETHOVEN: Marmotte Op. 52 No. 7
BEETHOVEN: Molto vivace a 9. szimfóniából Op. 125
GRIEG: Rigaudon a Holberg-szvitből
George Gershwin: Három prelűd
GERSHWIN: By Strauss („The Show Is On“)
GERSHWIN: Kickin' The Clouds Away – improvizáció
BARTÓK: Bolgár ritmusban - Mikrokozmosz No.113
BARTÓK: Allegro barbaro
BEETHOVEN: Örömóda a 9. szimfóniából Op. 125

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Alasdair Beatson, Várjon Dénes, Simon Izabella (zongora), Keller András (hegedű), Jean-Guihen Queyras, Perényi Miklós, Rohmann Ditta (cselló), Ib Hausmann (klarinét), Kolonits Klára (ének)
A fesztivál művészeti vezetői: Simon Izabella és Várjon Dénes
kamara.hu - Utas és holdvilág
kamara.hu/6 - Éjfél
A Zeneakadémia kamarazenei fesztiválja
SCHUBERT: a-moll („Arpeggione”) cselló-zongora szonáta, D. 821
BRAHMS: a-moll klarinéttrió, op. 114
WOLF: Um Mitternacht
WOLF: Verborgenheit
WOLF: Nimmersatte Liebe
DVOŘÁK: 3. (f-moll) zongoratrió, op.65
21: "Kóda" - kötetlen beszélgetés az előadókkal

19:00 : Budapest
Erkel Színház

PUCCINI: A nyugat lánya

19:00 : Budapest
Marczibányi Téri Művelődési Központ

Dömötör Máté (zongora)
Szovák Kitti Mónika (gordonka)
"GRADUS AD PUBLICUM"
ANTON RUBINSTEIN: D-dúr szonáta zongorára és csellóra Op. 18, I. tétel
CHOPIN: c-moll Polonaise Op. 40 No. 2
CHOPIN: Fisz-dúr Nocturne Op. 15 No. 2
CHOPIN: b-moll Scherzo Op. 31
BARTÓK: Kis szvit
AGGHÁZY KÁROLY: Ländler-Impromptu
AGGHÁZY KÁROLY: Soirées Hongroises
LISZT: Tell Vilmos kápolnája
LISZT: Orage
LISZT: Honvágy
LISZT: Faust-keringő

19:00 : Budapest
Nádor Terem

Leclair Consort:
Paulik László (barokk hegedű), Ratkó Ágnes (csembaló), Krommer Lucia (viola da gamba)
Leclair, Duphly és Marais művei
A mai nap
született:
1923 • Eősze László, zenetörténész
1925 • Charles Mackerras, karmester († 2010)
elhunyt:
1959 • Heitor Villa-Lobos, zeneszerző (sz. 1887)