apróhirdetés feladása:

|
Fórum - Antonio Salieri (frushena, 2004-08-02 21:23:29) |
|
|
|
|
89 Ardelao |
| 2015-05-07 15:58:02 |
Antonio Salieri 190-éve halt meg ezen a napon (1825.május 7.Bécs, született 1750.VIII.18.legnano) |
88 frushena |
| 2013-08-18 11:52:49 |
isten éltesse
Antonio SALIERI: "Prima la Musica, e poi le parole" Concertgebouw Amsterdam
Work: Prima la Musica, e poi le parole, divertimento teatrale in one act, first performance 7 February 1786, Orangerie Schönbrunn, Wien.
Libretto: Giovanni Battista Casti
Sinfonia
Duett: Signor Poeta mio (Poeta, Maestro)
Recitativo accompagnato: Non dubitar, verro (Parody of Sarti) (Eleonora)
Aria: La tu vedrai chi sono (Eleonora)
Terzetto: Cari oggetti (Eleonora, Poeta, Maestro)
Aria: Via largo, largo, largo (Tonina, Poeta, Maestro)
Cavatina: Cucuzze! Che concorso (Tonina)
Finale: Se questo mio pianto il cor non ti tocca (Eleonora, Tonina, Poeta, Maestro)
Eleonora: Roberta Alexander
Il Poeta: Thomas Hampson
Maestro: Robert Holl
Tonina: Julia Hamari
Orchestra: Concertgebouw Orchestra Amsterdam
Conductor: Nikolaus Harnoncourt |
87 frushena |
| 2009-08-18 11:05:22 |
Antonio SALIERI : Tarare
opéra Prolog und 5 actes, Pierre Augustin Beaumarchais
-Tarare - Howard Crook
-Atar - Jean-Philippe Lafont
-Spinette - Anna Caleb
-Astasie - Zahava Gal
-Calpigi - Eberhard Lorenz
-Altamort - Hannu Niemelä
-Artenee - Nicolas Rivenq
-Urson - Jean-Francois Gardeil
-Genie du feu - Klaus Kirchner
-La nature - Gabriele Rossmanith
LIVE : Schwetzingen Festspiele, August 1988
Conductor: Jean-Claude Malgoire |
84 frushena |
| 2007-08-18 22:41:46 |
ANTNIO SALIERI : Falstaff
Comic opera in three acts,
-Romano Franceshetto baritone - Sir John Falstaff
-Lee Myeounghee soprano - Mistress Alice Ford
-Giuliano de Filippo tenor - Mr Ford
-Chiara Calli soprano - Mistress Slender
-Fernando Ciuffo bass - Mr Slender
-Filippo Bettoschi bass - Bardolf
-Natalia Valli soprano - Betty
The Madrigalists of Milan - Orchestra Guido Cantelli of Milan
Alberto Veronesi |
83 frushena |
| 2007-08-18 18:05:01 |
ANTONIO SALIERI : Les Danaides
tragedie-lyrique
IPERMESTRE : MONTSERRAT CABALLE
DANAUS : JEAN PHILIPPE LAFONT
LYNCEE : CHRISTENE BLADIN
PELAGUS : ANDREA MARTIN
PLANCIPPE : MARIA TRABUCCO
ORCHESTRA SINFONICA E CORO DI ROMA DELLA RAI
GIANLUIGI GELMETTI
Eredetileg Gluck írta volna az operát, de ezt egészségi problémái miatt nem tudta teljesíteni. Salierit ajánlotta a mű zeneeszerzőjének. Bár állítlag Gluck írta az első két felvonást és Salieri a harmadikat. És jön a csavar ,,, az opera öt felvonásos! ;) |
82 frushena |
| 2007-08-18 10:14:45 |
Ma pedig Salieri évforduló!
ANTONIO SALIERI : La grotta di Trofonio
Dramma giocoso in 2 atti
Olivier Lallouette : (Aristone)
Raffaella Milanesi : (Ofelia)
Marie Arnet : (Dori)
Nikolaï Schukoff : (Artemidoro)
Mario Cassi : (Plistene)
Carlo Lepore : (Trofonio)
Les Talens lyriques
Christophe Rousset |
81 frushena • előzmény80 |
| 2006-10-29 23:20:29 |
Pál Tamás jó lenne, ha valami csemegével megint előállna. Akár Salieritől, akár más klasszikustól. Mondjuk Dittersdorf, Graun, Hasse. Hmmm, ... Be szép is lenne végig ülni mondjuk egy Hasse : L\'Olimpiade-t, vagy egy Graun : Cleopatra e Cesart. |
80 Sesto • előzmény79 |
| 2006-10-29 23:12:25 |
...és Pál Tamás nagyon benne van ebben a müfajban, tehát ezért is érdemes!... ;-))) |
78 Sesto • előzmény77 |
| 2006-10-29 23:07:22 |
...Gregor és a fiatal Pánczél Éva szintén remek a Hungaroton korongon! |
77 frushena • előzmény76 |
| 2006-10-29 23:04:53 |
Nekem Alberto Veronesi felvétele van meg. A Hungaroton felvételét csak egyszer hallottam. Gregor viszont remek a Telemann operában. |
76 Sesto • előzmény74 |
| 2006-10-29 22:53:16 |
...de jól csinálta azt GREGOR JÓZSEF is a Hungaroton CD-n,...hmmm... |
74 frushena |
| 2006-10-29 22:30:03 |
Salier : Falstaff pedig szombat este a Mezzon, 20:45-től |
73 frushena • előzmény72 |
| 2006-08-19 01:46:56 |
Na igen! Edda Moser nekem is nagyon tetszett! Félve kezdtem el hallgatni, de hamar elillant minden 2 EJ :) |
72 Sesto • előzmény71 |
| 2006-08-19 01:43:57 |
Or-t tavaly a salzburgi Mitridate kapcsán hallottam, de csak felvételröl,...maradok EDDA MOSER-nél!!! ;-))) |
71 frushena • előzmény70 |
| 2006-08-19 01:41:50 |
Bizony oda! A 2006-os Fesztiválos Mitridaten Netta Or énekelte Aspasiat. Ő énekel ezen a Graun felvételen. (Sokkal jobban mint nálunk, Mozart : Aspasiajaként.) |
70 Sesto • előzmény69 |
| 2006-08-19 01:36:58 |
...nem, de ezek szerint érdemes lesz odafigyelni?!
Damrau szeretné a mozart-i Aspasia-t felvenni a repertoárjába!... ;-) |
69 frushena • előzmény68 |
| 2006-08-19 01:29:21 |
Graun Aspasia-ját ismered? Úgy látszik ez a szólam minden szerzőnél a \"gyilkosság\" ... |
68 Sesto • előzmény67 |
| 2006-08-18 18:56:14 |
...pedig a szerepe (=ASPASIA!-nem csak Mozart Mitridate-jában!...) :-))) egy rohadtul jó, de nyaktöröen nehéz drámai koloratúr-szólam, és nem Mückenfurz-Soubrette!... :-(((
Mei \"állitólag\" nem volt jó formában a felvétel idöpontjában és nem is tudott róla, hogy felvétel készül,....annyira sajnálom,...csak az a bibi, hogy Mei-t a bp.-i debut-jét követöen(=Budapesti Tavaszi Fesztivál; ´90/´91 körül Éj királynöként a Flöte-ben etc.)soha ettöl különb formában nem hallottam,...na persze CD-n(0értsd STÚDIÒFELVÈTEL!) és DVD-n fel van turbósitva rendesen... |
66 Sesto • előzmény65 |
| 2006-08-18 18:42:52 |
...csak Mei ne lenne oly´ rémes ezen a \"kalóz\"-felvételen: nem csodálom, hogy nem igen büszke rá, hogy ez a felvétel kapható!... :-((( |
65 frushena |
| 2006-08-18 16:15:27 |
ANTONIO SALIERI : Axur, Re d\'Ormus
-Eva Mei
-Andrea Martin
-Curtis Rayam
-Ettore Nova
-Ambra Vespasiani
-Massimo Valentini
-Michele Porcelli
-Mario Cecchetti
-Sonia Turchetta
-Giovanni Battista Palmieri
Guido d\'Arezzo Chorus
Rene Clemencic
Éljen a szülinapos Salieri. |
64 frushena • előzmény63 |
| 2006-02-08 23:03:41 |
Hálaéri? Hogy Te mikre nem jössz rá! :) Ezt valaki súgja, vagy csak úgy jön? :))) Amúgy egy k...va jó előadás lehetett és szerencsére élvezhető a felvétel is. Komolyan bánom, hogy nem lehettem részese! |
63 dreboot |
| 2006-02-08 21:51:16 |
Végre az 52.beiratáért Kapát Hálaéri:-)
(Hogy milyen az élet !:-)))
>Hányatott kapa-jó
-sorsjegy:-D |
62 frushena |
| 2006-02-08 19:30:42 |
BRAVO SALIERI!!!!!! |
61 frushena |
| 2005-12-31 17:57:05 |
2006.01.14 MEZZO TV
Falstaff
D°A, Ostmann - Schwetzinger Palace Theatre |
57 cleofide |
| 2005-11-14 08:47:10 |
Igy van kapa, igazad van, szornyu a masolosdi a netrol. Ha tudnal az en listamhoz (tehat a rogzitett radioadasok listajahoz) barmit hozzatenni megkoszonnem. |
56 frushena • előzmény55 |
| 2005-11-13 15:47:23 |
Kapa! Nem is probléma, hogy bemásoltad! Mint említettem, jó ha itt is megvan! Igaz, amikor lapozgattam a hozzászólásod, azt hittem soha nem lesz vége. :) Köszi a figyelemfelhívást. |
55 kapa • előzmény53 |
| 2005-11-13 15:45:16 |
Minden ilyesmi könnyen megszerezhető. Szerettem volna felhívni erre a figyelmet. |
54 frushena |
| 2005-11-13 15:38:06 |
Kapa, ez tényleg húzósra sikerült! :)
Viszont legalább itt a momuson is megvan! |
53 cleofide |
| 2005-11-13 11:54:32 |
Kapa, ez szornyu. Ezeket az adatokat barki elerheti a neten. Amiket en kozoltem - tehat hogy a magan (igy a sajat) - gyujtemenyekben mely CD ill. radio felvetelek elerhetok szamitanak novumnak. |
52 kapa |
| 2005-11-12 21:04:16 |
Imádom ezt a másolósdit, de nem akarok kimaradni belőle:
List of works
Secular vocal music
Operas
Annibale in Capua (1801)
Armida (1771)
Axur, Re d\'Ormus (1788)
Catilina (1790-92) - premiered posthumous 1994 in Darmstadt -
Cesare in Farmacusa (1800)
Cublai, gran Kan de\' Tartari (1786-88) - premiered posthumous 1998 in Würzburg -
Danaus (ca. 1807) - german version of Les Danaïdes -
Das Posthaus - fragment, lost -
Delmita e Daliso (1776)
Der Rauchfangkehrer oder Die unentbehrlichen Verräter ihrer Herrschaften aus Eigennutz (1781)
Die Generalprobe - fragment -
Die Neger (1802, premiered in 1804)
Don Chisciotte alle nozze di Gamace (1770)
Eraclito e Democrito (1795)
L\'Europa riconosciuta (1778)
Falstaff ossia Le tre burle (1799)
Ifigenia in Tauride (1783) - fragment -
Il Barone di Rocca Antica (1772)
Il Mondo alla rovescia (1792, premiered in 1795)
Il Moro (1796)
Il Pastor fido (1789)
Il Ricco d\'un giorno (1784)
Il Talismano (1779) - first act by Salieri, second and third act by Giacomo Rust -
Il Talismano (1788)
I tre filosofi (1797) - fragment -
L\'Amore innocente (1770)
L\'Angiolina ossia Il matrimonio per sussurro (1800)
La Bella selvaggia (1802) - not performed -
La Calamità de\' cuori (1774)
La Cifra (1789)
La Dama pastorella (1780)
La Fiera di Venezia (1772)
La Finta scema (1775)
La Grotta di Trofonio (1785)
La Locandiera (1773)
La Moda ossia Gli scompligi domestici (1771) - Pasticcio, parts of second and third act by Salieri -
La Partenza inaspettata (1779)
La Scuola de\'gelosi (1778, second version 1783)
La Scuola degli amanti ossia Così fan tutte (ca. 1789) - fragment -
La Secchia rapita (1772)
La Vestale (1769) - lost -
Le Couronnement de Tarare (1790) - addition to Tarare -
Le Donne letterate (1770)
Les Danaïdes (1784)
Les Horaces (1786)
Palmira, Regina di Persia (1795)
Prima la musica e poi le parole (1786)
Semiramide (1782)
Tarare (1787)
Insertion arias and ensembles
\"Addio carina bella\" (Meng.) aria in G major for bass and orchestra, for?
\"Affé questa sera grandissima\" - \"Una domina? Una nipote?\" (Don Anchise) arie & recitative for bass and orchestra (1775?), for P. Anfossi\'s \"La Finta giardiniera\"?
\"Ah ciel che noja è questa\" - fragment -
\"Ah dove amici\" recitative for soprano and orchestra, for?
\"Ah non siete ogni si facile\" (Tenast) aria for tenor and orchestra, for?
\"Alla speranza\" (Galatea) aria for soprano and Orchestra, for?
\"All\'idea del gran mistero\" aria in A major for soprano, choir and orchestra, for?
\"Anch\'io nello specchio talora\" aria in E major for soprano and orchestra (1771), for?
\"Cedo l\'intatto pegno\" (Dely - Davidde) duet for soprano, tenor and orchestra, for?
\"Che mi s\'appresti?\" (Capitano) aria in C major for bass and orchestra (1775), for?
\"[...] che strane vicende\" (Ros. - Fior. - Pasq. - Fulg.) fragmentary finale of an opera (Atto II), for A. Felici\'s \"La Novità\"?
\"Chi vuol la zingara\" Duett für zwei Soprane und Orchester, für?
\"Dall\'uso parigino il bello, il sopraffino\" aria in C major for soprano and orchestra (1773), for?
\"Del morir le angoscie adesso\" scene and aria for tenor and orchestra
\"Denke nicht der Zeit der Schmerzen\" duet for soprano, tenor and orchestra, for?
\"Dico sol, che la padrona\" (Lena) aria for soprano and orchestra, for \"La Locandiera\"?
\"D\'oro saranno i letti\" (Fulg.) aria in D major for bass and orchestra (1775), for?
\"Dottorini saputelli\" (Clar.) arie for soprano and orchestra (1774), for?
\"Eccomi al punto ch\'io già tanta temei\" fragmentary aria for soprano and orchestra, for?
\"Fate largo al gran Pasquino\" (Pasquino) aria in D major for bass and orchestra (1775), for A. Felici\'s \"La Novità\"?
\"Figlia mia diletta\" trio for soprano, tenor, bass and orchestra, for?
\"Fra tanto pietre brune\" (Polidoro) recitative for bass and orchestra (1785?), für D. Cimarosa\'s \"L\'Italiana in Londra\"?
\"Gelosia d\'amore è figlia\" aria for soprano and orchestra, for?
\"Goder lasciatemi\" (Gianetta) aria for soprano and orchestra, for?
\"Gran diavolo!\" (Uberto) aria in F major for bass and orchestra, for?
\"Guarda in quel volto\" aria in E flat major for soprano and orchestra, for?
\"Ho perduto la mia pace\" (Brettone) aria for tenor and orchestra (1775), for G. Paisiello\'s \"L\'Innocenza fortunata\"?
\"Ho stampato libri in foglio\" aria for tenor and orchestra, for?
\"Il pargoletto amabile\" aria in A major for tenor and orchestra, for?
\"In tuo favore mi parla il core\" duet for two sopranos and orchestra, for?
\"Io contento\", recitative, for?
\"Io di nuovo vel ripeto\" aria for soprano and orchestra (1777), for?
\"Io lo dico e il posso dire\" trio for alto, tenor, bass and orchestra, for?
\"Io non so che pensare\" recitative and cavatina for tenor and orchestra, for?
\"La donna è sempre instabile\" (Belfusio) aria for tenor and orchestra, for \"La Fiera di Venezia\"?
\"La mia morosa me l\'ha fatta\" (Sandrina) aria for soprano and orchestra, for \"Il Talismano\"?
\"L\'amour est un dieu\" Canzone for soprano and orchestra, for?
\"La sposa se cedo\" aria for soprano and orchestra, for?
\"Le diras, che il campione\" (Gusman) aria for bass and orchestra (1775), for?
\"Le Inconvenienze teatrali\" quartet for soprano, alto, tenor, bass and orchestra, for?
\"L\'introduco immantinente\" - \"Quando ho visto il dottorino\" (Rosina) recitative and aria for soprano and orchestra (1776), for \"La Finta scema\"
\"Madame vezzosissima\" (Zeffirina - Valerio) fragmentary recitative and duet, for?
\"Ma quai mali intorno al core\" aria for tenor and orchestra
\"Ma quale agli occhi miei\" (Conte) recitative, for?
\"Mia vaga Dorilla\" aria for Bass and orchestra (1775), for B. Galuppi\'s \"Il Marchese villano\"
\"Moriam, moriam mia vita\" recitative and duet for soprano, tenor and orchestra, for?
\"Nel mio seno\" aria, for?
\"Non per parlar d\'amore\" (Laurina) aria in E flat major for soprano and orchestra, for N. Piccinni\'s \"L\'Astretta\"
\"Non temer che d\'altri\" (Falsirena) aria for soprano and orchestra (1779), for \"La Fiera di Venezia\"
\"Non veste alla moda\" (Aga.) aria for bass and orchestra (1774), for?
\"Non vi fidate\" aria for soprano and orchestra, for?
\"Oh che donna che matta\" (Peppino), recitative, for?
\"Oh me infelice - Allor potrei\" recitative and aria, for?
\"Oh qual sorpasso giubilo\" (Pilemone) aria in F major für bass and orchestra, for \"Eraclito e Democrito\"?
\"Oh quanti veggarsi\" (Cardano) aria for tenor and orchestra, for \"Il Talismano\"?
\"Oh sancte inviete\" aria for soprano and orchestra (1775), for?
\"Padrona stimatissima\" (Pasquino) aria in D major for bass and orchestra, for A. Felici\'s \"La Novità\"?
\"Parlaste d\'un cappone\" aria for bass and orchestra (1776), for?
\"Pasquino avrà quest\'ora\" recitative, for A. Felici\'s \"La Novità\"?
\"Paterio giudizio\" aria for bass and orchestra, for?
\"Per amore io già vancillo\" (Perillo) aria for tenor and orchestra (1770), for?
\"Perder sogetto amato\" duet for two sopranos and orchestra, for?
\"Per voi s\'avanzi\" aria for bass and orchestra, for?
\"Qual densa notte\" (Artalice - Chabri - Nehemia - Chor) finale of an opera, for?
\"Quando sarà mia sposa\" (Capitano) aria for bass and orchestra (1775), for?
\"Quest\'è un mar di confusione\" quartet for sopran, alto, tenor, bass and orchestra, for?
\"Rasserena nel tuo barbaro\" fragmentary aria, for?
\"Sans argent et sans crédit\" (Boschetto - Pirati - Lauretta) scene with orchestra (1768), for?
\"Scomodarmi da palazzo e trattarmi in questa guisa\" aria in F major for soprano and orchestra (1775), for?
\"Se amor m\'ha dato in testa, se mi far delirare\" aria for soprano and orchestra (1776), for?
\"Se credessi di volare\" (Peppino) aria in E flat major for bass and orchestra (1774), for?
\"Se Dio veder tu vuoi\" (Achio - Azia) duet, for?
\"Se tu vedessi il core\" (Isabella) aria in G major for soprano and strings, for B. Galuppi\'s \"Il Villano geloso\"
\"Signor mio scrivete bene\" (Pasquino) aria in F major for bass and orchestra (1775), for A. Felici\'s \"La Novità\"?
\"S\'odo, o duce\" (Epponina - Voadice - Sabino - Arminio - Annio) finale of an opera (1785?), for G. Sarti\'s \"Giulio Sabino\"
\"Son dama, ma so l\'arte ancor delle plebe\" (Polissena) aria in B flat major for soprano and orchestra (1774), for G. Paisiello\'s \"Il Tamburo (notturno)\"
\"Son nipote d\'un togato\" (Isabella) aria in F major for soprano and strings, for B. Galuppi\'s \"Il Villano geloso\"
\"Sopra il volto sbigotito\" aria in E flat major for bass and orchestra, for?
\"Talor non si comprende\" aria for bass and orchestra, for?
\"Tenero cor\" recitative and cavatina for soprano and orchestra (1780), for?
\"Tu che ferita sei\" aria for tenor and orchestra, for \"Il Barone di Rocca antica\"?
\"Tutte le furie unite in questo petto io sento\" aria for soprano and orchestra (1776), for?
\"Tutti dicon che la moglie\" aria for bass and orchestra, for?
\"Una domina? una nipote?\" - see: aria \"Affé questa saria grandissima\" -
\"Un bel marito\" aria for soprano and orchestra, for?
\"Un pescatore mi pare amore\" aria for bass and orchestra, for?
\"Vedi ben che queste scene\" trio for soprano, alto, bass and orchestra, for?
\"Venga su la finestra\" aria for tenor, choir and orchestra, for?
\"Venissi cari, l\'affare è serio\" (Patenio) aria for bass and orchestra (1777), for?
\"Verdammter Streich\" (Mauser) aria for tenor and orchestra, for?
\"[...] vicino a perdere l\'amato ben\" fragmentary aria, for?
\"Villottino mio bellino\" (Lisetta) aria for alto and orchestra (1775), for?
\"Vi son sposa\" aria, for?
aria (Polissena) for soprano and orchestra (1774), for G. Paisiello\'s \"Il Tamburo (notturno)\"
finale of an opera for three sopranos, two tenors, bass and orchester (1779), for \"La Scuola de\'gelosi\"?
Ballets and incidental music
Ballet in 7 movements for \"L\'Europa riconosciuta\" (1778)
Ballet in 16 movements
Ballet in 10 movements
Ballet in 8 movements
Fragmentary ballet
Overture, four incidental pieces and nine choirs for \"Die Hussiten vor Naumburg\" by August von Kotzebue (1803)
Secular cantatas
\"Cantata per le nozze di Francesco I\" for soloists, choir and orchestra (1808)
\"Der Tyroler Landsturm\" for soprano, tenor, bass, choir and orchestra (1799)
\"Die vier Tageszeiten\" for choir and orchestra (1819)
\"Du, dieses Bundes Fels\" for choir and orchestra
\"Habsburg\" for tenor, bass, choir and orchestra (1805/06)
\"Il Trionfo della Gloria e della Virtù\" for two sopranos, tenor, choir and orchestra (1774 or 1775)
\"La Riconoscenza\" for soprano, choir of five voices and orchestra (1796)
\"La Riconoscenza de\' Tirolesi\" for choir and Orchester (1800)
\"La Sconfitta di Borea\" for soloists, choir and orchestra (1774 or 1775)
\"Lasset uns nahen alle\" for tenor, bass, choir and Orchester
\"Le Jugement dernier\" for tenor, choir and orchestra (1787/88)
\"L\'Oracolo muto\" for soloists, choir and orchestra (1802/03)
\"Wie eine purpur Blume\" for two sopranos, choir and orchestra
Secular choirs
\"An den erwünschten Frieden im Jahr 1814\" for choir and orchestra (1814)
\"An die Religion\" for choir a cappella (1814)
\"Bei Gelegenheit des Friedens\" for soprano solo, tenor, bass and orchestra (1800)
\"Beide reichen Dir die Hand\" for choir - fragment -
\"Del redentore lo scempio\" for choir and orchestra (ca. 1805)
\"Der Vorsicht Gunst beschütze, beglücktes Österreich, dich\" for choir and orchestra (1813) - new version of the final movement of \"Der Tyroler Landsturm\" (1799) -
\"Dio serva Francesco\" for choir and orchestra
\"Do re mi fa\" for choir a cappella (1818)
\"Es schallen die Töne\" for choir and orchestra
\"Herzliche Empfindung bey dem so lange ersehnten und nun hergestellten Frieden im Jahr 1814\" for choir and orchestra (1814)
\"O Friede, reich am Heil des Herrn\" - see: \"Herzliche Empfindung bey dem so lange ersehnten und nun hergestellten Frieden im Jahr 1814\" -
\"Hinab in den Schoß der Amphitrite\" for choir and orchestra (from \"Danaus\"?)
\"Il piacer la gioia\" for choir and orchestra
\"Ogni bosco, ogni pendice\" for choir and orchestra
\"Religion, Du Himmelstochter\" - see: \"An die Religion\" -
\"Schweb herab, o holder Seraph Friede\" - see: \"An den erwünschten Frieden im Jahr 1814\" -
\"Schwer lag auf unserem Vaterlande\" - see: \"Rückerinnerung der Deutschen nell\'anno 1813\" -
\"Rückerinnerung der Deutschen nell\'anno 1813\" for choir and orchestra (1813/14)
Songs, ensembles and canons with or without piano
- ca. 340 works -
Sacred vocal music
Oratories and sacred cantatas
\"Davidde\" for soloists, choir and orchestra (1791) - fragment -
\"Gesù al limbo\" for soloists, choir and orchestra (1803)
\"La passione di Gesù Cristo\" for soloists, choir and Orchester (1776)
\"Le Jugement dernier\" for tenor, choir and orchestra (1787/88) - see above -
\"Saul\" for soloists, choir and orchestra (1791) - fragment -
Masses und single movements
Mass in C major for choir a cappella (1767)
Mass in D major for choir and orchestra (1788) - called \"Hofkapellmeistermesse\" -
Mass in C major for double choir and orchestra (1799) - called \"Proklamationsmesse\" -
Mass in D minor for soloists, choir and orchestra (1805)
Mass in B flat major for soloists, choir and orchestra (1809)
Kyrie in C major for soloists, choir and orchestra (1812) - part of an unfinished mass -
Kyrie in F major for choir and orchestra - fragment -
Requiem masses
Requiem in c minor for soloists, choir and orchestra (1804)
Requiem in d minor for choir and orchestra (ca. 1815-20) - fragment -
Graduals
\"Ad te levavi animam meam\" in E flat major for choir and orchestra
\"A solis ortu\" pro Festo SS. Corporis Christi, in C major for choir and orchestra (1810)
\"Benedicam Dominum\" pro Dominica 12ma post Pentecostem aut de Tempore, in B flat major for choir and orchestra
\"Confirma hoc Deus\" in C major for soloists, choir and orchestra (1809)
\"Improperium\" in c minor for choir a cappella
\"Justorum animae\" in A major for choir and orchestra
\"Liberasti nos, Domine\" pro Dominica XXIII. et ultima post Pentecostem, in D major for choir and orchestra (1799)
\"Magna opera Domini\" da tempore, in D major for choir and orchestra (1810)
\"Spiritus meus\" in d minor for choir and orchestra (1820)
\"Tres sunt, qui testimonium dant in coelo\" de SS. Trinitate, in D major for choir and orchestra
\"Veni Sancte Spiritus\" in B flat major for choir and orchestra (1800)
\"Veni Sancte Spiritus\" pro Festo Pentecostem, in B flat major for choir and orchestra (1805)
\"Venite gentes\" in C major for double choir and orchestra (1799)
\"Vox tua mi Jesu\" in C major for choir and orchestra (1774)
Offertories
\"Alleluja (deinde) Bonum est\" in D major for choir, strings and organ
\"Alleluja\" in D major for choir and orchestra (1774) - 1788 reused as \"Amen\"-Fugue in the \"Gloria\" of the Mass in D major -
\"Assumpta est Maria\" in C major for choir and orchestra (1799)
\"Audite vocem magnam\" in C major for Chor und orchestra (1809)
\"Beatus vir, qui non abit\" in D major for soloists, choir and orchestra
\"Benedixisti Domine\" in F major for choir a cappella
\"Benedixisti Domine\" in F major for choir a cappella
\"Cantate Domino omnis terra\" in C major for double choir and orchestra (1799)
\"Desiderium animae\" in F major for soprano, alto, bass and orchestra
\"Domine, Dominus noster\" in G major for choir and orchestra (1812)
\"Dum corde pio\" in C major for choir, double-bass and organ
\"Excelsus super omnes gentes Dominus\" in C major for choir and orchestra (1806)
\"Gloria et honor(e)\" in C major for choir and orchestra (1809)
\"Jubilate Deo\" in A major for choir and orchestra
\"Justus ut palma\" in B flat major for choir and orchestra
\"Lauda Sion Salvatorem\" in C major for choir and orchestra (1805)
\"Laudate Dominum omnes gentes\" in D major for choir and orchestra (1809)
\"Magna et mirabilia sunt opera tua\" in C major for choir and orchestra (1809)
\"Magna opera Domini\" in C major for chor and orchestra (1812)
\"Miserere nostri\" in g minor for choir and orchestra (1805)
\"Miserere nostri\" in E flat major for choir and orchestra (1803)
\"O altitudo divitiarium\" in C major for choir and orchestra (1809)
\"O quam bonus et suavis est\" in B flat major for soloists, choir and orchestra
\"Populi timente sanctum nomen Domini\" in E flat major choir and orchestra (1778)
\"Salve Regina\" in D major for choir and orchestra (1815)
\"Salve Regina\" (on german words) in G major for choir and organ
\"Salve Regina\" in B flat major for choir and orchestra
\"Salvum fac populum\" (1805) - lost -
\"Si ambulavero in medio\" in g minor for choir and orchestra (1809)
\"Sub tuum praesidium\" in B flat major for choir and orchestra (1820)
\"Tui sunt coeli\" in C major for choir and orchestra
\"Tui sunt coeli\" in E flat major for choir and orchestra
Psalms
\"Beatus vir, qui timet Dominum\" in D major for two tenors, choir and orchestra
\"Confitebor Domine\" in B flat major for choir and orchestra
\"De profundis\" in f minor for choir, bass and organ (1815)
\"De profundis\" in g minor for choir and orchestra (1815)
\"Dixit Dominus\" in G major for choir and orchestra
\"Lauda, Jerusalem, Dominum\" in C major for choir and orchestra (1815)
\"Laudate pueri Dominum\" in G major for choir of six voices and orchestra
\"Magnificat\" in C major for choir and orchestra (1815)
\"Magnificat\" in F major for two-part choir and orchestra (1815)
Litanies
\"Litania di B.M.V.\" in F major for soloists, choir and orchestra
\"Litania pro Sabbato Sancto\" in B flat major for choir a cappella (1820)
Hymns
\"Coelestis urbs Jerusalem\" Hymnus de dedicatione Ecclesiae, in A major for choir and orchestra
\"Genitori\" in F major for soprano, choir and orchestra
\"In te Domine speravi\" in E flat major for two sopranos and bass (1817)
\"Tantum ergo\" in C major for double choir, two clarinets, four horns, four trumpets (Clarini), timpani, double-bass and organ
\"Tantum ergo\" in C major for choir, two oboes, two bassoons, four trumpets (Clarini), timpani and organ
\"Tantum ergo\" in C major for choir, two trumpets (Clarini), timpani and organ
\"Tantum ergo\" in F major for soprano and strings (1768)
\"Te Deum laudamus\" in C major for soloists, choir and orchestra (1819)
\"Te Deum laudamus\" de Incoronazione, in D major for choir and orchestra (1790)
\"Te Deum laudamus\" in D major for double choir and orchestra (1799) - new version of the \"Te Deum\" from 1790 -
Introitus
\"Avertisti captivitatem Jacob\" pro Dominica XXIII. et XXIV. post Pentecostem, in B flat major for choir, strings and organ
\"Beati immaculati\" de Virginibus et Martyribus et de Sancto Stephano, in F major for choir, strings and organ
\"Concupiscit et deficit\" in dedicatione Ecclesia et in Festo Tranfigurationis Domini, in F major for choir, strings and organ
\"Dico ergo\" pro Festis Beatae Mariae Virginis, in d minor for choir, strings and organ
\"Domine exaudi vocem meam\" pro Dominica XXII. post Pentecostem, in F major for choir, strings and organ
\"Et justitiam tuam\" pro Festo Epiphaniae, in d minor for choir, strings and organ
\"Et psallare\" pro Festo S. Joannis Apost. et S. Joannis Bapt., in B flat major for choir, strings and organ
\"Inductus est Dominus\" pro Dominica infra octavem Nativitas Domini et ad secundam missam, in F major for choir, strings and organ
\"In civitate\" pro Festo Purificationis Mariae et Dominica VIII. post Pentecostem, in C major for choir, strings and organ
\"In mandatis ejus\" de Confessore et in Festo Sancti Joachim, in g minor for choir, strings and organ
\"Jubilate Deo Jacob\" pro Dominica in albis, pro Feria II. post Pentecostem et in solemnitate corporis Christi, in d minor for choir, strings and organ
\"Jubilate Deo\" pro Festo St. Januarii Episcopus et Mart., pro Festo Ascensionis Domini, in F major for choir, strings and organ
\"Laetentur insulae\" pro Dominica III., IV., V., VI. post Epiphaniam, in F major for choir, strings and organ
\"Ne quando taceas\" pro Dominica VI. post Pentecostem, in d minor for choir, strings and organ
\"Neque celaveris\" de Confessore, in B flat major for choir, strings and organ
\"Quam admirabile est nomen tuum\" pro Festo Sanctissime Trinitatis, in d minor for choir, strings and organ
\"Tu cognovisti\" pro Festo Sanctorum Apostolorum, in d minor for choir, strings and organ
Motets and sacred arias and chants
\"Audimus Dei verbum\" - lost -
\"Contra vos, o monstra horrenda\" in B flat major, motet for soprano, choir and orchestra (1769)
\"Cor meum conturbatum\" in g minor for choir and orchestra
\"Ecce enim veritatem\" in G major for bass, three violas, double-bass and organ
\"Fremat tirannus\" in C major, motet for soprano, choir and orchestra (1778)
\"Magna est virtus\" - lost -
\"Misericordius Dominus\" in E flat major, duet for soprano, bass, violine and orchestra
\"O mortales, festinate\" in B flat major, aria for soprano, clarinet and orchestra
\"Quae est illa\" in B flat major, aria in honorem B.V.M. for soprano, oboe, strings and organ
\"Quem terra pontus sidera\" in A major for soprano and orchestra
\"Salve Jesu pie\" duet - lost -
\"Tu es spes mea, Domine\" for soprano, flute, oboe and orchestra
Instrumental music
Concertos
Concerto for oboe, violin, violoncello and orchestra in D major (1770)
Concerto for organ and orchestra in C major (1773) - second movement lost -
Concerto for piano and orchestra in C major (1773)
Concerto for piano and orchestra in B flat major (1773)
Concerto for flute, oboe and orchestra in C major (1774)
Concertino da camera for flute and strings G major (1777)
Symphonies, overtures and variations
Symphonie in D major \"Il Giorno onomastico\" (1775)
Symphonie in D major \"La Veneziana\" (built from overtures to \"La Scuola de\'gelosi\" and \"La Partenza inaspettata\")
Three minuets for orchestra
26 Variations on \"La Follia di Spagna\" for orchestra (1815)
Allegretto in D major for orchestra
Symphonie (ouverture) in C major - overture to \"Habsburg\" -
Overture \"La Frascatana\"
Fragmentary Symphonie (overture) in G major
Fragmentary movement for bassoons and strings
Serenades
\"Picciola Serenata\" in B flat major for 2 oboes, 2 horns and bassoon (1778)
Serenade in B major for 2 clarinets, 2 bassoons, 2 horns and double-bass
Serenade in C major for 2 flutes, 2 oboes, 2 bassoons, 2 horns and double-bass (alternative version of the serenade in B flat major for seven instruments)
Serenade in F major for 2 flutes, 2 oboes, 2 bassoons, 2 horns and double-bass
Cassation in C major for 2 oboes, 2 english horns, 2 bassoons and 2 horns
Three trios in G major, E flat major and C major for 2 Oboes and bassoon
\"Armonia per und tempio della notte\" in E flat major for 2 oboes, 2 clarinets, 2 bassoons and 2 horns (ca. 1795)
Marches
11 Marches for orchestra (ca. 1804)
March for wind ensemble \"Prägt tief in eure Herzen, Brüder\"
\"Parademarsch\" in C major for wind ensemble
March \"Die Landwehr\" (1809)
March in honour of Gassmann in C major for orchestra (1820)
Chamber music
4 Scherzi armonici istrumentali for string quartet
Fugue for string quartet (tema H.! b.e.n. Die m. ist ein s. Ma non il testo)
Fugue for three instruments
Fugue in C major for two instruments (1818)
Fugue in E flat major for two instruments (Tema Kerscorchiano)
6 little pieces for piano
6 pieces for guitar - lost -
Revisions of other composers\' works and joint compositions with other composers
\"La Betulia liberata\" by Florian Leopold Gassmann: abridgements in recitatives and arias, and additional choirs taken from other compositions of Gassmann\'s (1820)
\"Il Talismano\": jointly composition by Salieri (first act) and Giacomo Rust (second and third act) (1779)
\"Iphigénie en Tauride\" by Christoph Willibald Gluck: Italian version called \"Ifigenia in Tauride\" in Lorenzo Da Ponte\'s translation (1783)
\"Per la ricuperata salute di Ofelia\" for voice and piano: jointly composition by Salieri, Mozart and Cornetti (1785) - lost -
\"Requiem\" by Niccolò Jommelli: additional instrumentation of two oboes, two bassoons and two trombones (for Christoph Willibald Gluck\'s solemn requiem on april 8th 1788)
\"Stabat Mater\" in f minor by Giovanni Battista Pergolesi: version for soloists, choir and orchestra, instrumentation by Franz Xaver Süssmayr |
51 cleofide |
| 2005-11-12 18:14:09 |
Idemasoltam egy masik katalogus es a La Passione adatait.
salieri: les danaïdes / caballé radio france / montpellier fm 87
salieri : axur ,re d\'ormuz ( wien 87 )
salieri : axur ,re d\'ormuz ( bbc )
salieri : requiem
salieri : catilina ( darmstadt 24/06/94 ) germany, ,sutin,orrego,matsul,ryan;tetzlaf
salieri : falstaff (schwetzingen 29/4/95) del carlo,ziegler,croft;östman
salieri : tarare ( schwetzingen 1988) / hifi video
salieri: europa riconoscuita \'(scala live 07/12/04) daimrau, rancatore, kühmeier, barcellona, sabbatini; muti
salieri : te deum du couronnement) (nantes 29 et 30/0/2005)
salieri: europa riconosciuta (differed from scala 07/12/04) daimrau, rancatore, kühmeier, barcellona, sabbatini; muti
salieri: danaïdes (perugia 1983) caballé, lafont, bladin; gelmetti
salieri: grotta di trofonio (lausannes 15/3/05) lalouette, milanesi, arnet, schukoff, cassi, lepore; rousset
SALIERI: La Passione di Nostro Signore Gesu Cristo (Ramos, Gottwald, Mock)
SALIERI: La Passione di Gesu Cristo (Citino, Toso, Yovanovitch, Scardoni)
Nekem csak ezek vannak meg:
Les Danaides
Arlecchinata
Concerti for Piano and Orchestra
Salieri Album
Axur, Re d\'Ormus
La Passione di Gesu Cristo
Falstaff
Europa Riconosciuta
Es most kertem a La grotta di trofonio-t |
50 frushena |
| 2005-11-12 16:42:14 |
A teljes Salieri életmű :
La vestale - elveszett
Le donne letterate
L\'amore innocente
Don Chisciotte alle nozze di Gamace
La moda, ossia I scompigli domestici
Armida
La fiera di Venezia
Il barone di Rocca antica
La secchia rapita
La locanderia
La calamità de\' cuori
La finta scema
Daliso e Delmita
L\'Europa riconosciuta
La scuola de\' gelosi
Il talismano
La partenza inaspettata
La dama pastorella
Der Rauchfangkehrer, oder Die unentbehrlichen Verräther ihrere Herrschaften aus Eigennutz
Semiramide
Les Danaides
Il ricco d\'un giorno
La grotta di Trofonio
Prima la musica e poi le parole
Les Horaces
Tarare
Axur, Re d\'Ormus
Cublai, gran kan de Tartari
Il talismano
Il pastor fido
La cifra
Catilina
Il mondo alla rovescia
Eraclito e Democrito
Palmira, Regina di Persia
Il moro
I tre filosofo
Falstaff, ossia Le tre burle
Cesare in Farmacusa
L\'Angiolina, ossia Il matrimonio per sussurro
Annibale in Capua
La bella selvaggia
Die Hussiten vor Naumberg
Die Neger
Die Generalprobe - elveszett
Das Posthaus - elveszett |
49 frushena • előzmény47 |
| 2005-11-12 15:35:39 |
Persze, hogy \"nálunkra\" gondoltam. Minket még a leggyakrabban előadott operái is elkerülnek. Van egy Hungarotonos Falstaff, ami szerintem nagyon jó felvétel. |
48 cleofide |
| 2005-11-12 14:59:33 |
Ha erdekel elkerem ismerosoktol reszletesen az elmult 20 ev termeset, de igy is garantalom hogy tobb tucat eloadasrol volt szo Europa kulturaltabb felen. |
47 cleofide |
| 2005-11-12 14:51:47 |
Elfelejtett szerzo? Talan nalunk
Csak a 80-as 90-es evekben leggyakrabbban eloadott operai a kovetkezok:
ARLECCHINATA Terni, 9.9.1990 – Catalucci
N.Benelli, Pellegrini, Gatti
AXUR RE D’ORMUS Siena, 8/1989 – Clemencic
Martin, Rayam, Mei, Nova, Vespasiani, Valentini, Cecchetti
LES DANAIDES Perugia, 11.9.1983 – Gelmetti
Caballé, Bladin, Lafont, Trabucco, Martin, Tuand
LA LOCANDIERA Lugo, 11/1989 – Luisi
Ruffini, di Credico, Sarti, Guernera, Petroni, Leolini
PRIMA LA MUSICA POI LE PAROLE Dubrovnik, 6.8.1973 – Bareza
Fissore, Rudzak, Cakarevic, Siriscevic
PRIMA LA MUSICA POI LE PAROLE Salzburg, 3.2.2002 – Harnoncourt
Mei, Ramos, Hemm, Widmer
TARARE Schwetzingen 4.6.1988 – Malgoire
Rosmanitz, Niemela, Lafont, Rivenq, Gal, Gardeil, Lorenz, Gaede
Ehhez jonnek meg ugye az \"Europa\" es a \"La passione\" verzioi. |
46 frushena • előzmény44 |
| 2005-11-11 19:08:08 |
Beszélni lehet róla, hallgatni viszont már kevésbé. Salieri egy elfelejtett zeneszerző. Mi sem bizonyítja jobban itt a fórumon, hogy nem épp népszerű topic. Viszont legalább az \"enyimééé.\" :) |
45 frushena • előzmény43 |
| 2005-11-11 19:07:07 |
Ha hallanám! ... Viszont nem hallom! Talán egyszer még sort kerítünk rá! |
44 cleofide |
| 2005-11-11 17:33:23 |
Mindenkepp erdemes lenne beszerezned, akar a Scalas felvetel is megteszi. Interneten beszelhetek a zenejerol; hallani kell. |
43 cleofide |
| 2005-11-11 17:21:08 |
Igen. De tucatnyi helyen eloadtak evek ota. Az enyem jobb szereposztas mint a Scalas. Szerintem ha hallanad berosalnal |
42 frushena • előzmény41 |
| 2005-11-11 16:55:35 |
Ezzel nyitott újra a Scala! Bár ha jól emlékszem a kasztrált hangokat hölgyek énekelték. |
41 cleofide |
| 2005-11-11 16:53:54 |
Salieri: Europa Riconosciuta. Az egyik legjobb dramma per musica ebbol a korbol. Finom kasztralt szerepek |
40 frushena |
| 2005-03-04 23:40:37 |
Pletyi!
Ma a Hangversenyteremben egy jól öltözött Úriember a szünetben okot fejtetett Salieri és Mozart kapcsolatáról. Ő szerinte Salieri megmérgezte Mozart-ot és miután meghalt Salieri művei a feledésbe merültek. ;)))) És azt a magabisztosságot és meggyőző erejű hangvételt kár, hogy nem hallottátok. Szeruintem innen egy páran \"meg is dícsérték\" volna! :O) |
39 frushena • előzmény9 |
| 2004-10-05 21:09:24 |
Épp most olvasom vissza a topic-ot! Nekd megvan a Falstaff? |
38 frushena |
| 2004-10-05 20:55:11 |
Épp ma szemeztem egy Falstaff-fal egy árúdában! Nem volt drága! Több helyen láttam már és szinte egy árban van! Hungaroton és olyantól hallottam, hogy jó akinek el is hiszem! Valaki hallotta az elejétől a végéig? |
37 frushena |
| 2004-09-10 21:30:42 |
Nahááát! Most nézem, hogy Salieri : Falstaff-ját énekelte Gregor - Pál - Zempléni - Gulyás - Gáti. És mindezt egy spanyolnál... ;) Asszem letöltöm! |
34 frushena • előzmény33 |
| 2004-08-20 06:02:07 |
Nem tőled hallottam ezt először!
Hát igen ízlések és pofonok! Nem tetszhett mindenkinek ugyanaz! |
33 Bulvár Kund • előzmény31 |
| 2004-08-20 01:32:57 |
Különösebb bajom nincs vele,egyszerűen én még csak rosszul hallottam énekelni (NB.: kicsi,de levegős hang)Előadásmódja pedig olyan túllihegett, ami az én egyszerű ízlésem szerint kimeríti a \"zenei giccs\" fogalmát. Vivaldijai kifejezetten viccesek. De biztos az én ízlésemben a hiba. |
32 frushena |
| 2004-08-19 16:03:53 |
A Bartoli topic-ban egy kis szösszenet a művésznőről! |
30 frushena • előzmény28 |
| 2004-08-19 10:45:58 |
Hogy mit? Én magát az egész lényét kedvelem! Szimpatikus és nagyon szép hangja van! Vannak akik szerint \"túljátszik\" dolgokat. Olyan énekstílust fejlesztett ki, ami annyira egyedi és csak rá jellemző... Amúgy szinte semmit sem tudok róla. Annyit azonban igen, hogy Vivaldi, Händel, Mozart operáit és dallamait csodálatosan kelti életre! :) |
28 Bulvár Kund |
| 2004-08-19 00:39:05 |
Mondjátok meg, legyetek szívesek, mit szerettek Bartolin! Tényleg kíváncsian várom a válaszokat! |
27 beckmesser |
| 2004-08-18 10:49:05 |
Érdemes tanulmányozni és élvezni Bartoli Salieri albumát. Nagyon jó zeneszerzô volt. |
26 frushena • előzmény25 |
| 2004-08-17 20:50:00 |
Immungyenge volt szerencsétlen! Az a sok munka, munka, nők, bemutatók és egy kukacoskodó zeneszerző aki egyszerre csodálta, imádta és gyűlölte! Nem épp ingerszegény kapcsolatuk lehetett. |
25 janomano • előzmény24 |
| 2004-08-17 20:45:53 |
Hát erre nem kellett \'91-ig várni.
Már a \'78-as életrajzban (Hézser Zoltán - Zeneműkiadó) krónikus vesegyulladásban jelöli meg a halál okát (más modern forrásokra hivatkozva) és Salieri szerepét Puskin fantáziájának (egyébként remek romantikus drámai ötlet) tulajdonítja. |
24 frushena • előzmény23 |
| 2004-08-17 20:38:58 |
...Kimutatták, hogy nem Salieri ölte meg szegény Wolfit! |
23 janomano • előzmény17 |
| 2004-08-17 20:14:11 |
Erről meg mindig az ilyen kezdetű viccek jutnak az eszembe: \"Amerikai tudósok kimutatták...\"! :-) |
20 alberich |
| 2004-08-17 10:56:45 |
Mielôtt a dolog tébolyba fulladna, javaslom, olvassa el mindenki aki hozzászól vagy érdekelt Volkmar Braunbehrens Salieri könyvét. Ez az utolsó szó eddig a zenetudományban, asszem 1991-es kötet. Sajna nincs meg magyarul. |
18 Steff |
| 2004-08-17 09:18:30 |
De igen, ő volt. Az a szemét. Gyilkos! |
17 frushena |
| 2004-08-17 08:54:18 |
\"
Nem Salieri ölte meg Mozartot
Miután a 35 éves zseniális, látszólag teljesen egészséges komponista magas lázzal hirtelen ágynak esett, egész teste felpüffedt, majd két hétig tartó szenvedés után kómába esett és 1791-ben meghalt, lábra kapott a hír, amelyet sok kutató meg is erősített, hogy Mozartot féltékeny riválisa, Salieri mérgezte meg. Dr. Faith Fitzgerald, a Kaliforniai Egyetem orvosprofesszora szerint azonban Mozartot reumás láz okozta szívelégtelenség ölte meg. Ráadásul a baja nem is volt újkeletű, csak igyekezett eltitkolni. A források szerint gyermekkorában kétszer is reumás lázon esett át, és az állapotán sokat rontott az e korban szokásos eljárás: az érvágás. Az a két roham legyengítette a szívét, és a harmadikat már nem bírta ki. Minderre a kutatónő egykorú leírásokból következtetett.\"
(sulinet.) |
16 frushena • előzmény15 |
| 2004-08-03 21:35:22 |
Kezdek megnyugodni, hogy nem volt hiábavaló a topicnyitás! :) |
15 Tamás |
| 2004-08-03 21:29:54 |
Jó, hogy nyitottatok Neki is egy lapot.
Én a versenyművei közül csak egy fuvola-oboa koncertet hallottam C-dúrban.
Őszintén szólva az elég gyatra munka.
De a Falstaff operája egészen jó! |
13 frushena • előzmény12 |
| 2004-08-03 17:30:34 |
Vagy inkább mégsem nyitom meg! Ott van a Kedvenc énekesek topic. Igaz itt jön szóba az a kavarodás amit itt megemlítettem. Nagyon sok minden van egyhelyen! Cecilia jelen esetben megérdemelne egy külön topico.t ahogy Callas is! Vagy lehet mégis megnyitm .... Hmmmm, még meggyőzöm magam! |
12 frushena • előzmény8 |
| 2004-08-03 17:28:04 |
Kérésedre már meg is gyártom! Én is rettenetesen szeretem Cecilia Badrtoli-t. Szédületes, hogy milyen hangal rendelkezik. |
11 Sesto |
| 2004-08-03 16:47:09 |
Hát azért az opera semiseria-ja \"Axur re d´Ormus\" sem kis falat, söt megkockáztatom, hogy semmivel nem rosszabb(=érstd semmivel nem tartalmaz gyengébb fogásokat, kliséket, mint az azonos korban született más szerzök hasonló darabjai!)
Ráadásul hires énekmester volt, \"neki köszönhetjük\" pl. Caterina Cavalieri-t is, aki nyilván egy osztrák \"leányzó volt\", de mind hiába, a korizlés miatt muszáj volt felvenni az olasz müvésznevet!...
S ha nincs Cavalieri, akkor most nem ilyennek ismernénk \"Kostanze\", vagy akár \"Donna Elvira\"(=bécsi változat!) és \"Mlle. Silberklang\" szerepeit!
Salieri képezte, Mozart szerepeivel lett igazi primadonna assoluta! |
10 Búbánat • előzmény1 |
| 2004-08-03 10:03:07 |
Saliero mondta tanítványáról, Schubertről:
- Mindent tud! Lángész! Ír dalokat, miséket, operákat, vonósnégyeseket. Mindent, amit csak akartok.
Egy kis történet:
1815-ben Schubert a 100 éves lichtenthali plébánia jubíleumára misét írt (F-dúr). Salieri a mise előadása után átölelte, s így szólt: - Tudom, hogy még sok dicsőségben lesz részem azért, mert a tanítványom voltál.
Érdekes, arról nem tudok, hogy Schubert később hogyan emlékezett vissza mesterének érdemeire. És ne felejtsük el, hogy további két géniusznak is Salieri volt a tanára: Beethoven 1793-1802 között nála tanult olasz drámai kompozíciós technikát, de Liszt is egyike volt a tanítványainak. Hogy ők, hogyan emlékeztek visssza a mesterükre, arról nem szól a fáma. |
9 Búbánat |
| 2004-08-03 09:41:35 |
Ez a fórum,tehát, azért jött létre, hogy Salierit rehabilitáljuk? Már, ha egyáltalán szüksége van rá...
A filmet nem szerettem, és a színpadon sem. Eleve a Puskin mű, de még Rimszkij-Korszakov operája sem hatott meg.
Egyáltalán, véleményem szerint túldimenzionált az egész Mozart-Salieri \"ügy\".
Viszont, önmagában, Salierit szívesen hallgatom. Operái nyilván nem veszik fel a versenyt a korabeli zeneszerzőkével, de azért sok pompás darab született invenciójából. Pl. a Falstaff. Ebből a Hungarotonnál kijött egy szép felvétel Gregorral, amit szívesen hallgatom. |
6 frushena |
| 2004-08-03 08:34:51 |
Salieri, Antonio (1750-1825)
Cím: The Salieri album Cecilia Bartoli
1. La secchia rapita : Son qual lacera tartana (Renoppia) 2., La scuola de\' gelosi : Or ei con Ernestina... Ah sia gia (La contessa) 3., La fiera di Venezia : Vi sono sposa e amante (Calloandra) Palmira, regina di Persia : Voi lusingate invano... Misera abbandonata (Palmira) 5., La cifra : E voi da buon marito... Non vo\' gia che vi suonino (Lisotta) 6., La cifra : Alfin son sola... Sola e mesta (Eurilla) 7., Il rico d\'un giorno : Dopo pranzo addormentata (Lauretta) 8., La secchia rapita : No: non vacillera... (Gherarda) 9., Palmira, regina di Persia : Lungi da me sen vada... (Palmira) 10., tLa finta scema : Se lo dovessi vendere (Ninetta) + 11., Il rico d\'un giorno : Eccomi piu che mai (Emilia) 12., La grotta di Trofonio : La Ra La (Ofelia) 13., Armida : E non degg\'io seguirla... Lungi da te... Forse, chi sa? veranno... Vieni a me sull\'ali d\'oro (Rinaldo)
Megjelenés: London : Decca, 2003 |
5 frushena |
| 2004-08-02 22:32:58 |
uno.hu-n vannak érdekességek. Most nem tom fejből a címet, de ha megtalálom beírom! |
4 frushena • előzmény3 |
| 2004-08-02 22:07:23 |
És azt hiszem valamely fiatalkori művén Salieri sírt is a gyönyörtől és a dühtől. Hmmm, micsoda érzelmek. |
3 Konrad Wallenrod • előzmény0 |
| 2004-08-02 22:03:04 |
Puskin fujta fel a Salieri ügyet. Bizonyára szerette volna, ha Salieri párbajozik Mozarttal. A Varázsfuvolára egy hintóban mentek, (S. és M.) és Salieri nem gyôzte lelkendezéssel. Errôl van egy Mozart-levél. |
2 frushena • előzmény1 |
| 2004-08-02 21:42:51 |
Szerintem sem. Láttátok a filmet? Bizony, azt \"a\" filmet! Csodajó! És amennyi Salieri-t én hallottam semmi gondom nem volt vele. Komplexusai voltak. Azért rossz lehetett neki! |
1 janomano • előzmény0 |
| 2004-08-02 21:33:56 |
Schubert egyik mestere volt.
Olyan rossz arc nem lehetett! |
0 frushena |
| 2004-08-02 21:27:14 |
ISMERJÜK MEG SALIERI-t!
Remélem nem utálnak nagyon! :)
Ha már van \"Mozart-ról magasabban\" legyen \"riválisáról\" is szó! Nem nagyon emlegetett zeneszerző. És megmondom őszintén én sem nagyon ismerem. Bartoli : The Salieri Album az nagyon rendben van.
Húdenagyon irígy volt Mozart-ra ez köztudott. Dühítette az ifjonc trágársága. Szóval építő jellegű politikamentes hozzászólásokat várnék! :)) Köszi minden kedves momus-olónak. |
| | | |
|
| Mai ajánlat: | 19:00 : Budapest Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem Sean Shibe (gitár) "Halk húrok"
OSWALD: 1. divertimento (Sean Shibe átirata gitárra)
Lantművek a Wemyss, Balcarres, a Straloch és a Rowallan kéziratból (Sean Shibe átirata gitárra)
JAMES MACMILLAN: From Galloway (Sean Shibe átirata gitárra)
JAMES MACMILLAN: Since It Was the Day of Preparation – Motet I (Sean Shibe átirata gitárra)
MAXWELL DAVIES: Farewell to Stromness (Sean Shibe átirata gitárra)
STEVE REICH: Electric Counterpoint
JULIA WOLFE: LAD (Sean Shibe átirata elektromos gitárra)
DAVID LANG: killer (Sean Shibe átirata elektromos gitárra) 21:00 "Kóda" Beszélgetés az előadókkal
19:00 : Budapest Erkel Színház CSAJKOVSZKIJ: A diótörő
Mesebalett három felvonásban
19:00 : Budapest Duna Palota Radnai Róbert (brácsa)
Duna Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Ligeti András
Műsorvezető: Zelinka Tamás "A változatosság gyönyörködtet"
CSAJKOVSZKIJ: Vonósszerenád, op.48
DÁVID GYULA: Brácsaverseny (1950)
SCHUMANN: 4. (d-moll) szimfónia, op.120
19:00 : Budapest Marczibányi Téri Művelődési Központ Faludi Judit (cselló), Szenthelyi Krisztián (ének)
Kautzky Armand (színművész)
Magyar Virtuózok Kamarazenekar
Vezényel: Werner Gábor "Adventi koncert"
VIVALDI: h-moll csellóverseny
HÄNDEL: Dignare Domine
VERDI: Non t’accostare
CORELLI: Karácsonyi concerto
WOLF PÉTER: Ave Maria
CSAJKOVSZKIJ: Diótörő – Hattyúk tava balettfantázia csellóra
19:30 : Budapest Zeneakadémia, Nagyterem Louis Schwizgebel (zongora)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Mischa Damev "Faunok és szellemek"
DEBUSSY: Egy faun délutánja
SAINT-SAËNS: 2. (g-moll) zongoraverseny, op. 22
ELGAR: 2. (Esz-dúr) szimfónia, op. 63
20:00 : Budapest Szent István Bazilika Orgonaestek Virágh Andrással (operaénekesekkel és hangszeres művészekkel) 19:00 : Debrecen Csokonai Színház MOZART: Szöktetés a szerájból |
|
A mai nap |
született: 1929 • Nikolaus Harnoncourt, karmester († 2016) 1933 • Henryk Górecki, zeneszerző († 2010) elhunyt: 2003 • Hans Hotter, énekes (sz. 1909) 2007 • Szőllősy András, zeneszerző (sz. 1921)
|
|
|