vissza a cimoldalra
2017-12-15
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Társművészetek (1220)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3859)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60213)
Momus társalgó (6308)
Milyen zenét hallgatsz most? (24990)
Kedvenc előadók (2814)
Kedvenc művek (143)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2276)
Haladjunk tovább... (205)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11198)
A csapos közbeszól (95)

Erkel Színház (8606)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (574)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6449)
Berlioz újratemetése (144)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2454)
Élő közvetítések (6749)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1143)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1204)
Franz Schmidt (2976)
Momus-játék (5374)
Lisztről emelkedetten (880)
Zenetörténet (210)
Operett, mint színpadi műfaj (3408)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (424)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2427)
Bartók Béla szellemisége (256)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Antonio Salieri (frushena, 2004-08-02 21:23:29)

     
90   Ardelao 2015-05-07 17:10:10
Malina János - Az igazi Salieri
89   Ardelao 2015-05-07 15:58:02
Antonio Salieri 190-éve halt meg ezen a napon (1825.május 7.Bécs, született 1750.VIII.18.legnano)
88   frushena 2013-08-18 11:52:49
isten éltesse

Antonio SALIERI: "Prima la Musica, e poi le parole" Concertgebouw Amsterdam

Work: Prima la Musica, e poi le parole, divertimento teatrale in one act, first performance 7 February 1786, Orangerie Schönbrunn, Wien.

Libretto: Giovanni Battista Casti

Sinfonia
Duett: Signor Poeta mio (Poeta, Maestro)
Recitativo accompagnato: Non dubitar, verro (Parody of Sarti) (Eleonora)
Aria: La tu vedrai chi sono (Eleonora)
Terzetto: Cari oggetti (Eleonora, Poeta, Maestro)
Aria: Via largo, largo, largo (Tonina, Poeta, Maestro)
Cavatina: Cucuzze! Che concorso (Tonina)
Finale: Se questo mio pianto il cor non ti tocca (Eleonora, Tonina, Poeta, Maestro)

Eleonora: Roberta Alexander
Il Poeta: Thomas Hampson
Maestro: Robert Holl
Tonina: Julia Hamari

Orchestra: Concertgebouw Orchestra Amsterdam

Conductor: Nikolaus Harnoncourt
87   frushena 2009-08-18 11:05:22
Antonio SALIERI : Tarare

opéra Prolog und 5 actes, Pierre Augustin Beaumarchais

-Tarare - Howard Crook
-Atar - Jean-Philippe Lafont
-Spinette - Anna Caleb
-Astasie - Zahava Gal
-Calpigi - Eberhard Lorenz
-Altamort - Hannu Niemelä
-Artenee - Nicolas Rivenq
-Urson - Jean-Francois Gardeil
-Genie du feu - Klaus Kirchner
-La nature - Gabriele Rossmanith

LIVE : Schwetzingen Festspiele, August 1988

Conductor: Jean-Claude Malgoire
86   frushena 2007-08-20 19:16:15
Bartoli sings Salieri
85   frushena • előzmény84 2007-08-18 22:42:57
O
84   frushena 2007-08-18 22:41:46
ANTNIO SALIERI : Falstaff

Comic opera in three acts,

-Romano Franceshetto baritone - Sir John Falstaff
-Lee Myeounghee soprano - Mistress Alice Ford
-Giuliano de Filippo tenor - Mr Ford
-Chiara Calli soprano - Mistress Slender
-Fernando Ciuffo bass - Mr Slender
-Filippo Bettoschi bass - Bardolf
-Natalia Valli soprano - Betty

The Madrigalists of Milan - Orchestra Guido Cantelli of Milan

Alberto Veronesi
83   frushena 2007-08-18 18:05:01
ANTONIO SALIERI : Les Danaides

tragedie-lyrique

IPERMESTRE : MONTSERRAT CABALLE
DANAUS : JEAN PHILIPPE LAFONT
LYNCEE : CHRISTENE BLADIN
PELAGUS : ANDREA MARTIN
PLANCIPPE : MARIA TRABUCCO

ORCHESTRA SINFONICA E CORO DI ROMA DELLA RAI

GIANLUIGI GELMETTI

Eredetileg Gluck írta volna az operát, de ezt egészségi problémái miatt nem tudta teljesíteni. Salierit ajánlotta a mű zeneeszerzőjének. Bár állítlag Gluck írta az első két felvonást és Salieri a harmadikat. És jön a csavar ,,, az opera öt felvonásos! ;)
82   frushena 2007-08-18 10:14:45
Ma pedig Salieri évforduló!

ANTONIO SALIERI : La grotta di Trofonio

Dramma giocoso in 2 atti

Olivier Lallouette : (Aristone)
Raffaella Milanesi : (Ofelia)
Marie Arnet : (Dori)
Nikolaï Schukoff : (Artemidoro)
Mario Cassi : (Plistene)
Carlo Lepore : (Trofonio)

Les Talens lyriques

Christophe Rousset
81   frushena • előzmény80 2006-10-29 23:20:29
Pál Tamás jó lenne, ha valami csemegével megint előállna. Akár Salieritől, akár más klasszikustól. Mondjuk Dittersdorf, Graun, Hasse. Hmmm, ... Be szép is lenne végig ülni mondjuk egy Hasse : L\'Olimpiade-t, vagy egy Graun : Cleopatra e Cesart.
80   Sesto • előzmény79 2006-10-29 23:12:25
...és Pál Tamás nagyon benne van ebben a müfajban, tehát ezért is érdemes!... ;-)))
79   frushena • előzmény78 2006-10-29 23:11:03
Lehet, hogy beszerzem! :-) Salierit amúgy is szeretem.
78   Sesto • előzmény77 2006-10-29 23:07:22
...Gregor és a fiatal Pánczél Éva szintén remek a Hungaroton korongon!
77   frushena • előzmény76 2006-10-29 23:04:53
Nekem Alberto Veronesi felvétele van meg. A Hungaroton felvételét csak egyszer hallottam. Gregor viszont remek a Telemann operában.
76   Sesto • előzmény74 2006-10-29 22:53:16
...de jól csinálta azt GREGOR JÓZSEF is a Hungaroton CD-n,...hmmm...
75   frushena • előzmény74 2006-10-29 22:30:13
i
74   frushena 2006-10-29 22:30:03
Salier : Falstaff pedig szombat este a Mezzon, 20:45-től
73   frushena • előzmény72 2006-08-19 01:46:56
Na igen! Edda Moser nekem is nagyon tetszett! Félve kezdtem el hallgatni, de hamar elillant minden 2 EJ :)
72   Sesto • előzmény71 2006-08-19 01:43:57
Or-t tavaly a salzburgi Mitridate kapcsán hallottam, de csak felvételröl,...maradok EDDA MOSER-nél!!! ;-)))
71   frushena • előzmény70 2006-08-19 01:41:50
Bizony oda! A 2006-os Fesztiválos Mitridaten Netta Or énekelte Aspasiat. Ő énekel ezen a Graun felvételen. (Sokkal jobban mint nálunk, Mozart : Aspasiajaként.)
70   Sesto • előzmény69 2006-08-19 01:36:58
...nem, de ezek szerint érdemes lesz odafigyelni?!

Damrau szeretné a mozart-i Aspasia-t felvenni a repertoárjába!... ;-)
69   frushena • előzmény68 2006-08-19 01:29:21
Graun Aspasia-ját ismered? Úgy látszik ez a szólam minden szerzőnél a \"gyilkosság\" ...
68   Sesto • előzmény67 2006-08-18 18:56:14
...pedig a szerepe (=ASPASIA!-nem csak Mozart Mitridate-jában!...) :-))) egy rohadtul jó, de nyaktöröen nehéz drámai koloratúr-szólam, és nem Mückenfurz-Soubrette!... :-(((

Mei \"állitólag\" nem volt jó formában a felvétel idöpontjában és nem is tudott róla, hogy felvétel készül,....annyira sajnálom,...csak az a bibi, hogy Mei-t a bp.-i debut-jét követöen(=Budapesti Tavaszi Fesztivál; ´90/´91 körül Éj királynöként a Flöte-ben etc.)soha ettöl különb formában nem hallottam,...na persze CD-n(0értsd STÚDIÒFELVÈTEL!) és DVD-n fel van turbósitva rendesen...
67   frushena • előzmény66 2006-08-18 18:43:55
Jajjjj Sextus! :-) Valóban nem a legjobb.
66   Sesto • előzmény65 2006-08-18 18:42:52
...csak Mei ne lenne oly´ rémes ezen a \"kalóz\"-felvételen: nem csodálom, hogy nem igen büszke rá, hogy ez a felvétel kapható!... :-(((
65   frushena 2006-08-18 16:15:27
ANTONIO SALIERI : Axur, Re d\'Ormus

-Eva Mei
-Andrea Martin
-Curtis Rayam
-Ettore Nova
-Ambra Vespasiani
-Massimo Valentini
-Michele Porcelli
-Mario Cecchetti
-Sonia Turchetta
-Giovanni Battista Palmieri

Guido d\'Arezzo Chorus

Rene Clemencic

Éljen a szülinapos Salieri.
64   frushena • előzmény63 2006-02-08 23:03:41
Hálaéri? Hogy Te mikre nem jössz rá! :) Ezt valaki súgja, vagy csak úgy jön? :))) Amúgy egy k...va jó előadás lehetett és szerencsére élvezhető a felvétel is. Komolyan bánom, hogy nem lehettem részese!
63   dreboot 2006-02-08 21:51:16
Végre az 52.beiratáért Kapát Hálaéri:-)

(Hogy milyen az élet !:-)))
>Hányatott kapa-jó
-sorsjegy:-D
62   frushena 2006-02-08 19:30:42
BRAVO SALIERI!!!!!!
61   frushena 2005-12-31 17:57:05
2006.01.14 MEZZO TV

Falstaff

D°A, Ostmann - Schwetzinger Palace Theatre
60   frushena • előzmény59 2005-11-15 00:08:20
;) ááááá
59   csont • előzmény52 2005-11-14 23:50:56
Ez téboly!! Micsoda türelem!!!!
58   frushena • előzmény57 2005-11-14 08:51:52
Lehet ám linkelni is és az úgy rövidebb!
57   cleofide 2005-11-14 08:47:10
Igy van kapa, igazad van, szornyu a masolosdi a netrol. Ha tudnal az en listamhoz (tehat a rogzitett radioadasok listajahoz) barmit hozzatenni megkoszonnem.
56   frushena • előzmény55 2005-11-13 15:47:23
Kapa! Nem is probléma, hogy bemásoltad! Mint említettem, jó ha itt is megvan! Igaz, amikor lapozgattam a hozzászólásod, azt hittem soha nem lesz vége. :) Köszi a figyelemfelhívást.
55   kapa • előzmény53 2005-11-13 15:45:16
Minden ilyesmi könnyen megszerezhető. Szerettem volna felhívni erre a figyelmet.
54   frushena 2005-11-13 15:38:06
Kapa, ez tényleg húzósra sikerült! :)
Viszont legalább itt a momuson is megvan!
53   cleofide 2005-11-13 11:54:32
Kapa, ez szornyu. Ezeket az adatokat barki elerheti a neten. Amiket en kozoltem - tehat hogy a magan (igy a sajat) - gyujtemenyekben mely CD ill. radio felvetelek elerhetok szamitanak novumnak.
52   kapa 2005-11-12 21:04:16
Imádom ezt a másolósdit, de nem akarok kimaradni belőle:
List of works
Secular vocal music

Operas
Annibale in Capua (1801)
Armida (1771)
Axur, Re d\'Ormus (1788)
Catilina (1790-92) - premiered posthumous 1994 in Darmstadt -
Cesare in Farmacusa (1800)
Cublai, gran Kan de\' Tartari (1786-88) - premiered posthumous 1998 in Würzburg -
Danaus (ca. 1807) - german version of Les Danaïdes -
Das Posthaus - fragment, lost -
Delmita e Daliso (1776)
Der Rauchfangkehrer oder Die unentbehrlichen Verräter ihrer Herrschaften aus Eigennutz (1781)
Die Generalprobe - fragment -
Die Neger (1802, premiered in 1804)
Don Chisciotte alle nozze di Gamace (1770)
Eraclito e Democrito (1795)
L\'Europa riconosciuta (1778)
Falstaff ossia Le tre burle (1799)
Ifigenia in Tauride (1783) - fragment -
Il Barone di Rocca Antica (1772)
Il Mondo alla rovescia (1792, premiered in 1795)
Il Moro (1796)
Il Pastor fido (1789)
Il Ricco d\'un giorno (1784)
Il Talismano (1779) - first act by Salieri, second and third act by Giacomo Rust -
Il Talismano (1788)
I tre filosofi (1797) - fragment -
L\'Amore innocente (1770)
L\'Angiolina ossia Il matrimonio per sussurro (1800)
La Bella selvaggia (1802) - not performed -
La Calamità de\' cuori (1774)
La Cifra (1789)
La Dama pastorella (1780)
La Fiera di Venezia (1772)
La Finta scema (1775)
La Grotta di Trofonio (1785)
La Locandiera (1773)
La Moda ossia Gli scompligi domestici (1771) - Pasticcio, parts of second and third act by Salieri -
La Partenza inaspettata (1779)
La Scuola de\'gelosi (1778, second version 1783)
La Scuola degli amanti ossia Così fan tutte (ca. 1789) - fragment -
La Secchia rapita (1772)
La Vestale (1769) - lost -
Le Couronnement de Tarare (1790) - addition to Tarare -
Le Donne letterate (1770)
Les Danaïdes (1784)
Les Horaces (1786)
Palmira, Regina di Persia (1795)
Prima la musica e poi le parole (1786)
Semiramide (1782)
Tarare (1787)
Insertion arias and ensembles
\"Addio carina bella\" (Meng.) aria in G major for bass and orchestra, for?
\"Affé questa sera grandissima\" - \"Una domina? Una nipote?\" (Don Anchise) arie & recitative for bass and orchestra (1775?), for P. Anfossi\'s \"La Finta giardiniera\"?
\"Ah ciel che noja è questa\" - fragment -
\"Ah dove amici\" recitative for soprano and orchestra, for?
\"Ah non siete ogni si facile\" (Tenast) aria for tenor and orchestra, for?
\"Alla speranza\" (Galatea) aria for soprano and Orchestra, for?
\"All\'idea del gran mistero\" aria in A major for soprano, choir and orchestra, for?
\"Anch\'io nello specchio talora\" aria in E major for soprano and orchestra (1771), for?
\"Cedo l\'intatto pegno\" (Dely - Davidde) duet for soprano, tenor and orchestra, for?
\"Che mi s\'appresti?\" (Capitano) aria in C major for bass and orchestra (1775), for?
\"[...] che strane vicende\" (Ros. - Fior. - Pasq. - Fulg.) fragmentary finale of an opera (Atto II), for A. Felici\'s \"La Novità\"?
\"Chi vuol la zingara\" Duett für zwei Soprane und Orchester, für?
\"Dall\'uso parigino il bello, il sopraffino\" aria in C major for soprano and orchestra (1773), for?
\"Del morir le angoscie adesso\" scene and aria for tenor and orchestra
\"Denke nicht der Zeit der Schmerzen\" duet for soprano, tenor and orchestra, for?
\"Dico sol, che la padrona\" (Lena) aria for soprano and orchestra, for \"La Locandiera\"?
\"D\'oro saranno i letti\" (Fulg.) aria in D major for bass and orchestra (1775), for?
\"Dottorini saputelli\" (Clar.) arie for soprano and orchestra (1774), for?
\"Eccomi al punto ch\'io già tanta temei\" fragmentary aria for soprano and orchestra, for?
\"Fate largo al gran Pasquino\" (Pasquino) aria in D major for bass and orchestra (1775), for A. Felici\'s \"La Novità\"?
\"Figlia mia diletta\" trio for soprano, tenor, bass and orchestra, for?
\"Fra tanto pietre brune\" (Polidoro) recitative for bass and orchestra (1785?), für D. Cimarosa\'s \"L\'Italiana in Londra\"?
\"Gelosia d\'amore è figlia\" aria for soprano and orchestra, for?
\"Goder lasciatemi\" (Gianetta) aria for soprano and orchestra, for?
\"Gran diavolo!\" (Uberto) aria in F major for bass and orchestra, for?
\"Guarda in quel volto\" aria in E flat major for soprano and orchestra, for?
\"Ho perduto la mia pace\" (Brettone) aria for tenor and orchestra (1775), for G. Paisiello\'s \"L\'Innocenza fortunata\"?
\"Ho stampato libri in foglio\" aria for tenor and orchestra, for?
\"Il pargoletto amabile\" aria in A major for tenor and orchestra, for?
\"In tuo favore mi parla il core\" duet for two sopranos and orchestra, for?
\"Io contento\", recitative, for?
\"Io di nuovo vel ripeto\" aria for soprano and orchestra (1777), for?
\"Io lo dico e il posso dire\" trio for alto, tenor, bass and orchestra, for?
\"Io non so che pensare\" recitative and cavatina for tenor and orchestra, for?
\"La donna è sempre instabile\" (Belfusio) aria for tenor and orchestra, for \"La Fiera di Venezia\"?
\"La mia morosa me l\'ha fatta\" (Sandrina) aria for soprano and orchestra, for \"Il Talismano\"?
\"L\'amour est un dieu\" Canzone for soprano and orchestra, for?
\"La sposa se cedo\" aria for soprano and orchestra, for?
\"Le diras, che il campione\" (Gusman) aria for bass and orchestra (1775), for?
\"Le Inconvenienze teatrali\" quartet for soprano, alto, tenor, bass and orchestra, for?
\"L\'introduco immantinente\" - \"Quando ho visto il dottorino\" (Rosina) recitative and aria for soprano and orchestra (1776), for \"La Finta scema\"
\"Madame vezzosissima\" (Zeffirina - Valerio) fragmentary recitative and duet, for?
\"Ma quai mali intorno al core\" aria for tenor and orchestra
\"Ma quale agli occhi miei\" (Conte) recitative, for?
\"Mia vaga Dorilla\" aria for Bass and orchestra (1775), for B. Galuppi\'s \"Il Marchese villano\"
\"Moriam, moriam mia vita\" recitative and duet for soprano, tenor and orchestra, for?
\"Nel mio seno\" aria, for?
\"Non per parlar d\'amore\" (Laurina) aria in E flat major for soprano and orchestra, for N. Piccinni\'s \"L\'Astretta\"
\"Non temer che d\'altri\" (Falsirena) aria for soprano and orchestra (1779), for \"La Fiera di Venezia\"
\"Non veste alla moda\" (Aga.) aria for bass and orchestra (1774), for?
\"Non vi fidate\" aria for soprano and orchestra, for?
\"Oh che donna che matta\" (Peppino), recitative, for?
\"Oh me infelice - Allor potrei\" recitative and aria, for?
\"Oh qual sorpasso giubilo\" (Pilemone) aria in F major für bass and orchestra, for \"Eraclito e Democrito\"?
\"Oh quanti veggarsi\" (Cardano) aria for tenor and orchestra, for \"Il Talismano\"?
\"Oh sancte inviete\" aria for soprano and orchestra (1775), for?
\"Padrona stimatissima\" (Pasquino) aria in D major for bass and orchestra, for A. Felici\'s \"La Novità\"?
\"Parlaste d\'un cappone\" aria for bass and orchestra (1776), for?
\"Pasquino avrà quest\'ora\" recitative, for A. Felici\'s \"La Novità\"?
\"Paterio giudizio\" aria for bass and orchestra, for?
\"Per amore io già vancillo\" (Perillo) aria for tenor and orchestra (1770), for?
\"Perder sogetto amato\" duet for two sopranos and orchestra, for?
\"Per voi s\'avanzi\" aria for bass and orchestra, for?
\"Qual densa notte\" (Artalice - Chabri - Nehemia - Chor) finale of an opera, for?
\"Quando sarà mia sposa\" (Capitano) aria for bass and orchestra (1775), for?
\"Quest\'è un mar di confusione\" quartet for sopran, alto, tenor, bass and orchestra, for?
\"Rasserena nel tuo barbaro\" fragmentary aria, for?
\"Sans argent et sans crédit\" (Boschetto - Pirati - Lauretta) scene with orchestra (1768), for?
\"Scomodarmi da palazzo e trattarmi in questa guisa\" aria in F major for soprano and orchestra (1775), for?
\"Se amor m\'ha dato in testa, se mi far delirare\" aria for soprano and orchestra (1776), for?
\"Se credessi di volare\" (Peppino) aria in E flat major for bass and orchestra (1774), for?
\"Se Dio veder tu vuoi\" (Achio - Azia) duet, for?
\"Se tu vedessi il core\" (Isabella) aria in G major for soprano and strings, for B. Galuppi\'s \"Il Villano geloso\"
\"Signor mio scrivete bene\" (Pasquino) aria in F major for bass and orchestra (1775), for A. Felici\'s \"La Novità\"?
\"S\'odo, o duce\" (Epponina - Voadice - Sabino - Arminio - Annio) finale of an opera (1785?), for G. Sarti\'s \"Giulio Sabino\"
\"Son dama, ma so l\'arte ancor delle plebe\" (Polissena) aria in B flat major for soprano and orchestra (1774), for G. Paisiello\'s \"Il Tamburo (notturno)\"
\"Son nipote d\'un togato\" (Isabella) aria in F major for soprano and strings, for B. Galuppi\'s \"Il Villano geloso\"
\"Sopra il volto sbigotito\" aria in E flat major for bass and orchestra, for?
\"Talor non si comprende\" aria for bass and orchestra, for?
\"Tenero cor\" recitative and cavatina for soprano and orchestra (1780), for?
\"Tu che ferita sei\" aria for tenor and orchestra, for \"Il Barone di Rocca antica\"?
\"Tutte le furie unite in questo petto io sento\" aria for soprano and orchestra (1776), for?
\"Tutti dicon che la moglie\" aria for bass and orchestra, for?
\"Una domina? una nipote?\" - see: aria \"Affé questa saria grandissima\" -
\"Un bel marito\" aria for soprano and orchestra, for?
\"Un pescatore mi pare amore\" aria for bass and orchestra, for?
\"Vedi ben che queste scene\" trio for soprano, alto, bass and orchestra, for?
\"Venga su la finestra\" aria for tenor, choir and orchestra, for?
\"Venissi cari, l\'affare è serio\" (Patenio) aria for bass and orchestra (1777), for?
\"Verdammter Streich\" (Mauser) aria for tenor and orchestra, for?
\"[...] vicino a perdere l\'amato ben\" fragmentary aria, for?
\"Villottino mio bellino\" (Lisetta) aria for alto and orchestra (1775), for?
\"Vi son sposa\" aria, for?
aria (Polissena) for soprano and orchestra (1774), for G. Paisiello\'s \"Il Tamburo (notturno)\"
finale of an opera for three sopranos, two tenors, bass and orchester (1779), for \"La Scuola de\'gelosi\"?
Ballets and incidental music
Ballet in 7 movements for \"L\'Europa riconosciuta\" (1778)
Ballet in 16 movements
Ballet in 10 movements
Ballet in 8 movements
Fragmentary ballet
Overture, four incidental pieces and nine choirs for \"Die Hussiten vor Naumburg\" by August von Kotzebue (1803)
Secular cantatas
\"Cantata per le nozze di Francesco I\" for soloists, choir and orchestra (1808)
\"Der Tyroler Landsturm\" for soprano, tenor, bass, choir and orchestra (1799)
\"Die vier Tageszeiten\" for choir and orchestra (1819)
\"Du, dieses Bundes Fels\" for choir and orchestra
\"Habsburg\" for tenor, bass, choir and orchestra (1805/06)
\"Il Trionfo della Gloria e della Virtù\" for two sopranos, tenor, choir and orchestra (1774 or 1775)
\"La Riconoscenza\" for soprano, choir of five voices and orchestra (1796)
\"La Riconoscenza de\' Tirolesi\" for choir and Orchester (1800)
\"La Sconfitta di Borea\" for soloists, choir and orchestra (1774 or 1775)
\"Lasset uns nahen alle\" for tenor, bass, choir and Orchester
\"Le Jugement dernier\" for tenor, choir and orchestra (1787/88)
\"L\'Oracolo muto\" for soloists, choir and orchestra (1802/03)
\"Wie eine purpur Blume\" for two sopranos, choir and orchestra
Secular choirs
\"An den erwünschten Frieden im Jahr 1814\" for choir and orchestra (1814)
\"An die Religion\" for choir a cappella (1814)
\"Bei Gelegenheit des Friedens\" for soprano solo, tenor, bass and orchestra (1800)
\"Beide reichen Dir die Hand\" for choir - fragment -
\"Del redentore lo scempio\" for choir and orchestra (ca. 1805)
\"Der Vorsicht Gunst beschütze, beglücktes Österreich, dich\" for choir and orchestra (1813) - new version of the final movement of \"Der Tyroler Landsturm\" (1799) -
\"Dio serva Francesco\" for choir and orchestra
\"Do re mi fa\" for choir a cappella (1818)
\"Es schallen die Töne\" for choir and orchestra
\"Herzliche Empfindung bey dem so lange ersehnten und nun hergestellten Frieden im Jahr 1814\" for choir and orchestra (1814)
\"O Friede, reich am Heil des Herrn\" - see: \"Herzliche Empfindung bey dem so lange ersehnten und nun hergestellten Frieden im Jahr 1814\" -
\"Hinab in den Schoß der Amphitrite\" for choir and orchestra (from \"Danaus\"?)
\"Il piacer la gioia\" for choir and orchestra
\"Ogni bosco, ogni pendice\" for choir and orchestra
\"Religion, Du Himmelstochter\" - see: \"An die Religion\" -
\"Schweb herab, o holder Seraph Friede\" - see: \"An den erwünschten Frieden im Jahr 1814\" -
\"Schwer lag auf unserem Vaterlande\" - see: \"Rückerinnerung der Deutschen nell\'anno 1813\" -
\"Rückerinnerung der Deutschen nell\'anno 1813\" for choir and orchestra (1813/14)
Songs, ensembles and canons with or without piano
- ca. 340 works -


Sacred vocal music

Oratories and sacred cantatas
\"Davidde\" for soloists, choir and orchestra (1791) - fragment -
\"Gesù al limbo\" for soloists, choir and orchestra (1803)
\"La passione di Gesù Cristo\" for soloists, choir and Orchester (1776)
\"Le Jugement dernier\" for tenor, choir and orchestra (1787/88) - see above -
\"Saul\" for soloists, choir and orchestra (1791) - fragment -
Masses und single movements
Mass in C major for choir a cappella (1767)
Mass in D major for choir and orchestra (1788) - called \"Hofkapellmeistermesse\" -
Mass in C major for double choir and orchestra (1799) - called \"Proklamationsmesse\" -
Mass in D minor for soloists, choir and orchestra (1805)
Mass in B flat major for soloists, choir and orchestra (1809)
Kyrie in C major for soloists, choir and orchestra (1812) - part of an unfinished mass -
Kyrie in F major for choir and orchestra - fragment -
Requiem masses
Requiem in c minor for soloists, choir and orchestra (1804)
Requiem in d minor for choir and orchestra (ca. 1815-20) - fragment -
Graduals
\"Ad te levavi animam meam\" in E flat major for choir and orchestra
\"A solis ortu\" pro Festo SS. Corporis Christi, in C major for choir and orchestra (1810)
\"Benedicam Dominum\" pro Dominica 12ma post Pentecostem aut de Tempore, in B flat major for choir and orchestra
\"Confirma hoc Deus\" in C major for soloists, choir and orchestra (1809)
\"Improperium\" in c minor for choir a cappella
\"Justorum animae\" in A major for choir and orchestra
\"Liberasti nos, Domine\" pro Dominica XXIII. et ultima post Pentecostem, in D major for choir and orchestra (1799)
\"Magna opera Domini\" da tempore, in D major for choir and orchestra (1810)
\"Spiritus meus\" in d minor for choir and orchestra (1820)
\"Tres sunt, qui testimonium dant in coelo\" de SS. Trinitate, in D major for choir and orchestra
\"Veni Sancte Spiritus\" in B flat major for choir and orchestra (1800)
\"Veni Sancte Spiritus\" pro Festo Pentecostem, in B flat major for choir and orchestra (1805)
\"Venite gentes\" in C major for double choir and orchestra (1799)
\"Vox tua mi Jesu\" in C major for choir and orchestra (1774)
Offertories
\"Alleluja (deinde) Bonum est\" in D major for choir, strings and organ
\"Alleluja\" in D major for choir and orchestra (1774) - 1788 reused as \"Amen\"-Fugue in the \"Gloria\" of the Mass in D major -
\"Assumpta est Maria\" in C major for choir and orchestra (1799)
\"Audite vocem magnam\" in C major for Chor und orchestra (1809)
\"Beatus vir, qui non abit\" in D major for soloists, choir and orchestra
\"Benedixisti Domine\" in F major for choir a cappella
\"Benedixisti Domine\" in F major for choir a cappella
\"Cantate Domino omnis terra\" in C major for double choir and orchestra (1799)
\"Desiderium animae\" in F major for soprano, alto, bass and orchestra
\"Domine, Dominus noster\" in G major for choir and orchestra (1812)
\"Dum corde pio\" in C major for choir, double-bass and organ
\"Excelsus super omnes gentes Dominus\" in C major for choir and orchestra (1806)
\"Gloria et honor(e)\" in C major for choir and orchestra (1809)
\"Jubilate Deo\" in A major for choir and orchestra
\"Justus ut palma\" in B flat major for choir and orchestra
\"Lauda Sion Salvatorem\" in C major for choir and orchestra (1805)
\"Laudate Dominum omnes gentes\" in D major for choir and orchestra (1809)
\"Magna et mirabilia sunt opera tua\" in C major for choir and orchestra (1809)
\"Magna opera Domini\" in C major for chor and orchestra (1812)
\"Miserere nostri\" in g minor for choir and orchestra (1805)
\"Miserere nostri\" in E flat major for choir and orchestra (1803)
\"O altitudo divitiarium\" in C major for choir and orchestra (1809)
\"O quam bonus et suavis est\" in B flat major for soloists, choir and orchestra
\"Populi timente sanctum nomen Domini\" in E flat major choir and orchestra (1778)
\"Salve Regina\" in D major for choir and orchestra (1815)
\"Salve Regina\" (on german words) in G major for choir and organ
\"Salve Regina\" in B flat major for choir and orchestra
\"Salvum fac populum\" (1805) - lost -
\"Si ambulavero in medio\" in g minor for choir and orchestra (1809)
\"Sub tuum praesidium\" in B flat major for choir and orchestra (1820)
\"Tui sunt coeli\" in C major for choir and orchestra
\"Tui sunt coeli\" in E flat major for choir and orchestra
Psalms
\"Beatus vir, qui timet Dominum\" in D major for two tenors, choir and orchestra
\"Confitebor Domine\" in B flat major for choir and orchestra
\"De profundis\" in f minor for choir, bass and organ (1815)
\"De profundis\" in g minor for choir and orchestra (1815)
\"Dixit Dominus\" in G major for choir and orchestra
\"Lauda, Jerusalem, Dominum\" in C major for choir and orchestra (1815)
\"Laudate pueri Dominum\" in G major for choir of six voices and orchestra
\"Magnificat\" in C major for choir and orchestra (1815)
\"Magnificat\" in F major for two-part choir and orchestra (1815)
Litanies
\"Litania di B.M.V.\" in F major for soloists, choir and orchestra
\"Litania pro Sabbato Sancto\" in B flat major for choir a cappella (1820)
Hymns
\"Coelestis urbs Jerusalem\" Hymnus de dedicatione Ecclesiae, in A major for choir and orchestra
\"Genitori\" in F major for soprano, choir and orchestra
\"In te Domine speravi\" in E flat major for two sopranos and bass (1817)
\"Tantum ergo\" in C major for double choir, two clarinets, four horns, four trumpets (Clarini), timpani, double-bass and organ
\"Tantum ergo\" in C major for choir, two oboes, two bassoons, four trumpets (Clarini), timpani and organ
\"Tantum ergo\" in C major for choir, two trumpets (Clarini), timpani and organ
\"Tantum ergo\" in F major for soprano and strings (1768)
\"Te Deum laudamus\" in C major for soloists, choir and orchestra (1819)
\"Te Deum laudamus\" de Incoronazione, in D major for choir and orchestra (1790)
\"Te Deum laudamus\" in D major for double choir and orchestra (1799) - new version of the \"Te Deum\" from 1790 -
Introitus
\"Avertisti captivitatem Jacob\" pro Dominica XXIII. et XXIV. post Pentecostem, in B flat major for choir, strings and organ
\"Beati immaculati\" de Virginibus et Martyribus et de Sancto Stephano, in F major for choir, strings and organ
\"Concupiscit et deficit\" in dedicatione Ecclesia et in Festo Tranfigurationis Domini, in F major for choir, strings and organ
\"Dico ergo\" pro Festis Beatae Mariae Virginis, in d minor for choir, strings and organ
\"Domine exaudi vocem meam\" pro Dominica XXII. post Pentecostem, in F major for choir, strings and organ
\"Et justitiam tuam\" pro Festo Epiphaniae, in d minor for choir, strings and organ
\"Et psallare\" pro Festo S. Joannis Apost. et S. Joannis Bapt., in B flat major for choir, strings and organ
\"Inductus est Dominus\" pro Dominica infra octavem Nativitas Domini et ad secundam missam, in F major for choir, strings and organ
\"In civitate\" pro Festo Purificationis Mariae et Dominica VIII. post Pentecostem, in C major for choir, strings and organ
\"In mandatis ejus\" de Confessore et in Festo Sancti Joachim, in g minor for choir, strings and organ
\"Jubilate Deo Jacob\" pro Dominica in albis, pro Feria II. post Pentecostem et in solemnitate corporis Christi, in d minor for choir, strings and organ
\"Jubilate Deo\" pro Festo St. Januarii Episcopus et Mart., pro Festo Ascensionis Domini, in F major for choir, strings and organ
\"Laetentur insulae\" pro Dominica III., IV., V., VI. post Epiphaniam, in F major for choir, strings and organ
\"Ne quando taceas\" pro Dominica VI. post Pentecostem, in d minor for choir, strings and organ
\"Neque celaveris\" de Confessore, in B flat major for choir, strings and organ
\"Quam admirabile est nomen tuum\" pro Festo Sanctissime Trinitatis, in d minor for choir, strings and organ
\"Tu cognovisti\" pro Festo Sanctorum Apostolorum, in d minor for choir, strings and organ
Motets and sacred arias and chants
\"Audimus Dei verbum\" - lost -
\"Contra vos, o monstra horrenda\" in B flat major, motet for soprano, choir and orchestra (1769)
\"Cor meum conturbatum\" in g minor for choir and orchestra
\"Ecce enim veritatem\" in G major for bass, three violas, double-bass and organ
\"Fremat tirannus\" in C major, motet for soprano, choir and orchestra (1778)
\"Magna est virtus\" - lost -
\"Misericordius Dominus\" in E flat major, duet for soprano, bass, violine and orchestra
\"O mortales, festinate\" in B flat major, aria for soprano, clarinet and orchestra
\"Quae est illa\" in B flat major, aria in honorem B.V.M. for soprano, oboe, strings and organ
\"Quem terra pontus sidera\" in A major for soprano and orchestra
\"Salve Jesu pie\" duet - lost -
\"Tu es spes mea, Domine\" for soprano, flute, oboe and orchestra

Instrumental music

Concertos
Concerto for oboe, violin, violoncello and orchestra in D major (1770)
Concerto for organ and orchestra in C major (1773) - second movement lost -
Concerto for piano and orchestra in C major (1773)
Concerto for piano and orchestra in B flat major (1773)
Concerto for flute, oboe and orchestra in C major (1774)
Concertino da camera for flute and strings G major (1777)
Symphonies, overtures and variations
Symphonie in D major \"Il Giorno onomastico\" (1775)
Symphonie in D major \"La Veneziana\" (built from overtures to \"La Scuola de\'gelosi\" and \"La Partenza inaspettata\")
Three minuets for orchestra
26 Variations on \"La Follia di Spagna\" for orchestra (1815)
Allegretto in D major for orchestra
Symphonie (ouverture) in C major - overture to \"Habsburg\" -
Overture \"La Frascatana\"
Fragmentary Symphonie (overture) in G major
Fragmentary movement for bassoons and strings
Serenades
\"Picciola Serenata\" in B flat major for 2 oboes, 2 horns and bassoon (1778)
Serenade in B major for 2 clarinets, 2 bassoons, 2 horns and double-bass
Serenade in C major for 2 flutes, 2 oboes, 2 bassoons, 2 horns and double-bass (alternative version of the serenade in B flat major for seven instruments)
Serenade in F major for 2 flutes, 2 oboes, 2 bassoons, 2 horns and double-bass
Cassation in C major for 2 oboes, 2 english horns, 2 bassoons and 2 horns
Three trios in G major, E flat major and C major for 2 Oboes and bassoon
\"Armonia per und tempio della notte\" in E flat major for 2 oboes, 2 clarinets, 2 bassoons and 2 horns (ca. 1795)
Marches
11 Marches for orchestra (ca. 1804)
March for wind ensemble \"Prägt tief in eure Herzen, Brüder\"
\"Parademarsch\" in C major for wind ensemble
March \"Die Landwehr\" (1809)
March in honour of Gassmann in C major for orchestra (1820)
Chamber music
4 Scherzi armonici istrumentali for string quartet
Fugue for string quartet (tema H.! b.e.n. Die m. ist ein s. Ma non il testo)
Fugue for three instruments
Fugue in C major for two instruments (1818)
Fugue in E flat major for two instruments (Tema Kerscorchiano)
6 little pieces for piano
6 pieces for guitar - lost -
Revisions of other composers\' works and joint compositions with other composers


\"La Betulia liberata\" by Florian Leopold Gassmann: abridgements in recitatives and arias, and additional choirs taken from other compositions of Gassmann\'s (1820)
\"Il Talismano\": jointly composition by Salieri (first act) and Giacomo Rust (second and third act) (1779)
\"Iphigénie en Tauride\" by Christoph Willibald Gluck: Italian version called \"Ifigenia in Tauride\" in Lorenzo Da Ponte\'s translation (1783)
\"Per la ricuperata salute di Ofelia\" for voice and piano: jointly composition by Salieri, Mozart and Cornetti (1785) - lost -
\"Requiem\" by Niccolò Jommelli: additional instrumentation of two oboes, two bassoons and two trombones (for Christoph Willibald Gluck\'s solemn requiem on april 8th 1788)
\"Stabat Mater\" in f minor by Giovanni Battista Pergolesi: version for soloists, choir and orchestra, instrumentation by Franz Xaver Süssmayr
51   cleofide 2005-11-12 18:14:09
Idemasoltam egy masik katalogus es a La Passione adatait.

salieri: les danaïdes / caballé radio france / montpellier fm 87
salieri : axur ,re d\'ormuz ( wien 87 )
salieri : axur ,re d\'ormuz ( bbc )
salieri : requiem
salieri : catilina ( darmstadt 24/06/94 ) germany, ,sutin,orrego,matsul,ryan;tetzlaf
salieri : falstaff (schwetzingen 29/4/95) del carlo,ziegler,croft;östman
salieri : tarare ( schwetzingen 1988) / hifi video
salieri: europa riconoscuita \'(scala live 07/12/04) daimrau, rancatore, kühmeier, barcellona, sabbatini; muti
salieri : te deum du couronnement) (nantes 29 et 30/0/2005)
salieri: europa riconosciuta (differed from scala 07/12/04) daimrau, rancatore, kühmeier, barcellona, sabbatini; muti
salieri: danaïdes (perugia 1983) caballé, lafont, bladin; gelmetti
salieri: grotta di trofonio (lausannes 15/3/05) lalouette, milanesi, arnet, schukoff, cassi, lepore; rousset

SALIERI: La Passione di Nostro Signore Gesu Cristo (Ramos, Gottwald, Mock)
SALIERI: La Passione di Gesu Cristo (Citino, Toso, Yovanovitch, Scardoni)

Nekem csak ezek vannak meg:

Les Danaides
Arlecchinata
Concerti for Piano and Orchestra
Salieri Album
Axur, Re d\'Ormus
La Passione di Gesu Cristo
Falstaff
Europa Riconosciuta

Es most kertem a La grotta di trofonio-t
50   frushena 2005-11-12 16:42:14
A teljes Salieri életmű :

La vestale - elveszett
Le donne letterate
L\'amore innocente
Don Chisciotte alle nozze di Gamace
La moda, ossia I scompigli domestici
Armida
La fiera di Venezia
Il barone di Rocca antica
La secchia rapita
La locanderia
La calamità de\' cuori
La finta scema
Daliso e Delmita
L\'Europa riconosciuta
La scuola de\' gelosi
Il talismano
La partenza inaspettata
La dama pastorella
Der Rauchfangkehrer, oder Die unentbehrlichen Verräther ihrere Herrschaften aus Eigennutz
Semiramide
Les Danaides
Il ricco d\'un giorno
La grotta di Trofonio
Prima la musica e poi le parole
Les Horaces
Tarare
Axur, Re d\'Ormus
Cublai, gran kan de Tartari
Il talismano
Il pastor fido
La cifra
Catilina
Il mondo alla rovescia
Eraclito e Democrito
Palmira, Regina di Persia
Il moro
I tre filosofo
Falstaff, ossia Le tre burle
Cesare in Farmacusa
L\'Angiolina, ossia Il matrimonio per sussurro
Annibale in Capua
La bella selvaggia
Die Hussiten vor Naumberg
Die Neger
Die Generalprobe - elveszett
Das Posthaus - elveszett
49   frushena • előzmény47 2005-11-12 15:35:39
Persze, hogy \"nálunkra\" gondoltam. Minket még a leggyakrabban előadott operái is elkerülnek. Van egy Hungarotonos Falstaff, ami szerintem nagyon jó felvétel.
48   cleofide 2005-11-12 14:59:33
Ha erdekel elkerem ismerosoktol reszletesen az elmult 20 ev termeset, de igy is garantalom hogy tobb tucat eloadasrol volt szo Europa kulturaltabb felen.
47   cleofide 2005-11-12 14:51:47
Elfelejtett szerzo? Talan nalunk

Csak a 80-as 90-es evekben leggyakrabbban eloadott operai a kovetkezok:

ARLECCHINATA Terni, 9.9.1990 – Catalucci
N.Benelli, Pellegrini, Gatti
AXUR RE D’ORMUS Siena, 8/1989 – Clemencic
Martin, Rayam, Mei, Nova, Vespasiani, Valentini, Cecchetti
LES DANAIDES Perugia, 11.9.1983 – Gelmetti
Caballé, Bladin, Lafont, Trabucco, Martin, Tuand
LA LOCANDIERA Lugo, 11/1989 – Luisi
Ruffini, di Credico, Sarti, Guernera, Petroni, Leolini
PRIMA LA MUSICA POI LE PAROLE Dubrovnik, 6.8.1973 – Bareza
Fissore, Rudzak, Cakarevic, Siriscevic
PRIMA LA MUSICA POI LE PAROLE Salzburg, 3.2.2002 – Harnoncourt
Mei, Ramos, Hemm, Widmer
TARARE Schwetzingen 4.6.1988 – Malgoire
Rosmanitz, Niemela, Lafont, Rivenq, Gal, Gardeil, Lorenz, Gaede

Ehhez jonnek meg ugye az \"Europa\" es a \"La passione\" verzioi.
46   frushena • előzmény44 2005-11-11 19:08:08
Beszélni lehet róla, hallgatni viszont már kevésbé. Salieri egy elfelejtett zeneszerző. Mi sem bizonyítja jobban itt a fórumon, hogy nem épp népszerű topic. Viszont legalább az \"enyimééé.\" :)
45   frushena • előzmény43 2005-11-11 19:07:07
Ha hallanám! ... Viszont nem hallom! Talán egyszer még sort kerítünk rá!
44   cleofide 2005-11-11 17:33:23
Mindenkepp erdemes lenne beszerezned, akar a Scalas felvetel is megteszi. Interneten beszelhetek a zenejerol; hallani kell.
43   cleofide 2005-11-11 17:21:08
Igen. De tucatnyi helyen eloadtak evek ota. Az enyem jobb szereposztas mint a Scalas. Szerintem ha hallanad berosalnal
42   frushena • előzmény41 2005-11-11 16:55:35
Ezzel nyitott újra a Scala! Bár ha jól emlékszem a kasztrált hangokat hölgyek énekelték.
41   cleofide 2005-11-11 16:53:54
Salieri: Europa Riconosciuta. Az egyik legjobb dramma per musica ebbol a korbol. Finom kasztralt szerepek
40   frushena 2005-03-04 23:40:37
Pletyi!
Ma a Hangversenyteremben egy jól öltözött Úriember a szünetben okot fejtetett Salieri és Mozart kapcsolatáról. Ő szerinte Salieri megmérgezte Mozart-ot és miután meghalt Salieri művei a feledésbe merültek. ;)))) És azt a magabisztosságot és meggyőző erejű hangvételt kár, hogy nem hallottátok. Szeruintem innen egy páran \"meg is dícsérték\" volna! :O)
39   frushena • előzmény9 2004-10-05 21:09:24
Épp most olvasom vissza a topic-ot! Nekd megvan a Falstaff?
38   frushena 2004-10-05 20:55:11
Épp ma szemeztem egy Falstaff-fal egy árúdában! Nem volt drága! Több helyen láttam már és szinte egy árban van! Hungaroton és olyantól hallottam, hogy jó akinek el is hiszem! Valaki hallotta az elejétől a végéig?
37   frushena 2004-09-10 21:30:42
Nahááát! Most nézem, hogy Salieri : Falstaff-ját énekelte Gregor - Pál - Zempléni - Gulyás - Gáti. És mindezt egy spanyolnál... ;) Asszem letöltöm!
36   alberich • előzmény35 2004-08-22 10:09:22
És szép, telt keblei is? Vagy tévednék?
35   Konrad Wallenrod • előzmény33 2004-08-20 10:25:24
épp ellenkezôleg: nagy és telt hangja van... nyilván összkevered valaki mással...
34   frushena • előzmény33 2004-08-20 06:02:07
Nem tőled hallottam ezt először!
Hát igen ízlések és pofonok! Nem tetszhett mindenkinek ugyanaz!
33   Bulvár Kund • előzmény31 2004-08-20 01:32:57
Különösebb bajom nincs vele,egyszerűen én még csak rosszul hallottam énekelni (NB.: kicsi,de levegős hang)Előadásmódja pedig olyan túllihegett, ami az én egyszerű ízlésem szerint kimeríti a \"zenei giccs\" fogalmát. Vivaldijai kifejezetten viccesek. De biztos az én ízlésemben a hiba.
32   frushena 2004-08-19 16:03:53
A Bartoli topic-ban egy kis szösszenet a művésznőről!
31   Outsider • előzmény28 2004-08-19 11:38:11
Neked mi bajod vele?
30   frushena • előzmény28 2004-08-19 10:45:58
Hogy mit? Én magát az egész lényét kedvelem! Szimpatikus és nagyon szép hangja van! Vannak akik szerint \"túljátszik\" dolgokat. Olyan énekstílust fejlesztett ki, ami annyira egyedi és csak rá jellemző... Amúgy szinte semmit sem tudok róla. Annyit azonban igen, hogy Vivaldi, Händel, Mozart operáit és dallamait csodálatosan kelti életre! :)
29   frushena • előzmény27 2004-08-19 10:40:27
És Bartoli meg szépen felénekelte a dalokat! :)
28   Bulvár Kund 2004-08-19 00:39:05
Mondjátok meg, legyetek szívesek, mit szerettek Bartolin! Tényleg kíváncsian várom a válaszokat!
27   beckmesser 2004-08-18 10:49:05
Érdemes tanulmányozni és élvezni Bartoli Salieri albumát. Nagyon jó zeneszerzô volt.
26   frushena • előzmény25 2004-08-17 20:50:00
Immungyenge volt szerencsétlen! Az a sok munka, munka, nők, bemutatók és egy kukacoskodó zeneszerző aki egyszerre csodálta, imádta és gyűlölte! Nem épp ingerszegény kapcsolatuk lehetett.
25   janomano • előzmény24 2004-08-17 20:45:53
Hát erre nem kellett \'91-ig várni.
Már a \'78-as életrajzban (Hézser Zoltán - Zeneműkiadó) krónikus vesegyulladásban jelöli meg a halál okát (más modern forrásokra hivatkozva) és Salieri szerepét Puskin fantáziájának (egyébként remek romantikus drámai ötlet) tulajdonítja.
24   frushena • előzmény23 2004-08-17 20:38:58
...Kimutatták, hogy nem Salieri ölte meg szegény Wolfit!
23   janomano • előzmény17 2004-08-17 20:14:11
Erről meg mindig az ilyen kezdetű viccek jutnak az eszembe: \"Amerikai tudósok kimutatták...\"! :-)
22   janomano • előzmény18 2004-08-17 20:11:56
:-)))
21   frushena • előzmény18 2004-08-17 20:10:24
Akkor minden kutató hülye lenne? Nemhinném!
20   alberich 2004-08-17 10:56:45
Mielôtt a dolog tébolyba fulladna, javaslom, olvassa el mindenki aki hozzászól vagy érdekelt Volkmar Braunbehrens Salieri könyvét. Ez az utolsó szó eddig a zenetudományban, asszem 1991-es kötet. Sajna nincs meg magyarul.
19   Megén • előzmény18 2004-08-17 10:37:51
Jajistenem! Nemánne!
18   Steff 2004-08-17 09:18:30
De igen, ő volt. Az a szemét. Gyilkos!
17   frushena 2004-08-17 08:54:18
\"
Nem Salieri ölte meg Mozartot

Miután a 35 éves zseniális, látszólag teljesen egészséges komponista magas lázzal hirtelen ágynak esett, egész teste felpüffedt, majd két hétig tartó szenvedés után kómába esett és 1791-ben meghalt, lábra kapott a hír, amelyet sok kutató meg is erősített, hogy Mozartot féltékeny riválisa, Salieri mérgezte meg. Dr. Faith Fitzgerald, a Kaliforniai Egyetem orvosprofesszora szerint azonban Mozartot reumás láz okozta szívelégtelenség ölte meg. Ráadásul a baja nem is volt újkeletű, csak igyekezett eltitkolni. A források szerint gyermekkorában kétszer is reumás lázon esett át, és az állapotán sokat rontott az e korban szokásos eljárás: az érvágás. Az a két roham legyengítette a szívét, és a harmadikat már nem bírta ki. Minderre a kutatónő egykorú leírásokból következtetett.\"

(sulinet.)
16   frushena • előzmény15 2004-08-03 21:35:22
Kezdek megnyugodni, hogy nem volt hiábavaló a topicnyitás! :)
15   Tamás 2004-08-03 21:29:54
Jó, hogy nyitottatok Neki is egy lapot.
Én a versenyművei közül csak egy fuvola-oboa koncertet hallottam C-dúrban.
Őszintén szólva az elég gyatra munka.
De a Falstaff operája egészen jó!
14   frushena • előzmény10 2004-08-03 17:30:55
Köszi-kösz az info-kat! :)
13   frushena • előzmény12 2004-08-03 17:30:34
Vagy inkább mégsem nyitom meg! Ott van a Kedvenc énekesek topic. Igaz itt jön szóba az a kavarodás amit itt megemlítettem. Nagyon sok minden van egyhelyen! Cecilia jelen esetben megérdemelne egy külön topico.t ahogy Callas is! Vagy lehet mégis megnyitm .... Hmmmm, még meggyőzöm magam!
12   frushena • előzmény8 2004-08-03 17:28:04
Kérésedre már meg is gyártom! Én is rettenetesen szeretem Cecilia Badrtoli-t. Szédületes, hogy milyen hangal rendelkezik.
11   Sesto 2004-08-03 16:47:09
Hát azért az opera semiseria-ja \"Axur re d´Ormus\" sem kis falat, söt megkockáztatom, hogy semmivel nem rosszabb(=érstd semmivel nem tartalmaz gyengébb fogásokat, kliséket, mint az azonos korban született más szerzök hasonló darabjai!)

Ráadásul hires énekmester volt, \"neki köszönhetjük\" pl. Caterina Cavalieri-t is, aki nyilván egy osztrák \"leányzó volt\", de mind hiába, a korizlés miatt muszáj volt felvenni az olasz müvésznevet!...
S ha nincs Cavalieri, akkor most nem ilyennek ismernénk \"Kostanze\", vagy akár \"Donna Elvira\"(=bécsi változat!) és \"Mlle. Silberklang\" szerepeit!
Salieri képezte, Mozart szerepeivel lett igazi primadonna assoluta!
10   Búbánat • előzmény1 2004-08-03 10:03:07
Saliero mondta tanítványáról, Schubertről:
- Mindent tud! Lángész! Ír dalokat, miséket, operákat, vonósnégyeseket. Mindent, amit csak akartok.

Egy kis történet:

1815-ben Schubert a 100 éves lichtenthali plébánia jubíleumára misét írt (F-dúr). Salieri a mise előadása után átölelte, s így szólt: - Tudom, hogy még sok dicsőségben lesz részem azért, mert a tanítványom voltál.

Érdekes, arról nem tudok, hogy Schubert később hogyan emlékezett vissza mesterének érdemeire. És ne felejtsük el, hogy további két géniusznak is Salieri volt a tanára: Beethoven 1793-1802 között nála tanult olasz drámai kompozíciós technikát, de Liszt is egyike volt a tanítványainak. Hogy ők, hogyan emlékeztek visssza a mesterükre, arról nem szól a fáma.
9   Búbánat 2004-08-03 09:41:35
Ez a fórum,tehát, azért jött létre, hogy Salierit rehabilitáljuk? Már, ha egyáltalán szüksége van rá...
A filmet nem szerettem, és a színpadon sem. Eleve a Puskin mű, de még Rimszkij-Korszakov operája sem hatott meg.
Egyáltalán, véleményem szerint túldimenzionált az egész Mozart-Salieri \"ügy\".

Viszont, önmagában, Salierit szívesen hallgatom. Operái nyilván nem veszik fel a versenyt a korabeli zeneszerzőkével, de azért sok pompás darab született invenciójából. Pl. a Falstaff. Ebből a Hungarotonnál kijött egy szép felvétel Gregorral, amit szívesen hallgatom.
8   Konrad Wallenrod • előzmény6 2004-08-03 09:38:58
... én elsôsorban Cecilia-fan vagyok. :-)
Róla nincs itt topik?
7   Nephtys • előzmény2 2004-08-03 09:32:22
Láttam bizony! Tényleg klassz.
6   frushena 2004-08-03 08:34:51
Salieri, Antonio (1750-1825)
Cím: The Salieri album Cecilia Bartoli

1. La secchia rapita : Son qual lacera tartana (Renoppia) 2., La scuola de\' gelosi : Or ei con Ernestina... Ah sia gia (La contessa) 3., La fiera di Venezia : Vi sono sposa e amante (Calloandra) Palmira, regina di Persia : Voi lusingate invano... Misera abbandonata (Palmira) 5., La cifra : E voi da buon marito... Non vo\' gia che vi suonino (Lisotta) 6., La cifra : Alfin son sola... Sola e mesta (Eurilla) 7., Il rico d\'un giorno : Dopo pranzo addormentata (Lauretta) 8., La secchia rapita : No: non vacillera... (Gherarda) 9., Palmira, regina di Persia : Lungi da me sen vada... (Palmira) 10., tLa finta scema : Se lo dovessi vendere (Ninetta) + 11., Il rico d\'un giorno : Eccomi piu che mai (Emilia) 12., La grotta di Trofonio : La Ra La (Ofelia) 13., Armida : E non degg\'io seguirla... Lungi da te... Forse, chi sa? veranno... Vieni a me sull\'ali d\'oro (Rinaldo)
Megjelenés: London : Decca, 2003
5   frushena 2004-08-02 22:32:58
uno.hu-n vannak érdekességek. Most nem tom fejből a címet, de ha megtalálom beírom!
4   frushena • előzmény3 2004-08-02 22:07:23
És azt hiszem valamely fiatalkori művén Salieri sírt is a gyönyörtől és a dühtől. Hmmm, micsoda érzelmek.
3   Konrad Wallenrod • előzmény0 2004-08-02 22:03:04
Puskin fujta fel a Salieri ügyet. Bizonyára szerette volna, ha Salieri párbajozik Mozarttal. A Varázsfuvolára egy hintóban mentek, (S. és M.) és Salieri nem gyôzte lelkendezéssel. Errôl van egy Mozart-levél.
2   frushena • előzmény1 2004-08-02 21:42:51
Szerintem sem. Láttátok a filmet? Bizony, azt \"a\" filmet! Csodajó! És amennyi Salieri-t én hallottam semmi gondom nem volt vele. Komplexusai voltak. Azért rossz lehetett neki!
1   janomano • előzmény0 2004-08-02 21:33:56
Schubert egyik mestere volt.
Olyan rossz arc nem lehetett!
0   frushena 2004-08-02 21:27:14
ISMERJÜK MEG SALIERI-t!
Remélem nem utálnak nagyon! :)
Ha már van \"Mozart-ról magasabban\" legyen \"riválisáról\" is szó! Nem nagyon emlegetett zeneszerző. És megmondom őszintén én sem nagyon ismerem. Bartoli : The Salieri Album az nagyon rendben van.
Húdenagyon irígy volt Mozart-ra ez köztudott. Dühítette az ifjonc trágársága. Szóval építő jellegű politikamentes hozzászólásokat várnék! :)) Köszi minden kedves momus-olónak.
   
Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Erkel Színház

"Bohém kiskarácsony"
ismétlés: 14:00

16:00 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

A Magyar Rádió Gyermekkórusának együttesei
Vezényel: Matos László
"Karácsonyi koncert"

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, Kupolaterem

"Házimuzsika a Zeneakadémián"
Fülei Balázs tanítványai

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti Kamaraterem

Rónai Gábor (trombita, tanára: Kirsch János)
A Zeneakadémia BA I. évfolyamos hallgatói
Vezényel: Kováts Péter
TELEMANN: G-dúr szvit, TWV 55:G10 („Burlesque de Quixotte”)
HÄNDEL: D-dúr szvit trombitára és zenekarra, HWV 341
MOZART: D-dúr divertimento, K. 136
HOLST: Szent Pál-szvit, Op.29/2
PHILIP GLASS: Company (vonószenekari változat)
WEINER: Divertimento, op. 20 – Jó alapos csárdás, Rókatánc

18:00 : Budapest
MTA Zenetudományi Intézet

Kalafszky Adriana (szoprán), Lachegyi Imre (blockflöte), Szászvárosi Sándor (viola da gamba), Tegyei Zoltán (csembaló), Nagy Réka (viola da gamba)
"Barokk muzsika - hangverseny Telemann halálának 250. évfordulójára"

19:00 : Budapest
Aranytíz Kultúrház

"Történelmi Táncklub a Mare Temporis táncosaival"

19:00 : Budapest
Klauzál Gábor Budafok-Tétényi Művelődési Központ

Harsányi Elina (hegedű)
Budafoki Dohnányi Zenekar
Vezényel: Kornel Laszlo Thomas
C.Ph.E. BACH: D-dúr szimfónia
BARBER: Hegedűverseny op. 14
SIBELIUS: II. szimfónia

19:00 : Budapest
Klebelsberg Kultúrkúria

Tóth Armand karmester, zeneszerző
Horváth Béla (oboa), Granik Anna (zongora)
Házigazda: Detvay Mária Marcella
"Grazioso Zeneszalon"

19:00 : Budapest
Magyar Rádió Márványterme

Ted Rosenthal zongora
"Gershwin-est"

19:00 : Budapest
Nádor Terem

Belovári Beatrix (barokk fuvola), Tóth-Vajna Zsombor (csembaló)
Harmonia Caelestis Barokk Zenekar
Tóth-Vajna Gergely (moderátor)
Purcell, Couperin, Händel, Stanley és J. C. Bach művei

19:00 : Budapest
Óbudai Társaskör

Érdi Tamás (zongora)
CHOPIN: Andante spianato és nagy polonéz, Op.22
DEBUSSY: A boldog sziget
Suite bergamasque
BARTÓK: Este a székelyeknél, BB 51/5
Improvizációk magyar parasztdalokra, op. 20, BB 83
Román népi táncok, BB 68
KODÁLY: Marosszéki táncok
BARTÓK: Allegro barbaro, BB 63

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Szabóki Tünde, Wiedemann Bernadett, Horváth István, Rácz István (ének)
Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara, Énekkara, Gyermekkórusa
Vezényel: Vásáry Tamás
KODÁLY: Psalmus Hungaricus
KODÁLY: Szimfónia
KODÁLY: Nyári este
KODÁLY: Budavári Te Deum

20:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti Kamaraterem

Moldoványi András (zongora)
A Zeneakadémia BA II-III. évfolyamos hallgatói
Vezényel: Ménesi Gergely
SUK: Szerenád
BEETHOVEN: 5. (Esz-dúr) zongoraverseny, Op.73
DVOŘÁK: c-moll szláv tánc, Op.46/7
DVOŘÁK: C-dúr szláv tánc, Op.46/1
20:00 : Pécs
Kodály Központ

"Maestro Solti Nemzetközi Karmesterverseny – Döntő"
A mai nap
született:
1873 • Kacsóh Pongrác, zeneszerző († 1923)
1905 • Farkas Ferenc, zeneszerző († 2000)
1917 • Hilde Zadek, énekesnő
1939 • Andor Éva, énekművész († 2014)
1943 • Perényi Eszter, hegedűs
elhunyt:
1792 • Joseph Martin Kraus, zeneszerző (sz. 1756)
1909 • Francisco Tárrega, zeneszerző, gitáros (sz. 1852)
1984 • Jan Peerce, énekes (sz. 1904)