Bejelentkezés Regisztráció

Opera DVD-k


197 Klára 2017-11-06 18:43:35 [Válasz erre: 195 vasmacs100 2017-11-06 08:09:23]

Végzet hatalma beszerezhető a Liszt Ferenc Zeneműboltban (Budapest) is, a 2008. MET  Traviata-ról DVD nem készült - legalábbis eddig nem


196 ebera 2017-11-06 14:57:16 [Válasz erre: 195 vasmacs100 2017-11-06 08:09:23]

Rendeld meg az Amazon.de oldalról. Legegyszerűbb, legolcsóbb, megbízható.


195 vasmacs100 2017-11-06 08:09:23

Keresek Végzet hatalma  és Traviata (2008) DVD-t Jonas Kaufmannal. 


194 csendszóró 2013-02-07 19:47:02
Keresek Végzet hatalma és Don Carlos Cd-ét vagy DVD-ét Rolando Villazonnal.Ha van valakinek írjon privi-ben.Köszi.

193 Heiner Lajos 2013-02-05 20:59:59 [Válasz erre: 192 neptun34 2013-02-05 11:21:09]
Ezt a hozzászólást nem igazán értem. Netrebkonak pár éves gyereke van.

192 neptun34 2013-02-05 11:21:09
Eladó dvd-k!Hibátlan,karcmentes,újszerű! Donizetti. Don Pasquale-Flórez,Rey,Raimondi Decca-5000Ft Donizetti: Szerelmi bájital-Villazón,Netrebko Virgin-5000Ft Miklósa Erika: Alterna-díva -3500Ft Miklósa Erika: Müpa-koncert,2006,vendég: Leo Nucci-3500Ft Érdeklődni: privát üzenetben

191 piazzetta 2013-01-30 19:56:49
Eladók a következő DVD-k és CD-k (új állapotban) Verdi - Il Trovatore / Bonisolli, Plowright, Zancanaro, Cossotto, Washington, Giovaninetti, Verona Opera (2002) – 2000 Ft Rossini - Pietra del Paragone (2007, Chatelet) – 5000 Ft Strauss: Der Rosenkavalier Carlos Kleiber – 6000 Ft Jaques Offenbach: Orphée aux Enfers – Théatre de la Monnaie Bruxelles - 1000 Ft Don Giovanni – Furtwangler, Siepi – 4000 Ft Mozart - Don Giovanni / Kreizberg, Cachemaille, Martinpelto, Page, Ainsley, Pieczonka, Banse, Glyndebourne – 3000 Ft Puccini: Manon Lescault – Domingo, Te Kanawa – 2000 ft CD-k: Cosi fan Tutte – La Petite Bande – 1500 ft Debussy: Images, Childrens Corner – Michelangeli – 1000 ft Schubert 25 Lieder- Ian Bostridge – 1500 ft Le Duo des Chats – Scwarzkopf, Los Angeles, Diskau, Moor e– 1000 ft

190 Búbánat 2012-05-01 14:23:48
[url] http://www.qualiton.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=QILTD&Product_Code=DYNAMIC+DVD+33670&Category_Code=03DVDC; Giovanni Bottesini: Ero e Leandro [/url] - DYNAMIC 33670 DVD (2011) Mindig nagyon közel állt hozzám a XIX. századi olasz opera világa. A jól ismert középső korszakának szépséges alkotásai mellett szenvedélyemmé vált a kora romantika „bel canto” vonulatának „feltérképezése” , de az is vonzott és máig vonz, hogy jobban megismerjem a legkedvesebb komponistám, Giuseppe Verdi mellett elhalványuló (kortárs) szerzőket és műveiket. Így mindig csemegét jelent számomra, ha Verdi hosszú alkotói életének interregnumaként számon tartott időszaka alatt (1871 és 1887) bemutatott operákra és szerzőikre fókuszálva, jobban megismerhetem azt a zenei világot és azt a stílust, melyről eddig csak igen kevés ismerettel rendelkezhettem. Az érdeklődésemet az is motiválja, hogy a nagy olasz zeneköltő árnyékában – főleg a XIX. század harmadik negyedéből – manapság kevés olasz szerző kevés operája vált megismerhetővé, ezért minden alkalom egyben jó ürügy is arra, hogy az adott korszakban alkotó komponistákhoz és műveikhez közelebb férkőzzem. Szeretek magamnak felfedezni mára kissé elfeledett – főleg olasz és francia – operaszerzőket és eddig ismeretlen darabjaikat, s utóbb lehet vitatkozni azon, hogy méltók voltak-e a feledésre, vagy a mai kor operabarátja mai gondolkozásával (értelemmel, füllel, szemmel) már más véleményre jut róluk, azokat megismerve. Ezt a törekvésemet elősegíti az egyes kiadók által megjelentetett operaritkaságok DVD lemezeken történő forgalmazása, melyekről képet kaphatok nemcsak ezekről az elfeledett darabokról, hanem elfeledett alkotójukról is. Ezek a lemezek nemcsak stúdióban felvett vagy élő zenét közvetítik számunkra, de a „színházat is láttatják”: az eddig ismeretlen opera története is megelevenedik a színpadon az alkotók és a szereplők interpretálásában. (Tavalyi szerzeményeim között igen értékesnek tartom az olyan elfeledett alkotásokat, mint voltak például Alberto Franchetti: Germania – Capriccio; Lauro Rossi: Cleopatra - Naxos gondozásában DVD-lemezen megjelent kiadványai.) Mindenképpen kuriozumokról van szó, és ezek engem olykor-olykor lázba hoznak. Így vagyok azzal a lemezzel is, melyről alábbi beszámolómat írom. Ez az említett vágy hajtott a számomra szinte ismeretlen Giovanni Bottesini Ero e Leandro operájának – legalább lemezről történő – megismerése felé. Lemezkritikám tárgya most tehát a Dynamic kiadó gondozásában nemrég közreadott új, DVD- „világpremier”: a görög mondavilág egyik kevéssé ismert történetét megzenésítő operaritkaság: az Ero e Leandro (más nyelvterületen e költői nevek mint Leander és Hero ismeretesek). Giovanni Bottesini, olasz zenész, a legkiválóbb nagybőgővirtuózok egyike (1821-1889). 1846-1855 között Amerikában hangversenyezett (mint karmester is), később párizsi, londoni és olasz operaházakban karmesterkedett, s Firenzében a német kamarazene művelésére egyesületet alapított (Societá del quartetto), végül a pármai konzervatórium igazgatója lett. Nagybőgőre írt művein (Tarantella, stb.) kívül kamarazeneműveket, zenekari darabokat, kórusműveket, dalokat, egyházi zenedarabokat és operákat komponált. A leginkább “Paganini nagybőgőjeként” ismert Bottesini valójában az itáliai zene egyik legeklektikusabb alakja volt a 19. század második felében. Az 1849-ben bemutatott első operája a Coló e Cuba után még 12 színpadi művet komponált, melyek közül kiemelkedik a maga korában igen népszerű Ero és Leandro. Az opera 1879-es bemutatóján nagy sikert aratott, a darab kedvező fogadtatását mutatja a további 29 sikeres előadása is, ami manapság elképzelhetetlen lenne egy új darabnál. A zeneszerző halála után az opera eltűnt a repertoárból, de a DVD tanúsága szerint érdemes volt feltámasztani a jelenlegi színpadra vitelben. Az opera cselekményéül szolgáló görög monda eredetiben röviden a következő: Leander (Leandro), egy abydusi ifjúnak a neve, ki egy Aphrodite-ünnep alkalmával a szemben fekvő Sestusban meglátja Herót (Ero), Aphrodite papnőjét s oly szenvedélyesen megszereti, hogy attól fogva éjjelenkint átússza a Hellespontust, hogy kedvesével találkozhasson; irányította annak a lámpának a fénye, melyet Hero a sestusi torony ablakába tett. Egy viharos éjszakán azonban a lámpa kialudt s Leander a hullámokban lelte halálát; ezek a sestusi partra vetik, hol Hero megpillantja s bánatában a toronyból a mélybe veti magát. Ezt a görög mondát sokan feldolgozták: már az első római császárok idejéből Ovidius neve alatt ránk maradt két hősi levél bizonyítja; költői alakban feldolgozta az V. században élt Musaeus; későbbi korokból is ismert pld. Schiller, Grillparzer műveiből; Than Mórnak egy festménye (1894) is megörökíti a mondát. Boito kissé alakított ezen a történeten, a kétszereplős drámát háromszereplőssé bővítette. Az ókori görög monda színpadra vitelét a rendezés kortalan keretek között igyekszik bemutatni: Ariofarne (basszus) szerelmes Ero-ba (szoprán), érzelmeit mégis mellőzni próbálja. De amikor Leandro (tenor) megérkezik, és rádöbben, hogy az ifjú és a lány között milyen szintű kölcsönös érzések állnak fenn, úgy dönt, hogy bosszút áll rajtuk. Miután Ero ismételten elutasítja közeledését, Ariofarme elhatározza, hogy a legközelebbi áldozati ünnepségre papnői közül őt választja ki. Leandro megpróbálja megmenteni a hajadont, de Ariofarne azonnal lefogatja és száműzi a Hellespont-on túlra. Ero Görögország és Ázsia között félúton a Hellespont egy szigetén egy toronyba van bebörtönözve. Éjjel, mielőtt megérkezne Ariofarne a papokkal, hogy feláldozzák a hajadont, Ero ismét Leandro-t fogadja, aki átúszta a Hellespont-ot, hogy elérje kedvesét. A szerelmesek épp búcsúznak egymástól, amikor hatalmas vihar tör ki, közben meghallják Ariofarne és a papok érkezését. Ekkor Leandro menekül: beleugrik a tengerbe és Ero és Ariofarne szeme láttára belefullad. A győzedelmes Ariofarne hivatja a papokat, hogy véghezvigyék az áldozatot, azonban a hajadon belehal a bánatába, amitől Ariofarne mérges és erőtlen lesz – egy másik papnőt készül kiválasztani áldozatul. A háromfelvonásos opera 102 percében nem annyira az áriákat-kettősöket jegyezzük meg (a zene formavilágára inkább az átkomponáltság a jellemző), nagyon hatásosan van felépítve a dramaturgiája, a partitúrából viszonylag könnyed, melodikus zene szólal meg, ugyanakkor mind a három szereplő nem könnyű áriákat és kettősöket kapott a szerzőtől. Ehhez hozzájárul a papnők önálló és a főhősöket kísérő kartételeinek hol lírai, hol szenvedélyes jelenetei. A zene eklektikus: van benne Boito, Ponchielli is, de összességében mégis Bottesini sajátos stílusjegyei érvényesülnek benne: a senkiére nem hasonlítható kompozíciós technika. A zene stílusa összehasonlítható a késő Verdiével is; rendkívül nagy figyelmet fordít a hangszerelésnek és gazdag kromatikus nyelvet használ. Egyetértek azzal a korabeli megállapítással, hogy Ponchielli La Gioconda és Arrigo Boito Mefistofele című operájával is együtt emlegethető az Ero és Leandro - az e művekből áradó és ihletett dallamosságuk miatt is. Az sem véletlen, hogy mindhárom opera valamilyen módon Boito ”keze nyomát” viseli magán… Az operát az észak-olaszországi Crema városának operaháza, a Teatro San Domenico mutatta be, ahol a 2009. szeptember 4-is 6-i előadáson készült ez a DVD-felvétel. Vèronique Mercier,( Ero), Roberto Scandiuzzi (Ariofarne ) és Gianluca Pasolini (Leandro), valamint az énekkar (Coro Claudio Monteverdi) és zenekar (Orchestra Filarmonica del Piemonta) élményszerűen szolgálták az ügyet: a Bottesini- operát megismertetni a mai közönséggel. A karmesteren (Aldo Salvagno), a rendezőkön (Laura Borello, Gregorio Zurla) és az énekes közreműködőkön is múlott, hogy a felvétel tanúsága szerint igazán nagyszerű, élménybeli előadás sikerét láthattam-hallhattam, és magam is ezt átélhettem a film nézése közben. [url] http://www.youtube.com/watch?v=4bqmaK4iVmo; Egy film montázs a DVD-felvételből [/url]

189 Budapest 2011-08-03 18:03:02 [Válasz erre: 188 CallasForever 2011-08-03 12:24:25]
Nem rossz. Kérdés, hogy a kedvező ár mennyi.

188 CallasForever 2011-08-03 12:24:25
Nem hittem volna, hogy ennyire népszerű lesz a felhívás. Akit még érdekel, a következők maradtak. Kedves fórumozók! Kedvező áron (áron alul) eladnám a következő DVD-ket: 1. Puccini La boheme (Bohémélet) Scotto-Pavarotti-Niska-Wixell-Monk-Pliskha-Tajo, Levine New York (Met) 1977 2. Puccini Il Trittico Cappuccilli-Sass-Martinucci-Plowright-Pons-Gasdia Gavazzeni Milánó (Scala) 1982 3. Verdi Ernani Warner Domingo-Freni-Bruson-Ghiaurov Muti Milánó (Scala) 1982 4. Verdi Luisa Miller Scotto-Domingo-Milnes-Kraft-Giaiotti-Morris Levine New York (Met) 1979 5. Verdi Rigoletto Wixell-Pavarotti-Gruberova-Furnaletto-Vergara Ponnelle Chailly Bécs 1981 6. Verdi Simon Boccanegra Chernov-Te Kanawa-Domingo-Lloyd-Pola Levine New York (Met) 1995 7. Verdi Otello Atlantov-Te Kakawa- Cappuccilli-Bevacqua Pesko Verona 1982

187 parampampoli 2011-08-02 22:16:09
Bocsi, az előzőt privátban akartam küldeni... ha válaszolsz, légyszíves, privátban tedd. Köszi.

186 parampampoli 2011-08-02 21:35:33
Kedves CF! Érdeklődni szeretnék, hogy eredeti műsoros dvd-kről van-e szó, vagy másolatokról, ill. hogy kb milyen árfekvésre gondolsz? Engem esetleg, ártól is függően, egyelőre minden elkötelezettség nélkül az alábbiak érdekelnének: 1. 2. 11. 12. Üdv: Ppp

185 CallasForever 2011-08-02 09:29:20
Kedves fórumozók! Kedvező áron (áron alul) eladnám a következő DVD-ket: 1. Puccini La boheme (Bohémélet) Scotto-Pavarotti-Niska-Wixell-Monk-Pliskha-Tajo, Levine New York (Met) 1977 2. Puccini Madama Butterfly Freni-Domingo-Ludwig-Kerns-Senechal, Karajan 1974 (operafilm) 3. Puccini Il Trittico Cappuccilli-Sass-Martinucci-Plowright-Pons-Gasdia Gavazzeni Milánó (Scala) 1982 4. Verdi Nabucco Bruson-Dimitrova-Burchuladze-Beccaria-Pierotti Muti Milánó (Scala) 1987 5. Verdi Ernani Warner Domingo-Freni-Bruson-Ghiaurov Muti Milánó (Scala) 1982 6. Verdi Luisa Miller Scotto-Domingo-Milnes-Kraft-Giaiotti-Morris Levine New York (Met) 1979 7. Verdi Rigoletto Wixell-Pavarotti-Gruberova-Furnaletto-Vergara Ponnelle Chailly Bécs 1981 8. Verdi Simon Boccanegra Chernov-Te Kanawa-Domingo-Lloyd-Pola Levine New York (Met) 1995 9. Verdi Aida Price-Pavarotti-Estes-Troczyska-Rydl-Langan Navarro San Fransisco 1981 10. Verdi Otello Atlantov-Te Kakawa- Cappuccilli-Bevacqua Pesko Verona 1982 11. Verdi Falstaff Bruson-Nucci-Gonzales-Hendricks-Ricciarelli Giulini London 1982 12. Wagner Die Walküre Morris-Behrens-Norman-Lakes-Moll-Ludwig Levine New York (Met) 1989 Akit érdekel, a részleteket privát üzenetben megbeszéljük. CF

184 Nóri 2010-11-05 14:48:45
Kedves DVD-gyűjtő Operabarátok! A magyar nyelvű honlap, amelyen - eddig - 39 szerző összesen 102 operájának 276 dvd felvételéről van fenn 458 vélemény, új címre költözött: https://sites.google.com/site/operadvdvelemeny Szerkezetében is megújult, lényegesen egyszerűbben áttekinthetővé vált. Érdemes megnézni - sőt újabb beírásokkal csatlakozni is!

183 Búbánat 2010-06-20 18:20:39 [Válasz erre: 182 frushena 2010-06-19 09:52:13]
Kedves Frushena! Megrendeltem már a lemezt. Nagyon kíváncsi vagyok a teljes előadás felvételére, s persze a zenei anyag is módfelett érdekel. Beszámolok majd róla.

182 frushena 2010-06-19 09:52:13 [Válasz erre: 181 Búbánat 2010-06-17 23:27:04]
Ez valóban egy érdekesség, kedves Búbánat! Majd számolj be róla! Az opera hanganyaga érdekelne!

181 Búbánat 2010-06-17 23:27:04
NAXOS DVD OPERA 2.110279 Lauro ROSSI: Cleopatra Augusztusban kijön DVD-n ez az operaritkaság, amit feltehetően megvásárolok: A You Tube-ra feltett alábbi két részlet az operából igen hatásos (Macerata, 24/07/2008), figyelemreméltónak tartom a teljes művet, kinek szerzője Verdi kortársa volt. Rossi kései operáival aratta igazi sikereit, közöttük a Cleopatra (1876) az, melynek zenéje igazi kincs, sok értéket takar; a revideált verziót 2008 júliusában mutatták be Maceratában, az operafesztiválon. Ennek az élő előadásnak a DVD felvétele kerül most a lemezboltokba. Alessandro Liberatore (Marco Antonio) Paolo Pecchioli (Ottavio Cesare) Sebastian Catana (Diomede) William Corrò ¬(Proculejo) Dimitra Theodossiou (Cleopatra) Tiziana Carraro ¬(Ottavia) Paola Gardina (Carmiana) u. a. Orchestra Filarmonica Marchigiana ¬Musikalische Leitung: David Crescenzi Inszenierung und ¬Ausstattung: Pier Luigi Pizzi Choreografie: Gheorghe Iancu. [url] http://www.youtube.com/watch?v=Ws4Mo6GWygU&NR=1; részlet [/url] [url] http://www.youtube.com/watch?v=P9RCmfuraRk&NR=1; másik részlet [/url]

180 der 2010-01-29 19:34:16 [Válasz erre: 176 Nóri 2009-01-22 11:08:26]
Így igaz! Engem is borzasztóan zavar, ha néha látom hány korona, vagy híd van a szereplő szájában. Ennél már csak az a jobb, persze ez a DVD-ről nem jön át, hogy a partnerednek büdös a szája, esetleg pia szagú. Vagy ami a legrosszabb: köpködősen énekel.

179 Nóri 2010-01-29 13:38:05
Kedves Operabarátok! Szeretném felhívni a figyelmeteket a http://groups.google.hu/group/operadvdbank web-site-ra, ahol egy sor opera dvd felvételéről olvasható néhány vélemény. Most a lap nyilvánossá vált, sőt, újabb beírásokat is szeretettel várnak a lap szerkesztői! (Bővebb leírás a web-site "info" oldalán.)

178 Nóri 2009-01-22 15:15:52 [Válasz erre: 177 Szilgyo 2009-01-22 14:38:59]
Valóban arról jutott eszembe.

177 Szilgyo 2009-01-22 14:38:59 [Válasz erre: 176 Nóri 2009-01-22 11:08:26]
Csak nem a koppenhágai Ringet nézed?

176 Nóri 2009-01-22 11:08:26
Talán itt illik leginkább megemlíteni azt a számomra igen zavaró, de egyre divatosabb operatőri fogást már opera dvd-felvételeknél is (eddig csak tévéműsoroknál tapasztaltam), hogy túl közeli közelképeket mutatnak a szereplőkről. Ahogy a valóságban is igen zavarba ejtő volna, ha közvetlen közelről bámulnánk egymás arcába, a kamera "arcba tolása" - számomra legalábbis - a néző oldalról is idegesítő. Vajon miért jött ez divatba?

175 Lysetta80 2008-12-16 12:20:05
Kedves Momus-tagok! Áron alul eladnám 2 20. századi operai dvd-met: Britten: Billy Budd - Peter Pears, Peter Glossopp, Michael Langdon, DECCA (fekete-fehér film) Pizzetti: Gyilkosság a katedrálisban - Ruggero Raimondi, DECCA Mindkét dvd új állapotban van és csak egyszer voltak a lejátszóban. Ha valamelyik kedves komolyzenebarátot érdekli valamelyik felvétel, akkor kérem írjon nekem privát üzenetet. Köszönöm szépen: Lysetta80

174 Speranza 2008-08-11 11:54:55 [Válasz erre: 173 piazzetta 2008-08-10 20:45:09]
Talán minden idők egyik legzseniálisabb operarendezője volt, rengeteg szebbnél szebb operafilmet készített, sokat sazerencsére láttam is közülük (Sevillai borbély, Hamupipőke, Figaro házassága, Orfeo, Odüsszeusz hazatérése, Poppea megkoronázása, Pillangókisasszony, és ugyan nem opera, de színtén zseniális a Carmina Burana-filmje!) Bayreuthi Trisztánját a mű legjobb interpretációi közt tartják számon, és még sorolhatnám. Már húsz éve nincs köztünk? Hihetetlen... R.I.P.

173 piazzetta 2008-08-10 20:45:09
JEAN-PIERRE PONNELLE Augusztus 11-én lesz húsz éve, hogy meghalt. A Sevillai borbély (DG 1972) a legszórakoztatóbb film és opera, amit valaha láttam, azóta, hogy a 80-as években kétszer ment a magyar televízióban, egészen mostanáig. Már első látásra beleszerettem. Egyetlen dvd-t sem néztem meg ilyen sokszor, minden perce boldogsággal és örömmel tölt el. Nem tudok elképzelni jobb Figarót, Bartolót, Basiliót, – és Ambrogiót sem! Mégis, bármilyen kiváló is mind, nem emelkednek ki a produkció egészéből sem ők, sem pedig az egyes részletek, s így a legfontosabb kerül a középpontba: Rossini ellenállhatatlan vonzereje, sziporkázó szellemessége, és vidámsága. Az alakítások nem igazán egyéni produkciók, a figurák mögött ott áll Ponnelle, aki mindegyiket kiformálta, mégpedig szeretnivalóra, vagy legalábbis csodálnivalóra. Bruno Walter írja a zenekarról: egy ember zenél, a többi a hangszer. Csodálatot és forró hálát érzek iránta.

172 macskás 2008-07-23 11:09:54 [Válasz erre: 170 Sesto 2008-07-23 10:26:16]
Az én barátném minden tud:)

171 Sesto 2008-07-23 10:47:52 [Válasz erre: 165 macskás 2008-07-23 10:12:11]
...bocs´ vissza az egész: elnéztem - azt hittem, hogy Piazzetta \"Hoffmann\"-recenziójára vonatkozott a felvetésed! Pardöz! Ja, Aida? És d´Intino? Jöhet!!! Bármikor! Csak nem ebben a (lak)berendezés-style-ban, annak ellenére, hogy remekül csinálta... :-)

170 Sesto 2008-07-23 10:26:16 [Válasz erre: 169 macskás 2008-07-23 10:23:54]
...jóvannnna, de ö nem énekel(t) sem Rózsalovagot, sem Hoffmann-t, míg a Barátnéd - tudtommal - Giulietta-nak a Hoffmann-ban azé´ nekiment! :-)

169 macskás 2008-07-23 10:23:54 [Válasz erre: 168 Sesto 2008-07-23 10:19:47]
Nem lehet keverni, ez egyértelmű:) A Te mezzódra gondoltam:)

168 Sesto 2008-07-23 10:19:47 [Válasz erre: 167 macskás 2008-07-23 10:18:16]
....mejjjjik?! (Remélem nem a tiéddel kevered?!) ;-0)

167 macskás 2008-07-23 10:18:16 [Válasz erre: 166 Sesto 2008-07-23 10:15:46]
A barátnéd:)

166 Sesto 2008-07-23 10:15:46 [Válasz erre: 165 macskás 2008-07-23 10:12:11]
...mi? - illetve KI?! ;-0)

165 macskás 2008-07-23 10:12:11 [Válasz erre: 163 Speranza 2008-07-18 11:16:22]
Na, ez biztos tetszene szesztónak:)

164 piazzetta 2008-07-23 10:05:30
Július 25-én lesz 5 éve, hogy meghalt John Schlesinger angol filmrendező. Kevés operát rendezett, viszont ezeket annál több szeretettel és rendkívüli műgonddal. DVD-ről ismerem az 1981-es Hoffmann meséi-t, és a Rózsalovagot 1985-ből (mindkettő a Covent Garden-ból). Számtalanszor megnéztem őket. A Hoffmann fantasztikus opera, nem köti meg a rendező kezét, így telezsúfolja sokadszori megnézésre is újat mondó, jobbnál jobb játékokkal, poénokkal és elgondolkodtató ötletekkel. Az egyszerű kocsmában lezajló elő- és utójáték a legszebb, legizgalmasabb, és a rendezés itt segít a leginkább Hoffmann történetének megértésében (értelmezésében). A kórus tagjai egyenként szinte az énekes-színészekkel azonos rangú játszanivalót kapnak, a színpad egy pillanatra sem unalmas, egyetlen bamba, fásult, unatkozó kóristát sem látni soha, bárhová esik is a kamera „tekintete” – mintha filmre készült volna. A Rózsalovagban csak kiváló és még kiválóbb színészi-énekesi produkciók vannak, és a játék egyáltalán nem megy az éneklés rovására, ellenkezőleg! A zenekar és a színpad összhangja tökéletes. Solti vezénylése ugyanolyan felvillanyozó, mint a rendezés, és a lényeg, hogy a színi történéseken-folyamatokon alapul (szemben például a C. Kleiber-féle bécsi produkcióval, ahol a karmester gyakran nem figyel a színpadra, sem pedig az énekesekre), sokszor érzelmes, bensőséges és megható, de semmi túlzó „bécsies” érzékiség és csöpögő negéd.

163 Speranza 2008-07-18 11:16:22
Verdi: Aida (BelAir Classiques) Aida - Nina Stemme Radamas - Salvatora Licitra Amneris - Luciana D\'Intino Amonasro - Juan Pons Ramfis - Matti Salminen Il re - Günther Groissböck vezényel: Fischer Ádám rendező: Nicolas Joel Zürich, 2006 május Érdekes előadás, meg van bolondítva azzal, hogy a darab keletkezésének korába helyezték a cselekményt, de ettől nem szól másról az előadás mint a darab. A zenei megvalósítás első osztályú: a címszerepben napjaink legkiválóbb drámai szopránja, Nina Stemme. Izoldaként hallottam először, most olasz szerepben is meggyőz kivételes kvalitásairól. Különlegesen szép, mezzós színű hang, biztos technika, rokonszenves színpadi személyiség, egyszóval kiváó Aida. Radameskét Salvatore Licitra szép színű, igazi olasz spinto-tenor hangon, remekül énekli végig a szerepet, bár nem egy Domingo-formátum, de egész korrekt produkciót nyújt. Luciana D\'Intino impozáns hangon énekel Amnerisként, azonban meglehetősen civil, így nem igazán formátumos az alakítása.Juan Pons kicsit már kopottabb magas regiszterrel ezúttal is remek Amonasro, Salminen pedig zengő hangú Ramfis. Akiknek csömöre van hagyományos Aidákból, azoknak merem ajánlani, nagyon jó előadás.

162 Franca 2008-07-05 18:27:47 [Válasz erre: 161 Haandel 2008-07-05 17:55:40]
Kösz az infókat, ez szuper.

161 Haandel 2008-07-05 17:55:40 [Válasz erre: 160 Haandel 2008-07-05 17:29:00]
Bocs, 2008-07-06, 11:10-12:55 Monteverdi - \'Orfeo 2008-07-13, 10:55-13:16 Rossini - Il Barbiere di Sevilla

160 Haandel 2008-07-05 17:29:00 [Válasz erre: 159 Haandel 2008-06-22 08:57:23]
Anixe HD/Anixe SD (szabadon fogható műholdas HDTV/SDTV csatorna) heti rendszerességgel ad operákat: [url]http://www.anixehd.tv/index.php?id=detail&detail_id=145819;Monteverdi - L\'Orfeo[/url] (1978, Nikolaus Harnoncourt/Philippe Huttenlocher/Jean-Pierre Ponnelle) 2008-07-05, 11:10-12:55 Anixe (Free Sat SD/HDTV, Astra 19.2E) [url]http://www.amazon.com/Monteverdi-LOrfeo-Nikolaus-Harnoncourt/dp/B000JJSRMA;DVD[/url] [url] http://www.anixehd.tv/index.php?id=detail&detail_id=146462;Rossini -Il Barbiere di Sevilla[/url] (1972, Abbado/Ponnelle/Scala) 2008-07-12, 10:55-13:16 Anixe HD/SD [url]http://www.amazon.com/Rossini-Barbiere-Siviglia-Seville-Berganza/dp/B00005RCD7;DVD[/url]

159 Haandel 2008-06-22 08:57:23
A [url]http://www.tvp.pl/tvpkultura/;TVP Kultura[/url] (szabadon fogható lengyel műholdas TV csatorna, HotBird 13E / Astra 19.2E) heti rendszerességgel ad Opera-DVD-t, l. Niedziela z operą. 2008-06-22, 10:40-13:05 G. Verdi: [url]http://www.amazon.co.uk/Verdi-Nabucco-Scala-Muti-NTSC/dp/B00019HP30;Nabucco[/url] 2008-06-29, 11:00-12:40 [url]http://www.amazon.co.uk/Mozart-Nozze-Figaro-Marriage-Glyndebourne/dp/B00004CYO6/ref=sr_1_6?ie=UTF8&s=dvd&qid=1214062996&sr=1-6; Le Nozze di Figaro[/url] Glyndebourne [1994]

158 Speranza 2008-06-15 16:05:13 [Válasz erre: 157 WiseGentleman 2008-06-15 11:28:20]
Igen, tudom, Terfel visszaadta és ő ugrott be helyette, Pár éve még Bayreuthban Hagent meg Hollandit énekelt, még mindig benne van a TOP5-ben! :-)

157 WiseGentleman 2008-06-15 11:28:20 [Válasz erre: 156 Speranza 2008-06-14 16:23:54]
Tomlinson tavaly is ragyogó Wotant énekelt Londonban, tankönyvben kéne tanítani azt a Wotan-búcsúját, amit prezentált! :)

156 Speranza 2008-06-14 16:23:54
Wagner: Die Walküre (Bayreuth, 1992) John Tomlinson, Anne Evans, Nadine Secunde, Poul Elming, Matthias Hölle, Linda Finnie Vez. Daniel Barenboim Harry Kupfer bayreuthi Ringje is hozzáférhető már jó ideje DVD-n, ráadásul jóval olcsóbban, mint a MET- vagy a Chéreau-Ring. A tetralógia második darabja a Walkür. Az előadás abszolút főszereplője: John Tomlinson; hatalmas formátumú figura, hangilag is csúcsformában, ha a színpadon van nem lehet nem rá figyelni, mindenkit elhomályosít maga mellett. Igaz, ezúttal nincs is túl nehéz dolga, ezen a nyáron ugyanis elég közepes gárdát sikerült összetoborozni: Anne Evans harmatgyenge Brünnhilde; vékony, világos hang, mindennemű drámaiság vagy súlyosság hiányzik a hangjából, szóval nekem nem Wagner-szoprán. (Akkoriban még Deborah Polaski is énekelte Bayreuthban a szerepet, érthetetlen, hogy miért nem vele vették fel), Poul Elming korrekt, de nem igazán szép hangú Siegmund, Nadine Secunde hangszínével nincs gond, de a magasságai néhol problémásak. Matthias Hölle Hundingja hangilag kifogástalan, de kissé túljátszott, akárcsak Linda Finnie Frickája. A zenekar gyönyörűen szól Barenboim pálcája alatt, aki helyenként egészen széles tempókat vesz, de az énekesek bírják levegővel. Harry Kupfer rendezése annakidején ultramodernnek számított, ma már egy szolíd, átlagosnak nevezhető Ring, néhány jó ötlettel. Szóval végülis egynek nem rossz ez a felvétel, de ebből a Ringből nekem magasan a Siegfried a kedvencem...)

155 Speranza 2008-06-13 13:15:00
Zandonai: Francesca da Rimini (MET, 1984) Francesca: Renata Scotto Paolo: Plácido Domingo Gianciotto: Corneil MacNeil Malatestino: William Lewis Smaragdi: Isola Jones és még sokan mások Vez: James Levine díszlet: Ezio Frigerio jelmez: Franca Squarciapino rendezte: Piero Faggioni Igazi operaritkaságot adtak ki a Metropolitan előadásában, Zandonai operáját nem nagyon játszák szerte a világon, valószínűleg sosem fog az alaprepertoárba tartozni, de ilyen igényes, sőt fényűző tálalásban érdemes azért megismerkedni vele. A MET-ben mint tudjuk, sosem spórolnak semmin, minden megalomán, hiszen a mecénások tartják fenn az operaházat, és nekik ugyebár jár valami a pénzükért... hát ez esetben is megkapják. Látványos díszletek közt, pazar jelmezekben mozognak a szereplők, mintha csak egy operafilmet látnánk, és közben még a zene is szól... s hogy milyen zene? Hát, kb. olyasféle, mintha Puccinit ötvöznénk Richard Strausszal. Első hallásra kicsit bombasztikus, de alapjában véve nem is rossz. A címszerepben Renata Scotto kellemes csalódás. Stúdiófelvételein gyakran bántóan élesa hangját nem mindig szeretem, de itt most tetszett (talán az is közrejátszik, hogy mással még nem hallottam előtte ezt az operát). Domingo természetesen ezúttal is hozza a formáját, egy-két kényesebb magasságot leszámítva tökéletes produkciót nyújt. Corneil MacNeil kissé száraz hangon, de nagy elánnal veti magát a szerepbe, robusztus, nagyszabású, zord figura. A légiónyi kisebb szereplő közül kiemelném Isola Jones-t, aki korábban már kétszer okozott csaldást MET-DVD-ken (Végzet hatalma és rigoletto). Ezúttal szépen, kegyenlítetten énekelt. Maestro Levine a MET zenekara élén ezúttal is perfekt produkciót kínál. Szóval, ha valaki unja már a sok Carment meg Bohéméletet, hajrá, tegye be a lejátszóba ezt az operát. A teljes magyar librettó megtalálható a neten itt: http://www.tarjangz.eu/libretto/szovegek/fdrimini.txt

154 Búbánat 2008-06-13 10:05:28
[url]http://www.phoenixedition.com/tosca; Tosca [/url] - új DVD, új kiadó

153 Speranza 2008-06-07 15:51:51
Mozart: Don Giovanni (Deutsche Grammophon DVD, MET, 2000) Don Giovani: Bryn Terfel Leporello: Ferruccio Furlanetto Donna Anna: Renée Fleming Don Ottavio: Paul Groves Donna Elvira: Solveig Klingelborn Kormányzó: Szergej Kopcsak Zerlina: Hei-Kyung Hong Masetto: John Relyea A Metropolitan 2000-ben felvett előadása sztárszereposztást kínál, a szereplők közül többeket hallhattunk már lemezfelvételeken is az itt énekelt szerepükben. Bryn Terfel a címszerepben valamivel robusztusabb alkat, mint amilyennek egy Don Giovannit képzelünk, de vokálisan és színészileg is kiválóan teljesít. Furlanetto Leporellója kifogástalan, persze Karajan felvétele óta súlyosabb lett a hangja, de alakítása a régi. Renée fleming Donna Annaként ezúttal jobban tetszett, mint Solti lemezén, vehemensen drámai, ami nem épp jellemző más felvételek Annáira, viszont ez a vehemencia helyenként verizmusba csap át és a hangi teljesítmény rovására megy. Paul Groves megfelelő Ottavio, Solveig Klingelborn Elvirája viszont egy torz karikatúra, valóaággal szétripacskodja a szerepet, és hangilag sem kiegyenlített: a köztéplágéban szép tónusú hang a mélységekben kiürül, fent pedig elvékonyodik, zörejessé válik. Szergej Kopcsak korrekt Kormányzó, bár némileg sötétebb hangokhoz vagyok szokva... A Zerlina-Masetto páros is megállja a helyét; Hei-Kyung Hong Zerlinája kissé fura, de nem rossz, John Relyea pedig inkább Don Giovanni-alkat, mint Terfel, de hangilag pont a helyén van. James Levine a tőle megszokott perfekcionizmussal vezényel, a zenekar kiválóan szól a keze alatt. A MET kórusáról általában nincs túl jó véleményem (főleg a női kar szól nagyon csúnyán némely felvételen), de ezt a nem túl nagy feladatot korrektül megoldják. A rendezés - mint a MET-ben általában: hagyomásnyos, mondhatni \"jelmezes koncert\", viszont megalomán díszletek közt, ami azért igencsak \"megdobja\" a produkciót (mindkettőt Franco Zeffirelli jegyzi!), a jelmezek szépek (Anna Anni). Korunkban, amikor már nagyon is elharapóztak a szinte díszlet nélküli, civil ruhás, vagy agyonmodernizált operaelőadások, öröm látni egy ilyen igazi, régi vágású, a legjobb értelemben \"hagyományos\" Don Giovanni-produkciót.

152 szürke barát 2008-05-28 10:49:20
Sziasztok! Keresem azt a Benoit Jaquot rendezte Tosca operafilmet, amelyet idén március 16-án leadott a Duna TV. Sajnos akkor nem sikerült felvenni, most viszont egy születésnapra szeretném ajándékozni. Megvenném, ha lehetne, de magyar felirattal ez (sem) nincs. Nekem csak úgy lenne érdekes, anélkül egyáltalán nem. Kérdésem tehát az, hogy felvette-e valaki akármilyen formában, és tudna-e készíteni belőle egy másolatot. Vagy kölcsönadni nekem, és én megoldom a duplikálást. Minden megoldás érdekel, tekintettel arra, hogy egyéb beszerzési forrás nem létezik. Előre is köszönöm.

151 tarnhelm2 2007-11-06 13:51:28 [Válasz erre: 150 Semmelweis 2007-11-06 13:45:58]
De bizony van. A vonalkód száma 7 24349 28519 4 :)

150 Semmelweis 2007-11-06 13:45:58 [Válasz erre: 149 tarnhelm2 2007-11-06 13:23:29]
Nincs is ilyen DVD-d...

149 tarnhelm2 2007-11-06 13:23:29 [Válasz erre: 148 Semmelweis 2007-11-06 13:15:12]
Szerintem a saját dvdmről másoltam. Itt van a kezemben. De nem 125, hanem 126. bejegyzés.

148 Semmelweis 2007-11-06 13:15:12 [Válasz erre: 147 tarnhelm2 2007-11-06 12:53:54]
Szerintem nem rólad másoltam. Te is onnan másoltad rosszul, ahonnan én. Más megfejtés...??





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.