vissza a cimoldalra
2017-11-19
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Momus társalgó (6263)
Milyen zenét hallgatsz most? (24979)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60134)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2276)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3855)
Társművészetek (1217)
Kedvenc művek (142)
Kedvenc előadók (2813)
Haladjunk tovább... (205)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11196)
A csapos közbeszól (94)

Erkel Színház (8508)
Kedvenc magyar operaelőadók (1010)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (561)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6425)
Operett, mint színpadi műfaj (3347)
Kodály Zoltán (347)
Élő közvetítések (6681)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (364)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2410)
Kolonits Klára (1015)
Bartók Béla szellemisége (233)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1175)
Franz Schmidt (2953)
Verdi-felvételek (530)
Kocsis Zoltán (640)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2414)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

470   Sipi • előzmény468 2014-06-04 14:57:20
Zoboki Gábor ezen a videón is azt mondja, hogy a MÜPA alap-formája a klasszikus cipősdoboz-forma.
468   Haandel • előzmény391 2014-06-03 18:05:13
Greater music dynamics in shoebox-shaped concert halls

…From a shoebox hall's sidewalls, strong reflected sound arrives to listeners' ears from directions where human directional hearing sensitivity is the highest. Sound reflected from the sidewalls strengthens the especially strong higher overtones that players produce during a whole orchestra fortissimo, but not during pianissimo passages. …

(Phys.org Mar 04, 2014)
391   zalbarna • előzmény390 2014-05-24 19:03:33
Az általánosan elfogadott ( bár számos méréssel is alátámasztott) ÉRDEKMENTES vélemények azt mondják, a legjobb egy egyszerű téglalap formájú terem, ami soha nem lehet párszáz székesnél nagyobb.... ( ZAK nagyterem az etalon és a maximális nagyság. )

Vannak az ún "sikeresen tervezett" akusztikai terek nagyobb létszámra ( az Opera, Erkel stb ( tölcsér) forma, aminek az eredete az ókorba nyúlik vissza.

A főbb fontos tényzők egy nem tervezett ( téglalap ) alakú térben: 1. Csörgővisszhang kiküszöbölése ( párhuzamos nagy felületű ÜRES síkok között jön létre. Ez elkerülhetö a sima sík nem túl gyakori megtörésével ( domborminták, 2 méterenként falilámpák, kiszögellések stb.

Ami fontos: Kerülendő a visszaverődés teljes csillapítása ! Az emberi hallás 80 százalékban a visszavert hangokat hallgatja. Ez adja meg a természetes akusztikai közeg érzetét és ami ebből következik: akusztikai szempontbóé a leghatékonyabb zenei megjelenést. ( Pörszi nem mindegyí, h milyen az a zene...:)

390   Haandel • előzmény380 2014-05-24 17:42:39
Hát az élő !!! :)) (380)

Jó, akkor én is kérdezek valamit: (376 ;-)
Mennyire fontos a termek akusztikája az élő előadásoknál?
380   zalbarna • előzmény379 2014-05-16 08:41:24
Hát az élő !!! :))

Kösz, hogy beírtad, jó volt elolvasni.
379   Sipi 2014-05-16 08:32:14
A szép emlékű Hifi Magazin 1980-as számában feltettek kérdéseket ismert, zenével foglalkozó embereknek. Nagyon érdekesek a válaszok, de nagyon ide illik Pernye András válasza a következő kérdésre: "Véleménye szerint több információt is nyújtanak-e a hanglemezprodukcióról (a karmester képességeiről, a zenészek játékáról, a hangszerek számáról és minőségéről) a mind tökéletesebb készülékek?"
Pernye válasza: "A hanghűség gépi visszaadása nézetem szerint végtelen folyamat, amely a hangrögzítés feltalálása óta vitathatatlanul folyvást közelebb kerül a zene áttételmentes, hangzó valóságához. De figyelmeztetni szeretném az olvasót: végtelen folyamatról van szó! Ebben az összefüggésben szinte mindegy, hogy a végtelen távolságban fekvő célpont (=az eredeti hangzáskép) közelebb került-e néhány kilométerrel vagy akár néhány ezer kilométerrel."
Innentől kezdve számomra nem az a kérdés, hogy analóg vagy digitális, kvadrofon vagy 7.1, binaurális vagy monaurális :-), hanem hogy énhozzám melyik áll közelebb.
Műsorajánló
Mai ajánlat:
10:00 : Budapest
MOM Kulturális Központ

"A hangszerek világa" – MVM Koncertek
Vigh Andrea hangszerbemutató koncertje gyerekeknek

11:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Nyíregyházi Cantemus Vegyeskar (karigazgató: Szabó Soma)
Budafoki Dohnányi Zenekar
Előad és vezényel: Hollerung Gábor
"Vokális univerzum"
KODÁLY: Liszt Ferenchez
KODÁLY: Akik mindig elkésnek
KODÁLY: Öregek
KODÁLY: Jézus és a kufárok
KODÁLY: Mátrai képek

11:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Várjon Dénes, Roman Rabinovich (zongora)
Veronika Eberle (hegedű), Perényi Miklós, Marie-Elisabeth Hecker (cselló)
Escher Vonósnégyes:
Adam Barnett-Hart, Danbi Um (hegedű), Pierre Lapointe (brácsa), Brook Speltz (cselló)
"kamara.hu/4"
A Zeneakadémia Kamarazenei Fesztiválja
SCHUMANN: Fantáziadarabok, Op.88
SOSZTAKOVICS: 9. (Esz-dúr) vonósnégyes, Op. 117
SCHUMANN: Meseképek, Op.113
SMETANA: g-moll zongoratrió, Op.15

11:00 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

"Énekeljen mindenki!"
KODÁLY: Háry János

11:00 : Budapest
Erkel Színház

MOZART: Parázsfuvolácska

17:00 : Budapest
BFZ Székház

Bodó Antónia, Illési Erika, Molnár Noémi, Nagy Gabriella (hegedű),
Gálfi Csaba, Juhász Barna, Yamamoto Nao (brácsa), Kertész György,
Mód Orsolya (cselló), Jóföldi Anett (fuvola), Szitka Rudolf (klarinét),
Polónyi Ágnes (hárfa), Teraszova Brigitta (zongora)
"Vasárnapi Kamarazene"
ENESCU: F-dúr hangversenydarab brácsára és zongorára
MOZART: A-dúr klarinétkvintett, K.581
BAC: Elegiac Trio
DVOŘÁK: Esz-dúr vonósnégyes, Op.51, No.10

18:00 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Juhász István (tenorharsona), Veér Mátyás (basszusharsona)
Kodály Filharmonikusok Debrecen
Vezényel: Dobszay-Meskó Ilona
KODÁLY: Galántai táncok
HIDAS: Florida - kettősverseny
LAJTHA: VI. szimfónia, Op.61

18:00 : Budapest
FUGA Budapesti Építészeti Központ

Környei Miklós (gitár), Pregun Tamás (zongora)
BEETHOVEN: G-dúr szonáta (Op.49, No.2)
TÁRREGA: Traviata fantázia
RODRIGO: Concierto de Aranjuez
RAHMANYINOV: Etudes-Tableaux (Op.33)

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Simon Izabella, Várjon Dénes (zongora)
Megyesi Zoltán (tenor), Muriel Cantoreggi (hegedű), Kim Kashkashian (brácsa), Perényi Miklós (cselló)
Klenyán Csaba (klarinét), Radovan Vlatković (kürt)
Escher Vonósnégyes:
Adam Barnett-Hart, Danbi Um (hegedű), Pierre Lapointe (brácsa), Brook Speltz (cselló)
"kamara.hu/5"
A Zeneakadémia Kamarazenei Fesztiválja
BRAHMS: Változatok egy Schumann-témára, Op.23
SCHUMANN: A költő szerelme, Op.48
WOLF: Olasz szerenád
DOHNÁNYI: C-dúr szextett, Op.37

19:00 : Budapest
Erkel Színház

ROSSINI: Olasz nő Algírban

19:00 : Budapest
MűPa, Fesztivál Színház

"Cimbalom és tárogató, hagyomány és megújulás"

19:00 : Budapest
Marczibányi Téri Művelődési Központ

Kemény Krisztina és tanítványai (gordonka)
Fauré, Glazunov, Popper, Klengel, Csajkovszkij és Dvořák művei

19:00 : Budapest
Nádor Terem

Solymári Tímea (gitár)

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Musica Nostra Nőikar, Szekér Bernadett (zongora)
vez.: Mindszenty Zsuzsánna
Meláth Andrea (mezzoszoprán), Szabó Ferenc János (zongora)
Vass Lajos Kamarakórus, Baja Mónika (zongora)
vez.: Darázsdi Zita és Somos Csaba
Kolonits Klára, Megyesi Schwartz Lúcia (ének)
Budapesti Monteverdi Kórus
Erdődy Kamarazenekar (koncertmester: Szefcsik Zsolt)
vez.: Kollár Éva
"A KÓTA ünnepi hangversenye Orbán György 70. születésnapja alkalmából"
ORBÁN GYÖRGY: Missa sexta
ORBÁN GYÖRGY: Kilenc dal Weöres Sándor verseire
ORBÁN GYÖRGY: Prédikátor-ének
ORBÁN GYÖRGY: Liber scriptus
ORBÁN GYÖRGY: Tószunnyadó
ORBÁN GYÖRGY: Zsoltárváltozat
ORBÁN GYÖRGY: Tavaszi szél
ORBÁN GYÖRGY: Stabat Mater
10:00 : Tatabánya
A Vértes Agorája

Tatai Ütőegyüttes:
Májer Dániel, Wéber Péter, Molnár Szabolcs
Szerkesztő, műsorvezető: Ocskai Gabriella
"Ráhangoló"
A mai nap
született:
1921 • Anda Géza, zongorista († 1976)
1928 • Pernye András, zenetörténész, zenekritikus († 1980)
1944 • Agnes Baltsa, énekes
elhunyt:
1828 • Franz Schubert, zeneszerző (sz. 1797)