vissza a cimoldalra
2018-08-15
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61014)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2282)
Társművészetek (1268)
Momus társalgó (6348)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4053)
Milyen zenét hallgatsz most? (24997)
Haladjunk tovább... (213)
Kedvenc előadók (2821)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11286)
A csapos közbeszól (95)

Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (758)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (984)
Élő közvetítések (7342)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1464)
Franz Schmidt (3166)
Birgit Nilsson (36)
Erkel Színház (9452)
Jules Massenet ! Ki ismeri ? (302)
Fanyalgások és Nyavalygások… avagy virtuális siránkozó elégedetleneknek (155)
A nap képe (2077)
Pantheon (2243)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6677)
Opernglas, avagy operai távcső... (20129)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4330)
Dmitrij Dmitrijevics Sosztakovics (93)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2837)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

469   zalbarna • előzmény468 2014-06-03 19:05:34
That's it ! :)))

( Mégiscsak ér valamit a Zak akusztika tanára...Csak oda kell figyelni. Pap János ezt tudja és tanítja. És A rádió mérnöke Ujházy László előadásokat is tart erről.. Kérdés, hogy tényleg érdekel-e valakit :))
468   Haandel • előzmény391 2014-06-03 18:05:13
Greater music dynamics in shoebox-shaped concert halls

…From a shoebox hall's sidewalls, strong reflected sound arrives to listeners' ears from directions where human directional hearing sensitivity is the highest. Sound reflected from the sidewalls strengthens the especially strong higher overtones that players produce during a whole orchestra fortissimo, but not during pianissimo passages. …

(Phys.org Mar 04, 2014)
391   zalbarna • előzmény390 2014-05-24 19:03:33
Az általánosan elfogadott ( bár számos méréssel is alátámasztott) ÉRDEKMENTES vélemények azt mondják, a legjobb egy egyszerű téglalap formájú terem, ami soha nem lehet párszáz székesnél nagyobb.... ( ZAK nagyterem az etalon és a maximális nagyság. )

Vannak az ún "sikeresen tervezett" akusztikai terek nagyobb létszámra ( az Opera, Erkel stb ( tölcsér) forma, aminek az eredete az ókorba nyúlik vissza.

A főbb fontos tényzők egy nem tervezett ( téglalap ) alakú térben: 1. Csörgővisszhang kiküszöbölése ( párhuzamos nagy felületű ÜRES síkok között jön létre. Ez elkerülhetö a sima sík nem túl gyakori megtörésével ( domborminták, 2 méterenként falilámpák, kiszögellések stb.

Ami fontos: Kerülendő a visszaverődés teljes csillapítása ! Az emberi hallás 80 százalékban a visszavert hangokat hallgatja. Ez adja meg a természetes akusztikai közeg érzetét és ami ebből következik: akusztikai szempontbóé a leghatékonyabb zenei megjelenést. ( Pörszi nem mindegyí, h milyen az a zene...:)

390   Haandel • előzmény380 2014-05-24 17:42:39
Hát az élő !!! :)) (380)

Jó, akkor én is kérdezek valamit: (376 ;-)
Mennyire fontos a termek akusztikája az élő előadásoknál?
380   zalbarna • előzmény379 2014-05-16 08:41:24
Hát az élő !!! :))

Kösz, hogy beírtad, jó volt elolvasni.
379   Sipi 2014-05-16 08:32:14
A szép emlékű Hifi Magazin 1980-as számában feltettek kérdéseket ismert, zenével foglalkozó embereknek. Nagyon érdekesek a válaszok, de nagyon ide illik Pernye András válasza a következő kérdésre: "Véleménye szerint több információt is nyújtanak-e a hanglemezprodukcióról (a karmester képességeiről, a zenészek játékáról, a hangszerek számáról és minőségéről) a mind tökéletesebb készülékek?"
Pernye válasza: "A hanghűség gépi visszaadása nézetem szerint végtelen folyamat, amely a hangrögzítés feltalálása óta vitathatatlanul folyvást közelebb kerül a zene áttételmentes, hangzó valóságához. De figyelmeztetni szeretném az olvasót: végtelen folyamatról van szó! Ebben az összefüggésben szinte mindegy, hogy a végtelen távolságban fekvő célpont (=az eredeti hangzáskép) közelebb került-e néhány kilométerrel vagy akár néhány ezer kilométerrel."
Innentől kezdve számomra nem az a kérdés, hogy analóg vagy digitális, kvadrofon vagy 7.1, binaurális vagy monaurális :-), hanem hogy énhozzám melyik áll közelebb.
Műsorajánló
Mai ajánlat:

11:00 : Kaposvár
Szivárvány Kultúrpalota

"Kaposfest"
BRAHMS: Esz-dúr kürttrió
Zempléni Szabolcs (kürt), Alexandra Conunova (hegedű), Fejérvári Zoltán (zongora)
BRAHMS: H-dúr trió Op.8, No.1
Baráti Kristóf (hegedű), Camille Thomas (cselló), Fejérvári Zoltán (zongora)

15:00 : Újhuta
Bretzeinheim-Waldbott-kastély

Szarvas Anna (fuvola)
Wespa-vonósnégyes:
Wolfgang Göllner, Árvayné Nezvald Anett (hegedű), Kóczán Péter (brácsa), Vámos Marcell (gordonka)
"Zempléni Fesztivál"
MOZART: D-dúr fuvolanégyes, K 285
MARAIS: Les Folies d’Espagne
DVOŘÁK: F-dúr „Néger-kvartett”, Op. 96

17:00 : Komlóska
Görögkatolikus templom

Akadémiai Cantus Kamarakórus (Ukrajna)
Művészeti vezető: Emil Sokach
"Zempléni Fesztivál"

19:00 : Kaposvár
Szivárvány Kultúrpalota

"Kaposfest"
PAGANINI: Caprice No.24
Ifj. Sárközy Lajos (hegedű)
Ifj. SÁRKÖZY LAJOS, SZAKCSI LAKATOS RÓBERT: Improvizáció Paganini No.24-es etűdjére
Ifj. Sárközy Lajos (hegedű), Szakcsi Lakatos Róbert (zongora)
LISZT: Paganini etűdök, S.140, No.6
Szakcsi Lakatos Róbert (zongora)
BARTÓK: Román népi táncok BB 68
Ifj. Sárközy Lajos (hegedű), Szakcsi Lakatos Róbert (zongora)
BARTÓK: I. Rapszódia hegedűre és zongorára BB 94
Ifj. Sárközy Lajos (hegedű), Szakcsi Lakatos Róbert (zongora)
Cigányzenei gyökerű művek a klasszikus zenében
Ifj. Sárközy Lajos és együttesének bemutatója

19:00 : Szerencs
Rákóczi-vár udvara

Bohém Ragtime Jazz Band
"Zempléni Fesztivál"
"A szeszcsempészek kora"

20:00 : Sárospatak
Rákóczi-vár udvara

"Zempléni Fesztivál"
A 20 éves Budapest Jazz Orchestra és vendégei
A mai nap
elhunyt:
1907 • Joachim József, hegedűs (sz. 1831)
1951 • Artur Schnabel, zongorista (sz. 1882)
2014 • Licia Albanese, operaénekesnő (sz. 1909)