vissza a cimoldalra
2018-09-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4057)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61041)
Haladjunk tovább... (214)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Társművészetek (1268)
Momus társalgó (6348)
Milyen zenét hallgatsz most? (24997)
Kedvenc előadók (2821)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11288)
A csapos közbeszól (95)

Balett-, és Táncművészet (5550)
Momus-játék (5515)
Opernglas, avagy operai távcső... (20137)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1479)
Operett, mint színpadi műfaj (3700)
Franz Schmidt (3181)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2888)
Pantheon (2260)
Kimernya? (2746)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1061)
Lisztről emelkedetten (917)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (774)
Simándy József - az örök tenor (550)
A nap képe (2093)
Élő közvetítések (7395)
Jonas Kaufmann (2273)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

274   lujza • előzmény273 2016-11-26 01:54:36
Tulajdonképpen Sipivel értek egyet, mi úgysem fogjuk meggyőzni egymást. De megszámoltam a BFZ koncert helyszíneit az idei évadban. Müpa 24; Zak 20; próbaterem 13; Millenáris 4. Feltételezem, valóban aszerint választanak helyszínt, hogy az adott koncert mekkora közönséget érdekelhet. Azt írtad korábban, amire válaszoltam, hogy "a BFZ is megkezdte visszaköltözését a Zak-ra" Persze, hogy részben visszaköltözött a felújítás után, de ettől még a Müpából nem fog kivonulni. És valóban, a Müpába olyan koncerteket érdemes szervezni, melyek megtöltik. Akad ebből jó néhány minden évben.
A kapitalizmus meg szerintem nem arról szól, hogy minden jegyet annyiért adnak el, amennyibe kerül. Pop koncertet például sokkal drágábban, magas kultúrát pedig mindig támogatva.
273   Edmond Dantes • előzmény270 2016-11-25 11:37:07
1) Majd meglátjuk: n e m állíto(tta)m, hogy BFZ kivonul MüPából. Azt írtam, hogy "pesti koncertjeiket megosztják ZAK és MüPa között." És ezt fenntartom. Az arányok pedig tippem szerint a várható nézettség/ek függvényében alakulnak majd. Nézzük meg pár év múlva, hány koncertet tart BFZ évente itt és ott. Dec.2-3-4. (ZAK) Schubert-Bartók koncertjük sem éppen "barokk est és kisebb apparátust igénylő koncert".

2) Szó sincs "siránkozásról". Nem tudom, hogy jön ide a kapitalizmus. V a l ó d i kapitalizmusban szerintem annyi koncertterem (színház stb.) van, ahányra valós, fizetőképes kereslet mutatkozik, teljes és reális áron eladott jegyek alapján. Magyarországon, Budapesten s z ó s i n c s ilyesmiről. A jegyárak többsége -kivéve megasztárok koncertjeit- reálértékben (!) még "szocialista" szinten van...szerencsére, teszem hozzá, de ettől még egészségtelenül sok koncertterem és színház van és még továbbiak épülnek, amiknek jó részét állami, önkormányzati forrásból tartják el...MüPa sem kivétel ez alól. Ez n e m "versenyzés", főleg nem "kapitalista" szemmel, legfeljebb szocialista "munkaverseny" :-) ...az adófizetők pénzén + (és ez a nagy baj) szeretem/nemszeretem-alapon.

3) Ennek őszintén örülök :-)
270   lujza • előzmény264 2016-11-24 02:20:52
1) A BFZ-nek eszébe sincs visszaköltözni a ZAK-ra. Minimum egy tucat, de inkább több nagyzenekari koncertet ad évente a Müpában, és emellett a barokk estek és kisebb apparátust igénylő koncertek mennek a Zeneakadémián, melyeket eddig az Olasz Intézetben tartott (ott is van egy hodály koncertterem). Ezeket kisebb bérletekben értékesítik.
2) Ha a kapitalizmus híve vagy, akkor nem kellene siránkozni azon, hogy túl sok a koncertterem Budapesten, kivéve, ha az egyikben érdekelt vagy. Én azt gondolom, versenyezzenek egymással, nekünk az csak jó! Én a végsőkig kiállok a Müpa mellett, amelyik új minőséget hozott a hazai koncertéletbe, elsősorban a hangversenyek színvonalával, de emellett a közönség kiszolgálásával is. Nem tudom, hogy mekkora milliárdokat "öntenek bele", de legalább látszik is az eredmény.
3) Vasárnap délelőtt az unokaöcsém a levél alapján bejutott a kamarazenei fesztiválra, és nagyon örült neki.
264   Edmond Dantes • előzmény263 2016-11-22 08:52:27
Beírása -a sötét hátterű lánclevél-akciótól most eltekintve- legalább két fontos információt tartalmaz.

1) BFZ is megkezdte a visszaköltözést ZAK-ra. Úgy látom, pesti koncertjeiket megosztják ZAK és MüPa között. Nem tudom, milyen rendező elv alapján vannak egyes koncertek itt, mások meg ott, (pl. az, hogy közönségüknek elég nagy a ZAK is? de jelzésértékű.

2) Túl sok a hangversenyterem Bp.-en. Ha helyreáll a világ "régi" rendje, a felújított Erkel és a felújított ZAK (Solti-terme a Fesztivál Színházat is kiválthatja!) bőven elég lehet a koncertigények kielégítésére, nem szólva a szintén felújított Vigadóról, az új BMC-ről, a tervezett városligeti Zeneházról stb. BKK is megvan, komoly befogadó kapacitással. MüPa? Ameddig öntik bele a (tíz)milliárdokat és valamilyen forrásból törlesztik irdatlan és örökkévaló hiteleit, köszöni, elvan. De vajon meddig öntik és törlesztik?--->meddig van el? És k e l l-e, hogy ellegyen?
263   lujza • előzmény257 2016-11-22 02:12:10
Ez a levél hozzám is eljutott a múlt héten, méghozzá abszolút kormánypárti helyről. (Ennyit a politikáról.) Én eleve nem szoktam az ilyen lánclevelekre reagálni. De előzőleg a Fesztiválzenekartól is jött hírlevél, melyben kedvezményesen kínálták ezeket a koncerteket. Akadozhatott a szervezés eleinte, de amit ez a levél állított, azt naivitás elhinni.
257   ulysses 2016-11-20 22:15:45
Tudom, hogy Erkel Színház topicos megnyilvánulásom után sokan azt gondolják majd, hogy azért írok ide is, mert meghúztam a vitriolos kulacsot, mégis biztosítok mindenkit, hogy egy kiegyensúlyozott és alapjáraton kellemes ember pusztán csalódottságot kifejező sorai a következők. Téma: a Zeneakadémia! Ma este elzarándokoltam hírős-nevös Liszt Ferenc Zeneakadémiára, ugyanis SOS!-emailt kaptam pénteken, melyet ide is bemásolok! Fogalmam sincs, honnan tudták az elérhetőségemet, csak arra tudok gondolni, hogy egyszer megbízási szerződéssel –vagyis anélkül- dolgoztam az intézményben –bár ne tettem volna-, s valószínűleg megmaradtam nekik a rendszerben. Arra kértek, továbbítsam, akinek csak tudom. Én jóhiszeműen toboroztam is a népet… A levélíró hölgy nevét természetesen nem teszem közzé. Ím’ a levél:
„November 17-20. között lesz a Zeneakadémián Várjon Dénes kamarazenei fesztiválja, a kamara.hu.

Öt koncert lesz:
november 17. Solti terem 19h
november 18. Solti terem 19h
november 19. Solti terem 19h
november 20. Solti terem 11h
november 20. Nagyterem 19h30
A Zeneakadémia eddig maga intézete koncertjeinek a
reklámozását, ez most megszűnt és csak egy központi kormányhivatal (nem tudom,melyik, azt hiszem Rogáné) beiktatásával lehet reklámozni. Az eredmény: a Zeneakadémia már nem, a kormányhivatal még nem tudta hirdetni a koncerteket, így a jegyeladás siralmas, miközben
Várjon meghívására olyan világsztárok játszanak, mint Steven Isserlis, Tabea Zimmermann, Carolin
Widmann, Jörg Widmann, Christoph Richter, Vivane Hagner, Sarah Shafer, ezek tényleg elképesztő nevek.
A Zeneakadémiának is iszonyú kínos persze a dolog és mindenkit, engem is, megkért, hogy segítsek. Arra gondoltam, hogy ha szétküldenéd ezt a levelet az ismerősöknek, biztos sokan érdeklődnének.
Megteszed?

A jegyekért nem kell fizetni!”

Idézőjel bezárva! –És akkor az ember négykézlábról két lábra emelkedik és elindul vasárnap este a műintézménybe többedmagával. Az érzékelhető káosz-hangulatban utat törve magamnak először a biztonsági őrt interjúvoltam meg, hogy merre van az arra, de mivel ő a nevén kívül sok mindent mondani nem tudott, így beálltam a jegypénztár irányába kígyódzó sorba. Idő van! Alapozótól izzadó arcú kislány közli velem, hogy szó sincs mutyi-jegyről, csakis teljes árú jeggyel mehetek be a kamara-koncertre és a kiküldött e-mail, hogy idézzem őt: „egy rosszindulatú e-mail!” De még mielőtt annyit mondhattam volna felháborodva, hogy ez inkább egy rossz vicc, a mellettem teljes árú jegyet váltani kényszerült idős hölgy megszólított: „Nyugodjon meg, fiatalember! Velem is ugyanezt játszották el, és ezért lesz még egy-két keresetlen szavam az illetékesekhez!” Térültem-fordultam, és inkább ettem egy fánkot –na, nem a Vajna Timi-félét- az utcán. Konzekvencia nincs, csak egy kérdés: KI EZÉRT A FELELŐS?!
Műsorajánló
Mai ajánlat:
16:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Dávida Tamás (trombita)
Nagao Haruka (hegedű), Csikota Gergely, Király Tibor, Kirsch Bence, Kresz Richárd, Nagy Csaba, Seidl Dénes (trombita), Thiago Bertoldi (zongora)
A hallgató barátaiból alakult zenekar
"Dávida Tamás trombita DLA doktori zárókoncertje"
VIVALDI: B-dúr kettősverseny, RV 548
ENESCU: Legenda
HORVÁTH BALÁZS: Escalator
BOZAY ATTILA: Concertino
ERIC EWAZEN: Fantázia hét trombitára

16:00 : Budapest
Belvárosi Nagyboldogasszony Főplébánia-templom

Orgonahangverseny

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Hámori Máté
LUTOSŁAWSKI: Concerto zenekarra
BARTÓK: Concerto zenekarra, BB 123
19:30 : Székesfehérvár
Ciszterci templom

Szili Gabriella, Alexander Schneider, Megyesi Zoltán, Najbauer Lóránt (ének)
Kodály Zoltán Kórusiskola Exsultate Fiúvegyeskara (karnagy: Tóth Márton)
Alba Regia Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Dinyés Soma
JOHANN SCHELLE: Erkenne deine Missetat – kantáta
JAN DISMAS ZELENKA: Barbara dira effera - alt szólókantáta ZWV 164
HÄNDEL: F-dúr Concerto grosso Op. 6 No. 2
J.S. BACH: Herr, gehe nicht ins Gericht – kantáta BWV 105
A mai nap
elhunyt:
1908 • Pablo de Sarasate, hegedűs, zeneszerző (sz. 1844)
1957 • Jean Sibelius, zeneszerző (sz. 1865)