vissza a cimoldalra
2018-04-25
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3977)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60781)
Társművészetek (1248)
Momus társalgó (6313)
Milyen zenét hallgatsz most? (24996)
Haladjunk tovább... (213)
Kedvenc előadók (2821)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2277)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11272)
A csapos közbeszól (95)

Opernglas, avagy operai távcső... (20068)
Astrid Varnay-Hochdramatischer Sopran (80)
Jonas Kaufmann (2204)
Bartók Béla (1881-1945) (207)
Erkel Színház (9245)
Élő közvetítések (7040)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2681)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (759)
A nap képe (2053)
Momus-játék (5472)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1383)
Franz Schmidt (3108)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4258)
Edita Gruberova (3056)
Fanyalgások és Nyavalygások… avagy virtuális siránkozó elégedetleneknek (152)
A díjakról általában (1022)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

270   lujza • előzmény264 2016-11-24 02:20:52
1) A BFZ-nek eszébe sincs visszaköltözni a ZAK-ra. Minimum egy tucat, de inkább több nagyzenekari koncertet ad évente a Müpában, és emellett a barokk estek és kisebb apparátust igénylő koncertek mennek a Zeneakadémián, melyeket eddig az Olasz Intézetben tartott (ott is van egy hodály koncertterem). Ezeket kisebb bérletekben értékesítik.
2) Ha a kapitalizmus híve vagy, akkor nem kellene siránkozni azon, hogy túl sok a koncertterem Budapesten, kivéve, ha az egyikben érdekelt vagy. Én azt gondolom, versenyezzenek egymással, nekünk az csak jó! Én a végsőkig kiállok a Müpa mellett, amelyik új minőséget hozott a hazai koncertéletbe, elsősorban a hangversenyek színvonalával, de emellett a közönség kiszolgálásával is. Nem tudom, hogy mekkora milliárdokat "öntenek bele", de legalább látszik is az eredmény.
3) Vasárnap délelőtt az unokaöcsém a levél alapján bejutott a kamarazenei fesztiválra, és nagyon örült neki.
264   Edmond Dantes • előzmény263 2016-11-22 08:52:27
Beírása -a sötét hátterű lánclevél-akciótól most eltekintve- legalább két fontos információt tartalmaz.

1) BFZ is megkezdte a visszaköltözést ZAK-ra. Úgy látom, pesti koncertjeiket megosztják ZAK és MüPa között. Nem tudom, milyen rendező elv alapján vannak egyes koncertek itt, mások meg ott, (pl. az, hogy közönségüknek elég nagy a ZAK is? de jelzésértékű.

2) Túl sok a hangversenyterem Bp.-en. Ha helyreáll a világ "régi" rendje, a felújított Erkel és a felújított ZAK (Solti-terme a Fesztivál Színházat is kiválthatja!) bőven elég lehet a koncertigények kielégítésére, nem szólva a szintén felújított Vigadóról, az új BMC-ről, a tervezett városligeti Zeneházról stb. BKK is megvan, komoly befogadó kapacitással. MüPa? Ameddig öntik bele a (tíz)milliárdokat és valamilyen forrásból törlesztik irdatlan és örökkévaló hiteleit, köszöni, elvan. De vajon meddig öntik és törlesztik?--->meddig van el? És k e l l-e, hogy ellegyen?
263   lujza • előzmény257 2016-11-22 02:12:10
Ez a levél hozzám is eljutott a múlt héten, méghozzá abszolút kormánypárti helyről. (Ennyit a politikáról.) Én eleve nem szoktam az ilyen lánclevelekre reagálni. De előzőleg a Fesztiválzenekartól is jött hírlevél, melyben kedvezményesen kínálták ezeket a koncerteket. Akadozhatott a szervezés eleinte, de amit ez a levél állított, azt naivitás elhinni.
257   ulysses 2016-11-20 22:15:45
Tudom, hogy Erkel Színház topicos megnyilvánulásom után sokan azt gondolják majd, hogy azért írok ide is, mert meghúztam a vitriolos kulacsot, mégis biztosítok mindenkit, hogy egy kiegyensúlyozott és alapjáraton kellemes ember pusztán csalódottságot kifejező sorai a következők. Téma: a Zeneakadémia! Ma este elzarándokoltam hírős-nevös Liszt Ferenc Zeneakadémiára, ugyanis SOS!-emailt kaptam pénteken, melyet ide is bemásolok! Fogalmam sincs, honnan tudták az elérhetőségemet, csak arra tudok gondolni, hogy egyszer megbízási szerződéssel –vagyis anélkül- dolgoztam az intézményben –bár ne tettem volna-, s valószínűleg megmaradtam nekik a rendszerben. Arra kértek, továbbítsam, akinek csak tudom. Én jóhiszeműen toboroztam is a népet… A levélíró hölgy nevét természetesen nem teszem közzé. Ím’ a levél:
„November 17-20. között lesz a Zeneakadémián Várjon Dénes kamarazenei fesztiválja, a kamara.hu.

Öt koncert lesz:
november 17. Solti terem 19h
november 18. Solti terem 19h
november 19. Solti terem 19h
november 20. Solti terem 11h
november 20. Nagyterem 19h30
A Zeneakadémia eddig maga intézete koncertjeinek a
reklámozását, ez most megszűnt és csak egy központi kormányhivatal (nem tudom,melyik, azt hiszem Rogáné) beiktatásával lehet reklámozni. Az eredmény: a Zeneakadémia már nem, a kormányhivatal még nem tudta hirdetni a koncerteket, így a jegyeladás siralmas, miközben
Várjon meghívására olyan világsztárok játszanak, mint Steven Isserlis, Tabea Zimmermann, Carolin
Widmann, Jörg Widmann, Christoph Richter, Vivane Hagner, Sarah Shafer, ezek tényleg elképesztő nevek.
A Zeneakadémiának is iszonyú kínos persze a dolog és mindenkit, engem is, megkért, hogy segítsek. Arra gondoltam, hogy ha szétküldenéd ezt a levelet az ismerősöknek, biztos sokan érdeklődnének.
Megteszed?

A jegyekért nem kell fizetni!”

Idézőjel bezárva! –És akkor az ember négykézlábról két lábra emelkedik és elindul vasárnap este a műintézménybe többedmagával. Az érzékelhető káosz-hangulatban utat törve magamnak először a biztonsági őrt interjúvoltam meg, hogy merre van az arra, de mivel ő a nevén kívül sok mindent mondani nem tudott, így beálltam a jegypénztár irányába kígyódzó sorba. Idő van! Alapozótól izzadó arcú kislány közli velem, hogy szó sincs mutyi-jegyről, csakis teljes árú jeggyel mehetek be a kamara-koncertre és a kiküldött e-mail, hogy idézzem őt: „egy rosszindulatú e-mail!” De még mielőtt annyit mondhattam volna felháborodva, hogy ez inkább egy rossz vicc, a mellettem teljes árú jegyet váltani kényszerült idős hölgy megszólított: „Nyugodjon meg, fiatalember! Velem is ugyanezt játszották el, és ezért lesz még egy-két keresetlen szavam az illetékesekhez!” Térültem-fordultam, és inkább ettem egy fánkot –na, nem a Vajna Timi-félét- az utcán. Konzekvencia nincs, csak egy kérdés: KI EZÉRT A FELELŐS?!
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Szabadi Ildikó (fuvola), Papp Tímea (hárfa), Sárosi Dániel (orgona)
"Hangulat Extra"
FROBERGER: a-moll toccata, FbWV 101
KERLL: d-moll passacaglia
J.S. BACH: g-moll szonáta, BWV 1020
MOQUET: La flute de Pan, Op.15 - I-II. tétel
LIEBERMANN: Szonáta fuvolára és hárfára, Op.56

19:00 : Budapest
Erkel Színház

MOZART: A varázsfuvola

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Alekszej Vologyin (zongora)
"MVM Koncertek – A Zongora"
SCHUMANN–LISZT: Widmung
SCHUMANN: Kreisleriana, Op.16
CHOPIN: 2. (F-dúr) ballada, Op.38
LISZT: h-moll szonáta

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Budafoki Dohnányi Zenekar
Vezényel: Hollerung Gábor
Une symphonie virtuelle - Rameau operáiból összeállított szimfónia
VAJDA JÁNOS: Pièces symphoniques - des memoires de Mme Karnyó (ősbemutató)
BEETHOVEN: II. (D-dúr) szimfónia, Op.36
DOHNÁNYI: Szimfonikus percek, Op.36

19:30 : Budapest
Pesti Vigadó

Miranda Liu, Pablo Hernán Benedí, Charlotte Saluste-Bridoux (hegedű)
Concerto Budapest
Vezényel: Keller András
"Ifjú hegedűvirtuózok"
HUBAY JENŐ: III. hegedűverseny, Op.99
VERESS SÁNDOR: Hegedűverseny
JOACHIM JÓZSEF: II. (d-moll) hegedűverseny, Op.11
A mai nap
történt:
1926 • A Turandot bemutatója (Milánó)
született:
1918 • Astrid Varnay, énekes († 2006)
1924 • Szőnyi Erzsébet, zeneszerző