vissza a cimoldalra
2020-01-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11463)
A csapos közbeszól (95)

Erkel Színház (10440)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3630)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62043)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1383)
Plácido Domingo (920)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4659)
Milyen zenét hallgatsz most? (25049)
Lehár Ferenc (682)
Társművészetek (1575)
Operett, mint színpadi műfaj (4202)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1845)
Franz Schmidt (3505)
Palcsó Sándor (277)
Pantheon (2508)
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (3046)
Élő közvetítések (8348)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

249   parampampoli • előzmény248 2016-01-26 09:48:33
Vicc. Komolyan se lehet venni. Az a sajtóhiba jutott eszembe, melyért anno 8 év börtönt szabtak ki az újságíróra: "Sztálin halálát a magyar nép megrendelt gyásszal fogadta." Itt megrendelt lelkesedéről van szó.
248   IVA • előzmény247 2016-01-26 00:44:15
Kedves Parampampoli, itt található egy ellentétes vélemény a Jolanta cipőjéről.
Ilyennek kéne lenni az operajátszásnak”...
(Én már hozzászoktam a rajongó szerző írásaihoz.)
247   parampampoli 2016-01-24 13:34:30
A héten megnéztem az operatanszakosok vizsgaelőadását is, ahol két Csajkovszkij-operát dolgoztak egybe (fából vaskarika), hogy a rendezőtanár megmutathassa vitatható rendezői ötleteit, de bizonyára nem azért, hogy növendékek megmutassák énekesi képességeiket. Két szopránt leszámítva nem is mutatták meg, legfeljebb alkalmatlanságukat arra, hogy a jövő operaházának méltó szereplői legyenek. Miért vizsgáznak az operatanszakon ilyen művekkel, sokan kérdezik. Megmondom: mert azokat a műveket, amelyekkel az egykori növendékek vizsgáztak, tisztelet a kivételnek, ezek a hallgatók nem tudnák elénekelni. Egykor még a gyengébb képességű növendékek is Traviata vagy Don Carlos, Trubadúr vagy Anna Bolena felvonásokkal vizsgáztak, abból lehetett tudni, mire számíthatunk tőlük a jövőben. Jelena Obrazcova magyarázta egy 1989-es tv-interjúban, miért játszik a Bolsoj csupa modern operát? Azért, mert senki nem tudja, azokat hogy kell énekelni, hogy kell játszani, és így a „nagy” rendező nyeregben van. Mi meg helyben vagyunk: megtaláltuk kérdéseinkre a választ. Most már csak arra kérdésre kellene megkeresni és megadni a választ valakinek, hogy a jövő operájában kik és mit fognak énekelni. Magyar énekesek biztos nem, mert a magyar énektanításnak, ha az Akadémiát vesszük alapul, vége. Nem most, már évtizedekkel ezelőtt is, a jelen csak a múlt pusztításának befejezése. A Falstaff jelene oly lehangoló… a jövő azonban egyenesen elkeserítő. Az előző kérdésnél már csak az a nagyobb kérdés, hogy arra az Operára és közreműködőire ugyan ki a fene lesz kíváncsi?
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Virágh András (orgona)

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

"Operavizsga Fesztivál"
A Drezdai Zeneművészeti Főiskola előadása
MILHAUD: Le pauvre matelot
PUCCINI: Gianni Schicchi

19:00 : Budapest
Erkel Színház

Rácz Ottó (oboa), Kovács Zoltán (fagott), Soltész Ágnes (hegedű), Pólus László (cselló), Kiss Sándor (klarinét)
Magyar Állami Operaház Zenekara
vezényel: Stefan Soltész
PROKOFJEV: I. (D-dúr, „Klasszikus”) szimfónia, Op. 25
HAYDN: B-dúr sinfonia concertante, Hob I:105
WEBER: f-moll klarinétverseny (op.73)
HINDEMITH: Szimfonikus metamorfózisok Carl Maria von Weber témáira

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Szappanos Tibor (tenor), Tekula Endre (kürt), Tóka Ágoston (orgona)
Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Kovács János
LISZT: Les Préludes – szimfonikus költemény
BRITTEN: Szerenád
SAINT-SAËNS: 3. (c-moll) szimfónia, op. 78 („Orgona”)


19:30 : Budapest
BMC, Koncertterem

LUX:NM:
Ruth Velten (szaxofon), Florian Juncker (harsona), Silke Lange (harmonika), Sebastian Berweck (zongora), Zoé Cartier (cselló), Martin Offik (hangmérnök)
"Átlátszó Hang Újzenei Fesztivál 2020" - Anamorphoses
LAURA MELLO: Pidg In Note Out
JUDIT VARGA: Anamorphoses
LISA STREICH: MOLE’S BREATH
SARAH NEMTSOV: Journal
OXANA OMELCHUK: 5 Widmungen an die verborgenen Empfänger

19:30 : Budapest
Pesti Vigadó

Hegedűs Endre, Hegedűs Katalin (zongora)
J.S. BACH: C-dúr zongoraverseny II. tétel, BWV 1061
MOZART: D-dúr szonáta, K. 448
CHOPIN: C-dúr rondó, op. 73
CHABRIER: España
RACHMANINOV: Románc (II. szvit), op. 17
BRAHMS: Változatok egy Haydn témára, op. 56b.

19:45 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Benjamin Beilman (hegedű)
Budapesti Fesztiválzenekar
Vezényel: Marek Janowski
BEETHOVEN: D-dúr hegedűverseny, op. 61
SCHUMANN: II. (C-dúr) szimfónia, op. 61
19:00 : Veszprém
Hangvilla

Mendelssohn Kamarazenekar
BIBER: Battalia (A csata) „Sonata di marche”
BEETHOVEN: c-moll vonósötös, op. 104 (a szerző átirata a c-moll op. 1, No. 3 zongorás trióból)
SOSZTAKOVICS: Kamaraszimfónia op. 110a (Rudolf Barshai átirata a 8. vonósnégyesből)
A mai nap
született:
1935 • Balassa Sándor, zeneszerző
1951 • Fischer Iván, karmester
elhunyt:
2014 • Claudio Abbado, karmester (sz. 1933)