vissza a cimoldalra
2020-08-05
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11552)
A csapos közbeszól (95)

Régizene (3558)
Operett, mint színpadi műfaj (4419)
Ilosfalvy Róbert (939)
A MET felvételei (890)
A nap képe (2226)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4883)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4024)
Bartók Rádió (779)
Kimernya? (3739)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2008)
Eiffel Műhelyház – Bánffy terem (137)
Jonas Kaufmann (2486)
Franz Schmidt (3656)
Opera, operett, dalciklus, librettók, szövegkönyvek, versek (625)
Momus-játék (5871)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2809)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

248   IVA • előzmény247 2016-01-26 00:44:15
Kedves Parampampoli, itt található egy ellentétes vélemény a Jolanta cipőjéről.
Ilyennek kéne lenni az operajátszásnak”...
(Én már hozzászoktam a rajongó szerző írásaihoz.)
247   parampampoli 2016-01-24 13:34:30
A héten megnéztem az operatanszakosok vizsgaelőadását is, ahol két Csajkovszkij-operát dolgoztak egybe (fából vaskarika), hogy a rendezőtanár megmutathassa vitatható rendezői ötleteit, de bizonyára nem azért, hogy növendékek megmutassák énekesi képességeiket. Két szopránt leszámítva nem is mutatták meg, legfeljebb alkalmatlanságukat arra, hogy a jövő operaházának méltó szereplői legyenek. Miért vizsgáznak az operatanszakon ilyen művekkel, sokan kérdezik. Megmondom: mert azokat a műveket, amelyekkel az egykori növendékek vizsgáztak, tisztelet a kivételnek, ezek a hallgatók nem tudnák elénekelni. Egykor még a gyengébb képességű növendékek is Traviata vagy Don Carlos, Trubadúr vagy Anna Bolena felvonásokkal vizsgáztak, abból lehetett tudni, mire számíthatunk tőlük a jövőben. Jelena Obrazcova magyarázta egy 1989-es tv-interjúban, miért játszik a Bolsoj csupa modern operát? Azért, mert senki nem tudja, azokat hogy kell énekelni, hogy kell játszani, és így a „nagy” rendező nyeregben van. Mi meg helyben vagyunk: megtaláltuk kérdéseinkre a választ. Most már csak arra kérdésre kellene megkeresni és megadni a választ valakinek, hogy a jövő operájában kik és mit fognak énekelni. Magyar énekesek biztos nem, mert a magyar énektanításnak, ha az Akadémiát vesszük alapul, vége. Nem most, már évtizedekkel ezelőtt is, a jelen csak a múlt pusztításának befejezése. A Falstaff jelene oly lehangoló… a jövő azonban egyenesen elkeserítő. Az előző kérdésnél már csak az a nagyobb kérdés, hogy arra az Operára és közreműködőire ugyan ki a fene lesz kíváncsi?
Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
született:
1890 • Erich Kleiber, karmester († 1956)