vissza a cimoldalra
2018-01-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60404)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3889)
Társművészetek (1227)
Milyen zenét hallgatsz most? (24992)
Kedvenc előadók (2815)
Haladjunk tovább... (207)
Momus társalgó (6308)
Kedvenc művek (143)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2276)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11213)
A csapos közbeszól (95)

Kolonits Klára (1028)
A Porgy és Bess Magyarországon (220)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1284)
Franz Schmidt (3024)
Bánk bán (2941)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4150)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (533)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2561)
Abbado – az ember (146)
Bartók Béla (1881-1945) (200)
Bartók Béla szellemisége (264)
Erkel Színház (8774)
Bretz Gábor (117)
Élő közvetítések (6847)
Lisztről emelkedetten (884)
Kedvenc magyar operaelőadók (1023)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

248   IVA • előzmény247 2016-01-26 00:44:15
Kedves Parampampoli, itt található egy ellentétes vélemény a Jolanta cipőjéről.
Ilyennek kéne lenni az operajátszásnak”...
(Én már hozzászoktam a rajongó szerző írásaihoz.)
247   parampampoli 2016-01-24 13:34:30
A héten megnéztem az operatanszakosok vizsgaelőadását is, ahol két Csajkovszkij-operát dolgoztak egybe (fából vaskarika), hogy a rendezőtanár megmutathassa vitatható rendezői ötleteit, de bizonyára nem azért, hogy növendékek megmutassák énekesi képességeiket. Két szopránt leszámítva nem is mutatták meg, legfeljebb alkalmatlanságukat arra, hogy a jövő operaházának méltó szereplői legyenek. Miért vizsgáznak az operatanszakon ilyen művekkel, sokan kérdezik. Megmondom: mert azokat a műveket, amelyekkel az egykori növendékek vizsgáztak, tisztelet a kivételnek, ezek a hallgatók nem tudnák elénekelni. Egykor még a gyengébb képességű növendékek is Traviata vagy Don Carlos, Trubadúr vagy Anna Bolena felvonásokkal vizsgáztak, abból lehetett tudni, mire számíthatunk tőlük a jövőben. Jelena Obrazcova magyarázta egy 1989-es tv-interjúban, miért játszik a Bolsoj csupa modern operát? Azért, mert senki nem tudja, azokat hogy kell énekelni, hogy kell játszani, és így a „nagy” rendező nyeregben van. Mi meg helyben vagyunk: megtaláltuk kérdéseinkre a választ. Most már csak arra kérdésre kellene megkeresni és megadni a választ valakinek, hogy a jövő operájában kik és mit fognak énekelni. Magyar énekesek biztos nem, mert a magyar énektanításnak, ha az Akadémiát vesszük alapul, vége. Nem most, már évtizedekkel ezelőtt is, a jelen csak a múlt pusztításának befejezése. A Falstaff jelene oly lehangoló… a jövő azonban egyenesen elkeserítő. Az előző kérdésnél már csak az a nagyobb kérdés, hogy arra az Operára és közreműködőire ugyan ki a fene lesz kíváncsi?
Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia

Tourte Vonósnégyes:
Varga Oszkár, Kapor Andrej (hegedű), Kurgyis András (brácsa), Virág Mátyás (cselló)
SCHUBERT: 10. (Esz-dúr) vonósnégyes, D.87
JANÁČEK: 1. vonósnégyes („Tolsztoj Kreutzer szonátája nyomán”)
MENDELSSOHN: 2. (a-moll) vonósnégyes, Op.13

11:00 : Budapest
Erkel Színház

RÁNKI GYÖRGY: Pomádé király új ruhája

11:00 : Budapest
MűPa, Fesztiválszínház

LOL
Balett-est két részben

17:00 : Budapest
BMC, Koncertterem

Budapesti Vonósok
Művészeti vezető: Botvay Károly
Házigazda: Molnár Szabolcs
Szűcs Péter (klarinét), Dömötör Máté (zongora), Liptai Enikő (hegedű), Forgó Boglárka (cselló)
MOZART: D-dúr Divertimento KV 136
RÁNKI GYÖRGY: Divertimento
VIVALDI: B-dúr versenymű hegedűre és csellóra RV. 547
SZŐNYI ERZSÉBET: Trio concertino

18:00 : Budapest
Olasz Kultúrintézet

Sofia Gülbadamova (zongora)
MÁV Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Dimitrij Yurovski
DOHNÁNYI: I. Zongoraverseny
RACHMANINOV: Szimfonikus táncok

19:00 : Budapest
MűPa, Fesztiválszínház

LOL
Balett-est két részben

19:00 : Budapest
Erkel Színház

PUCCINI: Tosca

19:00 : Budapest
BMC, Könyvtár

"Átlátszó Hang Újzenei Fesztivál 2018)
EÖTVÖS PÉTER: Három nővér (operafilm)

19:00 : Budapest
Corvin Művelődési Ház - Erzsébetligeti Szinház

Anima Musicae Kamarazenekar
Művészeti vezető: G. Horváth László
SZERVÁNSZKY ENDRE: Szerenád
WEINER LWeiner Leó: Divertimento
DOHNÁNYI - SITKOVETSKY: Szerenád
BARTÓK: Román népi táncok

19:00 : Budapest
Nádor Terem

Stefán Zsófia (fagott)
Bábel Klára (hárfa), Szokos Augustin (csembaló, orgona), Gábor-Nagy Nóra (zongora), Szilágyi Kristóf (fagott), Bánfi József (fagott), Duffek Mihály (fagott), Jánbor Anna (hegedű), Várkonyi Zsófia (hegedű), Apró Ágnes (brácsa), Szabó Zsolt (viola da gamba), Kaczander Orsolya (fuvola), Rózsa Gerda (oboa), Rumy Balázs (klarinét), Lakatos Péter (kürt), Pápai Ákos (basszusklarinét)
"Barangolás idegen kertekben" lemezbemutató hangverseny
Vivaldi, Chopin, Csajkovszkij, Monteverdi, Merula és Borne műveinek fagott átiratai

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Oboán játszik és vezényel: François Leleux
BEETHOVEN: Coriolan-nyitány, Op.62
MOZART: C-dúr oboaverseny, K. 314
SCHUBERT: 4. (c-moll) szimfónia, D. 417 („Tragikus”)

20:00 : Budapest
Budavári Mátyás-templom

Magyar Virtuózok Kamarazenekar
A mai nap
született:
1935 • Balassa Sándor, zeneszerző
1951 • Fischer Iván, karmester
elhunyt:
2014 • Claudio Abbado, karmester (sz. 1933)