vissza a cimoldalra
2020-05-29
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11497)
A csapos közbeszól (95)

Társművészetek (1699)
A MET felvételei (435)
Pantheon (2636)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (3887)
Marton Éva (799)
La Voix humaine - avagy az énekhang varázsa (172)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1424)
Operett, mint színpadi műfaj (4309)
Szkrjabin (548)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1949)
Lisztről emelkedetten (993)
Momus-játék (5838)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62157)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4806)
Franz Schmidt (3606)
Opernglas, avagy operai távcső... (20487)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

20240   Edmond Dantes • előzmény20238 2019-06-24 08:49:25

;-)

20238   tiramisu • előzmény20237 2019-06-23 18:44:07

200 évnyi vita?  Ez nem kérdés egy Don Ottavio mellett! 

20237   Edmond Dantes • előzmény20236 2019-06-23 15:14:13

Kedves Otello, köszönöm. Megnézve kétségtelenül több jogom lenne véleményt formálni mint látatlanban. Megjegyzem -ha már Schrott és Don Giovanni- vajon melyik Donna Anna tudna és akarna ellenállni néki? Kétszáz évnyi vita után úgyis eldőlni látszik a kérdés: Donna Anna nem állt ellen Don Giovanninak...talán minden idők Donna Annái Schrottra vágytak:-) 

20236   otello • előzmény20235 2019-06-23 11:55:07

Kedves Edmond! Érteni vélem, amit mondasz. Az első felvonás után egyik olasz barátom hasonló véleményen volt, mint te, de a darab végére Schrott teljesen meggyőzte (az első felvonásban az ember talán egy arisztokratikusabb, félelmet keltőbb megformálást vár, így a második felvonás privát szférájában jobban érvényesül a jelen koncepció). Szerintem a titok nyitja abban van, hogy színészileg egészen perverz és visszataszító tud lenni ez a Scarpia. Ez a rádióban annyiban jön át, ahogy Schrott bizonyos szavakat hangsúlyoz vagy hangszínt választ. Továbbá Monastyrska abszolút nem olyan vagány Toscát hozott, aki csak úgy beleugrana Scarpia karjaiba egy éjszakára. Ami a külsőt illeti, Tetelman ott volt ellenpontnak mint fiatal, sármos szerető, ami még kevésbé tette hihetetlenné, hogy Tosca nem enged Scarpiának (persze ez véletlen alakult így – mi lett volna, ha az eredetileg kiírt Sartori énekli…). Mindenesetre ízlések és pofonok. Ami biztos, hogy nem egy szokványos alakítás! :)

20235   Edmond Dantes 2019-06-23 11:18:25

Erwin Schrott Don Giovannijától el voltam ragadtatva (ld. Erkel/5992). A meghallgatott Tosca-Te deum alapján -és csak meghallgatva- azt mondanám: ő nem Scarpia legalábbis még nem az. A pompás hang és feltehetőleg a szerepformálás, már csak külső adottságai folytán, nem kvadrál a kánon szerint legtaszítóbb operai figurával. Egyszerűbben: mutasson valaki egy olyan Toscát, aki ellenáll, ellen akar állni Scarpia-Schrott vonzásának-taszításának?! Ha egy rendező állítaná így be (más)valakivel a figurát, alaposan leszednék róla a keresztvizet.

Hírek
• Ismét szolgáltathatnak zenét a vendéglátóhelyek
Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
történt:
1913 • Stravinsky, Le sacre du printemps bemutatója Párizsban
született:
1860 • Isaac Albéniz, zeneszerző († 1909)
1897 • Erich Wolfgang Korngold, zeneszerző († 1957)
1915 • Karl Münchinger, karmester († 1990)
1922 • Iannis Xenakis, zeneszerző, építész († 2001)
1933 • Helmuth Rilling, karmester
1934 • Strém Kálmán, zeneszociológus, hangversenyrendező († 2005)
1947 • Csavlek Etelka, énekművész
elhunyt:
1910 • Milij Alekszejevics Balakirev, zeneszerző (sz. 1837)
1935 • Josef Suk, zeneszerző, hegedűs (sz. 1874)