Kedves Otello,
a nyavalygás-t ezennel visszavonom, nem egészen pontos kifejezése volt annak, amit mondani akartam. Ami Kaufmannt illeti, sok felvétele van a tubuson, tööbek között a londoni ls a múncheni Andrea Chénier előadásokról is, egészen más rendezői felfogásban. Ha érdekli, és meghallgat párat, több tapasztalatot szerezhet. (Nem minden felvétel felturbózott változat). Radvanovsky számomra is kellemes meglepetés, korábban több tv közvetítésben láttam, hallottam - volt egy-két kellemetlen élményem vele kapcsolatban. Ha egy előadás összességében megfogott, és igazán tetszett, hajlandó vagyok az esetleg előforduló egy-két gikszert elfelejteni.
Októberben a MET-es Normában láttam Radvanovskyt, igaz "csak" a Fesztivál Színházban azaz javított technikával. Nekem tetszett minden tekintetben, be is írtam akkor az előadásról, róla is.
Így igaz! A film, CD, DVD stb. mindig csalóka - de már annak idején, a régi bakelit lemezek korszakában is megtapasztalhattuk, "micsoda különbség" van egy-egy énekes vagy hangszeres művész lemezfelvétele és valóságos megnyilvánuása között. Abban a korban is lehetőség volt több felvétel egyes részleteiből összevágni a tökéletes végleges megoldást. A mai digitális technika pedig határtalan! (és nem mindig jó értelemben.) Ezért éri sokszor csalódás a hallgatót, aki a lemezen megszokott teljesítményre számít.
Kedves Otello!Köszönöm válaszát.A Chenier kérdésből kimaradnék,mert Kaufmann miatt volt éppen elég csatározásom,ezért is nem reagáltam hosszabban.Ha írok akkor Radvanovskyról írnék.Nem tudom mikor hallotta őt először énekelni?.Én elég régen és akkor akkora vibratoja volt,hogy a székről leesett az ember.Nem tudom miként,ki a tanára ,de csoda történt a hangjával.A vibratoja teljesen eltűnt,a hanganyag nemesebbé vált és igen kifejező.Teljes produkciót szoktam alapul venni,tehát ha néhány hang nem olyan volt a kezdetben az összességhez képest elhanygolható.
Attila: 2018 04 08-as előadás van meg.Ladyukkal kapcsolatban áll ,amit a szopránnál írtam.Az összeség alapján értékelem.J Brost soha nem tartozott a kedvenceim közé,pedig volt hozzá szerencsém igen sok alkalommal.Forestonak Pesten sem tetszett ebben az előadásban sem.De hol lenne sikere ,ha nem a Líceoban ?Ezek persze subjectív véleményeim..:):)
Kedves Klára,
sajnálom, ha nyavajgásnak hangzik írásom - nem annak szántam. Csak az éppen adott napi pozitív és negatív benyomásokat szerettem volna kifejezni, semmiképp sem pálcát törni az énekesek felett. Valóban jobban ki kellett volna domborítanom az adott napon, saját ülőhelyemen hallottak vonalat. Ami a többszöri hallgatást illeti normális helyen: azt hiszem, ez ilyen kaliberű énekesek esetében ábránd marad - számomra.
kedves telramund,
tényleg első megszólalásom ez. És annyi bizonyos, hogy nem fog gyakran olvasni, mivel még jó ideig a tanulás színtere ez a fórum nekem. :)
Ami a Cheniert illeti: amikor kisebb volumenproblémákra utaltam a férfi főszereplők esetében, az szimplán azt jelenti, hogy az általam hallott előadáson a zenekar többször is elnyomta hangjukat. Illetve Kaufmann esetében még annyi kiegészítést tennék, hogy Radvanovsky hangja jobbára első kettősükben nyomta el (lehet, hogy saját vesszőparipám, de nagyon szeretem duettek páros csúcshangjait kiegyenlítetten hallani). A finálé viszont már sokkal meggyőzőbb volt! Összességében az lepett csak meg, hogy „A Tenort” (nekem így jön át a médiából) el lehet egyáltalán nyomni bármikor. (Véleményemmel a kritikákat olvasva nem vagyok egyedül, azt hiszem: „This is the fare you have to pay for the opera stars, for listening to the most famous tenor of the decade, and from whom, on the opening night, the co-star Sondra Radvanovsky stole the limelight.” –> https://bachtrack.com/critica-liceu-andrea-chenier-kaufmann-radvanosky-alvarez-steinberg-march-2018 egy kritika a sok hasonló tartalmú közül) De a félreértések elkerülése végett: természetesen nagyon várom, hogy újra hallhassam, ha tudom! Egy jobb helyről...higgye el, szívesen ültem volna a negyediken, ha elég vastag a pénztárcám :)
Az Attilához lenne két kérdésem (bár nem tudom, a két nap közül melyik felvétele van birtokában). Önnek nem zavaró Ladyuk első megszólalása a prológusban? Az általam hallott előadáson eléggé dallamot tördelve szólt, de ezen kívül valóban remek volt a későbbi részekben. Illetve Brost Ön milyennek hallja? Az én készülékem rossz vagy tényleg nem annyira jó, amennyire a spanyol közönség éljenzi?
kedves parampampomli, így igaz. Elfelejtettem említeni, az Attilán a földszinten sikerült ülnöm.
Kedves Otello! Örülön, hogy megengedheti magának a helyszíni meghallgatást, Vagyunk páran, akiknek ez nem adatik meg, tehát beérjük a tubussal, CD, DVD, stb felvételekkel. Nyilvánvaló, hogy a színházak a jobb felvételeket, a szólistákat és nem a kórust töltik fel. De az is nyilvánvaló, hogy egy előadás az EGY adott este teljesítménye, és abból messzemenő konzekvenciákat nem lehet levonni. Javaslok ismételt meghallgatást a nyavalygás helyett.
Évtizedekig látogattam a MÁO előadásait, ott nincs 5 emelet, csak 3, de igen hamar megtanultam, hogy a kakasülőről hallgatni egészen más élmény játék, hang, stb. tekintetében, mint mondjuk a másodikról, az elsőről és a földszíntről nem is beszékve. Valamint hogy egy előadás teljesítménye alapján nem minősítünk senkit.
Évtizedes bérletes múlt alatt volt szerencsém egy operát több előadásban, több szerepővel nézni, hallani, illetve egy adott énekest több estén, több szerepben lárni-hallani. Ennek alapján már lehetett vélemént formálni bárkiről.
Jovo héten, április 20, Pozsonyban lesz a La Juive/Zsidono/ utolso eloadása, nagyon kedvezményes árak és kituno eloadás. Másnap meg elégo jo Sevillai B, a régi Operában.
www.snd.sk
Ez jo, hogy nem csak Budapesten jársz operába. A sztárokat éloben kell meghallgatni. A Tubus, TV vagy mozi olykor csalhat.
Kedves először megszólaló(??)Otello Mindkét előadást hallottam,mindkettő a birtokomban.Sok mindenben nem értek egyet ,ami az Andre Cheniert illeti..Igaz valószínűleg más előadásról beszélünk.
Az Attila valóban nagyszerű volt Abdrazakov egyik legjobb szerepe lassan 15 éve..Ladyuk nagyszerű bariton és nem csak a hang nagysága folytán. Pirozzi Odabelláját nem hasponlítom senkihez.Nekem ez a hang nem jön be és a személyisége sem.
Jöjjön le a 4. emeletre és akkor mindenkit fog hallani!:):)
Elárverezik a milánói Scala jelmezeit
Fidelio.hu
"Az operaház raktáraiban jelenleg 50 ezer jelmezt tárolnak, ennek egy részétől a Scalának helyhiány miatt kell megválnia - közölte a La Stampa című olasz napilap."
Örülök beszámolódnak, köszönöm. Ha jól értettem, mindket előadást élőben láttad és hallottad?
Tisztelt Fórumozók!
Jómagam évek óta követem ezt a fórumot, de csak most szántam rá magam, hogy megosszam itt saját élményeimet is, tekintve hogy viszonylag új (de rendkívül lelkes!) vagyok ezen a művészeti területen. Két előadásról írnék röviden és szubjektíven a barcelonai Liceuból: Giordano-Andrea Chenier (premier: Kaufmann, Radvanovsky, C. Alvarez) és Verdi-Attila (koncert verzió: Abdrazakov, Pirozzi, Bros, Ladyuk)
Andrea Chenier (2018. március 9.):
Nagy várakozás előzte meg Jonas Kaufmann bemutatkozását egy, a maga teljességében színpadra állított operában Spanyolországban. David McVicar rendezése teljesen hagyományosnak mondható, korábban már Londonban és San Fransiscóban is látható volt. Nem adott hozzá a történet értelmezéséhez, de el sem vett belőle felesleges modernkedéssel. Az előadást Pinchas Steinberg vezényelte, a Pesten már megismert érzelemmentes és gépies módján. Az énekesek áriái után szűnni nem akaró tapsorkánok ellenére sem engedett ráadást egyiküknek sem. És akkor lássuk az énekesek...
Sokat olvastam már e fórumon hideget-meleget Kaufmannról, ezért talán rá voltam leginkább kíváncsi a "sztárszereposztás" tagjai közül. Az előadás végén összességében vegyes érzésekkel távoztam. Mindenképp pozitívumként emelném ki az átélt, rendkívül magas színvonalú éneklést, de... az ötödik emeleten ülve mindkét kettősben csak Radvanovskyt lehetett hallani, a tenort "elvétve". Hasonlóképp, a címszereplő két áriája sem szegezett székembe - meg kell hogy említsem, a közönséget sem. Maddalena és Gerard áriái jelentősen nagyobb ovációt kaptak. "Meglepő módon" a Liceu által feltöltött videófelvételeken e volumenprobléma abszolút nem hallatszik...
A nap pozitív meglepetése számomra Sondra Radvanovsky volt. Bevallom, sosem voltam nagy rajongója az énekesnőnek, talán csak a Devereux Erzsébete fogott meg. Az este kezdetén zavarba is jöttem, debütálása Maddalena szerepében néhány csúnyácska hanggal indult az első felvonásban. De aztán mire eljött nagyáriája bemelegedett: óriási hangvolumen, átélt éneklés - és egyszer sem kellett fülemhez kapnom éles hang miatt! Negatívumként csak nekem kevésbé tetszetős hangszínét tudnám megjegyezni. A La mamma mortát az est legnagyobb ovációja követte.
Végezetül: Carlo Gerard szerepében Carlos Alvarezt hallhatta a nagyérdemű. Őt korunk egyik legnagyobb Verdi baritonjaként aposztrofálja sok kritika. Azt kell mondjam, személyében a szerep egy rendkívül intelligens tolmácsolóra lelt, bár nála is éreztem kisebb volumenproblémát az ötödik emeleten ülve.
Az előadás a rendkívül hosszú (néha indokolatlanul...) tapsorkánok miatt 20 perccel az eredeti kiírás után ért véget.
PS: Madelon rövidke szerepében Anna Tomowa-Sintow tért vissza - meghatóan.
Attila (2018. április 8.):
Ezt az előadást sosem fogom elfelejteni, azt hiszem! A magyar választások délutánján a történet nem is lehetne aktuálisabb: a magát legyőzhetetlennek hívő hun vezért élteti népe, akit egy urakkal szövetkező hölgy szeretne eltávolítani a hatalomból, hazája jövőjét féltve. Ellenség, aki csak víziókban jelenik meg vagy hazafias szólamok - nem is ragozom tovább. Kíváncsi lettem volna, milyen érzés, ha mindez Pesten történik. No de lássuk az előadást...
Ez a koncert kitűnő példája volt annak, hogy egy kottaállvány mögött is teljes értékű produkciót lehet kiállítani. A Liceu kórusa és zenekara remekül, érzelemdúsan szólt a számomra korábban ismeretlen olasz karmester hölgy, Speranza Scappucci dirigálásban. Nagy odafigyeléssel kísérte énekeseit, hogy azok legjobbjukat nyújthassák a koncerten.
A címszerep Ildar Abdrazakov tolmácsolásában szólalt meg. Nagy házak gyakori vendége ő, azt kell mondjam - nem véletlenül. Több kritika is úgy említi, mint korunk Attilája és egyet kell értsek ezzel a véleménnyel. Opcionálisan kitartott hangok, mély átélés jelezte (sosem felejtem el, ahogy a kottatartó mögött állva is gyakorlatilag transzban adta elő Attila vízióját), hogy az énekes a szerep teljeskörű birtokosa. Hangjának remekül fekszik Attila szólama, viszont szereplését más házakban Fülöp királyként ennek fényében kevésbé értem...
Odabella szerepében az olasz drámai szoprán, Anna Pirozzi lépett fel. Az előadás kezdetén gyorsan át kellett hangolódnom Kolonits művésznő előadásáról egy olyan szopránéra, aki Madridban nemrég Aidát, Londonban Lady Machbetet vagy a világ házaiban sorban Abigéleket énekelt. Összességében meggyőző előadóra talált Odabella szerepe, aki értelemszerűen a drámai részekben remekelt és az együttesekben sose tűnt el. Meg kell azonban említsem, hogy véleményem szerint az énekesnő komoly hibát követ el a hanggyilkos szerepek sorozatban való éneklésével: a csúcshangok éneklése, arca torzulásáról olvasva, néha nagy koncentrációt igényel. Így aggódom értékes hanganyagának jövőjéért - főleg jövő évi terveit látva (pl. Turandot Münchenben és további Abigélek).
Foresto szerepében Josep Brost hallhatta a közönség. Már az előadás előtt is félve gondoltam felléptetésére, látva kifejezetten kevés előadását az operabase-en. És részben sajnos igazam lett. Magas hangjai bár kijönnek, rendkívüli módon lebegnek, illetve csúnya nazalitás (?) rontja éneklésének élvezetét. A közönség viszont eléggé ünnepelte, számomra érthetetlen módon.
Végezetül Ezio szerepében a fiatal orosz bariton, Vasily Ladyuk lépett a Liceu deszkáira. Az énekes hatalmas hanganyag birtokosa, de egy belcanto operában e hang nagy odafigyelést is érdemelne. Míg volumenproblémái abszolút nem voltak, darabos dallamvezetése hagyott némi kívánnivalót maga után, bár áriája jól és átélten szólalt meg az előadás vége felé.
Hú, ezt a hírt pár hete már olvastuk valamelyik topicban. A véleményem akkor is az volt, ami most. A békés öregkort élvezni kell.
Az alábbi felvétel alapján talán inkább az utóbbit kellene tennie! https://www.youtube.com/watch?v=acsO-IDsE6E
Tudni kell (kellene) viasszavonulni, ez mindenkire vonatkozik.
Üljek otthon, csináljam a semmit?” – René Kollo 80 évesen tér vissza a színpadra
Fidelio. hu, 2018.03.09. 09:51
"A legendás Wagner-tenor újra a rivaldafénybe lépett, 15 állomásos turnéra indul, de azt mondja, hogy Bayreuth úgy rossz, ahogy van, és a hotelszobájával sincs megelégedve."
Ez várható volt! Alvarezért kár, ha már muszáj volt, inkább Grigolot cserélnék le - jó énekes, de nem az a kimondott hőstenor, Cavaradossinak pedig az kell!
Szóval megint együtt fog énekelni az ifjú pár!
The Metropolitan Opera
Cast Changes
Yusif Eyvazov will sing the role of Cavaradossi in the first four performances of the spring run of Puccini’s Tosca, replacing Marcelo Álvarez. ...
:-)
(Fogas kérdés...;-)
www.jolanafogasova.com /szép kis boszorkány, nemde ? /
Kedves Nizajemon, most nem értettuk meg egymást. Kaliber helyett jo hangott kellett volna írnom.
Negy eve meg hallottam vele Pragaban.
Sajnos nem.
Azok a holgyek, akiket említettem, már nem énekelnek - de a felvételek zseniálisak.
Szerintem nem lehet összehasonlítani a két magyar kiválóságot.Adok 2 db almát.az egyik jonagold,a másik húsvéti rozmaring.Melyik a finomabb?? :) Az egyik énekesnő "nőbb" a színpadon,a másiknak klassz a magas regisztere.Melyik a fontosabb?? Énekelni nagyon tudnak.
Kaupová már nem énekli?
Tudom, hogy Fogašová nem olyan kaliber mint Lukács Gy. de biztos jobb mint Rálik vagy Sumegi.
Sajnálom, de Csehországban jelenleg nincs ideális Rusalka, felvételbol melegen ajánlom Neked Gabriela Beňačkovát vagy Eva Jenisovát.
Kedves Beatrice,
Eredetileg a Boszorkány alt, a Hercegno drámai szoprán. Két énekesnonek kellene énekelni. De a rendezo urak osszekapcsolták a 2 szerepet - lehet hogy logikusan- de énesno legyen a talpán, aki ezt megoldja.
Fogašová lírai mezzonak indult, kituno drámai szoprán lett belole. Pozsonyban Carmen, Judit . Amneris után meglepett minket kiválo Elsával,Salome és Abigaiilel, nagyon jo Lady Macbeth és reméljuk jo Gioconda és Tosca lesz.
Kedves Betrice!
Nem sellők (ne terjeszd a rosszat...)
I pěkně vítám z lesa k jezeru.
A kdo vidí lesní žínky, bez košilky, bez sukýnky, omámí ho lásky chtíc!
A Vízimanó(?)nak pedig birodalma van:
Pomstím se... kam říš má dosahá!
A fotó nem akar átmenni, bocs.
Dvořák: Rusalka, Prágai Nemzeti Színház, 2018. március 28.
Egy ideje már szerettem volna megnézni ezt a gyönyörű zenéjű és érdekes, szimbolikusan is értelmezhető operát. A 2014-es Müpa-beli koncertszerű előadást sajnálatos módon kihagytam. Most, életemben először, megnéztem a darabot színpadi előadásban. Heiner Lajos fórumtársunk már többször beszámolt prágai Rusalkákról. Én nem vagyok olyan szakavatott, mint ő, csak az első megtekintésről szerzett benyomásaimat tudom leírni.
A rendezés viszonylag tradicionális, legalábbis nem valami eszement átértelmezés. Érdekesség, hogy minden felvonás megszólalása előtt hangszóróból bejátszott zajokat hallunk, az elején vízcsobogást, ez segít minket belehelyezkedni a vízi világba, ami Rusalka otthona. (Egyébként csak most, az előadásra való nézői felkészülésem során döbbentem rá, hogy a Rusalka nem igazi keresztnév, hanem beszélő név: vízitündért jelent.) A rendezésben jelentős szerepet kapott a koreográfia, nemcsak a sok jelenetben szereplő táncosok, hanem az énekesek számára is. Minden mozgás nagyon profi módon be is lett próbálva.
A címszerepben Dana Burešová becsülettel helytállt, valószínűleg mindent megcsinált, amit kellett, de nem nagyon találtam egyéniségnek, nem annyira sugárzott belőle a karakter szeretni akarása és szenvedése. A Holdhoz intézett híres ária se szólt akkorát, mint vártam. A hang egyébként a drámai kitörésekre is alkalmas, kicsit nazális. A végén már csöppet untam.
Érdeklődésem középpontjában a kettős szerepet (Boszorkány ill. Idegen hercegnő) éneklő Jolana Fogašová állt, mivel Ladislav Kozlok fórumtársunk ajánlotta. Fogašová szépen énekelt, de az első felvonásban kicsit kevésnek tartottam a volument. Egyébként is az Idegen hercegnő (aki csak a 2. felvonásban szerepel) szerepe hangilag jobban illik hozzá, mint a Boszorkányé, utóbbi szerepbe én talán inkább egy jó magas hangokkal rendelkező alt énekesnőt képzelnék (Fogašová meg szerintem egy extra nagy hangterjedelmű szoprán, aki időnként mezzo szerepeket is énekel). A harmadik felvonásban (ahol megint a Boszorkányt alakította), úgy vettem észre, több volt a volumen, mint az elsőben. Azt hiszem, az elsőben "biztonsági kűrt futott", ugyanis előző este Carment énekelt ugyanitt. Szóval, alig több mint 24 óra alatt három, igencsak különböző szerepet énekelt el! Úgy sejtem, nem ő akart a Rekordok Könyvébe bekerülni, hanem Prágában is olyan tapintatos és zseniális egyedek készítik az énekesek beosztását, mint nálunk. Fogašová hangja tetszett, van benne valami megnyerő melegség. Színpadi jelenléte és színészi kvalitásai kiemelkedőek, megjelenése fejedelmi. Ebben a produkcióban egyébként a Boszorkány dögös, bár némileg megkeseredett nőként jelenik meg, alaposan felsliccelt szoknyából kivillanó lábakkal.
A Herceget alakító tenor viszont teljesen jelentéktelen volt. Az elején volt egy gikszeresen indult hangja, de korrigálni tudta. Nem ismerem eléggé ezt az operát ahhoz, hogy megítéljem, mindent korrektül teljesített-e, időnként furcsának tűnt az éneklése. Nem kapott valami nagy tapsot.
A Vízimanó, Jiří Sulženko hangja szépen zengett, és figurában is nagyon jelen volt.
A Kukta kis nadrágszerepét Kateřina Jalovcovára osztani igazi luxusszereposztás volt. Mikor meghallottam szép, meleg mezzo hangját, rögtön az ugrott be, hogy a Boszorkányt is simán elénekelné (azóta utánanéztem: tényleg szerepel a repertoárján). Jelentős színészi tehetséggel is rendelkezik, és százszázalékosan bedobja magát a szerepbe. Örülnék, ha másban, nagyobb szerepekben is hallhatnám.
Külföldi vendégkarmester debütált a színházban: Keri-Lynn Wilson. Tisztességgel ütötte a taktust, beintett, ahol kellett, de különösebb inspirációt nem fedeztem fel benne.
Dana Burešová – Rusalka (azaz Vízitündér)
Richard Samek – Herceg
Jolana Fogašová – Boszorkány, Idegen hercegnő
Jiří Sulženko – Vízimanó
Yukiko Kinjo – 1. sellő
Lucie Hájková – 2. sellő
Stanislava Jirků – 3. sellő
Kateřina Jalovcová – Kukta
Ivan Kusnjer – Vadász, Erdőőr
Vez. Keri-Lynn Wilson
Rendezte Jiří Heřman
A fotón balról jobbra: Jalovcová, Kusnjer, Fogašová, Burešová, Wilson, Samek
Tosca Salzburgban 2018 03
Ez a Tosca sem az ismételten megnézendő előadások közé tartozik..A rendezés modern, napjaink és egészen a második felvonás végéig még elviselhtő volt.Már az furcsa volt,hogy Scarpia a második felvonás végén Tosca távozása után feléled.Aztán a harmadik felvonás kihúzta alolam a széket,miután Cavaradossit gyerekek lőtték le.Megjelent az Angyalvár teraszán Scarpia pisztollyal a kezében és miután Tosca is pisztolyt ragadott egymást lelőtték.Nem ez nem oké.Semmi nem magyarázza még a rendező idiotizmusa sem.Nekem az estéből igazán Tézier Scarpiája tetszett.Elegáns ,volt annak ellenére,hogy van hasa és hangilag nagyszerű volt. Harteros gyönyörű dolgokat csinált,de igazán Toscaként már Bécsben sem fogott meg.Aki viszont számomra borzasztó volt a Magyarországon agyondéelgetett,dícsért Antonenko.egyáltalán nem tetszett.Régen hallottam ilyen rossz Cavaradossit.Hozzáteszem nekem a salzburgi Otelloban sem tetszett.Thielemannak sem sok köze van a Toscához sajnos.Ilyen hosszú Toscát és unalmasat régen nem láttam, hallottam.
Lászlo Boldizsár ma Pozsonyban PARBAJozik, ugyanis o énekli Turiddut és Caniot is.
En meg hétfon délelott részt veszek egy PARBAJ-on, de Budapesten .
Gondolom, erre a nemes célra külön asztalt készítenek - nehogy már összetörjön alatta és üzemi baleset legyen! (halkan jegyzem meg, kb 55 éves opera- és koncertlátogatói múlttal sosem az asztalraugrás volt a minősítési tényező, de nyilván "haladni kell a korral"!)
Háromszor pattan fel rá. Leonorát Liudmila Monastyrska is fogja énekelni, kb. az eloadások felét énekli. Eyvazov mindkét holgyel énekel.
forrás - operaplus.cz
Sok köszönet!
Das Wiener Staatsopernmagazin
25.03.2018 | 15:05 | Ö1
Ausschnitte aus aktuellen Aufführungen der Wiener Staatsoper.
Látom már. Itt is lesz asztal, kíváncsi vagyok, Yusif hogy pattan fel rá.
Pár napja a Covent Garden honlapján.Lehet változott?
Erről még nem láttam semmi infót. Hol találtad?
Az már megtörtént Néhány előadást a férj fog énekelni Netrebkoval.
Vagy megpróbálja beprotezsálni férjeurát, és amennyiben nem sikerül, lemond! (lásd Manon Lescaut 2014 München)
Várd ki a végét.Netrebko majd rájön,hogy nem kedveli Leonora szerepét!Jó rég nem állt ki Kaufmannal teljes operában inkább lemondta.
Erdekes lehet 2019 a Végzet hatalma- Netrebko,Kaufman, Faust - Fabiano,Damrau, Schrott vagy az Ezsred lánya Camaranoval .
A Bajor Allami Opera kozolte a 2018/19 évadot.
23.11.- Otello/Kaufmann,Harteros,Finley/, aztán Salome/Marlis Petersen/, Eladott menyasszony/Karg,Breslik/, Nyugat lánya/Kampe,Jovanovich/, Alceste/Roschmann, Castronovo/.