Bejelentkezés Regisztráció

Opernglas, avagy operai távcső...


19821 Cilike 2017-08-11 17:49:49 [Válasz erre: 19816 parampampoli 2017-08-11 16:38:34]
Nem ismerem a mostani Aida-előadást, de egyrészt Muti tutira nem engedne egy ilyet,és Netrebkoból se nézek ki ilyen ízléstelenséget. Ha már itt tartunk,a legsúlyosabb kottától valóeltérés,amit azAidában hallottam, az a magas esz volt a második finálé végén. Azmeg belefért a nagy,kórusos, csinnadrattás együttesbe.

19820 telramund 2017-08-11 17:13:22 [Válasz erre: 19815 telramund 2017-08-10 21:49:31]
A végére azért belejött(MA).Az Aidát éneklő amerikai szoprán,hangszínét tekintve ideális Aida nekem,mert nem szeretem ha sötét színű szoprán hangon éneklik.Nincs meg akkor igazán a kontraszt Amnerissel.A neve Elena O'Connor.Egyéb nem mondható el, tisztességesen állta a helyét.

19819 telramund 2017-08-11 17:04:07 [Válasz erre: 19816 parampampoli 2017-08-11 16:38:34]
Ez vágott és hülyék csinálták!

19818 parampampoli 2017-08-11 16:39:58 [Válasz erre: 19812 Edmond Dantes 2017-08-10 18:15:36]
Ez nem az 1. hanem a 3. felvonás áriája.

19817 parampampoli 2017-08-11 16:39:20 [Válasz erre: 19815 telramund 2017-08-10 21:49:31]
Sajnos már a MET legutolsó Turandotjában úgy énekelt. Számomra már több éve elviselhetetlen.

19816 parampampoli 2017-08-11 16:38:34 [Válasz erre: 19814 telramund 2017-08-10 19:28:23]
Már egy egész napja írom, csak a süket nem hallja, meg az, aki nem ismeri az Aidát. (Hogy vágott-e, vagy felvételi hibás, azt nem lehet eldönteni. Ha vágott, még súlyosabb hiba, mert azt mutatja, hogy hülyék csinálták.)

19815 telramund 2017-08-10 21:49:31
Szörnyű ,hogy le kell írnom. de az orangi Aidában pár napja Marcello Alvarez úgy énekelt ,mint Eyvazov Brrrr

19814 telramund 2017-08-10 19:28:23
A YT részletben nem betoldott hang van,hanem összevágott.Csodálom, hogy senki nem hallja!

19813 Edmond Dantes 2017-08-10 18:18:30 [Válasz erre: 19812 Edmond Dantes 2017-08-10 18:15:36]
Persze mindenre lehet azt mondani: "csak". Máris válaszoltunk magamnak :-)

19812 Edmond Dantes 2017-08-10 18:15:36
Meghallgattam a kérdéses hangot: szimplán nem értem, minek az oda? Olyan nagy züfec? Álmomból felkeltve is kapásból mondok legalább három helyet, ahol a szoprán szerintem sokkal inkább elbűvölheti hallgatóságát magas hangjaival: O patria mia-ária záró hang, Aida-Radames duett (III.felv.) közepén, II. felv. fináléban szintén valahol a közepén. Ez az I. felv.-beli hang-toldalék nem tiszteletlen vagy ízléstelen, inkább a de minek? kategóriába tartozik.

19811 Momo 2017-08-10 15:44:33 [Válasz erre: 19807 Klára 2017-08-10 15:05:52]
Kedves Klára, senki nem csinálná ezeket, ha a közönség ott helyeben nem díjazná az ilyesmit. Ez hozzá tartozik a műfajhoz. Az opera alapvetően egy színházi műfaj, az élő közönséggel való kapcsolatban alakultak ki ezek a "bravúrok". Az egy más kérdés, hogy közben megjelent a hangfelvétel gyakorlata, és a lemezekre is felkerül ez-az, ami az élő előadásokban megszokottá vált. Szerintem van, ahol erőltetett, és van, ahol kimondottan jót tesz a zenének. Hát ez ilyen.

19810 parampampoli 2017-08-10 15:38:25 [Válasz erre: 19809 Klára 2017-08-10 15:30:53]
Ön hajtogatja továbbra is téves teóriáját, nem vitatkozom tovább vele. Amit viszont a videóban kifogásol, azt mutatja, hogy az Aida kérdéses részét nem ismeri, ráadásul nem hallja a felvételi hibát. Ezzel még kevésbé van kedvem vitatkozni.

19809 Klára 2017-08-10 15:30:53 [Válasz erre: 19806 parampampoli 2017-08-10 14:51:23]
Ez felfogás kérdése, ebben nem muszáj egyetértenünk. Én éppen a jó ízlés határainak a feszegetését érzem az ilyen hangi bravúrokkal - a közönség emlékezetében az előadás, az alakítás és a szerep megformálása maradjon meg, nem egy-két bravúr. Egyébként ez tiszteletlenség a bravúrra nem vágyó, vagy bravúrozni az ária jellege miatt nem tudó kollégákkal. Nem beszélve arról, hogy mi maradna az eredeti műből és meddig tartana, ha minden szereplő megtűzdelné saját dallamát némi betoldással? De ez az én véleményem, amit nem kötelező elfogadni. Egyébként a nekem nem tetsző hely: https://www.youtube.com/watch?v=QnK_DH0fr2Q 1:24 - 1:25

19808 parampampoli 2017-08-10 15:20:10 [Válasz erre: 19807 Klára 2017-08-10 15:05:52]
Azon a ponton hibás a felvétel, és egy kis ugrással rögtön a magas C-s frázist mutatják. Nyugodjon meg, semmi betoldás nincs, Netrebko a kotta szerint énekel. Az elv, amit hirdet, téves, ha mindenki osztaná, nem lett volna Callas legendás Aidája Mexikóban, nem lett volna Caballé Don Carlos-fináléja Veronában és a MET-ben, és így tovább. Az énekesek szintkülönbsége többek közt abban is megmérettetik, hogy mi az, amiben többek, jobbak, mint mások.

19807 Klára 2017-08-10 15:05:52 [Válasz erre: 19806 parampampoli 2017-08-10 14:51:23]
https://www.youtube.com/watch?v=QnK_DH0fr2Q 1:24-1:25 Felfogás kérdése. Szerintem a zeneszerző darabját adják elő, nem pedig "X.Y művész vagy Z.Q.művésznő" magánszámát. Amennyiben mindenki azt és ott told bele, ahol és amit akar, háttérbe szorulnak azok a pályatársak, akik nem rendelkeznek magamutogató hajlamokkal, "csak" eléneklik az eredeti áriákat. De ez persze az én véleményem, amit nem kötelező osztani.

19806 parampampoli 2017-08-10 14:51:23 [Válasz erre: 19805 Klára 2017-08-10 12:43:36]
Milyen betoldott hangot tetszik ebben hallani? Mert én semmilyet. Egyébként az opera műfajához hozzátartoznak a hangi bravúrok, és valakinek van mivel bravúroskodni, tegye meg nyugodtan, ha a jó ízlés határain belül marad. És ez semmiképpen nem a mű meghamisítása. Muti sok előadást tett tönkre a partitúrához való doktríner hozzáállásával. Ha pedig elhagynánk az évtizedek során előadási hagyománnyá vált díszítéseket, betoldásokat, a Luciánál unalmasabb opera nem lenne a világon.

19805 Klára 2017-08-10 12:43:36
Egy dolgot azért nem értek! Másnál sem, az 'isteni" Annánál sem! Miért kell egy zseniális zeneszerző által csodálatosan megírt áriába belelopni egy oda nem írt és oda nem illő magas hangot? Csak, hogy megmutassa, hogy "neki ilyen is van"? És milyen karmester az, aki ezt eltűri? (Most ne gyertek avval, hogy bezzeg a stretta magas C-je sem Verdi, mert az már szinte hagyomány.) Nem vagyok barátja sem a húzásnak, sem a különféle betoldásoknak, csingilngiknek, mert mindkettő az eredeti mű meghamisítása. Lásd: https://www.youtube.com/watch?v=QnK_DH0fr2Q

19804 lujza 2017-08-10 01:59:58 [Válasz erre: 19780 Haandel 2017-08-07 19:59:16]
Érdekes, korábban itt olvastam egy interjút Netrebkoval, melyben kifejtette, mennyire utálja a modern rendezéseket. Egy Aidában például legyenek elefántok. És most dicséri ezt az egyszerű, tiszta rendezést. Senki se következetes. (Különösen, ha királyi fejdíszt csinálnak neki rabszolgalányként.)

19803 telramund 2017-08-09 15:15:37 [Válasz erre: 19801 ladislav kozlok 2017-08-08 21:09:14]
Azt még megvárjuk!

19802 Klára 2017-08-09 12:13:49 [Válasz erre: 19801 ladislav kozlok 2017-08-08 21:09:14]
Miért is vagyunk meglepve? Manapság sajnos akárki rendezhet és akárki felléphet! Pár hónapja egyeztünk meg, hogy a MET-ben mostanság fellépő "művészek" egyike-másika egy középkategóriás német, vagy bármelyik zenei kultúrával és múlttal rendelkező operában nem biztos, hogy felléphetne! Az idei bayreuthi Tannhäuser rendezésében sem értettem pár dolgot. A tavalyi Parsifal előadás pedig egyenesen botrányos volt rendezésileg. És a mai napig nem tudjuk, miért lépett vissza Andris Nelson a vezényléstől!

19801 ladislav kozlok 2017-08-08 21:09:14
Hát már Salzburgban is akárki rendezhet ? Shirin Nezhat rendezése nagyon nem tetszett. Majd meglátjátok szombaton. Netrebko fenomenális Aida.

19800 ladislav kozlok 2017-08-08 21:09:12
Hát már Salzburgban is akárki rendezhet ? Shirin Nezhat rendezése nagyon nem tetszett. Majd meglátjátok szombaton. Netrebko fenomenális Aida.

19799 parampampoli 2017-08-08 18:01:35 [Válasz erre: 19794 Edmond Dantes 2017-08-08 15:08:07]
Miért gondoljuk, hogy minden kritikus egyformán szereti Netrebkót? Miért gondolnánk, hogy minden néző egyformán szereti? Az általad idézett passzusok túlságosan nagy rokonszenvről nem tanúskodnak.

19798 parampampoli 2017-08-08 17:59:49 [Válasz erre: 19791 telramund 2017-08-08 12:35:20]
Az Aida eddig publikált részleteiben semmiféle lebegés nem hallatszik. Hogy egyébként igen vagy nem, kiderül 12-én.

19797 parampampoli 2017-08-08 17:57:40 [Válasz erre: 19795 Edmond Dantes 2017-08-08 15:09:28]
Dusek részletesen elemzi Netrebko teljesítményét a III. felvonásban is, és amíg nem hallom magam az ellenkezőjét, neki hiszek a kritikusok közül. Mert általában egyet szoktam érteni a véleményével.

19796 Heiner Lajos 2017-08-08 16:07:07 [Válasz erre: 19794 Edmond Dantes 2017-08-08 15:08:07]
De a Fanciulla utolso felvonasa (majdnem) Ramerrez felvonasa...

19795 Edmond Dantes 2017-08-08 15:09:28 [Válasz erre: 19794 Edmond Dantes 2017-08-08 15:08:07]
pontosabban: éppen hogy nem az utolsó felvonás Aida felvonása.

19794 Edmond Dantes 2017-08-08 15:08:07 [Válasz erre: 19790 parampampoli 2017-08-08 11:44:53]
Bevallom, főleg a Netrebkoról szóló fejezeteket olvastam el alaposabban: nekem mindkettőből az jön le, hogy "elvtársak, elvtársnő, vannak (még?) gondok". Az egyikben: "Oft zittert die Stimme, zumal bei Spitzentönen, nur selten gibt es butterweiche Höhenflüge", a másikban "...enttäuschte die Erwartungen nicht. Vor allem im letzten Akt..." (kiemelések tőlem)...miközben tudjuk: éppen hogy az utolsó felvonás nem Aida felvonása. És érezni vélem utóbbi cikk végén a finom iróniát a "Patria mia"-ária utáni "kelleténél hosszabb ujjongás" és az előadásvégi "Beifallsorkan für Netrebko, Muti und Co..." említésekor.

19793 Edmond Dantes 2017-08-08 14:37:26 [Válasz erre: 19792 telramund 2017-08-08 12:37:36]
Félnie nem kell, de mégiscsak Aida a "prima donna". Egy jó Adalgisa sem fél (n a g y o n) Normától, de kb. status idem mint Aida/Amneris. Megette a fene azt az előadást, ahol Amneris leénekli Aidát... volt már "szerencsém" ilyenhez, neve(ke)t nem írnék...

19792 telramund 2017-08-08 12:37:36 [Válasz erre: 19788 parampampoli 2017-08-08 10:54:29]
Aztán már egy jó mezzonak nehogy félni kelljen egy szoprántól az Aidában.Inkább kedvét szegték valószínűleg.Egyébként is nem hiszem ,hogy nem volt jó.

19791 telramund 2017-08-08 12:35:20 [Válasz erre: 19788 parampampoli 2017-08-08 10:54:29]
Ha Te azt a lebegést nem hallod,azt nem hiszem el!Nem először lehet nála abban a hangtartományban hallani,különösen mióta szétfeszített ajakkal énekeli a mély hangjait.

19790 parampampoli 2017-08-08 11:44:53 [Válasz erre: 19789 Edmond Dantes 2017-08-08 11:11:05]
Egymással meglehetősen ellentétesek. Az egyik ellentétes a korábbival is. Szóval mindenki dönthet majd önmaga, ha meghallgatja a közvetítést.

19789 Edmond Dantes 2017-08-08 11:11:05
[url]https://www.br-klassik.de/themen/salzburger-festspiele/aida-anna-netrebko-verdi-salzburger-festspiele-100.html;Egy kiegyensúlyozottnak tűnő kritika[/url] és egy másik [url]http://www.augsburger-allgemeine.de/kultur/Die-goettliche-Anna-brilliert-in-altbackener-Aida-id42323911.html;objektívnek tűnő itt[/url].

19788 parampampoli 2017-08-08 10:54:29 [Válasz erre: 19787 telramund 2017-08-08 10:27:20]
Kedvencei mindenkinek vannak, ami nem baj, ha van mellé jó füle. Neked is vannak kedvenceid, pl. Semenchuk. Akinek pont azért volt nehéz helyzete, amire te is célzol. De ezt tudhatta, mikor elvállalta a salzburgi felkérést. (Netrebko hangjában semmi lebegést nem hallok. Meliében annál inkább.)

19787 telramund 2017-08-08 10:27:20 [Válasz erre: 19786 parampampoli 2017-08-08 09:59:43]
Hát én sem lennék lelkes mondjuk,ha nem utolsó sztárként, helyenként meg sem említenének az előzmények során.Egyébként tegnap a korábban említett műsorban Netrebeko részletében hangja bizony a magas regioban lebegett és más színben szól ,mint korábban ,sajnos a C -ig nem jutottunk el.Bár ,mint volt koloratukézségű lírai szopránnak az a C nem lehet gond.Duseknek vannak kedvencei,hál Istennek a legnagyobb jelenkori énekesnő is az-nem Netrebkora utalok azt gondolhatod.

19786 parampampoli 2017-08-08 09:59:43 [Válasz erre: 19784 telramund 2017-08-08 08:49:17]
Dusek, aki a Merker egyik legmegbízhatóbb kritikusa, nem azt írta, hogy olyan rossz volt, hanem egész este feszült volt, vagy mert nem volt jó formában, vagy a folyamatosan énekelt drámai fach bosszulja meg magát. Ez utóbbit csak kérdezi inkább, mint állítja. Egyébként miért ne lehetne Semenchuk gyengébb formában? Ő is csak ember, és egyáltalán nincs könnyű pszichikai helyzetben ebben a salzburgi Aidában. Reméljük, 12-re legjobb formájába hozza magát. Ez az ő érdeke, de a miénk még inkább.

19785 parampampoli 2017-08-08 09:53:28 [Válasz erre: 19783 telramund 2017-08-08 08:43:39]
A két piano közt akkora a különbség, mint ide Lacháza. Muti Aidáiban mindig bőven volt piano, ott, ahol kellett, ha volt énekesnő, aki meg tudta csinálni őket. És még ő se mindig.

19784 telramund 2017-08-08 08:49:17
Na azért, ha Semenchuk rossz formájában volt ,akkor sem lehetett olyan rossz,ahogy Dusek szakértő írja.Majd meghalljuk szombaton!

19783 telramund 2017-08-08 08:43:39
Ez kell a népnek .Essünk csak túlzásokba.Ilyen még nem volt.Oh dehogynem 100,csak nem ekkor felhajtással.Tegnap A Kulturmontag című kultúrális híradóban pár mondatot mondott Muti is.Kihangsúlyozta, hogy Verdi rengeteg "p" és "pp" és "dolce" istrukciót írt a partiturába .Tehát ne tessenek csodálkozni ,hogy lesz belőle bőven.Remélem most a lelkesedés hangja fog utána szólni,nem úgy ,mint Kaufmann "p" éneklése után,mert ő is csak arra hivatkozik,hogy mi is van a partitúrában, legyen az Verdi vagy Wagner.

19782 parampampoli 2017-08-07 23:54:44 [Válasz erre: 19779 Edmond Dantes 2017-08-07 10:10:55]
Az előbbinél részletesebb és szakszerűbb SALZBURG/ Großes Festspielhaus: AIDA – Sensationsdebüt von Anna Netrebko. Premiere Salzburg/ Großes Festspielhaus: WENN SICH DER OPERNHIMMEL ÖFFNET: ANNA NETREBKO’S SENSATIONSDEBÜT ALS AIDA (6.8.2017) „Liebestod“ à la Giuseppe Verdi: Aida und Radames sterben freiwillig gemeinsam und nehmen vom „Tal der Tränen“ mit den Worten „Si schiude il ciel“ – „Wenn sich der Himmel öffnet“ Abschied. Und dieser emotionale Flow ging diesmal voll auf das Konto von Anna Netrebko: hier öffnete sich wahrlich der Opern-Himmel! Ihr Rollendebüt als Aida war tatsächlich sensationell und man muss in der Chronik der Oper bis in die Goldenen 50er und 60er Jahre zurückblättern, will man Vergleichbares finden. Die russische Diva hat die große, blühende Höhe für den Triumph-Akt, sie besteht mit ihrem dramatischen Sopran gegen den riesigen Chor, das Orchester und alle Kollegen; aber sie verfügt zudem auch über die zartesten Piani in der Nilarie, im großem Duett mit Radames („Fugir“) oder in der Final-Szene. Dazu kommt, dass die Stimme der Netrebko keinerlei Schwierigkeiten mit der tiefen Lage hat: sie will offenbar ihren Mezzo-Kolleginnen zeigen, was Belcanto-Qualität im dunklen „Samt“ der unteren Tessitura bedeutet. Und Nerven hat die russische Primadonna mit österreichischem Pass offenbar überhaupt nicht. Oder sie sind aus Stahl. Denn das Hauptproblem dieser Premiere war wohl der hohe Erwartungsdruck, der nur teilweise eingelöst wurde. Vor allem die sehr statische Regie der iranischen Foto-und Video-Künstlerin Shirin Neshat polarisierte das Publikum, auch beim Ensemble gab es Schwachstellen. Immerhin stand ein frischer, jugendlicher Radames mit Francesco Meli, der sich seit seinem Manrico enorm gesteigert hat, zur Verfügung. Und auch Riccardo Muti mit den Wiener Philharmonikern und dem Wiener Staatsopernchor (L: Ernst Raffelsberger) gehört zu der Haben-Seite dieser Premiere. Doch halten wir uns an die Chronologie: im Vorspiel der 1871 in Kairo uraufgeführten Oper von Verdi versucht Riccardo Muti den kammermusikalischen Charakter zu betonen und nicht den pathetischen „Kriegs-Sound“. Dann die erste Szene: Dmitry Belosselskiy als düsterer Ramphis bleibt auch in der Folge die beste der „tiefen Männer-Stimmen“. Dann eine wahrlich grandiose „Celeste Aida“ von Francesci Meli (aus Genua): mühelos, hell, mit Emphase vorgetragen. Nun Auftritt von Amneris: Ekaterina Semenchuk wirkt den ganzen Abend angestrengt, nicht in Form – entweder rächt sich das permanente „dramatische Fach“ (von Azucena bis Eboli) oder sie hatte einfach keinen guten Abend. Inzwischen wird klar: die Inszenierung von Shirin Neshat (Bühne Christian Schmidt) setzt ganz auf starke Bilder, verzichtet auf jeden Orientalismus. Endlich Auftritt von Aida: die russische „primadonna assoluta“ bringt sofort jene Spannung, die alle erhofften. Sie ist keine Sklavin, sondern selbstbewusste „Rivalin“, ihr phantastisches blau-graues Kostüm (Tatyana van Walsum) könnte bei einem internationalen Mode-Event reüssieren. Erster Höhepunkt: „Ritorna vincitor!“ Als Sieger kehre heim. Die Arie der äthiopischen Prinzessin als Wechselbad zwischen Liebe zu Radames und Patriotismus. Die Gefühle wogen wie das wilde Meer. Doch die Hoffnung stirbt zuletzt. Anna Netrebko hat bereits zu diesem Zeitpunkt alles gewagt und alles gewonnen. Und so blieb es auch: der König von Robert Tagliavini war zu bieder und den Raum-Dimensionen des Großen Festspielhauses nicht ganz gewachsen. Das gilt dann auch für den Amonasro von Luca Salsi. Er wirkt wie der jüngere Bruder von Aida. Dazu ein statischer Triumphmarsch – spätestens hier wird klar, dass das Konzept der „großen Bilder“ nicht wirklich aufgeht. Aber was soll’s wenn man einen so herrlichen Nilakt mit mühelosem hohen Piano-C erleben kann. Und auch das Duett mit Radames hat man selten so verführerisch, so hoffnungsfroh gehört wie bei dieser Premiere. Die Gerichtsszene war dann wieder ein kleiner Rückschritt, am Ende wurde der Tenor auch etwas müde. Aber der überirdische Klang von Anna Netrebko entschädigte dann im Finale für alles, was zu einer Sternstunde fehlte. Das Aida-Rollendebüt von Anna Netrebko ist jedenfalls schon jetzt in die Operngeschichte eingegangen! Und der Opernhimmel hat sich geöffnet! (Peter Dusek)

19781 Haandel 2017-08-07 20:09:21 [Válasz erre: 19780 Haandel 2017-08-07 19:59:16]
[url]https://hu.wikipedia.org/wiki/Mesters%C3%A9ges_intelligencia;AI[/url]да

19780 Haandel 2017-08-07 19:59:16 [Válasz erre: 19779 Edmond Dantes 2017-08-07 10:10:55]
[url]http://tvthek.orf.at/search?q=Aida;AI da[/url] ([url]https://hu.wikipedia.org/wiki/Dadaizmus;Daда[/url] ;-)

19779 Edmond Dantes 2017-08-07 10:10:55
Az (egyik?) első [url]http://www.kleinezeitung.at/kultur/festspiele/5264828/Nachtkritik_Aida-wurde-zum-erwarteten-Operntriumph%20Umjubelte%20Anna%20Netrebko%20in%20Salzburgs%20%22Aida%22#image-Aida_004_1501832606980712;kritika[/url] a salzburgi Netrebko-Aidáról.

19778 nickname 2017-08-06 20:24:15 [Válasz erre: 19776 telramund 2017-08-06 18:49:43]
Nem gondolta senki, hogy nem ismered. De ha valamivel is bosszantottalak elnézést kérek, mert nem akartam.

19777 nickname 2017-08-06 20:20:12 [Válasz erre: 19775 Momo 2017-08-06 17:46:53]
Nagyon jó darab! A szentpétervári előadást megnéztem DVD-én, a debrecenit láttam élőben is.

19776 telramund 2017-08-06 18:49:43
Teljesen felesleges felsorolni az XX.sz jelentős operáit.Ezeket mind ismerem.Kihangsúlyoztam, ,hogy "számomra".tehát csak a saját ízlésemet minósítettem , és nem más műveket degradáltam. Tényleg legjobb ide semmit nem írni,mert vagy nem tudnak vagy nem akarnak olvasni!

19775 Momo 2017-08-06 17:46:53 [Válasz erre: 19774 nickname 2017-08-06 17:21:37]
Ami Prokofjevet illeti: A tüzes angyal...? Igazán ütős darab. Ráadásul - szerintem - érdemes mindaz orosz, mind a francia változattal megismerkedni.

19774 nickname 2017-08-06 17:21:37
Huszadik századi operák közül én többet is nagyon szeretek: Vérnász, Wozzeck, Jenufa, Kátya Kabanova, Peter Grimes, Lucretia meggyalázása, Elektra, Salome, Katyerina Izmaljova, és Az orr is zseniális! Nemrég láthattam élőben is a bécsi előadást, nagyszerű volt szerintem. És ott van még a Kékszakállú, a Karmeliták, a Mathis a festő, és szerintem Prokofjevnek is vannak kellemes darabjai. Még a Háború és békét is megnéztem DVD-én, a párizsi előadást, vannak benne szép részletek. De hát én mindenevőv vagyok, így még a Mózes és Áront is többször végig hallgattam, és Szokolay Hamletjét is élveztem tavaly az Erkelben. Ja és Puccinitól a Nyugat lánya - végül is az is 20- századi.

19773 Edmond Dantes 2017-08-06 15:33:46
Az (operai) világ szeme ma [url]http://www.salzburgerfestspiele.at/programm/oper/oper-detail/programid/5560/id/10688/sid/125;Salzburgra szegeződik[/url]

19772 telramund 2017-08-06 11:17:45
Korábban volt szó Muszorgszkijról.Orosz zeneszerzőknél előfordult,hogy más végezte a hangszerelést.Katyerina esetében pedig ki kívántam hangsúlyozni Sosztakics ezen nagyszerű teljesítményét is!Valóban voltak más operák is a 2o sz-ban.De mint a pofonok ,úgy az ízlések is különbözőek.A felsorolt operáknál ,legyen az Bartók vagy Janecek ezt a művet jobbnak tartom,mint ahogy Verdinél is jobban szeretem a korai-középső operáit ,mint a későbbieket.Szerintem az a fontos,hogy van rálátásom úgy az egész opera és énekes történelemre.A múltbeli és jelenkori operajátszásra!





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.