vissza a cimoldalra
2020-08-05
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11547)
A csapos közbeszól (95)

Régizene (3547)
A MET felvételei (890)
A nap képe (2226)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4883)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4024)
Operett, mint színpadi műfaj (4417)
Bartók Rádió (779)
Kimernya? (3739)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2008)
Eiffel Műhelyház – Bánffy terem (137)
Jonas Kaufmann (2486)
Franz Schmidt (3656)
Opera, operett, dalciklus, librettók, szövegkönyvek, versek (625)
Momus-játék (5871)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2809)
Pantheon (2711)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

4324   Edmond Dantes • előzmény4322 2020-06-07 09:51:26

Úgy bizony! Megbízható, jó híreket, interjúkat és "interjúkat" megbízható és jó médiumokból kell és lehet szerezni. Mit nekünk "megalázó kommunikáció" és "elviselhetetlen munkakörnyezet", " gyakori megalázások" és egyebek: mindezek "alaptalan rágalmak" (4319), ha egyszer a főigazgató és a már professzionális kirúgott ügyv.ig.-Millenáris után az Operettszínházból is lapátra került- ezt állítja. Az origo. hu és az ez alatt (4323) belinkelt orszagut. com- "interjú" nem csupán a megtévesztésig hasonló tartalmú, szövegű és szellemiségű, de figyelemreméltóan gyors reagálásnak is tekinthető index. hu 4319 alatt belinkelt cikkére. Elhanyagolható különbség, hogy origo. hu "interjú" szerzője Origo névre hallgat (elég ritka név mifelénk), a másik "interjút Oláh Zsolt jegyzi. Igen, ő valószínűsíthetően annak a Magyar Művészeti Akadémiának (MMA) és más intézmény/ek/nek a sajtósa is, akinek MMA mint saját (!) sajtósának, a fizetése mellett ösztöndíjat is biztosít. Kiss-B.Atilla, talán mondanunk sem kell, az MMA elnökségi tagja. Ez az interjú ettől szép, ettől kerek, ettől hiteles. A siker- és csóközönt csak csekély mértékben árnyalja az a sajnálatos tény, hogy a színház idei (egyik?) fő attrakcióját, az emlékeim szerint a főigazgató pályázatában is szereplő új Trianon-musicalt egy ideig nélkülöznünk kell. Nem, nem a covid19-járvány miatt, hanem, azért, mert -hadd idézzem a főigazgató mindkét "interjúban" elhangzott szavait- "...mint ahogy Trianon maga nem sikertörténet, a pályázat sem lett az. Túl rövid volt az idő ahhoz, hogy olyan minőségi termés szülessen, amire igazán büszkék lehetünk. A pályázatot eredménytelennek nyilvánítottuk, ..." Azaz, ha jól értem Kiss-B.Atillát,  a trianoni tragédia ismétlődött meg -kicsiben- a Nagymező utcában is. E két esemény ilyetén párhuzamba állítását joggal tekinthetnők blaszfémiának, ha nem egy hazáját féltő, igaz magyar ember szájából hangzana el, hanem mondjuk Alföldi Róbert mondaná ugyanezt, vonná ugyanezt a párhuzamot egy sikertelen Trianon-darabpályázat indoklásaképpen... a Nemzeti Színház igazgatói székében.

4322   joska141 • előzmény4321 2020-06-06 16:04:38

Megkövetek mindenkit, azt hiszem rossz HVG360 cikket olvastam – vagy egy régebbi évaddal foglalkozott az általam idézett cikk, vagy egy más országban levő zenés színházzal, amikor „katasztrofális” jelzőt használat.

A Budapesti Operettszínház illetőleg Nemzeti Dalszínház eddigi időszaka – Kiss B. Atilla ma nyilvánosságra került interjúja szerint (szó szerint idézem ezt a részt):

A 2019. februári megválasztása óta eltelt időszakkal kapcsoltban Kiss-B. Atilla azt mondta, hogy a színháznak nagyszerű éve volt.

„Februártól februárig az Operettszínház több mint hatszázhatvan, javarészt telt házas előadást játszott székhelyén, vendégjátékai alkalmával, szabadtéri helyszíneken és külföldön. Gyönyörű bemutatók születtek, a régi előadásokat pedig felújítottuk”

A teljes interjút a következő linken lehet tanulmányozni:

https://www.origo.hu/kultura/20200606-kissb-attila-belso-indittatast-ereztem-arra-hogy-odafigyeljek-az-operettszinhazra.html?utm_source=hirkereso

Még egyszer elnézést a felületes véleményformálásért.

(Zárójelben: A Főigazgató úr és Vidnyánszky Főigazgató úr azonos keresztneve az interjúban kétféle módon szerepel: Attila és Atilla formájában. Mind a két forma majdnem egyenlő számú előfordulású, gondolom ezzel is a köztük levő belső azonosságot kívánták illusztrálni.)

4321   Edmond Dantes • előzmény4320 2020-06-05 09:52:10

Haladjunk sorban. A Víget -az ön szavaival élve- az ottani sajnálatos események kirobbanásakor már nyugodtan tekinthetjük NER kompatibilis intézménynek. Nem az egykori igazgató ügyére gondolok, mert az nem "Víg-ügy" volt. "Víg-ügy" a hivatalban lévő és újból pályázó igazgató ügye volt ... azaz inkább még mindig az, hiszen az egyik fórumtársunk (jogos) óhaja, a teljeskörű vizsgálat még tart. (Már ha tart...talán sohanapjáig.) NER kompatibilis intézménynek az Újszínházat (is) tekinthetjük és az ottani ügy valóban eltussolásra lezárásra került. A topiknál maradva illetve visszatérve: az Operettszínházban ezek szerint eljött a botrány 2.0, ha egyelőre nem is tudunk sokat, még annyit sem, amennyit az 1.0-ról. Megjegyzem, az 1.0 főszereplője is eléggé NER kompatibilis volt, amikor az ő botránya napvilágra került, csak azért nem "szólt" nagyobbat, mert az illető akkor már "csak" művészeti főtanácsadói vagy hasonló címet viselt. Hogy mire céloz azzal, hogy a mostani ügy netán "egy másik, kibontakozó botrány elfedésére szolgál", nem tudom, de érdeklődve várjuk a fejleményeket. Abban kételkednék, hogy az Operettszínház "rosszul sikerült évada" egy új botrány kiváltója lehet. Ugyan ki fog emiatt akár csak szót emelni? Az ország elsőszámú prózai társulata hány éve is produkál "rosszul sikerült évadot" kimagasló sikerű évadokat? Na és? A Nemzet(i) Főigazgatója egy pocsék kritikákat kapott, de persze ...khm... szenzációs sikerű Csárdáskirálynővel hódít Beregszász, Debrecen és a Bajor Gizi rakpart után immáron a pesti Broadway-n is. Innen már csak egy lépés (lesz) az igazi, a new yorki Broadway. Ott a helye mert az legalább jó messze van, sok sikeret kívánunk néki.. S végül: "nem mondható ki, hogy az új vezetés ... abszolút alkalmatlan/ok/ ilyen feladatra" ... vagy inkább csakis ez mondható ki? Legfeljebb nem mondják ki.

4320   joska141 • előzmény4319 2020-06-05 08:14:51

Biztos vannak könyvek, amikben szociológiai szempontok szerint elemzik egy-egy botrány kirobbanását, fejlődését majd elhalását. Ezen könyvek számára érdekes lesz a nálunk, kulturális területen az elmúlt és jelen évben kirobbant verbális és non-verbális erőszak témája.

Azért is érdekes lenne az elemzés, mert az első intézmények – Vígszínház, SZFE, Katona József Színház – finoman szólva nem teljesen NER kompatibilis intézmények voltak.

Ellentétben a mostani, Operettszínház, botrány címzettje már abszolút NER alá tagozódott intézmény, mintegy a Nemzeti Színház fiókszervezete, irányaiban, irányultságában mindenképp.

Egyáltalán nem kicsinyelve az olvasottakat, együttérezve az áldozatokkal, felháborodva az elkövetők – sajnos szokásos – cinikus hárításán, el lehet gondolkodni, hogy ez nem egy másik, kibontakozó botrány elfedésére szolgál?

Ugyanis a NER kompatibilis Operettszínház első, teljes, új évadja eddig katasztrofális volt, amiről a HVG360 a következőket írja: „olyan rosszul sikerült például a részben a Kárpátia gitárosa, Szijártó Zsolt által szerzett Mohács 1526 – Európa kapuja című rockmusical, hogy nem tudták bemutatni az évadban, és bebukott a trianoni „békeszerződés 100. évfordulójára kiírt pályázat is. A színház fénykorában a jegypénztár előtt kígyózó sorok eltűntek, a szóbeszéd szerint az új előadások némelyike jelentős veszteséget termel”

Nem mondható ki, hogy az új vezetés – Kiss B. Attila és Apáti Bence és Pfeffer Gyula – abszolút alkalmatlanok ilyen feladatra, inkább odadobunk egy frissen „önként” távozott valakit és az összes sarat rádobáljuk.

4319   Edmond Dantes 2020-06-04 20:59:19

Megalázásra, zaklatásra panaszkodnak az Operettszínház  munkatársai

Az Index több forrása is panaszkodott a Budapesti Operettszínház 2019-ben kinevezett új főigazgatójának (Kiss-B. Atillának) és ügyvezető igazgatójának (Kriza Zsigmondnak) szakmai munkájára és az általuk teremtett munkakörnyezetre.

Az ügyvezető igazgató egy évvel kinevezése után, a hivatalos indoklás szerint sikeres munka után, közös megegyezéssel távozott, forrásaink szerint ugyanakkor más van a háttérben.

A színház egy volt munkatársa szerint az ügyvezető igazgató megalázó kommunikációja elviselhetetlen munkakörnyezetet teremtett, őt súlyosan megviselték a vele történtek.

Egy másik volt munkatárs azt állítja, az ügyvezető igazgató a gyakori megalázásokon kívül a testére, a szexuális életére is elfogadhatatlan megjegyzéseket tett.

Mindketten azt állítják, minderről tájékoztatták a főigazgatót, de ő nem tett semmit.

Egy szakmai szervezet tájékoztatta az Operettszínházat fenntartó minisztériumot, de választ sem kapott az államtitkártól.

A főigazgató szerint kizárólag a rossz munkavégzés miatti retorzióktól tartó munkatársak panaszkodtak, alaptalanul.

A volt ügyvezető igazgató szerint is alaptalan rágalmakról van szó.

A teljes cikk index.hu-n ide kattintva olvasható.

Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
született:
1890 • Erich Kleiber, karmester († 1956)